Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
Hein66 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Ik heb dit afgelopen week eens opgepakt. Zelf heb ik een Charge MyHyundai kaart met een Ionity abonnement en ik wilde daar Plug&Charge activeren. Bij Fastned kun je dit zo via de App activeren en daar werkt het prima.

Als eerste contact met Charge my Hyundai gehad. Die verwees me naar de Dealer. Daar moet het geactiveerd worden. Dat bleek niet correct. Maar en nu wordt het interessant. Ik heb wel onderstaand antwoord van Hyundai gekregen:

"In de IONIQ 5 staat ergens in een menu dat dit voertuig uitgevoerd is met Plug&Charge en dit klopt, in feite is de auto al voorbereid. Plug&Charge is een manier om te laden met een “digitale” laadpas in de auto, zodat je geen fysieke laadpas tijdens het laden meer hoeft aan te bieden. Ondanks dat de auto al is voorbereid, zijn wij als organisatie nog niet zover.
Ik verwacht in het derde kwartaal van dit jaar hier meer informatie over te hebben. Dan kan, indien er een Charge myHyundai account aanwezig is, deze gekoppeld worden aan het voertuig waarna er gebruik gemaakt kan worden van Plug&Charge op de locaties waar dit ondersteund gaat worden.

Het bericht van Charge myHyundai zelf is dus foutief, dat er dus door hen naar de dealer wordt verwezen. Hiervoor onze excuses. Wij kunnen alleen nog vragen om een beetje geduld tot wanneer wij de dienst in Nederland hebben uitgerold."
Ik geloof nooit dat Hyundai aan heeft gegeven dat Plug&Charge op de IONIQ 5 beschikbaar is. Dit is voorbestemd voor de IONIQ 6. Ik had al foto’s gezien dat dit ergens in een menu stond bij de 6.
Ik ben dit nog niet tegengekomen op een IONIQ 5.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:23
Hein66 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Ik heb dit afgelopen week eens opgepakt. Zelf heb ik een Charge MyHyundai kaart met een Ionity abonnement en ik wilde daar Plug&Charge activeren. Bij Fastned kun je dit zo via de App activeren en daar werkt het prima.

Als eerste contact met Charge my Hyundai gehad. Die verwees me naar de Dealer. Daar moet het geactiveerd worden. Dat bleek niet correct. Maar en nu wordt het interessant. Ik heb wel onderstaand antwoord van Hyundai gekregen:

"In de IONIQ 5 staat ergens in een menu dat dit voertuig uitgevoerd is met Plug&Charge en dit klopt, in feite is de auto al voorbereid. Plug&Charge is een manier om te laden met een “digitale” laadpas in de auto, zodat je geen fysieke laadpas tijdens het laden meer hoeft aan te bieden. Ondanks dat de auto al is voorbereid, zijn wij als organisatie nog niet zover.
Ik verwacht in het derde kwartaal van dit jaar hier meer informatie over te hebben. Dan kan, indien er een Charge myHyundai account aanwezig is, deze gekoppeld worden aan het voertuig waarna er gebruik gemaakt kan worden van Plug&Charge op de locaties waar dit ondersteund gaat worden.

Het bericht van Charge myHyundai zelf is dus foutief, dat er dus door hen naar de dealer wordt verwezen. Hiervoor onze excuses. Wij kunnen alleen nog vragen om een beetje geduld tot wanneer wij de dienst in Nederland hebben uitgerold."
Volgens mij zijn hiervoor twee verschillende standaards:

Autocharge, werkt voor Ioniq 5 bij Fastned. Hier wordt via PLC (Power-line Communication) gepraat met de auto om het chassisnummer op te vragen. Werkt volgens Fastned bij de meeste auto's met CCS connector: https://support.fastned.n...747127-Wat-is-Autocharge-

Plug and charge, werkt (nog) niet voor de 5 maar wel voor de Ioniq 6. Communicatie ook over PLC maar hier met encryptie en certificaten. Hyundai is nog bezig met de implementatie: https://www.activlease.nl...t-plug-en-charge-functie/

Zie ook hier:
https://www.ioniqforum.co...rt-plug-and-charge.38160/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqYKrd3oi_zzukHxBh6hqG2V2i0=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/CoRZqRykEEr7nQH50kEglg70.webp?f=fotoalbum_large

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 12:56

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Myrtyn schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:18:
Via de afstandbediening krijg ik de auto niet gestart, om daarna voor- of achteruit te kunnen rijden zonder dat ik in de auto zit, moet ik dan ergens eerst iets aanvinken in een menu? Of doe ik iets niet goed? Heb auto vergrendeld, hou knop lang ingedrukt, maar gebeurde niets…
Heb je de "motor" ook gestart binnen vier seconden nadat je de deuren hebt vergrendeld en sta je dicht bij de auto? Deed ik in het begin namelijk ook niet.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:22
Als ik de airco op afstand aanzet, dan gaat ie na verloop van tijd uit. Prima.

Maar als ik dan instap, dan slaat de airco weer aan. Ik moet het dan handmatig uitzetten.

Is dat normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
edvanleeuwen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:11:
Als ik de airco op afstand aanzet, dan gaat ie na verloop van tijd uit. Prima.

Maar als ik dan instap, dan slaat de airco weer aan. Ik moet het dan handmatig uitzetten.

Is dat normaal?
Yep! Is het elegant? Nee.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
BenOnderweg schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Heb je de "motor" ook gestart binnen vier seconden nadat je de deuren hebt vergrendeld en sta je dicht bij de auto? Deed ik in het begin namelijk ook niet.
Bij mijn lounge moet ik de uit knop eerst 2 x indrukken en dan "starten"dan werkt het bij mij 2022 model

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:21
Verder vind ik het rijgedrag van HDA ten nadele aangepast sinds de laatste software update. Waar ik eerder nooit last had van zgn “geslinger” tussen de lijnen, is dat nu wel het geval. Hopelijk komt daar een fix voor die het weer terugbrengt naar het oude.
@GoodPeople , je rijdt met een flinke lading op je trekhaak, met daar bovenop een pak ski’s die werken als een achtervleugel op een Formule 1 auto. Dat zal je weggedrag flink beïnvloeden. Probeer thuis eerst eens hoe HDA werkt zonder iets op je trekhaak, misschien doet ie het dan weer zoals verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-05 19:43
Myrtyn schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:18:
Via de afstandbediening krijg ik de auto niet gestart, om daarna voor- of achteruit te kunnen rijden zonder dat ik in de auto zit, moet ik dan ergens eerst iets aanvinken in een menu? Of doe ik iets niet goed? Heb auto vergrendeld, hou knop lang ingedrukt, maar gebeurde niets…
Vermoedelijk heb je AutoHold aanstaan. Deze mag niet standaard aanstaan, dan werk er zelfstandig verplaatsen niet.(zelf geconstateerd)! ;)

PieterH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:07
Pieter Hermens schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Vermoedelijk heb je AutoHold aanstaan. Deze mag niet standaard aanstaan, dan werk er zelfstandig verplaatsen niet.(zelf geconstateerd)! ;)
ik heb auto hold al sinds het begin altijd aanstaan en bij mij werkte het gewoon hoor (de 5x dat ik het heb geprobeert), dus volgens mij is dat geen restrictie.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 17:56
Tiggy80 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:49:
[...]

ik heb auto hold al sinds het begin altijd aanstaan en bij mij werkte het gewoon hoor (de 5x dat ik het heb geprobeert), dus volgens mij is dat geen restrictie.
Klopt - autohold is niet van invloed. Ik heb autohold altijd aanstaan (niet vergeten: uitzetten voor je wasstraat inrijdt ;) ) en gebruik regelmatig het trucje met de sleutel om de auto nog wat naar achteren te rijden nadat ik de boodschappen uit de kofferbak heb gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blijkbaar is er een nieuwe service actie voor mijn Project45 IONIQ 5.

ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233

En volgens goingelectric.de
Er is een nieuwe serviceactie voor de ICCU, volgens de dealer wordt de ICCU verwijderd en gecontroleerd op scheuren. Indien nodig wordt de behuizing vervangen of verstevigd met aluminium platen. Beide reserveonderdelen worden echter pas na demontage besteld. De actie duurt dan 1-2 dagen.
Aluminium platen en behuizingen zijn beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marmart
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
Vandaag is mijn auto bij de dealer geweest voor wat "garantie" zaken. Ik heb de auto sinds juli 2022 en sindsdien zijn er wat (kleine) problemen naar voren gekomen:
- Koplamp afstelling was niet goed, regelmatig een tegenligger die aan het seinen was.
- Deurrubbers lieten op veel plekken geregeld los. Dit is steeds wel weer terug te drukken, maar toch vervelend.
- Krakende achtervering (althans ik vermoed de vering), bij het nemen van bijvoorbeeld een drempel wanneer de achterwielen niet gelijktijdig over de drempel gingen.
- En slingerende rijstrookassistent, waarin in dit topic al veel over gesproken is.

Mijn auto is zakelijk lease en opgehaald bij H-Point in Dordrecht. Echter dit is voor mij niet erg dichtbij, dus maar de dichtstbijzijnde dealer in de buurt gezocht. Dit is Cluistra in Nieuwegein. Vorige maand deze maar eens gebeld en deze wisten mij meteen te vertellen dat er een batterij update klaar stond en zij deze mee zouden nemen. Al met al vandaag dus voor de afspraak geweest.
Eén deurrubber is besteld, dit wordt dus nog vervolgd, maar verder zouden alle punten opgelost moeten zijn. Ook de LFA update is zonder verdere instructies netjes uitgevoerd. De eerste kilometers zijn erg positief en het slingeren is dan ook helemaal verdwenen. Ook het kraken van de achtervering heb ik op de korte rit van zojuist niet gehoord en de koplampen zijn weer netjes afgesteld. Kortom tot op dit moment erg tevreden met deze dealer, altijd prettig bij een eerste ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
spidertje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Omdat ik flink geld heb afgetikt voor een “bolderkar”….. nog geen seconde van de auto zorgloos kunnen genieten….

Nu is de accu ook al leeg gelopen…. Staat denk ik weekje stil zoiets… dus ook nog dat probleem erbij van leeglopende/trekkende boordaccu….. het houdt maar niet op…… 🥲🥲🥲
Ik snap de frustratie zoals al eerder aangegeven.
In dit forum proberen we de plussen en minnen elkaar te delen en elkaar en de dealers etc etc vooruit te helpen.
Frustraties uiten op de wijze waarop u dat doet geeft mij een onplezierig gevoel, zou u sieren zich aan een feitenrelaas te houden, dit zou werkelijk iets toevoegen aan het forum.

Zeker, zeer zeker zit ik niet op walhallah-verhalen te wachten, kritiek goed gefundeerd en geargumenteerd en zodanig onderbouwd dat de forumdeelnemers er iets mee kunnen is zeer welkom.
Krijg stellig de indruk dat u slechts frustraties wil ventileren op uw wijze.
Edoch, kan ook zijn dat ik het verkeerd zie, dan blijkt helaas dat
dit forum geen platform dat voor mij geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:45:
Blijkbaar is er een nieuwe service actie voor mijn Project45 IONIQ 5.

ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233

En volgens goingelectric.de

[...]
Wellicht is dit een oplossing voor de vele vele ICCUs die de geest geven wereldwijd. Dit kost Hyundai uiteraard enorm veel geld momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:27
marmart schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:31:
Vandaag is mijn auto bij de dealer geweest voor wat "garantie" zaken. Ik heb de auto sinds juli 2022 en sindsdien zijn er wat (kleine) problemen naar voren gekomen:
- Koplamp afstelling was niet goed, regelmatig een tegenligger die aan het seinen was.
- Deurrubbers lieten op veel plekken geregeld los. Dit is steeds wel weer terug te drukken, maar toch vervelend.
- Krakende achtervering (althans ik vermoed de vering), bij het nemen van bijvoorbeeld een drempel wanneer de achterwielen niet gelijktijdig over de drempel gingen.
- En slingerende rijstrookassistent, waarin in dit topic al veel over gesproken is.

Mijn auto is zakelijk lease en opgehaald bij H-Point in Dordrecht. Echter dit is voor mij niet erg dichtbij, dus maar de dichtstbijzijnde dealer in de buurt gezocht. Dit is Cluistra in Nieuwegein. Vorige maand deze maar eens gebeld en deze wisten mij meteen te vertellen dat er een batterij update klaar stond en zij deze mee zouden nemen. Al met al vandaag dus voor de afspraak geweest.
Eén deurrubber is besteld, dit wordt dus nog vervolgd, maar verder zouden alle punten opgelost moeten zijn. Ook de LFA update is zonder verdere instructies netjes uitgevoerd. De eerste kilometers zijn erg positief en het slingeren is dan ook helemaal verdwenen. Ook het kraken van de achtervering heb ik op de korte rit van zojuist niet gehoord en de koplampen zijn weer netjes afgesteld. Kortom tot op dit moment erg tevreden met deze dealer, altijd prettig bij een eerste ervaring.
Ik heb begrepen dat je een formulier moest ondertekeken voor de LFA update, en met dat formulier zou de dealer zijn geld terug krijgen... klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 09:37
wim1955 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Ik heb begrepen dat je een formulier moest ondertekeken voor de LFA update, en met dat formulier zou de dealer zijn geld terug krijgen... klopt dat?
Ja, klopt, moest ik ook. Krijgt de dealer het van Hyundai Nederland terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ik hoef me gelukkig geen zorgen meer te maken over de eerste kras op mijn vier weken oude Ioniq5.

Die heb ik namelijk gisteren voor 'slechts' €3,60 voor drie kwartier parkeren op het parkeerterrein van het Westeinde ziekenhuis in ontvangst mogen nemen.

30 cm, niet oppervlakkig en dader ligt op het kerkhof dus een welkom cadeau voor een mat antraciet rechter achterportier. |:(

Toch fijn dat mensen even een berichtje achterlaten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:42
BenOnderweg schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:34:
Ik hoef me gelukkig geen zorgen meer te maken over de eerste kras op mijn vier weken oude Ioniq5.

Die heb ik namelijk gisteren voor 'slechts' €3,60 voor drie kwartier parkeren op het parkeerterrein van het Westeinde ziekenhuis in ontvangst mogen nemen.

30 cm, niet oppervlakkig en dader ligt op het kerkhof dus een welkom cadeau voor een mat antraciet rechter achterportier. |:(

Toch fijn dat mensen even een berichtje achterhalen. :(
Ik voel je pijn! Mijn I5 (toen twee weken oud) heeft met een muurtje in de parkeergarage geknuffeld. Forse cosmetische schade. Gelukkig kon de schade nagenoeg onzichtbaar hersteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 20:44

MicheldeGoey

Project 45

@BenOnderweg
Dashcam met sentry mode installeren, dan heb je beeldbewijs van de dader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Vanochtend 20min voorverwarmd en toen begon de 300 kW Fastned lader (SOC 20%) met 67kW daarna een tijd 120kW en 145. Vervolgens weer 120. Voor de maximale laadsnelheid moet je bij ~5 graden Celcius of lager dus echt 30+ min. voorverwarmen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Grappig toch😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_ACTQsOyaXorJ6mn1Wgx8ijVHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UPoemaOgHxc0pec1pBPQrjT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCLzpYEbEpugRYWhAPTlRVFttCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpoPktT604bczjDjY9WVOZvM.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:14
YouTuber Car Manic heeft een video over het 2023 model met betrekking tot laadsnelheid en accutemperatuur. Tevens zegt hij kort iets over het veercomfort tov van een eerdere jaargang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:52
Amersfoort schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:21:
YouTuber Car Manic heeft een video over het 2023 model met betrekking tot laadsnelheid en accutemperatuur. Tevens zegt hij kort iets over het veercomfort tov van een eerdere jaargang.
[YouTube: Hyundai IONIQ 5 2023: Rekord-LADEZEIT trotz Update UNMÖGLICH]
Als je de commentaren leest begrijp je dat in dit verslag de preconditioning NIET is geactiveerd.

Deze jongen (en auto) doet het beter:
YouTube: What A Difference! Hyundai Finally Adds Battery Preconditioning For ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:37
Mijn eerste snellaad ervaring was OK maar viel ook enigszins tegen. Ik had maar een paar % nodig om heen en terug te kunnen voor mijn rit en ik besloot op de heenweg in de buurt van de bestemming van 63% tot 80 te laden.
Via de nav van de auto het laadpunt als POI ingesteld en ik zag echt ruim van tevoren het spiraal icoon in beeld. Zo'n 5 minuten voor aankomst bij de lader ging het spiraal icoontje uit. Na het hangen aan de 300kw Fastned paal duurde het zo'n 30 seconden voordat de boel op gang kwam en volgens de paal zo'n 150kw naar binnen ging en volgens de auto zo'n 135kw.
Binnen 7 minuten naar 80% is prima, maar ik had toch verwacht om 200+kw te trekken. Dat viel dus wel even tegen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Razwer schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:30:
Mijn eerste snellaad ervaring was OK maar viel ook enigszins tegen. Ik had maar een paar % nodig om heen en terug te kunnen voor mijn rit en ik besloot op de heenweg in de buurt van de bestemming van 63% tot 80 te laden.
Via de nav van de auto het laadpunt als POI ingesteld en ik zag echt ruim van tevoren het spiraal icoon in beeld. Zo'n 5 minuten voor aankomst bij de lader ging het spiraal icoontje uit. Na het hangen aan de 300kw Fastned paal duurde het zo'n 30 seconden voordat de boel op gang kwam en volgens de paal zo'n 150kw naar binnen ging en volgens de auto zo'n 135kw.
Binnen 7 minuten naar 80% is prima, maar ik had toch verwacht om 200+kw te trekken. Dat viel dus wel even tegen.
Die snelheid haal je niet boven 63%. Er zijn laadcurves te vinden in deze draad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziggymiep
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08-2023
Hier ook hetzelfde probleem.
De vinyl wrap is echt van slechte kwaliteit.
Als dit onder garantie vervangen wordt, is dit dan dezelfde kwaliteit?
Ik veronderstel dat dit probleem vroeg of laat nogmaals gaat opduiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEpFMI751NdMXtVBaJEkPVCEmv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvbiX6qTkCpLJeNMszr8d7Mk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1nPGG6ThmiZTkauHyBFbUY3h54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsVT2WiG8hwkU1QRH2WOHtsZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door ziggymiep op 05-03-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ziggymiep bij mij zijn ze alle vier de bovenlijsten (vóór en achter aan beide zijden) onder garantie vervangen. Na een paar maanden nog geen enkele beschadiging te zien. De kwaliteit lijkt beter. Maar de warme zomerdagen moet ik nog afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
ziggymiep schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:26:
Hier ook hetzelfde probleem.
De vinyl wrap is echt van slechte kwaliteit.
Als dit onder garantie vervangen wordt, is dit dan dezelfde kwaliteit?
Ik veronderstel dat dit probleem vroeg of laat nogmaals gaat opduiken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook bij mij een issue, laat er onder garantie nieuwe opzetten en dan kijken of ze deze keer langer dan een jaar meegaan….. bouwkwaliteit vd HI5 is gewoon erg belabberd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:19

DJN

Ik deel de mening van andere recente gebruiker. Laten we niet zoveel zeiken op dit forum. Nieuwe problemen zijn voor ons allen interessant en relevant om te weten maar de bekende oude problemen blijven herhalen is volstrekt nutteloos! Natuurlijk heel vervelend voor betreffende maar geen meerwaarde dit met ons allen te delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razwer
DJN schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:32:
Ik deel de mening van andere recente gebruiker. Laten we niet zoveel zeiken op dit forum. Nieuwe problemen zijn voor ons allen interessant en relevant om te weten maar de bekende oude problemen blijven herhalen is volstrekt nutteloos! Natuurlijk heel vervelend voor betreffende maar geen meerwaarde dit met ons allen te delen.
Wanneer we elkaar in ons waarde laten zou iedereen tevreden moeten zijn.
"Oude problemen herhalen" heeft als meerwaarde dat de impact in kaart wordt gebracht. 4 mensen die een issue melden op bijna 5000 exemplaren in dit land is natuurlijk procentueel gezien (afgerond) nihil.
Persoonlijk zit ik zeker niet op de negatieve trein, maar anderen afzeiken op afzeiken is ook afzeiken. Dat is 3x teveel afzeiken in mijn oogpunt. Lead by example and stay positive 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 08:54
spidertje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Ook bij mij een issue, laat er onder garantie nieuwe opzetten en dan kijken of ze deze keer langer dan een jaar meegaan….. bouwkwaliteit vd HI5 is gewoon erg belabberd.
Het is wel ontzettend overdreven om de bouwkwaliteit van de HI5 belabberd te noemen. Dat is echt complete onzin. Overdrijven is ook een vak. Het leven is zoveel leuker als je niet zo negatief bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Rugby82 op 05-03-2023 14:31 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Rugby82 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:29:
[...]

Het is wel ontzettend overdreven om de bouwkwaliteit van de HI5 belabberd te noemen. Dat is echt complete onzin. Overdrijven is ook een vak. Het leven is zoveel leuker als je niet zo negatief bent.
Ik vind het BELABBERD! En dan ben ik nog zeer positief B)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 20:44

MicheldeGoey

Project 45

@spidertje
Jij vindt de bouwkwaliteit van jouw exemplaar belabberd. Vervelend voor je dat je een beroerd exemplaar hebt getroffen. Kom eens langs en rij eens in mijn P45. Alles past en sluit perfect, niets rammelt, trilt, of kraakt. Zelfs schuin van een verhoogde stoep af rijden geeft geen enkel geluid. Acceleratie flink sneller dan gespecificeerd en rijbereik groter dan WLTP.
Ik heb gewoon een perfect exemplaar, zoals velen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:47

YJB

spidertje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Ik vraag me nog steeds af wat de historie is van jouw exemplaar. Zijn de problemen die jij ondervindt misschien de reden dat de vorige eigenaar de auto heeft ingeleverd (en dat de dealer deze toen maar heeft laten exporteren naar Nederland)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 08:54
[...]

Dat is het hele ding. Jij vindt jouw exemplaar belabberd wat iets compleet anders is dan zeggen dat de HI5 een belabberde auto is.

Je bent gewoon opgelicht door een dealer met een auto waar niks van klopt. Ik zou dan niet hier gaan lopen klagen maar had allang juridische stappen tegen de dealer ondernomen want daar heb je wel iets aan. Druk zetten en laten merken dat de kosten dan allemaal voor hun rekening gaan zijn en zorgen dat je je geld terug gaat krijgen. Des te langer je wacht des te kleiner de kans dat dat nog gaat lukken. Second opinion aanvragen etc. om nog meer druk te zetten. Werkt vaak bijzonder goed als je gewoon keihard bent.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 12:29

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MicheldeGoey schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:48:
@spidertje
Jij vindt de bouwkwaliteit van jouw exemplaar belabberd. Vervelend voor je dat je een beroerd exemplaar hebt getroffen. Kom eens langs en rij eens in mijn P45. Alles past en sluit perfect, niets rammelt, trilt, of kraakt. Zelfs schuin van een verhoogde stoep af rijden geeft geen enkel geluid. Acceleratie flink sneller dan gespecificeerd en rijbereik groter dan WLTP.
Ik heb gewoon een perfect exemplaar, zoals velen.
Lucky jij.

Mijn middenconsole trilt soms flink bij stilstand, de rugleuning van de passagierstoel kraakt bij koud weer (je voelt dat de zijdelen net teveel speling hebben), de HDA2 gaat als een straal bezopen fietser tussen de strepen door en de achtergordels rammelden (zelf opgelost). Stuk voor stuk zaken die ik niet verwacht van een auto die €57.000 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 17:19
Een wielen vraag:

1) Ik overweeg de 20" Yongin wielen op zomerbanden te kopen (is niet de standaard 20" velg). Deze wordt door Hyundai op Dunlop winterbanden geleverd. De dealer moet deze dus vervangen en vraagt een flinke 3500 in totaal hiervoor. Op winterbanden kost de set bij de Hyundai boer in DE slechts 2068...
Zien jullie een goede optie om dit schappelijker te krijgen? De nieuwe 20" winterbanden zelf verkopen zal zeker meer opleveren dan wat de bandenboer retour geeft aan de dealer. Maar hoe pak je dit best aan? Op MP kun je moeilijk een band aanbieden die je nog niet hebt... (zou eerst moeten weten of ik er vanaf geraak vooraleer ik het besluit neem de wielen aan te schaffen). Zijn er betere plekken dan MP hiervoor?

2) De 19" zou ik van zomerband op all-season willen. Hier vraagt de dealer een dikke 900 voor, zelfde vraag dus als hierboven. In feite krijg je zo goed als niets voor nieuwe banden retour...

Iemand hier interesse om banden over te nemen?

Of is de soep de kolen niet waard...?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kretek1305 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:37:
Een wielen vraag:

1) Ik overweeg de 20" Yongin wielen op zomerbanden te kopen (is niet de standaard 20" velg). Deze wordt door Hyundai op Dunlop winterbanden geleverd. De dealer moet deze dus vervangen en vraagt een flinke 3500 in totaal hiervoor. Op winterbanden kost de set bij de Hyundai boer in DE slechts 2068...
Zien jullie een goede optie om dit schappelijker te krijgen? De nieuwe 20" winterbanden zelf verkopen zal zeker meer opleveren dan wat de bandenboer retour geeft aan de dealer. Maar hoe pak je dit best aan? Op MP kun je moeilijk een band aanbieden die je nog niet hebt... (zou eerst moeten weten of ik er vanaf geraak vooraleer ik het besluit neem de wielen aan te schaffen). Zijn er betere plekken dan MP hiervoor?

2) De 19" zou ik van zomerband op all-season willen. Hier vraagt de dealer een dikke 900 voor, zelfde vraag dus als hierboven. In feite krijg je zo goed als niets voor nieuwe banden retour...

Iemand hier interesse om banden over te nemen?

Of is de soep de kolen niet waard...?
Toevallig staat er een setje 20" Ioniq 5 velgen te koop op marktplaats met (volgens mij) all seasons (Pirelli Scorpion Verde) voor een schappelijke prijs. Ik ben geen partij dus doe er je voordeel mee.

20" kost je al range t.o.v. 19" en die open Yongin exemplaren kosten je nog meer range. Persoonlijk zou ik ze niet nemen, al zien ze er wel goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 05-03-2023 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
Razwer schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:56:
[...]

Toevallig staat er een setje 20" Ioniq 5 velgen te koop op marktplaats met (volgens mij) all seasons (Pirelli Scorpion Verde) voor een schappelijke prijs. Ik ben geen partij dus doe er je voordeel mee.

20" kost je al range t.o.v. 19" en die open Yongin exemplaren kosten je nog meer range. Persoonlijk zou ik ze niet nemen, al zien ze er wel goed uit.
Bedankt, maar die op MP zijn de standaard 20" diamanten velgen. Niet mijn smaak, die heb ik niet genomen ook al had ik die standaard op een lounge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmart
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
wim1955 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Ik heb inderdaad een formulier moeten ondertekenen.

[ Voor 5% gewijzigd door marmart op 06-03-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

BenOnderweg schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:34:

Toch fijn dat mensen even een berichtje achterlaten. :(
Is er onverhoopt een Schootingstar-rijder die (helaas) al ervaring heeft met het herstellen van schade aan zijn auto en die een zeer goede ervaring heeft met een schadehersteller in de regio Den Haag? :?
Zo ja, welke schadehersteller was er zo goed? :$

Schootingstar is per slot van rekening een drama-lak om te herstellen. })

Alvast bedankt. :(:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39

Umbrah

The Incredible MapMan

[...]

Ik vindt het heel jammer dat je zo veel problemen hebt. Persoonlijk had ik de dealer hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ik ben me er ook van bewust dat er bekende problemen zijn bij de i5, maar omdat we hier nou eenmaal in een 'i5 enthousiastelingen'-bubbel leven en we dus niet het complete plaatje zien (er rijden alleen in NL al zo'n 5000 rond), hebben we niet een compleet beeld hoe groot de GROTE problemen zijn met de ICCU, etc...

Ik heb nu meer dan 5000km op m'n 2023 model, en ik weet dat ik bepaalde dingen 'out of the box' heb die in 2022 en eerder niet standaard waren, inclusief nieuwe schokdempers (wegdek voelt meer als tijdens m'n M3 proefrit dan tijdens m'n originele i5 proefrit, voor de zekerheid de dealer i5 ook even getest en die voelt een stuk zachter maar ook stuiteriger). Ook precon updates heb ik niet mee te maken, en LFA ook niet. Maar dat zijn relatief kleine dingen.

Men zegt wel eens dat auto's, én elektrische apparaten altijd de meeste schade in de eerste tijd, én de verre laatste tijden krijgen. Op die ene flapdrol met trekhaak in m'n bumper na, kan ik tot nu toe niet klagen. De auto voelt solide, gebouwd als een tank. De stoelen (lounge) zijn stevig, luxe, maar nog niet zó uitgebreid als Audi's of Volvo's, bijvoorbeeld, maar verder heb ik niet te klagen. Geen gerammel, geen geslinger, en zelfs dingen die bij de eerste versie zouden rammelen heb ik geen last van (zoals de achtergordels, die hebben een 'zakje' er aan hangen nu waardoor ze geen lawaai meer maken bij het beuken).

Het ongelukje met m'n voorbumper door trekhaak-flapdrol heeft me ook wat beeld gegeven over de kwaliteit van bepaalde onderdelen is. De i5 is zeker geen PET-flessen + cola-blikjes auto. Nogmaals, vraag me het nogmaals over nóg eens 5000, en dan nog eens 10000km, maar nogmaals: ik ben wél positief. En totdat we alle 5000+ mensen met een i5 in NL hier terug horen, denk ik niet dat we uberhaupt IETS kunnen zeggen over de kwaliteit an-sich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Umbrah schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Ik vindt het heel jammer dat je zo veel problemen hebt. Persoonlijk had ik de dealer hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ik ben me er ook van bewust dat er bekende problemen zijn bij de i5, maar omdat we hier nou eenmaal in een 'i5 enthousiastelingen'-bubbel leven en we dus niet het complete plaatje zien (er rijden alleen in NL al zo'n 5000 rond), hebben we niet een compleet beeld hoe groot de GROTE problemen zijn met de ICCU, etc...

Ik heb nu meer dan 5000km op m'n 2023 model, en ik weet dat ik bepaalde dingen 'out of the box' heb die in 2022 en eerder niet standaard waren, inclusief nieuwe schokdempers (wegdek voelt meer als tijdens m'n M3 proefrit dan tijdens m'n originele i5 proefrit, voor de zekerheid de dealer i5 ook even getest en die voelt een stuk zachter maar ook stuiteriger). Ook precon updates heb ik niet mee te maken, en LFA ook niet. Maar dat zijn relatief kleine dingen.
Interessant te lezen dat je de nieuwe dempers stugger vindt. Je hebt zelfs een extra proefrit gedaan. Was het verschil dan zo significant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 29-05 09:10
MB1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:59:
[...]

Volgens mij zijn hiervoor twee verschillende standaards:

Autocharge, werkt voor Ioniq 5 bij Fastned. Hier wordt via PLC (Power-line Communication) gepraat met de auto om het chassisnummer op te vragen. Werkt volgens Fastned bij de meeste auto's met CCS connector: https://support.fastned.n...747127-Wat-is-Autocharge-

Plug and charge, werkt (nog) niet voor de 5 maar wel voor de Ioniq 6. Communicatie ook over PLC maar hier met encryptie en certificaten. Hyundai is nog bezig met de implementatie: https://www.activlease.nl...t-plug-en-charge-functie/

Zie ook hier:
https://www.ioniqforum.co...rt-plug-and-charge.38160/
[Afbeelding]
Naar aanleiding van je uitgebreide reacties, waarvoor dank, heb ik het nog een keer nagevraagd voor de Ioniq 5. Je hebt gelijk. Zoals ik het nu begrijp is het nu voor de Ioniq 6 bedoeld. Echter geeft de dealer het volgende aan voor de I5: "Voor alsnog niet, we verwachten wel dat deze update er spoedig gaat komen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 06:41

Kuo

Ik heb mijn Ioniq 5 gebruikt in België gekocht en er zat geen V2L-adapter bij. Laatst heb ik zo'n adapter bij AliExpress besteld voor €100 en het werkt goed bij een eerste test met een lamp. Aangezien er vrijwel geen electronica in de adapter zit, verwacht ik er geen problemen mee. Het is in elk geval een leuke besparing t.o.v. de Hyundai adapter en er zit 5 m kabel met een stekkerdoos voor 2 standaard 230V stekkers bij. Ik zal het niet vaak nodig hebben, maar wel een leuke gadget om bij je te hebben in de Ioniq 5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV_1NEmcW-9lzF8sTVR-t1tJ41Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXjKdXiYhNJ2QhtzLt387fD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Kuo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:32:
Ik heb mijn Ioniq 5 gebruikt in België gekocht en er zat geen V2L-adapter bij. Laatst heb ik zo'n adapter bij AliExpress besteld voor €100 en het werkt goed bij een eerste test met een lamp. Aangezien er vrijwel geen electronica in de adapter zit, verwacht ik er geen problemen mee. Het is in elk geval een leuke besparing t.o.v. de Hyundai adapter en er zit 5 m kabel met een stekkerdoos voor 2 standaard 230V stekkers bij. Ik zal het niet vaak nodig hebben, maar wel een leuke gadget om bij je te hebben in de Ioniq 5.
[Afbeelding]
Zijn dat Hyundai 19" wintervelgen?
Zou je daar eens foto's van kunnen posten? Ben benieuwd hoe ze op de volledige auto "staan"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Nee, het zijn geen Hyundai velgen. Ik heb voor de set winterbanden gewoon een andere set velgen besteld, zodat ik later zelf de wielen thuis kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
@kretek1305 moeten je nieuwe velgen per se Hyundai zijn? Compatible velgen in overvloed vaak voor zachter prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
@Razwer Neen, hoeft niet per se Hyundai te zijn maar de Yongin heb ik al in het echt op een I5 gezien en die vond ik mooi staan.

Met andere 20" velgen is het meer een gok. En ik heb zitten rondkijken, wat ik mooi vind is ook een 500 per velg. Tel daar de banden en TPM sensoren bij, plus montage, en je zit ook tegen de 3000-3500...

Eigenlijk zijn de Yongin op winterbanden heel goed geprijsd, maar ik wil zomerbanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Ik heb mijn set 19" velgen met Continental all seansons banden, TPMS sensoren en montage voor € 1540 en dat vond ik al een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:12

H12

Ik heb mijn Ioniq 5 gebruikt in België gekocht en er zat geen V2L-adapter bij.
Heb je een uitvoering inclusief V2L-optie?
Mijn Ioniq 5 wordt volgende week geleverd. Ik heb de optie niet, maar op basis van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zou de adapter in de laadpoort ook moeten functioneren op uitvoeringen zonder V2L. Wat zou betekenen dat de V2L-optie eigenlijk uit een ingebouwd stopcontact en een meegeleverde adapter bestaat.
Maar ik zoek nog bevestiging voordat ik een zelf adapter aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Mijn Ioniq 5 heeft bijna alle opties inclusief de V2L-optie met stopcontact onder de achterbank. Misschien kan je even zoeken of die optie noodzakelijk is om de V2L-adapter op de Mennekes-aansluiting te laten werken. Dat kan ik niet voor je testen.
Misschien staat hier wel wat informatie over V2L voor je. Dat zijn 16 pagina's over V2L van de Ioniq 5.

[ Voor 27% gewijzigd door Kuo op 06-03-2023 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Stephan1337 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Mooie laadsnelheden. Dit soort waarden heb ik hier in Nederland nog niet gezien. Misschien dat ik de batterij te kort opwarm? Wat is aan te raden met 5-10 graden? Minimaal een halfuur?
235 kwh vind ik ook extreem hoog _/-\o_ Ben met 9x snelladen op vakantie niet boven de 185 kwh gekomen. Gemiddeld was het zo'n 135 kwh.

Voor preconditioneren adviseren ze 30m min. geloof ik. Let wel op want bij 19% schakelt hij uit. Wel jammer dat je dit niet zelf kunt aanpassen naar 15 of 10% want van 80 naar 20% SOC is in de winter bij 130 km/u wel erg weinig kilometers...

Ook gemerkt dat precon weinig zin heeft als je bij aankomst noet wachten op een vrije paal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 20:05

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ThijsR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:43:
[...]

235 kwh vind ik ook extreem hoog _/-\o_ Ben met 9x snelladen op vakantie niet boven de 185 kwh gekomen. Gemiddeld was het zo'n 135 kwh.

Voor preconditioneren adviseren ze 30m min. geloof ik. Let wel op want bij 19% schakelt hij uit. Wel jammer dat je dit niet zelf kunt aanpassen naar 15 of 10% want van 80 naar 20% SOC is in de winter bij 130 km/u wel erg weinig kilometers...

Ook gemerkt dat precon weinig zin heeft als je bij aankomst noet wachten op een vrije paal 8)7
Ik op weg terug van Oostenrijk de 200+ zeker aangetikt alle keren. Ook heb ik een kwartier moeten wachten op de een paal die vrij was een paar weken terug op terugweg vanuit Berlijn. Met regen en 5 graden in Duitsland startte hij alsnog op 180 kWh dus ik heb dat nog niet als ernstig snel afkoelen ervaren.

PJvI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 08:42
ThijsR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Grote accu met 235 kWh :9 . Ik neem aan dat je kW bedoelt... Dat pre-conditioneren lijkt me ook prima als je een kwartier moet wachten. Het lijkt me sterk dat 500 kg accu's merkbaar afkoelen in een kwartier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wim1955
  • Laatst online: 20:27
Razwer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:04:
@kretek1305 moeten je nieuwe velgen per se Hyundai zijn? Compatible velgen in overvloed vaak voor zachter prijsje.
Toen ik zelf de I5 kocht, en werd geleverd okt 2022, ben ik ook op zoek gegaan naar een wintersetje.

Ik wilde perse de Michelin Pilot Alpine (deze kwamen als beste uit 2 testen, mn de rolweerstand, ivm verbruik, en geluid (je hebt nu eenmaal elektrische aandrijving)
Hyundai kon de Yangju leveren, met die Michelin banden die ik wilde, voor € 2200.
Met niet-Hyundai velgen kwamen ze op (velg, band, balanceren, ventiel) € 2125. Plus overal zelf achteraan gaan bij 2 leveranciers..
Dus heb ik die Yangju velgen bij Hyundai gekocht, de complete winterset incl banden, en deze hebben ze ook prima gemonteerd.
Mooi stil, en toch de banden die ik wilde.

Houd er ook rekening mee of die velg ivm luchtweerstand een beetje geschikt is voor een elektrische auto....Op zich kost de winterband al wat meer energie, maar als je dan ook nog een zeer open velg hebt, komt het verbruik wel erg hoog, terwijl dat al hoog is met koude temperaturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDrs-EUCDOVxQMhgL_yfC9htKTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6AzB4y9WXv2UIpP7yW8Ql1C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door wim1955 op 06-03-2023 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Weleens een origineel setje 19" gevonden voor 450 euro + 4x € 187,- voor Michelin Cross Climate 2 + € 60,- montage maakt € 1258,- en dan heb je naar mijn idee dé top set, maar je moet het wel bij elkaar sprokkelen en geen haast hebben, want die velgen staan niet dagelijks op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:12

H12

Kuo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:26:
Mijn Ioniq 5 heeft bijna alle opties inclusief de V2L-optie met stopcontact onder de achterbank. Misschien kan je even zoeken of die optie noodzakelijk is om de V2L-adapter op de Mennekes-aansluiting te laten werken. Dat kan ik niet voor je testen.
Misschien staat hier wel wat informatie over V2L voor je. Dat zijn 16 pagina's over V2L van de Ioniq 5.
Dank. Zelfbouw gaat misschien wat ver, maar het is zeker interessant om te zien wat er in zit.

Op basis van de losse verkoop in Duitsland, waar staat 'Für alle IONIQ 5 und IONIQ 6 Ausstattungsvarianten', en de verschillende uitvoeringen+opties die daar beschikbaar zijn (zonder stopcontact), zou de de connector aan de laadpoort op alle versies moeten werken.
Ik laat het de dealer nog bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
H12 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:54:
[...]
...zou de de connector aan de laadpoort op alle versies moeten werken.
Voor zover ik weet is dat idd het geval en is de "meerprijs" voor de adapter en niet de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
nietwijk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Grote accu met 235 kWh :9 . Ik neem aan dat je kW bedoelt... Dat pre-conditioneren lijkt me ook prima als je een kwartier moet wachten. Het lijkt me sterk dat 500 kg accu's merkbaar afkoelen in een kwartier.
Scherp! kW inderdaad. Denk dat ik dan te kort geconditioneerd heb of te ver onder de 20% SOC ben doorgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
P86 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ik op weg terug van Oostenrijk de 200+ zeker aangetikt alle keren. Ook heb ik een kwartier moeten wachten op de een paal die vrij was een paar weken terug op terugweg vanuit Berlijn. Met regen en 5 graden in Duitsland startte hij alsnog op 180 kWh dus ik heb dat nog niet als ernstig snel afkoelen ervaren.
Duidelijk. Zal in toekomst eerder de POI selecteren om langer te verwarmen en hem boven de 20% houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 20:05

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ThijsR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Duidelijk. Zal in toekomst eerder de POI selecteren om langer te verwarmen en hem boven de 20% houden.
Ik gebruik voor lange afstanden alleen nog de ingebouwde navigatie en de POI van Ionity.

wat me wel opviel, maar ik weet dit niet zeker, je moet de route aanpassen/wijzigen dat hij de tijd aangeeft tot de POI niet tot de eindbestemming. Heb het idee dat hij niet voorverwarmd als je de klok op de eindbestemming laat staan. Ik heb ook de bug dat ik geen spiraaltje o.i.d. te zien krijg. Dus ik kijk in het energie menu rond de 80 km of hij aanstaat.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 22:54
P86 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:44:
[...]

wat me wel opviel, maar ik weet dit niet zeker, je moet de route aanpassen/wijzigen dat hij de tijd aangeeft tot de POI niet tot de eindbestemming. Heb het idee dat hij niet voorverwarmd als je de klok op de eindbestemming laat staan. Ik heb ook de bug dat ik geen spiraaltje o.i.d. te zien krijg. Dus ik kijk in het energie menu rond de 80 km of hij aanstaat.
Dit hoeft niet. Voorverwarmen gaat prima als je alleen POI als tussenpunt selecteert en vervolgens niks meer doet.
Ik heb dezelfde bug, op vakantie dus inderdaad ook even gekeken of hij aanstond. Verder gebruik ik eigenlijk nooit fastchargers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

MicheldeGoey schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:37:
@BenOnderweg
Dashcam met sentry mode installeren, dan heb je beeldbewijs van de dader.
Heb twee dashcams, alleen de impact (geen aanrijding) was zo minimaal zodat de bewegingssensor niet werd geactiveerd.
Daarnaast schade aan de zijkant met camera's voor en achter dus bij activatie geen aantoonbaar direct bewijsmateriaal op film, alleen indirect.

Jammer dat de europese versie van de Ioniq 5 niet zoals in Korea gebruik maakt van de vier camera's rondom de auto. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]
je weet dat je ook een stopcontact onder de achterbank hebt? Of heeft de jouwe dat toch niet?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 030bart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:51
HI5 ervaring met wintersport reis Oostenrijk in de voorjaarsvakantie 2023:

Afgelopen week op- en neer naar Oostenrijk gereden voor de wintersport met de HI5 MY22 (Duits model van December 2021 met pre-conditionering).

Snelladen bijna exclusief met Ionity langs de Duitse autobahn, we reden zondag heen en ook zondag weer terug wat scheelde in de drukte bij de laadpalen. Twee keer 10 minuten moeten wachten, verder viel het qua drukte gelukkig mee (maar je merkt dat het steeds drukker wordt). De Ionity app en/of ABRP geven een goed beeld van de drukte bij de laders. Als back-up de snelladers van EnbW die met hun hypernet in nog grotere getallen aanwezig zijn (sommige parken hebben 20+ laders, wel veelal twee auto's aan 1 paal, waardoor je gedeeld vermogen krijgt als er twee staan te laden).

Verbruik met skibox was hoog, heenweg rond de 31 kWh/uur, terug 29 kWh/uur en heeft natuurlijk ook te maken gehad met de temperatuur (rond 0 graden), wind en snelheid (merendeels 115-120 km/uur). Veelal hebben we op stukken nog sneller met het verkeer meegereden (130-140 km/uur) wat heeft geresulteerd in een nog hoger verbruik en extra laadstops. Wij hebben van Ionity naar Ionity laders gereden en zijn 6-7 keer kort gestopt om binnen de 20-80% capaciteit te laden. Soms hebben we iets meer geladen, maar dat kwam dan toevallig zo uit (dan was simpelweg de koffie nog niet op).

Voor de pre-conditionering hebben we de Ionity laders vantevoren opgezocht en in de Hyundai navigatie opgeslagen. Bv. zoeken op plaats Hamminkeln, POI laadpunten in de buurt van de bestemming selecteren en dan de Ionity Hamminkln lader met het 'sterretje' aan de favoriete laders toevoegen. Dan zo deze laders als bestemming selecteren uit de favoriete laders selecteren en van lader naar lader rijden, werkte voor ons erg prettig. De pre-conditionering doet (volgens de beschrijving/uitleg op dit forum) goed zijn werk en warmde netjes de batterij op voor aankomst (we konden dit volgen via de OBD dongle met Carscanner).

Al met al een comfortabele reis, zonder vertraging, en ongeveer 2 uur extra reistijd wat voor ons op een rit van 1000km (10 uur netto reistijd werd aangegeven door de routeplanners) toch al de norm is.

Voor ons is de HI5 een comfortabele reisauto, in de zomer naar zuid Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj6z1QxXifPoSCCH8i_ORVHu5Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wp2zvZTEh49P9A98v04N6Mi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIIbQSHUbEduqyZY2oI26mp4Dfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8UoI1RUi1fT5wQRQ0QeMYXt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Un4hXV-ouJ_UE8kD7miz_wxOTow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfQje3EtabknXfPuXQ9PFnOq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Bedankt voor je verhaal, wij vertrekken komende week naar Zwitserland, je tips zijn erg behulpzaam. Als ik het goed begrijp werkt preconditioning dus ook als je een snellader als eindbestemming kiest? Dat is handig, dan ben je af van het gedoe met de juiste lader te vinden als tussenstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 030bart
tvc15 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:32:
Bedankt voor je verhaal, wij vertrekken komende week naar Zwitserland, je tips zijn erg behulpzaam. Als ik het goed begrijp werkt preconditioning dus ook als je een snellader als eindbestemming kiest? Dat is handig, dan ben je af van het gedoe met de juiste lader te vinden als tussenstop.
Graag gedaan en dat klopt, de pre-conditioning werkt prima als je de lader zelf als eindbestemming ingeeft. Goede reis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
amw82 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Dit hoeft niet. Voorverwarmen gaat prima als je alleen POI als tussenpunt selecteert en vervolgens niks meer doet.
Ik heb dezelfde bug, op vakantie dus inderdaad ook even gekeken of hij aanstond. Verder gebruik ik eigenlijk nooit fastchargers...
Ik had de POI eerst op tussenstop staan maar vond het irritant dat je dan niet ziet hoe laat je daar aankomt maar alleen op de eindbestemming. Zo kon ik niet berekenen of ik het zou halen en evt. snelheid kon aanpassen. Vanaf toen heb ik de POI als eindbestemming geselecteerd zodat ETA zichtbaar is. Weet het niet zeker maar volgens mij ging de laadsnelheid vanaf toen omhoog. Heb de M2022.5 met WP en achteraf precon laten installeren. Zie wel een rode gloeidraad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:07
ThijsR schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:44:
[...]

Ik had de POI eerst op tussenstop staan maar vond het irritant dat je dan niet ziet hoe laat je daar aankomt maar alleen op de eindbestemming. Zo kon ik niet berekenen of ik het zou halen en evt. snelheid kon aanpassen. Vanaf toen heb ik de POI als eindbestemming geselecteerd zodat ETA zichtbaar is. Weet het niet zeker maar volgens mij ging de laadsnelheid vanaf toen omhoog. Heb de M2022.5 met WP en achteraf precon laten installeren. Zie wel een rode gloeidraad.
je kunt ook op het infoblokje links onderin het scherm tikken en dan de tussenstop selecteren, dan zie je ook hoelaat je daar aankomt en hou je wel je eind bestemming als daadwerkelijke eindbestemming van de reis.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-05 16:30
Umbrah schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:27:
[...]Geen gerammel, geen geslinger, en zelfs dingen die bij de eerste versie zouden rammelen heb ik geen last van (zoals de achtergordels, die hebben een 'zakje' er aan hangen nu waardoor ze geen lawaai meer maken bij het beuken).
Zou je hier een foto van willen maken? ben benieuwd hoe dat eruit ziet en of ik zoiets zelf kan maken.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
Bij mij zit het zoals op de foto's (Modeljaar 22.5 Lounge). De "plooi" achter de gesp zorgt er voor dat de gesp niet tegen de zijkant rammelt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWmLi06m375cIfeqbRYUoS9kV7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9UB7o5wy77Bm6zm2OjZ5NUVp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62O-hy_gSAx8akLwwFhzXaV_oCU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XfCRD94BgP2TQpltmOIPkui5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
Sanka schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:12:
[...]

Voor degenen die dit ook hebben. Ik heb dus de oplossing gevonden.

Links en rechts op de klep zitten 2 ronde rubbertjes. Zie foto onder. Ik merkte dat de linkerrubber meer uitstak. Deze kun je dus aandraaien. Naar binnen gedraaid zoals de rechter en gekraak was meteen weg. Blijkbaar ontstond daar wrijving/druk.

[Afbeelding]
Heb de rubbers ingedraaid, uitgedraaid, tot de helft, maar blijf gekraak horen. Als je tijd hebt, kun je eens een close-up maken of nog beter, met een duimstok opmeten wat exact de sweetspot is aan beide kanten? Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
tvc15 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:12:
Bij mij zit het zoals op de foto's (Modeljaar 22.5 Lounge). De "plooi" achter de gesp zorgt er voor dat de gesp niet tegen de zijkant rammelt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, die 'plooi' hebben alle uitvoeringen en modeljaren. Punt is dat een aantal van ons kinderen heeft en die vergeten hem nog weleens 'goed' te hangen. Op Ali express zijn hier gordelbeschermers voor te bestellen en dan ben je van dat klapperende geluid af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 030bart
Sanka schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:12:
[...]

Voor degenen die dit ook hebben. Ik heb dus de oplossing gevonden.

Links en rechts op de klep zitten 2 ronde rubbertjes. Zie foto onder. Ik merkte dat de linkerrubber meer uitstak. Deze kun je dus aandraaien. Naar binnen gedraaid zoals de rechter en gekraak was meteen weg. Blijkbaar ontstond daar wrijving/druk.

[Afbeelding]
Voor mij bleek dit een tijdelijke oplossing, zelfs bij het volledig uitdraaien bleef er af en toe een kraakje hoorbaar. Ik ben uiteindelijk voor de oplossing gegaan die in dit forum wordt besproken: https://www.ioniqforum.co...q-5-tailgate.42388/page-2. Blijkt uit een service update te komen die naar Hyundai dealers is gestuurd. Blijft een beetje een belachelijke oplossing, maar is voor nu effectief. De hard plastic delen waaronder je ze monteert moeten op termijn wel vervangen worden, omdat dit nu sneller slijten... niet ideaal, maar voor mij een beter alternatief dan het uitdraaien van de dopjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTs7Ak2qWQy0XOxiDxRAhQhEZgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXTPAw2gAMS9H5EcbABvIUpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc5fUhPpTCuYNI3EJ0sDpoLUvyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAguFMLuAhX2ayPOef3jU6Yv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
030bart schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:46:
[...]
Blijkt uit een service update te komen ..... moeten op termijn wel vervangen worden, omdat dit nu sneller slijten
Is het dan niet verstandig om dit via de dealer te laten uitvoeren ivm garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 030bart
Razwer schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Is het dan niet verstandig om dit via de dealer te laten uitvoeren ivm garantie?
De dealer draaide alleen de knopjes uit, verder kwamen ze niet... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
030bart schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:58:
[...]

De dealer draaide alleen de knopjes uit, verder kwamen ze niet... :F
..... wat valt daar op te zeggen....

Gezien er geen aanhaalmoment specs (torque specs) bij staan zou ik hier toch voorzichtig mee om gaan wanneer ik het zelf zou doen. Persoonlijk zou ik de dealer met de documentatie confronteren en vriendelijk doch dwingend verzoeken hun dit uit te laten voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThijsR
ThijsR schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:
[...]

De dealer gaat een aanvraag doen bij HNL om het scherm te vervangen. Ze hebben dit nog niet eerder gezien.
Een korte update op deze quote. Op 23 maart wordt de volledige display cluster van mijn auto vervangen. Reden is onverklaarbare spetters in het glas :? Hyundai Velserbeek heeft akkoord gekregen van Hynudai NL. Dit ging vrij snel. Kosten €5.000 ex btw en inbouw. Volgens mijn dealer zit er dan meer in de doos dan alleen twee displays. Met een beetje geluk dus ook die zogenaamde AVN (audio video navigation) module. Wie weet heb ik straks ook stabiel werkende carplay en AA _/-\o_ I'll keep you posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
ThijsR schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Heb de rubbers ingedraaid, uitgedraaid, tot de helft, maar blijf gekraak horen. Als je tijd hebt, kun je eens een close-up maken of nog beter, met een duimstok opmeten wat exact de sweetspot is aan beide kanten? Thanks
Ik heb het rubbertje nu zover uitgedraaid dat je het tweede streepje tov de startstreep net ziet verschijnen.

Iets verder en de auto heeft moeite met dichtspannen.

Bij een kuilenweg heb ik nog steeds licht gekraak.

De harde plastic doppen aan de zijkant die een aantal posts hierboven genoemd is, is inmiddels wel omgedraaid door mijn dealer bij een beurt. Toen bleef er echter wel wat gekraak maar het getik was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 14:10
Iemand die toevallig de semi-automatische trekaak al zelf geïnstalleerd heeft?
Is dit wat te doen met 2 handige mensen? Of moet je echt in de autotechniek zitten?

Linkje naar trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1YvqjmtmVBGqdNqgj6F0tDzBf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3ksns51bRk5SbPpJIoXyr2cW.png?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-03-2024
Vandaag pre-condiotionering uitgeprobeerd. Om 15.35 uur route gestart (95 km), snellaadlocatie 3 km voor eindpunt ingevoegd, om 15.45 werd de pre-condiotionering gestart om 16.30 uur aangekomen.
Batterij temperatuur 12 graden bij start van de route (had al een uur gereden)
Buitentemperatuur 4 graden
Batterij bij aankomst 29 graden (zie foto)
Geladen bij shell recharge (300kw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9N1lCJEBfhApQLLNWtxm0KffwL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSoVsbmfdSmeYUnoavPZriUs.jpg?f=fotoalbum_large

Laadsnelheid liep vrijwel direct op naar 224 kw (zie foto's) max. 227 kw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo7vuqzCYW89YI_j_dZDhcHMOeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKNuFU3fKskMqtqVH0U8YVds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwAh8pGWLQW8FIHKHoAEl_KTRoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnQwyhW7rKFKOiiJ4KwsDS1s.jpg?f=fotoalbum_large

Tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-05 19:43
Welke telefoonhouder heb jij? En hoe is deze vastgezet? :)

PieterH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-03-2024
Pieter Hermens schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:20:
Welke telefoonhouder heb jij? En hoe is deze vastgezet? :)
Houder - Brodit ProClip - Hyundai Ioniq 5 2021-2022 Center mount

[ Voor 50% gewijzigd door Berk op 08-03-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021

-CJ

Not remastered

Ik heb de kabel onder het dashboard weggewerkt en daardoor kan ik de telefoonhouder op het magneetbordje doen en nog steeds opladen en Android Auto gebruiken. Ideaal.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanKr
  • Laatst online: 27-05 22:22
RobbieB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Hier ook, maar eigenlijk wel belachelijk dat hij dan niet naar een lokale routebegeleiding schakelt als backup/fail-safe. Aargh, klote always-on-line service proposities. En waar zijn die >50GB aan kaarten dan anders voor?
Vanmiddag had ik deze situatie ook. Er komt dan een knop: 'Interne navigatie gebruiken'. Als je die aanklikt krijg je alsnog routenavigatie, alleen zonder rekening te houden met verkeersdrukte.
Overigens kwam die alsnog na een minuut of 5. De route verandert dan van grijs in groen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-06 06:56
Vandaag weer eens het plezier mogen beleven van een echt lange rit, op en neer naar Antwerpen vanuit Flevoland. Heen veel file gehad (relaxed, de adaptieve cruise control icm met de LDA, rijdt ‘ie eigenlijk vanzelf mee in de file), terug tijdens spitsuur Antwerpen uit met de Apple CarPlay navigatie die me dwars door de stad stuurde om zodoende de lange file op de ring te ontlopen, werkte prima. Nadeel van de on board navigatie blijf ik vinden dat er niet continue alternatieve routes zichtbaar zijn zoals op de CarPlay kaart.

Bij mij is de precondition nog niet geïnstalleerd dus terug in Nederland benieuwd naar de snelheid van laden bij de Ionity in Oosterhout. Normaal gesproken laad ik eigenlijk alleen thuis voor de deur, dus niet eerder in de winterkou bij een snellader gestaan. Kwam aan met 18%, auto aan de lader, broodje gegeten en na iets meer dan 20 minuten terug alweer 70%. Viel mij erg mee, zeker gezien de buitentemperatuur van slechts 1 graad boven nul. Natuurlijk niet die hoge laadsnelheden die ik van de zomer in Frankrijk haalde, maar praktisch was het helemaal prima. Had niet het gevoel dat ik moest wachten. Terug in de polder begon het lekker te sneeuwen en ineens vielen alle detectie systemen aan de voorkant uit, ws teveel sneeuw op de sensoren. Nadat het sneeuwen was gestopt verdwenen de meldingen ook weer als sneeuw voor de zon en was alles ineens weer werkzaam.

Opnieuw de conclusie getrokken wat een heerlijke reis auto dit is voor de langere afstand. Nu bijna 18K gereden en nog steeds een blije bezitter en bestuurder. Ik kijk nu alweer uit naar de lange rit naar Zuid west Frankrijk komende zomer :)F

[ Voor 9% gewijzigd door mh514452 op 08-03-2023 06:58 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZdKO-GvKE7vj22KQoqRl-Z7SIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gOm6H8xuEnSI5MZJq7nG3KVW.png?f=fotoalbum_large

Daar gaat m'n voorverwarmen vanochtend 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-05 09:30
Ja hierbij alkmaar ook. Geen connectie tussen auto en bluelink.
In de auto gaan zitten en zo bluelink getest, vanuit de auto geen connectie met bluelink....
...
Dus de airco van de auto niet met app kunnen aanzetten, en kunnen "defrosted".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
In Zoetermeer geen problemen met de Bluelink, auto binnen een kwartier ontdooid en heerlijk warm van binnen. Ik heb eigenlijk zelden dat de auto niet via Bluelink te benaderen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 13:00
Bluelink werkt hier ook (Schagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 11:27
mh514452 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:20:
Vandaag weer eens het plezier mogen beleven van een echt lange rit, op en neer naar Antwerpen vanuit Flevoland. Heen veel file gehad (relaxed, de adaptieve cruise control icm met de LDA, rijdt ‘ie eigenlijk vanzelf mee in de file), terug tijdens spitsuur Antwerpen uit met de Apple CarPlay navigatie die me dwars door de stad stuurde om zodoende de lange file op de ring te ontlopen, werkte prima. Nadeel van de on board navigatie blijf ik vinden dat er niet continue alternatieve routes zichtbaar zijn zoals op de CarPlay kaart.

Bij mij is de precondition nog niet geïnstalleerd dus terug in Nederland benieuwd naar de snelheid van laden bij de Ionity in Oosterhout. Normaal gesproken laad ik eigenlijk alleen thuis voor de deur, dus niet eerder in de winterkou bij een snellader gestaan. Kwam aan met 18%, auto aan de lader, broodje gegeten en na iets meer dan 20 minuten terug alweer 70%. Viel mij erg mee, zeker gezien de buitentemperatuur van slechts 1 graad boven nul. Natuurlijk niet die hoge laadsnelheden die ik van de zomer in Frankrijk haalde, maar praktisch was het helemaal prima. Had niet het gevoel dat ik moest wachten. Terug in de polder begon het lekker te sneeuwen en ineens vielen alle detectie systemen aan de voorkant uit, ws teveel sneeuw op de sensoren. Nadat het sneeuwen was gestopt verdwenen de meldingen ook weer als sneeuw voor de zon en was alles ineens weer werkzaam.

Opnieuw de conclusie getrokken wat een heerlijke reis auto dit is voor de langere afstand. Nu bijna 18K gereden en nog steeds een blije bezitter en bestuurder. Ik kijk nu alweer uit naar de lange rit naar Zuid west Frankrijk komende zomer :)F
Wij maken ook een aantal keer per jaar die trip en wij laden eigenlijk ook altijd daar. Ben erg tevreden met de hoeveelheid laders daar en de eetplekjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkox
  • Laatst online: 19-08-2024
Umbrah schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:12:
Ik had gisteren ook zo'n netwerk error met Bluelink, maar als je de app dan helemaal afsluit en opnieuw start werkt het wel. Moet zeggen dat die app wel wat beter om mag gaan met netwerk timeouts...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-06 06:56
Umbrah schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:12:
[Afbeelding]

Had ik vorige week. Ben toen maar even de auto ingestapt en de verwarming aangezet. Ik ga echt geen ruiten meer krabben, dat is verleden tijd hoor 7(8)7

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Overigens gaat dat alsnog best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borre
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-03-2023
Kan je je usb kabel aangesloten houden m.a.w trekt deze geen stroom als de auto uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
Data USB vooraan blijft dacht ik stroom geven.
USB in de middenconsole en voor de achterbank worden afgesloten wanneer het high voltage systeem afgesloten wordt bij het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Borre schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:16:
Kan je je usb kabel aangesloten houden m.a.w trekt deze geen stroom als de auto uit staat?
Hoe zou een kabel stroom kunnen gebruiken? Als er geen gesloten circuit is gebeurt er niks met een kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
eyegraphic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:14:
Iemand die toevallig de semi-automatische trekaak al zelf geïnstalleerd heeft?
Is dit wat te doen met 2 handige mensen? Of moet je echt in de autotechniek zitten?

Linkje naar trekhaak

[Afbeelding]
Ik heb in mijn eentje een "standaard" afneembare trekhaak gemonteerd. De bumper verwijderen was het moeilijkste. Ik kan me niet voorstellen dat een semi-automatische moeilijker is mits je de juiste kabelboom kiest. Al vraag ik me af waarom je een semi-automatische zou nemen. Je moet hem alsnog met de hand in- en uitklappen. Enige voordeel is dat je hem niet in de bagageruimte hoeft te leggen. Misschien handig als je het wekelijks gebruikt, maar anders zou ik lekker een "standaard" afneembare nemen voor de helft van het geld. Ik heb recentelijk nog het één en ander gepost met wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
nietwijk schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Ik heb in mijn eentje een "standaard" afneembare trekhaak gemonteerd.
Bedankt voor je reactie, ik zoek die foto's nog even terug.
Er zijn twee redenen waarom ik voor een semi automatische zou kiezen:
1. Slingert snel op zijn plaats en je hoeft hem niet in de koffer te leggen
2. Je hoeft niet half onder je auto te liggen om de trekhaak te monteren/demonteren

Ik ging die eerst door de dealer laten monteren, maar die is het laatste jaar meer dan 20% duurder geworden en staat ondertussen al op meer dan 2000 euro.
Ik dacht, voor minder dan de helft doe ik het gewoon zelf, maar vrouwlief schoot in een kramp toen ze vernam dat het met zagen in de bumper is.

Dus was ik toch voor de zekerheid op zoek naar iemand die het reeds uitgevoerd had.
Pagina: 1 ... 150 ... 262 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic