Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:26
souris schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:23:
[...]

Heb je een trekhaak? Ik heb iets vergelijkbaars gehad en mijn auto dacht toen dat er een aanhanger aan zat. In die modus wordt de regeneratie beperkt.
Ik heb iig wel een trekhaak. Hoe heb je de auto duidelijk gemaakt dat er geen aanhanger aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

souris schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:23:
[...]

Heb je een trekhaak? Ik heb iets vergelijkbaars gehad en mijn auto dacht toen dat er een aanhanger aan zat. In die modus wordt de regeneratie beperkt.
Klopt, ik had de fietsendrager dr achter! 8)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Eboeker schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb iig wel een trekhaak. Hoe heb je de auto duidelijk gemaakt dat er geen aanhanger aan hangt?
Dan kan het probleem zitten in het kastje dat de lichten van de aanhanger aanstuurt. Dat moet dan vervangen worden. Of evt is de bekabeling daarvan niet in orde.

Misschien kun je in de settings nog iets instellen bij aanhangmodus. Dat zou je op 'OFF' kunnen zetten in plaats van 'AUTO'.

Het zou trouwens ook nog kunnen dat de 'SNOW' modus geactiveerd was. Dan is regeneratief remmen beperkt tot level 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
eyegraphic schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik kom hier even op terug.
Sinds ik in Bluelink net boven het laadschema elke dag een geplande vertrektijd heb ingesteld, lijkt het probleem van het vergeten van het daltarief van de baan.

Het lijkt er dus op dat het laadschema en de geplande vertrektijd een en/en verhaal is in plaats van een en/of.
Bedankt voor de melding. Alleen lastig als je niet elke dag een gepland schema nodig hebt. Ik zal het over een week of twee weer proberen, eerst moet mijn laadunit gerepareerd worden :-(

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Zouden er niet meer auto’s geproduceerd zijn dan de forumleden? Dan valt me dat wel tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Razwer schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:43:
[...]

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is [..]
Sneren is niet netjes.
Dat zag je goed en snel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Razwer schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:43:
[...]

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kom je er snel achter dat het toch wel een wereldwijd probleem is. The Ioniq guy hield recent nog een poll om in kaart te krijgen hoe groot het probleem was onder zijn viewer base.
Sneren is niet netjes.
Als je kijkt naar het aantal verkochte auto's en het aantal problemen valt het best mee, het probleem zit 'm in de enorme levertijd, en sneren is niets mis mee als iemand dit forum in gijzeling houdt met z'n gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ezi70 schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:16:
[...]
Als je kijkt naar het aantal verkochte auto's en het aantal problemen valt het best mee
Volgens mij publiceert Hyundai geen cijfers dus ben ik benieuwd naar je betrouwbare bron over deze cijfers.
Arbitrair gegis vind ik minstens zo vervelend als zeurende mensen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Het was bewust dubbelzinnig.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 24-04-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Razwer schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:31:
[...]
Volgens mij publiceert Hyundai geen cijfers dus ben ik benieuwd naar je betrouwbare bron over deze cijfers.
Amen.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 22:18
Razwer schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:31:
[...]
Ik kijk altijd op de BOVAG site voor verkoopcijfers.
Iemand opperde al eerder op deze site dat dit waarschijnlijk alleen auto’s betreffen die via bij BOVAG aangesloten bedrijven verkocht zijn.
Ik heb BOVAG gebeld en zij geven aan dat deze cijfers van de RDW en importeurs komen.
En al is dat niet zo: ik kan mij slecht voorstellen dat er (veel) nieuwe Hyundai’s verkocht worden door garages die niet bij BOVAG zijn aangesloten.

Dus: voor de cijfers zie:
https://www.bovag.nl/pers...uto-s-naar-merk-model-per

Als je de December maanden bekijkt zie je ook de totale aantallen van dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:46:
[...]

Ik kijk altijd op de BOVAG site voor verkoopcijfers.
Via de RDW API kan je alle tenaamstellingen bijhouden. @ZuinigeRijder houd dit goed bij in het leveringen topic.
Hier in het topic zie ik veelal giswerk over hoe vaak een bepaald probleem voor komt. Deze cijfers zijn, voor zover ik weet, niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
de meester01 schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:28:
[...]

Raar, de gereden kilometers kloppen exact.

We doen het er maar mee dan :+
De app klopt inderdaad niet... zal idd wel zoiets van 15% positief afwijken.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Gisteren avond rond 23.30 ging het alarm spontaan af. Oorzaak: lege 12v accu.

Handmatig de auto open gemaakt, druppellader op de accu, dashcam los getrokken, auto weer op slot en verder slapen.
12v accu is nu weer prima. Ik vermoed de hardwired dashcam als hoofdoorzaak... toch maar een accu er bij kopen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Ik denk eerder dat je de dashcam anders moet aansluiten, zodanig dat deze spanningsloos is als contact uit is. Een andere accu loopt net zo hard leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 22:55
Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met vervangen van het panoramadak / vision roof / sunroof ?

Afgelopen weekend een barst in het panoramadak ontdekt. Dat gings als volgt: Schat, is dat een barst in het dak ? Ik dacht dat zal toch niet ?
Van buiten is het echt heel moeilijk te zien, zelfs als je weet dat ie er zit. Van binnenuit vanuit bijrijdersstoel te is de scheur wel te zien. De scheur lijk van de zijkant naar binnen te lopen en vervolgens een 90 graden bocht naar voren te maken. Ik weet niet hoe lang hij er al zit. Maar goed wat een pech. Ik heb voor volgende week een dealerafspraak gemaakt want ik wil er niet mee blijven rijden. (zal waarschijnlijk ook wel verder scheuren)
Ik ga echt geen idee hoe dit heeft kunnen ontstaan, behalve dat dit gevolg is van verkeerde montage. Hyundai zal wel geen aansprakelijkheid / reparatie onder garantie aanvaarden, ze vinden altijd wel iets om het af te wijzen.
Iemand ervaring met het vervangen van het pano dak ? Het lijk me nogal een lastig ding om te vervangen, met de bekleding. de lijm, rubbers etc. Hebben ze dat netjes gedaan ? Waar heb je het laten doen. Iemand ervaringen of tips ?
Ik hoor graag.
Mvg Vin

Update fotos toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUjx-8SGBIhNOWCLdx8JQ8jPh70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32Y7QdBK5n0x0dT31XMuWoy2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0djKHdxDo3UZB5k1W6MH6bE6Z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUCH22SGxCgmQXXf9tZB7JFY.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door Justvinnie op 25-04-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:21
Carsjubilee (youtube) had dat ook. Hij kreeg m met beschadigde hemel terug en duurde lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
wim1955 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:14:
Ik denk eerder dat je de dashcam anders moet aansluiten, zodanig dat deze spanningsloos is als contact uit is. Een andere accu loopt net zo hard leeg.
Yes bedankt, dat is het plan. Ipv de accu van de auto te gebruiken dus een losse dashcam park mode accu installeren. Die dashcam accu alleen laden tijdens power-on.

De huidige setup zou moeten stoppen wanneer de accu onder 12.1v zakt maar blijkbaar werkt dat niet goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Razwer de 12 volt lood batterijen moeten idealiter niet onder de 12.4 Volt komen. Onder de 50% is voor de IONIQ5 12 volt accu slecht.

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/ZuinigeRijder/hyundai_kia_connect_monitor/main/examples/Lead-Acid-Battery-Voltage-Charts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02 07:41

E19

Omdat jij niet weet hoe het is ontstaan, is het gelijk maar verkeerde montage en dus de schuld van Hyundai?
En je trekt ook al voordat je de dealer gecontacteerd hebt, en er naar hebt laten kijken de conclusie dat je er zelf voor moet opdraaien. Mijn inziens allemaal veel tekort door de bocht.
Justvinnie schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:38:
Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met vervangen van het panoramadak / vision roof / sunroof ?

Afgelopen weekend een barst in het panoramadak ontdekt. Dat gings als volgt: Schat, is dat een barst in het dak ? Ik dacht dat zal toch niet ?
Van buiten is het echt heel moeilijk te zien, zelfs als je weet dat ie er zit. Van binnenuit vanuit bijrijdersstoel te is de scheur wel te zien. De scheur lijk van de zijkant naar binnen te lopen en vervolgens een 90 graden bocht naar voren te maken. Ik weet niet hoe lang hij er al zit. Maar goed wat een pech. Ik heb voor volgende week een dealerafspraak gemaakt want ik wil er niet mee blijven rijden. (zal waarschijnlijk ook wel verder scheuren)
Ik ga echt geen idee hoe dit heeft kunnen ontstaan, behalve dat dit gevolg is van verkeerde montage. Hyundai zal wel geen aansprakelijkheid / reparatie onder garantie aanvaarden, ze vinden altijd wel iets om het af te wijzen.
Iemand ervaring met het vervangen van het pano dak ? Het lijk me nogal een lastig ding om te vervangen, met de bekleding. de lijm, rubbers etc. Hebben ze dat netjes gedaan ? Waar heb je het laten doen. Iemand ervaringen of tips ?
Ik hoor graag.
Mvg Vin

Update fotos toegevoegd:
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:08

GG85

.......

Als mensen het kofferbak oranje gloeilampje willen vervangen door een LED variant waar meer licht uit komt en die qua kleurtemperatuur gelijk is aan de rest van de auto:

https://www.amazon.nl/dp/B08Z35SV64?th=1
(31mm, wit moet je hebben)

Dit is een kwalitatief goed product. Waarom? Nette gelijkrichter waardoor de polariteit niet uit maakt, fatsoenlijke heatsink die fatsoenlijk vast zit en een hoge lichtopbrengst.

Wisselen was letterlijk 2 minuten werk: met een spateltje de lampmodule er uit wippen, melkwitte cover verwijderen, lamp vervangen, en alles weer terug plaatsen.

Eventueel kan je dit nog even bekijken en hele verhaal wbt polariteit van de LED's negeren:
YouTube: First 10 Things To Do To Your Ioniq 5!

[ Voor 16% gewijzigd door GG85 op 25-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Ik heb vandaag V2L getest.

De V2L adapter in de laadpoort werkt prima.

Maar ik krijg het klepje onder de achterbank voor de 220V aansluiting niet open.
In de handleiding staat dat je dit met de “fysieke” sleutel een slag naar links moet draaien.
Dit werkt (bij mij) niet omdat de sleutel niet in het slotje lijkt te passen; ook niet 1 mm.
Moet de auto op voorhand al in Utility mode staan?

Kent iemand dit probleem en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CharlieBulldog Gewoon een schroevendraaier gebruiken.

Zie ook deze video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

CharlieBulldog schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:15:
Ik heb vandaag V2L getest.

De V2L adapter in de laadpoort werkt prima.

Maar ik krijg het klepje onder de achterbank voor de 220V aansluiting niet open.
In de handleiding staat dat je dit met de “fysieke” sleutel een slag naar links moet draaien.
Dit werkt (bij mij) niet omdat de sleutel niet in het slotje lijkt te passen; ook niet 1 mm.
Moet de auto op voorhand al in Utility mode staan?

Kent iemand dit probleem en hoe los ik dit op?
Ja, ik heb hetzelfde gehad, toen ik dit ruim een jaar geleden wilde proberen. Ik strandde ook op het instructieboekje. Maar: niet te moeilijk doen, je krijgt het gewoon open!

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 25-04-2023 16:41 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:22
Het is niet echt een slot waar je de mechanische sleutel in steekt, maar een ondiep gleufje. Je zet de sleutel, of een schroevendraaier, in dat gleufje en draait van de lock naar unlock positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:26:
@Razwer de 12 volt lood batterijen moeten idealiter niet onder de 12.4 Volt komen. Onder de 50% is voor de IONIQ5 12 volt accu slecht.

[Afbeelding]
Tnx!
Ik heb net een Cellink Neo 6 besteld. @BenOnderweg is jouw probleem reeds opgelost met parking mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Ik ga overmorgen vanaf apeldoorn naar Parijs en dacht er aan om onderweg in België te stoppen bij een tesla lader.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een tesla oplader in combinatie met een laadpas? Ik zie namelijk dat je moet betalen via de tesla app.

Mocht het niet kunnen, hebben mensen nog tips voor een plekje waar je kunt lader en fatsoenlijk wat kunt eten onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ckoopmanschap schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:53:
Ik ga overmorgen vanaf apeldoorn naar Parijs en dacht er aan om onderweg in België te stoppen bij een tesla lader.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een tesla oplader in combinatie met een laadpas? Ik zie namelijk dat je moet betalen via de tesla app.

Mocht het niet kunnen, hebben mensen nog tips voor een plekje waar je kunt lader en fatsoenlijk wat kunt eten onderweg?
Voor zover ik weet (maar ben onervaren) alleen de Tesla app. Ik hoop dat je geen V3 supercharger hebt uitgekozen. Deze is (nog) niet compatibel met het E-GMP platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:51:
[...]
Tnx!
Ik heb net een Cellink Neo 6 besteld. @BenOnderweg is jouw probleem reeds opgelost met parking mode?
Helaas, ondanks de uitvoering van de door Viofo geadviseerde laatste update, een reset en alles opnieuw instellen, nog steeds de parking mode niet aan de praat. :-(

Viofo blijft wijzen naar de batterij maar die zit correct aangesloten.
Ik verwacht verder niet veel support meer. :N

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Razwer schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:56:
[...]

Voor zover ik weet (maar ben onervaren) alleen de Tesla app. Ik hoop dat je geen V3 supercharger hebt uitgekozen. Deze is (nog) niet compatibel met het E-GMP platform.
De Tesla Supercharger in Lokeren. Er staat dat hij compatibel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
ckoopmanschap schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:14:
[...]

dat kan alleen via de Tesla App

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
[...]

Het laden werkt misschien, en als het werkt laad je met zeer trage snelheden.
16km verder zit een Allego punt (Laarne) met 300kW. Ik had het wel geweten.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
[...]

Volgens chargemap is het idd een V2.
https://nl.chargemap.com/tesla-supercharger-lokeren.html

Wat motiveert de keuze om bij (deze) supercharger te gaan als ik zo brutaal mag zijn? De kabels van een V2 zijn erg kort dus je zult 2 plekken bezet houden tijdens het laden, de poort bij Tesla vs Hyundai zit aan de andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Razwer schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:10:
[...]

Volgens chargemap is het idd een V2.
https://nl.chargemap.com/tesla-supercharger-lokeren.html

Wat motiveert de keuze om bij (deze) supercharger te gaan als ik zo brutaal mag zijn? De kabels van een V2 zijn erg kort dus je zult 2 plekken bezet houden tijdens het laden, de poort bij Tesla vs Hyundai zit aan de andere kant.
Het idee was om een hapje te halen bij de Albert Heijn die daar tegenover staat. Was wel mooi meegenomen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 10:11
ckoopmanschap schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:51:
[...]

Het idee was om een hapje te halen bij de Albert Heijn die daar tegenover staat. Was wel mooi meegenomen dacht ik.
In Belgie zijn langs de snelweg dan wel betere laadplekken te vinden (lees: sneller) waarbij je ook wel iets vergelijkbaars als bij de appie kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Inderdaad: gaat prima met een schroevendraaier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Kan je bij de MY2023 (dus zonder automatisch uitklappende deurportieren) wel instellen dat de deuren van het slot gaan als je in de buurt bent met je sleutel?
Kan de instelling nergens vinden maar zou wel handig zijn. Dan kan de sleutel namelijk altijd in je zak blijven.

Edit: als je op het vierkantje drukt unlockt hij blijkbaar, alleen bij weglopen gaat hij niet automatisch op slot?

Is dat ook een kwestie van op het vierkantje drukken of?

[ Voor 24% gewijzigd door GG85 op 26-04-2023 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

GG85 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:19:
Kan je bij de MY2023 (dus zonder automatisch uitklappende deurportieren) wel instellen dat de deuren van het slot gaan als je in de buurt bent met je sleutel?
Kan de instelling nergens vinden maar zou wel handig zijn. Dan kan de sleutel namelijk altijd in je zak blijven.

Edit: als je op het vierkantje drukt unlockt hij blijkbaar, alleen bij weglopen gaat hij niet automatisch op slot?

Voor zover ik weet is het vierkantje drukken bij aankomst en om te sluiten. Is een bepaalde ferme korte push die de truc doet!

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
GG85 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:19:

Nee, dat kan helaas niet. Alleen de spiegels klappen uit als je aan komt lopen. Je zal zelf dat vierkantje in moeten drukken of de sleutel moeten gebruiken. Idem als je wegloopt en af wil sluiten. Als je voor je gevoel te hard op dat vierkantje moet drukken helpt het om aan de binnenkant iets op de sensor te plakken. Het klopt dat er sprake is van enige vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Duidelijk, dank. Blijft jammer dat ze het automatisch naar buiten klappen van de deurgrepen er uit gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:53
nietwijk schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:53:
[...]

De remlichten gaan bij i-pedal aan zodra je het gaspedaal volledig loslaat. Als je dat pedaal ook maar iets indrukt blijven je remlichten uit. Kan je in je binnenspiegel zien als het donker is. Op cruisecontrol (non-i-pedal, auto regen?) gaan ze al aan bij lichte regeneratie.

Als je met i-pedal eenmaal stilstaat voor het verkeerslicht gaan de remlichten ook uit.
Alle elektrische auto's die ik tot op heden heb gereden (en dat zijn er best een aantal) gebruiken de G-kracht om te bepalen wanneer de remlichten al dan niet aanmoeten. Ik kan het niet vinden hoe het precies werkt op onze HI5, maar het zou met verbazen als dat anders is.

Oftewel, er is geen precies moment van het gas/rempedaal aan te wijzen wanneer de remlichten aan gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:18:
[...]

Wederom een kleine update.
Vandaag langs de dealer geweest om nog wat spullen uit de auto te halen.

Gehoord dat ze een enkele accucel hebben besteld en deze gaan vervangen, tijdens het zoeken naar de storing hebben ze cellen gewisseld om vast te stellen of de zelfde cel de fout blijft geven. Dit was het geval.

Helaas staat de cel in backorder en weten we nog niet wanneer deze binnen is, zodra deze bij de dealer binnen is gaat de auto naar sassenheim om de cel te vervangen. Het zal dus niet een heel nieuw accupack worden.

Waar ik mij over verbaas is dat ze het pack kunnen open maken zonder de auto helemaal uit elkaar te halen.

We blijven het rustig afwachten.

PS. HyundaiNL blijft een statement hebben dat ze geen vervangend vervoer doen binnen garantiewerk, de dealer (Broekhuis Almere) is durk bezig om dit wel voor elkaar te krijgen.
Hierbij weer een kleine updaten ;(

Onderdeel wordt half juli verwacht, hierna moet deze nog worden ingebouwd.
We wachten het geduldig af....

Tot die tijd rij ik rustig rond in de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
jrk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:13:
Gisterochtend, in heel slecht weer, kreeg ik de melding dat de veiligheidssystemen aan de voorkant waren uitgevallen. Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet raar in zulk slecht weer. [Afbeelding]

Mijn vraag is nu: wanneer gaan ze weer "aan" Op de terugweg - met beter weer - was het nog niet opgelost. Heb zelfs onderweg nog even met sleutel 10 de accu ontkoppeld, in de hoop dat zo'n reset soelaas zou bieden, maar helaas. Feitelijk is de oproep "controleer veiligheidssyteem......", maar wat moet ik dan doen? Met een emmertje sop aan het poetsen of zo?

Mijn vorige auto was een Renault Grand Scenic en daar viel dit systeem ook uit bij slecht weer, maar bij goed weer kwam hij standaard wel weer terug.
Ik heb dit ook en de frontradar is stuk. Ik wacht er nu al meer dan 2 maanden op want het is niet te leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:54
ckoopmanschap schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:53:

E17 net na Lokeren total met 175kw laders
Tankstation met uitgebreide shop / eetgelegenheid
Mocht de Telsa niet werken zit aan de overkant een 50kw lader.

Over Brussel bij Kontich fastned / paar km verder Peutie Fastned / ring Brussel Ionity
Alles na Brussel…. Wat spannender is mijn ervaring😊
In België wordt het wel steeds beter
Total bijna standaard minimaal 2 laders
Let wel op vaak op het voorplein van het station zelf en niet erachter.
Gewoon even goed plannen en dan prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 22:55
Ik kan me geen andere oorzaak bedenken. Een inslag zou toch altijd een putje achterlaten. Ik baal er geweldig van en fouten worden gemaakt, maar mijn ervaringen geven weinig hoop op een nette oplossing van het probleem. We zullen zien...
E19 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:45:
Omdat jij niet weet hoe het is ontstaan, is het gelijk maar verkeerde montage en dus de schuld van Hyundai?
En je trekt ook al voordat je de dealer gecontacteerd hebt, en er naar hebt laten kijken de conclusie dat je er zelf voor moet opdraaien. Mijn inziens allemaal veel tekort door de bocht.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
ChargeMyHyundai verhoogt de AC laadtarieven voor het betaalde abonnement. Gaat van €0,42 naar €0,59/kWh per 1 juni :o. De maandprijs à €9,99 blijft hetzelfde.

In november was het nog €0,32/kWh. Wat een bizarre stijging in minder dan een half jaar.

DC laden daalt dan wel van 85ct naar 83ct (behalve Ionity, geen vaste prijs meer)

De tarieven lijken nu marktconform, maar ik ga toch kijken naar een andere pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
ThijsR schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:07:
Gisteren zijn de twee displays in mijn auto vervangen. Nu gelukkig geen spikkels en bubbels meer in het glas. Ik had me er eigenlijk vooral op verheugd eindelijk Carplay en AA te kunnen gebruiken. Helaas krijg ik nu helemaal geen verbinding meer. Ook niet voor 10-15 min.

Vandaag teruggegaan naar de dealer (Hyundai Velserbeek). Zij kunnen het probleem niet vinden. Hebben als test m'n oude display weer aangesloten en daar werkt de data poort nu ook niet meer mee. Over een maand mag ik terugkomen voor een volledige diagnose. Er is op mijn verzoek nu wel contact met HMNL voor de bestelling van een nieuwe AVN unit. Hoop namelijk dat het probleem straks eind april na 4 maanden eindelijk is opgelost. Overigens over het algemeen wel goede service vanuit Velserbeek.
Vandaag is de AVN unit vervangen door de dealer en Carplay werkt nu als een zonnetje. Erg blij mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
stefxx schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:11:
[...]

Alle elektrische auto's die ik tot op heden heb gereden (en dat zijn er best een aantal) gebruiken de G-kracht om te bepalen wanneer de remlichten al dan niet aanmoeten. Ik kan het niet vinden hoe het precies werkt op onze HI5, maar het zou met verbazen als dat anders is.

Oftewel, er is geen precies moment van het gas/rempedaal aan te wijzen wanneer de remlichten aan gaan lijkt me.
Niet dat ik het heel interessant/belangrijk vind, maar je hypothese komt niet overeen met wat ik ervaar in de praktijk. Bij straffe vertraging met i-pedal blijft het remlicht uit, mits je het gaspedaal niet volledig loslaat. Bij lichte vertraging op de cruisecontrol (auto-regen?) springt het remlicht om de haverklap aan. Dus ook zonder vertragen, maar met gas lossen/lichte regeneratie bij de “heftige” heuvels die we op de veluwe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik ben op vakantie in het moezelgebied met behoorlijk wat hoogteverschil. Vandaag 2 a 3 x een moment gehad dat de auto niet afremde in standje i-pedal. Batterij was met 70% vullingsgraad leeg genoeg voor regeneratie. Dat is dan best ff spannend als je auto niet afremt als je het gaspedaal loslaat voor een kruising of bocht in deze regio. Ik heb het idee dat hij na 1 a 2 seconden wel wakker wordt, maar dan heb ik mijn voet al vol op de rem en sta ik zelf stijf van de adrenaline. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Hoe regenereer je nu het meeste? Ik heb de auto meestal in auto-regen staan met sterke decelleratie en hoef dan meestal pas de laatste ~10 meter licht te remmen.
Nu kwam ik er gisteren achter (auto pas 3 dagen) dat gas loslaten en de laatste ~30 meter de linker peddel naar je toe trekken de auto harder laat remmen en dus (aanname) meer laat regenereren? Dan heb je de rem dus bijna helemaal niet nodig of slechts de laatste paar meter voor een complete stilstand?

Ofwel: lijkt er dus op dat voor het beste resultaat je jezelf even aan moet wennen om met de peddels bij te remmen als gas los niet genoeg remt?
Dus: gas los -> peddel -> rempedaal als het echt moet?

Ik ging er een beetje van uit dat de auto bij het indrukken van het rempedaal eerst zelf maximaal ging regenereren en dan pas remmen via de blokken maar via de peddels lijkt er dus toch meer geregenereerd te worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Enkel in Level 0 is het rempedaal = remmen via de remblokken.

In alle andere gevallen maakt het niet uit of je de flippers gebruikt of het rempedaal: er wordt altijd zo veel mogelijk geregenereerd.

Ik gebruik zelf altijd de Auto stand met lage regeneratie en nooit de flippers want met het rempedaal kan ik veel beter doseren dan via de flippers. Nog steeds hebben veel mensen de indruk dat flippers meer regenereren dan het rempedaal maar dat is dus niet zo. Of en hoe je de flippers gebruikt: het is een persoonlijke voorkeur. Doe maar waar je zin in hebt!

Behalve in stand Level 0 zal de auto dus altijd voor jou zo veel mogelijk regenereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
GG85 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:00:
Hoe regenereer je nu het meeste? Ik heb de auto meestal in auto-regen staan met sterke decelleratie en hoef dan meestal pas de laatste ~10 meter licht te remmen.
Nu kwam ik er gisteren achter (auto pas 3 dagen) dat gas loslaten en de laatste ~30 meter de linker peddel naar je toe trekken de auto harder laat remmen en dus (aanname) meer laat regenereren? Dan heb je de rem dus bijna helemaal niet nodig of slechts de laatste paar meter voor een complete stilstand?

Ofwel: lijkt er dus op dat voor het beste resultaat je jezelf even aan moet wennen om met de peddels bij te remmen als gas los niet genoeg remt?
Dus: gas los -> peddel -> rempedaal als het echt moet?

Ik ging er een beetje van uit dat de auto bij het indrukken van het rempedaal eerst zelf maximaal ging regenereren en dan pas remmen via de blokken maar via de peddels lijkt er dus toch meer geregenereerd te worden?
Voor complete stilstand de linker peddel 1x vaker indrukken geeft i-pedal. Dan hoef je in 9 van de 10 gevallen helemaal niet meer zelf te remmen, ook niet in bergachtig gebied. Vind ik comfortabel rijden, want je gebruikt in principe nog maar 1 pedaal. Je rempedaal gebruik je alleen nog in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 21:09
Astronaut schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:30:
ChargeMyHyundai verhoogt de AC laadtarieven voor het betaalde abonnement. Gaat van €0,42 naar €0,59/kWh per 1 juni :o. De maandprijs à €9,99 blijft hetzelfde.

In november was het nog €0,32/kWh. Wat een bizarre stijging in minder dan een half jaar.

DC laden daalt dan wel van 85ct naar 83ct (behalve Ionity, geen vaste prijs meer)

De tarieven lijken nu marktconform, maar ik ga toch kijken naar een andere pas.
Die mail had ik ook. Na afloop van het jaar gratis Ionity Premium heb ik Ionity Flex genomen (0 euro/maand) en aangevuld met het optionele pakket Ionity Premium voor 13 euro/maand. Daarvan zijn de tarieven zo te zien gelijk gebleven: 0,29 euro/kWh voor zowel AC als HPC (inclusief Ionity). Ik heb geen idee of dat AC tarief voor elke AC laadpaal geldt, dat heb ik nooit geprobeerd. In mijn situatie was dit voordelig, YMMV.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
stefxx schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:11:
[...]

Uitgebreid getest maar zo werkt het helaas niet in de I5. In stand 2, 3 of iPedal gaat het remlicht aan als je het gaspedaal volledig loslaat. Het pedaal een cm indrukken en de remlichten gaan uit. In de standen 0 en 1 gaat het remlicht alleen aan bij intrappen van het rempedaal.

Let eens in het donker op als je op een snelweg een tunnel in gaat rijden of op een provinciale weg een heuveltje hebt als je met CC rijdt. Bij het naar beneden gaan gaan je remlichten totaal onnodig uit het niet ineens branden. Als je het gaspedaal heel zacht wat druk geeft gaat deze ook weer uit. Bij Hyundai hebben ze dit echt heel slecht geïmplementeerd en is uiterst irritant voor mensen om je heen als je op een compleet verlate weg ineens remt omdat je rustig een viaduct af aan het rijden bent op de CC.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

nietwijk schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:14:
[...]

Voor complete stilstand de linker peddel 1x vaker indrukken geeft i-pedal. Dan hoef je in 9 van de 10 gevallen helemaal niet meer zelf te remmen, ook niet in bergachtig gebied. Vind ik comfortabel rijden, want je gebruikt in principe nog maar 1 pedaal. Je rempedaal gebruik je alleen nog in geval van nood.
Vind bij i-Pedal het "zware pedaal" gevoel niet fijn dus dat wordt hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 12-09 20:27
MB1962 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:19:
[...]

Die mail had ik ook. Na afloop van het jaar gratis Ionity Premium heb ik Ionity Flex genomen (0 euro/maand) en aangevuld met het optionele pakket Ionity Premium voor 13 euro/maand. Daarvan zijn de tarieven zo te zien gelijk gebleven: 0,29 euro/kWh voor zowel AC als HPC (inclusief Ionity). Ik heb geen idee of dat AC tarief voor elke AC laadpaal geldt, dat heb ik nooit geprobeerd. In mijn situatie was dit voordelig, YMMV.
Het AC tarief bij ionity premium geldt alleen bij ionity AC palen. Bij mijn weten zijn die nergens in NL aanwezig. Misschien ergens in het buitenland. Het HPC tarief is dermate gunstig dat je de €13 per maand snel hebt terugverdiend. Gewoon altijd snelladen en de publieke laadpalen links laten liggen.
Ik combineer het met Freshmile HPC laden bij Shell 175 kw laders tegen ongeveer €0,25 per kWh

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Escape2Dawn schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb dit ook en de frontradar is stuk. Ik wacht er nu al meer dan 2 maanden op want het is niet te leveren :(
Balen, maar die van mij is het weer gaan doen. Spontaan, na een week en inmiddels doet hij het ook al weer een week.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
[...]

Ik rijd altijd in I-pedal. Binnendoor, snelweg, omhoog, omlaag. Denk dat mijn rempedaal het minst gebruikte onderdeel van de auto is. Enkel bij onverwacht verkeer kan het zijn dat ik eens moet remmen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[...]
Dat heeft ook mijn voorkeur ipv elke keer te rommelen met de flippers. Na een weekje heb je door wanneer je het pedaal moet loslaten om op de gewenste plek tot stilstand te komen. 9 vd 10 keer heb je inderdaad het rempedaal niet nodig.

Op de snelweg zet ik hem in R1 of R2 omdat ipedal dan te hard vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb zelf een Ioniq en een veerpootbrug besteld van Luxon. Nu kreeg ik eerst die voor een Ioniq 5. Deze mag ik tegen kostprijs doorverkopen.
In mijn Ioniq ben ik er goed over te spreken het insturen en weggedrag op rotondes en afritten en veel fijner, directer geworden en meer stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 09:22
Slinnenb schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:43:
[...]

Het AC tarief bij ionity premium geldt alleen bij ionity AC palen. Bij mijn weten zijn die nergens in NL aanwezig. Misschien ergens in het buitenland. Het HPC tarief is dermate gunstig dat je de €13 per maand snel hebt terugverdiend. Gewoon altijd snelladen en de publieke laadpalen links laten liggen.
Ik combineer het met Freshmile HPC laden bij Shell 175 kw laders tegen ongeveer €0,25 per kWh
Goede tip van Freshmile! Zeer scherp tarief bij Shell HPC’s, ga ik proberen, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

ThijsR schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:42:
[...]

Nee, dat kan helaas niet. Alleen de spiegels klappen uit als je aan komt lopen. Je zal zelf dat vierkantje in moeten drukken of de sleutel moeten gebruiken. Idem als je wegloopt en af wil sluiten. Als je voor je gevoel te hard op dat vierkantje moet drukken helpt het om aan de binnenkant iets op de sensor te plakken. Het klopt dat er sprake is van enige vertraging.
Portierhendel zat aan de 'verzonken vierkant kant' sowieso iets verzonken en moest meer hebben dan een tikje om te activeren dus met een drupje secondelijm een stootdopje van de Hema er op gelijmd. Zie je niets van en nu is het kwestie van een subtiel tikje en klaar.
Zonder lijm vermoed ik, zeker omdat het knopje onder een hoek zit, dat je na een tijdje het dopje los drukt maar eerst zonder lijm proberen kan uiteraard altijd.

Thx voor de tip!

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIwE7ulyXgWQY0rOICKRS9HVU7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzYdaBYZvueX1u1dBltwHol6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58i9WcUsKyGDCIcZPPDkC8j7zRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLEhPcKbV4dZMXuToTFfdc7W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nd2KA25Y4KScEstAH6o3AOXmVcg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROkByuTmNZRrjC4SKQOLDks8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXyUQq6lxjpYd-Adbj4pLi1uAso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1xdDSpGZTNMSxjxzVyRXxOR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 55% gewijzigd door GG85 op 27-04-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 07:39
GG85 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:48:
Duidelijk, dank. Blijft jammer dat ze het automatisch naar buiten klappen van de deurgrepen er uit gehaald hebben.
Iemand enig idee of de geleverde autos in België (dat is de 'Balance' versie dan) nog automatisch uitklapbare deurgrepen hebben? (MY2023 dus)

Kan het overigens ook niet in de brochure opzoeken.. want dat car configurator en brochures zijn allemaal offline gehaald in België...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 22:23
Lacroix schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:02:
[...]

Iemand enig idee of de geleverde autos in België (dat is de 'Balance' versie dan) nog automatisch uitklapbare deurgrepen hebben? (MY2023 dus)

Kan het overigens ook niet in de brochure opzoeken.. want dat car configurator en brochures zijn allemaal offline gehaald in België...
Mijn auto vorige week in ontvangst genomen. Bij de balance versie openen de klinken automatisch als je aan komt gewandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Creokr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:46:
[...]

Mijn auto vorige week in ontvangst genomen. Bij de balance versie openen de klinken automatisch als je aan komt gewandeld.
Toch achterlijk dat we in NL die functie niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17
GG85 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:28:
[...]

Toch achterlijk dat we in NL die functie niet hebben.
Hoezo? Zelfs niet in de Lounge versie? Vanwaar dat verschil tussen de diverse landen? Ik kan me toch voorstellen dat dit het voor hun productie en logistiek niet gemakkelijker maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nee, op eerdere versies zat het volgens mij wel maar op mijn Lounge van vorige week niet (wist ik ook al) en ook niet te bestellen.
Net als dat er bij de Duitse versie blijkbaar geen V2L adapter zit volgens de verkoper.
In de USA heeft de dikste uitvoering dan weer standaard panoramadak.
Ik zou ook zeggen dat je zoveel mogelijk alles gelijk wilt houden vanuit productieoogpunt maar blijkbaar is dit toch optimaal voor ze.

Miss krijgen jullie daarom niets geleverd ;): chiptekort voor de uitklappende deurhendels.

[ Voor 62% gewijzigd door GG85 op 28-04-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
GG85 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:37:
Net als dat er bij de Duitse versie blijkbaar geen V2L adapter zit volgens de verkoper.
V2L adapter zit er in België ook niet standaard bij trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
GG85 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:37:
Nee, op eerdere versies zat het volgens mij wel maar op mijn Lounge van vorige week niet (wist ik ook al) en ook niet te bestellen.
In de USA heeft de dikste uitvoering dan weer standaard panoramadak.
Ik zou ook zeggen dat je zoveel mogelijk alles gelijk wilt houden vanuit productieoogpunt maar blijkbaar is dit toch optimaal voor ze.
Het ding is, dat in ieder land andere dingen belangerijk worden gevonden door mensen.
In Australia is de stoelverwarming veel minder intressant dan het hier in nederland of noorwegen is.
Zelfde geld dan voor de warmtepomp.
Miss krijgen jullie daarom niets geleverd ;): chiptekort voor de uitklappende deurhendels.
In belgie is de importeur gewoon een knuppel eerste klas. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Ik ben op zoek naar een doos of bak die zo goed als mogelijk past in de frunk.

Ik zou de ruimte in de frunk optimaal willen benutten als ik op reis ga.
Daarom zoek ik iets dat ik in huis kan volduwen met kleine spullen en dan eenvoudig in de frunk kan steken.
Het enige dat ik vind op het net is de Hyundai Frunk liner, maar dat lijkt mij gemaakt van net iets te slap material.

Heeft iemand tips?

[ Voor 11% gewijzigd door eyegraphic op 28-04-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
eyegraphic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:25:

Daarom zoek ik iets dat ik in huis kan volduwen met kleine spullen en dan eenvoudig in de frunk kan steken.
Het enige dat ik vind op het net is de Hyundai Frunk liner, maar dat lijkt mij gemaakt van net iets te slap material.

Heeft iemand tips?
Die frunk is dermate klein dat "organiseren" weinig extra bied. Er zit een klep op dus alles is relatief goed afgesloten. Je kan evt bij ikea wat kleine Samla bakken halen als je het apart wilt opbergen...
In mij AWD model past de laadkabel net aan er in en verder niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:35

-CJ

Not remastered

Da's het voordeel van een RWD, de frunk is echt groot en zeer praktisch.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PhilippeJoris schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:34:
[...]

Hoezo? Zelfs niet in de Lounge versie? Vanwaar dat verschil tussen de diverse landen? Ik kan me toch voorstellen dat dit het voor hun productie en logistiek niet gemakkelijker maakt....
Voor de fabriek maakt het echt niks uit, die maken alle auto's op maat (wellicht dat ze wel kleuren-batches hebben). Het is de importeur die per land de paketten samenstelt schijnbaar. Bij de Duiste merken kun je de opties allemaal zelf kiezen, maar Hyundai kiest er dus voor om slechts een paar varianten per land te leveren. Ik zag bijv in Australie dat de blindspot monitor standaard is. Dat zit in NL alleen op de duurste variant.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 28-04-2023 12:06 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17
Vraagje: als ik naar de IONITY site ga (https://ionity.eu/en/network/access-and-payment) en Hyundai kies, moet ik naar Charge My Hyundai. Daar staat ons heerlijk Belgenlandje echter niet in de lijst.

Hoe kan ik een Ionity abonnement verkrijgen?

Ik verwacht toch Europees te kunnen kopen....

Dank U voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 18:50
Ik begrijp echt niet waarom de optie dat de deurhendel naar buiten komt niet in NL is aangevinkt vooral als je wat in je handen hebt is het waardeloos voor de lounge die ik nu heb 3 maanden zwarte kleur gehad daar was het avonds echt een drama vooral als mensen de eerste keer instappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 23:03
cooper_s1 schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:02:
Ik heb een nog niet eerder gemeld (dacht ik) apart issue, de bijrijdersstoel versteld zichzelf af en toe spontaan
onderweg. Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb dat met de bestuurdersstoel gehad. Dit had ik alleen bij extreem warm weer. Bij mij ging de stoel dan op de meest random momenten naar voren... Had dit tegen de dealer gezegd, maar ik moet daarvoor maar een filmpje maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
BenOnderweg schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:02:
[...]

Helaas, ondanks de uitvoering van de door Viofo geadviseerde laatste update, een reset en alles opnieuw instellen, nog steeds de parking mode niet aan de praat. :-(

Viofo blijft wijzen naar de batterij maar die zit correct aangesloten.
Ik verwacht verder niet veel support meer. :N
Hah, ik denk dat ik de oplossing heb voor jouw probleem. Cellink en Viofo hebben een andere interpretatie voor kleur codering.
Waar Viofo zwart als nul heeft, rood als spanning en geel als signaal, heeft Cellink zwart (ook) als nul maar GEEL als spanning en rood als signaal.
Mijn dashcam weigerde ook parkeermodus te gaan en na meten met multimeter bleek er spanning te blijven op de gele draad ipv de rode na uitschakeling van de auto.
Zie foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL8T0Be3XF-cI4faCAbSRa1PXpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56IM3lTseo2U8Hd37RNANjWd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY6dDgpcBBZf2nyglm-7F2067-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vz7nTQ0pHJh8dnGthRDrhQM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
bour12 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:21:
Ik begrijp echt niet waarom de optie dat de deurhendel naar buiten komt niet in NL is aangevinkt vooral als je wat in je handen hebt is het waardeloos voor de lounge die ik nu heb 3 maanden zwarte kleur gehad daar was het avonds echt een drama vooral als mensen de eerste keer instappen
Misschien omdat die componenten niet leverbaar zijn. :+ Het is kiezen: 2 jaar wachten op een complete auto (de Belgische manier) of 1 jaar op een 99,9% complete (de Nederlandse manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik zie weleens berichten voorbij komen dat men 17kWh/100km haalt op de snelweg met 100 kmh+, of dat bluelink 15% te positief is met het verbruik...
Vandaag thuis komen rijden uit Cochem met een gemiddelde van 11,31kWh/100km volgens Bluelink. Volgens de auto was het ongeveer 16,5kWh/100km. (Ik heb de laatste kilometers niet meer gekeken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpOsif-5dfm3qrhi3jlH7rGCrdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ttybs5Q5oWRYxKEGNArtxNul.png?f=fotoalbum_large
Wat ik wel weet is dat die 305 km zou kunnen kloppen Cochem-Apeldoorn en ik vertrok met 100% batterij en kwam met 11% thuis. 89% x 58kWh : 305km x 100 = 16,9kWh/100km. Met doorgaans 16-18 graden en constant file lijkt dat er meer op…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:34:
[...]

Hah, ik denk dat ik de oplossing heb voor jouw probleem. Cellink en Viofo hebben een andere interpretatie voor kleur codering.
Waar Viofo zwart als nul heeft, rood als spanning en geel als signaal, heeft Cellink zwart (ook) als nul maar GEEL als spanning en rood als signaal.
Mijn dashcam weigerde ook parkeermodus te gaan en na meten met multimeter bleek er spanning te blijven op de gele draad ipv de rode na uitschakeling van de auto.
Zie foto's
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geweldig!!! _/-\o_ :(:)
Thnx. Toch wel handig als je een btje (elektro)technisch bent. d:)b

Betekent dat het wisselen van de rode en de gele draad dan de oplossing is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
BenOnderweg schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:04:
[...]

Betekent dat het wisselen van de rode en de gele draad dan de oplossing is? >:)
Ja precies. Geel uit de accu op rood van de camera en rood van de accu op geel van de camera. Als je het hardwired hebt en je zal kabels moeten knippen en crimpen of solderen, knip voor de grap eens de gele (als eerst) door met de cam/auto aan. Dan zal parking mode namelijk aan springen. Wanneer de camera geen stroom op de gele draad ziet, en wel stroom heeft op de rode, gaat parking mode aan. Wanneer je daarna de auto uit zet zal je camera uit gaan maar zal de gele draad (accu uiteinde) nog 12v geven. Dat moet dus precies andersom.
Trek dus wel eerst de stekker uit de accu (zie foto) alvorens je verder gaat knutselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 28-04-2023 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:25:
[...]
Ja precies. Geel uit de accu op rood van de camera en rood van de accu op geel van de camera. Als je het hardwired hebt en je zal kabels moeten knippen en crimpen of solderen, knip voor de grap eens de gele (als eerst) door met de cam/auto aan. Dan zal parking mode namelijk aan springen. Wanneer de camera geen stroom op de gele draad ziet, en wel stroom heeft op de rode, gaat parking mode aan. Wanneer je daarna de auto uit zet zal je camera uit gaan maar zal de gele draad (accu uiteinde) nog 12v geven. Dat moet dus precies andersom.
Trek dus wel eerst de stekker uit de accu (zie foto) alvorens je verder gaat knutselen.
Thnx, u is een kanjer. :Y

Ik zal Viofo helpdesk ook ff op de hoogte brengen van jouw constatering en oplossing.
Ga van de week gelijk alles aanpassen. oOo
Je hoort nog. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
eyegraphic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:25:

Heeft iemand tips?
Optimaal benutten op reis is om je kabel etc in te gooien, zodat je die niet in de kofferbak hebt en dus makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
amw82 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:12:
[...]

Optimaal benutten op reis is om je kabel etc in te gooien, zodat je die niet in de kofferbak hebt en dus makkelijk bij kan.
Op reis lijkt het me praktischer om snelladers met vaste stekker te gebruiken.

Ik doe hem daarom juist in de frunk 😃

[ Voor 6% gewijzigd door edvanleeuwen op 28-04-2023 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:21
ik doe altijd het bier in de frunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
8)
Ik zal Viofo helpdesk ook ff op de hoogte brengen van jouw constatering en oplossing.
Let wel dat ik van mening ben dat Cellink niet conform is en Viofo dus wel. Maar ik begrijp dat je daar een case open hebt, dus snap ik de terugkoppeling wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
edvanleeuwen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:34:
[...]

Daar gaat het toch ook om.
En naast de kabel ook de veiligheidshesjes, bandenreaparatie etc. Zodat je niet eerst heel de kofferruimte leeg hoeft te ruimen mocht je het onverhoopt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem52
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-12-2024
Zijn er al Ioniq 5 bezitters die na levering een digitale binnenspiegel hebben laten plaatsen en zo ja welk merk past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
edvanleeuwen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:34:
[...]

Is uberhaupt de enige manier om mijn HI5 met garantie op suc6 te kunnen laden. AC laadacties gaan in ongeveer de helft van de gevallen mis. Al 2 ICCUs achter de rug……

2e week van mei weer een week naar de garage…. Aandrijfassen, ICCU, stoel zit weer los, voortrein kraakt steunt nog steeds en het gerammel vd achterklep irriteert me ook nog steeds. Zo zijn er nog wat kleine zaken zoals trillende deurpanelen, een of ander vibrerend geluidje vanachter een ventilatierooster midden/rechts vd auto en dashboardkastje dat zo af en toe ook kraakt en piept, net als het dashboard trouwens als de zon erop staat…..

Men krijgt nog 1 gelegenheid om het in orde te maken.

Miskoop vh leven zon HI5 tot op heden helaas, nog een dure miskoop ook. Had me echt verheugd op zeg 5jr rij en autoplezier…als ik die 2000kg ijzer in de weg zie staan op mijn oprit word ik al pislink 🤣🤣🤣

Geniet allemaal vh mooie weer, ik zet snel de automaat vd laadpaal weer ff aan en een doek over dat hok zodat ik me er niet teveel aan erger 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Hoe vol laden jullie de auto op bij niet-snelladers. Ik heb het nu voor beide op 80% limiet ingesteld. Maar is bijvoorbeed standaard 90, of zelfs 100% voor het niet -snelladen ook prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02 07:41

E19

Je moet niet zeiken over een krakende voortrein als je er zelf aan loopt te kloten met een extra brug tussen je veerpoten lijkt me...
spidertje schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:48:
[...]

Is uberhaupt de enige manier om mijn HI5 met garantie op suc6 te kunnen laden. AC laadacties gaan in ongeveer de helft van de gevallen mis. Al 2 ICCUs achter de rug……

2e week van mei weer een week naar de garage…. Aandrijfassen, ICCU, stoel zit weer los, voortrein kraakt steunt nog steeds en het gerammel vd achterklep irriteert me ook nog steeds. Zo zijn er nog wat kleine zaken zoals trillende deurpanelen, een of ander vibrerend geluidje vanachter een ventilatierooster midden/rechts vd auto en dashboardkastje dat zo af en toe ook kraakt en piept, net als het dashboard trouwens als de zon erop staat…..

Men krijgt nog 1 gelegenheid om het in orde te maken.

Miskoop vh leven zon HI5 tot op heden helaas, nog een dure miskoop ook. Had me echt verheugd op zeg 5jr rij en autoplezier…als ik die 2000kg ijzer in de weg zie staan op mijn oprit word ik al pislink 🤣🤣🤣

Geniet allemaal vh mooie weer, ik zet snel de automaat vd laadpaal weer ff aan en een doek over dat hok zodat ik me er niet teveel aan erger 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
tomk94 schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:54:
Hoe vol laden jullie de auto op bij niet-snelladers. Ik heb het nu voor beide op 80% limiet ingesteld. Maar is bijvoorbeed standaard 90, of zelfs 100% voor het niet -snelladen ook prima?
De 80% (of 90%) wordt aangeraden ivm levensduurte accu. Ook bij gewoon laden is het beter voor de chemie van de accu om niet volgeladen te worden. Dat wordt toch algemeen aangeraden...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Siem52 schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:13:
Zijn er al Ioniq 5 bezitters die na levering een digitale binnenspiegel hebben laten plaatsen en zo ja welk merk past?
De laatste auto die ik in de kreukels reed was met digitale binnenspiegel. Niet mijn schuld maar had het wel kunnen voorkomen als ik de diepte goed had kunnen inschatten. Dit was overigens in het buitenland.
Ik raad je sterk af een digitale binnenspiegel te nemen. Daarnaast kan je de achteruitrijcamera aanzetten tijdens het rijden mocht je niets in de binnenspiegel zien. Er is in principe geen use case voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razwer
Aanvullend op wat @kretek1305 zegt: ik doe altijd 80, tenzij ik weet dat ik een lange rit ga maken, dan stel ik zo'n 90 minuten voor vertrek de limiet in op 100. Bij thuiskomst gaat de limiet weer op 80 ivm levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
E19 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:01:
Je moet niet zeiken over een krakende voortrein als je er zelf aan loopt te kloten met een extra brug tussen je veerpoten lijkt me...

[...]
Dat heeft er helemaal niks mee van doen.
Blijkbaar heb je geen id waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Voor 20": hoe zijn de ervaringen met de Michelin sport EV? Zijn deze aan te raden of beter een ander model?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Staat bij mij op 100%. Die paar keer per jaar dat ik er gebruik van maak zal het verschil niet maken qua levensduur van de accu. Onlangs een keer tot 93% afgetopt aan de HPC en dat was de eerste keer in 8 maanden dat hij aan een HPC hing.

Net zo lang geladen tot we klaar waren met de sandwich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

kretek1305 schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:16:
Voor 20": hoe zijn de ervaringen met de Michelin sport EV? Zijn deze aan te raden of beter een ander model?
Bevallen mij uitstekend, zijn heel stil,

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
kor952 schreef op zondag 30 april 2023 @ 17:02:
[...]

Bevallen mij uitstekend, zijn heel stil,
Ik heb ze ook. Erg tevreden mee.
Pagina: 1 ... 162 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic