Ik heb de filters eigenlijk nog niet serieus getest. Ik weet echter zeker dat ze voor mijn doel voldoen.bvsteyn schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:26:
@SpeedingWilly Hoe zijn je ervaringen met de Sunnylife filters ondertussen? Kan je de ND filters gewoon gebruiken met foto's maken?
... Heb een review gezien van de CPL en daarin presteert hij niet zo goed. Zeker aangezien een CPL (dit is een non circulair) eigenlijk constant bijstelling nodig heeft en dat gaat niet als de drone in de lucht hangt..
Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
Ik heb ook een Mavic 2 Pro en daarbij heb ik een flinke set Freewell filters (10 stuks) t.w.v. €235,-. Als ik mooie foto's of filmpjes wil schieten (volgens de 180gr regel), dan gebruik ik de filters op mijn M2P. Ik gebruik dan altijd ND filters met circular Polarizer functie.Daar heb ik goede ervaringen mee en de kwaliteit van deze filters is prima. Je hebt gelijk dat je in principe een CPL moet bijstellen, maar dat gaat idd niet in de lucht. in de praktijk doe ik dat dus ook nooit. Ik heb daar nog geen negatieve ervaringen mee. Het mooie contrast en kleuren (bij foto's) en het afstoppen van licht (bij video's) werkt prima. Ik ben tevreden met deze set voor de M2P.
Voor de Mini 2 wilde ik ook een setje hebben, zodat als ik serieus wil gaan filmen met de Mini 2, dit mogelijk is. Je moet alles wel in verhouding zien. De filterset voor de Mavic 2 Pro koste €235,-, Mijn M2P drone inclusief alle belangrijke accessoires hebben me grofweg €3000,- gekost. Dan is een filterset van dik 200 euro niet buiten proportie.
De bekendere merken filtersets voor de Mini 2 kosten ook al gauw richting de 100 euro. Dat vond ik te duur als je de totale investering van de Mini 2 (zo'n 650 euro) in beschouwing neemt. De Sunnylife filterset heeft mij 23 euro gekost namelijk. Dat vond ik een prima bedrag om zo nu en dan te gebruiken. Ik vlieg voornamelijk recreatief (om het vliegen) met de Mini 2. Als ik betere kwaliteit wil, dan pak ik mijn M2P wel. Als ik in de toekomst ergens wil vliegen waar de M2P niet mag komen, dan gebruik ik de Mini 2 met Sunnylife filters.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!