Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
dea.bakker schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:29:
Ik heb gevraagd of de dealer de HTRAC badge wil verwijderen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ze geven namelijk geen garantie op beschadiging aan de lak...
In Duitsland heeft iemand het gedaan:
Ik maakte mijn achtersteven los en probeerde de externe aansluiting uit met mijn föhn. Eerst heb ik de letters opgewarmd en voorzichtig losgemaakt. Ik kon de lijmresten wegrollen zonder resten achter te laten. Dat was supergemakkelijk. Ik deed hetzelfde voor het Hteck-bord, alleen opgewarmd en vervolgens de rechterkant losgelaten. Toen de rechterkant een beetje was afgepeld, heb ik een vel doorzichtige film eronder geschoven en de linkerkant naar rechts losgemaakt. Het bord kwam er iets moeilijker af dan de letters. Ik heb hem er zonder kleerscheuren af ​​gekregen Ik kon de lijm gewoon wegrollen. Ik denk dat de lijm nog geen goede aansluiting heeft gekregen door de zonnestralen wasmachine. Dus alles wordt zonder gaten gelijmd. Nu ontbreekt alleen nog de oplossing voor het Hyundai-logo. Is het gewoon een levend ding of is het met een pin of twee verbonden met het kofferdeksel?

• Luft
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:27
nielsz09 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:34:
Ligt het aan mij of worden er te weinig foto’s gepost van mensen die er al 1 hebben hier 😜
Ok, hier de mijne….

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45

• hunter3315nl
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Codeaction schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:44:
@nielsz09 , vooruit dan maar.

[Afbeelding]

ondertussen 1160km op de teller.

Verder, werkt bij iemand de snelladers van shell? nu 3 verschillende locaties geprobeerd, maar de 150/175kwh laders werken niet voor mijn ioniq 5. Morgen maar is bellen.
Vandaag zelfde probleem bij 3 snelladers van Shell.
En daarna werkte ook Fastned niet meer, gisteren nog wel.
Gelukkig werkt de thuislader wel
Morgen even terug naar garage.

• hunter3315nl
En nog een,

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-09 20:14
Codeaction schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:44:
@nielsz09 , vooruit dan maar.

Verder, werkt bij iemand de snelladers van shell? nu 3 verschillende locaties geprobeerd, maar de 150/175kwh laders werken niet voor mijn ioniq 5. Morgen maar is bellen.
Ik heb zonder problemen bij een Shell locatie kunnen laden.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:18
Routeplanning met laadstops...

Eén van de zaken die de Ioniq 5 (nog) mist. Ik las echter bij een YT review een comment dat dit wel mogelijk is met de Bluelink app. Dus in de app een route plannen met laadstops en die route dan naar de auto sturen (waar de route dan ook wordt geüpdatet adhv het actuele verbruik en bereik).

Kan iemand bevestigen dat dit werkt?

Ik zag iig dat TomTom zoiets aanbiedt en TomTom levert ook de navi voor Hyundai. Wellicht komt dit dus gewoon met een update.

Alternatief ben ik benieuwd naar het gebruik van dongle + EV Notify + ABRP via Android Auto. Iemand daar al ervaring mee?

• WilliamGeluk
DNF1971 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:01:
Twee vragen aan degenen die al een IONIQ5 thuis hebben staan.
1. Hoe is het zicht naar achteren in de regen, zo zonder ruitenwisser?

Dank alvast!
Vandaag door de regen gereden op de snelweg. Nou, dat wegblazen van de regendruppels door de spoiler, dat werkt wellicht als je 180 gaat rijden, maar op normale snelwegsnelheid had ik niet het idee dat ik enig effect zag van een luchtstroom langs de achterruit. Het zicht viel me overigens niet tegen. Al ben ik wel benieuwd hoe dat in het donker zal.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:56
Hoe is het verbruik tot nu toe bij degene die hem al hebben? :)

• Tiggy80
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 20:03
hoe zit het met de daklast, hebben de P45 nu een beperkte max daklast ivm het zonnepaneel? ik kon het in de manual niet zo snel terug vinden.

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:39
LuPo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:54:
Ik zou dat ook graag weten. Ik zat al weken te kijken naar de Enyaq maar nu het zo ver is en ik een nieuwe lease kan bestellen, zijn de Enyaqs op. :+ Gelukkig maar want nu zag ik de Ioniq 5 en ben eigenlijk wel verliefd. O+

Nu zit ik met de vraag of ik voor comfort (58kwh Lounge) of afstand (73 kwh Connect) zou gaan. Lange afstanden rijd ik nooit, maar ik kan ook geen 4 jaar in de toekomst kijken. 300KM zou mee dan genoeg zijn, maar ik heb ook een zware voet.

En hoe is de performance van de 58kwh versie? Kon alleen proefrijden in een AWD, uiteraard.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@LuPo @chaoscontrol Ik heb pas 501 km gereden met een gemiddelde van 17.6 kWh/100 km.
Project45, dus AWD en grote accu en 20 inch Pilot Sport EV banden.

Echter belangrijker is de grote rit van 400 km snelweg hiervan afgelopen zondag. Met 105 km per uur ingestelde snelheid en cruise control (HDA) en stand iPedal (zonder zou nog iets zuiniger kunnen zijn), verbruikte ik 18.0 kWh/100 km. Ik heb constant op de snelweg deze snelheid kunnen rijden over bijna heel het traject.

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:00
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:46:
@LuPo @chaoscontrol Ik heb pas 501 km gereden met een gemiddelde van 17.6 kWh/100 km.
Project45, dus AWD en grote accu en 20 inch Pilot Sport EV banden.

Echter belangrijker is de grote rit van 400 km snelweg hiervan afgelopen zondag. Met 105 km per uur ingestelde snelheid en cruise control (HDA) en stand iPedal (zonder zou nog iets zuiniger kunnen zijn), verbruikte ik 18.0 kWh/100 km. Ik heb constant op de snelweg deze snelheid kunnen rijden over bijna heel het traject.
Met dat verbruik zou de 58 kWh-versie amper verder komen dan de oude 38 kWh Ioniq ;) Maar ik verwacht dat de 58 kWh wat zuiniger zal zijn dan Project45.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:53
Na 1368km, gemiddeld verbruik van 214Wh/km. Veel snelweg, Autobahn vmax en hard optrekken. Valt me alles mee eigenlijk.

Ioniq5 EV

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 22:35
Ik ben 2 weken terug op goed geluk bij de lokale dealer (katwijk) langs geweest om eens te kijken. Heel toevallig hadden die nét 2 project 45's binnen om uit te leveren. Zwart+Zwart en Digital Teal Green Pearl+Two Tone.

Wat ben ik blij dat ik de Digital Teal Green Pearl in het echt heb kunnen zien! Dank aan de persoon die deze gok genomen heeft waardoor dit kon! _/-\o_

Na wat wikken en wegen dan ook gekozen voor de 73 kwh Lounge (RWD) in die kleur. Zonnepanelen waren voorbehouden aan de Project 45's, dus gekozen voor het panoramadak (in alle brochures worden zonnepanelen overigens wel als optie genoemd, bijzonder!)

Enige nadeel nu: levering pas half december... als er geen vertraging is...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:57
ter vervanging van mijn Ioniq 28kw inmiddels op zoek en proefritten gehad in een Enyaq, E-2008 en afgelopen zaterdag ook in een Ioniq 5.

de enyaq is een serieuze kandidaat.de e-2008 valt gewoon af.
In het kort verschillen die mij (persoonlijk) tussen de Ioniq 5 en Enyaq die opvielen:

- Ioniq stoelen voelen fijner, geven een betere zit
- Ioniq rijdt beter: de enyaq voelt enigzins log aan. Daar merk je meer dat je met 2000kg aan auto onderweg bent.
- Ruimte aanbod ioniq voorin en achterbak beter. Kofferbak wint de enyaq het met gemak
- Dashboard van de ioniq valt tegen: het ziet er plastic achtig uit. Bijvoorbeeld de drive knop (D/N/R knop)

Al met al geen specifieke voorkeur voor een van de twee; ze hebben elk hun voors- en tegens.

[Voor 20% gewijzigd door Motorfret op 16-07-2021 10:55]

4800W WzW, 11550W OW, Hyundai Ioniq 28kw, Lead, follow, or get the hell out of my way....!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• hunter3315nl
Letters verwijdert met föhn en duimnagel, zeer eenvoudig:

• Tiggy80
heeft iemand al gekeken naar winterbanden opties?

ik zou zelf graag een setje stalen velgen met winterbanden hebben ipv steeds banden wisselen en in de winter de lichtmetalen velgen gebruiken.

• kor952
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:04
Je bedoelt wss ‘ in de zomer ‘.

• Tiggy80
kor952 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:15:
Je bedoelt wss ‘ in de zomer ‘.
bedoelde banden steeds wisselen op de LM velgen en de LM velgen dus ook in de winter gebruiken met winterbanden, maar ik snap je verwarring; was niet heel duidelijk 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WilliamGeluk
Tiggy80 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:40:
heeft iemand al gekeken naar winterbanden opties?

ik zou zelf graag een setje stalen velgen met winterbanden hebben ipv steeds banden wisselen en in de winter de lichtmetalen velgen gebruiken.
Nog niet concreet gekeken. Wel wat zitten nadenken over of gewoon de bandenwissel op de 20" of wellicht een mooie 19" velg kopen met winterband. Dan zou je het verlies van range door winterkou en nat wegdek nog iets kunnen compenseren door naar een smallere band te gaan. Maar goed, het zijn nog maar wat gedachtespinsels.

• kor952
Het liefst heb ik voor de winterwielen originele ioniq5 19” velgen met winterbanden. Het zal aan de prijs van de velgen liggen of ze er ook komen….😊

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WilliamGeluk
19.8kwh/100km over 800km. Met flink wat testritjes erbij met de 0 - 100 acceleratietest :-)

• WilliamGeluk
kor952 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:27:
Het liefst heb ik voor de winterwielen originele ioniq5 19” velgen met winterbanden. Het zal aan de prijs van de velgen liggen of ze er ook komen….😊
Dat is ook mijn idee.

• Luft
WilliamGeluk schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Ik heb zonder problemen bij een Shell locatie kunnen laden.
Zonder problemen vandaag bij fastned.

Wel een paar minuten dat alle rijhulpen in storing gingen (alles oranje knipperen en allerlei meldingen) terwijl ik op dat moment zonder rijhulp reed. Even HDA aan/uit/aan gedaan en toen was het verdwenen. Vreemd…🤨

[Voor 49% gewijzigd door Luft op 16-07-2021 16:52]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luft
Nu lekker gratis opladen met PV overschot ☀️😁

• Spiller
Waarom nog 1kW exporteren?

Ioniq5 EV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
Het is een drie fasen installatie, en onder een bepaald kW schakelt hij over naar 1 fase. Opdat moment is er dus 3.1kW beschikbaar op die fase. De overige fasen blijven dan eventueel exporteren. Gebeurd allemaal automatisch.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Spiller

Nu de HTRAC badge nog :)

Ioniq5 EV

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 27-09 04:36
Luft schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:23:
Het is een drie fasen installatie, en onder een bepaald kW schakelt hij over naar 1 fase. Op dat moment is er dus 3.1kW beschikbaar op die fase. De overige fasen blijven dan eventueel exporteren. Gebeurd allemaal automatisch.
Ik heb ook zo'n 3-fasen Zappi. Begrijp ik dat switchen tussen 3 fasen en 1 fase allemaal goed gaat en automatisch?

Probeert de Zappi bij lage vermogens (ik dacht < 1.4 kW) dan nog twee fasen te combineren naar de 1 fase lader in de auto? Daar waren in het verleden problemen mee met andere typen auto's van o.a. Kia en Hyundai.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

• bilgy_no1
Durf je het aan om ook te proberen of het Hyundai logo te verwijderen is? Ik vind de Ioniq 5 letters nog wel OK, maar dat logo past echt niet bij de styling van de auto (zowel voorop als achterop)...

• mdeiman
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-09 10:05
kor952 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:27:
Quatrac Pro van Vredestein prima ervaring mee. Huidige banden eraf en die erop. Stil en gaan erg lang mee. Nu al 70.000 km onder een Tesla. Geen last meer van gewissel met banden.

[Voor 4% gewijzigd door mdeiman op 16-07-2021 21:01]

• mdeiman
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Durf je het aan om ook te proberen of het Hyundai logo te verwijderen is? Ik vind de Ioniq 5 letters nog wel OK, maar dat logo past echt niet bij de styling van de auto (zowel voorop als achterop)...
IONIQ 5 zier er inderdaad best mooi uit. Het logo niet. +1

• Luft
Jan Treur schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb ook zo'n 3-fasen Zappi. Begrijp ik dat switchen tussen 3 fasen en 1 fase allemaal goed gaat en automatisch?

Probeert de Zappi bij lage vermogens (ik dacht < 1.4 kW) dan nog twee fasen te combineren naar de 1 fase lader in de auto? Daar waren in het verleden problemen mee met andere typen auto's van o.a. Kia en Hyundai.
Ik laad tot nu toe alleen met overschot, dat zie ik tot nu toe maar met 1 fase. Ik heb de P45 ook nog maar 3 dagen….

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bilgy_no1
chaoscontrol schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Ik zou dat ook graag weten. Ik zat al weken te kijken naar de Enyaq maar nu het zo ver is en ik een nieuwe lease kan bestellen, zijn de Enyaqs op. :+ Gelukkig maar want nu zag ik de Ioniq 5 en ben eigenlijk wel verliefd. O+

Nu zit ik met de vraag of ik voor comfort (58kwh Lounge) of afstand (73 kwh Connect) zou gaan. Lange afstanden rijd ik nooit, maar ik kan ook geen 4 jaar in de toekomst kijken. 300KM zou mee dan genoeg zijn, maar ik heb ook een zware voet.

En hoe is de performance van de 58kwh versie? Kon alleen proefrijden in een AWD, uiteraard.
Ja, het hangt echt van je rijbehoefte af. Als je de verbruikscijfers hier ziet kun je op de snelweg denken aan 270 - 300 km in de zomer bij 100 km/h. Maar het is nu niet erg warm, dus de airco hoeft niet zo hard te werken lijkt me. Dat betekent in de winter nog een stuk minder als het koud is, nat wegdek etc. het bereik een stuk kleiner is. Met je zware voet (130 km/h, 300+ Wh/km) kom je dan misschien maar 175 km ver.

En als je dan rekent met een langere reis, moet je wel heel vaak laden. Je rijdt dan eigenlijk steeds op 70% van de batterij (80 - > 10%), oftewel zo'n beetje iedere 125 km weer laden. Dat is dan net een uurtje rijden, 20 minuten laden. Naar de wintersport schiet dat dus niet op. Zeker als je met het gezin volbepakt op pad bent.

Ik zou zelf dus altijd voor de grotere batterij gaan, maar als het echt alleen voor de dagelijkse ritten is en je thuis en/of op werk kunt laden, en het is een lease auto die je na 4 jaar weer inlevert...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luft
Vandaag in de file gereden met HDA en cruise control. Echt briljant hoe dat werkt ! Je hoef eigenlijk zelf niks te doen, stoppen, optrekken en sturen wordt voor je gedaan. Nog nooit zo relaxed file gereden 👍

• chaoscontrol
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Ja, het hangt echt van je rijbehoefte af. Als je de verbruikscijfers hier ziet kun je op de snelweg denken aan 270 - 300 km in de zomer bij 100 km/h. Maar het is nu niet erg warm, dus de airco hoeft niet zo hard te werken lijkt me. Dat betekent in de winter nog een stuk minder als het koud is, nat wegdek etc. het bereik een stuk kleiner is. Met je zware voet (130 km/h, 300+ Wh/km) kom je dan misschien maar 175 km ver.

En als je dan rekent met een langere reis, moet je wel heel vaak laden. Je rijdt dan eigenlijk steeds op 70% van de batterij (80 - > 10%), oftewel zo'n beetje iedere 125 km weer laden. Dat is dan net een uurtje rijden, 20 minuten laden. Naar de wintersport schiet dat dus niet op. Zeker als je met het gezin volbepakt op pad bent.

Ik zou zelf dus altijd voor de grotere batterij gaan, maar als het echt alleen voor de dagelijkse ritten is en je thuis en/of op werk kunt laden, en het is een lease auto die je na 4 jaar weer inlevert...
Nouja, heen en weer naar het werk is 120km totaal per dag. Dat moet dus in alle omstandigheden goed te doen zijn. Als ik een keer echt ver moet zal ik uiteraard wat zuiniger proberen te rijden. Ik hoop ook dat de warmtepomp/batterijverwarming het e.e.a. doet voor het bereik in de winter (anders kan ik die optie net zo goed weg laten).

• wimtim
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-09 21:32
Heb hem nu ook een dag. Inderdaad veel bekijks. Je kunt heel veel zaken personaliseren/instellen.Wat ik niet kon vinden in de auto of gebruiksaanwijzing is een instelling waarbij de deuren automatisch op slot gaan als je met sleutel van de auto weg loopt. Dit is een comfort voorziening die mijn laatste 5 auto's allemaal al hadden. Ik heb de indruk dat de Ioniq 5 dit echt niet heeft. Zie ik iets over het hoofd, weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
De IONIQ 5 is erg stil, onder andere heeft deze ook dubbele beglazing. Deze video meet het geluid bij verschillende snelheden. De rest van de video is ook to-the-point. In de video zegt hij dat hij niet heeft kunnen vinden dat de auto o.a. automatisch de snelheid herkend en ook automatisch de snelheid kan aanpassen. Hij heeft denk ik niet de Highway Driving Assistent (HDA) geactiveerd in combinatie met de juiste instellingen. De HDA is alleen actief, wanneer je de Cruise Control inschakelt op precies de snelheid die er op dat moment gereden mag worden. Een kilometer erboven of eronder en de HDA is niet actief. Bij ons is met de 130 km borden (terwijl er op dat moment niet zo hard gereden mag worden) dus fijner om net iets harder/zachter te rijden, wanneer je de HDA niet actief wil hebben.

50 km/uur: 57 dB
70 km/uur: 60 dB
100 km/uur: 65 dB
190 km/uur: 80 dB

[Voor 42% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-07-2021 11:39]

• bilgy_no1
wimtim schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:06:
Heb hem nu ook een dag. Inderdaad veel bekijks. Je kunt heel veel zaken personaliseren/instellen.Wat ik niet kon vinden in de auto of gebruiksaanwijzing is een instelling waarbij de deuren automatisch op slot gaan als je met sleutel van de auto weg loopt. Dit is een comfort voorziening die mijn laatste 5 auto's allemaal al hadden. Ik heb de indruk dat de Ioniq 5 dit echt niet heeft. Zie ik iets over het hoofd, weet iemand hoe het zit?
Dit schijnt alleen Renault te hebben. Ik weet bijvoorbeeld dat de ID.4 ook niet zelf vergrendelt wanneer je wegloopt met de sleutel. Misschien iets met een patent.

• bilgy_no1
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:05:
De IONIQ 5 is erg stil, onder andere heeft deze ook dubbele beglazing. Deze video meet het geluid bij verschillende snelheden. De rest van de video is ook to-the-point. In de video zegt hij dat hij niet heeft kunnen vinden dat de auto o.a. automatisch de snelheid herkend en ook automatisch de snelheid kan aanpassen. Hij heeft denk ik niet de Highway Driving Assistent (HDA) geactiveerd in combinatie met de juiste instellingen. De HDA is alleen actief, wanneer je de Cruise Control inschakelt op precies de snelheid die er op dat moment gereden mag worden. Een kilometer erboven of eronder en de HDA is niet actief. Bij ons is met de 130 km borden (terwijl er op dat moment niet zo hard gereden mag worden) dus fijner om net iets harder/zachter te rijden, wanneer je de HDA niet actief wil hebben.
Wat een ongelooflijk rare gecompliceerde instelling...

• mdeiman
bilgy_no1 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Dit schijnt alleen Renault te hebben. Ik weet bijvoorbeeld dat de ID.4 ook niet zelf vergrendelt wanneer je wegloopt met de sleutel. Misschien iets met een patent.
Bij een Tesla kun je ook gewoon weglopen. Ik vind het ok wel raar waarom een de auto een start en stop knop heeft. Heeft een Tesla niet. Je loopt naar de auto en je kunt de auto openen. En weglopen en de boel wordt afgesloten. Weird dat dat bij een Ioniq 5 niet kan.

• Luft
mdeiman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Bij een Tesla kun je ook gewoon weglopen. Ik vind het ok wel raar waarom een de auto een start en stop knop heeft. Heeft een Tesla niet. Je loopt naar de auto en je kunt de auto openen. En weglopen en de boel wordt afgesloten. Weird dat dat bij een Ioniq 5 niet kan.
Hopelijk wordt dat bij een software update toegevoegd. De hardware is er gewoon.

• mdeiman
Luft schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Hopelijk wordt dat bij een software update toegevoegd. De hardware is er gewoon.
Gaan software-updates 'over the air' neem ik aan...?

• Luft
mdeiman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Gaan software-updates 'over the air' neem ik aan...?
Er komen updates OTA maar de eerste keer is waarschijnlijk bij de dealer. Ik heb ergens gelezen dat dan OTA mogelijkheid vrij geschakeld wordt. Er is wel onderscheid tussen bijvoorbeeld navi updates en voertuig updates, het eerste komt zeker maar het tweede ??

Hier nog een Engels bericht:

Similar to Honda, Hyundai Motor Group is a bit behind in terms of full OTA integration. Currently, the umbrella company offers limited over-the-air software updates to a small number of vehicles. This includes the Hyundai Sonata and Ioniq, the Kia K9, and the Genesis G90. Additionally, these OTA software updates only affect the navigation and voice assistance features.

Last fall, Hyundai Motor Group announced an extended partnership with Nvidia to implement its Drive infotainment systems in all models starting in 2022. The Nvidia Drive system will support OTA updates, but again, that only applies to infotainment software.

[Voor 43% gewijzigd door Luft op 17-07-2021 20:01]

• Codeaction
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09 09:14
mdeiman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:21:
[...]

De start knop is een fenomeen van keyless entry uit de van brandstof motors. Fijn dat tesla een andere optie heeft, maar homologatie wijs is een fabricant ook nog is verplicht om het starten van de voertuig met teminste 2 handelingen te laten uitvoeren. Bij de ioniq kan dat op 2 manieren. rem pedaal indrukken met knop (2 handelingen) of 2x de start knop indrukken. Alhoewel dit niet altijd werkt.
Om aan EU regels te voordoen, dient dus ook bij een tesla de bestuurder 2 handelingen uit te laten voeren om het voertuig in ready/rijmodus te zetten. Persoonlijk weet ik echter niet hoe tesla dit opgelost heeft.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiller
Als ik de auto aan zet tijdens het laden heb ik nu meermaals gehad dat hij niet in drive wil zonder hem eerst helemaal uit en weer aan te zetten. De rem+startknop indrukken wanneer de auto al aan staat doet niks, auto wil alleen in N of P.

Ioniq5 EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kor952
@Spiller Is dat niet een beveiliging die voorkomt dat je wegrijdt met de kabel er nog in?

[Voor 6% gewijzigd door kor952 op 18-07-2021 08:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiller
De kabel is er dan uit en de chargeport is dicht..

Ioniq5 EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kor952
Wat krijg je eigenlijk aan documentatie bij de auto? Is er een uitgebreide Nederlandse gebruikshandleiding bij of moet je zelf de Engelse of Duitse handleiding printen?

[Voor 3% gewijzigd door kor952 op 18-07-2021 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kor952
Dus wel een uitgebreide Nederlandse handleiding, was al bang dat ik de Engelse of Duitse handleiding van ruim 600 pagina's zelf moest printen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
Spiller schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:17:
Als ik de auto aan zet tijdens het laden heb ik nu meermaals gehad dat hij niet in drive wil zonder hem eerst helemaal uit en weer aan te zetten. De rem+startknop indrukken wanneer de auto al aan staat doet niks, auto wil alleen in N of P.
Zullen we bugs, kinderziektes, problemen, etc. in een aparte thread gaan bijhouden ? Dan kan iedereen zien of het al eerder gemeld is en kunnen we HMNL naar die thread verwijzen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:15

fewips

Huurautospecialist

Vandaag rijden @Spiller en ik vanaf 14:00 zo snel mogelijk terug uit Berlin naar Amsterdam. Volg ons live op polarsteps!
Oja, wist je dat je in Berlin 150kW kunt laden, voor nul euro?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:41
Ben zelf al een heel aantal jaren trouwe klant bij Hyundai. Ik denk dat hun platform met de 800V capaciteit op dit moment een winnaar is. Dit zorgt er echt voor dat laadtijden acceptabel worden.

Ik moet alleen zeggen dat ik de KIA EV6 mooier vind en op sommige punten ook slimmer ontworpen. Maar verder zijn ze technisch nagenoeg gelijk. Hopelijk dat de 2de hands markt op relatief korte termijn op gang komt. Heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, vanwege de enorme afschrijving. Maar goed… als ik 10 jaar lang met een nieuwe elektrische auto kan rijden dan is dat geen factor meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdeiman
Codeaction schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:40:
[...]

De start knop is een fenomeen van keyless entry uit de van brandstof motors. Fijn dat tesla een andere optie heeft, maar homologatie wijs is een fabricant ook nog is verplicht om het starten van de voertuig met teminste 2 handelingen te laten uitvoeren. Bij de ioniq kan dat op 2 manieren. rem pedaal indrukken met knop (2 handelingen) of 2x de start knop indrukken. Alhoewel dit niet altijd werkt.
Om aan EU regels te voordoen, dient dus ook bij een tesla de bestuurder 2 handelingen uit te laten voeren om het voertuig in ready/rijmodus te zetten. Persoonlijk weet ik echter niet hoe tesla dit opgelost heeft.
Met je telefoon op zak, stap je in en klaar. Dwz daarna op de rem en dan in D zetten. Dat zijn dan eigenlijk ook twee handelingen?

Als je uitstapt en je loopt weg, gaat de auto na een aantal seconden automatisch op slot.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
fewips schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:03:
Vandaag rijden @Spiller en ik vanaf 14:00 zo snel mogelijk terug uit Berlin naar Amsterdam. Volg ons live op polarsteps!
Oja, wist je dat je in Berlin 150kW kunt laden, voor nul euro?[Afbeelding]
Gefeliciteerd met het nieuwe record van 6 uur en 39 minuten, ondanks dat een stuk snelweg afgesloten was als ik het goed gelezen heb _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

ZuinigeRijder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Gefeliciteerd met het nieuwe record van 6 uur en 39 minuten, ondanks dat een stuk snelweg afgesloten was als ik het goed gelezen heb _/-\o_
Dankje, we hadden geluk. Gisteren nog dicht, vandaag reden we over de nieuwe verf!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:51
Dag iedereen.
Hopelijk zit ik goed in dit topic:

Weet hier iemand waar een Mystic Olive Green exemplaar in het echt te aanschouwen is?

Uitdaging: Het lichte two-tone teal interieur met rode bies is volgens de folder maar icm 4 lakkleuren te bestellen: Zwart, Wit, Gravity Gold Matte of Mystic Olive Green.

Lastig aangezien voor mij zwart en wit sowieso al afvallen...

Bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bilgy_no1
xsive schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:31:
Dag iedereen.
Hopelijk zit ik goed in dit topic:

Weet hier iemand waar een Mystic Olive Green exemplaar in het echt te aanschouwen is?

Uitdaging: Het lichte two-tone teal interieur met rode bies is volgens de folder maar icm 4 lakkleuren te bestellen: Zwart, Wit, Gravity Gold Matte of Mystic Olive Green.

Lastig aangezien voor mij zwart en wit sowieso al afvallen...

Bedankt.
Ik heb die kleurencombinatie ook besteld: Mystic Olive Green en het Teal interieur.

Ik weet niet of dat precies al ergens is te zien. Er is wel een filmpje op YouTube waar alle opties langskomen.

- Hier is de Mystic Olive Green kleur goed te zien: YouTube: 2022 Hyundai IONIQ 5 INTERIOR Walkaround.(Mystic Olive Green Pearl C...
- Hier komen alle kleuropties buiten en binnen langs: YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 – Full Colors, Exterior and Interior design fea...

De Mystic Olive kleur zelf is wel op een kleurstaal te zien bij de dealer.

[Voor 25% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-07-2021 08:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kor952
Tien dagen geleden stond er een in Hilversum bij Wittenberg (?).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
Jan Treur schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb eea getest en het opladen in eco+/eco++ mode kan je instellen op 1 of 3 fasen. Er wordt niet automatisch omgeschakeld van 1 naar 3 of andersom. Ik heb hem op eco++ 1 fase staan met 100% overschot. Als je met een boost timer of handmatig naar bv. Fast schakelt dan gaat hij wel automatisch van 1 naar 3 fasen.

2 fasen naar 1 fase combineren gaat helemaal niet. Opladen op 1 fase start bij 6A, (1.4kW) dat ligt vast in een ev norm. Uitschakelen bij ongeveer 1.1kW. Probleem bij Kona was het niet goed overweg kunnen met het omschakelen van 1 naar 3 fasen en andersom. Dat is allemaal in de Zappi opgelost. De Ioniq 5 werkt helemaal goed icm de Zappi.

• Luft
Ik dacht dat er in de voor bumper ook een laadindicator zat ? Ik zie het in ieder geval niet.

• Tiggy80
Luft schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Ik heb eea getest en het opladen in eco+/eco++ mode kan je instellen op 1 of 3 fasen. Er wordt niet automatisch omgeschakeld van 1 naar 3 of andersom. Ik heb hem op eco++ 1 fase staan met 100% overschot. Als je met een boost timer of handmatig naar bv. Fast schakelt dan gaat hij wel automatisch van 1 naar 3 fasen.

2 fasen naar 1 fase combineren gaat helemaal niet. Opladen op 1 fase start bij 6A, (1.4kW) dat ligt vast in een ev norm. Uitschakelen bij ongeveer 1.1kW. Probleem bij Kona was het niet goed overweg kunnen met het omschakelen van 1 naar 3 fasen en andersom. Dat is allemaal in de Zappi opgelost. De Ioniq 5 werkt helemaal goed icm de Zappi.
toch nieuwsgierig geworden door jullie berichten over de zappie (ik kende hem nog niet). ik lees dat hij zoveel mogelijk uit eigen productie gebruikt voor het laden op de eco+ mode, maar doet een alfen eve (oa bij vattenfall) dat niet (of minder goed)? ik ben nog aan het zoeken naar een geschikte thuislader en automatisch komt dan het laadpakket van hyundai icm vattenfall dan natuurlijk naar voren. als vattenfall klant neig ik daar dan naar omdat de prijs volgens mij prima in orde is en ik er een incharge abbonement bij krijg.

geen idee of jullie daar antwoord op hebben, maar aangezien jullie al ervaring hebben en waarschijnlijk dezelfde zoektocht hebben afgelegd stel ik de vraag dus maar even :)

liefst was ik al voor een bidirectionele lader gegaan, maar die zijn nog wat schaars :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13:45
Mijn zakelijke Ioniq 5 73 kWh RWD Connect+ in Gravity Gold is ook besteld! Fingers crossed dat hij dit jaar nog op kenteken gezet wordt...

• Luft
Tiggy80 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:44:
[...]

toch nieuwsgierig geworden door jullie berichten over de zappie (ik kende hem nog niet). ik lees dat hij zoveel mogelijk uit eigen productie gebruikt voor het laden op de eco+ mode, maar doet een alfen eve (oa bij vattenfall) dat niet (of minder goed)? ik ben nog aan het zoeken naar een geschikte thuislader en automatisch komt dan het laadpakket van hyundai icm vattenfall dan natuurlijk naar voren. als vattenfall klant neig ik daar dan naar omdat de prijs volgens mij prima in orde is en ik er een incharge abbonement bij krijg.

geen idee of jullie daar antwoord op hebben, maar aangezien jullie al ervaring hebben en waarschijnlijk dezelfde zoektocht hebben afgelegd stel ik de vraag dus maar even :)

liefst was ik al voor een bidirectionele lader gegaan, maar die zijn nog wat schaars :+
Voor mij gaf de flexibiliteit van de Zappi de doorslag. Je kan uitbreiden met diverse modulen al naar gelang je situatie is. Ik heb bv een warmtepomp, pv panelen etc. Ook is mijn oplaadpunt niet vlakbij huis maar in een loods verderop, hierdoor werkt de verbinding met een slimme meter niet. De Zappi meet via meettransformatoren tot wel 100mtr kabel verlenging. De ontwikkelaar is zeer actief en heeft een goed forum. Er zijn regelmatig firmware updates etc.

Voor mij geldt niet dat ik moet verrekenen met een werkgever oid. Ik rijd hoofdzakelijk op zelf opgewekte stroom (overschot).

• revo37
  • Laatst online: 23:24
Ik neem aan dat de Project 45 ook HDA2 heeft? Werkt dat goed? Als in file rijden, rijbaan centrering, rijbaan wisselen? Moet je op de snelweg nog wat doen behalve lichtjes het stuur vasthouden (en uiteraard wel gewoon opletten)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
revo37 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:45:
Ik neem aan dat de Project 45 ook HDA2 heeft? Werkt dat goed? Als in file rijden, rijbaan centrering, rijbaan wisselen? Moet je op de snelweg nog wat doen behalve lichtjes het stuur vasthouden (en uiteraard wel gewoon opletten)?
Ja, ja, ja, nee.

• revo37
  • Laatst online: 23:24
De antwoorden waarop ik hoopte!

• DNF1971
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 23:28
Luft schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Voor mij gaf de flexibiliteit van de Zappi de doorslag. Je kan uitbreiden met diverse modulen al naar gelang je situatie is. Ik heb bv een warmtepomp, pv panelen etc. Ook is mijn oplaadpunt niet vlakbij huis maar in een loods verderop, hierdoor werkt de verbinding met een slimme meter niet. De Zappi meet via meettransformatoren tot wel 100mtr kabel verlenging. De ontwikkelaar is zeer actief en heeft een goed forum. Er zijn regelmatig firmware updates etc.

Voor mij geldt niet dat ik moet verrekenen met een werkgever oid. Ik rijd hoofdzakelijk op zelf opgewekte stroom (overschot).
Stel dat je wel zou moeten verrekenen, kan dat dan ook via zo'n Zappi? En heb je die zelf geïnstalleerd of laten doen? dank alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
DNF1971 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Stel dat je wel zou moeten verrekenen, kan dat dan ook via zo'n Zappi? En heb je die zelf geïnstalleerd of laten doen? dank alvast!
Zappi zelf heeft geen mogelijkheid daar toe zover ik weet. Ligt er aan hoe en wat je moet aanleveren bij je werkgever, ik heb daar geen ervaring mee.

Zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaoscontrol
Vielleicht schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:56:
Mijn zakelijke Ioniq 5 73 kWh RWD Connect+ in Gravity Gold is ook besteld! Fingers crossed dat hij dit jaar nog op kenteken gezet wordt...
Ik ook, maar dan de 58kWh versie. Volgens de dealer was het voor augustus besteld, dit jaar rijden. Natuurlijk onder voorbehoud ivm corona en chiptekorten. FWD (behalve p45) vandaag bestellen wordt sowieso volgend jaar blijkbaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• niekovk
  • Laatst online: 15:12
Hier ook afgelopen week zakelijk besteld, de 73kWh RWD Connect+ om Lucid Blue. Volgens de dealer zou het rond november zijn, dus hoop dat het in ieder geval voor eind dit jaar is.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• kobis90
  • Laatst online: 23:18
Hey all,

just came back from a 1600km trip to Czech Republic with my new P45. No issues at all, charging at HPC was always up to 210-220kWpeak. Traffic was crazy this weekend but ACC and all the assistance systems made it very pleasant to drive. Didn't experience many SW bugs so far, overall I am very happy.
Average consumption was ~21kWh/100km.

The biggest challenge now is to find a good car wash to get rid of all the dirt and flies :)

• bilgy_no1
kobis90 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:27:
Hey all,

just came back from a 1600km trip to Czech Republic with my new P45. No issues at all, charging at HPC was always up to 210-220kWpeak. Traffic was crazy this weekend but ACC and all the assistance systems made it very pleasant to drive. Didn't experience many SW bugs so far, overall I am very happy.

The biggest challenge now is to find a good car wash to get rid of all the dirt and flies :)

[Afbeelding]
Nice! I would have liked to do the holiday in my new EV, but I have to wait until September...

As for washing your car: it's best to do a gentle hand wash with a good car shampoo. The automatic car washes usually create a lot of little scratches in the top coat.

• bilgy_no1
Luft schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:59:
Ik dacht dat er in de voor bumper ook een laadindicator zat ? Ik zie het in ieder geval niet.
Ik heb in zo'n filmpje gezien dat het in dat zwarte balkje boven de voorbumper zit. Hier bijvoorbeeld bij 10:50:

YouTube: Hyundai IONIQ 5 & EV Charging Station – Ask questions about EVs

[Voor 20% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-07-2021 18:12]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

ZuinigeRijder schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Inmiddels is de trip terug te kijken als video voor de liefhebber.

• Luft
bilgy_no1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ik heb in zo'n filmpje gezien dat het in dat zwarte balkje boven de voorbumper zit. Hier bijvoorbeeld bij 10:50:

YouTube: Hyundai IONIQ 5 & EV Charging Station – Ask questions about EVs
Nee, hij zegt dat er een in de bumper moet zitten maar dat zit ie niet blijkbaar aldus Petrolhead.
Kortom, zit hij er nu wel of niet. Op mijn P45 zie ik het nog niet…

In de video van Hyundai zelf is het wel te zien:
Vanaf 2:20
https://youtu.be/RI7t2KirGAc

In de handleiding staat niets hier over

[Voor 12% gewijzigd door Luft op 19-07-2021 21:05]

• haraldstoll
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:15
Vielleicht schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:56:
Waarom dit jaar nog? Budget is toch op?
De mijne komt in november.

• bilgy_no1
Luft schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Nee, hij zegt dat er een in de bumper moet zitten maar dat zit ie niet blijkbaar aldus Petrolhead.
Kortom, zit hij er nu wel of niet. Op mijn P45 zie ik het nog niet…

In de video van Hyundai zelf is het wel te zien:
Vanaf 2:20
https://youtu.be/RI7t2KirGAc

In de handleiding staat niets hier over
Nou, als ik verder kijk laat hij het toch echt zien. Hij zegt wel dat het lastig te zien is in het volle zonlicht. Daarom gebruikt hij dat kaartje om het wat af te schermen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:56
haraldstoll schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Waarom dit jaar nog? Budget is toch op?
De mijne komt in november.
Ik gok bijtelling.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vielleicht
  • Laatst online: 13:45
Yep, dat zou mij zo'n 60 euro in de maand gaan schelen..

• Luft
bilgy_no1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:53:
[...]

Nou, als ik verder kijk laat hij het toch echt zien. Hij zegt wel dat het lastig te zien is in het volle zonlicht. Daarom gebruikt hij dat kaartje om het wat af te schermen.
Ja, je hebt gelijk. Mijn I5 is nu AC aan het laden maar de indicator voor op de bumper blijft uit. De auto staat binnen en heeft geen last van zonlicht om het te kunnen zien. Misschien is het alleen zichtbaar bij DC laden ? Kan iemand dat bevestigen ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dea.bakker
  • Laatst online: 03-09 21:38
Bij dealer is het gelukt.

• Kevink78
  • Laatst online: 29-08 19:12
Allen, ik heb een vraag!

Welke app moet ik straks hebben met het elektrisch rijden en waarom? Iets met een routeplanners voor laadstations etc... gelieve ook 1 die werkt op carplay

Bedankt alvast

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:16

timovd

Voorsprong door techniek

kobis90 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:27:
Hey all,

[Afbeelding]
Kijk even in dit topic voor adviezen: Het grote auto detailing topic
Zeker zo'n nieuwe auto zou ik niet door de wasstraat halen.

@Kevink78 Gaat het om (snel)laden en routeplanners? Dan zou ik even hier kijken: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Dus met minder files en langer laden bij Melle was het nog sneller geweest :Y
Maar was het nu enkele minuten langzamer als de Porsche Taycan?
EDIT: ik zie het, 6:36 is het record, dus 3 minuten langzamer |:(

[Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-07-2021 09:26]

• bilgy_no1
Kevink78 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:11:
Allen, ik heb een vraag!

Welke app moet ik straks hebben met het elektrisch rijden en waarom? Iets met een routeplanners voor laadstations etc... gelieve ook 1 die werkt op carplay

Bedankt alvast
Als het gaat om laad-apps zijn er diverse apps die je kunt gebruiken, dat vergt even wat research, of een bezoekje aan het forum dat @timovd noemt. Meestal krijg je een laadpas van zo'n provider, maar veelal werkt het ook met een app om de laadsessie te starten en stoppen.

Het loont om wat te shoppen en meerdere passen te kiezen, omdat de tarieven nogal kunnen verschillen (zeker bij HPC-laden, maar ook bij laden op straat). Ook willen sommige passen soms niet werken bij een bepaalde lader en dan is het nuttig om een back-up te hebben ook al kost die misschien wat meer.

Een route plannen naar een bepaalde lader zou gewooon in de on-board navigatie moeten werken (mits binnen bereik).

Als het gaat om routes plannen met meerdere laadstops, dan is A Better RoutePlanner een goede keuze. Deze kun je gratis gebruiken in de app of browser en hij kan ook werken op CarPlay/Android Auto. Deze planner kan ook live-data uit de auto halen (via een ODB-II dongle en bijv. EVNotify app rekent de app dan met zaken als batterij SOC en live verbruik) en aan de hand van route en omstandigheden (bergop/af, temperatuur, neerslag, verkeer) precies plannen wat de beste opties zijn om te gaan laden. Er zit ook een voertuigmodel achter met o.a. de laadcurve. De meeste functies zijn gratis, maar er is ook een betaalde versie.

Hopelijk komt Hyundai wel met een update voor routes plannen met laadstops, want dat heeft zo'n auto echt nodig. Ondertussen is ABRP volgens mij het beste alternatief.

• mdeiman
Leuk!

Maar los van laadsnelheid, hoe beviel de auto? Nog bijzonderheden?

• bilgy_no1
Vergelijking van verschillende Ioniq 5 varianten door Nextmove: YouTube: Hyundai IONIQ 5: drei Varianten im großen Vergleich | Reichweite & A...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

mdeiman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Leuk!

Maar los van laadsnelheid, hoe beviel de auto? Nog bijzonderheden?
Teveel om op te noemen, zou er een blog over moeten schrijven (heb ik gedaan, maar gaat meer over de rit, dan over de wagen).
Tja Hyundai blijft Hyundai. Het is geen Jaguar of een BMW. Het zieke is dat dat ook niet hoeft, omdat ze het elektrisch rijden bij Hyundai (bijna) volledig doorhebben.
Waarom zeg ik bijna? Klein voorbeeld: die startknop. Heeft een ID.3 niet (nodig, om weg te rijden). Waarom Hyundai wel? Zonde. (Als ik op de rem druk, sleutel is in de auto, wil ik kunnen wegrijden, dát is elektrisch rijden).
Waarom toont de HUD van een BMW me netjes de Waze Navi, en kan Hyundai dat niet?
Waarom geen draadloze Android Auto (of Apple CarPlay) - dit kan een Fiat 500e, maar een IONIQ5 niet?!
Waarom geen massagestoelen? (zeikmodus).

En het is een (scheurende) pausmobiel. Lekker stil ook op hoge snelheid. Niet geveerd als een sportwagen, maar ook geen luchtvering. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is ontzettend dikke bak. Zit heerlijk, rijdt vlot en lekker.

De automatische piloot kan ik echter niet van onder de indruk zijn. Dit plakt niet in de baan zoals je het wilt. We stuiterden er bijna uit zelfs. Maakt het iets uit? Nee. Wil ik weer naar Berlijn? Ja!
We moeten dat record verbreken. Ik kom er op terug. Er is teveel te vertellen ;-]

[Boven alles ben ik een geluksvogel dat @Spiller deze ronduit waanzinnige bak voor de deur heeft staan en mij meeneemt op avontuur!]

[Voor 4% gewijzigd door fewips op 20-07-2021 19:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bilgy_no1
fewips schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Teveel om op te noemen, zou er een blog over moeten schrijven (heb ik gedaan, maar gaat meer over de rit, dan over de wagen).
Tja Hyundai blijft Hyundai. Het is geen Jaguar of een BMW. Het zieke is dat dat ook niet hoeft, omdat ze het elektrisch rijden bij Hyundai (bijna) volledig doorhebben.
Waarom zeg ik bijna? Klein voorbeeld: die startknop. Heeft een ID.3 niet (nodig, om weg te rijden). Waarom Hyundai wel? Zonde. (Als ik op de rem druk, sleutel is in de auto, wil ik kunnen wegrijden, dát is elektrisch rijden).
Waarom toont de HUD van een BMW me netjes de Waze Navi, en kan Hyundai dat niet?
Waarom geen draadloze Android Auto (of Apple CarPlay) - dit kan een Fiat 500e, maar een IONIQ5 niet?!
Waarom geen massagestoelen? (zeikmodus).

En het is een (scheurende) pausmobiel. Lekker stil ook op hoge snelheid. Niet geveerd als een sportwagen, maar ook geen luchtvering. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is ontzettend dikke bak. Zit heerlijk, rijdt vlot en lekker.

De automatische piloot kan ik echter niet van onder de indruk zijn. Dit plakt niet in de baan zoals je het wilt. We stuiterden er bijna uit zelfs. Maakt het iets uit? Nee. Wil ik weer naar Berlijn? Ja!
We moeten dat record verbreken. Ik kom er op terug. Er is teveel te vertellen ;-]

[Boven alles ben ik een geluksvogel dat @Spiller deze ronduit waanzinnige bak voor de deur heeft staan en mij meeneemt op avontuur!]
Wat apart van die HDA2/Autopilot. Er zijn ook reviews dat het juist heel goed werkt.

Ik heb zelf in een proefrit met een e-Niro ook dat pingpongen ervaren. Daar bleek echter de LKAS aan te staan ipv de HDA. Ik hoop wel dat het goed werkt en wordt verbeterd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luft
Bij mij werkt HDA tot nu toe ook prima, geen gestuiter…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09 09:14
Vanaf 130km/h klopt het pingpong wel, maar als je met een hand passief het stuur vast houd is het ook weg.

Ook heb ik het idee dat het voertuig dit af en toe ter herinnering om je handen wel aan het stuur te houden.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Blijkbaar komt er een nieuwe bluelink app met onder andere ook de mogelijkheid om de 360 graden camera's remote te bekijken. Nu maar afwachten met welke boot die App komt.... :+

EDIT: de boot komt in Augustus aan
Look out for the update in Europe August 2021

[Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-07-2021 14:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kor952
Ik heb de nieuwe Bluelink app gisteren op mijn iPhone gekregen maar moet nog 8 dagen op mijn auto wachten.... :O

• ZuinigeRijder
  • Niet online
kor952 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:51:
Ik heb de nieuwe Bluelink app gisteren op mijn iPhone gekregen maar moet nog 8 dagen op mijn auto wachten.... :O
Voor Android is die er nog niet, zover ik weet.

• Luft
kor952 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:51:
Dat is vreemd, hier op mijn iPhone nog steeds de oude. De nieuwe nog niet in store ?

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Luft schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Dat is vreemd, hier op mijn iPhone nog steeds de oude. De nieuwe nog niet in store ?
Denk het, de Apple Store titel zegt:
Hyundai Bluelink Europe (Old)

Dus de boot is onderweg :)F

• kor952
Ik dacht dat ik het niet goed gezien had maar ik heb toch echt een update voorbij zien komen...misschien een update op de oude versie, dat weet ik niet. Zie screen print van mijn telefoon....

• Luft
kor952 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:16:
Ik dacht dat ik het niet goed gezien had maar ik heb toch echt een update voorbij zien komen...misschien een update op de oude versie, dat weet ik niet. Zie screen print van mijn telefoon....

[Afbeelding]
Dat is de huidige oude versie

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee