Torque Pro is een applicatie voor Android-tablets en smartphones die een interface heeft met OBD2-apparaten (via bluetooth of USB) en visuele feedback geeft in de vorm van meters en digitale uitlezingen van de verschillende parameters en waarden die worden verstrekt. Torque Pro wordt normaal gesproken gebruikt met ICE-auto's, maar door nieuwe parameters toe te voegen kan het ook worden gebruikt door de IONIQ 5. Het voordeel van Torque Pro is dat het echt flexibel is in het grafisch weergeven en weergeven van gegevens.
Op GitHub worden Torque Pro PID's voor Kia Soul EV, Kona Electric en E-Niro EV gepost door @JejuSoul hier:
OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
Ik heb de Kona en e-Niro PID's in de bovenstaande GitHub-link gebruikt als basis voor de IONIQ 5, omdat we dat ook weten voor b.v. gratis
Car Scanner Android App werken de Kona-instellingen voor een groot deel. De Kona PID's waarmee ik begon, kunnen
hier worden gedownload.
Ik heb de ontbrekende celspanningen toegevoegd (93 tot 184, hoewel ik slechts 180 cellen zou verwachten). Ik heb wat berekeningen aangepast, omdat de IONIQ 5 een groter accupakket en koppel heeft (72 kWh en AWD). Toegevoegde batterijtemperatuur 5 en bandenspanning / bandentemperatuur en kilometerteller.
Een korte instructie over het inlezen van de csv in Torque Pro wordt hier beschreven.
De nieuwste
"TorqueIONIQ5AWD74kWh.csv" kan hier worden gedownload.
Wijzigingslogboek:
~Oorspronkelijke versie gebaseerd op Kona en e-Niro EV
~Bron: GitHub 18 aug 2019
~OBD-PIDs-for-HKMC-EVs/Hyundai Kona EV & Kia Niro EV at master · JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
~
~Zuinige Rijder
~20210907 V1 Aangepast voor IONIQ 5 72 kWh AWD
~Toegevoegde celspanning 092 tot 184
~Toegevoegd 000_Battery Module 05 Temperatuur en 000_Battery Module 06 Temperatuur
~ Enkele berekeningen gewijzigd om 72 kWh te gebruiken in plaats van 64 kWh en het koppel te gebruiken voor de IONIQ 5 AWD 72 kWh
~ Experimentele kilometerteller toegevoegd
~ Experimentele bandeninformatie toegevoegd
~
~20210908 V2 Fixes en nieuwe functies
~Vaste bandenspanningen
~Vaste kilometerteller
~Verwijderde batterijmodule 06 Temperatuur
~Verkorte korte namen van verschillende formules
~ Vaste CALC gemiddelde temperatuur batterijmodule
~ Vaste CALC gemiddelde celspanning
~ Geschatte laadtijd toegevoegd van huidige SOC tot 80% voor 2,3/3,7/7.4/11/50/100/150/175/350 kWh-laders met behulp van evdatabase 10% tot 80% schattingen.
~
~20210910 V3 Alle bekende batterijtemperaturen
~ 16 batterijtemperaturen toegevoegd
~Inlaattemperatuur verwijderd
~Verwarmd 2 temperatuur verwijderd
~ Namen nog meer ingekort, zet b.v. T in korte naam wanneer het symbool C is, Hetzelfde voor V en A.
~Vast binnen en buiten om Celcius goed te laten zien
Ik heb een update gedaan aan de IONIQ 5 PID's en nieuwe screenshots gemaakt met een mooie achtergrond en informatie verdeeld over verschillende pagina's.
Screenshot van bandenspanning, bandentemperaturen en accutemperaturen en wat andere gerelateerde interessante informatie.
Screenshot van overzichtsinformatie. Merk op dat de RPM2 wordt weergegeven wanneer de vóórmotor werkt, RPM1 is voor de achterwielmotor. Er wordt ook een histogram van het energievermogen getoond, b.v. handig als je aan het rijden bent.
En een screenshot van Opladen gerelateerde metingen. Merk op dat u met Torque Pro uw eigen pagina's kunt ontwerpen met de informatie die u wilt.
Ik hoop dat we de PID's kunnen verbeteren en zelfs ontbrekende PID's voor de IONIQ 5 kunnen toevoegen. Dus hulp wordt op prijs gesteld.
[
Voor 13% gewijzigd door
ZuinigeRijder op 19-07-2023 07:50
]