Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
haraldstoll schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:30:
Net even bij de dealer geweest: Hyundai Wittenberg in de Meern (Utrecht).

Hij gaf aan dat de meeste lounge kopers direct bij de bestelling al vragen om er 19'' op te zetten. De reden is meestal een lagere verbruik en comfort.
Daarom zou het ook lastig zijn om andere klanten te vinden die zouden willen ruilen.

Ook vertelde hij dat de 19'' en 20'' evenveel kosten, en dat je er daarom geen geld toe krijgt bij de ruil.
Zelf vond hij de 20" mooier. Ik vindt de 19" al enorm groot ogen.

Wel waren ze bereid om de 19'' van hun eigen net ontvangen model te ruilen voor onze bestelde auto, ik ben er voor gegaan 👍

Ze werken bij Hyundai Wittenberg met een car detail bedrijf genaamd Steur car detail die opereert vanuit strijkviertel in De Meern. Ze gebruiken daar Swisstech voor hun keramische coating. Ze hebben twee varianten: de €850 behandeling heeft 5 jaar garantie en de 2 jaar garantie kost €650.

Ik ben voor de 5 jaar versie gegaan.

Ik heb nog gevraagd over het automatische opengaan van de deur hendel als je er naast staat, maar ze waren niet op de hoogte en hadden alleen maar een connect+ staan dus daar konden ze het niet op testen.
Goeie deal op die keramische coating!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 19:29

mdeiman

Projet 45

chrvdbos schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:31:
Tijdens het onderhandelen met mijn dealer die winterbandenknoop maar direct doorgehakt. Dealer heeft de auto afgeleverd met de Michelin Cross Climate all season banden. Rij daar nu al bijna 2 maanden mee en geen spijt gehad qua geluid, verbruik en aanzicht. Band heeft goede testresultaten en ik ben opslag en dat 2 jaarlijks wisselen daarmee kwijt.
Ik heb Michelins ingeruild op de Vredestein Quatrac Pro. En voor 400 euro klaar.

Prima ervaring mee onder de Tesla M3.

Shit happens.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 13:49

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

mdeiman schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:21:
[...]

Ik heb Michelins ingeruild op de Vredestein Quatrac Pro. En voor 400 euro klaar.

Prima ervaring mee onder de Tesla M3.
Als ik het zo lees heb ik kennelijk een wat ongemotiveerde verkoper gehad.... Bij mijn vraag over andere banden - bijvoorbeeld de Cross Climates of winterbanden - kreeg ik een zwam verhaal over hoe de banden van mijn nieuwe auto als gebruikt werden gezien en voor 3 tientjes naar een opkoper gingen en ik na aflevering beter zelf iets kon regelen :/

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 17:49
Ik heb gister een video in het algemene EV topic geplaatst over het belang van de banden die je onder je elektrische auto kunt leggen. Als je er aan denkt banden onder je i5 te leggen die niet origineel voor evs zijn bedoeld is de tl/Dr 'beter van niet'.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

AnotherFruitcake schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:10:
Ik heb gister een video in het algemene EV topic geplaatst over het belang van de banden die je onder je elektrische auto kunt leggen. Als je er aan denkt banden onder je i5 te leggen die niet origineel voor evs zijn bedoeld is de tl/Dr 'beter van niet'.
Toch tl/dr nog even gegoogled. ;)
Thx. Blijft een 'eeuwige' oude discussie. Eigenlijk off-topic.

Shit happens.

• wimjonker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-06 18:01
Mijn Ioniq 5 komt waarschijnlijk in november. Ik wil er ook een trekhaak op. Dat kan afneembaar of automatisch in-/uitklapbaar. Heeft iemand er al ervaring mee?

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb inmiddels de afneembare, had liever de automatische gehad maar a) het is geen volledige automatische en b) het prijsverschil en c) is de automatische al leverbaar? Twee maanden geleden nog niet nl.
Als je bij de ID4 bij de bestelling van de auto een semi-automatische besteld betaal je net zo veel als bij Hyundai voor een afneembare.
Het is goed te doen maar had graag de volledig automatische van mijn MB nog gehad, want je moet toch op de knieën om hem er onder te krijgen.

3000Wp op 't dak

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

kor952 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:32:
Ik heb inmiddels de afneembare, had liever de automatische gehad maar a) het is geen volledige automatische en b) het prijsverschil en c) is de automatische al leverbaar? Twee maanden geleden nog niet nl.
Als je bij de ID4 bij de bestelling van de auto een semi-automatische besteld betaal je net zo veel als bij Hyundai voor een afneembare.
Het is goed te doen maar had graag de volledig automatische van mijn MB nog gehad, want je moet toch op de knieën om hem er onder te krijgen.
Ik heb de afneembare er nu ook onder. Wou ook liever elektrisch, maar de afneembare vind ik een keurige trekhaak. Al ie eraf is, zie je niet dat er eentje onder kan. Prima zo.

Shit happens.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-11 12:27

MicheldeGoey

Project 45

Ik heb ook de afneembare, die ik er altijd op laat zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ru7tFyFHxuTeQf6zGx44PM5gRAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55ygQmlJGNnpVRz3I20D3tO1.jpg?f=fotoalbum_large

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
wimjonker schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:21:
Mijn Ioniq 5 komt waarschijnlijk in november. Ik wil er ook een trekhaak op. Dat kan afneembaar of automatisch in-/uitklapbaar. Heeft iemand er al ervaring mee?
Ik heb afneembaar op de kona electric, bevalt prima. Op de i5 wordt het wel elektrisch maar.... zie er maar aan t komen. Ik krijg nu de auto maar nog zonder trekhaak. Zorg dat jouw dealer hem nu al besteld!!

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
heb ook een electrische trekhaak meebesteld, maar ik dacht dat deze af fabriek geleverd werd. maar als ik dit lees is dat niet zo. Het prijs verschil ca € 1500,- vond ik ook wel even slikken.
Op de site leveringen staat een afbeelding met de complete uitrusting af fabriek , hier zag ik ook staan w/retrackable towbar. Ik maak hieruit op dat als je hem gelijk meebesteld dat die af fabriek wordt meegeleverd.

[ Voor 36% gewijzigd door Blittkit op 19-09-2021 15:36 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Vaak zie je de prijs van de trekhaak maar daar komt nog een kabelset bij, zo komt de afneembare van mij op 1119 euro.

3000Wp op 't dak

• Sjoerdvt
Blittkit schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:27:
heb ook een electrische trekhaak meebesteld, maar ik dacht dat deze af fabriek geleverd werd. maar als ik dit lees is dat niet zo. Het prijs verschil ca € 1500,- vond ik ook wel even slikken.
Op de site leveringen staat een afbeelding met de complete uitrusting af fabriek , hier zag ik ook staan w/retrackable towbar. Ik maak hieruit op dat als je hem gelijk meebesteld dat die af fabriek wordt meegeleverd.
Nee, die komt niet af fabriek! Wordt altijd achteraf lokaal gemonteerd.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Afgelopen week is mijn afneembare trekhaak gemonteerd. Daarna deed de I-Pedal het niet meer. De garage weet niet hoe het komt , maar wil morgen de electrische bedrading van de trekhaak weer losmaken om te kijken of de storing dan weer weg is. Heeft iemand anders al een trekhaak gemonteerd gekregen en waren daar ook problemen mee?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik gebruik nooit i-Pedal dus kan het je niet zeggen, wil wel komende week het voor je testen (als ik het niet vergeet), Hoe zet ik hem het snelst in I-Pedal mode?

3000Wp op 't dak

• wimtim
kor952 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:50:
Ik gebruik nooit i-Pedal dus kan het je niet zeggen, wil wel komende week het voor je testen (als ik het niet vergeet), Hoe zet ik hem het snelst in I-Pedal mode?
Als je als op recuperatie stand 3 zit (met linker flipper) nog 1 sec de linker flipper inhouden.

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11 09:03
wimtim schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:45:
Afgelopen week is mijn afneembare trekhaak gemonteerd. Daarna deed de I-Pedal het niet meer. De garage weet niet hoe het komt , maar wil morgen de electrische bedrading van de trekhaak weer losmaken om te kijken of de storing dan weer weg is. Heeft iemand anders al een trekhaak gemonteerd gekregen en waren daar ook problemen mee?
Wat vervelend zeg!

Heb ook de afneembare trekhaak, gemonteerd bij dealer. Gelukkig geen problemen ervaren met I-Pedal.
Voor wie een caravan wil trekken (1500 kg):

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-09-2021 21:53 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@wimtim Zoals gezegd ik gebruik i-pedal nooit was dus even vogelen voor ik hem actief had maar heb nu i-pedal in het scherm staan.
Succes bij de dealer....

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 20-09-2021 00:20 ]

3000Wp op 't dak

• de meester01

de meester01

AnotherFruitcake schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:10:
Zijn er al winterbanden voor EV's dan?

• de meester01

de meester01

Als het ipedal niet werkte bij uitgeklapte TH zou dat misschien 'by design' kunnen zijn? Of weigert het ook bij een ingeklapte?
Dit bericht is van Engeland m.b.t. het mogelijk koelvloeistoflek (de blauwe koelvloeistof):
Ik heb vandaag op betrouwbare wijze vernomen dat de vertraging in Tilbury is geweest, waar ze elk voertuig hebben gecontroleerd op het koelvloeistoflek dat in Korea is gemeld, er wreef iets tegen een pijp, dus moest het worden vastgedraaid. De P45's zijn vierwielaangedreven, wat betekent dat ze een andere motor aan de voorkant hebben en ik vermoed dat ze de motor moesten verwijderen om toegang te krijgen tot het pijpgedeelte, terwijl de premium tweewielaangedreven modellen niet de voorste motor hebben, wat waarschijnlijk gemakkelijker toegang tot de gewraakte pijp en snellere levering van de demomodellen aan dealers. Tijdens mijn PDI zei de monteur dat de mijne op het systeem was gemarkeerd als gecontroleerd voordat hij het in handen kreeg, wat alleen in Tilbury kan betekenen, dus er zal geen terugroepactie zijn voor de gemelde koelvloeistoflekken. Waarom vertelt Hyundai UK in vredesnaam niet gewoon de waarheid en dan zouden we allemaal de noodzaak van een veiligheidscontrole hebben begrepen.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Eerlijkheid (en openheid) is een algemeen probleem binnen de Automotive branche volgens mij......

[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 20-09-2021 09:26 ]

3000Wp op 't dak

• wimtim
de meester01 schreef op maandag 20 september 2021 @ 02:11:
[...]

Als het ipedal niet werkte bij uitgeklapte TH zou dat misschien 'by design' kunnen zijn? Of weigert het ook bij een ingeklapte?
De I-pedal werkt al niet terwijl het afneembare deel van de trekhaak er niet eens op zit

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@wimtim Kan het zijn dat er misscien ook nieuwe software geupload is naar de auto? Ik heb wel nieuwe software en het in i-pedal mode zetten ging volgens mij iets anders dan je had beschreven, nl. als hij op 'max' staat moest ik het linker pedal heel kort nog even aanklikken om hem op i-pedal te krijgen als ik hem een seconde ingedrukt hield werkte het niet.

3000Wp op 't dak

• wimtim
kor952 schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:33:
@wimtim Kan het zijn dat er misscien ook nieuwe software geupload is naar de auto? Ik heb wel nieuwe software en het in i-pedal mode zetten ging volgens mij iets anders dan je had beschreven, nl. als hij op 'max' staat moest ik het linker pedal heel kort nog even aanklikken om hem op i-pedal te krijgen als ik hem een seconde ingedrukt hield werkte het niet.
Ik heb zelf de nieuwe navigatiesoftware geupload, maar voor de rest is niets anders geupload. Mijn I-pedal werkte voorheen op dezelfde manier die jij beschrijft. Misschien had ik het zelf niet goed opgeschreven.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Op de Hyundai site is een herziene versie van de prijslijst te vinden (herziening per 1 september 2021)
  • prijzen zijn ongewijzigd, waardoor de Titel nog altijd "Modelprijslijst per 1 mei 2021" is
  • aanscherping tekst van Style uitvoering: "verlichting vóór en achter, volledig LED (m.u.v. knipperlichten en achteruitrijverlichting)". In dit forum was hierover al wat verwarring.
  • Lounge uitvoering: vervallen is "Deurgrepen exterieur, automatisch" (blijkbaar niet meer beschikbaar) en "Raamomlijsting, chroom" (is volgens mij nooit leverbaar geweest)
  • Weer terug: Solar Roof (alleen beschikbaar op Lounge en levering in 2022) voor €1200
  • Los leverbaar voor Style: Vehicle to Load (V2L), 230V-aansluiting binnen & buiten
  • Nuanceringen in laadtijden en bagageruimte (ruimte in Style is groter dan in andere uitvoeringen)

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Heb net geprobeerd, alles werkt naar behoren.
Hopelijk kunnen ze iets vinden!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Document over veiligheid, krik-punten, etc: https://manuals.plus/m/90...cbe5e57a5a1dc04_optim.pdf

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• wimtim
MicheldeGoey schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:33:
[...]

Heb net geprobeerd, alles werkt naar behoren.
Hopelijk kunnen ze iets vinden!
Het is vandaag opgelost! Hoewel dat in de gebruiksaanwijzing van de auto niet staat, wordt de I-pedal uitgeschakeld als je een aanhanger achter de auto hebt. Ook de mistlamp doet het dan niet meer. Het bleek dat er in het elektrische deel van de trekhaak een fout zat waardoor het leek of er permanent een aanhanger aan hing. Nadat ze er een nieuwe elektrisch setje ingezet hadden, was het probleem opgelost. Dank voor eenieders suggestie!

• wimtim
Zonnekamp schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb wel 2 jaar abbo erbij
Waarschijnlijk heb je het dan van de dealer gekregen. Ik heb het nagevraagd bij mijn dealer. Die wist van niets en heeft er een mail over gestuurd naar de importeur. Die zegt dat het in de toekomst wel komt, maar nu niet. Hopelijk dat het dan ook beschikbaar komt voor de klanten van het eerste uur!

"
ik zou u nog even laten weten wat de reactie van Hyundai is over “Ionity’

Onderstaande kreeg ik terug op de vraag over de Ionity laadpas bij aankoop van een Ioniq 5 in Nederland.

Nu niet, maar in de toekomst inderdaad wel. Op dit moment kan ik er alleen nog niks concreets over zeggen.

Mocht ik wat meer weten, houd ik u op de hoogte."

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Voor iedereen die zich nog afvraagt of hij nu elk jaar of eens in de twee jaar voor service inspectie naar de garage moet hier de link naar het nieuwe service boekje (MSGION202107), de meesten zullen een oud boekje (MSG202104) hebben gekregen met daarin een interval van 15,000 km of 1 jaar, in het nieuwe boekje wordt een uitzondering gemaakt voor de Ioniq 5, 6 en 7 die hebben een interval van 30.000 km of 2 jaar.

https://s7g10.scene7.com/...e-handleiding-DSP-2021pdf

3000Wp op 't dak

• Sjoerdvt
wimtim schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:52:
[...]

Het is vandaag opgelost! Hoewel dat in de gebruiksaanwijzing van de auto niet staat, wordt de I-pedal uitgeschakeld als je een aanhanger achter de auto hebt. Ook de mistlamp doet het dan niet meer. Het bleek dat er in het elektrische deel van de trekhaak een fout zat waardoor het leek of er permanent een aanhanger aan hing. Nadat ze er een nieuwe elektrisch setje ingezet hadden, was het probleem opgelost. Dank voor eenieders suggestie!
Weet je wellicht ook of het automatisch openen van de achterklep bij sleuteldetectie automatisch wordt uitgeschakeld bij uitgeklapte trekhaak? Dat zou wel een handige optie zijn....

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is er iets mis met de online configurator. Ik probeerde zojuist de Style samen te stellen i.c.m. V2L maar dan krijg ik de melding "Deze combinatie is niet mogelijk. Kies een andere combinatie om verder te gaan." Dit terwijl het volgens de prijslijst juist wel zou moeten kunnen

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/wUnakaro05.png/raw

Jammer dat de Style enkel parkeersensoren aan de achterzijde heeft i.p.v. voor én achter, dat is voor mij echt een gemis. De stap naar de Connect vind ik fors, zeker omdat deze ook nog eens te duur is om in aanmerking te komen voor eventuele subsidie komend jaar.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Koskamp
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-03-2022
wimtim schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, net de dealer een bericht gestuurd.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:36
Jammer dat de Style enkel parkeersensoren aan de achterzijde heeft i.p.v. voor én achter, dat is voor mij echt een gemis. De stap naar de Connect vind ik fors, zeker omdat deze ook nog eens te duur is om in aanmerking te komen voor eventuele subsidie komend jaar.
Hou dan wel rekening met een levering ergens einde 2e kwartaal als je de subsidie wilt, of je moet heel veel geluk met een voorraad model hebben.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Ik weet niet of jullie deze review al gezien hebben, maar als je een nieuwe besteld hebt, zonder met de vrouw te overleggen, word je hier wel een beetje verdrietig van ;( :P

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:56
Vielleicht schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:25:
Ik weet niet of jullie deze review al gezien hebben, maar als je een nieuwe besteld hebt, zonder met de vrouw te overleggen, wordt je hier wel een beetje verdrietig van ;( :P [YouTube: My wife versus Hyundai IONIQ 5: her first impressions]
haar accent maakt het wel echt af _O- gelukkig was mijn vrouw mee.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• wimtim
Sjoerdvt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:23:
[...]

Weet je wellicht ook of het automatisch openen van de achterklep bij sleuteldetectie automatisch wordt uitgeschakeld bij uitgeklapte trekhaak? Dat zou wel een handige optie zijn....
Heb geen uitklapbare, maar een afneembare trekhaak. Vandaag heb ik je vraag wel uitgetest: Als de trekhaak er op zit open de achterklep nog steeds automatisch. Ik heb geen aanhanger, maar heb wel de fietsendrager er op gezet. Dan werkt die funktie niet meer. Als er een fietsendrager op staat, kun je niet ook dicht genoeg bij de auto staan om die funktie te activeren, maar om het uit te testen heb ik de sleutel net voor de achterklep gehouden. Het is ook veiliger dat het dan niet werkt.

• de meester01

de meester01

wimtim schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:27:
[...]

Heb geen uitklapbare, maar een afneembare trekhaak. Vandaag heb ik je vraag wel uitgetest: Als de trekhaak er op zit open de achterklep nog steeds automatisch. Ik heb geen aanhanger, maar heb wel de fietsendrager er op gezet. Dan werkt die funktie niet meer. Als er een fietsendrager op staat, kun je niet ook dicht genoeg bij de auto staan om die funktie te activeren, maar om het uit te testen heb ik de sleutel net voor de achterklep gehouden. Het is ook veiliger dat het dan niet werkt.
Het ligt voor de hand dat die functie via de canbus wordt uitgeschakeld zodra er een 7/13 polige stekker is aangesloten?
Voor diegene die al een (afneembare) trekhaak hebben. Is er in de instellingen ook een Trailer-Modus? Blijkbaar iemand in Duitsland wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=118936

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Die instelling had ik inderdaad al gevonden

3000Wp op 't dak

• Sjoerdvt
wimtim schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:27:
[...]

Super! Enorm bedankt voor uittesten! Ik heb het fietsenrek er al snel 1x per week onder om met de MTB te gaan trail rijden. Was best bezorgd of bij het fiets op en af nemen niet per ongeluk de achterklep geactiveerd zou worden. Waarschijnlijk activeert het aankoppelen van de stekkerdoos voor de verlichting de blokkering. Top en nogmaals dank!
Nog een video over de trekhaak.

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Vielleicht schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:25:
Ik weet niet of jullie deze review al gezien hebben, maar als je een nieuwe besteld hebt, zonder met de vrouw te overleggen, word je hier wel een beetje verdrietig van ;( :P [YouTube: My wife versus Hyundai IONIQ 5: her first impressions]
eigenlijk wel een goeie kritische review van die dame....

heb gisteren eindelijk eens de balance (lounge) in het echt kunnen aanschouwen, toch groot verschil met de core versie, zowel op gebied van interieur als exterieur een stuk meer premium

de verkoper wist me ook te vertellen dat er wellicht in belgie de optie zal komen om een V2L stekker in optie bij te kopen bij het voertuig (prijs onbekend), dit zou er dan ook op wijzen dat de V2L op alle versies mogelijk is. zoals bekend komt in belgie enkel de solar versie met de V2L Stekker en het 110V stopcontact op de achterbank. van zodra hij meer details wist zou hij me contacteren
xenne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:20:
[...]

eigenlijk wel een goeie kritische review van die dame....

heb gisteren eindelijk eens de balance (lounge) in het echt kunnen aanschouwen, toch groot verschil met de core versie, zowel op gebied van interieur als exterieur een stuk meer premium

de verkoper wist me ook te vertellen dat er wellicht in belgie de optie zal komen om een V2L stekker in optie bij te kopen bij het voertuig (prijs onbekend), dit zou er dan ook op wijzen dat de V2L op alle versies mogelijk is. zoals bekend komt in belgie enkel de solar versie met de V2L Stekker en het *110V stopcontact* op de achterbank. van zodra hij meer details wist zou hij me contacteren
Dat stopcontact is in Europa toch gewoon 230V / 16A (er staat zelfs op 250V / 16A = 4000W)?

• xenne
bilgy_no1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:
[...]

Dat stopcontact is in Europa toch gewoon 230V / 16A (er staat zelfs op 250V / 16A = 4000W)?
de verkoper beweerde dat het 110V was, ik vond het ook raar maar hij was er blijkbaar zeker van. heb het zelf niet gecheckt

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
xenne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:46:
[...]

de verkoper beweerde dat het 110V was, ik vond het ook raar maar hij was er blijkbaar zeker van. heb het zelf niet gecheckt
Dit lijkt me idd erg stug. Volgens mij wordt die V2L optie 'aangedreven' door één van de drie fasen van de 3-fasen boordlader om te keren van richting. Als dat dus 110V is, kan je de auto nergens aan een 230V (11kW) 3-fasenpaal opladen, en dat gaat vermoedelijk wel een relatie hebben met de klanttevredenheid :+ . Dit 110V-verhaal zal vast iets te maken hebben met het niet aanpassen van een folder die voor een 110V-gebied is geschreven, maar goed dat is een aanname.
xenne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:46:
[...]

110/120V is de netspanning in de VS. Dan zal de dealer wel een Amerikaans filmpje hebben gekeken...

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-11 23:25
Ik zag hem nog niet voorbij komen, maar volgens mij is dit de Style/Connect in Phantom Black.

https://www.ioniqforum.co...niq-5-all-in-black.37385/
ckoopmanschap schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:45:
Ik zag hem nog niet voorbij komen, maar volgens mij is dit de Style/Connect in Phantom Black.

https://www.ioniqforum.co...niq-5-all-in-black.37385/
Nee, in het IONIQ 5 leveringen topic kun je zien dat dit kenteken een Project45 is.

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:37
ZuinigeRijder schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:19:
[...]

Nee, in het IONIQ 5 leveringen topic kun je zien dat dit kenteken een Project45 is.
Heeft de project 45 niet ook grijze 'skirts'? Zou zeggen dat dit geen Lounge / Project 45 is

• ckoopmanschap
revo37 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:37:
[...]

Heeft de project 45 niet ook grijze 'skirts'? Zou zeggen dat dit geen Lounge / Project 45 is
Dat was exact mijn redenatie.

• Sjoerdvt
[...]

Zo te zien zijn de kunstof delen (grijs of zwart) in dit geval glanzend zwart gespoten. Dus het zou wel een P45 kunnen zijn….
Toevallig overweeg ik het zelfde voor mijn lounge in gravity gold. Maar ben nog niet helemaal gerust op het effect, als ik het doe laat ik het in mat zwart spuiten of ook in gravity gold. heeft iemand hier wellicht al voorbeelden van gezien?

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 15:41
Velgen van die zwarte auto komen ook niet overeen met de standaard van p45.

• ckoopmanschap
ditbenikecht schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:49:
Velgen van die zwarte auto komen ook niet overeen met de standaard van p45.
Er staat wel P45 op, ik denk dat hij achteraf inderdaad op een aantal vlakken is aangepast. Vandaar de verwarring.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 11:53
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Ioniq 5, erg positief. Ik zit alleen met het volgende: ik vind het toch allemaal wel een hoop geld (maar ja, EV rijden is investeren en daarna besparen). Ik ben geneigd nog even een jaar of 2 te wachten op goedkopere prijzen en (nog) betere tech maar ik moet eigenlijk wel nu een andere auto, dus ik zou tijdelijk nog even e.o.a. niet boeiende ICE kunnen rijden.
Nu ga ik hem zakelijk rijden (zzper), dus nu zijn er bepaalde voordelen. (Lease of koop)
Qua range heb ik toch wel minimaal 300km nodig omdat ik nogal eens een dag op en neer ga naar een klant op 100-150km afstand (maar goed, laden onderweg wordt natuurlijk ook steeds gemakkelijker)

Vermoedelijk worden EVs in de komende 2 a 3 jaar goedkoper, maar de voordelen worden minder en minder. Eigenlijk probeer ik dus wat te besparen, maar volgens mij gaat dat eigenlijk niet lukken, simpel gesteld:
- of nu een Ioniq 5 van €50k met (nog) relatief lage bijtelling en andere voordelen (beperkte wegenbelasting de komende jaren, EV korting, zakelijk investeringsaftrek en andere (moet me er weer eens in verdiepen. Daarnaast genereren wij tot 70kWh per dag aan zonne-energie en werk ik veel thuis, dus gratis laden.

- of over 2 jaar een goedkopere auto (van misschien €40k want zoveel goedkoper zal het ook weer niet zijn), maar dan met hogere bijtelling etc etc waardoor ik op de aanschaf wel goedkoper uit ben maar op alle bijkomende kosten duurder

Ik vraag me af of ik dan uberhaupt wel wat bespaar... (maar ik vind 50k gewoon erg veel geld voor een auto en als je ziet waar ik nu in rijd (een LR Defender van 20jr oud) ).

Iemand hier een opinion over?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb geen zakelijke opinie, wat ik wel weet is dat je als particuliere rijder helemaal uitgemolken wordt door de verkopers van EV's, Ze weten gewoon dat als je als particulier nu een EV koopt dat je er wat voor over hebt om elektrisch te rijden, zeker als je zoals ik intekent voor een P45. De inruil die je voor je huidige auto krijgt is schrikbarend laag niet alleen bij Hyundai maar overal (VW, 2x MB, Skoda) maar Hyundai spant de kroon, Nu ben ik er net achter gekomen dat het verschil tussen wat ik heb gekregen voor mijn MB GLC en de vraag prijs van de dealer voor "mijn" MB op een haar na 7000 Euro is, ze hebben hem inmiddels verkocht waarschijnlijk niet voor de vraagprijs maar trek er eens 1000 Euro vanaf dan hebben ze toch een winst van 6000 Euro. Ik voel me zwaar bescheten. Dat ze winst willen maken op een inruiler OK maar zo'n bedrag vind ik belachelijk. Ik heb zo de pest in dat ze aan mij niet veel meer zullen verdienen, Winterbanden stalling ergens anders, Winterwielen en accessoires koop ik ergens anders, alleen voor de 2 jaarlijkse controle zal ik nog terugkomen (omdat een andere dealer te ver weg is).
Moraal van het verhaal als je als particulier elektrisch wilt gaan rijden let op ze ruilen heel slecht in.

3000Wp op 't dak

• Stefke
Bummer, Ik zou t dan vooral ook even laten weten aan ze ;-)

Mijn auto is sowieso niet interessant voor inruil dus dat issue heb ik niet
Stefke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:52:
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Ioniq 5, erg positief. Ik zit alleen met het volgende: ik vind het toch allemaal wel een hoop geld (maar ja, EV rijden is investeren en daarna besparen). Ik ben geneigd nog even een jaar of 2 te wachten op goedkopere prijzen en (nog) betere tech maar ik moet eigenlijk wel nu een andere auto, dus ik zou tijdelijk nog even e.o.a. niet boeiende ICE kunnen rijden.
Nu ga ik hem zakelijk rijden (zzper), dus nu zijn er bepaalde voordelen. (Lease of koop)
Qua range heb ik toch wel minimaal 300km nodig omdat ik nogal eens een dag op en neer ga naar een klant op 100-150km afstand (maar goed, laden onderweg wordt natuurlijk ook steeds gemakkelijker)

Vermoedelijk worden EVs in de komende 2 a 3 jaar goedkoper, maar de voordelen worden minder en minder. Eigenlijk probeer ik dus wat te besparen, maar volgens mij gaat dat eigenlijk niet lukken, simpel gesteld:
- of nu een Ioniq 5 van €50k met (nog) relatief lage bijtelling en andere voordelen (beperkte wegenbelasting de komende jaren, EV korting, zakelijk investeringsaftrek en andere (moet me er weer eens in verdiepen. Daarnaast genereren wij tot 70kWh per dag aan zonne-energie en werk ik veel thuis, dus gratis laden.

- of over 2 jaar een goedkopere auto (van misschien €40k want zoveel goedkoper zal het ook weer niet zijn), maar dan met hogere bijtelling etc etc waardoor ik op de aanschaf wel goedkoper uit ben maar op alle bijkomende kosten duurder

Ik vraag me af of ik dan uberhaupt wel wat bespaar... (maar ik vind 50k gewoon erg veel geld voor een auto en als je ziet waar ik nu in rijd (een LR Defender van 20jr oud) ).

Iemand hier een opinion over?
Qua range zijn er inmiddels behoorlijk wat die die 300 km op een dag goed moeten redden. Zeker in de zomer en op de NL snelwegen (max 100 km/h voor grootste deel van de dag). Let wel op dat het in de winter en op hoge snelheid aanzienlijk minder kan zijn. Dan is het super snelle laden van de Ioniq 5 een groot voordeel. Ik denk dat je op weg naar de wintersport zomaar een uur minder lang aan het laden bent dan bijv. een ID.4. Wel zo fijn voor het gezin...

Paar dingen:
Als je zakelijk koopt: BTW-aftrek is direct een flinke korting. Krijg je wel de bijtelling over je privégebruik, of je moet hem echt alleen zakelijk gaan gebruiken (<500 km/jr privé). Daarnaast nog een paar gunstige fiscale regelingen. Even afstemmen met je boekhouder om te kijken wat het meest gunstig uitkomt.

Ik heb zelf een berekening gemaakt om een nieuwe EV van €55k te vergelijken met de oude Renault Megane uit 2013. Dat plaatje kwam ongeveer 100-150 duurder uit voor de nieuwe EV, maar dan vergelijk je een auto die 2x zo duur was in de aanschaf. In dat licht was die meerprijs het me waard om elektrisch te gaan rijden in een veel en veel betere auto. NB dit is overigens nog voor een evt. BTW-voordeel, want dan komt de rekensom weer anders uit. En gebaseerd op volledige afschrijving in 10 jaar. Vergis je vooral niet in de onderhoudskosten van een oudere ICE auto. Zeker bij Renault is mijn ervaring schrikbarend.

De automarkt gaat de komende jaren gekke dingen laten zien: tekort aan EVs (zie al de lange wachttijden nu), chiptekorten, nieuwe ontwikkelingen en vooruitgang in technologie, toetreding Chinese EVs, enorme verschuiving in marktaandeel (bijv. opening van Tesla fabriek in Duitsland met enorme productiecapaciteit). Het is enorm koffiedik kijken, maar de teneur is wel dat er nu chiptekorten zijn en de prijzen stijgen.

We weten zeker dat er meer en betere EVs aan komen, dus dat kan iets betekenen voor de restwaarde van je auto. Daarom zou ik zeker voor een zo groot mogelijke batterij/range kiezen, zodat de auto nog een relevante range heeft indien/wanneer je hem over bijv. 5 jaar verkoopt. Anderzijds ook vanwege mogelijke degradatie van de batterij en impact op restwaarde.

Voor mij was overigens het doel om dit jaar over te stappen op elektrisch. We moeten als maatschappij om en snel ook. Dus op deze manier kan ik een steentje bijdragen en ook nog in een veel luxere auto rondrijden. Dat kost dan 100-150 meer per maand en dat vind ik voor die redenen een prima prijs. Ik zou waarschijnlijk veel goedkoper kunnen rijden ook dan de huidige diesel, maar ik ben gewoon klaar met de fossiele brandstoffen en wil daar geen cent meer aan besteden.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik had van de week al ruzie met een narcist van een aftersales manager over winter wielen, echt zo'n kerel die alles beter weet. Ze het ook laten weten? Nee dank je.

3000Wp op 't dak

kor952 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:13:
Ik heb geen zakelijke opinie, wat ik wel weet is dat je als particuliere rijder helemaal uitgemolken wordt door de verkopers van EV's, Ze weten gewoon dat als je als particulier nu een EV koopt dat je er wat voor over hebt om elektrisch te rijden, zeker als je zoals ik intekent voor een P45. De inruil die je voor je huidige auto krijgt is schrikbarend laag niet alleen bij Hyundai maar overal (VW, 2x MB, Skoda) maar Hyundai spant de kroon, Nu ben ik er net achter gekomen dat het verschil tussen wat ik heb gekregen voor mijn MB GLC en de vraag prijs van de dealer voor "mijn" MB op een haar na 7000 Euro is, ze hebben hem inmiddels verkocht waarschijnlijk niet voor de vraagprijs maar trek er eens 1000 Euro vanaf dan hebben ze toch een winst van 6000 Euro. Ik voel me zwaar bescheten. Dat ze winst willen maken op een inruiler OK maar zo'n bedrag vind ik belachelijk. Ik heb zo de pest in dat ze aan mij niet veel meer zullen verdienen, Winterbanden stalling ergens anders, Winterwielen en accessoires koop ik ergens anders, alleen voor de 2 jaarlijkse controle zal ik nog terugkomen (omdat een andere dealer te ver weg is).
Moraal van het verhaal als je als particulier elektrisch wilt gaan rijden let op ze ruilen heel slecht in.
Ik begin serieus ook geïrriteerd te raken door de dealer. Eerst is de auto een paar maanden vertraagd (waarschijnlijk door een fout van de dealer), en nu doet ie moeilijk om de inruilprijs te garanderen. Uitrusting die niet wordt geleverd (deurgrepen exterieur automatisch) en geen enkele bereidheid om mij tegemoet te komen als het er inderdaad niet op zou zitten.

Overigens was de ervaring bij een VW dealer veel beter. Die wilde bij vertraging ook iets gaan regelen bij de importeur bijv. en er kon ook iets onderhandeld worden qua prijs. Het is dus afhankelijk van de dealer en misschien de persoon waar je mee te maken hebt.

Het loont echt om te onderhandelen. Speel desnoods twee of drie dealers tegen elkaar uit. Of koop een Tesla, dan ben je van het gehannes met de dealer af...

• xenne
Dogmatix schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:59:
[...]

Dit lijkt me idd erg stug. Volgens mij wordt die V2L optie 'aangedreven' door één van de drie fasen van de 3-fasen boordlader om te keren van richting. Als dat dus 110V is, kan je de auto nergens aan een 230V (11kW) 3-fasenpaal opladen, en dat gaat vermoedelijk wel een relatie hebben met de klanttevredenheid :+ . Dit 110V-verhaal zal vast iets te maken hebben met het niet aanpassen van een folder die voor een 110V-gebied is geschreven, maar goed dat is een aanname.
het zou wel gaan over het stopcontact op de achterbank. ik keek ook verbaasd toen hij het zei, maar was er blijkbaar toch zeker van (zelf niet gecontroleerd)

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:44:
[...]

Overigens was de ervaring bij een VW dealer veel beter. Die wilde bij vertraging ook iets gaan regelen bij de importeur bijv. en er kon ook iets onderhandeld worden qua prijs. Het is dus afhankelijk van de dealer en misschien de persoon waar je mee te maken hebt.
Ik had ook de beste ervaring (inruil) bij een VW dealer Maar de ID3 vond ik te klein en de ID4 niet echt mooi en voor een EV traag.

3000Wp op 't dak

• Stefke
Ik heb gisteren ook nagevraagd, maar dealer kon het niet beantwoorden: kun je een Ioniq 5 al gebruiken om overdag de accu vol te gooien met zon, en 's avonds/'s nachts deze stroom te gebruiken voor verlichting, een wasje etc?
M.a.w.: offgrid wanneer je toch niet rijdt.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38
Stefke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:34:
Ik heb gisteren ook nagevraagd, maar dealer kon het niet beantwoorden: kun je een Ioniq 5 al gebruiken om overdag de accu vol te gooien met zon, en 's avonds/'s nachts deze stroom te gebruiken voor verlichting, een wasje etc?
Ja, maar dan moet je een verlengkabel vanaf je auto naar je wasmachine leggen. Er is nog geen goed V2H(ome) systeem als je dat vraagt. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Inderdaad zoals hierboven denk ik. Ik moest een beetje denken hoe dat op m'n zeilbootje is geregeld. Die doet als de stekker van walstroom er niet in zit alle stopcontacten achter een 230V-inverter op de huishoudaccu. Als de walstroom wordt aangesloten schakelt een relais alle stopcontacten naar de walstroom + laadt ie de accu op.

Ik dacht dat de meest voor de hand liggende methode - low key - voor de Ionic 5 zou zijn een normale 'schuko'-stekker die naar de meterkast loopt waar een relais is aangesloten tussen je wasmachine (of andere verbruiker) en het net of de auto. Indien stroom van de auto beschikbaar -> wasmachine naar auto. Stekker er uit of auto leeg? Dan pakt ie stroom van het net. Eventueel nog een soort UPS-achtige oplossing er tussen voor de omschakeling (of voor als iemand de stekker uit je auto trekt). Ik laat dan even alle potentiele problematiek rondom veiligheid even achterwege. Lang verhaal kort; niet heel gemakkelijk nee. Je wilt denk ik gewoon de laadstekker aansluiten en dan zeggen naar je meterkast 'regel dit zo slim mogelijk', en dat kan volgens mij (nog) niet.

• Tiggy80
bij de zappie kreeg ik dit antwoord;

"Je vraag over V2g of V2H komt heel vaak voorbij natuurlijk. Helaas is het niet aan ons gelegen om dit met de Zappi voor elkaar te krijgen, maar moeten de autofabrikanten het eerst nog eens worden over een standaard, een protocol.

Wij zouden dan de Zappi softwarematig daarop kunnen aanpassen mits dit via de bestaande Type 2 stekker kan (met wisselstroom).

De Nissan Leaf heeft wel een V2G functie, maar dit alleen via gelijkstroom (Chademo) en kan dus niet in particuliere woningen worden toegepast.

Er zijn wel enkele proefprojecten, maar de laders die daarvoor gebruikt worden zijn peperduur en alleen in test-laboratorium fase verkrijgbaar."

de ioniq 5 is wel voorbereid op V2G (zie ook de berichten van we drive solar), maar vraagt nog een (software) aanpassing om het te kunnen gebruiken. en dan dus nog de laadpaal die geschikt moet zijn/worden gemaakt. de tijd zal het leren....

Edit; ik had mijn bericht wat door de war geplaatst met de reactie van zappie |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Tiggy80 op 24-09-2021 11:35 ]

Er is een filmpje op Youtube van het kanaal Nextmove waarin ze dit doen. Daarvoor zijn wel enige aanpassingen nodig en belangrijker: het mag (nog) niet van de netbeheerders.

Dit is iets dat ongetwijfeld gaat komen in de toekomst, al is het maar om het net te kunnen stabiliseren. Maar dat moet dan extreem goed geregeld en gereguleerd zijn. Gezien het feit dat er daarvoor ook een standaard noodzakelijk is zal dit nog wel wat jaren duren.

Wat wel al kan: je EV slim laten opladen met bijv. zoveel mogelijk PV van je dak, laadvermogen verlagen als je warmtepomp en kookplaat en wasmachine aan staan.

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:33:
[...]

Er is een filmpje op Youtube van het kanaal Nextmove waarin ze dit doen. Daarvoor zijn wel enige aanpassingen nodig en belangrijker: het mag (nog) niet van de netbeheerders.

Dit is iets dat ongetwijfeld gaat komen in de toekomst, al is het maar om het net te kunnen stabiliseren. Maar dat moet dan extreem goed geregeld en gereguleerd zijn. Gezien het feit dat er daarvoor ook een standaard noodzakelijk is zal dit nog wel wat jaren duren.

Wat wel al kan: je EV slim laten opladen met bijv. zoveel mogelijk PV van je dak, laadvermogen verlagen als je warmtepomp en kookplaat en wasmachine aan staan.
Bij WeDriveSolar (https://www.wedrivesolar.nl/) zijn ze bezig met een proef met V2G met de IONIQ5. Stond gisteren een artikel in de krant daarover: https://www.ad.nl/auto/ho...-je-zonnestroom~ac1d01e8/

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

[...]

Staat gewoon op de C-stijl. P45!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:33:
[...]

Dit is hetgeen ik wil gaan doen. Weet iemand wat het minimum is dat de Ioniq nodig heeft om te kunnen laden? Stel ik heb 500 watt op overschot: gaat de Ioniq dan (heel traag) laden op 500 watt of is dat te weinig en doet die er niets mee?

En weet iemand of zoiets betrouwbaar werkt? Want als ik thuis ben dan zet ik regelmatig een toestel aan en uit waardoor die overschot constant fluctueert.

• Tiggy80
dvdj schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:53:
[...]

Dit is hetgeen ik wil gaan doen. Weet iemand wat het minimum is dat de Ioniq nodig heeft om te kunnen laden? Stel ik heb 500 watt op overschot: gaat de Ioniq dan (heel traag) laden op 500 watt of is dat te weinig en doet die er niets mee?

En weet iemand of zoiets betrouwbaar werkt? Want als ik thuis ben dan zet ik regelmatig een toestel aan en uit waardoor die overschot constant fluctueert.
bij de zappie wordt het door de zappie geregeld en die slaat aan bij 1,4 kw dacht ik.

• Luft
Tiggy80 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:03:
[...]

bij de zappie wordt het door de zappie geregeld en die slaat aan bij 1,4 kw dacht ik.
Ja, werkt prima met de I5. Ik doe niet anders. Hij start bij ongeveer 1,4kW overschot

• E5X
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 07:54

E5X

ik ben sinds een maandje ook een gelukkig Ioniq 5 eigenaar. Ik heb één minpuntje ontdekt; mijn vrouw (1.65m) en ik (1.90m) rijden beide in de auto. Als ik in de auto stap nadat mijn vrouw er in gereden heeft moet ik soms een seconde of 10 wachten voordat ik van profiel kan wisselen, en dan word ik ondertussen 'platgedrukt' in de 1.65m-stand van de stoelinstellingen van mijn vrouw.

Weet een van jullie of:
1: de sleutel te koppelen is aan een bestuurdersprofiel zodat ie automatisch de goede stoelstand heeft en/of
2: het 'bevestigen' scherm na opstarten standaard uit kan? Wellicht dat ik dan sneller van bestuurdersprofiel kan wisselen.

Dank!
@E5X kun je niet op het knopje van stoelpositie (1 of 2 op de deur) drukken, of heb je geen memory seats?

• E5X

E5X

@ZuinigeRijder Dat knopje doet het past als de freeze opgeheven is. Dus het moment dat ik ook van gebruiker kan wisselen. Vaak druk ik dan direct het knopje in en dan direct gebruiker wisselen. Heb ik net wat eerder lucht.

[ Voor 3% gewijzigd door E5X op 24-09-2021 20:00 ]

• Luft
E5X schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:58:
@ZuinigeRijder Dat knopje doet het past als de freeze opgeheven is. Dus het moment dat ik ook van gebruiker kan wisselen. Vaak druk ik dan direct het knopje in en dan direct gebruiker wisselen. Heb ik net wat eerder lucht.
Je kan toch per profiel de twee knoppen instellen ? Dan stel je toch zo in dat het altijd goed gaat in welk profiel dan ook ?

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-11 14:48
E5X schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:58:
Uhhh, je de knoppen in het portier al indrukken nog voordat je de auto start. Ik stap in, druk op stoelpositie 1, de stoel schuift in mijn positie en dan start ik de auto.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• E5X

E5X

@WilliamGeluk Dat ga ik proberen, ik denk dat ik eerst start en dan knopje 1 indruk. Misschien dat andersom wel werkt. Dank

[ Voor 9% gewijzigd door E5X op 24-09-2021 20:37 ]

• E5X

E5X

@Luft tja, dat werkt dus niet. Als ik de auto start bevriest soms een seconde of 10 het scherm (en de knopjes in de deur).

Wel vreemd dat je sleutel niet aan stoelinstelling kan koppelen. Had mijn BMW uit 2003 al.
E5X schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:40:
@Luft tja, dat werkt dus niet. Als ik de auto start bevriest soms een seconde of 10 het scherm (en de knopjes in de deur).

Wel vreemd dat je sleutel niet aan stoelinstelling kan koppelen. Had mijn BMW uit 2003 al.
Ja, dat is wel een no-brainer. Net zoals dat de auto gewoon op slot moet gaan wanneer je wegloopt met de sleutel (ipv een melding in de app, waarna je de auto via de app op slot kunt zetten). En waarom überhaupt nog een sleutel? Gewoon de profielen koppelen aan de app op je telefoon en identificatie via Bluetooth...

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Vandaag een proefrit gemaakt. Blijkbaar is er nog wat voorraad Style en Connect + en krijg ik een offerte voor de Style. Wou eigenlijk offerte voor de Connect maar die is er dus niet. Verschil Style en C+ is 7k en dat is wat me te gortig ondanks de wellicht handige extra opties.

• E5X

E5X

Volgens mij zijn dit allemaal softwarematige dingetjes die ze in een update nog aan moeten kunnen passen.

Behalve wellicht de sleutel aan profiel koppelen, als ze in de hardware geen onderscheid tussen de sleutels kunnen maken.

• E5X

E5X

Ben verder overigens super tevreden met dat ding

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

E5X schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:27:
ik ben sinds een maandje ook een gelukkig Ioniq 5 eigenaar. Ik heb één minpuntje ontdekt; mijn vrouw (1.65m) en ik (1.90m) rijden beide in de auto. Als ik in de auto stap nadat mijn vrouw er in gereden heeft moet ik soms een seconde of 10 wachten voordat ik van profiel kan wisselen, en dan word ik ondertussen 'platgedrukt' in de 1.65m-stand van de stoelinstellingen van mijn vrouw.

Weet een van jullie of:
1: de sleutel te koppelen is aan een bestuurdersprofiel zodat ie automatisch de goede stoelstand heeft en/of
2: het 'bevestigen' scherm na opstarten standaard uit kan? Wellicht dat ik dan sneller van bestuurdersprofiel kan wisselen.

Dank!
Zie 't probleem niet.
Ik 1,91 mtr, vrouw 1,68 mtr. In de deur twee knoppen. Deur open, knop indrukken, even wachten, klaar.

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-11 22:36
MicheldeGoey schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:30:
Ik heb ook de afneembare, die ik er altijd op laat zitten.[Afbeelding]
Waarom laat je hem er altijd op zitten?
Vaak nodig? Stoer? Extra beveiliging bij het achteruit rijden :)?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

haraldstoll schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:51:
[...]

Waarom laat je hem er altijd op zitten?
Vaak nodig? Stoer? Extra beveiliging bij het achteruit rijden :)?
Simpel, ik ben slecht ter been. Ik kan er niet bij.

• ckoopmanschap
nielsz09 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:15:
Vandaag een proefrit gemaakt. Blijkbaar is er nog wat voorraad Style en Connect + en krijg ik een offerte voor de Style. Wou eigenlijk offerte voor de Connect maar die is er dus niet. Verschil Style en C+ is 7k en dat is wat me te gortig ondanks de wellicht handige extra opties.
Je kan altijd even alle dealerships bellen en vragen of ze alle vestigingen kunnen checken. Ik vond deze week nog (de laatste) connect in zwolle.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:47

-CJ

Not remastered

bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:52:
[...]

Ja, dat is wel een no-brainer. Net zoals dat de auto gewoon op slot moet gaan wanneer je wegloopt met de sleutel (ipv een melding in de app, waarna je de auto via de app op slot kunt zetten). En waarom überhaupt nog een sleutel? Gewoon de profielen koppelen aan de app op je telefoon en identificatie via Bluetooth...
Huh, gaat de Ioniq 5 niet automatisch op slot als je wegloopt?

All I had to do was follow the damn train.

• wimtim
-CJ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:48:
[...]

Huh, gaat de Ioniq 5 niet automatisch op slot als je wegloopt?
Omdat mijn laatste 4 auto's die feature wel hadden, gebeurt het me na 2 maanden nog steeds dagelijks meerdere malen dat ik een berichtje krijg dat de auto niet afgesloten is. Je kunt hem dan met de app alsnog op slot zetten. Onbegrijpelijk dat hij die mogelijkheid niet heeft.
3 kinderzitjes achterin (2 met isofix), kan dat?

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:47

-CJ

Not remastered

wimtim schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:05:
[...]

Omdat mijn laatste 4 auto's die feature wel hadden, gebeurt het me na 2 maanden nog steeds dagelijks meerdere malen dat ik een berichtje krijg dat de auto niet afgesloten is. Je kunt hem dan met de app alsnog op slot zetten. Onbegrijpelijk dat hij die mogelijkheid niet heeft.
Dat is inderdaad wel heel dom.

Als de auto zo bijdehand is om je erop te attenderen zou het makkelijker zijn als 'ie zichzelf op slot zet. Jammer.

All I had to do was follow the damn train.

Car Scanner ELM OBD2 heeft mijn Torque Pro PIDs geïntegreerd in die App. Hoe weet ik dat? Omdat er precies de namen/formules in staan die ik gebruikt heb. Daarnaast heeft de ontwikkelaar niet de laatste versie genomen, want er staan nog 184 cell voltages in. Maar in ieder geval fijn dat iedereen nu eenvoudig de OBD2 kan uitlezen.

Je kunt nu in de settings het profiel IONIQ 5 kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-09-2021 12:18 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder Heb je enig idee hoe ik dat aan de praat krijg, bij mij stond Car Scanner op Kona EV heb hem nu gewisseld naar Ioniq V het enige dat ik er van merkte was dat ik het goed geconfigureerde dashboard opnieuw kon configureren.....

3000Wp op 't dak

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 14:40

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Bij de Meern voor het eerst eentje in het wild gezien, het betrof een proefrit. Was van een dealer in de Meern.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPlTZGiV6qRgsrOL--jFyafzibM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLo5G5j0PIeQJYJ5i8qFTrJv.jpg?f=fotoalbum_large
kor952 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:06:
@ZuinigeRijder Heb je enig idee hoe ik dat aan de praat krijg, bij mij stond Car Scanner op Kona EV heb hem nu gewisseld naar Ioniq V het enige dat ik er van merkte was dat ik het goed geconfigureerde dashboard opnieuw kon configureren.....
Je moet inderdaad de sensors die je wil zien (opnieuw) configureren. Je kunt ook alle sensor waardes bekijken, onder andere alle cell spanningen. Dat zijn er nu 184, maar er zitten 4 dubbele in. De ontwikkelaar heeft niet mijn laatste versie genomen.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder Ik mis nu de sensor 'Battery Power', die had ik wel toen hij nog op Kona EV stond. De rest heb ik weer kunnen configureren zoals ik het had.

3000Wp op 't dak

kor952 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:59:
@ZuinigeRijder Ik mis nu de sensor 'Battery Power', die had ik wel toen hij nog op Kona EV stond. De rest heb ik weer kunnen configureren zoals ik het had.
Er is wel een sensor "Hybrid/EV Battery Power". Misschien dat de ontwikkelaar het daaronder gezet heeft? Of misschien heeft de ontwikkelaar deze vergeten? Heb "Hybrid/EV Battery Power" niet getest.

• Tiggy80
Vandaag eindelijk de prijzen voor een set winterwielen gekregen van de dealer; 19" set tussen de 2100 en 2400, afhankelijk welke velg ik zou kiezen...... ik heb maar geantwoord dat ik dan voor de Duitse set kies en 700 tot 1000 in mijn zak houd...

Pagina: 1 ... 26 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic