Ik heb meerdere posts geplaatst op 30-01-2023. Lukt me zo niet om er naar te verwijzen. Je eerste argument kan ik begrijpen, de 2e sluit niet aan bij mijn bevindingen. Mijn trekhaak heeft het sleutelgat aan de achterzijde (zie foto in post) en daarvoor hoef je niet onder de auto, wat bij een wegzwaaiende trekhaak juist wel moet.eyegraphic schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:56:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik zoek die foto's nog even terug.
Er zijn twee redenen waarom ik voor een semi automatische zou kiezen:
1. Slingert snel op zijn plaats en je hoeft hem niet in de koffer te leggen
2. Je hoeft niet half onder je auto te liggen om de trekhaak te monteren/demonteren
Ik ging die eerst door de dealer laten monteren, maar die is het laatste jaar meer dan 20% duurder geworden en staat ondertussen al op meer dan 2000 euro.
Ik dacht, voor minder dan de helft doe ik het gewoon zelf, maar vrouwlief schoot in een kramp toen ze vernam dat het met zagen in de bumper is.
Dus was ik toch voor de zekerheid op zoek naar iemand die het reeds uitgevoerd had.
Met mijn trekhaak hoef je ook niet in de bumper te zagen, althans niet aan uitwendige delen, alleen wat steuntjes aan de binnenzijde. De strip die achter de bumper zit moet wel gezaagd worden, maar die zie je niet.
Je kan de handleiding eventueel lezen voor aanschaf of er iets over genoemd wordt.