Acties:
  • +2Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06 16:35
Weer een nieuwe ervaring gehad afgelopen weekend met terugrijden vanuit Oostenrijk over de autobahn. Auto nam plots vermogen terug, na 30 minuten 170+ te hebben gereden. Auto gaf geen waarschuwing of foutmelding, maar het gaspedaal was sponsig en snelheid kwam niet meer boven de 150.

Via de OBD-plug kon ik zien dat de max accutemperatuur op 50 graden zat, coolant temperatuur was 80 graden. Het maximale vermogen dat de auto gaf was gelimiteerd op de 60kw. Dit alles bij een buitentemperatuur van slechts 15 graden.

Voor de autobahn zijn ze dus niet helemaal gemaakt. ;) (verbruik was tevens 45kw/100km, dus erg lang houd je het sowieso niet vol :+ )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:06
wim1955 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:13:
Zijn er al mensen met gemiddelde verbruikscijfers van 1 of 2 weken terug....met redelijke bagage(kar)? In mei willen we naar oostenrijk met een vouwwagen erachter, gewicht bijna 750 kg,, maar kan nergens cijfers vinden van mensen die soortgelijks (vouwwagen of bagagekarretje) gedaan hebben.... verbruik of max afstand? ik hoop toch > 300 km RWD met 77 kW pakket is haalbaar ?(ivm plannen laadstops.)
Wij hebben vorige zomer trip gedaan naar Zuidwest Frankrijk met Ioniq 5 (RWD 73 kWh Connect+) met vouwwagen. Prima meegevallen.

Heenweg: 1.245 km, verbruik van 22,1 kWh/100km
Terugweg: 1.405 km, verbruik van 22,0 kWh/100km

Behoorlijk constant dus over hele heen- en terugweg. Hierbij hebben we, waar mogelijk, snelweg gereden met een max. snelheid van zo'n 110 km/h. Op een volle accu betekent dit voor mijn auto (73 kWh) dus zo'n 320 km, voor jou met 77 kWh zal dit iets verder zijn. Met vrijwel enkel Ionity laders is het ons zonder problemen gelukt om iedere 200 tot 250 km te stoppen om te laden. Grootste 'probleem' waar we tegenaan liepen was dat laden te snel ging om rustig te lunchen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:57
simplemouse schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:39:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Na het ophalen vandaag wat dingen gedaan.

Alle ramen met turtle clear view behandeld.
Matt zwarte emblem covers geplaatst, led lampjes geplaats onder zonneklep en in de achterbak.

Spulletjes een plekje gegeven, nood hamers gemonteerd (dealer vergeten....), Door een berg instellingen heen gelopen en lekker gereden.

Helaas mogelijk last van vierkante wielen:( bij 95+ heb ik een behoorlijke trilling in het stuur. Kijk het een paar dagen aan maar al melding gemaakt bij de dealer.

Oja en misschien wel het belangrijkste de reparatie set in een dubbele seal bag ingepakt
Waar heb je de noodhamers gemonteerd?
Ik kan zo 1-2-3 geen goede plek vinden.
Je moet er ook nog bij kunnen als je op zijn kop in de auto “hangt “….

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

Gallus

Cheesy

HappyBart schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Wij hebben vorige zomer trip gedaan naar Zuidwest Frankrijk met Ioniq 5 (RWD 73 kWh Connect+) met vouwwagen. Prima meegevallen.

Heenweg: 1.245 km, verbruik van 22,1 kWh/100km
Terugweg: 1.405 km, verbruik van 22,0 kWh/100km

Behoorlijk constant dus over hele heen- en terugweg. Hierbij hebben we, waar mogelijk, snelweg gereden met een max. snelheid van zo'n 110 km/h. Op een volle accu betekent dit voor mijn auto (73 kWh) dus zo'n 320 km, voor jou met 77 kWh zal dit iets verder zijn. Met vrijwel enkel Ionity laders is het ons zonder problemen gelukt om iedere 200 tot 250 km te stoppen om te laden. Grootste 'probleem' waar we tegenaan liepen was dat laden te snel ging om rustig te lunchen :P
Heb je vaak de vouwwagen moeten afkoppelen en in een parkeervak moeten duwen? Hoe heb je dat ervaren?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 22:50
repmeer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:27:
[...]

Volgens mij is dat niet nodig omdat de sleutels op zichzelf als bescherm zijn tegen de zgn. relayattack
Heb je hier een bron van?
Mijn gok is dat ze misschien beschermd zijn tegen een vorm van relay attack maar het blijft een kat-en-muis spel waarbij het uiteindelijk doel is dat de fob denkt met de auto te communiceren en visa versa.

Bij EVM kaarten is dit ook mogelijk, dus waarom niet bij auto`s? bron

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CharlieBulldog
Richard.v.Naam schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Heb je hier een bron van?
Mijn gok is dat ze misschien beschermd zijn tegen een vorm van relay attack maar het blijft een kat-en-muis spel waarbij het uiteindelijk doel is dat de fob denkt met de auto te communiceren en visa versa.

Bij EVM kaarten is dit ook mogelijk, dus waarom niet bij auto`s? bron
Wat betreft de relay attack: dat staat gewoon in de handleiding, hoofdstuk 5.5

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:02
CharlieBulldog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Waar heb je de noodhamers gemonteerd?
Ik kan zo 1-2-3 geen goede plek vinden.
Je moet er ook nog bij kunnen als je op zijn kop in de auto “hangt “….
In de deur vakken, de beugels die er bij zitten kunnen alleen hier gebruikt worden.
In alle autos die ik heb gehad zaten ze hier, niet geprobeerd als ik op z'n kop hang of ik er nog bij kan.
Maar het is beter dan in het handschoenenkastje.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 11:34

jrk

IONIQ5 rijder

Zonnekamp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Een week zonder werkende frontradar lees ik. En nu doet ie het weer of is deze vervangen? want ik wacht al 7 weken en er is nog geen enkel zicht op de levering van een frontradar..
van maandag t/m vrijdagmiddag niet gedaan (de bekende melding in de scherm en ook uitgelezen met carscanner C1620). Mogelijk is het begonnen met slecht weer-omstandigheden. Ik heb dit wel eens vaker gehad en dan is het bij beter weer goed. In dit geval bleef hij het dus niet doen. Eigenlijk tegen beter weten in van de accu even -/- pool losgehaald met sleutel 10 en na even wachten weer aangesloten en gaan rijden. Na ongeveer 10km deed ie het weer. Géén idee wat nu echt de oorzaak en ook de oplossing was, maar hij doet het weer. We zijn inmiddels anderhalve week verder en hij doet het nog steeds. Mocht je hier tegen aanlopen dus: je kunt altijd even proberen de accu los te halen. Baat het niet, dan schaadt het niet!

[Voor 22% gewijzigd door jrk op 22-03-2023 11:01]

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:19
wim1955 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:13:
Zijn er al mensen met gemiddelde verbruikscijfers van 1 of 2 weken terug....met redelijke bagage(kar)? In mei willen we naar oostenrijk met een vouwwagen erachter, gewicht bijna 750 kg,, maar kan nergens cijfers vinden van mensen die soortgelijks (vouwwagen of bagagekarretje) gedaan hebben.... verbruik of max afstand? ik hoop toch > 300 km RWD met 77 kW pakket is haalbaar ?(ivm plannen laadstops.)
zie mijn post met trip met aanhanger naar italie:
Motorfret in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:17
MBam schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:07:
Weer een nieuwe ervaring gehad afgelopen weekend met terugrijden vanuit Oostenrijk over de autobahn. Auto nam plots vermogen terug, na 30 minuten 170+ te hebben gereden. Auto gaf geen waarschuwing of foutmelding, maar het gaspedaal was sponsig en snelheid kwam niet meer boven de 150.

Via de OBD-plug kon ik zien dat de max accutemperatuur op 50 graden zat, coolant temperatuur was 80 graden. Het maximale vermogen dat de auto gaf was gelimiteerd op de 60kw. Dit alles bij een buitentemperatuur van slechts 15 graden.

Voor de autobahn zijn ze dus niet helemaal gemaakt. ;) (verbruik was tevens 45kw/100km, dus erg lang houd je het sowieso niet vol :+ )
Dat fenomeen is eerder gesignaleerd op Youtube. Na veelvuldig snelladen op 1 dag (zomer), merkte sommige bestuurders dat het vermogen tergeschroefd werd totdat de temperatuur van de accu weer op orde was.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 22:56
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:06:
hmmm, zojuist even met de dealer gebeld ivm de onderhoudsbeurt morgen wat de schade gaat zijn, ik kreeg 322,- te horen. als ik kijk op de hyundai site (https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html) dan staat daar een adviesprijs van 163,- (afhankelijk van leeftijd en kilometerstand uiteraard). nu is dit natuurlijk de 1e beurt, dus ik vind dat best een groot verschil. wat zijn de prijzen die door jullie betaald zijn??
Ik heb het even nagekeken.
Circa 225,00 voor de 30k beurt en 175,00 voor de 60k beurt.
In beide gevallen had ik zelf het interieurfilter al vervangen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:06
Gallus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:37:
[...]

Heb je vaak de vouwwagen moeten afkoppelen en in een parkeervak moeten duwen? Hoe heb je dat ervaren?
Ja dat wel... gaat gelukkig wel redelijk makkelijk met vouwwagen. Kan me voorstellen dat voor mensen met caravan dit wel echt een issue is. Gelukkig zijn er ook wel plekken waar het wel lukt om aangekoppeld te blijven...

• Richard.v.Naam
CharlieBulldog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]
Ja, window of opportunity wordt hiermee kleiner, maar relayattack is nog steeds mogelijk. Buitenshuis lijkt mij de kans dan weer groter, bijvoorbeeld bij een grote parkeergarage.
Hoe dan ook; mijn originele vraag ging over aanpassingen in en rondom de woning. De maatregel van Hyundai maakt het criminelen wel moeilijker op deze manier. Bedankt Hyundai! _/-\o_

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Richard.v.Naam schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:17:
[...]

mijn originele vraag ging over aanpassingen in en rondom de woning.
Ik bewaar mijn keyless sleutels al jaren in een stalen 7.62mm munitiekist van de IDF. Of dat werkt, geen idee, maar het ziet er wel tof uit 8)

[Voor 35% gewijzigd door Razwer op 22-03-2023 11:48]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Connect+ in de kleur Digital Teal. Al wat km's gemaakt met een flinke smile op m'n gezicht :-)

Wat wel tegenviel was bij de aflevering al meteen schade te moeten constateren. Op de achterklep dichtbij het logo een cluster van haarkrasjes en 3 'putjes' in de lak. De dealer baalde ontzettend dat ze het zelf niet hadden gezien. Heb 'm wel mee naar huis genomen met de afspraak dat het opgelost ging worden.

Afgelopen zondag merkte ik tijdens het rijden op 100-110 km dat het stuur ging schudden/trillen. Mogelijk toch iets met de wielen of banden niet goed. Ik las eerder hier op Tweakers dat het iets te maken kan hebben met het vastsjorren tijdens transport. In ieder geval niet acceptabel voor een gloednieuwe auto vind ik.

De dealer is vanochtend de auto thuis komen ophalen om naar de schade te kijken en ook naar het schudden van het stuur.

Heb zelf veel berichten gezien over diefstallen van auto's met keyless entry dus ik heb voor de zekerheid de sleutel van de IONIQ in een 'faraday' doosje liggen met deksel. Slaap ik toch iets rustiger van.

• ruledylan
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03 17:14
Hoi,

Ik heb ongeveer 7.000 km gereden met mijn I5 en sinds vorige week maakt de auto enorm veel lawaai in de kofferruimte bij oneffenheden in de weg. Dit is plots ontstaan en ik heb alles verwijderd wat los zat in de kofferbak, maar het geluid blijft. Om te testen heb ik even gereden met een open achterklep en dan is dit geluid er niet. Het geluid lijkt op plastiek die op elkaar geperst is, vrij storend.
Iemand een idee of advies ?

Groeten !

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 10:38
Kort vraagje. Er is een hoop gezegd over de geluidskwaliteit van zowel het standaard als het Bose geluidsysteem. Dus in mijn zoektocht naar een mooie 2e hands Ioniq 5 was mijn vraag: In het geval dat ik waarschijnlijk toch ooit het systeem ga upgraden, is het de moeite om nu al te filteren op I5's met het Bose systeem? Ik bedoel het zo: stel ik wil 'betere geluidskwaliteit dan Bose', is het net zo eenvoudig om het standaard systeem te upgraden door een betere versterker en een subwoofer toe te voegen bijvoorbeeld als dat het is om het Bose systeem te verbeteren? En is de uiteindelijke kwaliteit dan vergelijkbaar? Maw. zijn de Bose speakers in de deur hoorbaar beter dan die van Hyundai zelf? En is er wellicht iemand hier die het standaard systeem heeft weten te upgraden naar een mooie set?

Vroeg het me ook af omdat ik de plaatsing van de Bose subwoofer wat onhandig vind (maakt de kofferbakruimte onder de valse vloer toch wel erg klein), en vroeg me daarom (ook) af of er alternatieve locaties voor een (3rd party) subwoofer zijn te bedenken? Las ik hier in het forum nou iets over eentje voor onder de achterbank?

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:14
jrk schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:02:
[...]

van maandag t/m vrijdagmiddag niet gedaan (de bekende melding in de scherm en ook uitgelezen met carscanner C1620). Mogelijk is het begonnen met slecht weer-omstandigheden. Ik heb dit wel eens vaker gehad en dan is het bij beter weer goed. In dit geval bleef hij het dus niet doen. Eigenlijk tegen beter weten in van de accu even -/- pool losgehaald met sleutel 10 en na even wachten weer aangesloten en gaan rijden. Na ongeveer 10km deed ie het weer. Géén idee wat nu echt de oorzaak en ook de oplossing was, maar hij doet het weer. We zijn inmiddels anderhalve week verder en hij doet het nog steeds. Mocht je hier tegen aanlopen dus: je kunt altijd even proberen de accu los te halen. Baat het niet, dan schaadt het niet!
Helaas helpt dit niet bij mij, ik zal moeten wachten op een nieuwe..

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 17:45
ruledylan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55:
Hoi,

Ik heb ongeveer 7.000 km gereden met mijn I5 en sinds vorige week maakt de auto enorm veel lawaai in de kofferruimte bij oneffenheden in de weg. Dit is plots ontstaan en ik heb alles verwijderd wat los zat in de kofferbak, maar het geluid blijft. Om te testen heb ik even gereden met een open achterklep en dan is dit geluid er niet. Het geluid lijkt op plastiek die op elkaar geperst is, vrij storend.

Groeten !
Probeer het eerst eens met wat isolatietape op de beugel die de achterklep”vasthoudt”. Ik vermoed dat het je achterklep is namelijk, standaard bij een HI5. Als het gerammel dan weg is die klep even goed afstellen en de isolatietape mooi laten zitten :)

• Beeveetee
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-05 11:44
Hallo allemaal! Ik ga binnenkort een Ioniq5 bestellen en heb de afgelopen tijd druk meegelezen op dit forum. Bedankt voor alle tips en ervaringen!!

Ik twijfel op dit moment heel erg tussen de Connect en de Connect +. Een aantal extra's zijn nice to have, maar de warmtepomp en voorvewarming twijfel ik heel erg over. De enige keer wanneer ik echt lange afstanden ga rijden is in de zomer (op vakantie naar het zuiden). Heeft de warmtepomp dan nog steeds toegevoegde waarde? Mij lijkt niet veel...

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 14:58

Cozm0

Unf!

eswa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:58:
Kort vraagje. Er is een hoop gezegd over de geluidskwaliteit van zowel het standaard als het Bose geluidsysteem. Dus in mijn zoektocht naar een mooie 2e hands Ioniq 5 was mijn vraag: In het geval dat ik waarschijnlijk toch ooit het systeem ga upgraden, is het de moeite om nu al te filteren op I5's met het Bose systeem? Ik bedoel het zo: stel ik wil 'betere geluidskwaliteit dan Bose', is het net zo eenvoudig om het standaard systeem te upgraden door een betere versterker en een subwoofer toe te voegen bijvoorbeeld als dat het is om het Bose systeem te verbeteren? En is de uiteindelijke kwaliteit dan vergelijkbaar? Maw. zijn de Bose speakers in de deur hoorbaar beter dan die van Hyundai zelf? En is er wellicht iemand hier die het standaard systeem heeft weten te upgraden naar een mooie set?
Er is nogal wat kritiek op de kwaliteit van de Bose speakers in de Ionic 5. Ik heb de Style met de standaard speakers en die klinken echt niet lullig. Tip van het forum was hoog en laag twee punten in de plus zetten. Heb jaren geleden een Renault Megane met Bose speakers gehad waar ik zeker niet over te spreken was.

[Voor 11% gewijzigd door Cozm0 op 22-03-2023 12:56]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Beeveetee schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:50:
Hallo allemaal! Ik ga binnenkort een Ioniq5 bestellen en heb de afgelopen tijd druk meegelezen op dit forum. Bedankt voor alle tips en ervaringen!!

Ik twijfel op dit moment heel erg tussen de Connect en de Connect +. Een aantal extra's zijn nice to have, maar de warmtepomp en voorvewarming twijfel ik heel erg over. De enige keer wanneer ik echt lange afstanden ga rijden is in de zomer (op vakantie naar het zuiden). Heeft de warmtepomp dan nog steeds toegevoegde waarde? Mij lijkt niet veel...
Zoals ik hem begreep is de WP altijd nodig, speciaal effectief voor korte ritjes als je vaak de hele cabine moet opwarmen. Met de ouderwetse gloeispiraal verwarming kost dat veel meer energie dan met de WP. Ander voordeel dat ik heb gemerkt is dat de auto in 2 minuten warm is, maar dat zou met de gloeispiraal gelijk kunnen zijn.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:52
Cozm0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Er is nogal wat kritiek op de kwaliteit van de Bose speakers in de Ionic 5. Ik heb de Style met de standaard speakers en die klinken echt niet lullig. Tip van het forum was hoog en laag twee punten in de plus zetten. Heb jaren geleden een Renault Megane met Bose speakers gehad waar ik zeker niet over te spreken was.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik kom zelf vanuit een Peugeot 5008 met Focal speakers en die vond ik beduidend beter klinken dan het Bose speakers in de Ioniq 5.
Laatst in een Ioniq 6 Connect gereden zonder Bose en vond het eigenlijk net zo goed/slecht klinken als in de Ioniq 5 met Bose.
Nu heb ik zelf het volume nooit zo hard staan, het is voor mij meer dat ik een relaxed deuntje op de achtergrond heb tijdens het rijden.

• spidertje
Stephan_haarlem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik kom zelf vanuit een Peugeot 5008 met Focal speakers en die vond ik beduidend beter klinken dan het Bose speakers in de Ioniq 5.
Laatst in een Ioniq 6 Connect gereden zonder Bose en vond het eigenlijk net zo goed/slecht klinken als in de Ioniq 5 met Bose.
Nu heb ik zelf het volume nooit zo hard staan, het is voor mij meer dat ik een relaxed deuntje op de achtergrond heb tijdens het rijden.
De speakers zijn nog niet eens zo heel erg slecht, sub is wat ad kleine kant de versterker is helaas vrij matig en deuren zijn niet echt mooi gedempt. Als je versterker vervangt en deuren dempt maakt het denk ik al veel verschil. Uiteraard als Je de speakers vervangt door bv Focal setjes maak je nog een flinke stap vooruit :)

• joppegroot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
simplemouse schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:39:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Na het ophalen vandaag wat dingen gedaan.

Alle ramen met turtle clear view behandeld.
Matt zwarte emblem covers geplaatst, led lampjes geplaats onder zonneklep en in de achterbak.

Spulletjes een plekje gegeven, nood hamers gemonteerd (dealer vergeten....), Door een berg instellingen heen gelopen en lekker gereden.

Helaas mogelijk last van vierkante wielen:( bij 95+ heb ik een behoorlijke trilling in het stuur. Kijk het een paar dagen aan maar al melding gemaakt bij de dealer.

Oja en misschien wel het belangrijkste de reparatie set in een dubbele seal bag ingepakt
Mooi, die logo’s! Mag ik vragen waar jij ze vandaan hebt? Ik had een stel besteld, maar deze waren dermate slecht afgewerkt dat ik nog zoek naar een alternatief…

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:29
...........
Helemaal waar.....Sterker nog, dan is de warmtepomp zonde van je geld. Toen ik de HI5 bestelde heeft de dealer prima met mij meegedacht, en zelfs afgeraden om hem te nemen, aangezien ik ook twijfelde tussen connect met wp, of connect+.

Ik woon in het midden van het land, en al mijn familieleden, vrienden en bekende wonen allemaal binnen 180 km van mijn huis. Ik kreeg de auto in okt 2022, en heb nog nooit aan de snellader gezeten, en toch al 9000 km erop zitten. Een keer even aan de snellader om te kijken of de pas werkt, en het laden werkt, want in de zomer ga ik ermee naar Oostenrijk, italie etc. Dus de dealer gaf mij aan dat ik die WP niet nodig had, en ben dus voor alleen de connect gegaan, zonder WP. En tot nu toe geen seconde spijt, want nog geen enkele keer de WP gemist. De WP heb je nooit echt nodig in Nederland, behalve als je haast hebt, en snel wilt laden bij -10C, en je bent een km vreter (> 400 km / dag dagelijks). Maar de huidige manier van accupakket opwarmen is ook naadje.....ik zou dan een aan/uit knopje willen, want onder de 25% werkt het ook niet... 8)7

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:19
@Gallus @HappyBart

ik maak vaak een foto voor de socials en tag dan de betreffende laadpaal aanbieder in de foto, zodat ze er iig op gewezen worden dat er ook auto's zijn met trekhaak en eenhanger..(en er een soort van bewustzijn gecreëerd wordt)

@Beeveetee
ik heb ook een Connect zonder warmtepomp, nog geen moment gemist.
ik ga er ook niet mee op wintersport o.i.d.
interieur is ook binnen 2 min warm.

[Voor 34% gewijzigd door Motorfret op 22-03-2023 13:52]

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• simplemouse
joppegroot schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Mooi, die logo’s! Mag ik vragen waar jij ze vandaan hebt? Ik had een stel besteld, maar deze waren dermate slecht afgewerkt dat ik nog zoek naar een alternatief…
Ik kwam glossy versie tegen op Ebay.
na wat mailen gaf hij aan dat hij ze ook in mat zwart kan doen.

Van: oneshotstrike@t-online.de

Hello Eric,

Thank you for your interest.
You can order directly from us.
The price would be 52€ plus 9€ shipping in Europe. Total price 61€

The set includes:

1 x Emblem Cover Front (black matt)
1 x Emblem Cover Rear (black matt)
1 x Siliconsyring for install
1 x Manual

After Payment you´ll get your Invoice and tracking number via email.
You have a one year guarantee.

As a payment method you can choose between PayPal and bank transfer.

best regards
Thomas Makselon
______________________________________________________________________________________________________

Makselon Thomas
Tannenstraße 16
84130 Dingolfing

Telefon Mobil: +49 151 64035xxxx
eMail: makselonthomas@t-online.de

Steuernummer: 110/247/70186
Ust-IdNr.: DE309092105

Kontodaten:
Sparksse Niederbayern-Mitte
IBAN: DE78 7425 0000 0040 9774 80
SWIFT-BIC: BYLADEM1SRG

PayPal-Zahlungen:
PayPal-Adresse: oneshotstrike@t-online.de

ik heb er €54 voor betaald geen idee meer waarom niet de €61

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:02
simplemouse schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Ik kwam glossy versie tegen op Ebay.
na wat mailen gaf hij aan dat hij ze ook in mat zwart kan doen.

Van: oneshotstrike@t-online.de

Hello Eric,

Thank you for your interest.
You can order directly from us.
The price would be 52€ plus 9€ shipping in Europe. Total price 61€

The set includes:

1 x Emblem Cover Front (black matt)
1 x Emblem Cover Rear (black matt)
1 x Siliconsyring for install
1 x Manual

After Payment you´ll get your Invoice and tracking number via email.
You have a one year guarantee.

As a payment method you can choose between PayPal and bank transfer.

best regards
Thomas Makselon
______________________________________________________________________________________________________

Makselon Thomas
Tannenstraße 16
84130 Dingolfing

Telefon Mobil: +49 151 64035xxxx
eMail: makselonthomas@t-online.de

Steuernummer: 110/247/70186
Ust-IdNr.: DE309092105

Kontodaten:
Sparksse Niederbayern-Mitte
IBAN: DE78 7425 0000 0040 9774 80
SWIFT-BIC: BYLADEM1SRG

PayPal-Zahlungen:
PayPal-Adresse: oneshotstrike@t-online.de

ik heb er €54 voor betaald geen idee meer waarom niet de €61
Die heb ik ook in matzwart bij zelfde verkoper gekocht en ben zeer tevreden!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 08:02

Voor mij is de HUD echt wel het ding welke ik niet zou willen missen dus alleen daarom zou ik al voor de Connect+ gaan. En de warmtewerende voorruit is ook heel fijn want zelfs met 30C buiten was het stuur en dashboard niet bloedheet.

Verder geeft de waterpomp ook een wat lager verbruik met de verwarming. Ik laad ook eigenlijk nooit op de snelweg en heb er verder dus ook weinig aan maar met vakantie vind ik het wel waard om 3 keer 18mn te wachten in plaats van 3 keer 50min. De andere opties van het Connect+ pakket daar geniet ik wel heel erg van.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Zo...vandaag de ICCU vernieuwd. Eindelijk weer thuis laden. Werd de snellader toch wel zat.
Wachttijd van 7 februari t/m 22 maart dus. Dus voor iedereen die hier ook mee te maken heeft. Het is niet geheel hopeloos, maar 't duurt wel ff!

ook nog ff gevraagd of ze de koplampen nog eens wilden bijstellen, want soms knippert er iemand en altijd valt de lichtopbrengst een beetje tegen op een plattelandsweg....

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:21
Rugby82 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Voor mij is de HUD echt wel het ding welke ik niet zou willen missen dus alleen daarom zou ik al voor de Connect+ gaan.
Hier sluit ik mij volledig bij aan, ook al heb ik mijn I5 nog niet. Huidige auto heeft ook een HUD en zou niet meer zonder willen!

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Ioniqi
  • Laatst online: 18:27
ruledylan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55:
Hoi,

Groeten !
Is het een soort ratelend geluid vanuit de kofferruimte? Ik had hier ook last van, bij mij heeft dit gewerkt:
https://www.ioniqforum.co....42388/page-2#post-535512

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb dezelfde overweging moeten maken voor de Ioniq 6. De warmtepomp zorgt voor ca 25% minder bereik in de winter tov zonder warmtepomp zit je rond de 33% minder bereik. Voor mij persoonlijk (en met het enorme bereik van de Ioniq 6) maak ik me niet zo zeer zorgen om de afname in bereik, 400 km in de winter is nog steeds best veel. Met mijn huidige EV sta ik vrijwel nooit aan de snellader en als je alleen in de zomer lange afstanden rijdt, dan zou je nog steeds aardige laadsnelheden moeten halen. De accu moet gewoon boven de 25C zijn voordat je 200+ kW haalt. De Ioniq 5 heeft ook pas sinds een paar maanden de mogelijkheid tot accu pre-heating, dus al die tijd heeft men gereden zonder. Dus ik heb besloten om geld te besparen en de auto zonder warmtepomp en pre-heating te bestellen. Ook al vindt ik eigenlijk dat dit standaard zou moeten zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

Gallus

Cheesy

Motorfret schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:45:
@Gallus @HappyBart

ik maak vaak een foto voor de socials en tag dan de betreffende laadpaal aanbieder in de foto, zodat ze er iig op gewezen worden dat er ook auto's zijn met trekhaak en eenhanger..(en er een soort van bewustzijn gecreëerd wordt)

@Beeveetee
ik heb ook een Connect zonder warmtepomp, nog geen moment gemist.
ik ga er ook niet mee op wintersport o.i.d.
interieur is ook binnen 2 min warm.
Je zou ergens een overzicht moeten hebben met laadpunten die 'aanhanger vriendelijk' zijn. Bij voorkeur een initiatief waarbij gebruikers dit zelf aan kunnen geven. Of bestaat dit al? Zou een mooie service zijn voor de ANWB. ;)

Ik neem eind van de maand een I5 over van een collega en twijfel stiekem nog of ik voor de zomervakantie naar Zuid-Frankrijk (met vouwwagen) even een andere auto moet regelen. Ik zie er echter ook wel het avontuur van in om het volledig elektrisch te doen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 10:56
WilliamGeluk schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb het even nagekeken.
Circa 225,00 voor de 30k beurt en 175,00 voor de 60k beurt.
In beide gevallen had ik zelf het interieurfilter al vervangen.
Dat zijn wel erg fijne prijzen, kan mij niet voorstellen dat het prijsverschil in het wisselen het filter zit.

ik heb dus gisteren wat meer af moeten tikken. de LFA sticker aanpassig is wel echt een opluchting trouwens, het rijd nu nog ontspannener dan eerst, stuurtje staat strak in het midden. helaas trok de auto nog wel een keer naar de linker doorgetrokken streep op een recht stuk snelweg (dat de LKA begon te piepen dat ik van de weg af reed..... 8)7 ) blijf dat toch wel een vreemd fenomeen vinden

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 10:38
spidertje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:03:
[...]

De speakers zijn nog niet eens zo heel erg slecht, sub is wat ad kleine kant de versterker is helaas vrij matig en deuren zijn niet echt mooi gedempt. Als je versterker vervangt en deuren dempt maakt het denk ik al veel verschil. Uiteraard als Je de speakers vervangt door bv Focal setjes maak je nog een flinke stap vooruit :)
Thanks voor de antwoorden! Komt overeen met wat ik al dacht en gelezen heb. Dus met een betere versterker en misschien de toevoeging van een sub op het standaard setje ben je aan een heel end. Weet iemand of er dan mogelijkheid is om de sub ergens anders te plaatsen?
Wellicht dat ik wegens anders vereisten toch wel in de Bose versie beland, maar dan weet ik het iig als geldbesparende optie in het begin.

• L.Hou
  • Laatst online: 23:18
Gallus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Je zou ergens een overzicht moeten hebben met laadpunten die 'aanhanger vriendelijk' zijn. Bij voorkeur een initiatief waarbij gebruikers dit zelf aan kunnen geven. Of bestaat dit al? Zou een mooie service zijn voor de ANWB. ;)

Ik neem eind van de maand een I5 over van een collega en twijfel stiekem nog of ik voor de zomervakantie naar Zuid-Frankrijk (met vouwwagen) even een andere auto moet regelen. Ik zie er echter ook wel het avontuur van in om het volledig elektrisch te doen.
Kom op! Als ik het met 1600kg kan, kan jij het ook. :)

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-06 16:20
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:27:
[...]

Dat zijn wel erg fijne prijzen, kan mij niet voorstellen dat het prijsverschil in het wisselen het filter zit.

ik heb dus gisteren wat meer af moeten tikken. de LFA sticker aanpassig is wel echt een opluchting trouwens, het rijd nu nog ontspannener dan eerst, stuurtje staat strak in het midden. helaas trok de auto nog wel een keer naar de linker doorgetrokken streep op een recht stuk snelweg (dat de LKA begon te piepen dat ik van de weg af reed..... 8)7 ) blijf dat toch wel een vreemd fenomeen vinden
Mogelijk zit het verschil in het verversen van de remvloeistof. Die moet elke 2 jaar ververst worden, dus als je 30k per jaar rijdt hoef je die pas bij 60k te verwisselen.

• Tiggy80
nietwijk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:02:
[...]

Mogelijk zit het verschil in het verversen van de remvloeistof. Die moet elke 2 jaar ververst worden, dus als je 30k per jaar rijdt hoef je die pas bij 60k te verwisselen.
mogelijk, maar dag zou william dat toch bij zijn 60k beurt wel hebben gehad, als ik mij niet vergis heeft hij zijn auto, een p45, net wat langer dan ik (ik sinds nov 21).

mijn factuur kwam overeen met die van Ijssgerb

• nietwijk
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:18:
[...]

mogelijk, maar dag zou william dat toch bij zijn 60k beurt wel hebben gehad, als ik mij niet vergis heeft hij zijn auto, een p45, net wat langer dan ik (ik sinds nov 21).

mijn factuur kwam overeen met die van Ijssgerb
Dan zal de koelvloeistof in zijn geval bij 90k vervangen kunnen worden. Om maar aan te geven dat de inhoud van een beurt niet altijd het zelfde hoeft te zijn. Maar de factuur zal toch wel gespecificeerd zijn? Dan moet je het kunnen zien. Of heb je geen factuur gehad?

• Tiggy80
nietwijk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Dan zal de koelvloeistof in zijn geval bij 90k vervangen kunnen worden. Om maar aan te geven dat de inhoud van een beurt niet altijd het zelfde hoeft te zijn. Maar de factuur zal toch wel gespecificeerd zijn? Dan moet je het kunnen zien. Of heb je geen factuur gehad?
uiteraard een factuur gehad (zoals gezegd, vergelijkbaar met die Ijssgerb plaatste). de adviesprijs die Hyundai publiceerd geeft ook niet aan wat er precies gedaan wordt, alleen dat het de 30k onderhoudsbeurt volgens hyundai spec is....

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ik heb een nieuwe lease Ionic 5, 58kWh, die nu al een melding geeft dat bij ongeveer 3000km er onderhoud nodig is, is dat normaal? Zit nu op ~1800km.

• Razwer
Cozm0 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:42:
Ik heb een nieuwe lease Ionic 5, 58kWh, die nu al een melding geeft dat bij ongeveer 3000km er onderhoud nodig is, is dat normaal? Zit nu op ~1800km.
Nee dat is niet volgens Hyundai Nederland zo.
https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html
Elke 30k en/of om de 2 jaar (whatever comes first). Misschien lees je een 0 te weinig of er is een 0 te weinig ingevoerd op de interval (als dat uberhaupt kan). Heb je een import model toevallig?

[Voor 14% gewijzigd door Razwer op 23-03-2023 09:56]

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-06 13:54
L.Hou schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar ben je naar toe gereden met de caravan? Wij hebben nu nog een oude tourcaravan in Frankrijk staan waar we gewoon heenrijden, die gaat sowieso nooit meer achter een auto. Maar we overwegen om een nieuwe tweedehands caravan te gaan kopen, hik best wel aan tegen het continue moeten af- en aankoppelen (om de 150/200 km?) en een plek vinden voor de caravan tijdens het laden, zeker hoog zomer. Van de zomer voor het eerst met de electrische auto naar Zuid West Frankrijk gereden zonder caravan, dat ging prima, maar het was wel echt lekker druk op de parkeerplaatsen onderweg, dus ff een extra plekje vinden om de caravan tijdelijk te stallen was wel een dingetje. Benieuwd hoe de ervaringen zijn.

• WilliamGeluk
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:27:
[...]

Je kunt je dealer nog vragen naar een onderbouwing van de factuur en een verklaring van de sterke afwijking van de prijs t.o.v. de adviesprijs. Wellicht dat men de tijd die nodig was voor de LFA update heeft doorberekend. Er zijn veel dealers die deze kosteloos onder garantie uitgevoerd hebben.

• Tiggy80
WilliamGeluk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Je kunt je dealer nog vragen naar een onderbouwing van de factuur en een verklaring van de sterke afwijking van de prijs t.o.v. de adviesprijs. Wellicht dat men de tijd die nodig was voor de LFA update heeft doorberekend. Er zijn veel dealers die deze kosteloos onder garantie uitgevoerd hebben.
hoelang was men met het onderhoud bij jou bezig? ik heb 2 uur werkplaats tarief (wat ik niet vreemd zou vinden)
volledige lijst van werkzaamheden ligt in de auto en heb ik hier even niet paraat O-)

wat ik kon bedenken was dat Hyundai de verwachte jaarlijkse kosten publiceerd om het vergelijk met andere autos inzichtelijker te maken.... maar ja wij mogen om de 2 jaar...

[Voor 19% gewijzigd door Tiggy80 op 23-03-2023 10:36]

• Razwer
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:34:
[...]
wat ik kon bedenken was dat Hyundai de verwachte jaarlijkse kosten publiceerd om het vergelijk met andere autos inzichtelijker te maken.... maar ja wij mogen om de 2 jaar...
Er staat:
Onderhoudsbeurt vanaf **
...
** Getoonde onderhoudstarieven zijn adviesprijzen. De exacte prijs is afhankelijk van de kilometerstand, uitvoering en leeftijd van de auto.
Er staat niets over "jaarlijks".
Misschien toch eens de tarieven aan de kaak stellen.

• spidertje
Zonnekamp schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:54:
Vandaag de dealer weer eens benaderd, of ze al een idee hebben wanneer mijn frontradar binnenkomt. Ze hebben contact opgenomen met Hyundai NL en er is nog niets bekend. Zelfs in Korea staat de frontradar in backorder.

Mijn dealer had al een hele stapel auto's die wachten op een nieuwe frontradar...
Het volgende onderdeel dat het dus (te) vaak begeeft….. benieuwd wanneer ik ad beurt ben 🤣

• spidertje
kretek1305 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan, ook al heb ik mijn I5 nog niet. Huidige auto heeft ook een HUD en zou niet meer zonder willen!
Eens, valt me op dat hud met de zon op de voorruit slecht leesbaar is. Dat was bv in me Kona met apart schermpje veel beter afleesbaar.

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06 08:48
Eens, valt me op dat hud met de zon op de voorruit slecht leesbaar is. Dat was bv in me Kona met apart schermpje veel beter afleesbaar.
Mijn ervaring is anders. Ik vind de HUD in de Ioniq 5 de beste die ik ooit meegemaakt heb, ik hoop wel dat de augmented reality mode op termijn nog wat opgeleukt wordt, zodat navigatie aanwijzigingen echt zinvol worden.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:38
Eergisteren OTA update binnen gekregen. Van 221129 naar 221223

Als je dus rustig wacht komt hij vanzelf :P

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:17
Gallus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Gewoon met de I5 gaan. Doe ik ook komende zomer (vouwwagen).

• Tiggy80
spidertje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:49:
[...]

ik heb nog nooit gehad dat de HUD onleesbaar was door zonlicht. ik vind juist de projectie in de ruit erg prettig omdat hij op een veel betere positie zit dan het schermpje in de Kona (bijv). nu kijk ik echt op de weg ipv op mijn motorkap. enige moment dat de HUD minder goed leesbaar was, was als ik achter een zilvergrijze auto stond (bij een stoplicht bijv) en de zon vol op de voorganger schijnt, maar dan nog niet onleesbaar maar minder duidelijk en je staat dan toch stil dus wat mis je daadwerkelijk aan de HUD op zo'n moment

• Razwer
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:14:
[...]

ik heb nog nooit gehad dat de HUD onleesbaar was door zonlicht. ik vind juist de projectie in de ruit erg prettig omdat hij op een veel betere positie zit dan het schermpje in de Kona (bijv). nu kijk ik echt op de weg ipv op mijn motorkap. enige moment dat de HUD minder goed leesbaar was, was als ik achter een zilvergrijze auto stond (bij een stoplicht bijv) en de zon vol op de voorganger schijnt, maar dan nog niet onleesbaar maar minder duidelijk en je staat dan toch stil dus wat mis je daadwerkelijk aan de HUD op zo'n moment
Alleen met (mijn) zonnebril op is het amper te zien. Ligt dat aan de specifieke zonnebril of is dat normaal?

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:27

-CJ

Not remastered

Razwer schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:25:
[...]
Alleen met (mijn) zonnebril op is het amper te zien. Ligt dat aan de specifieke zonnebril of is dat normaal?
Dan heb je waarschijnlijk polariserende glazen. Dan zie je inderdaad weinig meer van de HUD, erg jammer in de zomer.

All I had to do was follow the damn train.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-04 09:14

MicheldeGoey

Project 45

[...]
Je hoofd links of rechts op je schouder leggen, dan verschijnt-ie weer :o

• Slinnenb
  • Laatst online: 21:41
[...]
Je kunt bij instellingen van de HUD de hoek een klein beetje bijstellen. zichtbaarheid is dan iets beter
lastige is dat er nauwelijks niet polariserende zonnebrillen te vinden zijn

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

L.Hou schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel al heel gauw een E-rijbewijs nodig he? Ik heb slechts een 1250kg caravan, maar daar mag ik ook al niet meer mee rijden zonder BE..... nadeel van de zware EV's

• Tiggy80
jrk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Wel al heel gauw een E-rijbewijs nodig he? Ik heb slechts een 1250kg caravan, maar daar mag ik ook al niet meer mee rijden zonder BE..... nadeel van de zware EV's
Of een voordeel, dan heeft iedereen die met een caravan op pad gaat er wel les mee gehad :+

• Rugby82
[...]
Dan heb je gepolariseerde glazen. Ik heb hier 12 Oakleys, waarvan de helft gepolariseerde glazen heeft, met allerlei verschillende kleuren glazen. In de auto moet ik de gewone glazen pakken want met al mijn gepolariseerde brillen zie je weinig van de HUD. Met gewone glazen is er niks aan de hand en met felle zon zie je de HUD dan vaak nog beter dan zonder zonnebril.

Ik mis er niks aan want met de juiste gewone glazen in bijvoorbeeld een Oakley or Ray-Ban kijkt het alsnog vele malen fijner dan zo'n goedkope gepolariseerde bril van een paar tientjes.

[Voor 13% gewijzigd door Rugby82 op 23-03-2023 14:41]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• spidertje
Rugby82 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Dan heb je gepolariseerde glazen. Ik heb hier 12 Oakleys, waarvan de helft gepolariseerde glazen heeft, met allerlei verschillende kleuren glazen. In de auto moet ik de gewone glazen pakken want met al mijn gepolariseerde brillen zie je weinig van de HUD. Met gewone glazen is er niks aan de hand en met felle zon zie je de HUD dan vaak nog beter dan zonder zonnebril.

Ik mis er niks aan want met de juiste gewone glazen in bijvoorbeeld een Oakley or Ray-Ban kijkt het alsnog vele malen fijner dan zo'n goedkope gepolariseerde bril van een paar tientjes.
Mmm….. nou de glazen in me zonnebril zijn al over de 1000, specifiek ook voor in de auto maar zie geen klap van de hud met zon recht voor me zo heb ik gemerkt tijdens mijn ritje naar Orijk.

Maar goed…. Zonder die gimmick rijdt de auto ook :)

• L.Hou
jrk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Dat klopt!
Ik had gehoopt dat ze de caravans een stuk lichter zouden gaan bouwen, maar daar zie ik nog niet heel veel ontwikkeling in.

Eigen aandrijving op de caravan is misschien de toekomst, op YouTube staat een filmpje van Dethleffs. Zij hebben een prototype hiervoor gebouwd en getest.
Alleen de regelgeving staat dit niet toe én de caravan zou nog zwaarder ( en duurder) worden.
Dus dan maar een lesje BE (en examen) voor mijzelf en echtgenote. Maar dat was ook al nodig icm mijn vorige auto met ICE.

Hoe ouder we worden des te kleiner de lichaamslengte, dus dan kan de caravan ook weer een maatje kleiner.

• L.Hou
mh514452 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Waar ben je naar toe gereden met de caravan? Wij hebben nu nog een oude tourcaravan in Frankrijk staan waar we gewoon heenrijden, die gaat sowieso nooit meer achter een auto. Maar we overwegen om een nieuwe tweedehands caravan te gaan kopen, hik best wel aan tegen het continue moeten af- en aankoppelen (om de 150/200 km?) en een plek vinden voor de caravan tijdens het laden, zeker hoog zomer. Van de zomer voor het eerst met de electrische auto naar Zuid West Frankrijk gereden zonder caravan, dat ging prima, maar het was wel echt lekker druk op de parkeerplaatsen onderweg, dus ff een extra plekje vinden om de caravan tijdelijk te stallen was wel een dingetje. Benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Ik heb er al wat over geschreven in ervaringen met lange ritten in Europa. Daar kan je zoeken onder mijn naam. Ook wat andere foto’s er bij.

Ik ben in de afgelopen zomervakantie eerst naar Annecy gereden, via Duitsland en Zwitserland. Niet via Frankrijk omdat ik de andere route beter ken en omdat er toen duidelijk meer laadmogelijkheden waren op die route.
Na Annecy zijn we verder gereden naar het Aosta-dal en van daaruit weer terug door Zwitserland en Duitsland.

Bij Laden hebben we bewust de Raststatten ontlopen. Vooral gekeken naar autohofen, maar ook industrieterrein bij een afrit met bv een bmw-dealer. Op het terrein van die dealer lukt echt niet, maar op een alternatieve manier wel.

Ook sommige supermarkten hebben ruime parkeerplaatsen én snelladers. Als je vroeg bent kan je best aangekoppeld laden. Wel in de buurt blijven hoor, want als iemand anders ook wil laden, moet je wel wat ruimte maken.

Afkoppelen en aankoppelen kost idd wat tijd. Maar omdat je meestal tot 80% laadt kwamen mijn medereizigers tijd tekort om hun cappuccino naar binnen te werken.
Je houdt wat meer reserve aan, tenminste dat deden wij want we hadden de i5 net een week.
Dus laden van 15% naar 80% in 15 minuten.
Uitdaging is idd wel het bereik. Bij 80% is dit ietsje meer dan 150km. En omdat je reserve aanhoudt nog minder. Dus niet lang, maar wel vaker laden.

Leuk was het vertrek vanuit Aosta. Ik maakte me zorgen of we de laadpaal aan de Zwitserse zijde zouden bereiken. Maar nadat we de Bernardtunnel passeerden was er aan de Zwitserse kant een hele lange afdaling en, toen, tot mijn verbazing werd het bereik alsmaar meer.
De eerste laadpaal konden we makkelijk voorbijrijden.

[Voor 5% gewijzigd door L.Hou op 23-03-2023 19:12]

• amw82
  • Laatst online: 21:02
Cozm0 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:42:
Je kan de interval zelf aanpassen in de instellingen (onder comfort uit mijn hoofd).

Moet zijn 30K of 2 jaar. Wel even zelf uitrekenen hoeveel je nog moet tot 30K. Is geen vaste waarde maar een teller the die afloopt...

• de meester01
  • Laatst online: 23:02

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

spidertje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:49:
[...]
Zo'n schermpje heeft wel een flinke AliExpress uitstraling

9620wp op ut dakkie

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

cooper_s1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik had de update al een tijd terug laten doen en aan die paal altijd zo'n 10 kW gehaald...
Afijn, ik ga t in de gaten houden. Ik zit al te wachten op een nieuwe usb poort voorin waar je je telefoon op aansluit voor Android Auto...
Intussen alles laten testen bij de dealer en het werkt goed, daar gewoon op 11 kW laden... dus het is de paal.
Nu wachten op de usb-poort, die wordt op 19 april erin geknutseld. Hopelijk werkt Android Auto dan weer...
Ik mis dat best wel...

• WilliamGeluk
Tiggy80 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:34:
[...]

hoelang was men met het onderhoud bij jou bezig? ik heb 2 uur werkplaats tarief (wat ik niet vreemd zou vinden)
volledige lijst van werkzaamheden ligt in de auto en heb ik hier even niet paraat O-)

Als ik er erg in heb, dan duik ik morgen nog een keer in de oud papier container voor de meest recente factuur :)

Ik heb nog even op de Hyundai site gekeken. De adviesprijs van 163,00 is gebaseerd op 2 jaar / 30.000km.
https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html

• simplemouse
LuPo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:07:
Eergisteren OTA update binnen gekregen. Van 221129 naar 221223

Als je dus rustig wacht komt hij vanzelf :P
Ook vandaag binnen gehad.
Groot deel van de rit zonder muziek gereden....

• Rugby82
spidertje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Mmm….. nou de glazen in me zonnebril zijn al over de 1000, specifiek ook voor in de auto maar zie geen klap van de hud met zon recht voor me zo heb ik gemerkt tijdens mijn ritje naar Orijk.

Maar goed…. Zonder die gimmick rijdt de auto ook :)
Dan heb je niet gelezen wat ik schreef want het staat er overduidelijk in ;) .

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 18:01
CharlieBulldog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]
Dat heb ik nooit goed begrepen. Is dat een sluitende "bescherming"? De sleutel gaat op non-actief indien immobiel voor enkele minuten. Thuis kan ik dat volgen als je de sleutel op de kast legt (doe ik dus al niet). Wat gebeurt er als ik, met de sleutel in mijn broekzak, rondwandel? De sleutel is dan wel in beweging en kan dus onderhevig zijn aan een relay aanval, of niet?

Wat mis ik hier?

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 18:01
jrk schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Alternatief voor sleutel 10 misschien? Ligt in ieder geval niet los rond te slingeren ... ;)

https://www.amazon.com.be...2zG1bJat1UI4aAjrKEALw_wcB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wetgos
  • Laatst online: 21:47
wetgos schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:45:
De dealer is vanochtend de auto thuis komen ophalen om naar de schade te kijken en ook naar het schudden van het stuur.
Inmiddels is de auto weer terug. Wielen opnieuw gebalanceerd en nu is het schudden weg. Schade op de achterklep was niet weg te polijsten, dus de dealer wil het laten spuiten. In principe zouden ze het daarmee oplossen, maar het voelt toch een beetje zonde om een gloednieuwe auto meteen (voor een deel) te moeten laten overspuiten.

Verder heel erg tevreden! Het rijdt als een zonnetje.
PhilippeJoris schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:32:
[...]
De sleutel is dan wel in beweging en kan dus onderhevig zijn aan een relay aanval, of niet?
Ik heb hiervoor een kleine 'faraday pouch' in het dashboardkastje liggen waar ik 'm in kan doen. Werkt perfect (getest).

[Voor 21% gewijzigd door wetgos op 24-03-2023 11:03]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThijsR
Gisteren zijn de twee displays in mijn auto vervangen. Nu gelukkig geen spikkels en bubbels meer in het glas. Ik had me er eigenlijk vooral op verheugd eindelijk Carplay en AA te kunnen gebruiken. Helaas krijg ik nu helemaal geen verbinding meer. Ook niet voor 10-15 min.

Vandaag teruggegaan naar de dealer (Hyundai Velserbeek). Zij kunnen het probleem niet vinden. Hebben als test m'n oude display weer aangesloten en daar werkt de data poort nu ook niet meer mee. Over een maand mag ik terugkomen voor een volledige diagnose. Er is op mijn verzoek nu wel contact met HMNL voor de bestelling van een nieuwe AVN unit. Hoop namelijk dat het probleem straks eind april na 4 maanden eindelijk is opgelost. Overigens over het algemeen wel goede service vanuit Velserbeek.

[Voor 8% gewijzigd door ThijsR op 24-03-2023 14:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• simplemouse
wetgos schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Inmiddels is de auto weer terug. Wielen opnieuw gebalanceerd en nu is het schudden weg.

Verder heel erg tevreden! Het rijdt als een zonnetje.
Ik heb dit dus ook....
Gister contact gehad met de dealer die zegt rij er een paar duizend km mee als het dan niet beter is kom maar terug.

Ik heb hem gemeld dat ik er tot eind van volgende week mee rij en als het er dan nog op zit sta ik bij hem voor de deur en mag hij het oplossen. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nietwijk
simplemouse schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Ik heb dit dus ook....
Gister contact gehad met de dealer die zegt rij er een paar duizend km mee als het dan niet beter is kom maar terug.

Ik heb hem gemeld dat ik er tot eind van volgende week mee rij en als het er dan nog op zit sta ik bij hem voor de deur en mag hij het oplossen. 8)7
Ff een weekje (tenzij je 1000 km per dag rijdt) op 2,5 bar gaan rijden, dan vervormen ze makkelijker en worden ze iets makkelijker warm, vervolgens terug naar 3 bar. Mocht het dan niet over zijn, dan heb jij je best gedaan...

• Razwer
simplemouse schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Ik heb dit dus ook....

Ik kreeg toevallig net een mailtje van Michelin (?)
Beste Dhr. xxxxxxxx,

Wij bevestigen de ontvangst van uw klacht, geregistreerd onder het nummer xxxxxxx, ontvangen op Maart 8 2023.

Product Serienummer/DOT
255/45R20 105WXL PS EV AC GOE RG 10C4521

Bijgevoegd vindt u een voucher die u kunt inwisselen bij de verkoper van uw keuze voor de vervanging van uw product. Wij bieden u deze voucher bij wijze van uitzondering en als commercieel gebaar. Dit betekent echter niet dat wij aansprakelijkheid erkennen.

Voor bijkomende vragen staat het team van de MICHELIN Klantenservice tot uw beschikking op het volgende adres:.....
Met vriendelijke groeten,
Michelin Klantenservice
Zonder voucher overigens. Initieel dacht ik aan een phishing email. Ik heb de dealer gesproken, die was verbaasd. Ze hebben de banden op bestelling staan en verwachten ze pas medio mei...
Overigens vind ik het statement van Michelin een beetje twijfelachtig... Ik ben blij met nieuwe banden maar dit soort uitspraken heb ik geen boodschap aan. Ik heb recht op een deugdelijk product. Wie of wat aansprakelijk is is een zaak tussen Hyundai en Michelin.

• Razwer
nietwijk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:48:
[...]

vervolgens terug naar 3 bar.
Ik dacht te hebben gezien dat de geadviseerde druk 2.6 bar was? Ik kan niet spieken in de deurpost want de baas is met de auto weg nu.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:50:

Overigens vind ik het statement van Michelin een beetje twijfelachtig... Ik ben blij met nieuwe banden maar dit soort uitspraken heb ik geen boodschap aan. Ik heb recht op een deugdelijk product. Wie of wat aansprakelijk is is een zaak tussen Hyundai en Michelin.
Dat is een veel gebruikte uitspraak om verdere claims te voorkomen. Terecht dat ze die opnemen en niks om je zorgen over te maken.

• simplemouse
nietwijk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Ff een weekje (tenzij je 1000 km per dag rijdt) op 2,5 bar gaan rijden, dan vervormen ze makkelijker en worden ze iets makkelijker warm, vervolgens terug naar 3 bar. Mocht het dan niet over zijn, dan heb jij je best gedaan...
Ik ga het proberen.
Banden staan op 2.8 nu.

• simplemouse
Even een andere vraag. (nee heb niet de handleiding er bij gepakt.)

Kan i-Padel permanent aangezet worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:06
simplemouse schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:59:
Even een andere vraag. (nee heb niet de handleiding er bij gepakt.)

Kan i-Padel permanent aangezet worden?
Nope helaas kan dit niet. Zou te maken hebben met het feit dat ze verplicht op de zuinigste stand zouden moeten staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Zoals de sticker op de deurstijl aangeeft (y)

9620wp op ut dakkie

• CharlieBulldog
de meester01 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:02:
[...]

Zoals de sticker op de deurstijl aangeeft (y)
Bij mij staat op de sticker 2,5 bar….alleen bij hoge belasting kun je beter de druk hoger zetten.

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:04
Auto in Juli besteld. Levertijd WAS week 20.

Vanochtend een berichtje gekregen dat dit nu week 26 wordt 8)7

• Richard.v.Naam
[...]

Dat heb ik nooit goed begrepen. Is dat een sluitende "bescherming"? De sleutel gaat op non-actief indien immobiel voor enkele minuten. Thuis kan ik dat volgen als je de sleutel op de kast legt (doe ik dus al niet).
Nee, maar je voorkomt hiermee dat de auto in de nacht van je oprit wordt afgereden terwijl jij lekker ligt te slapen. De sleutel van de Ioniq 5 zou je met deze anti-diefstalmaatregel dus veilig `op de kast` gelegd worden zonder dat je bang hoeft te zijn voor een relay attack.
[...]

Wat gebeurt er als ik, met de sleutel in mijn broekzak, rondwandel? De sleutel is dan wel in beweging en kan dus onderhevig zijn aan een relay aanval, of niet?

Wat mis ik hier?
Op het moment dat je met de sleutel in je broekzak wandelt is een ander verhaal. Daarbij is (net als bijvoorbeeld je pinpas) een relay-attack mogelijk als je geen maatregelen treft. Persoonlijk denk ik dat deze aanvaltruc minder vaak voor komt. Ik heb zelf binnen een project proefopstellingen gedaan met een Proxmark3 i.c.m. long range antenne. Ik kan je vertellen dat het echt heel lastig is om een fatsoenlijke bi-directionele verbinding in stand te houden terwijl zowel het slachtoffer en de aanvaller beweegt.
Ook is de pakkans natuurlijk vele male groter voor een crimineel als hij het overdag in een drukke winkelstraat of vliegveld probeert t.o.v. van de relatieve veiligheid van de nacht.
Deze specifieke anti-diefstal maatregel van Hyundai is dus niet sluitend en kan niet voorkomen dat je auto gestolen wordt maar het helpt wel!

• Darnie
  • Laatst online: 03-06 18:14
Deze week nieuwe dashcam gemonteerd.
Voor mij de mooiste oplossing op dit moment.
Super simpel en geen losse draden. Achtercamera boven de spiegel gemonteerd. Boven de achterruit zie je toch niets meer na een bui.
Nu beeld op interieur en achterruit.
Voor de Ioniq 5 is hij net uit
Fitcamx

• ThijsR
Ik wil de witte bezels en magneetbord zoals meerderen van jullie zwart maken. Op Amazon UK deze gevonden:

https://www.amazon.com/gp...smid=A2IB1J4HBP2C4M&psc=1
en
https://www.amazon.com/gp...smid=A2IB1J4HBP2C4M&psc=1

Magneetbord cover hebben ze niet in .nl en zo ben je voor €56 klaar.

Ik twijfel alleen tussen matt of gloss en mét of zonder schermprotectie. Ben niet bang dat ik het touchscreen beschadig maar als alleen de bezels bedenkt zijn krijg je een soort sjabloon en ben ik bang voor zichtbaar diepteverschil. Aan de andere kant heb je daar weer meer kans op bubbels en stof onder de folie...

Heeft iemand tips?

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Darnie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:26:
Deze week nieuwe dashcam gemonteerd.
Voor mij de mooiste oplossing op dit moment.
Super simpel en geen losse draden. Achtercamera boven de spiegel gemonteerd. Boven de achterruit zie je toch niets meer na een bui.
Nu beeld op interieur en achterruit.
Voor de Ioniq 5 is hij net uit
Fitcamx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is de installatie? beetje goed te doen?
en hoe is de beeldkwaliteit van de dashcam?

over paar weken mag ik de mijne op halen en zit er ook aan te denken om een dashcam te halen.

• Razwer
demonic schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:14:
[...]

over paar weken mag ik de mijne op halen en zit er ook aan te denken om een dashcam te halen.
Ik vind hem qua inbouw erg tof en verborgen maar gezien het feit dat er nu een generatie dashcams aan zit te komen gebaseerd op Sony Starvis 2 sensor, en deze toch wel significant beter bedeeldkwaliteit levert, vooral qua leesbaarheid van kenteken platen, wat voor velen de core functionaliteit voor een dashcam is, zou ik persoonlijk (of beter gezegd: HEB ik persoonlijk) voor een Starvis 2 gebaseerde cam gekozen, de Viofo A139 Pro (Duo).
Alles gebaseerd op Starvis 1 of anders is no contest.
De A139 is niet storend maar wel zichtbaar. Het is dus vooral de vraag waar je prioriteit ligt. Mijn dashcam zit er vooral voor de functionaliteit als "verzekering".

[Voor 9% gewijzigd door Razwer op 25-03-2023 13:50]

• Darnie
  • Laatst online: 03-06 18:14
demonic schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Past perfect
Installatie kost een paar minuten
Camera voor achter zot een korte kabel aan en een lange verlengkabel
Beeld is gewoon prima

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rvdgaag schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:14:
Laadplanning op Ioniq 5 is te activeren !

Van het Duitse Ioniq 5 forum:

Dag iedereen,

Het is me net gelukt om de laadrouteplanning van de IONIQ6 in de IONIQ5 te activeren.

Instructies voor het succesvol activeren van de genoemde functie vindt u hier: YouTube: IONIQ5 / HMC Gen5W: activation of charging stop planning
Aangezien de functie tot nu toe alleen mogelijk was via het engineeringmenu, wordt gebruik alleen aanbevolen voor degenen die dit risico willen nemen.

Een korte beschrijving van het activeren van planning:
Open het engineeringmenu bv in het audio menu:
zet volume op 7
Druk op "Tune knop".
volume 3
Druk op "Tune".
volume 1
Druk op "Tune".
Voer pincode in: 19500624
Open het menu-item "Dynamiek"
Menupunt "Navigatie" openen
Het submenu Route selecteren
Activeren van het menupunt "Activering EV RecommendPOI".
Planning moet nu permanent zijn ingeschakeld. Bevalt het u niet of maakt u een fout, dan kunt u de functie weer deactiveren.

Getest op versie 221223.

Bijgevoegd is een screenshot als bewijs van functionaliteit. Voel je vrij om de functie te testen.
Iemand al een deep dive gedaan van wat er nog meer is aan te passen in dit menu? Ik noem een gevoeligheid van een zekere regensensor? >:)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 16:18

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vandaag naar Roermond en terug.
Eens op eco gereden net niet zot opgetrokken.

146km op 1u58min, 19.9 kw/100km. 12c
AWD 73kw 2021. Wanneer het kon op cruisecontrol.
Er was ook wel best veel wind vandaag.

Ik zie sommige 15 a 16kw halen maar ik vraag me toch af hoe ze dat doen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• tvc15
  • Laatst online: 04-06 08:48
In Bluelink kan je je dagelijkse engergieverbruikstatistieken zien, opgedeeld in categorieën. Ik neem aan dat je met de verwarming aan gereden hebt, je ziet dan wat je op je verbruik bespaard had als je met de kachel uit gereden had.

• de meester01

de meester01

multipasser schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:51:
Die laten zich op de trekhaak van een voorligger een berg op slepen en rijden dan op de regeneratie de bult af terug naar huis :+

Dat lukt mij niet op de snelweg. Op de zomerbanden haal ik die waarden alleen op provinciale wegen of in stedelijke gebieden als ik als de spreekwoordelijke oude vrouw rij en het gaspedaal streel met kousevoeten.

We hebben de airco aan op de normale stand, verlichting aan en rijden met het verkeer mee en dan doet de auto ongeveer 18-19kwh/100 als ik me netjes aan de snelheid houd. In de winter is het 22-24/100 met best wel vaak voorverwarmen.

9620wp op ut dakkie

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:59
RambOo schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:46:
[...]

Iemand al een deep dive gedaan van wat er nog meer is aan te passen in dit menu? Ik noem een gevoeligheid van een zekere regensensor? >:)
Deze update enkele dagen geleden uitgevoerd en in auto getest. Werkt goed zover ik kan zien! :)

PieterH

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Razwer schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Ik vind hem qua inbouw erg tof en verborgen maar gezien het feit dat er nu een generatie dashcams aan zit te komen gebaseerd op Sony Starvis 2 sensor, en deze toch wel significant beter bedeeldkwaliteit levert, vooral qua leesbaarheid van kenteken platen, wat voor velen de core functionaliteit voor een dashcam is, zou ik persoonlijk (of beter gezegd: HEB ik persoonlijk) voor een Starvis 2 gebaseerde cam gekozen, de Viofo A139 Pro (Duo).
Alles gebaseerd op Starvis 1 of anders is no contest.
De A139 is niet storend maar wel zichtbaar. Het is dus vooral de vraag waar je prioriteit ligt. Mijn dashcam zit er vooral voor de functionaliteit als "verzekering".
hoe heb jij jou camera weg gewerkt/waar zit die op de vooruit?
En is het duidelijk te zien vanuit de bestuurderstoel? en hoe goed zie je het van buiten?

Beide zijn voor mij een reden om naar de fitcamx te kijken.
En hoe heb jij je dashcam aangesloten? via de zekering (en zo'n kabeltje) of standaard usb?

• Ioniq 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:04
Sinds vanmiddag werkt de ruitenwissers niet meer in auto stand. Als ik hem uit zet en dan weer op auto gaat die 1 keer aan daarna blijft het stil....
Iemand tips?
multipasser schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:51:
Vandaag naar Roermond en terug.
Eens op eco gereden net niet zot opgetrokken.

146km op 1u58min, 19.9 kw/100km. 12c
AWD 73kw 2021. Wanneer het kon op cruisecontrol.
Er was ook wel best veel wind vandaag.

Tja, wind doet erg veel. Maar hier mijn statistieken (Project45) van een rit van 2x 200 km snelweg Max. 100:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2023-03-19  Recuperation    Consumption     Engine      Climate Electr. Batt.Care
63.0kWh     2.4kWh          6.3km/kWh       60.3kWh     0.0kWh  2.6kWh  0.2kWh
400km       3.8%            15.8kWh/100km   96%         0.0%    4.1%    0.3%
            Trip                            Distance    Avg km/h    Max km/h    Idle
            17:40-18:29                     55km        83km/h      110km/h     8min
            15:14-17:11                     142km       76km/h      115km/h     2min
            12:34-12:53                     3km         27km/h      48km/h      12min
            12:05-12:10                     3km         42km/h      79km/h      0min
            08:51-11:04                     197km       91km/h      108km/h     1min

P.S. 1: Aangezien mijn front radar het niet meer deed, niet met HDA2 en Cruise Control kunnen rijden, in dit geval met regeneratie Level 0 gereden en gebruik van de flippers.

P.S. 2: Wil je ook deze gegevens meten, dan kun je mijn tool gebruiken voor je ritadministratie

P.S. 3: 15:14-17:11 een file gehad met ongeveer 20 minuten oponthoud

[Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-03-2023 21:33]

• spidertje
Ritje vandaag vanuit Orijk terug naar NL. Gestart met 65% zoiets aan capaciteit op 1450m, gelijk naar beneden en viel me op dat ijsvlokje gelijk ging branden in de accubalk. Buitentemp was toen achter het stuur niet zichtbaar trouwens… Begonnen rond nul graden, iets van 14 graden als max. Veel tegen de 140 en 130 aan gereden, 5 stops gemaakt.

Als je zo tussen de 20-85% wil blijven kun je zo stints pakken van zeg 185km, en de laatste en eerste bij volle lading dan stukkie langer zo rond de 235km.

Fijne reisauto, bereik zou als dat bv 100km verder zou zijn het helemaal prima de luxe maken :)

Pagina: 1 ... 154 ... 169 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee