Blijft toch bijzonder en vooral vervelend al die problemen. Hier thuis met laden geen enkel probleem. Of ik hem nu instel op 80, 90 of 100 procent (via de app of via de auto), instel op de paal om alleen overtollige zonne-energie of gewoon lekker door te laden, tot nu toe laad hij als een zonnetje. Af en toe stopt ‘ie wel met laden omdat dan de waterkoker, friteuse en / of andere energie slurpers aan gaan, maar dat is precies waar de load balancer voor bedoeld is. Daarna gaat ‘ie dan ook weer vrolijk verder. Inmiddels ruim 15K aan kilometers thuis geladen (teller op 19K, in het buitenland een paar keer en in NL 4 keer aan de HPC lader). Ook regelmatig een Nissan Leaf en soms een Tesla Model 3 aan de laadpaal thuis gehad zonder issues.spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:40:
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…
Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….
Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…
Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu
Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣
[Afbeelding]
Ter info, 3 fase Wallbox Pulsar plus (ingesteld op 16A), meterkast naar 3x25A omgezet en vernieuwd vanwege installatie 34 zonnepanelen op twee 3 fase omvormers, 16 KW warmtepomp op 3 fase , toekomstige sauna (ook 3 fase voorbereid) en dus ook de laadpaal. Mogelijk in de toekomst als de sauna staat naar 3x35A meterkast maar als ik dat kan voorkomen, dan graag, scheelt me teveel vastrecht

[ Voor 4% gewijzigd door mh514452 op 10-04-2023 19:30 ]
Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp