• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35
Apoca schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:47:
Voor meerdere AM4 moederborden zijn nieuwe Agesa 1.2.0.8 bios versies uitgekomen.

1. Update AGESA version to ComboV2PI 1208
2. Mitigate the AMD potential security vulnerabilities for AMD Athlon™ processors and Ryzen™ processors.

Voor de Asus Crosshair VI Hero boards zijn hier de bios versies te vinden:

ROG CROSSHAIR VI HERO
https://dlcdnets.asus.com...del=CROSSHAIR%20VI%20HERO

ROG CROSSHAIR VI HERO (WI-FI AC)
https://dlcdnets.asus.com...0VI%20HERO%20(WI-FI%20AC)

ROG CROSSHAIR VI EXTREME
https://dlcdnets.asus.com...0CROSSHAIR%20VI%20EXTREME
Mijn X570 Tomahawk Wifi vind die 1.2.0.8. niet zo fijn, kreeg af en toe sudden reboots.
Geen overclock op het systeem alleen XMP profiel, dus maar snel terug naar 1.2.0.7.

control alt oeps deleted

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 20:17
Mmm, het zou inderdaad zeker kunnen dat de combinatie moederbord en nieuwe bios voor een bepaalde merk niet lekker loopt. Ik kan alleen zeggen dat ik met deze nieuwe agesa versie icm een Asus x570 Pro geen enkel probleem heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:15
Maar de cpu moet ook undervolt worden ipv overclocked, haalt daardoor betere prestaties.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
CMT schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:28:

Ik begrijp trouwens helemaal wat je bedoel met SFF is life haha. Ik had eerst een NR200P gekocht om daarmee een kleine powerhouse te bouwen als HTPC / Gaming PC bij de TV. Maar ik was zonder het gebruikt te hebben verkocht en direct overgegaan op een Ncas M1, waarbij ik nu bezig ben om een optimale setup daarvoor uit te vogelen. Het zal allemaal op efficiëntie gericht zijn.
Ik wou aan deze discussie nog wat fotootjes toevoegen ivm de beperkingen waarin m'n 5800x zich bevindt. Nu pas aan toe gekomen.

Dit verklaart dus de "geknepen" performance in cinebench. Ongeveer 13200 in multithreaded.

Zoals je ziet is een DAN A4 nog wel een klasse apart vergeleken met de mini-ITX cases type NR200P en Inwin A1. Een NR200P is 18,2L, een Inwin A1 is 16,6L, een DAN A4 is 7,1L.

De eerste twee zijn 'huge' in vergelijking met een DAN A4 :P Een eitje om in een NR200P te bouwen en geen probleem om zelfs daarin, met een goede luchtkoeler, een 5800x prima te laten draaien zonder throttling. De NR200P heb ik zelf trouwens ook gebruikt, bovenstaande pc was eerst daarin gebouwd. NR200P is een van m'n favoriete cases, gekocht toen die pas uit was. Nu is hij vlot en goedkoop te krijgen.

Een hogere koeler kan er ook, zoals je kan zien, inderdaad niet in.

Dus... Ik heb dit weekend (te veel) bijgelezen ivm Minisforum. Daar kan je een HX80G aanschaffen, waarin een 5900H zit + dedicated 6600M GPU die eigenlijk equivalent of beter presteert dan m'n bovenstaande build. Qua CPU doet zo'n 5900H 5800H exact dezelfde score in CB als bovenstaande 5800x. Bizar (en ook weer niet) welke power je tegenwoordig uit mobile hardware haalt. Die extra 40-50 watt is echt enkel voor de allerlaatste percentjes (iets meer als 'ie vrij kan ademen natuurlijk). Echt 'diminishing returns' en voor een relaxte gamer eigenlijk al compleet overkill. Wat betreft GPU is die mini barebone zelfs een categorie beter dan de nvidia 1060 GTX die er nu in zit.

Dus voor 699 euro vervang ik bovenstaande b(r)ouwsel door een mini pc'tje met zelfde performance. Klaar O-)

Wat me tegenhoudt, is de erg wisselende ervaringen die ik lees over minisforum (lang wachten, cheape moederbordjes en geheugen want allemaal niet standaard chinese componenten van ongekende merken) ... Ik lees echter ook veel positieve ervaringen van echte SFFPC fans, die dat allemaal voor lief nemen voor de aantrekking van zo veel power in zo'n kleine package.

Bovenstaande pc bouw ik dan terug om naar de NR200P en houd ik als hobby/knutsel pc'tje. Enkel nog een goede koeler en klaar.

Eigenlijk is m'n voeding ook aan vervanging toe, en dan telt het wel op want SFX voedingen zijn ook allesbehalve goedkoop'. Alles terug naar een NR200P maakt het terug betaalbaar (met speciale bracket voor ATX voedingen), maar die DAN-A4 heeft ook z'n charme.
Ik zag dat de max. hoogte van de DAN A4 wel erg klein is met 48mm.
Dan zal de Noctua L12S al helaas niet meer passen met de min. 70mm hoogte.

Er bestaat nog wel zoiets als de Alpenfohn Black Ridge.
Maar eigenlijk is dat een vreemde koeler. Oppervlak van een L12S met maar een 92mm ventilator.
Ik betwijfel het of dat beter zal koelen dan de Noctua A9 in de afgesloten Dan A4.
Deze alpenfohn is inderdaad gemaakt in samenwerking met DAN. Dus ze sluiten normaalgezien mooi op elkaar aan. Dat kan ik ook overwegen inderdaad!
Bij MSI zou ik geen voor gedefinieerde profielen gebruiken. Ik heb daar soms hele vreemde resultaten mee gekregen, waarbij een negatieve voltage offset bijv. dan plotseling voltage erbij gooit.
Of dat een profiel teveel voltage op de CPU geeft.
Liever gewoon alles op handmatig instellen. Dat kan door PBO -> advanced te selecteren.
Daarna moet er een overzicht te zien zijn, waarbij je de PBO limieten kan invullen en de FMax.
Ondanks je waarschuwing heb ik, wegens geen tijd om het uit te zoeken, toch het ECO profiel geactiveerd. Zonder aan andere settings te prutsen waar wellicht je instabiliteit vandaan kwam. So far uren en uren prima gedraaid zonder crashes, en met heel wat minder kabaal ook, of hevige spikes van fanspeed. Dus die setting doet wat het moet doen.

Scores onder ECO mode in cinebench, exact hetzelfde als zonder ECO mode :+ Dus dat is dan ook weer prima, minder vebruik, zelfde performance wegens laatste 30 watt onbruikbaar. :D

• ShooterTR58
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 22:03
Wat zijn de meningen over de AMD Ryzen 9 5900X, 3,7 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor voor gaming voor hoog FPS en Hz? Maar ook gebruik voor algemeen gebruik etc.

Ps: Ik weet dat de Ryzen 7 5800x3D goed is voor gaming en algemeen gebruik maar wil de mening weten hier over de Ryzen 9..

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:33
ShooterTR58 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 01:44:
Wat zijn de meningen over de AMD Ryzen 9 5900X, 3,7 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor voor gaming voor hoog FPS en Hz? Maar ook gebruik voor algemeen gebruik etc.

Ps: Ik weet dat de Ryzen 7 5800x3D goed is voor gaming en algemeen gebruik maar wil de mening weten hier over de Ryzen 9..
Helaas game ik de laatste tijd wat minder. Maar van een 3600 naar 5900x maakte best veel verschil wat ik kan herinneren. Bij spellen met veel spelers (PUBG, Mordhau) veel minder of geen merkbare framedrops meer.

GPU is 3070 op 1440p/144hz.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +2Henk 'm!
ShooterTR58 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 01:44:

Ik heb 5900X, 5800X3D, 5800X, 5600X en 3950X (en had 3600 en 3800X).

De 5800X3D werkt voor mij soepeler met Windows dan de 5900X. Ik heb op verschillende manieren latency gemeten en de 5800X3D heeft lagere app latency dan de 5900X door de single code ccd opbouw, waarbij de 5900X constant tussen de CCDs met maar 6 cores heen en terug moet door het geheugen om in de andere cache te komen. Bij Zen 2 was dit nog veel erger omdat elke CCD zelfs een gesplitte cache had per 4 cores.

Ik game op mijn desktop en draai Ubuntu Linux VM voor code compiling. 5800X3D is plenty voor dat en meer.

De 5900X doet nu dienst in mijn server met 128GB ECC geheugen waar hij veel meer tot zijn recht komt maar ook vervangen gaat worden door een 5950X op termijn.

Mijn oprechte advies is om gewoon een 5800X3D te nemen. Je gaming resultaten zullen op termijn hoger zijn mocht je nog ooit een nieuwe GPU in je moederbord willen steken en het werkt gewoon voelbaar soepeler met windows.

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 00:30
Heb een 5800X3D op een AsRock Fatal1ty B450 Gaming K4 mobo. Van de week 32GB Kingston Fury Renegade 3600 MHz cas 16 (KF436C16RB1K2/32) gekocht. Het geheugen heeft 2 SPD/XMP profielen, een 3000 MHz cas 15 profiel en een 3600 MHz cs 16 profiel. Het 3000 MHz profiel loop stabiel maar het 3600 MHz profiel post niet eens.

Het 3600 SPD profiel stelt ook de voltages in van de SoC (1,1v), VDDP (1,0v), VDDG CCD (1,05v), VDDG IOD (1,1v) op de waardes vermeld tussen de haakjes (voor zover ik ze goed onthouden heb).
En blijkbaar zijn die voltage instellingen veel te hoog voor mijn 5800X3D aangezien hij er niet mee wil posten.
Als ik de voltages omlaag zet naar SoC 1,024v, VDDP (0,9v), VDDG CCD (0,95), VDDG IOD (0,975v) Post ie wel met het 3600 MHz SPD profiel alleen niet op 3600 MHz maar tot 3400 MHz DRAM snelheid. Heb eerst getest of die 3400 MHz DRAM setting stabiel is. En dat is het geval. Moet de voltages (en misschien ProcODT) nog iets verder finetunen om 3600 MHz mogelijk te maken. Iets hogere VDDG IOD en SoC voltage vermoed ik.

Heb ik nog niet eerder meegemaakt, een SPD profiel wat niet eens Post/boot als gevolg van veel te hoge Soc en geheugen controller voltages. En ik vraag me af of er processors zijn die het wel goed doen met die hoge voltages die het SPD profiel wil gebruiken? Zit er zo'n grote variatie tussen de processors onderling wat voltage toleranties betreft?

Doet me ook gelijk denken aan dat nieuws van afgelopen week van de Ryzen 7000 CPUs die, ook als gevolg van geheugen profielen (EXPO), gevaarlijk hoge voltages gebruikte en mobo's en CPUs heeft beschadigd.

[Voor 18% gewijzigd door The Reeferman op 30-04-2023 05:43]

AMD Ryzen 5800X3D / Asrock b450 fatality K4 / 32GB 3600mhz / 512GB 970 EVO M2 nvme + HDD's / GTX 1080 Ti

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:44
Amos_x schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:57:
[...]
Dus... Ik heb dit weekend (te veel) bijgelezen ivm Minisforum. Daar kan je een HX80G aanschaffen, waarin een 5900H zit + dedicated 6600M GPU die eigenlijk equivalent of beter presteert dan m'n bovenstaande build. Qua CPU doet zo'n 5900H 5800H exact dezelfde score in CB als bovenstaande 5800x. Bizar (en ook weer niet) welke power je tegenwoordig uit mobile hardware haalt. Die extra 40-50 watt is echt enkel voor de allerlaatste percentjes (iets meer als 'ie vrij kan ademen natuurlijk). Echt 'diminishing returns' en voor een relaxte gamer eigenlijk al compleet overkill. Wat betreft GPU is die mini barebone zelfs een categorie beter dan de nvidia 1060 GTX die er nu in zit.

Dus voor 699 euro vervang ik bovenstaande b(r)ouwsel door een mini pc'tje met zelfde performance. Klaar O-)

Wat me tegenhoudt, is de erg wisselende ervaringen die ik lees over minisforum (lang wachten, cheape moederbordjes en geheugen want allemaal niet standaard chinese componenten van ongekende merken) ... Ik lees echter ook veel positieve ervaringen van echte SFFPC fans, die dat allemaal voor lief nemen voor de aantrekking van zo veel power in zo'n kleine package.
Hey bedankt nog voor de foto's :) en sorry voor de late reactie, ik ben helemaal vergeten nog te reageren.
Het is ook niet zo gek dat AMD's mobiel platform dicht bij de desktop platform zit qua prestaties.
Beide zijn namelijk op hetzelfde proces gemaakt en qua architectuur grotendeels aan elkaar gelijk.
En de 5800X kan in jouw situatie ook niet voluit gaan ;).

Het grote voordeel van de mobiele chips is dat die nog monolithisch zijn opgebouwd, waardoor de SoC drastisch minder stroom verbruikt. Met zo'n laag vermogensbudget blijft er dan meer vermogen voor de cpu kernen over. Qua zuinigheid van de cpu kernen onderling is er eigenlijk niet veel verschil.

Maar ik wilde je nog wel op attenderen dat zo'n compact miniplatform niet bedoeld is voor een continue zware belasting. Je kan het eigenlijk vergelijken met een laptop, maar dan zonder scherm.
Ze kunnen dus maar heel kort de piek prestaties leveren waar je nu vanuit gaat.
Bij langdurige belasting kan dat flink inzakken omdat de kleine koeler maar een beperkte capaciteit aan warmte kan afvoeren en/of je zit met een koeler die een hoop herrie maakt.
Aan andere kant is het misschien wel voldoende voor je toepassing en dan is zoiets wel erg klein en fijn 8)

Waarschijnlijk is het volgende overbodig, maar wie weet zit iemand anders in een vergelijkbare situatie.
In mijn voorgaande bericht had ik het erover om nog eventueel een duct te plaatsen tussen de Noctua L9 koeler en zijwand van de kast, om zodoende de koeling met een paar graden te verbeteren.
Met louter toevalligheid ben ik tegen precies zoiets aangelopen, speciaal voor de L9 en gemaakt door Noctua zelf :P: https://noctua.at/en/na-fd1

EDIT:
De 5900HX is qua specs veel beter te vergelijken met een 5700G (dat is voor de desktop een efficiëntiemonster met zeer laag idle verbruik en eveneens monolithisch qua opbouw).
Mijn HTPC met een 5700G verbruikt maar 17-18W in rust (gemeten aan de 230V kant).

[Voor 11% gewijzigd door CMT op 30-04-2023 07:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
CMT schreef op zondag 30 april 2023 @ 06:27:
[...]

Hey bedankt nog voor de foto's :) en sorry voor de late reactie, ik ben helemaal vergeten nog te reageren.
no problem :) Sowieso, ik modder maar wat aan, beetje ervaringen delen...
Het is ook niet zo gek dat AMD's mobiel platform dicht bij de desktop platform zit qua prestaties.
Beide zijn namelijk op hetzelfde proces gemaakt en qua architectuur grotendeels aan elkaar gelijk.
En de 5800X kan in jouw situatie ook niet voluit gaan ;).
Toevallig heb ik gisteren bovenstaande pc in z'n geheel verkocht. Ik begon ineens hard te twijfelen over m'n SFFPC "obsessie", of die toch sterk in vraag te stellen. En ik wist niet goed meer wat ik er van wou. Ergens rammelt het hele concept langs alle kanten.

Ik kreeg een eerlijke en nette prijs die ik niet kon laten liggen, waardoor ik zonder al te veel kleerscheuren kon uitstappen en even een stapje terug nemen. Ik heb uiteindelijk met een paar honderd euro opleg een legion 5 (5800H) gekocht met 3060 mobile.

In alle opzichten een super apparaat. Qua cpu nagenoeg op hetzelfde niveau als m'n 'gewurdge' 5800x (thermal), ongeveer 12900 score in CB R23, in vergelijking met 13200 voor de 5800x. Qua gpu sowieso een aardige sprong, van 1060 naar 3060 mobile. En dan krijg ik er nog ultra mobiliteit, een scherm en een toetsenbord bij.

Snel 32 Gb ram ingejast (ram is spotgoedkoop), 1TB + 2TB SSD, en ik ben weer even klaar voor een tweetal jaar, tot ik weer een gezond perspectief op pc's heb.

SFFPC is 'no longer life' dus... -O- Want een gamelaptop doet alles, en meer, en beter, voor ongeveer dezelfde prijs of zelfs goedkoper. Plus service en garantie op 'het geheel', gemakkelijker door te verkopen of door te schuiven naar familie, want geen zelfbouw knutselwerkje zoals dat DAN A4 gebeuren hierboven.

Mijn eerste gamelaptop, en het is best wel een eye opener. B) En veel stof tot nadenken in elk geval. Vooral het hele plaatje van performance, power budgets, onevenredig veel 'overhead' voor incremental gains, en dat alles in de context van form factors en zo. Het kan best dat ik in de huidige markt nooit meer aan een zelfbouw pc ga. De 'value proposition' is heel erg scheef wat betreft desktop hardware...

Voor een 'gemiddelde' pc user als mezelf, koop je tegenwoordig massa's performance voor relatief weinig geld. Meer performance dan wat ik nodig heb. Het zwaarste wat ik draai is MSFS en dat lukt op bovenstaande laptop prima op 1080/medium/60 fps, wat voor mij genoeg is. Iedereen beweert dat pc's tegenwoordig stervens duur zijn, maar ik ervaar het tegenovergestelde. Ja, als je naar ultradure moederborden/cpu's en top tier gpu's kijkt... Maar mensen vergeten dat dit halo producten zijn, die sowieso niet op de massa gericht zijn.

Terwijl ik dit schrijf, en steam en MSFS updates binnenhalen, draait de cpu op een package power van 10 Watt! Idem voor de gpu. Dit krijg je in een desktop nooit voor elkaar. Steeds op een performance power setting, want aangesloten op de voeding

Laatste off-topic reactie, en dan houd ik er mee op :$ :
Ik had een tiental jaar geleden goede hoop dat dankzij de miniaturisatie overal, de volgende stap gezet zou worden in een nieuwe standaard na ATX. Dus dat mini ITX de norm zou worden. En dat er kleine, 250-300 watt PSU's in een nieuwe formfactor zouden komen. Om van die grote, voornamelijk lege en stofzuigende dozen onder de bureaus af te zijn. Die omslag is er echter nooit gekomen. En de 'obsessie' voor SFFPC is eigenlijk de nek omgewrongen. Of eigenlijk vervangen door een nieuwe generatie 'gaming laptops'.

Als SFFPC je hobby is, dan probeer je eigenlijk onderdelen die er niet voor gemaakt zijn en massa's stroom verbruiken en dus warmte te generen, in kleine doosjes te stoppen. Wat dus niet lukt of erg moeilijk is.

In 2023 is miniITX/SFX meer dan ooit een niche, met extra dure hardware en soms zelfs niet verkrijgbaar. Wanneer heb je de laatste singleslot, low profile gpu gezien? SFX voedingen kosten 2x de prijs, idem met miniITX.

De volgende pc die ik bouw is sowieso mATX en ATX PSU. De SFFPC 'drang' heb je enkel jezelf mee. Het is een leuke hobby maar meer ook niet. Ik vermoed dat de standaarden ook niet meer veel veranderen, de limiet is bereikt. Sowieso kan er enkel nog performance gewonnen worden door extra vermogen door alles heen te jagen, dus we blijven nog wel 10 jaar op ATX zitten voor performance.
Het grote voordeel van de mobiele chips is dat die nog monolithisch zijn opgebouwd, waardoor de SoC drastisch minder stroom verbruikt. Met zo'n laag vermogensbudget blijft er dan meer vermogen voor de cpu kernen over. Qua zuinigheid van de cpu kernen onderling is er eigenlijk niet veel verschil.
AMD is hier echt top d:)b Ik blijf voor laptop/mobiel nog lang bij AMD zolang ze hier duidelijk de koploper zijn!
Waarschijnlijk is het volgende overbodig, maar wie weet zit iemand anders in een vergelijkbare situatie.
In mijn voorgaande bericht had ik het erover om nog eventueel een duct te plaatsen tussen de Noctua L9 koeler en zijwand van de kast, om zodoende de koeling met een paar graden te verbeteren.
Met louter toevalligheid ben ik tegen precies zoiets aangelopen, speciaal voor de L9 en gemaakt door Noctua zelf :P: https://noctua.at/en/na-fd1
Dit zou inderdaad kunnen helpen. Net te laat wel :) Sowieso was ik het sleutelen een beetje beu. Om de PC ergens mee te nemen (bvb gamen bij familie) was 'ie nog steeds loeizwaar (ondanks de alu DAN A4) door alle heatsinks en zo. Ook 5 fans (die van de psu begon lichtjes aan te lopen, weer dus potentieel 120 euro nodig voor een vervanging), terwijl een laptop met dezelfde performance twee kleine fans heeft die heel fijn zoemen. Wel erg veel geluk gehad met de verkoop.
EDIT:
De 5900HX is qua specs veel beter te vergelijken met een 5700G (dat is voor de desktop een efficiëntiemonster met zeer laag idle verbruik en eveneens monolithisch qua opbouw).
Mijn HTPC met een 5700G verbruikt maar 17-18W in rust (gemeten aan de 230V kant).
Nu draai ik geen 5900HX, maar een 5800H en ik kom eigenlijk niets te kort. 8C/16T, steeds op 4, 3 Ghz zonder throttling... Gewoon uitstekende hardware tegenwoordig!
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee