Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Ja mooi die lijstjes, maar laten we niet doen alsof we - net als met bingo - uiteindelijk allemaal de kaart vol maken.
Ik heb nergens last van.

Ja LFA werkt niet optimaal, maar het werkt wel. En Hyundai Uden is dat as we speak aan het verbeteren. :)

Je vergeet trouwens loszittende folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Super en bedankt! Ik snap alleen niet wat je bedoeld met "signal"........ :-(

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
MBam schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Ik heb laatst een collega gered, die 150m voor kantoor en dus de laadpaal stil was komen te staan (met de oude Ioniq). :+

Met V2L adapter en de druppellader inderdaad.
Wat goed! :-) Ook aan jou dan de vraag of je toen de lader van de oude Ioniq, of die van de Ioniq 5 hebt gebruikt? Want misschien zit het hem dan in het type laadkabel dat net even anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
wfveennl schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:46:
[...]

Super en bedankt! Ik snap alleen niet wat je bedoeld met "signal"........ :-(
Wanneer je parking mode gebruikt heeft je dashcam (vaak, niet altijd) 2 positieve stroom toevoeren nodig. 1 is om de dascam permanent gevoed te houden, of de auto nu aan of uit staat, om zowel "normaal" als "parking mode" te kunnen opereren, en de 2e is om aan de dashcam te laten weten of de auto "aan" (gestart) staat en wanneer uit. Oftewel, wanneer parking mode ingeschakeld moet worden. Bij 12v signaal gaat de dashcam normaal opereren en bij 0v gaat hij naar parking mode.
Sommige dashcams hebben geen signal nodig en kunnen zelf "detecteren" of ze parking mode aan of uit zetten op basis van beweging sensoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 30-03-2023 13:08 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:08
Ja mooi die lijstjes, maar laten we niet doen alsof we - net als met bingo - uiteindelijk allemaal de kaart vol maken.
Ik heb nergens last van.
Ik ook niet, nu 4500 km op de teller sinds aflevering eind januari, mijn bingokaart is helemaal leeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 16:17
jrk schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Eh....zullen we deze kant van het forum weer niet op gaan? Dit weten we allemaal, is allemaal hier al heel veel gedeeld en velen van ons hebben hier al eens mee te maken gehad. Laten we dit hier positief houden en elkaar vooral helpen met tips en trucs en het delen van wetenswaardigheden en nieuws.
Sorry als dit verkeerd overkwam. Het was ABSOLUUT niet de bedoeling van hier een negatief lijstje te genereren of bingo kaarten vol te krijgen. Ik ben zelf in afwachting van levering van mijn HI5 RWD Balance en wilde gewoon even een overzichtstabel hebben, later eventueel uit te breiden met de gangbare oplossing(en).

Er wordt idd veel gedeeld op dit forum en ik ben daar dankbaar voor. Ik ben hier om te leren, mij voor te bereiden en indien mogelijk te helpen, maar 620 pagina's afstruinen om alles te vinden is ook niet simpel.

Ook vind ik dat er nogal eens (negatief) gereageerd wordt op gewone vragen en opmerkingen, en dat op basis van eigen aannames die niet noodzakelijk correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
PhilippeJoris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Sorry als dit verkeerd overkwam. Het was ABSOLUUT niet de bedoeling van hier een negatief lijstje te genereren of bingo kaarten vol te krijgen. Ik ben zelf in afwachting van levering van mijn HI5 RWD Balance en wilde gewoon even een overzichtstabel hebben, later eventueel uit te breiden met de gangbare oplossing(en).

Er wordt idd veel gedeeld op dit forum en ik ben daar dankbaar voor. Ik ben hier om te leren, mij voor te bereiden en indien mogelijk te helpen, maar 620 pagina's afstruinen om alles te vinden is ook niet simpel.

Ook vind ik dat er nogal eens (negatief) gereageerd wordt op gewone vragen en opmerkingen, en dat op basis van eigen aannames die niet noodzakelijk correct zijn.
Ik begreep je vraag als humoristisch en vind er niets mis mee. Deze forum thread is geen sekte waar alles alleen maar walhalla en goed is dus vind ik je vraag zeker wel gepast om een "checklist" te hebben van kinderziektes.
Wat ik wel belangrijk vind is dat we elkaar niet persoonlijk gaan aanvallen/afvallen wanneer een mening afwijkt van de ander.
De startpost word overigens redelijk goed bijgehouden door @ZuinigeRijder met de meeste belangrijke zaken (zowel goed als slecht) en daar kan je vaak shortcuts vinden naar gemelde zaken in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
jrk schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Ben toch ff benieuwd: probeer je ook wel eens 'mijn' methode?
1) auto uitzetten en in de auto blijven zitten
2) deuren op slot door drukken op de sleutel
3) even wachten en dan deuren van slot via de sleutel
4) deur open doen
5) auto starten.
Bij de enkele keer Zombie die ik heb (auto aanlaten tijdens snelladen) is dit afdoende.
maar ja....ik krijg hem dan nog wel uit. Zo erg Zombie is het dan ook weer niet.
Ik heb al diverse keren zombie gehad na laden waarbij de auto niet meer was uit te zetten met de start/stop knop. Laatste keer 4x de accupool los moeten halen. Daar wordt je niet blij van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-09 12:46
spidertje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:45:
Rarara, wie herkent dit fenomeen en wat is hier aan te doen??

Afg zaterdag viel het me toen ik vd snelweg kwam op dat de auto een of andere ventilator/blower aan heeft staan. Deze start zodra je de 30km snelheid bereikt en gaat weer uit zodra je 18km per uur rijdt.

Het bromt behoorlijk. Geen id waarom dat zo is….. ik herken het ook totaal niet van bv miin Kona elek of andere elek autos waar ik mee heb gereden. Hoort dit?? Of wat is de oorzaak?

Het is echt irritant en doet afbreuk aan het comfort in de auto. Kan me niet voorstellen dat dit gebrom erbij hoort eerljjk gezegd. Net even koelvloeistoffen bekeken en die zijn in orde…

Komt zo te horen vanaf de voorzijde (links) naar mijn gevoel.

Iemand die dit ook heeft? Of er wat aan heeft kunnen (laten) doen???
Ik heb ook gehad... Na 3 keer garage onlangs pas de defintieve oplossing... Er zit een lek door een slechte lasverbinding in de ICCU waardoor het koelvloeistofpeil daalt
. Bijvullen koelvloeistof in het roze tankje deed het geluid verdwijnen. Ik wacht nu op een vervangende ICCU...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-09 12:46
PeMo1965 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Ai dit komt mij ook bekend voor. Ik dacht dat dit de warmtepomp was die aan en uit gaat.
Maar als ik dit zo hoor dan ga ik dit toch maar melden bij de garage voor de 30K beurt.
Kunnen ze er gelijk naar kijken.
Ik wist niet meer zeker of dit geluid er al gelijk was vanaf het begin, maar achteraf bedenk ik mij dat dit pas na een paar maanden hoorbaar was.
Langleve het forum _/-\o_
Heb precies hetzelfde gehad. Aantal keren bij dealer geweest.
Blijkt uiteindelijk te gaan om een lekje op de lasnaad van de ICCU. Koelvloeistof aanvullen deed geluid verdwijnen en ben nog aan het wachten op vervangende ICCU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Razwer schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Wanneer je parking mode gebruikt heeft je dashcam (vaak, niet altijd) 2 positieve stroom toevoeren nodig. 1 is om de dascam permanent gevoed te houden, of de auto nu aan of uit staat, om zowel "normaal" als "parking mode" te kunnen opereren, en de 2e is om aan de dashcam te laten weten of de auto "aan" (gestart) staat en wanneer uit. Oftewel, wanneer parking mode ingeschakeld moet worden. Bij 12v signaal gaat de dashcam normaal opereren en bij 0v gaat hij naar parking mode.
Sommige dashcams hebben geen signal nodig en kunnen zelf "detecteren" of ze parking mode aan of uit zetten op basis van beweging sensoren.
Aha, ik snap het. Heel erg bedankt voor de moeite en de uitleg.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Kwantman schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook gehad... Na 3 keer garage onlangs pas de defintieve oplossing... Er zit een lek door een slechte lasverbinding in de ICCU waardoor het koelvloeistofpeil daalt
. Bijvullen koelvloeistof in het roze tankje deed het geluid verdwijnen. Ik wacht nu op een vervangende ICCU...
Aha, vloeistoffen staan prima op niveau. Had ik al eens even bekeken. ICCU zal idd worden vervangen bij me volgende week, dat stond al in de planning. Wie weet lost dat dit issue ook op, hoewel ik ook las dat een ander forumlid de waterpomp had laten vervangen en daarmee het issues had opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Tiggy80 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:12:
[...]

wat is precies de leugen? 5 jaar garantie heb je gewoon, al valt er elke week wat van de auto omdat hij zo slecht is gebouwd, dan valt dat gewoon onder die garantie......ik beweer zeker niet dat het dan een leuke ervaring is, maar wel garantie. en als het een beetje meezit krijg je wel een degelijke leenauto die wel goed in elkaar zit....

het is al vaker gezegd, ik hoop dat je auto wordt gefixt, maar anders zou ik hem inruilen en weer terug gaan naar die fabuleuse kona
Hyundai beweert in dat bericht dat men de auto met de hoogst mogelijke kwaliteit in elkaar zet… gezien wat er bij mij binnen een jaar allemaal kapot is gegaan en vervangen moet worden plaats ik daar enorm grote vraagtekens bij. Nog nooit een auto gehad met zoveel issues in zon korte tijd met zo weinig kilometers. En allemaal geen onbekende issues en veelvoorkomend bij vele HI5s across the globe zo ben ik inmiddels wel achter, en ook door Hyundai onderkend gezien de terugroep en service acties.

Garantie allemaal leuk en aardig maar wil daar in principe helemaal geen gebruik van hoeven te maken, dan pas ben ik tevreden en niet als ik om de haverklap de auto kwijt ben of weer naar de garage moet. Heb echt meer dingen te doen namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
BlackMesa schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:37:
Begrijp ik goed dat met snelladen (Fastned) de auto uit moet staan voor je begint met laden? Ik had gehoopt dat de zombie mode verleden tijd was?
Als ik mijn HI5 aan laatstaan dan moet ik na het laden altijd de auto alsnog uitzetten voordat ik uberhaupt voor of achteruit kan rijden. Mega irritant maar heb nog geen andere oplossing gevonden voor als je de auto aan laat staan. Als iemand een id heeft…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

spidertje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Als ik mijn HI5 aan laatstaan dan moet ik na het laden altijd de auto alsnog uitzetten voordat ik uberhaupt voor of achteruit kan rijden. Mega irritant maar heb nog geen andere oplossing gevonden voor als je de auto aan laat staan. Als iemand een id heeft…?
Bij mij is het gewoon bij bijvoorbeeld FastNed, ik kom aa en laat de auto gewoon volledig aanstaan. Ik doe de stekker
erin en hij begint te laden. Vervolgens als er genoeg geladen is druk ik op stop op de zuil
en daarna hoef ik 1 keer op de aan/uit knop te drukken en ik kan wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
cooper_s1 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Bij mij is het gewoon bij bijvoorbeeld FastNed, ik kom aa en laat de auto gewoon volledig aanstaan. Ik doe de stekker
erin en hij begint te laden. Vervolgens als er genoeg geladen is druk ik op stop op de zuil
en daarna hoef ik 1 keer op de aan/uit knop te drukken en ik kan wegrijden.
Zal het eens proberen…. Waarom zou je uberhaupt die knop in moeten drukken trouwens als de auto al aanstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
PhilippeJoris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Je moet vooral niet nu al de mankementen gaan opzoeken van de auto op basis van een paar negatieve reacties, persoonlijk heb ik alleen de zombie mode gehad op de eerste dag dat ik de auto had (december 2021), en dat was mijn eigen schuld, daarna helemaal geen problemen. Stop direct met het lezen van dit forum want je wordt er alleen maar zwartgallig van. Als je straks de auto hebt ga je lekker erin rijden en als er iets opduikt wat je zelf niet weet dan gebruik je even de zoekfunctie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
ezi70 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Je moet vooral niet nu al de mankementen gaan opzoeken van de auto op basis van een paar negatieve reacties, persoonlijk heb ik alleen de zombie mode gehad op de eerste dag dat ik de auto had (december 2021), en dat was mijn eigen schuld, daarna helemaal geen problemen. Stop direct met het lezen van dit forum want je wordt er alleen maar zwartgallig van. Als je straks de auto hebt ga je lekker erin rijden en als er iets opduikt wat je zelf niet weet dan gebruik je even de zoekfunctie hier.
Ezi70, ben ik zowieso van plan, hoor. Ik weet best dat fora op het internet nogal uitvergrotend functioneren. Ik ben gewoon graag op de hoogte van wat er gebeuren kan. Ook een beetje kwestie mijn dealer te laten voelen dat ik voorbereid ben 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
spidertje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Zal het eens proberen…. Waarom zou je uberhaupt die knop in moeten drukken trouwens als de auto al aanstaat?
Zodat je niet weg rijd (of kan rijden) met de stekker er nog in. Naast het detectie mechanisme is dit een dubbele vorm van beveiliging.
YouTube staat vol met filmpjes van halve zolen die weg rijden met de tankslang nog in de auto. Hetzelfde geintje bij een DC lader heb je meteen gratis frituur pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

zonoskar schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Hij heeft dezelfde materialen als de Ioniq 5, dus dat zou je dan ook slecht moeten vinden. Andere youtubers vinden de kwaliteit van de materialen wel goed, dus het is de mening van deze ene persoon. Verder is de navigatie op Duitse of Franse video's helemaal niet zo langzaam, dus het heeft wellicht te maken met de internet verbinding of het bepalen van de laadstops (in de USA zijn helemaal niet veel DC chargers voorhanden). Je kan ook de laders filteren op de laadsnelheid, dus je kan de AC en 50kW laders er gewoon uit filteren. Een Tesla 3 heeft niet eens een dashboard, hoe slecht kun je het krijgen qua ergonomie? De verining in de Tesla is ook nog eens super hard, totaal niet comfortabel. Ik snap wel dat als je nu een Ioniq 6 besteld je hem pas tegen eind 2024 krijgt en je een Tesla 3 zo op kunt halen.
Klopt niet!
Wij hebben redelijk mooie (zilvere) kwalitatieve knoppen verwerkt in de deuren. Bij de ioniq6 zit alles op de middenconsole, ergonomisch minder goed, maar ook de afwerking is gewoon niet premium. Zeker de beige/witte versie.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

PhilippeJoris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:31:
[...]

Ezi70, ben ik zowieso van plan, hoor. Ik weet best dat fora op het internet nogal uitvergrotend functioneren. Ik ben gewoon graag op de hoogte van wat er gebeuren kan. Ook een beetje kwestie mijn dealer te laten voelen dat ik voorbereid ben 😁
Ik kreeg een compliment van mijn dealer omdat ik vanwege de gedeelde kennis op dit forum zo goed op de hoogte ben van alle problemen, mogelijke oplossingen en tips en trucks. Ook hij werd wijzer van de positieve en negatieve dingen die ik met hem besprak, daar weten ze soms ook niet alles. Het is vaak de toon die je aanslaat bij zo'n gesprek die maken dat iemand naar je luistert of meteen in de verdediging schiet.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

amw82 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Dit gaat om de stand, helpt toch niet tegen het automatisch sluiten direct na openen?
Dit helpt wel degelijk om het euvel te verhelpen, je zet door niets in te drukken de stand vast op maximaal. In mijn optiek is het wel een workaround, want als ik de setting weer verander naar maximaal, komt het probleem terug. Maar eerlijk gezegd kijk ik er al een jaar niet meer naar om.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik heb er nu 50.000 op staan in ongeveer een jaartje.

1. Laad enkel HPC (ICCU)
geen last van gehad.

2. 12V ontlading (ICCU of Blue Link)
Geen last van gehad.

3. Krakende achterklep
had ik maar gefixt door die dopjes in te draaien zoals als tip gegeven op het forum (thanks!)

4. Defecte frontradar
enkel met de sneeuw op wintersport gehad dat hij "uitviel" sneeuw weggeveegd en weer ready to go

5. Vierkante wielen
Geen idee dit...

6. LFA (SW & HW update)
Heb ik gehad en sindsdien subliem! daarvoor goede pingpong

7. Fluittoon tussen 30 en 50 kmh (electronische waterpomp)
geen last van

8. Zombie Mode
wel eens gehad volgens mij maar rustig weer in park, uit aan en rustig wachten voor je versnelling kiest?

9. Pre heating update in December gehad, heerlijke verademing zeg! Doet echt wondere voor je snelheden als je lange afstanden moet rijden.

10. Bingo kaart vol is in mijn ogen vaak positief. Ik rij er al 50.000km met ontzettend veel genot in!

Bingokaartje landen:
Kroatië
Oostenrijk
Frankrijk
Nederland
België
Duitsland
Slovenië
Zwitserland

overal met ABRP/maps en nu ingebouwde Nav (vanaf de update met IONITY) met speels gemak naartoe gereden. Langleve IONITY vooral ;).

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
multipasser schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:39:
[...]

Klopt niet!
Wij hebben redelijk mooie (zilvere) kwalitatieve knoppen verwerkt in de deuren. Bij de ioniq6 zit alles op de middenconsole, ergonomisch minder goed, maar ook de afwerking is gewoon niet premium. Zeker de beige/witte versie.
Eens, maakt met name in het donkere interieur minder goede indruk dan de HI5. Dat zegt trouwens niks over kwaliteit.

Mijn Kona zag er ook vele malen goedkoper uit, maar daar kraakte of rammelde nooit wat bv en dat kan ik vd HI5 absoluut niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Razwer schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Zodat je niet weg rijd (of kan rijden) met de stekker er nog in. Naast het detectie mechanisme is dit een dubbele vorm van beveiliging.
YouTube staat vol met filmpjes van halve zolen die weg rijden met de tankslang nog in de auto. Hetzelfde geintje bij een DC lader heb je meteen gratis frituur pan.
Dat had men dan gewoon in moeten programmeren…. Stekker los en dan aut weer kunnen rijden…. Nu een halfslachtige goedkopere oplossing door iemand een knoppie te laten indrukken…. Weet iemand hoe bv BMW dat in een i4 heeft opgelost? Zou me verbazen als je daar ook knoppie moet indrukken namelijk. Maar goed… wie ben ik 🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
P86 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:49:
Ik heb er nu 50.000 op staan in ongeveer een jaartje.

1. Laad enkel HPC (ICCU)
geen last van gehad.

2. 12V ontlading (ICCU of Blue Link)
Geen last van gehad.

3. Krakende achterklep
had ik maar gefixt door die dopjes in te draaien zoals als tip gegeven op het forum (thanks!)

4. Defecte frontradar
enkel met de sneeuw op wintersport gehad dat hij "uitviel" sneeuw weggeveegd en weer ready to go

5. Vierkante wielen
Geen idee dit...

6. LFA (SW & HW update)
Heb ik gehad en sindsdien subliem! daarvoor goede pingpong

7. Fluittoon tussen 30 en 50 kmh (electronische waterpomp)
geen last van

8. Zombie Mode
wel eens gehad volgens mij maar rustig weer in park, uit aan en rustig wachten voor je versnelling kiest?

9. Pre heating update in December gehad, heerlijke verademing zeg! Doet echt wondere voor je snelheden als je lange afstanden moet rijden.

10. Bingo kaart vol is in mijn ogen vaak positief. Ik rij er al 50.000km met ontzettend veel genot in!

Bingokaartje landen:
Kroatië
Oostenrijk
Frankrijk
Nederland
België
Duitsland
Slovenië
Zwitserland

overal met ABRP/maps en nu ingebouwde Nav (vanaf de update met IONITY) met speels gemak naartoe gereden. Langleve IONITY vooral ;).
Alleen nr 4 moet ik nog en dan heb ik bij minder dan 30.000km op de teller met een auto van bijna 1.5jr oud de hele kaart vol…… en er staan ook jog zaken niet bij….

Namelijk schommelstoelen, loslatende strips boven de achterdeuren, sportschool verplicht om deuren en laadklep te openen, trillingen vanuit de aandrijflijn, usb/avn kaduk… maar goed….

Dit weten we nu wel. Misschien even bedenken dat sommige wel lij zijn met hun Ioniq 5

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 31-03-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Nou nog 2x gehad de melding.
Hij staat nu bij de dealer :|

Het viel mij gisteravond en vanochtend op dat tijdens het switchen van bestuurder profiel er een melding komt beperkt vermogen.

Deze was ook zo weg en geen last gehad van een beperkt vermogen.
Meerdere mensen die gezien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

spidertje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Alleen nr 4 moet ik nog en dan heb ik bij minder dan 30.000km op de teller met een auto van bijna 1.5jr oud de hele kaart vol…… en er staan ook jog zaken niet bij….

Namelijk schommelstoelen, loslatende strips boven de achterdeuren, sportschool verplicht om deuren en laadklep te openen, trillingen vanuit de aandrijflijn, usb/avn kaduk… maar goed…. Kwaliteit is top lees ik hier steeds… 😬
Ik dacht even dat we van dit gezeur verlost waren, nadat je net terug was uit Oostenrijk was de toon ook anders, maar die begint weer aardig negatief te worden.
Niet dat ik nooit problemen heb gehad, je roept eens wat, dat is OK, maar dat gezever over de kwaliteit begint goed vervelend te worden.
Ik heb zelf een nieuwe Audi A6 Avant gehad waar elk jaar wel wat mee was, dat is niet leuk, maar heb er wel 10 jaar in gereden voor ik hem heb ingeruild.
Meld het als er werkelijk wat aan de hand is maar blijf niet eeuwig over de kwaliteit zeuren.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razwer
kor952 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:23:
[...]

Ik dacht even dat we van dit gezeur verlost waren
....
Meld het als er werkelijk wat aan de hand is maar blijf niet eeuwig over de kwaliteit zeuren.
Ik dacht dat we van het gezeur over gezeur verlost waren... 8)7
Negeer het. Zodra je zelf gaat lopen zeuren heb je geen zaak meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilippeJoris
BenOnderweg schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Ik kreeg een compliment van mijn dealer omdat ik vanwege de gedeelde kennis op dit forum zo goed op de hoogte ben van alle problemen, mogelijke oplossingen en tips en trucks. Ook hij werd wijzer van de positieve en negatieve dingen die ik met hem besprak, daar weten ze soms ook niet alles. Het is vaak de toon die je aanslaat bij zo'n gesprek die maken dat iemand naar je luistert of meteen in de verdediging schiet.
Inderdaad. Mijn dealer had ook direct door dat ik voorbereid was. Hij vroeg waar ik dat allemaal vandaan had. Ik heb hem naar hier door verwezen. Benieuwd of hij er zijn voordeel mee kan doen. Contact met deze dealer is gelukkig goed; ik ben reeds een hele tijd klant bij deze autogroep. Hij vertelde mij trouwens dat zijn technici allemaal op Hyundai EV cursus moesten. Ik heb hem gezegd dat ik hoopte ze nooit nodig te hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-02-2024
simplemouse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Nou nog 2x gehad de melding.
Hij staat nu bij de dealer :|

Het viel mij gisteravond en vanochtend op dat tijdens het switchen van bestuurder profiel er een melding komt beperkt vermogen.

Deze was ook zo weg en geen last gehad van een beperkt vermogen.
Meerdere mensen die gezien?
Jep, helaas. Op vakantie in Noorwegen een maandje geleden. Deze melding, het laden zowel AC en DC ging niet meer boven 60% SOC. Uiteindelijk bleek een batterijcel defect te zijn. Vervangen, maar was auto wel een week of 4 kwijt…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blawax
  • Laatst online: 29-02-2024
Blawax schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Jep, helaas. Op vakantie in Noorwegen een maandje geleden. Deze melding, het laden zowel AC en DC ging niet meer boven 60% SOC. Uiteindelijk bleek een batterijcel defect te zijn. Vervangen, maar was auto wel een week of 4 kwijt…..
Overigens alle lof voor de dealer: luisterend oor, duidelijke uitleg, kreeg Kona electric mee als vervanging en tegelijkertijd 30k beurt, wissel banden, raamlijsten vervanging en LFA update gehad.
Nu weer genieten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spidertje
Modbreak:Het is nu wel even genoeg. In dit topic is alles te bespreken, ook wat er allemaal fout kan gaan. Maar andere bejegenen van mooi weer spelen of fanboys te zijn gaat te ver. We gaan hier met respect naar elkaar om/

[ Voor 83% gewijzigd door Standeman op 31-03-2023 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

BenOnderweg schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Wat een fijne dealer! Als ik bij Broekhuis al mijn kennis spui, dan kijken ze me glazig aan en zeggen ze nog net niet "waar heb je het over?" Heb al vaker gezegd dat het kennis van de frequente bezoekers hier zo veel hoger is dan de gemiddels receptie werkplaats van een dealer.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
LuPo schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:11:
[...]

Inmiddels een stuk snelweg gereden nadat de LFA update is uitgevoerd. Wat een verschil zeg :D
Helemaal happy met deze reparatie onder garantie. Dus voor iedereen die het nog niet heeft gedaan: bel vooral naar de dealer en maak een afspraak. Hyundai Nederland vergoedt deze reparatie aan de dealer. Ik moest na afloop namelijk een handtekening zetten dat de reparatie was uitgevoerd en men zei dat zij daarmee de vergoeding in konden dienen bij Hyundai Nederland. En laat je vooral niet afschepen door de dealer. :)
Om mezelf ff te quoten en een positieve noot. :) De LFA update heeft echt flink verbetering gebracht. Rijd nu al 2 maanden heerlijk rond. Automatisch sturen werkt nu echt perfect. Ik heb het idee dat het een stuk beter werkt dan AP bij Tesla. Ik heb nog nooit phantom breaking gehad bijv. Mensen met ervaring in beide wagens en daar wat over kunnen zeggen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Namelijk schommelstoelen, loslatende strips boven de achterdeuren, sportschool verplicht om deuren en laadklep te openen, trillingen vanuit de aandrijflijn, usb/avn kaduk… maar goed….

[mbr]Dit weten we nu wel. Misschien even bedenken dat sommige wel lij zijn met hun Ioniq 5[/]
Spidertje alsjeblieft. 100x klagen is nu wel genoeg. Hier help je helemaal niemand mee. Vriendelijk verzoek je gal ergens anders te spuwen.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 07:02
@spidertje ik rijd nog niet, nog steeds aan het wachten, maar ik wilde je laten weten dat als lezer ik het heel fijn vind dat je je ook kritisch uitlaat.

Als er alleen goed nieuws gedeeld wordt krijgt het allemaal een heel hoog roze wolk gehalte terwijl de ervaringen lang niet voor iedereen positief zijn.

Het meerendeel van de berichten hier is heel erg positief en ook dat vind ik fijn om te lezen.Voor mij is de balans tussen kritisch en positief op dit moment erg goed in dit forum.

spoiler:
Ik stoor me eigenlijk meer aan iedereen die zich zo aanvallend uitlaat tegenover een mede tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
trippelb schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:10:
@spidertje ik rijd nog niet, nog steeds aan het wachten, maar ik wilde je laten weten dat als lezer ik het heel fijn vind dat je je ook kritisch uitlaat.

Als er alleen goed nieuws gedeeld wordt krijgt het allemaal een heel hoog roze wolk gehalte terwijl de ervaringen lang niet voor iedereen positief zijn.

Het meerendeel van de berichten hier is heel erg positief en ook dat vind ik fijn om te lezen.Voor mij is de balans tussen kritisch en positief op dit moment erg goed in dit forum.

spoiler:
Ik stoor me eigenlijk meer aan iedereen die zich zo aanvallend uitlaat tegenover een mede tweaker.
hear hear!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25

spoiler:
volledig eens, maar als je elke keer maar herhaalt dat de kwaliteit ruk is (bij jouw auto) en dezelfde gebreken (die deels ook al opgelost zijn) blijft roepen, terwijl er aantoonbaar is dat het bij veel ook wel goed gaat dan wordt het wat irritant in mijn ogen.

Ik lees graag wat er mis gaat, want dan kan ik daar ook op letten en evt wat aan doen, mijn auto heeft ook wat gebreken (gehad) en die heb ik ook hier gemeld, maar zoals ik al eerder aangaf, er zit nog garantie op, dus dan moet hyundai het maar fixen voor mij. als dat echt niet gaat dan heb ik de keuze; accepteren of een andere auto kopen ( de kona schijnt fantastisch te zijn, maar persoonlijk vind ik die wat te krap)

feit is dat dit een volledig nieuw model is en daar zitten kinderziektes in, dat willen we niet, maar het is nu eenmaal wel te verwachten.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Zullen we nu weer eens ophouden met het @spidertje topic.
Het telkens weer reageren vervuilt dit forum 10x meer dan nodig.
Lees het gewoon niet als je het niet aanstaat.
Nu besef ik dat ik dus ook aan het vervuilen ben maar ik hoop dat dit dan de laatste was aangaande @spidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Blawax schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Ik kon wel gewoon tot 90% laden en de auto doet het verder goed.

Is nu nog even wachten op uitslag van Hyundai NL.
De beste dame gaf aan dat Hyundai geen vervangend vervoer regelt :X

En dat voor een auto van een week oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

spidertje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Eens, maakt met name in het donkere interieur minder goede indruk dan de HI5. Dat zegt trouwens niks over kwaliteit.

Mijn Kona zag er ook vele malen goedkoper uit, maar daar kraakte of rammelde nooit wat bv en dat kan ik vd HI5 absoluut niet zeggen.
Vermits jij een horror maandagochtend model gekregen hebt zou ik kijken of je verdere stappen kan ondernemen. Zodat ze je compenseren of een nieuw model geven. Ergens moet er een minimum in kwaliteit zijn maar als je maar lang genoeg klaagt en zaagt gaan ze uiteindelijk toch een toegift moeten doen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Nou de uitslag van de dealer.
Je mag er niet verder mee rijden.
Wij regelen een auto voor je, ben dus benieuwd hoe of wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
simplemouse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:55:
[...]

Nou de uitslag van de dealer.
Je mag er niet verder mee rijden.
Wij regelen een auto voor je, ben dus benieuwd hoe of wat.
Sterkte..., klinkt als een defect aan je battery pack. Hopelijk hebben ze die dan snel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 13:33
Om positief te beginnen: ik ben heel erg blij met mijn Ioniq 5 :)

Vraag 1: Wat zijn jullie ervaringen met thuis gepland opladen?
Voor zover ik het nu begrijp kan ik het op 3 manieren regelen:
-via de auto
-via de Bluelink app
-via mijn Wallbox Pulsar Plus laadpaal.

Ik heb twijfels of het goed werkt vanuit Bluelink, omdat de Bluelink app bij “Charging & Climate” de status “Not plugged in” geeft.
Ook zouden er na het versturen van een laadschema een paar minuten een lampje/lampjes moeten gaan knipperen om aan te geven dat het laadschema ingepland staat.
Dat heb ik niet zien gebeuren….

Nu heb ik het laadschema uit de Bluelink app verwijderd (en dit met de auto gecommuniceerd).
Voor vannacht heb ik een laadschema naar mijn Wallbox gestuurd.
Dat schema geeft als status aan “In de wacht”, dus heb ik goede hoop dat deze vannacht gaat laden.

Vraag 2: Waarom klapt mijn aardlekautomaat er soms uit?
Ik heb in ruim 2 weken tijdens 3 “normale” laadsessies thuis tot 80% vastgesteld dat de aardlekautomaat van de laadpaal eruit was geklapt.
De laadsessie was WEL netjes afgerond.
Ik heb het maximum Amperage op aanraden van mijn meterkast installateur (in de Wallbox app) teruggezet naar 16 Ampere, maar dat heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:15:

Ik heb in ruim 2 weken tijdens 3 “normale” laadsessies thuis tot 80% vastgesteld dat de aardlekautomaat van de laadpaal eruit was geklapt.
Ik heb het maximum Amperage op aanraden van mijn meterkast installateur (in de Wallbox app) teruggezet naar 16 Ampere, maar dat heeft niet geholpen
Ik weet niet of dit hetzelfde is en ik ben een leek:

Ik heb een Zappi en heb dit ook wel eens gehad. Volgens mij was de oorzaak (bij mij) dat de Zappi het er niet helemaal mee eens was dat ik "Smartcharge" app gebruikte. Bij het aan/uitschakelen klapte de aardlekschakelaar van de Zappi (niet die in de meterkast). Na het opnieuw opstarten van de Zappi deed hij het vervolgens weer. Soms herstelde hij het ook zelf (dan ging hij daarna alsnog weer zelf laden), op het moment dat de "smartcharge" app aangaf dat hij moest laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:15:
Om positief te beginnen: ik ben heel erg blij met mijn Ioniq 5 :)

Heb je al gezocht binnen het forum, er is al heel veel geschreven hierover en daar moet je even doorheen spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
ezi70 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Heb je al gezocht binnen het forum, er is al heel veel geschreven hierover en daar moet je even doorheen spitten.
Ja, ik heb gezocht maar de oplossing voor mijn probleem nog niet gevonden.
Misschien is mijn ICCU defect maar de auto laadt wel; zowel DC als AC.

Ik heb loadbalancing en het laden (via de Wallbox app) op 16 Ampere afgesteld.
Ik kan ook hardwarematig het maximum vermogen in de Wallbox op 16 Ampere zetten met een switch, maar daar blijf ik liever vanaf…dat laat ik liever over aan de Wallbox installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Ik kan ook hardwarematig het maximum vermogen in de Wallbox op 16 Ampere zetten met een switch, maar daar blijf ik liever vanaf…dat laat ik liever over aan de Wallbox installateur.
Hoe vaak klapt hij er uit? Ik heb ook een Wallbox Pulsar Plus maar geen issues gehad nog. Maar ik heb nog geen 2000km op de teller staan van mij Ioniq 5.
Ik heb de Wallbox overigens zelf gemonteerd, inclusief powerboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:17:
[...]
Hoe vaak klapt hij er uit? Ik heb ook een Wallbox Pulsar Plus maar geen issues gehad nog. Maar ik heb nog geen 2000km op de teller staan van mij Ioniq 5.
Ik heb de Wallbox overigens zelf gemonteerd, inclusief powerboost.
Ik geloof 3 van de 7 keer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
multipasser schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Vermits jij een horror maandagochtend model gekregen hebt zou ik kijken of je verdere stappen kan ondernemen. Zodat ze je compenseren of een nieuw model geven. Ergens moet er een minimum in kwaliteit zijn maar als je maar lang genoeg klaagt en zaagt gaan ze uiteindelijk toch een toegift moeten doen.
Dat heb ik hem een tijd geleden ook al gemeld maar door blijven zeuren is blijkbaar beter dan er echt actie op ondernemen. Bij sommige mensen is het glas gewoon altijd half leeg of zelf nog meer.

Na 15.000km nog steeds een heerlijke auto met natuurlijk ook wat negatieve punten maar geen enkele auto is perfect. Als je de kwaliteit wilt hebben die er door sommige verwacht wordt dan moet je 200K of meer neerleggen voor een Rolls Royce of iets dergelijks. Het is en blijft een Hyundai en je hoort mij ook niet klagen over dat hij dweilt als een grote Amerikaanse bak die bang is voor bochten. Het is in ieder geval een grote stap vooruit tov de Franse ellende genaamd Peugeot die ik hiervoor had.

[ Voor 28% gewijzigd door Rugby82 op 31-03-2023 19:55 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:51:
[...]

Ik geloof 3 van de 7 keer laden.
Dat is wel veel. Wat nadelig is bij een aardlekautomaat dat je niet zo snel weet of hij springt door overspanning of lekspanning. Heb je een B-kar of C-kar automaat? En hoeveel Ampere is deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

@Razwer

Ik hoop het ook.

Ik heb een 2008 als vervanging gekregen....
Ik wacht maandag even af, anders even contact met de leasemaatschappij of er niet iets fatsoenlijks kan komen.

Dit is een behoorlijke downgraden, zelfs vergeleken met mijn Skoda Karoq waar ik 4 jaar in heb gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Vandaag de lfa update gekregen. Hyundai Uden. Scheelt echt een hoop onrust in het stuur!
Zeker dus even pp pushen bij je dealer :)

Ik had als leenauto een i20 automaat mee. Wat voelde dat gaar en ouderwets zeg lol

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

simplemouse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Heb mijn auto net een paar weken geleden terug gekregen. Net voor kerst was er vastgesteld dat er een accucel kapot was gegaan. Range werd steeds minder totdat ik niet verder kon dan ~ 30 km. 5 weken op onderdelen gewacht waarna de auto naar Hyundai NL in Sassenheim moest voor de reparatie.
Geen vervangend vervoer van de dealer maar gelukkig wel via de leasemaatschappij kunnen regelen. Van een Citroen C1 naar een Hyundai I20 naar een Citroen C4 en uiteindelijk een maand met een VW ID.4 Pro150 gereden. Die laatste was wat prijs betreft gelijkwaardig aan de HI5 maar wat een verschil. Ben nu extra blij met mijn auto. Mijn dealer heeft meteen ook de LFA en firmware geupdate. Heb nu de "perfecte" auto. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen, nu ik Spidertje veroordeel.....

Maar zojuist is mijn nieuwe ICCU (nog geen 2 weken oud) wederom kapot. Kan wéér niet thuisladen, zal weer veroordeeld zijn tot snelladen. Maandagochtend om 8:00 hang ik aan de bel bij Broekhuis Zwolle. Wanneer het langer gaat duren dan één week, dan wil ik een vervangende auto via de Leasemaatschappij. Één keer een ICCU kapot en dan 6 weken moeten wachten is nog te overzien, maar nu de tweede keer? Hebben hier al meer mensen een kapotte nieuwe ICCU gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomverweij
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Degelijk spul die HI5s…. Weet je wanneer de nieuwe komt?
Mmm is niet goed, dit. Ik heb OOK al een defecte front radar... Dus hoeveel zijn dat er al hier, ±5 pechvogels oid?
Best maf, eerste keer zomaar op een heldere morgen (geen vliegjes, steentjes, hagel oid) bliepbliep .... de hier beschreven meldingen en WEG cruisecontrol 8)7
Weekje of wat op afspraak gewacht en ondertussen ging ie ineens spontaan weer een dagje werken, en toen weer kapot. Snapte er niets van, maar goed, de monteur calibreerde 'm en toen deed ie het weer... voor een paar uur :'(
Moest ik weer terugkomen, nog es uitgelezen en op grond daarvan wachten... wachten.. wachten. De verwachting is nog 4 weken levertijd. En desgevraagd het generieke "veel electronica heeft leveringsvertraging". Tja, we zijn t gewend inmiddels.
Heb vorig jaar 1,5 maand bij de garage moeten laten ivm een kapotte ICCU die ook niet leverbaar was...

Vraag me inmiddels af hoe betrouwbaar deze Ioniq 5 nog zal zijn de komende jaren? Of gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverweij
jrk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:39:
Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen, nu ik Spidertje veroordeel.....

Maar zojuist is mijn nieuwe ICCU (nog geen 2 weken oud) wederom kapot. Kan wéér niet thuisladen, zal weer veroordeeld zijn tot snelladen. Maandagochtend om 8:00 hang ik aan de bel bij Broekhuis Zwolle. Wanneer het langer gaat duren dan één week, dan wil ik een vervangende auto via de Leasemaatschappij. Één keer een ICCU kapot en dan 6 weken moeten wachten is nog te overzien, maar nu de tweede keer? Hebben hier al meer mensen een kapotte nieuwe ICCU gehad?
ja dus... vorig jaar. En nu de ±5e rijder met een kapotte frontradar? Tjonge misschien moet er een Ioniq 5 "wachtijd compensatie" topic komen? Misschien toevallig allemaal auto's in de eind 2021 batches?
Mijne iig wel. Vlgs https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq-5/ rijden er nu ruim 5000 rond, waarvan ruim 1000 van eind 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Dat is wel veel. Wat nadelig is bij een aardlekautomaat dat je niet zo snel weet of hij springt door overspanning of lekspanning. Heb je een B-kar of C-kar automaat? En hoeveel Ampere is deze?
De installateur van de meterkast had voor de laadpaal een C16 aardlekautomaat geïnstalleerd.
De laadpaalinstallateur was het daar niet mee eens en heeft hem vervangen door een B25 aardlekautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:12:
[...]

De installateur van de meterkast had voor de laadpaal een C16 aardlekautomaat geïnstalleerd.
De laadpaalinstallateur was het daar niet mee eens en heeft hem vervangen door een B25 aardlekautomaat.
Een B25 zou niet mogen springen door overspanning op een 16a afgestelde Wallbox. Vermoedelijk heb je ergens lekspanning.
Misschien kan @nietwijk iets zinnigs op toevoegen, die lijkt hier meer kundig in dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Wat voor automaat heb je? een B16? Dat is simpelweg te krap. Zet het in je Wallbox app maar terug op 12A en probeer het dan een tijdje. Gaat het goed, dan naar 14A. Gaat dat een tijd goed, dan naar 16A. Klapt die er uit, vervang je automaat dan door een B20 of C16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Een B25 zou niet mogen springen door overspanning op een 16a afgestelde Wallbox. Vermoedelijk heb je ergens lekspanning.
Misschien kan @nietwijk iets zinnigs op toevoegen, die lijkt hier meer kundig in dan ik.
Ik ben toevallig net wakker na een paar dagen afwezigheid. :)
Mijn auto staat inmiddels 3 weken bij de dealer voor een nieuwe ICCU. Heb bijna meer kilometers met de leenauto's gereden dan met mijn eigen auto. :+ Blij dat ik na enig (juridisch) aandringen toch een Kona Electric gekregen heb. Moesten ze in overleg met HMNL nieuw uit de showroom trekken. 10x beter dan een handgeschakelde i30 met naaimachinemotor die door een 48V motortje ondersteund wordt met 2s vertraging. Al vind ik de Kona wel heel krap van binnen. De binnenruimte van een IONIQ 5 went snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
nietwijk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:51:
[...]

Wat voor automaat heb je? een B16? Dat is simpelweg te krap. Zet het in je Wallbox app maar terug op 12A en probeer het dan een tijdje. Gaat het goed, dan naar 14A. Gaat dat een tijd goed, dan naar 16A. Klapt die er uit, vervang je automaat dan door een B20 of C16.
Hij zei dat het B25 was. Zou dus geen issues horen te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:04:
[...]

Hij zei dat het B25 was. Zou dus geen issues horen te geven.
Ik trap er altijd weer in. Lezen van oud naar nieuw en dan reageren zonder verder te lezen... Maarja, oorzaak lijkt te liggen aan het lezen van 5 pagina's over 3 dagen afwezigheid... Bij een B25 kan het niet aan de stroom liggen. Ik heb zelf ook een Pulsar Plus, zelf geïnstalleerd, de fout gemaakt een B16 automaat te gebruiken :X , maar nooit problemen gehad in alle 3 de keren dat ik hem gebruikt heb afgelopen jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
nietwijk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:10:
[...]

Ik trap er altijd weer in. Lezen van oud naar nieuw en dan reageren zonder verder te lezen... Maarja, oorzaak lijkt te liggen aan het lezen van 5 pagina's over 3 dagen afwezigheid... Bij een B25 kan het niet aan de stroom liggen. Ik heb zelf ook een Pulsar Plus, zelf geïnstalleerd, de fout gemaakt een B16 automaat te gebruiken :X , maar nooit problemen gehad in alle 3 de keren dat ik hem gebruikt heb afgelopen jaar :+
Ik heb dus een B25 aardlekautomaat en de Wallbox app gelimiteerd op 16 Ampere.
Dat zou mijn inziens gewoon goed moeten gaan.
Ik houd jullie op de hoogte.

Overigens is de planning die ik in de Wallbox app had opgevoerd om op 23:05 uur te starten met opladen niet vanzelf opgestart.
Dus maar handmatig gestart vanuit de Wallbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:19:
[...]

Overigens is de planning die ik in de Wallbox app had opgevoerd om op 23:05 uur te starten met opladen niet vanzelf opgestart.
Je kan beter een schema maken via BlueLink dan via Wallbox app heb ik gemerkt. Ik weet niet wie het issue is maar wanneer Wallbox de "autoriteit" is wil het niet altijd even vlekkeloos verlopen.
Ook loopt de wifi verbinding om de zoveel tijd vast waardoor ik het lock mechanisme maar uit heb gezet. Iedere keer klungelen met de app en via Bluetooth verbinden was niet te doen.
Aan het wifi signaal kan het niet liggen met 3 Ubiquiti Unifi 6 APs ben ik de wifi terrorist in de straat. Met plug & play laden werkt het vooralsnog wel vlekkeloos, vooral sinds ik Hyundai smart charge heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen..
Een beetje hypocrisie maakt je gewoon menselijk hoor. Breng het zoals het is. Niemand hoort een ander ergens op af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:34:
[...]

Aan het wifi signaal kan het niet liggen met 3 Ubiquiti Unifi 6 APs ben ik de wifi terrorist in de straat.
Het is net wat voor AP je gebruikt. Ik heb 6 stuks AP-IW voor binnen + 2 stuks AC mesh voor garage en buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
[...]

Je kan beter een schema maken via BlueLink dan via Wallbox app heb ik gemerkt. Ik weet niet wie het issue is maar wanneer Wallbox de "autoriteit" is wil het niet altijd even vlekkeloos verlopen.
Ook loopt de wifi verbinding om de zoveel tijd vast waardoor ik het lock mechanisme maar uit heb gezet. Iedere keer klungelen met de app en via Bluetooth verbinden was niet te doen.
Aan het wifi signaal kan het niet liggen met 3 Ubiquiti Unifi 6 APs ben ik de wifi terrorist in de straat. Met plug & play laden werkt het vooralsnog wel vlekkeloos, vooral sinds ik Hyundai smart charge heb uitgezet.
Bij mij gek genoeg net andersom. Een schema via de Bluelink app kreeg ik niet aan de praat. Het schema van de Wallbox heeft me nog niet in de steek gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 14-09 10:11
[...]

Hier juist andere ervaringen, via wallbox app werkt veel beter en prettiger. Ik heb de wallbox dan wel bedraad aangesloten, wellicht dat dat scheelt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spidertje
Sinds vandaag enorm happy met mijn HI5. Alle issues zijn opgelost en heb nu eindelijk de kwaliteit die ik van zon auto verwacht. Een TOPdag!!! 👏👏👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverweij
spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
Sinds vandaag enorm happy met mijn HI5. Alle issues zijn opgelost en heb nu eindelijk de kwaliteit die ik van zon auto verwacht. Een TOPdag!!! 👏👏👏
;) er is hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje

spoiler:
Goed dat je alvast je voorbereid, en ik hoop oprecht dat je het een fijne auto zal gaan vinden en dat men bij Hyundai alle eerdere kwaliteitsissues inmiddels heeft weten op te lossen. Dan is het namelijk een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:19:
[...]

Laat je ICCU valideren. Als laden tot 90% ok gaat en tot 100% het issue ontstaat nagenoeg zeker dat je de ICCU moet laten vervangen. Spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
nietwijk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:01:
[...]

Ik ben toevallig net wakker na een paar dagen afwezigheid. :)
Mijn auto staat inmiddels 3 weken bij de dealer voor een nieuwe ICCU. Heb bijna meer kilometers met de leenauto's gereden dan met mijn eigen auto. :+ Blij dat ik na enig (juridisch) aandringen toch een Kona Electric gekregen heb. Moesten ze in overleg met HMNL nieuw uit de showroom trekken. 10x beter dan een handgeschakelde i30 met naaimachinemotor die door een 48V motortje ondersteund wordt met 2s vertraging. Al vind ik de Kona wel heel krap van binnen. De binnenruimte van een IONIQ 5 went snel.
Herkenbaar. Jammer dat er dan weer juridisch aandringen voor nodig was. Dat heb ik gelukkig nog hoeven te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04
spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
Hopelijk geen 1 april grap

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
[...]

[mbr]Dit weten we nu wel. Misschien even bedenken dat sommige wel lij zijn met hun Ioniq 5[/]
*knip*
Dit is niet de manier hoe we op elkaar reageren. Reageer constructief en vriendelijk volgens de huisregels

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

PhilippeJoris schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Inderdaad. Mijn dealer had ook direct door dat ik voorbereid was. Hij vroeg waar ik dat allemaal vandaan had. Ik heb hem naar hier door verwezen. Benieuwd of hij er zijn voordeel mee kan doen. Contact met deze dealer is gelukkig goed; ik ben reeds een hele tijd klant bij deze autogroep. Hij vertelde mij trouwens dat zijn technici allemaal op Hyundai EV cursus moesten. Ik heb hem gezegd dat ik hoopte ze nooit nodig te hebben >:)
Tja, uiteindelijk is je dealer ook maar een doorgeefluik van wat Hyundai als fabrikant aan ze levert als product.
Hij zit wel als buffer tussen ons als klant en de importeur/de fabriek in maar krijgt ons als Ioniq 5-rijder wel, net zoals veel callcentermedewerkers in de frontlinie, vaak alle shit, de schuld en veel boosheid en frustratie over zich uitgestort. :(

Ik lees op het forum echter wel de grote verschillen in oplossend vermogen, inzet en kennis van de diverse dealers.
Die zouden in sommige gevallen ook wel eens een cursus klantgerichtheid en klantvriendelijkheid kunnen volgen en kennis van EV-zaken opdoen. :Y

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:54:
[...]

Laat je ICCU valideren. Als laden tot 90% ok gaat en tot 100% het issue ontstaat nagenoeg zeker dat je de ICCU moet laten vervangen. Spreek uit ervaring :)
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 13-09 15:13
tomverweij schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Mmm is niet goed, dit. Ik heb OOK al een defecte front radar... Dus hoeveel zijn dat er al hier, ±5 pechvogels oid?
Best maf, eerste keer zomaar op een heldere morgen (geen vliegjes, steentjes, hagel oid) bliepbliep .... de hier beschreven meldingen en WEG cruisecontrol 8)7
Weekje of wat op afspraak gewacht en ondertussen ging ie ineens spontaan weer een dagje werken, en toen weer kapot. Snapte er niets van, maar goed, de monteur calibreerde 'm en toen deed ie het weer... voor een paar uur :'(
Moest ik weer terugkomen, nog es uitgelezen en op grond daarvan wachten... wachten.. wachten. De verwachting is nog 4 weken levertijd. En desgevraagd het generieke "veel electronica heeft leveringsvertraging". Tja, we zijn t gewend inmiddels.
Heb vorig jaar 1,5 maand bij de garage moeten laten ivm een kapotte ICCU die ook niet leverbaar was...

Vraag me inmiddels af hoe betrouwbaar deze Ioniq 5 nog zal zijn de komende jaren? Of gewoon pech?
Ik krijg begin mei een nieuwe frontradar, is begin februari besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Leuk voor alle "zeiksnorren" (nieuwe term voor mij 😂) maar vooral voor ons.

https://www.autoreview.nl...an-ev-haters-doen-geloven

[ Voor 7% gewijzigd door PhilippeJoris op 02-04-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Mijn Ioniq 5 moet er voor naar de dealer (garantie en het is een lease auto)
Bij mij doet de usb poort nu helemaal niets meer, eerst nog wel met af en toe uitvallen.
Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag maar die doet het met dezelfde kabel in bv mijn laptop
prima, ook data heen en weer enzo..
Mocht de dealer er niet uitkomen (ik geef ze wel even de links door van deze post) ga ik het toch zelf proberen.
Ik ben sinds gisteren de gelukkige berijder van een I5, maar ik krijg Anrdroid Auto ook niet aan de praat. In m'n vorige auto werkte het prima met hetzelfde kabeltje en telefoon. Voor de zekerheid een ander 'premium' kabeltje gehaald en een andere telefoon geprobeerd, maar qua data gebeurt er gewoon helemaal niets. De telefoon wordt wel opgeladen. Had jij dat ook zo? Of werd er bij jou ook niet meer opgeladen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 16:13
Gallus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:
[...]

Ik ben sinds gisteren de gelukkige berijder van een I5, maar ik krijg Anrdroid Auto ook niet aan de praat. In m'n vorige auto werkte het prima met hetzelfde kabeltje en telefoon. Voor de zekerheid een ander 'premium' kabeltje gehaald en een andere telefoon geprobeerd, maar qua data gebeurt er gewoon helemaal niets. De telefoon wordt wel opgeladen. Had jij dat ook zo? Of werd er bij jou ook niet meer opgeladen?
De USB-A poort gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

De enkele poort onder in het midden bedoel je? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Gallus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:
[...]

Faalt het bij een enkel toestel of heb je meerdere geprobeert?
Er is een euvel dat die USB poort stuk kan gaan maar bij jou is dat wel erg snel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 14:47
Ik lees de laatste tijd dat het alleen over problemen gaat, en dat is ook niet erg, hoor. Ik vind wel dat er soms (overdreven) veel aandacht aan word besteed, en heel breed wordt uitgemeten.

Er zijn 5000 stuks HI5 uitgeleverd in Nl. Van deze 5000 mensen durf ik te beweren dat er 4900 hier niets te posten hebben, aangezien de wagen feilloos rijdt en prima bevalt. Je komt hier alleen als je een probleem hebt, en erover wilt praten voor een oplossing en medemensen zoekt of er een oplossing voor is.
- Ik lees een 4, misschien 5 mensen met problemen met frontradar: is 0,1 %.
- Ik lees een aantal problemen met laadunit, ook iets van 5-6 mensen: is 0,1 %
- 2 mensen met ongebalanseerde wielen, wat keurig opgelost is door de dealer: 0,035%

Nu kan het altijd (bij elk merk komt dat wel voor) dat er een "maandag" model tussen zit.......maar dan wordt dit wel erg fel uitgehaald naar de auto, wat mi onterecht is. Er zijn dan van de 5000 rijders, 2 ontevreden met de auto, maar om dan de hele auto als slecht te noemen met ruim 4850 zeer tevreden rijders, is onterecht.

Zelf heb ik de HI5 gekocht omdat de specs mij bevielen, en op de LFA na, en dat is door de update prima opgelost, nog geen enkel probleem ervaren, inmiddels bijna 11000 km gereden, en ik zit nog steeds met een grijns van oor tot oor in de HI5. En heb ervoor 35 jaar dikke VOLVO's gereden met het idee dat er geen betere autoos waren. De laatste 3 waren een V70-V60 en V90. Ik wil op onderstaande linkjes wijzen, en die statistieken bewijzen zichzelf. (linkje 2: plaats 6 van de 145) Hyundai laat zeer grote A merken achter zich.

https://www.manners.nl/automerken-veel-problemen/
https://autorai.nl/consum...baar-zijn-deze-145-autos/
https://www.autoblog.nl/n...de-minste-problemen-68005

Mensen zonder problemen posten dat niet zo gauw, iemand met problemen komen hier.
Ik hoop niet dat over mij nu een bak stront wordt uitgekeerd, maar eea spreekt toch voor zich......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molekuul
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 16:13
wim1955 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:54:
Ik lees de laatste tijd dat het alleen over problemen gaat, en dat is ook niet erg, hoor. Ik vind wel dat er soms (overdreven) veel aandacht aan word besteed, en heel breed wordt uitgemeten.

Er zijn 5000 stuks HI5 uitgeleverd in Nl. Van deze 5000 mensen durf ik te beweren dat er 4900 hier niets te posten hebben, aangezien de wagen feilloos rijdt en prima bevalt. Je komt hier alleen als je een probleem hebt, en erover wilt praten voor een oplossing en medemensen zoekt of er een oplossing voor is.
- 2 mensen met ongebalanseerde wielen, wat keurig opgelost is door de dealer: 0,035%

Nu kan het altijd (bij elk merk komt dat wel voor) dat er een "maandag" model tussen zit.......maar dan wordt dit wel erg fel uitgehaald naar de auto, wat mi onterecht is. Er zijn dan van de 5000 rijders, 2 ontevreden met de auto, maar om dan de hele auto als slecht te noemen met ruim 4850 zeer tevreden rijders, is onterecht.

Zelf heb ik de HI5 gekocht omdat de specs mij bevielen, en op de LFA na, en dat is door de update prima opgelost, nog geen enkel probleem ervaren, inmiddels bijna 11000 km gereden, en ik zit nog steeds met een grijns van oor tot oor in de HI5. En heb ervoor 35 jaar dikke VOLVO's gereden met het idee dat er geen betere autoos waren. De laatste 3 waren een V70-V60 en V90. Ik wil op onderstaande linkjes wijzen, en die statistieken bewijzen zichzelf. (linkje 2: plaats 6 van de 145) Hyundai laat zeer grote A merken achter zich.

Mensen zonder problemen posten dat niet zo gauw, iemand met problemen komen hier.
Ik hoop niet dat over mij nu een bak stront wordt uitgekeerd, maar eea spreekt toch voor zich......
volgens mij zitten die 5000 eigenaren niet allemaal te lurken op Tweakers....bak stront?? tuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Gallus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:
[...]

Het kan zijn dat de AVN (audio video navigation) unit defect is en vervangen moet worden. Dit is bij mij ook het probleem. Telefoon laadt wel op maar geen of instabiele AA of carplay. Er zijn er hier meerderen op het forum. Zou gewoon afspraak maken bij je dealer en ze een diagnose laten stellen. Wordt gewoon onder garantie vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

wim1955 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:54:

Trillende wielen die zijn opgelost? Waar lees je die? Ik zie alleen maar geklaag en reacties van Hyundai dat het een "producteigenschap" is.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
spidertje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:48:
[modbreak]Het is nu wel even genoeg. In dit topic is alles te bespreken, ook wat er allemaal fout kan gaan. Maar andere bejegenen van mooi weer spelen of fanboys te zijn gaat te ver. We gaan hier met respect naar elkaar om/[/]
Respect betekent ook andere meningen accepteren waar je het niet mee eens bent.

Een woord als bv fanboy, waar heb ik dat gebruikt?
Mooi weer spelen heb ik ook niet gezegd.

Je hebt respect voor elkaar en niet naar elkaar trouwens en legt een ander geen woorden in de mond die niet zijn gezegd. Gaarne excuses hiervoor.

En hoezo worden mijn bijdragen die gewoon een feitelijke opsomming betreffen van issues die ik met mijn HI5 heb (gehad) verwijderd? Wat zijn dat voor Noord Koreaanse fratsen?

Zou het dan ook fijn vinden als ik OOK met respect wordt behandeld.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
PeMo1965 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:06:
Zullen we nu weer eens ophouden met het @spidertje topic.
Het telkens weer reageren vervuilt dit forum 10x meer dan nodig.
Lees het gewoon niet als je het niet aanstaat.
Nu besef ik dat ik dus ook aan het vervuilen ben maar ik hoop dat dit dan de laatste was aangaande @spidertje
Zal ik dan nog maar even reageren... _/-\o_

Verstandige opmerking van je, lees hier zoveel waarvan ik denk OMG.... en iedereen kan en mag schrijven wat hij/zij/het vindt lijkt me en als het je niet bevalt hoef je niet te reageren idd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Bah bah, wat een negativiteit. Commentaar op een onderdeel dat kapot is....en dan ook nog een vervangend onderdeel gemonteerd krijgen dat kapot is.

Niks mis mee lijkt me, zo blijf je zeer nauwe band houden met je dealer en dat lijkt me alleen maar positief. Alleen maar winnaars dus.

Mensen veroordelen doen alleen een rechters trouwens aan het einde ve strafzaak in een nette beschaafde wereld..... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zonnekamp schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:15:
[...]

Ik krijg begin mei een nieuwe frontradar, is begin februari besteld
Allemachtig..... nou dan ga ik maar aangeven dat men er een serie besteld want ze gaan bij bosjes across the globe inmiddels geloof ik... vraag is hoe dat nu weer kan..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
repmeer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:56:
[...]

Hopelijk geen 1 april grap
Damm je hebt me door >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Razwer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:47:
[...]

Faalt het bij een enkel toestel of heb je meerdere geprobeert?
Er is een euvel dat die USB poort stuk kan gaan maar bij jou is dat wel erg snel.
Ik heb twee Android-toestellen geprobeerd. De auto is niet nieuw meer, maar van einde zomer vorig jaar. Heb hem van een collega overgenomen. Hij heeft het in het begin wel een keer zien werken, maar heeft het daarna nooit meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

ThijsR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:28:
[...]

Het kan zijn dat de AVN (audio video navigation) unit defect is en vervangen moet worden. Dit is bij mij ook het probleem. Telefoon laadt wel op maar geen of instabiele AA of carplay. Er zijn er hier meerderen op het forum. Zou gewoon afspraak maken bij je dealer en ze een diagnose laten stellen. Wordt gewoon onder garantie vervangen.
Yep, heb zelf uitgesloten wat ik kon uitsluiten, dus nu is het aan de dealer. Even kijken of er nog meer zaken zijn waar dan meteen naar gekeken kan worden.

Wel een hele fijne auto trouwens! :) Hele vooruitgang t.o.v. m'n Corolla Hybrid waar ik ook best tevreden over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Moderator graag mijn account verwijderen

[ Voor 8% gewijzigd door MeelezerT op 01-04-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:06:
[...]

Heb meer en meer de indruk dat een aantal mensen hier met (enige) Hyundai belangen zich op dit forum begeven. Wat doe jij voor werk?
Concept Manager nieuwe appelrassen (aftakking van de Wageningen Universiteit), (nog) niet met Korea. Heb wel Koreanen over de vloer gehad in ons demoveld, ze kwamen overigens niet in een Hyundai aanrijden maar een BMW huurauto.

PJvI

Pagina: 1 ... 156 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic