Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Voor de echte HI5 liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwegbPjAl-FZDONDhDcrYkJZLJI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HdZ1yyCPFWRdGMjjU8IZ3AvW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS5M4oQ6mPNo3Ki-_1sjrf9jkd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y5U4b1sYTA7e44slbEhi3Rd3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:33
Gallus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:
[...]

Ik ben sinds gisteren de gelukkige berijder van een I5, maar ik krijg Anrdroid Auto ook niet aan de praat. In m'n vorige auto werkte het prima met hetzelfde kabeltje en telefoon. Voor de zekerheid een ander 'premium' kabeltje gehaald en een andere telefoon geprobeerd, maar qua data gebeurt er gewoon helemaal niets. De telefoon wordt wel opgeladen. Had jij dat ook zo? Of werd er bij jou ook niet meer opgeladen?
Heb je de allerlaatste versie van Android Auto op je smartphone staan?
Volgens mij is dat versie 9.1.631044 van 22 maart 2023.
Anders even via Google Play updaten of gewoon opnieuw installeren (wil ook wel eens werken).
Volgens mij blijven eventuele gebruikersdata gewoon op je smartphone staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

CharlieBulldog schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:58:
[...]

Heb je de allerlaatste versie van Android Auto op je smartphone staan?
Volgens mij is dat versie 9.1.631044 van 22 maart 2023.
Anders even via Google Play updaten of gewoon opnieuw installeren (wil ook wel eens werken).
Volgens mij blijven eventuele gebruikersdata gewoon op je smartphone staan.
Ja die versie heb ik. Dank voor het meedenken!

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
wim1955 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:54:
Ik lees de laatste tijd dat het alleen over problemen gaat, en dat is ook niet erg, hoor. Ik vind wel dat er soms (overdreven) veel aandacht aan word besteed, en heel breed wordt uitgemeten.

Er zijn 5000 stuks HI5 uitgeleverd in Nl. Van deze 5000 mensen durf ik te beweren dat er 4900 hier niets te posten hebben, aangezien de wagen feilloos rijdt en prima bevalt. Je komt hier alleen als je een probleem hebt, en erover wilt praten voor een oplossing en medemensen zoekt of er een oplossing voor is.
- Ik lees een 4, misschien 5 mensen met problemen met frontradar: is 0,1 %.
- Ik lees een aantal problemen met laadunit, ook iets van 5-6 mensen: is 0,1 %
- 2 mensen met ongebalanseerde wielen, wat keurig opgelost is door de dealer: 0,035%

Nu kan het altijd (bij elk merk komt dat wel voor) dat er een "maandag" model tussen zit.......maar dan wordt dit wel erg fel uitgehaald naar de auto, wat mi onterecht is. Er zijn dan van de 5000 rijders, 2 ontevreden met de auto, maar om dan de hele auto als slecht te noemen met ruim 4850 zeer tevreden rijders, is onterecht.

Zelf heb ik de HI5 gekocht omdat de specs mij bevielen, en op de LFA na, en dat is door de update prima opgelost, nog geen enkel probleem ervaren, inmiddels bijna 11000 km gereden, en ik zit nog steeds met een grijns van oor tot oor in de HI5. En heb ervoor 35 jaar dikke VOLVO's gereden met het idee dat er geen betere autoos waren. De laatste 3 waren een V70-V60 en V90. Ik wil op onderstaande linkjes wijzen, en die statistieken bewijzen zichzelf. (linkje 2: plaats 6 van de 145) Hyundai laat zeer grote A merken achter zich.

https://www.manners.nl/automerken-veel-problemen/
https://autorai.nl/consum...baar-zijn-deze-145-autos/
https://www.autoblog.nl/n...de-minste-problemen-68005

Mensen zonder problemen posten dat niet zo gauw, iemand met problemen komen hier.
Ik hoop niet dat over mij nu een bak stront wordt uitgekeerd, maar eea spreekt toch voor zich......
Je hebt erg veel aannames en scheve berekeningen. Ik wacht nog steeds op nieuwe banden dus "netjes opgelost" is nog geen sprake van.
Je mag prima voor jezelf spreken maar scheve statistieken gebruiken (waar ik onderdeel van uit maak) om je mening kracht bij te zetten kan ik niet goedkeuren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Ik ben benieuwd hoe de wegligging is van dit model. Wanneer ik mijn Ioniq5 Lounge AWD vergelijk met mijn Golf GTE is de Ioniq5 net een touringcar in de bochten. Ik klaag niet maar ik zou er niet graag mee op de Nordschleife mee rijden.
Ik ben reuze benieuwd of die N wel flink verbetert is op dat front.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 01-04-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:16:
[...]

Zal ik dan nog maar even reageren... _/-\o_

Verstandige opmerking van je, lees hier zoveel waarvan ik denk OMG.... en iedereen kan en mag schrijven wat hij/zij/het vindt lijkt me en als het je niet bevalt hoef je niet te reageren idd. :-)
Dus dat. Iedereen heeft recht op een mening. De ene persoon deelt deze met wat meer emotie dan een ander. Niemand is verplicht te reageren op andermans mening. Je ongenoegen uitten over iets (een auto danwel een mening) is ook een recht. Beschermd in de grondwet artikel 7.
Iemand (verbaal) aanvallen/afvallen, weg sturen/jagen/pesten, of anderzijds bejegenen is wettelijk niet toegestaan. Hier op GoT lijkt de interpretatie daar van anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Razwer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:47:
[...]

Faalt het bij een enkel toestel of heb je meerdere geprobeert?
Er is een euvel dat die USB poort stuk kan gaan maar bij jou is dat wel erg snel.
Ik heb hetzelfde probleem, vanaf aflevering al.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Zo sneu dat één arachnoïdale zeiksnor al weken de topics beheerst. Ik heb hier veel opgestoken en neem met spijt afscheid, maar ik heb genoeg van die eindeloos herhaalde problemen. Het heeft geen meerwaarde meer.

Het ga jullie goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
Gallus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:08:
[...]

Ja die versie heb ik. Dank voor het meedenken!
Bij mij werkte het opladen ook niet meer bij de defecte avn module (2x). Geen idee of dat altijd zo is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 10:11
Razwer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:26:
[...]

Dus dat. Iedereen heeft recht op een mening. De ene persoon deelt deze met wat meer emotie dan een ander. Niemand is verplicht te reageren op andermans mening. Je ongenoegen uitten over iets (een auto danwel een mening) is ook een recht. Beschermd in de grondwet artikel 7.
Iemand (verbaal) aanvallen/afvallen, weg sturen/jagen/pesten, of anderzijds bejegenen is wettelijk niet toegestaan. Hier op GoT lijkt de interpretatie daar van anders te zijn.
Om nu de grondwet bij deze discussie te halen gaat een beetje ver.
Mijn mening is dat het het uiteraard moet kunnen om hier problemen aan te kaarten, maar het gaat ook om de manier waarop en hoe vaak. Het heeft weinig zin om 20x het zelfde te roepen en te blijven roepen dat de auto zo slecht is. Je mag dit uiteraard vinden en ook melden, maar dit is na 2x ook wel duidelijk. Als die echt zo slecht is, vind ik dat heel vervelend voor @spidertje , maar op een gegeven moment heeft het geen toegevoegde waarde meer om dit te blijven roepen. En dan gaat het bij mij ook om de manier waarop. Aangezien hij/zij de auto nog niet zo lang heeft, heeft hij/zij gezien alle problemen die er zijn aan de auto volgens mij genoeg punten om de dealer in gebreke te stellen en zijn geld terug te krijgen.

Mijn inziens is dit topic om ervaringen (zowel positief als negatief) te delen en tot oplossingen te komen. Maar is het geen klaagmuur waar alleen geklaagd wordt, niet naar elkaar geluisterd wordt waar het nu op begint te lijken.

Lang verhaal kort, van mij mag @spidertje problemen blijven melden (graag zelfs), maar niet 20x hetzelfde en op een normale toon. Iedereen laat iedereen in zijn waarde, probeert elkaar te helpen en beschuldigd elkaar niet van fanboy of te negatief.

Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb de teaser net bekeken, vet zeg! Wat ik ook echt awesome vind is dat ze niet zomaar een motor geluid toegevoegd hebben, maar dat synthetische EV geluid gemixt hebben met een verbrandingsmotor. Ik hoop dat dat soort geluidjes met een update naar de standaard i5 komen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HollovVpo1nt schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb de teaser net bekeken, vet zeg! Wat ik ook echt awesome vind is dat ze niet zomaar een motor geluid toegevoegd hebben, maar dat synthetische EV geluid gemixt hebben met een verbrandingsmotor. Ik hoop dat dat soort geluidjes met een update naar de standaard i5 komen 🙈
Levering start in Noord Amerika vanaf nov zo is de verwachting. In Canada kun je je voor niks aanmelden op de orderlijst, in de US kost dat 500 dollar. Levering dus naar verwachting sneller dan bv een lounge editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
cooper_s1 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Bij mij is het gewoon bij bijvoorbeeld FastNed, ik kom aa en laat de auto gewoon volledig aanstaan. Ik doe de stekker
erin en hij begint te laden. Vervolgens als er genoeg geladen is druk ik op stop op de zuil
en daarna hoef ik 1 keer op de aan/uit knop te drukken en ik kan wegrijden.
Net getest, dit werkt niet bij mij. Of doe je naast het indrukken van de aan/uit knop nog een actie? Bv rempedaal indrukken.

Als ik op de knop druk gaat de auto uit of in ieder geval in slaapmodus.

Ik moet daarna met rempedaal ingedrukt nogmaals die knop indrukken en dan kan ik weer de stuurhendel gebruiken om weg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO5G6vWIE1kAyprNAlld2vX9dfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDQp1L67eSMCXYcNYm0yzHj3.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd leuk om de Ioniq 5 tegen te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

Gisteren bij Fastned netjes 220kW gehaald na het preconditioneren, dat was de eerste keer ooit. Die update werkt ook goed.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:56
Sinds 2 weken nieuwe eigenaar, nu een paar keer bij Fastned geladen, eerste keer aangemeld via de app en nu herkend hij direct de auto en begint met laden. Gisteren had ik een lader zonder schermpje of knop, maar kon met de Fastned app het laden stoppen. Laden ging met zeker 200 kW (zonder preconditioneren maar na een uur rijden). Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
spidertje schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:17:
[...]

Net getest, dit werkt niet bij mij. Of doe je naast het indrukken van de aan/uit knop nog een actie? Bv rempedaal indrukken.
Rempedaal alvorens start te drukken om weg te mogen rijden is volgens mij verplicht volgens regelgeving, al kan ik je niet zo 123 zeggen welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Razwer schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:55:
[...]

Rempedaal alvorens start te drukken om weg te mogen rijden is volgens mij verplicht volgens regelgeving, al kan ik je niet zo 123 zeggen welke.
Zal dat ook eens testen een vd komende dagen, moet toch snelladen omdat ac laden een risico is met oog op stoppen ve ac laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

spidertje schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:17:
[...]

Als ik op de knop druk gaat de auto uit of in ieder geval in slaapmodus.

Ik moet daarna met rempedaal ingedrukt nogmaals die knop indrukken en dan kan ik weer de stuurhendel gebruiken om weg te rijden.
Inderdaad met het rempedaal ingedrukt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Nu wil ik nog een trekhaak laten monteren. Bij voorkeur gewoon bij de dealer (lease). Ik twijfel nog wat tussen een vaste en een afneembare trekhaak. M'n vorige auto had een afneembare en die haalde ik er wel af, maar vond het ook niet storend als hij erop zat.

Nu valt het me op dat voor de afneembare en wegklapbare expliciet kabelsets genoemd worden op de prijslijst. Zou dat bij de vaste trekhaak inbegrepen zijn? :?

Trekhaak afneembaar € 879
Trekhaak wegklapbaar (semi-elektrisch) € 2.059
Trekhaak vast € 539
Trekhaakkabelset 7-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 309
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 369
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v semi-elektrische wegklapbare trekhaak) € 359
Geschakelde & constante plus (alleen i.c.m. 13-polige trekhaakkabelset) € 75

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Gallus schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:38:
Nu wil ik nog een trekhaak laten monteren. Bij voorkeur gewoon bij de dealer (lease). Ik twijfel nog wat tussen een vaste en een afneembare trekhaak. M'n vorige auto had een afneembare en die haalde ik er wel af, maar vond het ook niet storend als hij erop zat.

Nu valt het me op dat voor de afneembare en wegklapbare expliciet kabelsets genoemd worden op de prijslijst. Zou dat bij de vaste trekhaak inbegrepen zijn? :?

Trekhaak afneembaar € 879
Trekhaak wegklapbaar (semi-elektrisch) € 2.059
Trekhaak vast € 539
Trekhaakkabelset 7-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 309
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 369
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v semi-elektrische wegklapbare trekhaak) € 359
Geschakelde & constante plus (alleen i.c.m. 13-polige trekhaakkabelset) € 75
Voor een vaste trekhaak heb je helaas ook een kabelset nodig. Ik heb ook een leaseauto, heb voor vaste trekhaak gekozen en was bij Hyundai Velserbeek voor €1188 incl. montage klaar. Ze hebben het erg netjes gedaan! Er moet een stuk uit de bumper gezaagd worden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Ik heb de semi electrische vanuit de dealer.
Ben ik heel blij mee mooi weggewerkt en geen homp staal los in de achterbak.

Bij een vaste loop ik altijd mijn schenen stuk tegen de haak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
ietsje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Wat goed! :-) Ook aan jou dan de vraag of je toen de lader van de oude Ioniq, of die van de Ioniq 5 hebt gebruikt? Want misschien zit het hem dan in het type laadkabel dat net even anders is...
Ik heb de druppellader van de Ioniq 5 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Ik heb het hier volgens mij nog niet langs zien komen.
Ik heb veel erg last van condens op het vooruit, soms vraag ik me wel eens af of het voorruit wel waterdicht is. Water druppels rollen soms van het vooruit af (binnenkant).

IIk weet bijna zeker dat ik de ramen dicht had toen ik door de wasstraat ging :)

[ Voor 15% gewijzigd door Stephan1337 op 03-04-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Hi allen,

Ik heb een probleempje met gepland opladen via laadschema binnen de Bluelink app.

Ik stelde voor elke dag van de week mijn vertrektijd in en koos voor een laadschema 'Alleen daluurtarieven' tussen 2u en 6u 's nachts.

Om de een of andere manier slaag ik er niet in om dit structureel werkend te krijgen.
Soms onthoudt bluelink de instelling voor een paar dagen, maar om de een of andere reden wordt het laadschema soms terug gedeactiveerd.

Nog mensen met hetzelfde probleem?
Of beter nog, mensen die de oplossing weten voor dit probleem?

Ik laad de wagen met een 'domme' 3 fase laadkabel.
Schakelen schema wagen is dus de enige mogelijkheid.
Tenzij ik mijn wekker om 2u zet om de wagen manueel in te pluggen.
Maar daar heb ik uiteraard niet veel zin in... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FVL61
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik ging afgelopen weekend bij een dealer kijken voor een fietsendrager merk XLC type Almada Work E.
Deze fietsendrager kwam ook het beste uit de consumententest.
Nu vroeg de dealer mij of ik een elektrische auto had, want dan geven de led achterlichten van de fietsendrager op een gegeven moment een probleem omdat ze gaan flikkeren.
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Stephan1337 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:11:
Ik heb veel erg last van condens op het vooruit, soms vraag ik me wel eens af of het voorruit wel waterdicht is. Water druppels rollen soms van het vooruit af (binnenkant).

IIk weet bijna zeker dat ik de ramen dicht had toen ik door de wasstraat ging :)
Condens op je voorruit is een teken van vocht in de auto. De bron van dat vocht kan vanalles zijn en overal vandaan komen. 5 ademende mensen in de auto zijn ook een bron bijvoorbeeld.
Omdat glas een van de koudere objecten in de auto is zal dat de plek zijn waar je de condensatie zal zien, maar dat maakt het niet per se waarschijnlijk als bron. Je zal goed moeten zoeken naar de bron van de vocht.

Mijn vrouw had ooit een Aygo met lek kofferbak rubber waardoor er een plas water in de reservewiel ruimte ontstond. Behalve condens geeft dit ook schimmel op termijn. Het is dus wel belangrijk om de bron te vinden.

Edit: heb je de luchtcirculatie aan of uit staan van de climate control?

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 03-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
FVL61 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:30:
Ik ging afgelopen weekend bij een dealer kijken voor een fietsendrager merk XLC type Almada Work E.
Deze fietsendrager kwam ook het beste uit de consumententest.
Nu vroeg de dealer mij of ik een elektrische auto had, want dan geven de led achterlichten van de fietsendrager op een gegeven moment een probleem omdat ze gaan flikkeren.
Iemand bekend met dit probleem?
"beste uit de consumententest" mag je vaak met een korrel zout nemen. De consumentenbond geeft de schijn van onafhankelijkheid maar zijn dat absoluut niet. Ik heb na jarenlang lid te zijn geweest mijn abonnement opgezegd uit teleurstelling over de kwaliteit van hun reviews en het volume van daar van.
That being said; ik zou niet weten waarom LED verlichting op een fietsendrager zou gaan flikkeren op een EV. In een ICE auto maakt de dynamo (meestal) AC wat wordt omgezet in DC. Afhankelijk hoe (simplistisch) dit word omgezet kan LED juist gaan flikkeren omdat je een sinus golf als het ware vlak probeert te trekken wat gaten op kan leveren en dus geflikker.
Bij een EV is het DC naar DC en heb je daar geen last van.
Ik ben geen doorgewinternde electro techneut dus ik kan onzin roepen hier, maar met mijn beperkte kennis lijkt me het geen issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
eyegraphic schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:23:
Hi allen,

Ik heb een probleempje met gepland opladen via laadschema binnen de Bluelink app.

Ik stelde voor elke dag van de week mijn vertrektijd in en koos voor een laadschema 'Alleen daluurtarieven' tussen 2u en 6u 's nachts.

Om de een of andere manier slaag ik er niet in om dit structureel werkend te krijgen.
Soms onthoudt bluelink de instelling voor een paar dagen, maar om de een of andere reden wordt het laadschema soms terug gedeactiveerd.

Nog mensen met hetzelfde probleem?
Of beter nog, mensen die de oplossing weten voor dit probleem?

Ik laad de wagen met een 'domme' 3 fase laadkabel.
Schakelen schema wagen is dus de enige mogelijkheid.
Tenzij ik mijn wekker om 2u zet om de wagen manueel in te pluggen.
Maar daar heb ik uiteraard niet veel zin in... 8)7
Ik ervaar hetzelfde. Ik stel een tijdslot in voor het daltarief van 23.00 - 7..00, soms gaat het een paar keer achter elkaar goed en dan moet je het een paar keer achter elkaar steeds opnieuw weer instellen.
Instellen in de auto of via Bluelink maakt geen verschil. Hoe moeilijk kan dit anno 2023 zijn denk ik dan.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:25
Ioniq 5 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Hier hetzelfde probleem viel mij toen op dat de ruitenwissers heel ligt streepte. Waarschijnlijk ziet de sensor dit en blijft deze dus steeds sneller gaan. Geprobeerd de wissers schoon te maken met een natte doek dit hielp niet. Bij de dealer voor nieuwe ruitenwissers maar was volgens hun nog niet nodig. Betreft private lease. Dus zal de leasemaatschappij wel tegenhouden. Uiteindelijk zelf maar een setje Bosch Aerotwin AR813S ruitenwissers, lengte: 650 mm/450 mm, set voor voorruit https://amzn.eu/d/8qj4l6b besteld. Nu geen strepen meer en ruitenwissers die weer rustig hun werk doen.
Goedemorgen, ik heb per ongeluk 2 setjes Bosch Aerotwin AR813S besteld en binnen gekregen, doe het 2de setje voor een leuk prijsje weg. Stuur mij even een PM bij interesse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
maax schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:06:
[...]

Goedemorgen, ik heb per ongeluk 2 setjes Bosch Aerotwin AR813S besteld en binnen gekregen, doe het 2de setje voor een leuk prijsje weg. Stuur mij even een PM bij interesse.
zou je ze niet in een kast leggen? geef het een jaar en je hebt een nieuw setje nodig :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
Tiggy80 schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:13:
[...]

zou je ze niet in een kast leggen? geef het een jaar en je hebt een nieuw setje nodig :+
Nee hoor, ze gaan bij mij wel een paar jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Stephan1337 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:11:

Dat had ik met mijn tweede auto ook, dikke lagen condens. Bleek toch dat 1 van de ramen niet goed dicht zat en daarna deed de regen zijn werk. Bij het uitstappen kun je per ongeluk op een knop drukken en als je het niet doorhebt staat je raam net ietsje open.

Ik heb alle ramen nog eens open en dicht gedaan en een weekje een vochtvreter in de auto gezet. Daarna was het weg. Oorzaak gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
de meester01 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:11:
[...]

Dat had ik met mijn tweede auto ook, dikke lagen condens. Bleek toch dat 1 van de ramen niet goed dicht zat en daarna deed de regen zijn werk. Bij het uitstappen kun je per ongeluk op een knop drukken en als je het niet doorhebt staat je raam net ietsje open.

Ik heb alle ramen nog eens open en dicht gedaan en een weekje een vochtvreter in de auto gezet. Daarna was het weg. Oorzaak gevonden.
Thanks voor de tip. Ik ga het eens proberen met een vochtvreter, en daarna kijken of het weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: I Drive The Hyundai IONIQ 6 For The First Time! net uit.

De conclusie van de eerste ioniq 6 testen is dat ze meestal toch de 5 kiezen omdat hij praktischer is.

[ Voor 33% gewijzigd door multipasser op 03-04-2023 14:19 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stephan1337 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:09:
[...]

Thanks voor de tip. Ik ga het eens proberen met een vochtvreter, en daarna kijken of het weer terug komt.
Let op dat als je gaat rijden het verzamelde vocht er niet uit klotst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stephan1337 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:09:
[...]

Je kunt nog even onder de matten voelen of het daar nat is of eventueel met wat van dat grijze toiletpapier (staat bij het schuurpapier in de supermarkt :+ ) stevig deppen om te zien of je ergens op een specifieke plek nattigheid hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
Vanaf juni word ik ook een trotse eigenaar van de Hyundai IONIQ 5 Lounge + Vision 77MY23.

Heb even 2x naar post #1 gekeken en kon het niet vinden. Is er al ergens een overzicht/verzameling van 3rd party accessoires? Ik zag al een bakje voor het middenconsole (zoals ik nu ook heb voor mijn Niro PHEV MY21).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 16:17
Xmoo schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:17:
Vanaf juni word ik ook een trotse eigenaar van de Hyundai IONIQ 5 Lounge + Vision 77MY23.

Heb even 2x naar post #1 gekeken en kon het niet vinden. Is er al ergens een overzicht/verzameling van 3rd party accessoires? Ik zag al een bakje voor het middenconsole (zoals ik nu ook heb voor mijn Niro PHEV MY21).
Zoek op BestEvMod in Amazon.

https://www.amazon.com/Be...-Compatible/dp/B0B1HNB1C5

[ Voor 9% gewijzigd door PhilippeJoris op 03-04-2023 16:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

ThijsR schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:14:
[...]

Voor een vaste trekhaak heb je helaas ook een kabelset nodig. Ik heb ook een leaseauto, heb voor vaste trekhaak gekozen en was bij Hyundai Velserbeek voor €1188 incl. montage klaar. Ze hebben het erg netjes gedaan! Er moet een stuk uit de bumper gezaagd worden namelijk.
Ik heb ook een afneembare trekhaak voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Bij mij perfect gemonteerd zonder dat er in de bumper is gezaagd. :)

Je moet de handeling van plaatsen en afnemen ff doorhebben, maar daarna is het simpel. *O*
Verbaasde me wel over het gewicht van de haak. Gewichtig! _O-

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

multipasser schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:13:
YouTube: I Drive The Hyundai IONIQ 6 For The First Time! net uit.

De conclusie van de eerste ioniq 6 testen is dat ze meestal toch de 5 kiezen omdat hij praktischer is.
Laatst bij de dealer in een 6 gezeten in de showroom. No way dat ik die zou willen ruilen voor mijn 5. Kofferbak en hoodruimte op de achterbank is veel slechter én ik vind hem persoonlijk er veel minder uitzien ook....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
BenOnderweg schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:17:
[...]

Ik heb ook een afneembare trekhaak voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Bij mij perfect gemonteerd zonder dat er in de bumper is gezaagd. :)

Je moet de handeling van plaatsen en afnemen ff doorhebben, maar daarna is het simpel. *O*
Verbaasde me wel over het gewicht van de haak. Gewichtig! _O-
I.d.d. een zwaar loeder. Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren bij het lokale dealer van het Trekhakencentrum. Ongeveer € 400,00 minder dan bij de dealer en ze hebben het keurig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:47
wfveennl schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:45:
[...]

I.d.d. een zwaar loeder. Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren bij het lokale dealer van het Trekhakencentrum. Ongeveer € 400,00 minder dan bij de dealer en ze hebben het keurig gedaan.
Met of zonder gezaag in de bumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
simplemouse schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:37:
Ik heb de semi electrische vanuit de dealer.
Ben ik heel blij mee mooi weggewerkt en geen homp staal los in de achterbak.

Bij een vaste loop ik altijd mijn schenen stuk tegen de haak
Sluit me hierbij aan. Heb ook de semi elek variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Vandaag een 'langere' afstand gereden (nou ja lang, 180 km) en ABRP gebruikt/getest.

Wat mij opviel, en tegenvalt, is het feit dat op het navigatiescherm ABRP op de snelweg 50-100 meter achterloopt. :?

Op de snelweg niet zo'n groot probleem, maar eenmaal in mijn plaats van bestemming was ik al 50 meter voorbij het eindpunt in de straat links toen ze riep "Hier linksaf slaan." |:(

Nou was dat wel in België :)B, maar toch. _O-

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Ik merk de laatste paar keren dat de navigatie niet de snelste route neemt, ook al staat het zo ingesteld. Als ik mijn eigen gevoel volg, dan is in een aantal gevallen de route sneller én korter.

Iemand dat ook opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
BenOnderweg schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:12:
Vandaag een 'langere' afstand gereden (nou ja lang, 180 km) en ABRP gebruikt/getest.

Wat mij opviel, en tegenvalt, is het feit dat op het navigatiescherm ABRP op de snelweg 50-100 meter achterloopt. :?

Op de snelweg niet zo'n groot probleem, maar eenmaal in mijn plaats van bestemming was ik al 50 meter voorbij het eindpunt in de straat links toen ze riep "Hier linksaf slaan." |:(

Iemand ervaring hiermee?
Apple gebruiker toevallig?
Heb je wel toestemming gegeven voor precize locatie gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

jrk schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:30:
[...]

Laatst bij de dealer in een 6 gezeten in de showroom. No way dat ik die zou willen ruilen voor mijn 5. Kofferbak en hoodruimte op de achterbank is veel slechter én ik vind hem persoonlijk er veel minder uitzien ook....
Ik moet eens langsgaan bij de dealer. Wil hem wel zien.
En ik wil ook van dealer wisselen voor onderhoud.

Ben ook benieuwd wanneer ze een prijs krijgen van de N en wat die prijs gaat zijn?
Kia gt is 73k? Gaat Ioniq N dezelfde prijs krijgen, duurder of goedkoper.. I wonder.
Ik zou mijn AWD wel inruilen als ze goede prijs geven. 5kw meer batterij en een achterruitwisser :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:42:
[...]
Apple gebruiker toevallig?
Heb je wel toestemming gegeven voor precize locatie gegevens?
Noop, Android gebruiker en ABRP heeft rechten voor een exacte locatiebepaling. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:39:
Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen, nu ik Spidertje veroordeel.....

Maar zojuist is mijn nieuwe ICCU (nog geen 2 weken oud) wederom kapot. Kan wéér niet thuisladen, zal weer veroordeeld zijn tot snelladen. Maandagochtend om 8:00 hang ik aan de bel bij Broekhuis Zwolle. Wanneer het langer gaat duren dan één week, dan wil ik een vervangende auto via de Leasemaatschappij. Één keer een ICCU kapot en dan 6 weken moeten wachten is nog te overzien, maar nu de tweede keer? Hebben hier al meer mensen een kapotte nieuwe ICCU gehad?
Gisteren bij de dealer geweest.Volgens de monteur is er niks aan de hand, de ICCU heeft een foutmelding gegeven a.g.v. een te laag voltage (200V) bij een straatlaadpaal. Toen ik bij de dealer kwam, stond hij inderdaad daar te laden. Thuisgekomen verder geladen, maar waar hij bij die paal de 11kw had moeten aantikken, kwam hij niet verder dan 4kw (....) bij de andere paal in de straat kwam hij tot 8kw, maar nog steeds dus niet tot de 11 (al stond daar ook een andere auto te laden op dezelfde paal). Ik ben blij dát ik nog kan laden met m'n eigen kabel, maar vertrouw het nog zeker niet helemaal. Even een paar dagen aankijken dus.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
edvanleeuwen schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:42:
Ik merk de laatste paar keren dat de navigatie niet de snelste route neemt, ook al staat het zo ingesteld. Als ik mijn eigen gevoel volg, dan is in een aantal gevallen de route sneller én korter.

Iemand dat ook opgemerkt?
Ze zijn de laatste testjes aan het doen voor de grote mei update. Hun servers zijn de afgelopen weken drukker als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
HanKr schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:20:
[...]

Met of zonder gezaag in de bumper?
Met gezaag in de bumper maar niet een een enorme uitsparing. In dit topic had ik een foto van iemand anders gezien waarbij men netjes alleen het hoogstnoodzakelijk materiaal uitgezaagd had. Die foto heb ik meegenomen en zo hebben zij het ook uitgevoerd. Je ziet er verder niets van.

Ik heb naar verschillende trekhaakmerken gekeken en de installatie handleidingen bekeken en ben er geen tegengekomen waar de trekhaak zonder "uitsparing" geïnstalleerd kon worden. Was dit wel het geval geweest dan had ik daar voor gekozen. Dat neemt niet weg dat ik tevreden ben met wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:42:
[...]

Gisteren bij de dealer geweest.Volgens de monteur is er niks aan de hand, de ICCU heeft een foutmelding gegeven a.g.v. een te laag voltage (200V) bij een straatlaadpaal. Toen ik bij de dealer kwam, stond hij inderdaad daar te laden. Thuisgekomen verder geladen, maar waar hij bij die paal de 11kw had moeten aantikken, kwam hij niet verder dan 4kw (....) bij de andere paal in de straat kwam hij tot 8kw, maar nog steeds dus niet tot de 11 (al stond daar ook een andere auto te laden op dezelfde paal). Ik ben blij dát ik nog kan laden met m'n eigen kabel, maar vertrouw het nog zeker niet helemaal. Even een paar dagen aankijken dus.
stond hij bij de dealer wel met 11kw te laden? staat je laadstroom op max ingesteld? wellicht even checken, ik heb heel soms ook instellingen (naar donker schema overschakelen als het donker wordt bijv) die ineens "vergeten" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

multipasser schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 01:34:
[...]

Ben ook benieuwd wanneer ze een prijs krijgen van de N en wat die prijs gaat zijn?
Kia gt is 73k? Gaat Ioniq N dezelfde prijs krijgen, duurder of goedkoper.. I wonder.
Ik zou mijn AWD wel inruilen als ze goede prijs geven. 5kw meer batterij en een achterruitwisser :))
Wat een ruitenwisser? Maar, maar de aerodynamica 8)7

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
[...]
Wel een dure ruitenwisser als je het alleen daarvoor doet... ;)

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:56:
[...]

stond hij bij de dealer wel met 11kw te laden? staat je laadstroom op max ingesteld? wellicht even checken, ik heb heel soms ook instellingen (naar donker schema overschakelen als het donker wordt bijv) die ineens "vergeten" zijn.
bij de dealer? Niet opgelet jammer genoeg 8)7

De instellingen "wel op max"? Welke instelling doel je op precies?

Waarom kunnen we trouwens op de Bluelink app niet zien met welke snelheid de auto aan het laden is? Dit kan alleen dus via de Fastned app, of een app van een straatpaal-aanbieder. Die laatste gebruik ik echter niet, want leasepas.

Ik vind het toch wel een gemis dat het niet via de Bluelink app is te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:47:
[...]

bij de dealer? Niet opgelet jammer genoeg 8)7

De instellingen "wel op max"? Welke instelling doel je op precies?

Waarom kunnen we trouwens op de Bluelink app niet zien met welke snelheid de auto aan het laden is? Dit kan alleen dus via de Fastned app, of een app van een straatpaal-aanbieder. Die laatste gebruik ik echter niet, want leasepas.

Ik vind het toch wel een gemis dat het niet via de Bluelink app is te zien...
de insteling van laadstroom (even via het vergrootglas zoeken, ik weet niet uit mijn hoofd de route in het systeem, daar loop ik ook altijd te hannessen O-) ) je kunt de laadstroom instellen op maximaal, medium en minimaal. ik heb hem thuis op minimaal staan en dan laad hij met 6.3KW/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Laatst online: 01:56
staat onder EV instellingen. Ik had ook problemen met de hogere standen en laad nu ook op ruim 6 kW/u thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

BlackMesa schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:31:
staat onder EV instellingen. Ik had ook problemen met de hogere standen en laad nu ook op ruim 6 kW/u thuis
Gecontroleerd. Staat inderdaad bij mij wél op maximum. Heb ook nooit problemen gehad bij AC-laden en dus nooit reden gehad om lager te zetten dan "maximum"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

P86 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:05:
[...]

Wat een ruitenwisser? Maar, maar de aerodynamica 8)7
Mijn vrouw zit nogal eens te griepen op de afwezigheid van de achterruitenwisser. Ik zal haar eens warm maken om de auto op de N versie in te ruilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
[...]
Ik zou mijn AWD wel inruilen als ze goede prijs geven. 5kw meer batterij
Als de EV 6 een leidraad kan zijn, de EV 6 AWD heeft 504km WLTP range. De EV 6 GT heeft 424km WLTP range. Dat is ruim 17% minder range. Je kan iig wel sneller naar de lader rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

de meester01 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:00:
[...]

Mijn vrouw zit nogal eens te griepen op de afwezigheid van de achterruitenwisser. Ik zal haar eens warm maken om de auto op de N versie in te ruilen :+
Dat kan ik ook proberen. Acht de kans van slagen echter miniem haha.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online

Iemand ervaring hiermee?
Wired of wireless via een dongle? Wired heb ik nooit vertraging, met een dongle wel (CarPlay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

P86 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:32:
[...]

Dat kan ik ook proberen. Acht de kans van slagen echter miniem haha.
Is jouw directrice zo streng dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

de meester01 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:26:
[...]

Is jouw directrice zo streng dan? ;)
Valt mee, vooral de bijtelling zal fors meer worden en daar zit ik zelf ook niet helemaal op te wachten ;).

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

dvdj schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:25:
[...]

Wired of wireless via een dongle? Wired heb ik nooit vertraging, met een dongle wel (CarPlay).
Dit heb ik ook met de Dongle. Was in het begin (vlak na aanschaf) niet zo.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Warempel een update. Kijken of dat helpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sADjNofE5lPVAue3BNQJQkoVQOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAnOjcpJ4KrOFx3CnEBCA0Dk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ-lfZamWiRbjdVd9VEIBXDMw6U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F1eg3b6pjmXTzvzztkCVhN5m.png?f=fotoalbum_large

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Net tijdens het rijden melding dat er een OTA update was, ik dacht: wow, tof!
De dealer vertelde mij bij aflevering "we hebben ALLE updates gedaan, ook infotainment etc."
Reuze benieuwd wat deze OTA update zou brengen. Na installatie kreeg ik deze link: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/1007
|:( |:( |:( |:(
November 2022?
En na installatie van deze OTA update was OTA zelf uitgezet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIm_x5Ydd5DZKcbWuiRwENszjlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAtF03erMu7vKbnwREitKoet.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Razwer op 04-04-2023 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Razwer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:30:
De dealer vertelde mij bij aflevering "we hebben ALLE updates gedaan, ook infotainment etc."
Reuze benieuwd wat deze OTA update zou brengen. Na installatie kreeg ik deze link: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/1007
November 2022?
[Afbeelding]
Ik kreeg hem vorige week inderdaad ook. Na uitvoering heb ik hier niets van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

[...]

Ik heb mijn gsm met ABRP wired aangesloten maar ervaar helaas wel die vertraging.
Misschien moet ik wat minder hard rijden! Kan die me wat beter bijhouden. oOo

Zag ook vandaag voor het eerst (auto pas 1,5 maand oud) de melding op de Hyundai Bluelink-app "[Success]. Navigation wireless update completed. Check out the details of the update.".

Benbenieuwd, ff kijken wat ik er beter van ben geworden en dat zonder er zelf iets aan te hoeven doen. 8) d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CharlieBulldog
In Frankrijk onder Lille (Rijsel) ligt langs de A1 een nieuw groot IONITY laadstation met 12 laders.
In de IONITY app is deze gewoon te vinden; in de ChargeMyHyundai app ook.
Helaas is dit laadstation nog niet te vinden in de BlueLink app en ook niet in de navigatie van de auto.
Het adres is 58 Rue des Bois, 59113 Seclin Frankrijk.
In Google Maps staat voor dit IONITY laadstation als adres Unexpo, 350 Av. De l’Epinette, 59113 Seclin, Frankrijk.

Ik heb de Bluelink organisatie gemaild en dit probleem aangemeld; ze gaan ermee aan de slag.

Omdat ik dit weekend naar Parijs ga wil ik daar graag laden maar ik kan het laadstation dus niet in de onboard navigatie vinden en dus ook niet de batterij voorverwarmen.
Ik kies nu een laadstation van een andere organisatie die er vlak naast ligt zodat preconditioning wel werkt ;)
Het adres van dit PitPoint laadstation is 90 Rue du Commerce, 59113 Seclin, Frankrijk.

Voor degenen die ook richting Parijs gaan: doe er je voordeel mee.

Mocht ik ter plekke tegen een probleem aanlopen, dan zal ik dat onmiddellijk in dit forum melden!
Mocht ik een update van Bluelink krijgen, dat meld ik dat uiteraard ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
BenOnderweg schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:13:
[...]

Ik heb mijn gsm met ABRP wired aangesloten maar ervaar helaas wel die vertraging.
Misschien moet ik wat minder hard rijden! Kan die me wat beter bijhouden. oOo

Zag ook vandaag voor het eerst (auto pas 1,5 maand oud) de melding op de Hyundai Bluelink-app "[Success]. Navigation wireless update completed. Check out the details of the update.".

Benbenieuwd, ff kijken wat ik er beter van ben geworden en dat zonder er zelf iets aan te hoeven doen. 8) d:)b
De halfjaarlijkse update van begin 2023 moet nog komen en kunnen we mogelijk ieder moment verwachten.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeList
In 2022 was deze 5 april released.
Gezien de data uit het verleden steeds november en maart/april waren lijkt het logisch dat er binnenkort weer een update aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Iemand ervaring hiermee?
mmm... reed ook in België vandaag en hele stukken dat de ingebouwde navigatie geen id was wat de lokaal maximale snelheid was. Wees blij dat ABRP er slechts 50m naast zat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Razwer schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:55:
[...]

Werkt idd met voet op het rempedaal en dan de startknop indrukken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
maax schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:06:
[...]

Aanrader voor de mensen die nog met de stad meuk rondnuffen :-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
wfveennl schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:45:
[...]

En zijn dat trekhaken die ook herkennen dat er een aanhanger achter de auto hangt en bv melden als een lampje vd aanhanger stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Zal naar het schijnt iets prijziger worden dan de GT, ronde de 77k zo is de verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
CharlieBulldog schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:41:
In Frankrijk onder Lille (Rijsel) ligt langs de A1 een nieuw groot IONITY laadstation met 12 laders.
Helaas is dit laadstation nog niet te vinden in de BlueLink app en ook niet in de navigatie van de auto.
In Google Maps staat voor dit IONITY laadstation als adres Unexpo, 350 Av. De l’Epinette, 59113 Seclin, Frankrijk.

Ik heb de Bluelink organisatie gemaild en dit probleem aangemeld; ze gaan ermee aan de slag.

Omdat ik dit weekend naar Parijs ga wil ik daar graag laden maar ik kan het laadstation dus niet in de onboard navigatie vinden en dus ook niet de batterij voorverwarmen.
Ik kies nu een laadstation van een andere organisatie die er vlak naast ligt zodat preconditioning wel werkt ;)
Het adres van dit PitPoint laadstation is 90 Rue du Commerce, 59113 Seclin, Frankrijk.

Mocht ik ter plekke tegen een probleem aanlopen, dan zal ik dat onmiddellijk in dit forum melden!
Ik raad zelf Froyennes aan. Iets om en eerder, wel Ionity aan twee kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
edvanleeuwen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:21:
[...]

Ik had dat station eerder ook al gekozen, maar omdat ik meestal via Gent rijd is Seclin een logischer keuze.
Vanwege de Paasdrukte laat ik het denk ik afhangen van de files.
Froyennes heb ik voor de terugweg gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
edvanleeuwen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:21:
[...]

Seclin ligt dacht ik aan een afrit, dus bereikbaar vanaf 2 kanten. 12 laders.
Froyennes aan de snelweg, met beide zijden 4. Dus 8 totaal.

Seclin rijdt dan weer meer verkeer langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Razwer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:30:
November 2022?
[Afbeelding]
Je auto had gewoon NIET de laatste versie!
idd nov 22 en OTA is nu grayed out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Razwer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:14:
[...]

Als de EV 6 een leidraad kan zijn, de EV 6 AWD heeft 504km WLTP range. De EV 6 GT heeft 424km WLTP range. Dat is ruim 17% minder range. Je kan iig wel sneller naar de lader rijden :+
Mm, wat ik wel niet snap is waarom de 'eco' mode niet zo zuinig is als de RWD versie.
Ik snap dat er een klein extra gewicht is door de extra motor, maar gewicht maakt toch niet zoveel uit in verbruik?

Net als 1 persoon of 4 personen in de wagen.

Stom dat ze die AWD/GT versies niet in de buurt krijgen van de RWD's mocht je dat willen voor lange trips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:47
Bij mij is de LFA-update niet uitgevoerd omdat deze volgens de monteur niet geldt voor auto's geproduceerd na maart '22. Komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
HanKr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:14:
Bij mij is de LFA-update niet uitgevoerd omdat deze volgens de monteur niet geldt voor auto's geproduceerd na maart '22. Komt dit bekend voor?
Interessante vraag. Mijn I5 is geproduceerd in januari 2022, geleverd in juli 2022, maar heeft voor zover ik merk geen last van de stuur bewegingen die menigeen misselijk maakt(e). Update niet laten uitvoeren, ook niet naar gevraagd. Hij rijdt gewoon heerlijk relaxed op LFA, stuurt rustig en lichtjes mee waar nodig. Zowel op snelwegen als provinciale wegen

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
mh514452 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:19:
[...]

Interessante vraag. Mijn I5 is geproduceerd in januari 2022, geleverd in juli 2022, maar heeft voor zover ik merk geen last van de stuur bewegingen die menigeen misselijk maakt(e). Update niet laten uitvoeren, ook niet naar gevraagd. Hij rijdt gewoon heerlijk relaxed op LFA, stuurt rustig en lichtjes mee waar nodig. Zowel op snelwegen als provinciale wegen
Mijn auto (MY2022.5) is in sep '22 geleverd en heb ook geen LFA aanpassingen laten doen. Hij rijdt heerlijk soepel binnen de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Ik kon wel gewoon tot 90% laden en de auto doet het verder goed.

Is nu nog even wachten op uitslag van Hyundai NL.
De beste dame gaf aan dat Hyundai geen vervangend vervoer regelt :X

En dat voor een auto van een week oud....
Kleine update aan mijn kan.
Gister de dealer gesproken en er blijkt een accucell defect te zijn (dit had ik al gemeld ;))

Vandaag komt Hyundai NL naar de dealer toe om nog wat testen te doen, maar waarschijnlijk gaat hij richting de importeur.

Dealer gaf aan dat ze mij wel graag uit die 2008 willen hebben, we gaan zien wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
spidertje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:43:
[...]

En zijn dat trekhaken die ook herkennen dat er een aanhanger achter de auto hangt en bv melden als een lampje vd aanhanger stuk is?
Om defecte lampjes te detecteren heb ik twee ogen gekregen dus dat boeit niet. Volgens mij herkent de auto ook niet vanzelf als er een aanhanger achter hangt, waar nodig moet je handmatig de sensoren uitzetten. De keren dat ik met een aanhanger ga rijden zijn ongeveer nihil, de trekhaak ga ik vooral gebruiken i.c.m. een fietsendrager. Ik hoop dat het gaat lukken want ik moet het nog uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
multipasser schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:06:
[...]

Mm, wat ik wel niet snap is waarom de 'eco' mode niet zo zuinig is als de RWD versie.
Ik snap dat er een klein extra gewicht is door de extra motor, maar gewicht maakt toch niet zoveel uit in verbruik?

Net als 1 persoon of 4 personen in de wagen.

Stom dat ze die AWD/GT versies niet in de buurt krijgen van de RWD's mocht je dat willen voor lange trips.
Het zijn andere motoren met meer PK. PK berekenen is koppel x rpm. Gezien de motor en/of harder moet draaien en/of meer kracht (koppel) geeft is het verbruik ook hoger logischerwijs. Natuurlijk spelen er meer factoren mee voor efficientie maar met dezelfde technieken is dit een logische redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
Hier een Ioniq beginnersvraag. Het antwoord kan ik nergens vinden.
Als ik vandaag een ioniq 5 bestel, wanneer wordt die geleverd?? Ik zie dat de levertijden flink zijn.
Mijn dealer zegt ongeveer 10-12 maanden klopt dat?

Verder als ik nu bestel krijg ik dan een 2024 model? Of nog een 2023 model?
(Die dus in 2024 geleverd zou worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
CharlieBulldog schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:41:

Dit is wel het meest ideale laadstation in die richting, op de parkeerplaats bij een Leclerc. Je aankomst percentage is misschien niet eens genoeg om de preconditioning te laten werken. Froyennes is om en uiteindelijk is het verschil in KM 10. Seclin is 10 km verder. Ik zou de preconditionering lekker laten zitten en naar Seclin rijden. Wellicht iets langzamer laden, maar Froyennes is om: ook tijdverlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
internet4me schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:33:
Als ik vandaag een ioniq 5 bestel, wanneer wordt die geleverd?? Ik zie dat de levertijden flink zijn.

10-12 maanden klopt wel. Zie ook het IONIQ5 leveringen topic.

Welk modeljaar je krijgt hangt af van wanneer ze MY2024 gaan produceren. Is dat bijv. in juli 2023 en jouw auto wordt in november 2023 geproduceerd dan heb je dus automatisch MY2024. Vaak ook met bijbehorend prijskaartje. Check de voorwaarden goed of ze de prijs mogen aanpassen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

mh514452 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:19:
[...]

Die van mij (die ik zelf nog geen week heb) is geleverd in augustus/september 2022 en lijkt ook geen last te hebben van een onrustig stuur i.c.m. LFA. Nog niet veel gereden, maar had niet het idee dat het stuur steeds links/rechts bewoog op een rechte weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

internet4me schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:33:

Het hangt van een hele hoop aspecten af. Nederland > België bijvoorbeeld alleen al: België krijgt een stuk minder geleverd (meer stappen tussen Hyundai en dealers), dus als je in België woont, heb je mogelijk pech.

Het hangt ook van de uitvoering af. HDA of HDA2 bijvoorbeeld kon zo zo'n 4 maanden schelen toen ik bestelde. Wel/geen glazen dak ook. Aantal motoren "hangt er ook vanaf". Zelfs de accu!

Mijn "bestelt als, geleverd als" 2023 Ioniq 5 Lounge (NL, 19" rear wheel, digital teal, géén HDA2, géén digitale spiegels binnen óf buiten, géén glazen dak, wit/grijs interieur) was er in ~9 maanden. Je hoort hier verhalen van AWD's en HDA2 auto's die 15 maanden levertijd hadden. Gek genoeg ook voor de style uitvoering (zal minder marge op zitten?). Digital Teal gaat doorgaans voor mijn gevoel ook sneller dan de matte/olijfkleurige auto's. @ZuinigeRijder heeft veel posts hier gemaakt met data over levertijden, en soms claimt iemand: "die is van mij". En dank kun je soms ook zien wanneer die besteld heeft.

De kwestie van 2023-2024 model... daar kan ik net zo min op antwoorden. De dealers weten meer (KOMT er uberhaupt een 2023 refresh, of houden ze het huidige model maar komt de N-variant er naast?).

Ik hoop wel dat je nu een paar dingen hebt waarvan je denkt: "misschien scheelt dit levertijd en heb ik niet nodig", maar nogmaals: dit is enkel iets wat je met een goede dealer écht kan bespreken, en gezien hoe de globale markt gaat heb je zelfs dan geen zekerheid. Er zijn ook altijd risico's dat bepaalde garage opties slecht leverbaar zijn. Persoonlijk heb ik niks anders dan complimenten voor Hyundai Van Mossel in Groningen, de mensen daar zijn érg kundig, communicatief, en pro-actief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Umbrah schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:50:
[...]

Het hangt van een hele hoop aspecten af. Nederland > België bijvoorbeeld alleen al: België krijgt een stuk minder geleverd (meer stappen tussen Hyundai en dealers), dus als je in België woont, heb je mogelijk pech.

Het hangt ook van de uitvoering af. HDA of HDA2 bijvoorbeeld kon zo zo'n 4 maanden schelen toen ik bestelde. Wel/geen glazen dak ook. Aantal motoren "hangt er ook vanaf". Zelfs de accu!

Mijn "bestelt als, geleverd als" 2023 Ioniq 5 Lounge (NL, 19" rear wheel, digital teal, géén HDA2, géén digitale spiegels binnen óf buiten, géén glazen dak, wit/grijs interieur) was er in ~9 maanden. Je hoort hier verhalen van AWD's en HDA2 auto's die 15 maanden levertijd hadden. Gek genoeg ook voor de style uitvoering (zal minder marge op zitten?). Digital Teal gaat doorgaans voor mijn gevoel ook sneller dan de matte/olijfkleurige auto's. @ZuinigeRijder heeft veel posts hier gemaakt met data over levertijden, en soms claimt iemand: "die is van mij". En dank kun je soms ook zien wanneer die besteld heeft.
In mijn geval besteld: 77kw AWD Lounge 20" Gravity Gold zonder panorama dak en zwart interieur besteld (+nog wat dealer opties) sept 2022. Kreeg in januari een belletje van de dealer wanneer ik genoegen zou nemen met wit grijs interieur hij in februari kon leveren. Dat aanbod genomen en binnen 5 maanden na bestelling de wagen ontvangen. Wanneer ik vast had gehouden aan zwart interieur had ik mogelijk 10-12 maanden mogen wachten inderdaad.
Het exemplaar wat ik ontvangen heb is geproduceert op 30-08-2022 maar pas eerste inschrijving in Nederland 08-02-2023 (geen import model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
LuPo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:43:
[...]
Welk modeljaar je krijgt hangt af van wanneer ze MY2024 gaan produceren.
Voor zover ik weet is er geen MY2024 aangekondigd. met MY2023 was deze eind april 2022 aangekondigd dus dat kan nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Razwer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:10:
[...]

Het zijn andere motoren met meer PK. PK berekenen is koppel x rpm. Gezien de motor en/of harder moet draaien en/of meer kracht (koppel) geeft is het verbruik ook hoger logischerwijs. Natuurlijk spelen er meer factoren mee voor efficientie maar met dezelfde technieken is dit een logische redenatie.
Ik denk dat er misschien ook wat verwarring is tussen de 225pk RWD en de 325pk AWD versie. De extra 100pk komt volledig van de voorste motor, de achterste is dezelfde. In eco mode zou de voorste ontkoppeld worden en rij je puur op de achterste. Dan zou je dus hetzelfde verbruik verwachten, quod non. Er is een klein gewichtseffect maar misschien dat de ontkoppeling niet volledig is en je toch wat "drag" hebt daardoor.
Ooit eens gelezen dat er 2 methoden zijn om te ontkoppelen, weet niet meer juist hoe en wat, en welke in de I5 speelt...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

spidertje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:43:
[...]

Ik had in mijn Skoda dit wel, je hebt er wel een 13 polige aansluiting voor nodig.
Maar weer niet of de auto ook iets geprogrameerd moet hebben hiervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

kretek1305 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat er misschien ook wat verwarring is tussen de 225pk RWD en de 325pk AWD versie. De extra 100pk komt volledig van de voorste motor, de achterste is dezelfde. In eco mode zou de voorste ontkoppeld worden en rij je puur op de achterste. Dan zou je dus hetzelfde verbruik verwachten, quod non. Er is een klein gewichtseffect maar misschien dat de ontkoppeling niet volledig is en je toch wat "drag" hebt daardoor.
Ooit eens gelezen dat er 2 methoden zijn om te ontkoppelen, weet niet meer juist hoe en wat, en welke in de I5 speelt...
Los van de motor, is er natuurlijk ook een inverter voor de motor (die is doorgaans los van de hoofdinverter van de motor, en de V2L kant). Het is immers een inductiemotor. Daarnaast is er wat meer stand-by electronica en aansturing, waardoor je wel degelijk met een idle motor nog wát extra verbruik hebt. Toegegeven: nihil in vergelijking met "vol accelleratie/190km/u rijden". Maar zelfs al is het verder dezelfde auto, en verzwaar je de RWD kunstmatig met de front engine (ondanks lichter dan een ICE motor, een EM07/EM17 motor + omliggende systemen van deze stijl die ook lekker op zo'n 15-20krpm kan draaien weegt toch al snel zo'n 40-50kg).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIar-RKf5P60KmpJHYrejV7G6pA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Izzc9yEbrmTt6Lq8eXTmPi99.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
kretek1305 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:21:
[...]

Ik las de context niet goed, mijn antwoord was gericht op de EV 6 GT en niet op de vraag AWD vs RWD 8)7 . Excuses
De GT (en naar verwachting de Ioniq 5N) heeft voor zover ik weet krachtigere motoren er in zitten wat logischerwijs hoger verbuik heeft.
576-HP or 430kW (160kW front motor and a 270kW rear motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
McRizzo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:37:
[...]

Dit is wel het meest ideale laadstation in die richting, op de parkeerplaats bij een Leclerc. Je aankomst percentage is misschien niet eens genoeg om de preconditioning te laten werken. Froyennes is om en uiteindelijk is het verschil in KM 10. Seclin is 10 km verder. Ik zou de preconditionering lekker laten zitten en naar Seclin rijden. Wellicht iets langzamer laden, maar Froyennes is om: ook tijdverlies.
Neem aan voor vakantie…
Advies: “Lass die Eile warten”
O-)
Pagina: 1 ... 157 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic