2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Dit zijn ook mijn ervaringen, ik heb dus startkabels in de frunk liggen ipv een jumpstarter, hiermee kan ik anderen en ik hoop anderen mij helpen.-CJ schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:02:
Anekdotisch bewijs; inmiddels meerdere keren met mijn auto andere auto's wat 12V-hulp gegeven, tot nu toe zonder problemen. Auto daarbij altijd aan gehad, ging goed.
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Is deze optie nog aktueel, of alleen IN de N modus beschikbaar??Astronaut schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:35:
Voor de wassstraat is dit wellicht een goeie optie om in te schakelen: "Rijveiligheidssystemen UIT in N-modus"
http://webmanual.hyundai....us%20geselecteerd%20wordt.
Ik zie hem niet... (2022 MY 2.5)
http://webmanual.hyundai....tch/driverassistance.html
Bedankt voor het meedenken.Marcel2020 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:39:
ook niet in het overzicht een scherm eerder?
http://webmanual.hyundai....tch/driverassistance.html
Dit staat in de webmanual:
Hier zie ik wel scc.
:strip_exif()/f/image/tWOqq4nONJdubm2clht8P0ip.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit zie ik op mijn scherm:
Ik zet voor het inrijden van de wasstraat voor de zekerheid alleen de “Auto-hold” uit en klap de spiegels in.Marcel2020 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:14:
[...]
Is deze optie nog aktueel, of alleen IN de N modus beschikbaar??
Ik zie hem niet... (2022 MY 2.5)
Meer is in mijn ogen niet nodig…
[ Voor 4% gewijzigd door CharlieBulldog op 29-02-2024 18:13 ]
Thx. Helaas geen verbetering.ZuinigeRijder schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:08:
@irab even met paperclip infotainment resetten?
ZuinigeRijder schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:45:
@irab ik zie een verticale scrollbar in de eerste én tweede kolom
Het vreemde is dat cruise control wel werkt, evenals hda.
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Je schrijft dat (A)CC wel werkt, dat begrijp ik niet helemaal wat je dan in dat menu wilt kunnen doen.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
In het menu van mijn ioniq 5 kan ik nergens scc ontdekken. Dat is vreemd.Peter-036 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:47:
@irab Wat verwacht je daar te zien, of te kunnen wijzigen/aanpassen?
Je schrijft dat (A)CC wel werkt, dat begrijp ik niet helemaal wat je dan in dat menu wilt kunnen doen.
Heb bij mijn buurman in zijn ioniq 6 naar het menu gekeken.
Als je daar “rijcomfort” aantikt, dan krijg je scc te zien.
Klik je op scc, dan zie je wel allerlei instellingen.
[ Voor 52% gewijzigd door irab op 01-03-2024 08:43 ]
In mijn Ioniq 5 (lounge 72kWh) van midden '22 met de laatste update zit het allemaal wel in het entertainmentsysteem, maar af en toe ook (dubbel dus) in de andere menu's.
Ik denk dat de mensen met een lege 12V accu hier toch iets anders over denkenwim1955 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:01:
Ik zag dat de eigenlijke 12V accu van de I5 best wel een stevige accu is (ruim 60 Ah, dus een normale auto accu, ook gebruikt in benzine autoos), en dus eigenlijk in mijn ogen zwaar over gedimensioneerd is. .
Ik heb hier ook naar gekeken. Ik heb namelijk regelmatig dat mijn Front Radar ermee uitscheidt. Als dat gebeurt heb je vanzelfsprekend ook geen ACC meer. Als je dat het stukje Adaptive uit kunt zetten, kun je in ieder geval nog op de conventionele cruise control rijden. Dat heb ik niet voor elkaar gekregen.Peter-036 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:47:
@irab Wat verwacht je daar te zien, of te kunnen wijzigen/aanpassen?
Dit is de tweede keer in drie maanden. Veelal na 2 of 3 dagen niet gereden te hebben. Hoofdaccu zat volledig vol (=63%). Dus gaat toch iets mis in aansturing bijladen vermoed ik.
Ook dat klopt wel weer, je kunt de 'normale' cruise-control alleen kiezen vanuit de ACC, dus wanneer die een storing heeft, kan het niet.Vielleicht schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:51:
Ik heb hier ook naar gekeken. Ik heb namelijk regelmatig dat mijn Front Radar ermee uitscheidt. Als dat gebeurt heb je vanzelfsprekend ook geen ACC meer. Als je dat het stukje Adaptive uit kunt zetten, kun je in ieder geval nog op de conventionele cruise control rijden. Dat heb ik niet voor elkaar gekregen.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar wanneer je voor (of bij) vertrek de ACC verruilt voor de CC zou 'ie het logischerwijs wel moeten blijven doen.
Het hoe staat in de manual: de afstands-instelknop voor de ACC langere tijd ingedrukt houden, dan schakelt 'ie naar de CC.
Sorry, zo werkte het bij mijn vorige: de Kia E-Soul. iet bij de Ioniq 5.
[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 03-03-2024 16:26 . Reden: correctie ]
ik denk eerder dat er een verbruiker de accu leegtrekt..... misschien een dashcam?ditbenikecht schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:05:
Vandaag had ik weer een compleet lege 12V accu. Auto dus weer met sleutel openen en starthulp gebruiken.
Dit is de tweede keer in drie maanden. Veelal na 2 of 3 dagen niet gereden te hebben. Hoofdaccu zat volledig vol (=63%). Dus gaat toch iets mis in aansturing bijladen vermoed ik.
Elke accu kan best een paar dagen zonder bijgeladen te worden het uithouden.
Of je hebt een probleem met de accu zelf.
Ik heb toevallig vorige week mijn I5 8 dagen op een parkeerplaats achtergelaten op Dusseldorf airport....het viel me alleen tegen dat ik op afstand de verwarming niet aankreeg (voertuig te lang ongebruikt was de melding, en was in slaapstand) maar ik kon gewoon wegrijden.
SOC van de tractie accu was ong 43%, 8 dagen eerder bij wegzetten 45%.
[ Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 02-03-2024 00:52 ]
Ik zou niet weten hoe die relatie ontstaat, maar het zou heel goed kunnen, omdat mijn hoofdaccu nog steeds defect is.
Een nieuwe accucel ligt al een maand te wachten en zal nog een maand moeten wachten tot de monteur eindelijk tijd heeft om die te vervangen.
Same here… precies hetzelfde deze week. Voor de 3e keer in 6 maanden is de 12v accu vervangen, en geen apparaten (als bv’s. dashcam) aangesloten in de auto. Ik ga er voor de 3e keer mee terug naar de dealer…ditbenikecht schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:05:
Vandaag had ik weer een compleet lege 12V accu. Auto dus weer met sleutel openen en starthulp gebruiken.
Kijk maar in de handleiding (7-84) dan zul je zien dat er helemaal geen keuze is voor CC maar alleen de parameters van de ACC aan kunt passen. Dat gaat dus niet werken. Daarnaast zou die het ook gewoon moeten blijven doen als er standaard van ACC naar CC zou worden geschakeld als de ACC een storing heeft maar dat gebeurt ook niet.Peter-036 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:30:
[...]
Ook dat klopt wel weer, je kunt de 'normale' cruise-control alleen kiezen vanuit de ACC, dus wanneer die een storing heeft, kan het niet.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar wanneer je voor (of bij) vertrek de ACC verruilt voor de CC zou 'ie het logischerwijs wel moeten blijven doen.
Het hoe staat in de manual: de afstands-instelknop voor de ACC langere tijd ingedrukt houden, dan schakelt 'ie naar de CC.
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Heb je 't al eens zo geprobeerd als ik 't beschreef?Rugby82 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Kijk maar in de handleiding (7-84) dan zul je zien dat er helemaal geen keuze is voor CC maar alleen de parameters van de ACC aan kunt passen. Dat gaat dus niet werken. Daarnaast zou die het ook gewoon moeten blijven doen als er standaard van ACC naar CC zou worden geschakeld als de ACC een storing heeft maar dat gebeurt ook niet.
Edit: ik kan het in de manual niet (meer?) zo snel vinden.
Edit-2:Excuus, verkeerde auto in mijn geheugen.
[ Voor 9% gewijzigd door Peter-036 op 03-03-2024 16:27 . Reden: correctie ]
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Sorry, ik heb het vandaag geprobeerd, en het werkte niet, ik haalde mijn vorige auto, de Kia E-Soul met de huidige Ioniq 5 door elkaar. Bij de Soul werkte het zo, maar vandaag geprobeerd in de Ioniq 5, en daar werkte het dus niet.Rugby82 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:25:
Dus volgens jou moet ik iets proberen wat niet mogelijk is? Lijkt me vrij onlogisch om te doen. Waar zit die optie dan als de handleiding hem helemaal niet bevat? Ga eerst maar eens in de handleiding kijken zodat je ziet dat het niet kan.
Jij had gelijk!
Nu afwachten voor eu release.
Mooie verbeteringen, ben geen fan van de digitale spiegels. Duidelijk een evolutie van een goed ontwerp.Xmoo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:39:
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar de facelift model is er eindelijk! YouTube: 2025 Hyundai IONIQ 5 Facelift 👀 Can you SPOT the upgrades? 👀
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Wat meer bevraagd maar niet veel wijzer geworden dan dat enkel "onder de motorkap" wat zaken een nieuwere versie hebben (foutjes uit ??) ... maar ook bevestiging dat mijn wagen wel degelijk een 2024 model is ..; dit komt uit het hyundai systeem zelfnietwijk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:46:
Ben benieuwd wat dan. Software voor de haptic feedback?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vol7wJRKSG5ExMBTmMhIAMHk.jpg?f=user_large)
Soite dus 2023 en 2024 voor EU markt is niet veel vernieuwend - niet noemenswaardig dus ...
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003
Wel even Google Translate activeren in je browser.
[ Voor 4% gewijzigd door Amersfoort op 04-03-2024 08:36 ]
Dat beschrijft de ioniq 5N . (vaste console midden dat anders is, nieuwere generatie navi, andere knoppen en touch schermpje voor airco, ... ) .. niet de gewone ioniq 5 2024 model ...Amersfoort schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:35:
Op de Koreaanse website van Hyundai zijn alle details van de vernieuwde Ioniq 5 beschreven en te zien.
Wel even Google Translate activeren in je browser.
Ik weet in US dat die extra zaken gekregen heeft (waaronder airbags lateraal achter alsook wifi optie) ... maar in EU lijt me die zaken niet aanwezig ...
[ Voor 9% gewijzigd door vifra op 04-03-2024 08:42 ]
De eerste onderstaande foto is het interieur van de vernieuwde Ioniq 5, dus inclusief gewijzigde midden console, nieuwe generatie navi, zwarte omlijsting schermen en andere verwarmings/koelings knoppen. De tweede foto laat het afwijkende N-line interieur zien (N-line: wel het uiterlijk, maar niet het vermorgen). De derde foto is het N-interieur (wel het vermogen). Foto's zijn allemaal op Koreaanse Hyundai site te zien.Dat beschrijft de ioniq 5N . (vaste console midden dat anders is, nieuwere generatie navi, andere knoppen en touch schermpje voor airco, ... ) .. niet de gewone ioniq 5 2024 model ...
:strip_exif()/f/image/t2QHfuzOgM9sLsWsA6rdCxWR.jpg?f=fotoalbum_large)
N-line interieur:
:strip_exif()/f/image/3foOnaX1YN1A5xFu1Z5vZFfi.jpg?f=fotoalbum_large)
N (dus zonder line) interieur
All I had to do was follow the damn train.
ben wel benieuwd hoe je telefoon zich gedraagd in die laadplek als je over een hobbel gaat of stevig moet remmen. verder zijn het wel fraaie aanpassingen, hoewel ik niet echt fan ben van de (kleur) ledjes in het stuur en de bumper.Xmoo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:39:
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar de facelift model is er eindelijk! YouTube: 2025 Hyundai IONIQ 5 Facelift 👀 Can you SPOT the upgrades? 👀
oh en de la in het dashboard vervangen door een klepje? das wel jammer
[ Voor 5% gewijzigd door Tiggy80 op 04-03-2024 15:04 ]
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
58 kWh: 24 modules (288 cells)
72.6 kWh: 30 modules (360 cells)
77.4 kWh: 32 modules (384 cells)
In één van de YT video's wordt gezegd, dat de nieuwe accu's een hogere energiedichtheid hebben, want het platform biedt inderdaad geen extra ruimte meer.ditbenikecht schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:35:
Weer een grotere accu in het facelift model. Ben benieuwd wat er aan aangepast is, nieuwe chemische samenstelling? Zover ik weet ligt het platform inmiddels vol en passen er niet meer modules in.
ben meer benieuwd wat het doet met het gewicht van die nieuwe accu, aangezien we ter zijner tijd toch een keer te maken gaan krijgen met wegenbelasting.....ditbenikecht schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:35:
Weer een grotere accu in het facelift model. Ben benieuwd wat er aan aangepast is, nieuwe chemische samenstelling? Zover ik weet ligt het platform inmiddels vol en passen er niet meer modules in.
- ruitenwisser achter (!!)
- echte knoppen voor zetelverwarming / kooling vooraan (!!) + vernieuwde airco : ventilatie bedieningsknoppen
- geschatte 35 Km extra (door evenveel cellen maar betere chemie - dus hogere capaciteit)
- zetels tweede rij neerklapbaar met knop in koffer (top)
- laterale airbags tweede rij (top)
- naar 1 cooling fluid overgegaan (zoals de i6)
- verstevigd koetswerk op verschillende pun ten - zorgt voor minder geluid, minder vibratie, betere stabiliteit
- plat logo
- zwarte luchtinlaten waardoor minder zichtbaar of kleppen open of dicht zijn (esthetisch beter ... )
- wagen is 2 cm langer - spoiler is 5 cm langer - zouden beiden de aerodynamica ten goede komen
- en de grote lichten die matrix based werken (front light system improved)
een echte grote update dus ...
Vandaag met het oog op de aankomende wintersport de route naar Oostenrijk ingevoerd en vervolgens “laadstops op route” aangeklikt. Ik had alleen “ionity” als aanbieder geslecteerd. Ik wil namelijk weten of het handig is om 1 maand een abonnement te nemen.
So far so good…. Maar….
1/
Hij geeft enkel laadstops in de eerste 350km. (Grofweg tot de accu leeg is).
Herkenbaar? Op deze manier kan ik de complete route natuurlijk niet plannen.
Tips?
2/
Ik was in de auto gaan zitten en had hem aangezet terwijl de stekker er in zat om te laden.
Daarna lukte het me niet om de auto uit te zetten. Elke keer als ik hem uit zette gaf hij aan dat de stekker er in zat en ging hij weer laden. Op zich was dat laden wel ok maar ik kon hem dus niet uitzetten en op slot doen. Uiteindelijk enkel kunnen oplossen door het laden met de bluelink via de telefoon te stoppen.
Is eigenlijk een manier om het laden vanuit het display te stoppen? Via de deurvergrendeling lukte het me dus niet.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Dat herken ik niet. Zaterdag teruggekomen uit Oostenrijk en hij had op de hele route laadpunten gepland.Stefannn schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:13:
2 probleempjes… wie heeft tips?
Vandaag met het oog op de aankomende wintersport de route naar Oostenrijk ingevoerd en vervolgens “laadstops op route” aangeklikt. Ik had alleen “ionity” als aanbieder geslecteerd. Ik wil namelijk weten of het handig is om 1 maand een abonnement te nemen.
So far so good…. Maar….
1/
Hij geeft enkel laadstops in de eerste 350km. (Grofweg tot de accu leeg is).
Herkenbaar? Op deze manier kan ik de complete route natuurlijk niet plannen.
Tips?
Vwb het ionity-abbo: die had ik afgesloten, 5eu, en kan je meteen opzeggen, waardoor je effectief 1 maand abbo hebt. Scheelt je 0,20/kWh, dus die 5eu is snel terugverdiend.
Ik had ook ENbW-abbo afgesloten, ook 5eu, zelfde verhaal. Met die 2 had ik altijd een laadpunt bij een raststatte of autohof, dus ook faciliteiten dichtbij.
Klopt… hij plant wel zelf in 1x de hele route.tomhier schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:02:
[...]
Dat herken ik niet. Zaterdag teruggekomen uit Oostenrijk en hij had op de hele route laadpunten gepland.
Vwb het ionity-abbo: die had ik afgesloten, 5eu, en kan je meteen opzeggen, waardoor je effectief 1 maand abbo hebt. Scheelt je 0,20/kWh, dus die 5eu is snel terugverdiend.
Ik had ook ENbW-abbo afgesloten, ook 5eu, zelfde verhaal. Met die 2 had ik altijd een laadpunt bij een raststatte of autohof, dus ook faciliteiten dichtbij.
Ik wilde het echter handmatig doen (omdat ik wil weten hoe strict dit er uit gaat zien):
- bij de vraag “laadpunten toevoegen” >> nee geantwoord.
- toen de route er (zonder laadpunten) in stond op het rechterschermpje “laadpunten zoeken” aangeklikt, en vervolgens “laadpunten langs de route”. Dan zie je perfect welke laadpunten je tegenkomt. Met het filter (de rechter kan je op aanbieder en vermogen selecteren. Super…. Alleen enkel de eerste 350km dus.
Op zich zal het wel goedkomen. Op de ionity website heb ik de rest al gevonden. Dan is het echter nog een heel gepuzzel om uit te vogelen of die aan de eigen rijstrook of de rijstrook van de terugweg liggen (al plaatst inonity ze bij voorkeur op plekken waar je kan oversteken). Dus ja… het komt wel goed…. Maar.,, “waarom niet gewoon in de auto”?
Mhh… ik vermoed dat als ik de Max op 30% zet ik met de automatische functie het gros van de laders wel ga vinden….. dat is echter nog steeds een lapmiddel.
Die 6 euro abonnement heb ik er bij 1x laden al uit, inderdaad meteen opzeggen. Ga ik sowieso doen. In het aller aller ergste geval ben ik 6 euro kwijt.. dat is op een hele wintersport wel een verantwoord risico.
[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 04-03-2024 20:45 ]
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Als je daar ja antwoord en je hebt je filter op Ionity only staan dan plant die perfect je route met alle laadstops bij Ionity. Wel alleen wanneer je daadwerkelijk moet laden, overzicht van alle Ionity laadstations op de route krijg je inderdaad niet. Je zou wat je zelf volgens mij ook zegt, het DC laadlimiet op 50% kunnen zetten om te zien of die dan nog steeds voldoende Ionity laadpalen op de route heeft.Stefannn schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:43:
[...]
Als je echt laadplanning van te voren wilt doen voor je gemoedsrust zou ik zelf achter mijn laptop gaan zitten en abrp gebruiken ipv in de auto.
niet meegemaakt, maar ik zou toch naar de garage gaan.... het is hun probleem. probeer er een cadeaukaart uit te slepen voor je irritaties......ik proef een beetje dat het niet je eerste garantie bezoekje is, dus er mag inmiddels wel wat tegenover staanThijsR schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:48:
Sinds kort laat de zwarte sierstrip onder het raam in het portier rechtsachter los. Ik heb het gele pinnetje tevergeefs met montagekit geprobeerd vast te lijmen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en tips om hem weer goed vast te zetten? Heb niet zo'n zin om alweer naar de garage te gaan..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben laatst ook uit Zuid Duitsland terug gereden en ik merk dat de automatische planning mij soms al na 90KM wil laten laden. Dus ik ben op dezelfde manier als hierboven handmatig gaan plannen, via de aangeboden laadstations. Er zijn er tegenwoordig zo veel dat dit prima kan. Na het laden gaan rijden, kies laadstations op route en pak er 1 met veel stalls op +/- 200km. Ik ben zo met 3 laadstops terug naar Noord-NL gereden.jouwheld schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:16:
[...]
Als je daar ja antwoord en je hebt je filter op Ionity only staan dan plant die perfect je route met alle laadstops bij Ionity. Wel alleen wanneer je daadwerkelijk moet laden, overzicht van alle Ionity laadstations op de route krijg je inderdaad niet. Je zou wat je zelf volgens mij ook zegt, het DC laadlimiet op 50% kunnen zetten om te zien of die dan nog steeds voldoende Ionity laadpalen op de route heeft.
Als je echt laadplanning van te voren wilt doen voor je gemoedsrust zou ik zelf achter mijn laptop gaan zitten en abrp gebruiken ipv in de auto.
Overigens stonden we bij RWE op een autohof te kijken, van de 4 stations zouden er 3 leeg zijn, twee deden het niet en een had herhaaldelijk een storing. Al met al een uur staan wachten voor we verder konden.
Van de nood een deugd gemaakt en ter plekke maar gegeten.
Toen het laden eenmaal startte was de accu natuurlijk al weer afgekoeld, alsnog van 10%naar 100% in recordtijd
Het viel mij ook op dat hij al een laadstop plande bij 40%, maar voor ons kwam de geplande laadstop elke keer goed uit met een pauze, dus dan vanaf 40% geladen.Henry_tw schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:39:
[...]
Ik ben laatst ook uit Zuid Duitsland terug gereden en ik merk dat de automatische planning mij soms al na 90KM wil laten laden. Dus ik ben op dezelfde manier als hierboven handmatig gaan plannen, via de aangeboden laadstations. Er zijn er tegenwoordig zo veel dat dit prima kan. Na het laden gaan rijden, kies laadstations op route en pak er 1 met veel stalls op +/- 200km. Ik ben zo met 3 laadstops terug naar Noord-NL gereden.
Ik heb ook een keer de suggestie genegeerd en dan komt hij met een volgende suggestie, zo kan je steeds doorrijden totdat je een stop hebt die je wel wil pakken. Dan wordt er ook aan preconditioning gedaan. Maar ieder zo zijn voorkeur.
Laden bij Fastned is een drama. Ik kom vaak niet boven de 70 kW uit, zelfs als ik de enige ben. Ionity en Allegro is vele malen beter, alleen is de spreiding daarvan minder goed...Rogerthat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:30:
Mijn Ioniq 5 58kwh laad bij veel Fastned stations minder dan 50kw bij 300kw laders. Ligt dit aan de Ioniq 5 of is dit Fastned underperformance? Hoe snel laden jullie Ioniq 5’s bij fastned?
Ik merk bij Fastned erg wisselende snelheden qua laden. Ligt ook echt aan welk moment van de dag en hoe druk het is.Rogerthat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:30:
Mijn Ioniq 5 58kwh laad bij veel Fastned stations minder dan 50kw bij 300kw laders. Ligt dit aan de Ioniq 5 of is dit Fastned underperformance? Hoe snel laden jullie Ioniq 5’s bij fastned?
Laatst op een rit op de heenweg in de avond met mijn 58kwh keurig rond de 140-160kw maar op terugweg in de middag opeens maar rond de 70kw.
Beide keurig met voorverwarmde accu en ongeveer zelfde percentage bij de start.
Bij Ionity of Allegro heb ik dit nog niet nog waargenomen.
Ik heb zelf nu vier lange ritten gemaakt (900km op een dag). Ik vind het zelf het makkelijkste om de planning handmatig te doen. Doorrijden tot ik nog 150km kan, dan een laadstation plannen. Ik heb alleen een filter op vermogen staan. Dan kijk ik naar de hoeveelheid laadpalen en bezetting en kies er eentje. Kom dan prima aan met een opgewarmde batterij. Ik heb 1 keer gehad dat alles bezet was en ben toen naar een volgende gereden. Met Ionity heb ik qua snelheid de beste ervaringen.Stefannn schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:43:
[...]
Klopt… hij plant wel zelf in 1x de hele route.
Ik wilde het echter handmatig doen (omdat ik wil weten hoe strict dit er uit gaat zien):
- toen de route er (zonder laadpunten) in stond op het rechterschermpje “laadpunten zoeken” aangeklikt, en vervolgens “laadpunten langs de route”. Dan zie je perfect welke laadpunten je tegenkomt. Met het filter (de rechter kan je op aanbieder en vermogen selecteren. Super…. Alleen enkel de eerste 350km dus.
Op zich zal het wel goedkomen. Op de ionity website heb ik de rest al gevonden. Dan is het echter nog een heel gepuzzel om uit te vogelen of die aan de eigen rijstrook of de rijstrook van de terugweg liggen (al plaatst inonity ze bij voorkeur op plekken waar je kan oversteken). Dus ja… het komt wel goed…. Maar.,, “waarom niet gewoon in de auto”?
Mhh… ik vermoed dat als ik de Max op 30% zet ik met de automatische functie het gros van de laders wel ga vinden….. dat is echter nog steeds een lapmiddel.
Die 6 euro abonnement heb ik er bij 1x laden al uit, inderdaad meteen opzeggen. Ga ik sowieso doen. In het aller aller ergste geval ben ik 6 euro kwijt.. dat is op een hele wintersport wel een verantwoord risico.
De auto geeft ook aan aan welke kant van de weg het laadstation ligt met een bolletje links of rechts van de weg. Ik had het ook pas op mijn tweede rit door
Je bent niet alleenedegroot1973 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:55:
[...]
De auto geeft ook aan aan welke kant van de weg het laadstation ligt met een bolletje links of rechts van de weg. Ik had het ook pas op mijn tweede rit door
Het vreemde is dat ik aan de bestuurder achter mij vroeg hoeveel hij haalde en die haalde netjes 135kw…. Dus lijkt een fastned ioniq 5 issue, want bij Shell tik ik ook makkelijk de 100kw aan. Ik heb op mijn 2021 model trouwens niet dat battery preconditioning zover ik weet.Vielleicht schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Laden bij Fastned is een drama. Ik kom vaak niet boven de 70 kW uit, zelfs als ik de enige ben. Ionity en Allegro is vele malen beter, alleen is de spreiding daarvan minder goed...
Dank voor de reacties.
De laatste keer dat ik een lange tocht maakte was de automatische laadstop planning er nog niet maar na even proberen denk ik inderdaad dat ik met "laadpunten langs de route" in combinatie met een aanbieder/laadsnelheid filter veel beter uit ben. Dat heb ik vorige zomer gedaan en beviel prima (en bolletje links & rechts was me al opgevallen
Ik wilde niet een complete planning maken maar vooral een idee hebben van de frequentie van ionity chargers langs de route en dan met name op het laatste stukje. De "laadpunten langs de route" functie is daar in principe perfect voor, maar die gaat dus niet verder dan de accu-range die je toevallig hebt als je probeert.
Kortom: "van te voren in de auto gaan zitten om dit uit te proberen" heeft geen enkele zin.
Ik ben er inmiddels wel uit. Ik ga voor 5.99euro 1 maand een abbonement ionity nemen. Als het goed is ga ik 2x heen en 2x terug ionity laden a 0.49euro/kWh en dan levert dat flink op. Mocht het tegenvallen dan ben ik 5.99euro kwijt. dat is nog wel te overzien.
Tijdens het rijden dus waarschijnlijk geen automatisch planning maar gewoon "laadpunten langs de route". Met die zelfsturende functie heb je zeeen van tijd om alle mogelijke optimalisaties uit te proberen.
we kunnen Fastned wel vragen waar dit aan ligt, als het goed is hebben zij hier wel data over beschikbaar.Rogerthat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Het vreemde is dat ik aan de bestuurder achter mij vroeg hoeveel hij haalde en die haalde netjes 135kw…. Dus lijkt een fastned ioniq 5 issue, want bij Shell tik ik ook makkelijk de 100kw aan. Ik heb op mijn 2021 model trouwens niet dat battery preconditioning zover ik weet.
5 minuten later: ik heb Fastned een mailtje gestuurd
[ Voor 5% gewijzigd door Henry_tw op 05-03-2024 21:30 ]
Ik krijg ook geen symbool dat preconditioning actief is, maar het werkt wel. Vanmorgen 174 kW bij een 175 kW lader van Fastned.Rogerthat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Ik heb op mijn 2021 model trouwens niet dat battery preconditioning zover ik weet.
Ik haal doorgaans tussen de 140 en de 200 bij FN. Paar minuutjes opwarmen en gaan. De laatste keer in de buurt van Assen 148kwh met zo'n beetje het hele laadplein vol inclusief de 50kw chademo paal.Vielleicht schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Laden bij Fastned is een drama. Ik kom vaak niet boven de 70 kW uit, zelfs als ik de enige ben. Ionity en Allegro is vele malen beter, alleen is de spreiding daarvan minder goed...
Het een kan met het ander te maken hebben gehad. De navigatie houdt rekening met beschikbaarheid.Marcel2020 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:12:
zo ook bij mij, op een rit van 600km en start met 100% was de eerste laadstop rond de 150km gepland...die heb ik simpelweg genegeerd. Ik denk dat ik volgende ritten de planning zonder laadstops laat doen en dan handmatig een laadstop inplan.
Overigens stonden we bij RWE op een autohof te kijken, van de 4 stations zouden er 3 leeg zijn, twee deden het niet en een had herhaaldelijk een storing. Al met al een uur staan wachten voor we verder konden.
Van de nood een deugd gemaakt en ter plekke maar gegeten.
Toen het laden eenmaal startte was de accu natuurlijk al weer afgekoeld, alsnog van 10%naar 100% in recordtijd
Steeds meer een fan van Fastned, even van te voren kijken welke je eventueel wilt gebruiken en dan tijdens de rit even plannen als tussenstop via het kleine laadsymbooltje. Gisteren in de buurt van Brugge ruim 120 kW gehaald, voorverwarmen ging keurig aan.edvanleeuwen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:59:
[...]
Het een kan met het ander te maken hebben gehad. De navigatie houdt rekening met beschikbaarheid.
De navi 'dacht' dat er drie beschikbaar waren....een bezet, een helemaal uitgeschakeld en een in storing 'ist schon gemeldet' ....zelfs met een beetje fantasie en coulance kom ik niet aan 3 beschikbaar ;-)edvanleeuwen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:59:
[...]
Het een kan met het ander te maken hebben gehad. De navigatie houdt rekening met beschikbaarheid.
magoed het is gelukt.
Fastned, waar is het fast ? (ik heb er nog nooit boven de 75KW piek gezien)
Wel met een 6, maar ik haal regelmatig boven de 150 kW, zonder preconditionering. Wel de grote accu.Marcel2020 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:05:
Fastned, waar is het fast ? (ik heb er nog nooit boven de 75KW piek gezien)
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 06-03-2024 14:33 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
onder 20% - gaat de pre-heating wel aan ?Marcel2020 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:14:
ik heb de 73KWh accu, en zelfs met een half uur preconditioneren en SOC van 15% haalde ik de laatste keer bij fastned de 75 amper. Dat zal vast plaatselijk zijn, net als het debacle bij RWE.
Ik afgelopen weekend pas voor de 3e keer in een jaar tijd aan de snellader. Via de navigatie idd (dus preconditioning), Fastned (volgens mij deze https://nl.chargemap.com/...elander-a-harderwijk.html), 3 van de 4 plekken waren bezet en ik kreeg strak 149kw. Dit bleef op 149kw toen de EV die aan de andere kant stond weg ging. Ik had eigenlijk verwacht dat ik dan meer vermogen zou krijgen maar dat viel tegen.vifra schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:14:
de zeldzame keren dat ik aan een snellader hang, haal ik wel steeds meer dan 150 kwh ... ionity, shell, ... wel steeds de besteming in navi gestokenn ...
[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 06-03-2024 15:35 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
geen idee, zo vaak laad ik niet snel...maar hij ging ergens boven de 20% aan.
Overigens; blijft de preheat aan als je stopt en in standby gaat? Ik heb nu een paar keer moeten wachten voor het laden en dan zette ik hem uit...ms niet slim...
Ik laad ook zelden aan een HPC, en de keren dat het vlot gaat ben ik in 20 min klaar. SUPER als het aan beide kanten werkt!
[ Voor 13% gewijzigd door Marcel2020 op 06-03-2024 17:07 ]
OK, bovenstaande werkt, in Live Laadstations. Hier opgezocht en gevonden.krizzziz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:28:
[...]
Instellingen --> Hyundai Live--> Live Laadstations en dan de "filter knop" linksboven.
Ik heb nu voor mijn vakantietrip AC en DC uitgeschakeld en alleen HPC aangehouden. Vervolens IONITY en Fastned geselecteerd.
Maar... waarom neemt de Ioniq 5 dit filter niet over in de navigatie?
En, in de navigatie vind ik de Filter knop niet. Hoe kan ik dan naar een HPC navigeren?
Neemt hij wel over. Maar als er al laadstations automatisch gepland zijn doet hij dat niet opnieuw.PhilippeJoris schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:47:
[...]
OK, bovenstaande werkt, in Live Laadstations. Hier opgezocht en gevonden.
Maar... waarom neemt de Ioniq 5 dit filter niet over in de navigatie?
En, in de navigatie vind ik de Filter knop niet. Hoe kan ik dan naar een HPC navigeren?
Dus... na instellen filter opnieuw de route plannen.
Maar... zoals eerder al aangegeven... die "automatische laadplanning" is niet superhandig. hij wil je snel of te laat van de weg af sturen.
Handiger om gewoon tijdens het rijden op de live laadstations te drukken (die knop zit ook op het rechterschempje als je die op "overzichtskaartje" zet.
en dan "laadstations langs route"
dan kies je er een die op een afstand zit die je prettig vindt (als je honger hebt of naar de wc moet meestal).
De rode bolletjes links&rechts geven aan of het op jouw weghelft is (rechts) of niet.
Je vergeet een heel grote: compleet nieuwe generatie infotainment met ota updates voor alle onderdelen in de auto.vifra schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:27:
volg het nog maar - we zijn begin 2024 en bovenstaande foto's zijn modeljaar 2025 - beschikbaar in de loop van dit jaar ... maar samengevat veel gevraagde zaken die er terug op zijn:
- ruitenwisser achter (!!)
- echte knoppen voor zetelverwarming / kooling vooraan (!!) + vernieuwde airco : ventilatie bedieningsknoppen
- geschatte 35 Km extra (door evenveel cellen maar betere chemie - dus hogere capaciteit)
- zetels tweede rij neerklapbaar met knop in koffer (top)
- laterale airbags tweede rij (top)
- naar 1 cooling fluid overgegaan (zoals de i6)
- verstevigd koetswerk op verschillende pun ten - zorgt voor minder geluid, minder vibratie, betere stabiliteit
- plat logo
- zwarte luchtinlaten waardoor minder zichtbaar of kleppen open of dicht zijn (esthetisch beter ... )
- wagen is 2 cm langer - spoiler is 5 cm langer - zouden beiden de aerodynamica ten goede komen
- en de grote lichten die matrix based werken (front light system improved)
een echte grote update dus ...
B
Maar die tweedehands sites zijn zo onduidelijk over de opties en uitvoering.
Het is een 58kWh, Lounge versie.
En ik vraag me af of die wel of geen panorama dak heeft, een warmtepomp en VTL.
Ik heb al een mailtje uitgezet naar de dealer, maar ik dacht de collectieve kennis hier is vast betrouwbaarder.
Linkje: https://www.autoscout24.n...20-4f26-b08e-cfbb6f276c97
Verder nog tips of dingen waar ik op moet letten of naar moet vragen?
Ik hoop dat ik me aan deze punten niet helemaal de pleuris ga ergeren: (een tweedehands Tesla heeft deze issues niet, maar ik wil liever geen Tesla)
Rembooooo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:06:
…
Moet zeggen na een ruim half jaar I5 rijden, de kleine ergernisjes toch niet echt verdwijnen en ik me er steeds meer aan stoor:
* frustratie over dat op een auto van ruim 60k, de keyless entry ruim brakker werkt dan op m'n oude kleine Toyota Aurisje. Want: zonder popout handles geleverd, en bij de Auris kon je gewoon aan de deur trekken met de sleutel in je zak en dan was ie open. Nu moet je in het donker met je kind op je arm gaan voelen naar waar je moet drukken om de tweevingerige secret handshake uit te voeren om die verdomde deur open te krijgen. Nadat je de auto van het slot hebt gehaald als losse stap.
* profiel switchen duurt nog steeds bizar lang, had toch wel verwacht dat dat met een software-updateje verholpen zou worden
* i-Pedal die iedere keer weer aangezet moet worden
* de vrij brakke en traag startende app
[ Voor 47% gewijzigd door Impstoker op 06-03-2024 22:21 ]
Ik kan geen vermelding over een panoramadak vinden; ook niet op de site van het autobedrijf zelf.Impstoker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:16:
Ik heb een mooie tweedehandse Ionic gevonden die ik wel zie zitten!
Ik heb al een mailtje uitgezet naar de dealer, maar ik dacht de collectieve kennis hier is vast betrouwbaarder.
Ik hoop dat ik me aan deze punten niet helemaal de pleuris ga ergeren: (een tweedehands Tesla heeft deze issues niet, maar ik wil liever geen Tesla)
[...]
Verder lijkt er ook geen sprake te zijn van een warmtepomp; die kan handig zijn bij snelladen in de winter omdat dit veel sneller gaat door voorverwarmen van de batterij (bij gebruik van de navigatie van de auto en keuze van een snellaadstation).
Als je nooit snellaad, maakt het eigenlijk niets uit.
Verder betreft het een 58 kWh batterij dus hou rekening met minder range dan met de grotere batterijen (72 en 77 kWh). Je kunt over range best het een en ander vinden op dit forum.
Ik weet niet of je ook al op www.gaspedaal.nl gekeken hebt; daar staan er ook nog een paar (Lounge) te koop.
Verder zou ik mij niet blind staren op negatieve punten op het forum: veel rijders die niets te klagen hebben vind je meestal niet op een forum (waarmee ik niet wil zeggen dat de meeste forum lezers klagers zijn
Het is een heel erg goede auto en ik rijd er al een jaar met een grote glimlach op mijn mond in rond
[ Voor 5% gewijzigd door CharlieBulldog op 07-03-2024 00:07 ]
Hmm. Jij ervaart dus geen problemen met de keyless entry?CharlieBulldog schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:01:
[...]
Ik kan geen vermelding over een panoramadak vinden; ook niet op de site van het autobedrijf zelf.
Verder lijkt er ook geen sprake te zijn van een warmtepomp; die kan handig zijn bij snelladen in de winter omdat dit veel sneller gaat door voorverwarmen van de batterij (bij gebruik van de navigatie van de auto en keuze van een snellaadstation).
Als je nooit snellaad, maakt het eigenlijk niets uit.
Verder betreft het een 58 kWh batterij dus hou rekening met minder range dan met de grotere batterijen (72 en 77 kWh). Je kunt over range best het een en ander vinden op dit forum.
Ik weet niet of je ook al op www.gaspedaal.nl gekeken hebt; daar staan er ook nog een paar (Lounge) te koop.
Verder zou ik mij niet blind staren op negatieve punten op het forum: veel rijders die niets te klagen hebben vind je meestal niet op een forum (waarmee ik niet wil zeggen dat de meeste forum lezers klagers zijn)
Het is een heel erg goede auto en ik rijd er al een jaar met een grote glimlach op mijn mond in rond
En een warmtepomp ga ik wel missen denk ik. Mijn 2015 Renault Zoe heeft die ook. En voor lange ritten wil ik zeker wel snelladen. Immers heeft de 58kWh versie maar 300km range…
Wellicht dan toch even verder zoeken maar een 77kWh versie met warmtepomp.
Keyless Entry is fijn; ik had het op mijn vorige 3 auto’s maar het is geen dealbreaker.Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:17:
[...]
Hmm. Jij ervaart dus geen problemen met de keyless entry?
En een warmtepomp ga ik wel missen denk ik. Mijn 2015 Renault Zoe heeft die ook. En voor lange ritten wil ik zeker wel snelladen. Immers heeft de 58kWh versie maar 300km range…
Ik gebruik meestal mijn sleutel als ik naar mijn auto loop om hem alvast te ontgrendelen, dan hoef ik alleen nog de greep naar buiten te drukken. Het openen van de deur in het pikkedonker is weleens een uitdaging.
De grotere accu geeft mij in ieder geval rust maar er zijn ook forumleden die geen problemen ondervinden met de 58 kWh batterij en er zelfs mee op wintersport gaan.
Overigens rijd ik zelf nooit meer dan 200-250 km aan een stuk; dan moet ik toch naar het toilet en/of een espresso drinken
De warmtepomp daarentegen is in de winter een must als je regelmatig langs een snellader gaat.
Laden met bijvoorbeeld 50 kWh zonder warmtepomp of met 200 kWh met warmtepomp maakt natuurlijk veel uit in wachttijd bij het laadstation.
Heerlijke auto.Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:17:
[...]
Hmm. Jij ervaart dus geen problemen met de keyless entry?
Met de keyless entry zie ik totaal geen probleem. Het enige dat even wennen is zijn de verzonken handvaten. Persoonlijk heb ik daar met mijn redelijk grote handen geen enkel probleem mee. Het is even wennen, maar met “duim op de voorkant, hand op de achterkant” trek ik de deur in 1 soepele beweging open.
Ik heb warmtepomp en heb het idee dat dat toch wel heel heel erg handig is.
Ik heb ook de 77kWh versie en ben daarmee super happy met de range. Maar… dat gezegd hebbende… ik rijd er in de zomer met caravan mee, dan slinkt de range tot 200 a 240km. Daar zou ik niet verder op willen inboeten.
Zonder caravan is die 300km range eigenlijk ook heel “bruikbaar”. In de zomer zeker, want dan haal je dat ook. Dan heb je meer range dan dat je zonder koffie kan uithouden. In de winter wordt het dan wat mager hetgeen je waarschijnlijk enkel met wintersport serieus merkt.
Het grote grote grote pluspunt is de bizar hoge laadsnelheid. DAT is wel echt “de” reden om voor de ioniq5 te gaan (of de ev6 als je die mooier vindt). Zolang je in Nederland blijft is daarmee je 300km range (of 200 in de winter) een absoluut non-issue. 95% van de gevallen is het gewoon genoeg. En in de 5% overige gevallen staat er hier elke 30km een fastned waar je in en kwartier genoeg hebt om thuis te komen.
Op lange buitenlandse reizen dus iets lastiger. Naar wintersport echt wel een beperking, in de zomer “valt dat nog wel mee” maar vooral in hoogzomer zal met name “vaker moeten wachten voor je aan de beurt bent” vervelend zijn.
De warmtepomp is daarmee dus wel echt een ding.
Tja… het is altijd een prijs/feature afweging.
Voor wat het waard is: panorama dak vind ik absolute onzin. Had ik op mijn vorige auto en vrijwel nooit gebruikt. Maakt herrie op de snelweg, alleen leuk voor cruise tochtjes in de provincie.
Ik heb een “grey” interieur (dat is meer wit dan grey), dat is wel mega mooi.
Als ik naar de foto;s kijk is dit geen Lounge editie. Herkenbaar aan het ontbreken van de onderbeensteun op de voorstoelen en de bedienknoppen aan de zijkant van de stoelen. De lounge heeft standaard een warmtepomp en ook electrisch verschuifbare achterbank (zie ik hier ook niet). Een glasdak was een optie op de Ioniq 5 en niet standaard op de Lounge editie. Deze auto heeft ook geen led richting aanwijzers en de lichtbalk op de bumper ontbreekt ook. MIjn conclusie waarschijnlijk een Connect versie met een leder upgrade voor de stoelen.Impstoker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:16:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door rvdgaag op 07-03-2024 08:20 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Warmtepomp en VTL (en 230V stopcontact onder achterbank) waren in die tijd volgens mij standaard op de Lounge. Of de benodigde adapter voor de laadpoort er bij zit zou ik wel controleren. Als de dealer je het VIN nummer wil geven kun je een lijst met alle uitgevoerde opties vinden op https://service.hyundai-motor.com (daar kon ik indertijd een account aanmaken). Ook de deurgrepen "automatic" of "manual" staat daarbij.Impstoker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:16:
[...]
Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22
1
| P011GZ 20220325 E42504 Cyber/Galactic 58 kWh Style$ (20211223 geimporteerd 20220325) |
Maar de kleur en foto's (de foto's tonen géén Style) komen niet overeen
[ Voor 48% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-03-2024 09:29 ]
Het is dus helemaal niet duidelijk welke versie dit precies is. Ik vind tweedehands auto sites zo vervelend, slechte informatie, incomplete optie lijsten, en van die onzinnige aflever pakketen (inclusief volle brandstof tank). Ik ga de dealer bellen en als ze me geen VIN willen geven zodat ik het zelf kan checken dan hoef ik die auto sowieso niet.
Ik vind het moeilijk kiezen tussen Connect+ en Lounge, ergens heb ik zoiets van: als je toch al zoveel geld uitgeeft dan wil je wel de meest luxe versie... Maar wat zou je echt missen bij een Connect+ optie?
Je kunt ook nog even kijken op de officiële site van Hyundai voor occasions: https://hyundaipromise.nl/stock/list/4523/Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:34:
Jemig, wat een schat aan informatie, dankjewel allemaal!
Het is dus helemaal niet duidelijk welke versie dit precies is. Ik vind tweedehands auto sites zo vervelend, slechte informatie, incomplete optie lijsten, en van die onzinnige aflever pakketen (inclusief volle brandstof tank). Ik ga de dealer bellen en als ze me geen VIN willen geven zodat ik het zelf kan checken dan hoef ik die auto sowieso niet.
Ik vind het moeilijk kiezen tussen Connect+ en Lounge, ergens heb ik zoiets van: als je toch al zoveel geld uitgeeft dan wil je wel de meest luxe versie... Maar wat zou je echt missen bij een Connect+ optie?
2021 - 58 kwh - altijd dus 19 inch wielen.Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:34:
Jemig, wat een schat aan informatie, dankjewel allemaal!
Er staat Lounge bij ..;. dan heb je tov connect + chromen raamomlijsting, elektrisch verwarmbare achterstoelen, Blind-spot View Monitor (BVM), Parking Collision-avoidance Assist (PCA), Remote Smart Parking Assist (RSPA) en Surround view Monitor (SVM).
[ Voor 26% gewijzigd door vifra op 07-03-2024 09:55 ]
Dankjewel allemaal. Ik word zometeen terug gebeld door de dealer. Ik ga vragen naar alle opties of de VIN. Ik heb zo'n gevoel dat sommige dealers Lounge zeggen terwijl dat niet zo is. Als ik naar de foto's kijk zie ik geen electrische achterbank en geen lounge stoelen voor.vifra schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:44:
[...]
2021 - 58 kwh - altijd dus 19 inch wielen.
Er staat Lounge bij ..;. dan heb je tov connect + chromen raamomlijsting, elektrisch verwarmbare achterstoelen, Blind-spot View Monitor (BVM), Parking Collision-avoidance Assist (PCA), Remote Smart Parking Assist (RSPA) en Surround view Monitor (SVM).
Ondertussen kijk ik verder op de tweedehands sites en zeker ook even bij Hyundai occasion zelf.
Ik denk dat ik prima kan leven met een Connect+ versus een Lounge versie. Jammer van de Surround view monitor, maarja. En Blind-spot View Monitor is een camera beeld als je je knipperlicht aandoet toch? Maar er is wel een gewone blind spot waarschuwing, dus ook dat vind ik niet zo'n issue.
Is dus een connect + - heeft geen memory seats, geen 360°, ... maar wel de batterij voorverwarming en warmtepomp alsook HUD ...Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Dankjewel allemaal. Ik word zometeen terug gebeld door de dealer. Ik ga vragen naar alle opties of de VIN. Ik heb zo'n gevoel dat sommige dealers Lounge zeggen terwijl dat niet zo is. Als ik naar de foto's kijk zie ik geen electrische achterbank en geen lounge stoelen voor.
Ondertussen kijk ik verder op de tweedehands sites en zeker ook even bij Hyundai occasion zelf.
Ik denk dat ik prima kan leven met een Connect+ versus een Lounge versie. Jammer van de Surround view monitor, maarja. En Blind-spot View Monitor is een camera beeld als je je knipperlicht aandoet toch? Maar er is wel een gewone blind spot waarschuwing, dus ook dat vind ik niet zo'n issue.
Ik ben er zo een met een 58kwh versie met WP die op wintersport is gegaan.CharlieBulldog schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:34:
[...]
Keyless Entry is fijn; ik had het op mijn vorige 3 auto’s maar het is geen dealbreaker.
Ik gebruik meestal mijn sleutel als ik naar mijn auto loop om hem alvast te ontgrendelen, dan hoef ik alleen nog de greep naar buiten te drukken. Het openen van de deur in het pikkedonker is weleens een uitdaging.
De grotere accu geeft mij in ieder geval rust maar er zijn ook forumleden die geen problemen ondervinden met de 58 kWh batterij en er zelfs mee op wintersport gaan.
Overigens rijd ik zelf nooit meer dan 200-250 km aan een stuk; dan moet ik toch naar het toilet en/of een espresso drinken![]()
De warmtepomp daarentegen is in de winter een must als je regelmatig langs een snellader gaat.
Laden met bijvoorbeeld 50 kWh zonder warmtepomp of met 200 kWh met warmtepomp maakt natuurlijk veel uit in wachttijd bij het laadstation.
Onze normale ritjes in Nederland blijven qua retour bijna altijd onder de 250km. Die enkele keer dat je verder gaat pak je inderdaad even een paal.
We hebben wel een laadpaal aan huis dus voor ons is het heel makkelijk opladen.
De rit naar Oostenrijk is een WP echt een must. Het beviel heel goed. 6x laden (a 15 -20 minuten). Heel relaxed aangekomen. Zonder WP laad je zo 3x zo langzaam..
Voor ons is dit een passende auto. Maar hangt dus met name af van: hoe ver zijn je normale afstanden, heb je een laadpaal thuis, wil je in de winter verre afstanden rijden.
Dankjewel. Het klinkt alsof dat prima te doen is. Ik ben wel van plan er mee op vakantie te gaan namelijk, maar ik vind het helemaal niet erg om na 2.5 uur rijden weer even te stoppen om te laden. Thuis een laadpaal, dus voor dagelijkse/wekelijkse ritjes is het sowieso genoeg range. Warmtepomp heb ik aan de dealer gevraagd, ik word straks terug gebeld.koerskii schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Ik ben er zo een met een 58kwh versie met WP die op wintersport is gegaan.
Onze normale ritjes in Nederland blijven qua retour bijna altijd onder de 250km. Die enkele keer dat je verder gaat pak je inderdaad even een paal.
We hebben wel een laadpaal aan huis dus voor ons is het heel makkelijk opladen.
De rit naar Oostenrijk is een WP echt een must. Het beviel heel goed. 6x laden (a 15 -20 minuten). Heel relaxed aangekomen. Zonder WP laad je zo 3x zo langzaam..
Voor ons is dit een passende auto. Maar hangt dus met name af van: hoe ver zijn je normale afstanden, heb je een laadpaal thuis, wil je in de winter verre afstanden rijden.
Wat is jou range in de winter ongeveer? Met gemiddeld stads verbruik?
Wij rijden nu een Zoe met 22kWh
Stadsverbruik weet ik niet.. ik ga vaak naar Friesland heen en weer en dat is 228km. Dat haalt ie dan met 10% speling ongeveer.
Weet wel dat je als je naar oostenrijk gaat dan eerder om de anderhalf uur stopt dan om de 2,5 uur omdat je van 80% naar 20% rijdt. Wij rekenden op 170km tussen de laadstops (110kmph cruisen). Het was niet super koud. Dus als het koud is dan zal het nog iets minder worden. Voorverwarmen kost ook wat energie.
[ Voor 44% gewijzigd door koerskii op 07-03-2024 11:51 ]
Is er een manier om een snelheidsbegrenzer aan te zetten? Bijvoorbeeld je rijdt in een 30km/h zone, daar wil ik geen cruise control aan, maar de snelheid op 30 begrenzen zodat je gas kan geven zonder te hard te gaan rijden. Die functie heeft mijn Zoe nu en dat vind ik echt zo fantastisch handig.
Zou er in moeten staan. Knop van de cruise control lang ingedrukt houden.Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:55:
Nog een vraag, ik heb de handleiding gelezen maar ik kom er niet uit.
Is er een manier om een snelheidsbegrenzer aan te zetten? Bijvoorbeeld je rijdt in een 30km/h zone, daar wil ik geen cruise control aan, maar de snelheid op 30 begrenzen zodat je gas kan geven zonder te hard te gaan rijden. Die functie heeft mijn Zoe nu en dat vind ik echt zo fantastisch handig.
All I had to do was follow the damn train.
Maar door de zilveren spatborden en geen aparte knipperlichten lijkt het toch wel op een Lounge en geen connect plus. In advertentie staat ook een foto van de 360 cameravifra schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:59:
[...]
Is dus een connect + - heeft geen memory seats, geen 360°, ... maar wel de batterij voorverwarming en warmtepomp alsook HUD ...
https://prod.pictures.aut...c74-bd06-fd96f4cdff8c.jpg
Zou een import kunnen zijn, andere landen hebben andere uitvoeringen. Alleen VIN gaat denk uitsluitsel geven.
en kan ook een tijdelijke "adapted specs" zijn door de toen schaarste van bepaalde componenten ...jouwheld schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:22:
[...]
Maar door de zilveren spatborden en geen aparte knipperlichten lijkt het toch wel op een Lounge en geen connect plus. In advertentie staat ook een foto van de 360 camera
https://prod.pictures.aut...c74-bd06-fd96f4cdff8c.jpg
Zou een import kunnen zijn, andere landen hebben andere uitvoeringen. Alleen VIN gaat denk uitsluitsel geven.
Let op een sneeuwvlok icoon links onderin “in” het blokje rechts naast het SoC %. Indien je die ziet is preconditioning actief. Preconditioning is altijd leen icm met een warmtepomp. Indien preconditioning niet vanaf levering op je auto zit, kan je het “unlocken” door de dealer een update uit te laten voeren en altijd de laatste nav.update.MicheldeGoey schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:39:
[...]
Ik krijg ook geen symbool dat preconditioning actief is, maar het werkt wel. Vanmorgen 174 kW bij een 175 kW lader van Fastned.
ehhhh..HOI
Nee, ik heb een vroege P45 en die laat geen symbool zien, maar preconditioning werkt wel, vast te stellen aan het verbruik.krizzziz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:28:
[...]
Let op een sneeuwvlok icoon links onderin “in” het blokje rechts naast het SoC %. Indien je die ziet is preconditioning actief. Preconditioning is altijd leen icm met een warmtepomp. Indien preconditioning niet vanaf levering op je auto zit, kan je het “unlocken” door de dealer een update uit te laten voeren en altijd de laatste nav.update.
Preconditioning is alleen werkend als je dat symbool ziet. Er is geen andere optie, ook niet voor de P45.MicheldeGoey schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:13:
[...]
Nee, ik heb een vroege P45 en die laat geen symbool zien, maar preconditioning werkt wel, vast te stellen aan het verbruik.
ehhhh..HOI
Fout. Al meerdere keren in dit forum besproken.krizzziz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:48:
[...]
Preconditioning is alleen werkend als je dat symbool ziet. Er is geen andere optie, ook niet voor de P45.
Klopt, dit is geen Lounge (maar ook geen Style, Connect en ook geen Connect+). Het betreft Duitse import (Darmas, staat op de voetenmat). Je kan Duitse optielijsten uitpluizen als je het wilt weten, maar ook dan word je niet veel wijzer. Hij heeft wel "heads up display" (UNIQ-paket), maar geen lederen bekleding, wat onderdeel van dat pakket is.Impstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:34:
Het is dus helemaal niet duidelijk welke versie dit precies is.
Huidige opties in Duitsland:
Basisvariante – ab 43.900,00 EUR3
Die Basisvariante des Hyundai IONIQ 5 bietet unter anderem folgende Highlights:
800-Volt-Technologie
Batterieheizsystem
19-Zoll-Leichtmetallfelgen
Voll-LED-Scheinwerfer im Pixel-Design
LED-Rückleuchten im Pixel-Design (Brems- und Fahrlicht)
Navigationssystem mit 12,25-Zoll-Touchscreen
Digitales Cockpit mit 12,25-Zoll-Display
Bluelink-Connect
Smart-Key-System
Türgriffe manuell ausklappbar
2-Zonen-Klimaautomatik
Sitzheizung vorne
Verschiebbare Rücksitzbank
Autobahnassistent (HDA)
Adaptive Geschwindigkeitsregelanlage (ASCC)
Spurfolgeassistent (LFA)
Einparkhilfe hinten
Rückfahrkamera
Mit DYNAMIQ-Paket – ab 50.800,00 EUR3
Das DYNAMIQ-Ausstattungspaket des Hyundai IONIQ 5 bietet zusätzlich zur Basisausstattung folgende Highlights:
Wärmepumpe
Einparkhilfe vorne
Aktiver Totwinkelassistent (BCA)
Querverkehrswarner hinten mit Notbremsfunktion (RCCA)
Ausstiegswarner (SEW)
Fahrersitz elektrisch einstellbar
Smartphone-Ablage mit kabelloser Ladefunktion
Innenspiegel automatisch abblendend
Beifahrersitz mit elektrischer Lendenwirbelstütze
Fensterrahmeneinfassung in Schwarz hochglänzend
Außenspiegel Unterseite in Schwarz hochglänzend
12 V-Steckdose im Gepäckraum
Gepäcknetz
Mit TECHNIQ-Paket (inkl. DYNAMIQ-Paket) – ab 53.200,00 EUR3
Das TECHNIQ-Ausstattungspaket des Hyundai IONIQ 5 bietet zusätzlich zur Basisausstattung und dem vorgenannten DYNAMIQ-Paket folgende Highlights:
Voll-LED-Projektionsscheinwerfer im Pixel Design
V-förmiges LED-Leuchtband vorne
Blinker vorne/hinten in LED-Technologie
Sitzpolsterung in Stoff-Leder-Kombination4
Beifahrersitz elektrisch einstellbar
230 V-Steckdose unter der Rücksitzbank
Dunkel getönte Scheiben ab B-Säule (Privacy)
Mittelkonsole verschiebbar
Sitzheizung hinten (äußere Sitzplätze)
Wärmedämmende Frontscheibe
Einstiegsleisten in Aluminiumoptik
Mit UNIQ-Paket (inkl. TECHNIQ-Paket) – ab 60.900,00 EUR3
Das UNIQ-Ausstattungspaket des Hyundai IONIQ 5 bietet zusätzlich zur Basisausstattung und den vorgenannten Paketen DYNAMIQ und TECHNIQ folgende Highlights:
Elektrische Heckklappe
Around-View-Monitor (AVM)
Einparkhilfe hinten mit Notbremsfunktion (PCA-R)
Parkassistent mit Fernbedienung (RSPA)
Totwinkelassistent mit Monitoranzeige (BVM)
Head-up-Display mit Projektion auf die Frontscheibe
Augmented-Reality-Darstellung im Head-up-Display
BOSE Soundsystem
7 Lautsprecher plus Subwoofer und Verstärker
Türgriffe elektrisch ausklappbar
Sitzpolsterung in Leder4
Belüftete Sitze vorne
Adapter für 230 V-Geräte für die Ladebuchse
Akustik-Verbundglas vorne und hinten
Kindersicherung an den hinteren Türen (elektrisch)
Ausstiegsassistent (SEA)
Sonnenrollos an den Fenstern der hinteren Türen
Ambientebeleuchtung in 64 Farben
Ziernähte im Innenraum
Pixel-Design-Muster in den Türverkleidungen
Pedale in Aluminiumoptik
Radläufe in Silber
Applikationen Front-/Heckschürze in Silber
Seitenschutzleisten in Silber
[ Voor 82% gewijzigd door nietwijk op 08-03-2024 08:37 ]
Ik heb een nieuw geimporteerde 2022 (MY2.5) waar ook niet simpel een vergelijking te maken is met de optiepakketten..die gaat onder de naam lounge versie door het leven in NL.
Overigens zijn opties in mijn ogen nice to have, het gaat uiteindelijk om rijgedrag, vermogen en range.
Ik heb al aardig wat auto's voor lange afstanden gehad, de I5 is veruit het meest comfortabel.
Ik schat dat deze van toepassing is....mei 2021 (levertijd was lang dus ik kan er naast zitten)
https://www.hyundai.news/...sstattung-preise-0621.pdf
[ Voor 17% gewijzigd door Marcel2020 op 08-03-2024 08:55 ]
Onzin, getest met de monteur die het activeerde en het werkt gewoon goed, alleen geen visuele indicatie.krizzziz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:48:
[...]
Preconditioning is alleen werkend als je dat symbool ziet. Er is geen andere optie, ook niet voor de P45.
Je zit er echt naast.
Voor mij was de 360 graden camera doorslaggevend om voor de lounge te kiezen en ik heb er absoluut geen spijt van. Het is bijvoorbeeld zo gemakkelijk om perfect tussen de lijntjes te parkeren met die camera dat ik nu echt niet meer zonder wil. Maar dat is misschien mijn OCDImpstoker schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:34:
Daarnaast is de stoelventilatie ook wel erg fijn in de zomer.
[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 08-03-2024 11:34 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/84eVMkCpvmBCGyXhxATApfa7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZYMQILOf7JVopELQD5dW8IDO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cgUgE4lAWyXfPuIVXTKKA24v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WIwUcjHums2qmp9ccI6QGjTA.jpg?f=fotoalbum_large)