• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:21
Darnie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:26:
Deze week nieuwe dashcam gemonteerd.
Voor mij de mooiste oplossing op dit moment.
Super simpel en geen losse draden. Achtercamera boven de spiegel gemonteerd. Boven de achterruit zie je toch niets meer na een bui.
Nu beeld op interieur en achterruit.
Ziet er strak uit.
De achtercamera, krijg je daar een beeld vergelijkbaar met de spiegel mee of is het eerder de binnenruimte die je ziet?
Zou je misschien een screenshot kunnen posten van wat hij opneemt?

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
demonic schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:44:
[...]

hoe heb jij jou camera weg gewerkt/waar zit die op de vooruit?
En is het duidelijk te zien vanuit de bestuurderstoel? en hoe goed zie je het van buiten?

Beide zijn voor mij een reden om naar de fitcamx te kijken.
En hoe heb jij je dashcam aangesloten? via de zekering (en zo'n kabeltje) of standaard usb?
Gezien ik een duo cam wilde (dus met achter camera) moest ik hoe dan ook kabels weg werken. Ik heb mijne naast de binnenspiegel tegen het raam geplakt aan bijrijder kant. Kabels weggewerkt in de stijl en tie wraps aan de kabel die er al zit (achter de airbag langs). Voor de airbag langs trekken is levensgevaarlijk natuurlijk.
Ik heb hardwire via zekering box gedaan (was erg simpel) maar misschien niet de meest slimme keuze. De auto miept dat 3rd party devices de 12v accu leeg trekken wanneer ik 2 dagen niet gereden hebt (hardwire setting staat op 12.0v). Ik ben dus van plan tzt een accu aan te sluiten zodat parking mode werkt zonder de 12v te leeg te trekken.
Het meeste werk met de kabels trekken was overigens met de achter camera in de achterklep. Daar heb ik flink lopen knutselen en een paar schrammen aan mijn handen over gehouden. Eigen schuld dikke bult. Maar hij zit 8)

[Voor 6% gewijzigd door Razwer op 25-03-2023 23:26]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-06 18:14
demonic schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:44:
[...]

hoe heb jij jou camera weg gewerkt/waar zit die op de vooruit?
En is het duidelijk te zien vanuit de bestuurderstoel? en hoe goed zie je het van buiten?

Beide zijn voor mij een reden om naar de fitcamx te kijken.
En hoe heb jij je dashcam aangesloten? via de zekering (en zo'n kabeltje) of standaard usb?
Je ziet hem bijna niet zitten doordat je de orginele afdekkap weghaalt en deze terugplaatst.
Je moet 2x kijken om het te herkennen.
Lampje van de achter camera afgeplakt.
Doordat het allemaal zwart is valt het niet op.
Aansluiten is net als met de Dongar oplossing een verdeelstekker.
Ook die valt in de kap weg
Enige kabel na goed kijken die je kunt zien is een paar cm van de extra camera voor achter naar de kap.
Je moet echt bijna weten dat hij er zit om het te kunnen zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:27

-CJ

Not remastered

ThijsR schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:12:
Ik wil de witte bezels en magneetbord zoals meerderen van jullie zwart maken. Op Amazon UK deze gevonden:

https://www.amazon.com/gp...smid=A2IB1J4HBP2C4M&psc=1
en
https://www.amazon.com/gp...smid=A2IB1J4HBP2C4M&psc=1

Magneetbord cover hebben ze niet in .nl en zo ben je voor €56 klaar.

Ik twijfel alleen tussen matt of gloss en mét of zonder schermprotectie. Ben niet bang dat ik het touchscreen beschadig maar als alleen de bezels bedenkt zijn krijg je een soort sjabloon en ben ik bang voor zichtbaar diepteverschil. Aan de andere kant heb je daar weer meer kans op bubbels en stof onder de folie...

Heeft iemand tips?
Ik heb ze beide liggen (mat zwart en glimmend zwart). Momenteel heb ik de matzwarte met screenprotector. Montage zeer makkelijk, wel goed uitlijnen. Bubbels en stof zie je eigenlijk niet, ondanks dat ik 'm niet netjes heb gemonteerd. Ik denk dat de glimmend zwarte mooier is maar ik heb nog niet de moeite genomen ze te wisselen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

GG85

.......

Razwer schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Ik vind hem qua inbouw erg tof en verborgen maar gezien het feit dat er nu een generatie dashcams aan zit te komen gebaseerd op Sony Starvis 2 sensor, en deze toch wel significant beter bedeeldkwaliteit levert, vooral qua leesbaarheid van kenteken platen, wat voor velen de core functionaliteit voor een dashcam is, zou ik persoonlijk (of beter gezegd: HEB ik persoonlijk) voor een Starvis 2 gebaseerde cam gekozen, de Viofo A139 Pro (Duo).
Alles gebaseerd op Starvis 1 of anders is no contest.
De A139 is niet storend maar wel zichtbaar. Het is dus vooral de vraag waar je prioriteit ligt. Mijn dashcam zit er vooral voor de functionaliteit als "verzekering".
Zelfde hier. Wat filmpjes bekeken em de A139 Pro steekt qua beeldkwaliteit met kop en scbouders boven de rest uit.
Twijfel alleen over wel of geen achter camera. Ruit is vlgns mij snel vies dus dan heb je er niet veel aan en qua kabels wegwerken is dat wel even een dingetje

[Voor 8% gewijzigd door GG85 op 26-03-2023 16:57]

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:29
Darnie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Past perfect
Installatie kost een paar minuten
Camera voor achter zot een korte kabel aan en een lange verlengkabel
Beeld is gewoon prima
lijkt mij een leuk ding, goed ge-intergreerd zo te zien.

maar waar heb je hem vandaan?
bij amazon krijg je hem niet (meer) of direct hier? : https://fitcamx.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darnie
  • Laatst online: 03-06 18:14
wim1955 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:06:
[...]

lijkt mij een leuk ding, goed ge-intergreerd zo te zien.

maar waar heb je hem vandaan?
bij amazon krijg je hem niet (meer) of direct hier? : https://fitcamx.com/
Direct via de site idd
Was zo binnen via dhl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Razwer
GG85 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:55:
[...]

Zelfde hier. Wat filmpjes bekeken em de A139 Pro steekt qua beeldkwaliteit met kop en scbouders boven de rest uit.
Twijfel alleen over wel of geen achter camera. Ruit is vlgns mij snel vies dus dan heb je er niet veel aan en qua kabels wegwerken is dat wel even een dingetje
Zie hier de camera, deze had overigens een paar cm hoger gemogen. Na het te laag plakken geen zin gehad dit overnieuw te doen en ik zie hem niet eens zitten als bestuurder.

Dit is een sample van de rear camera met audio stream verwijderd (standaard zit ook op de rear een audio stream)
https://youtu.be/vqeJKaFkhAE
LET OP dat je de video kwaliteit van YouTube op hoog zet voor die video, anders lijkt de kwaliteit inderdaad fluit. Het is zeker niet geweldig maar beter dan compleet niets en kenteken platen zijn nog redelijk leesbaar.

En dit is waarom ik een accu overweeg

Edit: ik zie dat de auto nog op winter tijd staat 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Razwer op 26-03-2023 21:36]

• GG85
  • Laatst online: 22:15

GG85

.......

Dank voor het filmpje!
Wat betreft de accu: is er geen andere zekering om hem op aan te sluiten zonder deze melding?
Was de achter camera een beetje te doen qua bekabeling? Je hebt alle panelen los gehaald of?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik moest vandaag zelf “zomertijd” aanvinken, terwijl GPS-tijd is ingeschakeld. Kwam er aan het einde van een uurlange rit achter.

Hebben meer mensen dit zelf moeten doen?

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:26
Astronaut schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:51:
Ik moest vandaag zelf “zomertijd” aanvinken, terwijl GPS-tijd is ingeschakeld. Kwam er aan het einde van een uurlange rit achter.

Yep en bij winteruur moet je het weer uitzetten. Beetje raar dit dit niet automatisch gaat maar geen dealbreaker.

Instellingen -> zoeklamp linksboven -> zomer typen en vinkje aan/uit afhankelijk van welke periode je bent.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Studenteconomie
  • Laatst online: 26-03 21:07
Enquêtes mogen niet ongevraagd op het forum geplaatst worden, bovendien heeft een enquête over online gokken niks met het onderwerp van dit topic te maken.

[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2023 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razwer
GG85 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:48:
Dank voor het filmpje!
Wat betreft de accu: is er geen andere zekering om hem op aan te sluiten zonder deze melding?
Was de achter camera een beetje te doen qua bekabeling? Je hebt alle panelen los gehaald of?
Voor parking mode moet ergens continue stroom vandaan komen. Standaard is dat dus de 12v accu. Ik kan ook kiezen om geen parking mode te doen en inderdaad een andere zekering te kiezen, of dus een accu te installeren.

De kabel door de stijl is redelijk makkelijk
YouTube: Hvordan fjerne deksel på A stolpen på Hyundai Ioniq 5 Long Range Pre...

Die Noor heeft nog meer filmpjes met how to's qua bekabeling.
Zijn dashcam installatie (YouTube: Montere dashcam BlackVue DR900X 2CH Pluss på Ioniq 5 ) voed hij via stroom die hij getrokken had voor zijn 3rd party DSP. Dat is dus niet een 1:1 voorbeeld om te volgen qua installatie voor stroom. Wel kan je goed zien hoe hij kabels door voert.
Hij heeft alleen de rear camera laag geplaatst. Ik juist hoog omdat onder de spoiler het raam het schoonst blijft.

• repmeer
  • Registratie: December 2009

Ja. Maar dat heb ik bij elke auto gehad.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21
FunkStar_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Yep en bij winteruur moet je het weer uitzetten. Beetje raar dit dit niet automatisch gaat maar geen dealbreaker.

Instellingen -> zoeklamp linksboven -> zomer typen en vinkje aan/uit afhankelijk van welke periode je bent.
En als je meerdere gebruikers profielen hebt, moet je het vinkje in ieder profiel even aanzetten. 8)7

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 16:18

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Bij ABPR kan je enkel de 2022/2023 versie kiezen.

Ik heb de 73kw 2021 AWD.
Welke versie kies je dan? Er staan geen kw's bij dus ik heb geen flauw idee of het nu 73 of 77kw is waar hij rekening mee houdt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
multipasser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 00:52:
Bij ABPR kan je enkel de 2022/2023 versie kiezen.

Ik heb de 73kw 2021 AWD.
Welke versie kies je dan? Er staan geen kw's bij dus ik heb geen flauw idee of het nu 73 of 77kw is waar hij rekening mee houdt.

[Afbeelding]
Europe standard range AWD
Europe long range AWD

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 11:34

jrk

IONIQ5 rijder

Yep

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

krizzziz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:57:
[...]

Europe standard range AWD
Dat denk ik dus niet. Ik heb een MY2021 en destijds in ABRP ingevoerd als LongeRange (=73). De StandardRange is de 58 accu. Ik denk dat ABRP een MO23 erbij moet gaan zetten met LR=77

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 20:52
Razwer schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:25:
[...]
Gezien ik een duo cam wilde (dus met achter camera) moest ik hoe dan ook kabels weg werken. Ik heb mijne naast de binnenspiegel tegen het raam geplakt aan bijrijder kant. Kabels weggewerkt in de stijl en tie wraps aan de kabel die er al zit (achter de airbag langs). Voor de airbag langs trekken is levensgevaarlijk natuurlijk.
Ik heb hardwire via zekering box gedaan (was erg simpel) maar misschien niet de meest slimme keuze. De auto miept dat 3rd party devices de 12v accu leeg trekken wanneer ik 2 dagen niet gereden hebt (hardwire setting staat op 12.0v). Ik ben dus van plan tzt een accu aan te sluiten zodat parking mode werkt zonder de 12v te leeg te trekken.
Het meeste werk met de kabels trekken was overigens met de achter camera in de achterklep. Daar heb ik flink lopen knutselen en een paar schrammen aan mijn handen over gehouden. Eigen schuld dikke bult. Maar hij zit 8)
Kunt je ook aangeven op welke zekering je de camera hebt aangesloten? In mijn vorige Ioniq 38kWh had ik ook een feed afgetapt van een zekering maar na enige tijd ging de camera tijdens het rijden in parking modus en dat schiet natuurlijk niet op. Naar de accu trekken is natuurlijk ook een optie m,aar waarschijnlijk ook een stuk lastiger.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 16:17
spidertje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:26:
Ritje vandaag vanuit Orijk terug naar NL. Gestart met 65% zoiets aan capaciteit op 1450m, gelijk naar beneden en viel me op dat ijsvlokje gelijk ging branden in de accubalk. Buitentemp was toen achter het stuur niet zichtbaar trouwens… Begonnen rond nul graden, iets van 14 graden als max. Veel tegen de 140 en 130 aan gereden, 5 stops gemaakt.

Als je zo tussen de 20-85% wil blijven kun je zo stints pakken van zeg 185km, en de laatste en eerste bij volle lading dan stukkie langer zo rond de 235km.

Fijne reisauto, bereik zou als dat bv 100km verder zou zijn het helemaal prima de luxe maken :)

[Afbeelding]
Net geen 1000km test a la TeslaBjorn, hoelang heb je er over gedaan? verbruik valt me mee met die snelheden.

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

• Razwer
wfveennl schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Kunt je ook aangeven op welke zekering je de camera hebt aangesloten? In mijn vorige Ioniq 38kWh had ik ook een feed afgetapt van een zekering maar na enige tijd ging de camera tijdens het rijden in parking modus en dat schiet natuurlijk niet op. Naar de accu trekken is natuurlijk ook een optie m,aar waarschijnlijk ook een stuk lastiger.
Ik zal vanavond even kijken welke het waren maar ik had ongebruikte slots gekozen en met de multimeter gemeten welke continue stroom gaf en welke alleen bij power on. Dat werkt prima bij mij.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ioniq guy zegt juist dat Tesla in Q2 hun laders gaat updaten zodat ze werken met ioniq 5/6.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 17:45
Henry_tw schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Net geen 1000km test a la TeslaBjorn, hoelang heb je er over gedaan? verbruik valt me mee met die snelheden.
Gem snelheid incl laden lag zo rond de 85km per uur. Dus net iets minder dan 10 uur.

Komt ook omdat ik een keer extra moest laden omdat mijn ICCU nog storingen geeft bij AC laders, dus ik bij aankomst zon 65% in de accu wilde hebben met oog ook op vertrek afg zaterdag en laden na zeg een uurtje rijden om koffie te halen :)

Tov brandstofmotor, reed meestal dan rond de 15-160, is het iets van zeg 45-75 minuten langer afhankelijk van de extra stop ja/nee.

Viel me ook reuze mee. Is met 19 inch all weather vredestein ultrac ev banden, heb er inmiddels iets lucht bijgezet dus rij nu met 2.6/2.9 druk in de banden. Eens zien of dat naast een wat strakker weggedrag nog niets doet voor het gebruik.

Denk trouwens dat 2.5/2.8 nog net iets fijner is met oog op comfort.

• spidertje
Rarara, wie herkent dit fenomeen en wat is hier aan te doen??

Afg zaterdag viel het me toen ik vd snelweg kwam op dat de auto een of andere ventilator/blower aan heeft staan. Deze start zodra je de 30km snelheid bereikt en gaat weer uit zodra je 18km per uur rijdt.

Het bromt behoorlijk. Geen id waarom dat zo is….. ik herken het ook totaal niet van bv miin Kona elek of andere elek autos waar ik mee heb gereden. Hoort dit?? Of wat is de oorzaak?

Het is echt irritant en doet afbreuk aan het comfort in de auto. Kan me niet voorstellen dat dit gebrom erbij hoort eerljjk gezegd. Net even koelvloeistoffen bekeken en die zijn in orde…

Komt zo te horen vanaf de voorzijde (links) naar mijn gevoel.

Iemand die dit ook heeft? Of er wat aan heeft kunnen (laten) doen???

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik begrijp de verschillen niet tussen ABRP en Chargemap (en eventueel ANWB).

Route van Bilzen -> Garda 1024km / 1040km. Die variatie negeer ik want je kan verschilende routes nemen in Duitsland maar algemeen is het dezelfde route.

ABRP zegt 1u40min laden (5x laden).
Chargemap zegt 51min laden (4x laden).
Anwb zegt 2u+ laden (6x).

Telkens de ioniq AWD longrange ingegeven.
Ik merk dat ABRP mij zeer weinig km's range geeft, zo rekent hij van 90% naar 10% ongeveer 200 a 210km. Dan zet hij de auto maar op 240km range? Ik weet dat ik wel meer kan :) Spijtig dat je ABRP niet beter kan instellen want hij lijkt enorm conservatief ?

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:13
multipasser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:01:
Ik begrijp de verschillen niet tussen ABRP en Chargemap (en eventueel ANWB).

Route van Bilzen -> Garda 1024km / 1040km. Die variatie negeer ik want je kan verschilende routes nemen in Duitsland maar algemeen is het dezelfde route.

ABRP zegt 1u40min laden (5x laden).
Chargemap zegt 51min laden (4x laden).
Anwb zegt 2u+ laden (6x).

Telkens de ioniq AWD longrange ingegeven.
Ik merk dat ABRP mij zeer weinig km's range geeft, zo rekent hij van 90% naar 10% ongeveer 200 a 210km. Dan zet hij de auto maar op 240km range? Ik weet dat ik wel meer kan :) Spijtig dat je ABRP niet beter kan instellen want hij lijkt enorm conservatief ?
Je kunt juist vrij veel instellen, bijvoorbeeld je eigen verbruik. Zie Referentieverbruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06 16:35
edvanleeuwen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Je kunt juist vrij veel instellen, bijvoorbeeld je eigen verbruik. Zie Referentieverbruik.
Je kan ook spelen met je referentiesnelheid (snelheid tov maximum), referentieverbruik en de maximumsnelheid (als je via Duitsland rijdt dan kan je bijvoorbeeld 140 instellen).

Ik neem meestal 5 kw/100km @110 km/h als referentieverbruik.

In de praktijk vind ik het dan nog aan de veilige kant. Je kan als het laadpunt dichterbij komt wel wat harder rijden, om zo leeg mogelijk aan te komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Eyev
  • Laatst online: 04-05 17:51
Net gezien op youtube Ioniq Guy : Tesla werkt in Q2 software supercharger bij zodat Ioniq5 en Kia ev6 kunnen laden
Zou goed nieuws zijn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MBam schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:55:
[...]

Je kan ook spelen met je referentiesnelheid (snelheid tov maximum), referentieverbruik en de maximumsnelheid (als je via Duitsland rijdt dan kan je bijvoorbeeld 140 instellen).

Ik neem meestal 5 kw/100km @110 km/h als referentieverbruik.

In de praktijk vind ik het dan nog aan de veilige kant. Je kan als het laadpunt dichterbij komt wel wat harder rijden, om zo leeg mogelijk aan te komen.
5kw/100km ? :) Hang je via trekhaak vast aan de auto voor je? :)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Soit ik ga sowieso met een OBD dongle rijden dus hij kent mijn GOM en kan dan eventueel realtime bijsturen mocht ik te veel gebruiken of genoeg over hebben om 1 laadbeurt over te slaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wim1955
multipasser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:42:
Ioniq guy zegt juist dat Tesla in Q2 hun laders gaat updaten zodat ze werken met ioniq 5/6.
waarschijnlijk mis ik iets, maar gewoon om te testen, ivm mijn vakantie over 2 weken naar DK, en S, heb ik de I5 geladen aan een TESLA supercharger in Hoorn aan de A7 bij vde Valk. Was geen enkel probleem, ging met 135 kW. ( was een max 150 kW laadstation) .
Wel vond ik het een beetje a-sociaal, ik bezette 2 plekken omdat de kabel kort is, de lader in het midden staat tussen 2 plekken. Een TESLA heeft de laadpoort links, de I5 rechts. Maar was niet druk,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56
wim1955 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:33:
[...]

waarschijnlijk mis ik iets, maar gewoon om te testen, ivm mijn vakantie over 2 weken naar DK, en S, heb ik de I5 geladen aan een TESLA supercharger in Hoorn aan de A7 bij vde Valk. Was geen enkel probleem, ging met 135 kW. ( was een max 150 kW laadstation) .
Wel vond ik het een beetje a-sociaal, ik bezette 2 plekken omdat de kabel kort is, de lader in het midden staat tussen 2 plekken. Een TESLA heeft de laadpoort links, de I5 rechts. Maar was niet druk,
Het probleem doet zich alleen voor bij de V3 Superchargers, jij stond vermoedelijk bij een V2.

En de issue van de dubbele bezette plek is bekend, maar dat is jou lastig aan te rekenen: Tesla opent de Superchargers voor alle EV’s en weet donders goed dat veel EV’s de poort op een andere plek hebben. Vraag me af of dat vaak gedoe zal opleveren wanneer het wel druk is (ben bang van wel).

• simplemouse
  • Laatst online: 02-06 09:02

Dag 6 van de auto.....

Iemand een idee, of toch gewoon naar de dealer

• MeelezerT
  • Laatst online: 02-06 14:59
simplemouse schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:20:
[Afbeelding][Afbeelding]

Dag 6 van de auto.....

Nog nooit gezien. Naar de dealer lijkt me.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

wim1955 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:33:
[...]

Yes op een V2. Maar V3's werken niet volgens Tesla. In de praktijk werken ze soms. Maar ze gaan nu een soft update doen zodat ze altijd werken.

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-06 12:39
De wintersport etc. is weliswaar voorbij maar daardoor juist veel ervaring. Heb net mijn I5 met 20'' wielen gekregen en ben benieuwd welke sneeuwkettingen mensen met 20" wielen gebruiken. Voor 19" is genoeg te vinden, maar voor 20" kan ik niet echt iets vinden. Hoor graag ervaringen.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:30
IwanVb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:15:
De wintersport etc. is weliswaar voorbij maar daardoor juist veel ervaring. Heb net mijn I5 met 20'' wielen gekregen en ben benieuwd welke sneeuwkettingen mensen met 20" wielen gebruiken. Voor 19" is genoeg te vinden, maar voor 20" kan ik niet echt iets vinden. Hoor graag ervaringen.
Ik heb de König Easy-Fit sneeuwkettingen voor SUV's gekocht.

https://www.sneeuwkettingenstore.com/konig-easy-fit-suv-255

[Voor 3% gewijzigd door rvdgaag op 28-03-2023 08:34]

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 16:17
kor952 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar met Kopenhagen als doel herkent hij niet dat ik de bestemming niet haal en wordt er ook geen vraag gesteld. Sta nu in Uithoorn, da’s toch meer dan 250km van Kopenhagen. Bij controle was het vinkje er nog. SOC = < 250km. Versie is 221223. P45 van juli 2021.
Bij mij werkt het perfect... echter als de auto een tijdje uit staat is de setting weer verdwenen. Ook heb ik nog niet kunnen ervaren of de pre-conditioning er goed mee omgaat. Ik hoop/verwacht dat bij de volgende update deze setting standaard actief zal zijn.

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

• simplemouse
Even uit interesse,
Op welke wielen monteer je ze?
De aangedreven as of de sturende as?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een AWD maar ook met een AWD zet je ze altijd op de voorwielen.

Als je een achterwiel aandrijver hebt zet je ze achter op de aangedreven wielen, wil je het optimaal hebben doe je op alle 4 de wielen kettingen, echter dat is niet verplicht.

Volgens de handleiding van de Ioniq 5 moet je de kettingen altijd achter monteren. De kettingen die ik heb zijn zo plat dat ze voor ook kunnen en dat verbetert het stuurgedrag zeker met steil naar beneden rijden aanzienlijk

[Voor 31% gewijzigd door rvdgaag op 28-03-2023 09:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:01

kor952

Ioniq 5 Project 45

rvdgaag schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:20:
Ik heb een AWD maar ook met een AWD zet je ze altijd op de voorwielen.

Als je een achterwiel aandrijver hebt zet je ze achter op de aangedreven wielen, wil je het optimaal hebben doe je op alle 4 de wielen kettingen, echter dat is niet verplicht.

Volgens de handleiding van de Ioniq 5 moet je de kettingen altijd achter monteren. De kettingen die ik heb zijn zo plat dat ze voor ook kunnen en dat verbetert het stuurgedrag zeker met steil naar beneden rijden aanzienlijk
Zet je de aandrijving dan ook op 'Snow'? Je moet eigenlijk een permanente 4-wiel aandrijving hebben wil het goed werken met alleen de kettingen op de voorwielen.

3000Wp op 't dak

• wim1955
multipasser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:41:
[...]

Yes op een V2. Maar V3's werken niet volgens Tesla. In de praktijk werken ze soms. Maar ze gaan nu een soft update doen zodat ze altijd werken.
Dan zijn mijn volgende vragen:
1. wat is het verschil tussen een V2 en een V3 oplaadpunt?
2. hoe weet ik dat dit een V2 of een V3 laadpunt is?

misschien V2 = 150 kW? voor mij prima hoor, ook in 30 min vol, en V3 hoger?
die 20 min laadtijd is mij te kort..... heb je een natte pisvlek in je broek om fatsoenlijk naar de wc te kunnen gaan, en een verbrande tong omdat je haastig die hete koffie naar binnen moet slubberen.............en weer door.

bijv, ik plan een route naar Zweden, en heb dit oplaadpunt opgenomen.
https://www.tesla.com/nl_...ation=busdorfsupercharger

of deze...... daar is een macDonalds erbij, die hebben altijd lekkere koffie:
https://www.tesla.com/nl_...ation=rodekrosupercharger

maar zijn dit V2 of V3 laadpunten..... :?

[Voor 11% gewijzigd door wim1955 op 28-03-2023 13:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:01
lackaday schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Het probleem doet zich alleen voor bij de V3 Superchargers, jij stond vermoedelijk bij een V2.

En de issue van de dubbele bezette plek is bekend, maar dat is jou lastig aan te rekenen: Tesla opent de Superchargers voor alle EV’s en weet donders goed dat veel EV’s de poort op een andere plek hebben. Vraag me af of dat vaak gedoe zal opleveren wanneer het wel druk is (ben bang van wel).
Zou, indien de bezetting stijgt en het innemen van twee plaatsen een probleem wordt, dit een oplossing kunnen zijn? Wel bijna € 200....maar geen ruzie.

https://evmotions.be/nl/e...serpR1d7k_sBoCqY4QAvD_BwE

simplemouse schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:20:
[Afbeelding][Afbeelding]

Dag 6 van de auto.....

Tja, voorspelt niet veel goeds, zie deze Engelstalige thread.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

PhilippeJoris schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Zou, indien de bezetting stijgt en het innemen van twee plaatsen een probleem wordt, dit een oplossing kunnen zijn? Wel bijna € 200....maar geen ruzie.

[Afbeelding]
Volgens mij niet want je mist de gelijkstoom aansluitingen in de standaard stekker die je nodig hebt om snel te kunnen laden. Met deze connector kun je alleen AC laden en niet DC.

3000Wp op 't dak

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
kor952 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Volgens mij niet want je mist de gelijkstoom aansluitingen in de standaard stekker die je nodig hebt om snel te kunnen laden. Met deze connector kun je alleen AC laden en niet DC.
ook te zien aan het feit dat hij "22kW Laadkabel" heet ipv 150+ kW ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• de meester01
  • Laatst online: 23:02

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

PhilippeJoris schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:41:
[...]

[Afbeelding]
Op vakantie neem ik een 10 meter versie mee die normaliter in de laadpaal bij mijn woning steekt, 5 meter zit toch standaard bij de auto? Daarmee omzeil je met een beetje geluk ICE hufters.

Edit: alleen voor AC laden geschikt natuurlijk. Een verlengkabel voor DC laden is er niet volgens mij en voor zover die er wel zou zijn lijkt me dat niet handig/veilig.

[Voor 9% gewijzigd door de meester01 op 28-03-2023 14:01]

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

DC verlengen lijkt me ERG onverstandig. De reden dat het 'werkt' zoals het werkt is doorgaans koeling, met slechts het laatste stukje ongekoeld. Laadverlies op DC is doorgaans ook wat hoger daardoor... daarnaast wil je eigenlijk sowieso niet verlengen, omdat vergrendeling van de kabel best een dingetje is. In de auto zit een vergrendel motor die de kabel vergrendeld, en laadstations met losse kabels zit die ook, bij DC laders is dat vanzelfsprekend een vaste kabel, maar de vergrendeling is cruciaal. Bij m'n vorige Ioniq Electric heb ik al eens een defecte vergrendel motor gehad, en laden wou >NIET<. Vanzelfsprekend zit zo'n motortje niet in een verlengkabel met als gevolg, naast hitte, warme contactpunten, en NOG meer laadverlies: ook een mega veiligheidsrisico. ZEKER met dit soort DC vermogens. Het risico op elektrocutie veranderd op een gegeven moment VAN elektrocutie NAAR "spontane onvrijwillige crematie".

Dat gezegd hebbende: in de VS (waar Tesla adapters meeneemt, hun eigen stekker was door ons 3f grid sowieso niet 'handig' want AC/DC gaan over dezelfde pinnen daar, voor de VS is hun eigen stekker niet zó dom) heeft Tesla al aangekondigd dat ze langere kabels gaan gebruiken, om te beginnen op V4 SuC's. Ook de E-GMP issues zullen door Tesla gefixt worden. Hopelijk komt een stuk ook hier naar toe. Ze hebben daar wel een SUV-verslaving die hopelijk niet hier naar toe overslaat, maar iets als een F150 is amper te laden aan de huidige SUC's, zelfs al zit de kabel daar aan de voorkant op vergelijkbare plek waar een Tesla het achter heeft.

[Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 28-03-2023 14:29]

• Razwer
Umbrah schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:17:
Dat gezegd hebbende: in de VS (waar Tesla adapters meeneemt, hun eigen stekker was door ons 3f grid sowieso niet 'handig' want AC/DC gaan over dezelfde pinnen daar, voor de VS is hun eigen stekker niet zó dom) heeft Tesla al aangekondigd dat ze langere kabels gaan gebruiken, om te beginnen op V4 SuC's. Ook de E-GMP issues zullen door Tesla gefixt worden. Hopelijk komt een stuk ook hier naar toe. Ze hebben daar wel een SUV-verslaving die hopelijk niet hier naar toe overslaat, maar iets als een F150 is amper te laden aan de huidige SUC's, zelfs al zit de kabel daar aan de voorkant op vergelijkbare plek waar een Tesla het achter heeft.
Leuk feitje, de eerste (openbare) V4 ter wereld staat in Nederland. De(ze) V4 stellen ze overigens niet direct open voor niet-Tesla voertuigen.
https://www.autoweek.nl/a...ter-wereld-in-harderwijk/

[Voor 6% gewijzigd door Razwer op 28-03-2023 14:35]

• PhilippeJoris
kor952 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:
[...]

:? 8)7 Natuurlijk. Niet opgelet. En een DC extension lijkt op het eerste gezicht niet te bestaan of enkel in CCS2 naar CCS1 of omgekeerd. Jammer

• simplemouse
@ZuinigeRijder

Bedankt!

Ik kom net van de dealer en die zegt ooh melding is weg kom maar weer langs als het terug komt.
Vanochtend via de telefoon geven ze aan kom tussen 10 en 16 langs dan lezen we het even uit....

Ik hou het in de gaten, en ga het bericht eens doorlezen.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:54
Razwer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Leuk feitje, de eerste (openbare) V4 ter wereld staat in Nederland. De(ze) V4 stellen ze overigens niet direct open voor niet-Tesla voertuigen.
https://www.autoweek.nl/a...ter-wereld-in-harderwijk/
Bijna om de hoek hier, zal er dus geen gebruik van maken, als ik Harderwijk haal, haal ik thuis ook wel. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Umbrah schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:17:
Ze hebben daar wel een SUV-verslaving die hopelijk niet hier naar toe overslaat, maar iets als een F150 is amper te laden aan de huidige SUC's, zelfs al zit de kabel daar aan de voorkant op vergelijkbare plek waar een Tesla het achter heeft.
Zolang de F150 daar iets van 35 of 40k dollar kost en hier ca 1,5 ton zul je hem hier niet vaak zien denk ik :)

• Razwer
maharens schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Zolang de F150 daar iets van 35 of 40k dollar kost en hier ca 1,5 ton zul je hem hier niet vaak zien denk ik :)
De F150 lightning kost daar minimaal $85k MSRP geloof ik. Maar ik vermoed dat die hier niet op de markt komt want daar heb je volgens mij rijbewijs C voor nodig om die te mogen rijden gezien het gewicht.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Trucks hebben een tweede reden dat ze zo populair zijn in de VS: omdat ze technisch niet als 'auto' classificeren, maar als kleine truck, hoeven ze niet aan andere veiligheids en milieunormen te voldoen die voor auto's gelden. Bovendien zitten er ook andere belastingen op. Dit heeft er voor gezorgd dat de marges op trucks voor de auto fabrikanten hoger liggen, en daardoor pushen ze meer trucks en échte SUV's, die technisch ook als truk classificeren (= personenvoertuig op truck frame, niet SUV zoals wij ze kennen, grote auto op auto frame). Uit protectionisme is er bovendien een import ban op bepaalde kleine europese vracht vervoer auto's, zoals veel minivans, en voila... truck cultuur is ontstaan. Ze zijn daar ook zo 'goedkoop' omdat ze onder een heel gekke belastingstructuur vallen. De marketing is "veilig", "veel vrachtruimte" en "avontuurlijk", terwijl de praktijk vaak is dat een V70 meer laadruimte heeft, meer passagiersruimte, én vaak nog makkelijker parkeert, al helemaal als je er een aanhangwagen aan hangt. De meeste trucks rijden de kinderen van/naar school daar, en omdat ze aan andere veiligheidseisen hoeven te voldoen (qua vooruit zicht én achteruit zicht een stuk meer deadzone toegestaan dan bij een auto) is het argument "veilig" al helemaal ver te zoeken. En dat is niet alleen vanwege het slechte zicht, maar ook voor de bestuurder zelf. Er hoeft aan een stuk minder eisen te worden voldaan, en hoewel er natuurlijk wat bias is: de 'hoogmoed' factor zorgt ook voor meer ongelukken.

Om het beeld even te schetsen over de blinde plek voor een F150: -- kindje in de oranje jas is het enige wat vanuit de auto te zien is. Door de hoge motorkap in vergelijking met iets als de Ioniq5 zijn ze wel allemaal... euh... nouja onder de auto.

Qua grootte denk ik dat de Ioniq 5 zeker voor een EV zo ongeveer een van de meer maximale varianten zou moeten zijn qua hoogte, en qua 'voor' kap. Langer zou misschien kunnen, maar er is een moment dat de 0-CO2 uitstoot van een EV tegelijk gewoon tegen gewerkt wordt door hoe absurd onzuinig het is.

Ik realiseer me dat ik wel heel erg offtopic ga, zeker als reactie op al een laadpalen discussie (de i5 is idd een van die auto's die bij Tesla pas bij de V4 >NIET< twee plekken inneemt), maar als rijder van een dikke bak die vaak aan een AC laadplek hangt, ben ik niet echt blij met de concurrentie van nóg meer dikke bakken. Ik hoop dat trucks in Europa dan ook nooit een trend worden, want zeker in tegenstelling tot de VS waar "stroads" een ding zijn waardoor je eigenlijk nergens naar kán lopen, hebben wij een grote hoeveelheid gemengd verkeer, waar ik moet bekennen dat zelfs de Ioniq ondanks al z'n camera's wel behoorlijk intimiderend kan zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 22:01
V2L problemen:

Onze Ioniq 5 is een paar dagen 'binnen', we zijn erg blij met het comfort. thuis laden gaat prima met de Zappi lader op de zon, snelladen bij een 175 lader van Shell gaf maar 60 kW! Hoop dat dat aan de lader heeft geleden, en niet aan de auto, want dat is wel erg langzaam. Wellicht knijpt Shell de laders als er bij de andere lader ook iemand staat te laden. Of, als daar een Tesla staat te laden, want die was wel met 120 aan het laden.

Mijn vraag: Deel van de reden voor deze Ioniq is het feit dat je er een andere EV mee zou kunnen opladen. De Ioniq overdag opladen aan de zon, en 's avonds de Smart opladen, bij thuiskomst, aan de Ioniq, dan een rijdende accu. Wij probeerden dat te doen met onze Smart EQ, en later ook met een Nissan E-NV200, met drie verschillende granny loaders geprobeerd, maar niets. Een elektrisch apparaat (epilady) deed het wél op de buitenaansluiting, maar opladen van de andere EV's ho maar. De gedachte is dat de granny loader 'zoekt' naar een stopcontact met randaarde, en omdat hij dat niet vindt, laadt hij gewoon niet op. Of zou het toch nog ergens anders aan kunnen liggen? We vinden het in elk geval onaanvaardbaar als hij dit niet gaan doen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Moet ik dit hogerop gaan vragen, bij Hyundai Nederland? Want ik vrees dat 'onze' chef werkplaats hier ook geen antwoord op heeft...

Groetjes en alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een andere auto opladen zou moeten werken volgens https://www.techradar.com...iq-5-to-charge-another-ev

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• ietsje
Precies dat, hij zou dat dus gewoon moeten doen. Ook de Ioniq granny loader hebben we getest hiervoor. Maar ligt het nu aan onze Ioniq dat het niet lukt, of aan onze Smart én E-NV200? Of aan de kabels? Ik ben wel benieuwd of andere Ioniq 5 eigenaren dit al eens geprobeerd hebben met een andere EV, met welke auto dan, en of dat dan wél lukte?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bbeems
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:47
spidertje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:45:
Rarara, wie herkent dit fenomeen en wat is hier aan te doen??

Afg zaterdag viel het me toen ik vd snelweg kwam op dat de auto een of andere ventilator/blower aan heeft staan. Deze start zodra je de 30km snelheid bereikt en gaat weer uit zodra je 18km per uur rijdt.

Het bromt behoorlijk. Geen id waarom dat zo is….. ik herken het ook totaal niet van bv miin Kona elek of andere elek autos waar ik mee heb gereden. Hoort dit?? Of wat is de oorzaak?

Het is echt irritant en doet afbreuk aan het comfort in de auto. Kan me niet voorstellen dat dit gebrom erbij hoort eerljjk gezegd. Net even koelvloeistoffen bekeken en die zijn in orde…

Komt zo te horen vanaf de voorzijde (links) naar mijn gevoel.

Iemand die dit ook heeft? Of er wat aan heeft kunnen (laten) doen???
Bij mij was dit ook het geval. Een soort fluittoon die begint bij 30km/u en verdwijnt onder de 20km/u. Als de climate control uitstaat was het niet.
Mijn dealer heeft (onder garantie) de “elektronische waterpomp” vervangen. Het probleem is opgelost. Ze hadden dit nog niet eerder gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razwer
bbeems schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Bij mij was dit ook het geval. Een soort fluittoon die begint bij 30km/u en verdwijnt onder de 20km/u. Als de climate control uitstaat was het niet.
Mijn dealer heeft (onder garantie) de “elektronische waterpomp” vervangen. Het probleem is opgelost. Ze hadden dit nog niet eerder gezien.
@spidertje is bijna winnaar kinderziekten bingo! :F

• MBam
  • Laatst online: 02-06 16:35
Ik heb laatst een collega gered, die 150m voor kantoor en dus de laadpaal stil was komen te staan (met de oude Ioniq). :+

Met V2L adapter en de druppellader inderdaad.

[Voor 6% gewijzigd door MBam op 29-03-2023 07:44]

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:56
[...]

Deze heb ik alweer een hele tijd terug mogen afvinken van de Bingokaart :+ (rij IONIQ 5 sinds december 2021, ICCU is inmiddels ook vervangen). Inderdaad kapot onderdeel!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
Met de Bingo is het misschien zo zot nog niet extra garantie af te sluiten... Nuttig?

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Razwer
kretek1305 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:08:
Met de Bingo is het misschien zo zot nog niet extra garantie af te sluiten... Nuttig?
Je hebt standaard al 5 jaar garantie. Mocht je van plan langer dan 5 jaar in de wagen te rijden is het overwegen waard.
Hyundai 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking.
Net als elke Hyundai is ook de IONIQ 5 gebouwd volgens de hoogst denkbare kwaliteitsnormen. Daarom kunnen we ook de beste garantie bieden: 5 jaar fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking. Zodat jij kunt genieten van al datgene wat je dierbaar is, zonder je zorgen te maken over je auto. Voor de hoogvoltagebatterij in de IONIQ 5 geldt 8 jaar/160.000 km garantie, wat het eerst aan de orde is. Geniet van de extra gemoedsrust die een van de beste garanties in de auto-industrie je biedt
https://www.hyundai.com/nl/modellen/IONIQ-5.html

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52
Heb soms (weer) dat de achterklep automatisch sluit na openen. Volgens mij heeft het met de kou te maken want heb er de hele zomer geen last van gehad.

Toentertijd in dit topic genoemd en wat meer mensen hadden dat. Is dat ooit opgelost door de dealer? Geen zin om de auto daar 2 dagen te laten staan als er niets uit komt. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 16:31
Een paar weken geleden heb ik een afspraak gemaakt om de LFA update uit te laten voeren, en om mijn stopcontact onder de achterbank te laten fixen. Bij het maken van de afspraak heb ik gemeld dat de update niet bij iedereen even goed bekend stond, en als ze er niet uitkomen dat ze me even moesten bellen. Er moeten immers ook onderdelen besteld worden. De mevrouw in kwestie gaf aan dat ze altijd ruim van tevoren een check doen of alle afspraken duidelijk zijn en of er onderdelen besteld moesten worden, dus dat kwam goed. Ik heb niets gehoord, dus ik gaf gisteren mijn auto af bij Ursem Barten in Heemskerk.

Eind van de middag kreeg ik een mailtje dat ze niets konden vinden aan het stuurgedrag, en dat er een onderdeel besteld moest worden voor het stopcontact. Uiteindelijk kreeg ik de auto dus onverrichte zaken weer terug. Enigszins ontsteld gaf ik aan dat ik het raar vond dat ze de update niet konden vinden, aangezien hier genoeg gebruikers zijn die dit wel hebben kunnen laten uitvoeren. Zegt ie: "Ja ze hebben ermee rond gereden, maar hebben niets afwijkends kunne vinden." Ik: "Zijn ze er ook mee op de snelweg geweest?". Hij: "Nee, dat niet. Moest dat dan?". Uiteindelijk heb ik hem de updatecode moeten geven, en nu gaan ze onderzoeken of ze misschien iets over het hoofd gezien hebben.

Onvoorstelbaar dat er nog steeds dealers zijn die geen idee hebben van de problemen en de oplossingen hiervoor. Misschien volgende keer toch maar naar Velserbroek...

• maharens
Razwer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:39:
[...]

De F150 lightning kost daar minimaal $85k MSRP geloof ik. Maar ik vermoed dat die hier niet op de markt komt want daar heb je volgens mij rijbewijs C voor nodig om die te mogen rijden gezien het gewicht.
Dan is ie flink duurder geworden, vorig jaar nog 40.000 dollar
https://www.anwb.nl/auto/...raak-van-de-ev-ontketenen

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 00:09
Ik heb ongeveer twee weken geleden de LFA-update laten uitvoeren (ze hebben aangegeven de hardware update toegepast te hebben). Maar het verschil is niet noemenswaardig en het is misschien zelfs erger geworden. Ik heb het gevoel dat de LFA mij op de A1 zelfs af en toe van de weg af wilt rijden (los van het feit dat hij zichzelf ook af en toe uitschakelt).

Iemand nog ideeën? Bij de garage (en Hyundai) weten ze het ook niet meer en gaven ze al aan dat de LFA update niet bij iedereen werkt.

Hebben ze de update bij jou ondertussen ook al uitgevoerd @de meester01 , mij staat bij dat jij deze ook nog moest laten uitvoeren?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:38

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

wim1955 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Dan zijn mijn volgende vragen:
1. wat is het verschil tussen een V2 en een V3 oplaadpunt?
2. hoe weet ik dat dit een V2 of een V3 laadpunt is?
Een V2 kan tot 150kW, een een V3 tot 250KW, en van de enige V4 in de wereld in Harderwijk melden ze ook dat het 250kW kan.
Zie ook : https://evtale.com/supercharger-v1-v2-v3/

Bij die eerst site die je had gepland staat dit in de omschrijving :
Opladen
14 Superchargers, 24/7 beschikbaar, tot 250kW
14 Superchargers, 24/7 beschikbaar, tot 150kW
CCS-compatibiliteit
Daar staan dus 14 V2s, en 14 V3s.

Wel irritant dat ze bij V4 dus niet aangeven dat het een V4 is, want mochten we daar wel kunnen laden met onze I5, dan kun je dat niet makkelijk er uit filteren.

Ik heb een kaartje gemaakt met alle V2 Sucs die open staan : https://www.google.com/ma...IA5MqOPF6LxEg&usp=sharing
Code : https://github.com/jvhaarst/Tesla_Superchargers_Data_Scrape

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Razwer

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 13:06
ietsje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:19:
V2L problemen:

Onze Ioniq 5 is een paar dagen 'binnen', we zijn erg blij met het comfort. thuis laden gaat prima met de Zappi lader op de zon, snelladen bij een 175 lader van Shell gaf maar 60 kW! Hoop dat dat aan de lader heeft geleden, en niet aan de auto, want dat is wel erg langzaam. Wellicht knijpt Shell de laders als er bij de andere lader ook iemand staat te laden. Of, als daar een Tesla staat te laden, want die was wel met 120 aan het laden.

Mijn vraag: Deel van de reden voor deze Ioniq is het feit dat je er een andere EV mee zou kunnen opladen. De Ioniq overdag opladen aan de zon, en 's avonds de Smart opladen, bij thuiskomst, aan de Ioniq, dan een rijdende accu. Wij probeerden dat te doen met onze Smart EQ, en later ook met een Nissan E-NV200, met drie verschillende granny loaders geprobeerd, maar niets. Een elektrisch apparaat (epilady) deed het wél op de buitenaansluiting, maar opladen van de andere EV's ho maar. De gedachte is dat de granny loader 'zoekt' naar een stopcontact met randaarde, en omdat hij dat niet vindt, laadt hij gewoon niet op. Of zou het toch nog ergens anders aan kunnen liggen? We vinden het in elk geval onaanvaardbaar als hij dit niet gaan doen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Moet ik dit hogerop gaan vragen, bij Hyundai Nederland? Want ik vrees dat 'onze' chef werkplaats hier ook geen antwoord op heeft...

Groetjes en alvast dank voor het meedenken!
Ik heb met mijn Ioniq 5 al een keer mijn collega met een Kona op weg geholpen. Maar het gaat erg traag via de Granny lader en is dus echt een noodoplossing, tenzij je de hele avond en nacht gaat laden, maar dan krijg je een Smart misschien nog niet vol.

[Voor 17% gewijzigd door PeMo1965 op 29-03-2023 13:01]

• PeMo1965
[...]

Ai dit komt mij ook bekend voor. Ik dacht dat dit de warmtepomp was die aan en uit gaat.
Maar als ik dit zo hoor dan ga ik dit toch maar melden bij de garage voor de 30K beurt.
Kunnen ze er gelijk naar kijken.
Ik wist niet meer zeker of dit geluid er al gelijk was vanaf het begin, maar achteraf bedenk ik mij dat dit pas na een paar maanden hoorbaar was.
Langleve het forum _/-\o_

• maharens
We zitten nu in het verkeerde topic, maar jij deelt een prijslijst van dit jaar.

Vorig jaar, dus 2022 en ik heb hier ook vaak genoeg YT filmpjes van gezien was ie echt rond de 40k dollar.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-06 14:15
chaoscontrol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:08:
Heb soms (weer) dat de achterklep automatisch sluit na openen. Volgens mij heeft het met de kou te maken want heb er de hele zomer geen last van gehad.

Toentertijd in dit topic genoemd en wat meer mensen hadden dat. Is dat ooit opgelost door de dealer? Geen zin om de auto daar 2 dagen te laten staan als er niets uit komt. :)
De fix is eenvoudig zelf uit te voeren, ik heb meegekeken toen de dealer (Hilversum) het bij mij deed. Je gaat naar het menu waar je de opening instelt, volgens mij keuze uit 1, 2, 3, Maximaal en Handmatig. Daar stel je de opening van de achterklep in op 'Handmatig' (naam weet ik niet 100% zeker). Je opent de klep maximaal en vanaf dat moment houdt hij dit als stand vast.

• de meester01
  • Laatst online: 23:02

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

ckoopmanschap schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:54:
Ik heb ongeveer twee weken geleden de LFA-update laten uitvoeren (ze hebben aangegeven de hardware update toegepast te hebben). Maar het verschil is niet noemenswaardig en het is misschien zelfs erger geworden. Ik heb het gevoel dat de LFA mij op de A1 zelfs af en toe van de weg af wilt rijden (los van het feit dat hij zichzelf ook af en toe uitschakelt).

Iemand nog ideeën? Bij de garage (en Hyundai) weten ze het ook niet meer en gaven ze al aan dat de LFA update niet bij iedereen werkt.

Hebben ze de update bij jou ondertussen ook al uitgevoerd @de meester01 , mij staat bij dat jij deze ook nog moest laten uitvoeren?
Nope, ik heb in het begin een keer melding gemaakt bij de dealer en toen ik las dat er geen werkelijke oplossing was afgezien van een onderzoek (dag de auto kwijt). Nu er een echte oplossing is laat ik het bij de eerste beurt maar uitvoeren. Dat zal het 4e kwartaal van dit jaar zijn.

9620wp op ut dakkie

• Razwer
maharens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:10:
[...]

We zitten nu in het verkeerde topic, maar jij deelt een prijslijst van dit jaar.

Vorig jaar, dus 2022 en ik heb hier ook vaak genoeg YT filmpjes van gezien was ie echt rond de 40k dollar.
Yes beetje offtopic, dus is dit de laatste op deze discussie van mijn kant, maar hoe dan ook, de F150 lightning gaat voor erg veel centjes de deur uit, ook in de VS. Behalve dat de minimale MSRP dus al hoger ligt dan je zou verwachten, is die editie zo goed als niet vergkrijgbaar. De edities die wel iets beter verkrijgbaar zijn hebben hogere MSRP en wat dealers in de VS op dit moment erg veel doen is hoge markup op de sticker price. Soms wel 10 tot 15k. Dat zal ook nog wel even blijven zo gezien de productie nog steeds niet de vraag aan kan. Daar bovenop de $7500 federal tax credit voor US made EV's stuwt de vraag ook nog. https://www.irs.gov/credi...urchased-in-2023-or-after
Maar ja, zoals ik al zei, wanneer je curb weight en max payload bij elkaar op telt kom je boven de 3500kg uit wat zou betekenen dat je rijbewijs C1 nodig hebt voor deze wagen.

• spidertje
[...]

Heel herkenbaar, dit zal het heel goed kunnen zijn. OMG weer iets dat kaduk is of aan het gaan is….:(

• spidertje
Razwer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:39:
[...]

Zo leuk vind ik dit niet deze bingo…..

• amw82
  • Laatst online: 21:02
chaoscontrol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:08:

Ik heb het gemeld bij 30k beurt (niet uitgevoerd bij Hyundai dealer, maar bij onafhankelijke dealer aangezien LP dit wil). Geen idee wat ze eraan gedaan hebben, maar daarna geen last meer van gehad, waar ik daarvoor het bij iedere keer openen had.
cvanmansom schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:11:
[...]

De fix is eenvoudig zelf uit te voeren, ik heb meegekeken toen de dealer (Hilversum) het bij mij deed. Je gaat naar het menu waar je de opening instelt, volgens mij keuze uit 1, 2, 3, Maximaal en Handmatig. Daar stel je de opening van de achterklep in op 'Handmatig' (naam weet ik niet 100% zeker). Je opent de klep maximaal en vanaf dat moment houdt hij dit als stand vast.
Dit gaat om de stand, helpt toch niet tegen het automatisch sluiten direct na openen?

[Voor 29% gewijzigd door amw82 op 29-03-2023 17:50]

• spidertje
Razwer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Je hebt standaard al 5 jaar garantie. Mocht je van plan langer dan 5 jaar in de wagen te rijden is het overwegen waard.

[...]

https://www.hyundai.com/nl/modellen/IONIQ-5.html
Leugens!! Deze auto is echt niet met de hoogste kwaliteit in elkaar gezet. Kwalitatief is dit by far de slechtste auto die ik ooit in bezit heb gehad, en dat zijn er nogal wat geweest.

Mijn vorige Hyundai, Kona elec, zat vele vele malen beter in elkaar. Had ik namelijk geen issues mee behalve dan leeglopende accu na iets van 1.5jr.

Benieuwd wat het volgende gaat zijn dat er kaduk gaat, ik gok op de radarsensor voorzijde… dan is de Bingokaart compleet geloof ik 🥵🥵🥵

• spidertje
Razwer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:39:
[...]

Even getest, en idd als je de auto stand uitzet dan is het geluid helemaal weg. Wat weer een misere :(

• Razwer
wfveennl schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:09:
[...]

28 permanent en 33 signal.

• MyOniq
  • Laatst online: 09-05 19:42
PeMo1965 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ik heb met mijn Ioniq 5 al een keer mijn collega met een Kona op weg geholpen. Maar het gaat erg traag via de Granny lader en is dus echt een noodoplossing, tenzij je de hele avond en nacht gaat laden, maar dan krijg je een Smart misschien nog niet vol.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraag: wat voor Granny loader is dat op de foto? Ziet er anders uit dan de mijne, lijkt op een ouder model, maar werkt dus wel? Mijn loader (nieuw model dus) werkt met geen mogelijkheid met V2L, dus andere EV oploaden ho maar. Ook andere Granny loaders werken niet, foutmeldingen en klachten dat er geen randaarde aanwezig is. Kon dit probleem naspelen door een granny loader in een niet-randaarde stopcontact in te pluggen: gaf dezelde fouten. Dus heel benieuwd waarom de getoonde IONIQ5 naar Kona V2L wel werkt!

• ietsje
[quote]PeMo1965 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:06:
[...]

[Voor 85% gewijzigd door ietsje op 29-03-2023 21:17]

• ietsje
[quote]PeMo1965 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ik heb met mijn Ioniq 5 al een keer mijn collega met een Kona op weg geholpen. Maar het gaat erg traag via de Granny lader en is dus echt een noodoplossing, tenzij je de hele avond en nacht gaat laden, maar dan krijg je een Smart misschien nog niet vol."

Wat mooi dat dit lukte! :) Erg benieuwd dan waarom het met onze Smart én onze Nissan niet lukt. Overigens is een nacht opladen wel genoeg voor een Smart... zelfs als dat maar heel erg langzaam gaat. Daarom was deze oplossing van een 'rijdende batterij' ook zo mooi... Zouden we een ander type lader moeten hebben, dat niet "intelligent kijkt" of er wel randaarde aanwezig is? Bestaan die laders wel, en zijn die dan wel veilig? Valt me wel op dat de Ioniq alleen maar andere Hyundai's opladen (andere Ioniqs, óf Kona's)... Zou het dan beperkt zijn tot dat type auto alleen maar?? Als iemand ergens een Smart EQ of andere EV dan een Hyundai/Kia kan 'lenen' om dit eens mee te testen, zou ik jullie heel dankbaar zijn! :-) Want met de Nissan doet hij het dus ook al niet bij ons. We proberen er achter te komen of het aan onze Ioniq ligt, of aan alle andere auto's... :?

• Razwer
ietsje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:18:

Wat mooi dat dit lukte! :) Erg benieuwd dan waarom het met onze Smart én onze Nissan niet lukt. Overigens is een nacht opladen wel genoeg voor een Smart... zelfs als dat maar heel erg langzaam gaat. Daarom was deze oplossing van een 'rijdende batterij' ook zo mooi... Zouden we een ander type lader moeten hebben, dat niet "intelligent kijkt" of er wel randaarde aanwezig is? Bestaan die laders wel, en zijn die dan wel veilig? Valt me wel op dat de Ioniq alleen maar andere Hyundai's opladen (andere Ioniqs, óf Kona's)... Zou het dan beperkt zijn tot dat type auto alleen maar?? Als iemand ergens een Smart EQ of andere EV dan een Hyundai/Kia kan 'lenen' om dit eens mee te testen, zou ik jullie heel dankbaar zijn! :-) Want met de Nissan doet hij het dus ook al niet bij ons. We proberen er achter te komen of het aan onze Ioniq ligt, of aan alle andere auto's... :?
Ik heb V2L zelf niet geprobeerd maar "utility mode" (kampeer modus) moet aan staan (of gaat dat vanzelf?) alvorens dit functioneert wat ik heb begrepen?

[Voor 14% gewijzigd door Razwer op 29-03-2023 23:54]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: Hyundai IONIQ 6 Full Tour, Specs, Pricing, Range, & My First Impress...

Ik vind hem toch op veel vlakken tegenvallen.
Vooral de plastieke kwaliteit van de middenconsole.
Echt niets premium aan. Spijtig als je dan 65k betaald hebt.

De routeplanner is wel ruk, duurt minuten om een route te plannen en stelt AC laders voor. Omg.
Hyundai moet dit echt snel op punt krijgen.

Ze gaan toch in problemen komen met de verkoop tov een tesla 3/Y, die goedkoper, zuiniger en sneller is.

Ioniq 5 vind ik een originelere auto.

• PeMo1965
MyOniq schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:47:
[...]

Vraag: wat voor Granny loader is dat op de foto? Ziet er anders uit dan de mijne, lijkt op een ouder model, maar werkt dus wel? Mijn loader (nieuw model dus) werkt met geen mogelijkheid met V2L, dus andere EV oploaden ho maar. Ook andere Granny loaders werken niet, foutmeldingen en klachten dat er geen randaarde aanwezig is. Kon dit probleem naspelen door een granny loader in een niet-randaarde stopcontact in te pluggen: gaf dezelde fouten. Dus heel benieuwd waarom de getoonde IONIQ5 naar Kona V2L wel werkt!
Dit was de grannylader van de Kona, inpluggen en gelijk werken

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 10:56
spidertje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Leugens!! Deze auto is echt niet met de hoogste kwaliteit in elkaar gezet. Kwalitatief is dit by far de slechtste auto die ik ooit in bezit heb gehad, en dat zijn er nogal wat geweest.

Mijn vorige Hyundai, Kona elec, zat vele vele malen beter in elkaar. Had ik namelijk geen issues mee behalve dan leeglopende accu na iets van 1.5jr.

Benieuwd wat het volgende gaat zijn dat er kaduk gaat, ik gok op de radarsensor voorzijde… dan is de Bingokaart compleet geloof ik 🥵🥵🥵
wat is precies de leugen? 5 jaar garantie heb je gewoon, al valt er elke week wat van de auto omdat hij zo slecht is gebouwd, dan valt dat gewoon onder die garantie......ik beweer zeker niet dat het dan een leuke ervaring is, maar wel garantie. en als het een beetje meezit krijg je wel een degelijke leenauto die wel goed in elkaar zit....

het is al vaker gezegd, ik hoop dat je auto wordt gefixt, maar anders zou ik hem inruilen en weer terug gaan naar die fabuleuse kona

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

multipasser schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 01:22:
YouTube: Hyundai IONIQ 6 Full Tour, Specs, Pricing, Range, & My First Impress...

Ik vind hem toch op veel vlakken tegenvallen.
Vooral de plastieke kwaliteit van de middenconsole.
Echt niets premium aan. Spijtig als je dan 65k betaald hebt.

De routeplanner is wel ruk, duurt minuten om een route te plannen en stelt AC laders voor. Omg.
Hyundai moet dit echt snel op punt krijgen.

Ze gaan toch in problemen komen met de verkoop tov een tesla 3/Y, die goedkoper, zuiniger en sneller is.

Ioniq 5 vind ik een originelere auto.
Hij heeft dezelfde materialen als de Ioniq 5, dus dat zou je dan ook slecht moeten vinden. Andere youtubers vinden de kwaliteit van de materialen wel goed, dus het is de mening van deze ene persoon. Verder is de navigatie op Duitse of Franse video's helemaal niet zo langzaam, dus het heeft wellicht te maken met de internet verbinding of het bepalen van de laadstops (in de USA zijn helemaal niet veel DC chargers voorhanden). Je kan ook de laders filteren op de laadsnelheid, dus je kan de AC en 50kW laders er gewoon uit filteren. Een Tesla 3 heeft niet eens een dashboard, hoe slecht kun je het krijgen qua ergonomie? De verining in de Tesla is ook nog eens super hard, totaal niet comfortabel. Ik snap wel dat als je nu een Ioniq 6 besteld je hem pas tegen eind 2024 krijgt en je een Tesla 3 zo op kunt halen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Hein66
  • Laatst online: 17:34
Ioniq 5 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:45:
Sinds vanmiddag werkt de ruitenwissers niet meer in auto stand. Als ik hem uit zet en dan weer op auto gaat die 1 keer aan daarna blijft het stil....
Iemand tips?
Ik heb het ook gehad. Uiteindelijk is de regensensor vervangen.

• PhilippeJoris
spidertje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Is er ergens een lijst van BINGO punten die fout kunnen gaan?

Ik heb al:

1. Laad enkel HPC (ICCU)
2. 12V ontlading (ICCU of Blue Link)
3. Krakende achterklep
4. Defecte frontradar
5. Vierkante wielen
6. LFA (SW & HW update)
7. Fluittoon tussen 30 en 50 kmh (electronische waterpomp)
8. Zombie Mode
9. ...

Begint al aardig op te lopen qua lijst :-(

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nav punt 4....vaak Zombie mode, Niet in voor of achteruit te krijgen en ook niet meer 'uit'.

Gisteren was het zo erg dat ik tot 2x toe achter elkaar de minpool van de 12V accu los heb moeten maken voor we eindelijk op pad konden.

3000Wp op 't dak

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

kor952 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:03:
Nav punt 4....vaak Zombie mode, Niet in voor of achteruit te krijgen en ook niet meer 'uit'.

Gisteren was het zo erg dat ik tot 2x toe achter elkaar de minpool van de 12V accu los heb moeten maken voor we eindelijk op pad konden.
Ben toch ff benieuwd: probeer je ook wel eens 'mijn' methode?
1) auto uitzetten en in de auto blijven zitten
2) deuren op slot door drukken op de sleutel
3) even wachten en dan deuren van slot via de sleutel
4) deur open doen
5) auto starten.
Bij de enkele keer Zombie die ik heb (auto aanlaten tijdens snelladen) is dit afdoende.
maar ja....ik krijg hem dan nog wel uit. Zo erg Zombie is het dan ook weer niet.

[Voor 5% gewijzigd door jrk op 30-03-2023 11:13]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

jrk schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Ben toch ff benieuwd: probeer je ook wel eens 'mijn' methode?
1) auto uitzetten en in de auto blijven zitten
2) deuren op slot door drukken op de sleutel
3) even wachten en dan deuren van slot via de sleutel
4) deur open doen
5) auto starten.
Bij de enkele keer Zombie die ik heb (auto aanlaten tijdens snelladen) is dit afdoende.
maar ja....ik krijg hem dan nog wel uit. Zo erg Zombie is het dan ook weer niet.
Dat gaat bij mij al fout bij punt 2 want ik krijg hem niet op slot met de sleutel, overigens wel via de app.
Net de garage gesproken en die vermoeden een (bijna) lege sleutel batterij.

3000Wp op 't dak

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

PhilippeJoris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Is er ergens een lijst van BINGO punten die fout kunnen gaan?

Ik heb al:

1. Laad enkel HPC (ICCU)
2. 12V ontlading (ICCU of Blue Link)
3. Krakende achterklep
4. Defecte frontradar
5. Vierkante wielen
6. LFA (SW & HW update)
7. Fluittoon tussen 30 en 50 kmh (electronische waterpomp)
8. Zombie Mode
9. ...

Begint al aardig op te lopen qua lijst :-(
Eh....zullen we deze kant van het forum weer niet op gaan? Dit weten we allemaal, is allemaal hier al heel veel gedeeld en velen van ons hebben hier al eens mee te maken gehad. Laten we dit hier positief houden en elkaar vooral helpen met tips en trucs en het delen van wetenswaardigheden en nieuws.

[Voor 52% gewijzigd door jrk op 30-03-2023 11:27]

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 21:52
kor952 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Dat gaat bij mij al fout bij punt 2 want ik krijg hem niet op slot met de sleutel, overigens wel via de app.
Net de garage gesproken en die vermoeden een (bijna) lege sleutel batterij.
Kijken of de reservesleutel wel werkt, dan weet je snel genoeg of de batterij van de andere sleutel leeg is.
Blijft toch apart die zombie mode, dacht dat ze ondertussen erachter waren wat het probleem was.
Zelf gelukkig maar 1x meegemaakt na snelladen, had de auto aanlaten staan tijdens het laden vanwege de kou. Toen moest ik echt alles uitzetten en na 10 minuten kon ik alsnog wegrijden.

[Voor 25% gewijzigd door Stephan_haarlem op 30-03-2023 12:08]

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-06 11:02
Begrijp ik goed dat met snelladen (Fastned) de auto uit moet staan voor je begint met laden? Ik had gehoopt dat de zombie mode verleden tijd was?
Pagina: 1 ... 155 ... 169 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee