• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:56
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:22:
As vrijdag ga ik mijn HI5 weer ophalen, kijk er niet echt naar uit maar goed 3 maanden na aanschaf schijnt er van alles te zijn opgelost ad auto, behalve de ICCU waarvan onbekend is wanneer deze geleverd kan/zal worden.

Week erop testritje naar Orijk en terug. Hopelijk blijft de 12v accu vol ondanks de kapotte ICCU….

Inmiddels offerte BMW i4 aangevraagd, reservering Fisker Ocean One in gang gezet en proefritten met Xpeng P7 en BYD HAN ingepland.

Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣

We gaan het ervaren, dadelijk eerst naar de cathedraal om serie kaarsjes aan te steken zodat ik heen en weer naar Orijk kan zonder issues wellicht 🤪
Xpeng P7 kan je in mijn ogen wel overslaan. Afgelopen zaterdag een proefrit meegemaakt, maar qua binnenkant erg goedkoop en is nog erger qua irritante meldingen (gesproken tot hele muziekstukken) dan de Ioniq. En helaas bij de Xpeng niet uit te schakelen. En zo op eerste gezicht erg inefficiënt qua verbruik gezien het design. Uurtje mee mogen rijden maar kwam niet onder de 21 per 100 km.
Was nog wel een Chinese variant en niet de Europese variant die nog moet komen.
Zou mijn Ioniq 5 ondanks zijn nukken zeker niet daarvoor inruilen.
Maar waarom heb je een Ioniq 5 gekocht, als je nu alleen richting sedan/coupe modellen kijken?

[Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 17-03-2023 11:05]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48

kor952

Ioniq 5 Project 45

spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Maar zal jullie fijn met rust laten zodat je heerlijk rustig de HI5 kunt blijven bewonderen in alle stilte. Have fun! :-)
Pfff......eindelijk.......

3000Wp op 't dak

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:51
[b]spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:22
We gaan het ervaren, dadelijk eerst naar de cathedraal om serie kaarsjes aan te steken zodat ik heen en weer naar Orijk kan zonder issues wellicht 🤪
Ik hoop zo voor dat je snel een andere auto krijgt. Zijn daar ook andere fora van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03 11:54
As vrijdag ga ik mijn HI5 weer ophalen, kijk er niet echt naar uit maar goed 3 maanden na aanschaf schijnt er van alles te zijn opgelost ad auto, behalve de ICCU waarvan onbekend is wanneer deze geleverd kan/zal worden.

Week erop testritje naar Orijk en terug. Hopelijk blijft de 12v accu vol ondanks de kapotte ICCU….

Inmiddels offerte BMW i4 aangevraagd, reservering Fisker Ocean One in gang gezet en proefritten met Xpeng P7 en BYD HAN ingepland.

Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣

Hoop van ganse harte dat je geen maandagmorgenproduct krijgt bij de alternatieven. Het kan, komt niet vaak voor maar zeker niet alleen in Zuid-Korea…
Good luck, die i4 ‘n strakke kar

Acties:
  • +6Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:58
Voor degene die een rwd hebben. Deze is niet geschikt voor drassige grasvelden. Ik heb dit voor jullie gratis getest! Ik pakte een parkeerplaats in een rijtje naast anders auto’s en voelde meteen dat hij niet lekker stond, en toen zat er geen beweging meer in. Gelukkig was er een trekker in de buurt en die kon me helpen 😱

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

cooper_s1

MINI's rule

L-VIS schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:32:
Voor degene die een rwd hebben. Deze is niet geschikt voor drassige grasvelden. Ik heb dit voor jullie gratis getest! Ik pakte een parkeerplaats in een rijtje naast anders auto’s en voelde meteen dat hij niet lekker stond, en toen zat er geen beweging meer in. Gelukkig was er een trekker in de buurt en die kon me helpen 😱
Had je die snow stand niet geprobeerd?

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:58
cooper_s1 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Ja toen was het dus al te laat. De achterwielen zaten vol met mud.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 15:38
cooper_s1 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Die was ik vrijdagavond vergeten in te schakelen met de gladheid. Ik heb zitten zweten met i-pedal aan de eerste 500 meter. 3x net goed gegaan.

• nietwijk
BenOnderweg schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ofwel:

De beheerder van een Facebook Ioniq 5-groep heeft dit vandaag gepost. Nogmaals, ik ga zeggen dat het probleem met 12v en ICCU hetzelfde is. Ze manifesteren zich gewoon op verschillende manieren, maar het lijkt erop dat het ICCU-probleem absoluut een "early adopter-probleem" is voor een aantal auto's van begin 2022. Ik durf te wedden dat veel van de defecte ICCU's midden tot laat zijn geproduceerd in covid SIP-

Ioniq 5 terugroepactie (in Zuid-Korea) en gratis reparatie met betrekking tot batterijontlading en waarschuwingslampjes voor koelvloeistoftekort vanwege een defecte geïntegreerde oplaadcontrole-eenheid (ICCU). Er kan koelmiddellekkage optreden als gevolg van onvoldoende optimalisatie van de lasomstandigheden binnen ICCU.
De ICCU is water(koelvloeistof)gekoeld. Het lijkt alsof het ICCU-koelwater door de condensor en de motorradiator stroomt. Als deze lekkage binnen ICCU optreedt als gevolg van foutief lassen, kan dit schade aan ICCU-componenten veroorzaken.
Die van mij is oktober 2022 geproduceerd, januari 2023 geleverd en de ICCU lijkt binnen 3000 km overleden te zijn.

Kunnen ze gelijk naar de AVN module kijken.

Ik heb bijna bingo op de bovenste rij van de storingen bingokaart.😂

Volgens mij heb ik dan wel zo’n beetje alles gehad wat je aan een MY2023 kan hebben toch? Voor mij kenmerkt een technisch hoogwaardige auto zich aan enkele voorspelbare problemen, in tegenstelling tot zuid Europese auto’s, waarbij je geen idee hebt wat het volgende is dat kapot gaat en waar men blijft diagnostiseren zonder resultaat. Het valt me wel tegen dat men bij Hyundai, die zich kenmerkt door bekende kwaaltjes, de serviceorganisatie niet onder controle krijgt.

Hoe moeilijk is het om een paar ICCU’s op voorraad te hebben, de AVN module werkend te krijgen en een LFA update fatsoenlijk door te voeren, als je het dagelijks moet servicen…

En het communicatieniveau van de dealer vind ik nog het meest schrikbarend. Probeer al 4 weken een oplossing te vinden voor de AVN module. Op nette mail geen respons. Als ik bel beloven ze terug te bellen. Inmiddels 2x gemaild en 2x gebeld. Maar nooit teruggebeld of teruggemaild. Het enige wat ik tot nog toe hoor is dat de werkplaats tot juni vol zit.

Morgen maar eens bellen dat de batterij leeg is en niet meer wil laden.

[Voor 13% gewijzigd door nietwijk op 12-03-2023 21:57]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gravity
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-03 16:54
Na een maand stilstand is mijn defecte ICCU vervangen. Levertijd in dit geval geen 3 maanden maar 'slechts' een week of 5.
De 12v was wel leeggelopen. Auto netjes gewassen en met volle accu weer teruggekregen.

Hopelijk kunnen we er een tijdje tegen 😉

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:35
nietwijk schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:44:
[...]

En het communicatieniveau van de dealer vind ik nog het meest schrikbarend. Probeer al 4 weken een oplossing te vinden voor de AVN module. Op nette mail geen respons. Als ik bel beloven ze terug te bellen. Inmiddels 2x gemaild en 2x gebeld. Maar nooit teruggebeld of teruggemaild. Het enige wat ik tot nog toe hoor is dat de werkplaats tot juni vol zit.
Misschien de naam van de dealer hier delen? Kan voor een deel van toekomstige kopers een voordeel zijn en wellicht kan de Hyundai importeur deze dealer eens aanspreken.

• nietwijk
portefam schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:50:
[...]

Misschien de naam van de dealer hier delen? Kan voor een deel van toekomstige kopers een voordeel zijn en wellicht kan de Hyundai importeur deze dealer eens aanspreken.
Herwers Apeldoorn

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:58
portefam schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:50:
[...]

het is meer een algemeen probleem van dealers, communicatie is geen basis vak geweest denk ik op de dealerschool. ik heb tijdens mijn wachtijd mijn dealer ook vervloekt. nu overgenomen door broekhuis, maar de 1e kennismaking (beurt inplannen) was geen succes; over 1,5 maand kon het evenetueel wel. gelukkig kon ik bij een andere dealer wel eerder terecht, al is dat wel een stukje rijden. eens kijken hoe het daar gaat bevallen, ze zijn als het goed is op de hoogte van de LKA hardware aanpassing (heb ik hier gelezen :P )

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:51
The Ioniq guy is in de weer met spatlappen, niet erg elegant kwa aanzien. Maar misschien is het oplossing als je veel op boerenlandweggetjes rijd.

YouTube: Ioniq 5 Mud Flaps by Rally Armor Install & Review | Made in the USA!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Cozm0

Unf!

[...]

Een HI5 zonder enig issue lijkt me wel erg sterk gezien bv de waslijst aan terugroepacties wereldwijd, waarvan aantal ook vrij serieuze issues/potentiële kosten (na garantie) gaan opleveren zoals bv het probleem met de ICCUs. Eens zien of men dan nog zo tevreden is....
Sinds een maand heb ik een (lease) Ionic 5 58 kWh Style met WP.
Ben een week bezig geweest met behulp van de zoekfunctie op het forum om alles in te stellen zoals ik het graag heb.
Qua auto kan ik werkelijk geen enkel negatief punt noemen, geen rammeltjes, geen ping pong tussen de lijnen op de weg, geen gedoe met laden, preconditioning werkt prima, de nada. Alles werkt naar behoren en ik ben behoorlijk kritisch.
Het enige waar ik nog niet uit ben is waarom de achterdeuren niet van het slot gaan als ik de auto uit zet, even snel iets van de achterbank pakken lukt dan niet. Maar als dat alles is......?

Verbeteringen zijn er natuurlijk wel, de point to point navigatie, inclusief tussen laadstops (alla Tesla) moet er zsm komen. Dat de deuren niet automagisch in en van het slot vallen met de keyfob blijft raar.

Hi5's zonder issues zijn er dus wel.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Cozm0 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Het enige waar ik nog niet uit ben is waarom de achterdeuren niet van het slot gaan als ik de auto uit zet, even snel iets van de achterbank pakken lukt dan niet. Maar als dat alles is......?
Bij mijn Project 45 is het zo (bij mijn instellingen), dat je eerst de auto in P moet zetten en dan pas uitzetten, dan kun je de portieren aan de achterkant van buiten open maken. Wanneer je de auto uitzet zonder in P, dan blijven de achterportieren op slot.

En kun je de knop om de deuren te ontgrendelen in de bestuurdersdeur niet gebruiken?

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-03 18:21

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Bij mijn Project 45 is het zo (bij mijn instellingen), dat je eerst de auto in P moet zetten en dan pas uitzetten, dan kun je de portieren aan de achterkant van buiten open maken. Wanneer je de auto uitzet zonder in P, dan blijven de achterportieren op slot.

En kun je de knop om de deuren te ontgrendelen in de bestuurdersdeur niet gebruiken?
Twee keer op de openknop drukken werkt ook.

PJvI

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Cozm0 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Sinds een maand heb ik een (lease) Ionic 5 58 kWh Style met WP.
Ben een week bezig geweest met behulp van de zoekfunctie op het forum om alles in te stellen zoals ik het graag heb.
Qua auto kan ik werkelijk geen enkel negatief punt noemen, geen rammeltjes, geen ping pong tussen de lijnen op de weg, geen gedoe met laden, preconditioning werkt prima, de nada. Alles werkt naar behoren en ik ben behoorlijk kritisch.

Verbeteringen zijn er natuurlijk wel, de point to point navigatie, inclusief tussen laadstops (alla Tesla) moet er zsm komen. Dat de deuren niet automagisch in en van het slot vallen met de keyfob blijft raar.

Hi5's zonder isues zijn er dus wel.
Het aantal zonder issues is veel groter dan het aantal met issues. En sommige ergernissen liggen meer bij de dealers dan bij de auto zelf.
Kennis/bereidheid van sommige dealers is als ik het zo lees soms bedroevend, heb zelf ook bij de dealer waar ik de auto gekocht had geen goede ervaringen met het oplossen van de trillingen.
Terwijl een andere dealer het probleem zo gevonden had en keurig onder garantie had opgelost en gelijk de batterij conditionering update erop gezet had.

En ja er zijn bepaalde dingen waarvan je denk dat kan beter, maar dat heb je bij elke auto wel. Terugroepactie heb je bij elk merk daar is Hyundai geen uitzondering in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:05

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Maar zal jullie fijn met rust laten zodat je heerlijk rustig de HI5 kunt blijven bewonderen in alle stilte. Have fun! :-)
Tot ziens!

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

• de meester01
  • Laatst online: 14:01

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Organisatorisch inderdaad niet de sterkste maar qua (technisch) kennisniveau heb ik wel goede ervaringen. Het loopt het beste via de telefoon, mail is niet hun sterke kant. André moet je hebben.

9620wp op ut dakkie

• Cozm0

Cozm0

Unf!

[...]

Aha, dat is het, ik druk de auto altijd gewoon "uit" via de grote knop. Ik heb dezelfde open bij standje park ingesteld.
Met de knop in de bestuurdersdeur kan het iid ook, daar was ik al achter gekomen

• nietwijk
de meester01 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Organisatorisch inderdaad niet de sterkste maar qua (technisch) kennisniveau heb ik wel goede ervaringen. Het loopt het beste via de telefoon, mail is niet hun sterke kant. André moet je hebben.
Bedankt voor de tip! Ik heb ze vorige week ook telefonisch de vraag gesteld wat ik kan doen om voortaan wel reactie te krijgen. Maar daar werd ik ook niet wijzer van. Tot nog toe kom ik telkens bij een dame van Herwers uit en die plant in, danwel verbindt door. Volgens mij zit zij niet in Apeldoorn. Het telefoonnummer dat bij André staat is hetzelfde als wat bij ieder ander staat, het algemene nummer van Herwers. Hoe kom jij daar dan uit? Ik vind het zo ondoorzichtig om iemand aan de lijn te krijgen die je kan helpen.

Maar fijn om te horen dat er goede ervaring is met het technisch kennisniveau. Dat kan ik dan vanmiddag mooi even peilen. :P Ik heb zelf een achtergrond in de autotechniek en ben moeilijk om de tuin te leiden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 14:01

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

nietwijk schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:59:
[...]
Hoe kom jij daar dan uit? Ik vind het zo ondoorzichtig om iemand aan de lijn te krijgen die je kan helpen.
Gewoon tegen die mevrouw zeggen dat ik hem wil spreken :)

Daar komen geen hogere machten of Jedi-Force aan te pas :+

9620wp op ut dakkie

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:46
[...]

Heb jij dit dan ergens ingesteld staan. Bij mijn Lounge (2021, geen P45) kan ik de achterdeuren gewoon openen als ik de auto uitzet en uitstap (en ik zet hem nooit eerst in P).

Ik heb wel het kinderslot erop... vind ik ook niet op een handige plek zitten. Al meerdere keren gehad dat ik blijkbaar per ongeluk het kinderslot eraf gehaald heb (nog geen ongelukken mee gebeurd, alleen raampjes die opeens open gingen achter :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 16:08

....
Ik hoop echt dat je auto nu wel zal in orde zijn. Ik kan me best voorstellen hoe dat voelt bij zulke prijzen. (y) (y) (y)

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:08
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Kan ik je uit je droom helpen, dit is voor alle 2021 modellen tm oktober wel degelijk het geval…..
Allemaal? Ik hoop het niet, de mijne is in augustus 21 geleverd.....

• ZuinigeRijder
  • Niet online
amw82 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Heb jij dit dan ergens ingesteld staan. Bij mijn Lounge (2021, geen P45) kan ik de achterdeuren gewoon openen als ik de auto uitzet en uitstap (en ik zet hem nooit eerst in P).
Zo uit mijn hoofd heb ik ingesteld, vergrendelen bij in drive zetten en ontgrendelen bij in P zetten.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Zo uit mijn hoofd heb ik ingesteld, vergrendelen bij in drive zetten en ontgrendelen bij in P zetten.
Klopt, het is een instelling in het menu (ook een Lounge, uit 2022). Hierbij kies je voor vergrendelen bij het wegrijden. Was ff wennen in het begin, want ik vergat de P stand ook wel eens en kreeg dan het achterportier niet open, maar inmiddels aan gewend. Zou ff moeten zoeken waar die instelling zit, mocht het nodig zijn.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Stephan_haarlem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:26:
[...]
heb zelf ook bij de dealer waar ik de auto gekocht had geen goede ervaringen met het oplossen van de trillingen.
Terwijl een andere dealer het probleem zo gevonden had en keurig onder garantie had opgelost.
Welke dealer heeft je goed geholpen?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Razwer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Welke dealer heeft je goed geholpen?
Dat is Ursem Barten in Amstelveen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razwer
  • Nu online
Stephan_haarlem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Dat is Ursem Barten in Amstelveen.
Top, goed om te weten. Velserbeek is nog bezig met mijn vibratie probleem. Mocht dat niet naar behoren gaan zal ik Amstelveen eens proberen.

• Stephan_haarlem
Razwer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Top, goed om te weten. Velserbeek is nog bezig met mijn vibratie probleem. Mocht dat niet naar behoren gaan zal ik Amstelveen eens proberen.
Precies de dealer waar ik ben weggegaan omdat ze een lekkende schokdemper (die veroorzaakte bij mij het probleem) niet konden ontdekken na bijna een jaar. Hopelijk is het in jouw geval het bekende banden probleem en dan ben je snel klaar met nieuwe banden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Razwer
  • Nu online
Stephan_haarlem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Precies de dealer waar ik ben weggegaan omdat ze een lekkende schokdemper (die veroorzaakte bij mij het probleem) niet konden ontdekken na bijna een jaar. Hopelijk is het in jouw geval het bekende banden probleem en dan ben je snel klaar met nieuwe banden.
"snel" is een relatief begrip. Ik wacht nog steeds...

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Iemand ervaring in de lichte kleur leer van de lounge versie van een leer coating te voorzien?

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:38

-CJ

Not remastered

Petertje750 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:37:
Iemand ervaring in de lichte kleur leer van de lounge versie van een leer coating te voorzien?
Ja, wat wil je weten?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03 07:58
Kwam een voor mij nieuwe routeplanning app tegen die eenvoudig werkt en een mooie interface heeft: ElectricRoutes. Je kunt gesuggereerde tussenstops eenvoudig vervangen door eigen voorkeuren en uit tests is gebleken dat de inschatting van het verbruik er niet ver naast zit.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:07
Vraagje aan Iphone SE 2020 gebruikers:

Het lukt mij niet om mijn telefoonboek te downloaden.
Ik krijg steeds een foutmelding.
Inmiddels alle instellingen in de telefoon geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Bellen lukt dan alleen via het kabeltje of je moet het telefoonnummer uit je hoofd weten.

Iemand een oplossing?

• Cozm0

Cozm0

Unf!

PeMo1965 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:19:
Vraagje aan Iphone SE 2020 gebruikers:

Het lukt mij niet om mijn telefoonboek te downloaden.
Ik krijg steeds een foutmelding.
Inmiddels alle instellingen in de telefoon geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Bellen lukt dan alleen via het kabeltje of je moet het telefoonnummer uit je hoofd weten.

Iemand een oplossing?
Oplossing niet, workaround wel: voice knopje op stuur indrukken en zeggen "bel voornaam achternaam".
Zo SMS ik ook tijdens het rijden, "SMS voornaam achternaam" en dan de SMS dicteren.
Edit:
Ik heb wel altijd mn phone aan het kabeltje hangen btw. De bluetooth sync zonder kabeltje heb ik nooit een probleem mee gehad, bij ophalen van auto bij de dealer gelijk automatisch gedaan bij aanmelden bij de bluetooth. Wellicht bluetooth connectie weggooien in auto en na een herstart van iphone opnieuw toevoegen?

[Voor 20% gewijzigd door Cozm0 op 14-03-2023 09:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• amw82
ZuinigeRijder schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Vanmorgen even gekeken en testje gedaan. Ik heb hem staan op ontgrendelen bij uitzetten. Dan gaan de deuren dus inderdaad gewoon open bij uitzetten (ongeacht de handelingen daarvoor, wat ook logisch is).
Als ik hem in ontgrendelen bij P zet, vertoont hij inderdaad hetzelfde gedrag. Je moet hem dan eerst in P zetten en dan pas uitzetten.

Heeft beide voor en nadelen.

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Zie op forums dat er vaak gesproken word over Q² Leather Shield of carpro cquartz leather coat 2.0.
Heb je daar toevallig ervaring mee of met ander merk en heb je nog tips voor het gebruik?

• Myrtyn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 16:51
Ik heb recentelijk alle denkbare updates gekregen bij Ursem Barten in Amstelveen, betekent dit nu dat ik een volgende update van het entertainment-/navsysteem OTA kan ontvangen?

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-03 15:53
Ik heb gisteren een enterntainment update ontvangen via OTA, ik heb nog geen tijd gehad om te zien of ik iets anders zie.Maar dat zou dus moeten werken.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:24
ThaBee schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:47:
Ik heb gisteren een enterntainment update ontvangen via OTA, ik heb nog geen tijd gehad om te zien of ik iets anders zie.Maar dat zou dus moeten werken.
Op welke versie ziet na die update?

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:58
Petertje750 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Zie op forums dat er vaak gesproken word over Q² Leather Shield of carpro cquartz leather coat 2.0.
Heb je daar toevallig ervaring mee of met ander merk en heb je nog tips voor het gebruik?
ik heb een reinigng set van keralux in de kast staan en die doet het prima, zie ook mijn post Tiggy80 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:08
Vandaag de dealer weer eens benaderd, of ze al een idee hebben wanneer mijn frontradar binnenkomt. Ze hebben contact opgenomen met Hyundai NL en er is nog niets bekend. Zelfs in Korea staat de frontradar in backorder.

Mijn dealer had al een hele stapel auto's die wachten op een nieuwe frontradar...

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:36
Zolang het stuur maar blijft zitten, nietwaar? >:)

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
ThaBee schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:47:
Hier vandaag ook de OTA update ontvangen. Versie is van december 2022.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• amw82
Vandaag de auto voor 30K beurt naar garage (geen Hyundai dealer, want dat staat Leaseplan niet toe |:( ) .

Had de laatste tijd weer veel het probleem dat de achterklep onmiddellijk weer sluit na openen (ook na schoonmaken sensor/camera). Heb dit ook doorgegeven en ze zouden er naar gaan kijken... Ben benieuwd wat ze kunnen doen als niet hyundai dealer.

Weet iemand of daar eigenlijk al een fix voor was?

• Razwer
  • Nu online
RobbieB schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:51:
[...]

Hier vandaag ook de OTA update ontvangen. Versie is van december 2022.
In principe hoeven we maar 2 jaarlijkse updates te verwachten. Zomer en winter.
Meer dan deze updates zijn noodakelijke bug fixes. Bug fixes komen alleen indien nodig.

[Voor 5% gewijzigd door Razwer op 15-03-2023 10:23]

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 19:56
Nog even terugkoppeling wbt de LKA / HDA na software update van de auto. Tijdens wintersport vond ik dat er heel vervelend (slingerend) rijgedrag op de snelweg. Maarrr dat komt waarschijnlijk door de gekke spoiler die ik zelf heb gecreeerd door de snowboards op de trekhaakkoffer te monteren. Afgelopen weken na wintersport zonder de trekhaakkoffer heb ik er geen last meer van slinger gedrag gehad. Op de terugweg heb ik snowboard anders gemonteerd en was er ook geen geslinger meer. 👍

En die batterij update was ook op de terugweg echt top. Ik kon lekker snel laden bij de snellaadstops. Overigens zag je de range wel hard teruglopen zodra de verwarming aan ging 😅

Wel zou ik liever gewoon een knop willen waarmee ik de accu verwarming aan kan zetten, voor het geval de navi de laadstations niet kent en/of je andere navi liever gebruikt. Maar dat zal wel een goede reden hebben om dat niet zo in te bouwen in de auto/software.

• RobbieB
Razwer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:22:
[...]

In principe hoeven we maar 2 jaarlijkse updates te verwachten. Zomer en winter.
Meer dan deze updates zijn noodakelijke bug fixes. Bug fixes komen alleen indien nodig.
Maar om nu 3 maanden na release pas de OTA te ontvangen is ook niet echt wat je zou verwachten…

• Razwer
  • Nu online
RobbieB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Maar om nu 3 maanden na release pas de OTA te ontvangen is ook niet echt wat je zou verwachten…
Ja eens, maar dit was hun eerste "wave" over OTA. OTA is pas na release toegevoegd/enabled op de Ioniq 5. Op oudere modellen die nooit updated zijn zal OTA niet werken en zullen eerst een patch moeten krijgen om OTA te enablen.

• edvanleeuwen
Ik zag vanochtend de melding dat OTA bij mij uit staat. Terwijl ik wel het vinkje aan heb gezet om Automatisch updates te downloaden via OTA. Wat mis ik?

• RobbieB
Razwer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Ja eens, maar dit was hun eerste "wave" over OTA. OTA is pas na release toegevoegd/enabled op de Ioniq 5. Op oudere modellen die nooit updated zijn zal OTA niet werken en zullen eerst een patch moeten krijgen om OTA te enablen.
Nee hoor. Dit is al mijn 2e OTA update. Ik heb namelijk 1 van die oudere modellen waarop het eerst enabled moest worden via een update. En daarna heb ik meteen een OTA ontvangen.

• RobbieB
edvanleeuwen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:51:
Ik zag vanochtend de melding dat OTA bij mij uit staat. Terwijl ik wel het vinkje aan heb gezet om Automatisch updates te downloaden via OTA. Wat mis ik?
Mogelijk is dit bij na vorige (non-OTA) update uitgezet. Niet door jou, maar door de update.

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Hoe kan je zien dat er een OTA update is uitgevoerd?
Moet je er nog iets voor doen, bv je auto aan laten staan oid?

• Motorfret
  • Laatst online: 13:42
@Cozm0 melding op je scherm in in je bluelink app.
je kunt je auto gewoon aan en uit zetten.

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• edvanleeuwen
RobbieB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Mogelijk is dit bij na vorige (non-OTA) update uitgezet. Niet door jou, maar door de update.
Dank. Kan ik dat corrigeren door een nieuwe update te doen?

• RobbieB
edvanleeuwen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:33:
[...]

Dank. Kan ik dat corrigeren door een nieuwe update te doen?
Gewoon nu aanvinken. Dan zou het aan moeten blijven.

• wim1955
  • Laatst online: 13:00
wim1955 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:54:
Nou.....ik ben 2 weken terug bij mijn dealer geweest voor dat slingergedrag.....en vroeg aan de balie van de dealer (Wittenberg, Amersfoort) een oplossing hiervoor. Ze gingen ermee aan de slag, en 2 uurtjes later kreegi k hem terug. Ze hadden iets in de software veranderd.... maar al naar huis rijden merkte ik al dat er niets aan was gedaan.

Vanmiddag ben ik weer langs geweest bij Wittenberg, en vertelde aan de balie dat er een service bulletin is geweest dat sensors aan de stuurkolom aangepast moest worden. Hij keek alsof hij water zag branden, maar ging toch zoeken in de computer. En warempel....hij vond iets en vroeg zich af: met stickers afplakken? (ik had het woord afplakken niet genoemd) Hij riep de chef werkplaats erbij, samen las hij het artikel, en zei....nou, bestel die stickers, dan voeren we die update uit.

Het lijkt erop dat het kwartje gevallen is, dinsdag 13 maart de afspraak gemaakt...........ben benieuwd.
gisteren was het dus zover, ik heb de I5 bij de dealer (Wittenberg in Amersfoort) gebracht om deze aanpassing uit te laten voeren. Bijna 2 uur later waren ze ermee klaar, ze hebben me uitgelegd wat er gedaan was (met tape enige sensors afgeplakt, en beter gericht, een andere bout ergens vervangen en software wat aangepast "hoe de sensoren moesten kijken".

Ik heb gisteren wat getest, maar rond hoevelaken is het niet lekker testen rond 16-17 uur.
Vanmiddag wezen rijden, maar eigenlijk is het slingergedrag behoorlijk afgenomen.
De correcties zijn nu niet zo plotseling, en heftig, schokkerig, en de uitslag is milder en kleiner....
Je voelt hem nog wel (tsja, hij moet wel corrigeren, natuurlijk) maar heel subtiel, beheerst en rustig.

Het verschil tussen iemand een duw geven, of een corrigerend zetje.
Ik ben er dik tevreden mee, en kan hier prima mee leven.....echt een wereld van verschil !!

Ik ben een dik tevreden rijder nu, op 1 dingetje na, maar dit kan niet opgelost worden......
echt een fout van Hyundai de ACHTERRUITWISSER.
Maar verder, geen rammeltje, geen gepiep, geen ergenissen, geen getril op mijn winterbanden... _/-\o_
.

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:04

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

wim1955 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Ik ben een dik tevreden rijder nu, op 1 dingetje na, maar dit kan niet opgelost worden......
echt een fout van Hyundai de ACHTERRUITWISSER.
Maar verder, geen rammeltje, geen gepiep, geen ergenissen, geen getril op mijn winterbanden... _/-\o_
.
Je achterruit laten behandelen zodat het water er beter afparelt is een verbetering maar helaas niet een echte oplossing.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• wim1955
  • Laatst online: 13:00
Tip met welk product ?

Van de week bleef de sneeuw eraan plakken, met de verwarming aan hielp niet echt.,,,,,helpt zo'n behandeling dan ook?

• edvanleeuwen
RobbieB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Gewoon nu aanvinken. Dan zou het aan moeten blijven.
Dat vinkje stond en staat al aan. In een van de tabbladen erboven staat dat OTA uit staat. Ik zal morgen een foto maken wat ik bedoel.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

edvanleeuwen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:14:
[...]

Dat vinkje stond en staat al aan. In een van de tabbladen erboven staat dat OTA uit staat. Ik zal morgen een foto maken wat ik bedoel.
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, dan heb je nog niet de laatste software versie, die is van 23-12-22. ook de versie van november vorig jaar zou het moeten doen.

3000Wp op 't dak

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:20
wim1955 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:02:
Tip met welk product ?

Van de week bleef de sneeuw eraan plakken, met de verwarming aan hielp niet echt.,,,,,helpt zo'n behandeling dan ook?
Ik gebruik zelf Turtle Wax ClearView. Werkt goed tegen regen, aardig tegen vuil (je veegt het er ook makkelijker af). Omdat het goed werkt heb ik alle ruiten maar ingesmeerd, en boven de 50 km/h hoeven de ruitenwissers niet meer aan.
Het is net zoiets als RainX, maar de ClearView wordt (na kort onderzoek) net iets beter beoordeeld.

• edvanleeuwen
kor952 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:42:
[...]

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, dan heb je nog niet de laatste software versie, die is van 23-12-22. ook de versie van november vorig jaar zou het moeten doen.
Laatste update die ik heb is van 22-11. Ik wist niet dat er een nieuwere was. Ik ga ermee aan de slag. Dank.

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

wim1955 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:02:
Tip met welk product ?

Ze hebben gebruik gemaakt van de producten van Gyeon.
Ik heb geen ervaring met de afgelopen sneeuw omdat ik in een parkeergarage heb gestaan maar kan mij zo voorstellen dat droge sneeuw ook gewoon blijft liggen en natte sneeuw niet.

• BoogaaPJ
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-03 13:59
ChargeMyHyundai kent nu ook de PLUG & Charge optie. Vanaf Ioniq 6 standaard en zou ook met de Ioniq5 moeten werken., Heeft iemand al ervaring. FastNed kent deze service al en dat werkt goed. Iemand al ervaring met een Ioniq 5?

• Hein66
  • Laatst online: 25-03 18:44
BoogaaPJ schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:00:
ChargeMyHyundai kent nu ook de PLUG & Charge optie. Vanaf Ioniq 6 standaard en zou ook met de Ioniq5 moeten werken., Heeft iemand al ervaring. FastNed kent deze service al en dat werkt goed. Iemand al ervaring met een Ioniq 5?
Dat werkt bij Fastned anders is mij sinds kort duidelijk zie hieronder ;) . Wat ik begrepen heb, komt het nog wel beschikbaar voor de I5 volgens mijn dealer. Maar daaraan is geen datum gekoppeld.

[quote]MB1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:59:
[...]

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:05

jrk

IONIQ5 rijder

Zo......, vandaag was ik erg dichtbij een "Spidertje" hier op het forum.

In de eerste plaats wacht ik nog steeds - nu al ruim 6 weken - op een nieuwe ICCU. Maand geleden al toegezegd, maar nog steeds niet binnen. Blijkbaar zijn daar bij Broekhuis een boos telefoontje én een telefoontje naar Athlon voor nodig. Nú geen overzienbare leverdatum voor de ICCU zou voor mij een vervangende auto gaan worden. Want alleen maar kunnen laden bij Fastned is zo langzamerhand geen optie meer.... Wat daarbij meespeelt: met een kapotte ICCU kun je alleen snelladen, maar de snelheden die ik de laatste tijd heb gehaald, komen ondanks preconditioning nooit in de buurt van 220kw. Ik blijf doorgaans op de 125-150 hangen. Hoop dat dit ook met de brakke ICCU heeft te maken? Want als je alleen maar bij Fastned en collega's kunt laden, laat het dan ook snel zijn....

Daarnaast heb ik sinds afgelopen weekend de gevreesde melding dat mijn frontsensoren niet goed werken (carscanner code: C1620). De hele week het idee gehad "komt wel weer goed", zal wel door slechte weer komen, maar nee hoor. Tijdens mijn gesprek met Broekhuis (tegen beter weten in) nog de vraag gesteld of het zin zou hebben om de accu even te ontkoppelen. Het antwoord: "nee hoor, kom maar langs, dan gaan we de code uitlezen". Ondanks mijn vrees voor een kapotte frontradar toch op een parkeerplaats de sleutel 10 uit de frunk gevist....en? Na 10 km rijden was hij er opeens weer! Dus gelukkig weer adaptive cruise control!

Vlak daarna belde Broekhuis dat de ICCU uiterlijk komende dinsdag wordt ontvangen. Zo'n boos telefoontje kan dan toch bijna geen toeval zijn? Direct een afspraak voor woensdag gemaakt.

Auto gelijk maar even voor het eerst door een automatische wasstraat getrokken (basisprogramma zonder wax, alleen wassen en drogen) en daarom valt het "Spidertje" gehalte van deze post nog mee. Nu eerst kijken of het gaat lukken met die ICCU volgende week.....

[Voor 18% gewijzigd door jrk op 16-03-2023 16:19]

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03 10:03
[quote]amw82 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:22:
Vandaag de auto voor 30K beurt naar garage (geen Hyundai dealer, want dat staat Leaseplan niet toe |:( ) .

Had de laatste tijd weer veel het probleem dat de achterklep onmiddellijk weer sluit na openen (ook na schoonmaken sensor/camera). Heb dit ook doorgegeven en ze zouden er naar gaan kijken... Ben benieuwd wat ze kunnen doen als niet hyundai dealer.

[/quote

Had ik ook last van. Had handmatig ingesteld hoever de klep open ging. Heb het vervolgens weer teruggezet naar maximale opening en toen was het probleem weg....

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50
Hein66 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Dat werkt bij Fastned anders is mij sinds kort duidelijk zie hieronder ;) . Wat ik begrepen heb, komt het nog wel beschikbaar voor de I5 volgens mijn dealer. Maar daaraan is geen datum gekoppeld.

[quote]MB1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:59:
[...]
Ik kan de inhoud van jouw quote niet lezen. Maar deze bedoelde je zeker?
Auto charge van Fastned is echt iets anders dan Plug&Charge en op dit moment alleen voorbehouden op de IONIQ 6.
MB1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:59:
[...]

Volgens mij zijn hiervoor twee verschillende standaards:

Autocharge, werkt voor Ioniq 5 bij Fastned. Hier wordt via PLC (Power-line Communication) gepraat met de auto om het chassisnummer op te vragen. Werkt volgens Fastned bij de meeste auto's met CCS connector: https://support.fastned.n...747127-Wat-is-Autocharge-

Plug and charge, werkt (nog) niet voor de 5 maar wel voor de Ioniq 6. Communicatie ook over PLC maar hier met encryptie en certificaten. Hyundai is nog bezig met de implementatie: https://www.activlease.nl...t-plug-en-charge-functie/

Zie ook hier:
https://www.ioniqforum.co...rt-plug-and-charge.38160/
[Afbeelding]

ehhhh..HOI

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 12:31

Zowaar een ioniq 5 van de politie gespot.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Kwantman schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:47:
[quote]amw82 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:22:

[/quote

Had ik ook last van. Had handmatig ingesteld hoever de klep open ging. Heb het vervolgens weer teruggezet naar maximale opening en toen was het probleem weg....
Waarom staat Leaseplan dat niet toe?? Private of zakelijke lease? Ik lease de auto privé, via ANWB (lees Leaseplan, want dat wordt dat uitbesteedt), maar had laatst geen enkel probleem om bij Hyundai een afspraak te maken (vervangen folie bij de raamstrip). Was toen ik de afspraak maakte via de app wel even zoeken naar een datum waarop de dealer tevoorschijn kwam.

• amw82
mh514452 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:23:
[...]

Waarom staat Leaseplan dat niet toe?? Private of zakelijke lease? Ik lease de auto privé, via ANWB (lees Leaseplan, want dat wordt dat uitbesteedt), maar had laatst geen enkel probleem om bij Hyundai een afspraak te maken (vervangen folie bij de raamstrip). Was toen ik de afspraak maakte via de app wel even zoeken naar een datum waarop de dealer tevoorschijn kwam.
Zakelijk. Voor een onderhoudsbeurt staan ze alleen toe bij geselecteerde contractpartners (vaak de onafhankelijke garagebedrijven).

Garantie werkzaamheden (zoals bij mij de avn, batterij preconditionering en lfa update) kunnen uiteraard wel.

Kan toeval zijn, maar gisteren en vandaag geen probleem gehad met de achterklep.

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-03 07:28
amw82 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Zakelijk. Voor een onderhoudsbeurt staan ze alleen toe bij geselecteerde contractpartners (vaak de onafhankelijke garagebedrijven).

Garantie werkzaamheden (zoals bij mij de avn, batterij preconditionering en lfa update) kunnen uiteraard wel.

Kan toeval zijn, maar gisteren en vandaag geen probleem gehad met de achterklep.
Ik heb ook een aantal keren gehad dat de achterklep dacht, ik ga nu eens dicht. Alleen jammer als je zelf er nog onderstaat.
Gelukkig wel eerst piepjes.

• kretek1305
  • Laatst online: 15:36
BenOnderweg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:59:
Ik heb onlangs mijn Schootingstar bij DB Exclusive Car Detailing in Berkel en Rodenrijs voor het schappelijke bedrag van €600,00 een keramische coating laten aanbrengen en de voor- en achterruit laten behandelen zodat het water er mooi afparelt. De werkzaamheden duren één dag.

Ben zeer tevreden over deze zaak waar twee zoons met hun vader (inmiddels werknemer) de zaak runnen.
Zeer netjes gedaan. Kan deze jongens van harte aanbevelen. d:)b
Hier was iets fout gegaan met mijn post...

Wat ik wou vragen: heb je een persoonlijke detail-deal gemaakt of heb je op de prijs kunnen afdingen? Geen enkele van de pakketten op de website komen namelijk uit op 600. Het "nieuwe auto" pakket begint zelfs bij 725 ex btw.
Vroeg me af wat je hebt genomen en hoe...

[Voor 21% gewijzigd door kretek1305 op 16-03-2023 22:23]

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-03 18:21

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ckoopmanschap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:09:
[Afbeelding]

Zowaar een ioniq 5 van de politie gespot.
Komen ze je achterna?

PJvI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ezi70
  • Laatst online: 15:21
Waarschijnlijk wel, telefoon in de hand tijdens rijden ;)

• nietwijk
jrk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:15:
Zo......, vandaag was ik erg dichtbij een "Spidertje" hier op het forum.

In de eerste plaats wacht ik nog steeds - nu al ruim 6 weken - op een nieuwe ICCU. Maand geleden al toegezegd, maar nog steeds niet binnen. Blijkbaar zijn daar bij Broekhuis een boos telefoontje én een telefoontje naar Athlon voor nodig. Nú geen overzienbare leverdatum voor de ICCU zou voor mij een vervangende auto gaan worden. Want alleen maar kunnen laden bij Fastned is zo langzamerhand geen optie meer.... Wat daarbij meespeelt: met een kapotte ICCU kun je alleen snelladen, maar de snelheden die ik de laatste tijd heb gehaald, komen ondanks preconditioning nooit in de buurt van 220kw. Ik blijf doorgaans op de 125-150 hangen. Hoop dat dit ook met de brakke ICCU heeft te maken? Want als je alleen maar bij Fastned en collega's kunt laden, laat het dan ook snel zijn....

Daarnaast heb ik sinds afgelopen weekend de gevreesde melding dat mijn frontsensoren niet goed werken (carscanner code: C1620). De hele week het idee gehad "komt wel weer goed", zal wel door slechte weer komen, maar nee hoor. Tijdens mijn gesprek met Broekhuis (tegen beter weten in) nog de vraag gesteld of het zin zou hebben om de accu even te ontkoppelen. Het antwoord: "nee hoor, kom maar langs, dan gaan we de code uitlezen". Ondanks mijn vrees voor een kapotte frontradar toch op een parkeerplaats de sleutel 10 uit de frunk gevist....en? Na 10 km rijden was hij er opeens weer! Dus gelukkig weer adaptive cruise control!

Vlak daarna belde Broekhuis dat de ICCU uiterlijk komende dinsdag wordt ontvangen. Zo'n boos telefoontje kan dan toch bijna geen toeval zijn? Direct een afspraak voor woensdag gemaakt.

Auto gelijk maar even voor het eerst door een automatische wasstraat getrokken (basisprogramma zonder wax, alleen wassen en drogen) en daarom valt het "Spidertje" gehalte van deze post nog mee. Nu eerst kijken of het gaat lukken met die ICCU volgende week.....
Ik heb hem maandag bij de dealer geparkeerd, bevestiging gekregen dat ze hem niet konden fixen en een ticket ingeschoten is bij HMNL en met vervangend vervoer naar huis gegaan. Dag erna bevestiging dat er een nieuwe ICCU in komt. Totdat de ICCU en AVN gefixt is (ja, daar hebben ze nu ook mooi de kans toe, auto staat er toch) krijgen ze de leenauto niet terug. Er is me beloofd dat ik kan omruilen naar een elektrische leenauto voordat mijn auto er een week staat. Tot op heden soepel dus. Maandag beloofden ze me om dinsdag terug te bellen en dat is netjes gebeurd. Mijn eerste vraag was wanneer die ICCU binnen zou zijn en daar zou ik dan de volgende dag over teruggebeld worden. Dat is nog niet gelukt. Maar zolang ik fatsoenlijk vervangend vervoer heb geen haast, al hoop ik toch van de zomer met de IONIQ 5 op vakantie te gaan en ik denk ook dat zij de leenauto terug willen, wat mij een mooie stok achter de deur lijkt.

• michelkox
  • Laatst online: 13:15
Kan iemand mij een verwijzing geven naar posts (of een korte instructie) over het zelfstandig voor- en achteruit rijden met behulp van de sleutel?
Ik heb gezocht in de inhoudsopgave en de zoekfunctie, maar kan zo snel niets vinden en weet ook niet hoe verder te zoeken...

De instructies en filmpjes die ik op internet vind lijken bij mij niet te werken. Natuurlijk is het een feature die je zelden gebruikt, maar wilde het toch even testen oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:02
michelkox schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:35:
Kan iemand mij een verwijzing geven naar posts (of een korte instructie) over het zelfstandig voor- en achteruit rijden met behulp van de sleutel?
Ik heb gezocht in de inhoudsopgave en de zoekfunctie, maar kan zo snel niets vinden en weet ook niet hoe verder te zoeken...

De instructies en filmpjes die ik op internet vind lijken bij mij niet te werken. Natuurlijk is het een feature die je zelden gebruikt, maar wilde het toch even testen oOo
Misschien helpt dit:
Ioniq Guy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online

In de topic start staat er toch echt een link:

Remote de auto voor en achteruit laten rijden/inparkeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

kretek1305 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:47:
[...]

Hier was iets fout gegaan met mijn post...

Wat ik wou vragen: heb je een persoonlijke detail-deal gemaakt of heb je op de prijs kunnen afdingen? Geen enkele van de pakketten op de website komen namelijk uit op 600. Het "nieuwe auto" pakket begint zelfs bij 725 ex btw.
Vroeg me af wat je hebt genomen en hoe...
Volgens mij stond het bedrag van €725,- destijds niet op de site maar staat mij €475,- (ecxl. btw) bij.
Het bedrag werd wat lager omdat mijn auto nog maar 2 weken oud was en er geen intensive reiniging en grondige ontvetting nodig had. Inclusief de behandeling van mijn voor- en achterruit kwam ik op €500,- excl. btw uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 20:25
Hoi allemaal,

Ben nu ook trotste bezitter van een Ioniq 5 lounge uitvoering met panoramadak. Zelf in DE gehaald en de rit terug was heerlijk. Dankzij deze fantastische verzamelbak van info (en voor sommige ellende) heb ik een goede indruk kunnen krijgen waar ik op moest letten bij de koop. Dank @ZuinigeRijder en @Jan Treur ! voor de starttopics.

RDW wilt alleen niet meewerken met het invoeren van mijn auto zodat ik op NL kenteken kan rijden |:( . Ze hebben net op de dag van invoer het gehele plansysteem offline gehaald. Men kan nu pas vanaf 10 april ! weer een datum inplannen. Deze info is pas te zien op het moment dat je inlogt met DigiD!
Op dit moment kunt u een keuring plannen op een datum vanaf 10 april. Een afspraak plannen vóór 10 april kan niet. Dit komt doordat wij werken aan het afsprakensysteem. U kunt ons helaas ook niet bellen om eerder een afspraak te maken. Sorry voor het ongemak.

Alleen voor deze 2 keuringen kunt u wel een afspraak aanvragen vóór 10 april (klik op de keuring en vul de gegevens in):

Fysieke controle (alleen op verzoek van de RDW)
Aanvraag voor een nieuwe en niet eerder geregistreerde personenauto, bedrijfsauto, aanhangwagen of oplegger
We hebben hier te maken met een dienst overheid die gewoon voor een maand stopt met functioneren. Dat is wel erg bizar.

• Razwer
  • Nu online
Richard.v.Naam schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:47:
Hoi allemaal,

Ben nu ook trotste bezitter van een Ioniq 5 lounge uitvoering met panoramadak. Zelf in DE gehaald en de rit terug was heerlijk. Dankzij deze fantastische verzamelbak van info (en voor sommige ellende) heb ik een goede indruk kunnen krijgen waar ik op moest letten bij de koop. Dank @ZuinigeRijder en @Jan Treur ! voor de starttopics.

RDW wilt alleen niet meewerken met het invoeren van mijn auto zodat ik op NL kenteken kan rijden |:( . Ze hebben net op de dag van invoer het gehele plansysteem offline gehaald. Men kan nu pas vanaf 10 april ! weer een datum inplannen. Deze info is pas te zien op het moment dat je inlogt met DigiD!

[...]

We hebben hier te maken met een dienst overheid die gewoon voor een maand stopt met functioneren. Dat is wel erg bizar.
Dat is mooi zuur! Mocht je haast hebben kan je ook een import boer raadplegen. Deze kunnen het vaak sneller en zonder afspraak regelen (als particulier is afspraak verplicht). Natuurlijk gaat voor niets de zon op en zal het je vermoedelijk rond de 200 euro kosten om het te laten doen.

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 20:25
Dank voor de tip.
Misschien wel de moeite waard want het personeel bij de keurstations hebben nu een hele maand vrij. Dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn :)

• michelkox
Klopt, die had ik gevonden, en ook dat filmpje van de Ioniq Guy.

Echter, bij mij gebeurt er helemaal niets als ik op Hold Start kop druk. Niet als ik naast de auto sta, of erin zit. Ook niet als de auto vergrendeld is, of ontgrendeld. En ook op de reservesleutel doet die knop niets.

Dacht dat ik misschien nog 1 handeling had gemist ergens, maar zo lastig kan het niet zijn. Misschien effe bij dealer binnen lopen, maar het is geen dealbreaker ;)

• ZuinigeRijder
  • Niet online
michelkox schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Klopt, die had ik gevonden, en ook dat filmpje van de Ioniq Guy.

Echter, bij mij gebeurt er helemaal niets als ik op Hold Start kop druk. Niet als ik naast de auto sta, of erin zit. Ook niet als de auto vergrendeld is, of ontgrendeld. En ook op de reservesleutel doet die knop niets.

Dacht dat ik misschien nog 1 handeling had gemist ergens, maar zo lastig kan het niet zijn. Misschien effe bij dealer binnen lopen, maar het is geen dealbreaker ;)
Je moet net voordat je de Hold knop even gaat indrukken, de auto 2x op slot doen via de sleutel, ook al zit deze op slot.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• michelkox
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Je moet net voordat je de Hold knop even gaat indrukken, de auto 2x op slot doen via de sleutel, ook al zit deze op slot.
Je bent een held!!
Ik had de handleiding wel gelezen, maar als de auto al op slot is ga je er niet van uit dat je nog een keer expliciet de auto moet sluiten EN binnen 4 seconden op die Remote Start moet drukken...

Hier nog even voor de volgende die er issues mee heeft ;)

• offtheroad
  • Laatst online: 27-03 13:15
is dat automatisch laten rijden via de afstandbediening op elke trim mogelijk?

• ZuinigeRijder
  • Niet online
offtheroad schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:32:
is dat automatisch laten rijden via de afstandbediening op elke trim mogelijk?
Volgens de prijslijst van januari 2023 zit deze alleen op de Lounge (of Project45)
De Lounge is t.o.v. de Connect+ extra uitgerust met:
- Remote Smart Parking Assist (RSPA) – automatisch inparkeren met gebruik van de autosleutel

[Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-03-2023 14:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Laat maar even weten wat er resultaat van donderdag is......
Vandaag de auto weer opgehaald, conclusie er moet een nieuwe radar-sensor in, dus voorlopig geen werkende SCC.
Ook is de ICCU gecontroleerd en gemodificeerd, ter versteviging is een stuk metaal op de kunststofbehuizing aangebracht. Er zaten nog geen scheuren in de behuizing bij mij.

3000Wp op 't dak

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Vandaag de auto weer opgehaald, conclusie er moet een nieuwe radar-sensor in, dus voorlopig geen werkende SCC.
Ook is de ICCU gecontroleerd en gemodificeerd, ter versteviging is een stuk metaal op de kunststofbehuizing aangebracht. Er zaten nog geen scheuren in de behuizing bij mij.
Zijn er symptomen dat de ICCU het gaat begeven behalve fysieke toestand?
Ik was vandaag aan het laden bij een Allego paal waar ik altijd laad, maar dat ging nu maar op 3,2 kW...
Misschien omdat de auto ernaast ook stond te laden...?
Er staat in chargefinder dat het een 11kW paal is, maar of dat per aansluiting is?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

cooper_s1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Ik was vandaag aan het laden bij een Allego paal waar ik altijd laad, maar dat ging nu maar op 3,2 kW...
Er staat in chargefinder dat het een 11kW paal is, maar of dat per aansluiting is?
Ik weet niet of er symptomen zijn die er op duiden dat de ICCU het binnenkort gaat begeven.
Wel weet ik dat aan de 11kW publieke paal hier voor de deur de I5 nooit hoger komt dan 8,6kW of ik er nu alleen sta of met z'n tweeën.

3000Wp op 't dak

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:09
[...]

Dat 3.2 kw laden had ik een tijdje terug ook 1x. Dit was direct nadat de pre heat update was gedaan. Was echter maar 1 malig aan mijn eigen paal. En daarna niet meer. Zie mijn laatste post hiervoor.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Changie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Dat 3.2 kw laden had ik een tijdje terug ook 1x. Dit was direct nadat de pre heat update was gedaan. Was echter maar 1 malig aan mijn eigen paal. En daarna niet meer. Zie mijn laatste post hiervoor.
Ik had de update al een tijd terug laten doen en aan die paal altijd zo'n 10 kW gehaald...
Afijn, ik ga t in de gaten houden. Ik zit al te wachten op een nieuwe usb poort voorin waar je je telefoon op aansluit voor Android Auto...

• bour12
  • Laatst online: 16:24

Bij de model 22.5 moet ik eerst de bovenste knop (afsluite) 2 x indrukken en dan onderste knop indrukken tot je in de auto het dashboard aamgaat en de knipperlichten 1x knipperen dan kan je met de knoppen voor-achteruit rijden.

• Razwer
  • Nu online
[...]

11kw is in principe 230v x 16a x 3 fasen = 11040w
Wanneer je 230x16(x1 fase) doet kom je uit op... juist, ~3kw (3680w).
Het lijkt er op alsof de paal maar op 1 fase functioneert.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Razwer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:54:
[...]

11kw is in principe 230v x 16a x 3 fasen = 11040w
Wanneer je 230x16(x1 fase) doet kom je uit op... juist, ~3kw (3680w).
Het lijkt er op alsof de paal maar op 1 fase functioneert.
Dat zou dan wel inderdaad zo zijn hoop ik..
Binnenkort eens bij een andere paal proberen.
Pagina: 1 ... 152 ... 155 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee