Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Cidious schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Dit maakt het gecompliceerder. Is hier daadwerkelijk een legitieme source voor of is dit giswerk van de community zover ?
Mijn screenshot komt van cpu z html report. Die missende apc id bij de 5900x zijn dus de 2 disabled/ontbrekende cores van een volledige ccx0, het ontwerp is toch 8 core per ccx

Ik heb echter wel al eens een error met nummer 14 gehad dus hoe dat dan kan geen idee haha 7(8)7

Wat ik ook soms zie als je 1 core curve veranderd ineens een andere in Y cruncher ook problemen krijgt, maar dat komt misschien omdat ik ze squeeze met pbo limieten dat het voltage alsnog wat verschuift :+

[Voor 27% gewijzigd door neox387 op 31-01-2021 12:15]

Gigabyte B550I # Ryzen 5900X@5050Ghz PBO - Noctua C14S 2xA12x25 Kryonaut # 16GB 3733C15 54.7ns 1.5v # Asus RTX3080 TUF OC 1905@887mv 10Gbps # Samsung 970 evo plus 1TB # Corsair SF750 Platinum # CM NR200p 4xA12x15 # LG 65CX 4k120 VRR

• Wodan
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:26
jorisw86 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:07:
is dit een mooie cinebench score voor een 5800x? (multicore)

[Afbeelding]
Dat is behoorlijk laag inderdaad voor een 5800X. Stock zou zo rond de 1600 single en 15100 multi moeten zijn.
Ergens wordt het toch behoorlijk tegen gehouden lijkt wel.

Heb je in je bios asus fmax enhancer wel uitstaan? Dit kan ervoor zorgen dat je scores flink naar beneden gaan. Welke bios versie heb je nu?

Ik haal volgende scores, dit is wel met curve optimizer:

Asus ROG Strix X-570E, 5800X, 2x16GB Gskill, Vega 56, Seasonic Focus GX1000

• jorisw86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:25
Wodan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Dat is behoorlijk laag inderdaad voor een 5800X. Stock zou zo rond de 1600 single en 15100 multi moeten zijn.
Ergens wordt het toch behoorlijk tegen gehouden lijkt wel.

Heb je in je bios asus fmax enhancer wel uitstaan? Dit kan ervoor zorgen dat je scores flink naar beneden gaan. Welke bios versie heb je nu?

Ik haal volgende scores, dit is wel met curve optimizer:
[Afbeelding]
Fmax ga ik zo eens opzoeken zegt mij niks.

Heb de laatste beta bios 3402 als ik het goed zeg.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:36
Ook maar even aan de gang gegaan met CTR 2.0 RC3.
Diagnostics:

Hij is nu aan het tunen. Ben benieuwd wat er straks uitkomt.

Avatar does not reflect reality. *much*

neox387 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Mijn screenshot komt van cpu z html report. Die missende apc id bij de 5900x zijn dus de 2 disabled/ontbrekende cores van een volledige ccx0, het ontwerp is toch 8 core per ccx

Ik heb echter wel al eens een error met nummer 14 gehad dus hoe dat dan kan geen idee haha 7(8)7

Wat ik ook soms zie als je 1 core curve veranderd ineens een andere in Y cruncher ook problemen krijgt, maar dat komt misschien omdat ik ze squeeze met pbo limieten dat het voltage alsnog wat verschuift :+
Deze onderlinge invloed op elkaar was mij ook opgevallen en ook de pbo limieten.

Lijkt erop dat we aardig dicht bovenop de patronen zitten. Ga aankomende dagen wat meer testen en documenteren.

R9 5900X + MEG X570 Unify + RX 6800XT + 32GB Crucial 3800cl16

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 15:51
Er is weer nieuwe Bios van Asus voor Hero series 3204

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• AtlAntA
AtlAntA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:42:
Ook maar even aan de gang gegaan met CTR 2.0 RC3.
Diagnostics:
[Afbeelding]

Hij is nu aan het tunen. Ben benieuwd wat er straks uitkomt.
Ik weet dat jullie allemaal rete nieuwsgierig zijn dus hier mijn resultaten ;)

CTR 2.1 kwam met 4350mhz@1100mv en 4500mhz@1250mv. Dat zijn super hoge kloksnelheden bij die voltages en al helemaal voor een 16-core 5950x. CBr20 resultaten waren gelijk met wat ik met mijn eigen optimalisaties ook al had gehaald alleen met veel lagere temps. 11.3k multi bij slechts 70 graden ipv 90!

Maar het is alles behalve stabiel. Prime95 small FTT crashte al zodra ik naar de OK knop keek. En wat ik ook deed qua voltages en kloksnelheden (belachelijk hoog, belachelijk laag en alles er tussen in) niks hielp. Pas toen ik de profielen uitschakelde kon ik het systeem weer volledig stabiel krijgen. Nu kan je natuurlijk zeggen dat je dan gewoon geen p95 small ftt's moet draaien. Maar het zou me niks verbazen dat met wat meer dagelijkse workloads de stabiliteit er ook niet zal zijn. Dat hoeft niet meteen crashes te betekenen maar een simpelweg trager systeem ook al beweren de cijfertjes in cbr20 iets anders. Dat komt omdat Windows best goed is in het error correcting en zal dat dan ook veelvuldig doen zonder daarvan kennis te geven in de event viewer.

Is CTR dan nutteloos? Mwah eigenlijk wel. Je zen3 CPU heeft eigenlijk de mogelijkheid nodig om zijn eigen voltages te regelen. Dat betekent dat je voltage op auto moet draaien anders raak je of stabiliteit of performance kwijt. Het is wel erg leuk met dat slimme profiel switching maar verder is het niets anders dan een programma wat verschillende voltages en kloksnelheden test op stabiliteit (met p95 alleen geen small ftt's) Verder dan dat kan je tot nu toe nog niet veel meer met dat programma dan dat je met ryzen master in het manual OC tab ook al kan. Nogmaals, op het 'slimme' switchen van profielen na.

Er wordt gewerkt aan het het automatiseren van CO. Dat zou in principe moeten betekenen dat hij per core gaat uitzoeken wat (bij benadering denk ik) de beste setting zou kunnen zijn. Dit kan vooral erg handig zijn omdat je instelling bij 1 core weer van invloed is op de rest van de cores ivm power en temp budget. Zou dat echt zo werken dan geef ik het programma nog wel een kans maar vooralsnog heb ik mijn eigen OC weer ingesteld. Die is helaas wel een stuk warmer maar in ieder geval wel stabiel.

Excuus voor het ramblen maar ik denk dat het wel ietwat begrijpelijk is. :)

• jorisw86
mijne ziet er nu inderdaad beter uit met fmax in asus bios uitgezet te hebben

• wortelsky
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
AtlAntA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:35:
[...]

CTR 2.1 kwam met 4350mhz@1100mv en 4500mhz@1250mv. Dat zijn super hoge kloksnelheden bij die voltages en al helemaal voor een 16-core 5950x. CBr20 resultaten waren gelijk met wat ik met mijn eigen optimalisaties ook al had gehaald alleen met veel lagere temps. 11.3k multi bij slechts 70 graden ipv 90!

Maar het is alles behalve stabiel. Prime95 small FTT crashte al zodra ik naar de OK knop keek. En wat ik ook deed qua voltages en kloksnelheden (belachelijk hoog, belachelijk laag en alles er tussen in) niks hielp. Pas toen ik de profielen uitschakelde kon ik het systeem weer volledig stabiel krijgen. Nu kan je natuurlijk zeggen dat je dan gewoon geen p95 small ftt's moet draaien. Maar het zou me niks verbazen dat met wat meer dagelijkse workloads de stabiliteit er ook niet zal zijn. Dat hoeft niet meteen crashes te betekenen maar een simpelweg trager systeem ook al beweren de cijfertjes in cbr20 iets anders. Dat komt omdat Windows best goed is in het error correcting en zal dat dan ook veelvuldig doen zonder daarvan kennis te geven in de event viewer.

Is CTR dan nutteloos? Mwah eigenlijk wel. Je zen3 CPU heeft eigenlijk de mogelijkheid nodig om zijn eigen voltages te regelen. Dat betekent dat je voltage op auto moet draaien anders raak je of stabiliteit of performance kwijt. Het is wel erg leuk met dat slimme profiel switching maar verder is het niets anders dan een programma wat verschillende voltages en kloksnelheden test op stabiliteit (met p95 alleen geen small ftt's) Verder dan dat kan je tot nu toe nog niet veel meer met dat programma dan dat je met ryzen master in het manual OC tab ook al kan. Nogmaals, op het 'slimme' switchen van profielen na.

Er wordt gewerkt aan het het automatiseren van CO. Dat zou in principe moeten betekenen dat hij per core gaat uitzoeken wat (bij benadering denk ik) de beste setting zou kunnen zijn. Dit kan vooral erg handig zijn omdat je instelling bij 1 core weer van invloed is op de rest van de cores ivm power en temp budget. Zou dat echt zo werken dan geef ik het programma nog wel een kans maar vooralsnog heb ik mijn eigen OC weer ingesteld. Die is helaas wel een stuk warmer maar in ieder geval wel stabiel.

Wat een domper, alle spanning voor woensdag weg ;)

MSI B550 AMD 5600X 2x8 GB micron (e die) 3600.

wortelsky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Wat een domper, alle spanning voor woensdag weg ;)
Dit was exact zo for versie 1 voor Zen 2. Handig om snel je processor kwaliteit te kunnen vinden maar het wiel opnieuw uitvinden en beter dan AMD dat momenteel heeft gedaan is gewoon lastig. AMD heeft een heel development team hiervoor. En dan komt Yuri even langs die dat wel even zal fixen. Voel inmiddels een beetje plaatsvervangende schaamte dat hij telkens Lisa Su moet taggen in z'n Twitter posts.. ik neem niks weg van z'n DRAM Calculator BTW. Dit was destijds echt enorm nodig voor de community en een zegen voor beginners.

Ik blijft CTR development wel volgen maar Patreon worden (en maandelijks zotte bedrag van $15 betalen) om zijn spul te mogen Alpha en beta testen lijkt mij persoonlijk gewoon niet aantrekkelijk.

Laat hem eerst maar met resultaten komen. CTR 1 was uiterst instabiel en zorgde voor hele nare verrassingen in m'n systeem waar alleen een verse Windows install alle meuk er weer uit kreeg.

AtlAntA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Sorry was de bedoeling om jou the quoten in de post hierboven.

• ParaWM
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:40

ParaWM

Pro Prutser

Alles wat ik wil is 2000fclk whea vrij en een stabiele CO (1.1.0.0 leek beter). Wheeeeee :p. Schiet nie op hahah.

Sinterklaas wil bier !

• radicalbyte
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 17:48
Ik heb een 5950x en loop continu tegen stabilitets problemen. Twee/drie keer een dag een BSOD, en altijd met hetzelfde ID (15). Mijn MB is een MSI MAG Tomahawk 570x. Nieuwe bios helpt niet.

Ik overclock niet, heb alles op auto staan en per-core clock/auto, en virtualization staat aan (logisch aangezien dat het reden was om bijna 1k uit te geven voor een CPU).

Op reddit hebben veel mensen hetzelfde issue, en het komt op neer dat de CPU kapot is en moet RMA'd zijn.

• Cyrus The Virus
radicalbyte schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:10:
Ik heb een 5950x en loop continu tegen stabilitets problemen. Twee/drie keer een dag een BSOD, en altijd met hetzelfde ID (15). Mijn MB is een MSI MAG Tomahawk 570x. Nieuwe bios helpt niet.

Ik overclock niet, heb alles op auto staan en per-core clock/auto, en virtualization staat aan (logisch aangezien dat het reden was om bijna 1k uit te geven voor een CPU).

Op reddit hebben veel mensen hetzelfde issue, en het komt op neer dat de CPU kapot is en moet RMA'd zijn.
https://www.overclock.net...-whea-and-reboots.1774627

Ik heb er ook veel problemen mee soms gaat het 2 weken goed en soms 3x per dag. Ik vraag mij alleen af hoelang de RMA duurt gezien er weinig tot geen voorraad is en je hem eerst moet opsturen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• AtlAntA
radicalbyte schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:10:

Grote kans dat je dit al eens geprobeerd hebt maar heb je C-states en dergelijke al eens uitgeschakeld? Het schijnt namelijk zo te zijn dat de CPU net niet genoeg voltage krijgt om 'in leven' te blijven en daardoor dus een shutdown doet. Misschien dat zelfs simpelweg PBO op auto zetten het probleem al op kan lossen?

• radicalbyte
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 17:48
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Grote kans dat je dit al eens geprobeerd hebt maar heb je C-states en dergelijke al eens uitgeschakeld? Het schijnt namelijk zo te zijn dat de CPU net niet genoeg voltage krijgt om 'in leven' te blijven en daardoor dus een shutdown doet. Misschien dat zelfs simpelweg PBO op auto zetten het probleem al op kan lossen?
Nee, dat ga ik proberen. Het zijn echt random crashes, meestel als de machine idle is. De bekende WHEA-18 met hetzelfde APIC-ID 15.

Soms gaat ie een week prima, soms 3-4x per dag.

Als ik "all core" clock zet dan crashed het continu.

Ik ga de C-states proberen; want lang wachten op een RMA is ook niet het bedoeling.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:36
radicalbyte schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Nee, dat ga ik proberen. Het zijn echt random crashes, meestel als de machine idle is. De bekende WHEA-18 met hetzelfde APIC-ID 15.

Ik ga de C-states proberen; want lang wachten op een RMA is ook niet het bedoeling.
ik heb ook een 5950x maar geen problemen.

Kan het niet zijn dat je videokaart problemen veroorzaakt? Voeding moet uiteraard goed zijn lijkt mij?

Ik heb een MASTER GB 570 board. niks overgeclockt.

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• Cyrus The Virus
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Nope dit helpt niet.
[...]

Hier exact het zelfde.
TweakerVincent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:24:
[...]

ik heb ook een 5950x maar geen problemen.

Kan het niet zijn dat je videokaart problemen veroorzaakt? Voeding moet uiteraard goed zijn lijkt mij?

Ik heb een MASTER GB 570 board. niks overgeclockt.
Nope AMD Ryzen 5000 probleem.

Vriend van mij heeft 100% deze zelfde build als mij en heeft nergens last van, ik had de CPU alleen 2 weken eerder.

• wortelsky
Nou de rct 2.0 geïnstalleerd, en ff wat testjes laten draaien. Hij geeft ieg golden cpu aan, klinkt heel wat. Nog even verder mee stoeien, als leidraad ziet er nuttig uit zover.

Oja en hij geeft aan 2ccd's. Dus dit moet een afgekeurde 5900 zijn oid

[Voor 17% gewijzigd door wortelsky op 03-02-2021 18:54]

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Was ook erg benieuwd naar crt2.0, helaas bij de diagnostic test na een tijdje reboot de pc. Heb verder amper wat ingesteld in de bios. Dus nog maar even verder puzzelen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Hollister78
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 16-02 13:35
Ik ben sinds kort in het bezit van een 5800X, hierbij mijn eerste ervaringen. Gebruik hem op een Asus X470 prime Pro moederbord icm G.Skill Ripjaws (3600 Mhz CL16; 16Gb) en een Noctua NH-U14S. Heb hem even getest met en zonder PBO. FLCK gechecked en staat keurig op 1800 Mhz. Hieronder de resultaten samengevat.

PBO uit: CB20 multi score is 5925 en single 619. Max Mhz is 4841.
PBO aan (200 Mhz en scaler 2x): CB20 multi score is 5523 en single 606. Max Mhz is 4966.

In beide gevallen is de temp ongeveer gelijk, rond de 80 graden. Maw, met PBO aan draaien enkele cores iets sneller, echter de Cinebench scores worden er niet beter van. Ben nog niet bezig geweest met de curve optimizer, maar ben voor nu wel tevreden met de prestaties.

• AtlAntA
rikadoo schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:22:
Was ook erg benieuwd naar crt2.0, helaas bij de diagnostic test na een tijdje reboot de pc. Heb verder amper wat ingesteld in de bios. Dus nog maar even verder puzzelen.
Dit hoort bij het proces. Als je de computer na de crash gewoon zichzelf opnieuw laat opstarten dan start ctr na 90 seconden weer op en gaat ie verder. Hij is immers de limieten aan het opzoeken en daar hoort een crash bij. Verwacht er verder niet teveel van trouwens. Ik heb er al een klein stukje over getikt. AtlAntA in "AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic"
[...]

Ai dat is echt zonde. In mijn gigabyte bios heb ik ergens een setting die ervoor zorgt dat de voeding ook niet een lagere power state kan gaan. Misschien dat de MSI borden ook zoiets hebben? Ik tag @Cidious even want die heeft al wat MSI borden met deze CPU's onder handen gehad.

Ik heb zelf ook een 5950x en ik kreeg tijdens het OCén van mijn geheugen wel eens zulke crashes. Weet je 100% zeker dat je geheugen stabiel is? Stond het op de QVL lijst van je MSI bord?

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:36
Voor de mensen met 5000 en 5950 problemen, kan dit probleem zich ook later gaan voordoen? Ik heb nu 3 weken de setup en nul crashes. Aangezien ik hem ook voor werk gebruik wil ik liever geen crashes krijgen. Of moet je dat gelijk merken de eerste dagen? Heb aardig wat getest wat goed ging.

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• rikadoo
  • Niet online
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Dit hoort bij het proces. Als je de computer na de crash gewoon zichzelf opnieuw laat opstarten dan start ctr na 90 seconden weer op en gaat ie verder. Hij is immers de limieten aan het opzoeken en daar hoort een crash bij. Verwacht er verder niet teveel van trouwens. Ik heb er al een klein stukje over getikt. AtlAntA in "AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic"
Aah oke dat verklaard een hoop. Het ziet er knullig uit, kon het ook nergens vinden of dat normaal was. Na het rebooten heb ik het nog niet zien opstarten maar wellicht was ik gewoon te ongeduldig. Nog maar eens proberen dan!

Ik had het gezien maar was toch erg benieuwd.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 27-02 11:53
AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:17:
[...]

[...]
Igor heeft wel een aardige tutorial geschreven:

https://www.igorslab.de/e...oenix-mode-and-much-more/

Staat ook wel iets vermeld over de Prime95 small-ffts:
If you start a heavy AVX workload like Prime95 small-ffts with AVX or LinpackXtreme, the system always crashes with an “AVX Light” tested profile. The only workaround is to increase the voltage for the P1 and P2 profiles by 75-100 mV and then manually test for stability for these cases.
Maar dat werkte bij jou dus niet begrijp ik?
[...]

Ik heb zelf ook last van crashes. Minder bij minder aggressieve CO curve. Gebruik je CO or draai je stock?

Het probleem is gewoon deze bios versies. MSI is aan het aardappelen! Ben al weeken met ze in gesprek via de webtickets. Blijkbaar hebben ze niet genoeg personeel om het allemaal rond te krijgen. Ze geven nu beta Agesa versies uit als officieel.. Zelfde problemen als met de beta zitten er gewoon nog in.. Helaas is het gewoon wachten.

Ik heb ietwat succes door in AMD CBS menu Typical Idle Current aan te zetten. Auto lijkt Low Current Idle te zijn en dan klapt hij er om het uur uit. Maar met Typical blijft het stabieler. Ook kan C-states disablen voor nu een pleister op de wonden zijn maar is natuurlijk verre van ideaal. AMD en MSI moeten gewoon meer peon in software development stoppen. Het is schandalig dat bijna 3.5 maand na launch alles nog zo krakkemikkig is.

• AtlAntA
Mr Magic schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Igor heeft wel een aardige tutorial geschreven:

Staat ook wel iets vermeld over de Prime95 small-ffts:

[...]

Maar dat werkte bij jou dus niet begrijp ik?
Nee niet zoals daar beschreven wordt. In het p1 profiel wordt standaard van 1.1v uitgegaan en dat heb ik zelfs op 1.4v gehad met gelijke kloksnelheden. Let wel, als je de stress test functie in het programma gebruikt dan wordt heel sneaky dat smart profile switching uitgezet als p95 small ftt's gaat doen. En dan zie je de CPU ook maar tot 2.2ghz klokken bij die load omdat de cpu dan volledig stock draait. Ik vond dit erg vreemd gedrag maar ik kan geen enkele andere reden bedenken dan dat dit is gedaan om instabiliteit te verbergen.

Daarom was de cpu ook wel stabiel bij de stability test in ctr zelf. Het was pas toen ik zelf p95 opstartte om met ftt's een heatsoak test te doen dat dit me allemaal opviel. Toch zit ik nog wel in dubio of ik het programma eventueel wel ga gebruiken en gewoon voor langere tijd in normaal gebruik ga nemen om te kijken wat het met de praktijk stabiliteit doet. Ben alleen bang dat die p95 small ftt's instabiliteit bij mij tussen de oren blijft knagen. ;)

AtlAntA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Nee niet zoals daar beschreven wordt. In het p1 profiel wordt standaard van 1.1v uitgegaan en dat heb ik zelfs op 1.4v gehad met gelijke kloksnelheden. Let wel, als je de stress test functie in het programma gebruikt dan wordt heel sneaky dat smart profile switching uitgezet als p95 small ftt's gaat doen. En dan zie je de CPU ook maar tot 2.2ghz klokken bij die load omdat de cpu dan volledig stock draait. Ik vond dit erg vreemd gedrag maar ik kan geen enkele andere reden bedenken dan dat dit is gedaan om instabiliteit te verbergen.

Daarom was de cpu ook wel stabiel bij de stability test in ctr zelf. Het was pas toen ik zelf p95 opstartte om met ftt's een heatsoak test te doen dat dit me allemaal opviel. Toch zit ik nog wel in dubio of ik het programma eventueel wel ga gebruiken en gewoon voor langere tijd in normaal gebruik ga nemen om te kijken wat het met de praktijk stabiliteit doet. Ben alleen bang dat die p95 small ftt's instabiliteit bij mij tussen de oren blijft knagen. ;)
CTR Diagnostics ff gedraaid. CTR weer verwijderd. Hier het resultaat voor de geinteresseerden en ter vergelijkings materiaal. LLC 1 (MSI):

Eronder de CPU-Z met max SC tuning. Multi can nog 250 punten omhoog door PBO limieten eraf te halen. Maar niet zo belangrijk. Dan hebben jullie een beetje idee wat je zou moeten kunnen halen als je de CTR stats een beetje vergelijkt.

• jorisw86
hoe erg zijn die whea 19 error als je er 2 a 4/5 per dag hebt max en nergens wat van merkt?

• Sloerie
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:05

Sloerie

Beunhaas

Ben ook een avondje aan het spelen geweest met CTR 2.0 en een nieuwe bios voor de MSI B550m Mortar (was me nog niet eerder opgevallen)

CTR doet niets beters dan ik zelf al had met handmatige OC, komt uit op 1.325v 4800/4675. Net iets lager dan dat ik zelf had bedacht maar wel in dezelfde ballpark (4825/4725 @ 1.3375).

Geheugen wil met de 150 versie van de bios nu wel op 3866/1933fclk booten (wel met WHEA errors maar spanning staat op auto voor CCD/IOD/SOC, dus reken me daar niet op af). De 157 versie die eerder online stond wilde niet echt hoger dan 3800/1900fclk.

2000 fclk boot maar het geheugen wil dat niet, dus dat is vrij zinloos. Wel met veel errors maar stabiel genoeg om benchmarks te draaien. Dit kon met de 157 versie van de agesa 1.2.0.0 bios niet, met de "nieuwe" 150 wel.

En de diagnostics is vaag van CTR, ik heb bronze, silver en golden gehad... en mijn 5900x is echt geen golden sample.

edit:
ctr diagnostics was
CTR P1: 4400 @ 1175
CTR P2: 4600 @ 1275
@Cidious Mijn SC score komt niet in de buurt van de 710 op cpu-z dus het zegt niet alles, MC wel.

[Voor 7% gewijzigd door Sloerie op 04-02-2021 00:01]

Sloerie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:49:
Ben ook een avondje aan het spelen geweest met CTR 2.0 en een nieuwe bios voor de MSI B550m Mortar (was me nog niet eerder opgevallen)

CTR doet niets beters dan ik zelf al had met handmatige OC, komt uit op 1.325v 4800/4675. Net iets lager dan dat ik zelf had bedacht maar wel in dezelfde ballpark (4825/4725 @ 1.3375).

Geheugen wil met de 150 versie van de bios nu wel op 3866/1933fclk booten (wel met WHEA errors maar spanning staat op auto voor CCD/IOD/SOC, dus reken me daar niet op af). De 157 versie die eerder online stond wilde niet echt hoger dan 3800/1900fclk.
[Afbeelding]

2000 fclk boot maar het geheugen wil dat niet, dus dat is vrij zinloos. Wel met veel errors maar stabiel genoeg om benchmarks te draaien. Dit kon met de 157 versie van de agesa 1.2.0.0 bios niet, met de "nieuwe" 150 wel.

En de diagnostics is vaag van CTR, ik heb bronze, silver en golden gehad... en mijn 5900x is echt geen golden sample.

edit:
ctr diagnostics was
CTR P1: 4400 @ 1175
CTR P2: 4600 @ 1275
@Cidious Mijn SC score komt niet in de buurt van de 710 op cpu-z dus het zegt niet alles, MC wel.
Ik heb 1 run CTR gedaan op LLC 3. Zal hem eens oP LLC 1 draaien.

Betreft CPU-Z ligt het aan of je favoriete core #0 is.

Mijn CB is 657 top. Die zou dan toch ongeveer gelijk met de jouwe moeten zijn.

Sorry.. Mijn vorige resultaat was niet goed met LLC3. Heb het nu 3 keer opnieuw gedraaid met LLC1.

Daar zit waarschijnlijk je verschil

[Voor 9% gewijzigd door Cidious op 04-02-2021 08:51]

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:38

OMX2000

By any means necessary...

Nieuwe firmware voor de MSI Tomahawk x570 & MSI Unify x570 staan online.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

OMX2000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:
Yay! Hebben we wat te doen dit weekend. Niet eens beta ook!

Sinterklaas wil bier !

OMX2000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:
Gewoon beta hernaamd naar official. Niks bijzonders! MSI is de boel aan het oplichten hier!

Heb nu de hele development gevolgd en hier is de korte uitleg wat er gaande is.

AMD heeft brakke Agesa aangeleverd vanaf launch. En de fabrikanten hebben verschillende modules bij elkaar moeten zoeken om voornamelijk interconnect issues te overkomen (denk USB/PCIE-4.0/SATA).

Dan daarboven op heeft AMD toegezegd 400 series en 500 series te ondersteunen en alles in 1 grote AGESA gegooid welke niet past in rom size en moederboard fabrikanten moeten dus knippen en plakken om het passend te krijgen.

De ene fabrikant heeft dit beter voor elkaar gekregen dan de ander. Asus liep hierin voorop. Gigabyte heeft zijn best gedaan maar kwam er ook niet helemaal uit. MSI heeft er ronduit een zootje van gemaakt en licht nu de boel op door SMU 56.44 aan te bieden als officiele Agesa 1.2.0.0 wat het ABSOLUUT NIET IS! SMU 56.44 is de beta tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 in en 56.45 is de officiele release. Asus en Gigabyte hebben officile bios versies met 56.45 uitgebracht. Maar omdat 56.45 een compleet nieuw pakket is, is het enorm veel werk voor MSI om dit opnieuw te implementeren en dus zijn ze voor de makkelijke route gegaan om een mix tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 uit te brengen als official. Dit ook omdat ze druk bezig waren de beloofde 400 series biossen vrij te geven welke nu verspreid worden as we speak. Duidelijk is dat MSI te weinig mankracht heeft.

A86 voor Unify heeft build date 12.1
A80 voor Unify heeft build date 22.1

A80 IS de BETA. Gewoon hernaamd. Ik heb alle modules binnenin gecheckt. Geen verschil.

Gelukkig werkt SAM nu wel. A82 SAM was kapot.

Heb maandenlang contact met MSI nu betreft de ontwikkeling en ze brengen de meest debiele excuzen naarvoren en geen uitzicht op enige verbetering. Dit was mijn laatste MSI bord voor nu en zal mijn uiterste best doen om bij een ander merk te belanden volgende ronde als dit mogelijk is. (Denk ASUS als ze meer M.2 slotten zouden ondersteunen).

Ik heb bewijzen voor de boven gemaakte statements betreft de modules en het mixen hiervan. Ze hebben zelfs nog 1.1.0.0 Patch B en Patch C componenten gebruikt voor 1.1.9.0 en 1.2.0.0.

Nu ligt de uiteindelijke schuld gewoon bij AMD. AMD heeft vanaf Zen 1 de consument laten beta testen en ELKE generatie heeft het maanden geduurd voordat het platform uiteindelijk stabiel was. Bij Zen 3 is er weinig excuus. Zelfde chipsets, zelfde IMC, zelfde geheugen kits etc etc. Gewoon schandalig om een premium te vragen en dan geen premium software support te willen leveren als je het mij vraagt.

[Voor 4% gewijzigd door Cidious op 04-02-2021 10:20]

• OMX2000

OMX2000

ParaWM schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Yay! Hebben we wat te doen dit weekend. Niet eens beta ook!
Schijnt alleen zo te zijn dat MSI een aantal modules overgenomen heeft uit de Beta. SMU is versie 56.44 ipv 56.45.

Ik kijk het even een week aan. Mijn Unify x570 draait super stabiel met een 5800x, en 32 GB geheugen op 3600.

En wat @Cidious zegt dus ;)

[Voor 3% gewijzigd door OMX2000 op 04-02-2021 10:15]

En hier mijn 5800X op de B550 Mortar.

Zou leuk zijn als meer mensen zouden kunnen testen om te zien wat er zoal een beetje in onze community gebruikt wordt.

Ik kan een lijst bijhouden.

Niet vergeten om voltage op AUTO te laten en LLC hoogste. (Voor MSI is 1 het hoogst, even per merk checken)

[Voor 5% gewijzigd door Cidious op 04-02-2021 10:18]

• OMX2000

OMX2000

Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Gewoon beta hernaamd naar official. Niks bijzonders! MSI is de boel aan het oplichten hier!

Heb nu de hele development gevolgd en hier is de korte uitleg wat er gaande is.

AMD heeft brakke Agesa aangeleverd vanaf launch. En de fabrikanten hebben verschillende modules bij elkaar moeten zoeken om voornamelijk interconnect issues te overkomen (denk USB/PCIE-4.0/SATA).

Dan daarboven op heeft AMD toegezegd 400 series en 500 series te ondersteunen en alles in 1 grote AGESA gegooid welke niet past in rom size en moederboard fabrikanten moeten dus knippen en plakken om het passend te krijgen.

De ene fabrikant heeft dit beter voor elkaar gekregen dan de ander. Asus liep hierin voorop. Gigabyte heeft zijn best gedaan maar kwam er ook niet helemaal uit. MSI heeft er ronduit een zootje van gemaakt en licht nu de boel op door SMU 56.44 aan te bieden als officiele Agesa 1.2.0.0 wat het ABSOLUUT NIET IS! SMU 56.44 is de beta tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 in en 56.45 is de officiele release. Asus en Gigabyte hebben officile bios versies met 56.45 uitgebracht. Maar omdat 56.45 een compleet nieuw pakket is, is het enorm veel werk voor MSI om dit opnieuw te implementeren en dus zijn ze voor de makkelijke route gegaan om een mix tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 uit te brengen als official.

A86 voor Unify heeft build date 12.1
A80 voor Unify heeft build date 22.1

A80 IS de BETA. Gewoon hernaamd. Ik heb alle modules binnenin gecheckt. Geen verschil.

Gelukkig werkt SAM nu wel. A82 SAM was kapot.

Heb maandenlang contact met MSI nu betreft de ontwikkeling en ze brengen de meest debiele excuzen naarvoren en geen uitzicht op enige verbetering. Dit was mijn laatste MSI bord voor nu en zal mijn uiterste best doen om bij een ander merk te belanden volgende ronde als dit mogelijk is. (Denk ASUS als ze meer M.2 slotten zouden ondersteunen).

Ik heb bewijzen voor de boven gemaakte statements betreft de modules en het mixen hiervan. Ze hebben zelfs nog 1.1.0.0 Patch B en Patch C componenten gebruikt voor 1.1.9.0 en 1.2.0.0.

Nu ligt de uiteindelijke schuld gewoon bij AMD. AMD heeft vanaf Zen 1 de consument laten beta testen en ELKE generatie heeft het maanden geduurd voordat het platform uiteindelijk stabiel was. Bij Zen 3 is er weinig excuus. Zelfde chipsets, zelfde IMC, zelfde geheugen kits etc etc. Gewoon schandalig om een premium te vragen en dan geen premium software support te willen leveren als je het mij vraagt.
Ik begreep dat ze gewoon niet de expertise in huis hebben om dit goed te doen. En als dat waar is is het wel heeeeel slecht.

Ik ben juist voor MSI gegaan omdat de bios redelijk overzichtelijk is, en in het verre verleden goede ervaring met het merk gehad. En de Unify vond ik nog acceptabel qua prijs (275), de Asus Dark Hero vond ik echt belachelijk duur. Zeker omdat ik niet die-hard ga overclocken, maar eigenlijk een luie overclocker ben = weinig inspanning zoveel mogelijk resultaat ;)

OMX2000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Ik begreep dat ze gewoon niet de expertise in huis hebben om dit goed te doen. En als dat waar is is het wel heeeeel slecht.

Ik ben juist voor MSI gegaan omdat de bios redelijk overzichtelijk is, en in het verre verleden goede ervaring met het merk gehad. En de Unify vond ik nog acceptabel qua prijs (275), de Asus Dark Hero vond ik echt belachelijk duur. Zeker omdat ik niet die-hard ga overclocken, maar eigenlijk een luie overclocker ben = weinig inspanning zoveel mogelijk resultaat ;)
Het lijkt er inderdaad op dat de lead developer is gevlogen ofzo. MSI is roemrucht voor het onderbetalen van werknemers en slechte werk condities... Wie weet. Is Speculatie.

Feit is wat we kunnen zien. En wat we kunnen zien is niet zo goed as wat de concurrentie aanbiedt.

• shivermuzik
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19-02 14:55

5900x op aorus master x570

• Cyrus The Virus
TweakerVincent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:23:
Voor de mensen met 5000 en 5950 problemen, kan dit probleem zich ook later gaan voordoen? Ik heb nu 3 weken de setup en nul crashes. Aangezien ik hem ook voor werk gebruik wil ik liever geen crashes krijgen. Of moet je dat gelijk merken de eerste dagen? Heb aardig wat getest wat goed ging.
Denk dat jij goeie sample hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 04-02-2021 10:38]

Nice. Welke bios?

Zal kijken of ik eens een Excel sheet kan maken.

[Voor 6% gewijzigd door Cidious op 04-02-2021 11:04]

• shivermuzik
Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Nice. Welke bios?

Zal kijken of ik eens een Excel sheet kan maken.
F33a

Update AMD AGESA ComboV2 1.2.0.0

• Cyrus The Virus
Cidious schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:24:
[...]

CTR Diagnostics ff gedraaid. CTR weer verwijderd. Hier het resultaat voor de geinteresseerden en ter vergelijkings materiaal. LLC 3 (MSI):

[Afbeelding]

Eronder de CPU-Z met max SC tuning. Multi can nog 250 punten omhoog door PBO limieten eraf te halen. Maar niet zo belangrijk. Dan hebben jullie een beetje idee wat je zou moeten kunnen halen als je de CTR stats een beetje vergelijkt.

[Afbeelding]
Wel apart dat hij bij jouw silver aangeeft terwijl je een van de hoogste CB scores had met PBO2

Cyrus The Virus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Wel apart dat hij bij jouw silver aangeeft terwijl je een van de hoogste CB scores had met PBO2
niet dus. beiden golden sample. dat was LLC3. De correctie met LLC1 geeft golden. voor beiden 5800X en 5900X

[Voor 83% gewijzigd door Cidious op 04-02-2021 13:01]

• Sloerie

Sloerie

Beunhaas

Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 02:08:
[...]

...
Betreft CPU-Z ligt het aan of je favoriete core #0 is.

Sorry.. Mijn vorige resultaat was niet goed met LLC3. Heb het nu 3 keer opnieuw gedraaid met LLC1.

[Afbeelding]

Daar zit waarschijnlijk je verschil
Ja, dat is het zeker. LLC auto=brons, LLC5=zilver, LLC(<=4)=gold.

Dat van cpu-z klopt inderdaad, helemaal vergeten 8)7 . C0 is de een na slechtste van mijn eerste CCX.

edit: Overigens heb ik niet het gevoel dat LLC2/3/4 iets verschilt op mijn mobo. vdroop en gemelde spanning in andere tools zijn nagenoeg hetzelfde. LLC1 daarentegen weer wel.

[Voor 11% gewijzigd door Sloerie op 04-02-2021 13:57]

• Sloerie

Sloerie

Beunhaas

Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:13:
[...]

...
MSI heeft er ronduit een zootje van gemaakt en licht nu de boel op door SMU 56.44 aan te bieden als officiele Agesa 1.2.0.0 wat het ABSOLUUT NIET IS! SMU 56.44 is de beta tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 in en 56.45 is de officiele release. Asus en Gigabyte hebben officile bios versies met 56.45 uitgebracht. Maar omdat 56.45 een compleet nieuw pakket is, is het enorm veel werk voor MSI om dit opnieuw te implementeren en dus zijn ze voor de makkelijke route gegaan om een mix tussen 1.1.9.0 en 1.2.0.0 uit te brengen als official. Dit ook omdat ze druk bezig waren de beloofde 400 series biossen vrij te geven welke nu verspreid worden as we speak. Duidelijk is dat MSI te weinig mankracht heeft.
...
Hmm, dat verklaart een hoop waarom het soms wel, soms niet werkt met die biossen. Als de rest van de fabrikanten nu een mATX bord uitbrachten met de slots op de juiste plek en een 4x pcie slot er bij ipv 2x M2 ... Dan ga ik ook naar het asus/gigabyte kamp. ASRock heeft zijn crediet verspeeld door een bios voor de taichi x470 te releasen die het mobo brickt als je de "auto update" feature gebruikte.

• Wodan
Hier ook even een paar keer CTR gedraaid om te kijken wat hij doet ook met verschillende LLC's.
Bij Asus is LLC1 het minste en LLC5 het meeste.

LLC Auto

LLC3 (middelste setting)

LLC5 (hoogste setting)

Deze vond ik ook wel interessant. Denk dat de volgende build van CTR hier gebruik van gaat maken om curves te tunen. Ik merk ook dat m'n 2 beste cores, 7&8 zonder dezelfde curve waarde al snel onstabiel worden bijvoorbeeld.

• shivermuzik
CTR verwijderd.
Resultaten met curve optimizer

• rikadoo
  • Niet online
Wodan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
Hier ook even een paar keer CTR gedraaid om te kijken wat hij doet ook met verschillende LLC's.
Bij Asus is LLC1 het minste en LLC5 het meeste.

LLC Auto
[Afbeelding]

LLC3 (middelste setting)
[Afbeelding]

LLC5 (hoogste setting)
[Afbeelding]

Deze vond ik ook wel interessant. Denk dat de volgende build van CTR hier gebruik van gaat maken om curves te tunen. Ik merk ook dat m'n 2 beste cores, 7&8 zonder dezelfde curve waarde al snel onstabiel worden bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde moederbord als jij, bij mij gaf CTR aan dat ik de de LCC moest aanpassen, nadat ik deze had aangepast naar LLC2 geen melding meer heb jij dit toevallig ook gehad?

• Wodan
rikadoo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb hetzelfde moederbord als jij, bij mij gaf CTR aan dat ik de de LCC moest aanpassen, nadat ik deze had aangepast naar LLC2 geen melding meer heb jij dit toevallig ook gehad?
Ja, bij LLC auto inderdaad continue de suggestie om LLC te verhogen. Bij LVL3 en 5 niet meer inderdaad.

• Cyrus The Virus
LLC maakt inderdaad wel een verschil

LLC=1

LLC=5

• wortelsky
In de manual rev 2 zeggen ze juist van gebruik llc op auto. Ik had hem op 3, (msi b550) en gaf het programma aan dat i te hoog stond. Hoe hoger de LLC hoe hogere overshoot op je cpu wat eerder laat degraderen zeggen ze daar (1usmus)

In de bios kan ik trouwens core control op 7 zetten, in Windows nog geen 7e core gevonden. Iemand hier ervaring mee?

[Voor 20% gewijzigd door wortelsky op 04-02-2021 18:19]

wortelsky schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:09:
In de manual rev 2 zeggen ze juist van gebruik llc op auto. Ik had hem op 3, (msi b550) en gaf het programma aan dat i te hoog stond. Hoe hoger de LLC hoe hogere overshoot op je cpu wat eerder laat degraderen zeggen ze daar (1usmus)

In de bios kan ik trouwens core control op 7 zetten, in Windows nog geen 7e core gevonden. Iemand hier ervaring mee?
Als ik LLC op 3 of hoger zet dan geeft hij aan dat ik het moet verhogen. op 2 en 1 houdt het programma op met zeuren. Ik volgde het advies van de app zelf.

• wortelsky
Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Als ik LLC op 3 of hoger zet dan geeft hij aan dat ik het moet verhogen. op 2 en 1 houdt het programma op met zeuren. Ik volgde het advies van de app zelf.
Ik doelde met hogere instelling meer tegen compensatie wat een lager getal is :p

• Silent Hunter
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 13:15
Geen idee of dit al eerder vermeld is, maar ik stap hier ook graag even in. Ik spreek met iemand die "rivaal" is met Bubli. Daar zit geen kwaad bloed, maar niet alles klopt 100%. Nu zit daar in dat hele CTR verhaal een korrel zout; ja het werkt, maar er zijn wat "maartjes". Ik gebruik CTR dan ook niet meer, maar dat is een keuze. Goed voor wat diagnostiek, maar daar zou ik het dan ook verder bij laten.

Kan ik meer uit deze score halen? Vast wel, maar ik heb geen zin om een 100% clean boot te doen, dit is lekker gemiddelde score voor dagelijks gebruik (met discord, msi, dropbox, goxlr, etc nog op de achtergrond draaiende)

Mijn 5900X resulaten:
Custom PBO 2 met een per core curve op basis van beste/slechtste cores.
  • PPT: 175
  • TDC: 120
  • EDC:160
  • Max die avg: ~81°C
  • Case: NZXT H1
  • LLC: Low.
Hoogste core boost: ~5060mHz, alle cores halen - single thread - 4.9.

CPU-Z Bench: https://valid.x86.fr/03jmj2
Cine R20 ~8800: https://paste.pics/f7d714637ec8a5d84bdaba2f13491e1d
Cine R23 ~22700 MC, ~1600 SC: https://paste.pics/1bf73973d44793ac22e290e2fb14f64d

[Voor 5% gewijzigd door Silent Hunter op 04-02-2021 18:57]

[img]http://whatpulse.bounceme.net/sig/Maseo.png[/img]

• AtlAntA
Silent Hunter schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:50:
Geen idee of dit al eerder vermeld is, maar ik stap hier ook graag even in. Ik spreek met iemand die "rivaal" is met Bubli. Daar zit geen kwaad bloed, maar niet alles klopt 100%. Nu zit daar in dat hele CTR verhaal een korrel zout; ja het werkt, maar er zijn wat "maartjes". Ik gebruik CTR dan ook niet meer, maar dat is een keuze. Goed voor wat diagnostiek, maar daar zou ik het dan ook verder bij laten.

Kan ik meer uit deze score halen? Vast wel, maar ik heb geen zin om een 100% clean boot te doen, dit is lekker gemiddelde score voor dagelijks gebruik (met discord, msi, dropbox, goxlr, etc nog op de achtergrond draaiende)

Mijn 5900X resulaten:
Custom PBO 2 met een per core curve op basis van beste/slechtste cores.
  • PPT: 175
  • TDC: 120
  • EDC:160
  • Max die avg: ~81°C
  • Case: NZXT H1
  • LLC: Low.
Hoogste core boost: ~5060mHz, alle cores halen - single thread - 4.9.
[Afbeelding]

CPU-Z Bench: https://valid.x86.fr/03jmj2
Cine R20 ~8800: https://paste.pics/f7d714637ec8a5d84bdaba2f13491e1d
Cine R23 ~22700 MC, ~1600 SC: https://paste.pics/1bf73973d44793ac22e290e2fb14f64d

[Afbeelding]
Ietwat off-topic maar je weet van de recall van NZXT H1 toch?
YouTube: NZXT is Irresponsible & Dangerous: H1 Riser Fire Hazard Should Be Re...
YouTube: NZXT Responds to GN's H1 Case Fire Coverage: New PCIe Riser, Formal ...

• Silent Hunter
Heb de nylon screws al binnen - en geplaatst - en er een laag plasti dip overheen gegooid. Nu weer wachten op de nieuwe riser(s).

Mijn maat zn 5950X. Met deze maat ben ik vooral back and forth aan het gaan op de Unify voor Zen 3 en heb ik heel wat uren tweaken doorgebracht om de Curve Optimizer te te doorgronden. Fijn telkens nieuwe Agesa haha.

• wortelsky
Hoezo varieren deze waardes eigenlijk? Of is dit de fout van MSI nog....? Al zet ik mijn cpu op auto, ik zie af en toe rare voltages onder idle.

Run 1

Default curve coefficients
CORE#1 6 CPPC 140
CORE#2 8 CPPC 140
CORE#3 2 CPPC 133
CORE#4 0 CPPC 125
CORE#5 3 CPPC 129
CORE#6 4 CPPC 137

run 2
CORE#1 10 CPPC 144
CORE#2 12 CPPC 144
CORE#3 2 CPPC 136
CORE#4 0 CPPC 128
CORE#5 6 CPPC 132
CORE#6 7 CPPC 140

wortelsky schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:43:
Hoezo varieren deze waardes eigenlijk? Of is dit de fout van MSI nog....? Al zet ik mijn cpu op auto, ik zie af en toe rare voltages onder idle.

Run 1

CORE#1 6 CPPC 140
CORE#2 8 CPPC 140
CORE#3 2 CPPC 133
CORE#4 0 CPPC 125
CORE#5 3 CPPC 129
CORE#6 4 CPPC 137

run 2
CORE#1 10 CPPC 144
CORE#2 12 CPPC 144
CORE#3 2 CPPC 136
CORE#4 0 CPPC 128
CORE#5 6 CPPC 132
CORE#6 7 CPPC 140
Geen idee waarom die waardes varieren, heb me er verder nog niet erg in verdiept. Betreft voltages. Verklaar je nader wat jij vreemde waarden vind voor voltage. Hoe je dat afleest en met welke app?

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Hier mijn resultaten, links met LLC Auto, rechts met LLC 1 op de X570 Tomahawk en Agesa 1.1.9.0

Sinterklaas wil bier !

• Mixie100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 14:08
Goedeavond allen,

Iemand een Ryzen 3000 serie CPU te leen?
Vandaag een nieuw systeem gebouwd. met een X570 TUF Gaming plus
Ryzen 5800X.

Moet alleen de BIOS updaten blijkt.

• Silent Hunter
Ik vergeet altijd hoe lang die CTR test duren.. :O

met LLC1 hebben we dus allemaal een golden sample :P

We kunnen nog wel de onderlinge frequenties en voltages vergelijken.

Heb de scores verzameld en in een Excel sheet gegooid. Hoop meer te kunnen verzamelen.

@AtlAntA Volgens mij heb jij met lage LLC getest. Kan je dit verifieren en misschien nog eens met hoogste LLC testen?

[Voor 11% gewijzigd door Cidious op 05-02-2021 06:14]

• wortelsky
Cidious schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Geen idee waarom die waardes varieren, heb me er verder nog niet erg in verdiept. Betreft voltages. Verklaar je nader wat jij vreemde waarden vind voor voltage. Hoe je dat afleest en met welke app?
Ik kan door alles op auto te zetten het soms voor elkaar krijgen dat i te hoog blijft hangen. Zet i idle 1.35v erop. Dan Terug bios in, waardes opnieuw op auto zetten en herstart en zakt i opeens naar de normale waardes. 0.9-1.25

Msi b550 icm 5600x.

Oja de voltage aflezing is in de bios/rct/core temp

[Voor 4% gewijzigd door wortelsky op 05-02-2021 09:41]

• cyberhank
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-02 08:46
Mixie100 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:44:
Goedeavond allen,

Ryzen 5800X.

Weet je zeker dat dat noodzakelijk is ? Ik moest ook updaten, maar dat kon op mijn Gigabyte X570 Aorus Master zonder processor via de zgn. Q-Flash Plus procedure met de knop achterop en een USB-stick in de speciale USB-poort...

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair AX860i | Gygabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

• wortelsky
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 06:03:
[Afbeelding]

Heb de scores verzameld en in een Excel sheet gegooid. Hoop meer te kunnen verzamelen.

@AtlAntA Volgens mij heb jij met lage LLC getest. Kan je dit verifieren en misschien nog eens met hoogste LLC testen?

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 27-02 12:42
Afgelopen dagen de 5600x goed kunnen testen in games. De twee meest CPU intensieve games gespeeld die ik heb: Mount and Blade bannerlord 2 en Vermintide 2.

AMD 5700XT @ 3440x1440
In M&B in een custom battle 500 vs 500 op high settings met de standaard boost functie 100% cpu usages en framedrops als het het los gaat. Met een all core overlock van 4.7 ghz kan de processor het net aan zonder merkbare (CPU) framedrops.

In Vermintide 2 zelfde verhaal. Met de standaard boost op sommige punten framedrops omdat de CPU 100% gebruikt wordt. Met de overclock trekt de CPU het een stuk beter.

Al met al niet teleurgesteld, hoewel de resultaten anders waren geweest als ik een 3090 erin had zitten. Dan was er wel een flinke een CPU bottleneck. Jammer dat de 3800x was uitverkocht, in CPU heavy games met een snelle videokaart is die CPU zeker niet overbodig.

Dit is subjectief omdat ik geen gecontroleerde test omgeving had en elke battles anders verliep, maar ik heb de indruk dat de all core overlock echt wel een flinke boost geeft. In tegenstelling tot veel informatie op internet waarbij gesproken wordt van een paar % performance winst. Als de CPU 100% wordt gebruikt is de performance winst voor mijn gevoel een stuk groter.

Zag nog wel dat mijn 3600 cl 16 geheugen op "geardown" staat. Dit weekend es ff uitzoeken hoeveel performance dat kost.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• SuzanneTV
  • Registratie: januari 2021
  • Niet online
DIAGNOSTIC RESULTS
AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor
Max temperature: 42,4°
Energy efficient: 4,51
Your CPU is PLATINUM SAMPLE
Recomended values for overclocking (P1 profile):
Reference voltage: 1150 mV
Reference frequency: 4700 MHz
Recomended values for overclocking (P2 profile):
Reference voltage: 1300 mV
Reference frequency: 4925 MHz
Recomended values for undervolting:
Reference voltage: 1025 mV
Reference frequency: 4425 MHz

Phoenix deactivated!
Ook aan het spelen geweest maar wat kan ik hier nu precies mee? Ja overclocken maar hoe doe ik dat precies.
SuzanneTV schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Ook aan het spelen geweest maar wat kan ik hier nu precies mee? Ja overclocken maar hoe doe ik dat precies.
Haha nice troll! HOWLY shit though! Platinum.. dat is een nieuwe. Of ben je serieus?

Mocht je niet weten hoe te overklokken dan google Curve Optimizer of kijk in de pinned posts hier.

[Voor 16% gewijzigd door Cidious op 05-02-2021 10:02]

• SuzanneTV
  • Niet online
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Haha nice troll! HOWLY shit though! Platinum.. dat is een nieuwe. Of ben je serieus?

Mocht je niet weten hoe te overklokken dan google Curve Optimizer of kijk in de pinned posts hier.
Ben mij al aan het inlezen is mijn eerste computer die ik zelf met behulp van een computer winkel in elkaar heb gezet. En zo doende mij overal aan het inlezen en kijken of ik er meer uit kan halen.

[Voor 17% gewijzigd door SuzanneTV op 05-02-2021 10:18]

SuzanneTV schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Ben mij al aan het inlezen is mijn eerste computer die ik zelf met behulp van een computer winkel in elkaar heb gezet. En zo doende mij overal aan het inlezen en kijken of ik er meer uit kan halen.
ohhh. Snap hem.

Wat zijn je onderdelen?

Je kan praktisch gezien meeste voordeel halen uit een memory overklok. Dit vereist het downloaden van de DRAM calculator en het manueel invoeren van de timings in de bios voor het meest optimale result. XMP aan helpt in veel gevallen ook al.

• SuzanneTV
  • Niet online
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:19:
[...]

ohhh. Snap hem.

Wat zijn je onderdelen?

Je kan praktisch gezien meeste voordeel halen uit een memory overklok. Dit vereist het downloaden van de DRAM calculator en het manueel invoeren van de timings in de bios voor het meest optimale result. XMP aan helpt in veel gevallen ook al.
Het zegt me allemaal niks zal me eens inlezen. Geheugen is wel 16GB en rood.
videokaart is een Sapphire PULSE RX 5600 XT volgens de factuur.

[Voor 6% gewijzigd door SuzanneTV op 05-02-2021 10:22]

SuzanneTV schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Het zegt me allemaal niks zal me eens inlezen. Geheugen is wel 16GB en rood.
En een auto heeft 4 wielen en een stuur HAHA!

Google:
DRAM Calculator
Curve Optimizer

• AtlAntA
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 05:25:
met LLC1 hebben we dus allemaal een golden sample :P

We kunnen nog wel de onderlinge frequenties en voltages vergelijken.
Ik heb met verschillende llc's getest. De beste resultaten haalde ik met de turbo setting op mijn gb bordje. Dat komt overeen met llc3 schat ik zo. Boot ik trouwens naar een clean os dan had ik ook ineens een golden sample dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten.

@SuzanneTV Als je nog ietwat een leek bent op dit gebied dan is mijn advies om niet meteen zulke discutabele programma's te installeren en uit te voeren maar om vooral heel erg veel te lezen. Dat je je geheugen alleen als rood kan benoemen betekent dat je nogal wat stappen over slaat. Ik snap dat dit wat belerend over kan komen maar ik bedoel het goed. :)

• Cyrus The Virus
SuzanneTV schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Platinum die hebben we nog niet gezien, ook een hoge clock met lage temp, is dit met waterkoeling ?

AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb met verschillende llc's getest. De beste resultaten haalde ik met de turbo setting op mijn gb bordje. Dat komt overeen met llc3 schat ik zo. Boot ik trouwens naar een clean os dan had ik ook ineens een golden sample dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten.

@SuzanneTV Als je nog ietwat een leek bent op dit gebied dan is mijn advies om niet meteen zulke discutabele programma's te installeren en uit te voeren maar om vooral heel erg veel te lezen. Dat je je geheugen alleen als rood kan benoemen betekent dat je nogal wat stappen over slaat. Ik snap dat dit wat belerend over kan komen maar ik bedoel het goed. :)
Gaat niet om het woordje golden of silver maar om de frequenties. CTR test mooi maximale frequentie bij die voltages. CTR vond bij mij dezelfde waarden als ik zelf had kunnen vinden maar veel sneller. Die waarden wil ik vergelijken. Daar valt wel waarde aan te hechten, wat chips zoal kunnen doen over het algemeen.

• SuzanneTV
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Platinum die hebben we nog niet gezien, ook een hoge clock met lage temp, is dit met waterkoeling ?
Nee gewoon een hele groter koeler zoals azerty die erop heeft gezet. Enige wat ik heb gedaan is de kabeltjes allemaal aansluiten en een videokaart erin gezet.

@AtlAntA geeft niet en nu ik mij probeer in te lezen in dingen denk ik zelf ook wel dat dit nog veel te hoog gegrepen is. We blijven lezen we moeten toch wat om de dag vol te krijgen. Zo komen we best wel ver met dingen.

[Voor 22% gewijzigd door SuzanneTV op 05-02-2021 10:51]

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-02 12:30
***ClockTuner for Ryzen 2.0 RC3 by 1usmus***
AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING
BIOS ver. 1801 SMU ver. 56.44.00
TABLE ver. 3672324
DRAM speed 3200 MHz
02/05/2021 10:56:34

Phoenix - hello there :)
CTR completed diagnostic in alternative mode

DIAGNOSTIC RESULTS
AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor
Max temperature: 67.6°
Energy efficient: 4.17
Your CPU is GOLDEN SAMPLE
Reference voltage: 1250 mV
Reference frequency: 4700 MHz
Reference voltage: 1325 mV
Reference frequency: 4775 MHz
Reference voltage: 1125 mV
Reference frequency: 4450 MHz

Phoenix deactivated!
Ligt wel aardig in lijn met de andere 5800x resultaten hier.

Maar ik houd het voorlopig bij Curve Optimizer op -20 en auto oc op +50MHz.

[Voor 4% gewijzigd door jorank op 05-02-2021 11:04]

II R5 3600X, 32GB, ROG B550-F, RTX 3080 II

• YoupS
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
Doe ik ook maar even mee met mijn setup (pbo enabled, verder niks aangepast)

AMD Ryzen 9 5950X 16-Core Processor
MSI MAG B550 TOMAHAWK (MS-7C91)
BIOS ver. A.53 SMU ver. 56.43.00
TABLE ver. 3672068
DRAM speed 3600 MHz
02/05/2021 10:37:22

DIAGNOSTIC RESULTS
Max temperature: 56,3°
Energy efficient: 4,01
Your CPU is SILVER SAMPLE
Recomended CCX delta: 25
Theoretical maximum CCX delta: 50
Reference voltage: 1100 mV
Reference frequency: 4325 MHz
Reference frequency: 4550 MHz
Reference voltage: 1000 mV
Reference frequency: 4125 MHz

Edit: hij geeft wel bij elke stap: recommended to increase the voltage compensation (met een Vdroop van 3,6%/3,7%).. Moet ik daar iets mee? LLC?

[Voor 8% gewijzigd door YoupS op 05-02-2021 11:07]

• Random Hajile
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-02 09:43
Mixie100 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:44:
Goedeavond allen,

Ryzen 5800X.

Oei, 1 van de criteria in mijn moederbord selectie was juist de mogelijkheid om zonder CPU te flashen, want ik heb ook geen andere AM4 CPU. Maar die optie heeft de X570 TUF Gaming Plus niet.

Misschien kan een lokale computerwinkel je helpen?
YoupS schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:05:

TABLE ver. 3672068
DRAM speed 3600 MHz

DIAGNOSTIC RESULTS

Edit: hij geeft wel bij elke stap: recommended to increase the voltage compensation (met een Vdroop van 3,6%/3,7%).. Moet ik daar iets mee? LLC?
Ja LLC op zijn hoogst in bios. Voor de meting. Daarna weer lekker terug zetten.

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-02 12:30
Heb nu allcore CO op -25 gezet, even kijken of het stabiel blijft in idle.
Cinebench R20 komt uit 6070, wat in combinatie met 3200MHz ram best netjes is denk ik.

II R5 3600X, 32GB, ROG B550-F, RTX 3080 II

• Mixie100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 14:08
Random Hajile schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Oei, 1 van de criteria in mijn moederbord selectie was juist de mogelijkheid om zonder CPU te flashen, want ik heb ook geen andere AM4 CPU. Maar die optie heeft de X570 TUF Gaming Plus niet.

Misschien kan een lokale computerwinkel je helpen?
Heb het geprobeert, Maar ik ga verlies nemen en een B550 Gigabyte kopen.
Practisch zelfde aansluitingen. Overclocken doe ik niet. Maar deze heeft wel Q-flash.

• AtlAntA

TABLE ver. 3672068
DRAM speed 3600 MHz

DIAGNOSTIC RESULTS

Correct me if I am wrong maar volgens mij staat in de handleiding dat je pbo juist uit moet zetten voor dit gehele proces. Dat heb ik tenminste wel gedaan.

• YoupS
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Correct me if I am wrong maar volgens mij staat in de handleiding dat je pbo juist uit moet zetten voor dit gehele proces. Dat heb ik tenminste wel gedaan.
Even opgezocht:
Regarding the recommended settings, the list is as follows:

PBO/PBO2 - Auto mode only.
AGESA 1.2.0.0 and newer only for Zen 3 and APU Renoir processors. For Zen 2, it does not matter.
Core voltage / CPU voltage - Auto only. Offset is also not allowed.
CPU multiplier - Auto only.
Performance Enhancer - Disabled only.
CPU Virtualization - not important.
CPPC - Enabled.
CPPC Preferred Cores - Enabled.
Global C-State - Enabled.
Power Profile - irrelevant.
Kak, overheen gelezen. Bij mijn mobo is 'auto' inderdaad synoniem voor 'uit' (is dat bij elke b550/x570 zo?).

TABLE ver. 3672068
DRAM speed 3600 MHz

DIAGNOSTIC RESULTS

Goed, ik liet net al een nieuwe diag lopen (duurde langer dan vorige, half uur) met PBO nog enabled maar met LLC op zn strakst. Voor what it's worth: het verschil met net:

DIAGNOSTIC RESULTS
Max temperature: 57°
Energy efficient: 4,15
Your CPU is GOLDEN SAMPLE
Reference frequency: 4400 MHz
Reference frequency: 4625 MHz
Reference frequency: 4200 MHz

Vanavond maar eens zonder PBO proberen.

[Voor 49% gewijzigd door YoupS op 05-02-2021 12:03]

@AtlAntA Ik heb echt het vermoeden dat er iets misgaat met je moederbord settings ofzo. Je resultaten zijn zo ver van de andere 5950X samples af dat het meer lijkt op user error of brakke bios ofzo. Al is je koeling ook minder zo te zien. Wat voor koeler gebruik je?

• AtlAntA
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]

@AtlAntA Ik heb echt het vermoeden dat er iets misgaat met je moederbord settings ofzo. Je resultaten zijn zo ver van de andere 5950X samples af dat het meer lijkt op user error of brakke bios ofzo. Al is je koeling ook minder zo te zien. Wat voor koeler gebruik je?
Mijn resultaten zijn behaald met ctr2.1 met de aangeraden bios settings. Mijn koeler is een dark rock pro 4. Ik heb alle fan curves getuned voor minimaal geluid dus dat zal de hogere temps verklaren. Ik was tijdens die test wel met wat andere dingen bezig.

Ik zal nu even op een verse Windows 10 installatie en ctr2.0 nog een keer proberen.

[Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 05-02-2021 13:06]

• Wodan
Over Ryzen CTR en LLC:

"LLC: Here the settings vary depending on the motherboard manufacturer and also between the generations, e.g. from X370 to X570. In any case, the goal is the lowest possible Vdroop under load without too high an overshoot after the load has stopped. Yuri recommends starting with LLC Auto first and doing a CTR run. If the Vdroop (voltage drop) is outside the recommended tolerance of 1.5-5%, CTR issues a corresponding message with the request to adjust the LLC again. Widely proven alternatives to “car” are as follows, per manufacturer:"
  • MSI: LLC 3
  • Gigabyte: Turbo
  • ASRock: LLC2
  • Biostar: Level 4+
  • ASUS:LLC: 3 or 4
  • Phase mode: Extreme Current carrying capacity mode: 100%

Volgens mij is het dus de bedoeling om je LLC zo laag mogelijk te houden totdat je melding krijgt van CTR dan je Vdroop te hoog wordt.

Ik heb bij m'n Asus nog nooit aan de phase mode of current carrying capacity gezeten. Iemand hier enige ervaring mee?

[Voor 6% gewijzigd door Wodan op 05-02-2021 12:55]

Bij mijn MSI bord klaagde de app nog steeds op LLC3. LLC2 is prima.

• AtlAntA
AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Mijn resultaten zijn behaald met ctr2.1 met de aangeraden bios settings. Mijn koeler is een dark rock pro 4. Ik heb alle fan curves getuned voor minimaal geluid dus dat zal de hogere temps verklaren. Ik was tijdens die test wel met wat andere dingen bezig.

Ik zal nu even op een verse Windows 10 installatie en ctr2.0 nog een keer proberen.
Resultaat:

Nog niet geweldig maar so be it.

Voor degenen onder ons die nog last van random reboots hebben met de Curve Optimizer.

Event Viewer is je vriend:

En dan even de negatieve offset voor die core wat versoepelen.

AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:38:
[...]

Resultaat:
[Afbeelding]

Nog niet geweldig maar so be it.
Maakt in dagelijks gebruik gewoon weinig uit. Blijft een monster hoe dan ook en meer dan we vandaag nodig hebben.

Doel is puur nieuwsgierigheid naar hoe de chips in het algemeen gebinned zijn.

• AtlAntA
Cidious schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Maakt in dagelijks gebruik gewoon weinig uit. Blijft een monster hoe dan ook en meer dan we vandaag nodig hebben.

Doel is puur nieuwsgierigheid naar hoe de chips in het algemeen gebinned zijn.
Ja ik weet het maar stiekem wil je dan toch graag net het beste jongetje van de klas zijn ook al is dit een loterij. ;)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Hoe lang duurt de TUNE van CTR ongeveer, dat ding is al 45 minuten bezig en ik begin dat aardig lang te vinden.
enhance accuracy staat uit

aanvulling, na 83 minuten is ie nog bezig, nu is ie bij Step #13

[Voor 19% gewijzigd door Fable op 05-02-2021 14:59]

AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Ja ik weet het maar stiekem wil je dan toch graag net het beste jongetje van de klas zijn ook al is dit een loterij. ;)
No argument there.

Ben erg blij met mijn loterijen deze ronde. Heb een geweldig goede 6800XT te pakken gekregen met een hele goede chip erop. De 5900X is ook solide en mijn 5800X is geen wereld wonder maar ook niet slecht ofzo

• shivermuzik
Fable schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:24:
Hoe lang duurt de TUNE van CTR ongeveer, dat ding is al 45 minuten bezig en ik begin dat aardig lang te vinden.
enhance accuracy staat uit

aanvulling, na 83 minuten is ie nog bezig, nu is ie bij Step #13
In de beschrijving staat dat het ongeveer 40 min kan duren.
Ik heb 3 x getuned duurde ongeveer 25 tot 30 m,in voor mijn 5900x
Curve Optimizer Tutorial aan het schrijven nu officiele Agesa 1.2.0.0 veelal verspreid is. Zoals beloofd. Bijna klaar. Morgen online.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True