Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:08

GG85

.......

Sprak net ee. MY22 rijder en die vertelde dat hij de richtingaanwijzers beneden heeft zitten maar dat ze bij de MY23 in de achterlichten/pixels zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

GG85 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:46:
Sprak net ee. MY22 rijder en die vertelde dat hij de richtingaanwijzers beneden heeft zitten maar dat ze bij de MY23 in de achterlichten/pixels zitten?
Het Style model heeft de richtingaanwijzers beneden zitten ipv in de pixels.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 13-09 11:08

GG85

.......

Ah, dan is dat het, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 16:17
multipasser schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:47:
[...]

Heb je de vering ingekort?

Nog een eindverslag. Klopt allemaal wel wat ie zegt.
YouTube: Duurtest Hyundai IONIQ 5 - Eindverslag
Wel, ik vind dit een aangename presentator; geen druk gedoe; gewoon rustig wat zaken aangeven. En het is een feit dat de (EU) wetgeving veel invloed heeft op het gedrag van de auto.

Maar, hij wordt natuurlijk niet geconfronteerd met dingen zoals bij sommige van onze HI5 collega's, zoals Spidertje en JRK. Ik vind zo'n zaken wel echt jammer voor een in het algemeen fijne auto. Hopelijk hebben ze een Q process dat alle retours als terugkoppeling aan hun ontwikkeling doorgeeft zodat ze dit tegen eind dit jaar, levering van onze auto, of sneller onder controle hebben. Dat wordt dus spannend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Whoohoo, vandaag wordt de usb poort vervangen bij mijn Ioniq 5... hopelijk werkt het allemaal weer dan.
Ik mis android auto best wel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
PhilippeJoris schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:18:
[...]

Wel, ik vind dit een aangename presentator; geen druk gedoe; gewoon rustig wat zaken aangeven. En het is een feit dat de (EU) wetgeving veel invloed heeft op het gedrag van de auto.

Maar, hij wordt natuurlijk niet geconfronteerd met dingen zoals bij sommige van onze HI5 collega's, zoals Spidertje en JRK. Ik vind zo'n zaken wel echt jammer voor een in het algemeen fijne auto. Hopelijk hebben ze een Q process dat alle retours als terugkoppeling aan hun ontwikkeling doorgeeft zodat ze dit tegen eind dit jaar, levering van onze auto, of sneller onder controle hebben. Dat wordt dus spannend.
Een betere presentatie dan de Autoweek duurtest afsluiter, die vond ik ronduit slecht.
Hopelijk hebben ze een Q process dat alle retours als terugkoppeling aan hun ontwikkeling doorgeeft zodat ze dit tegen eind dit jaar, levering van onze auto, of sneller onder controle hebben. Dat wordt dus spannend.
Verruit de meeste Bingo spelers zijn MY2022 eigenaren. MY2023 is niet probleemvrij maar tot nu toe nog geen Bingo kaart nodig daar, zo lijkt het.

Wanneer je kijkt naar EV marktleider Tesla, zijn die modellen ook niet probleemvrij, vooral bij nieuwe model introducties regent het telkens aan issues, maar soms ook wanneer ze "het productie process goedkoper maken optimaliseren" wil daar nog wel eens wat fout gaan. Daarnaast heeft Tesla serieuze bouwkwaliteit issues (panel gaps, scheef gemonteerde panelen/onderdelen, slecht gespoten delen van de auto, los zittende zaken, echt bar en boos). Daar bovenop de bizar slechte, niet transparante en peperdure servicecenters. En voor de recente prijsverlaging een bizar hoge aanschafprijs.

Volkswagen met de ID series (of eerder alles tot nu toe op MEB platform, Skoda Enyaq IV, Cupra Born, ID.3, ID.4) bizar veel issues. Zowel electronica/hardware als software, met als "toetje" mindere specs voor meer geld in verhouding tot de concurrentie. Wel solide bouwkwaliteit.

Polestar2: grote lijst met issues, software, suspension, batterij, etc. etc. +hoge aanschafprijs (recent iets goedkoper voor voorraad modellen)

Ford Mustang Mach-E: https://lemberglaw.com/20...-2022-ford-mustang-mach-e
+ hoge aanschafprijs.

And the list goes on. Bottom line: in principe hebben alle EV boeren hun eigen Bingo kaarten.

Persoonlijk was ik Volkswagen liefhebber en vond/vind de Tesla Model S een mooi uitziende auto. Ik heb ontzettend veel tijd geinvesteerd in de verschillende EV platformen en veel voorkomende issues met die platformen en hoe ze opgelost worden. Het MEB platform viel mij vies tegen en Tesla teveel issues, te duur om issues te fixen en te slechte service.

Resultaat: Ik ben een Hyundai Ioniq 5 eigenaar. Naast dat ik het design mooi vind heb ik na afwegen van de techniek en prijs/kwaliteitsverhouding een weloverwogen keuze gemaakt voor dit model.

Hier op dit forum willen sommige eigenaren hun emoties kwijt over wat issues, en zoeken hier support en/of gelijkgezinden. Dat moet ook kunnen, maar laat je als prospect eigenaar hier niet door afschrikken of bang maken. Elke auto fabrikant heeft Lemons, elke EV boer heeft met nieuwe modellen een Bingo lijst aan issues. Ik zou bijna zeggen "je kan ook een fiets kopen" maar zelfs Van Moof heeft kwaliteits issues en lange levertijden :+
Er zit zichtbaar een stijgende lijn in bij Hyundai dus laat je niet gek maken.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
cooper_s1 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:40:
Whoohoo, vandaag wordt de usb poort vervangen bij mijn Ioniq 5... hopelijk werkt het allemaal weer dan.
Gefeliciteerd!! _/-\o_ Hoop van harte voor je dat AA dan (stabiel) werkt.
Ik ben volgende week aan de beurt voor een nieuwe AVN unit en ben de dagen aan het aftellen.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17
Razwer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:03:
[...]

Een betere presentatie dan de Autoweek duurtest afsluiter, die vond ik ronduit slecht.

[...]
Verruit de meeste Bingo spelers zijn MY2022 eigenaren. MY2023 is niet probleemvrij maar tot nu toe nog geen Bingo kaart nodig daar, zo lijkt het.

Wanneer je kijkt naar EV marktleider Tesla, zijn die modellen ook niet probleemvrij, vooral bij nieuwe model introducties regent het telkens aan issues, maar soms ook wanneer ze "het productie process goedkoper maken optimaliseren" wil daar nog wel eens wat fout gaan. Daarnaast heeft Tesla serieuze bouwkwaliteit

...

nnen, maar laat je als prospect eigenaar hier niet door afschrikken of bang maken. Elke auto fabrikant heeft Lemons, elke EV boer heeft met nieuwe modellen een Bingo lijst aan issues. Ik zou bijna zeggen "je kan ook een fiets kopen" maar zelfs Van Moof heeft kwaliteits issues en lange levertijden :+
Er zit zichtbaar een stijgende lijn in bij Hyundai dus laat je niet gek maken.
Helemaal akkoord. Ik laat me niet zo gauw zot maken, en al zeker niet door het internet. We weten allemaal dat het internet als een vergrootglas werkt. En dat alle EV's problemen hebben. Tja, iedereen is, min of meer verplicht, op de EV kar gesprongen in zeven haasten en dan krijg je dit. Kopers beseffen hopelijk dat ze eigenlijk nog steeds early adopters zijn en dus met problemen geconfronteerd kunnen worden. Carl Benz onthulde zijn Patent-Motorwagen, de eerste automobiel ter wereld, in 1886. Dat is 137 jaren ontwikkeling. Dat haalt ge zo maar niet in. EV is geen ICE, dus ja, er moet nog wat uitontwikkeld worden.

En, Elon Musk heeft voor mij wel getoond dat elektrisch rijden kan maar hij valt me dik tegen met het weghalen van de Auto Pilot radar in zijn auto's, tegen beter weten in van zijn eigen ingenieurs. En erger nog, hij zou ze ook over air uitgeschakeld hebben in de reeds verkochte auto's. Dus, je koopt iets en daarna kan je er functionaliteit van kwijt geraken, functionaliteit waar je eigenlijk wel voor betaald hebt. Neen, dank U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn auto af-en-toe vraagt om op "OK" te drukken om de lane-change-assist aan te zetten? Want veel vaker nog springt hij gewoon aan zonder deze vraag, dus het lijkt me nogal overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
PhilippeJoris schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:18:
[...]

Deze video staat bol van reclame en wat Werner zegt over de piepjes etc. en met name over gedrag van rijassistentie klopt niet.

Lijkt eerder een reclame filmpje als dank voor 3 maand gebruik en 13000km dan een duurzaamheids”test”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
stefxx schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:25:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn auto af-en-toe vraagt om op "OK" te drukken om de lane-change-assist aan te zetten? Want veel vaker nog springt hij gewoon aan zonder deze vraag, dus het lijkt me nogal overbodig?
Volgens mij omdat Lange change alleen wordt ondersteund op een snelweg. Als je HDA dus aanzet voordat je op de snelweg bent (bijvoorbeeld op een lange invoegstrrook), dan vraagt hij om ok als je op de snelweg bent. Kan ook zijn dat hij is gedeactiveerd door ruis op de sensoren oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
L-VIS schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:48:
[...]

Volgens mij omdat Lange change alleen wordt ondersteund op een snelweg. Als je HDA dus aanzet voordat je op de snelweg bent (bijvoorbeeld op een lange invoegstrrook), dan vraagt hij om ok als je op de snelweg bent. Kan ook zijn dat hij is gedeactiveerd door ruis op de sensoren oid.
Iets specifieker, alleen met HDA2. HDA2 werkt op "specifieke snelwegen" volgens Hyundai.
Lane change assist vind ik overigens echt de meeste waardeloze features van de auto. Het werkt praktisch voor geen fluit en is veel te conservatief. Zo conservatief dat je een onnodig links rijden boete kan riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:22
Een vraag over de gemonteerde schokbrekers: als ik op
https://service.hyundai-motor.com/
kijk met mijn VINnummer, dan zie ik bij de schokbrekers "High Performance Damper" staan. Productiedatum van mijn auto is 13 juli 2022, dus modeljaar 22.5. Kan iemand met een modeljaar 23 eens kijken wat er daar vermeld wordt? Ik ben benieuwd of je zo kan zien vanaf welke productiemaand de nieuwe, verbeterde dempers gemonteerd zijn, Mocht deze vraag al eens beantwoord zijn, dan daarvoor mijn excuses, ik heb gezocht, maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

tvc15 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:35:
kijk met mijn VINnummer, dan zie ik bij de schokbrekers "High Performance Damper" staan. Productiedatum van mijn auto is 13 juli 2022, dus modeljaar 22.5. Kan iemand met een modeljaar 23 eens kijken wat er daar vermeld wordt? Ik ben benieuwd of je zo kan zien vanaf welke productiemaand de nieuwe, verbeterde dempers gemonteerd zijn, Mocht deze vraag al eens beantwoord zijn, dan daarvoor mijn excuses, ik heb gezocht, maar niets gevonden.
Auto is van januari 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aUe2Uh9j_DQuIGreB6Q-SsyijE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vn0bDXmsY1xRLURfWaXiPRdJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
OK, schijnbaar kan je in deze lijst dus niet zien welk type demper je hebt, want ik ga er niet van uit dat ik het nieuwe type demper al heb. Bedankt voor het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
tvc15 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:35:
Auto geproduceerd in juli 2021 geeft ook aan HIGH PERFORMANCE DAMPER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
tvc15 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:54:
OK, schijnbaar kan je in deze lijst dus niet zien welk type demper je hebt, want ik ga er niet van uit dat ik het nieuwe type demper al heb. Bedankt voor het opzoeken.
Ik heb ook MY 2022.5, productiedatum 23-5-2022, leverdatum 15-9-2022, en zie ook high performance dampers staan als ik de info mbv VIN via je link opzoek. Het zijn zeer zeker niet de smart frequency dempers van het nieuwe model maar stoor me er niet aan moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Ik ook niet, maar die lijst helpt dus niet om te zien welke dempers gemonteerd zijn. Dat er schokdempers op zitten wist ik zo ook wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
tvc15 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:28:
Ik ook niet, maar die lijst helpt dus niet om te zien welke dempers gemonteerd zijn. Dat er schokdempers op zitten wist ik zo ook wel ;)
Dat is inderdaa
LuPo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:45:
[...]

Hij zegt juist dat het niét helpt. :)
Ja ik lees het nu ook.. Niet goed gekeken en toen was m'n quote er al uit :?

[ Voor 31% gewijzigd door ThijsR op 19-04-2023 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ThijsR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:43:
[...]

Hoe bedoel je precies dat die lijst helpt wanneer er bij alle modeljaren HPD staat?
Hij zegt juist dat het niét helpt. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Cozm0 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:50:
[...]

Het Style model heeft de richtingaanwijzers beneden zitten ipv in de pixels.
Volgens mij zitten de richting aanwijzers in de pixels alleen op de lounge versie. Aan de voorkant zitten de richtingaanwijzers dan ook gecombineerd in de koplampen ipv in de bumpers voor

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rss
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-11-2024

Rss

Goedemiddag! Ik zag in het filmpje van Bright over de Ioniq 6 dat deze een laadplanning kan maken.

Heeft iemand al gehoord wanneer (?😉) dit naar de Ioniq 5 komt?

Zou fijn zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:47
Rss schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:36:
Goedemiddag! Ik zag in het filmpje van Bright over de Ioniq 6 dat deze een laadplanning kan maken.

Zou fijn zijn toch?
Planning was geloof ik 2de kwartaal van dit jaar, dus wellicht bij de eerst grote navigatie update.
Maar blijft altijd beetje afwachten, als er toch nog bugs inzitten dan kan het wellicht wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
ThijsR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:18:
[...]

Gefeliciteerd!! _/-\o_ Hoop van harte voor je dat AA dan (stabiel) werkt.
Ik ben volgende week aan de beurt voor een nieuwe AVN unit en ben de dagen aan het aftellen.. :*)
Hoe doen jullie dat? Bij mij heeft de monteur z'n mobiel eraan gehangen en natuurlijk werkte alles gewoon. Terwijl ik alle mobiels van het gezin en alle type draadjes heb geprobeerd en niets werkt. Zelfs opladen niet.
Mobiel van de monteur maar overnemen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
HanKr schreef op donderdag 20 april 2023 @ 00:32:
[...]

Hoe doen jullie dat? Bij mij heeft de monteur z'n mobiel eraan gehangen en natuurlijk werkte alles gewoon. Terwijl ik alle mobiels van het gezin en alle type draadjes heb geprobeerd en niets werkt. Zelfs opladen niet.
Wat mijn ervaring is dat Apple Carplay erg gevoelig is de kwaliteit van het kabeltje en hoe de oplaad-poort van je telefoon eraan toe is. Tevens hoeveel stof erin zit etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsR
[...]

Werkt hij wel een paar minuten of helemaal niet?

Bij mij ging het bestellen van een nieuwe AVN unit ook niet heel makkelijk. Ik had een instabiele data poort. Hij werkte wel even maar knalde er na 10 tot max 20 min. uit. Ook na opnieuw aansluiten van de kabel. Best irritant als je net aan het bellen bent of navigeren met Maps in Amsterdam centrum.

Pas toen de data poort na vervanging van het display cluster helemaal niet meer werkte (behalve opladen) gingen ze overstag en hebben ze direct akkoord van HMNL gekregen om onder garantie te vervangen.

De inbouw navigatie is op de snelweg niet slecht maar in de bebouwde kom geeft hij soms bijzondere routes. En ik mis zonder Carplay/AA vooral Flitsmeister icm Maps in het display.

Mijn advies is de instellingen van je telefoons goed na te lopen, stof weg te halen, originele kabels te gebruiken en als dat niet werkt de monteur eens mee laten rijden of iemand naast je laten filmen dat de verbinding verbroken wordt tijdens het rijden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Laatst online: 20-06-2024
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:43:
[...]

2023 kan niet, die is nog niet uit. Wanneer je feb 2022 hebt, is ie heel oud
dan november 2022...
zal straks eens ff in de boordcomputer kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
dodgydutchy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:04:
[...]

dan november 2022...
zal straks eens ff in de boordcomputer kijken
Is jouw exemplaar origineel Nederlands geleverd of een import model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MBam schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:44:
[...]

Wat mijn ervaring is dat Apple Carplay erg gevoelig is de kwaliteit van het kabeltje en hoe de oplaad-poort van je telefoon eraan toe is. Tevens hoeveel stof erin zit etc.
Ik heb een USB 3.0 verlengkabel in die poort zitten. Ten eerste hoef je dan niet elke keer diep te bukken als je wilt wisselen en de poort slijt minder. Via die verlengkabel kun je gewoon CP/AA gebruiken. In mijn geval via een wireless dongle of een kabeltje voor de telefoon van mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodgydutchy
Razwer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:07:
[...]

Is jouw exemplaar origineel Nederlands geleverd of een import model?
orginele NL subsidieknaller : HI5 - Style - 58kW - MOG - WP - BJ0722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Rss schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:36:

Zou fijn zijn toch?
En nu al aan te zetten via engineering menu als je het echt wil... lees even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
[...]

Inderdaad een filmpje maken wat er gebeurd. Bij mij wilde ze er in eerste instantie ook niet aan, totdat ik (pro-actief) al een filmpje had om meteen te laten zien dat het feit dat het even werkt, niet betekent dat het blijft werken. Dealer doet bij mij trouwens ook niet moeilijk, die gaf meteen al aan dat het hersteld moest worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodgydutchy
spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:40:
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…

Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….

Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…

Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu :)

Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣

[Afbeelding]
schitterende velgen, vind ik persoonlijk, staat 'em heel goed
heb ik ook naar gekeken, vond ze al mooi op de Santa Fe
zijn deze zwaarder dan de orginele Ioniq velgen?
ik ga waarschijnlijk toch maar voor 18" aluminium voor de winterset

heb je met die verlagingsset geen problemen bij verkeersdrempels etc?
nog voordelen qua verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 13-09 15:13
jrk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:18:
Nadat mijn defecte ICCU na 6 weken wachten 3 weken geleden is hersteld, heeft zojuist Broekhuis Zwolle de diagnose gesteld dat nu mijn frontradar kapot is. Broekhuis geeft aan dat ze geen idee hebben hoe lang de levertijd is, maar wel dat een andere klant als sinds eind januari op eentje wacht.....

Ik heb heel lang op dit prachtige forum deze auto verdedigd tegen notoire klagers als Spidertje, maar ik ben er nu óók klaar mee. Die verdediging deed ik vanuit de optiek dat het mijn mooiste en fijnste auto ooit was, maar sinds vandaag is het ook mijn slechtste auto ooit. Jammer.....

Ik heb mijn leasemaatschappij Athlon gevraagd om actie op gang te zetten richting dealer en Hyundai Nederland. Bezwaar maken tegen deze slechte kwaliteit, maar bovenal de veel te lange levertijden van onderdelen. Ik moet het nu waarschijnlijk maandenlang gaan stellen zonder veiligheidssystem en cruisecontrol en het gaat met te ver om dat zomaar lijdzaam te accepteren. Ik wil genoegdoening of anders moet Athlon deze auto maar uit het leasepakket nemen (heb ik ze geadviseerd).

Vanaf heden zal ik minder actief zijn op dit forum., Passief lees ik nog wel mee, maar zal minder reageren. Wel beloof ik dat ik niet voortdurend zal klagen op dit forum, want daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan..... Het zal dus blijven bij deze ultieme klaagzang.
Frontradar komt bij mij begin mei, is in januari besteld. Mijn relatief kleine dealer had al een hele stapel liggen met dossiers van defecte frontradars, dus ik vrees dat dit ook een heel structureel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
amw82 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:20:
[...]

En nu al aan te zetten via engineering menu als je het echt wil... lees even terug.
maar wel voor beperkte tijd, dan schakeld het weer uit helaas (bij mij in ieder geval)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Klopt zodra je auto 20 minuten uitstaat gaan de instellingen weer terug naar default.

[ Voor 14% gewijzigd door ijssgerb op 20-04-2023 12:06 ]

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Zonnekamp schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:09:
[...]

Frontradar komt bij mij begin mei, is in januari besteld. Mijn relatief kleine dealer had al een hele stapel liggen met dossiers van defecte frontradars, dus ik vrees dat dit ook een heel structureel probleem is.
Gezien de structurele problemen met ICCU en Frontradar zou ik Hyundai NL adviseren om:
1) een recall te doen en deze onderdelen dus pro-actief te vervangen
2) en als 1) te duur is, dan aub deze twee onderdelen ruim op voorraad te leggen, zodat bij problemen deze onderdelen binnen een week vallen te vervangen.

Dit levert zoveel onnodig negatief imago op, dat ik via Athlon dit bij Hyuandai NL heb neergelegd. Dat dingen stuk gaan is niet fraai, maar kan overmacht zijn. Dat het weken of maanden duurt dat het is opgelost, dat vind ik niet acceptabel.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Kleine ontdekking in de onboard navigatie.

Als je de onboard navigatie gebruikt en een route erin hebt staan, dan zie je een klein rondje in de kaart staan op het punt waar de volgende navigatie instructie van toepassing is.

Dat was me nog niet eerder opgevallen en het werkt heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Razwer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:53:
[...]

Iets specifieker, alleen met HDA2. HDA2 werkt op "specifieke snelwegen" volgens Hyundai.
Lane change assist vind ik overigens echt de meeste waardeloze features van de auto. Het werkt praktisch voor geen fluit en is veel te conservatief. Zo conservatief dat je een onnodig links rijden boete kan riskeren.
Werkt het uiteindelijk wel dan? Duurt mij altijd zo lang dat ik zelf al lang van rijbaan gewisseld bent voor de auto een keer actie onderneemt. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Hein66 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:18:
Kleine ontdekking in de onboard navigatie.

Als je de onboard navigatie gebruikt en een route erin hebt staan, dan zie je een klein rondje in de kaart staan op het punt waar de volgende navigatie instructie van toepassing is.

Dat was me nog niet eerder opgevallen en het werkt heel prettig.
Waar ik blij van wordt is de info van de eerste volgende instructie én wat er daarna komt.

Sla over 400m rechtsaf - en dan zie je dat je daarna linksaf moet. Kun je vast rekening mee houden met voorsorteren. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
chaoscontrol schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:17:
[...]

Werkt het uiteindelijk wel dan? Duurt mij altijd zo lang dat ik zelf al lang van rijbaan gewisseld bent voor de auto een keer actie onderneemt. :P
Als je heel geduldig bent en er niet teveel verkeer op de weg is kan het werken ja.
Wat ik zei: compleet waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

cooper_s1 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:40:
Jeey, usb poort vervangen maar t werkt nog niet.... men heeft nog andere onderdelen besteld...
moet nog weer een keer terug dus
Ik dacht het al wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:40
Herkent iemand het volgende probleem?:
Mijn I5 Connect (2022) laadt (thuis via Alfen Eve single pro line - via Vandebron back-end) sinds een tijdje niet meer op tot gewenste % (AC: 80).

Gister vond hij het na laden van 15% tot 51% welletjes. Melding in bluelink: charging process successfully completed as configured. Geen foutmelding o.i.d.
Nog maar een keer gestart en toen bij 60% opnieuw charging process successfully completed as configured 8)7

Hyundai SmartCharging staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Heb je een andere AC-paal geprobeerd? En werkt DC snelladen wel goed?
Als AC bij meerdere palen problemen geeft, dan heb je mogelijk een ICCU probleem, daar lees je meer over in dit forum als je de zoekfunctie gebruikt. Dit probleem lijkt zich vooral voor te doen bij de eerste series gebouwde auto's.
Als DC laden ook problemen geeft, dan heb je mogelijk een batterijprobleem, je zou met een OBD2 dongle en een app zoals Car Scanner kunnen uitlezen of er een grote spreiding zit in de individuele celspanningen, dat zou duiden op 1 of meer slechte cellen in je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
dodgydutchy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:26:
[...]

schitterende velgen, vind ik persoonlijk, staat 'em heel goed
heb ik ook naar gekeken, vond ze al mooi op de Santa Fe
zijn deze zwaarder dan de orginele Ioniq velgen?
ik ga waarschijnlijk toch maar voor 18" aluminium voor de winterset

heb je met die verlagingsset geen problemen bij verkeersdrempels etc?
nog voordelen qua verbruik?
Staan goed, ben het met je eens :-) Zal nog eens foto maken want staat nu op juiste hoogte vd veren. Lager dan op de foto's.

Die auto staat standaard zo hoog dat je echt maar zo geen drempels raakt. Dan moet je het wel heel heel gek maken, sterker...kans dat je ad voor of achterzijde wat raakt is denk ik lager doordat die veel minder ver in en uitvoert. Midden zou een issue kunnen zijn indien er weer ergens een Mount Everest als tempel uit of in de grond wordt gestampt..... :-)

Verbruik is wel wat lager, maar of dat door de hoge vd auto komt geen id. Zit ook oa andere ICCU en elke waterpomp in dir voor de cc wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
cooper_s1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:38:
[...]

Jeey, usb poort vervangen maar t werkt nog niet.... men heeft nog andere onderdelen besteld...
Ik dacht het al wel....
Snap niet dat de dealer dit niet eerst gecontroleerd heeft door een andere usb poort uit een showroom/demo auto te proberen. Half uurtje werk. Hadden ze bij gelukkig wel gedaan, waardoor dat afgestreept kon worden en ze meteen verder konden zoeken... Uiteindelijk dus AVN... Dus wat hebben ze besteld bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Komt overal in de wereld veelvuldig voor.... lees het in de UK USA Korea DE AT CH NL BE CA bv.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:36
de meester01 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:14:
[...]

Ik heb een USB 3.0 verlengkabel in die poort zitten. Ten eerste hoef je dan niet elke keer diep te bukken als je wilt wisselen en de poort slijt minder. Via die verlengkabel kun je gewoon CP/AA gebruiken. In mijn geval via een wireless dongle of een kabeltje voor de telefoon van mijn vrouw.
Klopt het dat die poort onder spanning blijft, ook als de auto is uitgezet en afgesloten? Ik heb zojuist een CarlinKit geplaatst en volgens mij gaat deze niet uit.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
cooper_s1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:38:
[...]

Ik dacht het al wel....
Ai dat is erg vervelend. Zeker als je al zo lang op een afspraak hebt moeten wachten. Weet je toevallig welke onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
erikhui schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:15:
Herkent iemand het volgende probleem?:
Mijn I5 Connect (2022) laadt (thuis via Alfen Eve single pro line - via Vandebron back-end) sinds een tijdje niet meer op tot gewenste % (AC: 80).

Gister vond hij het na laden van 15% tot 51% welletjes. Melding in bluelink: charging process successfully completed as configured. Geen foutmelding o.i.d.
Nog maar een keer gestart en toen bij 60% opnieuw charging process successfully completed as configured 8)7

Hyundai SmartCharging staat uit.
Had die van mij ook. ICCU is deze week vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
tvc15 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:42:
Als AC bij meerdere palen problemen geeft, dan heb je mogelijk een ICCU probleem, daar lees je meer over in dit forum als je de zoekfunctie gebruikt. Dit probleem lijkt zich vooral voor te doen bij de eerste series gebouwde auto's.
Die van mij is okt 2022 geproduceerd, jan 2023 geleverd en met minder dan 2000 km op de teller lag de ICCU er al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
amw82 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:45:
[...]

Snap niet dat de dealer dit niet eerst gecontroleerd heeft door een andere usb poort uit een showroom/demo auto te proberen. Half uurtje werk. Hadden ze bij gelukkig wel gedaan, waardoor dat afgestreept kon worden en ze meteen verder konden zoeken... Uiteindelijk dus AVN... Dus wat hebben ze besteld bij jou?
Die schijn je niet zo 1-2-3 om te wisselen. De dealer gaat morgen mijn USB-->AVN stekker aandrukken. Module moet losgehaald worden om er bij te komen gaf hij aan. Ik heb het zelf niet gecontroleerd. Tevens nieuwste software, zou ook minder problemen moeten geven, al geloof ik niet dat het de verbindingsproblemen oplost. De auto stond er 6 weken ivm ICCU, dus die dag extra om de AVN werkend te krijgen geloof ik wel.

[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 21-04-2023 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LT1970 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:26:
[...]

Klopt het dat die poort onder spanning blijft, ook als de auto is uitgezet en afgesloten? Ik heb zojuist een CarlinKit geplaatst en volgens mij gaat deze niet uit.
Ik zie dat mijn telefoon na een minuut of 3-5 geen verbinding meer heeft via de Carplay dongle dus ik ben geneigd te zeggen dat de stroom er af gaat als de auto computer in de rust stand gaat.

Ik heb een Ottocast dual AA/AC adapter.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 21-04-2023 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ThijsR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:48:
[...]

Ai dat is erg vervelend. Zeker als je al zo lang op een afspraak hebt moeten wachten. Weet je toevallig welke onderdelen?
Iets met AV box o.i.d.... er zijn meerdere gevallen bekend van dit issue.
Maar ja, onderdeel in backorder... kan nog wel even duren zeiden ze bij de dealer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
nietwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:13:
[...]

Die schijn je niet zo 1-2-3 om te wisselen. De dealer gaat morgen mijn USB-->AVN stekker aandrukken. Module moet losgehaald worden om er bij te komen gaf hij aan. Ik heb het zelf niet gecontroleerd. Tevens nieuwste software, zou ook minder problemen moeten geven, al geloof ik niet dat het de verbindingsproblemen oplost. De auto stond er 6 weken ivm ICCU, dus die dag extra om de AVN werkend te krijgen geloof ik wel.
Ik stond erbij... Half uurtje (zonder het dashboard paneel terug te zetten).
Avn duurt wat langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

amw82 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:38:
[...]

Avn duurt wat langer.
ah jij hebt nog een dealer waar je d'r bij mag staan? Das war einmal.....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

amw82 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:38:
[...]

Avn duurt wat langer.
Zou gaaf zijn als er wat foto's van zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Vóór mijn nieuwe ICCU kon ik prima laden bij de openbare laadpaal naast mijn huis. Sindsdien gebruik ik mijn eigen laadbox niet meer (gedoetjes met energieplafond e.d.). Hij deed het altijd en ik laadde altijd met > 11 KW.

Sinds mijn nieuwe ICCU weigert hij te laden op de rechterzijde van deze spefieke laadpaal, want hij klapt er dan uit, de ledjes bij de laadpoort staan dan allemaal te flikkeren. Hij laadt op halve kracht (4.3 KW) op de linkerzijde (óók als ik alleen sta te laden, dus niemand rechts)

Een berijder van een e-golf stond net te laden aan de rechter kant en hij zei me dat het goed ging. Een buurman laadt zijn hybride Mercedes altijd links en hij trekt daar gewoon >11 KW.

Gisteren op het werk: gewóón > 11 KW op de laadpaal. Dus de auto doet het meestal wel goed, maar dan nu toch maar de vraag: wat kan er aan de hand zijn? Is zo'n nieuwe ICCU soms kritischer of zo?

De dealer heeft de auto een keer uitgelezen, omdat ik toen dacht dat mijn nieuwe ICCU wéér kapot was, de monteur zei toen dat er sprake was van "onderspanning" (200V) op de laadpaal. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:20:
Vóór mijn nieuwe ICCU kon ik prima laden bij de openbare laadpaal naast mijn huis. Sindsdien gebruik ik mijn eigen laadbox niet meer (gedoetjes met energieplafond e.d.). Hij deed het altijd en ik laadde altijd met > 11 KW.

Sinds mijn nieuwe ICCU weigert hij te laden op de rechterzijde van deze spefieke laadpaal, want hij klapt er dan uit, de ledjes bij de laadpoort staan dan allemaal te flikkeren. Hij laadt op halve kracht (4.3 KW) op de linkerzijde (óók als ik alleen sta te laden, dus niemand rechts)

Een berijder van een e-golf stond net te laden aan de rechter kant en hij zei me dat het goed ging. Een buurman laadt zijn hybride Mercedes altijd links en hij trekt daar gewoon >11 KW.

Gisteren op het werk: gewóón > 11 KW op de laadpaal. Dus de auto doet het meestal wel goed, maar dan nu toch maar de vraag: wat kan er aan de hand zijn? Is zo'n nieuwe ICCU soms kritischer of zo?

De dealer heeft de auto een keer uitgelezen, omdat ik toen dacht dat mijn nieuwe ICCU wéér kapot was, de monteur zei toen dat er sprake was van "onderspanning" (200V) op de laadpaal. Komt dit iemand bekend voor?
Klinkt precies hetzelfde als wat ik had toen mijn ICCU kapot ging. Alle ledjes knipperen gelijktijdig. Soms laadt ie wel, soms niet. Soms een stukje, om de laadsessie vervolgens alsnog af te breken. Hebben ze een kapotte ICCU teruggeplaatst bij jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 13-09 15:13
[...]

Net bericht van Hyundai: frontradar komt pas 22 mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:37
nietwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:37:
[...]

Klinkt precies hetzelfde als wat ik had toen mijn ICCU kapot ging. Alle ledjes knipperen gelijktijdig. Soms laadt ie wel, soms niet. Soms een stukje, om de laadsessie vervolgens alsnog af te breken. Hebben ze een kapotte ICCU teruggeplaatst bij jouw auto?
Enig idee of ze de ICCU problemen en ook frontradar bij de auto's die nu geleverd gaan worden opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:37:
[...]

...dat mag ik niet hopen? Ik heb alleen het idee dat deze ICCU mogelijk kritischer is? Want tot nu toe is "mijn " straatpaal de enige waar hij niet goed werkt. Bij de rest wel. Het vervelende is nu net dat dit "mijn" straatpaal betreft naast mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

koerskii schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:49:
[...]

Enig idee of ze de ICCU problemen en ook frontradar bij de auto's die nu geleverd gaan worden opgelost zijn?
Ik verwacht het wel. Deze problemen betreft denk ik alleen maar MY2021 (en misschien 22) auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:02
nietwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:08:
[...]

Die van mij is okt 2022 geproduceerd, jan 2023 geleverd en met minder dan 2000 km op de teller lag de ICCU er al uit.
jrk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:50:
[...]

Ik verwacht het wel. Deze problemen betreft denk ik alleen maar MY2021 (en misschien 22) auto's?
Letterlijk deze pagina.

Modeljaar 23 heeft er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:37
trippelb schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:02:
[...]

[...]

Letterlijk deze pagina.

Modeljaar 23 heeft er ook last van.
Ja ik wist dat de I5 van nietwijk ook een recente is. Hopen dat het productieproces zo is vormgegeven dat dit soort feedback snel terugkomt bij fabriek en aanpassingen gedaan worden. Die van ons zal zo'n drie a vier maanden later geproduceerd zijn (ik heb nog geen VIN). Duimen en vanaf komende woensdag aan den lijve ondervinden hoe het zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvc15
volgens mij bestaat MY21 niet. De eerste serie was al modeljaar 22, uitlevering begon wel in 2021. Verder heb je modeljaar 22.5, waar voornamelijk wat in de uitvoeringen gesneden is om toch te kunnen leveren, ondanks componentenschaarste. Modeljaar 23 heeft nieuwe schokbrekers en een grotere batterij.

De grote aantallen falende ICCU’s in de vroege series lijken uit vallen door interne lekkage van koelvloeistof. Dat schijnt bij latere series opgelost te zijn. Daarom zou het interssant zijn om @nietwijk ’s case beter te begrijpen: faalde deze ook vanwege interne lekkage? Dan kan iedereen z’n borst natmaken en zijn er meer uitvallers in latere series te verwachten. In automotive quaility termen heet dit een Gatebuster: correctieve acties in productie doorgevoerd, maar toch weer uitval met dezelfde root cause. Als @nietwijk ’s ICCU door een andere oorzaak uitgevallen is, dan is dit een nieuwe situatie waar de nabije toekomst ons zal leren hoeveel uitval er gaat optreden bij later geleverde auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:43:
[...]

2023 kan niet, die is nog niet uit. Wanneer je feb 2022 hebt, is ie heel oud
Zie hieronder, of bedoel je iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOltnedibgdU5oy6RXVF1dMx3JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9HkzBq1dQaT2tk56h2ZZJH9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door dodgydutchy op 21-04-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dodgydutchy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:34:
[...]

Zie hieronder, of bedoel je iets anders?

[Afbeelding]
Onderaan staat 221223, dat is de laatste versie. Bijgewerkt is wanneer die versie 221223 geïnstalleerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-04-2023 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:10:
[...]

Onderaan staat 221223, dat is de laatste versie. Bijgewerkt is wanneer die versie 221223 geïnstalleerd is.
Kijk weer wat geleerd, prettig weekeind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59
Sinds kort heb ik de indruk dat de HI5 minder hard afremt wanneer ik de I-Pedal gebruik. De beste omschrijving is, is dat de auto langer blijft doorrollen dan voorheen op de I-pedal en ik nu meer moet bijremmen.

Meer mensen met deze ervaring? De hoogte van de regeneratie verandert hier niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
tvc15 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:05:

De grote aantallen falende ICCU’s in de vroege series lijken uit vallen door interne lekkage van koelvloeistof.
Waaruit blijkt dat het grote aantallen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
In Zuid Korea, waar de auto het eerst op de markt kwam en dus de oudste rondrijden, is er een recall actie geweest om de ICCU’s te vervangen. In andere landen, zoals Nederland, USA, VK, wordt de ICCU het meest genoemd als bron van storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20
tvc15 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:39:
In Zuid Korea, waar de auto het eerst op de markt kwam en dus de oudste rondrijden, is er een recall actie geweest om de ICCU’s te vervangen. In andere landen, zoals Nederland, USA, VK, het meest genoemd als bron van storing.
Je laatste zin lijkt niet afgerond.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
nietwijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:07:
[...]

Had die van mij ook. ICCU is deze week vervangen.
Fenomeen herkenbaar, vaak ook nog automaat vd paal die er dan uitknalt…. ICCU was kaduk… al vervangen maar nog steeds niet 100% in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:26
IwanVb schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:11:
Sinds kort heb ik de indruk dat de HI5 minder hard afremt wanneer ik de I-Pedal gebruik. De beste omschrijving is, is dat de auto langer blijft doorrollen dan voorheen op de I-pedal en ik nu meer moet bijremmen.

Meer mensen met deze ervaring? De hoogte van de regeneratie verandert hier niets aan.
Die indruk heb ik ook; het lukt mij de laatste tijd minder goed om met alleen i-pedal tot stilstand te komen bij een verkeerslicht, moet nu bijremmen waar ik eerder het idee had dat dat niet nodig was.
Heb zelf geen update gedaan sinds dec ‘22, er lijkt wel een ota update geweest te zijn (moest een keer nieuwe voorwaarden accepteren in de auto, niet echt op gelet verder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Eboeker schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:31:
[...]

Die indruk heb ik ook; het lukt mij de laatste tijd minder goed om met alleen i-pedal tot stilstand te komen bij een verkeerslicht, moet nu bijremmen waar ik eerder het idee had dat dat niet nodig was.
Heb zelf geen update gedaan sinds dec ‘22, er lijkt wel een ota update geweest te zijn (moest een keer nieuwe voorwaarden accepteren in de auto, niet echt op gelet verder)
Dat van de voorwaarden accepteren herken ik, maar bij mij werkt de I-pedal stand nog als vanouds, geen verschil met een paar maanden geleden

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:56
Ik krijg bij iedere start het bericht om nieuwe voorwaarden te accepteren en wel of niet te lezen. Is dit normaal of uit te zetten? Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@BlackMesa dit is normaal. Je zult ze een keer allemaal moeten lezen en accoderen in de auto of de bluelink app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 17:46
Sinds 2 dagen rij ik in een I5 lounge en nu heb ik een probleem dat de de functie om met de sleutel de auto te laten rijden niet werkt. Er volgt wel een melding na het voorruit/achteruit sturen: ‘ga na het dichtstbijzijnde service center’. En dan valt het beeld op zwart. Dit ga ik maandag doen, maar ik was benieuwd of iemand dit ook al eens heeft gehad. (En of dit simpel op te lossen is)
Alvast bedankt.

8300Wp oost/west Enphase | Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
wfveennl schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. Ik stel een tijdslot in voor het daltarief van 23.00 - 7..00, soms gaat het een paar keer achter elkaar goed en dan moet je het een paar keer achter elkaar steeds opnieuw weer instellen.
Instellen in de auto of via Bluelink maakt geen verschil. Hoe moeilijk kan dit anno 2023 zijn denk ik dan.
Ik kom hier even op terug.
Sinds ik in Bluelink net boven het laadschema elke dag een geplande vertrektijd heb ingesteld, lijkt het probleem van het vergeten van het daltarief van de baan.

Het lijkt er dus op dat het laadschema en de geplande vertrektijd een en/en verhaal is in plaats van een en/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
lkolkman schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:16:
Sinds 2 dagen rij ik in een I5 lounge en nu heb ik een probleem dat de de functie om met de sleutel de auto te laten rijden niet werkt. Er volgt wel een melding na het voorruit/achteruit sturen: ‘ga na het dichtstbijzijnde service center’. En dan valt het beeld op zwart. Dit ga ik maandag doen, maar ik was benieuwd of iemand dit ook al eens heeft gehad. (En of dit simpel op te lossen is)
Alvast bedankt.
Klinkt als kapotte sensor.
Helaas werkt die functie niet meer bij mij na het installeren van klasse 3 alarm. Omdat de auto op slot moet voot deze functionaliteit zorgt de extra startonderbreker er voor dat de auto niet start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Kletst die Bluelink app nou uit zijn nek? Gisteren een retourtje België gedaan en op de heenweg was het verbruik volgens de GOM 21,3 en op de terugweg 23,8.

De app zegt 19,2 :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jm2cnwQNL0FZH6xvOsboBsmnb_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFeukyMlwHTZ0aJIHXA30ZeO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
de meester01 schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:59:
Kletst die Bluelink app nou uit zijn nek? Gisteren een retourtje België gedaan en op de heenweg was het verbruik volgens de GOM 21,3 en op de terugweg 23,8.

De app zegt 19,2 :/

[Afbeelding]
Bluelink is altijd erg optimistisch en rapporteert inderdaad ~15% te efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Astronaut schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:54:
[...]
Bluelink is altijd erg optimistisch en rapporteert inderdaad ~15% te efficient.
Raar, de gereden kilometers kloppen exact.

We doen het er maar mee dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
Hier sinds gisteren ook wat nieuws op snelweg met HDA2 aan ineens het dashboard scherm uit en de richtingaanwijzers deden het niet meer . Morgen maar eens de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mickael schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:08:
Hier sinds gisteren ook wat nieuws op snelweg met HDA2 aan ineens het dashboard scherm uit en de richtingaanwijzers deden het niet meer . Morgen maar eens de dealer bellen.
zekering kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
koerskii schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:49:
[...]

Mijn auto is okt 2022 geproduceerd en jan 2023 afgeleverd. Wel ICCU problemen.
Is al genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door nietwijk op 23-04-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik had de auto 6 weken geleden bij de dealer geparkeerd met een kapotte ICCU. Daarvoor was ik al een maand aan het bellen en mailen voor een oplossing omdat mijn usb er telkens uitknalde. Ik heb de dealer beloofd mijn auto niet op te halen voordat de AVN zou werken met de tip de connector van de usb aansluiting aan te drukken. Zelf dacht men aan een update, maar op mijn verzoek hebben ze toch ook de AVM module en alle stekkers losgehaald en opnieuw aangedrukt. Het werkt eindelijk! Ik kan nu eindelijk een half uur rijden zonder dat de verbinding er uit knalt. Het lijkt me sterk dat een update het probleem verholpen heeft. Zoals anderen schrijven kan het helpen de AVN module te vervangen. Je drukt de stekker er dan ook opnieuw in.😜 maar zonder de module te vervangen kan het ook werken. De ICCU is binnen “slechts” 6 weken vervangen. Ze hebben een nieuwe IONIQ 5 uit de showroom gekannibaliseerd en die ICCU zit nu in mijn kar. “Mijn” nieuwe ICCU komt eind mei binnen en gaat dan in de showroom auto.

Oww…en ik heb hier weleens gelezen dat iemand blijer was met zijn voorgaande Kona dan met zijn IONIQ 5 die het paasvuur op zou mogen… na enig aandringen kreeg ik een fonkelnieuwe Kona Electric mee als vervangend vervoer. Blij dat ik de IONIQ 5 weer terug heb. Wat een miniatuurtje die Kona. En als je de LFA van de IONIQ 5 niks vind kan je maar beter de Kona niet proberen. Dat ding bleef slingeren. Mijn IONIQ 5 had dat ook in het begin, maar was binnen 250 kilometer zelfleren vrijwel snaarstrak. Die Kona was nog net zo’n stuiterbal na 1500 km.

[ Voor 21% gewijzigd door nietwijk op 23-04-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

IwanVb schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:11:

Yep!
Vind ik ook!

En alles staat op 'strong'.
De C40 van mijn vriendin doet het veel beter!
Ik moet echt meer regen, omdat ik harder rij en iets later mijn regen wil inzetten.

Trouwens een tijdje terug reed mijn vader achter mij gedurende een 90km rit.
Ik reed op ipedal maar hij zegt dat de remlichten niet aangaan, enkel op het einde van de stop!
Dat vind ik toch gevaarlijk. Iemand die met je meerijdt en jij laat je gaspedaal los, zal snel op je bumper kleven want hij heeft geen indicatie dat jij afremt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
multipasser schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:48:
[...]
Trouwens een tijdje terug reed mijn vader achter mij gedurende een 90km rit.
Ik reed op ipedal maar hij zegt dat de remlichten niet aangaan, enkel op het einde van de stop!
Dat vind ik toch gevaarlijk. Iemand die met je meerijdt en jij laat je gaspedaal los, zal snel op je bumper kleven want hij heeft geen indicatie dat jij afremt.
De remlichten gaan bij i-pedal aan zodra je het gaspedaal volledig loslaat. Als je dat pedaal ook maar iets indrukt blijven je remlichten uit. Kan je in je binnenspiegel zien als het donker is. Op cruisecontrol (non-i-pedal, auto regen?) gaan ze al aan bij lichte regeneratie.

Als je met i-pedal eenmaal stilstaat voor het verkeerslicht gaan de remlichten ook uit.

[ Voor 5% gewijzigd door nietwijk op 24-04-2023 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Ik heb een nog niet eerder gemeld (dacht ik) apart issue, de bijrijdersstoel versteld zichzelf af en toe spontaan
onderweg. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Mijn regeneratie bij remmen staat altijd al op auto.
Gisteren viel me op dat hij op lvl1 stond en ik krijg de instelling niet meer op auto.
Rechter paddle ingetrokken houden was auto setting toch?
Wat doe ik verkeerd?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
eyegraphic schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik kom hier even op terug.
Sinds ik in Bluelink net boven het laadschema elke dag een geplande vertrektijd heb ingesteld, lijkt het probleem van het vergeten van het daltarief van de baan.

Het lijkt er dus op dat het laadschema en de geplande vertrektijd een en/en verhaal is in plaats van een en/of.
Thanks, dit ga ik ook proberen, zou toch wel erg fijn zijn als de auto dit soort instellingen niet vergeet.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
nietwijk schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:53:
[...]

De remlichten gaan bij i-pedal aan zodra je het gaspedaal volledig loslaat. Als je dat pedaal ook maar iets indrukt blijven je remlichten uit. Kan je in je binnenspiegel zien als het donker is. Op cruisecontrol (non-i-pedal, auto regen?) gaan ze al aan bij lichte regeneratie.

Als je met i-pedal eenmaal stilstaat voor het verkeerslicht gaan de remlichten ook uit.
Goed om te weten, ik rijd ook altijd met i-pedal en dacht dat mijn remlichten al direct bij re-gen aan zouden gaan.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

edvanleeuwen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:27:
[...]

Waaruit blijkt dat het grote aantallen zijn?
Dit forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Voor diegenen die de Carlinkit dongle gebruiken voor wireless CarPlay: de update van december 2022 lost bij mij de vertraging in de navigatie op. In de auto met de iPhone surfen naar http://192.168.50.2 om de update uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Cozm0 schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:09:
Mijn regeneratie bij remmen staat altijd al op auto.
Gisteren viel me op dat hij op lvl1 stond en ik krijg de instelling niet meer op auto.
Rechter paddle ingetrokken houden was auto setting toch?
Wat doe ik verkeerd?
Heb je een trekhaak? Ik heb iets vergelijkbaars gehad en mijn auto dacht toen dat er een aanhanger aan zat. In die modus wordt de regeneratie beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
Valt volgens mij wel mee, het is 1 user{ die 800 keer opnieuw aangeeft dat zijn ICCU kapot is, als je die meetelt zijn het inderdaad heel veel.

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 28-04-2023 10:12 . Reden: laten we respectvol met elkaar omgaan ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:42

YJB

Van Canada naar Mexico (en terug)

Roadtrip in Ioniq 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
ezi70 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:24:
[...]

Valt volgens mij wel mee, het is 1 reaguurder die 800 keer opnieuw aangeeft dat zijn ICCU kapot is, als je die meetelt zijn het inderdaad heel veel.
Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kom je er snel achter dat het toch wel een wereldwijd probleem is. The Ioniq guy hield recent nog een poll om in kaart te krijgen hoe groot het probleem was onder zijn viewer base.
Sneren is niet netjes.

Pagina: 1 ... 161 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic