Mmm ik zie ook net deze
https://droneshop.nl/pgytech-fotografie-handschoenen
https://droneshop.nl/pgytech-fotografie-handschoenen
[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 21-03-2025 12:10 ]
Je moet de M30T es proberen; zalig om mee te vliegen.qless schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:53:
Had ik al gezegd dat de air3s een beest van een drone is? Met windkracht 4, windstoten tot 48 km per uur gewoon een bruikbaar sphere panorama kunnen schieten.., zalig, en stuk minder werk dan met de mini 4 dan nog te moeten proberen om alle stitch errrors eruit te editten.
Graag, lijkt me tofskank schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:18:
[...]
Je moet de M30T es proberen; zalig om mee te vliegen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Deze staat nog steeds kostenloos open. Lijkt erop dat dat tenminste nog 3 maanden zo zal zijn.EXCalibur_EeK schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:36:
Beetje offtopic maar voor wie het A1/A3 certificaat kosteloos wil halen, kan dit hier doen (weet niet voor hoe lang dit nog actief en kosteloos is).
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Je kunt geloof ik kiezen tussen automatisch en handmatig kalibreren. Ik deed handmatig met de Mini 2, dat werkte beter.edjedan schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:06:
Ik vlieg nog maar sinds een paar maanden met een DJI Mini 4K. Het valt mij in filmpjes en foto's op dat de horizon scheef is. Ik heb de gimbal gekalibreerd. Zou dat de oplossing moeten zijn? Of kan ik nog meer doen? Zie afbeelding.
[Afbeelding]
Arriving Somewhere but not here....
Goed inlezen omtrent de regels. Kan me voorstellen dat de overheid van Noorwegen bepaalde regels hierover heeft opgesteld. Iets zegt me dat je niet de eerste bent die hier wil vliegen.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:32:
Ik ga van de zomer in Noorwegen in het fjordengebied op vakantie en mijn Mini 4 Pro gaat uiteraard mee. Zijn er hier mensen die al eens met een Drone gevlogen hebben in dat gebied en zijn er dingen waar je op moet letten of alert op moet zijn?
Ik kan me namelijk voorstellen dat daar verraderlijke winden zouden kunnen zijn, dus ik zal sowieso voorzichtig zijn...
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat heb ik gedaan, ik heb me ook aangemeld bij de Noorse NSA. Het gaat mij meer om de praktijk en dan met name de weersomstandigheden .TheKerremenke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:37:
[...]
Goed inlezen omtrent de regels. Kan me voorstellen dat de overheid van Noorwegen bepaalde regels hierover heeft opgesteld. Iets zegt me dat je niet de eerste bent die hier wil vliegen.
[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 09-04-2025 20:26 ]
youtube.com/@hisrep
Sommige apps, bijvoorbeeld Dronecast geven ook aan waar wel/niet gevlogen mag worden in de natuur/bij vliegvelden/steden/etc.DeNachtwacht schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:03:
Het gevolg is dat je gezeur kan krijgen. Je mag zonder een certificaat of training vliegen, maar je drone moet wel gerestistreerd staan bij de RDW. Dat nummer is min of meer jouw 'rijbewijsnummer' dat je op al je drones plakt. Daarna mag je in het open gebied vliegen, maar het is wel aan te raden even uit te zoeken hoe het in Noorwegen precies zit.
Inkoppertjes zijn natuurlijk dat vliegen boven havens, vliegtuigen, gevangenissenen grote industrie overal verboden zijn, en je buiten de bebouwde kom met een drone van 250 gram vaak wel kan vliegen. Maar er zijn wel degelijk verschillen om op te blijven letten, boven natuurgebieden vliegen is in Nederland bijvoorbeeld niet toegestaan (zie de GoDrone app), in een land als Frankrijk bijvoorbeeld is vliegen boven huizen sowieso verboden terwijl dat hier weer wel mag.
Dit linkje vind ik zelf erg handig: https://www.fdr1.be/dronekaarten-voor-europa
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let er wel op dat het exploitant nummer uit 2 delen bestaat. De tekens achter het streepje moet je niet op het labeltje zetten. Dat is een soort van unieke identifier. De reden ervan is mij niet helemaal duidelijk, maar ik zag laatst dat iemand de hele reeks, dus ook de tekens achter het streepje, op zijn drone had geplaktGonadan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:35:
In een soort van opwelling ben ik ook ineens drone eigenaar geworden. Ik heb er wel vaker naar gekregen maar vond het snel vrij duur worden, naar toch blijft het een interessante uitbreiding van de fotografie hobby.
Een bekende wilde van zijn mini 3 pro fly more setje af en toen ging ik voor de bijl. Een mooie set om eens mee te experimenteren denk ik.
Alle regelgeving heb ik gelezen, lokale kaarten bestudeerd, exploitantnummer is in bezit, labelprinter ligt klaar en beginners video zitten kijken. Ik ben er wel klaar voor denk ik, nu nog dat pakketje binnen krijgen.
Klopt ja, dat staat ook vrij duidelijk in de instructies. Waarschijnlijk kan je bepaalde dingen niet zonder die extra karakters, bijvoorbeeld dat het bij een controle gevraagd wordt ter verificatie maar dat anderen het niet zo kunnen overnemen van je drone._Eend_ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:48:
Let er wel op dat het exploitant nummer uit 2 delen bestaat. De tekens achter het streepje moet je niet op het labeltje zetten. Dat is een soort van unieke identifier. De reden ervan is mij niet helemaal duidelijk, maar ik zag laatst dat iemand de hele reeks, dus ook de tekens achter het streepje, op zijn drone had geplakt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja.. Maar je kunt het ook zo tevoorschijn toveren op de rdw site.Gonadan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:04:
[...]
Klopt ja, dat staat ook vrij duidelijk in de instructies. Waarschijnlijk kan je bepaalde dingen niet zonder die extra karakters, bijvoorbeeld dat het bij een controle gevraagd wordt ter verificatie maar dat anderen het niet zo kunnen overnemen van je drone.
Als je een login hebt kan je hem zien, maar je kunt toch niet zomaar op basis van de gedeeltelijke code de gehele opvragen?_Eend_ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:52:
Ja.. Maar je kunt het ook zo tevoorschijn toveren op de rdw site.
Wel een goede reminder voor mezelf, even kijken waar ik die code had opgeslagen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, dat kan vziw niet nee. Ik bedoelde eigenlijk dat je hem zelf zo kan opzoeken op de site.Gonadan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:00:
[...]
Als je een login hebt kan je hem zien, maar je kunt toch niet zomaar op basis van de gedeeltelijke code de gehele opvragen?
[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-04-2025 10:35 ]
youtube.com/@hisrep
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is uniforme regelgeving, maar het werkt toch overal soms nét weer anders. Idd is in sommige landen boven huizen vliegen sowieso verboden, maar ook werkt het systeem met toegestane gebieden bijvoorbeeld weer anders. In sommige landen is bijv rood dat je er nooit mag vliegen, in andere landen kun je ook daar nog steeds toestemming vragen en is er dus nog wel een mogelijkheid. In sommige landen moet je in die portal eerst weer een licentie betalen (bijv een tientje om een maand te mogen vliegen). Wat het ook complex maakt is dat die uniforme regels die toch niet helemaal uniform zijn op 1 januari 2024 zijn ingegaan, maar als je naar lokale regels / uitzonderingen zoekt, je vaak ook weer gedateerde informatie online vindt die soms wel, maar soms ook niet meer actueel is. En als kers op de taart weten agenten vaak de regels ook helemaal niet goed, zo had ik vorig jaar van Agent 1 toestemming om wel even rondom de fontein in Genève te vliegen, maar kwam ik er vervolgens bij het politiebureautje aan het water achter dat dat ten strengste verboden is. Logisch natuurlijk, want vliegveld in de buurt. Gelukkig zonder boete o.i.d. goed gekomen, maar het is niet de enige keer dat ik tegen onwetendheid van politie ben aangelopen, dus zelf goed op de hoogte zijn is echt belangrijk.Gonadan schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:29:
@DeNachtwacht wat maakt dat je in het buitenland meer op moet passen? Ook daar heb je toch gewoon lokale regelgeving en kaarten waar je je aan moet houden?
Zo weet ik alvast dat je in Frankrijk feitelijk niet boven de bebouwde kom mag, dus dan braaf van wegblijven en het zal allemaal wel los lopen lijkt me?
[ Voor 43% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-04-2025 16:51 ]
youtube.com/@hisrep
Zeiss Distagon 21 f/2.8
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
NS FC: SW 2742 0448 8213
Gezien de specs had ik er wel meer van verwacht.Greatsword schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 04:35:
De Mavic 4 Pro kan elk moment uit komen.
Lijkt een aardige upgrade te worden
https://dronedj.com/2025/...pro-leaks-specs-revealed/
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq