Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:48
[Video: https://lightroom.adobe.com/v2c/spaces/13486f9fdf074fd4be1c6230f7a14e8c/assets/fe957f0649fc463b989c7bf3c23793ff/revisions/c22b9bf05009420b9188c9c18a5d9cf4/renditions/1de7f79c893a35d26dad82da03d67729]

Wat vliegt de Mini 2 toch fantastisch, ook de photos zijn gewoon heerlijk met de mogelijkheden van RAW.

Gebruik nu eigenlijk altijd de ND16 filter er op. Merk alleen wel dat afentoe bij temperaturen onder de nul de gimbal het lastiger heeft met het extra gewicht van de ND filter, zelfs een keer helemaal vast op 90 graden en kreeg hem niet meer horizontaal.

[Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 17-02-2021 12:00]

Instagram

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Furfoot schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
[Video]

Wat vliegt de Mini 2 toch fantastisch, ook de photos zijn gewoon heerlijk met de mogelijkheden van RAW.

Gebruik nu eigenlijk altijd de ND16 filter er op. Merk alleen wel dat afentoe bij temperaturen onder de nul de gimbal het lastiger heeft met het extra gewicht van de ND filter, zelfs een keer helemaal vast op 90 graden en kreeg hem niet meer horizontaal.
Strakke beelden hoor! :9~

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Luc45
  • Registratie: april 2019
  • Nu online
Prachtige beelden allemaal zeg :)

Ik ben er nog steeds niet uit wat zo'n ND filter precies doet en waarom ik het zou moeten hebben, misschien toch maar eens in verdiepen.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Luc45 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:49:

Ik ben er nog steeds niet uit wat zo'n ND filter precies doet en waarom ik het zou moeten hebben, misschien toch maar eens in verdiepen.
Een ND-filter is een soort zonnebrilletje voor een camera. Voor foto's wil je een zo kort mogelijke sluitertijd maar voor video is een net wat langere sluitertijd prettig omdat het een vloeiender resultaat oplevert, de beelden smelten bij wijze van spreke in elkaar over. Vaak wordt als richtlijn aangehouden: Sluitertijd = 2x het aantal beelden per seconde waarmee je filmt. Dus, film je met 30 fps, dan wil je een sluitertijd van ongeveer 1/60s per beeldje. Regel je dat in de camera met alleen de sluitertijd, dan raken je beelden overbelicht, dus vandaar je zonnebrilletje.

• Luc45
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Een ND-filter is een soort zonnebrilletje voor een camera. Voor foto's wil je een zo kort mogelijke sluitertijd maar voor video is een net wat langere sluitertijd prettig omdat het een vloeiender resultaat oplevert, de beelden smelten bij wijze van spreke in elkaar over. Vaak wordt als richtlijn aangehouden: Sluitertijd = 2x het aantal beelden per seconde waarmee je filmt. Dus, film je met 30 fps, dan wil je een sluitertijd van ongeveer 1/60s per beeldje. Regel je dat in de camera met alleen de sluitertijd, dan raken je beelden overbelicht, dus vandaar je zonnebrilletje.
Duidelijke uitleg zeg _/-\o_
Ik zag inderdaad wel foto's met de vergelijking, waarin te zien was dat met ND filter het een stuk vloeiender is, ik snapte alleen niet waarom je dat zou willen. Maar in de context van filmen begrijp ik dat inderdaad, omdat de 'gaps' tussen de frames gewoon minder groot zijn.
Luc45 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:49:

Als je hier veel meer van wilt weten (i.c.m. drones), dan moet je eens in mijn profiel kijken. Klik daar op mijn (bedrijfs)website >:) .

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur begint!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:04

jd1987

cliquefotografie.nl

@Luc45 Ik begrijp niet wat je bedoelt met "gaps". Je gebruikt een ND filter bij een drone, om de sluitertijd dubbel zo hoog te houden(180 graden regel) van je framerate. Op ISO100 en 1/50 zal je overdag vaak overbelichten, de meeste drones hebben een diafragma dat niet afgestopt kan worden. Dan is de enige optie een ND filter. De keuze om een sluitertijd te gebruiken die 2x zo hoog is als je framerate, is vanwege de motion blur. Dit geeft een motion blur die overeen komt met het menselijk ook en de 180 graden wordt ook bijna altijd gebruikt voor tv/film/bios. Daardoor ben je al gewend aan die motion blur en zal dat natuurlijk aanvoelen. Daarnaast kan je bij hoge sluitertijden last hebben van schaduwen van je props.

Ik was zondag op pad met het winterse weer en gooide ook nog even mijn Mini 2 omhoog. Een beetje spannend met -10 boven het water, maar hij deed het prima :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Luc45
  • Nu online
jd1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:51:
@Luc45 Ik begrijp niet wat je bedoelt met "gaps". Je gebruikt een ND filter bij een drone, om de sluitertijd dubbel zo hoog te houden(180 graden regel) van je framerate. Op ISO100 en 1/50 zal je overdag vaak overbelichten, de meeste drones hebben een diafragma dat niet afgestopt kan worden. Dan is de enige optie een ND filter. De keuze om een sluitertijd te gebruiken die 2x zo hoog is als je framerate, is vanwege de motion blur. Dit geeft een motion blur die overeen komt met het menselijk ook en de 180 graden wordt ook bijna altijd gebruikt voor tv/film/bios. Daardoor ben je al gewend aan die motion blur en zal dat natuurlijk aanvoelen. Daarnaast kan je bij hoge sluitertijden last hebben van schaduwen van je props.

Ik was zondag op pad met het winterse weer en gooide ook nog even mijn Mini 2 omhoog. Een beetje spannend met -10 boven het water, maar hij deed het prima :)

[Afbeelding]
Als je een snellere sluitertijd neemt, is er meer afstand tussen de frames in de video. Als je een ND filter gebruikt, wordt je sluitertijd langer. Hierdoor wordt de ruimte tussen de frames kleiner. Zie onderstaande afbeelding:

• Downstar2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:57
jd1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:51:

[Afbeelding]
wat een plaatje zeg! _/-\o_

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:04

jd1987

cliquefotografie.nl

@Luc45 Ahh, dat is wat je bedoelt. Ik werk al bijna 10 jaar in de film, maar nog nooit iemand om deze manier de relatie tussen sluitertijd en fps zien aanvliegen :P Komt ook omdat er zelden van de 180 graden regel wordt afgeweken(tenzij stylistische keuzen: bijv The Gladitor vecht-scenes, of omdat motion blur niet gewenst is ivm keying).

@Downstar2 Thnx! :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Ik heb de Mini2 net binnen gekregen gekocht via Amazon,toch nog lekker snel binnen .
Zie net dat de extra propellers er niet bij zitten...

Iemand een ervaring/ idee hoe dit aan te pakken via Amazon is het dan een kwestie van alles terug sturen of kunnen die propellers ook worden na gestuurd ?
ramrodwillem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:07:
Ik heb de Mini2 net binnen gekregen gekocht via Amazon,toch nog lekker snel binnen .
Zie net dat de extra propellers er niet bij zitten...

Iemand een ervaring/ idee hoe dit aan te pakken via Amazon is het dan een kwestie van alles terug sturen of kunnen die propellers ook worden na gestuurd ?
Kijk eens in het zijvak van de tas ;)

• ramrodwillem
  • Nu online
Hahaha , thx, ja daar zaten ze , echt niet gezien dat er nog een vakje zat .

Altijd eerst alles updaten of zijn niet alle updates een verbetering ?

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:46
Zo heb ik ook m’n halve huis overhoop gehaald opzoek naar een schroevendraaiertje voor de propellers. Bleek die gewoon meegeleverd te zijn :p

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:13
Gisteren eerste vlucht gedaan met de Mini 2, en natuurlijk de 360 functie uitgeprobeerd:

https://kuula.co/post/73bNs

Ondanks maar 26 foto's ziet het er wel netjes uit. (Wel in RAW+JPEG geschoten, en bewerkt met PTGui)

Ongelofelijk hoe mooi de Mini vliegt ondanks zijn kleine formaat, mijn vorige Mavic Pro 1 zal niet veel meer vliegen....

Website|Mini 2|Mavic Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Ik wil heel graag een Mini 2 aanschaffen. Nu zie ik dat deze bij veel websites al out-of-stock is. Enig idee hoelang de restock duurt gemiddeld? Krijg van de winkel weinig antwoord. (Kamera-Express in dit geval)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:16
djmelvee schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:15:
Ik wil heel graag een Mini 2 aanschaffen. Nu zie ik dat deze bij veel websites al out-of-stock is. Enig idee hoelang de restock duurt gemiddeld? Krijg van de winkel weinig antwoord. (Kamera-Express in dit geval)
Nog zat te krijgen toch? Maar je wilt zeker een goedkope shop met voorraad ;)
Op Amazon komt regelmatig een mooie aanbieding voorbij, wellicht vind je het leuk om daar op te wachten.

πŸ…ŸπŸ…₯ πŸ…žπŸ…€πŸ…£πŸ…ŸπŸ…€πŸ…£

• djmelvee
  • Nu online
Kees_B schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Op Amazon komt regelmatig een mooie aanbieding voorbij, wellicht vind je het leuk om daar op te wachten.
Zat een beetje door het topic te bladeren en kwam idd aanbieden van 501 tegen voor de FMC. Toch wel interessant, wil namelijk ook graag een set ND filters aanschaffen en die zit ook rond de 100. Scheelt toch weer :)

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:53

RBH

Wazzup?

Kees_B schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Die aanbieding van laatst heb ik helaas net naast gegrepen, wat vind jij 'regelmatig'? :)

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Kees_B
RBH schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Die aanbieding van laatst heb ik helaas net naast gegrepen, wat vind jij 'regelmatig'? :)
Op 22 december en op 22 januari stond een aanbieding op Pepper.
In de lijn der verwachting zou er dus vandaag weer een aanbieding moeten komen :+

https://nl.pepper.com/search?q=dji+mavic+mini
Meeste aanbiedingen toch wel via Amazon, alhoewel dat niet altijd de Mini 2 is.

Op Amazon.de trouwens nog een Warehouse Deal voor €509,52 (duitse btw)
Zit een kleine imperfectie op de voorkant.

[Voor 10% gewijzigd door Kees_B op 22-02-2021 12:01]

• Camiel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-06 19:51
Eindelijk de tijd gehad om mijn video te editen van het prachtige winterse weer vorige week. Niet allemaal Mini beelden, maar zitten er wel tussen. Heb ook de Air2 nog en die combi bevalt me wel :)

Ben benieuwd of jullie de Mini 2 shots er uit halen!

Bijna niet te bevatten met weer dat zo'n gigantische omslag maakt. Op naar de lente dan maar!

• JK
  • Laatst online: 14-06 21:08
Camiel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:48:
Eindelijk de tijd gehad om mijn video te editen van het prachtige winterse weer vorige week. Niet allemaal Mini beelden, maar zitten er wel tussen. Heb ook de Air2 nog en die combi bevalt me wel :)

Ben benieuwd of jullie de Mini 2 shots er uit halen!

[YouTube: Winters Nederland 2021 - Schaatsen, surfen, kiten, sleeΓ«n en wandelen in Loosdrecht en Hilversum 4K]
Mooi filmpje! Die plassen zijn trouwens wel Natura 2000 (en vliegveld Hilversum om de hoek). :P

• Camiel
JK schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Mooi filmpje! Die plassen zijn trouwens wel Natura 2000 (en vliegveld Hilversum om de hoek). :P
Voor zover ik weet en uit heb kunnen zoeken mag je daar toch wel vliegen. Als ik het mis heb zal ik em weghalen..
Vliegveld zit daar net ver genoeg weg. Voordeel van ijs, je kan net wat op andere plekken komen πŸ‘πŸΌ

• JK
  • Laatst online: 14-06 21:08
Camiel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Voor zover ik weet en uit heb kunnen zoeken mag je daar toch wel vliegen. Als ik het mis heb zal ik em weghalen..
Vliegveld zit daar net ver genoeg weg. Voordeel van ijs, je kan net wat op andere plekken komen πŸ‘πŸΌ
Of het wel of niet mag, ik zou het filmpje lekker laten staan. :)

• Furfoot
Camiel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:55:
[...]

https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic

DIt is een handige kaart om te zien wat wel en niet mag/kan. Loosdrecht is wel behoorlijk bevlekt met no drone zones.

Gelukkig genoeg waterwegen/plassen waar je met ijs wel op kunt stijgen :)

Instagram

• Desam7up
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05-03 11:19
Ik heb op 11 Februari de aanbieding van 501 euro voor de Mini 2 FMC besteld bij Amazon en heb een melding gekregen dat het op 8 Maart geleverd kan worden.

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Desam7up schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:59:
Ik heb op 11 Februari de aanbieding van 501 euro voor de Mini 2 FMC besteld bij Amazon en heb een melding gekregen dat het op 8 Maart geleverd kan worden.
Toch interessant hoe de verzending verloopt. Ik had op 16 feb besteld voor 501 euro, levering 28feb-3mrt. Nu eens verdiepen in wat ik ermee kan (hoe panoramafoto's maken) en of een care pack nodig is (mijn eerste drone). Voorpret kan beginnen.

• PrinsPils
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Hoe strikt zijn jullie m.b.t. het vliegen in No Fly-zones? Ik overweeg een Mini 2 te kopen, maar woon in Rotterdam en daaromheen staat een grote rode ring op de kaartjes. Nu ben ik niet van plan in de buurt van het vliegveld/aanvliegroutes of gebouwen te komen, maar zo af en toe hier in de buurt proberen een mooi shot te maken lijkt me wel leuk. Is het echt absoluut not done om dit te doen? En hoe is jullie ervaring met handhaving van deze zones?

• qless
Absoluut niet. Die zones zijn veel te groot, maar je wil echt geen ongeluk met een (klein) vliegtuig of helikopter. Overigens hebben sommige luchthavens ook een drone detectie systeem. Boetes kunnen flink oplopen.

Website|Mini 2|Mavic Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Kees_B
De ene nfz is uiteraard de andere niet, maar bij luchthavens is echt not done. Als je plaatjes vanuit een nfz post op forums of Facebook krijg je sowieso een lading kritiek.

Hetzelfde geldt voor (extreem) hoger vliegen dan 120 meter.

[Voor 15% gewijzigd door Kees_B op 23-02-2021 19:12]

• Froggle
  • Registratie: december 2005
qless schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:48:
Absoluut niet. Die zones zijn veel te groot, maar je wil echt geen ongeluk met een (klein) vliegtuig of helikopter. Overigens hebben sommige luchthavens ook een drone detectie systeem. Boetes kunnen flink oplopen.
Eens. Overigens is een no-fly zone geen garantie dat je geen vliegverkeer tegenkomt. Ik zie hier vaak genoeg redelijk laag heli’s overvliegen. Extra regel die je dus moet weten is die 120m. Daarboven is het niet toegestaan en anders echt zeker zijn dat er helemaal niets in de buurt vliegt. Je kunt 500m hoog vliegen met de Mini 2, maar je moet dus wel even rekening houden dat passagiersvliegtuigen ook niet in no-fly zones rond de 500m over kunnen vliegen (zelf mogen ervaren toen de drone nog aan de grond stond).

Regels dus niet met een korrel zout nemen,

Desk, Network, Film / Picture, Bike & EDC Kit | XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava

• Downstar2

Mijn bestelling van Amazon om binnen!
Gelukkig sneller dan verwacht en de indicaties van 24 maart of 14 april πŸ˜‚.

Wel las ik op pepper dat iemand een gebruikte drone had gekregen. Mijne is op de doos wel geseald met een sticker. Hoe kun je anders zien of de drone al 'bevlogen' is?

Mijn eerste DJI drone. Ik moet nog even verdiepen in Care refresh, die wil ik zeker binnen de 48 uur activeren. Echter las ik dat de 2 jaar optie niet op te activeren is voor DJI zelf?

• Fireball86
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:10
Downstar2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn bestelling van Amazon om binnen!
Gelukkig sneller dan verwacht en de indicaties van 24 maart of 14 april πŸ˜‚.

Wel las ik op pepper dat iemand een gebruikte drone had gekregen. Mijne is op de doos wel geseald met een sticker. Hoe kun je anders zien of de drone al 'bevlogen' is?

Mijn eerste DJI drone. Ik moet nog even verdiepen in Care refresh, die wil ik zeker binnen de 48 uur activeren. Echter las ik dat de 2 jaar optie niet op te activeren is voor DJI zelf?
Je kan het zien met activeren. Ik heb de mijne ook via amazon voor €501,-. Het pakket dat ik kreeg was met plastic geseald.

Ik heb gekozen voor 1 jaar Care and Refresh via de DJI website. Als je na een jaar wil verlengen kan dat door Care and refresh plus af te sluiten. Je eerste jaar mag dan nog niet voorbij zijn en je moet nog 1 vervanging over hebben.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Kees_B schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:11:
Hetzelfde geldt voor (extreem) hoger vliegen dan 120 meter.
Tja, waar is de tijd gebleven dat je met een Phantom 2 bijna de 3.5km kon aantikken, met een gemodde Mavic Pro de 2.5km, en een gemodde Mavic Pro Platinum met grotere batterij zelfs de 8km ;w

http://www.team-mediaportal.com/

• Downstar2
Fireball86 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Je kan het zien met activeren. Ik heb de mijne ook via amazon voor €501,-. Het pakket dat ik kreeg was met plastic geseald.

Ik heb gekozen voor 1 jaar Care and Refresh via de DJI website. Als je na een jaar wil verlengen kan dat door Care and refresh plus af te sluiten. Je eerste jaar mag dan nog niet voorbij zijn en je moet nog 1 vervanging over hebben.
Oke, ik ben benieuwd. Zal morgen eens kijken.
Hier verder geen plastic seal om de verpakking namelijk.

Edit: toch niet kunnen wachten en al even geopend, maar dit is geen nieuwe drone.

Er zit smerigheid aan de 'pootjes' kaartjes van de tassen zijn er al af. Krasjes/gebruikers op de controller.

Gimballbeschermer zat vast aan het zakje geplakt waar hij in zat en heb zelfs het idee dat de gimbal niet goed vast zit. Lijkt aan 1 kant gewoon los te zitten..

Wellicht kunnen jullie zeggen of dit er normaal uit ziet?
Ik heb het idee namelijk dat aan de rechterkant en soort klemmetje zit die je aan de linkerkant vast ziet zitten. Rechts staat de andere kant op ipv klem het grijze gedeelte in het midden.

Verder dus ook nog niet eens aangezet om te kijken naar de vlieguren. Zojuist contact gehad met amazon en ze geven aan dat ze het raar vinden dat de drone een retourproduct zou zijn aangezien ze die aanbieden als warehouse deal. Deze gaat terug en er komt een nieuw vervangend exemplaar terug. Helaas verwachte levertijd wel weer 5 maart....
Waardeloos πŸ˜…

[Voor 84% gewijzigd door Downstar2 op 23-02-2021 22:55]

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Dat is minder, ik hoop dat dit uitzonderingen van amazon blijven en de overige gewoon nieuw en gesealed verstuurd worden.

• Downstar2
DarkSEDA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:13:
Dat is minder, ik hoop dat dit uitzonderingen van amazon blijven en de overige gewoon nieuw en gesealed verstuurd worden.
Dat hoop ik dan ook maar. Dit is ronduit vervelend, zeker gezien ik nu weer 2 weken langere levertijd lijk te hebben.

Hopelijk is de vervangende drone dan wel nieuw.
Ik begreep overigens op pepper dat de andere user 20 procent korting op zijn gebruikte Mini 2 had gekregen. Dat is natuurlijk netjes als compensatie, maar ik ben in dit geval dus niet zeker van een goede werking van de gimbal. Die lijkt dus niet juist te zijn en heb dus ook niet op de korting aangestuurd. Kreeg overigens wel 10 euro tegoedbon aangeboden nadat ik had aangeven dat ik de gang van zaken niet netjes vond op deze manier. LToch nog een soort van compensatie dan maar Hahaha.

Voor nu gewoon afwachten tot de nieuwe drone komt. Hopelijk snel!

Mocht iemand dus nog een foto/video hebben van hoe de gimbal vast zit, graag! Ben benieuwd hoe het hoort te zitten.

Dit product kwan overigens uit Polen begreep ik van de klantenservice.

• Camiel
Vond de foto niet helemaal duidelijk van de gimbal. Zal morgen even proberen de mijne op de foto te zetten.

• ramrodwillem
  • Nu online
Vreemd dat Amazon dit verstuurd ..., ik heb dan geluk gehad denk ik , vrij snel geleverd en 100% nieuw, afgelopen weekend mee gevlogen gimbal ook ok

• qless
Mars Warrior schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Tja, waar is de tijd gebleven dat je met een Phantom 2 bijna de 3.5km kon aantikken, met een gemodde Mavic Pro de 2.5km, en een gemodde Mavic Pro Platinum met grotere batterij zelfs de 8km ;w
Knap dat het kon, maar het heeft nooit gemogen.
Paar jaar geleden mocht je in Frankrijk nog 300 meter, dat heb ik toen eens gedaan met een Phantom 2. Maar het beeld wat je dan ziet is minder mooi dan een flink stuk lager, alles wordt al platter.

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:07
Downstar2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Oke, ik ben benieuwd. Zal morgen eens kijken.
Hier verder geen plastic seal om de verpakking namelijk.

Edit: toch niet kunnen wachten en al even geopend, maar dit is geen nieuwe drone.

Er zit smerigheid aan de 'pootjes' kaartjes van de tassen zijn er al af. Krasjes/gebruikers op de controller.

Gimballbeschermer zat vast aan het zakje geplakt waar hij in zat en heb zelfs het idee dat de gimbal niet goed vast zit. Lijkt aan 1 kant gewoon los te zitten..

Wellicht kunnen jullie zeggen of dit er normaal uit ziet?
Ik heb het idee namelijk dat aan de rechterkant en soort klemmetje zit die je aan de linkerkant vast ziet zitten. Rechts staat de andere kant op ipv klem het grijze gedeelte in het midden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder dus ook nog niet eens aangezet om te kijken naar de vlieguren. Zojuist contact gehad met amazon en ze geven aan dat ze het raar vinden dat de drone een retourproduct zou zijn aangezien ze die aanbieden als warehouse deal. Deze gaat terug en er komt een nieuw vervangend exemplaar terug. Helaas verwachte levertijd wel weer 5 maart....
Waardeloos πŸ˜…
Schandalig.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Houden we er rekening mee dat het nog steeds niet de bedoeling is om hier te bespreken hoe je je drone op manieren kan gebruiken die de wetgever liever niet ziet? Dank :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Over het negeren van NFZ: NFZ boven steden hebben niet altijd te maken met de aanwezigheid van laagvliegend verkeer van en naar vliegvelden maar bijvoorbeeld ook met ambulancevluchten met traumaheli's enzo. Gewoon niet doen dus.

SnoeiKoei schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:21:
Over het negeren van NFZ: NFZ boven steden hebben niet altijd te maken met de aanwezigheid van laagvliegend verkeer van en naar vliegvelden maar bijvoorbeeld ook met ambulancevluchten met traumaheli's enzo. Gewoon niet doen dus.
Ik snap de frustratie/discussie over No Fly Zones wel. Deze zones zijn ingericht m.b.t. vliegtuigen en zijn eigenlijk (naar mijn mening) niet geschikt voor drones. Vliegtuigen (helicopters uitgesloten) zitten al snel boven de 500m, dus die zijn alleen heel dicht bij landingsbanen onder de 120 meter te vinden. Dat je daar niet mag vliegen (b.v. in straal van 3km rond een vliegveld) is heel begrijpelijk!

Als je kijkt naar de groottes van de No Fly Zones (b.v. die van Eindhoven e.o.), dan slaat dit nergens op naar mijn mening. Er zijn genoeg gebieden binnen deze No Fly Zones (b.v. aan de rand) waar wel veilig gevlogen kan worden met drones. Maar het mag niet!

Hopelijk gaan deze ouderwetse zones nog op de schop. Er wordt iig naar gekeken, maar ik heb weinig hoop op verbetering.

En nu weer discussiΓ«ren over de Mini 2 }:O .

• Downstar2
Camiel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:12:
Vond de foto niet helemaal duidelijk van de gimbal. Zal morgen even proberen de mijne op de foto te zetten.
Ja erg slordig. Volgens amazon mag dit dus niet gebeuren. Maar zoals eerder aangegeven heeft op pepper waar ik de deal zag ook iemand een gebruikte gekregen. Die heeft het afgedaan met 20 procent korting dus.

Heb overigens wel nu een update van verwachte verzending gekregen. Die is vervroegd naar 27 februari gelukkig.
Camiel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:12:
Sorry, gisteravond in het donker wat lastig natuurlijk om te focussen op een donker gedeelte in de gimbal. Ik heb gisteren zelf nog wat YouTube Fix filmpjes gekeken van de gimbal om te zien hoe het vast hoort te zitten. Daar zie je dat er 4 rubber bandjes op 4 punten horen vast te zitten. 2 z'n de bovenkant in de case zelf en 2 aan de onderkant die je kunt zien zonder de drone volledig open te maken.

Hier zie je bijvoorbeeld wel uit het filmpje hoe het eruit ziet bij 1 die los is geschoten is van binnen.

Bij mij beneden leek het dus al los te liggen en bij nadere inspectie is dat ook zo. Aan de linkerkant zie je dat hij netjes door het frame steekt, terwijl hij aan de rechterkant los ligt. Wellicht is het een kwestie van er weer doorheen drukken met een pincet, maar ook aan de linker bovenkant heb ik het idee dat het rubberstoppertje niet meer in het frame gehaakt is. Daardoor moet heel de drone open en verlies je garantie en dat wil je met een nieuw bestelde drone natuurlijk niet πŸ˜‚

• Camiel
Downstar2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
[...]

[...]

Ja erg slordig. Volgens amazon mag dit dus niet gebeuren. Maar zoals eerder aangegeven heeft op pepper waar ik de deal zag ook iemand een gebruikte gekregen. Die heeft het afgedaan met 20 procent korting dus.

Heb overigens wel nu een update van verwachte verzending gekregen. Die is vervroegd naar 27 februari gelukkig.

[...]

Sorry gisteravond in het donker wat lastig natuurlijk om te focussen op een donker gedeelte in de gimbal. Ik heb gisteren zelf nog wat YouTube Fix filmpjes gekeken van de gimbal om te zien hoe het vast hoort te zitten. Daar zie je dat er 4 rubber bandjes op 4 punten horen vast te zitten. 2 z'n de bovenkant in de case zelf en 2 aan de onderkant die je kunt zien zonder de drone volledig open te maken.

Hier zie je bijvoorbeeld wel uit het filmpje hoe het eruit ziet bij 1 die los is geschoten is van binnen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mij beneden leek het dus al los te liggen en bij nadere inspectie is dat ook zo. Aan de linkerkant zie je dat hij netjes door het frame steekt, terwijl hij aan de rechterkant los ligt. Wellicht is het een kwestie van er weer doorheen drukken met een pincet, maar ook aan de linker bovenkant heb ik het idee dat het rubberstoppertje niet meer in het frame gehaakt is. Daardoor moet heel de drone open en verlies je garantie en dat wil je met een nieuw bestelde drone natuurlijk niet πŸ˜‚

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt daar wel een filmpje te pakken van de mini 1.
Maar er klopt niks van in ieder geval. Heb hier even gekeken en bij jou staan er dingen bol die bij mij recht zijn.

• Downstar2
Camiel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Je hebt daar wel een filmpje te pakken van de mini 1.
Maar er klopt niks van in ieder geval. Heb hier even gekeken en bij jou staan er dingen bol die bij mij recht zijn. [Afbeelding]
Klopt, voor de mini 2 vond ik niet zoveel om even aan te tonen wat er niet goed lijkt. Maar goed ook bij de mini 2 horen de rubbers in het frame te zitten en dat is niet het geval. Bij mijn versie lijkt de rubber van de rechterkant zelfs naar de verkeerde kant te wijzen :')..

Nouja, thanks voor jullie hulp!
Ik wacht op mij nieuwe!

[Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 24-02-2021 10:34]

• Furfoot
SpeedingWilly schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Ik snap de frustratie/discussie over No Fly Zones wel. Deze zones zijn ingericht m.b.t. vliegtuigen en zijn eigenlijk (naar mijn mening) niet geschikt voor drones. Vliegtuigen (helicopters uitgesloten) zitten al snel boven de 500m, dus die zijn alleen heel dicht bij landingsbanen onder de 120 meter te vinden. Dat je daar niet mag vliegen (b.v. in straal van 3km rond een vliegveld) is heel begrijpelijk!

Als je kijkt naar de groottes van de No Fly Zones (b.v. die van Eindhoven e.o.), dan slaat dit nergens op naar mijn mening. Er zijn genoeg gebieden binnen deze No Fly Zones (b.v. aan de rand) waar wel veilig gevlogen kan worden met drones. Maar het mag niet!

Hopelijk gaan deze ouderwetse zones nog op de schop. Er wordt iig naar gekeken, maar ik heb weinig hoop op verbetering.

En nu weer discussiΓ«ren over de Mini 2 }:O .
Eindhoven is dus ook gedeeltelijk militair luchtruim met laagvliegroutes (volkel) dus wel begrijpelijk dat je daar niet met je drone mag vliegen.

Instagram

Furfoot schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:41:
[...]
Eindhoven is dus ook gedeeltelijk militair luchtruim met laagvliegroutes (volkel) dus wel begrijpelijk dat je daar niet met je drone mag vliegen.
In Valkenswaard komen echt geen militaire vliegtuigen over.

• Fireball86
Zelf woon ik in Twente en mag ik boven mijn dorp gewoon vliegen. Maar ik vind het zo gek hoe groot de no fly zone is rondom luchthaven Twente. Ik hoop inderdaad dat ze nog eens kritisch gaan kjjken. Zeker met die 120 meter maximale hoogte die ik met de mini 2 mag vliegen. Alsof ik dan midden in Hengelo een Boeing tegen ga komen... 8)7

• ben_jamin
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-05 16:54
Ik heb altijd het gevoel dat de kwaliteit van de camera soms wat tegenvalt als ik iets film met veel bomen in.
Heeft dat een reden, cameraspecialisten? Is het door de kleuren van de takken dat ik die indruk krijg?
Geupdate van de Mavic Mini naar de Mini 2 maar krijg nog steeds dat gevoel.

Wel serieus stuk gemakkelijker en beter syncen met die occusync zeg!
ben_jamin schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:55:
Ik heb altijd het gevoel dat de kwaliteit van de camera soms wat tegenvalt als ik iets film met veel bomen in.
Heeft dat een reden, cameraspecialisten? Is het door de kleuren van de takken dat ik die indruk krijg?
Geupdate van de Mavic Mini naar de Mini 2 maar krijg nog steeds dat gevoel.

Wel serieus stuk gemakkelijker en beter syncen met die occusync zeg!
Er zit veel data in het beeld als je beelden schiet waar veel detail in voorkomt (bomen, gras b.v.). De bitrate waarin de beelden worden opgeslagen is 100Mbit/sec (bij de DJI Mini 2) of 60Mbit/sec (bij de DJI Mavic Mini). Dus bij veel detail wordt er gewoon meer informatie uit het beeld gecomprimeerd. Een Mavic Air 2 kan dit weer beter, 1 omdat de bitrate 120mbit/sec is en 2 omdat er ook gekozen kan worden door de efficiΓ«ntere x265 codec.

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

SpeedingWilly schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Ik snap de frustratie/discussie over No Fly Zones wel. Deze zones zijn ingericht m.b.t. vliegtuigen en zijn eigenlijk (naar mijn mening) niet geschikt voor drones. Vliegtuigen (helicopters uitgesloten) zitten al snel boven de 500m, dus die zijn alleen heel dicht bij landingsbanen onder de 120 meter te vinden.
De minimale vlieghoogte van vliegtuigen is in Nederland 500ft (met wat mitsen en maren) dus zo'n 150 meter. In jou aangehaalde situatie zal het dan voornamelijk gaan over sportvliegtuigjes. Maar ook die kunnen erg slecht tegen een drone door hun voorruit.
Die hoop heb ik dan nog wel, haha.

[Voor 10% gewijzigd door Sandyman538 op 24-02-2021 23:40]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Fireball86
De afgelopen week al mooi 2 uur gevlogen met de Mini 2. Mijn eerste drone, maar wat vliegt die makkelijk!
In de dji fly app heb ik 2 video's gemaakt. Maar welke software gebruiken jullie om de video's mee te maken? Ik zou graag iets meer functies willen en mijn laptop gebruiken (windows).

Alvast bedankt voor de reactie(s).

• Kees_B
Fireball86 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:00:
De afgelopen week al mooi 2 uur gevlogen met de Mini 2. Mijn eerste drone, maar wat vliegt die makkelijk!
In de dji fly app heb ik 2 video's gemaakt. Maar welke software gebruiken jullie om de video's mee te maken? Ik zou graag iets meer functies willen en mijn laptop gebruiken (windows).

Alvast bedankt voor de reactie(s).
Ik gebruik zelf Davinci Resolve.
Enorm uitgebreid maar je hoeft niet alles te kennen en te kunnen natuurlijk. Zodra je 1 of 2 tutorial-video's bekijkt weet je de basistools.

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/ (de niet-studio is gratis, de Studio kost geld).

• Fireball86
Thanks, ik ga eens ff kijken! Vandaag heerlijk een uurtje gevlogen weer. Wat een prachtig weer was het vandaag!

• Desam7up
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05-03 11:19
Ik heb vandaag ook vroeger dan verwacht mijn Mini 2 van Amazon geleverd gekregen. Ben benieuwd om hem uit te proberen.

• pc01
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:40
ik vind die no fly zones ook wel lastig. Ik had graag wat opnames van huis in Valkenburg a/d Geul willen maken; maar dit valt vol in de zone van Maastricht Aachen airport (een km of 6 van het vliegveld). Echter een drone opname van het huis zal op zo'n 20 / 30 meter hoogte max gaan ? Tegelijk durf ik het risico voor boetes niet aan; maar qua logica heb ik moeite met het verbod.

• Luc45
  • Nu online
Voor het gevoel zijn de NFZ's erg groot ja, maar wees er van bewust dat ze ook zo ingericht zijn in verband met de risico's. Op 30-40 meter hoogte in de buurt van een vliegveld vliegen met een drone klinkt natuurlijk vrij onschuldig. Als je je echter bedenkt waar zo'n drone kan komen als deze met volle batterij op hol slaat. Die haalt de 6km richting het vliegveld dan echt wel. Als ik er goed over nadenk heb ik er wel begrip voor dat je in zo'n zone allen met speciale ontheffingen en in constante verbinding met de air traffic control daar mag vliegen.

• Downstar2
Hier ook mijn vervangende drone zojuist binnen gekregen!

Gelukkig en geheel gesealde verpakking dit keer. Lijkt me dus ook een nieuwe te gaan!

Pakket was overigens wel gewoon bij ons voor de deur gegooid en heeft een uur voor iedereen voor het grijpen gelegen. :+
Daar maar eens melding van maken bij DHL. Maar goed, blij dat ik nu een goede drone lijk te hebben. _/-\o_

Morgen maar eens mee vliegen.
Is dat registreren bij RDW overigens gelijk geregeld, of moet je nog wachten op zo'n registratienr?

• Luc45
  • Nu online
Downstar2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:24:
Morgen maar eens mee vliegen.
Is dat registreren bij RDW overigens gelijk geregeld, of moet je nog wachten op zo'n registratienr?
Die krijg je direct uit het systeem. Dan hoef je alleen nog je nummer (gedeelte voor het streepje) op je drone aan te brengen.

• Downstar2
Luc45 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Die krijg je direct uit het systeem. Dan hoef je alleen nog je nummer (gedeelte voor het streepje) op je drone aan te brengen.
Kijk aan, niet dat ik daar dan nog op moet wachten.
Morgen lijkt een mooie dag te zijn om eens iets te gaan testen op een mooi open vlak hierachter.

Zal de boel zo eens verder uitpakken en geluk DJI Care refresh proberen te activeren.

• djmelvee
  • Nu online
Heb er ook toch maar eentje gekocht. Welke app is het duidelijkste qua nofly zones? Want heb er nu eentje die geeft rood, groen en blauw aan. Blauw is trouwens na authorization by real name confirmation door DJI in de DJI Fly App, maar hoe doe je je real name confirmation?

• Luc45
  • Nu online
djmelvee schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:31:
Heb er ook toch maar eentje gekocht. Welke app is het duidelijkste qua nofly zones? Want heb er nu eentje die geeft rood, groen en blauw aan. Blauw is trouwens na authorization by real name confirmation door DJI in de DJI Fly App, maar hoe doe je je real name confirmation?
De officiele app is godrone, deze zou ook voor de handhaving gebruikt moeten worden. Aeret is erg goed en wat duidelijker. De no fly zones in de DJI app zijn erg mager en moet je echt niet gebruiken. Vergelijk 'm maar eens met godrone.
Downstar2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Kijk aan, niet dat ik daar dan nog op moet wachten.
Morgen lijkt een mooie dag te zijn om eens iets te gaan testen op een mooi open vlak hierachter.

Zal de boel zo eens verder uitpakken en geluk DJI Care refresh proberen te activeren.
Het is ideaal vliegweer dit weekend, veel plezier! :)

• Downstar2
In de discussie die ik eerder startte nog even te verduidelijken. Rijksoverheid heeft zo te zien de definitie van een speelgoed drone eindelijk op de site gezet;

Speelgoeddrones tot 250 gram

Voor speelgoeddrones die minder dan 250 gram wegen bij het opstijgen, gelden de algemene regels tijdens het vliegen. Maar de piloot:

heeft geen minimumleeftijd nodig voor het besturen van een speelgoeddrone en mag zonder waarnemer vliegen;
hoeft zich niet te registreren bij RDW. U heeft geen exploitantnummer nodig;
hoeft geen kennistest te doen bij een vliegschool of een vliegbewijs te hebben.

Een speelgoed drone is ontworpen en bedoeld voor kinderen jonger dan 14 jaar. De leeftijdsgrens van de drone staat meestal op de verpakking. Als u de drone online aanschaft, dan vindt u de leeftijdsgrens op de productpagina van deze drone.
Downstar2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:35:
Een speelgoed drone is ontworpen en bedoeld voor kinderen jonger dan 14 jaar. De leeftijdsgrens van de drone staat meestal op de verpakking. Als u de drone online aanschaft, dan vindt u de leeftijdsgrens op de productpagina van deze drone.
Dit geeft idd enige verduidelijking. Dus dat houdt in de de DJI Mavic Mini en Mini 2 duidelijk geen speelgoeddrones zijn en dat registratie als drone piloot dus verplicht is.

• Downstar2
SpeedingWilly schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Dit geeft idd enige verduidelijking. Dus dat houdt in de de DJI Mavic Mini en Mini 2 duidelijk geen speelgoeddrones zijn en dat registratie als drone piloot dus verplicht is.
Klopt!
Maar dat was zonder definitie een beetje gokken. Al kon je er wel vanuit gaan inderdaad.

Zojuist mijn eerste vluchten gemaakt op echt een groot braakliggend terrein achter ons huis!
Wat een mooi en stabiel ding!

Bleef hier echt heel goed op zijn plek (vond ook genoeg satellieten). Eind van de middag kwam er ook iets meer wind opzetten maar niks geen problemen!

Zelfs mijn vriendin heeft de drone even kunnen vliegen en prima zelf kunnen opstijgen en landen.

Onderstaande foto's op het hoogste punt gemaakt dat ik nu verantwoord vond. Veel hoger en je kunt hem echt niet meer zien hahah.
Foto's komen uit de cache van mijn telefoon. Weet niet of dit op originele kwaliteit is?
Video's zijn natuurlijk maar beperkt tot 720p.

Panorama opties zijn ook echt een mooie belevenis. *O*

[Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 27-02-2021 17:34]

• qless
Nee orginele foto's en filmpjes staan op de sdkaart, die moet je of eruit halen of via de quicktransfer wifi optie gaan

• Murc1elag0
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:57
Ik heb de dji mini 2 nu ruim 2 maanden. Erg veel plezier mee gehad al! Gebruik hem voornamelijk voor het maken van foto's. Echter vind ik de ruis op foto's onder bepaalde (goede) omstandigheden best wel veel (foto 1 & 2) Hoe ervaren jullie dit? Foto 3 is tot nu toe het best gelukt 😁
Murc1elag0 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:49:
Ik heb de dji mini 2 nu ruim 2 maanden. Erg veel plezier mee gehad al! Gebruik hem voornamelijk voor het maken van foto's. Echter vind ik de ruis op foto's onder bepaalde (goede) omstandigheden best wel veel (foto 1 & 2) Hoe ervaren jullie dit? Foto 3 is tot nu toe het best gelukt 😁
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Iets meer info is wel handig :) . Wat voor iso instellingen heb je gebruikt? Automatisch? Je spreekt over goede omstandigheden. Als ik de foto’s bekijk dan is dat niet het geval. Het was tijdens schemering, en dan komt ruis in foto’s snel tevoorschijn vanwege weinig licht. Het blijft een kleine sensor.

• Murc1elag0
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:57
SpeedingWilly schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:37:
[...]

Iets meer info is wel handig :) . Wat voor iso instellingen heb je gebruikt? Automatisch? Je spreekt over goede omstandigheden. Als ik de foto’s bekijk dan is dat niet het geval. Het was tijdens schemering, en dan komt ruis in foto’s snel tevoorschijn vanwege weinig licht. Het blijft een kleine sensor.
Nee, was snel klaar met automatisch. 1e foto 1/400, F2.8, iso 200. 2e foto 1/100, F2.8, iso 400
Zou het komen door het fixed diafragma van F2.8. Wat ik weet van normale objectieven op een DSLR is dat deze rond F6.3 of F7 het scherpst zijn/waren.
Murc1elag0 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Nee, was snel klaar met automatisch. 1e foto 1/400, F2.8, iso 200. 2e foto 1/100, F2.8, iso 400
Zou het komen door het fixed diafragma van F2.8. Wat ik weet van normale objectieven op een DSLR is dat deze rond F6.3 of F7 het scherpst zijn/waren.
Scherpte heeft niets met ruis te maken. ISO 200 en 400 geven al meer ruis dan ISO 100, en dat is bij donkere omstandigheden tijdens schermer erg snel zichtbaar in (donkere) deel van je foto. Je had de iso op 100 kunnen laten staan, waardoor de ruis iets minder is.

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-06 23:22

Milo.

klik

Vanochtend is mn mini twee keer geland na "overbelasting". De mist was te nat en koud want er zat ijs op de propellers en armen.
Dus twee keer een weiland in om de mini terug te halen, was wel blij dat hij niet boven een sloot besloot af te dalen. Wel erg vervelend.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Luc45
  • Nu online
Wel goed dat de mini het aangeeft. Het schijnt dat drones zo uit de lucht kunnen vallen als er ijsvorming op de props optreed, dan ben je er in dit geval wel goed vanaf gekomen :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:46
Gisteren bij Landgoed Appel gevolgen, nadat ik er een week geleden al gewandeld had zonder drone bij me.. ;)

Twee schrikmomentjes gehad..

- vloog op een meter of 10 boven water en liet 'm daar stilhangen om rond te filmen. Zag ik even later op mijn scherm dat de drone afgezakt was naar nog maar een klein stukje boven het water. Had ik ooit wel gelezen dat da kwam door de sensors, maar nu ook zelf ervaren..
- Ik hou altijd een oog op de batterij en was de drone al weer aan het terugvliegen toen -wederom boven water- de drone aangaf dat de batterij kritiek was en de RTH zou worden ingezet. Stond tussen de bomen en was verplaatst, dus dat was niet handig. Ik probeerde de drone terug te halen, maar kreeg de melding op het scherm niet snel genoeg weg en dus wilde de drone niet dalen. Uiteindelijk lukte om de drone te laten landen, maar schampte wel een paar takjes even daarvoor. Duidelijk user error.. |:(

Maar goed verder wel heerlijk gevlogen! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qless
Ik probeer bij moeilijke landings plekken (tussen bomen door boven water, dan tussen stammen door om te kunnen landen bijvoorbeeld) altijd minstens 40% batterij over te houden, zodat ik in alle rust kan landen... Liever natuurlijk een mooie open plek, maar die zijn er niet altijd.

• Luc45
  • Nu online
Waar hebben jullie de ND filters gekocht? Ik zit even bij ome Ali te kijken, en zie daar naast de NDxx filters ook de NDxxPL variant. Is het beter om de combi met de CPL aan te schaffen?

Daarnaast vraag ik mij af welke waarde de juiste is, natuurlijk krijg je meerdere sterktes, maar hoe weet je welke je het beste kunt gebruiken?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• qless
Belfort van Gent en Sint-Baafskathedraal, 360 panorama gemaakt met de mini 2:

https://kuula.co/post/7Rmv2

@Luc45

CPL geven, mits in de goede richting gedraaid, effecten op de lucht en spiegelende opervlakte. ND filters zijn alleen nodig om de sluitertijd naar beneden te krijgen.

[Voor 39% gewijzigd door qless op 01-03-2021 10:47. Reden: thumbnail]

• Kees_B
qless schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:13:

Dat zijn wel hele gave platen, echt wel een meerwaarde van de mini 2. Mooi plekje ook, enorm fijn dat dit nu kan met de huidige regelgeving.

Ik zal eens een keer proberen om met m'n mini 1 een handmatige pano te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furfoot
ND16 (PGYTECH) zit permanent op mijn mini 2, geeft precies genoeg speel ruimte (2 tot.3 stops) bij daglicht om tot een goede exposure te komen i.c.m. voldoende motion blur. Ook kan de Mini 2 prima foto's maken vanaf 1/15 shutter speed.

Instagram

Acties:
  • +5Henk 'm!

• djmelvee
  • Nu online
Gisteren even snel wat eerste shots gemaakt met de Mini 2. Wat een fijn apparaat! :D Moet nog een hoop leren, maar zie de potentie zeker. Voor de geinteresseerden; locatie is De Eenzame Eik.

ps: Freewell ND filters zijn het populairst zie ik wel, maar welke set pak ik? Bright day, all day of alle 8 :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Downstar2
Even een vraagje wat betreft vliegen.
Ik hou daar nu een beetje de UAV forecast app voor aan (zag ik al tip hier voorbij komen)

Maar ik krijg best vaak meldingen dat het niet goed zo zijn op te vliegen met de DJI mini 2.
Nu kwam ik er achter dat de standaard windstoten melding op 28km/u stond bij mij.
Zover ik weet kan de mini tot 36km/u dus die heb ik in de app verhoogd. Anders soms onnodig de melding dat ik niet zou kunnen vliegen.

Maar ik zie vaak dat hij nu op basis van de satellieten vergrendeling het niet verstandig vind om te vliegen. Volgens de app moet ik er minimaal 12 hebben.

Maar in de settings zag ik dat de optie voor glonass wel aan stond, maar galileo niet.
Als ik die aan zet zie ik dat hij van 10 naar 17 gaat en dan kan ik dus op veel tijden meer verantwoord vliegen volgens de app.

Zover ik op de DJI site zie heeft de mini 2 alle systemen aan boord. Dus ik zou dus de optie in de app kunnen aanzetten toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qless
@Downstar2 Ja, de mini pakt ook galileo, waardoor je al heel snel over de 20 zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Downstar2
qless schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
@Downstar2 Ja, de mini pakt ook galileo, waardoor je al heel snel over de 20 zit.
Wat een snel antwoord. Super!
Dan zet ik die optie aan.
Het leek mij namelijk nu prima weer om zo even een rondje te maken, zonnig, niet te veel wind, maar werd toch huiverig wat betreft het aantal satellieten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Furfoot
Downstar2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Wat een snel antwoord. Super!
Dan zet ik die optie aan.
Het leek mij namelijk nu prima weer om zo even een rondje te maken, zonnig, niet te veel wind, maar werd toch huiverig wat betreft het aantal satellieten.
Advies is om ook de hoogte van de windmeting in te stellen want hoe hoger hoe meer wind.

Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Downstar2
Furfoot schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Advies is om ook de hoogte van de windmeting in te stellen want hoe hoger hoe meer wind.
Ah, dat is ook een goede. Thanks!
Zie inderdaad in de app dat hij nu vanaf de grond meet, op 100 meter hoogte momenteel inderdaad gelijk 3 KM/u meer ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ook de knoop doorgehakt en een Mini 2 gehaald! WΓ‘t een waanzinnig stukje techniek in zo'n klein formaat. Stickertje met RDW-nummer erop, even flink verdiept in alle do's en dont's en vliegen maar:

Overigens al spannend momentje meegemaakt: dalen werkte niet meer in (dichte) mist doordat de sensor onder de mist aanziet voor de grond. Gelukkig werkte het 'automatisch landen' (stick down) wel uiteindelijk goed, alleen dan duurt 50 meter erg lang hoor. :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• qless
Zalig toestel die mini 2.

Met andere drone had ik deze foto's niet kunnen maken...

[Voor 26% gewijzigd door qless op 03-03-2021 09:37]

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:53

RBH

Wazzup?

Even gewacht nog of er nog aanbiedingen kwamen, maar toch maar via DJI.com een MINI 2 besteld met 5% korting. Direct inclusief geheugenkaartje en 1-year DJI refresh. Mooi verjaardagscadeautje. :)

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
qless schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:13:

[Afbeelding]

@Luc45

CPL geven, mits in de goede richting gedraaid, effecten op de lucht en spiegelende opervlakte. ND filters zijn alleen nodig om de sluitertijd naar beneden te krijgen.
Waar maak je die mee?
Ik kan wel 360 graden foto’s maken met de mini2, maar ik krijg ze niet gestitched.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• qless
@rimave Ik stitch de raw foto's met PTGui.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:12

• SpikeHome
  • Laatst online: 21:09

SpikeHome

2400wp en 2750wp

ja gezien, op youtube al review gezien.
gaaf ding 0 tot 100 2sec:)
10km reikwijdte versie 3 ocusync

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• rimave
Ja, die filmpjes op youtube zijn echt vet, maar het is een dure hobby als hij crashed.
Die airbrake is gaaf. Dat ding komt echt in een paar meter tot stilstand als je de emergency brake indrukt.

De Mini2 zou de Goggles ook gaan ondersteunen meende ik, dus dan heb je een beetje hetzelfde.
Vervelende is wel dat er altijd een spotter met je mee moet. Je mag niet solo vliegen met zo’n bril op. Iemand naast je moet de drone in het zicht houden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

rimave schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:22:
[...]
De Mini2 zou de Goggles ook gaan ondersteunen meende ik, dus dan heb je een beetje hetzelfde.
Daar geloof ik helemaal niets van! Daar durf ik wel een weddenschap op af te sluiten. }:O

En hetzelfde heb je dan helemaal niet. Een Mini vliegen (met goggles) heeft echt niets met FPV vliegen te maken.

[Voor 31% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-03-2021 19:52]

• rimave
SpeedingWilly schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Daar geloof ik helemaal niets van! Daar durf ik wel een weddenschap op af te sluiten. }:O

En hetzelfde heb je dan helemaal niet. Een Mini vliegen (met goggles) heeft echt niets met FPV vliegen te maken.
Ik zeg toch een beetje. En ik doel alleen op het vliegen met een bril.
Ik weet ook wel dat dat niet in de buurt van FPV komt.
Ben ook geen totale n00b op drone gebied.

• djmelvee
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:51:
[...]
Een Mini vliegen (met goggles) heeft echt niets met FPV vliegen te maken.
Er zit een FPV modus op :+
Ja, dat houdt in dat de horizontale as van de gimbal niet meer gestabiliseerd wordt. Heeft helemaal niets met fpv te maken.

De Mini 2 heeft een firmware update:

What’s New?
2021.03.04 v01.02.0300 v02.00.1200 v1.3.0
v1.3.0
β€’ Added ability to control orientation of aircraft when flying forward during RTH.
β€’ Fixed rare issue: aircraft drifted during flight.
β€’ Fixed rare issue: gimbal vibrated when aircraft descended during RTH.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:46
@SpeedingWilly Hoe zijn je ervaringen met de Sunnylife filters ondertussen? Kan je de ND filters gewoon gebruiken met foto's maken?

Gebruik je de CPL en de multicoated UV variant uit dit setje wel eens of zijn die nutteloos. Heb een review gezien van de CPL en daarin presteert hij niet zo goed. Zeker aangezien een CPL (dit is een non circulair) eigenlijk constant bijstelling nodig heeft en dat gaat niet als de drone in de lucht hangt.. ;)

Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True