Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
klootwyk schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:45:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is de cruise control bliepjes uit te zetten?

Van de week was de software de weg een beetje kwijt en was dat geluid heerlijk weg, maar helaas, de volgende dag was het er gewoon weer :)
Volgens mij is dat het bliepje waarmee de regeneratiemodus aangepast wordt als je cruisecontrol uit- of aanzet. Bijvoorbeeld i-pedal aan/uit. Als cruisecontrol gebruik maakt van een instelbare regeneratiestand zou die niet hoeven overschakelen, kan je soepel oppakken bij uitschakelen cruisecontrol en heb je het piepje niet.
Zou je even moeten proberen of er een regeneratiestand is waarbij je het bliepje niet hoort. Als je die gevonden hebt hoor ik het graag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:33
nietwijk schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:55:
[...]
Zou je even moeten proberen of er een regeneratiestand is waarbij je het bliepje niet hoort. Als je die gevonden hebt hoor ik het graag. :)
Alle standen behalve i pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-06 11:31
tvc15 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:47:
Mijn “ChargeMyHyundai” Ionity abonnement loopt af, ik zag dat Ionity Premium via Hyundai nu €7.49 kost en 15 cent kort per kWh geeft. Rechtstreeks via Ionity kan je Ionity Passport afsluiten voor €5.99 per maand, met 20 cent per kWh korting. Ook dit abonnement is per maand opzegbaar. Lijkt me een no-brainer, exit ChargeMyHyundai voor mij dus.
Ik heb het even nagekeken, maar Ionity Passport heeft een basistarief van € 0,79.
Bij ChargeMyHyundai is dat € 0,59.

Dus bij Ionity Passport wordt het € 0,59 (€ 0,79 - € 0,20) en bij ChargeMyHyundai € 0,44 (€ 0,59 - € 0,15) per kWh.

[ Voor 5% gewijzigd door CharlieBulldog op 14-02-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:24
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Ik heb het even nagekeken, maar Ionity Passport heeft een basistarief van € 0,79.

Dus bij Ionity Passport wordt het € 0,59 (€ 0,79 - € 0,20) en bij ChargeMyHyundai € 0,44 (€ 0,59 - € 0,15) per kWh.
Dat zou mooi zijn, ik vind de informatie op ChargeMyHyundai site niet zo duidelijk, er wordt gesproken van een startarief van 0.59, onduidelijk of dat de kWh prijs is of de minimum in rekening gebrachte kosten. is er hier ervaring met de werkelijke kosten bij gebruik van Ionity Premium via Hyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 14:06

H12

CharlieBulldog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Hmm, volgens de internationale/eu website met het IONITY package is het
"The highly competitive IONITY package is perfect for drivers that regularly drive long distances. At a monthly subscription fee starting at EUR 7.49 – Hyundai customers benefit from a reduced charging fee at IONITY charging points. Customers with an IONITY package will only be charged a reduced rate as low as EUR 0.64 per kWh in European markets."

Dus dan klopt de versie van @tvc15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-06 19:02
Ionity passport is 20 cent korting per kwh ... dus als je meer dan 30kwh per maand laadt (bij ionity) dan heb je de kost van het abo terug ...

De ChargeMyHyundai is open in netwerken ... en gaat dus ook op meeste AC en DC laders buiten ionity (big difference !!) - de korting op ionity is 15 cent als je bovenop uw kaart de optie activeert voor ionity kortin g (7,5 €) ) dus 50 kwh en dan wordt het voordeliger.

Samengevat - zoek je gebruiksgemak (1 kaart) dan gebruik je de chargemyhyundai kaart, al dan niet met de optie (ls je pak 2 keer of meer per maand laad bij ionity).
Zoek je max value en je laad minstens 1 keer bij ionity per maand - pak dan een ionity passport kaart ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
H12 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Hmm, volgens de internationale/eu website met het IONITY package is het
"The highly competitive IONITY package is perfect for drivers that regularly drive long distances. At a monthly subscription fee starting at EUR 7.49 – Hyundai customers benefit from a reduced charging fee at IONITY charging points. Customers with an IONITY package will only be charged a reduced rate as low as EUR 0.64 per kWh in European markets."

Dus dan klopt de versie van @tvc15
Je moet heel erg oppassen met informatie op sites; verschillende landen hebben verschillende tarieven.

Ik heb vandaag met ChargeMyHyundai gebeld en mijn interpretatie van de tarieven op hun site werd bevestigd.

Om 100% zeker te zijn, zul je tot begin maart moeten wachten omdat mijn huidige Premium abonnement dan omgezet wordt naar het nieuwe Premium abonnement.
Ik kan dan even naar een Ionity lader rijden en controleren of de € 0,44 per kWh (bij Premium abonnement) klopt.
Of kan iemand op dit forum met het nieuwe abonnement het nu al bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Je moet heel erg oppassen met informatie op sites; verschillende landen hebben verschillende tarieven.

Ik heb vandaag met ChargeMyHyundai gebeld en mijn interpretatie van de tarieven op hun site werd bevestigd.

Om 100% zeker te zijn, zul je tot begin maart moeten wachten omdat mijn huidige Premium abonnement dan omgezet wordt naar het nieuwe Premium abonnement.
Ik kan dan even naar een Ionity lader rijden en controleren of de € 0,44 per kWh (bij Premium abonnement) klopt.
Of kan iemand op dit forum met het nieuwe abonnement het nu al bevestigen?
De prijs is afhankelijk van de maand ... de korting stays as mentioned in het contract.
  • Ionity passport is in de meeste landen 20 cent korting ...
  • chargemyhyundai is voor ionity 15 cent korting
Wel bemerking - 23 januari gaan andere voorwaarden voor ionity ingaan - de abbo kosten veranderen (worden goedkoper) ...dergelijke wijzigingen kunnen natuurlijk ...

[ Voor 8% gewijzigd door vifra op 14-02-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
vifra schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:35:
[...]

De prijs is afhankelijk van de maand ... de korting stays as mentioned in het contract.
  • Ionity passport is in de meeste landen 20 cent korting ...
  • chargemyhyundai is voor ionity 15 cent korting
Wel bemerking - 23 januari gaan andere voorwaarden voor ionity ingaan - de abbo kosten veranderen (worden goedkoper) ...dergelijke wijzigingen kunnen natuurlijk ...
Ik heb nogmaals met ChargeMyHyundai gebeld en het ziet er naar uit dat het bovenstaande klopt.
Hun site is niet duidelijk over de tarieven die ChargeMyHyundai rekent bij de Ionity snelladers.
De korting van € 0,15 schijnt te gelden voor andere aanbieders dan Ionity en geldt op het getoonde tarief op de laadpalen.
Ik begreep al niet waarom het “Premium” tarief in de tabellen op hun site dezelfde prijs per kWh voor Ionity vermeldt als bij het “Flex” tarief.
Ik kan alleen maar hopen dat er ooit duidelijk inzicht komt wat de kosten zijn per laadpaal per laadpas.

Overigens kun je op de site van ChargeMyHyundai de correcte prijzen zien in het laadpalenoverzicht op de “kaart”, waarbij je filters kunt instellen op jouw favoriete providers en laadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03 16:32
Binnenkort kan ik via m'n bedrijf een nieuwe elektrische leasewagen kiezen, en de Ioniq 5 staat ook op m'n shortlist. Ik ben hem vandaag gaan bekijken in de garage voor de eerste keer; ik vind het nog steeds een prachtige wagen, alleen heb ik m'n twijfels over de kofferruimte. We hebben namelijk twee kleine kinderen (2 jaar en 1 jaar) en dus vaak heel wat spullen mee te zeulen, en zeker als we eens met de wagen op reis zouden gaan.

Ik vroeg me na het zien van de koffer in real life nu af of hij zou volstaan voor onze gezinssituatie.
Benieuwd naar de mening daarover van andere Ioniq-eigenaars met eenzelfde familiale situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Coone- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:39:
Binnenkort kan ik via m'n bedrijf een nieuwe elektrische leasewagen kiezen, en de Ioniq 5 staat ook op m'n shortlist. Ik ben hem vandaag gaan bekijken in de garage voor de eerste keer; ik vind het nog steeds een prachtige wagen, alleen heb ik m'n twijfels over de kofferruimte. We hebben namelijk twee kleine kinderen (2 jaar en 1 jaar) en dus vaak heel wat spullen mee te zeulen, en zeker als we eens met de wagen op reis zouden gaan.

Ik vroeg me na het zien van de koffer in real life nu af of hij zou volstaan voor onze gezinssituatie.
Benieuwd naar de mening daarover van andere Ioniq-eigenaars met eenzelfde familiale situatie...
tjah de koffer is OK ... diepte laat wat toe maar de hoogte is beperkend. Voor als je op reis met gezin al snel te beperkt. heb zelf een trekhaak met trekhaakkoffer daarvoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 14:27
De koffer vind ik ook aan de kleine kant, en dan vooral de hoge laadvloer.
Toch een van de grotere minpunten.

Met een grote buggy ga je er toch moeilijk nog eens 2 weken bagage naast duwen.

Ik ben er nog niet mee op vakantie geweest, en de kids zijn hier ondertussen al wat ouder.

[ Voor 19% gewijzigd door IceTeaGX op 14-02-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Ik heb nogmaals met ChargeMyHyundai gebeld ...
bekijk gewoon de terms & conditions als je een contract aangaat, en wat er eenvoudig op hun site staat.
Dat is eenduidig:
- chargemyhyundai ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLwKWPrQtLtS7XBt3FcudlH9KKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wv3D2CgJR85e4v879YSzPHGu.jpg?f=user_large

- ionity
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sDBEM5h_snhvxUosXkLf-d4nP4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KmIkK4x0BQfmUaB78Y3eLbbQ.jpg?f=user_large

versta 15 cent korting en 20 cent korting aan een bepaald maandelijks abo kost.
Heel eenvoudig, niet verder over nadenken.
De Ionity premium pack is wel degelijk een korting enkel bij ionity chargers !! Niet voor anderen (waarom zou ionity dat doen ... ).

iedere andere aanbieder (Fastnet, Shell, ... ) hebben hun eigen tarieven en kunnen dan nog eens anders zijn per station ... De kaart geeft een "startprijs " en dus de effectieve prijs dien je steeds te checken op de kaart / bij het laadstation ...
(dat is niet anders dan naft tanken ... )

Aanvullend - flex en smart verschil zit vooral in de specifieke prijsafspraken bij verschillende aanbieders buiten ionity (dat is een appart abo on top of ...) ... en dat kan over paar centen tot meer gaan ... maar je hebt er geen zicht op ... dus vanaf wanneer dat interessant wordt is totaal onduidelijk, niet transparant

[ Voor 29% gewijzigd door vifra op 14-02-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
vifra schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:53:
[...]

bekijk gewoon de terms & conditions als je een contract aangaat, en wat er eenvoudig op hun site staat.
Dat is eenduidig:
- chargemyhyundai

versta 15 cent korting en 20 cent korting aan een bepaald maandelijks abo kost.
Heel eenvoudig, niet verder over nadenken.
De Ionity premium pack is wel degelijk een korting enkel bij ionity chargers !! Niet voor anderen (waarom zou ionity dat doen ... ).
Ik ga regelmatig naar Frankrijk: daar is het laden met Ionity Passport nog voordeliger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPt2Rx0Npk0su0CQj4XD1srYsAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5DoUhFxrwDvBItCez8vptrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 13:39

zeker met kleine kinderen kun je de achterbank naar voren verplaatsen en daarmee veel extra ruimte creeren. In deze klasse is er geen grotere auto te vinden (kijk maar naar de Teslabjorn bananendoos test). Of je moet de Kia EV9 overwegen, die is echt veeeel groter. De kofferbak ruimte is groter (vooral breder) dan bijv. een Toyota Auris stationwagen.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:13
Henry_tw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:14:
[...]

zeker met kleine kinderen kun je de achterbank naar voren verplaatsen en daarmee veel extra ruimte creeren. In deze klasse is er geen grotere auto te vinden (kijk maar naar de Teslabjorn bananendoos test). Of je moet de Kia EV9 overwegen, die is echt veeeel groter. De kofferbak ruimte is groter (vooral breder) dan bijv. een Toyota Auris stationwagen.
De Skoda Enyaq heeft een grotere kofferbak? Film niet opgezocht. Ik heb zelf zitten dubben tussen Enyaq en I5, ruimte is voor mij ook belangrijk vanwege jonge gezin. Het ruimtelijke gevoel in de auto en het uiterlijk gaven echter toch de doorslag voor de I5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 11:27
vifra schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:04:
awel dat werkt hier wel - zowel knipperlichten alsook hoorn ... 30 seconden lang.
Is vermoedelijk bedacht om uw (niet opvallende) wagen terug te vinden op een grote parking.
Je hebt gewoon de IONIQ 5 met Gen5W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 19:15
nietwijk schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Volgens mij is dat het bliepje waarmee de regeneratiemodus aangepast wordt als je cruisecontrol uit- of aanzet. Bijvoorbeeld i-pedal aan/uit. Als cruisecontrol gebruik maakt van een instelbare regeneratiestand zou die niet hoeven overschakelen, kan je soepel oppakken bij uitschakelen cruisecontrol en heb je het piepje niet.
Klopt dat bliepje bedoel ik.
Ik zal morgen eens kijken wat het effect van regeneratieinstelling doet met het geluid.
Ik zou bijna zeker denken dat het naast ipedal ook in de auto stand geluid geeft overigens, die twee gebruik ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
sander121 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:56:
[...]

De Skoda Enyaq heeft een grotere kofferbak? Film niet opgezocht. Ik heb zelf zitten dubben tussen Enyaq en I5, ruimte is voor mij ook belangrijk vanwege jonge gezin. Het ruimtelijke gevoel in de auto en het uiterlijk gaven echter toch de doorslag voor de I5.
Hoi Sander, en hoe bevalt de I5 je achteraf gezien? Nog steeds blij met de keuze? Heel benieuwd wat je ervaringen zijn aangezien je ook spreekt van een jong gezin, zoals hier het geval is bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Kratos schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Je hebt gewoon de IONIQ 5 met Gen5W?
Ik heb een model 2024 ... dus ja met Gen5W ... enkel de I5N heeft de ccNC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
sander121 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:56:
[...]

skoda Enyaq coupé is +- gelijklopend - al is de koffer net iets meer in de hoogte ... maar de SUV versie is dat nog meer praktisch in de hoogte ... dus ja die is wat ruimer.

Langs de andere kant is interne ruimte achterbank en vooraan net iets minder ...

Beiden goed voor gezinnen - mijn kinderen zijn niet meer zo jong (de volle tieners) en waarderen voordeel de ruime zit op de achterbank ..

Voor lange rijzen rijdt ik al jaren met een extra bak op trekhaak rond ... (al voor ik op EV overgestapt ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:13
Coone- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:38:
[...]

Hoi Sander, en hoe bevalt de I5 je achteraf gezien? Nog steeds blij met de keuze? Heel benieuwd wat je ervaringen zijn aangezien je ook spreekt van een jong gezin, zoals hier het geval is bij ons.
Helaas mag ik nog 4 maanden wachten tot hij er werkelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:39

Ik ga over 2 weken op reis met 2 kids (4 en 1).
Hiervoor had ik een skoda karoq. Ik denk dat de kofferbak van enyaq vergelijkbaar is.

De I5 heeft meer breedte, dus de kinderwagen past er makkelijker in, er is idd wel minder hoogte.

De praktijktest komt dus nog... 🤞
Maar aangezien de I5 best een ruime auto is, denk ik dat ik tussen de stoelen en de achterbank best nog wat kwijt kan.

Dakkoffer gaat uiteraard ook mee, anders is een kinderwagen en slee lastig mee te nemen.

Ik heb een connect, dus ga nog kijken of ik de subwoofer thuis kan laten, geeft weer wat meer diepte, als je de laadvloer ook thuis laat.

En vergeet de frunk ook niet voor spullen die koud mogen worden. Ik ga daar bv m'n sneeuwkettingen in doen.

De enyaq stond ook op mijn shortlist. Op papier scheelt het met de enyaq 60L. 60L is vergelijkbaar met een grotere sporttas.

De ruimte binnen, de looks en cockpit van I5 vind ik mooier dan de enyaq, dus dat gaf voor mij de doorslag. Ieder zijn ding ☺️. De (op papier) mindere kofferbakruimte neem ik voor die 2x per jaar voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:47
Kratos schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:03:
Sinds vanochtend heb ik ineens extra features in mijn Bluelink app voor mijn Ioniq 5. Als ik ze wil gebruiken krijg ik dan een error: “The vehicle does not respond to the service you requested”. Is er een nieuwe update voor de auto nodig? Ik kan me niet herinneren dat deze opties er eerder ook waren.

Ter verduidelijking, het gaat om de opties: “gevaren lichten aanzetten / uitzetten” en “lampen en toeteren”

[Afbeelding]
Vanmiddag had ik deze opties ook in Bluelink... Toen niet in de buurt van de auto om te testen. Wilde ik net doen, maar de opties zijn al weer weg bij mij.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 11:27
amw82 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:35:
[...]

Vanmiddag had ik deze opties ook in Bluelink... Toen niet in de buurt van de auto om te testen. Wilde ik net doen, maar de opties zijn al weer weg bij mij.
Bij mij zijn ze ook helaas weer weg :(

• vifra
[...]

heb even kunnen genieten van de twee extra mogelijkheden ... ga er geen traan om laten al zou het sporadisch nuttig kunnen zijn ...
(langs de andere kant vindt je uw wagen ook op de kaart in de app ... )

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:14
[...]

Waaruit (voor mij) dan blijkt dat de Bluelink app niet echt op je telefoon staat, maar in de cloud hangt.
Ik had geen update om het erin te zetten (gistermiddag had ik de mogelijkheid ook), en al evenmin om het er weer uit te halen ('t is weer weg, maar ik ga 't niet missen).

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 13:39
tomhier schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:26:
[...]
De ruimte binnen, de looks en cockpit van I5 vind ik mooier dan de enyaq, dus dat gaf voor mij de doorslag. Ieder zijn ding ☺️. De (op papier) mindere kofferbakruimte neem ik voor die 2x per jaar voor lief.
Het gaat idd om de praktijk de Enyaq lijkt groter maar de Ioniq kan praktisch 1 bananendoos meer in de kofferbak hebben (11 tegen 10).

Ik ga straks op wintersport en zou graag een ski-luik hebben, die heeft de Ioniq niet (van de Enyaq weer ik het niet).

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09

GG85

.......

Enyaq is dan ook een echte burgertrutten bak qua uiterlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:33
Enyaq kan maar dc laden tot 150kW?
Dat is sowieso een afknapper ten op zichten van Ioniq5 of ev6.
Mega veel belangrijker dan dat beetje ruimte

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
Stefannn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:43:
Enyaq kan maar dc laden tot 150kW?
Dat is sowieso een afknapper ten op zichten van Ioniq5 of ev6.
Mega veel belangrijker dan dat beetje ruimte
dit was precies de rede voor mij om voor de ioniq 5 te gaan ;) de enyaq voldeed ook al niet aan bagageruimte eisen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

FijneKnul schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:41:
[...]

[...]

Volgens mij is Marcel2020 net diegene die een dashcam heeft met parking-functie die dus ook permanent opneemt.

@Marcel2020 Ik ben wel benieuwd welke je dan hebt en hoe deze is aangesloten. Ik heb er zelf ook belang bij, maar voel me een terughoudend om een aan te schaffen met de sentry-mode vanwege al het gezeur omtrent de 12V accu.

Werkt het bij jou nog steeds probleemloos? Heb je het laten installeren, of zelf gedaan?
Ik heb de Mini 2 van Garmin en die is met een stroomaftap connector van Dongar aangesloten via de stroom voor de achteruitkijkspiegel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI8DDF3xW12m4Icaa1IN1AmZnjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXJpuVkOSIl2xKsNePCtppjU.jpg?f=fotoalbum_large

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:45

-CJ

Not remastered

de meester01 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:14:
[...]

Ik heb de Mini 2 van Garmin en die is met een stroomaftap connector van Dongar aangesloten via de stroom voor de achteruitkijkspiegel

[Afbeelding]
Dat is een interessante optie. Hoe werkt dat precies, gaat 'ie dan mee met het contact of staat 'ie altijd aan?

Scheelt hoop kabels trekken zo.

All I had to do was follow the damn train.

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Dat is een interessante optie. Hoe werkt dat precies, gaat 'ie dan mee met het contact of staat 'ie altijd aan?

Scheelt hoop kabels trekken zo.
Met name dat laatste inderdaad. De adapter is een T-stukje. Je haalt de deksel boven de binnenspiegel los, ontkoppelt de bestaande stekker, T-stuk in klikken, 10 minuten vloeken en zweten om de deksel weer terug op de plaats te krijgen en voila: u heeft een contactslot gestuurde stroomvoorziening. Voorwaarde is dat je een dimmende binnenspiegel hebt (volgens mij heeft de basisuitvoering van de Hi5 dat niet).

https://www.amazon.com/Do...ts-Rearview/dp/B09RRSC9XF

https://dongar.tech/products/hyundaikia

Ik heb hem via Amazon, via de webshop van Dongar kwam er een belachelijk bedrag aan verzendkosten bij.

[ Voor 6% gewijzigd door de meester01 op 15-02-2024 14:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:22
Groene Jacob schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:35:
[...]

Hah, super! Het droogt mega snel - bij mij regende het de volgende ochtend al, maar daar merk je niets van. Die jongens van 3M weten wat ’plakken’ is…

Deel je een foto als ie af is?
zitten er op, ook aan de achterkant zou ik de nokjes even checken...bij mij lijkt het rechter nokje wat te dik waardoor er een minimaal bultje blijft...

Isopropylalcohol werkt als een speer om stickerresten te verwijderen, wel je doekje veel draaien zodat je geen gruis in de (matte) lak poetst. Ontvet ook meteen als de beste en is niet schadelijk voor de lak.

Bijdeweg, schildersföhn op standje laag gaat prima.

Nu ziet het er uit zoals het had gemoeten, zeker met matte lak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqWs8VRtZBu3gwHlAVa2rz2igOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7XxdZME5Jufd7i28Kgrf6Lg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Marcel2020 op 15-02-2024 16:54 ]

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Ik begrijp wat je bedoelt, aanvankelijk viel de ruimte mij op het oog ook erg tegen. Maar eenmaal in gebruik is het juist erg groot! Inderdaad, hij is vrij oppervlakkig, maar heel erg breed en vrij diep. Wanneer je de achterbank naar voren schuift komt er een zee van ruimte bij, en kun je ook nog lange objecten onder/achter de achterbank kwijt. Ook heeft de Ioniq5 een frunk (en op de RWD met flink wat ruimte), wat de Enyaq (bij mijn weten) niet heeft.
Ik heb twee jonge kinderen, maar ruimte is nooit een probleem geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39

Ik heb juist ivm gezinsuitbreiding gekozen voor de Ioniq 5 waar voorheen ik een Golf GTE reed. Met 4 volwassenen en een kinderstoeltje pas prima in de auto, en grote kinderwagen + allerhande kinder accessories in de kofferbak past prima. Iets wat ondenkbaar was in de Golf.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Coone-
Vielleicht schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, aanvankelijk viel de ruimte mij op het oog ook erg tegen. Maar eenmaal in gebruik is het juist erg groot! Inderdaad, hij is vrij oppervlakkig, maar heel erg breed en vrij diep. Wanneer je de achterbank naar voren schuift komt er een zee van ruimte bij, en kun je ook nog lange objecten onder/achter de achterbank kwijt. Ook heeft de Ioniq5 een frunk (en op de RWD met flink wat ruimte), wat de Enyaq (bij mijn weten) niet heeft.
Ik heb twee jonge kinderen, maar ruimte is nooit een probleem geweest.
Razwer schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:57:
[...]

Ik heb juist ivm gezinsuitbreiding gekozen voor de Ioniq 5 waar voorheen ik een Golf GTE reed. Met 4 volwassenen en een kinderstoeltje pas prima in de auto, en grote kinderwagen + allerhande kinder accessories in de kofferbak past prima. Iets wat ondenkbaar was in de Golf.
Super om te horen, dat stelt meteen al gerust. Volgende week staat een testrit gepland, dan neem ik meteen al wat kinderspullen mee ter experimentatie 😄

Ik denk inderdaad dat het feit dat je de achterstoelen kunt verschuiven compenseert voor het stukje dat je verliest onder het schuine dak. Goed om te weten!

• Coone-
Algemene vraag: kan het kloppen dat de digitale zij- en achteruitspiegels enkel beschikbaar zijn op de Nederlandse modellen en niet op de Belgische? Ik vond er een verwijzing naar op de NL site van Skoda maar niet op de BE site…

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 19:15
stefxx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Alle standen behalve i pedal.
Klopt helemaal, ik dacht ook op de auto stand maar is gelukkig ook stil.
Rij ik toch iets te veel op ipedal op de snelweg dan ik dacht.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

klootwyk schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:30:
[...]

Klopt helemaal, ik dacht ook op de auto stand maar is gelukkig ook stil.
Rij ik toch iets te veel op ipedal op de snelweg dan ik dacht.

Bedankt voor het meedenken!
Op de snelweg zet ik de recuperatie meestal op 2. Als je dan van de cruise control afkomt remt de auto niet zo fors af / hoef je niet heel erg bij de les te zijn met het gaspedaal om het sterke afremmen op te vangen.

Daarbuiten ben ik een grote fan van i-pedal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:07
Marcel2020 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:04:
[...]

zitten er op, ook aan de achterkant zou ik de nokjes even checken...bij mij lijkt het rechter nokje wat te dik waardoor er een minimaal bultje blijft...

Isopropylalcohol werkt als een speer om stickerresten te verwijderen, wel je doekje veel draaien zodat je geen gruis in de (matte) lak poetst. Ontvet ook meteen als de beste en is niet schadelijk voor de lak.

Bijdeweg, schildersföhn op standje laag gaat prima.

Nu ziet het er uit zoals het had gemoeten, zeker met matte lak.

[Afbeelding]
Helemaal mee eens. Staat geweldig icm de matte lak, ook zeker met jouw shooting star. Mooi geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:21
de meester01 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 01:50:
[...]
Daarbuiten ben ik een grote fan van i-pedal :)
Ik gebruikte bijna altijd I-pedal, maar op de snelweg zat ik vrijwel permanent op de cruisecontrole. Kan mij overigens geen piepjes herinneren, behalve als je in de buurt van de rijstrook kwam. Maar I-pedal was idd niet altijd optimaal op de snelweg, want je remt vrij hard.

Over een paar weekjes weer een "nieuwe" Ioniq 5, dan kan ik het weer uittesten :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ckoopmanschap schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Ik gebruikte bijna altijd I-pedal, maar op de snelweg zat ik vrijwel permanent op de cruisecontrole. Kan mij overigens geen piepjes herinneren, behalve als je in de buurt van de rijstrook kwam. Maar I-pedal was idd niet altijd optimaal op de snelweg, want je remt vrij hard.

Over een paar weekjes weer een "nieuwe" Ioniq 5, dan kan ik het weer uittesten :9.
Het klopt wat hierboven staat. Als je in de i-pedal stand rijdt dan plingt de auto elke keer als je cruise control aan- en uitzet. In alle andere recuperatie modi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
Via de leasetool van mijn bedrijf kan ik wat de Ioniq betreft kiezen tussen o.a. de Balance en ook een aantal Special Edition-versies (1 RWD en 3 AWD). Ik kan echter nergens vinden wat die special edition toevoegt bovenop/in vergelijking met de Balance uitrusting.
In de leasetool zie ik bijvoorbeeld wel dat ik geen gewone Atlas White kan kiezen (enkel de matte versie) en geen Vision Pack. Maar ik zie niet wat er extra is tov de Balance versie. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Coone- op 16-02-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:58
tomhier schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Ik ga over 2 weken op reis met 2 kids (4 en 1).
Hiervoor had ik een skoda karoq. Ik denk dat de kofferbak van enyaq vergelijkbaar is.

De I5 heeft meer breedte, dus de kinderwagen past er makkelijker in, er is idd wel minder hoogte.

De praktijktest komt dus nog... 🤞
Maar aangezien de I5 best een ruime auto is, denk ik dat ik tussen de stoelen en de achterbank best nog wat kwijt kan.

Dakkoffer gaat uiteraard ook mee, anders is een kinderwagen en slee lastig mee te nemen.

Ik heb een connect, dus ga nog kijken of ik de subwoofer thuis kan laten, geeft weer wat meer diepte, als je de laadvloer ook thuis laat.

En vergeet de frunk ook niet voor spullen die koud mogen worden. Ik ga daar bv m'n sneeuwkettingen in doen.

De enyaq stond ook op mijn shortlist. Op papier scheelt het met de enyaq 60L. 60L is vergelijkbaar met een grotere sporttas.

Mijn bijdrage: de beenruimte is erg ruim, daar kan best een kleding tas (ik zou geen harde spullen leggen daar). En bij de bijrijders kan ook makkelijk 2 tassen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
de meester01 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Het klopt wat hierboven staat. Als je in de i-pedal stand rijdt dan plingt de auto elke keer als je cruise control aan- en uitzet. In alle andere recuperatie modi niet.
Klopt helemaal en dat piepje is helaas niet uit te zetten. Ik rij bijna alles op iPedal en CC dus heb het maar leren accepteren. Het zou een geweldige optie zijn als dat piepje uit zou kunnen want het slaat nergens op.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:19
Rugby82 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:22:
[...]

Klopt helemaal en dat piepje is helaas niet uit te zetten. Ik rij bijna alles op iPedal en CC dus heb het maar leren accepteren. Het zou een geweldige optie zijn als dat piepje uit zou kunnen want het slaat nergens op.
Zet de recuperatiestand gewoon in "auto" dan heb je die piepjes niet en past de auto automatisch het terugwinnen aan de weg op basis van de navi info. Is gebleken efficienter dan de standaard I-pedal modus.
Ik rij er al 60K km mee en wil niet anders meer

[ Voor 4% gewijzigd door rvdgaag op 17-02-2024 09:33 ]

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
rvdgaag schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Zet de recuperatiestand gewoon in "auto" dan heb je die piepjes niet en past de auto automatisch het terugwinnen aan de weg op basis van de navi info. Is gebleken efficienter dan de standaard I-pedal modus.
te lui om het op te zoeken.... ;-) maar betekent het dat je moet navigeren om de stand auto te laten werken of werkt dat ook 'op de achtergrond' op basis van geolocatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:24
Volgens mij wordt in de Auto stand het regeneratie-niveau aangepast aan het gedrag van het voertuig dat voor je rijdt: als de afstand korter wordt, doordat de auto voor je afremt, dan verhoogt het regeneratie-niveau. Maar niet tot complete stilstand, dus het blijft opletten bij nadering van een stoplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:27
tvc15 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:02:
Volgens mij wordt in de Auto stand het regeneratie-niveau aangepast aan het gedrag van het voertuig dat voor je rijdt: als de afstand korter wordt, doordat de auto voor je afremt, dan verhoogt het regeneratie-niveau. Maar niet tot complete stilstand, dus het blijft opletten bij nadering van een stoplicht.
Zoals ik dit lees, gedraagt de auto precies hetzelfde als je in de stad, of waar dan ook, cruise control inschakelt en op de ter plekke max snelheid instelt. Dus in de bebouwde kom stel je cc in op 50 (of 54 bij mij) .en de auto regelt alles zelf, en stopt ook gewoon achter je voorligger als deze voor het rode licht stopt. En als het licht op groen springt, gaat je voorligger rijden, en de ioniq volgt vrolijk weer je voorligger, ideaal....
Dus ik schakel eigenlijk altijd de cc in in een drukke doorgaande weg met verkeerslichten, zo lui, maar wel lekker.. :) :) werkt ook heerlijk bij files

[ Voor 7% gewijzigd door wim1955 op 17-02-2024 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:47
[...]

Pakt een bak 🍿 om aflevering 63839573 van deze discussie te volgen... Kijken wie ik nu ga supporten *O*

[ Voor 3% gewijzigd door amw82 op 17-02-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
[...]

Auto heb ik uitgebreid geprobeerd maar is niet mijn ding. Ik vind iPedal veel fijner werken en dan neem ik de piepjes maar voor lief.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag viel op zowel de heen- als de terugweg de SCC spontaan uit. 13 graden, droog en na 40 minuten ineens de melding "controleer veiligheidssystemen voorkant" en daarna de melding dat de SCC niet werkt (niet aan de voorwaarden voldaan). Even gestopt, auto uit en aan maar helaas. Half uur verderop de route hapje gegeten en zowaar: de SCC deed het weer bij de herstart. Op de terugweg na 65 minuten hetzelfde gezeur.

Maandag maar even bellen met de dealer.

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 17-02-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:33
de meester01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:51:
Vandaag viel op zowel de heen- als de terugweg de SCC spontaan uit. 13 graden, droog en na 40 minuten ineens de melding "controleer veiligheidssystemen voorkant" en daarna de melding dat de SCC niet werkt (niet aan de voorwaarden voldaan). Even gestopt, auto uit en aan maar helaas. Half uur verderop de route hapje gegeten en zowaar: de SCC deed het weer bij de herstart. Op de terugweg na 65 minuten hetzelfde gezeur.

Radar misschien vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 22:50
de meester01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:51:

Kan een keer gebeuren, bijvoorbeeld door wat vuil of heel slecht weer. Ik zou daar nou niet meteen voor naar de dealer gaan. Als het vaker voorkomt, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Gisteren, toevallig onderweg naar de dealer (schade op laten nemen voor een kleine verhaal schade aan de kofferbak klep), viel het mij halverwege de rit op dat het koud was in de auto en de ramen gingen beslaan. Kijkend naar de temperatuur, stond er helemaal niets aangegeven. Auto, Climate en Warmer etc. knoppen reageerden niet, de climate control was dus compleet uitgeschakeld en reageerde niet meer.
Bij het eerstvolgende stoplicht de auto even uit en aan gedaan, probleem opgelost. Was geen bekend issue bij de dealer. In dit geval 1x is geen x dus we houden het in de gaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 17-02-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:34:
[...]

Kan een keer gebeuren, bijvoorbeeld door wat vuil of heel slecht weer. Ik zou daar nou niet meteen voor naar de dealer gaan. Als het vaker voorkomt, dan wel.
Op 2 aparte ritten dezelfde melding ? De zwarte lijst tussen de koplampen is streeploos schoon, nog gepoetst en zoals aangegeven waren de weersomstandigheden super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Blinkend schoon. Met een tissue even gepoetst bij de lunchstop. Een beetje zwarte aanslag, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een gold matte AWD, gisteren nog eens gewassen na 3 maanden :)
Ik merk dat ik vanachter 3 a 4 tal roestvlekjes had, heel kleine stipjes.

Volgens mij ijzer particles die op de lak blijven zitten maar ze gaan wel roesten.
de meeste kreeg ik weggepoetst. 2 blijven wel.

Denk niet dat de lak zelf roest of het metaal eronder (dat hoop ik).
maar dat het een vlek is die moeilijk weg gaat.

nog iemand gemerkt?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
bij andere auto's wel en dan was het vliegroest van iemand met een slijptol oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Marcel2020 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:13:
bij andere auto's wel en dan was het vliegroest van iemand met een slijptol oid.
Ik heb ook ooit roestplekjes gehad omdat mijn auto naast het spoor geparkeerd stond.
Dat kwam door vonken van de bovenleiding van de passerende treinen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Op 2 aparte ritten dezelfde melding ? De zwarte lijst tussen de koplampen is streeploos schoon, nog gepoetst en zoals aangegeven waren de weersomstandigheden super.
Klinkt alsof er een storing aan de Front Radar aan zit te komen. Mijne is namelijk ook aan de beurt. Een tijdje terug begon het, maar ging het ook weer weg. Nu komt het vaker terug, en duurt het ook langer. Tot het moment dat de storing helemaal niet meer weg gaat. Gelukkig moet ik volgende week voor het 90k onderhoud, dus dan kunnen ze er even goed naar kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
[...]

Werkt dat ook als je Google Maps gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:19
Ja want je hoeft niet te navigeren ! Het systeem heeft sowieso toegang tot de kaartdata van de auto en gebruikt ook de front radar.

[ Voor 56% gewijzigd door rvdgaag op 19-02-2024 08:46 ]

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:31:
[...]

Klinkt alsof er een storing aan de Front Radar aan zit te komen. Mijne is namelijk ook aan de beurt. Een tijdje terug begon het, maar ging het ook weer weg. Nu komt het vaker terug, en duurt het ook langer. Tot het moment dat de storing helemaal niet meer weg gaat. Gelukkig moet ik volgende week voor het 90k onderhoud, dus dan kunnen ze er even goed naar kijken :)
Nu elke keer bij het starten van de auto al de melding dus mijn leken conclusie is: nie goe nie.

Dealer belt me terug voor een diagnose afspraak. Kan een los stekkertje zijn maar de verwachting is : kaputt.

[ Voor 6% gewijzigd door de meester01 op 19-02-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Helaas is het 12v accuprobleem ook niet aan mij ontsnapt. Voor de 3e keer stond ik met een lege 12v accu.

De dealer heeft de accu doorgemeten en geeft aan dat ie nu kapot is. Net anderhalve maand buiten de 2-jarige garantie.

Zaterdagochtend had ik de auto geparkeerd met 14% SoC. As usual, geen bijzonderheden, niet aan de lader.
Zondagochtend om 07u37 gaf Bluelink de melding “[Alarm] Vehicle off, but Tail light still on”
En een uur later weer dezelfde melding.
Een uur of twee later ben ik gaan kijken: de drl waren half aan (letterlijk voor de helft) en de auto deed niets meer. Gecontroleerd: verlichting staat op automatisch en had dus uit moeten staan, achterklep/deuren waren gesloten.

De dealer heeft de accu vervangen. De metingen lieten een normaal sluipverbruik zien over de afgelopen 30 dagen. Ik heb geen dashcam, lampjes, druppellader, wallbox met groene instellingen. Er was geen service-actie bekend voor de 12v.

Ik zal een bericht aan Hyundai NL sturen met deze ervaring, wellicht komt die service-actie dan sneller naar Europa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oam56jUggnn7tXGFVLk5i8xu3MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JKWRc5FPOAezVvRVTATXlbo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Astronaut op 19-02-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
de meester01 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Nu elke keer bij het starten van de auto al de melding dus mijn leken conclusie is: nie goe nie.

Dealer belt me terug voor een diagnose afspraak. Kan een los stekkertje zijn maar de verwachting is : kaputt.
Ik ben benieuwd of ze jou wel terugbellen. Het is mij afgelopen jaar al een keer of 10 beloofd, maar Herwers Apeldoorn heeft me nog nooit teruggebeld. En als ik aan de balie vraag wat ik verkeerd doe zeggen ze dat het niet aan mij ligt, dat langsrijden de enige manier is om iemand te pakken te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Astronaut schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:56:
Helaas is het 12v accuprobleem ook niet aan mij ontsnapt. Voor de 3e keer stond ik met een lege 12v accu.

De dealer heeft de accu doorgemeten en geeft aan dat ie nu kapot is. Net anderhalve maand buiten de 2-jarige garantie.

Zaterdagochtend had ik de auto geparkeerd met 14% SoC. As usual, geen bijzonderheden, niet aan de lader.
Zondagochtend om 07u37 gaf Bluelink de melding “[Alarm] Vehicle off, but Tail light still on”
En een uur later weer dezelfde melding.
Een uur of twee later ben ik gaan kijken: de drl waren half aan (letterlijk voor de helft) en de auto deed niets meer. Gecontroleerd: verlichting staat op automatisch en had dus uit moeten staan, achterklep/deuren waren gesloten.

De dealer heeft de accu vervangen. De metingen lieten een normaal sluipverbruik zien over de afgelopen 30 dagen. Ik heb geen dashcam, lampjes, druppellader, wallbox met groene instellingen. Er was geen service-actie bekend voor de 12v.

Ik zal een bericht aan Hyundai NL sturen met deze ervaring, wellicht komt die service-actie dan sneller naar Europa.

[Afbeelding]
Heb 2 weken geleden exact hetzelfde probleem gehad. De 12V accu is 2 jaar geleden een keer eerder zomaar leeg geweest en ik heb toen een starthulp gekocht. Daar heb ik nu veel plezier van gehad. Nu de accu kapot is, is hij 6 maanden buiten garantie. Monteur vond het toch wel snel na 2,5 jaar en informeerde of er coulance mogelijk was, helaas..... Nog in de garage heb ik op internet een AGM accu voor € 133 besteld en die er de volgende dag in gezet. Hopelijk ben ik nu beschermd tegen accu beschadiging door ongewild ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:21
nietwijk schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Ik ben benieuwd of ze jou wel terugbellen. Het is mij afgelopen jaar al een keer of 10 beloofd, maar Herwers Apeldoorn heeft me nog nooit teruggebeld. En als ik aan de balie vraag wat ik verkeerd doe zeggen ze dat het niet aan mij ligt, dat langsrijden de enige manier is om iemand te pakken te krijgen. 8)7
Ze bellen inderdaad vrijwel nooit terug. Ze zijn ook niet altijd even consistent met hun beantwoording. Gewoon blijven bellen en schrijf de naam op van wie je hebt gesproken. Nadat ik een keer 4x had gebeld konden ze wel terugbellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Astronaut schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:56:

Tja, onder de 20% SOC wegzetten, dan wordt de 12 volt accu niet meer bijgeladen, dus de kans op een lege 12 volt accu is vrij groot.

Zie ook topic start:
Laat de auto niet te lang onder de 20% SOC staan, want dan wordt de 12 volt batterij niet meer bijgeladen

Maar misschien wist je dit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Tja, onder de 20% SOC wegzetten, dan wordt de 12 volt accu niet meer bijgeladen, dus de kans op een lege 12 volt accu is vrij groot.
Dat is eigenlijk te gek voor woorden. Bij een ICE auto kan je de auto ook enkele dagen stil laten staan zonder de 12v accu bij te laden zonder issues.
Dit vertellen ze je bij het ophalen van je nieuwe auto er ook niet bij vanuit de dealer. Dat mag dus geen "producteigenschap" zijn.
Bij veel andere EV modellen is dit ook geen issue. Hyundai heeft nog veel werk te verrichten met 12v batterij management.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Het is ze gelukt en binnen een uurtje of 3, ik kan alleen pas over 5 weken terecht voor diagnose. En wie weet hoe lang het daarna nog moet duren voordat e.e.a. gerepareerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
[...]

Mijne is spontaan weer genezen! *O*

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 14-06 10:12
Zo, eindelijk geleverd! Ik heb dus ook ingezet op de ICCU/12V loterij 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3xngMBxIdC312aAOi_otmoqNJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPTQSzgFyhJpTXlCsw6KSo8l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Mijne is spontaan weer genezen! *O*
Lucky jij :+

Mijn vrouw legt 95% van de kilometers af dus die zal het wel melden. Als het toch herstelt ga ik wel even naar de dealer. Dit soort dingen is toch vaak terminaal voor het betreffende onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-06 10:18
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad. In eerste instantie verholpen door een calibratie, maar na ongeveer 200km wederom defect. 13 maart wordt de frontradar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

McRizzo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad. In eerste instantie verholpen door een calibratie, maar na ongeveer 200km wederom defect. 13 maart wordt de frontradar vervangen.
Nou, dan gaan we het traject maar in :)

Liever nu tijd insteken dan na afloop van de garantie een dikke rekening te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Zie ook topic start:
Laat de auto niet te lang onder de 20% SOC staan, want dan wordt de 12 volt batterij niet meer bijgeladen

Maar misschien wist je dit al.
SoC was 36 uur onder de 20% (maar heeft niet stil gestaan). Daaraan voorafgaand een grotere rit gemaakt.

Dat zou niet tot een platte 12v moeten kunnen leiden. Heb alleen met deze auto nu dus meerdere platte gehad, de auto’s daarvoor (ook elektrische) nooit.

Weet iemand of de Kona/ev6 hetzelfde ervaart?

Overigens heeft de dealer het keurig afgehandeld!

[ Voor 3% gewijzigd door Astronaut op 19-02-2024 18:46 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06 10:02
Even een (postieve) ervaring delen over een lange reis.

Deze week op wintersport richting Salzburg, ca 1000km. Was de eerste keer zo'n lange rit en vond het wel een 'dingetje' vooraf. Kan niet anders zeggen dat het mee is gevallen en ik enorm tevreden ben.

- De eindbestemming ingegeven op de on-board navigatie en gekozen om tussenstops te laten maken door de on-board voor het laden. Geen ABRP, Google maps of wat dan ook gebruikt.
- Als aanbieders vooral de bekenden aangevinkt zoals Ionity, Allegro, FastNet, Shell, EnBW etc. Omdat ik een 'druppel' heb van Eneco kan ik op veel plaatsen laden (lease auto), maar toch niet overal (bv. Aral werkt niet).
- Wat ik enorm goed vond werken was het onderweg wijzigen van de laadstations. De on-board was wat voorzichtig en ging soms bij 35% al laden. Onderweg hield ik het verbruik wat in de gaten en als ik zelf van mening was dat ik wel iets verder door kon rijden, zocht ik via de Navigatie een station net verderop. Deze dan als tussenpunt toevoegen. Wat ik verrassend goed vond werken is dat de on-board dit dat als het eerstevolgende laadpunt herkent en degene die hij zelf had voorgesteld verwijdert en de route herpland. Dit had ik nog niet eerder gezien en werkte erg goed.
- Misschien heel suf, maar wat mij nu pas opviel bij het zoeken naar extra laadstations is een klein icoon die aangeeft of het laadstation links of rechts van de route ligt. Zeker in Duitsland handig om te voorkomen dat je om moet rijden omdat het station toch aan de andere kant van de weg ligt
- Ook de indicatie van de bezetting van laadstations was gewoon goed. De Ionity app bijvoorbeeld is een paar minuten sneller met de upate dan de on-board navigatie, maar dat mag geen naam hebben. Nooit hoeven wachten
- De on-board geeft goed weer welke stations bezet zijn en houdt hier ook rekening mee met plannen. Natuurlijk zelf wel opletten als je een ander station kiest!
- Ook de file meldingen en ander verkeersinfo vond ik goed en ook de Navigatie zelf was gewoon prima in orde. 1x verkeerd gereden, maar door mijn eigen onoplettendheid.
- Gelukkig werkte de 'druppel' van Eneco overal, hierdoor nooit problemen met betalen gehad.

Dan de stations zelf....een groot verschil. Heb 4x geladen en bij 4 aanbieders: FastNed, Shell, Allegro, Ionity. Bij FastNed een teleurstelling - eigenlijk zoals altijd. Kwam niet verder dan ca. 70kWh (keurig voorverwarmd, 400kWh paal). Shell tikte de 130 aan, Allegro 150 en Ionity een dikke 200. Ionity dus met kop en schouders boven de rest uit. Bij Allegro had ik ‘slechts' een 150kWh paal en daarmee was 150kWh laden dus eigenlijk ook prima (de 300kW paal was bezet bij het station, gaan er Hollanders met een Enyaq aan een 300kW paal staan….waarom? Dat ding kan toch niet meer dan max 150 laden😜)

Bij het IONITY laadstation wel even ‘mooi’ momentje Hyundai Power…stonden ook een Audi en een Peugeot te laden …kwamen beiden niet verder dan ca. 50kWh (bij ca. 50% batterij). De Ioniq5 bijna 4x zo snel dus! Een van DE redenen voor mij om destijds de Ioniq5 te kiezen

Al met al een goede eerste ervaring op een langere reis. 1000km, 12h rijden, 4x laden (25-30min gemiddeld). viel mij enorm mee. Geeft goede moed voor de terugreis.

[ Voor 10% gewijzigd door IwanVb op 20-02-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
de meester01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Blinkend schoon. Met een tissue even gepoetst bij de lunchstop. Een beetje zwarte aanslag, meer niet.
Bij mij doet hij het sinds gisteren ook niet meer. Gebeurde in regenbui, dat is wel vaker. Maar deze keer niet meer tot leven te brengen. Zelfs de harde reset vandaag (accu kabel los) 2x gedaan en geen resultaat. Overigens is na een harde reset het klimaatsysteem ook uit. Lijkt een beetje op die andere post. Maar op “ auto” drukken schakelt hem weer in. Moet dus wel naar de dealer voor de SCC. Laat ik gelijk maar weer eens het “ zwalken” afstellen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Sjoerdvt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:59:
[...]

Bij mij doet hij het sinds gisteren ook niet meer. Gebeurde in regenbui, dat is wel vaker. Maar deze keer niet meer tot leven te brengen. Zelfs de harde reset vandaag (accu kabel los) 2x gedaan en geen resultaat. Overigens is na een harde reset het klimaatsysteem ook uit. Lijkt een beetje op die andere post. Maar op “ auto” drukken schakelt hem weer in. Moet dus wel naar de dealer voor de SCC. Laat ik gelijk maar weer eens het “ zwalken” afstellen. :-(
Zwalken is ook 'hardware' gerelateerd. Ze moeten de sensoren in de stuurkolom afplakken met alu-tape tegen interferentie van buitenaf. Stuurhoeksensor zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
de meester01 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Zwalken is ook 'hardware' gerelateerd. Ze moeten de sensoren in de stuurkolom afplakken met alu-tape tegen interferentie van buitenaf. Stuurhoeksensor zo uit mijn hoofd.
Sinds de laatste update is het zwalken aanmerkelijk toegenomen, tot het niveau van vóór de service handeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 11:04

MicheldeGoey

Project 45

Vielleicht schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Sinds de laatste update is het zwalken aanmerkelijk toegenomen, tot het niveau van vóór de service handeling.
Hier dezelfde ervaring. Voor de update was het zwalken helemaal weg, nu is het een beetje terug. Niet dramatisch, maar merkbaar wat slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:55
[...]

Idem hier ook net als hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
[...]

ik ben dus niet de enige, begon afgelopen weekend al aan mijzelf te twijfelen O-)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:02
[...]

Paar weken terug heb ik dit zelfde gehad. Inmiddels heb ik er geen last meer van.
Dus wellicht dat het systeem opnieuw moet 'leren'?

Dit is vergelijkbaar als toen ik hem van de dealer afhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
demonic schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Paar weken terug heb ik dit zelfde gehad. Inmiddels heb ik er geen last meer van.
Dus wellicht dat het systeem opnieuw moet 'leren'?

Dit is vergelijkbaar als toen ik hem van de dealer afhaalde.
We zijn inmiddels 3 maanden en 12k km verder. Je zou toch denken dat het systeem dan inmiddels wel iets opgestoken moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Laatst online: 17:37
[...]

Hoe is jouw ervaring bij Herwers Apeldoorn?

Ik heb mijn Ioniq 5 bij Herwers Deventer gekocht, maar ben niet echt te spreken over de service daar om verschillende redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Crocidolite schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Ik ervaar vooral problemen qua planning. Een keer voor schadeherstel geweest en dan breng je de auto op maandagochtend, die wordt naar de achterhoek gereden zie ik - daar zit de schadeherstel club - om dan dinsdagmiddag te horen dat de onderdelen er niet zijn. Krijg ik hem dan vandaag (dinsdag) terug? Nee nee, daar hebben we geen tijd voor. Morgen na de middag pas.

Enfin: daar was een tweede afspraak voor nodig.

Onderhoudsbeurt met een updates/service acties. Om 08:30 brengen en dan om 1600 een belletje krijgen dat ze geen tijd meer hebben voor de updates? Dafuq 8)7 Waarom hang je hem niet direct aan de computer? Mogen we hem nog een dagje houden? Nee, ik moet morgen naar klanten.

Kun je wéér een extra keer langskomen :X

De kwaliteit van de werkzaamheden is in mijn beleving goed voorzover ik dat kan beoordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door de meester01 op 20-02-2024 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
IwanVb schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:26:
Even een (postieve) ervaring delen over een lange reis.

Deze week op wintersport richting Salzburg, ca 1000km. Was de eerste keer zo'n lange rit en vond het wel een 'dingetje' vooraf. Kan niet anders zeggen dat het mee is gevallen en ik enorm tevreden ben.

- De eindbestemming ingegeven op de on-board navigatie en gekozen om tussenstops te laten maken door de on-board voor het laden. Geen ABRP, Google maps of wat dan ook gebruikt.
- Als aanbieders vooral de bekenden aangevinkt zoals Ionity, Allegro, FastNet, Shell, EnBW etc. Omdat ik een 'druppel' heb van Eneco kan ik op veel plaatsen laden (lease auto), maar toch niet overal (bv. Aral werkt niet).
- Wat ik enorm goed vond werken was het onderweg wijzigen van de laadstations. De on-board was wat voorzichtig en ging soms bij 35% al laden. Onderweg hield ik het verbruik wat in de gaten en als ik zelf van mening was dat ik wel iets verder door kon rijden, zocht ik via de Navigatie een station net verderop. Deze dan als tussenpunt toevoegen. Wat ik verrassend goed vond werken is dat de on-board dit dat als het eerstevolgende laadpunt herkent en degene die hij zelf had voorgesteld verwijdert en de route herpland. Dit had ik nog niet eerder gezien en werkte erg goed.
- Misschien heel suf, maar wat mij nu pas opviel bij het zoeken naar extra laadstations is een klein icoon die aangeeft of het laadstation links of rechts van de route ligt. Zeker in Duitsland handig om te voorkomen dat je om moet rijden omdat het station toch aan de andere kant van de weg ligt
- Ook de indicatie van de bezetting van laadstations was gewoon goed. De Ionity app bijvoorbeeld is een paar minuten sneller met de upate dan de on-board navigatie, maar dat mag geen naam hebben. Nooit hoeven wachten
- De on-board geeft goed weer welke stations bezet zijn en houdt hier ook rekening mee met plannen. Natuurlijk zelf wel opletten als je een ander station kiest!
- Ook de file meldingen en ander verkeersinfo vond ik goed en ook de Navigatie zelf was gewoon prima in orde. 1x verkeerd gereden, maar door mijn eigen onoplettendheid.
- Gelukkig werkte de 'druppel' van Eneco overal, hierdoor nooit problemen met betalen gehad.

Dan de stations zelf....een groot verschil. Heb 4x geladen en bij 4 aanbieders: FastNed, Shell, Allegro, Ionity. Bij FastNed een teleurstelling - eigenlijk zoals altijd. Kwam niet verder dan ca. 70kWh (keurig voorverwarmd, 400kWh paal). Shell tikte de 130 aan, Allegro 150 en Ionity een dikke 200. Ionity dus met kop en schouders boven de rest uit. Bij Allegro had ik ‘slechts' een 150kWh paal en daarmee was 150kWh laden dus eigenlijk ook prima (de 300kW paal was bezet bij het station, gaan er Hollanders met een Enyaq aan een 300kW paal staan….waarom? Dat ding kan toch niet meer dan max 150 laden😜)

Bij het IONITY laadstation wel even ‘mooi’ momentje Hyundai Power…stonden ook een Audi en een Peugeot te laden …kwamen beiden niet verder dan ca. 50kWh (bij ca. 50% batterij). De Ioniq5 bijna 4x zo snel dus! Een van DE redenen voor mij om destijds de Ioniq5 te kiezen

Al met al een goede eerste ervaring op een langere reis. 1000km, 12h rijden, 4x laden (25-30min gemiddeld). viel mij enorm mee. Geeft goede moed voor de terugreis.
Daarom ben ik blij dat Ionity heeft aangegeven toch meer palen in Nederland te willen plaatsen. Nog 0 x teleurgesteld als het gaat om laad snelheid.

Ergernis dat tragere auto's aan de sneller palen hang... ze moete lesje krijgen bij aanschaf van auto. Ooit een mevrouw met een e-golf uitgelegd dat het niet uit maakt wat op de paal staat, de auto zelf een max heeft. "Ik zet hem aan de 300 want die is sneller als de 150 :'( "

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 01:04
Na lang wikken en wegen (en véél YouTube video’s kijken) is de knoop doorgehakt, toch gekozen voor de IONIQ 5 N, nu begint het wachten. De indicatiedatum voor levering was eind april, zien of dat nog opschuift.
Intussen nog maar eens goed (voor de zoveelste keer) door dit topic gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg4PNJnEyToUzYwE38z3hLbneiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VugM1YPpuwtyPStTzoAgCh5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Crocidolite schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Ik heb mijn Ioniq 5 bij Herwers Deventer gekocht, maar ben niet echt te spreken over de service daar om verschillende redenen.
Het begint al dat je niet met de vestiging/ een serviceadviseur kan bellen. Je moet altijd een afspraak maken via een centraal telefoonnummer. Zij willen best doorverbinden, maar bij de vestiging neemt niemand op. Terugbellen doen ze ook niet, zelfs niet als de beste dame het de 4e keer belooft. Gevolg is dat je altijd een 2e keer moet komen. De eerste keer moet je een maand wachten op de afspraak om het probleem uit te komen leggen, waarop ze vervolgens een nieuwe afspraak inplannen om de werkzaamheden weer een maand later alsnog uit te voeren. Ze zouden te druk zijn, maar op deze manier houd je jezelf en je klanten ook wel zoet. Mijn grootste ergernis is communicatie. Dat lijkt me tevens het makkelijkste te verbeteren door de telefoon gewoon eens op te pakken. De werkzaamheden opzich hoor je me niet over klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhamelink
  • Laatst online: 16:33
Hier staat VCU update die laden 12 volt batterij tot 10% mogelijk moet maken https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10244986-0001.pdf
“ 12V battery saver logic update allows charging from EV Battery as low as 10% SOC when parked. “

Is dit ook al in NL beschikbaar?

I5rijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

KriVaDesign schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:01:
Na lang wikken en wegen (en véél YouTube video’s kijken) is de knoop doorgehakt, toch gekozen voor de IONIQ 5 N, nu begint het wachten. De indicatiedatum voor levering was eind april, zien of dat nog opschuift.
Intussen nog maar eens goed (voor de zoveelste keer) door dit topic gaan.
[Afbeelding]
Congratz. Een racemachine.
Wat kost hij eigenlijk?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 01:04
In België, met de huidige korting, kwam het totaal voor ons op ongeveer €76000.
Geen goedkoop speelgoed, daar ben ik me terdege van bewust, maar binnen de mobiliteitsituatie van mijn gezin is er zeker ruimte voor. Ik heb het volledige bereik van de I5N niet dagelijks nodig. Op dagen dat ik wel écht lange afstanden doe en/of meer spullen moet meenemen dan ik in de I5N kwijt kan, is er nog steeds onze Skoda Superb Combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
multipasser schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Congratz. Een racemachine.
Wat kost hij eigenlijk?
Hier de NL prijslijst
€ 73.995,- inclusief afleverkosten
€ 895,- voor panoramadak <-- enige optie die je kan/hoeft te kiezen
€ 695,- tot € 1.095,- voor de lak (als je de gratis "Soultronic Orange Pearl Mica" niet wilt)

En ik verwacht dat je makkelijk € 1.000,- van de prijs af krijgt als je om een offerte vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 21-02-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 21:34

Killemall

Can you say Moooh !!??

[...]

Goed (?) om te horen dat anderen het ook hebben. Heb namelijk dezelfde ervaring. De uitslag is wel wat minder maar voelt nog steeds als 5 glazen bier ;-( . Bij de laatste beurt aangegeven maar de monteur heeft het zelf niet vast kunnen stellen, dus rijd ik er nu al weer maanden mee rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:50
[...]

Afgelopen weekend naar Limburg geweest en dus veel de HDA aangehad, inderdaad is het corrigeren (zwalken) weer erger geworden op een of andere manier.
Ook merk ik de laatste tijd dat de auto vaker een noodstop wil maken omdat hij blijkbaar denkt dat er een auto voor mij zit terwijl deze er nog lang niet is of helemaal niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Stephan_haarlem schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Afgelopen weekend naar Limburg geweest en dus veel de HDA aangehad, inderdaad is het corrigeren (zwalken) weer erger geworden op een of andere manier.
Ook merk ik de laatste tijd dat de auto vaker een noodstop wil maken omdat hij blijkbaar denkt dat er een auto voor mij zit terwijl deze er nog lang niet is of helemaal niet is.
niet zelfde ervaring - ook naar Limburg geweest en naar zee en ... een 100km in de laatse dagen ..; veel autostrade zoel rustig als druk verkeer. Ervaar geen onnodige noodstoppen of zwalken ... werkt prima.
Heb een 2024 model ...
Pagina: 1 ... 212 ... 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic