Sorry voor alle vragen, probeer bij te leren 
Heb dezelfde score met PBO aan. Doe jij dan een handmatige OC ofzo? Hoe kan je zoveel minder watts trekken?Maartor schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:41:
Ik blijf settlen op 4.7ghz @ 1.25v en dan heb ik max ong 70 graden C ... cinebench multicore score van 6238
Met deze oc heb ik dan ook n 85W max ipv 130W ofzo als ik pbo of auto oc functio los laat gaan.
Dit snap ik niet. Waar zie je 4800 dan, en waarom zou dat eigenlijk 5050 moeten zijn. Eén of het ander toch.neox387 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:41:
Zoals hierboven heb ik ook eens gedacht betere boost te hebben maar effective clock liet de waarheid ook zien clock stretching.
Bv clock 5050 effectief amper 4800
Was je misschien wat koeler dan die 83C? Schiet maar even in de rondte hoor, maar misschien is dat te warm voor de algoritmes. Ik kom niet boven de 77C wat ik ook doe (2-3C lager meestal). Maar heb ook wel een Arctic 280mm met push/pull en Kryonaut sausje.Korvaag schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:53:
Het wordt steeds raarder hier. Ik heb alles met AutoOC weer even uitgezet. Daarbij PBO niet op 'auto' gezet maar op 'Disabled' en nu krijg ik een all-core boost van 4,2Ghz. in Cinebench. .... Nog steeds veel te laag, maar de logica is echt ver te zoeken.
Sinterklaas wil bier !