spidertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:02:
Voor de mensen die de kwaliteit van de HI5 zo enorm goed vinden sla dit bericht vooral over, en ga niet lopen klagen als je ergens stil komt te staan…..:)
Vandaag is bij mij oa de ICCU vervangen, laden werkt nu weer tiptop zo heb ik begrepen.
De auto staat echter nog aantal bij de garage, wachten op een onderdeel, namelijk een aandrijfas die de geest aan het begeven is.
Ook hier is een TSB voor trouwens, dus er zullen er meer gaan volgen…. Bij mij zon 28k meegegaan. Superkwaliteit dus…..
De nieuwe assen zijn iets zwaarder en hebben een aangepaste constructie zo heb ik begrepen.
Dacht zelf dat eerst me front radar sensor kaduk zou gaan maar nee het was een aandrijfas die met de eer is gaan strijken als volgende standaard issue/kinderziekte.
Blijf erbij, de HI5 is te snel op de markt gebracht en op veel delen net te goedkoop in elkaar gezet. Heb nog nooit in de afg 30jr een auto gehad, heb er rond de 40 ofzo gehad, met zoveel van dit soort issues in slechts iets meer dan een jaar oude auto.
Gelukkig wordt de relatie met de garage beter en beter en komt de auto na elk bezoek er wel steeds beter en beter uit inmiddels. Hopelijk snel een eind aan al die bezoeken want kost veel tijd en ergernis.
Nou word ik eigenlijk wel benieuwd. Lees de berichten tussen de zoute forumleden en jou wel eens mee.
Welke versie van de HI5 heb je eigenlijk? Kllink heel erg als een maandagmorgen gevalletje van de eerst 20 die van de band af rolden zoals je 't omschrijft.
> namelijk een aandrijfas die de geest aan ....
Echt? De aandrijfas? Gewoon dat ik ff geen aannames doe... je rijdt verder 'normaal' enzo? Niet af en toe 'te' flink door de bochten heen? Of stieken toch via de skatebaan ff de halfpipe meegepakt?
Goed.
Inmiddels heeft een collega die de HI5 2 week na mij heeft besteld inmiddels een afspraak staan om de auto op te halen! Noice!
Ik denk AH! dan zal die van mij er vast ook zo zijn
Ff gebeld met leaseplan. Nou lang verhaal kort; de levertijd die aangepast was naar week 26 klopte wel voor mij.
// ff kort: ik had de olive green besteld maar zoals jullie weten is vervallen en kun je een blauwe krijgen. Ik heb daar voor gekozen (duh.. bijbetalen voor een kleur zeker. doei) Waarschijnlijk is door een communicatiefout tussen de dealer en leaseplan daar ergens vertraging bij de bestelling gekomen.
Mooi kut. Want dat zou betekenen dat ik ruim 11 maanden zit te wachten straks voordat die bak wordt geleverd.
Wel een leuke auto. Dus we blijven geduldig.