• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42
Weet iemand hoe je handmatig de buitenspiegels kunt inklappen? Handig bij een smalle ingang van een parkeergarage

Ioniq 5 58 kWh Connect

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

cooper_s1

MINI's rule

repmeer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:22:
Weet iemand hoe je handmatig de buitenspiegels kunt inklappen? Handig bij een smalle ingang van een parkeergarage
Bij de lounge zit daar gewoon een knopje voor, bij de spiegelverstelling in de buurt

• repmeer
cooper_s1 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Bij de lounge zit daar gewoon een knopje voor, bij de spiegelverstelling in de buurt
Ik heb een Connect

Ioniq 5 58 kWh Connect

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
De onderstaande video is ook voor jullie interessant vermoed ik. Op mijn EV6 werkt het iig, al moet ik nog in de praktijk ervaren hoe goed het met de huidige software versie werkt.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 20:08
Gewoon de bovenste knop bij de bestuurderskant. Staat duidelijk in de handleiding.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• E19
  • Laatst online: 21-03 14:37
Ik heb mijn auto nog niet (twee weken wachten nog). Ik maak mij toch wat zorgen over het geluidssysteem van Bose. Middelmatig begrijp ik uit de reviews, ik wacht even tot ik de auto heb voor ik mijn oordeel vel.
Een speurtocht over internet leert dat er in ieder geval een eenvoudige versterker upgrade bestaat.

https://bilradiospes.no/b...21--gt--med-bose-lydpakke

Installatie video

YouTube: Musway Plug & Play lydpakke i Hyundai Ioniq5

Zijn er al mensen met ervaring met deze upgrade en wat zijn de geluidservaringen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik vind de audio echt prima hoor (Lounge versie). En ik ben niet helemaal doof voor kwaliteit

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:22
E19 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:14:
Ik heb mijn auto nog niet (twee weken wachten nog). Ik maak mij toch wat zorgen over het geluidssysteem van Bose. Middelmatig begrijp ik uit de reviews, ik wacht even tot ik de auto heb voor ik mijn oordeel vel.
Een speurtocht over internet leert dat er in ieder geval een eenvoudige versterker upgrade bestaat.

Installatie video

Zijn er al mensen met ervaring met deze upgrade en wat zijn de geluidservaringen?
Ik vind de kwaliteit wel OK zolang je er maar goede kwaliteit audio materiaal instopt, ik gebruikt een iphone met Tidal streaming. Wat me soms wel stoort dat de speakers in de achterdeuren amper meedoen.

Komende zomer ben ik in Noorwegen, ik denk dat ik dan langsrij en een setje koop want de reviews zijn erg goed met name in het Amerikaanse Ioniq forum.

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
rvdgaag schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Komende zomer ben ik in Noorwegen, ik denk dat ik dan langsrij en een setje koop want de reviews zijn erg goed met name in het Amerikaanse Ioniq forum.
Ik vind €600 nog steeds een hoop geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Stefangrp schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:20:
Ik vind de audio echt prima hoor (Lounge versie). En ik ben niet helemaal doof voor kwaliteit
"Prima" voor een auto met 60k+ catalogus waarde is voor velen niet goed genoeg. De verwachting is "uitstekend".
Die sub achterin de lounge is bijvoorbeeld waardeloos. Je hoort hem zo goed als niet. Er zit een laag geluid dempend materiaal overheen 8)7
Overall is er niet genoeg versterking vanuit de unit en de speakers zijn matig. De Bose speakers zijn verre van "premium".

Klinkt het slecht? Nee. Klinkt het uitstekend? Nee! En dat is het issue.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• rvdgaag
Laadplanning op Ioniq 5 is te activeren !

Van het Duitse Ioniq 5 forum:

Dag iedereen,

Het is me net gelukt om de laadrouteplanning van de IONIQ6 in de IONIQ5 te activeren.

Instructies voor het succesvol activeren van de genoemde functie vindt u hier: YouTube: IONIQ5 / HMC Gen5W: activation of charging stop planning
Aangezien de functie tot nu toe alleen mogelijk was via het engineeringmenu, wordt gebruik alleen aanbevolen voor degenen die dit risico willen nemen.

Een korte beschrijving van het activeren van planning:
Open het engineeringmenu bv in het audio menu:
zet volume op 7
Druk op "Tune knop".
volume 3
Druk op "Tune".
volume 1
Druk op "Tune".
Voer pincode in: 19500624
Open het menu-item "Dynamiek"
Menupunt "Navigatie" openen
Het submenu Route selecteren
Activeren van het menupunt "Activering EV RecommendPOI".
Planning moet nu permanent zijn ingeschakeld. Bevalt het u niet of maakt u een fout, dan kunt u de functie weer deactiveren.

Getest op versie 221223.

Bijgevoegd is een screenshot als bewijs van functionaliteit. Voel je vrij om de functie te testen.

[Voor 3% gewijzigd door rvdgaag op 19-03-2023 11:14]

• Razwer
Ik ben te gierig om 600 euro + import (Noorwegen is geen EU) te betalen voor iets wat ik "blind" moet kopen. Ik heb ook een andere Noorse oplossing gezien die rond hetzelfde bedrag kost.
Gezien het systeem voldoet is het ook geen noodzaak voor mij. Ik kijk de kat uit de boom.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:14
rvdgaag schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:14:
Dat is mooi nieuws. Maar gaat de navigatie alleen op zoek naar geschikte laadopties tijdens de initiële routeberekening? Of wordt het ook dynamisch aangepast aan de omstandigheden tijdens de rit?

Bijvoorbeeld als de route opeens anders gaat door file, wegwerkzaamheden of omdat ik verkeerd rij? Of op basis van de beschikbaarheid van laadpalen? Of omdat mijn rechtervoet tijdens de rit zwaarder of lichter is dan normaal? Veel warmer/kouder weer? Etc etc?

Ik ben bang dat mijn verwachtingen weer eens te hoog zijn ;)

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

kor952

Ioniq 5 Project 45

rvdgaag schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:06:
[...]

...... Wat me soms wel stoort dat de speakers in de achterdeuren amper meedoen.
Ik heb het idee dat het een vast 5.1 systeem is, de speakers in de achter deuren geven niet het volledige geluidspectrum als de voor-speakers maar hetzelfde soort geluid wat je in een home-set uit de achter-speakers hoort komen.

3000Wp op 't dak

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-03 22:59
stefxx schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Dat is mooi nieuws. Maar gaat de navigatie alleen op zoek naar geschikte laadopties tijdens de initiële routeberekening? Of wordt het ook dynamisch aangepast aan de omstandigheden tijdens de rit?

Bijvoorbeeld als de route opeens anders gaat door file, wegwerkzaamheden of omdat ik verkeerd rij? Of op basis van de beschikbaarheid van laadpalen? Of omdat mijn rechtervoet tijdens de rit zwaarder of lichter is dan normaal? Veel warmer/kouder weer? Etc etc?

Ik ben bang dat mijn verwachtingen weer eens te hoog zijn ;)
Kijk even naar het filmpje van @Franciesco een paar posts hierboven. Ziet er nog buggy as hell uit eerlijk gezegd

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• repmeer
Rugby82 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Gewoon de bovenste knop bij de bestuurderskant. Staat duidelijk in de handleiding.
Thx Inmiddels gevonden. Ik was op het moment dat ik het vroeg niet in de gelegenheid om de handleiding te bekijken.

Ioniq 5 58 kWh Connect

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14

Dag iedereen,

Het is me net gelukt om de laadrouteplanning van de IONIQ6 in de IONIQ5 te activeren.

Instructies voor het succesvol activeren van de genoemde functie vindt u hier: YouTube: IONIQ5 / HMC Gen5W: activation of charging stop planning
Aangezien de functie tot nu toe alleen mogelijk was via het engineeringmenu, wordt gebruik alleen aanbevolen voor degenen die dit risico willen nemen.

Open het engineeringmenu
deel 7
Druk op "Afstemmen".
volume 3
Druk op "Afstemmen".
deel 1
Druk op "Afstemmen".
Planning moet nu permanent zijn ingeschakeld. Bevalt het u niet of maakt u een fout, dan kunt u de functie weer deactiveren.

Getest op versie 221223.

Bijgevoegd is een screenshot als bewijs van functionaliteit. Voel je vrij om de functie te testen.
linkje naar de forum post?

• rvdgaag

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:03
zag dit net op Reddit Ioniq5 forum: https://www.reddit.com/r/...designed_for_the_ioniq_5/

Denken jullie dat dit ook in NL werkt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04

GG85

.......

Dag iedereen,

Open het engineeringmenu
deel 7
Druk op "Afstemmen".
volume 3
Druk op "Afstemmen".
deel 1
Druk op "Afstemmen".

Getest op versie 221223.

Dit is misschien iets duidelijker:

Brief description of how to activate scheduling:

Opening the Engineering Menu:
Volume 7
Press "Tune"
Volume 3
Press "Tune"
Volume 1
Press "Tune"
Enter your PIN: 19500624

Opening the menu item "Dynamics"

Opening the menu item "Navigation"

Select the Route submenu

Activating the menu item "EV RecommendPOI Activation"

The planning should have been permanently activated from now on. If you don't like it or make mistakes, the function can also be deactivated again.

Tested on version 221223.

Filmpje van de handelingen: YouTube: IONIQ5 / HMC Gen5W: activation of charging stop planning

Filmpje van de routeplanner na het activeren van de functie: YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 ...

[Voor 11% gewijzigd door GG85 op 19-03-2023 11:10]

• repmeer
GG85 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Volume 7
Press "Tune"
Volume 3
Press "Tune"
Volume 1
Press "Tune"

Select the Route submenu

The planning should have been permanently activated from now on. If you don't like it or make mistakes, the function can also be deactivated again.

Filmpje van de handelingen: YouTube: IONIQ5 / HMC Gen5W: activation of charging stop planning

Filmpje van de routeplanner na het activeren van de functie: YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 ...
Waar vindt je de code van het Engineering menu? Laat maar niet goed gelezen |:(

Ioniq 5 58 kWh Connect

• rvdgaag
repmeer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Waar vindt je de code van het Engineering menu?
Ga gewoon naar het audio menu , start dan de handelingen vanaf het zetten op volume nivo 7.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-03 14:11

MicheldeGoey

Project 45

@E19
Ik rij mijn P45 sinds juli 2021 en aanvankelijk was het geluid schokkend slecht. Na diverse software-updates is het inmiddels goed. Die updates hebben duidelijk de dsp beter ingesteld. Het systeem blinkt nergens in uit, maar is muzikaal en harmonisch. De subwoofer staat standaard perfect afgesteld, je hoort 'm niet bewust; precies zoals het hoort.
Ik luister met een iPhone, bekabeld, naar Apple Music. Hoge resolutie audio.

Ik heb 20 jaar lang high-end versterkers en luidsprekers ontworpen.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:41
Weet iemand hoe het Bose geluidssysteem zich verhoudt tot de EV6's Meridian systeem? Heb net die gehuurd voor een week en dat klinkt prima iig

• rvdgaag
eswa schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:03:
Weet iemand hoe het Bose geluidssysteem zich verhoudt tot de EV6's Meridian systeem? Heb net die gehuurd voor een week en dat klinkt prima iig
Als Meridian Hi-end audio liefhebber en bezitter vermoed ik dat de EV6 installatie beter klinkt dan de Bose, maar nog nooit gehoord in een EV6 om eerlijk te zijn.

Meridian maakt ook in Jaguar excellente auto audio systemen, ik schat dat ze voor de EV6 wat meer budgetbeperkt zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

BlackMesa schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:01:
zag dit net op Reddit Ioniq5 forum: https://www.reddit.com/r/...designed_for_the_ioniq_5/

Ziet er idd uit als een mooie geïntegreerde oplossing:
https://fitcamx.com/produ...2022-2023-hyundai-ioniq-5

Indonesische review:
Deel 1: YouTube: VLOG IONIQ 5 - #038 Unboxing Dashcam FITCAMX 4K (Bagian 1/2)
Deel 2: YouTube: VLOG IONIQ 5 - #040 Pasang Dashcam DVR FITCAMX 4K (Bagian 2/2)

Nog wat opnames door de dashcam:
YouTube: DASHCAM FITCAMX - #001 Jl. Sudirman 29-08-2022 (4K)
YouTube: DASHCAM FITCAMX - #002 Tol Cijago Seksi 3A 24-12-2022 (4K)

Enige is dat je dan dus geen 'sentry' mode hebt omdat de stroom er af gaat bij het punt waar je af tapt.

[Voor 5% gewijzigd door GG85 op 19-03-2023 12:45]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

GG85 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Volume 7
Press "Tune"
Volume 3
Press "Tune"
Volume 1
Press "Tune"

Select the Route submenu

Ik heb het geprobeerd maar met Kopenhagen als doel herkent hij niet dat ik de bestemming niet haal en wordt er ook geen vraag gesteld. Sta nu in Uithoorn, da’s toch meer dan 250km van Kopenhagen. Bij controle was het vinkje er nog. SOC = < 250km. Versie is 221223. P45 van juli 2021.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:54
Franciesco schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:00:
De onderstaande video is ook voor jullie interessant vermoed ik. Op mijn EV6 werkt het iig, al moet ik nog in de praktijk ervaren hoe goed het met de huidige software versie werkt.

[YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 & other EV’s such as Niro EV]

• spidertje

Installatie video

Het is idd vrij matig, dat kan vele vele malen beter. Hopelijk zijn er al wat mensen met ervaring met vervangende en aanvullende producten.

• spidertje
nietwijk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Ik heb hem maandag bij de dealer geparkeerd, bevestiging gekregen dat ze hem niet konden fixen en een ticket ingeschoten is bij HMNL en met vervangend vervoer naar huis gegaan. Dag erna bevestiging dat er een nieuwe ICCU in komt. Totdat de ICCU en AVN gefixt is (ja, daar hebben ze nu ook mooi de kans toe, auto staat er toch) krijgen ze de leenauto niet terug. Er is me beloofd dat ik kan omruilen naar een elektrische leenauto voordat mijn auto er een week staat. Tot op heden soepel dus. Maandag beloofden ze me om dinsdag terug te bellen en dat is netjes gebeurd. Mijn eerste vraag was wanneer die ICCU binnen zou zijn en daar zou ik dan de volgende dag over teruggebeld worden. Dat is nog niet gelukt. Maar zolang ik fatsoenlijk vervangend vervoer heb geen haast, al hoop ik toch van de zomer met de IONIQ 5 op vakantie te gaan en ik denk ook dat zij de leenauto terug willen, wat mij een mooie stok achter de deur lijkt.
Mijn ICCU zal er als het goed is eind maart zijn. Kan die erin gezet worden.

Dacht afg week even dat mijn AVN/USB ook kaduk was, nu zag ik dat ik data roaming had uitstaan. Was in Duitsland en gebruikte oa abrp. Dan verbreekt die regelmatig de verbinding, aangezet en geen enkel issue meer gehad met apple carplay. Iets om in de gaten te houden dus dat data gebruik via mob lijn moet werken bij gebruik van data want anders lijkt die de verbinding te verbreken.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-03 21:45
Ik mag morgen mijn nieuwe, tweedehandse Ioniq5 ophalen.
Iemand een idee hoe ik de wagen in fabrieksinstellingen krijg?

Volstaat het om met een paperclip 10 sec. in het gaatje onder de P te drukken?
Of reset dit niet alle informatie?

Google en de handleiding maken mij niet direct veel wijzer.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@eyegraphic Nee, reset met paperclip blijven de settings behouden. Alle profielen verwijderen, behalve gast. Dat profiel eerst kiezen en dan nieuw profiel maken en aanpassen naar wensen.

En natuurlijk bluelink koppeling verwijderen en eigen bluelink koppeling toevoegen.

[Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-03-2023 17:32]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

kor952 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar met Kopenhagen als doel herkent hij niet dat ik de bestemming niet haal en wordt er ook geen vraag gesteld. Sta nu in Uithoorn, da’s toch meer dan 250km van Kopenhagen. Bij controle was het vinkje er nog. SOC = < 250km. Versie is 221223. P45 van juli 2021.
Korte tijd later had ik een Zombie mode, kreeg hem niet in D of R, van alles geprobeerd maar alleen de sleutel 10 actie hielp.
Alles opnieuw gedaan zoals hierboven beschreven en nu werkt het allemaal wel.

3000Wp op 't dak

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-03 16:04
Ioniq Guy kreeg nieuws van Hyundai over de problemen met de 12V accu:

YouTube: Hyundai Thinks They Know What's Been Killing Your 12V Batteries | Io...

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:11

-CJ

Not remastered

Voor de mensen die geen zin hebben om door een zes minuten durende video te slippen voor de kern; het gaat kennelijk om de Bluelink app en ook derde partijen die aanvragen doen via Bluelink. Er zijn externe apps geblokkeerd en het maximum aantal aanvragen per dag is gelimiteerd tot twintig.

All I had to do was follow the damn train.

• eyegraphic
ZuinigeRijder schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:29:
@eyegraphic Alle profielen verwijderen, behalve gast. Dat profiel eerst kiezen en dan nieuw profiel maken en aanpassen naar wensen.

En natuurlijk bluelink koppeling verwijderen en eigen bluelink koppeling toevoegen.
Bedankt voor de info!
Zal ik zo doen.

Als ik het goed begrijp is de reset helemaal niet nodig dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:06
eyegraphic schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:54:

Is dat niet gewoon de taak van de verkopende partij, de dealer dus ?
Dat heet in normaal Nederlands: "rijklaar maken".
Alle oude profielen, nummers verwijderen en belhistory in de telefoonmenu, en alle eerdere bestemmingen in de routeplanner verwijderen, en alle bluelink koppeling eruit.. Bij mijn vorige auto (volvo c30) werd dat gewoon gedaan door de volvo dealer. En zo hoort het.

• Razwer
eyegraphic schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:54:

die paperclip in dat gaatje drukken verwijderd geen gegevens. Ik heb deze reset enkele keren uitgevoerd toen ik de auto net had en bluelink het niet deed. Ik hoopte dat het zou helpen met koppelen. Helaas hielp het niet. Er werd ook geen data en/of profielen verwijderd.

• Razwer

Ja, waarom zou die niet werken in Nederland?
Alleen gaat het een dure grap worden om deze hierheen te krijgen. Persoonlijk heb ik in een Starvis 2 dashcam geïnvesteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 15:13

Razwer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Ja, waarom zou die niet werken in Nederland?
Alleen gaat het een dure grap worden om deze hierheen te krijgen. Persoonlijk heb ik in een Starvis 2 dashcam geïnvesteerd.
https://www.amazon.nl/Fit...AMX&s=electronics&sr=1-35

valt wel mee toch?

• Razwer
Ah, via de telefoon zag ik alleen de amazon US link, er vanuit gaande dat hij alleen daar te krijgen is.

• HanKr
  • Laatst online: 19-03 22:48
Vandaag auto aan gezet terwijl de laadkabel er nog in zat. Ontgrendelen van kabel met sleutel lukt dan niet meer. De auto blijft ook aan staan, wil niet meer uit, laat staan schakelen. Uiteindelijk laadpaal (thuis) uitgezet en handmatig vanuit de achterbak de kabel ontgrendeld. En zowaar de auto wilde uit en weer aan om te schakelen en weg te rijden, wat de bedoeling was.
Bij Fastned soortgelijke issues als ik de auto aan laat staan en dan ga laden. Laadkabel verwijderen lukt dan wel, maar de auto wil niet schakelen.
Wat is de juiste handelswijze, auto altijd uitzetten bij laden?

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 22:52
HanKr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:16:
Vandaag auto aan gezet terwijl de laadkabel er nog in zat. Ontgrendelen van kabel met sleutel lukt dan niet meer. De auto blijft ook aan staan, wil niet meer uit, laat staan schakelen. Uiteindelijk laadpaal (thuis) uitgezet en handmatig vanuit de achterbak de kabel ontgrendeld. En zowaar de auto wilde uit en weer aan om te schakelen en weg te rijden, wat de bedoeling was.
Bij Fastned soortgelijke issues als ik de auto aan laat staan en dan ga laden. Laadkabel verwijderen lukt dan wel, maar de auto wil niet schakelen.
Dit klinkt een beetje als wat ik laatst had. Bedoel je dat je auto niet meer in drive of R kan zetten? Ik kon hem toen ook niet meer uitzetten. Sleutel enkele seconden bij de start knop houden was bij mij de truuk om uit te gaan.

• eyegraphic
wim1955 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Is dat niet gewoon de taak van de verkopende partij, de dealer dus ?
De verkopende partij is een geen dealer maar een particulier.
Hij zal waarschijnlijk wel zijn best doen om alles te wissen, maar graag doe ik het nog eens extra voor alle zekerheid.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 15:10

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

In de zomer is het een 1040km trip naar het Gardameer.
Ik moet 4x a 5x stoppen volgens ABRP, voornamelijk Ionity laders.

Mijn vraag is nu vooral in Italië. Dan moet je telkens terug peage betalen bij het afrijden en nieuw ticketje kopen bij het oprijden? Is de kost dan niet meer dan als je nooit zou afrijden?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:57
multipasser schreef op maandag 20 maart 2023 @ 01:49:
In de zomer is het een 1040km trip naar het Gardameer.
Ik moet 4x a 5x stoppen volgens ABRP, voornamelijk Ionity laders.

Mijn vraag is nu vooral in Italië. Dan moet je telkens terug peage betalen bij het afrijden en nieuw ticketje kopen bij het oprijden? Is de kost dan niet meer dan als je nooit zou afrijden?
Ben ook naar het Gardameer gereden met de I5, en mijn ervaring was dat ik dit niet heb meegemaakt. De IONITY laders waar ik geladen heb stonden niet aan een tolweg.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46
spidertje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Het is idd vrij matig, dat kan vele vele malen beter. Hopelijk zijn er al wat mensen met ervaring met vervangende en aanvullende producten.
Het Bose systeem klinkt wel helder (geen gekraak etc.) maar verder klinkt het beetje blikkerig. In het kort is het Bose geluidsystemen is diep triest te noemen. :-(

Het helpt wel als je alles een eetje vervormd door bijv bass/midden/hoge tonen met +3 te verhogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:49

jrk

IONIQ5 rijder

Ha. Heb hetzelfde. Omdat ik de laatste tijd vanwege een defecte ICCU altijd moet snelladen, blijf ik dus vaak in de auto zitten. Dan laat ik dus vaak de auto aan inderdaad, om ook nog wat warmte te hebben. Dit gaat overigens prima en ik heb nooit problemen om de laadstekker er uit te krijgen. Wél altijd problemen om de schakelen en dan volg ik altijd mijn "zombie-light" procedure:
1) auto uitzetten (maar gewoon blijven zitten)
2) deur open en dicht. Via sleutel op slot doen.
3) deur via sleutel van slot doen en deur openen.
4) deur dicht en auto starten. Alles doet het dan weer gewoon, ook kun je dan in D of R komen.

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stephan1337 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Het Bose systeem klinkt wel helder (geen gekraak etc.) maar verder klinkt het beetje blikkerig. In het kort is het Bose geluidsystemen is diep triest te noemen. :-(

Het helpt wel als je alles een eetje vervormd door bijv bass/midden/hoge tonen met +3 te verhogen.
"Diep triest" is dan toch ook weer schromelijk overdreven. Ik dacht even "Spidertje" hier weer terug te zien.

Naar mijn mening is het geluidssyteem gewoon goed (genoeg). Niet meer en niet minder. De mening van mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen Spotify en Tidal (lossless) in een auto schaar ik onder de categorie "Audiofiel". Prima, maar het audiofiele niveau bereik je nooit met een standaard setup in een auto van deze prijsklasse. Mijn advies: ga lekker podcasts luisteren in je auto en beleef je audiofiele sensatie lekker thuis. Bovendien is het % audiofiel in de totale populatie gering en om die groep nu te laten bepalen dat het audiosysteem "dieptriest" is?

En ja inderdaad: speel een beetje met de instellingen richting je persoonlijke smaak. Ik hou persoonlijk van wat meer bas en wat meer hoge tonen bij muziek. Maar, omdat ik eigenlijk alleen maar podcasts luister heb, staat hij juist andersom. Ik had het fijn gevonden om daar een sneltoets voor te hebben (presets), maar die is er dus niet.

[Voor 4% gewijzigd door jrk op 20-03-2023 10:43]

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
[...]
Ik dacht even "Spidertje" hier weer terug te zien.
... sorry maar ik vind dit soort uitspraken echt niet kunnen. Dat je het oneens bent met iemands stellingen en uitspraken heb je recht toe, maar daardoor iemands naam/handle bijna te gebruiken als "verwensing" valt onder pesterijen. Volgens mij is dat tegen de regels hier...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46
[...]

"Diep triest" is dan toch ook weer schromelijk overdreven. Ik dacht even "Spidertje" hier weer terug te zien.

Naar mijn mening is het geluidssyteem gewoon goed (genoeg). Niet meer en niet minder. De mening van mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen Spotify en Tidal (lossless) in een auto schaar ik onder de categorie "Audiofiel". Prima, maar het audiofiele niveau bereik je nooit met een standaard setup in een auto van deze prijsklasse. Mijn advies: ga lekker podcasts luisteren in je auto en beleef je audiofiele sensatie lekker thuis. Bovendien is het % audiofiel in de totale populatie gering en om die groep nu te laten bepalen dat het audiosysteem "dieptriest" is?

En ja inderdaad: speel een beetje met de instellingen richting je persoonlijke smaak. Ik hou persoonlijk van wat meer bas en wat meer hoge tonen bij muziek. Maar, omdat ik eigenlijk alleen maar podcasts luister heb, staat hij juist andersom. Ik had het fijn gevonden om daar een sneltoets voor te hebben (presets), maar die is er dus niet.
Voor een premium merk 'bose' en vergeleken met andere auto's waar ook een 'premium' geluid systeem inzit is het geluid gewoon heel triest.
Ik ben geen audiofiel. Maar ik kan duidelijk horen dat de speakers niet geweldig zijn! Daar hoef je geen audio expert voor te zijn... Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met de i5 zonder de Bose speakers, ik verwacht dat deze dan nog minder is...

Ja, uiteraard je kan er prima naar luisteren. Maar als je premium speakers pakket hebt verwacht je premium geluid, en geen standaard speakers sound.

Verder kan ik weinig minpunten vinden op de auto... dus mij namens een andere tweaker noemen is wel erg flauw. :|

• Razwer
Stephan1337 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Voor een premium merk 'bose' en vergeleken met andere auto's waar ook een 'premium' geluid systeem inzit is het geluid gewoon heel triest.
Ik ben geen audiofiel. Maar ik kan duidelijk horen dat de speakers niet geweldig zijn... Ik heb geen vergelijk materiaal met de auto zonder Bose.. als dit nog minder is...

Ja, uiteraard je kan er prima naar luisteren. Maar als je premium speakers pakket hebt verwacht je premium geluid, en geen standaard speakers sound.

Verder kan ik weinig minpunten vinden op de auto... dus mij namens een andere tweaker noemen is wel erg flauw. :|
De concensus is dat de "premium" audio niet premium is. In hoeverre je dat tegenstaat is iets persoonlijks.
Schijnbaar heeft de GV60 wel goed geluid (en een aantal extra speakers aan boord). Het zou mogelijk een bewuste keuze kunnen zijn geweest van Hyundai om de GV60 meer premium te laten lijken. Die kost immers zo'n 20% meer in aanschaf.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 15:10

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

krizzziz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Ben ook naar het Gardameer gereden met de I5, en mijn ervaring was dat ik dit niet heb meegemaakt. De IONITY laders waar ik geladen heb stonden niet aan een tolweg.
Ik rij over de Brenner en vanaf de brenner tot Garda is het een tolweg.
Dus dat is afrijden en oprijden. Normaal betaal je maar een deel van de route, dus zou het in totaal moeten kloppen.

Ionity Brennero is aan een outlet winkelcentrum , in een parkeergarage (met gratis toegang).
Ik hou m'n hart vast met maar 4 laders.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Razwer
Razwer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:22:
[...]

De concensus is dat de "premium" audio niet premium is. In hoeverre je dat tegenstaat is iets persoonlijks.
Schijnbaar heeft de GV60 wel goed geluid (en een aantal extra speakers aan boord). Het zou mogelijk een bewuste keuze kunnen zijn geweest van Hyundai om de GV60 meer premium te laten lijken. Die kost immers zo'n 20% meer in aanschaf.
Review conclusie GV60 YouTube: 2023 Genesis GV60 – Bang & Olufsen 17-speaker Sound System Review
Review conclusie Ioniq 5 YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 – Bose 8-speaker Sound System Review

Volgens DM Sound GV60 net geen "S tier" maar solide "A tier". t.o.v. Ioniq 5 Bose systeem "B tier".
:X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-03 14:43
Om eerlijk te zijn vind ik die "uitleg" maar een pover verhaal. Op risico van appelen met peren te vergelijken, mijn foon heeft een batterij van 3 Ah en krijgt duizenden requests per dag. Plus moet die batterij ook nog een scherm trekken. Op het einde van de dag heeft ie toch nog 30-40% over.

Ik dacht dat de Ioniq 5 een batterij van 40 Ah heeft. Als die leeg getrokken kan worden door 5000 requests over Bluelink, dan vrees ik dat het design van de Bluelink (ondersteunende) hardware wel erg slecht is. En dat kan niet via OTA gecorrigeerd worden, behalve dan door het aantal requests te beperken. Alleen, van 5000 naar TWINTIG vind ik heel erg drastisch.

Misschien zoeken naar een Li-ion vervanger? En, kan die dan zomaar aan het laadcirduit van de Ioniq 5 gekoppeld worden......?

TBR (To Be Researched).

• spidertje
[...]

Sluit me aan bij diep triest 🤣🤣🤣🤣🤣

Ik voldoe graag aan verwachtingen van mensen 🤪🤪🤪🤪🤪

Triest is het overigens niet dat Bose systeem, maar hooguit matig. Het is typisch Bose sound… flink aangezet geluid zonder veel details. Bassen zijn ook niet erg fijn, met ietwat afstelling kom je nog ergens maar meer dan matig durf ik het niet te noemen. Gaat echt aangepast worden bij me als ik de auto blijf rijden :)

Acties:
  • +16Henk 'm!

• spidertje
Inmiddels weer zon 1000km met de HI5 gereden nadat deze een maand voor onderhoud bij de dealer heeft gestaan.

Nu ben ik een stuk positiever, herken de auto amper terug ook. Rammels kraakjes etc grotendeels foetsie, stoelen zitten nu heerlijk vast, LFA doet het heel behoorlijk ook nu, geen getik meer in voortrein, heel stil geworden met 19 inch EV banden van Vredestein ipv de 20inch Dunlops.

Ook zijn de raamstrips nu in orde, piept en kraakt de achterklep niet meer want de gasveren zijn vervangen.

Alle software updates zijn nu ook uitgevoerd en pre conditioning werkt nu ook. Krijg trouwens geen symbool in het scherm te zien.

De ICCU zal begin april worden vervangen. Dan heb ik nog paar kleine dingetjes wellicht maar zoals de auto zich nu gedraagt is het met name op de snelweg een genot om mee te rijden.

Wel ga ik denk nog andere veren en dempers(achter) monteren, eens kijken of de auto dan net wat strakker rijdt. Met de 19inch deint die me namelijk net iets teveel.

Btw, veerpootbrug bevalt me goed. Stuurt net wat fijner en strakker in. Verwacht met andere veren dat dit nog iets beter zal worden.

Als de auto zo blijft rijden zonder gedoe dan mag die blijven, aangenaam verrast door de verbeteringen dankzij het onderhoud dat nu bij de dealer wel is uitgevoerd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-03 22:59
Goed te horen dat je eindelijk een stuk vooruit geholpen bent! :-)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Razwer
spidertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:07:
...aangenaam verrast door de verbeteringen dankzij het onderhoud dat nu bij de dealer wel is uitgevoerd :)
I hate to say: "I told you so" ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilippeJoris
[quote]spidertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:07:
Inmiddels weer zon 1000km met de HI5 gereden nadat deze een maand voor onderhoud bij de dealer heeft gestaan.

Nu ben ik een stuk positiever, herken de auto amper terug ook. Rammels kraakjes etc grotendeels foetsie, stoelen zitten nu heerlijk vast, LFA doet het heel behoorlijk ook nu, geen getik meer in voortrein, heel stil geworden met 19 inch EV banden van Vredestein ipv de 20inch Dunlops.

...

Erg blij voor U d:)b . Het zal dus wel een Maandag auto geweest zijn. Nu, genieten maar! Ik volg, hopelijk binnen 6 maanden.... counting down...

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 22:30
Benieuwd of iemand extra maatregelen heeft genomen in en rondom huis nu dat ze een mooie Ioniq 5 voor de deur hebben staan. Extra camera`s of een rfid autosleutel anti-diefstal beschermhoes?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:06
@spidertje
Je hebt ook wel leuke, niet standaard, velgen.

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• de meester01
  • Laatst online: 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Richard.v.Naam schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:20:
Benieuwd of iemand extra maatregelen heeft genomen in en rondom huis nu dat ze een mooie Ioniq 5 voor de deur hebben staan. Extra camera`s of een rfid autosleutel anti-diefstal beschermhoes?
Camera hing er al maar toch heeft iemand ergens op een parkeerterrein de voorkant een beuk met een trekhaak gegeven. Voor de rest niks gedaan, het is niet zo dat je een EV jat en in 1 ruk met 200 km/h naar Polen of verder rijdt. En ik woon in een rustig dorp waar iedereen een beetje op elkaars spullen en levende have let :+

9620wp op ut dakkie

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-03 14:11

MicheldeGoey

Project 45

Keyless Protector op beide sleutels. Blackvue camerasysteem met sentry mode. Voertuig volgsysteem en een dubbele garage. De pitbulls heb ik maar laten inslapen.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:14
MicheldeGoey schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:58:
[...]

.... een dubbele garage. ...
als in" een garage in een garage"?? :?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Razwer
Ik heb voor de verzekering een klasse 3 alarm systeem laten inbouwen, met draadloze keyfob.
Behalve dat ik nu met 2 remotes in een tasje loop is er geen verschil.
de meester01 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:30:
[...]

...het is niet zo dat je een EV jat en in 1 ruk met 200 km/h naar Polen of verder rijdt.
https://www.rtlnieuws.nl/...est-politie-hybride-polen

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-03 21:46
Als je de auto aan hebt staan of aan zet tijdens het laden staat hij in een soort aan stand zonder Drive mogelijkheid, je moet dan nog een keer de auto 'aan' zetten om ook de D te kunnen selecteren. Volgens mij is er niet één juiste handelswijze. Wat bedoel je met ontgrendelen van de kabel met de sleutel? Kijk ook even wat je instellingen zijn mbt het vergrendelen van de kabel, hier zijn verschillende opties.

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImreD
  • Laatst online: 10:55

Ook zijn de raamstrips nu in orde, piept en kraakt de achterklep niet meer want de gasveren zijn vervangen.

Alle software updates zijn nu ook uitgevoerd en pre conditioning werkt nu ook. Krijg trouwens geen symbool in het scherm te zien.

De ICCU zal begin april worden vervangen. Dan heb ik nog paar kleine dingetjes wellicht maar zoals de auto zich nu gedraagt is het met name op de snelweg een genot om mee te rijden.

Wel ga ik denk nog andere veren en dempers(achter) monteren, eens kijken of de auto dan net wat strakker rijdt. Met de 19inch deint die me namelijk net iets teveel.

Btw, veerpootbrug bevalt me goed. Stuurt net wat fijner en strakker in. Verwacht met andere veren dat dit nog iets beter zal worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als de auto zo blijft rijden zonder gedoe dan mag die blijven, aangenaam verrast door de verbeteringen dankzij het onderhoud dat nu bij de dealer wel is uitgevoerd :)
Klinkt goed, veel aanpassingen. Enig idee wat het grootste verschil heeft gemaakt?
De mijne (lease), blijft erg onrustig op de 19” Michelin zomerbanden.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 15:13
PhilippeJoris schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik die "uitleg" maar een pover verhaal. Op risico van appelen met peren te vergelijken, mijn foon heeft een batterij van 3 Ah en krijgt duizenden requests per dag. Plus moet die batterij ook nog een scherm trekken. Op het einde van de dag heeft ie toch nog 30-40% over.[....]
Het verschil is dat zo'n reqeust allerlei systemen activeert. Daar is een auto gewoon niet opgemaakt.
Zie het als dat je heel de dag alleen maar spelletjes speelt op je telefoon.
Dan houd die het ook niet heel de dag meer uit.

Ik praat het niet goed, maar het vergelijken met een telefoon is appels en peren.

• spidertje
kretek1305 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:28:
@spidertje
Je hebt ook wel leuke, niet standaard, velgen.
Is een setje dat op de Sante Fe wordt geleverd. Staan goed vind ik ook. Thanks.

• spidertje
ImreD schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Klinkt goed, veel aanpassingen. Enig idee wat het grootste verschil heeft gemaakt?
De mijne (lease), blijft erg onrustig op de 19” Michelin zomerbanden.
Wat voor type is het van Michelin? Als het de EV variant is zou ik eens testen met een ander setje. Soms zit namelijk de speciale EV “constructie” mbt verminderd geluid los in de banden. Dan krijg je onrust/trillingen ook.

Ik heb specifiek gekozen voor de nieuwe Vredestein Ultrac All Weather EV, en ik ben er heel tevreden over. Passen erg goed bij de auto met veel comfort, laag geluid en toch fijn gevoel erin bij remmen en sturen. Moet nog eens even wat uitproberen met bandenspanning of ik het nog verder kan optimaliseren. Staan nu rondom op 2.7, denk dat achter wel iets omhoog kan nog :)

• GG85

GG85

.......

[Afbeelding]
Waar heb je die vandaan en hoe monteer je die?

• de meester01
  • Laatst online: 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Razwer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Ik heb voor de verzekering een klasse 3 alarm systeem laten inbouwen, met draadloze keyfob.

[...]

De politie zette het kenteken van Ko gelijk in het ANPR-systeem, waarbij er een melding binnenkomt als de auto, een HYBRIDE Kia, op de snelweg rijdt.

Ik heb een goede verzekering genomen die geen aanvullende alarm eisen stelt. Mijn ervaringen met aftermarket alarmsystemen zijn nogal teleurstellend. Ze zijn na een paar jaar vooral goed voor een hoop gedonder en als je ze niet elk jaar laat keuren met een certificaat dan krijg je bij diefstal nog geen cent uitgekeerd.

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:20
Ik heb een airtag in de i5 verstopt.

• spidertje
GG85 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Waar heb je die vandaan en hoe monteer je die?
Geimporteerd vanuit zuid korea. Sleuteltje 14 doet wonderen :)

• spidertje
Nee, heb al cams en sleutelbox. Weg is weg 🤣🤣🤣

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-03 21:46
demonic schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Het verschil is dat zo'n reqeust allerlei systemen activeert. Daar is een auto gewoon niet opgemaakt.
Zie het als dat je heel de dag alleen maar spelletjes speelt op je telefoon.
Dan houd die het ook niet heel de dag meer uit.

Ik praat het niet goed, maar het vergelijken met een telefoon is appels en peren.
Kun je nog herinneren dat WhatApp een paar jaar geleden een 'verkeerde' update uitbracht die de batterij van telefoons ook leegtrok, of als je in een gebied zit met slecht bereik. Het systeem is er niet op ingericht om 'continue' contact met internet te hebben.

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

• BramB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-03 00:11
Ik heb sinds 6 maart via Bluelink geen contact meer met de auto. Blijkbaar zit ik in een gebied zonder dekking. Erg vreemd dat dit ineens opkomt want het heeft maanden goed gewerkt.

Iemand anders dezelfde problemen of nog liever een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repmeer
Volgens mij is dat niet nodig omdat de sleutels op zichzelf als bescherm zijn tegen de zgn. relayattack

Ioniq 5 58 kWh Connect

• ZuinigeRijder
  • Niet online
BramB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:12:
Ik heb sinds 6 maart via Bluelink geen contact meer met de auto. Blijkbaar zit ik in een gebied zonder dekking. Erg vreemd dat dit ineens opkomt want het heeft maanden goed gewerkt.

Iemand anders dezelfde problemen of nog liever een oplossing?

[Afbeelding]
Zie topic start: Infotainment resetten bij problemen met bluelink of menu opties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oprecht fijn dat het een stuk beter is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vanaf heden zal ik "Spidertje" nooit meer gebruiken als synoniem voor iemand die notoir klaagt in superlatieven. Was misschien allemaal wel terecht, maar op een gegeven moment was ik - en menig ander forumgebruiker - daar wel een beetje klaar mee. Klagen mag best op dit forum, maar laten we de balans positief houden. En ja, ook ik zit bijvoorbeeld al 7 weken met een kappotte ICCU en heb laatst weer een week gereden zonder werkende frontradar.....
Dus welkom terug Spidertje, ik hoop op nog wat leuke en leerzame bijdragen op dit forum!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tiggy80
hmmm, zojuist even met de dealer gebeld ivm de onderhoudsbeurt morgen wat de schade gaat zijn, ik kreeg 322,- te horen. als ik kijk op de hyundai site (https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html) dan staat daar een adviesprijs van 163,- (afhankelijk van leeftijd en kilometerstand uiteraard). nu is dit natuurlijk de 1e beurt, dus ik vind dat best een groot verschil. wat zijn de prijzen die door jullie betaald zijn??

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:04
Zie hier @Tiggy80

You can call me Al

• Razwer
€31,34 voor dat stukje wc papier wat ze interieurfilter noemen? 8)7
Voor bijna hetzelfde heb je een carbon filter van Mann. https://www.autodoc.nl/mann-filter/17378974
edit: waarom was er remvloeistof nodig?
edit2: gratis was voucher? Mijn dealer zegt dat ik mijne beter niet naar de wasstraat kan brengen, maar ik heb matte lak.

[Voor 13% gewijzigd door Razwer op 21-03-2023 11:34]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@ijssgerb Fijn dat de mobiliteitsgarantie 1 jaar is, terwijl de beurten om de 2 jaar zijn (of per 30.000 km) 8)7

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:34:
@ijssgerb Fijn dat de mobiliteitsgarantie 1 jaar is, terwijl de beurten om de 2 jaar zijn (of per 30.000 km) 8)7
Daarom laten de Belgische dealers je ieder jaar terug komen..... _/-\o_ _/-\o_
Heb je daar geen gezeur over als je panne hebt....

3000Wp op 't dak

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 21:31
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:34:
Gelukkig is de mobiliteitsgarantie voor de ionic 5 2 jaar
"Vanaf de aflevering van je nieuwe auto heb je respectievelijk 12 of 24 maanden (24 maanden in het geval van IONIQ 5 en IONIQ 6) lang gratis dekking van de Hyundai Pechhulp.
Elke keer dat je een onderhoudsbeurt laat uitvoeren door de officiële Hyundai-dealer wordt de dekking weer verlengd in lijn met de onderhoudsinterval van jouw Hyundai."
https://www.hyundai.com/n...-mobiliteits-service.html

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Slinnenb Alleen op de factuur staat wat anders :?

• Tiggy80
dat is duidelijk idd ;) wel gek dat die tarieven op de hyundai site dan zo afwijken.

• wim1955
Zijn er al mensen met gemiddelde verbruikscijfers van 1 of 2 weken terug....met redelijke bagage(kar)? In mei willen we naar oostenrijk met een vouwwagen erachter, gewicht bijna 750 kg,, maar kan nergens cijfers vinden van mensen die soortgelijks (vouwwagen of bagagekarretje) gedaan hebben.... verbruik of max afstand? ik hoop toch > 300 km RWD met 77 kW pakket is haalbaar ?(ivm plannen laadstops.)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:02
De ANWB deed een rit naar de Vogezen met 2 Ioniq 5's: een met en een zonder aanhanger, misschien helpt je dat:

YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImreD
  • Laatst online: 10:55
wim1955 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:13:
Zijn er al mensen met gemiddelde verbruikscijfers van 1 of 2 weken terug....met redelijke bagage(kar)? In mei willen we naar oostenrijk met een vouwwagen erachter, gewicht bijna 750 kg,, maar kan nergens cijfers vinden van mensen die soortgelijks (vouwwagen of bagagekarretje) gedaan hebben.... verbruik of max afstand? ik hoop toch > 300 km RWD met 77 kW pakket is haalbaar ?(ivm plannen laadstops.)
Veel is afhankelijk van de snelheid die je rijdt en of je veel stop-start file hebt. Wij zijn afgelopen jaar zowel naar Frankrijk als binnen NL op pad geweest met onze Campooz en 73kWh RWD Ioniq.
Stop-start file en tegenwind was echt killing - ruim 35kwh/100km gemiddeld :-( (in NL)
Bij ongeveer 110km/u in Frankrijk en soms wat harder kwamen we op ongeveer 25kwh/100km. Dus op de snelweg is het elke 2 uur een kwartier laden. Op binnenwegen hebben we wel ruim 3 uur en zo’n 300km kunnen rijden.
Dus als je 80-90 gaat rijden, dan haal je die 300km waarschijnlijk wel. Anders zou ik met redelijk rustig rijden 250km aanhouden.

Wij hebben ABRP premium gebruikt, daar kun je aangeven dat je extra gewicht en aanhanger hebt. Die route klopte verrassend goed.

Zonder aanhanger met 130km/uur is het verbruik ook niet mals, vergelijkbaar met 110+ met vouwwagen…

Je bent zeker niet de enige, kwam zelfs op de camping nog een andere ioniq5 met vouwwagen tegen :-).
En reken erop dat je meestal zult moeten afkoppelen om te kunnen laden…

• wim1955
Leuk filmpje, ja.....daar kwam ongeveer tussen de 23 en 25 uit........dus bijna 300 km.
Zal binnendoor in Oostenrijk over een pas (ivm tol ga ik daar nooit over de snelweg) iets slechter zijn, maar ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij 7-8 km naar beneden op 13%.
Zelf rijd ik niet harder dan 100 km/h met vouwwagen over de duitse autobahn, en hield pauze rond 250 km, is 2,5 uur rijden
Dit schema kan ik dus makkelijk aanhouden, rond 250 km is gewoon te doen. De pauzes zijn misaschien dan iets langer dan eerst.
En idd afkoppelen die vouwwagen, dat zit er bij de meeste wel in, zeker als je ergens achteruit moet rijden bij de laadpaal.

• PhilippeJoris
Razwer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:27:
[...]

[...]

Slechts één oplossing volgens mij: 2FA inbouwen zoals b.v. PIN code invoeren op scherm zoals bij TESLA Of vingerafdruk.

• Razwer
PhilippeJoris schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Slechts één oplossing volgens mij: 2FA inbouwen zoals b.v. PIN code invoeren op scherm zoals bij TESLA Of vingerafdruk.
De GV60 heeft face id en fingerprint. YouTube: Unique features of the Genesis GV60 #shorts

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-03 12:36
jrk schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Oprecht fijn dat het een stuk beter is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vanaf heden zal ik "Spidertje" nooit meer gebruiken als synoniem voor iemand die notoir klaagt in superlatieven. Was misschien allemaal wel terecht, maar op een gegeven moment was ik - en menig ander forumgebruiker - daar wel een beetje klaar mee. Klagen mag best op dit forum, maar laten we de balans positief houden. En ja, ook ik zit bijvoorbeeld al 7 weken met een kappotte ICCU en heb laatst weer een week gereden zonder werkende frontradar.....
Dus welkom terug Spidertje, ik hoop op nog wat leuke en leerzame bijdragen op dit forum!
Een week zonder werkende frontradar lees ik. En nu doet ie het weer of is deze vervangen? want ik wacht al 7 weken en er is nog geen enkel zicht op de levering van een frontradar..

Acties:
  • +9Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:03
Na ruim een jaar dit forum volgen en over alle problemen lezend soms getwijfeld om van bestelling af te komen, nu even een eerste indruk na 600 km in enkele dagen in mijn afgelopen week geleverde AWD Lounge vision: perfect!
Geen trillingen, rammels, of onrustig gedrag binnen de lijnen of in bochten. Voorlopig nog geen bluelink geinstalleerd, nog geen behoefte aan. Achteruit inparkeren in smalle ruimte, of van buiten met de fob, geen probleem. Automatisch Fastned laden prima, verder vnl thuis met 11 kW. Kortom, eerste ervaring uitstekend, duidelijk dat heel wat kinderziektes opgelost zijn. Nu maar hopen dat ook de hardware het gaat houden.
Heel veel van jullie geleerd en leuk om nu in de praktijk te brengen, bedankt daarvoor!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:45

The Wizard

Moderator Mobile

Gebroederlijk staan de 2 zusjes achter elkaar. Op dezelfde dag op kenteken gezet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 22-03 20:25

Na het ophalen vandaag wat dingen gedaan.

Alle ramen met turtle clear view behandeld.
Matt zwarte emblem covers geplaatst, led lampjes geplaats onder zonneklep en in de achterbak.

Spulletjes een plekje gegeven, nood hamers gemonteerd (dealer vergeten....), Door een berg instellingen heen gelopen en lekker gereden.

Helaas mogelijk last van vierkante wielen:( bij 95+ heb ik een behoorlijke trilling in het stuur. Kijk het een paar dagen aan maar al melding gemaakt bij de dealer.

Oja en misschien wel het belangrijkste de reparatie set in een dubbele seal bag ingepakt

[Voor 6% gewijzigd door simplemouse op 21-03-2023 20:49]

Pagina: 1 ... 152 153 154 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee