Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:03
Ik heb meer het idee dat de HDA nogal gevoelig is voor omstandigheden zoals wind, en regen/vuil op de weg en belijning.

Zo viel me ook op dat de hellingshoek van de weg impact heeft op het stuurgedrag in een bocht, dus als de rechter- of linkerkant vd weg hoger ligt heeft de HDA moeite in het midden vd rijbaan te blijven.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03 16:32
Een vraagje voor de Ioniq 5-eigenaars met het lichtgrijze lederen interieur: hoe moeilijk is dit om schoon te houden? Hebben jullie snel vlekken van jeans bijvoorbeeld? Of is het makkelijk in onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
Dat is het punt juist.....(volgens mij gaat het om voertuigen van modeljaar 2022)
Maar nu je het toch zegt: wat is het verschil tussen modeljaar 2023 en 2024? (ik ben nog steeds van mening dat modeljaar 2024 niet bestaat, maar laat me graag informeren)

[ Voor 23% gewijzigd door nietwijk op 21-02-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:22
Coone- schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:49:
Een vraagje voor de Ioniq 5-eigenaars met het lichtgrijze lederen interieur: hoe moeilijk is dit om schoon te houden? Hebben jullie snel vlekken van jeans bijvoorbeeld? Of is het makkelijk in onderhoud?
Ik heb een nieuwe spijkerbroek die afgeeft.
Gewassen met azijn; dat heeft nauwelijks geholpen.
Maar bij aflevering heb ik een onderhoudsset van Hyundai gekregen met onder andere een leerreiniger.
Even sprayen en een doekje eroverheen en weg is de blauwe waas.

Ik heb nu een Coralux set gekocht voor onderhoud van het lichte leer.
Maar ik overweeg nu ook nog de Keralux (zelfde bedrijf) jeans reiniger en/of protector aan te schaffen.
Heeft iemand met het laatste product ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:00
Ik heb dat sinds juni 2023. Eerlijk gezegd nog niks aan gedaan en ziet er nog goed uit.
Ik vind het bizar mooi!
Super lichte uitstraling.
Super blij met deze keuze.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 21:08
Ik heb nu 2x met een afwasdoekje met een klein beetje sop de blauwe waas wegehaald. Werkt perfect. Niks geen dure middelen nodig. Heb de auto 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

KriVaDesign schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:01:
Na lang wikken en wegen (en véél YouTube video’s kijken) is de knoop doorgehakt, toch gekozen voor de IONIQ 5 N, nu begint het wachten. De indicatiedatum voor levering was eind april, zien of dat nog opschuift.
Intussen nog maar eens goed (voor de zoveelste keer) door dit topic gaan.
[Afbeelding]
Ben benieuwd! Begin januari was het nog eind maart, maar heb er sindsdien niks meer van gehoord.

Makerij Hofman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39
Changie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:56:
[...]

Ik heb nu 2x met een afwasdoekje met een klein beetje sop de blauwe waas wegehaald. Werkt perfect. Niks geen dure middelen nodig. Heb de auto 1,5 jaar.
Ik gebruik Zwitsal billendoekjes omdat die toch al in de auto liggen, werkt ook top :+

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:38

-CJ

Not remastered

Leer is goed schoon te houden, ook na 90k kilometers. Nog steeds vele malen mooier dan het donkere interieur.

Heb helaas op de biesjes wel wat instap schade, daar baal ik wel van.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerthat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:50
Ik rij nu bijna 2 jaar een Ioniq 5 58kwh uit 2021. Gister avond na 10 min opladen knalt de 3 fase aardlek eruit. Alles aangezet nog een keer proberen, nu knallen er direct 2 van de 3 fases uit. Vanmorgen dus even naar een paal in de buurt gereden, andere kabel, op de 11kw, gaat wel aan, maar binnen 10s weer uit. Op het andere contact van de paal schoot hij op rood. De Ioniq rijdt nog wel gewoon, morgen langs de dealer. Hebben jullie ervaring met kortsluiting bij het laden vanuit de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
Rogerthat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:53:
Ik rij nu bijna 2 jaar een Ioniq 5 58kwh uit 2021. Gister avond na 10 min opladen knalt de 3 fase aardlek eruit. Alles aangezet nog een keer proberen, nu knallen er direct 2 van de 3 fases uit. Vanmorgen dus even naar een paal in de buurt gereden, andere kabel, op de 11kw, gaat wel aan, maar binnen 10s weer uit. Op het andere contact van de paal schoot hij op rood. De Ioniq rijdt nog wel gewoon, morgen langs de dealer. Hebben jullie ervaring met kortsluiting bij het laden vanuit de auto?
Ja, kapotte ICCU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerthat
Aaah thanks, ondertussen in het forum op ICCU gezocht, 🙈🙈🙈🙈🙈. Ik zal morgen wel even terugkoppelen wat Herwers Doetinchem zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
@Rogerthat Je kan de auto waarschijnlijk blijven gebruiken door met DC laders te laden. Zorg dat ze de diagnose zsm stellen en de onderdelen zsm bestellen. Daar kan nog een aardige levertijd op zitten. Beetje zonde van de tijd anders. Als je er niet achteraan zit ben je de auto zomaar 2 a 3 maanden kwijt. Er zijn ook mensen die het binnen een week gefixt kregen.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Hier de NL prijslijst
€ 73.995,- inclusief afleverkosten
€ 895,- voor panoramadak <-- enige optie die je kan/hoeft te kiezen
€ 695,- tot € 1.095,- voor de lak (als je de gratis "Soultronic Orange Pearl Mica" niet wilt)

En ik verwacht dat je makkelijk € 1.000,- van de prijs af krijgt als je om een offerte vraagt.
Waarom is hij in belgie 78k? :)

Ik begin het wel moeilijk te vinden als je ziet dat audi Q8, etron GT, EQE's voor onder 70k te koop zijn met weinig km's.

Benieuwd wat ik nog voor mijn AWD krijg.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Marcel2020
Zijn er al mensen met ervaringen met andere banden dan de Primacy's? Onder mijn I5 zaten de standaard Primacy's, waar ik nooit van onder de indruk ben geweest (altijd na kort proberen vervangen door wat beters).
De Bridgestone LM05 winterbanden zijn al stukken beter dan die Primacys (en het schudden was meteen weg)
Ik zit nu te kijken naar zomerbanden en een paar kandidaten zijn de Michelin Pilot Sport 4, Continental premiumcontact 7, of de SUV versie vs Pilot sport 4 (de EV versie komt er bij ervaringen niet zo best af naar wat ik lees).

De PS4 kan zomaar wat snel slijten onder de I5 agv het gewicht maar ik vond het de beste band tot nu toe onder een niet 'trackday' auto.

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 14-06 10:12
multipasser schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 01:43:
[...]

Ik begin het wel moeilijk te vinden als je ziet dat audi Q8, etron GT, EQE's voor onder 70k te koop zijn met weinig km's.

Verschil in BTW?

• Marcel2020
Thanks, Ik had ms nog even moeten vermelden dat laag verbruik of aantal decibellen niet mijn belangrijkste criterium is maar grip...2200kg op de weg houden bij droog en nat weer enzo, dat waar banden primair voor bedoeld zijn ;-)

Overigens is de 2024 bandentest vd ADAC (en alle andere autoclubs) er net;

https://www.adac.de/rund-.../sommerreifen/215-55-r17/

BTW; de Umweltbilanz is dus niet relevant wmb....minder km en langer met je auto rijden maken doet meer..

[ Voor 13% gewijzigd door Marcel2020 op 22-02-2024 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:19
CharlieBulldog schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Ik heb een nieuwe spijkerbroek die afgeeft.
Gewassen met azijn; dat heeft nauwelijks geholpen.
Maar bij aflevering heb ik een onderhoudsset van Hyundai gekregen met onder andere een leerreiniger.
Even sprayen en een doekje eroverheen en weg is de blauwe waas.

Ik heb nu een Coralux set gekocht voor onderhoud van het lichte leer.
Maar ik overweeg nu ook nog de Keralux (zelfde bedrijf) jeans reiniger en/of protector aan te schaffen.
Heeft iemand met het laatste product ervaringen?
ik heb die jeans reiniger inderdaad, maar ik heb de stoel(en) altijd schoon gekregen met de normale reiniger van keralux. wel de protector altijd toegepast. ik maak de stoel hooguit 1x in de 3 maanden schoon, dus je doet ook best een tijd met een setje 8) Inmiddels 48k gereden en nog steeds netjes.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:09
nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Dat is het punt juist.....(volgens mij gaat het om voertuigen van modeljaar 2022)
Maar nu je het toch zegt: wat is het verschil tussen modeljaar 2023 en 2024? (ik ben nog steeds van mening dat modeljaar 2024 niet bestaat, maar laat me graag informeren)
haptic feedback in stuur bv. is de meest duidelijke - daarnaast je kan uw modeljaar in het VIN van Hyundai terug vinden ... 10de letter of getal bepaald het modeljaar -

In mijn geval (en de meesten onder ons) is de VIN bestaande uit KMHK gevolgd met mer specifiek volgens model en jaar - bij mij is dat R81EFRU + 6 getallen (serienummer) - in totaal 17 tekens
  • KMH staat voor Hyundai South Korea (passenger & multi-purpose vehicle) – dus land van origine en high level typevoertuig
  • K staat voor model - Kona 2018-2023, Ioniq 5 2022–, Genesis GV60
  • R8 staat voor body type en trim level – hier dus voor balance wagon
  • 1 staat voor de veiligheid bestuurder en passagiers – hier dus voor alles actief 3-punt gordels
  • E staat voor aandrijving – hier dus elektrisch
  • F (is voor controle of er geen fout staat in de VIN – een soort check sum van de andere 16 tekens in de VIN)
  • R staat voor model jaar 2024
  • U staat voor het fabriek zelf – Ulsan, South korea

[ Voor 7% gewijzigd door vifra op 22-02-2024 14:27 ]

• Tiggy80
vifra schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:25:
[...]

haptic feedback in stuur bv. is de meest duidelijke - daarnaast je kan uw modeljaar in het VIN van Hyundai terug vinden ... 10de letter of getal bepaald het modeljaar -

In mijn geval (en de meesten onder ons) is de VIN bestaande uit KMHK gevolgd met mer specifiek volgens model en jaar - bij mij is dat R81EFRU + 6 getallen (serienummer) - in totaal 17 tekens
  • KMH staat voor Hyundai South Korea (passenger & multi-purpose vehicle) – dus land van origine en high level typevoertuig
  • 1 staat voor de veiligheid bestuurder en passagiers – hier dus voor alles actief 3-punt gordels
  • F (is voor controle of er geen fout staat in de VIN – een soort check sum van de andere 16 tekens in de VIN)
dat gaat voor mijn VIN niet helemaal op. die E waarbij je aangeeft dat die voor elektrische aandrijving zou staan is bij mij een A 8)7 (KMHKR81AFNU......)

• vifra
Moest inderdaad wat meer specifiek zeggen ... kan natuurlijk andere letters zijn maar de E staat specifiek voor ioniq 5 modellen voor

E = Electric motor, 225 hp, (111.2Ah/77.4 kWh Battery), Ioniq 5 RWD 22-

Wat ik ook weet zijn voor Ioniq 5:
B = Electric motor, 168 hp, (111.2Ah/58.0 kWh Battery), Ioniq 5 RWD 22-
F = Electric motors, 320 hp, (111.2Ah/77.4 kWh Battery), Ioniq 5 AWD 22-

A staat dus voor ??? Dat vindt ik niet direct terug maar vul gerust aan ...

Alvast uw jaar:
N = 2022
P = 2023
R = 2024

model 2022 dus ..;

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

multipasser schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 01:43:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom je die auto's vergelijkt met de 5N? Als je meer ruimte wil dan kan je sowieso beter de N niet nemen. De 5N mist de frunk, heeft geen mogelijkheid voor een trekhaak en de middenconsole is vastgezet.

Makerij Hofman

• Rogerthat
nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:54:
@Rogerthat Je kan de auto waarschijnlijk blijven gebruiken door met DC laders te laden. Zorg dat ze de diagnose zsm stellen en de onderdelen zsm bestellen. Daar kan nog een aardige levertijd op zitten. Beetje zonde van de tijd anders. Als je er niet achteraan zit ben je de auto zomaar 2 a 3 maanden kwijt. Er zijn ook mensen die het binnen een week gefixt kregen.
Diagnose: kapotte ICCU 😂. DC laden kan nog wel. ICCU in bestelling, verwachtte levertijd mei 😱. Voorstel is nu dat ik over 2-3 welen een Ioniq 5 in bruikleen krijg. Overzetten van ICCU was teveel werk. Lastig, maar het had erger gekund…..

Wat ik wel slecht vind is dat ze in heel Herwers geen één ICCU op voorraad nemen. Werd aangegeven dat het onderdeel 3000 eur kost. Voor één vestiging snap ik het maar als je toch 5 vestigingen hebt…….

[ Voor 12% gewijzigd door Rogerthat op 22-02-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Rogerthat schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Diagnose: kapotte ICCU 😂. DC laden kan nog wel. ICCU in bestelling, verwachtte levertijd mei 😱. Voorstel is nu dat ik over 2-3 welen een Ioniq 5 in bruikleen krijg. Overzetten van ICCU was teveel werk. Lastig, maar het had erger gekund…..

Wat ik wel slecht vind is dat ze in heel Herwers geen één ICCU op voorraad nemen. Werd aangegeven dat het onderdeel 3000 eur kost. Voor één vestiging snap ik het maar als je toch 5 vestigingen hebt…….
ICCU ligt niet op voorraad bij de dealer omdat het een garantieartikel is. Dat HMNL ze nog niet op voorraad heeft vind ik wel slecht. Idealiter: vandaag diagnose, ‘s nachts levering, morgen montage en weer rijden. Dat kan gewoon als HMNL ze heeft liggen, maar dat gaat natuurlijk nooit passen binnen de werkplaatsplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
op het duitse forum las ik dat er iets van 400 op voorraad zijn bij de importeur sinds deze week, wie weet een navenant kleiner aantal in NL ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
vifra schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:25:
[...]

Haptic feedback in het stuur heeft mijn MY23 ook en dat je het productiejaar in het chassisnummer kan aflezen is bij alle auto’s. Ik kon me al niet voorstellen dat er een MY24 is.

Productiejaar is wel heel wat anders dan een modeljaar. Mijn auto is bijvoorbeeld van productiejaar 2022 en modeljaar 2023.

Omgekeerd zijn de auto’s die komende tijd geleverd worden van productiejaar 2024 en modeljaar 2023.

Maar ik laat me graag verbeteren als ik er naast zit.😉

[ Voor 9% gewijzigd door nietwijk op 23-02-2024 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-06 18:55
Vorig jaar zomervakantie had ik al een paar keer dat de SCC ermee ophield op de snelweg, vanaf vorige week is het weer raak en heeft de frontradar definitief de geest gegeven. Gelukkig ging ie het niet spontaan weer doen voor de garage-afspraak, dus diagnose was zo gesteld en nu 2 weken wachten op een nieuwe. Meteen ook een hele rits updates eroverheen.

Ik had ook aangegeven dat de kofferbak rammelde en dat dat een bekend probleem was, dat gingen ze oplossen maar ze hadden een verkeerd onderdeel besteld. Dus dat gaat over 2 weken ook meteen mee dan.

Ben ook wel benieuwd of het gedrag van de remlichten nu wat logischer is, want dat zou de VCU(?) update moeten verbeteren, maar dat is eigenlijk niet te zien van binnenuit.

Moet zeggen na een ruim half jaar I5 rijden, de kleine ergernisjes toch niet echt verdwijnen en ik me er steeds meer aan stoor:
* frustratie over dat op een auto van ruim 60k, de keyless entry ruim brakker werkt dan op m'n oude kleine Toyota Aurisje. Want: zonder popout handles geleverd, en bij de Auris kon je gewoon aan de deur trekken met de sleutel in je zak en dan was ie open. Nu moet je in het donker met je kind op je arm gaan voelen naar waar je moet drukken om de tweevingerige secret handshake uit te voeren om die verdomde deur open te krijgen. Nadat je de auto van het slot hebt gehaald als losse stap.
* profiel switchen duurt nog steeds bizar lang, had toch wel verwacht dat dat met een software-updateje verholpen zou worden
* i-Pedal die iedere keer weer aangezet moet worden
* de vrij brakke en traag startende app

Maargoed. Eenmaal onderweg is het de fijnst rijdende auto die ik tot nu toe heb gehad, dus hij gaat voorlopig niet de deur uit.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
nietwijk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 00:18:
[...]
Dat kan gewoon als HMNL ze heeft liggen
Er is wereldwijd vaker vraag naar dus zal me niets verbazen als er supply-chain uitdagingen zijn.
Marcel2020 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 00:22:
op het duitse forum las ik dat er iets van 400 op voorraad zijn bij de importeur sinds deze week, wie weet een navenant kleiner aantal in NL ook....
Voor zover ik weet is Duitsland het "hoofdkantoor" van Hyundai voor Europa. Zouden die dan ook de onderdelen distribueren?

[ Voor 43% gewijzigd door Razwer op 23-02-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Rembooooo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:06:
Moet zeggen na een ruim half jaar I5 rijden, de kleine ergernisjes toch niet echt verdwijnen en ik me er steeds meer aan stoor:
* frustratie over dat op een auto van ruim 60k, de keyless entry ruim brakker werkt dan op m'n oude kleine Toyota Aurisje. Want: zonder popout handles geleverd, en bij de Auris kon je gewoon aan de deur trekken met de sleutel in je zak en dan was ie open. Nu moet je in het donker met je kind op je arm gaan voelen naar waar je moet drukken om de tweevingerige secret handshake uit te voeren om die verdomde deur open te krijgen. Nadat je de auto van het slot hebt gehaald als losse stap.
* profiel switchen duurt nog steeds bizar lang, had toch wel verwacht dat dat met een software-updateje verholpen zou worden
* i-Pedal die iedere keer weer aangezet moet worden
* de vrij brakke en traag startende app

Maargoed. Eenmaal onderweg is het de fijnst rijdende auto die ik tot nu toe heb gehad, dus hij gaat voorlopig niet de deur uit.
Gisteren was het exact een jaar geleden dat ik mijn exemplaar mocht ontvangen *O*
Ik herken alle punten die je benoemd. Daar bovenop is de digitale bediening voor stoel en stuurverwarming ook omslachtiger dan zou hoeven. Deze knoppen zijn "gewoon" fysiek op een Ioniq EV. Niet dat de Ioniq EV nu zo'n goede auto is, die herinnert helemaal geen instellingen. Zelfs auto-hold moet je iedere keer opnieuw aan zetten. Iedere keer wanneer ik die als leen auto krijg baal ik en wil ik zsm mijn Ioniq 5 terug. Helaas binnenkort weer een paar dagen ivm schadeherstel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Keine Ahnung of ze vanuit Duitsland heel Europa voorzien van ICCU's, 400 lijkt me wat veel voor een paar dozijn vervangende onderdelen per jaar voor Duitsland alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
schadeherstel....iemand ervaring met matte lak en iets als spotrepair?

Na de storm en een puber die kennelijk het effect van zwaartepunten op evenwicht nog niet helemaal helder heeft zit er een kras en een deuk/veeg in de deur...cm of 7....ik vermoed dat de schadehersteller meteen met het magische drempelbedrag van 1000 euro begint (die tellen tegenwoordig alleen in duizentallen lijkt het)
terwijl het eigenlijk een vrij minimaal ding is....er staat toevallig een komplete deur in de juiste kleur op MP, dat kan zomaar een goedkopere oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
nietwijk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 00:22:
[...]

Haptic feedback in het stuur heeft mijn MY23 ook en dat je het productiejaar in het chassisnummer kan aflezen is bij alle auto’s. Ik kon me al niet voorstellen dat er een MY24 is.

Productiejaar is wel heel wat anders dan een modeljaar. Mijn auto is bijvoorbeeld van productiejaar 2022 en modeljaar 2023.

Omgekeerd zijn de auto’s die komende tijd geleverd worden van productiejaar 2024 en modeljaar 2023.

Maar ik laat me graag verbeteren als ik er naast zit.😉
Omgekeerd - in het chassinummer les je modeljaar - niet productiejaar.
de wagen die ik heb is productiejaar 2023 - modeljaar 2024 ... het is wel degelijk modeljaar dat in chassinummer staat.
MY24 in EU is toevoeging van haptic feedback in stuur.
MY24 in US voegt twee laterale airbags toe
Voor de rest wat interne zaken die verbeterd zijn, geen toevoegingen ...

https://www.hyundainews.c...ndai-ioniq_5-2024-ioniq_5

Ben je wel zeker dat je haptic feedback hebt (niet het trekken van het stuur maar echt zeer voelbaar vibreren van stuur ... )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
vifra schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Ben je wel zeker dat je haptic feedback hebt (niet het trekken van het stuur maar echt zeer voelbaar vibreren van stuur ... )?
Ja hij is zeker. Ik als (mede) MY2023 rijder kan dit bevestigen. Een voorbeeld: wanneer ik de auto in zijn achteruit zet bij wegrijden uit een parkeerplaats bijvoorbeeld en er komt nog verkeer aan piept de auto en vibreert het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Razwer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:06:
[...]

Ja hij is zeker. Ik als (mede) MY2023 rijder kan dit bevestigen. Een voorbeeld: wanneer ik de auto in zijn achteruit zet bij wegrijden uit een parkeerplaats bijvoorbeeld en er komt nog verkeer aan piept de auto en vibreert het stuur.
Ah kijk dan is het voor EU markt dus enkel wat "under the hood" zaken ... in US is dat wel eentje ... laterale airbags achter hebben we in EU niet ... net zoals wifi ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
[...]
Ja
[...]
Voor de rest wat interne zaken die verbeterd zijn, geen toevoegingen ...
Ben benieuwd wat dan. Software voor de haptic feedback? :+

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 23-02-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Marcel2020 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:43:
Keine Ahnung of ze vanuit Duitsland heel Europa voorzien van ICCU's, 400 lijkt me wat veel voor een paar dozijn vervangende onderdelen per jaar voor Duitsland alleen
Ik verwacht dat alleen in NL al zo'n 200 tot 300 ICCU's per jaar vervangen worden. 400 stuks voor Duitsland/Europa lijkt me dan niet zo gek veel, gezien de doorlooptijd van de back-orders die telkens genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Als dat cijfer voor NL ook maar in de buurt is zullen alle 400 wel voor D nodig zijn...ik lees dat de reparatieduur daar meestal weken en soms maanden is.
Een ICCU die kapot gaat is één ding, maar ettelijke weken op een reparatie moeten wachten is van een andere orde.
Vraag me overigens zo langzamerhand wel af hoe dat er na de garantietermijn uit gaat zien...een tot nu toe tamelijk random voorkomende reparatie dreiging a 3000 euro is helemaal niet goed voor o.a. de restwaarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Rogerthat schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Probeer eens bij Broekhuis Zwolle. Die belden mij een week geleden op op dat "mijn ICCU binnen was en gemonteerd kon worden". Dit terwijl deze (en het was mijn 2e ICCU al) begin januari (met levertijd 1 week) al geplaatst was. Foutje dus bij Broekhuis. Levertijd tot mei is zwaar belachelijk, nooit mee akkoord gaan!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:22
Razwer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:06:
[...]

Klopt; ook ik heb haptic feedback (MY2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolurt
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-03 14:38
Nog meer mensen het probleem gehad dat slechts de helft van de accucapaciteit bruikbaar is? Auto heeft gewoon 100 % aan en telt ook netjes af naar 0 maar gebruikt hiervoor maar 36 kWh ipv 77. Dus met volle accu maar 200 km rijbereik. Laden en zo gebeurd wel normaal, geen storings meldingen. Wel van 20 naar 100% met 30 kwh

[ Voor 16% gewijzigd door Dolurt op 23-02-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metom
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Sinds woensdag staat de wagen bi de Dealer. Ioniq5 RWD - 77kwh
Probleem is dat de laadklep niet meer open ging, zowel niet via app, niet via sleutel en ook niet door op de laadklep zelf te drukken.
Volgens de garage is het mechanisme vd laadklep defect en staat het onderdeel nu in backorder.
Nog iemand hier problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:32
Dolurt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:56:
Nog meer mensen het probleem gehad dat slechts de helft van de accucapaciteit bruikbaar is? Auto heeft gewoon 100 % aan en telt ook netjes af naar 0 maar gebruikt hiervoor maar 36 kWh ipv 77. Dus met volle accu maar 200 km rijbereik. Laden en zo gebeurd wel normaal, geen storings meldingen. Wel van 20 naar 100% met 30 kwh
Klinkt als een defect HV batterij, BMS in de war door defecte cel(len). Naar de dealer ermee

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolurt
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-03 14:38
Dat vrees ik ook. Kan helaas pas 18 maart terecht. Laden aan een snellader gaat helaas ook niet harder dan 38 kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
KriVaDesign schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:01:
Na lang wikken en wegen (en véél YouTube video’s kijken) is de knoop doorgehakt, toch gekozen voor de IONIQ 5 N, nu begint het wachten. De indicatiedatum voor levering was eind april, zien of dat nog opschuift.
Intussen nog maar eens goed (voor de zoveelste keer) door dit topic gaan.
[Afbeelding]
Super vet. Ik wacht toch echt eerst even op het demo model dat medio April in Barendrecht zal arriveren. N's zijn over het algemeen kneiter stug en geen fijne daily's, been there done that. (i30N) Dus ik wil hem eerst even proberen.

Als hij op dat vlak prima te doen is bestel ik hem ook direct. :) Ik neig ook naar Soultronic Orange!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:06
jrk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:14:
[...]

Probeer eens bij Broekhuis Zwolle. Die belden mij een week geleden op op dat "mijn ICCU binnen was en gemonteerd kon worden". Dit terwijl deze (en het was mijn 2e ICCU al) begin januari (met levertijd 1 week) al geplaatst was. Foutje dus bij Broekhuis. Levertijd tot mei is zwaar belachelijk, nooit mee akkoord gaan!
Levertijden bij Hyundai zijn überhaupt schrikbarend lang als het ik vergelijk met mijn vorige auto's.
Begin januari geweest voor de AVN Module, deze komt pas op 4 maart binnen bij de dealer. Alles bij elkaar zit ik ondertussen al vanaf eind oktober zonder Carplay/Android Auto.
En ja het is allemaal garantie werk maar is toch wel een reden om voor de volgende EV Hyundai aanzienlijk lager op het lijstje te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 24-02-2024 08:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:14
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:21:
[...]

Levertijden bij Hyundai zijn überhaupt schrikbarend lang als het ik vergelijk met mijn vorige auto's.
Begin januari geweest voor de AVN Module, deze komt pas op 4 maart binnen bij de dealer. Alles bij elkaar zit ik ondertussen al vanaf eind oktober zonder Carplay/Android Auto.
En ja het is allemaal garantie werk maar is toch wel een reden om voor de volgende EV Hyundai aanzienlijk lager op het lijstje te zetten.
Ik zou gerust eens fora van andere ev's lezen. Dan ben ik toch wel blij met de I5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 18:31
Inderdaad wordt er gedaan alsof Hyundai zo erg is maar het gras bij de meeste buren is echt niet groener. En een auto van 55K die techniek heeft van een auto van 80K zal inderdaad wat onhebbelijkheden hebben. Als je daar niet over heen kunt komen moet je lekker 20K extra uit gaan geven en een Audi oid kopen. Dan kan je daar vervolgens je weer irriteren aan de kleine negatieve punten die die auto van 80K heeft. Veel van de reacties hier vind ik dan ook erg overdreven.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Rugby82 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:49:
En een auto van 55K die techniek heeft van een auto van 80K zal inderdaad wat onhebbelijkheden hebben.
Ik vind dit een nogal arbitraire uitspraak. Kun je dit misschien onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
zoals men in Duitsland zegt 'die Kochen alle mit Wasser' ;-)

A propos voorruit, mijn no name Carglass voorruit heeft al drie plekken die er uit zien als mini beschadigingen waarvan er twee al scheuren laten zien...en ik ben er 100% zeker van dat het geen steenslag is. er lijken mini insluitingen in het glas te zitten, geel/oranje spikkels...

De nieuwe originele ruit laat nog even op zich wachten, geluk bij een ongeluk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 11:04

MicheldeGoey

Project 45

Gone in 20 seconds.

Tijd voor een ouderwets stuurslot?

https://www.theguardian.c...ce?CMP=Share_iOSApp_Other

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 18:31
Razwer schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Ik vind dit een nogal arbitraire uitspraak. Kun je dit misschien onderbouwen?
Qua laadsysteem doet de I5 het toch echt een stuk beter dan de gemiddelde Mercedes, Audi, BMW etc waar je zeker 20K meer voor betaald. Dat is toch wel een algemeen bekend punt waardoor velen voor deze auto kiezen. Ik lach me nog elke keer kapot als ik als laatste aan kom en als eerste weer weg ben.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Als de sleutel van de auto niet stopt met het uitzenden van signalen dan krijg je dit. Tegenwoordig gaan de sleutels na een paar minuten stil liggen in slaapstand. Als dat nog niet het geval is bij Hyundai kun je de sleutel in een RFID zak/bak/blik stoppen zodat het signaal wordt tegengehouden en niet kan worden opgepikt door dieven.

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Vissa66 In dit geval niet via de relay-sleutel hack, maar via een emulator....dus veel eenvoudiger :(

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
ZuinigeRijder schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
@Vissa66 In dit geval niet via de relay-sleutel hack, maar via een emulator....dus veel eenvoudiger :(

Oei, die had ik nog niet eerder gezien. Hoop dat ze bij de 5N hem wel iets beter beschermd hebben dan. :o

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:58
ZuinigeRijder schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:

Zoeken op Ioniq 5 key emulator en je komt verschillende webshops tegen die hem verkopen, en idd, geen replay attacks, gewoon protocol kapot maken en binnen.

Great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
google even hoe een gemiddeld stuurslot het doet....

Ik heb een Onntrack tracker in de auto, meestal worden gestolen voertuigen in de buurt een dag of twee 'koud gezet', de ingebouwde Hyundai tracker schakelen ze uit door bluelink uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Marcel2020 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb een Onntrack tracker in de auto, meestal worden gestolen voertuigen in de buurt een dag of twee 'koud gezet', de ingebouwde Hyundai tracker schakelen ze uit door bluelink uit te zetten.
Zet een paswordcode 4 cijferig op je profiel in de auto, dan als hij gejat wordt kunnen ze niet blu-link uitzetten of je account wissen, ze kunnen wel wegrijden maar blu-link blijft data geven waar hij staat/gaat.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
rvdgaag schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Zet een paswordcode 4 cijferig op je profiel in de auto, dan als hij gejat wordt kunnen ze niet blu-link uitzetten of je account wissen, ze kunnen wel wegrijden maar blu-link blijft data geven waar hij staat/gaat.
Zoek even goed op het net, ze maken Bluelink onklaar waardoor een code niks helpt..in de UK waar auto's jatten nog een hobby is zijn er ettelijke I5's verdwenen en een how to vind je zo....omgebouwde gameboy kopen en je bent in business

hier de bron, ws ook voor the Guardian (bestaat al even, ik had al een tracker liggen voor ik de auto kon ophalen)

https://www.ioniqforum.co...olen-in-20-seconds.47671/

[ Voor 17% gewijzigd door Marcel2020 op 25-02-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Als je de code in je BLu link zet dan kan je deze niet uitzetten zonder de code.

Boefjes die 15K dollar betalen voor een sleutel code kraker kunnen alles stelen, zullen eerder bij je inbreken om onder de dreiging van een wapen je sleutel mee te krijgen.

Een 2e tracker mits slim verborgen is een goed idee, mijn auto is geleased so not my problem als hij gejat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:58
Over veiligheid, bij mij gaat aan het einde van charging vaak de auto unlocked. Niet elke keer maar zo 1 op 3. Je krijgt mooi een melding van car unlocked in bluelink.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Dolurt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:05:
Dat vrees ik ook. Kan helaas pas 18 maart terecht. Laden aan een snellader gaat helaas ook niet harder dan 38 kw.
Ik kan ook altijd pas na 1 a 2 maanden terecht, tenzij ik aangeef dat de auto het niet meer doet, dan kan ik dezelfde dag nog terecht. De dame aan de lijn: "ik hoor dat uw mobiliteit in het gedrang is", dan maken we plek.... Een goed werkende HV batterij bij een EV is niet een "nice to have".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
rvdgaag schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:04:
Als je de code in je BLu link zet dan kan je deze niet uitzetten zonder de code.

Boefjes die 15K dollar betalen voor een sleutel code kraker kunnen alles stelen, zullen eerder bij je inbreken om onder de dreiging van een wapen je sleutel mee te krijgen.

Een 2e tracker mits slim verborgen is een goed idee, mijn auto is geleased so not my problem als hij gejat wordt.
Lees de fora er maar eens op na...dat kan dus kennelijk wel.

Pin2 drive zou een optie kunnen zijn om het lastiger te maken. Tot die tijd (ooit?) vertrouw ik op een klasse 3 alarm met extra startonderbreking en de tracker, bretels en een riem. Het is ws alleen interessant een gadget van 15k te kopen/huren als je er voldoende auto's mee kunt scoren dus ik schat zo in dat de grote steden hotspots zullen zijn (zoals in de UK waar dit issue het eerst opdook)

Maar inderdaad, als je sleutels gejat worden werkt niets, tenzij PIN2Drive geimplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Laatst online: 14:33
Even wat anders. Ik ben vorige week zaterdag 17 feb naar Dusseldorf gereden, en heb de I5 ergens op een parkeerplaats neergezet met ruim 40% SOC, met een transferbusje naar de luchthaven gebracht. Weekje vakantie naar Fuerteventura. De sleutel mocht ik meenemen, dus auto stond 1 week stil. Gisteren begin in de avond landde het vliegtuig, en decadent en verwend als ik ben, wilde de auto alvast voorverwarmen terwijl ik buiten in de kou (5 C) op het transferbusje stond te wachten. Ik kreeg onderstaand foutmelding. Is die tijd ergens in te stellen? Moest dus in de steenkoude auto stappen, terwijl je de temp van 26C nog in de botten had. Beetje belachelijk dat eea niet meer werkt na 1 week op een parkeerplaats gestaan te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW3tyrwnpyQZSgU4NSItW9ZGKRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj4oUuzdrg7w8btf5wc5jtmn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door wim1955 op 26-02-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34
Marcel2020 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Wat voor tracker heb je, inbouw, portable of OBD? En waar laat je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Een Onntrack portable pro + (bek vol), niet vast ingebouwd....om de twee maanden (afhankelijk van je verplaatsingen en instellingen) opladen. Waar ik hem laat....in de auto.... ;-)
Na plaatsen even checken of het ding goede ontvangst heeft, hij gebruikt een aantal signalen en stuurt zijn data ws via GPRS dus als 2G eruit gaat is het op naar een volgende tracker...

Kunnen ze zo'n ding vinden..vast, maar hij gaat pas aan na een bepaalde afstand dus dat is iets anders dan bij een Samsung of Apple trackertje.

Liever ga ik niet uitvinden of het werkt zo'n tracker, dat zal het alarm met onderbreking ws wel voorkomen en anders gaan we langs af naar de verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
wim1955 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:51:
Even wat anders. Ik ben vorige week zaterdag 17 feb naar Dusseldorf gereden, en heb de I5 ergens op een parkeerplaats neergezet met ruim 40% SOC, met een transferbusje naar de luchthaven gebracht. Weekje vakantie naar Fuerteventura. De sleutel mocht ik meenemen, dus auto stond 1 week stil. Gisteren begin in de avond landde het vliegtuig, en decadent en verwend als ik ben, wilde de auto alvast voorverwarmen terwijl ik buiten in de kou (5 C) op het transferbusje stond te wachten. Ik kreeg onderstaand foutmelding. Is die tijd ergens in te stellen? Moest dus in de steenkoude auto stappen, terwijl je de temp van 26C nog in de botten had. Beetje belachelijk dat eea niet meer werkt na 1 week op een parkeerplaats gestaan te hebben.
[Afbeelding]
dat is inderdaad al eerder genoemd. na 7 dagen schakelen de standby systemen van de auto uit om te voorkomen dat de 12v accu leeg getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Afgelopen week weer heen en weer naar Oostenrijk gereden. Vantevoren goede laadstops planning gemaakt, dit werkte perfect. Maar de computer in de auto stuurde me om evt wat bij te laden omdat ik sneller / onzuiniger reed ook automatisch langs goede laadplekken.

Wat ik wel lastig vind is dat de planner er automatisch vanuit gaat dat je tot 100% wil laden. Dat ga ik (meestal) niet doen - ook al heb ik maar 58kw versie.

Tot slot nog een kleine ergernis over de navigatie: “neem de afslag en maak een flauwe bocht naar rechts” of “maak een flauwe bocht”. Nou is over het algemeen zodra ik dát hoor alle alarmbellen aan, want het is meestal alles behalve een flauwe bocht! Meestal moet je er met 60/50 km/u doorheen. Het is dan wel geen haakse bocht, maar om deze nu flauw te noemen…

Tot slot heb ik mijn sneeuwkettingen in de sneeuwdump van vrijdag stuk gereden op het beton onderaan de steile berghelling. Dus ben opzoek naar een nieuw / beter paar. Ik had de Skoda (Pewag)versie, misschien nu maar een duurder of beter exemplaar uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hnnjtB6JQs8a_8N3eTflJJxj14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpCVejD1KBkOBQnRb6IuRhfn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door GoodPeople op 26-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:32
GoodPeople schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:39:
Wat ik wel lastig vind is dat de planner er automatisch vanuit gaat dat je tot 100% wil laden. Dat ga ik (meestal) niet doen - ook al heb ik maar 58kw versie.
Als je de max voor dc laden op bv 80% of 90% zet neemt de navigatie die over voor hoever je laadt. Niet vergeten deze op 100% te zetten via de app als je toch wat langer pauze neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanD.BE
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-03 18:52
Ik zie de laatste tijd verschillende nieuwe snelladers verschijnen. Die zijn al zichtbaar in de navigatie map en ik kan ze daar selecteren om ernaartoe te navigeren, maar de pre-conditioning blijkt dan niet te werken.
Via de navigatie - POI's - laadstations zijn ze nog niet zichtbaar :-(
Zullen ze daar pas verschijnen bij de volgende navigatie-update? Zo ja, hoeveel keer per jaar wordt die ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Marcel2020 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Tot die tijd (ooit?) vertrouw ik op een klasse 3 alarm met extra startonderbreking
Mijn verzekeraar verplichtte mij dit in te laten bouwen. Nu ik zie hoe makkelijk de huidige key defeated is ben ik er achteraf gezien wel blij mee.
Wat wel nadelig is dat de "summon" functie (de auto via de sleutel naar voren en achteren te laten rijden) dus niet meer werkt na inbouwen. De auto moet op slot voor die functionaliteit en daardoor zal de extra start onderbreker in werking treden/niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Gisteren mijn auto weggebracht voor een 65.000 beurt. Niet meer dan een luchtfilter vervangen. Daarnaast nog wel een update gekregen voor de ICE functie (In Case of an Emergency). Blijkbaar zorgde die er voor dat wanneer je een lage accu lading hebt (beneden 20%) juist aan gaat ipv uit gaat, waardoor je 12 volt accu leeg loopt.

Dat heeft mijn vrouw inderdaad recentelijk ondervonden (ritje naar Duitsland, met 40 KM range aankomen en dan pas de volgende avond proberen aan de lader te zetten, wat niet lukte ivm een lege 12-volt batterij). Nu dus ook maar een start powerbank aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Razwer schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Mijn verzekeraar verplichtte mij dit in te laten bouwen. Nu ik zie hoe makkelijk de huidige key defeated is ben ik er achteraf gezien wel blij mee.
Wat wel nadelig is dat de "summon" functie (de auto via de sleutel naar voren en achteren te laten rijden) dus niet meer werkt na inbouwen. De auto moet op slot voor die functionaliteit en daardoor zal de extra start onderbreker in werking treden/niet uitschakelen.
de verzekeraar was bij mij ook de aanleiding...hmm die summon functie heb ik nog nooit gebruikt, zal ik eens testen....het alarm heeft een eigen transponder waarmee ik het uit kan zetten dus welicht werkt het wel, kan zomaar eens handig zijn in een parkeergarage oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanskenpensken
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Dag allemaal,
ik volg dit topic al geruime tijd.
Sinds 2021 heb ik een ioniq 5, maar nu pas kocht ik zo een obd tooltje.

Hierover had ik twee vragen.
1. Is het mogelijk om de gezondheid van de EV-batterij te assessen?
2. Ik verschoot nogal toen ik dit zag in de tool. Hebben jullie ook zulke onbalansen, zijn er cellen dood?
Vanaf cel 180 zie ik toch best vreemde zaken.

UPDATE: net even gekeken. Mijn ioniq heeft slechts 180 cellen want de 72kwh versie :-) Pak van mijn hart

https://www.ioniqforum.co...ing-for-comparison.43939/
Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNpQnwERutGQcecxuoZ4jjF3Szw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bTm2GE9lhe2rny068PQFFJL0.png?f=fotoalbum_large[/URL]

[ Voor 17% gewijzigd door hanskenpensken op 27-02-2024 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@hanskenpensken Ook de SOH wordt in CARScanner getoond: [BMS] State of Health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:04
Stuk verder omlaag scrollen, dan vind je BMS StateOfHealth wel.
Edit: ik heb die op het 'dashboard' van Car Scanner staan.
Zo vaak heb ik 'm niet actief, maar dan zie ik de belangrijkere dingen direct op 1 scherm.

[ Voor 54% gewijzigd door Peter-036 op 27-02-2024 17:12 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Toch maar even vragen:

Bij de Vattenfall-paal dichtbij bij mijn huis kan ik als enige auto niet laden. En ik kan bij alle andere palen laden.

Als ik de stekkers erin doe gaat het groene vinkje aan. Als ik mijn pas aanbied, hoor ik een piep, maar gebeurt er verder niks. Vattenfall geeft aan dat de lader dan 'in voorbereiding' staat.

Iemand iets soortgelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:19
@edvanleeuwen Typische slim laden blokkade, zet je HyundaiSmartCharging uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
ditbenikecht schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:32:
@edvanleeuwen Typische slim laden blokkade, zet je HyundaiSmartCharging uit.
Waar staat dat ik dat heb? Die is in 2022 al volledig verwijderd om problemen te voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door edvanleeuwen op 27-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:19
@edvanleeuwen Dat staat nergens, maar als je het niet vermeld kunnen wij allerlei oplossingen bedenken die niet van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
ditbenikecht schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:53:
@edvanleeuwen Dat staat nergens, maar als je het niet vermeld kunnen wij allerlei oplossingen bedenken die niet van toepassing zijn.
Een vraag stellen helpt dan vaak. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanskenpensken
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Hartelijk dank voor de hulp bij het vinden van de BMS StateOfHealth.

De reden waarom ik een OBS kocht, was omdat mijn battery-precondition niet werkte.
Ik zag immers geen icoontje.

Ik contacteerde de importeur. Die stelde dat
"Wat de visuele indicatie voor battery preconditioning betreft, willen we meegeven dat indien de buitentemperatuur onder de 20 graden is, en de ingebouwde navigatie correct werd ingesteld op een DC lader, er een icoon zal verschijnen op de cluster. sommige wagens een ander symbool (wintermodus icoon) of zelfs geen symbool vertonen."

En effectief, uit het uitlezen van de OBS blijkt dat de batterij wel degelijk wordt verwarmd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel2020
Zo, gisteren een eerste langere rit (300km) gemaakt. Komfortabele reis auto, wat me alleen wel opvalt is dat terwijl de kaartgegevens van TomTom schijnen te zijn (bron dit forum) en de TomTom app die ik jaren heb gebruikt het tegenwoordig WEL voor elkaar krijgt relevante snelheidsinformatie po het scherm te toveren de I5 dat met een kamera extra dat niet voor elkaar krijgt.

Stug 70 blijven aangeven waar het allang 100 is (ook op de bebording), dan weer ellenlang 120 aangeven waar het 130 is (tussen 19:00- en 07:00), stug alle snelheidsbegrenzingen 'bij regen' als aktueel laten zien.
Herkent dit systeem eigenlijk matrix borden?

Kortom ; tamelijk useless.

Ik heb nog even gedacht dat bv de klok niet goed stond ingesteld maar die staat op 24h format en geeft de juiste tijd aan.

Lijkt allemaal een gevalletje knullige implementatie;

na 19:00 en geen matrixbord dat anders aangeeft?: dan 130
ruitenwissers aan? Nee, dan oude Vmax
enzovoort

Is mijn ervaring 'normaal'? Is er ms een magische toverspreuk die ik moet doen of is het een kwestie van Hyundai Nederland lastig vallen tot het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:39
@Marcel2020 , zo extreem als je het beschrijft komt niet overeen met mijn ervaring, maar perfect is het niet.

Matrixborden in NL worden niet gelezen, in Duitsland, waar op de matrixborden verkeersborden met een rode rand afgebeeld worden werkt dit wel is mijn ervaring.

Met het signaal van de regensensor wordt niets gedaan, anders dan de ruitenwissers aansturen. Bij moderne Duitse auto's wordt het signaal van de regensor gebruikt om het dimlicht in te schakelen bij regen, dat vind ik een gemiste kans op de Ioniq 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Ik krijg sterk de indruk dat een toevalsgenerator de Vmax genereert die op het scherm zichtbaar is....

Ik zal de dealert eens vragen want het is van de zotte...laat me dan tenminste die onzin uitzetten zodat de kaartgegevens gebruikt worden. In mijn TomTom navi-app werkt tenminste 100 overdag en 130 's avonds en 's nachts tegenwoordig goed.
Dimlicht aan bij ruitenwisser langer dan een beetje aan was ik ook gewend, lijkt me simpel toe te voegen, idd een gemiste kans.

Zal bij gelegenheid eens een filmpje maken, het is bijna lachwekkend hoe slecht de aanduiding is (terwijl de gegevens ongetwijfeld kloppen, maar de beslisboom ws een dood twijgje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34
Mijn indruk is dat de Ioniq 5 voornamelijk op de borden af gaat, daarna op het kaartmateriaal. Er is geen dynamische aanpassing bij bijvoorbeeld matrixborden die een andere snelheid geven, waar verschillende online apps (bv Flitsmeister) dat wel hebben.

Ik negeer de snelheid van die de auto meent dat er is, want met de onderborden ('7u-19u' of 'bij nat wegdek', bijvoorbeeld) doet de navigatie niks. Grootste gevaar is dat als je de cruise control hebt ingesteld op de snelheid die de Ioniq 5 denkt dat de max-snelheid is, het kan zijn (ik weet nog niet precies wanneer, maar je kunt dit herkennen doordat 'NAV' erboven groen is) dat de snelheid opeens wordt aangepast: rijd je lekker 130, remt de auto opeens af omdat er een 100-bordje (geldig tussen 7 en 19) gedetecteerd wordt. Of rijd je rustig 100 overdag, versnelt de auto opeens naar 120 vanwege een bord dat geldig is tussen 19u en 7u. |:(
Of je rijdt 50, ziet de auto een bord met 30 dat geldig is voor de ventweg en dan rem je opeens af.

[ Voor 5% gewijzigd door dextertje op 28-02-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ik heb ook de indruk dat de info van de camera voorrang heeft, volgens mij negeert de navigatie de bebording zodra je de snelheid 1km boven de Vmax instelt ;-)

Ik vind de onjuiste info simpelweg te stom voor woorden, en soms onnodig verwarrend laat staan dat je navigatie zich met de gereden snelheid gaat bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
tvc15 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:50:
@Marcel2020 ,.......

Matrixborden in NL worden niet gelezen, in Duitsland, waar op de matrixborden verkeersborden met een rode rand afgebeeld worden werkt dit wel is mijn ervaring. ......
Dit is ook mijn ervaring, matrix borden in Nl snapt hij niet, in Dld, oostenrijk prima met rode rand..
En de software kan geen nederlands lezen, dus onderborden met iets van tussen 7-19 uur begrijpt hij niet, hij ziet wel de dubbele borden, maar verschijnt een (gedeelte) van een tweede bord erachter, zodat je moet snappen dat er condities zijn met 2 snelheden.

En natuurlijk is het een hulpmiddel, je bent zelf verantwoordelijk om de juiste max snelheid niet te overschrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

edvanleeuwen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:55:
Toch maar even vragen:

Bij de Vattenfall-paal dichtbij bij mijn huis kan ik als enige auto niet laden. En ik kan bij alle andere palen laden.

Als ik de stekkers erin doe gaat het groene vinkje aan. Als ik mijn pas aanbied, hoor ik een piep, maar gebeurt er verder niks. Vattenfall geeft aan dat de lader dan 'in voorbereiding' staat.

Iemand iets soortgelijks gehad?
Ik heb nu al een jaar lang problemen met de Vattenfall paal naast mijn huis. Links laadt hij maar op 1 fase (3kw) en rechts klapt hij direct eruit. Dit is een Alflen paal. Al ontelbare keren contact gehad met Vattenfall hierover en er is mij een upgrade van de paal toegezegd....maar helaas nog steeds niks. De meeste andere auto's die kunnen er wel laden, maar dat zijn over het algemeen alle maal plugin hybrides...

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Ik heb nu al een jaar lang problemen met de Vattenfall paal naast mijn huis. Links laadt hij maar op 1 fase (3kw) en rechts klapt hij direct eruit. Dit is een Alflen paal. Al ontelbare keren contact gehad met Vattenfall hierover en er is mij een upgrade van de paal toegezegd....maar helaas nog steeds niks. De meeste andere auto's die kunnen er wel laden, maar dat zijn over het algemeen alle maal plugin hybrides...
Breek me de bek niet open over Vattenfall Alfen palen. Ik laad er niet meer aan sinds de zomer (thuis nieuw energiecontract), maar voor die tijd was het al drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:12
dextertje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:00:

Grootste gevaar is dat als je de cruise control hebt ingesteld op de snelheid die de Ioniq 5 denkt dat de max-snelheid is, het kan zijn (ik weet nog niet precies wanneer, maar je kunt dit herkennen doordat 'NAV' erboven groen is) dat de snelheid opeens wordt aangepast: rijd je lekker 130, remt de auto opeens af omdat er een 100-bordje (geldig tussen 7 en 19) gedetecteerd wordt. Of rijd je rustig 100 overdag, versnelt de auto opeens naar 120 vanwege een bord dat geldig is tussen 19u en 7u. |:(
Of je rijdt 50, ziet de auto een bord met 30 dat geldig is voor de ventweg en dan rem je opeens af.
Dit kan je uitzetten in de instellingen, of voorkomen door net iets harder/zachter te rijden...
(Neemt niet weg dat het niet klopt, maar zorgt er wel voor dat je geen gevaar op de weg wordt als je auto denkt dat er opeens een snelheidsbeperking is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:12
hanskenpensken schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:52:
Hartelijk dank voor de hulp bij het vinden van de BMS StateOfHealth.

De reden waarom ik een OBS kocht, was omdat mijn battery-precondition niet werkte.
Ik zag immers geen icoontje.

Ik contacteerde de importeur. Die stelde dat
"Wat de visuele indicatie voor battery preconditioning betreft, willen we meegeven dat indien de buitentemperatuur onder de 20 graden is, en de ingebouwde navigatie correct werd ingesteld op een DC lader, er een icoon zal verschijnen op de cluster. sommige wagens een ander symbool (wintermodus icoon) of zelfs geen symbool vertonen."

En effectief, uit het uitlezen van de OBS blijkt dat de batterij wel degelijk wordt verwarmd.
Ook al meerdere keren hier besproken dat sommige een spiraaltje, andere ik dacht een sneeuwvlokje en sommige niks te zien krijgen bij voorverwarmen.

Je kan overigens heel simpel zien in het energieverbruik menu of er voorverwarmt wordt, heb je geen obd voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
Vroeger heb ik weleens iemand geholpen met startkabels een andere auto aan de praat te krijgen, kabels op de accu van mijn auto, en de andere auto.
Ziet iemand erge bezwaren om met mijn I5 op deze manier een andere auto aan de praat te helpen? Ik zag dat de eigenlijke 12V accu van de I5 best wel een stevige accu is (ruim 60 Ah, dus een normale auto accu, ook gebruikt in benzine autoos), en dus eigenlijk in mijn ogen zwaar over gedimensioneerd is. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
wim1955 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:01:
Vroeger heb ik weleens iemand geholpen met startkabels een andere auto aan de praat te krijgen, kabels op de accu van mijn auto, en de andere auto.
Ziet iemand erge bezwaren om met mijn I5 op deze manier een andere auto aan de praat te helpen? Ik zag dat de eigenlijke 12V accu van de I5 best wel een stevige accu is (ruim 60 Ah, dus een normale auto accu, ook gebruikt in benzine autoos), en dus eigenlijk in mijn ogen zwaar over gedimensioneerd is. .
Ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om een degelijke jumpstarter in de frunk te hebben. Gebruik deze dan om een andere auto aan te zwengelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Of de 60Ah accu in de Ioniq 5 voldoende CCA (Cold Crank Amps) heeft om veilig(!) een benzineauto te (helpen) starten is dan de belangrijkste vraag @wim1955 .
Het is niet voor niets dat bij het verlenen van starthulp de motor van de helpende auto moet draaien (en liefst wat hoger dan stationair), de dynamo/alternator doet waarschijnlijk veel meer dan de omvormer zoals die in onze EV's zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:38

-CJ

Not remastered

Anekdotisch bewijs; inmiddels meerdere keren met mijn auto andere auto's wat 12V-hulp gegeven, tot nu toe zonder problemen. Auto daarbij altijd aan gehad, ging goed.

All I had to do was follow the damn train.

• Peter-036
Da's mooi..............maar ik ga (en hoef) die gok niet te wagen, ik heb een jumpstarter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
amw82 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:06:
[...]

Dit kan je uitzetten in de instellingen, of voorkomen door net iets harder/zachter te rijden...
(Neemt niet weg dat het niet klopt, maar zorgt er wel voor dat je geen gevaar op de weg wordt als je auto denkt dat er opeens een snelheidsbeperking is...)
Daar bovenop is de aangegeven snelheid niet geijkt en is bijvoorbeeld 100km/h op de teller ~97km/h "echte" snelheid (afhankelijk van velgen/banden maat, banden druk en wat andere factoren).
Daarnaast zijn bij snelheidsmetingen marges en meetcorrecties: https://www.om.nl/onderwe.../marges-en-meetcorrecties
Je moet minimaal 4km/h (gecorrigeerde "echte" snelheid) te hard rijden om bekeurd te worden.

Ik zet mijn cruise altijd op 7km/h hoger dan aangegeven snelheid (107 bij 100km/h is ongeveer 103 km/h "echte" snelheid op mijn exemplaar), ik zoef iedereen voorbij bij trajectcontroles en krijg nooit een bekeuring en heb ook geen last van de automatische snelheidsaanpassing.

** Let wel dat 107km/h op een ander exemplaar mogelijk andere "echte" snelheid is en je mogelijk wel bekeuringen kan krijgen. Neem dit dus aub niet blind over.

[ Voor 6% gewijzigd door Razwer op 29-02-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
ik doe trajectcontroles ed altijd op de GPS snelheidsindicatie op mijn foon (vanaf 3D fix), al het andere is onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
Peter-036 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:25:
Of de 60Ah accu in de Ioniq 5 voldoende CCA (Cold Crank Amps) heeft om veilig(!) een benzineauto te (helpen) starten is dan de belangrijkste vraag @wim1955 .
Het is niet voor niets dat bij het verlenen van starthulp de motor van de helpende auto moet draaien (en liefst wat hoger dan stationair), de dynamo/alternator doet waarschijnlijk veel meer dan de omvormer zoals die in onze EV's zit.
Dat is wat mij ook te denken geeft...... mijn volvo v90 heeft een dynamo van 120 A, dat geeft niet de volledige startstroom (die zomaar 250- 300 A is), maar een flinke hulp is dat wel. en nu moet de accu dit volledig geven.
ik denk dat de ingebouwde omvormer dat bij lange na niet kan leveren, het zou me al verbazen als dat meer is dan 10A.

ik heb ook een jumpstarter, en heb het eerst daarmee gedaan bij mijn buurman, ging goed.......direct op mijn accu ben ik een beetje huiverig voor. Om risico te lopen met mijn spullen voor een ander ben ik niet voor. Maar bedankt voor het meedenken ieder....ik zal er niet zo gauw aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door wim1955 op 29-02-2024 11:11 ]

Pagina: 1 ... 213 ... 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic