Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:33
McRizzo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:37:
[...]

Dit is wel het meest ideale laadstation in die richting, op de parkeerplaats bij een Leclerc. Je aankomst percentage is misschien niet eens genoeg om de preconditioning te laten werken. Froyennes is om en uiteindelijk is het verschil in KM 10. Seclin is 10 km verder. Ik zou de preconditionering lekker laten zitten en naar Seclin rijden. Wellicht iets langzamer laden, maar Froyennes is om: ook tijdverlies.
Ik kom uit Almere en plan een 5 minuten laadstop in bij IONITY Oosterhout (even snel een espresso drinken).
Dan haal ik Seclin makkelijk.
Verder geen stress, want het zal sowieso erg druk zijn op Goede Vrijdag….dus neem ik de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Voor wie nog aan het rondkijken is en importeren uit Oostenrijk ziet zitten: de nieuwe Audi Q8 e-tron heeft er een vanafprijs van 59 990!
340pk en mooie basisuitrusting met top afwerking... :9~

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
multipasser schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:13:
YouTube: I Drive The Hyundai IONIQ 6 For The First Time! net uit.

De conclusie van de eerste ioniq 6 testen is dat ze meestal toch de 5 kiezen omdat hij praktischer is.
Ik heb de IONIQ 5 gekozen ivm riante beenruimte en hoofdruimte. Pas bij de dealer in een IONIQ 6 gestapt. Beenruimte zat achterin, maar geen hoofdruimte als je langer dan 1,75 bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
wfveennl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:36:
[...]

Met gezaag in de bumper maar niet een een enorme uitsparing. In dit topic had ik een foto van iemand anders gezien waarbij men netjes alleen het hoogstnoodzakelijk materiaal uitgezaagd had. Die foto heb ik meegenomen en zo hebben zij het ook uitgevoerd. Je ziet er verder niets van.

Ik heb naar verschillende trekhaakmerken gekeken en de installatie handleidingen bekeken en ben er geen tegengekomen waar de trekhaak zonder "uitsparing" geïnstalleerd kon worden. Was dit wel het geval geweest dan had ik daar voor gekozen. Dat neemt niet weg dat ik tevreden ben met wat ik nu heb.
Mijn foto's van begin februari 2023? Ik heb alleen aan de binnenkant wat weg hoeven zagen om ruimte te maken voor de balk. Aan de buitenzijde van de bumper heb ik niet hoeven zagen. Die handleidingen zijn onduidelijk als je niet weet hoe het zit. Dan lijkt het alsof je van alles weg moet zagen, maar in de praktijk niets in het zicht.

[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 05-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
internet4me schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:33:
Hier een Ioniq beginnersvraag. Het antwoord kan ik nergens vinden.
Als ik vandaag een ioniq 5 bestel, wanneer wordt die geleverd?? Ik zie dat de levertijden flink zijn.
Mijn dealer zegt ongeveer 10-12 maanden klopt dat?

Verder als ik nu bestel krijg ik dan een 2024 model? Of nog een 2023 model?
(Die dus in 2024 geleverd zou worden)
Ik verwacht geen MY2024 model. Je kan wel met de dealer overeenkomen wanneer de auto op kenteken gezet wordt als je daar belang bij hebt i.v.m. restwaarde. Ik heb in de koopovereenkomst opgenomen dat ik hem niet meer het zelfde jaar geregistreerd wil hebben als ze niet vóór november kunnen afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
simplemouse schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:30:
[...]

Ik had in mijn Skoda dit wel, je hebt er wel een 13 polige aansluiting voor nodig.
Maar weer niet of de auto ook iets geprogrameerd moet hebben hiervoor
Volkswagen (en Skoda, Audi, etc.) kabelsets moeten door de dealer geprogrammeerd worden en hebben daardoor meer functionaliteiten. De Hyundai kabelsets zijn plug-en-play. Daar kan de dealert ook niks meer mee. Blijft handmatig parkeersensoren uitzetten om die redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

nietwijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:08:
[...]

Volkswagen (en Skoda, Audi, etc.) kabelsets moeten door de dealer geprogrammeerd worden en hebben daardoor meer functionaliteiten. De Hyundai kabelsets zijn plug-en-play. Daar kan de dealert ook niks meer mee. Blijft handmatig parkeersensoren uitzetten om die redenen.
Ik heb er nog niks achter gehad dus geen ervaring.
Maar goed dat ik het weet, mocht ik hem op tijd terug hebben voor de mei vakantie dan zal ik het wel merken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

nietwijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb de IONIQ 5 gekozen ivm riante beenruimte en hoofdruimte. Pas bij de dealer in een IONIQ 6 gestapt. Beenruimte zat achterin, maar geen hoofdruimte als je langer dan 1,75 bent 8)7
Hoe hoog heb jij de stoel dan staan? Want met mijn 1.83m had ik nog 6-7cm ruimte boven mijn hoofd. Bij een of andere nederlandse review las ik ook al dat ze klaagden over hoofdruimte en dat de hoofdsteun van de stoel tegen het dak kwam.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

zonoskar schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:08:
[...]

Hoe hoog heb jij de stoel dan staan? Want met mijn 1.83m had ik nog 6-7cm ruimte boven mijn hoofd. Bij een of andere nederlandse review las ik ook al dat ze klaagden over hoofdruimte en dat de stoel tegen het dak kwam.
Mijn vriendin heeft een c40 en ik ben 185cm, maar ik zit met mijn haren/hoofd tegen de zonneklep!
De stoel kan niet lager meer. Vind dat wel heel krap!

Dus als je groter bent, ga eerst testen want :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
HanKr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:14:
Bij mij is de LFA-update niet uitgevoerd omdat deze volgens de monteur niet geldt voor auto's geproduceerd na maart '22. Komt dit bekend voor?
Dat kan maar zo eens kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
wfveennl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:26:
[...]

Om defecte lampjes te detecteren heb ik twee ogen gekregen dus dat boeit niet. Volgens mij herkent de auto ook niet vanzelf als er een aanhanger achter hangt, waar nodig moet je handmatig de sensoren uitzetten. De keren dat ik met een aanhanger ga rijden zijn ongeveer nihil, de trekhaak ga ik vooral gebruiken i.c.m. een fietsendrager. Ik hoop dat het gaat lukken want ik moet het nog uitproberen...
P sensoren en actief ingrijpen moet je idd elke keer uitzetten. Lampjes etc en herkennen van een object die via de stekker is ingeplugd herkent die bij mij allemaal prima.

Je hebt aantal soorten trekhaken, die men bv in Duitsland monteert herkennen ook niet dat er wat is aangekoppeld. In NL die via de dealer in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
simplemouse schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:30:
[...]

Ik had in mijn Skoda dit wel, je hebt er wel een 13 polige aansluiting voor nodig.
Maar weer niet of de auto ook iets geprogrameerd moet hebben hiervoor
Heb dat ook op me HI5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
[...]

Hoe hoog heb jij de stoel dan staan? Want met mijn 1.83m had ik nog 6-7cm ruimte boven mijn hoofd. Bij een of andere nederlandse review las ik ook al dat ze klaagden over hoofdruimte en dat de stoel tegen het dak kwam.
Er staat "achterin".

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 21:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oh, dat staat er inderdaad. Maareh, ik koop mijn auto niet voor de mensen achterin :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Voor de mensen die de kwaliteit van de HI5 zo enorm goed vinden sla dit bericht vooral over, en ga niet lopen klagen als je ergens stil komt te staan…..:)

Vandaag is bij mij oa de ICCU vervangen, laden werkt nu weer tiptop zo heb ik begrepen.

De auto staat echter nog aantal bij de garage, wachten op een onderdeel, namelijk een aandrijfas die de geest aan het begeven is.

Ook hier is een TSB voor trouwens, dus er zullen er meer gaan volgen…. Bij mij zon 28k meegegaan. Superkwaliteit dus…..

De nieuwe assen zijn iets zwaarder en hebben een aangepaste constructie zo heb ik begrepen.

Dacht zelf dat eerst me front radar sensor kaduk zou gaan maar nee het was een aandrijfas die met de eer is gaan strijken als volgende standaard issue/kinderziekte.

Blijf erbij, de HI5 is te snel op de markt gebracht en op veel delen net te goedkoop in elkaar gezet. Heb nog nooit in de afg 30jr een auto gehad, heb er rond de 40 ofzo gehad, met zoveel van dit soort issues in slechts iets meer dan een jaar oude auto.

Gelukkig wordt de relatie met de garage beter en beter en komt de auto na elk bezoek er wel steeds beter en beter uit inmiddels. Hopelijk snel een eind aan al die bezoeken want kost veel tijd en ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:30
spidertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:02:
Voor de mensen die de kwaliteit van de HI5 zo enorm goed vinden sla dit bericht vooral over, en ga niet lopen klagen als je ergens stil komt te staan…..:)

Vandaag is bij mij oa de ICCU vervangen, laden werkt nu weer tiptop zo heb ik begrepen.

De auto staat echter nog aantal bij de garage, wachten op een onderdeel, namelijk een aandrijfas die de geest aan het begeven is.

Ook hier is een TSB voor trouwens, dus er zullen er meer gaan volgen…. Bij mij zon 28k meegegaan. Superkwaliteit dus…..

De nieuwe assen zijn iets zwaarder en hebben een aangepaste constructie zo heb ik begrepen.

Dacht zelf dat eerst me front radar sensor kaduk zou gaan maar nee het was een aandrijfas die met de eer is gaan strijken als volgende standaard issue/kinderziekte.

Blijf erbij, de HI5 is te snel op de markt gebracht en op veel delen net te goedkoop in elkaar gezet. Heb nog nooit in de afg 30jr een auto gehad, heb er rond de 40 ofzo gehad, met zoveel van dit soort issues in slechts iets meer dan een jaar oude auto.

Gelukkig wordt de relatie met de garage beter en beter en komt de auto na elk bezoek er wel steeds beter en beter uit inmiddels. Hopelijk snel een eind aan al die bezoeken want kost veel tijd en ergernis.
Nou word ik eigenlijk wel benieuwd. Lees de berichten tussen de zoute forumleden en jou wel eens mee.
Welke versie van de HI5 heb je eigenlijk? Kllink heel erg als een maandagmorgen gevalletje van de eerst 20 die van de band af rolden zoals je 't omschrijft.

> namelijk een aandrijfas die de geest aan ....

Echt? De aandrijfas? Gewoon dat ik ff geen aannames doe... je rijdt verder 'normaal' enzo? Niet af en toe 'te' flink door de bochten heen? Of stieken toch via de skatebaan ff de halfpipe meegepakt?

Goed.

Inmiddels heeft een collega die de HI5 2 week na mij heeft besteld inmiddels een afspraak staan om de auto op te halen! Noice!

Ik denk AH! dan zal die van mij er vast ook zo zijn :D

Ff gebeld met leaseplan. Nou lang verhaal kort; de levertijd die aangepast was naar week 26 klopte wel voor mij.

// ff kort: ik had de olive green besteld maar zoals jullie weten is vervallen en kun je een blauwe krijgen. Ik heb daar voor gekozen (duh.. bijbetalen voor een kleur zeker. doei) Waarschijnlijk is door een communicatiefout tussen de dealer en leaseplan daar ergens vertraging bij de bestelling gekomen.

Mooi kut. Want dat zou betekenen dat ik ruim 11 maanden zit te wachten straks voordat die bak wordt geleverd.

Wel een leuke auto. Dus we blijven geduldig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
_Quadro schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:27:
[...]

Nou word ik eigenlijk wel benieuwd. Lees de berichten tussen de zoute forumleden en jou wel eens mee.
Welke versie van de HI5 heb je eigenlijk? Kllink heel erg als een maandagmorgen gevalletje van de eerst 20 die van de band af rolden zoals je 't omschrijft.

> namelijk een aandrijfas die de geest aan ....

Echt? De aandrijfas? Gewoon dat ik ff geen aannames doe... je rijdt verder 'normaal' enzo? Niet af en toe 'te' flink door de bochten heen? Of stieken toch via de skatebaan ff de halfpipe meegepakt?

Goed.

Inmiddels heeft een collega die de HI5 2 week na mij heeft besteld inmiddels een afspraak staan om de auto op te halen! Noice!

Ik denk AH! dan zal die van mij er vast ook zo zijn :D

Ff gebeld met leaseplan. Nou lang verhaal kort; de levertijd die aangepast was naar week 26 klopte wel voor mij.

// ff kort: ik had de olive green besteld maar zoals jullie weten is vervallen en kun je een blauwe krijgen. Ik heb daar voor gekozen (duh.. bijbetalen voor een kleur zeker. doei) Waarschijnlijk is door een communicatiefout tussen de dealer en leaseplan daar ergens vertraging bij de bestelling gekomen.

Mooi kut. Want dat zou betekenen dat ik ruim 11 maanden zit te wachten straks voordat die bak wordt geleverd.

Wel een leuke auto. Dus we blijven geduldig. :9~
Ik ben gewend om met snelle autos te rijden, oa race ik ook bv, en heb meer autos dan alleen de Hi5 en die zijn echt rapper :)

Heb de auto als 2e hands gekocht, dus geen id hoe er hiervoor mee gereden is. Ik doe er iig geen fratsen mee en rij best rustig :)

Het is ook geen eerste serie of pre-produktie auto. Zijn ook bijna allemaal issues die ik heb die door Hyundai worden onderkend en via TSBs worden aangepakt. Kortom, zijn issues die veelvuldig en wereldwijd voorkomen. Weinig met pech van doen vrees ik voor velen van jullie. Je komt vanzelf ad beurt tenzij men op voorhand bv tijdens een beurt het onderdeel aanpakt/vervangt.

Aandrijfassen is inmiddels TSB voor… dus jah…. RWD/AWD long range komen gewoon ad beurt. Mark my words, en links is korter dan rechts dus kans is groot dat die dan als eerste gaat….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:30
spidertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:48:
[...]
Mark my words, en links is korter dan rechts dus kans is groot dat die dan als eerste gaat….
Wat bedoel je hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
Bij Toyota komen de wielen los, bij Tesla het stuur. Bij Audi is er een slechte batch elektromotoren en bij Hyundai... ook wel wat blijkbaar...
Gaat de kwaliteit achteruit (en de prijs omhoog) of merken we het nu sneller op dankzij het www...?
Spidertje heeft wel grote pech met zoveel issues in 1 auto. Hyundai zou wel een geste mogen doen voor al die miserie achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
zonoskar schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:30:
[...]

Oh, dat staat er inderdaad. Maareh, ik koop mijn auto niet voor de mensen achterin :)
Uh fijn voor je? :F Wat voegt dit toe?

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 05-04-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
kretek1305 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:56:
Gaat de kwaliteit achteruit (en de prijs omhoog) of merken we het nu sneller op dankzij het www...?
Antwoord C, "all of the above".
Personeelsgebrek, grondstoffen schaarste, productie druk. etc. etc.
Online klagen (over wat dan ook) en gelijksgezinden vinden over wat dan ook is ook steeds makkelijker idd.

[ Voor 26% gewijzigd door Razwer op 05-04-2023 20:41 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dat er verschil in lengte in de aandrijfassen zit. Mijn ervaring is dat meestal de kortste als eerste kapot gaat, en die zit links achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-09 20:23
Reparatie deurportier: 500 euro 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:47
spidertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:16:
[ Bij mij is de LFA-update niet uitgevoerd omdat deze volgens de monteur niet geldt voor auto's geproduceerd na maart '22. Komt dit bekend voor? ]

Dat kan maar zo eens kloppen :)
Nou.......mijne is van sept 2022, en ik heb 3 weken terug de LFA-update laten uitvoeren.
Hij slingerde gigantisch, en na de update is het totaal een andere auto, en rijdt geweldig nu.
Veel minder geslinger, en de correcties veel soepeler en rustiger.
Ben er zeer tevreden over.

[ Voor 14% gewijzigd door wim1955 op 05-04-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
wim1955 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:21:
[...]

Nou.......mijne is van sept 2022, en ik heb 3 weken terug de LFA-update laten uitvoeren.
Leverdatum of productie datum? Alle productie modellen na maart 2022 zijn in principe MY2023 en behoeven geen LFA update.
Via je VIN nummer kan je kijken wat de productiedatum van jouw exemplaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
Razwer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:30:
[...]

Leverdatum of productie datum? Alle productie modellen na maart 2022 zijn in principe MY2023 en behoeven geen LFA update.
Via je VIN nummer kan je kijken wat de productiedatum van jouw exemplaar is.
positie 10 in het VIN nummer is een P, dus MY = 2023.
Ik kreeg de auto in okt 2022 als nieuw, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
[...]

Dit is wel het meest ideale laadstation in die richting, op de parkeerplaats bij een Leclerc. Je aankomst percentage is misschien niet eens genoeg om de preconditioning te laten werken. Froyennes is om en uiteindelijk is het verschil in KM 10. Seclin is 10 km verder. Ik zou de preconditionering lekker laten zitten en naar Seclin rijden. Wellicht iets langzamer laden, maar Froyennes is om: ook tijdverlies.
Froyennes is 5 minuten om. Maar daardoor wel iets minder in trek dan die op de doorgaande wegen. Maar goed. Ieders keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
multipasser schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:03:
[...]

Je auto had gewoon NIET de laatste versie!
idd nov 22 en OTA is nu grayed out!
Dat kun je oplossen door die van december met een USB-stick bij te werken. Dan gaat het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Laatst online: 13:47
wim1955 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:51:
[...]

positie 10 in het VIN nummer is een P, dus MY = 2023.
Ik kreeg de auto in okt 2022 als nieuw, dus.
mijne is MY2022.5, gebouwd op 20/5/22
Niet dat ie 'gigantisch' slingert, maar strak is het ook niet en zo af en toe een behoorlijke ruk aan het stuur. Vandaar dat ik het had aangevraagd.

[ Voor 22% gewijzigd door HanKr op 05-04-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
[...]

Hoe hoog heb jij de stoel dan staan? Want met mijn 1.83m had ik nog 6-7cm ruimte boven mijn hoofd. Bij een of andere nederlandse review las ik ook al dat ze klaagden over hoofdruimte en dat de hoofdsteun van de stoel tegen het dak kwam.
Ik heb het over de achterbank. Ruimte voorin is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedemorgen!
Ook ik ben sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een Ioniq 5 (77kwh, lounge, Shooting star grey).
Nu heb ik gisteren voor de eerste keer aan een snellader gestaan en tot mijn verbazing schakelde de auto het laden uit op 58% soc.
Bij ‘regulier laden’ deed hij het wel goed.
Weet iemand waarom dit gebeurde? Is het een instelling?

Ook ben ik al een paar dagen mijn I-paddle ‘kwijt’. Ik gok dat mijn man op knopjes heeft zitten drukken waardoor de functie weg is, maar hoe krijg ik het terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Je linker padel indrukken tot ipadel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

simplemouse schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:29:
Linker flipper achter het stuur dus. Linker pedaal activeert de autohold.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

HanKr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:56:
[...]

mijne is MY2022.5, gebouwd op 20/5/22
Niet dat ie 'gigantisch' slingert, maar strak is het ook niet en zo af en toe een behoorlijke ruk aan het stuur. Vandaar dat ik het had aangevraagd.
De LFA update is nodig als je auto echt uit zichzelf, met het stuur los, heen en weer slingert. Elke seconde links en rechts, links en rechts, links en rechts. Ineens een ruk aan het stuur herken ik niet als probleem dat wordt opgelost met de LFA update.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
-CJ schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:29:
[...]

De LFA update is nodig als je auto echt uit zichzelf, met het stuur los, heen en weer slingert. Elke seconde links en rechts, links en rechts, links en rechts. Ineens een ruk aan het stuur herken ik niet als probleem dat wordt opgelost met de LFA update.
Kan inderdaad alleen worden opgelost dmv de sticker met vilt icm alle software updates. Dan is het vele malen beter, echter nog niet zo rustig als bij een Kona of Tucson zo weet ik uit ervaring.

Blijft gek dat men dat met de oudere software/hardware toch net iets beter/rustiger voor elkaar heeft dan met de nieuwe spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:06
spidertje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:42:
[...]

Kan inderdaad alleen worden opgelost dmv de sticker met vilt icm alle software updates. Dan is het vele malen beter, echter nog niet zo rustig als bij een Kona of Tucson zo weet ik uit ervaring.

Blijft gek dat men dat met de oudere software/hardware toch net iets beter/rustiger voor elkaar heeft dan met de nieuwe spullen.
Volgens mij is er gewoon iets inherent mis met jouw auto. Ik rijd nu 1,5 maand in mijn Ioniq 5 en die rijd toch echt een stuk chiller dan de Kona EV die ik hiervoor had.
Overigens heeft de Kona ook diverse terugroep-acties gehad, waaronder een van het volledige accupakket waardoor ik mijn auto ±6 weken kwijt was.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
simplemouse schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:29:
Dat weet ik, maar die optie is dus opeens weg. Ik rijd zelf vaak met I-paddle maar nadat mijn man erin heeft gereden is die optie weg. Met de linker flipper kan ik nu alleen maar de regeneratiemodus van 1 naar 3 flipperen, maar niet verder… Vandaar de vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Electrigirl schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:13:
[...]

Dat weet ik, maar die optie is dus opeens weg. Ik rijd zelf vaak met I-paddle maar nadat mijn man erin heeft gereden is die optie weg. Met de linker flipper kan ik nu alleen maar de regeneratiemodus van 1 naar 3 flipperen, maar niet verder… Vandaar de vraag.
Dan zal deze wel in AUTO regen mode staan. De rechter flipper paar seconden naar je toe trekken, totdat AUTO mode uit staat. Daarna kun je de linker flipper paar seconden naar je toe trekken om naar i-Paddle mode te gaan (of een aantal keer kort aan de linker flipper trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
Electrigirl schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:21:
Goedemorgen!
Ook ik ben sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een Ioniq 5 (77kwh, lounge, Shooting star grey).
Nu heb ik gisteren voor de eerste keer aan een snellader gestaan en tot mijn verbazing schakelde de auto het laden uit op 58% soc.
Bij ‘regulier laden’ deed hij het wel goed.
Weet iemand waarom dit gebeurde? Is het een instelling?
58% is wel een heel specifiek percentage. Maar het kan zijn dat je in de instellingen de oplaadlimiet bij DC op 60% hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Verwijzingen naar specifieke gebruikers is echt niet nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2023 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Lol ik dacht een 1 april grap maar blijkbaar niet...
https://www.hyundaiusa.com/us/en/2024-ioniq-5-d100-platinum

Dat "vuurwerk" over de koplampen gefotoshopped lijkt toch wel erg onrealistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
De video gezien?
Die paarse sterrenhemel op het panoramadak... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Darnie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:26:
Deze week nieuwe dashcam gemonteerd.
Voor mij de mooiste oplossing op dit moment.
Super simpel en geen losse draden. Achtercamera boven de spiegel gemonteerd. Boven de achterruit zie je toch niets meer na een bui.
Nu beeld op interieur en achterruit.
Voor de Ioniq 5 is hij net uit
Fitcamx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de opnamen. Zijn kentekens te lezen, en dan niet alleen als het helder weer is maar ook in de schaduw en 's avonds? Ik vind het een heel mooie oplossing maar dan moet de camera wel goed zijn.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Nogmaals het verzoek aan een moderator: verwijder mijn account aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
MeelezerT schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:10:
Nogmaals het verzoek aan een moderator: verwijder mijn account aub.
Verkeerde categorie en verkeerde thread.
Hier moet je wezen: Schop een modje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Razwer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:41:
[...]

Lol ik dacht een 1 april grap maar blijkbaar niet...
https://www.hyundaiusa.com/us/en/2024-ioniq-5-d100-platinum

Dat "vuurwerk" over de koplampen gefotoshopped lijkt toch wel erg onrealistisch...
zijn toch wel diverse filmpjes van te vinden waarbij het vuurwerk echt beweegt. ik vind het wel gaaf om te zien, maar zou het toch maar liever niet zelf hebben :+ hoewel de nieuwjaarswens uit de startpost dan mogelijk wel realiteit kan worden 8)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:03
De velgen zijn nog niet eens zo gek als je ze vergelijkt met de huidige 19 inch velgen.
Rest is grappig maar daar houdt het ook wel bij op.

Hebben trouwens meer mensen een mini OTA update gehad van het navigatiesysteem?
Dacht dat ik de laatste had gedownload via de update in november maar heb nu SW versie 221223.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Zoals je kan zien op https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632/pop2 is dit de laatste softwareversie.

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:18:
[...]

De velgen zijn nog niet eens zo gek als je ze vergelijkt met de huidige 19 inch velgen.
Rest is grappig maar daar houdt het ook wel bij op.

Hebben trouwens meer mensen een mini OTA update gehad van het navigatiesysteem?
Dacht dat ik de laatste had gedownload via de update in november maar heb nu SW versie 221223.
ja heb ik ook eergisteren gekregen, vond het gek want volgens mij had ik die versie er al opstaan 8)7 misschien hebben ze een klein bugje of wat laad locaties toegevoegd en vonden ze een verise verhoging niet noodzakelijk :+ overigens bleef bij mij de OTA optie wel aanstaan in tegenstelling tot eerdere berichten hier.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:15:
[...]

zijn toch wel diverse filmpjes van te vinden waarbij het vuurwerk echt beweegt. ik vind het wel gaaf om te zien, maar zou het toch maar liever niet zelf hebben :+ hoewel de nieuwjaarswens uit de startpost dan mogelijk wel realiteit kan worden 8)
YouTube: Hyundai IONIQ 5 Disney100 Platinum Concept dit lijkt bijna fake! Maar denk dat ze gewoon ledschermen erin hebben gezet. Heftig.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
Alleen het idee dat je in zo'n Bassie en Adriaan auto zou willen rijden......pfffft.

volgens mij mag je wettelijk gezien er niet eens mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04
Heeft er iemand wel eens geprobeerd een account te registreren op https://www.mijnhyundai.nl/

Ik krijg daar een deze foutmelding. Is een fout op de website. Als ik daar een mail over naar Hyundai stuur dan vragen zijn om mijn gegevens om de fout te kunnen reproduceren. Beetje merkwaardig want het maakt niet uit welk account je probeert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HKgmNxRYvZESbXj8-kwgcOYYWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1tDGKbnOA7IJKV6itTzElMu.png?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Razwer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:09:
[...]
Voor zover ik weet is er geen MY2024 aangekondigd. met MY2023 was deze eind april 2022 aangekondigd dus dat kan nog komen.
Het eerste prototype van MY2024 is al gespot. Jammer genoeg zitten deze features niet op mijn Project45 :+ Prototypes zijn te koop op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Tiggy80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:52:
[...]

ja heb ik ook eergisteren gekregen, vond het gek want volgens mij had ik die versie er al opstaan 8)7 misschien hebben ze een klein bugje of wat laad locaties toegevoegd en vonden ze een verise verhoging niet noodzakelijk :+ overigens bleef bij mij de OTA optie wel aanstaan in tegenstelling tot eerdere berichten hier.
App versie is ook 2.0.10 en dat was 2.0.8 vorige week? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

multipasser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:18:
[...]

App versie is ook 2.0.10 en dat was 2.0.8 vorige week? toch?
2.0.10? Is dat de apple versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
P86 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:08:
[...]

YouTube: Hyundai IONIQ 5 Disney100 Platinum Concept dit lijkt bijna fake! Maar denk dat ze gewoon ledschermen erin hebben gezet. Heftig.
Projectie op de verlichting, zowel voor als achter, is voor zover ik weet bijna overal verboden, zelfs in de VS. Vandaar dat ik mijn twijfels trek over de legitimiteit hier van.
wim1955 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:56:
volgens mij mag je wettelijk gezien er niet eens mee rijden.
Precies, iig niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:18:
[...]

Het eerste prototype van MY2024 is al gespot. Jammer genoeg zitten deze features niet op mijn Project45 :+ Prototypes zijn te koop op ebay.
You made my day :D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Heeft er iemand wel eens geprobeerd een account te registreren op https://www.mijnhyundai.nl/

Ik krijg daar een deze foutmelding. Is een fout op de website. Als ik daar een mail over naar Hyundai stuur dan vragen zijn om mijn gegevens om de fout te kunnen reproduceren. Beetje merkwaardig want het maakt niet uit welk account je probeert
Ik kan daar gewoon inloggen, dus schijnbaar heb ik daar eerder een account aangemaakt. Nooit gebruikt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:07:
[...]

Kleine update aan mijn kan.
Gister de dealer gesproken en er blijkt een accucell defect te zijn (dit had ik al gemeld ;))

Vandaag komt Hyundai NL naar de dealer toe om nog wat testen te doen, maar waarschijnlijk gaat hij richting de importeur.

Dealer gaf aan dat ze mij wel graag uit die 2008 willen hebben, we gaan zien wat ze gaan doen.
Wederom een kleine update.
Vandaag langs de dealer geweest om nog wat spullen uit de auto te halen.

Gehoord dat ze een enkele accucel hebben besteld en deze gaan vervangen, tijdens het zoeken naar de storing hebben ze cellen gewisseld om vast te stellen of de zelfde cel de fout blijft geven. Dit was het geval.

Helaas staat de cel in backorder en weten we nog niet wanneer deze binnen is, zodra deze bij de dealer binnen is gaat de auto naar sassenheim om de cel te vervangen. Het zal dus niet een heel nieuw accupack worden.

Waar ik mij over verbaas is dat ze het pack kunnen open maken zonder de auto helemaal uit elkaar te halen.

We blijven het rustig afwachten.

PS. HyundaiNL blijft een statement hebben dat ze geen vervangend vervoer doen binnen garantiewerk, de dealer (Broekhuis Almere) is durk bezig om dit wel voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
simplemouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:18:
[...]
PS. HyundaiNL blijft een statement hebben dat ze geen vervangend vervoer doen binnen garantiewerk, de dealer (Broekhuis Almere) is durk bezig om dit wel voor elkaar te krijgen.
Je dealer is verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Of ze dit vergoed krijgen van Hyundai Nederland is niet jouw probleem.
Wel of niet gratis is grijs gebied waar je met goede rechtsbijstand vaak wel met gratis weg komt.
Overigens bij mijn dealer toen met de banden (alleen onderzoek) "gewoon" een Ioniq 5 P45 AWD mee gekregen zonder rekening.
Ik ben wel zo netjes geweest deze vol geladen weer terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
simplemouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:18:
[...]

Waar ik mij over verbaas is dat ze het pack kunnen open maken zonder de auto helemaal uit elkaar te halen.

We blijven het rustig afwachten.

De accu hangt onder de auto, die haal je "relatief" simpel er onderuit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

The Wizard schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:49:
[...]

De accu hangt onder de auto, die haal je "relatief" simpel er onderuit.
Ik dacht dat het pack een onderdeel was van het frame.
maar schijnbaar kan je de modules er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Razwer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:30:
[...]

Je dealer is verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Of ze dit vergoed krijgen van Hyundai Nederland is niet jouw probleem.
Wel of niet gratis is grijs gebied waar je met goede rechtsbijstand vaak wel met gratis weg komt.
Overigens bij mijn dealer toen met de banden (alleen onderzoek) "gewoon" een Ioniq 5 P45 AWD mee gekregen zonder rekening.
Ik ben wel zo netjes geweest deze vol geladen weer terug te geven.
Eens.

Maar is een lease auto dus ik heb niks aan de rechtsbijstand.
Is vanuit de leasemaatschappij ook een principe kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
https://topgear.nl/autoni...p-is-anders-dan-je-denkt/

I5 afname actieradius wordt specifiek genoemd. Valt dus heel goed mee, tenzij de software ons voor de gek houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Kort vraagje over de standaard/kleine batterij versie. Laad die ook met dik 200kw? En is het dan niet zo dat de 10-80% tijd daarvan sneller dan die van de grotere batterij versie zou moeten zijn? Ik vind overal alleen maar die 18minuten ongeacht welke batterij je hebt,a maar het lijkt mij dat een kleinere batterij sneller vol zou moeten zitten...
(Al laad je er hetzelfde aantal kilometers/min bij, dat snap ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:25
eswa schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:24:
Kort vraagje over de standaard/kleine batterij versie. Laad die ook met dik 200kw? En is het dan niet zo dat de 10-80% tijd daarvan sneller dan die van de grotere batterij versie zou moeten zijn? Ik vind overal alleen maar die 18minuten ongeacht welke batterij je hebt,a maar het lijkt mij dat een kleinere batterij sneller vol zou moeten zitten...
Die vraag had ik ook (wacht zelf nog op mijn 58kwh versie). 58 versie laadt inderdaad iets langzamer, waardoor ze effectief even snel die 10-80 doen. Laatst heb ik ergens gelezen hoe dat technisch werkt, maar dat kan ik niet meer reproduceren. Iets van een combinatie van 800 volt en de beschikbare capaciteit die de snelheid maakt… Ongetwijfeld hier op het forum iemand met meer verstand van natuur/scheikunde die dat kan uitleggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Die laadt wat minder snel en is daarom in dezelfde tijd vol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 21:09
In beide gevallen wordt er met dezelfde stroomsterkte geladen (zie video). De spanning is bij de 58kWh accu lager want minder cellen in serie. Vermogen is stroom x spanning dus het laadvermogen van de 58kWh is lager. Er hoeft daarentegen ook minder in, de 10-80% tijd is theoretisch gelijk.

Bekijk het op cel niveau. Bij beide accu typen wordt elke cel met dezelfde stroom geladen en elke cel laad met dezelfde snelheid.

Een vergelijking:
RWD 58kWh 2% - 80% in 20:05
AWD 72kWh 20% - 80% in 16:25
RWD 72kWh 17% - 80% in 16:20
De 58kWh doet er hier iets langer over omdat hij van 2% naar 80% moet

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pietjansen schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:45:
[...]

Die vraag had ik ook (wacht zelf nog op mijn 58kwh versie). 58 versie laadt inderdaad iets langzamer, waardoor ze effectief even snel die 10-80 doen. Laatst heb ik ergens gelezen hoe dat technisch werkt, maar dat kan ik niet meer reproduceren. Iets van een combinatie van 800 volt en de beschikbare capaciteit die de snelheid maakt… Ongetwijfeld hier op het forum iemand met meer verstand van natuur/scheikunde die dat kan uitleggen :)
Dat fenomeen heeft niet veel met wetenschap te maken hoor.
Een auto accu bestaat uit heel veel kleine accu’s. Elke kleine accu wordt even snel opgeladen, of je nu in totaal 10 kWh of 70 kWh hebt, het enige dat verschilt is hoeveel accutjes je dus tegelijkertijd laadt. Als je 7x zoveel accutjes hebt moet ie er dus 7x zoveel vermogen in stoppen als ie dat kan.
Maar dan blijft de laadtijd hetzelfde.
Er zijn wat kleine andere afhankelijkheden, maar die spelen globaal niet mee.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kretek1305 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:23:
https://topgear.nl/autoni...p-is-anders-dan-je-denkt/

I5 afname actieradius wordt specifiek genoemd. Valt dus heel goed mee, tenzij de software ons voor de gek houdt...
Een beetje goedkoop artikel vind ik. Pseudo wetenschappelijk doen door een grafiekje te maken maar geen ECHTE data over de accu's uit de auto's getrokken; iets wat redelijk simpel is.
Er zijn tal van bedrijven die "health checks" verkopen die wat data op halen over de status van je accu. Autoweek heeft (of had?) daar zelfs een rubriek voor op YouTube.
Ze scheppen hier een beeld gebaseerd op niet betrouwbare data, of beter gezegd: de data die ze hebben presenteren ze onjuist en trekken mogelijk onjuiste conclusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Razwer schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:37:
[...]

Een beetje goedkoop artikel vind ik. Pseudo wetenschappelijk doen door een grafiekje te maken maar geen ECHTE data over de accu's uit de auto's getrokken; iets wat redelijk simpel is.
Er zijn tal van bedrijven die "health checks" verkopen die wat data op halen over de status van je accu. Autoweek heeft (of had?) daar zelfs een rubriek voor op YouTube.
Ze scheppen hier een beeld gebaseerd op niet betrouwbare data, of beter gezegd: de data die ze hebben presenteren ze onjuist en trekken mogelijk onjuiste conclusies.
Sterker nog, ze gebruiken een andere bron en trekken het een en ander uit het verband en maken een mooi verhaal.

ZuinigeRijder in "Elektrische auto's - deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 10:11
simplemouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:46:
[...]

Eens.

Maar is een lease auto dus ik heb niks aan de rechtsbijstand.
Is vanuit de leasemaatschappij ook een principe kwestie
Dan staat toch gewoon in je contract met je leasemaatschappij of je recht hebt op vervangend vervoer.
Vaak heb je bij meer dan 24 uur hier recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:00:
[...]

Sterker nog, ze gebruiken een andere bron en trekken het een en ander uit het verband en maken een mooi verhaal.

ZuinigeRijder in "Elektrische auto's - deel 5"
8)7
Alles voor de kliks :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

amw82 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:00:
[...]

Dan staat toch gewoon in je contract met je leasemaatschappij of je recht hebt op vervangend vervoer.
Vaak heb je bij meer dan 24 uur hier recht op.
Klopt, in de offerte stond dit ook maar in het contract schijnbaar niet.... ¿

Foutje bedankt, gelukkig in de eerste maand dus we zijn nog in onderhandeling om dit geregeld te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
[...]

Ik ben op Goede Vrijdag naar Parijs gereden.
De 1e Ionity stop was in Seclin (12 laadpalen) en die haalde ik gemakkelijk vanuit Almere.
Maar....ik had veel files, dus een lager verbruik dan bij snel rijden.
De 2e stop was bij Saint-Witz bij het Novotel hotel.
Er waren al 6 laadpalen maar ze zijn er nu nog 6 aan het bijplaatsen.
Wel even aanbellen bij het Novotel; dan doen ze het hek open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
CharlieBulldog schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:36:
[...]

Ik ben op Goede Vrijdag naar Parijs gereden.
De 1e Ionity stop was in Seclin (12 laadpalen) en die haalde ik gemakkelijk vanuit Almere.
Maar....ik had veel files, dus een lager verbruik dan bij snel rijden.
De 2e stop was bij Saint-Witz bij het Novotel hotel.
Er waren al 6 laadpalen maar ze zijn er nu nog 6 aan het bijplaatsen.
Wel even aanbellen bij het Novotel; dan doen ze het hek open.
Hoe laat was je bij Saint Witz? Dat het hek dicht was heb ik nog niet meegemaakt. Goeie tip in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
McRizzo schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:51:
[...]

Hoe laat was je bij Saint Witz? Dat het hek dicht was heb ik nog niet meegemaakt. Goeie tip in ieder geval.
Ik was er rond 17:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13-09 16:17
In verband met USB problemen: wij zijn dus niet de enigen. Zie hier iemand die de Android auto gewoon uitsluit: https://www.autoevolution...-is-brilliant-213167.html. Een Fold 4 van Samsung is nogal prijzig als oplossing en dus ook niet nodig om hetzelfde te kunnen doen. Tussendoor, die abonnementen voor alles en nog wat kunnen ook onze kant opkomen (verwarmde zetels in BMW iemand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Is er iemand die dit weet wellicht?? Hyundai SmartApp en issue bij AC laden 80%.

Inmiddels is mijn ICCU vervangen, is het lawaai van de elek waterpomp opgelost en zal er zodra deze vanuit Korea binnenzijn (vermoedelijk komende week uit de fabriek vanuit Korea naar de importeurs) nieuwe aandrijfassen opkomen in kader van de zoveelste TSB....

Andere ICCU leidt ook tot nieuwe issues, namelijk dat ik bij gebruik van de Hyundai Smart Charging app nu merk dat ook nu de stoppen eruit knallen, maar dan bij 80% vol.... als ik de smart app niet gebruik en forceer om te laden lijkt dat wel goed te gaan. Wisselen van 1-3 fasen staat uit, altijd 3 fase gebruik.

Wie weet wat hier de mogelijke oorzaak van kan zijn?

Nog steeds niet alle issues zijn dus opgelost, rammel in de achterklep is er nog steeds... nu dit issues weer met Smart Charging.... nog steeds een kreunende/steunende voortrein linksvoor indien ik een woonerf/drempel oprij (stapvoets en alleen te horen indien naar rechts met full lock zon beetje) en je hoort nu ook een of ander vibrerend geluid van de ventilator/airco als je stilstaat/heel langzaam rijdt uit de ventilatieroosters komen.... stoel zit ook weer wat beweging in (blijkbaar is dat een stad kwaaltje bij de HI5) en dus ook de aandrijfas linksachter die met name in rechterbochten te horen is.

Wel is het rijgedrag nu met de 19 inch velgen/banden, psi druk voor 36 en achter 40, samen met veerpootbrug voor en Eibach Sport Pro kit (3cm naar beneden oa) stukken en stukken erop vooruit gegaan. Wel iets aan vering (comfort zeggen sommigen) ingeleverd maar geen gedein meer na drempels of op de snelweg of zoekend stuurgedrag. Allemaal snaarstrak nu, zal niet ieders smaak zijn wellicht maar het lijkt nu meer op een Alfa dan op een Volvo of Audi als je met de auto rijdt en dat vind ik wel zo fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:03:
Is er iemand die dit weet wellicht?? Hyundai SmartApp en issue bij AC laden 80%.

Inmiddels is mijn ICCU vervangen, is het lawaai van de elek waterpomp opgelost en zal er zodra deze vanuit Korea binnenzijn (vermoedelijk komende week uit de fabriek vanuit Korea naar de importeurs) nieuwe aandrijfassen opkomen in kader van de zoveelste TSB....

Andere ICCU leidt ook tot nieuwe issues, namelijk dat ik bij gebruik van de Hyundai Smart Charging app nu merk dat ook nu de stoppen eruit knallen, maar dan bij 80% vol.... als ik de smart app niet gebruik en forceer om te laden lijkt dat wel goed te gaan. Wisselen van 1-3 fasen staat uit, altijd 3 fase gebruik.

Wie weet wat hier de mogelijke oorzaak van kan zijn?

Nog steeds niet alle issues zijn dus opgelost, rammel in de achterklep is er nog steeds... nu dit issues weer met Smart Charging.... nog steeds een kreunende/steunende voortrein linksvoor indien ik een woonerf/drempel oprij (stapvoets en alleen te horen indien naar rechts met full lock zon beetje) en je hoort nu ook een of ander vibrerend geluid van de ventilator/airco als je stilstaat/heel langzaam rijdt uit de ventilatieroosters komen.... stoel zit ook weer wat beweging in (blijkbaar is dat een stad kwaaltje bij de HI5) en dus ook de aandrijfas linksachter die met name in rechterbochten te horen is.

Wel is het rijgedrag nu met de 19 inch velgen/banden, psi druk voor 36 en achter 40, samen met veerpootbrug voor en Eibach Sport Pro kit (3cm naar beneden oa) stukken en stukken erop vooruit gegaan. Wel iets aan vering (comfort zeggen sommigen) ingeleverd maar geen gedein meer na drempels of op de snelweg of zoekend stuurgedrag. Allemaal snaarstrak nu, zal niet ieders smaak zijn wellicht maar het lijkt nu meer op een Alfa dan op een Volvo of Audi als je met de auto rijdt en dat vind ik wel zo fijn :-)
Nadat ik de smart charging app uitgeschakeld heb, zijn mijn problemen met AC laden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zonnekamp schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:10:
[...]

Nadat ik de smart charging app uitgeschakeld heb, zijn mijn problemen met AC laden opgelost.
Het onderbreken wordt ermee opgelost, maar ik vind dat een “schijnoplossing”. Het is namelijk een work around omdat de auto blijkbaar heel “specifiek” met smart charging omgaat….

Ik wil uiteraard dat dit wel goed werkt en niet dat ik dat zelf moet gaan monitoren of gewoon teveel betaal omdat het 800v platform van Kia/Hyundai hier blijkbaar niet goed mee kan omgaan.

Wie heeft er ervaring mee dat dit wel goed werkt en met welke instellingen op de laadpaal?

Moet erbij zeggen dat met een ICCU die problemen veroorzaakte dit tot 90% laden vrijwel altijd wel goed werkte. Opmerkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01

Uitgebreide review. (misschien uitgebreider dan nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 11:06
Hallo allemaal, net terug gekomen van paar daagjes weg (met een andere auto) en nu doet mijn I5 helemaal niets meer, waarschijnlijk het issue met de lege 12V accu.

Nu heb ik hier nog een druppellader liggen, maar als ik die aansluit begint deze op 6V te laden? Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Heeft het zin om deze lader er een nachtje aan te hangen, of morgen maar de ANWB bellen?

(ik gebruik trouwens wel de Bluelink app, maar niet de smartcharging app, en ook juist geen Home Assistant integratie, omdat die door frequent pollen je accu kan leegtrekken, dus mij een raadsel wat dan de drain was, sommige fora zeggen een bug als je met de app de charging klep opent, ik sluit af en toe het klepje met de app....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Thees schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:15:
Hallo allemaal, net terug gekomen van paar daagjes weg (met een andere auto) en nu doet mijn I5 helemaal niets meer, waarschijnlijk het issue met de lege 12V accu.

Nu heb ik hier nog een druppellader liggen, maar als ik die aansluit begint deze op 6V te laden? Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Heeft het zin om deze lader er een nachtje aan te hangen, of morgen maar de ANWB bellen?

(ik gebruik trouwens wel de Bluelink app, maar niet de smartcharging app, en ook juist geen Home Assistant integratie, omdat die door frequent pollen je accu kan leegtrekken, dus mij een raadsel wat dan de drain was, sommige fora zeggen een bug als je met de app de charging klep opent, ik sluit af en toe het klepje met de app....)
Druppellader op 6v heeft geen zin. Iemand met startkabels of een andere 12v bron heeft meer zin.
Eenmaal gestart kan je utility mode aan zetten (kampeer modus) om de 12v weer vol te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:19

DJN

Je zou dit kunnen proberen, 12 volt accu laad op vanuit accupakket

YouTube: Kia EV6,Ioniq5,GV60 & Niro EV(MY23) - This is the 12v battery chargi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Thees schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:15:

Er waren problemen met de batterij die opgelost zijn met een update. Staat hier ook op het forum.

Ik heb dit twee keer gehad en na de update niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 11:06
Dank voor jullie antwoorden! Ik ga in ieder geval uitzoeken hoe het met die update zit, voor nu is het gelukt: ik bedacht me dat ik nog een accu had liggen in de garage, die heb ik gebruikt. Eerst ging de auto toeteren en dacht ik dat ik eerst dat ik iets verkeerds deed, maar dat is het autoalarm (dus niet 's avonds laat proberen :-) ).

De stappen waren dus:
- de kabels aansluiten zoals aangegeven in het boekje
- zo snel mogelijk in je auto zien te komen...
- de sleutel tegen de startknop aan duwen, dan stopt het alarm
- de auto in kampeermodus zetten zodat je 12V wordt opgeladen door de batterij

@DJN dit had kunnen werken als ik een V2L adapter had gehad, die heb ik dus niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Inmiddels het geprogrammeerd opwarmen/koelen werkende gekregen dankzij een tip van de dealer.

Werkt alleen met de telefoon indien je geen wifi verbinding hebt. Opmerkelijk maar het werkt nu prima merk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Een van de mogelijke opties die we nu hebben gevonden is een betaalbare vrij sjiek uitgeruste tweedehands van 1 jaar oud met 100.000km op de teller. Beetje opgezocht wat de geschiedenis van de wagen is en vond dat het een taxi is geweest (dat verklaart 100.000km in 1 jaar). Denk dat we een keer een proefritje gaan maken, maar rinkelen er alarmbellen bij een ex-taxi? Hij staat bij een dealer, geen particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:56
Bestaat HDA2 nog? Toen ik mijn Lounge bestelde in Dec 2021 stond dat in het contract, maar nu ik er sinds een paar weken mee rij (tot volle tevredenheid) zie ik geen mogelijkheid om zelfstandig in te halen. Het leek me al geen belangrijke optie, maar omdat het contractueel vast lag? Dealer maakte er geen melding van bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

BlackMesa schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:18:
Bestaat HDA2 nog? Toen ik mijn Lounge bestelde in Dec 2021 stond dat in het contract, maar nu ik er sinds een paar weken mee rij (tot volle tevredenheid) zie ik geen mogelijkheid om zelfstandig in te halen. Het leek me al geen belangrijke optie, maar omdat het contractueel vast lag? Dealer maakte er geen melding van bij aflevering.
Hij haalt niet in maar wisselt van rijstrook wanneer je kort de richtingaanwijzer bedient. En als je cruise-control op een hogere snelheid staat ingesteld dan je voorganger dan haalt hij in, links of rechts dat maakt niet uit.....

[ Voor 11% gewijzigd door kor952 op 10-04-2023 11:22 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
BlackMesa schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:18:
Zit ergens in de menus “verstopt”. Ik heb het uitgezet want het is me a te traag en b heb ik het id dat LFA ermee onrustiger wordt, lijkt erop dat cams ofzo dan op de achtergrond aanstaan. Kan ook verbeelding zijn van me uiteraard :)

Kortom, je mist er weinig aan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Voor de mensen met rammels in de achterklep, naast nieuwe gasveren en goed invetten vd stoppers plus goede afstelling vd deurhouders zelf nu nog 2 workarounds toegepast. Nu is het nog slechts heel marginaal aanwezig.

M8 carrosserieringen (rvs!) onder de stoppers vd klep gezet. Op de carrosserie merkte ik geen verschil, op de klep zelf wel.

Tevens isolatietape op het plastic vd achterklep geplakt waar deze op de carroserie(rubber) komt als die dicht gaat. Denk dat ik nog met vilt ga proberen want dat is iets dikker. Maar scheelt flink bij me.

Had de ring die de klep vasthoudt ook al met isolatie tape omwikkeld. Dat doet heel erg veel trouwens, zeker 80% ofzo dan al foetsie.

Het is een pure workaround en het zou Hyundai sieren als men met een echt goede en mooie oplossing komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhpNsXKaTC-J3hUUN0g0jLWz-As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSIhlX0VxsxIfkNuCIcKV9yJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2z08gSkJ040zru-yl1sT9t5VTIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGbZpX2LTbkNefhNxMQg1Rwp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door spidertje op 10-04-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Gisteren ook voor het eerst dat de I5 volledig dood was. Wat me opviel was dat de cooling vents onderin open stonden en de auto een vreemd zoem geluid produceerde. En nee geen bijen onder de motorkap maar wel een lege 12v accu.

Accu via kabels aangesloten op mijn milieu vriendelijke benzineslurper en jawel hij startte weer. Helaas diverse foutmeldingen maar dit was snel opgelost door even 10 minuten de minpool van de accu los te gooien.

Auto heeft alle updates gehad en gebruik nooit de app of afstandsbediening om de laadklep te open. Ik denk dat de kwaliteit van de accu gewoon slecht is eerlijk gezegd. Net zoals het luchtfilter zijn er op bepaalde accessoires naar mijn idee onnodig bespaard.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…

Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….

Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…

Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu :)

Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIz8z5y6hCE5uw7ssVCgCkaNGYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrClh6XknLSprDLn7XcK96Dk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
eswa schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:52:
Een van de mogelijke opties die we nu hebben gevonden is een betaalbare vrij sjiek uitgeruste tweedehands van 1 jaar oud met 100.000km op de teller. Beetje opgezocht wat de geschiedenis van de wagen is en vond dat het een taxi is geweest (dat verklaart 100.000km in 1 jaar). Denk dat we een keer een proefritje gaan maken, maar rinkelen er alarmbellen bij een ex-taxi? Hij staat bij een dealer, geen particulier.
Km stand van een 2e hands is niet zo spannend. Een eerste lichting (MY22) 2e hands is niet voor iedereen een success (zie deze thread en filter op posts van @spidertje . Je hebt in principe wel gewoon garantie.
5 jaar fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking
Voor de hoogvoltagebatterij in de IONIQ 5 geldt 8 jaar/160.000 km garantie, wat het eerst aan de orde is.
https://www.hyundai.com/nl/modellen/IONIQ-5.html

Km stand bij electrische auto's is minder relevant dan bij ICE auto's, al heb je natuurlijk wel te maken met slijtage van (ophang)rubbers, remmen/schijven, schokbrekers, etc. maar motorische sltijtage en battery pack zal erg mee vallen en kan je zo millionair worden qua km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
spidertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:40:
Jammer dat er hier in de buurt geen mooi paasvuur is vandaag, anders bood ik zo me HI5 aan om op te stoken. De stoppen slaan weer uit de kast hier vd laadpaal…. Zelfde issue als dat ik eerder had zo lijkt het…. 99% en mis…

Het is echt een drama om die kar thuis slim en goed op te laden, dat 800v laadsysteem van Hyundai/Kia kan er gewoon niet of heel slecht mee omgaan of het is die drama kar van me… of een combi….

Langzamerhand rijdt de auto heel fijn met de updates en aanpassingen maar het geneuzel vh thuisladen begint me meer en meer tegen te staan. Hoe jammer is dat…

Btw, auto nu 3-4cm lager gezet. Staat prima en rijdt ohzo veel beter dan dat standaard gehobbel en gewaggel vd auto. Vond dat echt hemeltergend vervelend rijden, nada gevoel in het stuur en je deinde alsof je met windkracht 10 het Ijselmeer overging… dat is nu helemaal foetsie en zelfs een genot om ff leuke weggetjes te rijden nu :)

Zie ook hoe mooi verscholen achter een boompje dat hok is geparkeerd 🤣🤣🤣

[Afbeelding]
Denk toch dat het aan jouw situatie thuis ligt. Ik herken de problemen totaal niet. Ik gebruik een Easee laadpunt op 3x25a aansluiting voor het laden van mijn IONIQ 5.

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 158 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic