• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 21:54

PEC

MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:27:
[...]
Onzin, getest met de monteur die het activeerde en het werkt gewoon goed, alleen geen visuele indicatie.
Je zit er echt naast.
Betekent dat je als gebruiker handmatig de batterij voor-verwarming ergens in kunt schakelen?

Dat zou echt fantastisch zijn want ik krijg het niet voor elkaar om zelf een laadstation te selecteren in het nav systeem. Als ik een laadstation toevoeg in de route ziet het nav systeem dit als via-punt en niet als laadpunt - super irritant.

• Dietibol
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-06-2024
Hey, ik ben sinds kort "eigenaar" (bedrijfswagen) van een ioniq 5, super ding. Kan er niet veel negatiefs van zeggen, behalve het ontbreken van de achterruitenwisser natuurlijk, maar dat wist ik op voorhand.

Echter een vraagje, wat is jullie gemiddeld verbruik per 100km? Als ik veel snelweg doe zit ik vaak dicht tegen de 22kWh/100km, maar voor kort door de stad dichter tegen de 15kWh/100km, heb nu ongeveer 1000 km op de teller en het gemiddelde is 20,7kWh/100km. Is dit een te verwachten consumptie of doe ik iets geks? Ik rijd meestal met auto regen op tweede hoogste niveau en op snelweg voor het grootste deel met HDA aan.

Daarnaast heb ik soms het probleem dat als ik mn gsm in steek voor apple carplay dat er een vreemd "buzzing" noise is, ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het opladen van de gsm, want als die op 100% zit heb ik het nog niet meegemaakt, maar ben er nog niet van overtuigd dat dit de oorzaak is. Iemand die dit ook voor heeft of weet hoe het op te lossen?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
PEC schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Betekent dat je als gebruiker handmatig de batterij voor-verwarming ergens in kunt schakelen?
Dat kan helaas alleen op de nieuwe Kona. Hopelijk komt dit in MY25 in de Ioniq 5. Huidige modellen kunnen dit niet handmatig.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19
Dietibol schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:07:
Hey, ik ben sinds kort "eigenaar" (bedrijfswagen) van een ioniq 5, super ding. Kan er niet veel negatiefs van zeggen, behalve het ontbreken van de achterruitenwisser natuurlijk, maar dat wist ik op voorhand.

Echter een vraagje, wat is jullie gemiddeld verbruik per 100km? Als ik veel snelweg doe zit ik vaak dicht tegen de 22kWh/100km, maar voor kort door de stad dichter tegen de 15kWh/100km, heb nu ongeveer 1000 km op de teller en het gemiddelde is 20,7kWh/100km. Is dit een te verwachten consumptie of doe ik iets geks? Ik rijd meestal met auto regen op tweede hoogste niveau en op snelweg voor het grootste deel met HDA aan.

Daarnaast heb ik soms het probleem dat als ik mn gsm in steek voor apple carplay dat er een vreemd "buzzing" noise is, ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het opladen van de gsm, want als die op 100% zit heb ik het nog niet meegemaakt, maar ben er nog niet van overtuigd dat dit de oorzaak is. Iemand die dit ook voor heeft of weet hoe het op te lossen?
ja ik heb in de winter ook zoiets aan verbruik.
Gemiddeld over 2 jaar iets van 17,8 ofzo.
Lounge RDW 73KW van 2021

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-10 15:09
PEC schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Als ik een laadstation toevoeg in de route ziet het nav systeem dit als via-punt en niet als laadpunt - super irritant.
Ik zal even kijken of hier handig screenshots van kan maken, want dit is relatief eenvoudig.

[ Voor 24% gewijzigd door Henry_tw op 08-03-2024 13:07 ]

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:10
Stefangrp schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:17:
[...]
ja ik heb in de winter ook zoiets aan verbruik.
Gemiddeld over 2 jaar iets van 17,8 ofzo.
Lounge RDW 73KW van 2021
dat is sterk afhankelijk van persoonlijk rijgedrag, waar je rijdt, ...
Zelf zit ik op laatste 3 maanden op een gemiddelde van 18,5 kwh .. +- 60% lange ritten (120km/h) rest 70 / 50 / 30 km/u zones ...
Rij meestal op eco - trek af en toe een aanhangwagen, fietsendrager of koffer op de trekhaak ...
Ben een rustige rijder ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:59
Dat lijken mij normale waarden, ik zit op 19.1 gemiddeld afgelopen maand. Ik rij niet rustig, maar we hebben overdag wel max 100 km/u in tegenstelling tot de 120 in België.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:31
vifra schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:17:
[...]

dat is sterk afhankelijk van persoonlijk rijgedrag, waar je rijdt, ...
Zelf zit ik op laatste 3 maanden op een gemiddelde van 18,5 kwh .. +- 60% lange ritten (120km/h) rest 70 / 50 / 30 km/u zones ...
Rij meestal op eco - trek af en toe een aanhangwagen, fietsendrager of koffer op de trekhaak ...
Ben een rustige rijder ...
@Stefangrp
Ik ben ook een rustige rijder, maar sinds ik de winterbanden er op heb kom ik niet meer onder de 20kWh/100km. Het werd toen ook kouder enzo, maar die banden lijken echt 10 a 15% te kosten.
Als ik terug ben van wintersport gaan ze er zo snel mogelijk weer vanaf.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• vifra
Stefannn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:15:
[...]

@Stefangrp
Ik ben ook een rustige rijder, maar sinds ik de winterbanden er op heb kom ik niet meer onder de 20kWh/100km. Het werd toen ook kouder enzo, maar die banden lijken echt 10 a 15% te kosten.
Wlek merk / model? heb ook winterbanden steken hoor ... heb de Continental WinterContact TS 870 P 235/55 R19 105T XL steken - wel tevreden van (zowel van geluid en niet veel impact op verbruik ... )

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:34
kou doet heel veel met het verbruik, toen het even -7 was zag ik (met winterbanden) cijfers dicht bi de 30KWh/100km, nu het warmer is haalde ik met de winterbanden 19 en nu met zomerbanden (michelin Pilot Sport 4 SUV, aanrader!) zit ik rond de 17 (AWD 73KW)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:12

Ik heb de auto nu iets meer dan 1 jaar en mijn verbruik is 17,7 / 100 km bij 16.500 km
Voornamelijk snelweg en meestal niet harder dan 100-110 km/uur
Ionic 5 Connect+, modeljaar 2023, RWD Long Range

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
Stefannn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:58:
[...]

Neemt hij wel over. Maar als er al laadstations automatisch gepland zijn doet hij dat niet opnieuw.
Dus... na instellen filter opnieuw de route plannen.
Maar... zoals eerder al aangegeven... die "automatische laadplanning" is niet superhandig. hij wil je snel of te laat van de weg af sturen.
Handiger om gewoon tijdens het rijden op de live laadstations te drukken (die knop zit ook op het rechterschempje als je die op "overzichtskaartje" zet.
en dan "laadstations langs route"
dan kies je er een die op een afstand zit die je prettig vindt (als je honger hebt of naar de wc moet meestal).
De rode bolletjes links&rechts geven aan of het op jouw weghelft is (rechts) of niet.
Dank U. Ik had gezocht in de links op de eerste pagina, daarna op "laadstation(s)" enz maar met 800+ pagina's...te snel opgegeven misschien 😊

Ik denk dat het uw systeem wordt in combinatie met ABRP.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10 16:54

ik zit in de afgelopen maand op 20.1/100km en in de zomer rond 17.5/100km dus je getallen klinken niet raar

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:12:
[...]

Dat kan helaas alleen op de nieuwe Kona. Hopelijk komt dit in MY25 in de Ioniq 5. Huidige modellen kunnen dit niet handmatig.
Je zou toch denken dat het handmatig starten van de warmtepomp softwarematig aan te sturen moet zijn door een extra instellig of button op je display! :Y

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 17:48
Op zich niet maar dat is maar een deel. Als je het start verwacht een gebruik vervolgens ook dat je nog iets mee kan dus een UI die inzicht geeft in de temperatuur van de accu en hoe lang het duurt voordat deze verwarmt is. Ik denk namelijk dat geen enkele gebruiker precies weet hoe of wat dus zonder die info is een dergelijke knop zinloos. Deel 1 is dus vrij eenvoudig te ontwikkelen maar een nieuw stuk UI is een stuk meer werk.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Henry_tw
Henry_tw schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:20:
[...]

we kunnen Fastned wel vragen waar dit aan ligt, als het goed is hebben zij hier wel data over beschikbaar.

5 minuten later: ik heb Fastned een mailtje gestuurd
reactie van Fastned gekregen, in eerste instantie verwijzen ze volledig naar de auto en laten ze een laadgrafiek zien van de ideale laadsnelheid van de Ionic 5. In tweede instantie toen ik doorvroeg kwamen ze met dit antwoord: "Verder is het zo dat bij enkele laadstations, vanwege de schaarste op het stroomnet, de laders beperkt zijn in laadsnelheid. Er loopt al een aanvraag voor een grotere netaansluiting, maar dat kan erg lang duren. De meeste stations hebben geen last van zo'n beperking, maar er zijn enkele locaties waar dit wel van invloed is."

heel concreet worden ze nog niet, hier heb je niet veel aan. Straks als het buiten 25 graden (ideale temp) dan kunnen we bewijzen dat het niet enkele maar heel veel stations zijn die niet de optimale snelheid halen ;)

• Marcel2020
ms met wat andere EV fora een 'zwarte lijst' aanleggen? De vraag is hoe het raadplegen ervan te automatiseren is, maar iig kun je dan die plekken vermijden als er snelladen nodig is.\\

offee fastned vragen wat ze liever doen, de lijst delen of dat veel klanten hun stations gaan mijden?
Ik doe dat al...

[ Voor 25% gewijzigd door Marcel2020 op 10-03-2024 22:02 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-10 06:52
Heeft iemand weleens meegemaakt dat de auto spontaan van slot is gegaan en de achtklep heeft geopend? Ik wel dit weekend; op visite bij mijn ouders zegt mijn vader ineens"waarom staat jou achterklep open?" hij heeft hem even dicht gedaan maar toen ik later bij de auto kwam stonden de handgrepen ook naar buiten (van slot dus). ik heb daar ongeveer 3 uur gezeten na de achterklep en bleulink heeft niets doorgegeven (wel service daar (tot nu toe iig nooit problemen gehad).

vind het een vage ervaring, ik ben 100% zeker dat de auto op slot stond (en de achterklep dicht, dat zijn dingen die wel opvallen)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-10 10:34
Tiggy80 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:23:
vind het een vage ervaring, ik ben 100% zeker dat de auto op slot stond (en de achterklep dicht, dat zijn dingen die wel opvallen)
Je had toevallig de sleutels niet in je broekzak?
Die knopjes kunnen wel eens ingedrukt worden bij het gaan zitten.
Dan moet je uiteraard ook nog binnen het bereik, maar buiten het zicht van je wagen gaan zitten.

Het zijn nogal veel voorwaarden, maar dat het kan, heb ik al bewezen.
Ik kwam toe bij mijn wagen en de ramen stonden wagewijd open (door onopgemerkt lang op de open de deurenknop te drukken), en er waren net enkele fikse regenbuien gepasseerd...

• vifra
Heeft iemand weleens meegemaakt dat de auto spontaan van slot is gegaan en de achtklep heeft geopend? Ik wel dit weekend; op visite bij mijn ouders zegt mijn vader ineens"waarom staat jou achterklep open?" hij heeft hem even dicht gedaan maar toen ik later bij de auto kwam stonden de handgrepen ook naar buiten (van slot dus). ik heb daar ongeveer 3 uur gezeten na de achterklep en bleulink heeft niets doorgegeven (wel service daar (tot nu toe iig nooit problemen gehad).

Enkele zaken:
- sleutel in broekzak en per ongeluk knopje ingeduwd voor laadklep open?
- Als je laadklep dicht doet met knopje en dan weg stapt - maar om één of andere reden de laadklep niet volledig dicht gaat (blokkering van laadklep - doos in de weg - ... ) dan gaat die gewoon terug open
- Als je koffer toe doet gaat de auto niet automatisch op slot ... (dat dien je steeds met uw sleutel te doen ... of aan de handgreep ... )

Nu de sleutel van hyundai vindt ik persoonlijk niet overgevoelig aan een broekzakincidentje ..; (hiervoor met een mercedes sleutel had ik dat altijd voor) ... nu heb wel een hallmo hoesje rond mijn sleutel zodat dat nog minder wordt ...

• Tiggy80
vifra schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Enkele zaken:
- sleutel in broekzak en per ongeluk knopje ingeduwd voor laadklep open?
- Als je laadklep dicht doet met knopje en dan weg stapt - maar om één of andere reden de laadklep niet volledig dicht gaat (blokkering van laadklep - doos in de weg - ... ) dan gaat die gewoon terug open
- Als je koffer toe doet gaat de auto niet automatisch op slot ... (dat dien je steeds met uw sleutel te doen ... of aan de handgreep ... )

Nu de sleutel van hyundai vindt ik persoonlijk niet overgevoelig aan een broekzakincidentje ..; (hiervoor met een mercedes sleutel had ik dat altijd voor) ... nu heb wel een hallmo hoesje rond mijn sleutel zodat dat nog minder wordt ...
de achterklep was dicht toen ik de auto verliet, dus er was geen blokkade waardoor hij weer geopend zou zijn na het sluiten.

sleutel zat in de boekzak. maar dat zou het niet verklaren. als de auto op slot zit en via de sleutel ontgrendeld wordt, dan gaat de auto na 30(?) sec weer op slot en dat was dus niet gebeurt.

via de sleutel ontgrendelen en de achterklep openen zou in theorie natuurlijk kunnen, maar ik was een best eind uit de buurt van de auto en binnen. ik zal eens kijken of hij het doet van binnenin het huis.

en dan blijft het natuurlijk nog een ding dat bluelink gewoon 3 uur niets doorgeeft terwijl ik doorgaans niet eens tijd heb om boodschappen naar de voordeur te brengen zonder dat ik een melding krijg dat de auto niet vergrendeld is (en ik heb geen pad van 100m naar de voordeur :+ )

dus ja in theorie zou de sleutel in de broekzak de oorzaak kunnen zijn geweest, maar er moesten wel heel veel dingen samenvallen; net een wonderbaarlijk goed bereik van de sleutel, deur en achterklep knop (lang genoeg) ingedrukt en een off day van bluelink 8)7

• Marcel2020
update, na de eerste ruit nu en originele Hyundai voorruit, de HUD is weer scherp, glas lijkt ook van betere kwaliteit (helderder) en de tint klopt perfect met de voorste zijruiten.

• Crocidolite
  • Laatst online: 12:16

Ja ik.

Ik ging een keer s'ochtends vroeg naar mijn werk, en toen ik buiten kwam stond mijn achterklep ook gewoon open. Of de hele auto van het slot was, weet ik zo niet meer.

Eerst dacht ik dat ik misschien per ongeluk de achterklep met de afstandsbediening geopend had, of gewoon vergeten was de achterklep dicht te doen (ik begon toen ook behoorlijk aan mijzelf te twijfelen...misschien het begin van dementie? 8)7 ) Ook mijn katten werden als verdachten aangemerkt,.. op de afstandsbediening gaan staan o.i.d.

Maar nu ik dit zo lees...kan er misschien een andere oorzaak zijn?

• PhilippeJoris
Jirnsum schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:50:
[...]

ik zit in de afgelopen maand op 20.1/100km en in de zomer rond 17.5/100km dus je getallen klinken niet raar
Wow, da's laag! Hoe doet gij het toch?

Wij hebben onze HI5 sinds 3 weken en we zijn aan 1100 km waarvan 450 km snelweg aan 124 kmh (🇧🇪) . Gemiddeld verbruik is nu 23.3 kWh/100km, temperatuur tussen 6 en 11 °C.

Zou ik een zware 🦶 hebben misschien? 🤔

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-10 18:24
PhilippeJoris schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Wij hebben onze HI5 sinds 3 weken en we zijn aan 1100 km waarvan 450 km snelweg aan 124 kmh (🇧🇪) . Gemiddeld verbruik is nu 23.3 kWh/100km, temperatuur tussen 6 en 11 °C.

Er zijn veel mogelijke oorzaken voor een relatief hoog verbruik.
Welke uitvoering heb je: een AWD verbruikt meer.
Ook grotere wielen schroeven het gebruik op evenals gebruik van verwarming van de auto, de stoelen en stuur.
En een warmtepomp drukt juist weer het verbruik in de winter omdat het verwarmen van de auto efficiënter gaat dan met een elektrische kachel.
Ik zit net boven de 20 kWh/100 km over een heel jaar gemeten (Lounge, AWD, grootste accu).
Maar….het kan zuiniger als je rustig(er) rijdt.

• PhilippeJoris
CharlieBulldog schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Er zijn veel mogelijke oorzaken voor een relatief hoog verbruik.
Welke uitvoering heb je: een AWD verbruikt meer.
Ook grotere wielen schroeven het gebruik op evenals gebruik van verwarming van de auto, de stoelen en stuur.
En een warmtepomp drukt juist weer het verbruik in de winter omdat het verwarmen van de auto efficiënter gaat dan met een elektrische kachel.
Ik zit net boven de 20 kWh/100 km over een heel jaar gemeten (Lounge, AWD, grootste accu).
Maar….het kan zuiniger als je rustig(er) rijdt.
RWD 77 kW, 19i wielen, nieuw ingeschreven FEB-2024, warmtepomp, airco op 20.5°C.

Rijden op i-pedal. Wel veel regen 🌧️ de laatste weken.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-10 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Stefannn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:15:
[...]

@Stefangrp
Ik heb die ervaring ook. In de wintermaanden rij ik met Crossclimates SUV en in de zomer met de Michelin banden die er af fabriek onder zitten. Ik zie een verschil van ca. 15% onder dezelfde omstandigheden.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Eens even gechat met de klantenservice omtrent wireless carplay. Dit is het antwoord.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYzjIMTkNAn1URCu4M-Q1l3ARYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u5K2rHxHiNHdItjARz0y2O5a.jpg?f=user_large

PJvI

• vifra
P86 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:37:
Eens even gechat met de klantenservice omtrent wireless carplay. Dit is het antwoord.[Afbeelding]
een dongle van 60 a 100 euro en je hebt draadloos zelf geïnstalleerd ... al jaren gebruiker van cplay2air (vorige auto en nu deze) en zeer tevreden ...

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:38
PhilippeJoris schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:43:
[...]

RWD 77 kW, 19i wielen, nieuw ingeschreven FEB-2024, warmtepomp, airco op 20.5°C.

Ik inmiddels 40K aan kilometers in ruim anderhalf jaar, RWD Lounge, 72,7 KW, 20 inch wielen, altijd I-pedal. Verbruik gemiddeld 18.8. Af en toe een aanhanger erachter. In de zomer maanden wat zuiniger, nu in deze periode minder zuinig, maar gemiddeld ben ik best tevreden

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• Marcel2020
PhilippeJoris schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Ik ontdekte laatst dat smart ventilation best wat scheelt....simpelweg de ventilator - toets ingedrukt houden tot de 2 grote display bovenin smart ventilation ingeschakeld laat zien.

Maar een zware voet, veel optrekken kost nu eenmaal veel energie maakt ook verschil. Ik reed eerst meestal in I pedal en nu meer in auto regen, is even wennen maar naast ogenschijnlijk iets minder verbruik is het effect van de cruise control uitschakelen enzo niet zo heftig.

AWD Lounge 72KWh, momenteel rond de 18-19

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Marcel2020 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Ik ontdekte laatst dat smart ventilation best wat scheelt....simpelweg de ventilator - toets ingedrukt houden tot de 2 grote display bovenin smart ventilation ingeschakeld laat zien.
Dat is ook goed om te weten, ik merk dat hij als je de ventilator helemaal uitzet vanzefl op Smart Ventilation springt na een paar minuten.

PJvI

• Crocidolite
PhilippeJoris schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:43:
[...]

De laatste weken? Zeg maar gerust het afgelopen half jaar. :+

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-10 11:35
Ik inmiddels ook. Gisteravond Zappi met storingsmelding "Aardingsfout !". Nadat ik de dag ervoor al problemen had om AC te laden op het werk, ging er bij mij toen nog geen lampje branden. In de meterkast stond alles nog omhoog. (ook de 3 fase aardlek van de laadpaal).
Op advies van Zappi support de auto even aangesloten op andere laadpalen (heb toevallig 2 publieke laadpalen in de straat) Deze gingen na luttele seconden ook in error. Dus auto naar de dealer gereden en zojuist diagnose "ICCU brak".
Had ik niet verwacht want na mijn eerdere 'accu' probleem en uitgevoerde serviceacties mbt ICCU (volgens zeggen) zou het toch niet meer mogelijk zijn om de ICCU te fryen ?

Anyway. Hij is besteld en dealer gaf aan dat het wel enige weken zou kunnen duren voordat hij binnen is.

Mijn IONIQ 5 is van november 2022. Het is een lounge MY23. Tot dusverre veel pech. oa dus de accu daarna het panoramadak gebarsten, zowel het android auto disconnect probleem, als de krakende klep beide tot op heden niet naar tevredenheid opgelost en nu dus de iccu. Begin me toch wel af vragen waar het schip strand. Ik heb wel een vermoeden dat het pas klaar zal zijn in nov 2027 wanneer het private lease contract afloopt en leaseplan hem mag komen ophalen.....zucht.

Tussen de reparaties door blijft het voor mij een geweldige auto, het moet gezegd.

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:52
ik blijf mij eindeloos verbazen over sommige mensen:

1. Sommige mensen hebben het ene na het andere probleem, al of niet opgelost door de dealer.
2. En andere hoor je helemaal niet over (hardware)problemen.

Ben ik dan zo apart dat ik nog geen enkel probleem heb mogen ervaren? Rijd nu al ruim 17 maanden met 42000 km probleemloos en met bijzonder veel plezier. Best car ever.

Maar ik vraag me nu wel af: heb ik nu geluk met de auto, of hebben anderen pech?
Ook op een forum zie je veel mensen met problemen, en weinig mensen die geen problemen hebben, dus ik neig naar anderen pech.

• Tiggy80
wim1955 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:58:

1. Sommige mensen hebben het ene na het andere probleem, al of niet opgelost door de dealer.

Ben ik dan zo apart dat ik nog geen enkel probleem heb mogen ervaren? Rijd nu al ruim 17 maanden met 42000 km probleemloos en met bijzonder veel plezier. Best car ever.

Maar ik vraag me nu wel af: heb ik nu geluk met de auto, of hebben anderen pech?
Ook op een forum zie je veel mensen met problemen, en weinig mensen die geen problemen hebben, dus ik neig naar anderen pech.
denk dat er een (groot) aantal pech hebben gehad met een aantal dingen (ik zelf helaas ook). ben wel erg blij met de auto, als het nieuwe model ook weer automatische handgrepen krijgt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat de volgende auto ook een ioniq 5 wordt

• Stefannn
Week geleden met de AC lader, nu ook met een DC lader:
- laden gestart
- terug in de auto gaan zitten
- op start gedrukt omdat ik het volgende traject wilde plannen.
- nogmaals op start gedrukt omdat ik de auto wilde uitzetten en afsluiten en koffie drinken.
Maar helaas… dat gaat niet.

Hij lijkt in een soort tussenstand te zitten:
- te veel aan om op slot te kunnen.
- te veel uit om uit te kunnen zetten.

Op slot doen lukt dus niet. Dan geeft hij aan dat hij aan staat. Maar uitzetten lukt ook niet.

Andere mensen met dit probleem? Is er een oplossing voor?

Eerlijk gezegd verbaast het me dat ik zo te zien de eerste ben die hier tegenaan loopt (ik heb dit althans afgelopen 9 maanden niet langs zien komen).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
@Stefannn Dit is het zombie probleem, al heel vaak besproken. Je auto starten tijdens het laden is bij mij gegarandeerd zombie modus, dus dat doe ik niet, hoe koud het ook is binnen.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Justvinnie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Mijn IONIQ 5 is van november 2022. Het is een lounge MY23. Tot dusverre veel pech. oa dus de accu daarna het panoramadak gebarsten, zowel het android auto disconnect probleem, als de krakende klep beide tot op heden niet naar tevredenheid opgelost en nu dus de iccu. Begin me toch wel af vragen waar het schip strand. Ik heb wel een vermoeden dat het pas klaar zal zijn in nov 2027 wanneer het private lease contract afloopt en leaseplan hem mag komen ophalen.....zucht.

Tussen de reparaties door blijft het voor mij een geweldige auto, het moet gezegd.
Welke accu van jou was defect? 12V accu of hoofdaccu?
Ik heb namelijk het idee dat ik tot nu toe de enige hier op het forum ben met een defecte hoofdaccu.

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 13:12

Die van ons is ook probleemloos. Soort van ;-) Een keer lege accu na 4 dagen aan de laadpaal, een wat zwabberende lane assist, en folie bij raam dat los begin te laten. Maar niks van de ‘grote’ dingen die hier voorbij komen. Sinds mei ‘22 en 40k verder.

• Tiggy80
Nou Hyundai weer van zijn beste kant, 20 Jan een herstel afspraak gemaakt voor een achterbumper. Morgen zou de dag eindelijk zijn (was toen de eerste mogelijkheid), net een bericht dat het onderdeel niet geleverd is en in back order staat: levertijd onbekend.....wtf? Fijne auto, maar wat een amateuristische importeur, kan niet anders zeggen

• Justvinnie
ditbenikecht schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:05:
[...]

Welke accu van jou was defect? 12V accu of hoofdaccu?
Ik heb namelijk het idee dat ik tot nu toe de enige hier op het forum ben met een defecte hoofdaccu.
De 12 volt accu is vervangen, 1 keer diep ontladen beschadigd hem onherstelbaar. Er zijn ook een aantal service acties doorgevoerd via software updates zodat het niet meer zou kunnen gebeuren en ook preventieve service acties op de ICCU, echter heb ik daar geen details van.

• Justvinnie

Don't jinx it ;)

• Stefannn
ditbenikecht schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:00:
@Stefannn Dit is het zombie probleem, al heel vaak besproken. Je auto starten tijdens het laden is bij mij gegarandeerd zombie modus, dus dat doe ik niet, hoe koud het ook is binnen.
Mhhhh. Ik heb eens goed op zombie gezocht. Dat had ik inderdaad wel mee gekregen. Maar ik zie dit toch niet direct als zombie. Laadsessie kon ik gewoon stoppen en toen werkte alles weer.
Maar goed… ik ga geen ruzie maken over de definitie van “zombie” want dat is nogal zinloos.
In practische zin is de conclusie dus: “zorgen dat auto uit staat als je gaat laden en tijdens laden niet aanzetten”
Mhh… jammer maar mee te leven.

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-10 12:59
Weet iemand vanaf wanneer de facelift van de Ioniq 5 te bestellen is? Als ik in de configurator kijk lijkt deze nog niet de facelift te bevatten.

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-10 22:15
Stefannn schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Mhhhh. Ik heb eens goed op zombie gezocht. Dat had ik inderdaad wel mee gekregen. Maar ik zie dit toch niet direct als zombie. Laadsessie kon ik gewoon stoppen en toen werkte alles weer.
Maar goed… ik ga geen ruzie maken over de definitie van “zombie” want dat is nogal zinloos.
In practische zin is de conclusie dus: “zorgen dat auto uit staat als je gaat laden en tijdens laden niet aanzetten”
Mhh… jammer maar mee te leven.
Ik zet altijd de auto aan tijdens het laden, ik heb geen zin om in een afkoelende auto en zonder muziek te zitten. O-) . Volgens mij zijn er dan twee aan standen, alleen op de start knop drukken of met de rem ingetrapt de start knop indrukken.

Ik doe altijd de laatste variant en nadat de laadkabel is verwijderd moet je eerst door een procedure om 'm in de drive te krijgen. Als ik het me goed herinner eerst de P indrukken en dan opnieuw op start drukken. Daarna krijg je Ready op het scherm en kan je de drive selecteren en wegrijden.

Ik heb nu één keer de zombie mode gehad, maar dat was niet tijdens/na het laden

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

• Stefannn
LT1970 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:33:
[...]

Ik zet altijd de auto aan tijdens het laden, ik heb geen zin om in een afkoelende auto en zonder muziek te zitten. O-) . Volgens mij zijn er dan twee aan standen, alleen op de start knop drukken of met de rem ingetrapt de start knop indrukken.

Ik doe altijd de laatste variant en nadat de laadkabel is verwijderd moet je eerst door een procedure om 'm in de drive te krijgen. Als ik het me goed herinner eerst de P indrukken en dan opnieuw op start drukken. Daarna krijg je Ready op het scherm en kan je de drive selecteren en wegrijden.

Dank voor de tip. Ik heb werkelijk geen idee of ik de voet op de rem had maar ik vermoed van wel. Dat doe ik immers altijd. Ik ben nu op vakantie, ik ga het maar even niet verder op reis testen want ik heb geen zin in een onverwachte zombie mode.
Straks thuis op de oprit testen. Je hebt me goede pointers gegeven

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
LT1970 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:33:
[...]

Mijn auto staat altijd aan tijdens het laden. En je kunt hem ook gewoon aanzetten tijdens het laden. Je kunt niet laden als de auto niet in P staat.
Enige is dat als je weg wilt rijden ná het laden, je opnieuw op de startknop moet drukken terwijl de auto in P staat. Anders gaat ie niet naar Ready, kun je niet naar D en kun je niet wegrijden. Dit lijkt mij echter niet onder de zombiecategorie te vallen.

• Stefannn
Vielleicht schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Mijn auto staat altijd aan tijdens het laden. En je kunt hem ook gewoon aanzetten tijdens het laden. Je kunt niet laden als de auto niet in P staat.
Enige is dat als je weg wilt rijden ná het laden, je opnieuw op de startknop moet drukken terwijl de auto in P staat. Anders gaat ie niet naar Ready, kun je niet naar D en kun je niet wegrijden. Dit lijkt mij echter niet onder de zombiecategorie te vallen.
Dank..
Mijn vraag betrof eigenlijk meer het “uitzetten nadat je hem tijdens het laden hebt aangezet”.
- Ik was gaan laden
- aangezet om volgend traject te checken
- toen wilde ik hem uitzetten of in ieder geval op slot kunnen doen om koffie te halen bij het wegrestaurant
- dat lukte niet. Dwz… dat zou alleen gelukt zijn als ik de laadsessie had onderbroken, uitzetten, nieuwe laadsessie starten. Zoveel zin in koffie had ik niet.

• Vielleicht
Stefannn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Dank..
Mijn vraag betrof eigenlijk meer het “uitzetten nadat je hem tijdens het laden hebt aangezet”.
- Ik was gaan laden
- aangezet om volgend traject te checken
- toen wilde ik hem uitzetten of in ieder geval op slot kunnen doen om koffie te halen bij het wegrestaurant
- dat lukte niet. Dwz… dat zou alleen gelukt zijn als ik de laadsessie had onderbroken, uitzetten, nieuwe laadsessie starten. Zoveel zin in koffie had ik niet.
Dat herken ik niet. Ik kan mijn auto altijd uitschakelen. Zoals ik schreef: ik start het laden altijd wanneer de auto nog aan staat. Als ik dan besluit om nog even iets te halen, zet ik de auto uit en op slot. No issues

• Crocidolite
ditbenikecht schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:00:
Dan mag je wel eens langs de dealer gaan. Ik start mijn I5 heel vaak tijdens het laden en heb daar nooit problemen mee gehad.

De echte zombiemodus treed, als ik het goed heb, op als je de auto start en gelijk in de D wilt zetten. In de D zetten mag alleen als er "drive ready" in je display verschijnt na het starten. Dus een paar tellen wachten nadat je de auto gestart hebt.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 17:48
Problemen die ik eb ervaren zijn vooral bij het starten of stoppen van het laden terwijl de auto aan staat. Ik doe hem dus altijd uit, start dan het laden en zet hem daarna eventueel weer aan. Bij stoppen zet ik dan dus eerst weer de auto uit, stop de laadsessie en start hem dan weer om door te gaan. Dat werkt bij mij altijd goed.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Marcel2020
ICCU recall? (vanaf het Duitse forum)

https://www.businesskorea...cleView.html?idxno=212946

Hyundai and Kia are also aware of the ICCU problem. Last year, they provided free repairs to update related software and replace the faulty ICCU. However, after more than half a year of free repairs, they have decided to issue a voluntary recall as reports continued.

Hyundai and Kia plan to issue a software update once they receive the recalled models. They will also replace the ICCU if a faulty code is found in the vehicles.

A separate investigation was underway in the United States regarding the recall. The US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) conducted its own investigation following a complaint that the IONIQ 5 loses power while running. “It was determined that the power loss was caused by the ICCU,” the NHTSA said in its preliminary report on the case, “We found that the transistor could be damaged due to overcurrent within the ICCU.” Hyundai Motor Group’s decision to recall the models is likely a proactive move ahead of regulatory decisions in North America and Europe, some experts say.

출처 : Businesskorea(https://www.businesskorea.co.kr)

• Stefannn
Marcel2020 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:53:

Hyundai and Kia are also aware of the ICCU problem. Last year, they provided free repairs to update related software and replace the faulty ICCU. However, after more than half a year of free repairs, they have decided to issue a voluntary recall as reports continued.

Hyundai and Kia plan to issue a software update once they receive the recalled models. They will also replace the ICCU if a faulty code is found in the vehicles.

A separate investigation was underway in the United States regarding the recall. The US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) conducted its own investigation following a complaint that the IONIQ 5 loses power while running. “It was determined that the power loss was caused by the ICCU,” the NHTSA said in its preliminary report on the case, “We found that the transistor could be damaged due to overcurrent within the ICCU.” Hyundai Motor Group’s decision to recall the models is likely a proactive move ahead of regulatory decisions in North America and Europe, some experts say.

Dank!!!
We zullen zien.

Waarbij ik het dan weer grappig vind dat “THE transistor” could be damaged….. in een auto met duizenden transistoren.
maar goed, dat zal dan wel een geschakelde power mosfet zijn die de laadstroom regelt.

• Razwer
Sinds deze week een interessant issue. Ik had waarschuwing boor flitspalen aan staan op mijn profiel. Mijn vrouw wilde dit ook op naar profiel dus dit (na een jaar) eindelijk aan gezet.
Het duurde even voordat mij opviel dat op mijn profiel geen waarschuwingen meer kwamen voor flitspalen. Het vinkje stond wel gewoon aan.
Ik dacht "have you tried turning it off and on again?" Maar bij het opnieuw aan zetten zeurt hij dat het via bluelink moet.
Via bluelink stond het nog aan op mijn profiel.
Ik heb verschillende keren uit gezet, profiel geswitched, auto uit en aan, etc. Maar het wil absoluut niet meer aan op mijn profiel.
Heeft iemand een suggestie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErVN4N6QIl2p9AJo_COsFQXx6js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xyw2Hry4BoiOoj6qDOufWldr.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUmGKY5W-NW9UA1xOPjQgDIkkzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuolO5NKIb4vLQUXeonyhISv.jpg?f=fotoalbum_large

@Razwer zie topic start "vreemde bluelink problemen", met name 31b)

• Justvinnie
Justvinnie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Bij mij inmiddels ook ICCU stuk.

Anyway. Hij is besteld en dealer gaf aan dat het wel enige weken zou kunnen duren voordat hij binnen is.
Dealer update: Enige weken worden enige maanden. De ICCU kan niet geleverd worden. Begin mei is nu de verwachting. Voorlopig courtesy auto van de dealer, een Hyundai i20, niks mis mee, maar natuurlijk niet vergelijkbaar. Je staat gewoon machteloos. Als ik de keuze had zou ik hem nu direct inruilen, ook al weet ik dat ik veel moet inleveren. Dit kan echt niet.

Omdat de ICCU nu ondanks de uitgevoerde service acties is overleden, vraag ik mij af wat het nut van die service acties waren. Een mogelijke re-call waarover hier op het forum wordt bericht lijkt mij verstandig, maar natuurlijk rijkelijk laat. Reputatie schade moet toch wel enorm zijn.

Mijn vorige autos (ICE) heb ik nooit pech mee gehad. De enige reden dat die bij de dealer stonden was vanwege de schaarse onderhouds beurtjes. Ik verlang toch wel terug naar die tijd. Die auto's lieten me iig nooit in de steek.

[ Voor 3% gewijzigd door Justvinnie op 13-03-2024 23:25 ]

• Crocidolite
Razwer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:26:
Sinds deze week een interessant issue. Ik had waarschuwing boor flitspalen aan staan op mijn profiel. Mijn vrouw wilde dit ook op naar profiel dus dit (na een jaar) eindelijk aan gezet.
Het duurde even voordat mij opviel dat op mijn profiel geen waarschuwingen meer kwamen voor flitspalen. Het vinkje stond wel gewoon aan.
Ik dacht "have you tried turning it off and on again?" Maar bij het opnieuw aan zetten zeurt hij dat het via bluelink moet.
Via bluelink stond het nog aan op mijn profiel.
Ik heb verschillende keren uit gezet, profiel geswitched, auto uit en aan, etc. Maar het wil absoluut niet meer aan op mijn profiel.
Heeft iemand een suggestie?
Ik heb geen fix voor jou software probleem, maar wel een oplossing.
Gewoon je aan de toegestaande max snelheid houden, dan heb je die waarschuwing voor flitspalen ook niet nodig :+

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 15:48
Justvinnie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:19:
Omdat de ICCU nu ondanks de uitgevoerde service acties is overleden, vraag ik mij af wat het nut van die service acties waren.
Waarschijnlijk om de belasting op het onderdeel in kwestie net iets te verlagen zodat de meesten niet zouden falen voordat de garantietermijn verstreken is.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

je hebt geluk denk ik (2x ICCU + Frontradar). Desondanks blijf ik het een prachtauto vinden die heerlijk rijdt!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:36
Marcel2020 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:53:

Als ik dit bericht goed begrijp, dan wordt de ICCU TSB een recall met dezelfde acties. Dus checken op foutcode, indien foutcode aanwezig, dan ICCU vervangen. foutcode afwezig, dan alleen software upgrade om beschadiging te voorkomen door overbelasting.

Het blijkt echter dat ICCU’s ook uitvallen nadat deze acties uitgevoerd zijn, dus de zinvolheid van deze recall snap ik niet helemaal.

• vifra
dus naast de ICCU TSB is er nu ook een NE TMK SEALANT LEAK CHECK AND TMK KIT REPLACEMENT opgezet - (versta het pakket voor lekke banden ... ).
EU begint ook op de kar van replacement te springen ...

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Dit artikel gaat het over het feit dat data sharing over hoe wij onze auto gebruiken big business is. Hyundai doet ook vrolijk mee: https://www.nytimes.com/2...r-tracking-insurance.html

Ben vervolgens eens gaan kijken of er geen opt-out mogelijk is. Uiteindelijk deze "Product/Service improvement" toggle gevonden in de Bluelink app onder More -> Service List:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWvuAxcDDnBaM_drY3xK-j2FvdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ss281cP0yIoak6gRHnGBvCP3.png?f=fotoalbum_large

Ik vind nergens een omschrijving wat dit precies aan- of uitzet. Gemini (Google AI) beweert "The "product/service improvement" toggle in the Hyundai Bluelink app's Service list menu likely controls whether anonymous data about your vehicle usage is sent to Hyundai."

In ieder geval: voor het 'privacy conscious' publiek is het misschien niet slecht van die toggle ook op 'uit' te zetten.

• Marcel2020
tvc15 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Als ik dit bericht goed begrijp, dan wordt de ICCU TSB een recall met dezelfde acties. Dus checken op foutcode, indien foutcode aanwezig, dan ICCU vervangen. foutcode afwezig, dan alleen software upgrade om beschadiging te voorkomen door overbelasting.

Het blijkt echter dat ICCU’s ook uitvallen nadat deze acties uitgevoerd zijn, dus de zinvolheid van deze recall snap ik niet helemaal.
Er staat m.i. helemaal niks specifieks in het bericht, wat in een zakenkrant staat. Net zoals een zakenkrant (al hadden ze meer informatie) niks gaat schrijven over welke transistor waarom kapot gaat gaan ze ook niks schrijven over de acties IN de terugroep. Simpelweg omdat ofwel de journalisten de kennis missen ofwel hun lezers.

hineinintepretieren is makkelijk, laten we wachten en zien wat Hyundai echt gaat doen.

• Razwer
Crocidolite schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:21:
[...]

Ik heb geen fix voor jou software probleem, maar wel een oplossing.
Gewoon je aan de toegestaande max snelheid houden, dan heb je die waarschuwing voor flitspalen ook niet nodig :+
Helaas is niet iedereen is een perfecte chauffeur.
Soms let je "gewoon" even niet op en is het verrekte handig om op de hoogte te zijn dat er een flitspaal staat. Wanneer je "gewoon" met het verkeer mee rijdt kan je soms een paar km boven de snelheidslimiet uit komen. Ik las toevallig vorige week een statistiek dat de overheid enkele miljoenen verdiend met boetes van maar 4km te hard. Dat vind ik de meest onnozele boetes en deze voorkom ik graag.

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:38:
@Razwer zie topic start "vreemde bluelink problemen", met name 31b)
Net dit uitgevoerd. Het vinkje is terug (dank voor de tip!) maar de flitspaal waarschuwingen doen het nog steeds niet op mijn profiel. Het staat dus wel aan maar werkt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 14-03-2024 10:09 ]

• Crocidolite
Razwer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:58:
[...]
Helaas is niet iedereen is een perfecte chauffeur zoals jij.
Soms let je "gewoon" even niet op en is het verrekte handig om op de hoogte te zijn dat er een flitspaal staat. Wanneer je "gewoon" met het verkeer mee rijdt kan je soms een paar km boven de snelheidslimiet uit komen. Ik las toevallig vorige week een statistiek dat de overheid enkele miljoenen verdiend met boetes van maar 4km te hard. Dat vind ik de meest onnozele boetes en deze voorkom ik graag.
Zo'n perfecte chauffeur ben ik niet hoor. En ik ben het helemaal met je eens dat maar 4 km/h te hard onzin boetes zijn.

Maar je hebt een HUD waarop je je snelheid constant ziet, en ook nog eens aangeeft wat de max toegestaande snelheid op dat moment is. En als je ook maar 1 km/h te hard rijd, krijgt het verkeersbordje in je HUD een rode ring. Mij valt het daardoor goed op als ik te hard rijd.
En ik laat me niet gek maken door het verkeer om mij heen.Als anderen te hard willen rijden doen ze dat maar, maar ik ga niet te hard rijden omdat de rest dat ook doet.

• Henry_tw
Crocidolite schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:43:
[...]
En als je ook maar 1 km/h te hard rijd, krijgt het verkeersbordje in je HUD een rode ring.
het zou fijn zijn als hij daar de GPS snelheid voor gebruikt en niet de snelheidsmeter die altijd naar beneden toe staat afgesteld.

Nog mooier zou zijn als je dit zelf kunt instellen.

• Crocidolite
Henry_tw schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:23:
[...]

het zou fijn zijn als hij daar de GPS snelheid voor gebruikt en niet de snelheidsmeter die altijd naar beneden toe staat afgesteld.

Ja, die staat idd naar beneden toe afgesteld. Maar waar pratren we over? 2 a 3 km/h?
In ieder geval weet je dat je dan altijd aan de veilige kant zit.

• Marcel2020
Henry_tw schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Ik kan instellen hoeveel Km/h boven de max snelheid de waarschuwing komt, even checken wat je Tellerafwijking is (iets van 1 a 2 km/h teveel) en instellen.

• Razwer
Crocidolite schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Zo'n perfecte chauffeur ben ik niet hoor. En ik ben het helemaal met je eens dat maar 4 km/h te hard onzin boetes zijn.

Maar je hebt een HUD waarop je je snelheid constant ziet, en ook nog eens aangeeft wat de max toegestaande snelheid op dat moment is. En als je ook maar 1 km/h te hard rijd, krijgt het verkeersbordje in je HUD een rode ring. Mij valt het daardoor goed op als ik te hard rijd.
En ik laat me niet gek maken door het verkeer om mij heen.Als anderen te hard willen rijden doen ze dat maar, maar ik ga niet te hard rijden omdat de rest dat ook doet.
Je mening over je eigen en andermans rijstijl lost in ieder geval niet mijn issue op maar dankjewel voor de moeite.

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
De laatste weken komt het bij iedere rit op de snelweg voor dat het vermogen voor een fractie van een seconde volledig wegvalt. Ik rij dan tussen 100km/u en 130 km/u met de cruisecontrol aan. Dit resulteert in een harde bonk en een sterke vertraging van de auto waardoor je in de gordel wordt gedrukt. Binnen een halve seconde pikt de motor weer op, alsof je een aan/uit knop bedient. Er komt geen foutmelding. Er rijdt op dat moment niemand voor mij waar de radar op zou kunnen reageren, ook geen bocht of drempel ofzo. Ik heb problemen met de frontradar (tijdelijk geen cruisecontrol en andere systemen als het regent, dat was afgelopen winter), de dealer in Waddinxveen gaf aan dat dit (foutmelding cruisecontrol) een bekend probleem is waarvoor volgens hun geen remedie is. Meteen maar mijn conclusie getrokken dat dit mijn eerste en laatste Hyundai is geweest.
Wellicht is bovenstaande probleem van het wegvallen van het vermogen al eerder omschreven in dit forum maar ik heb het niet kunnen vinden. Iemand met dezelfde ervaring?
@Superpioneer lijkt de aandrijfas te zijn.....zie hier....
NHTSA Recall ID Number : 24V065 Manufacturer : Hyundai Motor America Subject : Loss of Drive Power from Faulty Driveshaft
Years Make Model Model
2023 GENESIS GV60
2023 HYUNDAI IONIQ 5
2023 HYUNDAI IONIQ 6

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
@ZuinigeRijder Bedankt, alleen die van mij is van eind 2021. Ik kan ook niet goed bedenken wat er dan mis gaat met de aandrijfas. Als die kapot gaat is dat meteen definitief einde oefening. De omschrijving van de recall geeft ook aan dat het het afbreken van de as betreft.

Recall Description
The subject vehicles contain rear inner driveshafts that could fracture due to improper heat treatment. A
fractured inner driveshaft could result in a sudden loss of motive power while driving.

Morgen toch maar eens bij de dealer voorleggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Superpioneer op 14-03-2024 21:58 ]

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:11
Sinds gisteren kan ik de laadklep van mijn I5 niet meer handmatig openen. Wel nog met de afstandsbediening. De laadindicatoren bij de laadpoort vormen niet langer horizontale, maar twee verticale strepen: de eerste en de derde van links. Het knopje onder de laadklep zit vast, je voelt geen klik meer. Daardoor wordt de 12v accu steeds leeggetrokken. De 800v accu laat hem dan weer bij, maar hij loopt dan weer net zo hard leeg. Na 10 keer bijladen vindt de 800v het welletjes en laadt niet meer bij. Elke cyclus duurt ongeveer een uur, dus na tien uur is de auto helemaal dood. Workaround is om de v2l-adapteren de laadpoort te prikken, of gewoon te laden, dan houdt hij niet na 10 keer op met bijladen van de 12v accu. Je kunt natuurlijk ook een zware 12v accu lader aan de accu hangen. Eentje van de Action houdt dat tempo niet bij.

In 2021 had ik dat probleem ook, maar toen hing het knopje niet vast, maar drukte de gesloten laadklep ertegenaan. Ook gaf hij toen niet de verticale strepen op de laadindicator bij de laadklep . Als oplossing is toen de laadmodule vervangen. De dealer is ingeseind.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg3-qn7yrQby3uERoSYGdZvZILg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/989wQVQ2PfUMsxXAskqzSfcZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Razwer
IonniUnique schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:40:
Sinds gisteren kan ik de laadklep van mijn I5 niet meer handmatig openen. Wel nog met de afstandsbediening.
...
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb dit op andere fora voorbij zien komen, lijkt op vocht in de module. Zal vervangen moeten worden ben ik bang. Even langs de dealer er mee.

• Razwer
Razwer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:26:
De flitspaal waarschuwingen uit gezet op het profiel van mijn vrouw en spontaan werkt het weer op mijn profiel.
Interessant software bugje dus.
Software versie (zou moeten zijn, niet gechecked) NE_E.EUR.S5W_L.001.001.231102
Mijn profiel is Nederlandse taal instellingen, die van mijn vrouw is op Engels.
Zou de dealer hier iets mee kunnen of beter direct contact opnemen met Hyundai?

Een ander interessant bugje is dat sinds de laatste software update de auto vanzelf zomer en winter tijd zou instellen. Dit heb ik toentertijd na de update dus aan gezet. Die nieuwe feature blijkt het dus wel te doen, VANMORGEN sprong hij dus op zomertijd. Meer dan 2 weken te vroeg... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 15-03-2024 09:32 ]

• Tiggy80
Razwer schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:05:
[...]

De flitspaal waarschuwingen uit gezet op het profiel van mijn vrouw en spontaan werkt het weer op mijn profiel.
Interessant software bugje dus.
Software versie (zou moeten zijn, niet gechecked) NE_E.EUR.S5W_L.001.001.231102
Mijn profiel is Nederlandse taal instellingen, die van mijn vrouw is op Engels.
Zou de dealer hier iets mee kunnen of beter direct contact opnemen met Hyundai?

En ander interessant bugje is dat sinds de laatste software update de auto vanzelf zomer en winter tijd zou instellen. Dit heb ik toentertijd na de update dus aan gezet. Die nieuwe feature blijkt het dus wel te doen, VANMORGEN sprong hij dus op zomertijd. Meer dan 2 weken te vroeg... 8)7
wel lekker optijd :P ik ben benieuwd wat ik vanavond aantref als ik de auto instap, ik heb deze feature ook aangezet

• de meester01

de meester01

Ik zie dat de automatische recirculatie niet meer werkt. Ervaren meer mensen dit?

Als ik de ruitensproeier gebruik dan zou de recirculatie aan moeten gaan maar helaas: dat werkt niet meer.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-10 08:06
Een paar dagen geleden ben ik naar de dealer geweest voor onderhoud en vanwege een vreemd kraakje wanneer ik gas geef en een bocht maak. Nu blijkt dat er een afwijking is in de voormotor die al bij de bouw van de auto is ontstaan. De dealer gaat nu bij Hyundai navragen of de voormotor vervangen mag worden (AWD lounge). Hoor binnenkort terug.

Vindt het nog steeds de fijnste auto die ik ooit heb gehad, maar vindt het nog steeds ongelofelijk dat zo'n dure auto (fiscale waarde van 62000 euro) zoveel problemen kan hebben :|

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:37

-CJ

Not remastered

de meester01 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:28:
Ik zie dat de automatische recirculatie niet meer werkt. Ervaren meer mensen dit?

Als ik de ruitensproeier gebruik dan zou de recirculatie aan moeten gaan maar helaas: dat werkt niet meer.
Functie nog steeds aangevinkt in de instellingen van de auto?

All I had to do was follow the damn train.

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Functie nog steeds aangevinkt in de instellingen van de auto?
Jazeker :)

Ook al eens uit en aangezet maar: nada.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 17:40
Vanochtend een proefrit gedaan in een Model Y en direct daarna in een Ioniq 5.
Ik vind de Ioniq 5 veel prettiger rijden, stiller, soepelere vering en veel en veel mooier. Mijn vrouw en ik ervaarden een soort laag frequente cabin pressure in de Model Y op de snelweg 8)7 , geen idee of dat van de 20" sport velgen komt, of de stijve vering of winterbanden. Maar het was niet fijn.

Het is wel opvallend dat de Model Y echt een veel grotere laadruimte heeft (en frunk), maar nou proberen we in te schatten of de Ioniq 5 groot genoeg is voor ons.
Iemand met tent en kampeer zooi op vakantie geweest met alle spullen achterin? Zonder dakkoffer te doen? :X

Tesla wint op software, app, updates en efficiency. Ioniq wint op ontwerp, comfort, zonnedak met schaduw, elektrische achterbank, sneller laden en VTL. Dan is Usb-a, geen achteruiten wisser en wired Carplay wel mee te leven.

We hebben bij beide dealers gevraagd naar inruilwaarde van onze huidige auto en beste prijs op een uitgekozen occasion.

Tesla heeft echt niet onze voorkeur ivm Elon Musk :+ en de uitstraling/associatie. Maar als de Y echt veel praktischer is... tsjah. (Ik wil echt liever een Ioniq! :'( )

• wim1955
Ruimte voor je kampeerspullen, hangt er helemaal vanaf met hoeveel personen...ben je met zijn tweeën, dan heb je ruimte zat voor je rotzooi! Zitten er nog 2, of zelfs 3 kinderen achterin, dan met hun bagage erbij wordt het krapjes met een volledige kampeer- en tent uitrusting. Dan is een echte station auto meer op zijn plaats, of je gaat naar een aanhangertje. Wij zelf hebben een vouwwagen, en op de achterbank staat dan alleen een klein koelkastje onderweg, achterin wat kleine zaken voor zaakjes onderweg, wo de laadkabel

Ben je ook met zijn tweeën, zoals ik, waarom dan extra betalen voor een verwarmde en elektrische verstelbare achterbank? Daarom heb ik dat ook niet, aangezien wij voor 99% er met 1, of 2 personen inzitten. Onze kinderen zijn de deur uit.

• Stefannn
Impstoker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:28:
Ik vind de Ioniq 5 veel prettiger rijden, stiller, soepelere vering en veel en veel mooier. Mijn vrouw en ik ervaarden een soort laag frequente cabin pressure in de Model Y op de snelweg 8)7 , geen idee of dat van de 20" sport velgen komt, of de stijve vering of winterbanden. Maar het was niet fijn.

Het is wel opvallend dat de Model Y echt een veel grotere laadruimte heeft (en frunk), maar nou proberen we in te schatten of de Ioniq 5 groot genoeg is voor ons.
Iemand met tent en kampeer zooi op vakantie geweest met alle spullen achterin? Zonder dakkoffer te doen? :X

Tesla wint op software, app, updates en efficiency. Ioniq wint op ontwerp, comfort, zonnedak met schaduw, elektrische achterbank, sneller laden en VTL. Dan is Usb-a, geen achteruiten wisser en wired Carplay wel mee te leven.

We hebben bij beide dealers gevraagd naar inruilwaarde van onze huidige auto en beste prijs op een uitgekozen occasion.

Tesla heeft echt niet onze voorkeur ivm Elon Musk :+ en de uitstraling/associatie. Maar als de Y echt veel praktischer is... tsjah. (Ik wil echt liever een Ioniq! :'( )
Op vakantie is sneller laden wel HET doorslaggevende argument om hem te kiezen.
Persoonlijk vind ik de laadruimte bizar groot. De auto is groter dan het lijkt, hij is in alle richtingen evenveel opgeblazen ten op zichte van bijvoorbeeld een polo maar blijkt dan extreem groot te zijn.
Om te vergelijken moet je echt gaan meten.
Bouw eventueel van karton een achterbak na en pas wat erin past.

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:59
Erg afhankelijk wie er op de achterbank zit. Ik ben van de zomer met zijn tweeën wezen kamperen en met bank plat gaat dat makkelijk. Als je de achterbank niet helemaal naar achteren hebt, ontloopt de Ioniq 5 en Model Y elkaar niet zoveel. Check ook de bananenboxtest van Bjørn Nyland eens van beide auto's.
https://docs.google.com/s...echMVJH37kwgjE/edit#gid=0 Inhoud is vergelijkbaar
Tesla Model Y 9+1 en 26 met bank plat
Ioniq 5 11 en 25 met bank plat
YouTube: Hyundai Ioniq 5 banana box test
YouTube: Tesla Model Y LR banana box test

• Vielleicht

Dat hangt heel erg af van hoeveel mensen/kinderen je meeneemt en wat het formaat van de kinderen is. Zeker als ze wat kleiner zijn kun je de achterbank een heel end naar voren schuiven. Dit levert je echt een zee van ruimte op, niet alleen in de achterbak, maar ook achter de achterstoelen op de grond. Hier kun je bijvoorbeeld alle lange voorwerpen eenvoudig kwijt.

• Impstoker
Dank voor alle reacties!

We gaan met 1 kindjes op vakantie (en wellicht in de toekomst met 2), en je moet met zo'n grote auto toch wel alles mee kunnen krijgen wat je wilt lijkt me. En anders inderdaad een klein bagage wagentje.

Ik lees online dat kinderen veel minder snel wagen ziek worden in een Ioniq dan in een Model Y omdat die Y zo hard geveerd is, en omdat het zonnedak bij de Ioniq dicht kan. Dat is voor mijn dochter wel echt een belangrijke overweging.

Ik vind de tip om de achterbak na te bouwen van karton echt mooi haha. Maar dan moet ik ook nu alle kampeer spullen van zonder halen. Het overwegen waard.
Ik ga nu de bananen boxen filmpjes kijken.

• Tiggy80
Impstoker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:12:
Dank voor alle reacties!

We gaan met 1 kindjes op vakantie (en wellicht in de toekomst met 2), en je moet met zo'n grote auto toch wel alles mee kunnen krijgen wat je wilt lijkt me. En anders inderdaad een klein bagage wagentje.

Ik lees online dat kinderen veel minder snel wagen ziek worden in een Ioniq dan in een Model Y omdat die Y zo hard geveerd is, en omdat het zonnedak bij de Ioniq dicht kan. Dat is voor mijn dochter wel echt een belangrijke overweging.

Ik vind de tip om de achterbak na te bouwen van karton echt mooi haha. Maar dan moet ik ook nu alle kampeer spullen van zonder halen. Het overwegen waard.
wij hebben sinds de aanschaf niet meer gekampeerd, simpelweg omdat onze (uitgebreide) campeeruitrusting er bij lange na niet in past (die ging altijd in een C4 Grand picasso met dakkoffer). inmiddels zijn onze 2 kinderen ook pubers en dat helpt natuurlijk niet. het hangt dus ook af van je uitrusting. bij ons was het motto: kamperen is heerlijk, maar het moet wel comfortabel en niet Creperen zijn.
bij het kiezen voor de nieuwe auto ging de 1e gedachte naar de enyaq ivm laadruimte (die uiteraard al kleiner was dan de C4), maar toen het klepje open ging was de illusie dat we hiermee gingen kamperen al snel weg :+ nou en als de kofferbak dan toch al niet toereikend is, dan maar liever een mooie wagen en een veeeeeel kortere laadtijd op vakantie, dus kijk vooral wat je meeneemt en pak dat eens bij elkaar om te kijken of je het in een ruimte krijgt vergelijkbaar aan de achterbak.

succes met je keuze ;)

• Razwer
Mijn dochtertje is nu 15 maanden en ik heb juist de Ioniq 5 aangeschaft omdat ze op komst was (voorheen Golf GTE). Kinderwagen, campingbed, 4 tassen met baby spullen en onze eigen baggage past allemaal prima (wel slim de spullen laden natuurlijk).
Ioniq wint op ... comfort
....
Maar als de Y echt veel praktischer is... tsjah. (Ik wil echt liever een Ioniq! :'( )
Ik kan weinig zeggen over de model Y maar ik heb gekozen voor comfort en heb geen spijt.

• Marcel2020
Ik ben er inmiddels achter dat er een rood uitroepteken in een accusymbool in de tweede display verschijnt wanneer draadloos opladen aktief is....wat het betekent is me niet duidelijk, maar het heeft er wat van weg dat de laadstroom te hoog is of niet goed werkt....zal het eens zonder hoesje proberen, ms detecteert de lus wel te grote afstand...

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:48
Goedemiddag allen,

Sinds levering ervaar ik (net als anderen hier) het probleem dat met enige regelmaat de aardlekautomaat uitschakelt tijdens het laden.

Laadpaal is een Alfen Eve Single pro line.

Ondertussen 2 monteurs van Alfen, 1 van Bam en 1 van Eneco langs geweest maar die kunnen geen problemen constateren.

Vandaag dus de auto bij de dealer geweest en die kunnen ook niks constateren.

Heeft hier al iemand een oplossing voor dit probleem?

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Na ruim 2 jaar probleemloos gereden te hebben in de Ioniq 5, valt mij de laatste tijd wat vreemds op als ik tussen de 18 en 30 km rijd hoor ik in het vooronder het geluid als van een pomp cq ventilator, precies bij deze snelheden schakelt het aan en of uit. Is hier iemand die weet wat dit kan zijn.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-10 15:03
trippelb schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:19:
Goedemiddag allen,

Sinds levering ervaar ik (net als anderen hier) het probleem dat met enige regelmaat de aardlekautomaat uitschakelt tijdens het laden.

Laadpaal is een Alfen Eve Single pro line.

Ondertussen 2 monteurs van Alfen, 1 van Bam en 1 van Eneco langs geweest maar die kunnen geen problemen constateren.

Vandaag dus de auto bij de dealer geweest en die kunnen ook niks constateren.

Heeft hier al iemand een oplossing voor dit probleem?
Ja, hier ook aantal keer. Het leek wat vaker te zijn toen ik gebruik maakte van SmartCharging. Ben daarmee gestopt en nu komt het af en toe nog voor. Het lijkt bij mij elke keer in het afsluiten van de sessie te zitten, nooit halverwege het oplaadproces. Elke keer weer checken of laadsessie goed wordt vastgelegd en wordt doorgegeven ivm declaratie.

Ook al twee keer monteur gehad. Eentje zei dat een onderdeel van de Alfen een lichte retourstroom geeft waardoor de aardlek eruit klapt. Kon niet of wilden ze niet vervangen.
Probleem is ook lastig te duiden omdat er geen regelmaat in zit of specifieke omstandigheden bij horen. Ik heb het voor nu geaccepteerd en zet de aardlek weer om

• Stefannn
edegroot1973 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Ja, hier ook aantal keer. Het leek wat vaker te zijn toen ik gebruik maakte van SmartCharging. Ben daarmee gestopt en nu komt het af en toe nog voor. Het lijkt bij mij elke keer in het afsluiten van de sessie te zitten, nooit halverwege het oplaadproces. Elke keer weer checken of laadsessie goed wordt vastgelegd en wordt doorgegeven ivm declaratie.

Ook al twee keer monteur gehad. Eentje zei dat een onderdeel van de Alfen en lichte retourstroom geeft waardoor de aardlek eruit klapt. Kon niet of wilden ze niet vervangen.
Probleem is ook lastig te duiden omdat er geen regelmaat in zit of specifieke omstandigheden bij horen. Ik heb het voor nu geaccepteerd en zet de aardlek weer om
@trippelb
Mhh.. heb ik ook.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn laadpaal lag. Ik heb die namelijk zelf gemaakt. Zie dit forum. Maar het gedrag is precies gelijk dus ik verdenk bij deze de auto.
Ik heb ergens het idee dat de aardlek wellicht wat erg gevoelig is (omdat het zo sporadisch is). Ik heb er al aan gedacht die te vervangen maar dat is er nog niet van gekomen. En het gebeurt ook net niet vaak genoeg.

Kortom: als iemand dit heeft en het met vervangen van aardlek heeft opgelost hoor ik dat graag.
@trippelb : als je nog onder garantie zit kan je dit voorstellen. Aardlek wordt apart voor de laadpaal aangelegd want mag niet gecombineerd worden met de rest van het huis. Het kan zomaar zijn dat daar een B-merk gebruikt is (bij mij wel, oeps)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefannn op 15-03-2024 16:38 ]

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Blittkit schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:25:
Na ruim 2 jaar probleemloos gereden te hebben in de Ioniq 5, valt mij de laatste tijd wat vreemds op als ik tussen de 18 en 30 km rijd hoor ik in het vooronder het geluid als van een pomp cq ventilator, precies bij deze snelheden schakelt het aan en of uit. Is hier iemand die weet wat dit kan zijn.
Dat kan een waterpomp zijn, er zitten er in ieder geval meer dan 1 in het vooronder. Bij mij was een hinderlijke brom die je kon horen omdat de auto verder zo stil is. Bij hogere snelheid is er wat meer lawaai van wind en banden en hoorde ik het niet meer. Bij heel lage snelheid of stilstaan stopte het. Was een reparatie van bijna € 1000, maar is bij mij onder garantie vervangen.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:48
Stefannn schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:35:
[...]

@trippelb
Mhh.. heb ik ook.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn laadpaal lag. Ik heb die namelijk zelf gemaakt. Zie dit forum. Maar het gedrag is precies gelijk dus ik verdenk bij deze de auto.
Ik heb ergens het idee dat de aardlek wellicht wat erg gevoelig is (omdat het zo sporadisch is). Ik heb er al aan gedacht die te vervangen maar dat is er nog niet van gekomen. En het gebeurt ook net niet vaak genoeg.

Kortom: als iemand dit heeft en het met vervangen van aardlek heeft opgelost hoor ik dat graag.
@trippelb : als je nog onder garantie zit kan je dit voorstellen. Aardlek wordt apart voor de laadpaal aangelegd want mag niet gecombineerd worden met de rest van het huis. Het kan zomaar zijn dat daar een B-merk gebruikt is (bij mij wel, oeps)
Helaas, dit was ook de gedachte van een van de monteurs en de aardlek is vervangen, heeft het probleem niet opgelost.

Werd wel zojuist gebeld door de dealer dat men heeft overlegd en alsnog vermoed dat het aan de iccu ligt. Deze is besteld en gaan ze dus vervangen. Ik houd jullie op de hoogte.

• Stefannn
Dank voor alle reacties!

Achterbank verschuiven is wel een heel goede tip ook.
Beenruimte achterin is behoorlijk groot. Weet je zeker dat de tesla net zo veel heeft? Anders is het appels met peren vergelijken. Dan moet je de achterbank eerst op “gelijke beenruimte” zetten voor een eerlijk vergelijk.
En gezien de leeftijd van kind(eren) gok ik dat je de achterbank best verder naar voren kan zetten voordat die daar serieuze problemen mee gaan krijgen. Je krijgt op die manier echt enorm veel ruimte.

• wim1955
Met een aankomende vakantie naar Oostenrijk (ergens begin april) wilde ik weten of ik nu eindelijk de TESLA laadstations met 250 kW capaciteit kan gebruiken. Vlak bij mij staat zo'n terrein, vol met 12 TESLA's laders.....
Helaas moet ik concluderen dat het nog steeds voor geen meter werkt.
Met de 150 Kw gaat hij wel laden tot ongeveer 80 kW.....da's redelijk, maar bij de 250 kW gaat hij moeilijk doen, opeens een hoop geknipper, en geklik, zowel in de auto, als in de laadpaal, en na een tijdje is alles gestopt.....kan de stekker er zo uit halen.

Dat weet ik dan ook weer..........iemand enig zicht op verbetering ?
Het heeft nog geen zin om de TESLA's in je route op te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door wim1955 op 15-03-2024 17:26 ]

• Impstoker
Stefannn schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:22:
[...]

Achterbank verschuiven is wel een heel goede tip ook.
Beenruimte achterin is behoorlijk groot. Weet je zeker dat de tesla net zo veel heeft? Anders is het appels met peren vergelijken. Dan moet je de achterbank eerst op “gelijke beenruimte” zetten voor een eerlijk vergelijk.
En gezien de leeftijd van kind(eren) gok ik dat je de achterbank best verder naar voren kan zetten voordat die daar serieuze problemen mee gaan krijgen. Je krijgt op die manier echt enorm veel ruimte.
Dit besefte ik me ook zeker na het kijken van de bananen doos video die hierboven gelinkt werkt. Die bank kan met een kindje echt mega ver naar voren en dan past er way meer achterin.

Dit is ook wel een belangrijke afweging, mijn kindje wordt snel wagenziek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTcQgSfV62QxDNQ42JoxLoiNCus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C1o3Ue6nSQqlVac8g6XOi4Uv.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 215 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic