Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ben je zo laag mogelijk gaan vliegen? Hoog in de lucht vangt je drone veel meer wind.qless schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:05:
Zo, net toch met 19 minuten batterij critical low... de zijwind was toch meer tegen dan ik dacht. Even spannend toch wel.
1e poging tot hyperlapse:
[YouTube: Hyperlapse over de Kalkense meersen]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Als ik zoek bij cameranu, bol e.d. dan krijg ik alleen voor de mavic mini te zien
die passen er opcommentator schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:26:
weet iemand toevallig of er ook nd filters voor deze mini2 zijn?
Als ik zoek bij cameranu, bol e.d. dan krijg ik alleen voor de mavic mini te zien
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
@SpeedingWilly heeft Sunnylife filters van Aliexpress gehaalt: SpeedingWilly in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"commentator schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:26:
Als je wat yuotube videos mag geloven lijken die best prima te zijn.
Ik heb ze van Pgytech en deze bevallen uitstekend! Qua prijsstelling zijn ze wat minder aantrekkelijk dan die van Ali.commentator schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:26:
Afgelopen weekend weer wat beelden opgenomen. Gekozen voor de ND16 in verband met bewolking. Instellingen: 4K 30FPS en 1/60 shutter speed. De beelden zijn prachtig wanneer ik in een rechte lijn vlieg, maar tegelijkertijd roteren en aanpassing in hoogte geeft een schokkerig effect. Ben erg benieuwd of het verschil kan maken om in 2.7k of 1080 te filmen met een hogere framerate? Het gaat dus om redelijk dynamische beelden!
Stack Sats
Draaien geeft over het algemeen geen prettig beeld. Hoe langzamer/vloeiender de beweging hoe beter.Stovirpi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:52:
[...]
Ik heb ze van Pgytech en deze bevallen uitstekend! Qua prijsstelling zijn ze wat minder aantrekkelijk dan die van Ali.
Afgelopen weekend weer wat beelden opgenomen. Gekozen voor de ND16 in verband met bewolking. Instellingen: 4K 30FPS en 1/60 shutter speed. De beelden zijn prachtig wanneer ik in een rechte lijn vlieg, maar tegelijkertijd roteren en aanpassing in hoogte geeft een schokkerig effect. Ben erg benieuwd of het verschil kan maken om in 2.7k of 1080 te filmen met een hogere framerate? Het gaat dus om redelijk dynamische beelden!
YouTube: Madeira | Cinematic FPVFurfoot schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:34:
[...]
Draaien geeft over het algemeen geen prettig beeld. Hoe langzamer/vloeiender de beweging hoe beter.
Ik kijk denk ik naar de verkeerde voorbeelden
Stack Sats
Die YT-video is 30FPS, maar de scherpte van veel bewegingen geeft me het idee dat't op een hogere framerate (en dus waarschijnlijk ook kortere sluitertijd) geschoten is. Ik ben verder niet echt goed in video ofzo, maar wellicht dat je daar eens mee kan experimenteren.Stovirpi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:40:
[...]
YouTube: Madeira | Cinematic FPV
Ik kijk denk ik naar de verkeerde voorbeelden
Overigens wel erg gaaf! Weer eens wat anders dan de vaak wat kalmere dronebeelden die je veel ziet
[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 20-04-2021 21:34 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Klein barstje in het glas voor de lens zelf maar gelukkig naast de lens zelf.
Anyway filmpje:
Update. Vandaag geschoten op 1080p met 60fps en 1/120. Ik moet de beelden nog goed bekijken, maar heb het idee dat het een stuk vloeiender is. Dit geeft wel een nieuwe uitdaging aangezien het minder ‘cinemetic’ is.Wormaap schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:48:
[...]
Die YT-video is 30FPS, maar de scherpte van veel bewegingen geeft me het idee dat't op een hogere framerate (en dus waarschijnlijk ook kortere sluitertijd) geschoten is. Ik ben verder niet echt goed in video ofzo, maar wellicht dat je daar eens mee kan experimenteren.
Overigens wel erg gaaf! Weer eens wat anders dan de vaak wat kalmere dronebeelden die je veel ziet
Tevens voor de eerste keer ter aarde gestort en volgens mij is één van de motoren beschadigd. Oeps.
Stack Sats
Tevens leuk topic om te lezen..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Soms heeft mediamarkt een aanbieding en zakt de prijs naar rond de 540.Nickrsd schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:16:
Ik wil graag beginnen met dronen en video maken in vrijetijd. Nu is mijn interesse gevallen op de mini2.. deze is nu met de fly combo voor goed weg 560 te koop. Komt er vaker een actie voor de mini2? Wellicht is het even wachten de moeite waard dan.
Tevens leuk topic om te lezen..
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Als de Mini 3 wordt gelanceerd zal de 2 wel goedkoper worden denk ik.
Maar als je daarop wilt wachten kun je wel aan de gang blijven
Goedkoopste is nu €549,- voor de Fly More Combo.
Zou 'm lekker bestellen en gaan genieten van dat fijne ding!
[ Voor 6% gewijzigd door consono_md110 op 25-04-2021 20:08 ]
Ik denk dat de Mavic 3 (Pro) eerder komt en wel dit najaar.Luc45 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:42:
Lijkt me dat de mini 3 pas in net najaar komt, dan is de mini 2 ook pas een jaar oud. De mini 2 is ook een jaar na de mini 1 uit gekomen.
Nee, als je wilt drone vliegen, nu kopen. Het goede weer ligt voor ons. Anders zou ik gewoon wachten op de Mini 10Nickrsd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:43:
Dus het is niet de moeite waard op wachten of er een mini3 uitkomt dit najaar? (November)
Verder denk ik dat de Mini 3 niet heel veel grote wijzigingen gaat krijgen. Dat zie ik namelijk in mijn glazen bol.

Het zijn net iPhonesSpeedingWilly schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:45:
[...]
Nee, als je wilt drone vliegen, nu kopen. Het goede weer ligt voor ons. Anders zou ik gewoon wachten op de Mini 10
Wil je vliegen, nu kopen inderdaad. Bij kijkshop was nog wel eens een goede aanbieding, maar die zijn nu (definitief) failliet.
Er zijn maar een paar momenten per jaar dat je even moet wachten. Dat was bv een maand geleden toen al bekend was dat de Air 2S eraan kwam. Dan is het niet slim om een Air 2 te kopen uiteraard. Zo'n moment hebben we eind vorig jaar ook gehad vlak voor de introductie van de Mini 2.
Op het moment zijn er HELEMAAL GEEN geruchten dat er een nieuwe Mini uitkomt. Dus op dit moment is het zelfs het beste moment om te kopen. Een heel drone seizoen met mooi weer ligt voor je.....
DJI heeft net 2 nieuwe drones uitgebracht (DJI FPV drone en DJI Air 2S). Voorlopig komt er echt niet nog een nieuwe drone uit.
Doe er je voordeel mee!
[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-04-2021 10:14 ]
Ik heb op voorhand veel youtube videos gekeken, en daarin zag ik dat ze bijna allemaal op hun scherm onderaan in het midden een pijltje hadden dat in de richting van de drone wijst, zodat je gemakkelijker de remote naar de drone kan richten.
Ik had dit deze avond niet op mijn scherm toen ik ging vliegen, en kan ook geen optie vinden om het aan te zetten.
Weet iemand hier hoe ik dat erop kan krijgen? Is wel een handige feature.
Ik heb een Android telefoon.
Je bedoelt de compass view!kverpoorten schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:00:
Ik heb op voorhand veel youtube videos gekeken, en daarin zag ik dat ze bijna allemaal op hun scherm onderaan in het midden een pijltje hadden dat in de richting van de drone wijst, zodat je gemakkelijker de remote naar de drone kan richten.
Ik had dit deze avond niet op mijn scherm toen ik ging vliegen, en kan ook geen optie vinden om het aan te zetten.
De map view heeft 4 ‘views’
- Helemaal geminimaliseerd
- Kleine map rechtsonder in beeld
- Map view gemaximaliseerd
- Compass view
Ik vind de geminimaliseerde (en gemaximaliseerde) mapview het fijnste. Met deze view kunt je de drone heel gemakkelijk terug vliegen zonder dat je de drone ziet. De compass view kun je gebruiken om te checken waar de wind vandaan komt.
[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-04-2021 08:23 ]
Thanks! Ga ik straks eens proberenSpeedingWilly schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:21:
[...]
Je bedoelt de compass view!
De map view heeft 4 ‘views’
- Helemaal geminimaliseerd
- Kleine map rechtsonder in beeld
- Map view gemaximaliseerd
- Compass view
Dat pijltje is er na een update helaas uitgegaan, ook in de iOS-app. Ik vond het ook erg handig.kverpoorten schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:00:
Ik heb hem zaterdag besteld en vandaag de eerste keer ermee gevlogen; wat een geweldig leuke drone om mee te vliegen!
Ah jammer.Cheesy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
[...]
Dat pijltje is er na een update helaas uitgegaan, ook in de iOS-app. Ik vond het ook erg handig.
Ik heb vandaag de suggestie van SpeedingWilly geprobeerd maar dat was inderdaad niet wat ik bedoelde (ook handig wel)
Naar mijn idee omdat de controller nogal snel storing geeft op het kompas van je telefoon, waardoor de richting niet meer klopt. En tussendoor kompas van de telefoon kalibreren is blijkbaar te lastig. Het pijltje zat er bij mij ook nogal eens (flink) naast.Thaiden schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:19:
Iemand enig idee waarom hij weggehaald is? Ik vond het ook erg prettig/handig.
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 28-04-2021 16:39 ]
Gisteren na het filmen voor de fun nog wat rondjes gevlogen en net een takje van een struik geraakt waarover ik wilde vliegen en er zit nu een barstje in de plastic van een van de pootjes.
:strip_exif()/f/image/bYnTUH75fL2XA5EOQMCnydUk.jpg?f=fotoalbum_large)
Het leek zelfs geen harde crash en hij is daarna in hoog gras gevallen, maar net verkeerd geraakt denk ik.
Hij vliegt gelukkig nog perfect, dus ik ga hem niet nu dadelijk opsturen, maar het is fijn om te weten dat ik over een jaartje als mijn care refresh bijna afloopt wel gewoon een nieuwe ongeschonden drone kan krijgen voor 49 euro :-)
https://www.techradar.com...-and-says-a-fix-is-coming
Thanks voor het delen!consono_md110 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:11:
In navolging op de batterij-kwestie van de Mini 2 (geen 'Smart-ontlading' wanneer ze bewaard worden in de lader of drone) is er nieuws te melden: DJI heeft de problemen erkend en komt met een fix:
https://www.techradar.com...-and-says-a-fix-is-coming
Ik verwacht dat er geen Mini 3 komt in Q2 of Q3. Pas in Q4 dit jaar (dus najaar). Als je nu wilt vliegen gewoon de Mini 2 kopen is mijn advies.
Misschien als de nieuwe Hubsan en Fimi drones goed blijken te zijn dat er nog een firmware update uitkomt met meer tracking opties.
Nee dus.qless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:50:
..
Misschien als de nieuwe Hubsan en Fimi drones goed blijken te zijn dat er nog een firmware update uitkomt met meer tracking opties.
1: DJI gaat echt geen grote nieuwe functionaliteit toevoegen aan een oude drone
2: De CPU die in de Mini 2 zit kan dit waarschijnlijk niet aan.
Verwijderd
Wil je de mijne kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:21:
Leuk topic! Zit er ook over te denken een mini 2 aan te schaffen. Wil eigenlijk de fly more combo en wacht op een beetje aanbieding, maar die lijken schaars op het moment.
...
Grapje!

Verwijderd
Hehe, ook 2ehands zijn ze nogal schaars. Zal wel komen doordat ze zo goed bevallenSpeedingWilly schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Wil je de mijne kopen?Ik ga de Mini 3 kopen....
...
Grapje!
Ik denk dat...
- DJI voorlopig niet met een nieuwe drone komt (pas in najaar op z'n vroegst). Er zijn net 2 DJI drones uitgebracht (DJI FPV drone en DJI Air 2S
- De Mavic 3 ook uit zal komen (najaar 2021?). Of er eerder een Mavic 3 uitkomt dan een Mini 3 hangt af van de ontwikkeling van de Europese regelgeving. DJI wil perse de Mavic 3 met een EU C2 of C1 label uitbrengen! De eisen die aan drone fabrikanten worden gesteld zijn nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik weet vrij zeker dat alle vernieuwende technologie die DJI in de Mavic 3 gaat stoppen, weer helemaal geweldig zal zijn. Op dit moment zijn de Mavic Air 2S en (nog steeds) de Mavic 2 Pro de beste drones die je kunt kopen voor je geld
- De Mini 2 is een erg goede drone. De Mini 3 zal uiteraard weer beter zijn, maar of je daar op moet wachten... 1 reden om te wachten. Als je echt niet zonder Obstacle Avoidance kunt dan kun je gokken dat de Mini 3 die wel zal krijgen en dus wachten...
[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-05-2021 10:49 ]
1: Alleen als de concurrentie het wel doetSpeedingWilly schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:18:
[...]
Nee dus.
1: DJI gaat echt geen grote nieuwe functionaliteit toevoegen aan een oude drone
2: De CPU die in de Mini 2 zit kan dit waarschijnlijk niet aan.
2: Denk het wel, bij de quickshots wordt er al tracking gedaan.
qless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:23:
[...]
1: Alleen als de concurrentie het wel doet
2: Denk het wel, bij de quickshots wordt er al tracking gedaan.
- Ik denk niet dat DJI erg wakker ligt van de concurrentie en vooral van de eigen kracht uitgaat
- Obstacle Avoidance is echt wel iets anders als tracking. Bij OA moet er erg snel gereageerd worden, en daar is een zwaardere CPU voor nodig. De Tracking bij quick shots is sowieso niet erg goed. Probeer hetzelfde maar eens met een DJI Mavic 2. Daar werkt het al veel beter.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-05-2021 11:29 ]
Naar wat ik oa bij dcrainmaker gezien hebt is cpu power ook een issue bij de air2s, daar grijpt ineens de obstacle avoidance niet goed meer in bij tracking...
Jij refereert naar de Hubsan ZINO MINI PRO (de DJI Mini 2 concurrent) die dus wel Obstacle Avoidance heeft. Daarna heb je het over het toevoegen van functionaliteit aan een oude drone.qless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:
Obstacle avoidance gaat ook niet, die sensoren zitten er niet op.
Naar wat ik oa bij dcrainmaker gezien hebt is cpu power ook een issue bij de air2s, daar grijpt ineens de obstacle avoidance niet goed meer in bij tracking...
Betere tracking toevoegen heeft hier dus niets mee te maken.
Verder zijn erg geen drones waar de tracking wel werkt zonder problemen. Een uitzondering is misschien de Skydio 2, maar dat is een hele andere drone. Die doet alleen tracking goed, en de rest niet.

[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-05-2021 12:03 ]
https://www.dronewatch.nl...i-mini-2-de-fimi-x8-mini/
De Fiji heeft GEEN Obstacle Avoidance!qless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:10:
Niet alleen de hubsan, ook de fimi:
https://www.dronewatch.nl...i-mini-2-de-fimi-x8-mini/
Eerst zowieso nog maar zien dat fimi beetje goed is, en of de hubsan wel echt alles gaat kunnen wat ze beloven.
Er zijn nog maar weinig punten waar de DJI Mini 2 beter is. Iig ondersteunt de Mini 2 3 satellietsystemen, en de Hubsan maar 2. Verder is het praktisch bereik van OccuSync 2 (denk ik) beter. Het vlieggedrag van de Mini 2 is (denk ik) ook beter, aangezien ik tot nu toe geen drones van andere fabrikanten ken die het ‘typische DJI vlieggedrag’ evenaren.
Maar verder is de Hubsan Zino Mini Pro op een aantal onderdelen (veel) beter: uiteraard de aanwezige obstacle avoidance, de vliegtijd op 1 accu en de betere camera specs.
Lijkt me weggegooid geld. De Drone wordt er echt niet waterdicht van. Motoren zijn ook onbeschermd.
Dat was het eerste waar ik zelf aan dacht. Die motoren zijn gewoon open maar ze claimen dat ze waterproof zijn... Wat mij dus sterk lijkt...SpeedingWilly schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:50:
[...]
Lijkt me weggegooid geld. De Drone wordt er echt niet waterdicht van. Motoren zijn ook onbeschermd.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchHammer op 08-05-2021 18:59 ]
Als je dit filmpje bekijkt lijkt dat toch te kloppen:DutchHammer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:58:
[...]
Die motoren zijn gewoon open maar ze claimen dat ze waterproof zijn... Wat mij dus sterk lijkt...
Wat wil je nu met je Drone? Als jij dit wilt doen moet je dat gewoon doen. Verstandig is het echter niet! Dat was een crashtest voor wat sensatie en vooral voor veel YouTube views!kverpoorten schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:26:
[...]
Als je dit filmpje bekijkt lijkt dat toch te kloppen:
[YouTube: DJI MINI 2 CRASH !]
Als je dit doet dan blijft de Mini 2 wel in de lucht idd. Als je vervolgens een week later gaat vliegen zijn de kogellagers in de motoren verroest met alle gevolgen van dien. Dan heb je dus kans dat je Drone bij de volgende vlucht wel problemen gaat krijgen en misschien wel crasht, op een plaats waar je het niet wilt... Om maar niet te spreken wat er kan gebeuren als er vocht bij de printplaat kan. Dat hoeft niet direct tot problemen te leiden, maar kan ook later optreden.
[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-05-2021 10:39 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Prosperot op 11-05-2021 15:54 ]
Best een interessant alternatief zo te zien. Obstacle avoidance, tracking en langre vliegtijd zijn wel echte voordelen. Betere camera op papier ook maar je kunt zo te lezen niet in raw fotograferen dus het is de vraag of je er alles uit kunt halen.SpeedingWilly schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:46:
Er zijn inmiddels meer specs bekend van de Hubsan Zino Mini Pro.
[YouTube: ZINO MINI PRO - DJI MINI 2 KILLER? PRE ORDER NOW]
Er zijn nog maar weinig punten waar de DJI Mini 2 beter is. Iig ondersteunt de Mini 2 3 satellietsystemen, en de Hubsan maar 2. Verder is het praktisch bereik van OccuSync 2 (denk ik) beter. Het vlieggedrag van de Mini 2 is (denk ik) ook beter, aangezien ik tot nu toe geen drones van andere fabrikanten ken die het ‘typische DJI vlieggedrag’ evenaren.
Maar verder is de Hubsan Zino Mini Pro op een aantal onderdelen (veel) beter: uiteraard de aanwezige obstacle avoidance, de vliegtijd op 1 accu en de betere camera specs.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik vraag me af of de vliegervaring op DJI niveau zal zijn. Dat heb ik tot nu toe nog met geen andere drone ervaren. Prijsniveau is hetzelfde, dus de voordelen moeten significant zijn om voor deze drone te gaan.SnoeiKoei schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Betere camera op papier ook maar je kunt zo te lezen niet in raw fotograferen dus het is de vraag of je er alles uit kunt halen.
Edit: Obstacle Avoidance kan een significant voordeel zijn uiteraard. Ik hecht er wel waarde aan, maar niet super veel.
[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2021 10:43 ]
Ja die mening heb ik ook. Ik denk er sterk over dit jaar eindelijk een niet-speelgoeddrone aan te schaffen van een stuk vakantiegeld. Zonder meer info zou ik nu voor de Mini 2 gaan.SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Ik vraag me af of de vliegervaring op DJI niveau zal zijn. Dat heb ik tot nu toe nog met geen andere drone ervaren. Prijsniveau is hetzelfde, dus de voordelen moeten significant zijn om voor deze drone te gaan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als je 2 DJI drones wilt testen (Mini 2 en Mavic 2 Pro) dan moet je eens in mijn profiel kijkenSnoeiKoei schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:45:
[...]
Ja die mening heb ik ook. Ik denk er sterk over dit jaar eindelijk een niet-speelgoeddrone aan te schaffen van een stuk vakantiegeld. Zonder meer info zou ik nu voor de Mini 2 gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2021 10:51 ]
Niet alleen vliegervaring, maar ook bijvoorbeeld de gimbal performance... dji is daar wel echt goed in.SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Ik vraag me af of de vliegervaring op DJI niveau zal zijn. Dat heb ik tot nu toe nog met geen andere drone ervaren. Prijsniveau is hetzelfde, dus de voordelen moeten significant zijn om voor deze drone te gaan.
Edit: Obstacle Avoidance kan een significant voordeel zijn uiteraard. Ik hecht er wel waarde aan, maar niet super veel.
Ik heb je review gelezen van de mini 2SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Als je 2 DJI drones wilt testen (Mini 2 en Mavic 2 Pro) dan moet je eens in mijn profiel kijken. Jammer dat je letterlijk aan de andere kant van het land woont.
Ik vraag mij af of tussen alle minpunten die je hebt opgenoemd er inmiddels ook softwarematige fixen zijn geweest?
Bijvoorbeeld
- Stabiliteit bij veel wind.
- Precision landing
- De OccySync 2 transmissiesnelheid
- DJI FLy App mogelijkheden
- Matige Active Track
Ik overweeg de mini 2, al heb ik het budget wel voor de grotere broer, maar voor een beginner lijkt mij dit prima. Ik ga er ook een tijdje mee in het buitenland zitten en heb totaal geen zin in registraties/certificaten etc. In het land waar ik heenga mag je tot 500 gram "vrij" vliegen.
[ Voor 37% gewijzigd door cliors op 12-05-2021 11:17 ]
cliors schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Ik vraag mij af of tussen alle minpunten die je hebt opgenoemd er inmiddels ook softwarematige fixen zijn geweest?
Bijvoorbeeld
- stabiliteit bij veel wind.
- Precision landing
- De OccySync 2 transmissiesnelheid
- DJI FLy App mogelijkheden
- Matige Active Track
- stabiliteit bij veel wind. -> is verbeterd t.o.v. Mini 1, maar blijft een kleine drone en is niet met firmware op te lossen
- Precision landing -> Mini 2 heeft geen precision landing en zal dat ook nooit krijgen. Puur marketing technisch denk ik. Dan moet je een Air 2S kopen
- De OccySync 2 transmissiesnelheid -> Die is prima! Als je beter wilt moet je de Air 2S kopen of een toekomstige DJI met O3 of beter
- DJI FLy App mogelijkheden -> Dit is het enige punt waar er soms verbeteringen doorgevoerd worden (zoals recent de handmatige camera instellingen)
- Matige Active Track -> Active Track is niet aanwezig op de Mini 2. Ook daarvoor moet je gewoon meer geld investeren als je dit belangrijk vindt! En wachten op de Mavic 3
[ Voor 88% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2021 11:26 ]
SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:10:
[...]
- stabiliteit bij veel wind. -> is verbeterd t.o.v. Mini 1, maar blijft een kleine drone en is niet met firmware op te lossen
- Precision landing -> Mini 2 heeft geen precision landing en zal dat ook nooit krijgen. Puur marketing technisch denk ik. Dan moet je een Air 2S kopen
- De OccySync 2 transmissiesnelheid -> Die is prima! Als je beter wilt moet je de Air 2S kopen of een toekomstige DJI met O3 of beter
- DJI FLy App mogelijkheden -> Dit is het enige punt waar er soms verbeteringen doorgevoerd worden (zoals recent de handmatige camera instellingen)
- Matige Active Track -> Active Track is niet aanwezig op de Mini 2. Ook daarvoor moet je gewoon meer geld investeren als je dit belangrijk vindt! En wachten op de Mavic 3
Nu ik even goed lees heeft het idd geen Active track. Al die filmpjes waar het lijkt alsof het er wel in zit zijn vooral handmatige foefjes die worden toegepast.
Wachten is geen optie voor mij. Ben vanaf Juni een tijdje in het buitenland en moet er dit keer eentje kopen van mijzelf. (zeg ik dus al 3 jaar)
Ik wil gewoon de zomer door met het speeltje en als ik het echt allemaal leuk vind upgrade ik ooit wel.
"Plus"puntje is dat de omgeving waar ik zal zijn niet bebost is en vrij "open" (zon/zee/strand/architectuur)
Enig puntje is of ik dus wil spelen met heel leuk speelgoed of dat de Mini 2 prima zal volstaan.
Als ik Air 2S aanschaf, zal ik voorlopig niet upgraden, dat dan weer wel, maar nogmaals, de hele registratie etc kijk ik tegenop + het feit dat de Mini lekker compact is.
Ik zou nu ook geen DJI Air 2S kopen! Het is een geweldige drone (lees de beste DJI drone op het moment), maar het gebrek aan een EU Cx label betekent al over dik 1.5 jaar in A3 vliegen.cliors schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Enig puntje is of ik dus wil spelen met heel leuk speelgoed of dat de Mini 2 prima zal volstaan.
Als ik Air 2S aanschaf, zal ik voorlopig niet upgraden, dat dan weer wel, maar nogmaals, de hele registratie etc kijk ik tegenop + het feit dat de Mini lekker compact is.
Koop nu een Mini 2 en spaar verder voor een betere drone met EU Cx label (voor de toekomst) zou ik zeggen
Mini 2 wordt het ja.SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Ik zou nu ook geen DJI Air 2S kopen! Het is een geweldige drone (lees de beste DJI drone op het moment), maar het gebrek aan een EU Cx label betekent al over dik 1.5 jaar in A3 vliegen.
Koop nu een Mini 2 en spaar verder voor een betere drone met EU Cx label (voor de toekomst) zou ik zeggen![]()
![]()
.
Waar zijn de BTW-vrij dagen van de MediaMarkt wanneer je hem nodig hebt.
DJI spullen zijn helaas (bijna altijd) uitgesloten volgens mij. Soms alleen korting op oude modellen.cliors schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:53:
[...]
Waar zijn de BTW-vrij dagen van de MediaMarkt wanneer je hem nodig hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2021 12:12 ]
Enige "korting" die ik kan vinden is tegoedbonnen kopen bij wissel.nl (5x 100 euro bon voor 95 p.s) en bestellen via shopbuddies voor extra cashback (1 tot 3 %)SpeedingWilly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:54:
[...]
DJI spullen zijn helaas (bijna altijd) uitgesloten volgens mij.
Wordt het toch zo'n 545/550 euro uiteindelijk vermoed ik.
Uiteindelijk 586 euro voor de combo + jaar care refresh betaald.
[ Voor 8% gewijzigd door cliors op 12-05-2021 17:09 ]
Ben je nog steeds tevreden over je SunnyLife filters voor de Mini 2. Ik zal 99% van de keren dat ik opstijg te maken hebben met felle zon namelijk.
Zie SpeedingWilly in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"cliors schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:23:
@SpeedingWilly
Ben je nog steeds tevreden over je SunnyLife filters voor de Mini 2. Ik zal 99% van de keren dat ik opstijg te maken hebben met felle zon namelijk.
Hoe gaat iedereen hier daar mee om qua maximale afstand dat je je drone laat vliegen? Ik denk dan ook aan zaken als battery life. Ben benieuwd.
Vooralsnog ben ik nog in een grote leer-fase, dus ik houd hem lekker dichtbij en ben tot nu toe tot maximaal 105m boven mijzelf uit gestegen (als test). Nog vooral aan het oefenen met de controls.
Gisteren wel deze foto geschoten. (onder een linkje omdat de kwaliteit dramatisch is nu. Zal hem later even in goede resolutie uploaden)
Ik kom niet verder dan een meter of 500 dan wordt de verbinding slecht , valt weg, en komt hij automatisch terug. Ik las ergens dat de modellen in Europa begrenst zijn en dat je daarom niet verder komt. Weet niet of het klopt wat ik zeg; maar ik kom in ieder geval niet verderRBH schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:30:
Ik ben de laatste dagen eindelijk eens redelijk aan het vliegen met de MINI 2 (ge-wel-dig), maar waar ik nog wel een beetje 'bang' voor ben is de afstand tot waar je je drone kan laten vliegen voordat je weer terugvliegt naar jezelf. De VLOS is natuurlijk erg belangrijk, maar met deze kleine drone zie je hem eigenlijk al heel snel niet meer. Ik lees dan her en der dat de range zo'n 6 km is, maar dat lijkt me nooit de bedoeling.
Hoe gaat iedereen hier daar mee om qua maximale afstand dat je je drone laat vliegen? Ik denk dan ook aan zaken als battery life. Ben benieuwd.![]()
Vooralsnog ben ik nog in een grote leer-fase, dus ik houd hem lekker dichtbij en ben tot nu toe tot maximaal 105m boven mijzelf uit gestegen (als test). Nog vooral aan het oefenen met de controls.
Gisteren wel deze foto geschoten. (onder een linkje omdat de kwaliteit dramatisch is nu. Zal hem later even in goede resolutie uploaden)
Dat komt omdat jij een Mavic Mini hebt, de Mini 2 heeft een veel betere (OccuSync 2) verbinding.pc01 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Ik kom niet verder dan een meter of 500 dan wordt de verbinding slecht , valt weg, en komt hij automatisch terug. Ik las ergens dat de modellen in Europa begrenst zijn en dat je daarom niet verder komt. Weet niet of het klopt wat ik zeg; maar ik kom in ieder geval niet verder
[ Voor 4% gewijzigd door Nickrsd op 13-05-2021 23:24 ]
Antennes niet goed gericht? Vlieg je binnen bebouwde kom achter huizen/gebouwen?pc01 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:14:
@SpeedingWilly nee ik heb een mini 2. Dan weet ik niet goed wat er mis gaat.
In het open veld zonder veel storingen LOS moet je idd wel tot 3.5km ver komen.
Binnen de bebouwde kom. De antennes zijn toch in de controller ingebouwd ? Als in daar valt niets aan af te richten ?SpeedingWilly schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:00:
[...]
Antennes niet goed gericht? Vlieg je binnen bebouwde kom achter huizen/gebouwen?
In het open veld zonder veel storingen LOS moet je idd wel tot 3.5km ver komen.
Bij de Mini 2 niet idd, maar je moet de controller wel goed richten.pc01 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:15:
[...]
Binnen de bebouwde kom. De antennes zijn toch in de controller ingebouwd ? Als in daar valt niets aan af te richten ?
Zijn er nog andere must have accessoires die jullie adviseren? Denk aan een landing pad. Ik zie ook sommige mensen extra landing gear (pootjes) gebruiken zodat de drone niet te dicht op de grond komt bij landen.
Landing pad is een must have! Zeker als je die pootjes niet hebt. Die heb ik wel voor mijn Mavic 2 Pro, maar niet voor de Mini 2. Met die pootjes is de Mini weer zwaarder en komt de drone misschien boven de 250 gram en de vliegtijd nieemt af.cliors schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:56:
Ik heb inmiddels de mini 2 (fly more) binnen en een aantal filters daarbij nog onderweg.
Zijn er nog andere must have accessoires die jullie adviseren? Denk aan een landing pad. Ik zie ook sommige mensen extra landing gear (pootjes) gebruiken zodat de drone niet te dicht op de grond komt bij landen.
Slim van dat gewichtSpeedingWilly schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Landing pad is een must have! Zeker als je die pootjes niet hebt. Die heb ik wel voor mijn Mavic 2 Pro, maar niet voor de Mini 2. Met die pootjes is de Mini weer zwaarder en komt de drone misschien boven de 250 gram en de vliegtijd nieemt af.
Weet de drone dan precies te landen op die pad met "return home"? Als ik mij niet vergis las ik ergens dat de mini wat kan afwijken en niet precies is daarin.
De Mini 2 heeft geen precision landing, dus nauwkeurig landen zul je zelf moeten doen. Maar een middelgrote landingspad is al groot genoeg om dit met gemak te kunnen doen.cliors schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Slim van dat gewicht![]()
Weet de drone dan precies te landen op die pad met "return home"? Als ik mij niet vergis las ik ergens dat de mini wat kan afwijken en niet precies is daarin.
Sinds gisteren heb ik ook een mini 2, kun je uitleggen waarom dit een must have is?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Omdat de mini 2 zo laag is is de kans groot bij lengen dat de props tegen bloemen/takjes/stenen kunnen slaan na het landen. Met een landingspad heb je dit probleem niet. Ook moet je voorzichtig zijn met de gimbal die heel laag bij de grond is na landen.Sandyman538 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Sinds gisteren heb ik ook een mini 2, kun je uitleggen waarom dit een must have is?
Zo'n landing pad ga ik dus wel zeker halen, ik vond het allemaal maar net aan tijdens het landen in de tuin (op grove tegels)
Ik kon het niet vinden in je (uitstekende) review, maar wat voor landing pad heb je? Vooralsnog land ik de MINI 2 gewoon op een harde ondergrond en gaat dat tot nu toe gewoon goed. Wil ook nog wel testen met landen in de hand, dat kan natuurlijk altijd.SpeedingWilly schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:13:
[...]
Omdat de mini 2 zo laag is is de kans groot bij lengen dat de props tegen bloemen/takjes/stenen kunnen slaan na het landen. Met een landingspad heb je dit probleem niet. Ook moet je voorzichtig zijn met de gimbal die heel laag bij de grond is na landen.
Ik heb deze genomen voor 13 euro. Lijkt mij prima.RBH schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Ik kon het niet vinden in je (uitstekende) review, maar wat voor landing pad heb je? Vooralsnog land ik de MINI 2 gewoon op een harde ondergrond en gaat dat tot nu toe gewoon goed. Wil ook nog wel testen met landen in de hand, dat kan natuurlijk altijd.
Een PGYTECH Landingspad. Die Orange/blauwe. Kun je overal vinden/kopen.RBH schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Ik kon het niet vinden in je (uitstekende) review, maar wat voor landing pad heb je?
En pas zag ik in een video dat je 'm ook kan laten opstijgen door in de lucht 'te gooien' zodra de propellers draaien. Dat wist ik niet maar werkt na 1x oefenen ook prima. Neem wel even wat ruimte en vooral hoogte. De drone moet zich even herpakken / positioneren, vanaf een vaste ondergrond opstijgen werkt wat stabieler. Daar gebruik ik dan de harde case voor (mini 1).
[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-05-2021 20:24 ]
https://www.kamera-expres...vic-mini-2-fly-more-combo
Ook bij Coolblue
https://www.coolblue.nl/p...ini-2-fly-more-combo.html
En Amazon.nl:
https://www.amazon.nl/dp/B07FSZQK27/
Edit:
Er zijn betere aanbiedingen...
[ Voor 112% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-05-2021 10:33 ]
Echter staat deze functie nu wel altijd aan, en kan dus niet uit gezet worden. Dat kan vervelend zijn als de batterij van je controller bijna leeg is (en die van je telefoon vol genoeg).
[ Voor 32% gewijzigd door SpeedingWilly op 25-05-2021 06:45 ]
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2