Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
ijssgerb schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:48:
Ik gaf slechts antwoord op de vraag: 'Ik heb het ook aangepast maar waar haal je die "satelite view" vandaan want die heb ik niet'. Dat het in Google maps anders is dan in de Hyundai navigatie is iets waar ik weinig aan kan veranderen. Kortom het is aan jezelf welke navigatie je gebruikt en het prettigst vind.
Dat snap ik, maar bij de instructie voor het ontsluiten van het eng menu stond een afbeelding met satelite view, vandaar mijn vraag.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ijssgerb schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:48:
Ik gaf slechts antwoord op de vraag: 'Ik heb het ook aangepast maar waar haal je die "satelite view" vandaan want die heb ik niet'. Dat het in Google maps anders is dan in de Hyundai navigatie is iets waar ik weinig aan kan veranderen. Kortom het is aan jezelf welke navigatie je gebruikt en het prettigst vind.
Ik denk dat het vooral een sprankje hoop was dat er in de engineering mode ook een sateliet view was ;).

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:30:
[...]

Dat komt omdat die op zijn zachtst gezegd bovengemiddeld geprijsd zijn voor niet Tesla rijders.
57 tot 65 cent per kwh voor een HPC lader is nog steeds net zo duur of goedkoper dan de rest toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Dan maar met afbeeldingen erbij. Dus overzicht bij kortere en langere afstand. Uiteraard vind ik persoonlijk zo'n satellite view ook bij kortere afstanden overzichtelijker. Maar goed Hyundai heeft nog genoeg zaken softwarematig op te lossen dus mogelijk dat dat nog komt. Of je drukt links op het - knopje om van 100km naar 200km overzicht te gaan, dan ben je er ook ;-).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5EiBqGjloyK8gQGR27l5_5e9zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELZFRrgdBuEunHrqLJq58GNM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdPGle3e9puqy7blggfG3bHc9p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXtkaMKauifAofCkiqf3du1b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ijssgerb op 14-04-2023 12:30 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
de meester01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:20:
[...]

57 tot 65 cent per kwh voor een HPC lader is nog steeds net zo duur of goedkoper dan de rest toch?
Met zulke prijzen wel ja, maar is dat inclusief of exclusief de meerkosten? En is dat inclusief of exclusief abonnement? (bij Ionity betaal je 29 cent bij een 13 euro maand abbo) De laatste keer dat ik hier naar keek waren de energie prijzen nog hoger en de meerprijzen echt niet fijn. Ook verschillende YouTubers die "tests"/reviews hebben gemaakt hier over dit onderwerp noemen de meerprijs als minpunt.

https://www.tesla.com/nl_nl/support/non-tesla-supercharging
Hoeveel kost het opladen van niet-Tesla's?
In de prijs van het opladen die niet-Tesla-eigenaren in rekening wordt gebracht, zijn de meerkosten verwerkt die het opladen van een groot aantal verschillende auto's met zich meebrengt en die gemaakt zijn om de locaties geschikt te maken voor auto's van andere merken. De kosten verschillen per locatie. U kunt de oplaadprijzen bekijken in de Tesla-app. De prijs per kWh voor het opladen kan worden verlaagd door een oplaadabonnement af te sluiten.
Ik zou aangenaam verrast zijn wanneer de prijzen bij Tesla nu voor non-Tesla rijders markt-conform zouden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 14-04-2023 12:40 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
PeMo1965 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:20:
Het begint weer langzaam aan warmer te worden.
Wat is jullie rijbereik na 100% laden momenteel?
Ik zit vandaag op 380 km in de auto (eco stand) en 395 in de app.
Ik heb er nu na 14 maanden ruim 25K op zitten en heb een gemiddeld verbruik gehad van 19.4 kWh/100 km.
Hiervan is ongeveer 600 km met een caravan gereden met fietsen op het dak en 1600 km met een motoraanhanger.
Ik heb niet het idee dat ik echt een zuinige rijder ben, rij vaak in de sportstand en veel korte ritten. In de winter verwarm ik de auto ook wel voor voor het ontdooien.
Ik ben benieuwd naar jullie verbruikscijfers.
Mijn verbruik daalt hard nu het weer beter is. 487km is het bereik in de app (73RWD19").

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZT9VQ_wAEUGHUzqNkNh0PP3B42Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HL6MPLkaGmRzLMCwtm2m6ha9.png?f=user_large
Dit is een moving average van het verbruik van 30 dagen die 15% te optimistisch is (foute Bluelink)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:35:
[...]

Met zulke prijzen wel ja, maar is dat inclusief of exclusief de meerkosten? En is dat inclusief of exclusief abonnement? (bij Ionity betaal je 29 cent bij een 13 euro maand abbo) De laatste keer dat ik hier naar keek waren de energie prijzen nog hoger en de meerprijzen echt niet fijn. Ook verschillende YouTubers die "tests"/reviews hebben gemaakt hier over dit onderwerp noemen de meerprijs als minpunt.

https://www.tesla.com/nl_nl/support/non-tesla-supercharging

[...]

Ik zou aangenaam verrast zijn wanneer de prijzen bij Tesla nu voor non-Tesla rijders markt-conform zouden zijn.
Dat zijn de prijzen zonder abbo via de Tesla app optie: laad je niet-Tesla op oid. Ze zijn wel dynamisch: op drukke/populaire momenten betaal je meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtTSETr2qao4rgpgKue9LO566q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xd0lLa2yW9HHdzZD527X1Lqu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
PeMo1965 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:20:
Het begint weer langzaam aan warmer te worden.
Wat is jullie rijbereik na 100% laden momenteel?
Ik zit vandaag op 380 km in de auto (eco stand) en 395 in de app.
Ik heb er nu na 14 maanden ruim 25K op zitten en heb een gemiddeld verbruik gehad van 19.4 kWh/100 km.
Hiervan is ongeveer 600 km met een caravan gereden met fietsen op het dak en 1600 km met een motoraanhanger.
Ik heb niet het idee dat ik echt een zuinige rijder ben, rij vaak in de sportstand en veel korte ritten. In de winter verwarm ik de auto ook wel voor voor het ontdooien.
Ik ben benieuwd naar jullie verbruikscijfers.
Ik heb afgelopen zondag tot 100% geladen en had op de GOM 450km staan, tot vandaag 120km gereden en staat er nog 340km op de GOM. Ik heb tot nu toe ruim 20k gereden in 15 maanden en hij geeft een gemiddelde weer van 15,4 kwh/100km. Ik rijd altijd in ECO stand maar als ik in Duitsland boodschappen ga doen trek ik hem wel open tot de max, dat rijdt heerlijk. ik heb een 73 RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
Doordat het "Trillingen" forum niet heel erg actief is, wil ik in dit forum ook de volgende vraag aan jullie voorleggen:

Ik heb nog steeds een dribbelende, onrustige auto met mijn 2022 AWD model; ook na vernieuwing van de Michelin banden (garantie), road force balancing en meermaals balanceren van de wielen.
Na berichten in fora, dat het vervangen van achter schokbrekers, het weggedrag en de demping van de auto er een stuk op vooruit is gegaan, heb ik navraag bij mijn dealer gedaan.
Advies van dealer: 4x vernieuwde 2023 veren + 4x vernieuwde 2023 schokdempers. Prijs inclusief arbeidsloon: €2400!. Ik ga eerst een testrit maken in 2023 model met 77 kW, om te beoordelen wat het verschil is.

Ik was de eerste klant bij deze dealer die hierom vroeg. Pakt de dealer het (te?) rigoureus aan? Heeft iemand al ervaringen met verbetering van het onrustige, stuiterige en dribbelende weggedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Amersfoort schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:51:
Doordat het "Trillingen" forum niet heel erg actief is, wil ik in dit forum ook de volgende vraag aan jullie voorleggen:

Ik heb nog steeds een dribbelende, onrustige auto met mijn 2022 AWD model; ook na vernieuwing van de Michelin banden (garantie), road force balancing en meermaals balanceren van de wielen.
Na berichten in fora, dat het vervangen van achter schokbrekers, het weggedrag en de demping van de auto er een stuk op vooruit is gegaan, heb ik navraag bij mijn dealer gedaan.
Advies van dealer: 4x vernieuwde 2023 veren + 4x vernieuwde 2023 schokdempers. Prijs inclusief arbeidsloon: €2400!. Ik ga eerst een testrit maken in 2023 model met 77 kW, om te beoordelen wat het verschil is.

Ik was de eerste klant bij deze dealer die hierom vroeg. Pakt de dealer het (te?) rigoureus aan? Heeft iemand al ervaringen met verbetering van het onrustige, stuiterige en dribbelende weggedrag?
Om spraakverwarring te voorkomen; heb je de auto ook helemaal laten uitlijnen? De I5 kan in tegenstelling tot wat gebruikelijk is ook aan de achterkant worden uitgelijnd wanneer de specificaties bekend zijn in het uitlijnapparaat. Dit maakte in ons geval een groot verschil.

Of is er niet een onontdekte schokbreker lekkage zoals eerder gepost:
Stephan_haarlem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Precies de dealer waar ik ben weggegaan omdat ze een lekkende schokdemper (die veroorzaakte bij mij het probleem) niet konden ontdekken na bijna een jaar. Hopelijk is het in jouw geval het bekende banden probleem en dan ben je snel klaar met nieuwe banden.
Dit zou dan natuurlijk garantiewerk zijn (second opinion?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

RambOo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:04:
[...]

Of is er niet een onontdekte schokbreker lekkage zoals eerder gepost:
Dat zou je gelijk moeten zien als je hem op de schokbroker trilplaat zet. Die heeft elke grote Kwikfit-achtige in de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
[...]
Om spraakverwarring te voorkomen; heb je de auto ook helemaal laten uitlijnen? De I5 kan in tegenstelling tot wat gebruikelijk is ook aan de achterkant worden uitgelijnd wanneer de specificaties bekend zijn in het uitlijnapparaat. Dit maakte in ons geval een groot verschil.
Nee, ik heb de auto niet uitgelijnd? Welk verschil in weggedrag zat er tussen vóór en na de uitlijning? Bij wie heb je het laten doen (ik woon in de provincie Utrecht)? Welke garages hebben informatie over de Ioniq 5 uitlijning, gezien het feit, dat deze auto bekend moet zijn in het uitlijnapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
de meester01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:12:
[...]

Dat zou je gelijk moeten zien als je hem op de schokbroker trilplaat zet. Die heeft elke grote Kwikfit-achtige in de werkplaats.
Goeie, ik wacht vaak een actie bij zo'n firma af. Die lui zijn fanatiek met meten en rapporten schrijven voor een appel en een ei in de hoop dat ze ook onderdelen mogen vervangen met flinke marge. Dat is dan net het moment om af te rekenen voor het rapport en ze een prettig weekend te wensen. Is alles goed....dan weet je het maar. Vinden ze iets, dan kan je er wellicht mee naar je eigen dealer.

Ik laat mijn APK ook graag uitvoeren door die firma's. Ze keren alles binnenstebuiten voor net geen 3 tientjes en dan lekker zelf fixen, want vaak zijn het aandachtspunten en geen afkeurpunten. Die punten verhelp ik dan voor het jaar erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Amersfoort schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:16:
[...]

Nee, ik heb de auto niet uitgelijnd? Welk verschil in weggedrag zat er tussen vóór en na de uitlijning? Bij wie heb je het laten doen (ik woon in de provincie Utrecht)? Welke garages hebben informatie over de Ioniq 5 uitlijning, gezien het feit, dat deze auto bekend moet zijn in het uitlijnapparaat?
Dat kan elke serieuze bandenboer. Liefst met moderne uitlijnapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Even terugkomend op een eerdere vraag hier: V2L werkt dus inderdaad niet bij andere auto's, dan die uit de "eigen familie". Dat betekent dus dat er wél aan (nieuwe en oudere) Hyundai's en Kia's stroom geleverd kan worden, maar bij geen enkele andere auto. (waarschijnlijk!)

Wel heel goed om dit te weten. Alle tot nu geteste auto's binnen dit, en het Kia EV6 forum, voor zover ik weet, zijn de Smart, Nissan ENV200, en de Renault Zoë. (Bij ons konden we een oude Ioniq wél laden, ook, net als iemand hier). Die zijn allemaal *niet* op te laden dus als je je Ioniq had willen gebruiken als mobiele thuisaccu die de zon vangt en je andere EV kan opladen, dan kom je bedrogen uit. Was één van de belangrijkste redenen om perse déze auto te kiezen dus we balen er stevig van. En voor andere (toekomstige) eigenaren ook wel goed om te beseffen.

Ik hoop, dat als er mensen zijn die nog een ander type EV willen testen met de V2L functie dan de hierboven genoemde, dat ze dat dan ook hier willen delen want wie weet, werkt het voor weer andere auto's toch wél. Smart, Zoe en Nissan vereisen dus de randaarde (die V2L niet biedt) maar blijkbaar hebben onze eigen Kia's en Ioniqs die 'randvoorwaarde' niet bij opladen... Belangrijkste vraag: Wat kunnen Hyundai en Kia doen om dit te fiksen? Zou het technisch mogelijk zijn om dit te fiksen/omzeilen, op een verantwoorde manier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:57

[...]

Dit zou dan natuurlijk garantiewerk zijn (second opinion?)
Ja klopt, is gewoon keurig onder garantie afgehandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Amersfoort schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:51:

Ik heb een MY2023 AWD en wacht nog steeds op een set nieuwe banden ivm trillingen. Ik zit bij dezelfde dealer waar @Stephan_haarlem was weggelopen omdat ze zijn schokbreker issue niet konden vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Amersfoort schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:16:
[...]

Het gedrag voor het uitlijnen omschrijf ik als linksachter wilt een andere kant op dan rechtsvoor letterlijk en figuurlijk. Dit was al merkbaar bij de kleinste oneffenheden en drempels het schudden van de auto.
Dit samen met het stuurgedrag van voor de LFA update (tegelijk laten doen) was soms bv bij het inhalen op de snelweg ook gewoon gevaarlijk. Door alle onbalans deinde de auto dan kort richting de vangrails voordat deze weer in een recht spoor kwam.

De auto stuurde ook abnormaal zwaar. Dit gedrag herken ik van eerdere auto's die niet goed waren uitgelijnd (vaak standaard bagger, niet alleen I5). Na het uitlijnen was het weer voelbaar dat de variabele stuurbekrachtiging na het nemen van een bocht zwaarder werd.

Enigste kanttekening is dat we de werkzaamheden hebben laten doen net na wissel (nieuwe) winterbanden. Het zou bij ons dus ook nog deels in de standaard 19" zomerbanden kunnen zitten. Echter zou ik daar eerder trillingen van verwachten dan al het bovenstaand (maar hou een vinger aan de pols).

In Zuid-Holland was er in de buurt geen KwikFit die de I5 in zijn uitlijnsysteem had staan. Wij hebben er een stuk of 5 gebeld. Wie weet regio Utrecht beter? Uiteindelijk hebben we het via de dealer laten doen (garantie) en die heeft het weer uitbesteed aan Euromaster Breda.

TDLR; uitlijnen icm LFA-update en andere banden en we hebben er een totaal andere I5 voor teruggekregen. Bij temperaturen rond het vriespunt nog steeds wat gevoelig voor trillingen bij het eerste deel van een rit maar verder kwa wegligging en comfort nu zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
@spidertje @Bodioniq5 @wfveennl en anderen, er is in noord amerika schijnbaar een TSB voor de AC lader issues waar de breaker er uit klapt. Oftewel, mogelijk weer eentje voor de bingo kaart.
Zie YouTube: Ioniq 5 Intermittent Level 2 Charging Issues? Watch This! | What the... voor meer details.
Link naar Canadeze TSB: https://drive.google.com/...w4M3eJ0isVT5maGyL9-o/view
Is schijnbaar een MY2022 issue waar er oververhitting plaatsvind in de poort door slechte fitting, contacten en/of vervuiling.
Poor contact between Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) and the vehicle charging port may
cause the port to overheat. Poor contact may be caused due to debris or contamination in the
EVSE/charging port, excessive wear on the charger contacts, or the use of EVSE that do not meet SAE
specifications or tolerances. When an overheating condition is detected, the vehicle will terminate the
charging session. This bulletin provides instructions to update the Vehicle Charging Management
System (VCMS) to mitigate this condition.

[ Voor 28% gewijzigd door Razwer op 14-04-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 21:09
Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:24:
@spidertje @Bodioniq5 @wfveennl en anderen, er is in noord amerika schijnbaar een TSB voor de AC lader issues waar de breaker er uit klapt. Oftewel, weer eentje voor de bingo kaart.
Zie YouTube: Ioniq 5 Intermittent Level 2 Charging Issues? Watch This! | What the... voor meer details.
Is schijnbaar een MY2022 issue waar er oververhitting plaatsvind in de poort door slechte fitting, contacten en/of vervuiling.

[...]
Deze TSB gaat niet over zekeringen die eruit klappen maar over oververhitting in de laadpoort van de auto waarna de auto voor de veiligheid het laadproces afbreekt. Na de fix schakelt de auto dan op een lagere stroom over in plaats van te stoppen met laden.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
ietsje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:26:
Smart, Zoe en Nissan vereisen dus de randaarde (die V2L niet biedt) maar blijkbaar hebben onze eigen Kia's en Ioniqs die 'randvoorwaarde' niet bij opladen... Belangrijkste vraag: Wat kunnen Hyundai en Kia doen om dit te fiksen? Zou het technisch mogelijk zijn om dit te fiksen/omzeilen, op een verantwoorde manier??
Ik vermoed dat die auto's allemaal testen of de aarde aanwezig is door de weerstand of spanning tussen aarde en nul te meten. Als die weerstand of spanning te hoog is, dan weigeren ze te laden.

Simpele oplossing zou zijn: tussen de V2L adapter en Granny de aarde en de nul met elkaar verbinden.
(Bij huis aansluiting zit ook ergens (vaak bij netbeheerder) de aarde aan de nul verbonden)

Dus bijvoorbeeld V2L -> 240v Stekker -> 240v Contra-Stekker -> Granny. En dan in een van die 240v stekkers de aarde met 1 de "nul" verbinden.

Dit "stekker contra-stekker" verloopje moet je dan wel altijd op dezelfde manier in de V2L stoppen. Als je hem omdraait, dan verbindt ie namelijk aarde met fase.
(En je moet het denk ik ook alleen gebruiken voor de Granny.)

Een uitdaging die ik nog zie: bepalen welke draad van de V2L de nul is.
(spanning meten tussen 1 van de polen en een (blank) metalen onderdeel van de auto of de min-pool van de 12v accu?)

En de vraag is ook: is de nul van de V2L ook daadwerkelijk nul ten opzichte van de metalen delen van de auto / de min van de 12v accu?
En bij de auto die geladen wordt: is de aarde en/of nul van de laadkabel op enige manier gekoppeld aan de nul van de auto en dus aan de metalen delen?

Stel bij V2L zit de nul op 120v tov de metalen delen van de I5. Dan zou er op de metalen delen van de ladende auto ook 120v kunnen staan tov van de I5 -> als je metalen delen van beide auto's te gelijk zou aanraken, dan zou je dus een schok kunnen krijgen.

Edit: Disclaimer, ik heb ook geen idee wat de Ioniq 5 er van vindt als nul en aarde verbonden worden na de V2L adapter....
Nette manier zou zijn om een scheidingstransformator te plaatsen tussen V2L en Granny. Aan de secondaire kant van die trafo (de kant van de granny) kan dan 1 van de polen verbonden worden met de aarde van de granny.
(Op deze manier blijven de aarde en nul aan de V2L kant gewoon gescheiden.
En is er ook geen risico meer op schokken, als je beide voertuigen te gelijk aan raakt.

Echter een scheidingstrafo die voldoende vermogen aan kan, is niet goedkoop.
Zie bv ook https://erea.be/img/cms/EREA-technical-paper-laadpalen.pdf voor een oplossing die in België nodig kan zijn (als in een straat 3x230v zonder nul ligt. (met 230v tussen de verschillende fasen) -> hier is ook de spanning tussen aarde en "nul" hoger dan 0v)

[ Voor 18% gewijzigd door DrChair op 14-04-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
MB1962 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:13:
[...]

Deze TSB gaat niet over zekeringen die eruit klappen maar over oververhitting in de laadpoort van de auto waarna de auto voor de veiligheid het laadproces afbreekt. Na de fix schakelt de auto dan op een lagere stroom over in plaats van te stoppen met laden.
Volgens de Ioniq guy in de video geldt dit ook voor die gevallen. Don't shoot the messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:24:
@spidertje @Bodioniq5 @wfveennl en anderen, er is in noord amerika schijnbaar een TSB voor de AC lader issues waar de breaker er uit klapt. Oftewel, mogelijk weer eentje voor de bingo kaart.

[...]
Kijk, waarom verbaast het me niks…. Alles zowat waar ik tegenaan loop is gewoon een kwaliteits issue van Hyundai. Die HI5 is gewoon veel te snel en onderontwikkeld op de markt gebracht. Blijf heg zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
DrChair schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:49:
[...]

Een uitdaging die ik nog zie: bepalen welke draad van de V2L de nul is.
(spanning meten tussen 1 van de polen en een (blank) metalen onderdeel van de auto of de min-pool van de 12v accu?)
Je kan letterlijk een spanningszoeker gebruiken. Gaat het lampje branden heb je fase en is de andere de nul 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:56:
[...]

Je kan letterlijk een spanningszoeker gebruiken. Gaat het lampje branden heb je fase en is de andere de nul 8)
Zou het?? Bij 230v in huis gaat het lampje toch branden omdat er een hele kleine stroom van de fase via je lichaam naar de aarde loopt. (En die aarde is weer ergens verbonden met de nul.)

Auto staat op 4 rubberen wielen. -> die weerstand zou wel eens te groot kunnen zijn om de stroomkring sluitend te krijgen.
(en als de nul van de auto niet verbonden is met het chassis van de auto, dan kan er ook nooit een stroompje gaan lopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderscholten
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-07-2023
Goedemorgen,

Ik heb even een vraag over OTA. Bij mijn Ioniq5 P45 staat de volgende melding. ( zie foto).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x33ZrWYYlXbLIdpOJx9hyp7R_dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uwkeT0snzxaQuAeOaozQoByH.jpg?f=user_large

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

sanderscholten schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:53:
Goedemorgen,

Ik heb even een vraag over OTA. Bij mijn Ioniq5 P45 staat de volgende melding. ( zie foto).[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Misschien eerst met de hyundai updater en USB stick handmatig updaten?
Je hebt zo te zien niet de laatste versie erop staan dacht ik...
En is het misschien ook een abonnement iets mbt bluelink?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spidertje
Zijn er meer mensen die ivm gekraak/gerammel/geknak van de achterklep het volgende hebben geprobeerd? Zo niet, probeer het eens zou ik zeggen want werkt verbazingwekkend goed.

Ik had het setje gasveren al laten vervangen, uiteraard was door ook een tsb voor…., ringen onder de houders vd klep gezet, afgesteld, en nog wat zaken maar de gasveren lijken toch het issue te zijn.

Ik had nog FIA goedgekeurde rolkooi beschermers liggen dus die gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g1dBQDU9ZWlto6GNVYIp2-yIuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qpG8BaV85SzyXxJqmSdooph.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL4vrIoj-Bdc-HnWVcGo0Y9ix8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPjM6JalYJYfVQDMVA4J2S2U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:03
Goedemorgen,

Ik heb even een vraag over OTA. Bij mijn Ioniq5 P45 staat de volgende melding. ( zie foto).[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Na de laatste OTA update van een maand geleden moest ik mijn aanmelding bij bluelink opnieuw bevestigen in de auto. Er popte steeds een scherm op of ik details wilde lezen. Bij gekoppelde telefoon (carplay) ging het steeds weg, nadat ik de auto starte zondere gekoppelde iPhone verscheen een scherm waar ik akkoord moest gaan met bluelink en bleek dat ik OTA opnieuw moest aanzetten.
Mogelijk ook bij jou aan de hand

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goedemorgen,

Alvast bedankt.
Deze infotainment versie wordt nog niet via OTA geupdate, dus eenmaal in ieder geval de laatste erop (laten) zetten via USB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slinnenb schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:37:
[...]

Na de laatste OTA update van een maand geleden moest ik mijn aanmelding bij bluelink opnieuw bevestigen in de auto. Er popte steeds een scherm op of ik details wilde lezen. Bij gekoppelde telefoon (carplay) ging het steeds weg, nadat ik de auto starte zondere gekoppelde iPhone verscheen een scherm waar ik akkoord moest gaan met bluelink en bleek dat ik OTA opnieuw moest aanzetten.
Mogelijk ook bij jou aan de hand
Nee, dat was alleen om de aangepaste voorwaarden te accoderen. Komt vaker voor als daarin iets gewijzigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
spidertje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:42:
[...]

Kijk, waarom verbaast het me niks…. Alles zowat waar ik tegenaan loop is gewoon een kwaliteits issue van Hyundai. Die HI5 is gewoon veel te snel en onderontwikkeld op de markt gebracht. Blijf heg zeggen :)
Er wordt letterlijk verwezen in de video en TSB dat de stekker van de lader niet binnen specs is.
De TSB is er om te zorgen dat er dus met een slechte stekker nog steeds opgeladen kan worden ipv dat die helemaal stopt met opladen als de stekker te warm word vanwege de slechte contacten.
(Deze TSB is dus een bulletin om hardware problemen (buiten Hyundai's schuld om) te mitigeren/verzachten waardoor de user alert word gemaakt op het probleem (langzaam laden) maar daardoor s'ochtends niet in de problemen komt omdat de accu niet is vol geladen.

Als de fout bij Hyundai lag was het bij alle auto's zo en niet bij een paar met een specifieke (type) oplader.

[ Voor 15% gewijzigd door demonic op 15-04-2023 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
DrChair schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:55:
[...]

Zou het?? Bij 230v in huis gaat het lampje toch branden omdat er een hele kleine stroom van de fase via je lichaam naar de aarde loopt. (En die aarde is weer ergens verbonden met de nul.)

Auto staat op 4 rubberen wielen. -> die weerstand zou wel eens te groot kunnen zijn om de stroomkring sluitend te krijgen.
(en als de nul van de auto niet verbonden is met het chassis van de auto, dan kan er ook nooit een stroompje gaan lopen.)
Proef op de som 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsWpfD4jxmgk3hZ9FAnoX8oNIfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUsnVxplzeQH5BaznbOSu3IN.jpg?f=fotoalbum_large
Linker zijde zit fase dus rechts de nul in dit geval.
Geen garantie dat dit bij iedereen zo is en of dit in alle gevallen zo is. Dit is een enkel meetmoment.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 15-04-2023 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
demonic schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:28:
[...]

Er wordt letterlijk verwezen in de video en TSB dat de stekker van de lader niet binnen specs is.
De TSB is er om te zorgen dat er dus met een slechte stekker nog steeds opgeladen kan worden ipv dat die helemaal stopt met opladen als de stekker te warm word vanwege de slechte contacten.
(Deze TSB is dus een bulletin om hardware problemen (buiten Hyundai's schuld om) te mitigeren/verzachten waardoor de user alert word gemaakt op het probleem (langzaam laden) maar daardoor s'ochtends niet in de problemen komt omdat de accu niet is vol geladen.

Als de fout bij Hyundai lag was het bij alle auto's zo en niet bij een paar met een specifieke (type) oplader.
Dat is natuurlijk grijs gebied. Schuld bekennen als Hyundai kan een dure grap worden ivm liability. Wanneer andere modellen (zelfs binnen eigen merk, zelfs nieuwer MY in dezelfde lijn) die issues niet hebben vind ik dat lastig te verdedigen.
Hoe dan ook is het goed te zien dat er mogelijk oplossingen zijn voor de mysterieuze AC laadpaal issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:03
Ik heb de laadplanning in het engineering menu aangezet. Maar er staan nog meer opties die interessant klinken. Is er iemand die al een overzicht heeft van de opties en of ze nuttig zijn. Ik durf zonder beschrijving de instellingen niet aan te passen

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Slinnenb schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:59:
Ik heb de laadplanning in het engineering menu aangezet. Maar er staan nog meer opties die interessant klinken. Is er iemand die al een overzicht heeft van de opties en of ze nuttig zijn. Ik durf zonder beschrijving de instellingen niet aan te passen
Enkele mensen op YouTube hebben dingen uitgeprobeerd maar of vinkjes zetten maakt geen verschil of er is geen voordeel te halen. Gezien YouTube een verdienmodel is zou er al groots uitgepakt zijn door content creators nadat de engineering menu hack openbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
demonic schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:28:
[...]

Vandaag eens met een Chinees product gereden, rijdt en voelt vele malen degelijker aan dan een HI5.

Niet zo gek op zich, want vandaag in 100km met een HI5 hoor voel en zie ik meer rammels vibratries enzovoort dan bv in 180.000km met een Chevvy Volt.

Kwalitatief mooiere interieur uitstraling ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSBbEWrW1BKdJhHwJdAgnXiezT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQ4mMmVqRaYrTIzpgqUOrsev.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spidertje op 15-04-2023 17:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Over een goeie week komt ie dan eindelijk.

Heb al LED lampjes in huis voor de kofferbak en vanitylights, magnetische telefoonhouder is besteld, lader is aangesloten en getest, handleiding al 2x doorgenomen de afgelopen 8 maanden, alle Youtubefilmpjes wel gezien, dus de vraag is: wat nu? :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@GG85 Ga nig eens een proefrit maken, kun je dat vergelijken met jouw auto straks O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
GG85 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:22:

Heb al LED lampjes in huis voor de kofferbak en vanitylights, magnetische telefoonhouder is besteld, lader is aangesloten en getest, handleiding al 2x doorgenomen de afgelopen 8 maanden, alle Youtubefilmpjes wel gezien, dus de vraag is: wat nu? :P ;)
Poetsmiddeltjes en toebehoren? Moet je wel een poetser zijn natuurlijk :P. Carpro Inside kan ik aanraden voor de hele binnenkant ex ramen. Blijft het stuur ook altijd prettig stroef zoals origineel.

Daarnaast heeft de Lidl webshop ook wel wat handige auto meuk voor een fractie van de prijs op Amazon. Wij hebben daar zo’n dubbele vierkante uitklaptas voor de laadkabel gekocht (standaard een vak over) en wat klittenbandtassen voor poetsmiddelen enz. Ideaal.

Kwa YouTube ook van Out of Spec Reviews gezien? Kwa I5 coverage een paar video’s maar ook GV60 en EV6.

Succes met de beproeving van je geduld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17

😢 Ik moet nog 7 maanden wachten. Dat is gelukkig wel genoeg om de hele manual nog een drietal keer uit te lezen 😂

Ik hoop dat je een perfect exemplaar ontvangt. Geniet van deze laatste week!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 10:29
PhilippeJoris schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:16:
[...]

😢 Ik moet nog 7 maanden wachten. Dat is gelukkig wel genoeg om de hele manual nog een drietal keer uit te lezen 😂

Ik hoop dat je een perfect exemplaar ontvangt. Geniet van deze laatste week!
Italiaans leren en dan de Italiaanse manual lezen.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:57
spidertje schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:34:
[...]

Vandaag eens met een Chinees product gereden, rijdt en voelt vele malen degelijker aan dan een HI5.

Niet zo gek op zich, want vandaag in 100km met een HI5 hoor voel en zie ik meer rammels vibratries enzovoort dan bv in 180.000km met een Chevvy Volt.

[Afbeelding]
Ik zou gelijk de Ioniq 5 inruilen voor de BYD Han, ben je gelijk van al je problemen af.
Met alle respect maar ben het wel een beetje zat dat gezeur over de Ioniq 5. En nee het is geen perfecte auto, zoals elke auto wel zijn kwalen heeft.
Ik probeer mij echt in te houden maar goed onderbouwde klachten/problemen mag je uiteraard melden maar om nou elke keer te zeuren en aan te geven dat andere auto's beter zijn daar mag je van mij echt mee kappen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:14

-CJ

Not remastered

Ah de wekelijkse wel/niet zeuren over de auto en wel/niet positief over de auto discussie.

Zal ik de standaard reacties, antwoorden en conclusies van de vorige keer gewoon quoten? Scheelt jullie typewerk.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Weet je zeker dat je zulke felle leds in de vanity lights wil zetten? Die dingen zijn echt dermate fel dat het mij niet prettig lijkt zo'n hoogtezon in je gezicht als de rest van de omgeving donker is? Ik heb het wel in de kofferbak gedaan en heb de zonnekleppen maar gelaten voor wat het is.

De lampen in de dakconsole zijn al best fel dus voor extra licht in het interieur hoef je het mijns inziens niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
-CJ schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:20:
Ah de wekelijkse wel/niet zeuren over de auto en wel/niet positief over de auto discussie.

Zal ik de standaard reacties, antwoorden en conclusies van de vorige keer gewoon quoten? Scheelt jullie typewerk.
Goed id, vul ik het wel even aan met wat er die week kaduk is gegaan.

Heb een nieuwe ICCU, maar helaas…. Er is alweer iets mis mee. Das nr 2, gem minder dan 15k gaan ze hier mee. Zoals iemand al aangaf vermoedelijk de OBC niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
Wie is de mol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
[...]

vandaag in 100km met een HI5 hoor voel en zie ik meer rammels vibratries enzovoort dan bv in 180.000km met een Chevvy Volt.
Ach ja, ik had ooit dezelfde auto uit Detroit met een Opel logo er op, welke de bijnaam "Slopel Rampera" kreeg om kwalitatieve redenen. Deze auto's waren kwalitatief ook typisch Amerikaans. Overigens met veel plezier gereden hoor, de parelmoer kleur had veel bekijks toentertijd. Mocht je er nu nog eentje tegenkomen en je hebt kans om onder de wagen te kijken zal je mogelijk jaren 90 Japanse auto's flashback voelen. Schijnbaar roesten ze als een gek op veel te jonge leeftijd.
Dat is natuurlijk subjectief en het enige wat geen verrassing voor je was bij de aanschaf van de Ioniq5 was het interieur. Daar is een bewuste keuze gemaakt.
En over BYD; Ze zijn een nieuwkomer op onze markt. Ze kunnen heel goed elektrische bussen maken maar dat is flink andere koek dan personenwagens. Chinese markt personenwagens zijn flink anders dan waar wij in Europa van gecharmeerd zijn.
Daarnaast, op een paar uitzonderingen na, vind ik over het algemeen Chinees ontworpen technologie vaak twijfelachtig. Dit komt voor uit een combinatie van stabiliteit, (cyber)security, support en simpelweg "vervelende" features/ergonomie.
Ik ben sceptisch over Chinese auto's, maar laat me graag verassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Wat is op dit moment een goede OBD-dongle in combinatie met een iPhone? Ik heb even gezocht en zie wat oudere berichten over de Vgate.

Belangrijkste doelen zijn batterijstatus, temperatuur en gebruik van de remlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetgos
  • Laatst online: 11-09 16:24
Ik heb mijn Digital Teal op 16 maart opgehaald en meteen bij het ophalen ontdekten we 2 'pitjes' in de lak op de achterklep. Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VArxXjF05RhDtjR-t79nzK8753A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCPHQ7RYg5FpO9X4QTWQJ8sD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSbPZYCBIhrnwbhiecznxSmHAO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9q9qKzoKtW1rMYqHlwvDKqUP.jpg?f=fotoalbum_large

Eerlijk gezegd zie ik het zelf amper tenzij ik er echt naar op zoek ga.

Inmiddels heb ik een afspraak staan over 9 weken (!) dat ie terug naar de dealer gaat en vervolgens naar een schadehersteller. De dealer had het over de achterklep opnieuw laten spuiten.

Maar sinds een paar dagen heb ik een twijfels of ik het op deze manier moet laten verhelpen. Is het het waard / loop ik risico's / hoe krijg ik de auto terug...
- is het mogelijk dat er kleurverschil ontstaat, o.a. ook door de mica parelmoer?
- als de achterklep gedemonteerd moet worden, misschien zit het daarna net allemaal iets minder strak in elkaar?

Wat zouden jullie doen? Gewoon vertrouwen en laten doen op deze manier, of op een andere manier compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Ik heb dezelfde kleur en tijd geleden is de achterbumper gespoten. Zie je niks van, geen kleurverschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
[...]

[Afbeelding]
Heeft die ook V2L?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
Dank voor het meedenken en -testen van V2L zo ver: Tot nu is bekend dat de I5, I6 en de Kia EV6 elkáár kunnen opladen, inclusief de oude Ioniqs, Kona's, Niro's, plus Tesla model 3 (in elk geval).

Wat ze *niet* kunnen laden (deze auto's vereisen randaarde, anders laden ze niet), zijn in elk geval de Smart EQ, de Nissan Zoë, de Nissan ENV-200. Het ligt *niet* aan de gebruikte granny loaders, want wij hebben er drie getest, en die deden het alle drie niet met bovengenoemde auto's, echter alle drie wél bij een oude Ioniq EV.

Het zou tof zijn als we deze lijsten kunnen uitbreiden zodat helder wordt welke auto's wél door onze V2L geladen kunnen worden, en vooral ook: Welke *niet*. En als iemand voor ons een tip heeft om door te geven aan onze Hyundai, Smart of Nissan dealer, over hoe dit in onze thuissituatie op te lossen zou kunnen zijn, zodat we de I5 wél als rijdende zonne-powerwall kunnen gebruiken voor de Smart, heel graag, ook! :-)

Bij voorbaat hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
wetgos schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:49:
Wat zouden jullie doen? Gewoon vertrouwen en laten doen op deze manier, of op een andere manier compenseren?
Ik zou het lekker laten zitten. Als je het niet ziet kan het er ook niet beter op worden. Komen waarschijnlijk nog vele plekjes bij die je wel gaat zien. Zonde van je tijd als je het niet/nauwelijks ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

wetgos schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:49:

Ik zou het laten fixen!
Het kan een zwakke plek in de lak zijn waar je nu nog geen last van hebt maar straks misschien wel.
Zit er vocht onder en dan heb je roestvorming en laat je lak los.

Nu is het nog garantie en straks eventueel voor eigen kosten.

Je gaat er niks van zien, bij diverse lakken moeten ze uitwasemen. Dit betekend dat ze de aansluitende delen ook deels mee nemen om eventueel kleurverschil te voorkomen.

Vergeet niet een schadeherstel bedrijf zijn pro's en die weten echt wel wat ze doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wetgos
  • Laatst online: 11-09 16:24
nietwijk schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:31:
Ik zou het lekker laten zitten. Als je het niet ziet kan het er ook niet beter op worden. Komen waarschijnlijk nog vele plekjes bij die je wel gaat zien. Zonde van je tijd als je het niet/nauwelijks ziet.
Dat is ook wel zo natuurlijk. Maar wat @simplemouse zegt kan ook zomaar gebeuren.

Bedankt voor de reacties, ook @-CJ! Ik ben gerustgesteld en ik ga het dan maar gewoon laten overspuiten zoals gepland.

[ Voor 65% gewijzigd door wetgos op 17-04-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

[Afbeelding]
Spidertje moet eens met een buschauffeur in Zwollle praten als het gaat om kwaliteit, betrouwbaarheid en comfort van BYD (bussen).....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:08
https://pvmagazine.nl/het...-byd-bussen-op-de-veluwe/

Goed product dat BYD, lekker laten staan die Chinese rommel

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
simplemouse schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:40:
[...]

Ik zou het laten fixen!
Het kan een zwakke plek in de lak zijn waar je nu nog geen last van hebt maar straks misschien wel.
Zit er vocht onder en dan heb je roestvorming en laat je lak los.

Nu is het nog garantie en straks eventueel voor eigen kosten.

Je gaat er niks van zien, bij diverse lakken moeten ze uitwasemen. Dit betekend dat ze de aansluitende delen ook deels mee nemen om eventueel kleurverschil te voorkomen.

Vergeet niet een schadeherstel bedrijf zijn pro's en die weten echt wel wat ze doen
Vocht op die plek lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, maar laten beoordelen lijkt me geen kwaad kunnen.

Ze krijgen het ongetwijfeld strak gespoten, maar zelfs de profi krijgt het nooit zo strak als het was. Dat gaat de leek overigens niet zien. Wil je hem later verkopen/inruilen en gaat men er met een lakdiktemeter langs. (dat is tegenwoordig vrij standaard) Dan zien ze dat de achterklep overgespoten is. Zeker de "wij kopen auto's" trekken dan al gauw € 1.000,- van de prijs af.

Wat je ook doet, alles heeft voor- én nadelen. Gewoon doen waar je het beste bij voelt. Afhankelijk van de oorzaak zou ik het niet doen, maar wel laten documenteren. Al snap ik het best als anderen het liever wel zouden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Dank U. Zeer interessante link, vooral als je nog verder klikt. Het probleem met de ICCU is reëel. Echter, de opmerking aan het einde van deze link (https://www.theautopian.c...pB383w63ifXq4-huoqHSvq6Zs) is ook belangrijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_y_-Yr0zPMwTMqZkv7VdK6zq0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tTTOJp4tHcSMNOXmupxCeYHw.jpg?f=user_large

26 meldingen. Even aannemen dat 90% van de mensen niets zeggen over hun ICCU, kom je in de US op 260 ICCU problemen op 30 000 Ioniq 5s. Dat is 0.87%. Dat is véél.

Afgezien van het feit dat Hyundai dat onder waarborg herstelt, hangt alles af van welk risico je wilt nemen om met een (blijkbaar want ik heb de mijne nog niet) aangename wagen te rijden.

Mijn wagen komt eind 2023 binnen. Laten we maar hopen dat Hyundai tegen dan zijn zaakjes voor elkaar heeft. Als preemptive strike zal ik deze link zeker doorgeven aan mijn dealer. Mijn wagenverzekering heeft trouwens een luik contractuele geschillen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
PhilippeJoris schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:28:
[...]
26 meldingen. Even aannemen dat 90% van de mensen niets zeggen over hun ICCU, kom je in de US op 260 ICCU problemen op 30 000 Ioniq 5s. Dat is 0.87%.
Nuance is dat ook maar een bepaald % überhaupt een klacht indiend bij NHTSA, een userbase verre van 30.000 dus je berekening is niet representatief en aannames zijn gevaarlijk.

Ik weet niet of je bekend bent met Kassa in Nederland, die zijn de afgelopen bezig geweest met een campagne tegen Stellantis (PSA) over de distributieriem van de 1.2 puretech motor die voortijdig slijt. Schijnbaar is de impact gigantisch. Stellantis downplayed het en Kassa probeert het daadwerkelijke aantal in kaart te brengen, maar omdat verre van iedereen daadwerkelijk klaagt, is het erg lastig dit goed in kaart te brengen. Terwijl het issue in principe elke 1.2 puretech treft (honderdduizenden voertuigen).

Moraal van het verhaal: percentages berekenen op klachten die voorbij komen zonder daarbij de cijfers van de leverancier er bij te hebben is puur giswerk. En een leverancier speelt zelden open kaart.

Of iets nu wel of niet veel voor zou komen, is het onverstandig voor ons forum gebruikers met percentages te strooien die we zelf pseudo wetenschappelijk berekenen.

https://www.bnnvara.nl/kassa/tags/stellantis

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 17-04-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
[quote]Razwer schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:41:
[...]

....
Ik weet niet of je bekend bent met Kassa in Nederland, die zijn de afgelopen bezig geweest met een campagne tegen Stellantis (PSA) over de distributieriem van de 1.2 puretech motor die voortijdig slijt. Schijnbaar is de impact gigantisch. Stellantis downplayed het en Kassa probeert het daadwerkelijke aantal in kaart te brengen, maar omdat verre van iedereen daadwerkelijk klaagt, is het erg lastig dit goed in kaart te brengen. Terwijl het issue in principe elke puretech treft (honderdduizenden voertuigen).

....

Neen, Kassa is mij onbekend (als Belg). In het Belgenland hebben we nogal wat zaken niet, zoals Kassa, uw wagenlevering volgen via de VIN, 2 jaar gratis ChargeMyHyundai enz. |:(

Percentages of niet, ik zie wel wat er van komt. Hij is besteld en ik heb een privé wagen nodig eind dit jaar (pensioen dus geen bedrijfswagen meer). Als ik nu verander, kan ik nog een jaar langer werken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door PhilippeJoris op 17-04-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Die heb ik er niet bij gekregen hoor. Er is een actie voor de Ioniq 6 first editions lopende, maar niet (meer) voor de Ioniq 5 :(
Maar ik zie dat België überhaupt niet in de lijst met landen staat voor Charge My Hyundai 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Razwer schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:14:
[...]
Die heb ik er niet bij gekregen hoor. Er is een actie voor de Ioniq 6 first editions lopende, maar niet (meer) voor de Ioniq 5 :(
Maar ik zie dat België überhaupt niet in de lijst met landen staat voor Charge My Hyundai 8)7
Neen, en ik weet niet of dat een IONITY abo uitsluit voor Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Is dit nog wel iets wat geldig in in nederland dan?

Ik heb ook niks gezien/gehad hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
simplemouse schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:34:
Is dit nog wel iets wat geldig in in nederland dan?

Ik heb ook niks gezien/gehad hiervoor
@simplemouse Als je het over ChargeMyHyundai hebt: https://chargemyhyundai.com/web/en/hyundai-global

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y_R9jS5DXM0J8I1cfIV4tW0ow8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDYvv3UYNxnoVzuld8DomWJp.jpg?f=fotoalbum_large

Als je het hebt over gratis, neen, dat blijkt voorbij te zijn. Blijft dat voor België Ionity uitgesloten lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
PhilippeJoris schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:28:
[...]

Dank U. Zeer interessante link, vooral als je nog verder klikt. Het probleem met de ICCU is reëel. Echter, de opmerking aan het einde van deze link (https://www.theautopian.c...pB383w63ifXq4-huoqHSvq6Zs) is ook belangrijk:

[Afbeelding]

26 meldingen. Even aannemen dat 90% van de mensen niets zeggen over hun ICCU, kom je in de US op 260 ICCU problemen op 30 000 Ioniq 5s. Dat is 0.87%. Dat is véél.

Afgezien van het feit dat Hyundai dat onder waarborg herstelt, hangt alles af van welk risico je wilt nemen om met een (blijkbaar want ik heb de mijne nog niet) aangename wagen te rijden.

Mijn wagen komt eind 2023 binnen. Laten we maar hopen dat Hyundai tegen dan zijn zaakjes voor elkaar heeft. Als preemptive strike zal ik deze link zeker doorgeven aan mijn dealer. Mijn wagenverzekering heeft trouwens een luik contractuele geschillen })
Dat het probleem reëel is weet men ook bij Hyundai. Als je fatsoenlijk vervangend vervoer meekrijgt, want reken op 2 a 3 maanden zonder je eigen auto zitten, dan heb je er relatief weinig last van. Ik spreek uit ervaring, want de mijne staat inmiddels 5 weken bij de dealert. Ik heb inmiddels meer kilometers met vervangend vervoer gereden dan met mijn eigen auto. En geloof me, de dealert wil écht niet telkens maandenlang auto's uitlenen. Hoe dat allemaal in België geregeld is weet ik niet. Hopelijk beter dan de leveringen van de auto's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2024
Weet iemand hiero of en zo ja, wanneer de HI6-navigatie software met de automatische laadpuntplanning voor de HI5 uitgerold wordt. Of is deze al beschikbaar als download of via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
dodgydutchy schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:30:
Weet iemand hiero of en zo ja, wanneer de HI6-navigatie software met de automatische laadpuntplanning voor de HI5 uitgerold wordt. Of is deze al beschikbaar als download of via de dealer?
Een paar pagina's terug is hier veel over geschreven. Is al mogelijk via het Engineering menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
op pagina 609 (hier op het forum) specifiek staat de werkwijze uitgelegd

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Zoals al door anderen aangegeven staat de "hack" een paar pagina's terug op het forum.
Het werkt echter maar een minuut of 20, daarna gaat de setting terug naar de default.

Even een andere vraag, ik ben gewend op de snelweg met mn handen lichtjes onder in het stuur te rijden maar krijg nu om de haverklap de "handen op het stuur houden" melding.
Is dat uit te zetten of is er een handigheidje voor?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Cozm0 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:06:
[...]

Zoals al door anderen aangegeven staat de "hack" een paar pagina's terug op het forum.
Het werkt echter maar een minuut of 20, daarna gaat de setting terug naar de default.

Even een andere vraag, ik ben gewend op de snelweg met mn handen lichtjes onder in het stuur te rijden maar krijg nu om de haverklap de "handen op het stuur houden" melding.
Niet anders dan door het stuur goed vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
[...]

Zelf rij ik meestal met 1 hand aan het stuur, met links een beetje op 16 uur, hierdoor heb je automatisch een lichte druk naar links die door het automatisch sturen gecorrigeerd wordt en er dus geen meldingen komen. Als je inderdaad precies neutraal stuurt, komt die irritante melding wel. Ergo: 1 hand aan het stuur ipv 2 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:33
PeMo1965 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:26:
[...]

Zelf rij ik meestal met 1 hand aan het stuur, met links een beetje op 16 uur, hierdoor heb je automatisch een lichte druk naar links die door het automatisch sturen gecorrigeerd wordt en er dus geen meldingen komen. Als je inderdaad precies neutraal stuurt, komt die irritante melding wel. Ergo: 1 hand aan het stuur ipv 2 ;)
Ik doe ongeveer hetzelfde.
Het gaat erom dat de stuurbekrachtiging (servo) beweging of tegendruk ervaart zodat de auto weet dat je het stuur vast hebt.
Ik houd bijvoorbeeld met mijn linkerhand rechtsonder het stuur vast (laat dan de hand “hangen”) waardoor er tegendruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
CharlieBulldog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:11:
[...]

Ik doe ongeveer hetzelfde.
Het gaat erom dat de stuurbekrachtiging (servo) beweging of tegendruk ervaart zodat de auto weet dat je het stuur vast hebt.
Ik houd bijvoorbeeld met mijn linkerhand rechtsonder het stuur vast (laat dan de hand “hangen”) waardoor er tegendruk is.
Online zijn ook gewichtjes te krijgen die je aan één kant om je stuur krult en zorgen voor tegengewicht. Paar jaar geleden ten tijde van de Model 3 waren deze erg populair. Heb er zelf nooit één gekocht omdat ik het te gevaarlijk vind. Voor de IONIQ5 zal vast ook iets passends bestaan.

Ik reed hiervoor een VW Tiguan en daar kwam de melding stuur vasthouden trouwens veel eerder. Na twee waarschuwingen ging hij vol in de remmen. Dan leer je het wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ThijsR schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:20:
[...]
Ik reed hiervoor een VW Tiguan en daar kwam de melding stuur vasthouden trouwens veel eerder. Na twee waarschuwingen ging hij vol in de remmen. Dan leer je het wel af...
_/-\o_ _/-\o_

Dat lijkt me ook wel ja :+

Maar zoals gezegd lichte druk op de stuurservo, dan mekkert het ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ThijsR schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:20:
[...]
omdat ik het te gevaarlijk vind.
Dus dat, een paar pagina's terug zie je nog comments dat de lane assist de bocht A2/A9 niet kan hebben.
Gezond verstand gebruiken (dit bedoel ik algemeen, niet persoonlijk) anders lig je zo in de berm of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:26
Razwer schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:47:
[...]

Dus dat, een paar pagina's terug zie je nog comments dat de lane assist de bocht A2/A9 niet kan hebben.
Gezond verstand gebruiken (dit bedoel ik algemeen, niet persoonlijk) anders lig je zo in de berm of erger.
de bocht A15/A50 bij Valburg trekt ie ook niet (en daar probeert ie mij ook altijd links over de doorgetrokken streep de berm in te krijgen). Maar verder is het een hele fijne auto! :-) (met wat suffe dingen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
Eboeker schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:04:
[...]
Maar verder is het een hele fijne auto! :-)
Absoluut. Ik wilde alleen de meelezers op het hart drukken dat techniek niet onfeilbaar is en een gewichtje aan je stuur hangen om een "autopilot" feature te hebben wanneer je lekker een uiltje kan knappen achter het stuur compleet onverantwoord is. Gezond verstand gebruiken lijkt logisch, maar er hoeft maar 1 sukkel te zijn die "het op het internet gelezen heeft" en andermans familie te pletter rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
[...]

af en toe een beetje wiebelen met het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
ik heb een Style - zit het ook gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodgydutchy
Tiggy80 schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:59:
[...]

op pagina 609 (hier op het forum) specifiek staat de werkwijze uitgelegd
bedankt voor de specifieke verwijzing - het aantal pagina's in deze topic loopt aardig snel op, dsu dat was makkelijker zoeken

ik was gisteren zelf al zover gekomen, maar kom niet voorbij het wachtwoord - ik heb maar 4 invulvelden, terwijl er een wachtwoord van 8 posities wordt aangegeven?

Nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
nietwijk schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:35:
[...]

Een paar pagina's terug is hier veel over geschreven. Is al mogelijk via het Engineering menu.
bedankt voor de verwijzing - het aantal pagina's in deze topic loopt aardig snel op, dus dat was niet makkelijk zoeken

ik was gisteren zelf al zover gekomen, maar kom niet voorbij het wachtwoord - ik heb maar 4 invulvelden, terwijl er een wachtwoord van 8 posities wordt aangegeven?

Nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
dodgydutchy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:57:
[...]

bedankt voor de specifieke verwijzing - het aantal pagina's in deze topic loopt aardig snel op, dsu dat was makkelijker zoeken

Nog andere opties?
software up to date? in het verleden was het een 4 cijferige code herinner ik mij, maar dat is echt een heel eind terug op dit forum :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
Tiggy80 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:02:
[...]

software up to date? in het verleden was het een 4 cijferige code herinner ik mij, maar dat is echt een heel eind terug op dit forum :+
software van februari 2023, dacht ik zo uit mijn hoofd...
waar kan ik dit precies checken?
ik heb al 2x een OTA update gehad na uitlevering in oktober 2022
zelf niet met USB-sticks aan de gang geweest of beij de dealer geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
dodgydutchy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:57:
[...]

Nog andere opties?
YouTube: Engineering mode on Hyundai Ioniq 5
Volume to 0, Volume to 7, Press Tune button, Volume to 3, Press Tune button, Volume to 1, Press Tune button. Code 0428 or 0652.

[ Voor 11% gewijzigd door Razwer op 18-04-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
dodgydutchy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:58:
[...]

bedankt voor de verwijzing - het aantal pagina's in deze topic loopt aardig snel op, dus dat was niet makkelijk zoeken

Nog andere opties?
Gaat rapper dan ik dacht, maar als je "engineering" in de zoekbalk ingetoetst hebt waren alle hits van de afgelopen maand raak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
beide al geprobeerd, maar werken helaas niet

ik kom trouwens in het handelaar scherm - ik neem aan dat dat hetzelfde is als dealer en/of engineering of toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dodgydutchy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:29:
[...]

software van februari 2023, dacht ik zo uit mijn hoofd...
2023 kan niet, die is nog niet uit. Wanneer je feb 2022 hebt, is ie heel oud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Nadat mijn defecte ICCU na 6 weken wachten 3 weken geleden is hersteld, heeft zojuist Broekhuis Zwolle de diagnose gesteld dat nu mijn frontradar kapot is. Broekhuis geeft aan dat ze geen idee hebben hoe lang de levertijd is, maar wel dat een andere klant als sinds eind januari op eentje wacht.....

Ik heb heel lang op dit prachtige forum deze auto verdedigd tegen notoire klagers als Spidertje, maar ik ben er nu óók klaar mee. Die verdediging deed ik vanuit de optiek dat het mijn mooiste en fijnste auto ooit was, maar sinds vandaag is het ook mijn slechtste auto ooit. Jammer.....

Ik heb mijn leasemaatschappij Athlon gevraagd om actie op gang te zetten richting dealer en Hyundai Nederland. Bezwaar maken tegen deze slechte kwaliteit, maar bovenal de veel te lange levertijden van onderdelen. Ik moet het nu waarschijnlijk maandenlang gaan stellen zonder veiligheidssystem en cruisecontrol en het gaat met te ver om dat zomaar lijdzaam te accepteren. Ik wil genoegdoening of anders moet Athlon deze auto maar uit het leasepakket nemen (heb ik ze geadviseerd).

Vanaf heden zal ik minder actief zijn op dit forum., Passief lees ik nog wel mee, maar zal minder reageren. Wel beloof ik dat ik niet voortdurend zal klagen op dit forum, want daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan..... Het zal dus blijven bij deze ultieme klaagzang.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• spidertje
jrk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:18:
Nadat mijn defecte ICCU na 6 weken wachten 3 weken geleden is hersteld, heeft zojuist Broekhuis Zwolle de diagnose gesteld dat nu mijn frontradar kapot is. Broekhuis geeft aan dat ze geen idee hebben hoe lang de levertijd is, maar wel dat een andere klant als sinds eind januari op eentje wacht.....

Ik heb heel lang op dit prachtige forum deze auto verdedigd tegen notoire klagers als Spidertje, maar ik ben er nu óók klaar mee. Die verdediging deed ik vanuit de optiek dat het mijn mooiste en fijnste auto ooit was, maar sinds vandaag is het ook mijn slechtste auto ooit. Jammer.....

Ik heb mijn leasemaatschappij Athlon gevraagd om actie op gang te zetten richting dealer en Hyundai Nederland. Bezwaar maken tegen deze slechte kwaliteit, maar bovenal de veel te lange levertijden van onderdelen. Ik moet het nu waarschijnlijk maandenlang gaan stellen zonder veiligheidssystem en cruisecontrol en het gaat met te ver om dat zomaar lijdzaam te accepteren. Ik wil genoegdoening of anders moet Athlon deze auto maar uit het leasepakket nemen (heb ik ze geadviseerd).

Vanaf heden zal ik minder actief zijn op dit forum., Passief lees ik nog wel mee, maar zal minder reageren. Wel beloof ik dat ik niet voortdurend zal klagen op dit forum, want daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan..... Het zal dus blijven bij deze ultieme klaagzang.
Bah wat een negativiteit. Hier hou ik niet van als je slechts paar probleempjes hebt. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
spidertje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:47:
[...]

Bah wat een negativiteit. Hier hou ik niet van als je slechts paar probleempjes hebt. :-)
hahaha, gelukkig nog wel humor ondanks jouw ellende..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:28

DJN

Linker knie zacht tegen stuur drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 11:06
Hallo allemaal, wie zou mij het volgende kunnen vertellen: ik heb de goedkoopste uitvoering (de "subsidie style") zonder wp en dus zonder pre-conditioning. Ik laad altijd thuis en op het werk, dus DC gebruik ik nooit, maar vandaag even getest omdat we binnenkort op vakantie gaan met de I5.

Ik kwam tot zo'n 60kW, tijdens een kwartiertje laden. Het was zo'n 15C vanmiddag, SoC was 40%.

Nu mijn vraag: ik dacht dat DC laden veel warmte genereert en dus de batterij verwarmt en daarmee de snelheid verhoogt.

Is dit ook zo? Ik had verwacht de laadsnelheid te zien oplopen, maar hij bleef steeds 60?

Er parkeerde trouwens een Kia EV6 naast mij die vrijwel direct de 175kW aantikte, dus aan de lader lag het niet :)

We gaan naar Denemarken, ik heb in ieder geval onwijs veel zin in m'n eerste lange trip met de auto! En dank voor alle tips in dit topic over routeplanners, passen, etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

@Thees accu's zijn net vrouwen: hoe heter ze zijn des te vlotter het allemaal verloopt 8)

In de zomer kom je makkelijk aan de max. Als je accu 25C + is dan brult de prik de accu in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:40:
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…

Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….

Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…

Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu :)

Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣

[Afbeelding]
Heb je de vering ingekort?

Nog een eindverslag. Klopt allemaal wel wat ie zegt.
YouTube: Duurtest Hyundai IONIQ 5 - Eindverslag

[ Voor 4% gewijzigd door multipasser op 19-04-2023 00:48 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:18:

.....en guess what? Na 8 dagen niet functioneren deed de frontradar het opeens weer gisteravond. Dit is al de 2e keer, eerder dit jaar ook een week niet gewerkt. Ik laat het maar even zo bij de dealer.... Als hij het het over een week nog doet, zal ik dan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
multipasser schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:47:
[...]

Heb je de vering ingekort?

Nog een eindverslag. Klopt allemaal wel wat ie zegt.
YouTube: Duurtest Hyundai IONIQ 5 - Eindverslag
Inderdaad kortere en wat hardere veren. Auto staat nu tot aan onderkant spatbord 75cm van moeder aarde…. Standaard is het zon 80cm blijkbaar.

Gisteren ook gecontacteerd door de mensen van Hyundai Smart Charging. Zoals mensen hier op het forum al aangaven doet Smart Charging niks anders dan signaal aan/uit geven aan de auto om wel/niet te laden.

Zoals ik al dacht gebeurt er dan iets vanuit de auto (OBV) dat er voor zorgt dat er een piekspanning komt. Men gaat samen met de dealer een en ander bekijken en in beeld brengen zodat we hopelijk tot een goed werkende oplossing gaan komen.

Wie weet ook een oplossing voor anderen met hetzelfde issue, ik zou adviseren meldt het issue als je dat hebt naast je dealer ook bij HyundaiSmart Charging want wie weet gaat dat helpen om het generieke issue sneer te vinden en op te lossen.
Pagina: 1 ... 160 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic