Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 19:01

mdeiman

Projet 45

Thx @ZuinigeRijder

Weird.

Nieuwste versie gedownload. Zip is 27,47gb en de Mac pakt het daarna direct zelf uit en er blijft 1 map HU over met 2 submappen ter grootte van ruim 6gb...

Wat gaat er mis?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mdeiman Mac gaat nogal raar om met uitpakken, zeker met verborgen bestanden beginnend met een punt.

De top directory op de USB stick moet de volgende files bevatten:

19-08-2021 00:27 <DIR> HU
19-08-2021 00:27 17.483 .lge.upgrade.xml
19-08-2021 00:27 4.169.076 AppUpgrade

Zie ook deze post:

Wie SonicSpinner schrieb, musst du beim Mac die verstecken Dateien sichtbar machen.
(cmd + shift + Punkt)

[ Voor 27% gewijzigd door ZuinigeRijder op 01-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Thx.

Maarre...hoe zorg ik nu dat er bij het automatisch uitpakken door de Mac niets verloren gaat?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdeiman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:31:
Thx.

Maarre...hoe zorg ik nu dat er bij het automatisch uitpakken door de Mac niets verloren gaat?
Automatisch openen uitzetten? Ik heb geen Mac, maar dit heb ik gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:33:
[...]

Automatisch openen uitzetten? Ik heb geen Mac, maar dit heb ik gevonden.
Gaan we even testen. Dank u!

Shit happens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Leuk vergelijkend testje in de Autoweek die nu in de winkel ligt, tegen een Mustang Mach-E RWD LR. Ik zal niet teveel verklappen, maar als je voor de Hyundai bent gegaan heb je wel de betere voiture aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

mdeiman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:35:
[...]

Gaan we even testen. Dank u!
Dat heeft niet geholpen. Via Chrome downloaden ipv Safari lukt wel goed.

Update:
En de software update ging ook soepel. Heeft echter probleem met linkerscherm wat na circa 20 minuten rijden pas aangaat niet opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door mdeiman op 01-09-2021 16:36 ]

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeTaMi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-06-2024
mdeiman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:35:
[...]

Dat heeft niet geholpen. Via Chrome downloaden ipv Safari lukt wel goed.

Update:
En de software update ging ook soepel. Heeft echter probleem met linkerscherm wat na circa 20 minuten rijden pas aangaat niet opgelost.
Niet uit te sluiten maar erg onwaarschijnlijk dat dit probleem met een SW update op te lossen is. Je kunt overwegen de auto bij de dealer te laten staan en een leen auto te eisen. Nu lijken ze van hun probleem jouw probleem te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeTaMi
  • Laatst online: 01-06-2024
Volg dit forum al enkele weken. Erg nuttige informatie. Verwacht eind november mijn Ioniq 5 RWD 73kWh lounge blue panodak. Hopelijk kan ik dan inhoudelijk bijdragen en liefst natuurlijk positief met niet te veel problemen. Wat dat betreft lijkt de Ioniq 5 een betrouwbaardere keuze dan onder andere de IDx en Mach-e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Android Auto demo op IONIQ 5:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:46

-CJ

Not remastered

Blijft Android Auto ook bij modernere telefoons maar zo weinig van het scherm gebruiken? Dat zou echt zonde zijn.

In mijn huidige auto heb ik split screen Android Auto, waarbij het volledige scherm is opgesplitst in 2/3e en 1/3e, in te delen met Maps en Spotify tegelijk bijvoorbeeld.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 22:17
-CJ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:54:
Blijft Android Auto ook bij modernere telefoons maar zo weinig van het scherm gebruiken? Dat zou echt zonde zijn.

In mijn huidige auto heb ik split screen Android Auto, waarbij het volledige scherm is opgesplitst in 2/3e en 1/3e, in te delen met Maps en Spotify tegelijk bijvoorbeeld.
Bij de instellingen is er volgens mij een optie om Split Screen aan te zetten. Maar dit geeft bij mij een kaal 1/3 deel van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wavesailor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-06 03:31
Vraagje aan de Ioniq 5 bezitters.

In de folder lees ik dat je je iPhone draadloos kan koppelen om Apple Car Play te gebruiken. In een review filmpje wordt verteld dat je toch een kabel nodig hebt.

Als je de navigatie van de auto gebruikt, kun je dan om alleen muziek te luisten Spotify via Apple Car Play gebruiken maar verder wel de auto navigatie gebruiken? Of gaat dit niet omdat je nu het scherm van ACP voor je ziet? Of kun je de autonavigatie op de achtergrond of met een gedeeld scherm laten draaien?

Ik zie ook op YouTube dat de navigatie software nog niet af lijkt op het gebied van laadpalen op een verre route plannen. Je kan palen op de route, bijv Duitsland, aanklikken maar dan verschijnt er niets. Ofwel, zijn de functies zoals in a better route planner gebruikt worden ook al beschikbaar in de auto navigatie software?

Dit forum al doorzocht maar geen antwoorden kunnen vinden, de reviews online gaan hier ook niet echt op in.
Wavesailor schreef op donderdag 2 september 2021 @ 06:26:

In de folder lees ik dat je je iPhone draadloos kan koppelen om Apple Car Play te gebruiken. In een review filmpje wordt verteld dat je toch een kabel nodig hebt.

Als je de navigatie van de auto gebruikt, kun je dan om alleen muziek te luisten Spotify via Apple Car Play gebruiken maar verder wel de auto navigatie gebruiken? Of gaat dit niet omdat je nu het scherm van ACP voor je ziet? Of kun je de autonavigatie op de achtergrond of met een gedeeld scherm laten draaien?

Ik zie ook op YouTube dat de navigatie software nog niet af lijkt op het gebied van laadpalen op een verre route plannen. Je kan palen op de route, bijv Duitsland, aanklikken maar dan verschijnt er niets. Ofwel, zijn de functies zoals in a better route planner gebruikt worden ook al beschikbaar in de auto navigatie software?

Dit forum al doorzocht maar geen antwoorden kunnen vinden, de reviews online gaan hier ook niet echt op in.
Ik heb wel een filmpje gezien dat EVnotify, ABRP icm Android Auto werkt op de Ioniq 5. Maar daarin wordt bijv niet geswitched tussen ABRP en de ingebouwde navigatie (zodat ook de HUD werkt).

Ben dus ook erg benieuwd.

Vziw is AA en AC altijd bedraad via het USB poortje helemaal voorin (dus niet bij de laaddock voor de telefoon). Lekker handig.. . 8)7

• -CJ

-CJ

Not remastered

raymens schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:00:
[...]

Bij de instellingen is er volgens mij een optie om Split Screen aan te zetten. Maar dit geeft bij mij een kaal 1/3 deel van het scherm.
Ook als je dan 2 applicaties gebruikt, zoals Maps en Spotify?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wavesailor schreef op donderdag 2 september 2021 @ 06:26:

Wat ik gelezen heb, is er wel een kabel nodig. Het heeft te maken met het widescreen infotainment systeem van de Hyundai modellen en dat het een softwarematig probleem is, dus de hardware zou het moeten aankunnen. Maar hoeverre die bron te vertrouwen is O-)
Via de IONIQ 5 instellingen kun je het rechtse 1/3 deel van het scherm een aantal kleinere schermen laten tonen naast Android Auto of Apple Carplay, zoals je dat ook zonder die applicaties kan doen. Een van die kleine schermen is ook de (hoofd)route laten tonen. Misschien dat je wel de navigatie kan starten en daarna AA of AC kunt aansluiten en dat dan de navigatie doorgaat en ook in de HUD laat zien?

EDIT 1: Net geprobeerd met Android Auto. Je kunt navigatie van IONIQ 5 starten en daarna Android Auto. De kaart van Android Auto wordt getoond in het display en IONIQ 5 navigatie aanwijzingen in de HUD. En Android Auto toont Google Maps kaart met huidige positie. Echter wanneer je in Android Auto een route instelt, stopt de navigatie van IONIQ 5. Je kunt wel via de Maps button terug naar de IONIQ 5 navigatie en daar hervatten, maar dan stopt Android Auto. Ik neem aan dat Spotify (heb ik niet) dus gewoon afspeelt in combinatie met IONIQ 5 navigatie/HUD, zolang je Android Auto niet onderbreekt. Ik heb trouwens de instelling om de IONIQ 5 apps in het rechter 1/3 deel van het scherm niet zo snel kunnen vinden, dus niet kunnen testen.

EDIT 2: Instellen kan via Instellingen -> Zoeken -> Split -> Kies optie die bij telefoonprojectie hoort. Hier Duitse screenshots.
Bij iedereen is standaard de verkeerde kaart geïnstalleerd:
Kaart: EUR.14.41.41.513.401.2(D.H2/E.H9) <-- 41.41 <-- niet bedoeld voor PHEV/EV!

De volgende kaart is wel bedoeld voor elektrische auto's:
Kaart: EUR.14.41.42.585.402.2(D.I3/E.I3) <- 41.42

Zie ook deze Noorse site die dit ook duidelijk aangeeft, daar wordt de hierboven genoemde kaartversie ook genoemd.

Met de nieuwere versies kun je wel zoeken/filteren naar HPC/DC laders. Zie deze post voor de verbeteringen en de release notes van de allerlaatste versie.

Je kunt de software/kaart op eigen risico updaten, of natuurlijk vragen of de dealer dat wil doen (hoewel sommige dealers zeggen dat dit de huidige de laatste is). Of wachten dat de Over The Air updates (gaan) werken, geen idee of daar nog een handmatige update voor nodig is.

Er is ook nog een latere samengestelde update, die heb ik al een tijdje geïnstalleerd en geen problemen ondervonden.

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-09-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:58
AnotherFruitcake schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:09:
Leuk vergelijkend testje in de Autoweek die nu in de winkel ligt, tegen een Mustang Mach-E RWD LR. Ik zal niet teveel verklappen, maar als je voor de Hyundai bent gegaan heb je wel de betere voiture aangeschaft.
Bedankt voor de tip, gisterenavond meteen naar de winkel gegaan om hem te halen. Het is inderdaad een leuk artikel, maar ik verwacht dat er ook nog wel een filmpje van komt ergens de komende dagen. En met Roy als de reviewer wordt dat vast een leuk en informatief verhaal. Ik kijk er al naar uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-06 13:18

MicheldeGoey

Project 45

Trekhaak laten monteren, kostte een hele werkdag (!). Hiervoor moest de auto spanningsloos worden gemaakt.
Nu ziet mijn linkerscherm er anders uit. Vreemd.
Hol in plaats van bol.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej9SX8oxXbHBB0ykYDOMCAeFZlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZliEmXkBf7nnIJnOpSdLq2a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
MicheldeGoey schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:01:
Trekhaak laten monteren, kostte een hele werkdag (!). Hiervoor moest de auto spanningsloos worden gemaakt.
Nu ziet mijn linkerscherm er anders uit. Vreemd.
Hol in plaats van bol.[Afbeelding]
Hij staat nu op normal drive mode ipv eco drive mode. Druk maar eens op de drive mode knop onderaan het stuur

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
Vandaag voor de gein weer eens naar de webconfigurator van de Ioniq 5 gegaan. Viel mij op dat de lounge versie (volgens de configurator) wordt geleverd met handmatige hoogte verstelling van de voorstoelen. Dit stond zelfs 2x in de lijst.

Er stond ook dat er 2 geheugens zijn voor de instellingen van de stoel. Wel een heel bijzondere combinatie. Ik neem aan de de handmatige hoogte verstelling daarom foutief is. Ik begin op deze manier wel te twijfelen aan de informatie die Hyundai ons verstrekt.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Dit zijn volgens de britten de betrouwbaarste automerken
1. Lexus 98,7%
2. Dacia 97,3%
3. Suzuki 97,1%
4. Hyundai 97,1%
5. Toyota 97,0%
6. Mini 97,0%
7. Mitsubishi 96,9%
8. Mazda 95,9%
9. Kia95,8%
10. MG 95,7%

Hyundai doet het dus prima !

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor diegene die Apple Carplay of Android Auto gebruiken en het 1/3 deel van het scherm met de Hyundai Apps wil gebruiken:

Instellen kan (nog niet de telefoon aangesloten) via Instellingen -> Zoeken -> Split -> Kies optie die bij telefoonprojectie hoort. Hier Duitse screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 09:53
Bij gebruik van de radio op basis van DAB zenders heb ik regelmatig dat het geluid hapert. Dan is het geluid even twee seconden weg en dan is het er weer. Zijn er andere Ioniq 5 rijders die dit ook ervaren? Hoop dat het met een software update is opgelost. Kan me herinneren dat ik hier bij mijn classic Ioniq in de beginperiode ook last van had.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@WilliamGeluk Ja, bij mij vallen de DAB+ zenders ook regelmatig weg. Mijn verkochte Kia Soul EV van 2014 had een betere ontvangst, op dezelfde stukken weg valt DAB+ van de IONIQ 5 veel vaker weg. Op de stukken waar ook de Kia Soul EV DAB+ soms wegviel, ook de IONIQ 5, maar de IONIQ 5 dus op veel meer stukken.

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-09-2021 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
WilliamGeluk schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:34:
Bij gebruik van de radio op basis van DAB zenders heb ik regelmatig dat het geluid hapert. Dan is het geluid even twee seconden weg en dan is het er weer. Zijn er andere Ioniq 5 rijders die dit ook ervaren? Hoop dat het met een software update is opgelost. Kan me herinneren dat ik hier bij mijn classic Ioniq in de beginperiode ook last van had.
Ja dat gebeurt (ook mij regelmatig. Met name aan de oostgrens van het land ervaar ik dat. Op vaste punten valt hij uit. Om die reden luister ik de radio nu via Tunein op Apple Car Play. Hierop kun je alle zenders krijgen en is ongestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
De radio zenders vallen bij mij ook weleens een paar seconden weg, maar dat komt ook omdat ik regelmatig de witte streep aanraak waardoor lijncorrectie ingrijpt.
Ook de gehele mobiele/4g verbinding valt weleens weg. Spraakopdrachten kunnen dan niet verwerkt worden en de bluelink app krijgt regelmatig geen connectie met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

https://youtu.be/xinmgmb1nMM

De video van de Autoweektest tussen de Ioniq 5 en de Mustang Mach E.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-02-2024
Hoi allemaal!

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een prachtige zwarte IONIQ5 P45. Dank voor alle instructieve en inspirerende berichten, hebben me goed geholpen met het maken van een keuze. Het zal jullie niet verbazen, maar wat een geweldige auto! Hoop in de toekomst constructief bij te kunnen dragen aan dit forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4guK-DdIRhDwNmPJ7SsGu1_fSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3V6DDa70MHOqpF7LHv1OPYU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Leuk, waar is de rest van de auto? Nog op de boot?

:+ Feli!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik, en met mij waarschijnlijk vele anderen, zouden het erg tof vinden als jullie, eigenaren van een Ioniq 5, jullie ervaringen op de Autoweek site zouden plaatsen (geen werknemer of aandeelhouder daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-06 10:33
Ik ben compleet de weg kwijt, wat zijn de automatische handgrepen nu precies? Vandaag bij de dealer nog even gecheckt en de connect+ die ze daar hebben gaan de handgrepen gewoon naar buiten als je de auto van slot haalt..... Dus ofwel dit wordt niet bedoeld met automatische handgrepen, ofwel dit is een bijzondere uitvoering van een connect+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:36:
Ik ben compleet de weg kwijt, wat zijn de automatische handgrepen nu precies? Vandaag bij de dealer nog even gecheckt en de connect+ die ze daar hebben gaan de handgrepen gewoon naar buiten als je de auto van slot haalt..... Dus ofwel dit wordt niet bedoeld met automatische handgrepen, ofwel dit is een bijzondere uitvoering van een connect+
Met automatisch wordt bedoeld dat de grepen open gaan staan zodra je met de sleutel in de buurt van de auto komt. Je hoeft dan niet op het knopje te drukken. Zie ook diverse reviews van de P45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Gaan ze bij een versie minder dan de lounge wel open als je op de sleutel drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:49:
[...]

Met automatisch wordt bedoeld dat de grepen open gaan staan zodra je met de sleutel in de buurt van de auto komt. Je hoeft dan niet op het knopje te drukken. Zie ook diverse reviews van de P45.
Dat is dus precies wat de connect+ bij de dealer doet.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op zondag 5 september 2021 @ 02:11:
[...]

Dat is dus precies wat de connect+ bij de dealer doet.... 8)7
Je schreef eerder "wanneer je de auto van het slot haalt". Ik schreef "wanneer je de auto nadert met de sleutel". Dat is niet hetzelfde. In het laatste geval kan de sleutel in je zak blijven en hoef je niet op een knopje te drukken op de sleutel of deur.

Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat we uiteindelijk krijgen op de Lounge.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 05-09-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:06:
[...]

Je schreef eerder "wanneer je de auto van het slot haalt". Ik schreef "wanneer je de auto nadert met de sleutel". Dat is niet hetzelfde. In het laatste geval kan de sleutel in je zak blijven en hoef je niet op een knopje te drukken op de sleutel of deur.

Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat we uiteindelijk krijgen op de Lounge.
Ja klopt, had het niet echt lekker geformuleerd geef ik toe. :$ we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
ZuinigeRijder schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:08:
Blijkbaar ben ik getroffen door een terugroepactie/serviceactie, die ik al eens gepost heb m.b.t. koelmiddel.

Als ik mijn VIN (eindigend op 920) hier invul op deze Duitse site, krijg ik te zien:

Kühlmittelverlust prüfen und ggf. Kühlmittelpumpe erneuern, IONIQ 5 (NE)
Gültig bis: 02.02.2024
Kampagnencode: 10D122

In Nederland weet ik niet of dit op te vragen is en of dit al in Nederland bekend is. Maar goingelectric hierboven suggereert dat (bijna) alle IONIQ 5 getroffen zijn.

In ieder geval lijkt het verstandig het blauwe koelvloeistof niveau te controleren. Vooral diegene die (veel) snellaadt. En vooral @Spiller met zijn race van Berlijn naar Amsterdam.
Ik heb inmiddels maar eens mijn vloeistoffen gecontroleerd en wat blijkt, het koelmiddel/ low conductivity coolant is onder het minimale niveau. Ook het VIN nummer gecheckt op vermelde Duitse site, en ik kom ook in aanmerking voor de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-04 17:07
Hoe goed werkt het speed limit systeem? De ioniq maakt gebruik van verkeersbordenherkenning en ook gps data als ik het goed begrijp? Indien geactiveerd, past de ioniq zijn snelheid automatisch aan?
Specifiek voor België: in Vlaanderen is dat 70, in Wallonië 90 op gewone wegen: vb een Mercedes kan hier niet mee om en houdt in Vlaanderen ook 90 aan. Is de ioniq beter op dit vlak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luft
Nieuwe BlueLink app is te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luft schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:49:
Voor de Android gebruikers:

Nieuwe:
https://play.google.com/s....hyundai.bluelink.eu.ux20

Oude:
https://play.google.com/s...d=com.hyundai.bluelink.eu

Dus de nieuwe App komt niet met een Update binnen. Weet iemand of deze beide geïnstalleerd kunnen worden/gebruikt? Al iemand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 09:06
Luft schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:49:
In de Apple App Store zie ik alleen nog de 'Hyundai Bluelink Europe (Old)' staan, dus mogelijk laat de release van de nieuwe app voor Apple devices nog even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb zowel de nieuwe Apple als de Android versie kunnen downloaden en na inloggen en selecteren van de auto werken ze prima naast elkaar.....met de oude versie. :)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Enkele teksten in de vernieuwde BleuLink app. zijn (nog) niet vertaald. Bijvoorbeeld ‘door’ ipv deur en ‘hood’ ipv motorkap, etc. Bij meldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Luft op 06-09-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blawax
  • Laatst online: 29-02-2024
App is er wel op vooruitgegaan. Werkt sneller, status-scherm overzichtelijk, alleen zou je de foto van de auto in de app nog willen personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
ditbenikecht schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb inmiddels maar eens mijn vloeistoffen gecontroleerd en wat blijkt, het koelmiddel/ low conductivity coolant is onder het minimale niveau. Ook het VIN nummer gecheckt op vermelde Duitse site, en ik kom ook in aanmerking voor de terugroepactie.
Waar controleer je dat dan? En moet je dit altijd controleren bij de Ioniq 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:52:
[...]

Bij mij staat deze blauwe koelvloeistof nu op het minimum en ik zal deze in de gaten blijven houden.....
Volgens mij was het probleem ook dat de pomp ter vervanging niet beschikbaar was. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 22-06 14:09
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:35:
[...]

Bij mij staat deze blauwe koelvloeistof nu op het minimum en ik zal deze in de gaten blijven houden.....
Volgens mij was het probleem ook dat de pomp ter vervanging niet beschikbaar was. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij mijn dealer.
Mijn dealer heeft het gevraagd bij de fabriek, en er zou geen terugroepactie zijn....Maar als ik mijn VIN intyp op de Duitse site, staat de terugroepactie er wel. Zelf maar even naar het vloeistofniveau gekeken en die staat net onder minimum (na 1000 km!) Morgen maar even langs bij de dealer om het bij te laten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zonnekamp het zou geen terugroepactie zijn maar een serviceactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Bij mij na 6000km nog alle vloeistoffen op niveau.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 17:59
Zojuist ook maar even gekeken en alles staat op maximum na anderhalve maand en 2500 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 22-06 14:09
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:43:
@Zonnekamp het zou geen terugroepactie zijn maar een serviceactie.
oke, dan heeft de fabriek heel letterlijk geantwoord. Ga morgen naar de dealer

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor diegene die met een Android tablet of telefoon en Torque Pro de IONIQ 5 via een OBDII wil uitlezen, zie deze bijdrage van mij bij goingelectric.de

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3toqeii3uwjgun4/Screenshot_20210907-113800.png?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Vroeg mij af wat het iPhone alternatief is voor deze app. Ik kom in de App Store een hele lijst OBD(2) applicaties tegen. Iemand informatie of een link??

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:32:
Vroeg mij af wat het iPhone alternatief is voor deze app. Ik kom in de App Store een hele lijst OBD(2) applicaties tegen. Iemand informatie of een link??
Car Scanner lijkt te werken (selecteer Kona als voertuig). Op Apple heb ik geen ervaring, op Android werkt die voor mij ook met Kona als voertuig. Voordeel van Torque Pro dat je zelf formules/uitlezingen kunt maken (dus daarom de extra Cell Voltages die ik heb kunnen toevoegen). Maar die is er niet voor Apple. Ik ben met de ontwikkelaar van Soul EV Spy bezig om ook de IONIQ 5 in die App beschikbaar te maken (ook alleen Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:38:
[...]

Car Scanner lijkt te werken (selecteer Kona als voertuig). Op Apple heb ik geen ervaring, op Android werkt die voor mij ook met Kona als voertuig. Voordeel van Torque Pro dat je zelf formules/uitlezingen kunt maken (dus daarom de extra Cell Voltages die ik heb kunnen toevoegen). Maar die is er niet voor Apple. Ik ben met de ontwikkelaar van Soul EV Spy bezig om ook de IONIQ 5 in die App beschikbaar te maken (ook alleen Android).
Top, dank je wel. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:38:
[...]

Daar wil ik aan toevoegen dat niet iedere OBD dongle met Apple werkt zelfs niet als de verkoper dat beweert. Ik heb voor twee exemplaren mijn geld terug geëist en gekregen, één gekocht via Wish en een ander gekocht via Aliexpress. Voor Apple moet je een dongle hebben die Bluetooth LE heeft. Car Scanner is overigens ook helemaal naar eigen inzicht te 'programmeren', hoe dat met je eigen formules zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUeCaE7Hg4DhLohQ_msjKb9Lsz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgVyEej0mm7pMt7K45THI6eE.jpg?f=fotoalbum_large

Screenprint van Car Scanner met de indeling zoals Blörn Nyland hem gebruikt (alleen ik gebruik ze horizontaal ipv vertikaal).

[ Voor 19% gewijzigd door kor952 op 07-09-2021 14:17 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luft
Zo ziet het er zonder motorkap logo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LgGYxZuI8eARhly6MxMJCJYST4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUeiXpk4shODgRgbk5EuFRMO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Luft schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:23:
[Afbeelding]
Laat dan maar gewoon zitten of spuit het logo oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:25:
[...]

Laat dan maar gewoon zitten of spuit het logo oid....
Logo was beschadigd en wordt vervangen, was echter niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luft schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:23:
[Afbeelding]
Ja, het was me bij de proefrit opgevallen dat het logo verzonken is. Als het vervangen wordt kun je het idd wel laten spuiten in dezelfde kleur als de auto. Dat helpt volgens mij ook al.

Weet je ook of het makkelijk los te halen is? Of hebben ze dat in de garage gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:48:
[...]

Ja, het was me bij de proefrit opgevallen dat het logo verzonken is. Als het vervangen wordt kun je het idd wel laten spuiten in dezelfde kleur als de auto. Dat helpt volgens mij ook al.

Weet je ook of het makkelijk los te halen is? Of hebben ze dat in de garage gedaan?
Het zit met dubbelzijdig tape vastgeplakt en gefixeerd in de twee gaten. Garage heeft dat gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag de auto weer eens gepoetst en het valt mij op dat ik allemaal lichtgevende vlekjes/sterretjes op het achterruit heb zitten. Alsof het geblindeerde/ zwarte daar weg is en het licht een halo erop geeft. Zou dit een chemisch goedje zijn wat bij het spuiten van de lak per ongeluk op het raam is gekomen?
Op de lak zelf heb ik twee van dit soort vreemde rondjes.
Weten jullie wat dit is of hebben jullie het zelf ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ditbenikecht schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:03:
Vandaag de auto weer eens gepoetst en het valt mij op dat ik allemaal lichtgevende vlekjes/sterretjes op het achterruit heb zitten. Alsof het geblindeerde/ zwarte daar weg is en het licht een halo erop geeft. Zou dit een chemisch goedje zijn wat bij het spuiten van de lak per ongeluk op het raam is gekomen?
Op de lak zelf heb ik twee van dit soort vreemde rondjes.
Weten jullie wat dit is of hebben jullie het zelf ook?
Heb ook twee rondjes maar dan op de ruit, is van de zuignappen van de robot. Moet ik nog een keer goed schoonmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Er is weer een software update te downloaden....

https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=535&t=71473

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier op deze Koreaanse site worden verschillende (software) problemen met de IONIQ 5 beschreven.

vertaalde quotes:
Hyundai Motor Company's eerste speciale elektrische voertuig, de IONIQ 5, begon in april met de volledige binnenlandse verkoop en boekte tot vorige maand een cumulatieve verkoop van 12.484 eenheden, een vlotte start met een gemiddelde van 2500 eenheden per maand. Sommige gebruikers hebben echter geklaagd over de kwaliteit van de IONIQ 5 als gevolg van de recente softwaregarantie, samen met claims van structurele defecten.

Volgens de industrie op de 7e, heeft de IONIQ 5 in totaal vijf gratis reparaties ondergaan, te beginnen met de inhoud van de bestuurdersstoel in juli. De eerste gemelde garantie op 9 juli heeft betrekking op 740 eenheden die zijn geproduceerd tussen 15 maart 2021 en 9 juni 2021, en de elektrisch bedienbare stoel van de bestuurdersstoel werkt vanwege interferentie met de bedrading en de frontverbinding van de bestuurdersstoel. De mogelijkheid van onmogelijkheid werd bevestigd.

Daarna zijn de vier gevallen van IONIQ 5-gerelateerde gratis reparaties die op de 3e zijn gemeld, opmerkelijk omdat sommige softwaregerelateerde problemen elkaar overlappen. Ten eerste is er in het geval van IONIQ 5, 4509-eenheden die zijn geproduceerd tussen 26 maart 2021 en 22 juni 2021, mogelijk een valse detectie als gevolg van overdiagnose van de logica voor het verbeteren van de diagnose van hoogspanningsbatterijen.

In het geval van 1036 eenheden die zijn geproduceerd van 26 maart 2021 tot 29 juli 2021, worden gratis reparaties uitgevoerd vanwege het fenomeen dat langzaam opladen onmogelijk is vanwege interne elementdoorbranding tijdens langzaam opladen. Evenzo kan in het geval van 16,83 eenheden die zijn vervaardigd tussen 26 maart 2021 en 10 augustus 2021, wanneer snel opladen begint, overstroom optreden als gevolg van het optreden van een interne relaisstoring van de microcontroller (MCU). rijbare inhoud werd geïdentificeerd.

Ten slotte worden 12.356 eenheden geproduceerd van 26 maart 2021 tot 26 augustus 2021 gratis gerepareerd, afhankelijk van de mogelijkheid dat het waarschuwingslampje tijdens het rijden gaat branden vanwege een fout in de diagnostische logica van de rijgarantie van de camera aan de voorkant . Al deze IONIQ 5-gerelateerde gratis reparaties, met uitzondering van de bestuurdersstoel in juli, worden beschouwd als problemen veroorzaakt door softwarefouten.

Daarnaast wordt aandacht besteed aan het deel waar IONIQ 5-gebruikers klagen over het beveiligen van het achteraanzicht bij regenachtig weer en het claimen van structurele defecten aan het voertuig. Kijkend naar de berichten op het prikbord van het ministerie van Land, Infrastructuur en Transport, legden de meesten uit dat Hyundai Motor geen ruitenwisser nodig had omdat het een vleugelspoiler installeerde bij de introductie van het voertuig en een functie toevoegde om waterdruppels op de achterruit.Hij betoogde dat het risico op een ongeval groot was.

Ioniq 5 gebruiker A zei: "In geval van regen is het zicht naar achteren helemaal niet beveiligd, en zelfs als de verwarmingsdraad wordt bediend, verandert er niets. Een andere Ioniq 5-gebruiker, B, zei ook: "Er werd geadverteerd dat de structuur was ontworpen om verontreinigende stoffen of regenwater door de achterspoiler af te voeren, maar in werkelijkheid is het zicht helemaal niet gewaarborgd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag bij de dealer geweest, die vermoed dat de vlekken komen door luchtbellen tussen de zwarte folie en het glas. Het showroom model had ook deze vlekjes in het achterruit. Wel vreemd dat het ook op de lak zelf zit, dat zou de theorie onderuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ditbenikecht schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:01:
Vandaag bij de dealer geweest, die vermoed dat de vlekken komen door luchtbellen tussen de zwarte folie en het glas. Het showroom model had ook deze vlekjes in het achterruit. Wel vreemd dat het ook op de lak zelf zit, dat zou de theorie onderuit halen.
had je dealer ook een oplossing? of is dit een "extra" die je er voor niets bij kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
Luchtbellen kunnen spontaan verdwijnen, dus als het binnen een maand niet weg is mag ik terugkomen en sturen ze een rapportje op naar de fabriek. Geen idee of ik dan een nieuw ruit krijg of dat ze de blindeer folie eraf proberen te halen en opnieuw erop plakken.

Over luchtbellen gesproken, dat zou ook waarschijnlijk de oorzaak zijn van de lage koelvloeistofstand. Dan zit er een luchtbel in het systeem die er na verloop van tijd uitgaat, waardoor het niveau daalt. Dat komt soms ook voor wanneer ze een nieuwe elektromotor hebben geplaatst.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Op de Bestuurdersprotier heb ik 2 knopen L1 en L2 om stoel- en spiegelinstellingen op te slaan.
Daarnaast heb je ook 2 accountprofielen via het rechterscherm waar je ook weer allerlei instellingen aan kunt hangen.

Heeft die L1 en L2 ook een relatie met de accountprofielen?

Shit happens.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:10
er is weer een softwareupdate voor de Navi (augustus) beschikbaar via:

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

rvdgaag schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:03:
er is weer een softwareupdate voor de Navi (augustus) beschikbaar via:

Kijk eens 9 berichten terug......

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
GoodPeople schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ah, zijn daarom de gemotoriseerde handgrepen in de configurator van Hyundai verdwenen? In een eerdere brochure zag ik deze nog standaard bij de Lounge editie staan. Maar toen ik laatst door de specs aan het browsen was kon ik deze automatische handgrepen niet meer terugvinden.

Ergens jammer, maar aan de andere kant, als ze daardoor wel enigszins tijdig kunnen worden uitgeleverd...
Hyundai Waddinxveen heeft het mij net bevestigd -op basis van een lounge versie die vorige week bij hen binnen kwam-, inderdaad geen automatisch naar buiten klappende deurhendels meer maar ook de complete keyless entry functie is daarmee weg. Dus de deuren ontgrendelen niet automatisch wanneer je met de sleutel nadert. Het is of het knopje op de afstandbediening indrukken of het aanraakvlakje op de deurgreep. Wat mij nog het meest irriteert is dat daarmee ook de keyless opening van de achterklep weg is. Wanneer je 3 sec vlakbij de achterklep stond ging deze automatisch open. Erg slechte zaak dat dit niet meer op de Lounge versie zit. Ik krijg de mijne half november maar dit toch een spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:25:
[...]

Hyundai Waddinxveen heeft het mij net bevestigd -op basis van een lounge versie die vorige week bij hen binnen kwam-, inderdaad geen automatisch naar buiten klappende deurhendels meer maar ook de complete keyless entry functie is daarmee weg. Dus de deuren ontgrendelen niet automatisch wanneer je met de sleutel nadert. Het is of het knopje op de afstandbediening indrukken of het aanraakvlakje op de deurgreep. Wat mij nog het meest irriteert is dat daarmee ook de keyless opening van de achterklep weg is. Wanneer je 3 sec vlakbij de achterklep stond ging deze automatisch open. Erg slechte zaak dat dit niet meer op de Lounge versie zit. Ik krijg de mijne half november maar dit toch een spoiler.
nou da is inderdaad wel een major domper.
das trouwens ook raar; als je op het aanraakvlakje drukt gaat de greep wel naarbuiten? dus dan is auto al van slot omdat je in de buurt staat? ik zou het nog snappen als je op de sleutel op een knopje moet drukken, maar anders zie ik niet wat het verschil is voor de auto om die grepen even naar buiten te gooien als je in de buurt bent..... het zal wel aan mij liggen hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Tiggy80 op 10-09-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Tiggy80 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:35:
[...]

nou da is inderdaad wel een major domper.
das trouwens ook raar; als je op het aanraakvlakje drukt gaat de greep wel naarbuiten? dus dan is auto al van slot omdat je in de buurt staat? ik zou het nog snappen als je op de sleutel op een knopje moet drukken, maar anders zie ik niet wat het verschil is voor de auto om die grepen even naar buiten te gooien als je in de buurt bent..... het zal wel aan mij liggen hoor.
Nee, hij gaat nooit elektrisch naar buiten. Altijd met de hand. Als je op het vlakje drukt gaat hij alleen van de centrale vergrendeling, zodat je met de hand de greep naar buiten kunt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:21:
[...]

Nee, hij gaat nooit elektrisch naar buiten. Altijd met de hand. Als je op het vlakje drukt gaat hij alleen van de centrale vergrendeling, zodat je met de hand de greep naar buiten kunt drukken.
ok dat dan is het logischer, blijft alsnog een domper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevo01
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik heb van de week mijn lounge edition bij de dealer opgehaald. Bij mij klappen de deur grepen netjes naar buiten als ik met de sleutel in mijn zak in de buurt van de auto kom. Best gek dat dit op latere levering dan niet meer zit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Stevo01 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:38:
Ik heb van de week mijn lounge edition bij de dealer opgehaald. Bij mij klappen de deur grepen netjes naar buiten als ik met de sleutel in mijn zak in de buurt van de auto kom. Best gek dat dit op latere levering dan niet meer zit….
Misschien omdat het een P45 is?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevo01
mdeiman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:02:
[...]

Misschien omdat het een P45 is?
Nope het is echt een lounge edition.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAwVVzXrMVNw3Fujl4xVoaYOg9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YJaWhGhM7zvB7kwRLrTMSkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
  • Laatst online: 24-02 12:05
Zou je denken aan de instellingen in het infotainment systeem, mischien weet de dealer nog niet alle in's en out's is ook zoveel. ik zit zelf al een tijdje de duitse handleiding door te snuffelen zodat ik hopelijke volgende maand weet hoe alles een beetje werkt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Blittkit schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:57:
Zou je denken aan de instellingen in het infotainment systeem, mischien weet de dealer nog niet alle in's en out's is ook zoveel. ik zit zelf al een tijdje de duitse handleiding door te snuffelen zodat ik hopelijke volgende maand weet hoe alles een beetje werkt/
Ben bij de dealer langs gegaan om het zelf te checken. Het was echt een lounge edition en het zat er echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kan het zijn dat de handgrepen er ook anders uitzien dan op de P45? Was net even bij de dealer die had twee Ioniq 5's staan (weet niet of het de Lounge uitvoering waren maar ze waren wel luxe, op de grepen zaten links vier 'bobbeltjes' , daar waar je je duim plaatst. Op mijn P45 zitten die 'bobbeltjes' niet.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
kor952 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:29:
Kan het zijn dat de handgrepen er ook anders uitzien dan op de P45? Was net even bij de dealer die had twee Ioniq 5's staan (weet niet of het de Lounge uitvoering waren maar ze waren wel luxe, op de grepen zaten links vier 'bobbeltjes' , daar waar je je duim plaatst. Op mijn P45 zitten die 'bobbeltjes' niet.
Klopt, dat is inderdaad het uiterlijke verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Dezelfde bobbeltjes die ook op de laadklep zitten? Dat handmatig opendrukken van de laadklep werkt bij mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om nog even wat olie op het vuur te gooien van de discussie over de achterlichten en de zwarte/grijze zijpanelen...

Ik zag in een UK review dat ze daar weer andere pakketten hebben dan hier: SE Connect, Premium en Ultimate. Grosso modo lijken ze overeen te komen met onze Style, Connect(+) en Lounge, maar in de lijst zie ik wel verschillen. https://www.hyundai.co.uk/new-cars/ioniq5

In de UK krijg je vanaf Premium de grijze zijkanten.
Ook lijkt er volgens het overzicht vanaf Premium sprake te zijn van de Dual LED projection. En bij alle versies staat hetzelfde over de LED achterlichten.

Ik vind het echt bizar hoe de pakketten per land verschillen. Raar zooitje daar bij de importeurs... Doe gewoon als Tesla en Polestar en maak een beperkt aantal varianten die overal hetzelfde zijn. Maakt het wel zo makkelijk voor de klant en faciliteert ook snellere productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stevo01 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:14:
[...]

Nope het is echt een lounge edition.

[Afbeelding]
Mag ik vragen wanneer jij je bestelling hebt geplaatst? Ik heb zelf op 11 mei 4 mei besteld, zou oorspronkelijk in september geleverd krijgen, maar staat nu op november. Toen ik bestelde stond het automatisch ontgrendelen echt op de prijslijst.

Mooie wagen trouwens ook in die kleur! Veel rijplezier!

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 10-09-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
  • Laatst online: 24-02 12:05
Ik heb op 7-7 een Lounge RWD bestelt en op de factuur staat alles wat aan boord zit , incl automatische deurgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Apart, ik ook RWD lounge matt gravity op 12 juli. En die komt pas half november. Mijn bestelling was ook incl elektrisch uitklappende deurgrepen en keyless entry (bij detectie sleutel binnen paar meter). Maar de dealer bevestigd dat dit er straks niet op zal zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerdvt op 10-09-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:03:
Apart, ik ook RWD lounge matt gravity op 12 juli. En die komt pas half november. Mijn bestelling was ook incl elektrisch uitklappende deurgrepen en keyless entry (bij detectie sleutel binnen paar meter). Maar de dealer bevestigd dat dit er straks niet op zal zitten.
Ik ga het ook navragen bij de dealer hoe het zit. Ik ga niet zomaar accepteren dat deze functies er niet op zitten. Het zit me ook al niet lekker dat ik tegelijk geleverd ga krijgen met mensen die 2 maanden later hebben besteld. Ik heb ondertussen wel extra kosten door langer doorrijden met de oude diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevo01
bilgy_no1 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:50:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij je bestelling hebt geplaatst? Ik heb zelf op 11 mei 4 mei besteld, zou oorspronkelijk in september geleverd krijgen, maar staat nu op november. Toen ik bestelde stond het automatisch ontgrendelen echt op de prijslijst.

Mooie wagen trouwens ook in die kleur! Veel rijplezier!
Dank dat gaat lukken! Ik heb op 31 mei besteld een Rwd lounge lucid blue. Heb je toevallig panoramadak besteld? dat was toen een optie waar potentieel vertraging op zat en heb ik daarom niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stevo01 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:22:
[...]

Dank dat gaat lukken! Ik heb op 31 mei besteld een Rwd lounge lucid blue. Heb je toevallig panoramadak besteld? dat was toen een optie waar potentieel vertraging op zat en heb ik daarom niet genomen.
Ja, ik heb wel het panoramadak. Maar toen ik bestelde werd er niet bij genoemd dat die mogelijk tot vertraging zou leiden. Er werd gezegd eind september of begin oktober.

Ik ga het navragen bij de dealer. Ik zou het wel heel vervelend vinden als die handgrepen en de keyless entry (juist ook voor de achterklep) er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb ook eens aan't kijken geweest maar ik kan geen 55000€ lenen :(
Opties dat ik wil is de 73kWh batterij met het solar roof ow en een trekhaak ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
bilgy_no1 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:31:
[...]

Ja, ik heb wel het panoramadak. Maar toen ik bestelde werd er niet bij genoemd dat die mogelijk tot vertraging zou leiden. Er werd gezegd eind september of begin oktober.

Ik ga het navragen bij de dealer. Ik zou het wel heel vervelend vinden als die handgrepen en de keyless entry (juist ook voor de achterklep) er niet op zitten.
Ik wilde heel graag pano en AWD op 12 juli maar liet het zitten op advies vd dealer omdat het anders 2022 werd. En geloof me, die handgrepen zitten er niet op. Alle Lounges die nu binnen komen zijn zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Damic schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:31:
Heb ook eens aan't kijken geweest maar ik kan geen 55000€ lenen :(
Opties dat ik wil is de 73kWh batterij met het solar roof ow en een trekhaak ;)
Het solar roof zit alleen op de Project 45 en die is niet meer te bestellen.

Als €55.000 een probleem is kun je ook goedkoper gaan met een Style, 73 kWh batterij en trekhaak. Kom je op ongeveer €48.000 uit met afleverkosten.

Maar dan nog een stukje financieel advies: als je geen €55.000 kunt lenen is €48.000 ook een hoop geld en zou je beter nog even kunnen wachten op een tweedehands Project 45 over een jaar of 2-3 en tot die tijd zoveel mogelijk sparen. Heb je uiteindelijk ook het solar roof erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:58
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:38:
[...]

Ik wilde heel graag pano en AWD op 12 juli maar liet het zitten op advies vd dealer omdat het anders 2022 werd. En geloof me, die handgrepen zitten er niet op. Alle Lounges die nu binnen komen zijn zonder.
Dat is toch bizar? Je zou dan toch enige communicatie verwachten naar de mensen die al een bestelling hadden gedaan? “Ja het stond er op maar nu in een keer niet meer, deal with it” is wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:38:
[...]

Ik heb hem gemaild en zal het hier terugkoppelen. Als het er inderdaad niet op zit ga ik me beraden op wat ik minimaal als compensatie wil zien. Chiptekort of niet, ik vind het niet kunnen als ze zoiets wijzigen en daar niet eens actief over informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
emcore schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:41:
[...]

Dat is toch bizar? Je zou dan toch enige communicatie verwachten naar de mensen die al een bestelling hadden gedaan? “Ja het stond er op maar nu in een keer niet meer, deal with it” is wel erg vreemd.
Helemaal eens, ben ook flink pissig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevo01
Sjoerdvt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:45:
[...]

Helemaal eens, ben ook flink pissig.
Ja begrijpelijk, heel raar dat dit zonder communicatie gebeurd. Ik had me er op ingesteld, n.a.v. de berichten op het forum dat de automatische deur grepen er niet op zouden zitten. Maar blijkbaar zijn er toch nog een aantal lounge versies geproduceerd voor het chip tekort…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

bilgy_no1 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:41:
[...]

Het solar roof zit alleen op de Project 45 en die is niet meer te bestellen.

Als €55.000 een probleem is kun je ook goedkoper gaan met een Style, 73 kWh batterij en trekhaak. Kom je op ongeveer €48.000 uit met afleverkosten.

Maar dan nog een stukje financieel advies: als je geen €55.000 kunt lenen is €48.000 ook een hoop geld en zou je beter nog even kunnen wachten op een tweedehands Project 45 over een jaar of 2-3 en tot die tijd zoveel mogelijk sparen. Heb je uiteindelijk ook het solar roof erbij.
Dat is raar waarom kun je die dan in België nog bestellen, nu het kan natuurlijk dat de website niet goed werkt :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Damic schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:54:
[...]

Dat is raar waarom kun je die dan in België nog bestellen, nu het kan natuurlijk dat de website niet goed werkt :+
Op de engelse fora lees ik inmiddels hetzelfde probleem. En boosheid.....
Pagina: 1 ... 24 ... 264 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic