• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 15:38
eyegraphic schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zoek die foto's nog even terug.
Er zijn twee redenen waarom ik voor een semi automatische zou kiezen:
1. Slingert snel op zijn plaats en je hoeft hem niet in de koffer te leggen
2. Je hoeft niet half onder je auto te liggen om de trekhaak te monteren/demonteren

Ik ging die eerst door de dealer laten monteren, maar die is het laatste jaar meer dan 20% duurder geworden en staat ondertussen al op meer dan 2000 euro.
Ik dacht, voor minder dan de helft doe ik het gewoon zelf, maar vrouwlief schoot in een kramp toen ze vernam dat het met zagen in de bumper is.

Dus was ik toch voor de zekerheid op zoek naar iemand die het reeds uitgevoerd had.
Ik heb meerdere posts geplaatst op 30-01-2023. Lukt me zo niet om er naar te verwijzen. Je eerste argument kan ik begrijpen, de 2e sluit niet aan bij mijn bevindingen. Mijn trekhaak heeft het sleutelgat aan de achterzijde (zie foto in post) en daarvoor hoef je niet onder de auto, wat bij een wegzwaaiende trekhaak juist wel moet.

Met mijn trekhaak hoef je ook niet in de bumper te zagen, althans niet aan uitwendige delen, alleen wat steuntjes aan de binnenzijde. De strip die achter de bumper zit moet wel gezaagd worden, maar die zie je niet.

Je kan de handleiding eventueel lezen voor aanschaf of er iets over genoemd wordt.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-03 10:10
Thx, ik heb je posts teruggevonden en een opgeslagen.
Zal ze vanavond eens rustig nalezen en bekijken. Alvast op het eerste zicht goede tips gezien.

Bedankt!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
nietwijk schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Ik heb in mijn eentje een "standaard" afneembare trekhaak gemonteerd. De bumper verwijderen was het moeilijkste. Ik kan me niet voorstellen dat een semi-automatische moeilijker is mits je de juiste kabelboom kiest. Al vraag ik me af waarom je een semi-automatische zou nemen. Je moet hem alsnog met de hand in- en uitklappen. Enige voordeel is dat je hem niet in de bagageruimte hoeft te leggen. Misschien handig als je het wekelijks gebruikt, maar anders zou ik lekker een "standaard" afneembare nemen voor de helft van het geld. Ik heb recentelijk nog het één en ander gepost met wat foto's.
Ik heb de semi auto door de dealer in laten bouwen. Puur omdat ik precies zo'n trekhaak op mijn golf had. Achteraf spijt van de meerprijs.

Ik hoef overigens niet onder de auto te duiken hoor. Hij bungelt binnen bereik en je zet hem in het slot. Andersom met terug klappen is het een duwtje geven. Het is wel makkelijk.

[Voor 9% gewijzigd door Razwer op 08-03-2023 15:20]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03 22:17
Ik heb bij Lidl een “Ultimate Speed” Starthulp/Powerbank gekocht.
Dit is toch degene die ik kan gebruiken bij een dode 12V accu (en nooit nodig hoop te hebben)?

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:18
Razwer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Ik heb de semi auto door de dealer in laten bouwen. Puur omdat ik precies zo'n trekhaak op mijn golf had. Achteraf spijt van de meerprijs.

Ik hoef overigens niet onder de auto te duiken hoor. Hij bungelt binnen bereik en je zet hem in het slot. Andersom met terug klappen is het een duwtje geven. Het is wel makkelijk.
Uhm, ik heb een standaard afneembare trekhaak, maar ik heb hem er gewoon permanent onder zitten. Ook extra stootbumper als iemand achter me niet heel goed kan inparkeren…. |:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31

mdeiman

Projet 45

CharlieBulldog schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:22:
Ik heb bij Lidl een “Ultimate Speed” Starthulp/Powerbank gekocht.
Dit is toch degene die ik kan gebruiken bij een dode 12V accu (en nooit nodig hoop te hebben)?

[Afbeelding]
Klopt. Werkt prima.

Shit happens.

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 17:29
O oooo, het lijkt erop dat we op hyundai.be weeral geen Ioniq 5 kunnen configureren. Zou de prijs nogmaals stijgen? 🥴😵‍💫

(En wanneer krijg ik mijn auto?)

• eyegraphic
PhilippeJoris schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:28:
O oooo, het lijkt erop dat we op hyundai.be weeral geen Ioniq 5 kunnen configureren.
De Ioniq5 is in België al een tijdje niet meer configureer- en bestelbaar.
Model 23 is uitverkocht. Wachten op Model 24.

In NL is hij echter wel nog gewoon te configureren en te bestellen.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Wat doet de valet modus?

9620wp op ut dakkie

• de meester01

de meester01

OK, dit dus:

9620wp op ut dakkie

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:04

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Handig als je je auto bij de garage voor reparatie of updates of in een parkeergarage aan iemand afgeeft die je auto stalt zodat ze jouw intellingen niet kunnen verrampeneren. ;)

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• PhilippeJoris
eyegraphic schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:53:
[...]

De Ioniq5 is in België al een tijdje niet meer configureer- en bestelbaar.
Model 23 is uitverkocht. Wachten op Model 24.

In NL is hij echter wel nog gewoon te configureren en te bestellen.
Heb even contact gehad met de dealer en ja dus, hij is nu niet te configureren want de prijs gaat weeral stijgen (in België alleen? Allen naar NL !!!). De vraag naar de Ioniq 5 is volgens de dealer (het dealerspraatje?) zo hoog dat het fabriek niet kan volgen (is dat geen economische wet ergens >:) ).

En of het nu M23 of M24 zal heten maakt voor mij niet zoveel uit. Ik wil meedoen; geef mij mijn auto :O

• eyegraphic
Het is inderdaad zo dat de fabriek niet mee kan met de mondiale vraag naar de Ioniq5.
Al merk ik dat in meer en meer landen de wachttijd aan het inkorten is en het dus lijkt alsof de fabriek (eindelijk) op volle toeren kan draaien.

Wel raar dat de fabriek niet zou kunnen volgen en enkel de Belgische markt afgesloten wordt. Niet dat wij zo een grote afnemer zijn... Ik denk dat het eerder is dat de Belgische (privé) invoerder op gespannen voet leeft met Hyundai.

Ik heb mijn bestelling na 15 maanden wachten zonder enig perspectief geannuleerd en heb mezelf een 10 maanden oude tweedehands aangeschaft.

Zonder perspectief want dealer kon niet meer doen of mij in rechtstreeks contact stellen met de invoerder.
Die zei dat ze er niets kunnen aan doen omdat ze geen info doorkrijgen van Hyundai zelf.
En zo blijft de paraplu maar open gaan.

Nu nog twee weken wachten voor de occasie kan gekeurd worden voor verkoop (terug wachten... AAARH) en dan kan ik eindelijk zoeven in mijn Ioniq5.

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:59
Ja toch wat verschillen in België, we kregen geen toegang tot chargemyhyundai maar ze verwezen naar stroohm.be nu zou dat ook gedaan zijn voor particulieren. Geen idee wat de vervanger is.
Ook moeten wij nog altijd elk jaar op onderhoud i.p.v. 2jaar. Geen nieuw onderhoudsboekje.

• PhilippeJoris
eyegraphic schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:38:
Het is inderdaad zo dat de fabriek niet mee kan met de mondiale vraag naar de Ioniq5.
Al merk ik dat in meer en meer landen de wachttijd aan het inkorten is en het dus lijkt alsof de fabriek (eindelijk) op volle toeren kan draaien.

Wel raar dat de fabriek niet zou kunnen volgen en enkel de Belgische markt afgesloten wordt. Niet dat wij zo een grote afnemer zijn... Ik denk dat het eerder is dat de Belgische (privé) invoerder op gespannen voet leeft met Hyundai.

Ik heb mijn bestelling na 15 maanden wachten zonder enig perspectief geannuleerd en heb mezelf een 10 maanden oude tweedehands aangeschaft.

Zonder perspectief want dealer kon niet meer doen of mij in rechtstreeks contact stellen met de invoerder.
Die zei dat ze er niets kunnen aan doen omdat ze geen info doorkrijgen van Hyundai zelf.
En zo blijft de paraplu maar open gaan.

Nu nog twee weken wachten voor de occasie kan gekeurd worden voor verkoop (terug wachten... AAARH) en dan kan ik eindelijk zoeven in mijn Ioniq5.
15 maanden ?!?! Ik hoop echt dat het mij beter vergaat. Als er inderdaad een sluimerend conflict is tussen de invoerder en Hyundai zijn we geschoren. En ondertussen staan de Tesla MYs gewoon uit voorraad te leveren op de Tesla website. Ge zoudt voor minder een malheure begaan, verdorie. 8)7 Even naar de yoga ... breathe in breathe out breathe ... :+

• eyegraphic
Besteld met levertermijn van 10-12 maanden.
In augustus de bestelling moeten aanpassen naar My23 model met opleg van €2k.
Toen garanties voor levering eind december.
Midden december was de verwachte levertijd begin januari.

Vanaf dan kreeg mijn dealer geen info meer door en kreeg ik rechtstreeks contact met de invoerder.
Januari werd begin april. En begin april werd begin juni. Telkens zonder garantie en met de reden dat ze geen informatie krijgen uit de fabriek.

Heb je de jouwe al besteld?
Anders kan je misschien mijn bestelling over nemen bij Van Mossel Menen (Servaeyge). Wachttijd is in elk geval al 15 maand minder dan wanneer je hem nu zou bestellen.

• PhilippeJoris
eyegraphic schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:22:
Besteld met levertermijn van 10-12 maanden.
In augustus de bestelling moeten aanpassen naar My23 model met opleg van €2k.
Toen garanties voor levering eind december.
Midden december was de verwachte levertijd begin januari.

Vanaf dan kreeg mijn dealer geen info meer door en kreeg ik rechtstreeks contact met de invoerder.
Januari werd begin april. En begin april werd begin juni. Telkens zonder garantie en met de reden dat ze geen informatie krijgen uit de fabriek.

Heb je de jouwe al besteld?
Anders kan je misschien mijn bestelling over nemen bij Van Mossel Menen (Servaeyge). Wachttijd is in elk geval al 15 maand minder dan wanneer je hem nu zou bestellen.
Ja, besteld op 24-SEP-2022. Toen werd eind OCT-2023 als leverdatum aangegeven. Enkele weken later eerder NOV/DEC- 2023 en JAN-2024 werd ook al tussen neus en lippen aangegeven. Nu, tijdens call terug OCT-2023 met vermelding dat het misschien zefls vroeger kon zijn (soms voelt ge gewoon uw kl*ten rammelen :F ). En ik ga op pensioen eind dit jaar dus de zaakauto gaat terug. Ik heb mijn HI5 nodig. Dus, indien het rammelen doorgaat zal de Model Y wel stevig in de picture komen, vrees ik.

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

FunkStar_ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:41:
Ja toch wat verschillen in België, we kregen geen toegang tot chargemyhyundai maar ze verwezen naar stroohm.be nu zou dat ook gedaan zijn voor particulieren. Geen idee wat de vervanger is.
Ook moeten wij nog altijd elk jaar op onderhoud i.p.v. 2jaar. Geen nieuw onderhoudsboekje.
In Nederland zou je volgens de officiële richtlijnen van de garantiebepalingen in jaar 1, 3, 5... voor controle op roest aan de carosserie langs moeten en in jaar 2, 4, 6... voor onderhoud. :?
Na overleg met mijn dealer wordt de roestcontrole nu ook tijdens het onderhoud in de even jaren gedaan. :')

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:53
Vandaag opgemerkt dat de zwarte folie begint los te laten.
Zou toch niet mogen gebeuren! :(

• eyegraphic
Vermeer10 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:03:
Gekend probleem: dealer contacteren en in garantie laten herstellen.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:18
PhilippeJoris schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Ja, besteld op 24-SEP-2022. Toen werd eind OCT-2023 als leverdatum aangegeven. Enkele weken later eerder NOV/DEC- 2023 en JAN-2024 werd ook al tussen neus en lippen aangegeven. Nu, tijdens call terug OCT-2023 met vermelding dat het misschien zefls vroeger kon zijn (soms voelt ge gewoon uw kl*ten rammelen :F ). En ik ga op pensioen eind dit jaar dus de zaakauto gaat terug. Ik heb mijn HI5 nodig. Dus, indien het rammelen doorgaat zal de Model Y wel stevig in de picture komen, vrees ik.
Gezien de onzekerheid in levertijd begrijp ik het volledig. Echter, de Model Y is wel een auto met een totaal andere rijbeleving. Kwestie van smaak, maar ik vind hem best stuiterig, zeker in vergelijking met de HI5. Heb vanavond even gereden in de Y, vrienden van ons hebben hem vandaag opgehaald, dus kon even goed vergelijken. Qua model prima vergelijkbaar met HI5 (hebben vast allebei hun plussen en minnen), maar op de weg gedraagt ‘ie zich echt anders. Persoonlijk zou ik wachten en de dealer blijven bevragen, maar ik heb makkelijk praten. Ik heb de HI5 inmiddels al 8 maanden. Aan de andere kant, luxe keuzes, Y is ook een prima wagen waarvan de software op eenzame hoogte staat in vergelijking met de andere elektrische auto’s.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
PhilippeJoris schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Rammelen doen ze zeker die HI5s….. 🤣🤣🤣

• spidertje
  • Nu online
Is bij vele vel HI5s het geval. Garantiegeval nr xxxxx….

Acties:
  • +14Henk 'm!

• nietwijk
spidertje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:41:
[...]

Het leven is zoveel leuker als je positiviteit deelt in plaats van negativiteit. Ik begrijp dat je een kat in de zak gekocht hebt, maar gezien je posts lijkt dat me niet de eerste kat te zijn. Je punt is nu wel duidelijk. Laten we hier berichten posten waar men wat mee kan. In jouw geval kan dat zijn waar men op moet letten als men een tweedekansje koopt. Maar volgens mij is dat nu wel duidelijk.

• nietwijk
Welk modeljaar? volgens mij hebben de laatste modellen geen folie meer.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:05

jrk

IONIQ5 rijder

spidertje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:41:
[...]

Beste Spidertje,
Het is wel duidelijk nu. Jij hebt een de kat in de zak, en da's balen voor je. Jouw bijdragen hier vinden velen van ons dus nu wel genoeg.

Je bent van harte welkom met allerlei andere bijdragen waar iedereen wat aan heeft en waarom 98% hier ook op dit forum zit, namelijk om van elkaar te leren door ervaringen en tips met elkaar te delen.

thanx!

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Gewoon je dealer bellen, die bestellen een nieuwe en monteren kost nog geen half uur.
Valt gewoon onder de garantie, is een bekend probleem.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:26
Denk dat het de hoogste tijd wordt voor spinnetje om een nieuw autootje te kopen bij een ander dealertje en afscheid te nemen van dit forum.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:58
zou het logo van de ioniq 6 ook op de 5 passen? die is namelijk platter (en mooier vind ik)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• spidertje
  • Nu online
ThijsR schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:57:
Denk dat het de hoogste tijd wordt voor spinnetje om een nieuw autootje te kopen bij een ander dealertje en afscheid te nemen van dit forum.
Werk je soms bij wc eend?

Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos. Ik vermoed vanwege de enorm goede kwaliteit van dat onderdeel……of zoals men vroeger bij Lada al zei, we houden als dealer graag goed contact met onze klanten dus vandaar dat je regelmatig naar ons toe moet komen…. 🤣🤣🤣🤣

Overigens, vrijwel alle issues die ik heb gehad en heb zijn via Hyundai dmv terugroepacties wereldwijd onderkend. Kortom het zijn structurele issues voor een HI5 waar je als (potentiele) koper rekening mee kan/dient te houden.

Als je ICCU bv buiten garantie kaduk gaat en dat kan maar zo tzt zit je (vast) aan een grote uitgave.

Maar goed, dat maakt de mensen hier blijkbaar niks uit want we staan heerlijk positief en optimistisch in het leven. 🤪🤪🤪

Ohjah, produktie van de HI5 is weer eens stilgelegd. Gebrek aan voldoende kwaliteit en voorraad van componenten en productielijn is daarvan de oorzaak zo geeft men in Korea aan. Is niet de eerste keer en benieuwd of men dat nu structureel eindelijk op orde weet te krijgen. Hyundai kost het nu teveel geld om deze auto te produceren en te verkopen. Gaat men vast niet weer zo doen bij een volgend nieuw model… hoop ik voor ze optimistisch als ik ben :)

Acties:
  • +14Henk 'm!

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:46
spidertje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Werk je soms bij wc eend?

Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos. Ik vermoed vanwege de enorm goede kwaliteit van dat onderdeel……of zoals men vroeger bij Lada al zei, we houden als dealer graag goed contact met onze klanten dus vandaar dat je regelmatig naar ons toe moet komen…. 🤣🤣🤣🤣

Overigens, vrijwel alle issues die ik heb gehad en heb zijn via Hyundai dmv terugroepacties wereldwijd onderkend. Kortom het zijn structurele issues voor een HI5 waar je als (potentiele) koper rekening mee kan/dient te houden.

Als je ICCU bv buiten garantie kaduk gaat en dat kan maar zo tzt zit je (vast) aan een grote uitgave.

Maar goed, dat maakt de mensen hier blijkbaar niks uit want we staan heerlijk positief en optimistisch in het leven. 🤪🤪🤪

Ohjah, produktie van de HI5 is weer eens stilgelegd. Gebrek aan voldoende kwaliteit en voorraad van componenten en productielijn is daarvan de oorzaak zo geeft men in Korea aan. Is niet de eerste keer en benieuwd of men dat nu structureel eindelijk op orde weet te krijgen. Hyundai kost het nu teveel geld om deze auto te produceren en te verkopen. Gaat men vast niet weer zo doen bij een volgend nieuw model… hoop ik voor ze optimistisch als ik ben :)
Ik merk ook dat ik mij aan je irriteer, je punten zijn bekend en valide. Maar nu wordt het drammen en zeiken door het continue te blijven herhalen. Ik ben hier om kennis te vergaren over Ioniq 5 in brede zin en niet constant jouw teleurstelling en frustratie te blijven herlezen in nieuwe posts.

• de meester01

de meester01

[...]
Ohjah, produktie van de HI5 is weer eens stilgelegd. Gebrek aan voldoende kwaliteit en voorraad van componenten en productielijn is daarvan de oorzaak zo geeft men in Korea aan. Is niet de eerste keer en benieuwd of men dat nu structureel eindelijk op orde weet te krijgen.
Zou dat niet kunnen komen door de productie van de IONIQ 6? Daar gaat voor 95% dezelfde aandrijflijn, accu, elektronica etc in

9620wp op ut dakkie

• de meester01

de meester01

[...]
Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos.
Op de Duitse website en bij de RDW zie ik geen terugroepactie. Heb je daar meer informatie over?

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • +6Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:46
[...]

Klopt, dus mensen hebben een probleem, Hyundai doet er wat aan of mensen krijgen een tip hier en door... en niet 25 keer herhalen.

Ik ben absoluut voorstander dat dingen die niet goed zijn, benoemd mogen (moeten) worden hier. Als er vervolgens een oplossing is, kunnen we weer door om andere ervaringen te delen. Het heeft weinig zin dan toch door te blijven zeuren...
Overigens als die ervaring van je zo slecht is, ook op 2e hands auto's heb je garantie en rechten als koper.

Zijn er zaken aan de auto die beter hadden gekund en gemogen gezien de prijs? Absoluut.
Vind ik het toch nog steeds een heerlijke auto? Absoluut
Dragen jouw posts momenteel bij aan aan de ervaringen en kennis op dit forum? Nee.

• Razwer
Dit is toch geen Tesla fanaten forum? Iemand met een afwijkende mening weg proberen te pesten gaat mij wel erg ver. Het is duidelijk dat we hier liever positief zijn dan negatief, maar als positieveling siert het je ook om positief op negatieve reacties te reageren. Dat lijkt er bij sommigen hier in te schieten.
De sfeer wordt alleen maar negatiever wanneer er maar constant negatieve reacties komen. "ja maar hij was eerst negatief" is geen argument in mijn ogen. Het negeren van negatieve reacties (in die valkuil val ik persoonlijk nu ook) en opbouwende reacties in deze thread houden het hier gezellig. Dat zou ik persoonlijk heel fijn vinden.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:46
Razwer schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:56:
Iemand met een afwijkende mening weg proberen te pesten gaat mij wel erg ver.
a. afwijkende meningen zijn altijd welkom,
b. niemand probeert iemand weg te jagen van dit forum voor zover ik kan zien
c. je mist waar het om gaat: het eindeloos herhalen van dezelfde punten zonder iets nieuws toe te voegen begint mensen tegen te staan

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• Razwer
zwakie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:10:
[...]

b. niemand probeert iemand weg te jagen van dit forum voor zover ik kan zien
Ik lees toch echt
...en afscheid te nemen van dit forum
zwakie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:10:
[...]
c. je mist waar het om gaat: het eindeloos herhalen van dezelfde punten zonder iets nieuws toe te voegen begint mensen tegen te staan
Dat mis ik zeer zeker niet, en sterker nog, ik deel de mening, maar ik vind de manier waarop dit ten gehore wordt gebracht (door sommigen) doorslaan en het doel voorbij gaan.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:32
Razwer schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Ik lees toch echt
[...]

[...]
Dat mis ik zeer zeker niet, en sterker nog, ik deel de mening, maar ik vind de manier waarop dit ten gehore wordt gebracht (door sommigen) doorslaan en het doel voorbij gaan.
Als je kleine kinderen had die continue over hetzelfde blijven zeuren zou je ook willen dat er een mute-knopje op zit :/

• Razwer
Vielleicht schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Als je kleine kinderen had die continue over hetzelfde blijven zeuren zou je ook willen dat er een mute-knopje op zit :/
Ik ben een vader, maar als we elkaar hier als kleine kinderen gaan behandelen ben ik er snel klaar mee, dat is precies mijn punt. 8)7

Acties:
  • +14Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:07
Kunnen jullie deze off-topic onzin discussie per direct stoppen!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 16:39
Vandaag voor de Ioniq 5 de Brodit ProClip Center Mount binnen gekregen. Wel een mooi ding alleen snap ik niet waarom ze deze als center mount hebben bedacht want je stuur blokkeert het onderste kwart van je mobiele scherm wat niet echt handig is met navigatie aangezien daar zaken als snelheid e.d. staan. Daarnaast blokkeert de telefoon vervolgens weer een klein deel van het scherm aan beide kanten en mis je daar informatie.

Ik heb hem nu net als eerder is getoond (Berk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic") op de linkerkant van het dashboard bij de bestuurdersdeur en daar zit deze niet in de weg alleen is de weg van de laadkabel minder handig maar al met al wel een veel beter positie. Ik hoop alleen dat deze nu nog goed blijft zitten aangezien de plakkers een stuk minder sterk zijn geworden omdat ik hem los heb moeten trekken maar in het ergste geval voorzie ik hem van nieuw dubbelzijdig tape.

Dit even als ervaring voor anderen die ook overwegen deze mount te kopen. Het lijkt er wel op dat mijn iottie telefoonhouder ook op de kogel past aangezien ik deze een stuk fijner vind dan de universele houder van Brodit.

[Voor 3% gewijzigd door Rugby82 op 10-03-2023 16:28]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ik heb onlangs mijn Schootingstar bij DB Exclusive Car Detailing in Berkel en Rodenrijs voor het schappelijke bedrag van €600,00 een keramische coating laten aanbrengen en de voor- en achterruit laten behandelen zodat het water er mooi afparelt. De werkzaamheden duren één dag.

Ben zeer tevreden over deze zaak waar twee zoons met hun vader (inmiddels werknemer) de zaak runnen.
Zeer netjes gedaan. Kan deze jongens van harte aanbevelen. d:)b

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

GG85

.......

Doet Hyundai dat zelf niet (binnen en buitenkant) voor ~€300-400 incl 5 jaar garantie?

[Voor 37% gewijzigd door GG85 op 10-03-2023 17:08]

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Heeft er iemand ervaring met een Viofo a229 duo dachcam die met een hardwirekit is aan gesloten op een backup batterij aan een accessoirezekering (ik heb de cellink neo 8+ met 7500 mAh? :?

Ik krijg met geen mogelijkheid de Auto Event Detection in de Parking mode aan de praat.
Heb diverse instellingen geprobeerd maar hij doet niet wat ik wil. 7(8)7

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

GG85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:03:
Doet Hyundai dat zelf niet (binnen en buitenkant) voor ~€300-400 incl 5 jaar garantie?
Mijn dealer in elk geval niet. :'(

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:26
Rugby82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:
Vandaag voor de Ioniq 5 de Brodit ProClip Center Mount binnen gekregen. Wel een mooi ding alleen snap ik niet waarom ze deze als center mount hebben bedacht want je stuur blokkeert het onderste kwart van je mobiele scherm wat niet echt handig is met navigatie aangezien daar zaken als snelheid e.d. staan. Daarnaast blokkeert de telefoon vervolgens weer een klein deel van het scherm aan beide kanten en mis je daar informatie.

Ik heb hem nu net als eerder is getoond (Berk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic") op de linkerkant van het dashboard bij de bestuurdersdeur en daar zit deze niet in de weg alleen is de weg van de laadkabel minder handig maar al met al wel een veel beter positie. Ik hoop alleen dat deze nu nog goed blijft zitten aangezien de plakkers een stuk minder sterk zijn geworden omdat ik hem los heb moeten trekken maar in het ergste geval voorzie ik hem van nieuw dubbelzijdig tape.

Dit even als ervaring voor anderen die ook overwegen deze mount te kopen. Het lijkt er wel op dat mijn iottie telefoonhouder ook op de kogel past aangezien ik deze een stuk fijner vind dan de universele houder van Brodit.
Zou je een foto kunnen delen van de plek waar jij hem hebt hangen? Ik had een houder in de beker console (van Amazon) maar daar is binnenin iets afgebroken waardoor de pootjes niet meer sluiten. Ben dus op zoek naar iets nieuws..

• Razwer
GG85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:03:
Glasscoat ja.

• Razwer
BenOnderweg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:14:
[...]

Mijn dealer in elk geval niet. :'(
??? Het is een officiële dealer optie...

• Razwer
BenOnderweg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:09:
Heeft er iemand ervaring met een Viofo a229 duo dachcam die met een hardwirekit is aan gesloten op een backup batterij aan een accessoirezekering (ik heb de cellink neo 8+ met 7500 mAh? :?

Ik krijg met geen mogelijkheid de Auto Event Detection in de Parking mode aan de praat.
Heb diverse instellingen geprobeerd maar hij doet niet wat ik wil. 7(8)7
Ik heb een a139 Pro vorige week ingebouwd met hardwire kit maar zonder extra batterij. Auto event detection gebruik ik ook niet. Alleen de G sensor maar nog niet getest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 16:39
ThijsR schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Zou je een foto kunnen delen van de plek waar jij hem hebt hangen? Ik had een houder in de beker console (van Amazon) maar daar is binnenin iets afgebroken waardoor de pootjes niet meer sluiten. Ben dus op zoek naar iets nieuws..
Ik kan morgen een foto maken maar hij zit precies op dezelfde plek als de foto in de link die in mijn post staat. Vandaar dat ik deze ook had toegevoegd. Deze Berk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[Voor 6% gewijzigd door Rugby82 op 10-03-2023 20:57]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:53
nietwijk schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:18:
[...]

Welk modeljaar? volgens mij hebben de laatste modellen geen folie meer.
Ik heb een 2022 model.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:52
BenOnderweg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:59:
Ik heb onlangs mijn Schootingstar bij DB Exclusive Car Detailing in Berkel en Rodenrijs voor het schappelijke bedrag van €600,00 een keramische coating laten aanbrengen en de voor- en achterruit laten behandelen zodat het water er mooi afparelt. De werkzaamheden duren één dag.

Ben zeer tevreden over deze zaak waar twee zoons met hun vader (inmiddels werknemer) de zaak runnen.
Weet je welk merk spul ze erop gedaan hebben?

• simplemouse
  • Laatst online: 16:51

Heeft het iets met de kleur/glans gedaan?

Die glascoating vanuit Hyundai heb ik begrepen dat dat geen succes is op de matte lak

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:16:
[...]

??? Het is een officiële dealer optie...
Het bedrijf waar onze dealer zaken meedoen, heeft geen verstand/ervaring van mat autolakken. :(

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

simplemouse schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:20:
[...]

Die glascoating vanuit Hyundai heb ik begrepen dat dat geen succes is op de matte lak
Het lijkt alsof de lak wat intenser grijs is geworden maar dat is lastig te beoordelen als je de auto de ene dag brengt en de volgende dag haalt. Het materiaal dat ze gebruiken speciaal voor mat lak voegt uiteraard niets aan glans toe want dat wil je met je Schootingstar absoluut niet.

Waarom denk je dat een glass- of keramische coating geen succes is? Het beschermt niet tegen krassen want zo sterk is het ook weer niet maar het beschermt je best wel kwetsbaardere matlak wel degelijk beter tegen vuil. Vuil komt ook gemakkelijker los. Blijft natuurlijk wel de aandacht voor birdshit enzo die je z.s.m. moet verwijderen.

Uiteraard moet je naar en car detailer gaan met verstand van mat autolakken die daar dan ook de juiste producten voor hebben.
Zoek maar een op YouTube naar detailers die mat auto's behandelen.

• Razwer
[...]

Ik heb het op mijn matte Gravity Gold laten doen en heb geen issues.
Mocht je in de omgeving van Haarlem bevinden stuur pb en je mag live het resultaat zien.

• Razwer
BenOnderweg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:09:ik heb de cellink neo 8+ met 7500 mAh
Even bekeken of dit een handige upgrade was voor mij om niet de 12v accu teveel te belasten maar holy smokes dat ding is aan de prijs man (300 euro). Daar koop je bijna 2 stuks a229 duo voor.

• simplemouse
BenOnderweg schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:44:
[...]

Het lijkt alsof de lak wat intenser grijs is geworden maar dat is lastig te beoordelen als je de auto de ene dag brengt en de volgende dag haalt. Het materiaal dat ze gebruiken speciaal voor mat lak voegt uiteraard niets aan glans toe want dat wil je met je Schootingstar absoluut niet.

Waarom denk je dat een glass- of keramische coating geen succes is? Het beschermt niet tegen krassen want zo sterk is het ook weer niet maar het beschermt je best wel kwetsbaardere matlak wel degelijk beter tegen vuil. Vuil komt ook gemakkelijker los. Blijft natuurlijk wel de aandacht voor birdshit enzo die je z.s.m. moet verwijderen.

Uiteraard moet je naar en car detailer gaan met verstand van mat autolakken die daar dan ook de juiste producten voor hebben.
Zoek maar een op YouTube naar detailers die mat auto's behandelen.
Met geen succes bedoel ik dat de glascoat te veel glans mee brengt als je dit laat doen bij Hyundai.
Deze is schijnbaar niet geschikt voor de matte lak.

• simplemouse
Razwer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Ik heb het op mijn matte Gravity Gold laten doen en heb geen issues.
Mocht je in de omgeving van Haarlem bevinden stuur pb en je mag live het resultaat zien.
Bedankt voor je aanbod.

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Stefangrp schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:31:
[...]

Weet je welk merk spul ze erop gedaan hebben?
Ze hebben gebruik gemaakt van de producten van Gyeon.

Voor meer informatie: https://gyeonquartz.nl/network/
Leverancier van Gyeonproducten zit ook in o.a. Berkel en Rodenrijs.

[Voor 12% gewijzigd door BenOnderweg op 11-03-2023 12:43]

• kor952
  • Laatst online: 13:48

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Ik heb geen problemen met de Hyundai glascoating.....zit er nu 1½ jaar op. En hij is nog steeds mat Gravity Gold.

[Voor 6% gewijzigd door kor952 op 11-03-2023 10:02]

3000Wp op 't dak

• GG85

GG85

.......

Volgens mij is dat hetzelfde hoor?

• Razwer
GG85 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Ja, ik vulde jouw bericht alleen aan met handelsnaam van de dealer optie 8)

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-03 11:38
Rugby82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:

Hier een foto zonder telefoon. Op advies van CJ de kabel onder het dashbord weggewerkt naar de telefoonhouder zodat ik Androidauto ook kan gebruiken.

[Voor 15% gewijzigd door Berk op 11-03-2023 11:37]

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:36
Voor wie coating producten wilt vergelijken (en dan vooral de YouTube video):

https://topgear.nl/autoni...sche-coating-is-de-beste/

Algemeen besluit: neem de 5 jaar garantie met een dikke korrel zout...
(Maar ik ga het toch laten doen)

Deze ook interessant om de verschillen beter te begrijpen:
https://siramicdetail.com/whats-the-best-ceramic-coating/

[Voor 19% gewijzigd door kretek1305 op 11-03-2023 12:20]

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Gisteren onderweg met regen, stopte de HDA2/Adaptive Cruise Control ermee met meldingen "Controleer veiligheidssystemen aan voorkant". Kan natuurlijk gebeuren, maar ging niet weg, ook niet op de terugweg met een aantal keer stoppen en starten.

Vanmorgen maar een foto genomen:

En met Torque Pro en Car Scanner de foutcodes uitgelezen. Torque Pro gaf maar 1 foutcode aan, Car Scanner 3 (inclusief de eerste van Torque Pro).

Geprobeerd met Car Scanner de foutcodes te clearen, maar ze blijven terugkomen.

Foutcode C1620(78) voorspelt niet veel goeds:
SCC (Smart Cruise Control) is installed in front bumper left side. SCC detects target vehicle and calculates distance, relative velocity from target vehicle by using the radar sensor. For this, rader sensor should installed in parallel line with vehicle driving direction. Therefore it is essential performing sensor alignment after first installation of sensor or reinstall. In case of not performing sensor alignment, control accuracy of the SCC system can not be ensured. In case that sensor is installed first time or reinstall, SCC stores DTC code (P1620) to inform that sensor needs alignment.
en
So if the front radar is inclined incorrectly, an error occurs. If the front radar returns to the correct tilt, the error disappears by itself, but not immediately after the test. The test is based on the fact that you have to drive the car on relatively flat terrain at a speed above 65 km / h (in another source it was mentioned about 55 km / h).

If we put a new radar in the car, an error is triggered, which will disappear only after calibrating the front radar. To do this, you must have the appropriate equipment and have a suitable service computer that will enable the calibration procedure of the entire SCC system.
Meer mensen hier die een permanent probleem met de sensoren aan de voorkant hebben? Heeft het nog zin om de 12 volt accu los te koppelen?

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

simplemouse schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Met geen succes bedoel ik dat de glascoat te veel glans mee brengt als je dit laat doen bij Hyundai.
Deze is schijnbaar niet geschikt voor de matte lak.
Volgens mij bestaan er ook glasscoutings speciaal voor mat autolakken.

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Razwer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Even bekeken of dit een handige upgrade was voor mij om niet de 12v accu teveel te belasten maar holy smokes dat ding is aan de prijs man (300 euro). Daar koop je bijna 2 stuks a229 duo voor.
Maar ik blijf er 30 jaar in rijden dus dan valt het wel weer mee. B-)

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

GG85 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Er zit verschil tussen glasscoating en keramische coating.
Het hoofdbestandsdeel van glascoating is siliciumdioxide (SIO2) met als hoofdbestandsdeel grove zandkorrels.

Een keramische coating is een coating die bestaat uit siliciumcarbide (SiC). Keramische coating wordt veel harder dan glascoating en het bestandsdeel siliciumcarbide is een zeldzamere stof dan siliciumdioxide. Om deze reden is keramische coating ook duurder. Een keramische coating gaat een diepe moleculaire verbinding aan met je autolak. Als je een laag keramische coating aanbrengt op de lak van je auto, dan worden de coatinglaag en de lak samen één.

Bron: o.a. https://www.detailingcomp...ing-en-keramische-coating

• kor952
  • Laatst online: 13:48

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:36:
Gisteren onderweg met regen, stopte de HDA2/Adaptive Cruise Control ermee met meldingen "Controleer veiligheidssystemen aan voorkant". Kan natuurlijk gebeuren, maar ging niet weg, ook niet op de terugweg met een aantal keer stoppen en starten.

[Afbeelding]

En met Torque Pro en Car Scanner de foutcodes uitgelezen. Torque Pro gaf maar 1 foutcode aan, Car Scanner 3 (inclusief de eerste van Torque Pro).

[Afbeelding]

[...]

en

[...]

Meer mensen hier die een permanent probleem met de sensoren aan de voorkant hebben? Heeft het nog zin om de 12 volt accu los te koppelen?
Ik heb exact hetzelfde, ook nu de melding dat de rijstrook wissel assistent het niet doet.
Ik kreeg het half januari op weg naar de Veluwe op een B weg schitterend licht vriezend weer.
Hij is al een keer bij de dealer geweest, die willen de radar-sensor opnieuw kalibreren, maar het apparaat wat ze daarvoor nodig hebben hadden ze toen net besteld maar was nog niet binnen komende donderdag doen ze een nieuwe poging.
Wat de dealer met name vreemd vond was de melding over de rijstrook wissel assistent, dat konden ze niet verklaren.

3000Wp op 't dak

• kretek1305
BenOnderweg schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:53:
[...]

Een keramische coating gaat een diepe moleculaire verbinding aan met je autolak. Als je een laag keramische coating aanbrengt op de lak van je auto, dan worden de coatinglaag en de lak samen één.

Daardoor is een keramische laag moeilijker bij te werken, deze veranderdt de transparante toplaag van je lak. Bij een glascoat heb je een extra laag op je lak. Ook iets om mee te nemen denk ik.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
kor952 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, ook nu de melding dat de rijstrook wissel assistent het niet doet.
Ik kreeg het half januari op weg naar de Veluwe op een B weg schitterend licht vriezend weer.
Hij is al een keer bij de dealer geweest, die willen de radar-sensor opnieuw kalibreren, maar het apparaat wat ze daarvoor nodig hebben hadden ze toen net besteld maar was nog niet binnen komende donderdag doen ze een nieuwe poging.
Wat de dealer met name vreemd vond was de melding over de rijstrook wissel assistent, dat konden ze niet verklaren.
Laat maar even weten wat er resultaat van donderdag is......

• GG85

GG85

.......

BenOnderweg schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:53:
[...]

Er zit verschil tussen glasscoating en keramische coating.
Het hoofdbestandsdeel van glascoating is siliciumdioxide (SIO2) met als hoofdbestandsdeel grove zandkorrels.

Een keramische coating is een coating die bestaat uit siliciumcarbide (SiC). Keramische coating wordt veel harder dan glascoating en het bestandsdeel siliciumcarbide is een zeldzamere stof dan siliciumdioxide. Om deze reden is keramische coating ook duurder. Een keramische coating gaat een diepe moleculaire verbinding aan met je autolak. Als je een laag keramische coating aanbrengt op de lak van je auto, dan worden de coatinglaag en de lak samen één.

Ik baseer me op de officiële Hyundai folder. Volgens mij is dat toch echt hetzelfde als wat jouw site schrijft over een keramische coating.

Mijn conclusie is Hyundai Glascoat = Keramische coating en aangezien t een dealer optie is incl 5 jaar garantie en een redelijke prijs zou ik niet weten waarom je het ergens anders zou moeten laten doen.

Edit: die site heeft t over jaarlijks onderhoud nodig voor glascoating etc maar daar heeft Hyundai het helemaal niet over.
Volgens mij is dit een gevalletje geen eenduidige naamgeving voor meerdere producten die op elkaar lijken. Info van de "officiele" Hyundai coat icm de garantie gaat dat hem voor mij worden.

[Voor 5% gewijzigd door GG85 op 11-03-2023 14:23]

• GG85

GG85

.......

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

en

[...]

Hoe ziet je front en dan specifiek front camera er uit? Zou alles even goed schoonspoelen en dan opnieuw proberen.
Kan goed een vieze lens zijn.

• Razwer
Hyundai glasscoat is schijnbaar Gen3 Glasscoat.
https://www.gen-3glasscoa...oute=news/news&news_id=60
Behalve een hoop marketing onzin kan ik nog niet uitvinden op welke basis dat werkt.

• GG85

GG85

.......

Razwer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:36:
Hyundai glasscoat is schijnbaar Gen3 Glasscoat.
https://www.gen-3glasscoa...oute=news/news&news_id=60
Behalve een hoop marketing onzin kan ik nog niet uitvinden op welke basis dat werkt.
uit het filmpje: YouTube: Gen-3Glasscoat DVD

"bonds on the molecular level" bla bla. Dus volgens mij hetzelfde soort product als @BenOnderweg beschrijft.

• Razwer
GG85 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:44:
[...]

"bonds on the molecular level" bla bla. Dus volgens mij hetzelfde soort product als @BenOnderweg beschrijft.
SiO2 lijkt logisch ja maar ik zie dat nergens zwart op wit.
Het is iig wel logisch dan dat er voor SiC een hogere prijs gevraagd wordt bij externe detailers.

Voor mij persoonlijk is glasscoat goed genoeg en voor die 400 doet niemand dat goedkoper.
600 voor SiC wat @BenOnderweg meld is overigens ook erg scherp geprijsd.

• kretek1305
GG85 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:44:
[...]

De naamgeving is verwarrend en niet consequent...

Poging tot verduidelijking: "keramische coating" is historisch een benaming uit de pottenbakkerij e.d. Het duidt op de coating die OP keramiek (aardewerk en porselein in al zijn vormen) werd aangebracht. Dit was een glascoating (denk aan je oud servies), op basis van SiO2 dus.
Het woord "Glascoating" duidt altijd op een SiO2 product, dat een extra laag op je keramiek, of bij auto's lak, aanbrengt. Het wordt een glascoating of een glas keramische coating genoemd...

Nu zijn er ook SiC coatings, dit is een carbide. Sommigen noemen dit een keramische coating en de SiO2 een glascoating. Anderen spreken bij beiden van keramische coating. Verwarrend dus.
SiC gaat blijkbaar een diepere chemische reactie aan met de toplaag van je lak en bindt in de eerste paar nm en verandert de lak. Dit is dan geen extra laag op je lak zoals bij glacoat maar een "versteviging" van je bestaande toplaag lak.

Op 1:15 in het filmpje staat SiO2, het is dus een glascoating.

• kretek1305

Heb deze nader bekeken en werkwijze op hun website ziet er top uit. Bedankt voor de tip!

Bij mijn VW dealer destijds een glascoat genomen en dat was duidelijk er gewoon opgespoten. Deed wel iets natuurlijk maar verwacht van een specialist met aandacht zoals hierboven toch een beter resultaat te krijgen.
600 is ook wel een mooie prijs... ik twijfel nu behoorlijk...

• ZuinigeRijder
  • Niet online
GG85 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:28:
[...]

Hoe ziet je front en dan specifiek front camera er uit? Zou alles even goed schoonspoelen en dan opnieuw proberen.
Kan goed een vieze lens zijn.
Voor de zekerheid gedaan, hoewel het niet vies leek. Helaas, pindakaas. Ik heb ook nog een half uur de 12 volt batterij losgekoppeld gehad, ook dat hielp niet. Dat wordt denk ik toch contact opnemen met de dealer.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03 21:05
Ik heb steeds meer vocht in de koplampen. In de lampendop zit een vochtvreter die helemaal vol zit. Is het vervangen van de vochtvreter iets wat onder onderhoud valt of garantie?
In de US hebben ze er een TSB van:

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

en

[...]

Ik heb dat ook. Front radar stuk. Is in bestelling sinds een aantal weken.

• nietwijk
Ik ben bang dat ik binnen de 3000 km de iccu (boordlader) kapot heb. De auto had van de week al moeite bij een Vattenfall laadpaal via de app, maar via de pas begon laden opeens toch. Bij 61% hield het echter op. Mijn wallbox slikt ie niet meer, de granny charger niet meer en een andere openbare laadpaal ook niet meer. Zojuist voor het eerst bij Fastned gestaan. Met succes.

Bij laadpaal: lijkt te gaan laden, sleuven in bumper openen en vervolgens klik klak klaar. Bumper sluit weer, laadstekker klikt los en alle ledjes naast de stekker knipperen vrolijk.

Herkennen jullie dit en moet ik vrezen voor een nieuwe lader met lange levertijd? Iemand tips daaromtrent?

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:22
nietwijk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:41:
Ik ben bang dat ik binnen de 3000 km de iccu (boordlader) kapot heb. De auto had van de week al moeite bij een Vattenfall laadpaal via de app, maar via de pas begon laden opeens toch. Bij 61% hield het echter op. Mijn wallbox slikt ie niet meer, de granny charger niet meer en een andere openbare laadpaal ook niet meer. Zojuist voor het eerst bij Fastned gestaan. Met succes.

Bij laadpaal: lijkt te gaan laden, sleuven in bumper openen en vervolgens klik klak klaar. Bumper sluit weer, laadstekker klikt los en alle ledjes naast de stekker knipperen vrolijk.

Herkennen jullie dit en moet ik vrezen voor een nieuwe lader met lange levertijd? Iemand tips daaromtrent?
Het kan ook aan de Hyundai Smartcharging app liggen. Sinds ik die uitgeschakeld heb, zijn mijn laadproblemen over. Als je die app niet hebt, dan zou het idd de ICCU kunnen zijn.

• nietwijk
Zonnekamp schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Het kan ook aan de Hyundai Smartcharging app liggen. Sinds ik die uitgeschakeld heb, zijn mijn laadproblemen over. Als je die app niet hebt, dan zou het idd de ICCU kunnen zijn.
Die app heb ik na de eerste laadpoging na afleveren uitgeschakeld.

• Razwer
nietwijk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Die app heb ik na de eerste laadpoging na afleveren uitgeschakeld.
Doet V2L het wel? Die gaat als het goed is over dezelfde inverter.

• nietwijk
Razwer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Doet V2L het wel? Die gaat als het goed is over dezelfde inverter.
Geen idee, ik heb V2L(adapter)

Herstel: ik heb GEEN V2L(adapter)

[Voor 9% gewijzigd door nietwijk op 11-03-2023 22:18]

• Razwer
nietwijk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Geen idee, ik heb V2L(adapter)

Herstel: ik heb GEEN V2L(adapter)
Als je hier in de buurt bent mag je die van mij proberen maar de dealer bij je in de buurt heeft er vast ook eentje in de kofferbak van hun Ioniq 5 en/of Ioniq 6 showmodel waar je mogelijk kort mee mag testen? Mogelijk een Kia dealer ook.
Wanneer V2L niet werkt is dat bevestiging dat de ICCU de geest heeft gegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Kwam dit net tegen op Reddit:
Ioniq 5 recall found in South Korea

The Admin over in a Facebook Ioniq 5 group posted this today. Again, I am going to say that the 12v and ICCU issue are the same. They just manifest in different ways, but it looks like the ICCU issue is definitely an "early adopter issue" for a bunch of early-mid 2022 cars. I would wager, that many of the faulty ICCU's were produced mid to late covid SIP-

Ioniq 5 recall (in S. Korea) and free repair related to battery discharge and coolant shortage warning lights due to defective integrated charging control unit (ICCU). Coolant leakage may occur due to insufficient optimization of welding conditions within ICCU.
The ICCU is water(coolant) cooled. It looks like the ICCU cooling water flows through the condenser and the motor radiator. If this leakage happens within ICCU due to faulty welding, it can cause damage to ICCU components.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• pdegruil
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:04
Hallo, ik ontvang (als alles goed gaat) eind april mijn lease Ioniq 5 met Vision panoramadak. Nu ben ik op zoek naar dakdragers voor de vakantie. Ik zie hier op dit zeer handige forum al wat mensen voorbij komen met Yakima en Thule dakdragers, maar wat zijn nu specifiek de types dakdragers die passen op het Vision dak?
En wie hebben hier al ervaring mee?

Verder zie ik dat de Hyundai dealer tegenwoordig ook dakdragers aanbiedt. Weet iemand welke dat zijn en of ze ook op het Vision dak passen?

Hulp wordt gewaardeerd. Dank voor de reacties!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:34
pdegruil schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:00:
Hallo, ik ontvang (als alles goed gaat) eind april mijn lease Ioniq 5 met Vision panoramadak. Nu ben ik op zoek naar dakdragers voor de vakantie. Ik zie hier op dit zeer handige forum al wat mensen voorbij komen met Yakima en Thule dakdragers, maar wat zijn nu specifiek de types dakdragers die passen op het Vision dak?
En wie hebben hier al ervaring mee?

Verder zie ik dat de Hyundai dealer tegenwoordig ook dakdragers aanbiedt. Weet iemand welke dat zijn en of ze ook op het Vision dak passen?
de dealer eigen dakdragers zijn van een cheapo italiaans merk en kunnen niet met het glazendak omdat deze fysiek op het dak leunen.

Ik heb destijds de yakima's geprobeerd te kopen maar vanwege geen beschikbaarheid heb ik de Thule's (wingbar edge) gekocht. Deze werken prima icm het panorama dak, zijn stil en komen niet in aanraking met het glas!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ofwel:

De beheerder van een Facebook Ioniq 5-groep heeft dit vandaag gepost. Nogmaals, ik ga zeggen dat het probleem met 12v en ICCU hetzelfde is. Ze manifesteren zich gewoon op verschillende manieren, maar het lijkt erop dat het ICCU-probleem absoluut een "early adopter-probleem" is voor een aantal auto's van begin 2022. Ik durf te wedden dat veel van de defecte ICCU's midden tot laat zijn geproduceerd in covid SIP-

Ioniq 5 terugroepactie (in Zuid-Korea) en gratis reparatie met betrekking tot batterijontlading en waarschuwingslampjes voor koelvloeistoftekort vanwege een defecte geïntegreerde oplaadcontrole-eenheid (ICCU). Er kan koelmiddellekkage optreden als gevolg van onvoldoende optimalisatie van de lasomstandigheden binnen ICCU.
De ICCU is water(koelvloeistof)gekoeld. Het lijkt alsof het ICCU-koelwater door de condensor en de motorradiator stroomt. Als deze lekkage binnen ICCU optreedt als gevolg van foutief lassen, kan dit schade aan ICCU-componenten veroorzaken.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

cooper_s1

MINI's rule

BenOnderweg schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ofwel:

De beheerder van een Facebook Ioniq 5-groep heeft dit vandaag gepost. Nogmaals, ik ga zeggen dat het probleem met 12v en ICCU hetzelfde is. Ze manifesteren zich gewoon op verschillende manieren, maar het lijkt erop dat het ICCU-probleem absoluut een "early adopter-probleem" is voor een aantal auto's van begin 2022. Ik durf te wedden dat veel van de defecte ICCU's midden tot laat zijn geproduceerd in covid SIP-

Ioniq 5 terugroepactie (in Zuid-Korea) en gratis reparatie met betrekking tot batterijontlading en waarschuwingslampjes voor koelvloeistoftekort vanwege een defecte geïntegreerde oplaadcontrole-eenheid (ICCU). Er kan koelmiddellekkage optreden als gevolg van onvoldoende optimalisatie van de lasomstandigheden binnen ICCU.
De ICCU is water(koelvloeistof)gekoeld. Het lijkt alsof het ICCU-koelwater door de condensor en de motorradiator stroomt. Als deze lekkage binnen ICCU optreedt als gevolg van foutief lassen, kan dit schade aan ICCU-componenten veroorzaken.
Ik hoop dat dit niet speelt bij 2021 geleverde modellen...

• spidertje
  • Nu online
Zonnekamp schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb dat ook. Front radar stuk. Is in bestelling sinds een aantal weken.
Degelijk spul die HI5s…. Weet je wanneer de nieuwe komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
cooper_s1 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Ik hoop dat dit niet speelt bij 2021 geleverde modellen...
Kan ik je uit je droom helpen, dit is voor alle 2021 modellen tm oktober wel degelijk het geval…..

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

cooper_s1

MINI's rule

spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Kan ik je uit je droom helpen, dit is voor alle 2021 modellen tm oktober wel degelijk het geval…..
Aj, de mijne is eind december 2021 geleverd.... hangt erom dan dus...
Voorlopig lijkt alles goed te zijn, op de voorste USB poort na dan...

• spidertje
  • Nu online
As vrijdag ga ik mijn HI5 weer ophalen, kijk er niet echt naar uit maar goed 3 maanden na aanschaf schijnt er van alles te zijn opgelost ad auto, behalve de ICCU waarvan onbekend is wanneer deze geleverd kan/zal worden.

Week erop testritje naar Orijk en terug. Hopelijk blijft de 12v accu vol ondanks de kapotte ICCU….

Inmiddels offerte BMW i4 aangevraagd, reservering Fisker Ocean One in gang gezet en proefritten met Xpeng P7 en BYD HAN ingepland.

Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣

We gaan het ervaren, dadelijk eerst naar de cathedraal om serie kaarsjes aan te steken zodat ik heen en weer naar Orijk kan zonder issues wellicht 🤪

• spidertje
  • Nu online
cooper_s1 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Aj, de mijne is eind december 2021 geleverd.... hangt erom dan dus...
Voorlopig lijkt alles goed te zijn, op de voorste USB poort na dan...
Gaat om de produktiedatum…. Levering in dec 2021 dan bijna zeker voor nov geproduceerd.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999

Daniel

Kapitein NCC-1701
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:22:
Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣
Als je sneren naar mensen die gewoon wél tevreden zijn met hun auto en/of geen problemen hebben niet kunt laten vraag ik me af wat je op dit forum te zoeken hebt.

• spidertje
  • Nu online
Daniel schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Als je sneren naar mensen die gewoon wél tevreden zijn met hun auto en/of geen problemen hebben niet kunt laten vraag ik me af wat je op dit forum te zoeken hebt.
Heel weinig idd zo ben ik achter gekomen. Dank voor de attente opmerking.
Je hebt namelijk vrij weinig aan mensen die zichzelf en hun spullen vooral lopen te "bewieroken".

Heel ander publiek bij het HI5 forum dan op merendeel van de andere fora hier bij Tweakers.

Een HI5 zonder enig issue lijkt me wel erg sterk gezien bv de waslijst aan terugroepacties wereldwijd, waarvan aantal ook vrij serieuze issues/potentiële kosten (na garantie) gaan opleveren zoals bv het probleem met de ICCUs. Eens zien of men dan nog zo tevreden is....

Maar zal jullie fijn met rust laten zodat je heerlijk rustig de HI5 kunt blijven bewonderen in alle stilte. Have fun! :-)
Pagina: 1 ... 151 ... 155 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee