In de media wordt dit niet heel goed gerapporteerd. Als het CHMP op 11 maart een meeting heeft, betekent het niet dat er in de tussentijd niets wordt gedaan. De data wordt momenteel gereviewed, en het is dan de bedoeling dat de club op 11 maart bijeenkomt en een conclusie trekt. Het is dus niet zo dat ze nu al weten dat het op 11 maart wordt goedgekeurd. Beter is om te zeggen dat men probeert om uiterlijk 11 maart tot een advies te komen.Mr.Joker schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:35:
[...]
Weet jij dat als er al berichten doorschemeren dat het EMA op 11 maart de goedkeuring gaat doen, waarom ze hem dan niet nu al goedkeuren?
Ook dacht ik dat JJ pas in april ging leveren..
Ik zou dan zeggen als Europa zijnde, lever die vaccins nu al aangezien de goedkeuring binnenkort komt.
In Amerika worden er al 4 miljoen doses geleverd begin maart afaik.
Bij het CHMP heb je vertegenwoordigers van alle EU-landen, en dus moet je een beetje een planning proberen te maken, vandaar dat ze dit soort dingen vooraf aankondigen. Als het eerder kan, zullen ze eerder bijeenkomen, dat zag je bijvoorbeeld ook bij het Moderna- of AZ-vaccin, waarbij ze aanvankelijk dachten dat ze er al uit waren, maar toen bleek dat er toch nog een paar vragen waren. Ik ben alleen vergeten of het nou Moderna of AZ was
Die vaccins nu al leveren zal niet veel zoden aan de dijk zetten. Dat is in meestal in een dag na goedkeuring wel geregeld. Wat klaar is om gedistribueerd te worden, zal ongetwijfeld al in de Europese opslag liggen. Althans, zo ging het bij de vorige goedkeuringen.