Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:11

ManiacsHouse

Scheisse!

gday schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:56:
Over wind gesproken, wat is in de praktijk het verschil in windgevoeligheid tussen een Mini 4 Pro en een Air 3(S)? Als ik naar de specs kijk van DJI ontlopen de getallen voor 'Max Wind Speed Resistance' elkaar niet zoveel, want dat is respectievelijk 10,7 ms versus 12 m/s, maar ik begrijp dat er in werkelijkheid een groter verschil tussen zit? Ik (als nieuwbakken en redelijk onervaren dronevlieger) word met mijn Mini 4 Pro namelijk wel wat zenuwachtig van wat wind, waardoor ik op momenten dat ik graag zou willen vliegen toch maar liever aan de grond blijf.
Zit theoretisch toch een windkracht verschil in :)

Mijn ervaring met deze 2 is dat de Air 3 toch echt een stuk steviger en stabieler in de lucht hangt en stuk minder last heeft van wind(vlagen) Het blijft opletten geblazen :+ en gevoelsmatig wat je nog safe lijkt/voelt om te vliegen. En dat merk je gauw genoeg... Als Air 3 een zwieper krijgt en/of veel herrie gaat maken om überhaupt weerstand te geven tegen wind dan vind ik het prima en ga meteen uit de lucht. En geen honderden meters afstand afleggen. Je schijt in je broek als ding tergend langzaam terugkomt tegen wind in en heen een weer gaat door de wind... Maar wellicht ben ik te voorzichtig :)

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-12-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over wind gesproken, wat is in de praktijk het verschil in windgevoeligheid tussen een Mini 4 Pro en een Air 3(S)? Als ik naar de specs kijk van DJI ontlopen de getallen voor 'Max Wind Speed Resistance' elkaar niet zoveel, want dat is respectievelijk 10,7 ms versus 12 m/s, maar ik begrijp dat er in werkelijkheid een groter verschil tussen zit? Ik (als nieuwbakken en redelijk onervaren dronevlieger) word met mijn Mini 4 Pro namelijk wel wat zenuwachtig van wat wind, waardoor ik op momenten dat ik graag zou willen vliegen toch maar liever aan de grond blijf.
In de praktijk een wereld van verschil, en op papier (specs) idd niet zo groot.

Een mini drone is echt niet te vergelijken qua windgevoeligheid met een Air 3(S) of Mavic 2/3 serie. Dag en nacht verschil, en ik spreek uit ervaring!

Wat al meteen duidelijk is dat bij heel veel wind en de drone in sport mode er al een groot verschil is van zo'n 15km/uur. Als je vaak met wat meer wind wilt vliegen dan zou ik het wel weten....

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bedankt voor de input, @SpeedingWilly en @ManiacsHouse! Ik ga er nog even over nadenken dan, aangezien ik mijn Mini 4 Pro nog in mag ruilen. Voor een Air 3 moet ik natuurlijk wel een vliegbewijs halen maar dat vind ik geen probleem. De kerstvakantie komt er toch aan dus dan heb ik wat te doen. :P

Ik heb begrepen dat DJI ook een refund doet voor DJI Care Refresh, als je een proof of return kunt overleggen dus dat mag ook geen belemmering zijn.

Het enige dat me nog niet duidelijk is, is of de Air 3 wel geschikt is in een stedelijke omgeving. Als ik het goed heb begrepen zijn drones in de C1-klasse wat dat betreft wat meer gebonden aan regelgeving. Zo zie ik een regel dat je niet boven mensen mag vliegen. Moet ik dat interpreteren als hoveren boven een persoon? Als je over een straat vliegt en er loopt toevallig iemand over de stoep terwijl je overvliegt, ben je toch niet meteen in overtreding? Ik zie niet echt een reden om met een C0-drone wél boven mensen te hoveren dus wat is in de praktijk dan het verschil tussen C0 en C1?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gday schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:42:
Het enige dat me nog niet duidelijk is, is of de Air 3 wel geschikt is in een stedelijke omgeving. Als ik het goed heb begrepen zijn drones in de C1-klasse wat dat betreft wat meer gebonden aan regelgeving. Zo zie ik een regel dat je niet boven mensen mag vliegen. Moet ik dat interpreteren als hoveren boven een persoon? Als je over een straat vliegt en er loopt toevallig iemand over de stoep terwijl je overvliegt, ben je toch niet meteen in overtreding? Ik zie niet echt een reden om met een C0-drone wél boven mensen te hoveren dus wat is in de praktijk dan het verschil tussen C0 en C1?
Je mag met een A1 drone boven de 250gr niet boven niet-betrokken personen vliegen, redelijkerwijs te verwachten.

Als je dus door de straat vliegt en er komt ploseling iemand naar buiten, dan moet je zorgen dat je niet boven die persoon gaat/blijft hangen. Een Air 3(S) heeft dus naar mijn mening weinig nadelen t.o.v. een mini drone. Ja, je moet idd A1/A3 halen maar dat is niet zo'n probleem toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01 23:35
Als mijn interpretatie juist is dan mag je met drones die in de gewichtsklasse van 249 gram vallen, boven stedelijke gebieden vliegen zolang je niet boven veel mensen en niet bij evenementen vliegt. Bij andere, zwaardere drones moet je daar ontheffing voor aanvragen. Dit maakt een Mini 3 en 4 Pro toch tot een veelzijdiger drone als je vaak in stedelijk gebied vliegt.
Deze foto's zou ik met een Mavic ed niet gemaakt kunnen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LJgCnc6Gc4KrE7MUWeIVr0Uj3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlzTjHEEAsYuqSA3UOcheVRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbflOEmrIGhbcQrE9JbGgsvXT9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QqOHj509Kv7FX9CGNinkrd5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkXAfbG6CiWI2a65-MLXmnWno7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T2dvpyxM3U9Kff8ejHBYnoH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Malus65 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:27:
Als mijn interpretatie juist is dan mag je met drones die in de gewichtsklasse van 249 gram vallen, boven stedelijke gebieden vliegen zolang je niet boven veel mensen en niet bij evenementen vliegt. Bij andere, zwaardere drones moet je daar ontheffing voor aanvragen. Dit maakt een Mini 3 en 4 Pro toch tot een veelzijdiger drone als je vaak in stedelijk gebied vliegt.
Klopt niet! Het is geen kwestie van ontheffing aanvragen, althans niet in de open categorie.

Er zit niet zo veel verschil tussen een drone van 250-899gram of een mini drone tot 250 gram. Het enige verschil is dat je met een mini drone boven niet betrokken personen mag vliegen, zo lang het geen mensenmenigte is. Met b.v. een Air 3(S) mag je ook niet boven niet betrokken mensen vliegen.

De grootste beperking zijn no-fly-zones (vaak dus stedelijke gebieden), maar dat is hetzelfde voor alle drones in de open categorie. Of het nu een mini drone is of een drone van 24kg, vliegen is daar verboden.

Misschien toch eens A1/A3 halen? Dan weet je precies hoe het zit :). Ik geef ook toe dat de regelgeving niet erg ‘consumenten vriendelijk’ is. Daar kan ik helaas niets aan veranderen…

[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-12-2024 20:17 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou, ik moet nog even wachten om te weten wat ik moet doen met mijn DJI Care Refresh, als ik overga tot ruilen voor een Air 3. Omdat ik Care Refresh niet bij DJI zelf heb gekocht, zegt DJI dat het 'the procedure' is om Coolblue een refund te laten doen. Coolblue zegt echter dat dat niet kan omdat het al geactiveerd is. (Zoals ik het interpreteer van DJI moet de reseller een refund doen, en het daarna met DJI onderling oplossen, maar nogmaals: dit is mijn interpretatie. :) ) Ik heb vervolgens weer contact opgenomen met DJI, en de agent die ik sprak over Care Refresh was hoogst verrast. Ze vroeg me om de communicatie waarin Coolblue dit gezegd heeft en mijn factuur, en heeft dit vervolgens naar eigen zeggen geëscaleerd naar een ander team. Ik hoor binnen 1 tot 2 werkdagen wat mijn opties zijn.

Ondertussen even op zoek gaan naar een aanbieder van een A1/A3-cursus. Iemand aanbevelingen? Ik zie een hoop aanbieders maar geen idee waar ik op moet selecteren. :P

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 19-12-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 02-05 14:00

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Hoe zwaarder de drone hoe minder gevoelig deze is voor wind. 250 gram is natuurlijk niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 02-05 14:00

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Malus65 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige foto's zeg! Zou ik zo op (plexi)glas afdrukken en aan muur hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SpeedingWilly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:43:
[...]

Klopt niet! Het is geen kwestie van ontheffing aanvragen, althans niet in de open categorie.

Er zit niet zo veel verschil tussen een drone van 250-899gram of een mini drone tot 250 gram. Het enige verschil is dat je met een mini drone boven niet betrokken personen mag vliegen, zo lang het geen mensenmenigte is. Met b.v. een Air 3(S) mag je ook niet boven niet betrokken mensen vliegen.

De grootste beperking zijn no-fly-zones (vaak dus stedelijke gebieden), maar dat is hetzelfde voor alle drones in de open categorie. Of het nu een mini drone is of een drone van 24kg, vliegen is daar verboden.

Misschien toch eens A1/A3 halen? Dan weet je precies hoe het zit :). Ik geef ook toe dat de regelgeving niet erg ‘consumenten vriendelijk’ is. Daar kan ik helaas niets aan veranderen…
Sorry, maar volgens mij geef je zelf het antwoord. Ik heb die A1/A3 cursus gedaan en boven bewoond gebied mag je gewoon vliegen met een drone onder de 250 gram. Je mag alleen niet boven mensenmassa's vliegen. Wat natuurlijk weer níet mag, is in verboden gebied vliegen maar dat is in NL toch vooral rondom luchthavens dus vrijwel geheel rotterdam/amsterdam/den haag zijn vanwege de vliegvelden verboden terrein. Maar dat ligt vooral daaraan en niet aan de woonhuizen. Pak gewoon de GoDrone en zie dat je (bijvoorbeeld) in Zuid-Holland boven grote delen van Leiden, Rijnsburg, Katwijk, Alphen aan den Rijn, Gouda, Bodegraven, Woerden gewoon mag vliegen. En dan is idd het ding weer dat je niet boven kleine groepen mensen mag vliegen met drones boven de 250 gram, maar daaronder wel. En @Malus65 heeft daar dus een punt dat in dat soort gebied een drone onder de 250 gram net wat flexibeler/meer toegestaan is.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-12-2024 17:06 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:05:
[...]

Sorry, maar volgens mij geef je zelf het antwoord. Ik heb die A1/A3 cursus gedaan en boven bewoond gebied mag je gewoon vliegen met een drone onder de 250 gram. Je mag alleen niet boven mensenmassa's vliegen. Wat natuurlijk weer níet mag, is in verboden gebied vliegen maar dat is in NL toch vooral rondom luchthavens dus vrijwel geheel rotterdam/amsterdam/den haag zijn vanwege de vliegvelden verboden terrein. Maar dat ligt vooral daaraan en niet aan de woonhuizen. Pak gewoon de GoDrone en zie dat je (bijvoorbeeld) in Zuid-Holland boven grote delen van Leiden, Rijnsburg, Katwijk, Alphen aan den Rijn, Gouda, Bodegraven, Woerden gewoon mag vliegen. En dan is idd het ding weer dat je niet boven kleine groepen mensen mag vliegen met drones boven de 250 gram, maar daaronder wel.
Het ging mij om de zin "...je mag boven bewoond gebied vliegen". Ik dacht dat jij dacht dat dat in heel Nederland dus mag. Maar je bent op de hoogte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, het is allemaal best verwarrend. “Boven” personen is ook redelijk vaag, denk ik? Is dat loodrecht boven personen? Want wat vanaf de grond optisch recht boven je lijkt te hangen, kan in werkelijkheid een meter of 5 ernaast hangen. Of valt dat ook onder ‘boven personen vliegen’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gday schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:30:
Ja, het is allemaal best verwarrend. “Boven” personen is ook redelijk vaag, denk ik? Is dat loodrecht boven personen? Want wat vanaf de grond optisch recht boven je lijkt te hangen, kan in werkelijkheid een meter of 5 ernaast hangen. Of valt dat ook onder ‘boven personen vliegen’?
Er is een hele hoop vaag aan de droneregels... Makkelijker kunnen we het niet maken :?

Ik ken 2 verschillende versies van deze regel:
  1. Recht boven iemand mag niet, maar een meter ernaast is er niet boven dus dat mag;
  2. 1:1 regel toepassen, dus als je 5 meter boven iemand hangt, moet je er ook minstens 5 meter horizontaal vanaf blijven
Ik hou de 1e uitleg aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 15:06

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:06:
[...]

Er is een hele hoop vaag aan de droneregels... Makkelijker kunnen we het niet maken :?

Ik ken 2 verschillende versies van deze regel:
  1. Recht boven iemand mag niet, maar een meter ernaast is er niet boven dus dat mag;
  2. 1:1 regel toepassen, dus als je 5 meter boven iemand hangt, moet je er ook minstens 5 meter horizontaal vanaf blijven
Ik hou de 1e uitleg aan. ;)
Mij lijkt de 2e uitleg logischer en volgens mij werd dit ook zo uitgelegd tijdens mijn A1/A3 cursus.

Maargoed, het is zoals zoveel regeltjes in Droneland: Denk na over mogelijke gevolgen en gebruik je verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:47:
[...]
Mij lijkt de 2e uitleg logischer en volgens mij werd dit ook zo uitgelegd tijdens mijn A1/A3 cursus.
ik weet iig dat de 1:1 regel wordt gebruikt tot het afstand houden van objecten waar je niet overheen mag vliegen, zoals 80km wegen/snelwegen/spoorlijnen ed. Als je dan op 120m hoogte vliegt, moet je ook 120 meter afstand houden. Heeft te maken met de wind als de drone uit de lucht valt. Ik vind persoonlijk dit wat overdreven.

Maar zoals je al aangeeft: 'gebruik je verstand!' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Oef, maar als we die 1:1-uitleg aanhouden is vliegen in een stedelijke omgeving dus ook eigenlijk vrijwel onmogelijk. Als je op 60m vliegt betekent dat dus dat je in een cirkel met een diameter van 120m moet blijven waar 0 mensen zijn? Dat betekent een cirkel met een oppervlakte van 11.000m2 zonder een ziel.

Als ik trouwens kijk naar Aeret zie ik daar bij 80km/u-wegen dat het gebied waar je met A1 niet mag vliegen ongeveer 100m breed is, dus 50m aan weerszijden gemeten vanaf het hart van de weg. Daarvoor wordt dus niet die 1:1-uitleg aangehouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2VlCg0NkMtfhOaTdGvszUeV-_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9a7X0nZvIXSOxlh6Kaz4dkR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7grGJvD7CoXfF1aAgQmHzC8mI1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bv7Xisact4a9wfPO0rIpPtpb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edrIF6101AjFf2ln2kydrw0GAtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d6p0PDGySlnZHpwIQw2brzN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door gday op 21-12-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

gday schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:31:
Oef, maar als we die 1:1-uitleg aanhouden is vliegen in een stedelijke omgeving dus ook eigenlijk vrijwel onmogelijk. Als je op 60m vliegt betekent dat dus dat je in een cirkel met een diameter van 120m moet vliegen waar 0 mensen zijn? Dat betekent een cirkel met een oppervlak van 11.000m2 zonder een ziel.

Als ik trouwens kijk naar Aeret zie ik daar bij 80km/u-wegen dat het gebied waar je met A1 niet mag vliegen ongeveer 100m breed is, dus 50m aan weerszijden gemeten vanaf het hart van de weg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals ik schreef: Gebruik je verstand ;)

Je moet op veilige afstand van mensen, dieren en andere luchtvaartuigen blijven. Dus je kunt best in een niet al te druk gebied vliegen:
* Vlieg niet over een grote groep mensen.
* Houd de drone op veilige afstand van mensen, dieren en andere luchtvaarttuigen.
https://www.rijksoverheid...w-cx-keurmerk-voor-drones

Ik ga dan even uit van een Mini 2, dus een drone zonder Cx label, want dat is wat ik heb, dus:
* Vlieg niet over omstanders.
* Houd de drone op een veilige afstand van mensen, dieren en andere luchtvaartuigen, en zorg voor minstens 150 meter afstand van residentiële, commerciële, industriële en recreatieve gebieden.
Ik zou dat laatste samenvatten als "Vlieg op minstens 150 meter afstand van bebouwing" maargoed. Maar met een Cx label mag het weer wel.

Dit alles in de categorie "Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker"

En veilige afstand is een vaag begrip. Als je strikt de 1:1 regel aanhoud dan kun je vrijwel nergens echt goed vliegen. Ik houd de 1:1 regel aan bij groepen mensen, wat in mijn ogen 5+ mensen bij elkaar is. Ik probeer niet recht boven mensen te vliegen, maar mensen hebben nogal eens de neiging om plots ergens te verschijnen, omdat ze uit een tunneltje, steegje of bos komen. Dan ga ik geen hele rare capriolen uithalen om die 1:1 regel toe te passen. Ik vlieg wel zo snel mogelijk van ze weg als het even kan. Maar ik sta vaak ook wel op een vrij zichtbare plek met een knalblauw/oranje landingpad. Dan is het voor de meeste mensen ook wel duidelijk dat er weer zo'n malloot met een drone aan het spelen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

_Eend_ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:26:
[...]

Zoals ik schreef: Gebruik je verstand ;)

Je moet op veilige afstand van mensen, dieren en andere luchtvaartuigen blijven. Dus je kunt best in een niet al te druk gebied vliegen:
Ja, inmiddels ben ik er wel uit dat het vliegen boven niet-betrokken personen in de praktijk geen probleem zal zijn, maar waar ik nog wel bezorgd om ben is dat je soms toch stiekem opeens een stukje buiten VLOS bent. Ik vraag me af hoe snel je met een Remote ID dan tegen de lamp gaat lopen, aangezien de huidige locatie van de piloot ook uitgezonden wordt. Als je tussen wat bomen of bebouwing zit is het best lastig om binnen VLOS te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
gday schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:58:
[...]
Ik vraag me af hoe snel je met een Remote ID dan tegen de lamp gaat lopen, aangezien de huidige locatie van de piloot ook uitgezonden wordt.
Niet snel, er wordt niet of nauwelijks gehandhaafd.
Het voelt misschien heel spannend om buiten VLOS te vliegen, ik wil het ook zeker niet promoten, vooral omdat jezelf weet dat je iets doet wat niet mag. Maar handhaving en politie lopen/rijden niet aktief rond met een Remote ID scanner.
Als ze al naar je toe komen zal dat waarschijnlijk zijn omdat ze je bezig zien (interesse) of omdat mensen hebben geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou ja, als ik nu (per ongeluk ;) ) buiten VLOS kom voelt dat op zich niet spannend vanwege het gebrek aan Remote ID maar als je die wel moet uitzenden (ik overweeg een Air 3) voelt dat wel spannender, vanwege het gevoel dat er elk moment iemand op je schouder kan tikken. :P

Zo woon ik niet ver van de Gerbrandytoren en heb ik laatst opnamen gemaakt van de kerstlichten die eraan hangen, vanuit de woonwijk die ernaast ligt. Om de hele toren in beeld te krijgen moest ik best ver weg vliegen, zelfs met een wide angle lens. Dan kun eigenlijk die drone bijna niet in VLOS houden, tenzij je alleen foto’s gaat nemen. Ik heb ook begrepen dat VLOS ook in zou houden dat je de oriëntatie van je drone kunt zien. Dan kun je eigenlijk maar enkele tientallen meters ver vliegen.

Hopelijk scheelt het wel dat de Air 3 vergeleken met een Mini 4 Pro iets groter is en ook donkerder is, zodat het makkelijker is om VLOS te behouden …

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 28-12-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-04 23:52
Als je een DJI vliegt zend je al een proprietary remote id uit van DJI zelf, wat o.a. met het drone scan product van DJI opvangt waar de controller en de drone zich bevinden. Laat dit nou net het product zijn wat voor veel handhaving gebruikt wordt. Ze kunnen je sowieso dus makkelijk vinden als het nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Luc45 schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:46:
Als je een DJI vliegt zend je al een proprietary remote id uit van DJI zelf, wat o.a. met het drone scan product van DJI opvangt waar de controller en de drone zich bevinden. Laat dit nou net het product zijn wat voor veel handhaving gebruikt wordt. Ze kunnen je sowieso dus makkelijk vinden als het nodig is ;)
Dit wordt misschien bij evenementen gebruikt, maar zeker niet bij de dagelijkse routine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-04 23:52
M!chel schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:28:
[...]

Dit wordt misschien bij evenementen gebruikt, maar zeker niet bij de dagelijkse routine!
Correct, maar staan ook vast opgesteld in CTR’s (Adam, Rdam etc.), evenementen, gevangenissen (PI Vught o.a.) en locaties zoals de Efteling hebben ze ook. Daarnaast hebben opsporingsinstanties ze ook in mobiele busjes. Zo weten ze jaarlijks bij Airborne op de Ginkelse Heide een aantal mensen staande te houden die het handig vinden om met een drone bij duizenden parachutisten te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Luc45 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:33:
[...]

Correct, maar staan ook vast opgesteld in CTR’s (Adam, Rdam etc.), evenementen, gevangenissen (PI Vught o.a.) en locaties zoals de Efteling hebben ze ook. Daarnaast hebben opsporingsinstanties ze ook in mobiele busjes. Zo weten ze jaarlijks bij Airborne op de Ginkelse Heide een aantal mensen staande te houden die het handig vinden om met een drone bij duizenden parachutisten te vliegen.
Dat bedoel ik met gebruik je verstand. Je hebt als dronevlieger een verantwoordelijkheid, en vanuit die gedachte zou je al moeten weten dat tijdens de Airborne vliegen misschien niet zo'n goed idee is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hoe kijkt men hier eigenlijk aan tegen het verschil in geluidsniveau tussen een Mini 4 Pro en een Air 3? Ik zie en lees er tegenstrijdige dingen over. Wat ik me vooral afvraag is hoe het verschil in ervaren geluidsniveau is, dus niet puur een verschil in dB, en dan met name op hoogte, zoals bijv 10m en 50m ofzo. En dus niet op een meter voor je neus zoals de meeste vergelijkingen gaan want wie vliegt er nou continu op een meter voor jezelf. :P

Ik wil ook niet de hele tijd de aandacht trekken, voor zover dat lukt met een drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gday schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:08:
Hoe kijkt men hier eigenlijk aan tegen het verschil in geluidsniveau tussen een Mini 4 Pro en een Air 3? Ik zie en lees er tegenstrijdige dingen over. Wat ik me vooral afvraag is hoe het verschil in ervaren geluidsniveau is, dus niet puur een verschil in dB, en dan met name op hoogte, zoals bijv 10m en 50m ofzo. En dus niet op een meter voor je neus zoals de meeste vergelijkingen gaan want wie vliegt er nou continu op een meter voor jezelf. :P

Ik wil ook niet de hele tijd de aandacht trekken, voor zover dat lukt met een drone.
Het zijn beide erg stille drones, maar er is wel degelijk een verschil. Met name op wat afstand hoor je de Mini 4 Pro (bijna) niet meer, maar blijf je de Air 3(S) nog wel horen. Verder is het geluid van de Air 3(S) ook veel lager in frequentie, wat over het algemeen wat aangenamer is, maar omdat de Mini 4 Pro zo ontzettend stil is, is dat de fijnere drone qua geluid.

Echter is de Air 3(S) (wat mij betreft) ook zo stil dat dat zeker (voor mij) geen reden is om de Mini 4 Pro boven de Air 3(S) te verkiezen.

Als je veel over bebouwd gebied wilt vliegen zonder de aandacht te trekken, dan is de Mini 4 Pro de fijnere drone om de genoemde reden hierboven. En als je zelf het verschil wilt horen dan is het misschien verstandig om een workshop te volgen }:O (zie signature).

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 31-12-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SpeedingWilly schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:14:
[...]

Het zijn beide erg stille drones, maar er is wel degelijk een verschil. Met name op wat afstand hoor je de Mini 4 Pro (bijna) niet meer, maar blijf je de Air 3(S) nog wel horen. Verder is het geluid van de Air 3(S) ook veel lager in frequentie, wat over het algemeen wat aangenamer is, maar omdat de Mini 4 Pro zo ontzettend stil is, is dat de fijnere drone qua geluid.

Echter is de Air 3(S) (wat mij betreft) ook zo stil dat dat zeker (voor mij) geen reden is om de Mini 4 Pro boven de Air 3(S) te verkiezen.

Als je veel over bebouwd gebied wilt vliegen zonder de aandacht te trekken, dan is de Mini 4 Pro de fijnere drone om de genoemde reden hierboven. En als je zelf het verschil wilt horen dan is het misschien verstandig om een workshop te volgen }:O (zie signature).
Dank je wel voor de info. Een workshop is zeker interessant, maar niet om het verschil te horen want ik heb nog maar een paar dagen om te beslissen. DJI heeft inmiddels groen licht gegeven voor een refund voor Care Refresh van mijn Mini 4 Pro, dus ik kan definitief ruilen voor een Air 3 zonder die €140 aan Care Refresh weg te moeten gooien.

Ik zal zeker ook boven bebouwd gebied willen blijven vliegen, maar ik merk gewoon dat er vaak toch iets te veel wind staat voor de Mini 4 Pro. En tja, je hebt ook minder aan een stille drone op de grond dan aan een minder stille drone in de lucht. :P Mijn verwachting zou ook zijn dat je makkelijker hoger kan vliegen met een Air 3, omdat ie beter stabiel kan blijven met wat wind en omdat je met de 70mm-camera wat makkelijker foto's en opnames maakt van iets verder weg én wellicht ook omdat je VLOS-bereik toch een klein stukje groter wordt vanwege de afmeting en kleur? Als je zo meer afstand kunt creëren is de drone wellicht ook minder storend. Of leg ik dan teveel vertrouwen in de stabilisatie voor die 70mm?

En hoe is het om met een Air 3(S) in de natuur te vliegen? Is het niet juist dán storend om met een luidere drone te vliegen? Ik kan me ook voorstellen dart het dan niet zo lekker is om Active Track te gebruiken, aangezien de drone dan toch iets lager blijft en hoorbaarder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 23:47
SpeedingWilly schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:14:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat "op wat afstand" hetzelfde betekent als "dichterbij iemand anders" ;)

Hoewel het geluid van de Mini 4 Pro zeker niet storend is, is het wel een "afwijkend" geluid ten opzichte van normaal omgevingsgeluid. Er zullen altijd mensen zijn die de lucht afspeuren naar wat er nou weer boven hun hoofd hangt.

De Air 3(S) heeft een tweede (70mm) camera waardoor je op grotere afstand van je onderwerp kunt filmen, wat wel (o.a.) ten koste gaat van je beeldhoek. Ik zou wel eens willen weten of een Air 3(S) op 120m hoogte minder te horen is dan een Mini 4 Pro op pakweg 40m en hoe de opnames zich dan verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen de beste wensen gewenst en een mooi 2025 gewenst met veel drone vlieg kilometers... _/-\o_

Ik kijk uit naar de introductie van de DJI Mavic 4 (al vrees ik dat het een A2 drone gaat worden) en de DJI Flip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SpeedingWilly schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:11:
Iedereen de beste wensen gewenst en een mooi 2025 gewenst met veel drone vlieg kilometers... _/-\o_

Ik kijk uit naar de introductie van de DJI Mavic 4 (al vrees ik dat het een A2 drone gaat worden) en de DJI Flip.
Zijn er al geruchten over wat de nieuwe Mavic 4 Pro gaat krijgen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Zijn er al geruchten over wat de nieuwe Mavic 4 Pro gaat krijgen?
Check YouTube eens. Er is al genoeg uitgelekt, maar het blijft de vraag wat er waar van is uiteraard.

Waaronder een gewicht van 1045 gram, wat denk ik wel correct kan zijn als ik zie hoe de Mavic 4 pro er uit ziet. Oogt iig zwaarder dan de Mavic 3 Pro. Dat zou wat mij betreft wel een teleurstelling zijn, want met A2 drones heb je een grote beperking (30 meter van mensen weg blijven).

[ Voor 32% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-01-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SpeedingWilly schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Check YouTube eens. Er is al genoeg uitgelekt, maar het blijft de vraag wat er waar van is uiteraard.

Waaronder een gewicht van 1045 gram, wat denk ik wel correct kan zijn als ik zie hoe de Mavic 4 pro er uit ziet. Oogt iig zwaarder dan de Mavic 3 Pro. Dat zou wat mij betreft wel een teleurstelling zijn, want met A2 drones heb je een grote beperking (30 meter van mensen weg blijven).
Ingebouwde ND stond hoog op mijn lijst aangezien alleen de main lens variabele Aperture had. Ben ook benieuwd of er een nieuwe Pro controller komt en of die er standaard bij zit want de normale controller vond ik echt een stap terug als je die van de Mini 4 Pro gewend was.

Ook op software gebied valt er nog zoveel winst te halen, denk aan meer opties voor de knoppen zodat je makkelijk kan switchen tussen vooringestelde programma’s, gewoon alle lenzen hetzelfde kleurprofiel zodat je geen gedoe hebt in nabewerking etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik hoop vooral op wat mooie camera upgrades voor de Mini 5 pro, het lijkt zo te zijn dat ergens de komende maanden er best een kans is dat deze uitkomt, of ben ik dan te optimistisch? Ik weet niet of de release cycles bij DJI net als bij bijv. Apple een beetje regelmatig zijn, maar zo ja dan wordt het toch echt wel weer eens tijd :9

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:47:
Ik hoop vooral op wat mooie camera upgrades voor de Mini 5 pro, het lijkt zo te zijn dat ergens de komende maanden er best een kans is dat deze uitkomt, of ben ik dan te optimistisch? Ik weet niet of de release cycles bij DJI net als bij bijv. Apple een beetje regelmatig zijn, maar zo ja dan wordt het toch echt wel weer eens tijd :9
Dan ben je optimistisch denk ik. Ik verwacht de Mini 5 Pro echt niet eerder dan eind van de lente of misschien zelfs eind zomer.

Vernieuwingen voor de nieuwe Mini 5 pro zijn het lastigst omdat er op elke gram bespaart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Oef, ik heb nu ook de Air 3 in huis en ik moet zeggen dat ik nu toch wel neig naar de Mini 4 Pro vanwege het toch wel significant hardere geluid van de Air 3 en het feit dat het hele pakket (Fly More Combo) in totaal 900 gram meer weegt. Een enkele accu van de Air 3 weegt al meer dan een Mini 4 Pro incl accu. :o Ik geloof dat het ~1900 gram versus ~1000 gram was op mijn keukenweegschaal voor beide Fly More Combos. Dat vind ik een fors verschil voor een drone die ik idealiter ook mee zou willen nemen tijdens tripjes tijdens een vakantie, zonder van tevoren te weten of ik er ook echt mee ga vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gday schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:55:
Oef, ik heb nu ook de Air 3 in huis en ik moet zeggen dat ik nu toch wel neig naar de Mini 4 Pro vanwege het toch wel significant hardere geluid van de Air 3 en het feit dat het hele pakket (Fly More Combo) in totaal 900 gram meer weegt. Een enkele accu van de Air 3 weegt al meer dan een Mini 4 Pro incl accu. :o Ik geloof dat het ~1900 gram versus ~1000 gram was op mijn keukenweegschaal voor beide Fly More Combos. Dat vind ik een fors verschil voor een drone die ik idealiter ook mee zou willen nemen tijdens tripjes tijdens een vakantie, zonder van tevoren te weten of ik er ook echt mee ga vliegen.
Ga vandaag maar eens vliegen. Dat weet je wel wat fijner is....

Maar het is een afweging van gewicht tegen windgevoeligheid en het feit dat je 2 camera's hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SpeedingWilly schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Haha ja, de Mini 4 Pro kreeg net een zwieper door een windvlaag waarbij die op een haar na tegen een pergola klapte. :P Dit is zeker geen weer voor de Mini 4 Pro, en diep van binnen wil de geek in mij ook de Air 3 met de 70mm erbij, maar de extra 900 gram voor de FMC en het lawaai vind ik nog steeds lastig te verantwoorden. Als de wind nu nog wat gaat liggen kan ik zo nog wat testen, want vandaag is de allerlaatste dag dat ik de Mini 4 Pro nog kan retourneren. Ik ga er wel vanuit dat het lawaai van de Air 3 mee zal vallen als je de hoogte opzoekt en het echt alleen bij opstijgen is, maar ik durf met dit hondenweer de hoogte niet op te zoeken ivm retourneren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gday schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Haha ja, de Mini 4 Pro kreeg net een zwieper door een windvlaag waarbij die op een haar na tegen een pergola klapte. :P Dit is zeker geen weer voor de Mini 4 Pro, en diep van binnen wil de geek in mij ook de Air 3 met de 70mm erbij, maar de extra 900 gram voor de FMC en het lawaai vind ik nog steeds lastig te verantwoorden. Als de wind nu nog wat gaat liggen kan ik zo nog wat testen, want vandaag is de allerlaatste dag dat ik de Mini 4 Pro nog kan retourneren. Ik ga er wel vanuit dat het lawaai van de Air 3 mee zal vallen als je de hoogte opzoekt en het echt alleen bij opstijgen is, maar ik durf met dit hondenweer de hoogte niet op te zoeken ivm retourneren. |:(
Dus jij koopt een drone, activeert die en die gaat dan retour als die niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SpeedingWilly schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Dus jij koopt een drone, activeert die en die gaat dan retour als die niet bevalt?
Ja, maar ik heb dit zo expliciet afgesproken met de winkel, anders had ik dat ook niet gedaan want ik begrijp de implicaties van een geactiveerde drone. Mijn voorstel was om in de winkel zelf te vergelijken, maar omdat ze vertraging hadden in de communicatie met DJI (vanwege onduidelijkheid over refund Care Refresh) is dit afgesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door gday op 06-01-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gday schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:13:
[...]
Ja, maar ik heb dit zo expliciet afgesproken met de winkel, anders had ik dat ook niet gedaan want ik begrijp de implicaties van een geactiveerde drone. Mijn voorstel was om in de winkel zelf te vergelijken, maar omdat ze vertraging hadden in de communicatie met DJI is dit afgesproken.
Dat is een nette service dan. Suc6 met je beslissing!

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-01-2025 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 15:05

qless

...vraag maar...

SpeedingWilly schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Maar het is een afweging van gewicht tegen windgevoeligheid en het feit dat je 2 camera's hebt.
Ondanks dat volgens specs het verschil in max wind niet zo groot is, is dat het in praktijk wel. Waar met windkracht 4 met stoten tot 48 km/u een mini 4 niet mooi stil kan hangen, blijft mijn air3s wel keurig stil hangen (nou ja, stil genoeg om pano te kunnen maken). Natuurlijk is het gewicht en lawaai wat hoger, maar die extra camera, extra vliegtijd en minder windgevoelig heid wel super.
(Maar ik hou mijn mini 4 pro er wel bij, super handig bij reizen naar lastigere landen)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De DJI flip wordt op 14 januari geïntroduceerd:
https://www.dji.com/nl/teaser

Deze drone zit tussen de DJI Neo en de DJI Mini 4 Pro in en kan interessant zijn voor mensen die wat meer risico's willen nemen met een drone door dicht langs objecten te vliegen. Het is geen echte FPV drone, maar doordat de propellers guards hebben (zoals bij de Neo en Avata serie) kun je meer risico's nemen zonder te crashen.

Geruchten over de specs:

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-01-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:33
weet iemand of er al goggles zijn die compatible zijn met de mavic air 3s? de mavic air 3 word wel ondersteund. Ik vind dat echt raar dat ze de 3s dan weer niet ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harrybeuker schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:56:
weet iemand of er al goggles zijn die compatible zijn met de mavic air 3s? de mavic air 3 word wel ondersteund. Ik vind dat echt raar dat ze de 3s dan weer niet ondersteunen
Dat is een kwestie van tijd. Er zal t.z.t. wel een firmware update komen om de goggles 3 compatible te maken. Ik vind dat het wel lang duurt voordat die update er is. DJI is te druk met al die nieuwe hardware die is uitgebracht de afgelopen maanden :X .

Mijn glazen bol zegt voor eind maart O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:27
SpeedingWilly schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:47:
De DJI flip wordt op 14 januari geïntroduceerd:
https://www.dji.com/nl/teaser

Deze drone zit tussen de DJI Neo en de DJI Mini 4 Pro in en kan interessant zijn voor mensen die wat meer risico's willen nemen met een drone door dicht langs objecten te vliegen. Het is geen echte FPV drone, maar doordat de propellers guards hebben (zoals bij de Neo en Avata serie) kun je meer risico's nemen zonder te crashen.

Geruchten over de specs:
[YouTube: DJI Flip - What NOBODY Is Talking About!]
Voor een reis naar Peru was ik ook de zoektocht gestart naar een drone voor een echte beginner. De DJI Neo stond al bovenaan de lijst om te kopen tot de geruchten over de DJI Flip op gang kwamen. Ik neig toch meer naar de Flip ivm de langere vluchttijd en betere camera tov de Neo. Ik hoop dat ze met een fatsoenlijke combo pack komen qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yo_flow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:26:
[...]
Voor een reis naar Peru was ik ook de zoektocht gestart naar een drone voor een echte beginner. De DJI Neo stond al bovenaan de lijst om te kopen tot de geruchten over de DJI Flip op gang kwamen. Ik neig toch meer naar de Flip ivm de langere vluchttijd en betere camera tov de Neo. Ik hoop dat ze met een fatsoenlijke combo pack komen qua prijs.
Er zijn geruchten dat de prijs rond de 450 euro ligt, maar weet niet of dat voor de fly more combo is of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:24
SpeedingWilly schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Er zijn geruchten dat de prijs rond de 450 euro ligt, maar weet niet of dat voor de fly more combo is of niet?
Als ik de geruchten mag geloven. $ 450,- enkel de unit.

Base drone unit: Approximately $449
RC 2 controller bundle: Around $659
Fly More Combo: Estimated at $799

Bron: https://dronedj.com/2025/...ip-drone-launch-features/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Valt me dan wel weer iets tegen qua kostprijs voor een drone zonder omnidirectional obstacle avoidance. Aan de dure kant, maar zal toch wel weer gekocht worden.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Ik hoef niet perse zo'n controller met scherm, aangezien de Flip ook middels telefoon te bedienen is vind ik een non screen controller meer dan prima. We wachten het af, volgende week meer duidelijkheid, anders enkel de drone en later een goedkopere controller erbij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yo_flow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Ik hoef niet perse zo'n controller met scherm, aangezien de Flip ook middels telefoon te bedienen is vind ik een non screen controller meer dan prima. We wachten het af, volgende week meer duidelijkheid, anders enkel de drone en later een goedkopere controller erbij aanschaffen.
Snap ik, en ik heb al 2 van die controllers, dus die kan ik ook gebruiken voor de flip.

Maar wat DJI dan weer slim doet, is dat de FMC met de extra batterijen niet zonder de controller gekocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Yo_flow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:50:
[...]

Gerucht is een gerucht. We zullen het zien volgende week. 14-01 zou die officieel bekend moeten worden..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De laatste gelekte info over de Flip. In het filmpje is goed te zien hoe de onderkant van de drone eruit ziet en het scharniermechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie (vandaag) met korting de DJI Air 3 wil aanschaffen:
https://www.ibood.com/nl/...accessoires-rc-n2/1195295

719 euro voor de versie met RC-N2 Controller. Dat is 130 euro onder de prijs van andere winkels.

Bij MM (België) nog goedkoper! Zie hieronder.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-01-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g.dw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01 09:58
BIJ MM kan je die bestellen aan 599€
https://www.mediamarkt.be/nl/category/dji-air-3-0611.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ziet eruit als opruiming van de air 3 voorraden, wel apart zo 3 maanden na de intro van de air 3s.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

qless schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:39:
Ziet eruit als opruiming van de air 3 voorraden, wel apart zo 3 maanden na de intro van de air 3s.
Bij Mediamarkt.be is de bezorging over 5 weken, dus dat is wel een aparte voorraad dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Doet MM.be nu ook al aan dropshipping? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zouden ze zelfs zover afgegleden zijn? Na de dubieuze energieverkopers in de gangen te laten, gebruikte artikelen als nieuw te verkopen en prijzen te verhogen vlak voor een kortingsactie?

Ben blij dat ik daar al een tijdje niet meer kom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Krijg net 3 mails van verschillende aanbieders dat de DJI Flip per direct beschikbaar is en meteen leverbaar.

DJI Flip Incl. DJI RC-N3 Controller
Op voorraad
€ 439,00

DJI Flip Incl. DJI RC331 Smart Controller
Op voorraad
€ 639,00

DJI Flip Incl. DJI RC331 Smart Controller - Fly more Combo
Op voorraad
€ 779,00

[ Voor 133% gewijzigd door souljah1h op 14-01-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben erg teleurgesteld in DJI. De Flip is niet echt geweldig wat mij betreft.

Want:
  1. Wind gevoeligheid slecht! mini 4 Pro doet het een stuk beter! Was ook wel te verwachten door het ontwerp
  2. Je kunt de Flip niet als FPV drone vliegen. Dus niet met FPV controller en Goggles
  3. Duur!
Punt 1 en 3 had ik nog wel kunnen overkomen, maar punt 2 niet. Iig niet voor 779 euro (FMC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

souljah1h schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:42:
Krijg net 3 mails van verschillende aanbieders dat de DJI Flip per direct beschikbaar is en meteen leverbaar.

DJI Flip Incl. DJI RC-N3 Controller
Op voorraad
€ 439,00

DJI Flip Incl. DJI RC331 Smart Controller
Op voorraad
€ 639,00

DJI Flip Incl. DJI RC331 Smart Controller - Fly more Combo
Op voorraad
€ 779,00
RC331 = RC2

Prijzen waren wel beetje verwacht zo, tussen Neo en Mini 4 Pro in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

SpeedingWilly schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben erg teleurgesteld in DJI. De Flip is niet echt geweldig wat mij betreft.

Want:
  1. Wind gevoeligheid slecht! mini 4 Pro doet het een stuk beter! Was ook wel te verwachten door het ontwerp
  2. Je kunt de Flip niet als FPV drone vliegen. Dus niet met FPV controller en Goggles
  3. Duur!
Punt 1 en 3 had ik nog wel kunnen overkomen, maar punt 2 niet. Iig niet voor 779 euro (FMC).
Punt 2 zou nog kunnen wijzigen na firmware updates, zo ging dat ook met de Mini 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:02:
[...]
Punt 2 zou nog kunnen wijzigen na firmware updates, zo ging dat ook met de Mini 4.
Dat zou kunnen, maar dat verwacht ik niet. De veel goedkopere Neo had dit wel gelijk tijdens introductie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zien jullie dit nu ook als opvolger van de mini 4? Qua camera is het net even anders maar prima, en nieuw design. Ik hoop eigenlijk toch dat een mini 5 pro gewoon komt? Zeker ivm de windgevoeligheid van de flip inderdaad, daardoor is het direct een stuk minder serieuze drone. Tegelijk kan hij qua camera eigenlijk prima zijn mannetje staan en zie ik DJI op dat punt niet snel een mini 5 pro brengen met verbeteringen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:08:
Zien jullie dit nu ook als opvolger van de mini 4? Qua camera is het net even anders maar prima, en nieuw design. Ik hoop eigenlijk toch dat een mini 5 pro gewoon komt? Zeker ivm de windgevoeligheid van de flip inderdaad, daardoor is het direct een stuk minder serieuze drone. Tegelijk kan hij qua camera eigenlijk prima zijn mannetje staan en zie ik DJI op dat punt niet snel een mini 5 pro brengen met verbeteringen?
Geruchten spreken van een mini 5 pro met lidar. Misschien beter camera?

Groot nadeel van de flip is het ontbreken van zijwaartse sensors/camera’s.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 14-01-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja, heel eerlijk ben ik qua vliegen met mijn Mini 3 al heel tevreden, al die sensoren kosten batterij en maken je helemaal onderaan de streep toch ook gemakzuchtiger.

Snap dat het idd ook wel voordelen heeft, maar mijn ideale drone heeft toch volle innovatie op de camerakwaliteit zitten, de rest is al wel goed genoeg als je voorzichtig bent.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:21:
Mja, heel eerlijk ben ik qua vliegen met mijn Mini 3 al heel tevreden, al die sensoren kosten batterij en maken je helemaal onderaan de streep toch ook gemakzuchtiger.

Snap dat het idd ook wel voordelen heeft, maar mijn ideale drone heeft toch volle innovatie op de camerakwaliteit zitten, de rest is al wel goed genoeg als je voorzichtig bent.
Nogmaals, OA sensoren bieden naast extra bescherming nog iets heel belangrijks: Focus track functies waardoor je als (beginnende) vlieger al hele mooie schokvrije beelden kunt maken zonder jaren lang oefenen.

Maak jij maar eens een draaiende beweging om een onderwerp, terwijl je tegelijkertijd dichterbij en lager gaat vliegen terwijl de je het onderwerp in het midden houdt. Dat is een eitje met een Mini 4 Pro.

Echt een wereld van verschil tussen een Mini 3 en een Mini 3/4 Pro. Maar dat zou je eigenlijk in de praktijk eens moeten ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-01-2025 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja, ik ben dus eigenlijk wel blij dat ik het nu zelf heb leren doen, en nog steeds bijleer qua vliegen. Natuurlijk is vooruitgang ook weer goed maar er is ook een reden dat piloten in een vliegtuig ook niet van de grond gaan met reizigers aan boord tot ze alles ook handmatig kunnen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:43
SpeedingWilly schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:

Want:
  3. Duur!
Zo verschillend kunnen mensen kijken. Punt 2 is voor mij namelijk niet relevant, ook als het erop komt gebruik ik het niet. Maar punt 1 daarentegen vind ik weer heel belangrijk. En het geluid, heb een vergelijking gezien tussen de 4pro en de Flip en die laatste maakt echt een behoorlijk hard snerpend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Currry schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:45:
[...]
Zo verschillend kunnen mensen kijken. Punt 2 is voor mij namelijk niet relevant, ook als het erop komt gebruik ik het niet. Maar punt 1 daarentegen vind ik weer heel belangrijk. En het geluid, heb een vergelijking gezien tussen de 4pro en de Flip en die laatste maakt echt een behoorlijk hard snerpend geluid.
Punt 2 is voor mij relevant omdat ik dat verwacht als ik naar het ontwerp van de drone kijk. Die ducts zijn om veilig vlak langs objecten te vliegen, wat je dus doet met FPV drone. En de flip kun dus met goggles vliegen helaas.

Als dat niet kan, dan vlieg ik liever met de Mini 4 Pro aangezien die drone beter is dan de Flip.

Maar inderdaad heeft iedereen zo zijn eigen motivatie om wel/niet tot aankoop over te gaan. De drie punten die ik noemde vind ik belangrijk, en punt 2 dus een show stopper.

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 15-01-2025 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op YouTube staan wel wat aardige reviews, zo heel slecht is de drone niet, als je puur op zoek bent naar beeldkwaliteit is het zelfs best een scherpe deal, je krijgt bijna de Mini 4 Pro camera tegen de Mini 3 prijs. Maarrrr de windstabiliteit gooit roet in het eten, die zorgt dat bij ook windkracht 3-4 de drone al niet altijd meer stabiel vliegt met als gevolg schokkeriger beeld of ruis in je beeld omdat de camera hiervoor compenseert.

Kortom ik blijf wachten op de Mini 5, maar als je echt een vakantiedrone zoekt en alleen in windstille condities vliegt kan het best een interessante keus zijn. Ook omdat hij toch minder schadegevoelig is. De softwarematige probleempjes die nu nog voorbijkomen met die AI zullen de komende maanden echt nog wel aangescherpt worden met firmwares, dus het kan best een interessante drone zijn voor de meer hobbymatige vlieger.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yo_flow
DeNachtwacht schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:09:
Op YouTube staan wel wat aardige reviews, zo heel slecht is de drone niet, als je puur op zoek bent naar beeldkwaliteit is het zelfs best een scherpe deal, je krijgt bijna de Mini 4 Pro camera tegen de Mini 3 prijs. Maarrrr de windstabiliteit gooit roet in het eten, die zorgt dat bij ook windkracht 3-4 de drone al niet altijd meer stabiel vliegt met als gevolg schokkeriger beeld of ruis in je beeld omdat de camera hiervoor compenseert.

Kortom ik blijf wachten op de Mini 5, maar als je echt een vakantiedrone zoekt en alleen in windstille condities vliegt kan het best een interessante keus zijn. Ook omdat hij toch minder schadegevoelig is. De softwarematige probleempjes die nu nog voorbijkomen met die AI zullen de komende maanden echt nog wel aangescherpt worden met firmwares, dus het kan best een interessante drone zijn voor de meer hobbymatige vlieger.
En daarom uiteindelijk de DJI Flip besteld (Fly More Combo). Komt deze week binnen, ben erg benieuwd aangezien het mijn 1e drone is. AI tracking en camera kwaliteit icm de prijs gaven voor mij de doorslag.

[ Voor 3% gewijzigd door Yo_flow op 16-01-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is een beetje 'hit-and-miss' van DJI met de Flip heb ik het idee.

Wat ik heb opgepikt na het kijken van veel reviews is dat er toch wel wat commentaar is. Zoals al gemeld is de windgevoeligheid niet geweldig, het geluid wat de drone produceert is te veel om zonder last te veroorzaken te vliegen en de Obstacle Avoidance is niet erg goed! Er zijn 3D infrarood TOF (Time of flight) sensoren gebruikt. De range is daar beperkt van (zeker overdag). Eigenlijk dat de Neo het gewoon beter zonder OA sensoren en die kleine drone kan ook nog eens een stuk beter tegens crashen.

Als je een Neo FMC koopt en een Mini 4K FMC dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt dan de Flip! Doe er je voordeel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
SpeedingWilly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:41:
Het is een beetje 'hit-and-miss' van DJI met de Flip heb ik het idee.

Wat ik heb opgepikt na het kijken van veel reviews is dat er toch wel wat commentaar is. Zoals al gemeld is de windgevoeligheid niet geweldig, het geluid wat de drone produceert is te veel om zonder last te veroorzaken te vliegen en de Obstacle Avoidance is niet erg goed! Er zijn 3D infrarood TOF (Time of flight) sensoren gebruikt. De range is daar beperkt van (zeker overdag). Eigenlijk dat de Neo het gewoon beter zonder OA sensoren en die kleine drone kan ook nog eens een stuk beter tegens crashen.

Als je een Neo FMC koopt en een Mini 4K FMC dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt dan de Flip! Doe er je voordeel mee....
Of all-in gaan en een mini 4 pro kopen. Alhoewel ik een review tussen de Flip en 4K momenteel nog mis. Prijstechnisch is die laatste net zo interessant.

Hier wordt de kat nog even uit de boom gekeken. Wil toch pas over een aantal maanden een drone kopen. Dus misschien is dan de 5 pro uit en wordt de 4 pro goedkoper. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Of all-in gaan en een mini 4 pro kopen. Alhoewel ik een review tussen de Flip en 4K momenteel nog mis. Prijstechnisch is die laatste net zo interessant.

Hier wordt de kat nog even uit de boom gekeken. Wil toch pas over een aantal maanden een drone kopen. Dus misschien is dan de 5 pro uit en wordt de 4 pro goedkoper. O-)
Helemaal mee eens! Als je dan toch grofweg 1K stuk wilt slaan op een drone doe het dan goed. De Mini 4 Pro is zo veel beter dan een DJI Flip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Had ik al gezegd dat de air3s een beest van een drone is? Met windkracht 4, windstoten tot 48 km per uur gewoon een bruikbaar sphere panorama kunnen schieten.., zalig, en stuk minder werk dan met de mini 4 dan nog te moeten proberen om alle stitch errrors eruit te editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 14:59
Later dit jaar ga ik op vakantie naar Thailand, voornamelijk zon, zee een strand. Vorig jaar was ik ook daar en toen had ik best wel wat last van schittering in mijn drone beelden. Dus ik wil graag een setje ND filters voor mijn Mini 2. Mijn oog is gevallen op dit setje via Ali Express.

https://nl.aliexpress.com...35.html#nav-specification

Ik zou denk ik willen gaan voor de set van 6 stuks met: MCUV, CPL, ND4, ND8, ND16, ND32

Nu las ik ergens dat je bij hele felle zon en water een ND64 kan gebruiken. Vraag me dus af of deze set voldoende gaat zijn. Of dat ik beter op zoek kan naar wat anders met een ND64 er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@CHRlS ik heb zelf een variabele filterset, voordeel is dat je dan maar 2 filters hebt (1-5 en 5-9) in plaats van 5-6 of zelf meer, meestal gebruik ik gewoon de 1-5, dan hoef je niet steeds te wisselen je draait gewoon het schuifje. Ik heb zelf K&F concepts:
https://nl.aliexpress.com...50128073922080001717971_2

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-01-2025 20:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Die free pano mode werkt wel netjes, helaas geen AEB mogelijk, maar in raw zit er toch aardig wat detail, gestitched met Lightroom.

Dit zijn 8 shots met de main 24 mm camera van de air3s:
Afbeeldingslocatie: https://www.arnoraps.be/wp-content/uploads/2025/02/Westkapelle.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door qless op 05-02-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:56:
Die free pano mode werkt wel netjes, helaas geen AEB mogelijk, maar in raw zit er toch aardig wat detail, gestitched met Lightroom.

Dit zijn 8 shots met de main 24 mm camera van de air3s:
[Afbeelding]
Als je wel AEB wil gebruiken gewoon even handmatig je shots maken. Gaat ook prima. Maar de pano die je geschoten hebt is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Probleem is dat als die free pano die je defineeert zou blijven staan, dan kan ik daarna gewoon de belichting op bijvoorbeeld -2 en +2 zetten, en dan nog een keer hetzelfde schieten. Dat gaat niet, je moet opnieuw dan je start en eindpunt definieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
qless schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:10:
Probleem is dat als die free pano die je defineeert zou blijven staan, dan kan ik daarna gewoon de belichting op bijvoorbeeld -2 en +2 zetten, en dan nog een keer hetzelfde schieten. Dat gaat niet, je moet opnieuw dan je start en eindpunt definieren.
Je kunt toch losse AEB foto's maken? Dan heb je ineens 3 belichtingen van dezelfde positie. En dan door totdat je pano compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Je kunt toch losse AEB foto's maken? Dan heb je ineens 3 belichtingen van dezelfde positie. En dan door totdat je pano compleet is.
qless bedoelt dat je met de Mavic Air 3S in free pano mode de linker- bovenhoek en daarna rechter onderhoek moet selecteren en dat de drone dan zelf een pano maakt van x bij y foto's en die zelf stitcht (zowel met input RAW of JPG plaatjes) en die processed naar een JPG pano. Je kunt dit echter NIET in AEB mode doen, zodat je met de free pano mode NIET (zelf) in nabewerking een HDR pano kunt maken.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-02-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Inderdaad. Los stitchen kan trouwens wel, dat heb ik met de orginele raw's gedaan. (Die overigens automatisch naar 12 MP modus gaan, geen 50 MP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:49:
Inderdaad. Los stitchen kan trouwens wel, dat heb ik met de orginele raw's gedaan. (Die overigens automatisch naar 12 MP modus gaan, geen 50 MP)
Als je in de normale AEB modus zit en handmatig je compositie kiest hou je wel 50MP RAWS en kun je die later handmatig stitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

In dit geval was 12 beter, het licht was al sterk aan het minderen, dan zijn de 12mp shots beter dan de 50mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:51:
In dit geval was 12 beter, het licht was al sterk aan het minderen, dan zijn de 12mp shots beter dan de 50mp.
Helemaal waar, de 48/50MP modus heeft alleen maar (beperkt) zin als de lichtomstandigheden goed zijn.

Albert Dros heeft een leuk artikel op DroneWatch geschreven oe je de 48/50MP modus op de Mini 3/4 Pro en Air 3(S) optimaal kunt gebruiken.

Special: zo maak je geweldige foto’s met de DJI Mini 3 (of 4) Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:22
Ik kan plots niet meer livestreamen.
Tot voor kort ging dit gewoon.
Nu krijg ik de melding dat ik een mic moet connecteren.
Ik kan op ok klikken, maar de stream begint niet.
Voordien ging dit wel gewoon.
Nog iemand dit issue?
Streaming is toch niet afhankelijk van een mic die connected is ja of nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Belgen onder ons, de DJI Mini 4 Pro met RC2 is erg goedkoop bij MediaMarkt België) -> €784,25
https://www.mediamarkt.be...i-4-pro-rc-2-2105621.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:52
SpeedingWilly schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:34:
Voor de Belgen onder ons, de DJI Mini 4 Pro met RC2 is erg goedkoop bij MediaMarkt België) -> €784,25
https://www.mediamarkt.be...i-4-pro-rc-2-2105621.html
Wel jammer dat er nog zo'n groot financieel gat zit met de Fly More Combo.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:51
Is, voor iemand die net begint en wil uitzoeken of drone vliegen wat is, een mini 2 (fly more) 2de hands interessant? Idem voor de mini 4K

Ik wil de drone meenemen op vakantie naar Noorwegen en gewoon in Nederland wat vliegen. Ik maak graag foto's, en heb een gopro(11) voor de actie shots.

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 27-02-2025 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

twowheeler schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:56:
Is, voor iemand die net begint en wil uitzoeken of drone vliegen wat is, een mini 2 (fly more) 2de hands interessant? Idem voor de mini 4K

Ik wil de drone meenemen op vakantie naar Noorwegen en gewoon in Nederland wat vliegen. Ik maak graag foto's, en heb een gopro(11) voor de actie shots.
Zeker goede opties. Of de DJI Neo als het meer om gemak gaat.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppiepruts
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:28
twowheeler schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:56:

Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van budget. Maar ik zou persoonlijk niet gaan besparen omdat je nog niet weet of het wat voor je is. Om de simpele reden dat de drones bij verkoop in goede en vrij nieuwe staat nog niet veel afgeschreven hebben. Zo zie ik op Marktplaats op dit moment Mini 4 Pro sets waar 800 en 850 euro voor geboden is. Nieuw kost het 950 euro.
Ik zou zeggen neem die lage afschrijving mee in je overwegingen, als je dat verlies kunt dragen. Mocht je het dan wél leuk vinden, dan heb je direct een passende drone :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeppiepruts schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:00:
[...]

Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van budget. Maar ik zou persoonlijk niet gaan besparen omdat je nog niet weet of het wat voor je is. Om de simpele reden dat de drones bij verkoop in goede en vrij nieuwe staat nog niet veel afgeschreven hebben. Zo zie ik op Marktplaats op dit moment Mini 4 Pro sets waar 800 en 850 euro voor geboden is. Nieuw kost het 950 euro.
Ik zou zeggen neem die lage afschrijving mee in je overwegingen, als je dat verlies kunt dragen. Mocht je het dan wél leuk vinden, dan heb je direct een passende drone :-)
Helemaal mee eens!

Als je er voor zorgt dat als je je drone verkoopt, het nog het laatste model is, je er niet veel op verliest. Dat kan ik wel zeggen na verkoop van talloze drones waar ik niet veel verlies op heb gemaakt. Doe dit dus wel op tijd en niet net nadat er een nieuw model uit is gekomen.

En er komt nog bij dat je als beginnende drone vlieger waarschijnlijk niet zo goed kunt inschatten of de 2e-handse drone nog in goede staat is. M.a.w., je weet waarschijnlijk niet wat je allemaal goed moet checken bij aankoop.

[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-02-2025 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:12:
Als je er voor zorgt dat als je je drone verkoopt, het nog het laatste model is, je er niet veel op verliest. Dat kan ik wel zeggen na verkoop van talloze drones waar ik niet veel verlies op heb gemaakt. Doe dit dus wel op tijd en niet net nadat er een nieuw model uit is gekomen.
Mja, en dat is dus ook meteen het gevaar. De DJI Mini 4 pro is al een behoorlijke tijd op de markt en hoewel er officieel nog niks bekend is, zijn de verwachtingen voor de 5 pro eind deze zomer. Kortom pricedrop bij juist de top van die sub-250 drones zit er wel aan te komen.

Ik wilde goede 4K kwaliteit en heb nu een jaar een DJI mini 3 (hier ook al wat filmpjes daarvan gedeeld) naar volle tevredenheid en ik kan er nog wel even mee verder. Het basispakket, en op amazon / ali heb ik later 1 exra batterij en draagdoos bij gekocht. Ben je onder de €500 klaar.
Eventueel is sindsdien nog de Mini 4K uitgekomen, iets minder goede sensor maar zie vooral YouTube of de cinematics daarvan voor jou voldoende zijn.

Nadeel van de andere modellen (flip en neo) is dat de windgevoeligheid weer minder is. Succes iig met de keus @twowheeler

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:22
Vraagje

Met een drone vliegen in de winter, kan ambetant zijn voor de vingers/handen, door het koude weer.
Weet er iemand goeie tips voor goeie handschoenen waarbij je als nog makkelijk je touchscreen kan bedienen?
Zelf vlieg ik met de mini maar ook met de MT30 ... dus fijnwerk op touchscreen moet mogelijk blijven.
Thx voor de eventuele tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

skank schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:33:
Vraagje

Met een drone vliegen in de winter, kan ambetant zijn voor de vingers/handen, door het koude weer.
Weet er iemand goeie tips voor goeie handschoenen waarbij je als nog makkelijk je touchscreen kan bedienen?
Zelf vlieg ik met de mini maar ook met de MT30 ... dus fijnwerk op touchscreen moet mogelijk blijven.
Ik gebruik zelf forclaz handschoentjes van de decathlon zit op de duim en wijsvinger een touchscreen compatible stukje stof werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

skank schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:33:
Vraagje

Ik heb wel eens iemand zien vliegen met (verwarmde) motorhandschoenen, mocht je al motorrijden dan heb je nu een extra reden om zulke handschoenen te kopen :P

Goede handschoenen zijn wel duur volgens mij, de goedkope dingen hebben alleen verwarming in de handpalm, en daar wil je juist geen verwarming hebben, maar vooral in de vingers.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2