Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:40:
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…

Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….

Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…

Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu :)

Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣

[Afbeelding]
Blijft toch bijzonder en vooral vervelend al die problemen. Hier thuis met laden geen enkel probleem. Of ik hem nu instel op 80, 90 of 100 procent (via de app of via de auto), instel op de paal om alleen overtollige zonne-energie of gewoon lekker door te laden, tot nu toe laad hij als een zonnetje. Af en toe stopt ‘ie wel met laden omdat dan de waterkoker, friteuse en / of andere energie slurpers aan gaan, maar dat is precies waar de load balancer voor bedoeld is. Daarna gaat ‘ie dan ook weer vrolijk verder. Inmiddels ruim 15K aan kilometers thuis geladen (teller op 19K, in het buitenland een paar keer en in NL 4 keer aan de HPC lader). Ook regelmatig een Nissan Leaf en soms een Tesla Model 3 aan de laadpaal thuis gehad zonder issues.

Ter info, 3 fase Wallbox Pulsar plus (ingesteld op 16A), meterkast naar 3x25A omgezet en vernieuwd vanwege installatie 34 zonnepanelen op twee 3 fase omvormers, 16 KW warmtepomp op 3 fase , toekomstige sauna (ook 3 fase voorbereid) en dus ook de laadpaal. Mogelijk in de toekomst als de sauna staat naar 3x35A meterkast maar als ik dat kan voorkomen, dan graag, scheelt me teveel vastrecht 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mh514452 op 10-04-2023 19:30 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
krizzziz schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:58:
[...]

Denk toch dat het aan jouw situatie thuis ligt. Ik herken de problemen totaal niet. Ik gebruik een Easee laadpunt op 3x25a aansluiting voor het laden van mijn IONIQ 5.
Probleem al eerder gemeld ( zie discussies) nog steeds ongeveer 1 op de3a5 laadbeurten thuis klapt zekeringautomaat er uit
Ligt niet aan huis, al resets updates van alfen gehad.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Bodioniq5 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:57:
[...]

Probleem al eerder gemeld ( zie discussies) nog steeds ongeveer 1 op de3a5 laadbeurten thuis klapt zekeringautomaat er uit
Ligt niet aan huis, al resets updates van alfen gehad.
:(
Ligt denk ik ook niet ad paal, elke ander niet 800v systeem auto laadt als een dolle zonder enig issue namelijk bij me.

Dus moet haat wel liggen aan de specifieke auto of aan het smart charging verhaal via de hyundai smart charging app. Kan ook combi van beide zijn.

Als ik gewoon laad dan gaat het eigenlijk altijd wel goed zo heb ik de indruk.

Blijft in ieder geval super super irritant en feitelijk niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28

-CJ

Not remastered

mh514452 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:07:
[...]

Blijft toch bijzonder en vooral vervelend al die problemen. Hier thuis met laden geen enkel probleem. Of ik hem nu instel op 80, 90 of 100 procent (via de app of via de auto), instel op de paal om alleen overtollige zonne-energie of gewoon lekker door te laden, tot nu toe laad hij als een zonnetje. Af en toe stopt ‘ie wel met laden omdat dan de waterkoker, friteuse en / of andere energie slurpers aan gaan, maar dat is precies waar de load balancer voor bedoeld is. Daarna gaat ‘ie dan ook weer vrolijk verder. Inmiddels ruim 15K aan kilometers thuis geladen (teller op 19K, in het buitenland een paar keer en in NL 4 keer aan de HPC lader). Ook regelmatig een Nissan Leaf en soms een Tesla Model 3 aan de laadpaal thuis gehad zonder issues.

Ter info, 3 fase Wallbox Pulsar plus (ingesteld op 16A), meterkast naar 3x25A omgezet en vernieuwd vanwege installatie 34 zonnepanelen op twee 3 fase omvormers, 16 KW warmtepomp op 3 fase , toekomstige sauna (ook 3 fase voorbereid) en dus ook de laadpaal. Mogelijk in de toekomst als de sauna staat naar 3x35A meterkast maar als ik dat kan voorkomen, dan graag, scheelt me teveel vastrecht 8)7
Hoe regel je dat af met het overschot, vis de auto of via de laadpaal?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
-CJ schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:19:
[...]

Hoe regel je dat af met het overschot, vis de auto of via de laadpaal?
Via de laadpaal. Op de app van de laadpaal kan ik instellen dat ik alleen groene energie wil (eco smart). Op dat moment communiceert de laadpaal met de load balancer (in geval van de Wallbox heet dat de Power boost en zit in de meterkast geïnstalleerd) die continue monitort of er een overschot of niet is. Zodra er een overschot is (lees teruglevering) stuurt deze het overtollige deel naar de groep van de laadpaal om de auto te laden. Zodra er te weinig overschot is om te laden pauzeert het laden.

Deze Wallbox overigens ook gekozen vanwege de flexibiliteit van het laadvermogen. Staat nu op 16A, dus 11KW laden, maar kan ook naar 32A, dan dus 22KW laden. In dat geval moet de meterkast zeker naar 3x35A, dus voorlopig vind ik 11KW voldoende, maar wellicht in de toekomst…..?

[ Voor 17% gewijzigd door mh514452 op 10-04-2023 22:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:33
Ik ben het Paasweekend naar Parijs geweest met mijn ruim 3 weken oude Ionic 5.

Wat mij opviel was het volgende:

De auto stuurt met de beschikbare hulpsystemen snaarstrak op zowel de snelwegen als binnendoorwegen

De veelbesproken “piepjes” komen eigenlijk alleen voor als de bestuurder iets onverwachts doet zoals over een lijn rijden of te dicht op een voorganger.
Wellicht soms iets teveel van het goede maar beter zo dan andersom (ik heb liever een piepje dan een deuk).

Ik heb geen fouten van de onboard navigatie kunnen ontdekken; deze werkt prima en ik was er snel aan gewend. Ik gebruik deze met name voor het voorverwarmen van het batterypack maar ik heb bij geen van de geplande IONITY stops het voorverwarmingsteken gezien??? (Het was ongeveer 15 graden).
Ik heb nergens de 235 kW bij opladen gehaald (zal wel aan het niet voorverwarmen liggen).
In Frankrijk maar 60 kW (ik heb niet de hele tijd bij de lader gestaan dus later in die sessies was het wellicht hoger).
In Nederland bij IONITY Oosterhout ging hij wel snel naar 200 kW.

De automatische ruitenwissers werken niet goed: ze gaan niet of te snel.
Ik bleef maar aanpassen van de snelheid (van “AUT” naar stand 1 en dan weer stand 2).

Er is commentaar geweest op het instellen van de verwarming en zo.
De oplossing is simpel: spraakcommando’s gebruiken (knopje linksboven op stuur kort indrukken en dan een commando geven zoals “stuurverwarming aan” of “verwarming stoel bestuurder op stand 1”.
Werkt vlekkeloos maar zal niet op alle uitvoeringen aanwezig zijn?
Voor gebruikers die Android Auto of Apple CarPlay gebruiken geldt: knopje kort indrukken is een commando naar de Ioniq en langer indrukken voor Android Auto of Apple CarPlay.

Zie deze punten vooral niet als een negatief iets; ik ben erg blij met de auto en heb het hele weekend met een glimlach op mijn gezicht gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
mh514452 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:30:
[...]
(in geval van de Wallbox heet dat de Power boost en zit in de meterkast geïnstalleerd)
Power Boost is toch Dynamic Load balancing?
Om "slim" PV installatie te gebruiken moet je MID meter hebben om Eco Smart te gebruiken. Is dezelfde type meter maar op een andere plek.
In het geval van Power Boost (en Dynamic Power Sharing) zit een Carlo Gavazzi op de hoofd aansluiting en in het geval van MID meter zit een Carlo Gavazzi tussen je PV installatie en je net in. De ene functie sluit de andere niet uit maar wil je beiden functies heb je 2 stuks Carlo Gavazzi nodig, voor zover ik begrepen heb.
Zie deze documentatie: https://support.wallbox.c.../mid-meting-configureren/
Of heb ik het compleet verkeerd begrepen? Eco smart wil bij mij iig niet aan en heeft MID meter als vereiste in de app.

[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 10-04-2023 22:49 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Razwer schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:43:
[...]
Power Boost is toch Dynamic Load balancing?
Om "slim" PV installatie te gebruiken moet je MID meter hebben om Eco Smart te gebruiken. Is dezelfde type meter maar op een andere plek.
In het geval van Power Boost (en Dynamic Power Sharing) zit een Carlo Gavazzi op de hoofd aansluiting en in het geval van MID meter zit een Carlo Gavazzi tussen je PV installatie en je net in. De ene functie sluit de andere niet uit maar wil je beiden functies heb je 2 stuks Carlo Gavazzi nodig, voor zover ik begrepen heb.
Zie deze documentatie: https://support.wallbox.c.../mid-meting-configureren/
Ik heb maar Carlo Gavazzi 1 in de meterkast zitten, voor zover ik weet doet het het beide. Zowel de eco smart als load balancing op dezelfde. In ieder geval werken beide functies. 2 van die dingen in je meterkast neemt de ruimte in van 6 groepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
mh514452 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:50:
[...]

Ik heb maar Carlo Gavazzi 1 in de meterkast zitten, voor zover ik weet doet het het beide. Zowel de eco smart als load balancing op dezelfde. In ieder geval werken beide functies. 2 van die dingen in je meterkast neemt de ruimte in van 6 groepen 8)7
Ik moet lekker vroeg naar bed vandaag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeCwERszAooDybJCVLodKe1PAM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91K5eUdmHsuDhqOGHnIkzfGk.jpg?f=fotoalbum_large
Het staat gewoon in de app. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Razwer schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:52:
[...]

Ik moet lekker vroeg naar bed vandaag. [Afbeelding]
Het staat gewoon in de app. |:(
:*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_19M2GGI1XC6YGUnNGUPcDHLtj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfnNi67cmJudPtpr3ykNBFVh.jpg?f=fotoalbum_large

De MID meter heb ik niet nodig. Auto is privé, niet van de baas dus opladen is op eigen rekening (vandaar de vele zonnepanelen)… en nu weer terug naar het topic, de I5 7(8)7

[ Voor 39% gewijzigd door mh514452 op 10-04-2023 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:06:
[...]

Ligt denk ik ook niet ad paal, elke ander niet 800v systeem auto laadt als een dolle zonder enig issue namelijk bij me.

Dus moet haat wel liggen aan de specifieke auto of aan het smart charging verhaal via de hyundai smart charging app. Kan ook combi van beide zijn.

Als ik gewoon laad dan gaat het eigenlijk altijd wel goed zo heb ik de indruk.

Blijft in ieder geval super super irritant en feitelijk niet acceptabel.
Denk dat je het simpeler moet zoeken. Het 800v systeem doet niks bij AC laden thuis, het 800v systeem is om de hoge laadsnelheden bij DC te halen. Dus het wel/niet aan boord hebben van 800v zorgt er niet voor dat je elektrische installatie er thuis uitknalt. Ook Hyundai SmartCharging kan dit niet op zichzelf veroorzaken. Het enige dat de app Hyundai SmartCharging doet is laden stoppen/starten. Meer niet.

Wat wel kan is dat jouw On Board Charger (OBC) stuk is en voor problemen zorgt. Maar ik zie niet staan dat jij ergens anders ook problemen hebt met laden op AC? Als je nergens anders dezelfde problemen ervaart, dan moet je toch echt naar je eigen situatie gaan kijken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:36:
[...]
Wat wel kan is dat jouw On Board Charger (OBC) stuk is en voor problemen zorgt. Maar ik zie niet staan dat jij ergens anders ook problemen hebt met laden op AC? Als je nergens anders dezelfde problemen ervaart, dan moet je toch echt naar je eigen situatie gaan kijken.
Wanneer je dit topic goed doorleest zie je dat meer mensen dan alleen @spidertje dit (of soortgelijk) issue hebben gerapporteerd. Zelfs een paar posts hierboven door @Bodioniq5 Bodioniq5 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Niets valt uit te sluiten maar het is toch uiterst vreemd te noemen dat bij gebruik van Smart Charging dit soort issues zich voor doen en zonder gebruik daar van dit niet gebeurt.

Daarnaast ben ik benieuwd WAT er uit klapt. Veelal gebruiken mensen een aardlekautomaat omdat dit makkelijker/simpeler (en vaak goedkoper) is qua installatie. Maar waar klapt hij op, stroom of lekspanning? Vermoedlijk lekspanning. Dan is de vraag waar dit lek vandaan komt en waarom alleen met Smart Charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Razwer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:14:
[...]

Wanneer je dit topic goed doorleest zie je dat meer mensen dan alleen @spidertje dit (of soortgelijk) issue hebben gerapporteerd. Zelfs een paar posts hierboven door @Bodioniq5 Bodioniq5 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Niets valt uit te sluiten maar het is toch uiterst vreemd te noemen dat bij gebruik van Smart Charging dit soort issues zich voor doen en zonder gebruik daar van dit niet gebeurt.

Daarnaast ben ik benieuwd WAT er uit klapt. Veelal gebruiken mensen een aardlekautomaat omdat dit makkelijker/simpeler (en vaak goedkoper) is qua installatie. Maar waar klapt hij op, stroom of lekspanning? Vermoedlijk lekspanning. Dan is de vraag waar dit lek vandaan komt en waarom alleen met Smart Charging.
Daarom verdenk ik eerder een issue met de OBC dan iets anders.
Kijk, iedere die problemen heeft, heeft ook Bluelink. Waarom levert dat dan niet problemen op? Dit is wat mij betreft eenzelfde beredenering als dat de SmartCharging app problemen geeft omdat meerdere mensen dit hebben.

De app doet niks met hardware, daarom kan de app zelf geen problemen creëren die te maken hebben met stroomuitval/doorslaande stoppen. De app die start en stop het laden, meer niet. De app is software en geeft signalen door naar de hardware op de auto. Als er problemen zijn met het laden, dan ligt het of aan de auto of aan de meterkast. Er is geen andere mogelijkheid.
Daarom mijn vraag eerder, als de auto wel problemen geeft met AC-laden op andere locaties. Dan ligt het ongetwijfeld aan de OBC van de auto. En anders moet je zoeken in de meterkast.
Een andere optie is er niet. De app kan niet de veroorzaker zijn van deze problemen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
[...]

Mijn situatie is dat als ik 's nachts laad met Smart Charging enabled dan verloopt het proces normaal. Als ik overdag laad met Smart Charging disabled (heb nog niet geprobeerd met SM enabeld overdag) dan kikt de automaat er na een uur of twee uit. Volgens mij is dat vanwege de temperatuur van de automaat (deze wordt behoorlijk heet), want als ik deze af laat koelen dat schakel ik de automaat weer in en laadt de auto weer verder.

Ik heb een 35A aansluiting en de laadunit zit achter een 32A automaat.De laadunit heeft load balancing via de P1 poort van de slimme meter.

Ik vindt het alleen vreemd dat de automaat 's nachts nooit uitschakelt maar dit alleen overdag doet, snap er niets van.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
wfveennl schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:33:
[...]

Mijn situatie is dat als ik 's nachts laad met Smart Charging enabled dan verloopt het proces normaal. Als ik overdag laad met Smart Charging disabled (heb nog niet geprobeerd met SM enabeld overdag) dan kikt de automaat er na een uur of twee uit. Volgens mij is dat vanwege de temperatuur van de automaat (deze wordt behoorlijk heet), want als ik deze af laat koelen dat schakel ik de automaat weer in en laadt de auto weer verder.

Ik heb een 35A aansluiting en de laadunit zit achter een 32A automaat.De laadunit heeft load balancing via de P1 poort van de slimme meter.

Ik vindt het alleen vreemd dat de automaat 's nachts nooit uitschakelt maar dit alleen overdag doet, snap er niets van.
Maar dit ligt duidelijk niet aan de SM app. Die schakelt alleen het laden in of uit op basis van het tijdstip. De SM app doet niks met laadsnelheden.

Wat voor paal heb je? Hoe werkt het loadbalancing? je geeft aan dat je via de slimmer meter een load balancing hebt ingeschakeld, hoe is dit met de paal verbonden?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:39:
[...]

Maar dit ligt duidelijk niet aan de SM app. Die schakelt alleen het laden in of uit op basis van het tijdstip. De SM app doet niks met laadsnelheden.

Wat voor paal heb je? Hoe werkt het loadbalancing? je geeft aan dat je via de slimmer meter een load balancing hebt ingeschakeld, hoe is dit met de paal verbonden?
Nee ik begrijp dat dit niet aan de SM app ligt.

Ik heb een Alfen ICU Eve mini met balancing via kabel op de P1 van de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
wfveennl schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:48:
[...]

Nee ik begrijp dat dit niet aan de SM app ligt.

Ik heb een Alfen ICU Eve mini met balancing via kabel op de P1 van de meter.
Staat dit goed ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZViV9iCLhJxe_k-IdRZtT9-T0Mg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bBoK9TE2YZRLS2ErHOFePRF.jpg?f=user_large

En anders ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen hiermee.
Ik heb weleens bij een vriend meegemaakt dat de laadpaalfabrikant bij zijn setup bleef volhouden dat de laadpaal goed functioneerde, omdat ze geen gekke dingen konden vinden bij het uitlezen. Uiteindelijk lag het probleem toch in de laadpaal.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:03:
[...]

Staat dit goed ingesteld?

[Afbeelding]

En anders ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen hiermee.
Ik heb weleens bij een vriend meegemaakt dat de laadpaalfabrikant bij zijn setup bleef volhouden dat de laadpaal goed functioneerde, omdat ze geen gekke dingen konden vinden bij het uitlezen. Uiteindelijk lag het probleem toch in de laadpaal.
Ja, staat ingesteld op 32A. Het is alleen lastig als ik overdag laad maar dat is vanwege het overstappen op een dynamisch energiecontract wel belangrijk(er) geworden. Ik krijg een melding als de automaat eruit klapt dan kan ik in elk geval actie ondernemen. Niet echt 2023 maar waarschijnlijk erg lastig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
[...]
Volgens mij is dat vanwege de temperatuur van de automaat (deze wordt behoorlijk heet), want als ik deze af laat koelen dat schakel ik de automaat weer in en laadt de auto weer verder.
Ik ben geen elektricien maar ik herinner me wel dat toen ik een 40A voorbeveiliging liet steken voor mijn zonnepanelen de elektricien een enkele standaard 40A automaat afraadde omdat deze zijn warmte niet goed kwijt kan, zeker bij lange belastingen. Warmteafgifte speelt bij een laadpaal natuurlijk ook. Waarom dit dan weer enkel overdag speelt...? Heb je zonnepanelen of zware verbruikers die de kast overdag opwarmen? Of zorgt de wel of niet loadbalancing voor een verschil in afgenomen vermogen?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
Of gewoon kabel te dun. Als je lang 32a laadt met 2.5mm kabeldikte…ja dan wordt ie te warm. Ook op korte afstand…bij lange hoge belasting. 4mm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
wfveennl schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:23:
[...]

Ja, staat ingesteld op 32A. Het is alleen lastig als ik overdag laad maar dat is vanwege het overstappen op een dynamisch energiecontract wel belangrijk(er) geworden. Ik krijg een melding als de automaat eruit klapt dan kan ik in elk geval actie ondernemen. Niet echt 2023 maar waarschijnlijk erg lastig op te lossen.
Bij mij staat deze op 16A voor 11KW. Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
McRizzo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:45:
[...]

Bij mij staat deze op 16A voor 11KW. Probeer dat eens?
Dat is situatie afhankelijk.
- Hoeveel fasen heeft de hoofdaansluiting? enkel of drie?
- Hoe is de hoofdaansluiting afgezekerd? 1x40a, 3x25a, 3x35a etc. Standaard "oude" aansluitingen zijn 1x40a. Standaard "nieuwe" aansluitingen zijn 3x25a (gelijke kosten aan vastrecht). "groot verbruikers" (met bijkomende kosten) zijn op 3x35a afgezekerd.
Afhankelijk daar van bepaal je de automaat voor je laadpaal, en op basis van de automaat van de laadpaal stel je het max in.
3x35a trekken over een 3x25 afgezekerde hoofdaansluiting gaat niet lang goed. Nu smelt een hoofdzekering niet snel, maar die gaat zeker in bovenstaande geval.
Bekabeling kan zoals vermeld ook een issue zijn.

Natuurlijk is lager vermogen instellen in principe niet gevaarlijk, maar het is goed om in kaart te hebben wat de situatie is alvorens troubleshooting beslissingen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Razwer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:50:
[...]

Dat is situatie afhankelijk.
- Hoeveel fasen heeft de hoofdaansluiting? enkel of drie?
- Hoe is de hoofdaansluiting afgezekerd? 1x40a, 3x25a, 3x35a etc. Standaard "oude" aansluitingen zijn 1x40a. Standaard "nieuwe" aansluitingen zijn 3x25a (gelijke kosten aan vastrecht). "groot verbruikers" (met bijkomende kosten) zijn op 3x35a afgezekerd.
Afhankelijk daar van bepaal je de automaat voor je laadpaal, en op basis van de automaat van de laadpaal stel je het max in.
3x35a trekken over een 3x25 afgezekerde hoofdaansluiting gaat niet lang goed. Nu smelt een hoofdzekering niet snel, maar die gaat zeker in bovenstaande geval.
Bekabeling kan zoals vermeld ook een issue zijn.

Natuurlijk is lager vermogen instellen in principe niet gevaarlijk, maar het is goed om in kaart te hebben wat de situatie is alvorens troubleshooting beslissingen te nemen.
Ben absoluut geen electricien, dus inhoudelijk geen idee. Bij ons thuis hebben we een 3x25 hoofdaansluiting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ook voor de I5 rijders informatief, laadtest met de v4 Tesla Superchargers:
The Wizard in "Het grote KIA EV6 topic"

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
just a thought:
Overdag kan door zonnepanelen op je dak / in je wijk de spanning een stuk hoger zijn dan 's nachts.
Bij dezelfde stroom gaat er dan dus meer vermogen door de automaat.
Wellicht is dat dan net de druppel waardoor ie er overdag uitklapt?
(zou m.i. niet moeten, want automaat schakelt dacht ik op I en niet op P. Maar ik ben geen elektriciën).

Of als je zelf zonnepanelen hebt, en de alamat voor de PV zit naast de alamat voor de LP (of in dezelfde kast) -> Extra warmte van PV alamat kan zorgen dat de temperatuur van de LP alamat hoger wordt -> deze gaat er dan eerder uit.

32A laadpaal achter een 32A automaat is wellicht ook de grens opzoeken?
(Mijn Alfen laadpaal (3x16) heeft Eneco achter een 3xC20 automaat gezet, vermoedelijk om iets marge te hebben.
Ik heb hem alleen nog niet kunnen proberen, want ik wacht nog steeds op mijn Ioniq5)

Wat iemand anders ook al zei: Kan je achterhalen of ie er uitgaat door een lekstroom of door overbelasting?
Volgens mij hebben de meeste alamats wel een indicator waaraan je dat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
DrChair schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:23:
[...]

just a thought:
Overdag kan door zonnepanelen op je dak / in je wijk de spanning een stuk hoger zijn dan 's nachts.
Bij dezelfde stroom gaat er dan dus meer vermogen door de automaat.
Wellicht is dat dan net de druppel waardoor ie er overdag uitklapt?
(zou m.i. niet moeten, want automaat schakelt dacht ik op I en niet op P. Maar ik ben geen elektriciën).

Of als je zelf zonnepanelen hebt, en de alamat voor de PV zit naast de alamat voor de LP (of in dezelfde kast) -> Extra warmte van PV alamat kan zorgen dat de temperatuur van de LP alamat hoger wordt -> deze gaat er dan eerder uit.

32A laadpaal achter een 32A automaat is wellicht ook de grens opzoeken?
(Mijn Alfen laadpaal (3x16) heeft Eneco achter een 3xC20 automaat gezet, vermoedelijk om iets marge te hebben.
Ik heb hem alleen nog niet kunnen proberen, want ik wacht nog steeds op mijn Ioniq5)

Wat iemand anders ook al zei: Kan je achterhalen of ie er uitgaat door een lekstroom of door overbelasting?
Volgens mij hebben de meeste alamats wel een indicator waaraan je dat kan zien.
Ik heb i.d.d. zonnepanelen en de automaat voor de laadunit en de panelen zitten in een klein "uitbreidings" kastje naast de reguliere kast. Dus dat zou wel invloed kunnen hebben. Ik zat zelf al te denken om er een klein ventilatortje in te maken maar het wordt allemaal wel wat rommelig dan.

En met de 32A automaat is het waarschijnlijk ook wel een grens opzoeken de kabel naar de laadunit word tijdens het laden ook lekker warm.. Eigenlijk zou ik mijn aansluiting moeten upgraden naar 3 X 25A ipv 1 X 35A maar dan moet ik ook weer een nieuwe laadunit aanschaffen.. en zo blijven we aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Goede vraag idd, inmiddels ook met Jedlix contact over dit fenomeen. Das de software leverancier vd Hyundai Smart app.

Aardlek vd laadpaal gaat uit idd. Piekspanning? Lekspanning of wat) de EV6 heeft ook issues met smart charging… het kan uiteraard aan de combi liggen met de Alfen Pro Solo liggen maar komt me vreemd voor gezien de issues die bij meerdere palen met dit 800v platform voorkomen.

Ook in de states, andere voltages bv, komt dis issue veelvuldig voor overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:36:
[...]

Denk dat je het simpeler moet zoeken. Het 800v systeem doet niks bij AC laden thuis, het 800v systeem is om de hoge laadsnelheden bij DC te halen. Dus het wel/niet aan boord hebben van 800v zorgt er niet voor dat je elektrische installatie er thuis uitknalt. Ook Hyundai SmartCharging kan dit niet op zichzelf veroorzaken. Het enige dat de app Hyundai SmartCharging doet is laden stoppen/starten. Meer niet.

Geen id, als er nu alweer of nog steeds naast de ICCU een onderdeel dat te maken heeft met laden kaduk is….. langzamerhand heb ik haast hele nieuwe auto :)

Hoe is dit vast te stellen of het de OBC is? Ik sluit niks uit maar zie best veel issues met start stop laden en de autos met het 800v platform. Dus vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Dan heb je de schuldige gevonden me dunkt. Zeker als de zonnepanelen automaat direct tegen de laadpaal automaat staat: die warmte geraakt niet weg. Je kunt 1 van de 2 apart in een derde kastje laten steken. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
Als er verder niets uitklapt: lekker bij 1x35A blijven, is het beste als salderen verdwijnt.
Los daarvan, 32A achter 35A is niet selectief, maar bij laadpalen geldt dat niet of kijkt men er niet naar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kretek1305 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:50:
lekker bij 1x35A blijven, is het beste als salderen verdwijnt.
1 of 3 fase maakt toch geen verschil? De meter telt de som van de fasen op en dat is de registratie. Dus duw je 3kw op 1 fase het net op terwijl je 3kw verbruikt op een andere fase is de som 0 en telt de meter niet op of af. Ook niks te salderen. Of doelde je op iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dan heb je de schuldige gevonden me dunkt. Zeker als de zonnepanelen automaat direct tegen de laadpaal automaat staat: die warmte geraakt niet weg. Je kunt 1 van de 2 apart in een derde kastje laten steken. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
Als er verder niets uitklapt: lekker bij 1x35A blijven, is het beste als salderen verdwijnt.
Los daarvan, 32A achter 35A is niet selectief, maar bij laadpalen geldt dat niet of kijkt men er niet naar...?
Automaat naast automaat, je bedoelt in de meterkast in het schakelgedeelte?

Zit bij mij (uit het hoofd) niet direct naast elkaar maar wel in dezelfde schakelkast.

Zou dat idd het issue kunnen zijn?

Overdag/avond maakt niks uit, ik zie het vaak bij een start of stop misgaan. Dus als je minder vaak stopt of start gaat het laden vaker goed.

Wat gebeurt er bij een start of stop vh laden? Daar zit denk ik het issue eerlijk gezegd. Want dan gaat het heel heel vaak fout namelijk. Ongeacht andere stroomgebruikers/opwekkers of duur vh laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Nou nog een kastje is me wat veel, kan haast de hele hal wel als meterkast gaan gebruiken. Mijn huis is van 1999 maar toen hielden ze nog niet echt rekening met wat er allemaal nog komen ging, laadunit (die van mij hangt in de meterkast zodat ik buiten alleen een kabel aan de muur heb hangen) glasvezelaansluiting, routers voor van alles en nog wat.... de kast puilt uit.

Wellicht kan ik eerste eens proberen om het kastje open te schroeven tijden het laden, kijken of dat helpt. De twee automaten zitten trouwens niet tegen elkaar, er zit nog een aardlek schakelaar tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:29
Het is al eens gevraagd maar zonder antwoord; de bekerhouders voorin zijn best fors en een gemiddeld drinkflesje zwabbert alle kanten op. Bestaan er bekerhouderverkleiners? Iemand ervaring mee?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
Razwer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:57:
[...]

1 of 3 fase maakt toch geen verschil? De meter telt de som van de fasen op en dat is de registratie. Dus duw je 3kw op 1 fase het net op terwijl je 3kw verbruikt op een andere fase is de som 0 en telt de meter niet op of af. Ook niks te salderen. Of doelde je op iets anders?
Voorlopig maakt het niet uit maar we weten niet wat de situatie wordt eenmaal het salderen stopt. Als het intern verrekenen blijft is er geen probleem maar als het net te zwaar belast wordt zou men daar zomaar van kunnen afstappen. Zie het capaciteitstarief in België waar men extra belast wordt voor piekverbruik (en men dus niet enkel meer kijkt naar het verbruik zelf).
Een thuisaccu op 1 fase zorgt ook voor maximaal eigen verbruik.
Het kan zijn dat het allemaal niets zal uitmaken maar ALS je met 1 fase toekomt is dit wel een potentieel voordeel in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
spidertje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:58:
[...]

Automaat naast automaat, je bedoelt in de meterkast in het schakelgedeelte?
Dat bedoelde ik ja, zware verbruikers of opwekkers zouden niet naast elkaar geplaatst mogen worden.

Kan me wel goed voorstellen dat bij opstarten pieken optreden die niet elke automaat even goed verdraagt. Zou een (goede) elektricien misschien zicht op kunnen werpen.
Iemand met deze problemen hier al geprobeerd een andere (betere/duurdere) automaat te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
wfveennl schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:02:
[...]
Nou nog een kastje is me wat veel, kan haast de hele hal wel als meterkast gaan gebruiken. Mijn huis is van 1999 maar toen hielden ze nog niet echt rekening met wat er allemaal nog komen ging, laadunit (die van mij hangt in de meterkast zodat ik buiten alleen een kabel aan de muur heb hangen) glasvezelaansluiting, routers voor van alles en nog wat.... de kast puilt uit.
Zit lekker vol, misschien te vol?
Heb je genoeg ventilatie, misschien een rooster voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Uit Consumer Reports (july 23) USA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tvh20G2UcZy6QHoa1arHUiUNuWs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BFsLvgLQARbzEwx3J3oN9qIB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H58ZzO0V2tbW-GvT-uUS4oNDZfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qkbx1NOgsTN7KWZF0uc5TpYP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
internet4me schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:16:
Of gewoon kabel te dun. Als je lang 32a laadt met 2.5mm kabeldikte…ja dan wordt ie te warm. Ook op korte afstand…bij lange hoge belasting. 4mm gebruiken.
De lengte van een kabel is echt wel van grote invloed omdat de weerstand van de kabel recht evenredig met de lengte is. Bij wat kortere lengtes kun je best een vergelijking maken en besluiten om voor een dunnere kabel te gaan. Zolang je wel maar binnen de veilige marges blijft kwa temperatuur van de kabel en spanningsval!

Uiteraard is een dikkere kabel altijd beter vanwege de verminderde verliezen, maar uiteraard is die ook een stuk duurder.

Voorbeeld van een reken-tooltje waarmee je de verschillen snel kunt bepalen: https://my.electricianexp.com/nl/poteri-napryazheniya.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Bizar resultaat eigenlijk, IONIQ 5 en EV6 zijn onderhuids gewoon identiek qua systemen en dus betrouwbaarheid. Volgens deze test is de EV6 vele malen betrouwbaarder.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Hopelijk met name in en tbv de kwaliteitsverbeteringen gedurende de productie :)

https://www.reuters.com/b...korea-by-2030-2023-04-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

wfveennl schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:02:
[...]

Mijn huis is van 1986 en ik heb 17 groepen waarvan 2 x 400V (pv en laadpaal) met ruimte voor een derde 400V groep voor een toekomstige inductie plaat en dat gaat allemaal prima. 4 aardlekken (is dat een woord?) en 5 alamats.

Geen idee wat de gedachte achter een inpandige laadpaal kast is maar op zo'n manier prop je de kast natuurlijk zelf ramvol met alle warmte ontwikkeling tot gevolg.

Je zou onder en bovenin de deur van de meterkast passieve ventilatie roosters kunnen plaatsen? Die heb ik zelf in de toilet en badkamer deuren gezet tbv de achteraf aangelegde mechanische ventilatie. Als je 2 roosters plaatst zou je een soort van convectie / schoorsteen effect kunnen opwekken. Plaats het bovenste rooster zo hoog mogelijk, bij voorkeur vlak bij het plafond.

Plaats eens een thermometer op de verdachte plek? Meten is weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
internet4me schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:16:
4mm2 is te dun bij 32A. Prima bij 16A..... Bij 32A minimaal 6mm2, liever dikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:03:

Wel is het rijgedrag nu met de 19 inch velgen/banden, psi druk voor 36 en achter 40, samen met veerpootbrug voor en Eibach Sport Pro kit (3cm naar beneden oa) stukken en stukken erop vooruit gegaan. Wel iets aan vering (comfort zeggen sommigen) ingeleverd maar geen gedein meer na drempels of op de snelweg of zoekend stuurgedrag. Allemaal snaarstrak nu, zal niet ieders smaak zijn wellicht maar het lijkt nu meer op een Alfa dan op een Volvo of Audi als je met de auto rijdt en dat vind ik wel zo fijn :-)
Die aanpassingen in het onderstel zijn erg interessant, wat strakker mag van mij ook wel ;) Ben erg benieuwd hoe het op de langere termijn bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
een paar pagina's terug werd er aangegeven dat het plannen met laadstops "stiekem" geactiveerd kan worden in het engineering menu. zijn er al mensen die dit hebben aangezet en lange afstanden (vakantierit ofzo) hebben gereden?

hoe is het bevallen? worden laadstops ook aangepast aan de hand van het verbruik op de route (stel je hebt 100km flinke wind tegen bijv)? of als je ergens een afslag mist en een aangepaste route gaat rijden?

ik ga over 1,5 week op pad naar italie en overweeg om het aan te zetten, maar ben wat voorzichtig met dit soort tweaks.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Eenvoudig zelf te doen via engineering mode en werkt perfect. Past overigens ook automatisch je laadstops aan mocht je overal 170 gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdPGle3e9puqy7blggfG3bHc9p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXtkaMKauifAofCkiqf3du1b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ijssgerb op 12-04-2023 12:11 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:29
ijssgerb schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:48:
Eenvoudig zelf te doen via engineering mode en werkt perfect. Past overigens ook automatisch je laadstops aan mocht je overal 170 gaan rijden.
Ik heb ook wat testen gedaan (gewoon stilstaand) en soms kiest hij toch wel hele rare laadstations. Soms zelfs een AC lader... dus ik zou het wel gebruiken maar nog niet volledig op vertrouwen.

Dat hij hem aanpast tijdens het rijden zou echt geweldig zijn, daar had ik niet op durven hopen. Als het allemaal goed werkt kan ABRP voor de vakantie de deur uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
Ik heb in de instellingen uitsluitend IONITY ingegeven en dat werkt tot op heden goed voor de lange afstanden. Mogelijk dat ik daardoor ook geen AC lader gezien heb als laadstation.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franc
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-01 14:27

[Afbeelding]
Heeft iemand er een verklaring voor dat deze optie nog niet is uitgerold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Franc schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:07:
[...]

Zodat de Ioniq 6 enkele USP's heeft (Unique Selling Points).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
kretek1305 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:37:
[...]

Zit lekker vol, misschien te vol?
Heb je genoeg ventilatie, misschien een rooster voorzien?
Er zitten onder de deur en bij het plafond al grote kieren, dus daar is dan wel weer rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
de meester01 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 02:31:
[...]

Mijn huis is van 1986 en ik heb 17 groepen waarvan 2 x 400V (pv en laadpaal) met ruimte voor een derde 400V groep voor een toekomstige inductie plaat en dat gaat allemaal prima. 4 aardlekken (is dat een woord?) en 5 alamats.

Geen idee wat de gedachte achter een inpandige laadpaal kast is maar op zo'n manier prop je de kast natuurlijk zelf ramvol met alle warmte ontwikkeling tot gevolg.

Je zou onder en bovenin de deur van de meterkast passieve ventilatie roosters kunnen plaatsen? Die heb ik zelf in de toilet en badkamer deuren gezet tbv de achteraf aangelegde mechanische ventilatie. Als je 2 roosters plaatst zou je een soort van convectie / schoorsteen effect kunnen opwekken. Plaats het bovenste rooster zo hoog mogelijk, bij voorkeur vlak bij het plafond.

Plaats eens een thermometer op de verdachte plek? Meten is weten.
Mijn laadunit wilde ik inpandig omdat ik niet een laadunit met ook nog een kabel aan de gevel wilde hebben hangen. Nieuwere laadunit zijn tegenwoordig best een stuk kleiner, maar de ICU EVE mini is ondanks de naam best een grote kast.

Nu is het niet zo dat de temperatuur in meterkast op het niveau van een machinekamer is, integendeel, alleen de automaat van de lader en de kabel (80 cm ongeveer @ 6mm2 als ik het goed onthouden heb) naar de lader worden warm.

Onder de deur en bij het plafond zit al een grote kier er dus voldoende ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
nietwijk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:17:
[...]

4mm2 is te dun bij 32A. Prima bij 16A..... Bij 32A minimaal 6mm2, liever dikker.
Ik heb dus 6mm2 tussen de automaat en de laadunit en ongeveer 80cm lang. Moet toch voldoende zijn? Eerder had ik 4mm2 maar dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Morgen een eerste echte trip met de i5, ik rij nu ruim 2 maand ermee rond. Laden was tot op heden altijd op het bedrijf, dus nog geen laadpas hoeven te gebruiken.
Hiermee weet ik dus ook nog niet of deze overal zullen werken, mijn vraag is: ik heb chargemap pass, Shell recharge en iets van Eneco die ik bij de dealer kreeg toen ik hem ging afhalen. Kan ik met deze uit de voeten bij ionity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl

[Afbeelding]
Ik heb het ook aangepast maar waar haal je die "satelite view" vandaan want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

[Afbeelding]
Ik kan mij herinneren dat het ook weer uit ging als de auto x tijd uit staat.
Moet je het dus weer aanzetten via het engineering mode.

Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:53
Morgen een eerste echte trip met de i5, ik rij nu ruim 2 maand ermee rond. Laden was tot op heden altijd op het bedrijf, dus nog geen laadpas hoeven te gebruiken.
Hiermee weet ik dus ook nog niet of deze overal zullen werken, mijn vraag is: ik heb chargemap pass, Shell recharge en iets van Eneco die ik bij de dealer kreeg toen ik hem ging afhalen. Kan ik met deze uit de voeten bij ionity?
Ja hoor, De Chargemap en Shell Recharge passen worden praktisch overal geaccepteerd in NL, BE, D en CH (ik weet niet waar je heen gaat). Alleen zit er wel verschil in de tarieven, dat kan in je de apps van Chargemap en Shell Recharge zien. Ik gebruik zelf de ChargeMyHyundai pas bij Ionity, ik heb via Hyundai een abonnement bij Ionity voor lagere tarieven (ik rijd prive, dus betaal zelf). In Duitsland zijn de HPC's van Allego een aanrader: net zo snel als Ionity, maar vaak veel meer laders per locatie. Voorbeeld: Allego Westerwaldpark, Oberhonnefeld. Bij Allego in Duitsland heb je met Shell Recharge dan weer de laagste tarieven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
BelgianFred81[img]https://laadpastop10.nl/[/img] schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:05:
Ja, alle drie hebben ze ook IONITY als een van de providers.
Dit soort informatie is heel eenvoudig te vinden op https://laadpastop10.nl/

Ik weet niet of je veel gaat rijden in het buitenland want dan zou je Charge MyHyundai kunnen overwegen (moet je wel aanvragen).
Dan betaal je bij IONITY (volgens mij) weliswaar € 13 per maand, maar kost het laden € 0,29 per kW
en geen € 0,79
Het verschil van € 0,50 per kW heb je er al redelijk snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
CharlieBulldog schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:32:
[...]

Ja, alle drie hebben ze ook IONITY als een van de providers.
Dit soort informatie is heel eenvoudig te vinden op https://laadpastop10.nl/

Ik weet niet of je veel gaat rijden in het buitenland want dan zou je Charge MyHyundai kunnen overwegen (moet je wel aanvragen).
Dan betaal je bij IONITY (volgens mij) weliswaar € 13 per maand, maar kost het laden € 0,29 per kW
en geen € 0,79
Het verschil van € 0,50 per kW heb je er al redelijk snel uit!
Idd doe ik ook
Verder kijk eens naar Maingau Autostrom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
tvc15 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:30:
[...]

Ja hoor, De Chargemap en Shell Recharge passen worden praktisch overal geaccepteerd in NL, BE, D en CH (ik weet niet waar je heen gaat). Alleen zit er wel verschil in de tarieven, dat kan in je de apps van Chargemap en Shell Recharge zien. Ik gebruik zelf de ChargeMyHyundai pas bij Ionity, ik heb via Hyundai een abonnement bij Ionity voor lagere tarieven (ik rijd prive, dus betaal zelf). In Duitsland zijn de HPC's van Allego een aanrader: net zo snel als Ionity, maar vaak veel meer laders per locatie. Voorbeeld: Allego Westerwaldpark, Oberhonnefeld. Bij Allego in Duitsland heb je met Shell Recharge dan weer de laagste tarieven. 8)7
Die "ChargeMyHyundai" Ionity pas is echt alleen interessant wanneer je een betaald abonnement neemt. Shell recharge is "gratis" vaak een stuk goedkoper. Kan soms wel 20 cent op dezelfde paal verschillen.
Maar wanneer je vaker aan de Ionity snellader moet hangen is die pas (met abbo) wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25

[Afbeelding]
top dat geeft de burger moed :) ik zal hem ook eens aanzetten voor mijn trip, tnx

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
tvc15 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:30:
[...]

We gaan naar Normandië, heb al een route en de nodige apps op de telefoon. Ik wou zekerheid maar lijkt me zeker te gaan lukken. :)B :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
BelgianFred81 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:38:
[...]

We gaan naar Normandië, heb al een route en de nodige apps op de telefoon. Ik wou zekerheid maar lijkt me zeker te gaan lukken. :)B :)B
Kijk nog even terug in het forum. Voor Normandië raad ik de MobiSDEC-app aan voor lokaal gebruik. En weet dat je bij TotalEnergies ook via de website kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Razwer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:55:
[...]

Die "ChargeMyHyundai" Ionity pas is echt alleen interessant wanneer je een betaald abonnement neemt. Shell recharge is "gratis" vaak een stuk goedkoper. Kan soms wel 20 cent op dezelfde paal verschillen.
Maar wanneer je vaker aan de Ionity snellader moet hangen is die pas (met abbo) wel een aanrader.
Volgens mij kost Shell Recharge met de gratis pas meestal rond € 0,64 per kW.
Dat is toch wel aardig wat meer dan de € 0,29 bij het betaalde Charge MyHyundai abonnement.
Dat Hyundai jaarabonnement (12 x € 13) heb je er dus volgens mij al uit bij een vakantie van ongeveer 1600 km.
Of zie ik iets over het hoofd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
McRizzo schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:29:
[...]

Die aanpassingen in het onderstel zijn erg interessant, wat strakker mag van mij ook wel ;) Ben erg benieuwd hoe het op de langere termijn bevalt!
Zal het weer eens melden na zeg 5000km. Inmiddels 500+ ermee gereden en ben er zeer happy mee. Auto is ook nog mooi iets gezakt na de eerste 250 kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

[Afbeelding]
Gaat wel uit van range tussen 20-80%, max 4 stops kon ik kwijt trouwens. Past zich ook aan bij omleidingen maar als je er al 4 in hebt staan komt er geen 5e of waarschuwing als je wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59

[Afbeelding]
Beetje (te) lui om het zelf te proberen, maar deze optie verdwijnt nog steeds zodra je de auto weer uitzet? Of is daar inmiddels ook een tweak voor :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:44:
[...]

Volgens mij kost Shell Recharge met de gratis pas meestal rond € 0,64 per kW.
Dat is toch wel aardig wat meer dan de € 0,29 bij het betaalde Charge MyHyundai abonnement.
Dat Hyundai jaarabonnement (12 x € 13) heb je er dus volgens mij al uit bij een vakantie van ongeveer 1600 km.
Of zie ik iets over het hoofd? :)
Dat klopt helemaal en is ook wat ik probeerde te zeggen. Alleen wanneer je "gratis" vs "gratis" vergelijkt is de Hyundai pas soms duurder. Daar kwam ik persoonlijk kwaadschiks achter toen ik hem voor het eerst gebruikte. Bijvoorbeeld InCharge KNSM-LAAN 202 is €0,73 per kwh met de Hyundai pas en €0,59 met de Shell pas.
Gek genoeg is de paal aan de overkant van de weg €0,59 per kwh op beiden passen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MAnNMY-avSy5xy4hJPNqdtTlU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWcFEUhD4Kqub77a75tR75BX.jpg?f=fotoalbum_large
Dat je een verschillend tarief hebt aan verschillende kant van de straat vind ik gewoon niet OK. Daarom ben ik geen fan van de Hyundai pas.

[ Voor 23% gewijzigd door Razwer op 12-04-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
edvanleeuwen schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:43:
[...]

Kijk nog even terug in het forum. Voor Normandië raad ik de MobiSDEC-app aan voor lokaal gebruik. En weet dat je bij TotalEnergies ook via de website kunt laden.
Thanks voor de tip. Ik zie wel dat mobisdec veelal gekend is bij chargemap. Daar ter plaatse zal het wel wat zoeken worden. Heb wel een Lidl in de buurt met een snelle lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Franc schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:07:
[...]

Zoiets stond al op een roadmap. Nu is het tijd om het uit te brengen. Vaak heb je in Mei en December een grote update wat vernieuwingen met zich meebrengt.
Zover ik weet, staat dit gepland voor de Mei update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Razwer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:28:
[...]

Dat klopt helemaal en is ook wat ik probeerde te zeggen. Alleen wanneer je "gratis" vs "gratis" vergelijkt is de Hyundai pas soms duurder. Daar kwam ik persoonlijk kwaadschiks achter toen ik hem voor het eerst gebruikte. Bijvoorbeeld InCharge KNSM-LAAN 202 is €0,73 per kwh met de Hyundai pas en €0,59 met de Shell pas.
Gek genoeg is de paal aan de overkant van de weg €0,59 per kwh op beiden passen 8)7
[Afbeelding]
Dat je een verschillend tarief hebt aan verschillende kant van de straat vind ik gewoon niet OK. Daarom ben ik geen fan van de Hyundai pas.
Ja, dat zou best kunnen.
Maar ik gebruik de Hyundai pas uitsluitend voor IONITY laadstations op reis dus dat probleem zal ik nooit hebben.
Voor andere laadstations heb ik weer andere (wel gratis) passen ;)

En thuis laad ik via mijn eigen laadpaal en veelal met zonnestroom.
Een niet vergelijkbare situatie dus.

[ Voor 5% gewijzigd door CharlieBulldog op 12-04-2023 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
spidertje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:00:
[...]

Gaat wel uit van range tussen 20-80%, max 4 stops kon ik kwijt trouwens. Past zich ook aan bij omleidingen maar als je er al 4 in hebt staan komt er geen 5e of waarschuwing als je wel nodig hebt.
Ik heb hem ook aangezet en even mee gespeeld. De beperking 20-80% zorgt ervoor dat het niet altijd even bruikbaar is. Op de vakantieroutes van vorig jaar werkt het niet fijn omdat de afstand tussen Ionity stations toch soms meer vraagt dan slechts 60% van de accu. Ondanks de instelling Ionity only en HPC stonden er toch 22kw AC laders tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Maken er al mensen gebruik van Fastned icm de Autocharge functie?

Werkt dat naar behoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
de meester01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:14:

Werkt dat naar behoren?
Ja werkt prima, doe het al sinds het begin dat het kon, 1x aanmelden en hierna wordt de auto vanzelf herkend.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

rvdgaag schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:15:
[...]

Ja werkt prima, doe het al sinds het begin dat het kon, 1x aanmelden en hierna wordt de auto vanzelf herkend.
OK, dan zal ik het dit weekend eens activeren bij het Fastnedpunt hier in de buurt. Ik moet nog 1 stap doen namelijk de auto inpluggen en dan in de app akkoord geven, daarna geen app of pasje nodig begreep ik.

Ik ga binnenkort een rondje België doen en ik zag dat er op mijn route een aantal Fastneds zitten. Leek me wel handig. Het tarief is ook wat vriendelijker dan bij Ionity. Voor die 5 x per jaar dat ik buiten de deur laad is een abbo niet voordelig.

[ Voor 7% gewijzigd door de meester01 op 13-04-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Gisterochtend, in heel slecht weer, kreeg ik de melding dat de veiligheidssystemen aan de voorkant waren uitgevallen. Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet raar in zulk slecht weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1ulGptp2TbYZU3gWaXcqouNkws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtaQr0lD9GfUoxUohVwdoU6j.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is nu: wanneer gaan ze weer "aan" Op de terugweg - met beter weer - was het nog niet opgelost. Heb zelfs onderweg nog even met sleutel 10 de accu ontkoppeld, in de hoop dat zo'n reset soelaas zou bieden, maar helaas. Feitelijk is de oproep "controleer veiligheidssyteem......", maar wat moet ik dan doen? Met een emmertje sop aan het poetsen of zo?

Mijn vorige auto was een Renault Grand Scenic en daar viel dit systeem ook uit bij slecht weer, maar bij goed weer kwam hij standaard wel weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 13-04-2023 14:16 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@jrk Voorspelt niet veel goeds. Bij mij was de front radar stuk en staat in bestelling :(

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-04-2023 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Werkt dat naar behoren?
ja hoor. Laadpaal herkent via de stekker de auto automatisch. Loopt prima!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:18:
@jrk Voorspelt niet veel goeds. Bij mij was de front radar stuk en staat in bestelling :(

Ik ben niet zo pessimistisch.... Zie ook: jrk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:31

Werkt dat naar behoren?
Ja werkt goed. Nu paar keer geladen bij Fastned met autocharge, gewoon inpluggen en laden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
ZuinigeRijder schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:18:

Bij mij ook. Als het goed is begin mei een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49

Werkt dat naar behoren?
Werkt goed. Alleen heb je de app nodig als je wil stoppen bij sommige laadpalen die geen knop of scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
edvanleeuwen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:24:
[...]

Werkt goed. Alleen heb je de app nodig als je wil stoppen bij sommige laadpalen die geen knop of scherm hebben.
Inderdaad, bij nieuwe stations zit de de kabel vast, deze kun je dan in je auto ontgrendelen via de app door te zeggen bij welk nummer je wilt laden.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@jrk Bij mij is hij er in Januari mee opgehouden (de front radar), gisteren heb ik een vervangende radar gekregen, wat een verademing. Ook LFA update is gisteren eindelijk uitgevoerd, auto rijdt nu met de SCC als een zonnetje op de snelweg, zolang de weg recht is want een ferme bocht zoals van A2 naar A9 wil nog steeds niet lukken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kor952 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:48:
met de SCC als een zonnetje op de snelweg, zolang de weg recht is want een ferme bocht zoals van A2 naar A9 wil nog steeds niet lukken.
Ik heb geen ervaring met Tesla autopilot maar een Duitse auto redt die bocht ook niet, of iig niet die ik heb gereden op dat traject.
Menig bestuurder heeft zonder hulpmiddelen overigens ook nog wel eens issues met die bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
McRizzo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:29:
[...]

Ik heb hem ook aangezet en even mee gespeeld. De beperking 20-80% zorgt ervoor dat het niet altijd even bruikbaar is. Op de vakantieroutes van vorig jaar werkt het niet fijn omdat de afstand tussen Ionity stations toch soms meer vraagt dan slechts 60% van de accu. Ondanks de instelling Ionity only en HPC stonden er toch 22kw AC laders tussen.
Men zou wat meer instellingen moeten toelaten idd. Dan wordt het bruikbaarder, althans als je beseft dat het beter kan. Anders is het goed te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
spidertje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:30:
[...]

Men zou wat meer instellingen moeten toelaten idd. Dan wordt het bruikbaarder, althans als je beseft dat het beter kan. Anders is het goed te doen :)
Tot nu toe gebruik ik ABRP, die geeft meer instelmogelijkheden. Is iets meer werk, maar geeft in sommige gevallen voor mij betere routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
McRizzo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:15:
[...]

Tot nu toe gebruik ik ABRP, die geeft meer instelmogelijkheden. Is iets meer werk, maar geeft in sommige gevallen voor mij betere routes.
Maar je zit dan zonder battery conditioning. Daar moet je alsnog de onboard nav voor gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRizzo
Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:09:
[...]

Maar je zit dan zonder battery conditioning. Daar moet je alsnog de onboard nav voor gebruiken.
Je hebt helemaal gelijk, ook niet ideaal. In het geval dat preconditionering nodig is, dan moet het eerstvolgende laadstation in de on-board navigatie. De planning van de route doet ABPR, je hebt beide nodig helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:09:
[...]

Pre-conditioning is voor de zomervakantie totaal niet relevant natuurlijk....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17
de meester01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:29:
[...]

OK, dan zal ik het dit weekend eens activeren bij het Fastnedpunt hier in de buurt. Ik moet nog 1 stap doen namelijk de auto inpluggen en dan in de app akkoord geven, daarna geen app of pasje nodig begreep ik.

Ik ga binnenkort een rondje België doen en ik zag dat er op mijn route een aantal Fastneds zitten. Leek me wel handig. Het tarief is ook wat vriendelijker dan bij Ionity. Voor die 5 x per jaar dat ik buiten de deur laad is een abbo niet voordelig.
Dat hangt nogal af van het aantal laadbeurten en dat verandert snel. Ik heb even een tabel gemaakt rekening houdend met vaste en variabele kosten. En ja, bij 5 laadbeurten is Fastned zonder abo goedkoper, vanaf 7 echter gaat het over op Ionity met abo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeYQYzuRn7CrHD9eVWLiNE_1K4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gnxguc84riBlXq3avAQMwsfB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door PhilippeJoris op 14-04-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

PhilippeJoris schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:41:
[...]

Dat hangt nogal af van het aantal laadbeurten en dat verandert snel. Ik heb even een tabel gemaakt rekening houdend met vaste en variabele kosten. En ja, bij 5 laadbeurten is Fastned zonder abo goedkoper, vanaf 7 echter gaat het over op Ionity met abo.

[Afbeelding]
Dat klopt wel een beetje met mijn 'losse pols' calculatie. Daarnaast zit ik liever niet vast aan abonnementen, de pest is dat je bijna bij iedereen 12 maanden vast moet leggen behalve bij Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
PhilippeJoris schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:41:
[...]

[Afbeelding]
Mooi overzichtje. Ik had het stukje IONITY ook al doorgerekend en was tot conclusie gekomen dat met drie lange buitenlandse ritten per jaar en het veel grotere netwerk (in vergelijking met Fastned) een IONITY abbo voor mij in ieder geval aantrekkelijk is

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Het begint weer langzaam aan warmer te worden.
Wat is jullie rijbereik na 100% laden momenteel?
Ik zit vandaag op 380 km in de auto (eco stand) en 395 in de app.
Ik heb er nu na 14 maanden ruim 25K op zitten en heb een gemiddeld verbruik gehad van 19.4 kWh/100 km.
Hiervan is ongeveer 600 km met een caravan gereden met fietsen op het dak en 1600 km met een motoraanhanger.
Ik heb niet het idee dat ik echt een zuinige rijder ben, rij vaak in de sportstand en veel korte ritten. In de winter verwarm ik de auto ook wel voor voor het ontdooien.
Ik ben benieuwd naar jullie verbruikscijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
PeMo1965 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:20:
Het begint weer langzaam aan warmer te worden.
Op de veluwe waren de ruitjes gewoon bevroren vanmorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Dat komt omdat die op zijn zachtst gezegd bovengemiddeld geprijsd zijn voor niet Tesla rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

wfveennl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:07:
[...]

Ik heb het ook aangepast maar waar haal je die "satelite view" vandaan want die heb ik niet.
is dat niet alleen bij de overview?

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
Satellite view krijg je bij grote afstanden >500km. Zit je hieronder dan is de kaart ook minder groot en geen satellite view meer. Logisch toch.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ijssgerb schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:43:
Satellite view krijg je bij grote afstanden >500km. Zit je hieronder dan is de kaart ook minder groot en geen satellite view meer. Logisch toch.
ja en nee in mijn opinie, ik heb ook een kleine kaart op mijn google maps en vind zelf satellite view echt wel een hele fijne. Jammer dat dat dus helaas nog niet kan.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
Ik gaf slechts antwoord op de vraag: 'Ik heb het ook aangepast maar waar haal je die "satelite view" vandaan want die heb ik niet'. Dat het in Google maps anders is dan in de Hyundai navigatie is iets waar ik weinig aan kan veranderen. Kortom het is aan jezelf welke navigatie je gebruikt en het prettigst vind.

You can call me Al

Pagina: 1 ... 159 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic