Hoe kom je in godsnaam tot de conclusie dat dit "goed" onderbouwd is? VAERS betekent "Vaccine Adverse Event Reporting System". De definitie van "adverse event" volgens Wikipedia:
An adverse event (AE) is any untoward medical occurrence in a patient or clinical investigation subject administered a pharmaceutical product and which does not necessarily have a causal relationship with this treatment.
Een zeer belangrijk onderdeel van de definitie "adverse event" is dat er géén sprake hoeft te zijn van een causaal verband. Nu zal je wellicht zeggen, "maar waar rook is, is vuur!". Normaal gesproken klopt dat en is het zeker reden tot zorg, echter als in korte tijd bijna de gehele bevolking gevaccineerd wordt, dan zullen er een heleboel adverse events optreden die normaal gesproken aan toeval toegewezen hadden geworden. Je zult dus altijd moeten corrigeren voor de reguliere incidentie van adverse events.
Dat betekent niet dat VAERS waardeloos is, in tegendeel, maar bij een grootschalige vaccinatiecampagne is het zeer goed mogelijk dat 99,99% van alle adverse events
niets te maken hebben met het vaccin zelf, omdat deze gebeurtenissen normaal gesproken ook voorkomen zónder vaccinatie. Daarom moet je
extreem voorzichtig zijn met het conclusies trekken op basis van VAERS-meldingen. Derhalve kan elke conclusie enkel en alleen op basis van VAERS nooit als goed onderbouwd worden gezien.
Dan de website zelf "z3news". Gaan niet alle alarmbellen af als je die website bekijkt?
/f/image/6ptc82hihFSdoPGanzqeNq0z.png?f=fotoalbum_large)
Ik zet mijn alarmbellen die direct afgaan even op een rijtje:
- Prominent in beeld is direct een knop om te doneren. Enorme red flag.
- Nog vóór dat het artikel begint zijn er al knopjes om het artikel te delen op sociale media. Dit betekent dat deze website vrijwel volledig draait op circulatie binnen sociale media en de geldstromen dus alleen binnenkomen op het moment dat een artikel het goed doet in specifieke bubbels
- Ongelofelijk veel verwijzingen naar religie.
Bovenstaande 3 punten zou voor het grootste gedeelte van de mensen voldoende indicatie moeten zijn dat het hier absoluut niet om een betrouwbare bron gaat en het artikel delen zonder de kwaliteit van de bron verder te controleren af te raden is. Maar mocht bovenstaande je niet zijn opgevallen, dan zijn er nog andere signalen in de tekst zelf die het "fake news"-gehalte onmiskenbaar onthullen:
- In de eerste alinea wordt direct een conclusie getrokken die niet in het artikel staat waar een zin daarvoor gelinkt werd.
- Extreem subjectieve bewoordingen als "deceptively buried". Er is helemaal geen sprake van data proberen te verbergen als het gewoon in een tabel in de bijlage staat. Hier is totaal niets geks aan, maar wordt direct FUD gezaaid op basis van niks.
- Het artikel gaat er vervolgens direct vanuit dat er sprake is van kwade intentie en er dingen "verborgen" moeten worden. Hoe is deze data verborgen als het notabene in het zeer vooraanstaande New England Journal of Medicine wordt gepubliceerd?
- En ten slotte worden er allerlei conclusies getrokken op basis van VAERS-data die helemaal niet te trekken zijn, wat hierboven al is uitgelegd.
Als je echt wilt weten wat de belangrijke conclusies zijn, lees dan de conclusie van het artikel zelf, en niet wat een kwaardaardige gek (kan geen andere kwalificatie bedenken voor de auteur als je zo manipulatief de volksgezondheid in gevaar probeert te brengen) ervan probeert te maken:
Preliminary findings did not show obvious safety signals among pregnant persons who received mRNA Covid-19 vaccines. However, more longitudinal follow-up, including follow-up of large numbers of women vaccinated earlier in pregnancy, is necessary to inform maternal, pregnancy, and infant outcomes.
Op basis van bovenstaande informatie weet ik voor 99% zeker dat dit hele artikel op z3news dikke onzin is. En dan ben ik er inhoudelijk nog niet eens doorheen gegaan. Ga ik ook niet doen ook, want ik weet genoeg.
Wellicht is dit een wat lange reactie zonder er echt inhoudelijk op in te gaan, maar precies hier zie je hoe fake news ontstaat, gedeeld wordt en er valse beweren mainstream worden die de volksgezondheid ondermijnen, dus ik denk dat het goed is om uit te leggen hoe je dit soort onzin direct kan herkennen zonder het artikel te hoeven begrijpen.
[
Voor 47% gewijzigd door
MarcoC op 29-07-2021 10:46
]