Vanochtend een proefrit gedaan in een Model Y en direct daarna in een Ioniq 5.
Ik vind de Ioniq 5 veel prettiger rijden, stiller, soepelere vering en veel en veel mooier. Mijn vrouw en ik ervaarden een soort laag frequente cabin pressure in de Model Y op de snelweg

, geen idee of dat van de 20" sport velgen komt, of de stijve vering of winterbanden. Maar het was niet fijn.
Het is wel opvallend dat de Model Y echt een veel grotere laadruimte heeft (en frunk), maar nou proberen we in te schatten of de Ioniq 5 groot genoeg is voor ons.
Iemand met tent en kampeer zooi op vakantie geweest met alle spullen achterin? Zonder dakkoffer te doen?
Tesla wint op software, app, updates en efficiency. Ioniq wint op ontwerp, comfort, zonnedak met schaduw, elektrische achterbank, sneller laden en VTL. Dan is Usb-a, geen achteruiten wisser en wired Carplay wel mee te leven.
We hebben bij beide dealers gevraagd naar inruilwaarde van onze huidige auto en beste prijs op een uitgekozen occasion.
Tesla heeft echt niet onze voorkeur ivm Elon Musk

en de uitstraling/associatie. Maar als de Y echt veel praktischer is... tsjah. (Ik wil echt liever een Ioniq!

)