Ik geloof nooit dat Hyundai aan heeft gegeven dat Plug&Charge op de IONIQ 5 beschikbaar is. Dit is voorbestemd voor de IONIQ 6. Ik had al foto’s gezien dat dit ergens in een menu stond bij de 6.Hein66 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:46:
[...]
Ik heb dit afgelopen week eens opgepakt. Zelf heb ik een Charge MyHyundai kaart met een Ionity abonnement en ik wilde daar Plug&Charge activeren. Bij Fastned kun je dit zo via de App activeren en daar werkt het prima.
Als eerste contact met Charge my Hyundai gehad. Die verwees me naar de Dealer. Daar moet het geactiveerd worden. Dat bleek niet correct. Maar en nu wordt het interessant. Ik heb wel onderstaand antwoord van Hyundai gekregen:
"In de IONIQ 5 staat ergens in een menu dat dit voertuig uitgevoerd is met Plug&Charge en dit klopt, in feite is de auto al voorbereid. Plug&Charge is een manier om te laden met een “digitale” laadpas in de auto, zodat je geen fysieke laadpas tijdens het laden meer hoeft aan te bieden. Ondanks dat de auto al is voorbereid, zijn wij als organisatie nog niet zover.
Ik verwacht in het derde kwartaal van dit jaar hier meer informatie over te hebben. Dan kan, indien er een Charge myHyundai account aanwezig is, deze gekoppeld worden aan het voertuig waarna er gebruik gemaakt kan worden van Plug&Charge op de locaties waar dit ondersteund gaat worden.
Het bericht van Charge myHyundai zelf is dus foutief, dat er dus door hen naar de dealer wordt verwezen. Hiervoor onze excuses. Wij kunnen alleen nog vragen om een beetje geduld tot wanneer wij de dienst in Nederland hebben uitgerold."
Ik ben dit nog niet tegengekomen op een IONIQ 5.
ehhhh..HOI