Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Mathieu2022 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:33:
In het kader van wensen voor de mini 5 pro zou ik graag een mic erop willen. Mogelijk werkt dit in veel situaties niet goed, maar je kan er denk ik leuke sound effects mee krijgen ging wel eens (met gepaste snelheid en afstand) wat koeien op beeld vastleggen en die gingen loeien, dat zou toch geinig zijn. Ook denk ik dat veel geluid van de drone (net als opnamen van de DJI Neo) best weg te filteren is door de software. Ook kan het bij sommige fragmenten miss heel leuk zijn om windgeruis of zoemen in en out te faden met muziek. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Wegfilteren van geluid kan alleen als het niet te luid is. Een microfoon zou heel veel windgeluid hebben, plus dat de propellors heel dichtbij zitten.

Die loei van die koe? Op een normale afstand zal die niet luid genoeg zijn om door het constante gezoem te horen te zijn. En geluid dat niet opgepikt wordt, valt ook niet te behouden als je het andere geluid wegfiltert.

Dus nee, verwacht niet dat ze dit op enige manier voor elkaar gaan krijgen. Plus dat het ontzettend niche is om geluid bij een dronefilmpje te willen.

Wat je kan doen is een wireless microfoon er onder hangen :+ zoals de DJI Mic 2/Rode Wireless Go. Weegt vaak rond de 40 gram en nemen lokaal op.

En als je niet ver weg vliegt, heb je zelfs draadloze microfoons die 9 gram wegen. Enige issue is dan bereik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 13:37
Wat is een goede prijs voor een extra batterij voor de Mini 4K? Ik zie hem op Amazon voor €50 staan.
Of is er nog een andere aanbieder (bv. Aliexpress) wat vaak goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 11:04
Jamesl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:07:
Wat is een goede prijs voor een extra batterij voor de Mini 4K? Ik zie hem op Amazon voor €50 staan.
volgens mij is dat dezelfde drone als de Mini 2, dus daar zou je ook op kunnen zoeken.
Zie zo gauw deze:
https://www.dronewinkel.e...igent-flight-battery.html
of via tweakers:
https://tweakers.net/pric...t-battery-for-mini-2.html
Maar denk dat die €50,- wel aardig klopt. meeste anderen zijn €55,-.
goedkoopste die ik zag waren ook uitverkocht, dus dat is daar weer het nadeel van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jamesl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:07:
Ik heb zelf een Ali batterij, bevalt mij prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
DeNachtwacht schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb zelf een Ali batterij, bevalt mij prima.
Moet zeggen dat ik die niet onder de 40 euro vind, valt best tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jamesl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Moet zeggen dat ik die niet onder de 40 euro vind, valt best tegen.
Klopt, maar is dus wel zo’n 20/25% goedkoper dan de originele. Dit soort producten is weinig marge op omdat de materiaal en ontwikkelkosten nu eenmaal hoog zijn. Smartphonehoesjes, kabeltjes, kleding etc. daar kun je op Ali fors mee besparen maar met dit soort spul meestal niet. Tech zelf is ook altijd lastig, als het veel goedkoper is is het over het algemeen ook rotzooi.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:02

amphora

Websites & Fotografie

DeNachtwacht schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Klopt, maar is dus wel zo’n 20/25% goedkoper dan de originele. Dit soort producten is weinig marge op omdat de materiaal en ontwikkelkosten nu eenmaal hoog zijn. Smartphonehoesjes, kabeltjes, kleding etc. daar kun je op Ali fors mee besparen maar met dit soort spul meestal niet. Tech zelf is ook altijd lastig, als het veel goedkoper is is het over het algemeen ook rotzooi.
Dan koop ik toch liever een originele dan een tientje besparen voor de gemoedsrust.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
DJI is DJI en niet DJAli.
Ik hou het ook liever bij originele onderdelen.

Heb je garantie als blijkt dat je geen originele batterijen gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja, snap ik ook. Ik heb voor mijn Mini 3 de extra grote batterij gekocht, die is dus iets van €10 goedkoper dan een originele 'normale' . En op Ali is hij zelfs nog iets groter dan die van DJI zelf. Ik haal daarmee onder goede condities +/- 50 minute flight time. Dat vond ik het wel waard.

Nadeel is weer dat je merkt dat de drone daarmee echt stukje minder wendbaar en minder snel is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou erg uitkijken met die kloon batterijen.

Je koopt toch ook geen Porsche om er vervolgens goedkope Chinese bagger banden onder te zetten?

Waarom geen kloon batterijen kopen?
  1. Garantie zoals hierboven al gezegd is
  2. Vaak is prijs nog vrij stevig, en dat voor wat extra minuten vliegtijd. Ik land wel en stop er een nieuwe batterij in
  3. Performance wat je zelf al zegt. En dat kan gevaarlijker zijn dan je denkt. Je geeft zelf al aan dat de drone minder wensbaar en snel is. Verder 'weet' DJI hoe de drone reageert, en daar is de OA op ingesteld. M.a.w., als een obstakel gedetecteerd wordt, moet de drone binnen een bepaalde afstand tot stilstand kunnen komen. Met een kloonbatterij gaat dat waarschijnlijk (misschien) niet gehaald worden!
  4. Met die batterij wordt het dus een C1 drone. Dan vlieg ik wel met mijn Air 3S :)

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-11-2024 16:25 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
Zojuist de DJI mini 4K aangeschaft, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu2022
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-05 15:04
Waah schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Wegfilteren van geluid kan alleen als het niet te luid is. Een microfoon zou heel veel windgeluid hebben, plus dat de propellors heel dichtbij zitten.

Die loei van die koe? Op een normale afstand zal die niet luid genoeg zijn om door het constante gezoem te horen te zijn. En geluid dat niet opgepikt wordt, valt ook niet te behouden als je het andere geluid wegfiltert.

Dus nee, verwacht niet dat ze dit op enige manier voor elkaar gaan krijgen. Plus dat het ontzettend niche is om geluid bij een dronefilmpje te willen.

Wat je kan doen is een wireless microfoon er onder hangen :+ zoals de DJI Mic 2/Rode Wireless Go. Weegt vaak rond de 40 gram en nemen lokaal op.

En als je niet ver weg vliegt, heb je zelfs draadloze microfoons die 9 gram wegen. Enige issue is dan bereik :+
Ja begrijp helemaal wat je zegt. Vermoedelijk is de meerwaarde zowat 0. Toch lijkt het me geinig te hebben. Lijkt me ook een kleine moeite voor DJI irt gewicht enzo, maar ze zullen het wel niet toevoegen juist om de redenen die jij al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de liefhebbers, laatste keer een kleine spam. Gister is de Domtoren heropend, heb een korte cinematic gemaakt met de DJI Mini 3 gecombineerd met wat feitjes. Is mijn eerste cinematic, tips/suggesties/afkraken hoor ik hier graag (en op YouTube natuurlijk alleen maar liken ;) )

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 18:44
SpeedingWilly schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:16:
De DJI Mini 4K heeft een 1/2.3-inch sensor (12 MP) en de DJI Mini 4 Pro heeft een 1/1.3-inch sensor ( 48 MP).

Ik heb geen ervaring met de Mini 4K, maar wel met de Mini 4 Pro. Ik weet niet hoe groot de verschillen zijn, maar de sensor van de Mini 4K is een stuk kleiner en minder lichtgevoelig dan de sensor van de Mini 4 Pro. Overdag zal het verschil niet super groot zijn denk ik, je zult meer ruis zien in de donkere gebieden denk ik.

Voor een indruk hoe de Mini 4 Pro presteert, zie onderstaand filmpje. Dit fimpje hieronder is met de (groothoek)camera van de DJI Air 3 gefilmd. Die sensor zit ook in de DJI Mini 4 Pro, dus de kwaliteit zal vergelijkbaar zijn.

[YouTube: Beautiful places of Iceland]

Note: enkele (ground) shots zijn niet met de DJI Air 3 gefilmd.
Zelf ook naar ijsland geweest, ik herken stukken.
Er zijn daar toch zaken ook gefilmd door een niet drone?
Eventueel met smartphone ofzo..
Het stuk ACHTER die bekende waterval... Daar vlieg je dan toch niet met een drone?
OF het shot van de puffin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:54:
[...]

Zelf ook naar ijsland geweest, ik herken stukken.
Er zijn daar toch zaken ook gefilmd door een niet drone?
Eventueel met smartphone ofzo..
Het stuk ACHTER die bekende waterval... Daar vlieg je dan toch niet met een drone?
OF het shot van de puffin?
Er zijn idd stukken gefilmd met een systeemcamera, omdat je er niet mag vliegen (die waterval) of te druk was of te slecht weer...

Eigenlijk de shots waar geen beweging in zit, die heaal je er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SpeedingWilly schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:02:
[...]

Er zijn idd stukken gefilmd met een systeemcamera, omdat je er niet mag vliegen (die waterval) of te druk was of te slecht weer...

Eigenlijk de shots waar geen beweging in zit, die heaal je er zo uit ;)
Wel mooie beelden hoor, ik zie toch ook bij daglicht wel fors verschil met wat er uit mijn Mini 3 komt. De kleuren in jouw filmpje zijn veel 'voller' ofzo dan wat je in mijn filmpje ziet? Daarnaast heeft de Mini 3 ook geen HDR (en de Mini 4K ook niet), dus daar zal ook nog een verschilletje zijn.

Ik hoop dat de Mini 5 Pro een beetje leuke camera update wordt, dan ga ik daarvoor, de sensoren interesseren mijn minder.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:07:
[...]

Wel mooie beelden hoor, ik zie toch ook bij daglicht wel fors verschil met wat er uit mijn Mini 3 komt. De kleuren in jouw filmpje zijn veel 'voller' ofzo dan wat je in mijn filmpje ziet? Daarnaast heeft de Mini 3 ook geen HDR (en de Mini 4K ook niet), dus daar zal ook nog een verschilletje zijn.

Ik hoop dat de Mini 5 Pro een beetje leuke camera update wordt, dan ga ik daarvoor, de sensoren interesseren mijn minder.
Ik heb echt bijna helemaal niets aan videobewerking (kleuren aanpassen etc) gedaan. Alleen maar een beetje de donkere gebieden lichter maken als dat echt nodig was. Ik had wel een CPL voor de camera zitten, en die zorgt uiteraard voor wat meer gesatureerde kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat ik vaak doe (zo ook in bovenstaand filmpje) is converteren naar HDR, de LUT van de DJI Mini 4 pro eroverheen, en dan idd waar nodig donkere gebieden wat lichter maken en andersom. Vermoed dat er uit de Mini 3 gewoon niet meer te persen is.

Wel beetje schimmig overigens dat ze adverteren dat hij HDR beeld geeft, want dat is gewoon echt niet zo. Zeker als ik jouw filmpje nu weer zie, die beelden zijn echt mooier. Wel kleine slag om de arm natuurlijk of er hardware/softwarematig niet toch wat verschillen zijn met de Air 3S die jij gebruikt. Is ook nieuwe model enzo.

Ben er wel jaloers op, maar zo'n drone is voorlopig voor mij nog iets te prijzig...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:13:
Wat ik vaak doe (zo ook in bovenstaand filmpje) is converteren naar HDR, de LUT van de DJI Mini 4 pro eroverheen, en dan idd waar nodig donkere gebieden wat lichter maken en andersom. Vermoed dat er uit de Mini 3 gewoon niet meer te persen is.

Wel beetje schimmig overigens dat ze adverteren dat hij HDR beeld geeft, want dat is gewoon echt niet zo. Zeker als ik jouw filmpje nu weer zie, die beelden zijn echt mooier. Wel kleine slag om de arm natuurlijk of er hardware/softwarematig niet toch wat verschillen zijn met de Air 3S die jij gebruikt. Is ook nieuwe model enzo.

Ben er wel jaloers op, maar zo'n drone is voorlopig voor mij nog iets te prijzig...
Het filmpje is gemaakt met de DJI Air 3, en die heeft dezelfde sensor als de DJI Mini 4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ah ok, maar er zijn ook geen softwarematige dingen, daar heeft DJI wel een handje van. Zo heeft mijn Mini 3 dus geen echte HDR, en kan ik ook een aantal videosettings die je met de Mini 4 pro niet kan doen, met een mini 3 niet doen. Beide echt softwarematige keuzes, want qua hardware hoeft het niet.

Maar goed te zien dat de Air 3 dit dus al kan, de 3S wordt alleen maar mooier. Ik hoop op een ongeveer gelijk geprijsde Mini 5 Pro ergens volgend jaar met 1 inch sensor, maar vrees met grote vrezen dat dat er net nog niet in gaat zitten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:58:
Ah ok, maar er zijn ook geen softwarematige dingen, daar heeft DJI wel een handje van. Zo heeft mijn Mini 3 dus geen echte HDR, en kan ik ook een aantal videosettings die je met de Mini 4 pro niet kan doen, met een mini 3 niet doen. Beide echt softwarematige keuzes, want qua hardware hoeft het niet.

Maar goed te zien dat de Air 3 dit dus al kan, de 3S wordt alleen maar mooier. Ik hoop op een ongeveer gelijk geprijsde Mini 5 Pro ergens volgend jaar met 1 inch sensor, maar vrees met grote vrezen dat dat er net nog niet in gaat zitten.
Een 1" sensor verwacht ik ook niet. De gimbal van de 3S is echt een klap groter i.v.m. die van de Air 3. Uiteraard zitten daar allebei 2 sensoren in,maar het kost echt wel meer ruimte. Het zou me verbazen als de Mini 5 al een 1"sensor krijgt.

Overigens is de naam 1" sensor erg misleidend, want het is geen 1 inch! De sensor is ongeveer 13.8 x 8mm, en dus bij lange na niet 1 inch! Dat heeft te maken met het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, die ken ik. Op zich zou het moeten kunnen, mijn DJI Osmo Pocket 3 heeft ook een "1 inch" (dus niet echt, maar wordt wel zo genoemd) sensor en die kop is in principe niet veel groter dan wat mijn Mini 3 heeft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:04:
Ja, die ken ik. Op zich zou het moeten kunnen, mijn DJI Osmo Pocket 3 heeft ook een "1 inch" (dus niet echt, maar wordt wel zo genoemd) sensor en die kop is in principe niet veel groter dan wat mijn Mini 3 heeft.
Hopelijk verbaast DJI ons weer. Ik moet namelijk een goede reden hebben om up te graden naar een Mini 5 Pro.

Zal wel gebeuren overigens, ook als de verandering niet groot is. Ik gebruik mijn drones namelijk ook zakelijk omdat ik drone workshops geef (zie signature). Ik wil altijd de laatste nieuwe drones vliegen voor ijn klanten 8) .

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar wat is voor jou dan een reden om naast een 3S ook een Mini 5 te gaan hebben? Enige argument kan zijn dat je wat makkelijker in steden/boven en langs mensen kan vliegen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:13:
Maar wat is voor jou dan een reden om naast een 3S ook een Mini 5 te gaan hebben? Enige argument kan zijn dat je wat makkelijker in steden/boven en langs mensen kan vliegen?
Ja, omdat ik workshops geef. Ik wil de klant informeren over alle voor- en nadelen van lichte drones t.o.v. zwaardere drones. En dat hun ook zelf laten ervaren tijdens het vliegen.

En voor mij zelf wil ik soms ook de keuze hebben tussen een heel compacte lichte drone of een zwaardere drone die weer wat meer kan. Dus voor mijn vakantie in IJsland was dat de Air 3 vanwege de windgevoeligheid van de Mini 4 Pro (t.o.v. Air 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die wind vind ik ook nog wel een interessante, met de Mini 3 op het strand merk ik dat als het zo tussen windkracht 4/5 hangt het echt spannend wordt, tot hoe ver kun je gaan met de Air 3(S)?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:27:
Die wind vind ik ook nog wel een interessante, met de Mini 3 op het strand merk ik dat als het zo tussen windkracht 4/5 hangt het echt spannend wordt, tot hoe ver kun je gaan met de Air 3(S)?
Er zit echt een wereld van verschil in windgevoeligheid tussen een mini drone en een zwaardere drone zoals de Air 3(S) of Mavic 3 serie.

Als je naar de specs kijkt valt het wel mee, in de praktijk een wereld van verschil!

Ik heb nooit de grens opgezocht, maar die ligt echt een heel stuk hoger!

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 23:05
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Mini 3 Pro FMC gekocht. Direct na aanschaf een 2-jarig Care Refresh aangeschaft, welke verloopt op 26 november van dit jaar. Gelukkig nooit nodig gehad, ik vlieg ook niet echt veel met 't ding. Beetje tijdens de vakanties, meer ook niet.

Afgelopen week ontving ik een mail van DJI waarin ze me de mogelijkheid bieden om het plan met 1 jaar te verlengen voor een bedrag van €85,-
Op zich een mooi aanbod, ware het niet dat er bij opvragen van mijn Service Plan het volgende onderaan de pagina staat:

* Rewards for Safe Use provided for first purchase: If the specified DJI product has not used a replacement service during the term of validity of DJI Care Refresh, an additional 1-year extended warranty service will be provided for the DJI products specified by the Service Agreement after the current DJI Care Refresh expires.

Ik maak daar uit op dat je een jaar extra krijgt als je geen aanspraak hebt gemaakt op vervanging. Of rekenen ze daar nu gewoon €85,- voor deze 'beloning'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
consono_md110 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:26:
Afgelopen week ontving ik een mail van DJI waarin ze me de mogelijkheid bieden om het plan met 1 jaar te verlengen voor een bedrag van €85,-
Op zich een mooi aanbod, ware het niet dat er bij opvragen van mijn Service Plan het volgende onderaan de pagina staat:

* Rewards for Safe Use provided for first purchase: If the specified DJI product has not used a replacement service during the term of validity of DJI Care Refresh, an additional 1-year extended warranty service will be provided for the DJI products specified by the Service Agreement after the current DJI Care Refresh expires.

Ik maak daar uit op dat je een jaar extra krijgt als je geen aanspraak hebt gemaakt op vervanging. Of rekenen ze daar nu gewoon €85,- voor deze 'beloning'?
Je krijgt de optie om een extra jaar bij te kopen. Een privilege dat mensen die wel eens schade hebben gehad, niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:26:
Wat M!chel al zegt.

Verder de observatie dat als je nogmaals verlengt voor een jaar je dus 85 euro kwijt bent en bij aanspraak van de verzekering nog eens 75 euro.Dat is dus 160 euro in totaal! Ik zou de afweging eens maken of dat bedrag je wel waard is. De Mini 3 Pro blijft ook in waarde dalen uiteraard, en 160 euro is al een flink significant deel van wat de losse drone nog waard is (tegen die tijd).

Ik zou nu doorvliegen en die 85 euro misschien investeren in een upgrade tegen die tijd? Ook is de kans groot dat je in de periode november-maart sowieso niet veel vliegt vanwege het weer.

Note:
Ik kan je trouwens uit eigen ervaring zeggen dat de Care Refresh service van DJI geweldig is! :)

[ Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 23:05
M!chel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:24:
[...]

Je krijgt de optie om een extra jaar bij te kopen. Een privilege dat mensen die wel eens schade hebben gehad, niet hebben.
Dat is niet zoals ik het lees M!chel. Ik lees dat als je geen aanspraak maakt op vervanging tijdens de twee jaar van de looptijd er een extra jaar garantie verleend wordt. Het is ook een reward, dus een beloning. Naar mijn mening hoef je voor een beloning niet te betalen.

Ik ga eens met DJI contact opnemen hoe het nu zit.

Dank voor de reactie!
SpeedingWilly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:57:
[...]

Verder de observatie dat als je nogmaals verlengt voor een jaar je dus 85 euro kwijt bent en bij aanspraak van de verzekering nog eens 75 euro.Dat is dus 160 euro in totaal! Ik zou de afweging eens maken of dat bedrag je wel waard is. De Mini 3 Pro blijft ook in waarde dalen uiteraard, en 160 euro is al een flink significant deel van wat de losse drone nog waard is (tegen die tijd).

Ik zou nu doorvliegen en die 85 euro misschien investeren in een upgrade tegen die tijd? Ook is de kans groot dat je in de periode november-maart sowieso niet veel vliegt vanwege het weer.

Note:
Ik kan je trouwens uit eigen ervaring zeggen dat de Care Refresh service van DJI geweldig is! :)
Ik was precies vanwege wat jij zegt niet van plan €85,- te gaan betalen inderdaad. Dat steek ik dan liever in een vervangend (nieuwer) model t.z.t.

[ Voor 44% gewijzigd door consono_md110 op 12-11-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:48:
Voor de liefhebbers, laatste keer een kleine spam. Gister is de Domtoren heropend, heb een korte cinematic gemaakt met de DJI Mini 3 gecombineerd met wat feitjes. Is mijn eerste cinematic, tips/suggesties/afkraken hoor ik hier graag (en op YouTube natuurlijk alleen maar liken ;) )
Om te beginnen, ik ben nog nooit bij de domtoren geweest dus alsnog wel erg vet om te zien!

Maar, wat ik eigenlijk gelijk al mis is een goede establishing shot. Beeld van een verdere afstand, zodat ik in alle rust kan zien waar ik nou naar moet kijken, en het duidelijk is wat het onderwerp is.

Bijvoorbeeld iets als dit shot die ik had gemaakt, naar mijn mening gaat het beeld bij die van mij nog steeds veel te snel en wil ik meer rust. Maar hierbij laat je op een afstandje wel duidelijk zien wat het onderwerp is, en kan je daarna in detail verder gaan.

(Ja, dat was legaal, de zon zat al in de schemering tijd's periode, maar vanwege extreeme bewolking was het zelfs anderhalf uur later nog echt ontzettend donker)

Ook zijn er echt wel veel cuts in jou video, het voelt iets te snel voor mij, en shots zoals bij 0:22 voelen overbodig / niks zeggend. Je zou eventueel de volgende keer je beelden beginnen bij de restauratie, en dan een climax opbouwen naar het moment waarop je de kerk ziet nadat de restauratie af is.

En generaal gesproken zou ik meer beelden op een verdere afstand willen zien, simpelweg voor rust en duidelijkheid.

Alsnog vette video en ga zo door! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Tijs Beek dank en leuk te horen, ik merkte idd ook al dat het net even te druk is met wisselende beelden, daarnaast staat de muziek denk ik ook net tikje te hard ten opzichte van de stem, wat het geheel net iets te bombastisch maakt. Ach, dat vind ik ook weer het leuke van de hobby, alles steeds weer een stukje verder / mooier maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
video is inderdaad vaak wide/medium/close up in die volgorde. Afwijken kan natuurlijk met een goede reden (bijvoorbeeld een reveal van een indrukwekkende locatie) maar als je een rustig beeld wil is dat vaak wel de manier.

Zelf nog tevreden met de DJI mini 4 pro. Volgende week ga ik met mijn zus vliegen want die wil ook een drone voor vakantievideo's. De Mini 4 Pro is eigenlijk te duur voor haar. Dus kijken nu naar de DJI Neo.

Als ik kijk naar de activetrack en het vliegen lijkt het, zeker voor de prijs, een heel leuke beginnersdrone voor wie een paar shots wil pakken voor vakantie.

Ook erg gaaf dat de activetrack meer je eigen pad volgt, ipv hoeken af te snijden, en daadwerkelijk "om zich heen kijkt" als die je kwijt raakt. De Mini 4 Pro raakt me vaak (IMHO) te snel kwijt, en blijft dan gewoon de kant op kijken waar die me voor het laatst zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:22
Waah schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:36:
video is inderdaad vaak wide/medium/close up in die volgorde. Afwijken kan natuurlijk met een goede reden (bijvoorbeeld een reveal van een indrukwekkende locatie) maar als je een rustig beeld wil is dat vaak wel de manier.

Zelf nog tevreden met de DJI mini 4 pro. Volgende week ga ik met mijn zus vliegen want die wil ook een drone voor vakantievideo's. De Mini 4 Pro is eigenlijk te duur voor haar. Dus kijken nu naar de DJI Neo.

Als ik kijk naar de activetrack en het vliegen lijkt het, zeker voor de prijs, een heel leuke beginnersdrone voor wie een paar shots wil pakken voor vakantie.
[YouTube: DJI Neo vs The Gauntlet (Autonomous Tracking Test)]

Ook erg gaaf dat de activetrack meer je eigen pad volgt, ipv hoeken af te snijden, en daadwerkelijk "om zich heen kijkt" als die je kwijt raakt. De Mini 4 Pro raakt me vaak (IMHO) te snel kwijt, en blijft dan gewoon de kant op kijken waar die me voor het laatst zag.
Zou het niet beter zijn om te kijken naar de Neo en de mini 4K? Of zitten deze niet dichter bij elkaar ipv de mini 4 pro.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:17:
[...]

Zou het niet beter zijn om te kijken naar de Neo en de mini 4K? Of zitten deze niet dichter bij elkaar ipv de mini 4 pro.
Wist niet dat de mini 4K zo "goedkoop" was. Dat is zeker een optie.

Eerst maar eens vliegen. Als ze het instellen en vliegen spannend of lastig vind zal het wel de neo worden (want makkelijk in gebruik zonder remote). Als ze het leuk vind en de settings wat doorkomt, zal het de 4K mini wel worden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:
[...]

Eerst maar eens vliegen. Als ze het instellen en vliegen spannend of lastig vind zal het wel de neo worden (want makkelijk in gebruik zonder remote). Als ze het leuk vind en de settings wat doorkomt, zal het de 4K mini wel worden verwacht ik.
Ik zou als belangrijkste vraag eens stellen of ze de geluidsproductie belangrijk vinden? De Neo maakt echt een bak meer herrie dan de mini drones van DJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SpeedingWilly schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:52:
[...]

Ik zou als belangrijkste vraag eens stellen of ze de geluidsproductie belangrijk vinden? De Neo maakt echt een bak meer herrie dan de mini drones van DJI.
Ik zal het vragen, maar ik denk niet dat de meeste mensen dat ook maar iets boeit O-)

Het moet vooral makkelijk in gebruik zijn en goed werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 15-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]

Ik zal het vragen, maar ik denk niet dat de meeste mensen dat ook maar iets boeit O-)
Daar verschillen de meningen over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SpeedingWilly schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]

Daar verschillen de meningen over :+
Jij vliegt er elke dag mee met verschillende varianten. Das niet echt de doorsnee consument natuurlijk O-)
Daarbij hebben Tweakers er misschien moeite mee als iemand ze aanspreekt ivm geluid of whatever O-) Maar de meeste mensen hebben daar niet zo heel veel moeite mee.

De DJI Mini 4 pro is relatief stil, maar mensen (zeker kinderen) speuren direct de lucht af om te kijken waar de drone is O-) dus tot ze met een héle stille versie komen is dat voor veel mensen niet echt een issue.

Maar ben wel nieuwschierig hoeveel mensen hier geluid een issue is. Voor mij is het belangrijkst van hoog naar laag:

- Videokwaliteit/stabiliteit
- Gebruiksgemak opzetten/vliegen
- Activetrack
- Vluchtduur
- Maximale afstand/hoogte
- Obstacle avoidance
- Offloaden footage
- Geluid

@SpeedingWilly waarom is geluid voor jou eigenlijk een issue?

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 15-11-2024 16:22 . Reden: Nog wat dingetjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij van hoog naar laag:
- Videokwaliteit/stabiliteit
- Gebruiksgemak opzetten/vliegen
- Geluid
- Vluchtduur
- Maximale afstand/hoogte
- Offloaden footage

Dat je niet de aandacht trekt met je drone voor anderen is voor mij relatief belangrijk. Maar begrijp me niet verkeerd: bv een Air 3(S) of Mavic 3 maakt wat mij betreft ook niet veel geluid. Een Neo is gewoon irritant qua geluid. Dat gaat me overigs niet weerhouden om er binnenkort eentje aan te schaffen 8) .

[ Voor 74% gewijzigd door SpeedingWilly op 15-11-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 22:10
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:04:
Hoezo niet echt? Osmo Pocket 3 heeft gewoon een 1-inch (13.2 x 8.8 mm ) CMOS sensor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
colorsone schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:14:
[...]

Hoezo niet echt? Osmo Pocket 3 heeft gewoon een 1-inch (13.2 x 8.8 mm ) CMOS sensor?
Er wordt mee bedoelt dat de term 1 inch (2.54cm) nergens op slaat bij die sensor grootte, zowel niet de breedte als de diagonaal is 1 inch.

Mensen denken dus onterecht dat die sensor heel erg groot is, want 2.54cm is nogal wat. Maar de oppervlakte van een 1 inch sensor is bv ongeveer de helft van een micro-four-thirds sensor (Mavic 3) of 7.5x zo klein in vergelijking met een full-frame sensor.

https://images.we-saas.co...Size-Crop-Factor.jpg@webp

https://www.cined.com/the-truth-about-1-inch-sensors-they-are-smaller-than-you-might-think/

[ Voor 24% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-11-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisastronomy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-06 22:38
Hoi, misschien al een vraag die duizenden keren gevraagd wordt:

Aangezien black friday eraan komt zit ik er aan te denken om mijn eerste drone te kopen (yay!). Dit vooral voor cinematic filmpjes te maken. Aangezien ik maar een arme student ben, zit ik wel een beetje aan een budget :(. Ik zit nogal te twijfelen tussen de mini 4k (die ik overigens voorbij zag komen voor een spotprijs van 239 euro!), de mini 3 en de mini 4 pro. De mini 4 pro is toch wel weer stukken duurder en ik weet niet of het, het waard is. Ivm de colour grading is het misschien het sparen waard, en wellicht de betere camera ten opzichte van de mini 3 en mini 4k. Ik zag ook dat de mini 3 een betere camera had dan de mini 4k, en het verschil in prijs is ongeveer 100 euro. (Misschien dat een black friday deal dit beter maakt? Hihi). Enig advies wat de beste optie is? Ik hoor het graag.

Edit: ik kwam dit demomodel tegen:

https://www.cameranu.nl/n...ontroller-demomodel#modal

Wellicht dat dat nog een idee is?

[ Voor 9% gewijzigd door Lisastronomy op 16-11-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ik ga morgen met het vliegtuig richting Singapore met een tussenstop in Jeddah.
Drone + RC controller in de handbagage? Is dat ooit een probleem? Of kan ik die beter in ruimbagage stoppen?

De batterij gaat sowieso in de handbagage.

Edit: ben zojuist zonder problemen door de check-in gekomen.
Batterij uit de drone gehaald en alles los in de DJI tas gestopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Jamesl op 17-11-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 11:35
Jamesl schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:37:
Ik ga morgen met het vliegtuig richting Singapore met een tussenstop in Jeddah.
Drone + RC controller in de handbagage? Is dat ooit een probleem? Of kan ik die beter in ruimbagage stoppen?

De batterij gaat sowieso in de handbagage.
Ik wil mijn drone ook meenemen op vakantie. Kan die tas met FLC batterijen (2 extra + oplader) mee in handbagage? Als je ziet hoe ze normaal met koffers smijten gooi ik die tas liever niet in de ruimbagage.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:29

-CJ

Not remastered

Ik doe de drone altijd als handbagage, al is het maar vanwege de fragiliteit. Dat kan dan als accessoire naast een rugzak, nog nooit problemen mee gehad. Zelfde geldt voor een cameratas.

Edit; ik heb de FLC met de meegeleverde DJI-tas.

[ Voor 12% gewijzigd door -CJ op 17-11-2024 09:38 ]

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 11:35
-CJ schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:38:
Ik doe de drone altijd als handbagage, al is het maar vanwege de fragiliteit. Dat kan dan als accessoire naast een rugzak, nog nooit problemen mee gehad. Zelfde geldt voor een cameratas.

Edit; ik heb de FLC met de meegeleverde DJI-tas.
Top, die heb ik ook. Stop Drone dan in rugtas of in handbage koffertje.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
Weet iemand hoe je het makkelijkst van het 'probleem' af komt dat je op locatie niet kan inloggen?
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik, wanneer ik ga vliegen dat de drone (Mini 4 Pro) ineens uitgelogd is en ik niet zomaar kan inloggen, daardoor wordt de vliegafstand behoorlijk beperkt..

Vrijdag heb ik nog gevlogen, nergens last van, gisteren pak ik hem weer om het huis van vrienden te filmen en ineens kan ik weer beperkt vliegen.
Ik moet dan inloggen maar de controller (RC2, dus met scherm) heeft op locatie geen internet. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
FabianGTI schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:47:
Weet iemand hoe je het makkelijkst van het 'probleem' af komt dat je op locatie niet kan inloggen?
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik, wanneer ik ga vliegen dat de drone (Mini 4 Pro) ineens uitgelogd is en ik niet zomaar kan inloggen, daardoor wordt de vliegafstand behoorlijk beperkt..

Vrijdag heb ik nog gevlogen, nergens last van, gisteren pak ik hem weer om het huis van vrienden te filmen en ineens kan ik weer beperkt vliegen.
Ik moet dan inloggen maar de controller (RC2, dus met scherm) heeft op locatie geen internet. :/
Als je een telefoon bij je hebt die wel internet heeft, dan even een hotspot maken op je telefoon.
Dan met de RC2 verbinding maken met je hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FabianGTI schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:47:

De andere oplossing is om van tevoren thuis (als de controller met je WiFi netwerk verbonden is), de locatie waar je wilt vliegen op te slaan. Deze functie (offline maps) zit in het hoofdmenu van de Fly app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dit is overigens precies het gezeur waar ik bang voor was en waarom ik voor de basis afstandsbediening ben gegaan. App en kaarten zijn dan altijd up to date, en mij lijkt dat de gps fix ook sneller gaat omdat je telefoon verbonden is met een telefoon mast.
Lisastronomy schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:56:
Ik zit nogal te twijfelen tussen de mini 4k (die ik overigens voorbij zag komen voor een spotprijs van 239 euro!), de mini 3 en de mini 4 pro. De mini 4 pro is toch wel weer stukken duurder en ik weet niet of het, het waard is. Ivm de colour grading is het misschien het sparen waard, en wellicht de betere camera ten opzichte van de mini 3 en mini 4k. Ik zag ook dat de mini 3 een betere camera had dan de mini 4k, en het verschil in prijs is ongeveer 100 euro. (Misschien dat een black friday deal dit beter maakt? Hihi). Enig advies wat de beste optie is? Ik hoor het graag.

Edit: ik kwam dit demomodel tegen:

https://www.cameranu.nl/n...ontroller-demomodel#modal

Wellicht dat dat nog een idee is?
Ik ben zelf na wat wikken en wegen voor een Mini 3 gegaan, die is nu voor €329 te vinden. Ik zou ook de vraag en aanbod eens checken. Zelf begint het nu wel te kriebelen als er een mini 5 uitkomt denk ik, want ik vind het leuk en gebruik hem best vaak. Maar een mini 4 pro hoeft voor mij zeker niet.

In jouw geval zou ik ook zo beginnen denk ik, puur omdat er toch een beste kans is dat het even leuk is, maar hij op een gegeven moment ongebruikt in de kast blijft liggen. Zeker met deze mooi instapprijzen zou ik voor een mini 4K of wellicht de 3 gaan (zie wat van mijn filmpjes een stuk terug in dit topic om te zien wat de beeldkwaliteit van de mini 3 is). Qua beeldkwaliteit is de mini 4 pro weer net iets beter, maar zelf zou ik het verschil nog steeds te klein vinden om meer dan het dubbele voor de drone te betalen. Ongetwijfeld ga je bij black Friday nog een €599 deal vinden, maar nu voor €239 of €329 de 4K of Mini 3 is qua prijs/kwaliteit een stuk interessanter.

Je betaalt bij de 4 pro een fors deel voor de extra sensoren, maar ik vind het juist een voordeel dat ik die nog niet heb want daardoor leer je dus wel beter / oplettender vliegen.

[ Voor 82% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-11-2024 11:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:45:
Dit is overigens precies het gezeur waar ik bang voor was en waarom ik voor de basis afstandsbediening ben gegaan. App en kaarten zijn dan altijd up to date, en mij lijkt dat de gps fix ook sneller gaat omdat je telefoon verbonden is met een telefoon mast.
GPS fix gaat niet sneller omdat jouw telefoon verbonden is met 4G. Staat los van elkaar.

Dit is idd een klein nadeel van de controller met scherm, maar de voordelen zijn veel groter naar mij mening. Uiteraard kan dat voor jou anders zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SpeedingWilly schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:49:
GPS fix gaat niet sneller omdat jouw telefoon verbonden is met 4G. Staat los van elkaar.
Nou, dat is niet helemaal waar ;).

Als wij nu beiden het vliegtuig in gaan en in Italië onze drone uitpakken durf ik toch nog steeds wel te wedden dat de mijne sneller fix heeft, puur omdat hij direct weet op basis van de mast dat hij in Italië zit, en hij bij jou in zijn geheugen toch even denkt in Nederland te zitten. Misschien is dat de laatste jaren flink verbeterd hoor, maar vroeger scheelde dat flink en het lijkt me eigenlijk niet dat dat tijdsverschil om een fix te hebben helemaal weg kan zijn.

Overigens zal dat in Nederland idd minimaal of zelfs weg zijn omdat de afstanden minimaler verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-11-2024 10:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:58:
[...]

Nou, dat is niet helemaal waar ;).

Als wij nu beiden het vliegtuig in gaan en in Italië onze drone uitpakken durf ik toch nog steeds wel te wedden dat de mijne sneller fix heeft, puur omdat hij direct weet op basis van de mast dat hij in Italië zit, en hij bij jou in zijn geheugen toch even denkt in Nederland te zitten. Misschien is dat de laatste jaren flink verbeterd hoor, maar vroeger scheelde dat flink en het lijkt me eigenlijk niet dat dat helemaal weg kan zijn.
De belangrijkste gps module zit in de drone zelf. Dus daar zit geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SpeedingWilly schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:59:
[...]

De belangrijkste gps module zit in de drone zelf. Dus daar zit geen verschil in.
Het punt is dat de GPS geholpen wordt doordat onze beide drones moeten beginnen door te weten waar op de wereld ze zijn om met een satelliet te verbinden. De mijne weet al zodra hij connect met de smartphone dat we in het gebied van een Italiaanse mast zijn. De jouwe zal op basis van de laatste keer opstarten in eerste instantie de Nederlandse satelliet waar je de vorige keer op zat op gaan zoeken, want alle satellieten wereldwijd afgaan is nog trager dus gebruiken ze dit trucje. Vervolgens komt hij er achter dat hij verplaatst is en na wat trial en error ziet hij dat hij in Italië zit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:02:
[...]

Het punt is dat de GPS geholpen wordt doordat onze beide drones moeten beginnen door te weten waar op de wereld ze zijn om met een satelliet te verbinden. De mijne weet al zodra hij connect met de smartphone dat we in het gebied van een Italiaanse mast zijn. De jouwe zal op basis van de laatste keer opstarten in eerste instantie de Nederlandse satelliet waar je de vorige keer op zat op gaan zoeken, want alle satellieten wereldwijd afgaan is nog trager dus gebruiken ze dit trucje. Vervolgens komt hij er achter dat hij verplaatst is en na wat trial en error ziet hij dat hij in Italië zit.
Ik zet altijd eerst de drone aan, en daarna de controller.

Uit praktijkervaring kan ik zeggen dat ik met de DJI RC2 nooit lang hoeft te wachten, ook niet op b.v. een vakantiebestemming. Het is dus iig geen reden om daarom met je smartphone te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
M!chel schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:16:
[...]

Als je een telefoon bij je hebt die wel internet heeft, dan even een hotspot maken op je telefoon.
Dan met de RC2 verbinding maken met je hotspot.
Daar nog maar eens naar kijken, ik kon zo geen instellingen vinden om de drone verbinding te laten maken met mijn telefoon, dat zou wel de beste oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabianGTI schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:12:
[...]

Daar nog maar eens naar kijken, ik kon zo geen instellingen vinden om de drone verbinding te laten maken met mijn telefoon, dat zou wel de beste oplossing zijn.
Je moet dat ook regelen op je telefoon. Hotspot opzetten en een wachtwoord kiezen. Vervolgens is het voor je controller gewoon een WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisastronomy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-06 22:38
Ik ben zelf na wat wikken en wegen voor een Mini 3 gegaan, die is nu voor €329 te vinden. Ik zou ook de vraag en aanbod eens checken. Zelf begint het nu wel te kriebelen als er een mini 5 uitkomt denk ik, want ik vind het leuk en gebruik hem best vaak. Maar een mini 4 pro hoeft voor mij zeker niet.

In jouw geval zou ik ook zo beginnen denk ik, puur omdat er toch een beste kans is dat het even leuk is, maar hij op een gegeven moment ongebruikt in de kast blijft liggen. Zeker met deze mooi instapprijzen zou ik voor een mini 4K of wellicht de 3 gaan (zie wat van mijn filmpjes een stuk terug in dit topic om te zien wat de beeldkwaliteit van de mini 3 is). Qua beeldkwaliteit is de mini 4 pro weer net iets beter, maar zelf zou ik het verschil nog steeds te klein vinden om meer dan het dubbele voor de drone te betalen. Ongetwijfeld ga je bij black Friday nog een €599 deal vinden, maar nu voor €239 of €329 de 4K of Mini 3 is qua prijs/kwaliteit een stuk interessanter.

Je betaalt bij de 4 pro een fors deel voor de extra sensoren, maar ik vind het juist een voordeel dat ik die nog niet heb want daardoor leer je dus wel beter / oplettender vliegen.
Hey super bedankt voor je antwoord! Hiwr heb ik wat aan. Nog wel een vraag: mis je de DLOGM niet voor eventuele colour grading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Lisastronomy schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:22:
[...]

Hey super bedankt voor je antwoord! Hiwr heb ik wat aan. Nog wel een vraag: mis je de DLOGM niet voor eventuele colour grading?
Hey, ja dat is inderdaad qua beeldkwaliteit het belangrijke verschil tussen de Mini 3 en Mini 4 Pro. Ik heb ook een DJI Osmo Pocket 3, en die heeft het wel. Je merkt wel dat het net iets mooier gaat, zie bijvoorbeeld de mini docu die ik gemaakt heb over Forteiland IJmuiden. daarin zijn de beelden binnen en op de grond met de Pocket 3 gemaakt.

Ik ben nu bezig met het Belfort in Brugge, en denk dat ik de camerakwaliteit nog net iets verder met montage achteraf op heb kunnen krikken, maar je ziet wel dat ook een Mini 3 prima in staat is mooie beelden te schieten ten opzichte van die Osmo Pocket 3. Die laatste heeft geloof ik zelfs precies dezelfde sensor als de Mini 4 pro. Dus het is onderaan de streep een klein beetje mooier beeld maar wel voor meer dan de dubbele prijs. Ook nu nog zou ik denk ik voor een Mini 3 gaan zelf bij aanschaf van een nieuwe. Stiekem ook omdat dan een upgrade naar een eventuele Mini 5 pro beter te rechtvaardigeren is natuurlijk ;)

Maar serieus, ik zou niet te snel te duur beginnen want de kans dat je er na een paar maanden toch minder mee bezig bent is best groot bij dit soort apparaten. Als je het echt leuk vind is zo'n duurdere nog ook een leuke upgrade. Met de Mini 4 Pro moet je meteen een certificaat gaan halen zodra je die wil upgraden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Op welke plaats kun je het beste de sticker plakken met je Operator ID? Of maakt dat verder niets uit waar? Ik heb een DJI Mini 4 Pro en stickers van 40x8mmaf laten drukken bij Stickerland.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:28

ManiacsHouse

Scheisse!

PatrickC schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:55:
Op welke plaats kun je het beste de sticker plakken met je Operator ID? Of maakt dat verder niets uit waar? Ik heb een DJI Mini 4 Pro en stickers van 40x8mmaf laten drukken bij Stickerland.
Gewoon bovenop :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@PatrickC, ik heb mijn exploitantnummer op deze locatie geplakt. Aan de onderzijde van mijn Mini 3 Pro dus.

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/27PTjb2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Oemfoefoe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:13:
@PatrickC, ik heb mijn exploitantnummer op deze locatie geplakt. Aan de onderzijde van mijn Mini 3 Pro dus.

[Afbeelding]
Kan ook. Ik heb zo'n goedkoop thermische printertje van Ali. Nummer volledig op sticker en QR-code met nummer en 06 erin verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ManiacsHouse schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:48:
[...]

Kan ook. Ik heb zo'n goedkoop thermische printertje van Ali. Nummer volledig op sticker en QR-code met nummer en 06 erin verwerkt.
06 nummer is ook wel een goed idee inderdaad.. bij de drone stickers bij stickerland kon alleen het operator ID er op.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ManiacsHouse schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:48:
[...]

Ben wel benieuwd, heb je linkje van wat je hebt. Bedoel je dan labelprinter?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DeNachtwacht schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:27:
[...]

Ben wel benieuwd, heb je linkje van wat je hebt. Bedoel je dan labelprinter?
https://amzn.eu/d/dFTKoTA. (Sorry ik dacht van Ali :) )
Deze. Zijn er in tig verschillend soorten/merken/prijzen te krijgen. (Dacht zelfs bij Action ze gezien te hebben)
Ik heb er een rolletje semi-transparant bij besteld.
Dat geeft meer een soort plastiek sticker ipv een papieren sticker die je er niet goed af krijgt.
De app die je er bij gebruikt kan van alles uitprinten. Ook qr codes genereren en printen met eventueel tekst erbij
Thermisch zal na verloop van tijd vervagen door licht en warmte maar die van mij zit er al een half jaar op en nog niks van gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:29

-CJ

Not remastered

Een gewone labelprinter (zo'n mobiel ding met toetsenbord) werkt ook prima fungeert al 3 jaar. Ik heb op de voorste poten 2 stickers; eentje met het rdw-nummer en eentje met mijn telefoonnummer, mocht iemand 'm ergens vinden.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 08:47

qless

...vraag maar...

Hier gewoon alleen het nummer met een dymo labelprintertje. Op de SD kaart staat mijn naam/tel/email.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zelf gewoon ouderwets printje gemaakt, arial 14, netjes uitgeknipt en vervolgens met een plakbandje op de onderkant van de drone. En dan in de naam van de drone dit nummer en op de sd kaart een txt bestand met dit nummer en mijn naam+telefoon

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 09:22
DeNachtwacht schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
Ik heb zelf gewoon ouderwets printje gemaakt, arial 14, netjes uitgeknipt en vervolgens met een plakbandje op de onderkant van de drone. En dan in de naam van de drone dit nummer en op de sd kaart een txt bestand met dit nummer en mijn naam+telefoon
Wow oldskool ;) 8) _/-\o_

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja stiekem zeker, maar ik verbaasde me eigenlijk dat het er best knap uit ziet :)

Misschien koop ik nog eens zo'n printertje, voor een paar tientjes is het toch wel geinig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Nu online

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

offtopic:
Mijn label heeft iemand op mijn werk voor mij gemaakt, voordat ik zelf een labelprinter had aangeschaft. Nu heb ik deze via Temu. Ik kan niet anders zeggen dat het een goed apparaatje is. Het werkt thermisch en heeft dus geen cartridges nodig.
Hoogst waarschijnlijk zijn jullie op de hoogte, maar doe je aankopen bij Temu wel via een webbrowser en onder geen beding de Temu app installeren! --> Reden

[ Voor 6% gewijzigd door Oemfoefoe op 23-11-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08

_Eend_

🌻🇺🇦

Oemfoefoe schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:12:
offtopic:
Mijn label heeft iemand op mijn werk voor mij gemaakt, voordat ik zelf een labelprinter had aangeschaft. Nu heb ik deze via Temu. Ik kan niet anders zeggen dat het een goed apparaatje is. Het werkt thermisch en heeft dus geen cartridges nodig.
Hoogst waarschijnlijk zijn jullie op de hoogte, maar doe je aankopen bij Temu wel via een webbrowser en onder geen beding de Temu app installeren! --> Reden
Je temu-linkje lijkt(?) niet te werken, ik krijg iig een inlogpagina, en ik wil geen account bij ze.

offtopic:
Nog een reden om niet bij die winkel te bestellen

Ik heb voor nog geen 4 tientjes een Brother labelprinter gekocht (deze: https://www.123inkt.nl/Br...10VP-i42149-t1351708.html). Printer, koffer, lader en een berg templates op de printer voor oa. kabels en naamplaatjes enzo. Werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Nu online

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@_Eend_, linkje aangepast. Deze zou moeten werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 07:58

Tripl3 D

Brother in Arms

Filmpje waar ik eindelijk tijd voor had om deze te maken (samen te voegen) van onze vakantie op de Azoren van vorig jaar.
Meeste (80-90%) is gefilmd met de DJI mini 3 pro, de rest met de GoPro Hero 10:

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 23:09
Tripl3 D schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:15:
Filmpje waar ik eindelijk tijd voor had om deze te maken (samen te voegen) van onze vakantie op de Azoren van vorig jaar.

[YouTube: Acores 2023]
Heerlijke beelden, dat stukje met de vuurtoren was weer zo'n moment van YES daarvoor vlieg ik graag. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tripl3 D schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:15:

[YouTube: Acores 2023]
Prachtige en herkenbare beelden voor mij… jaren gelden ook naar de Azoren geweest en 3 van de eilandjes bezocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

njiwedu0b schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:22:
Heerlijke beelden, dat stukje met de vuurtoren was weer zo'n moment van YES daarvoor vlieg ik graag. _/-\o_
Dank je! Na het maken van dit filmpje kreeg ik ook gelijk meer jeuk om meer van dit soort "shots" te maken.
Toch wel jammer dat het in NL wat lastiger is, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Zo gaaf om alles in een compleet ander perspectief te zien.
Dat meertje richting het einde ook, je staat aan de rand, maar beseft niet wat het perspectief is van bovenaf, TOTDAT je een drone hebt. Vaak nog mooier dan vanuit ons gewone perspectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

PatrickC schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:38:
Prachtige en herkenbare beelden voor mij… jaren gelden ook naar de Azoren geweest en 3 van de eilandjes bezocht. :)
Dank je! Welke eilanden heb jij toen bezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tripl3 D schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:34:
[...]

Dank je! Welke eilanden heb jij toen bezocht?
Sao Miguel
Faial
Terciera

Ik moest het wel even opzoeken… was in 2012. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 21:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zojuist heb ik toegehapt op Black Friday omdat de Mini 4 Pro Fly More Combo her en der afgeprijsd is naar €949. Het wordt mijn eerste drone, en wat me nu definitief heeft overgehaald is dat we met een nieuwbouwwoning bezig zijn. Gelukkig valt de locatie net buiten een gebied waar niet gevlogen mag worden.

Ik heb er een set ND-filters van DJI bij genomen (samen voor €988 bij Coolblue) op basis van wat eerdere posts hier, maar niet op basis van eigen ervaring dus. Zijn er behalve SD-kaarten en Care Refresh (het is immers mijn eerste :P ) nog andere zaken waar ik aan moet denken?

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 29-11-2024 09:10 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
gday schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:09:
Zojuist heb ik toegehapt op Black Friday omdat de Mini 4 Pro Fly More Combo her en der afgeprijsd is naar €949. Het wordt mijn eerste drone, en wat me nu definitief heeft overgehaald is dat we met een nieuwbouwwoning bezig zijn. Gelukkig valt de locatie net buiten een gebied waar niet gevlogen mag worden.

Ik heb er een set ND-filters van DJI bij genomen (samen voor €988 bij Coolblue) op basis van wat eerdere posts hier, maar niet op basis van eigen ervaring dus. Zijn er behalve SD-kaarten en Care Refresh (het is immers mijn eerste :P ) nog andere zaken waar ik aan moet denken?
Jazeker, het belangrijkste. Jezelf registreren bij de RDW en een sticker maken met je exploitantnummer (zonder het gedeelte achter het streepje). Dit is een jaarlijks iets dat je elk jaar moet vernieuwen.
U heeft een exploitantnummer nodig als u eigenaar bent van 1 of meer drones met een camera of een gewicht van 250 gram of meer. Door een exploitantnummer bij ons aan te vragen, staat u als eigenaar (exploitant) bij ons ingeschreven. Het exploitantnummer bestaat uit letters en cijfers. Voorbeeld: ''NLD87astrdge12kc - xyz''.

U heeft maar 1 exploitantnummer nodig. Ook als u meer drones heeft.
  1. U vraagt een exploitantnummer aan via de knop ‘Exploitantnummer aanvragen'. U logt in met DigiD en betaalt de kosten met iDeal.

Doet u de aanvraag op naam van uw bedrijf? Log dan in met eHerkenning. En houd uw vestigingsnummer bij de hand. Dit vindt u op het uittreksel of de website van de Kamer van Koophandel. U betaalt de kosten met iDeal.

Heeft u een eenmanszaak, maatschap of rederij? Dan kunt u het exploitantnummer alleen op naam van uw persoon aanvragen.
    Geen DigiD of eHerkenning? Kijk dan bij ‘Exploitantnummer aanvragen zonder DigiD/eHerkenning
  2. Per mail ontvangt u het exploitantnummer. Alleen het deel vóór het streepje maakt u goed zichtbaar vast aan de buitenkant van de drone (bijvoorbeeld met een sticker). De laatste 3 letters laat u weg. Dit voorkomt dat anderen misbruik van uw exploitantnummer kunnen maken. Heeft u meer drones? Het exploitantnummer is voor al uw drones geldig en moet u op alle drones vastmaken. U kunt het nummer daarnaast ook inprogrammeren als dit mogelijk is.
  3. Is een verzekering voor u verplicht en/of heeft u een vluchtvergunning? Dan moet u deze toevoegen aan de exploitantgegevens die wij hebben vastgelegd.
  4. Bent u ook piloot van een drone? Dan heeft u vaak ook een vliegbewijs nodig. Kijk hiervoor bij 'Vraag hier uw vliegbewijs aan’.
Exploitantnummer aanvragen met DigiD

Exploitantnummer aanvragen met eHerkenning
Kosten van de eerste aanvraag van het exploitantnummer zijn 23 euro. Het verlengen kost jaarlijks 13 euro. Als je hem eerst laat verlopen moet je hem telkens opnieuw aanvragen, dus verleng tijdig (dit kan tot 6 weken voordat hij verloopt).

De sticker of het aanbrengen van het exploitantnummer is niet aan heel veel regels gebonden overigens. Je mag er bijvoorbeeld ook een brandplaatje van maken of een sticker in de vorm van een QR-code. Bij een QR-code zou je er bijvoorbeeld meer informatie in kunnen stoppen, zoals een telefoonnummer dat gebeld kan worden als iemand de drone vindt, omdat jij hem bent kwijtgeraakt.

Het nummer hoeft dus NIET rechtstreeks af te lezen zijn. (Bron)

De Mini 4 Pro valt in de C0 categorie, dus het gedeelte over het registreren van het exploitantnummer in de remote-id mag je negeren (dit kan niet eens met deze drone).

[ Voor 12% gewijzigd door sn0x0r op 29-11-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Waah schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:
[...]

Nou dat was een groot succes :+

Ze heeft de mini 4K gekocht. proefvlucht gedaan om alles uit te leggen. Verzekering geregeld via DJI. Gisterocchtend geactiveerd en zelf gaan vliegen....

Bij 20% accu de melding dat de accu bijna leeg was. Dus ze zou terugvliegen (~100m van huis). In no-time naar 16%, verbinding kwijt. Ze zagen dat de drone uit zichzelf ging landen (dus niet een return to home).

Lang verhaal kort: Drone is weg, zoektocht mocht geen baat hebben. :X

Dus dat was nog geen uur vliegtijd, 120 euro lichter voor fly-away replacement en aanstaande zondag gaan ze op vakantie dus geen drone mee op vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Waah schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:43:
[...]

Nou dat was een groot succes :+

Ze heeft de mini 4K gekocht. proefvlucht gedaan om alles uit te leggen. Verzekering geregeld via DJI. Gisterocchtend geactiveerd en zelf gaan vliegen....

Bij 20% accu de melding dat de accu bijna leeg was. Dus ze zou terugvliegen (~100m van huis). In no-time naar 16%, verbinding kwijt. Ze zagen dat de drone uit zichzelf ging landen (dus niet een return to home).

Lang verhaal kort: Drone is weg, zoektocht mocht geen baat hebben. :X

Dus dat was nog geen uur vliegtijd, 120 euro lichter voor fly-away replacement en aanstaande zondag gaan ze op vakantie dus geen drone mee op vakantie :+
Zelfs met de find-my-drone optie? Zo lang de accu nog prik had, geeft hij dan een geluidssignaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik heb een mini 3 pro, recent in het buitenland een aanvaring gehad omdat het signaal wegviel. Gelukkig had ik de dji care en heb laatst een vervanging ontvangen. Ik twijfel nu wel alleen of ik het moet houden of dat ik het toch moet verkopen en voor de mini 4 pro moet gaan.
Heb de fly more destijds gehaald en kan voor het hele pakketje wel tussen 600-650 vragen dacht ik.
Ik gebruik het eigenlijk alleen in de vakanties en 2x om mijn dak te inspecteren :p

Wat is wijsheid? Er staat binnenkort niet echt een vakantie gepland in ieder geval waar ik mijn drone zou willen gebruiken, maar heb de afgelopen 2 jaar wel goed gebruik gemaakt van de drone. Las toevallig een artikel vandaag dat de mini 5 pro zelfs LIDAR zou kunnen krijgen?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Analamoebe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:51:
[...]

Zelfs met de find-my-drone optie? Zo lang de accu nog prik had, geeft hij dan een geluidssignaal af.
Voor ze er achter waren dat dat kon, was het al te laat. En de drone is uit nood geland, return to home lukte niet meer blijkbaar (wind tegen, en naar 120m en dan tegen de wind in helpt niet)

Dus veel accu zal die niet meer gehad hebben.

Maar kreeg net een berichtje dat die gevonden is! 20 meter van de plek van laatste locatie in een tuin, achter een groene container. Die moest bij de weg en toen zag diegene dat er een drone achter lag. Ze hadden briefjes door de bus gedaan dus zo al snel de drone terug.

DJI heeft al wel een vervanging via de Fly Away service aangeboden en ze zouden proberen deze voor zondag te leveren, maar die kan dus geannuleerd. DJI wilde nog wel onderzoeken of het niet een softwareprobleem was. Dus dat is ook zeer netjes IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Musta schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:35:
Ik heb een mini 3 pro, recent in het buitenland een aanvaring gehad omdat het signaal wegviel. Gelukkig had ik de dji care en heb laatst een vervanging ontvangen. Ik twijfel nu wel alleen of ik het moet houden of dat ik het toch moet verkopen en voor de mini 4 pro moet gaan.
Heb de fly more destijds gehaald en kan voor het hele pakketje wel tussen 600-650 vragen dacht ik.
Ik gebruik het eigenlijk alleen in de vakanties en 2x om mijn dak te inspecteren :p

Wat is wijsheid? Er staat binnenkort niet echt een vakantie gepland in ieder geval waar ik mijn drone zou willen gebruiken, maar heb de afgelopen 2 jaar wel goed gebruik gemaakt van de drone. Las toevallig een artikel vandaag dat de mini 5 pro zelfs LIDAR zou kunnen krijgen?
Voor de prijs van de mini 4 pro kan je heel wat keren een aanvaring hebben :+

Heb zelf geüpgraded van een DJI mini 3 naar de 4 pro. De sensoren zijn zowel een vloek als een zege. Ja het kan handig zijn. Maar ze zijn erg actief waardoor de drone soms corrigeert op momenten dat dat echt nog niet hoeft. Zo wilde ik onder een groot aquaduct vliegen (de Romeinse variant, niet de moderne Nederlandse :+ ) maar dat vond die niet leuk terwijl die aan alle zijdes toch wel makkelijk 3 meter had. Daardoor geen "smooth" beeld.

Zelf heb ik vooral de upgrade genomen omdat ik heel graag 4K60 wilde. Ik film op vakantie alles al op 4K60 (en met actie het liefst op 4K120) dus dat was voor mij de upgrade wel waard.

De sensoren zijn zeker handig, maar geen garantie dat die niet crasht :+

Maar ik heb een wat controversiële mening soms :+ dus ga niet enkel op mijn mening af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:06:
[...]

Voor ze er achter waren dat dat kon, was het al te laat. En de drone is uit nood geland, return to home lukte niet meer blijkbaar (wind tegen, en naar 120m en dan tegen de wind in helpt niet)

Dus veel accu zal die niet meer gehad hebben.

Maar kreeg net een berichtje dat die gevonden is! 20 meter van de plek van laatste locatie in een tuin, achter een groene container. Die moest bij de weg en toen zag diegene dat er een drone achter lag. Ze hadden briefjes door de bus gedaan dus zo al snel de drone terug.

DJI heeft al wel een vervanging via de Fly Away service aangeboden en ze zouden proberen deze voor zondag te leveren, maar die kan dus geannuleerd. DJI wilde nog wel onderzoeken of het niet een softwareprobleem was. Dus dat is ook zeer netjes IMHO.
Tegen de wind in vliegen is lastig, het percentage van je accu loopt dan echt heel rap terug, Meestal kun je bij harde wind beter wat lager dan hoger vliegen, dan heb je over het algemeen iets minder wind. Op een nogal wisselvallige dag (af en toe relatief weinig wind en dan ineens windstoten waarvan mijn Mini 2 ging klagen) ging ik van 40% naar 25% in minuut of twee. Dan kan zelfs 100 meter al best ver zijn.

Dat was wel even zweten 😅

Ook wel stom van mij, want daarvoor had ik al even met mijn 5 inch drone zitten vliegen, en die had ook best wel veel last van de harde windstoten. En die is met accu toch al snel zo'n 400 gram zwaarder dan mijn Mini 2. En ik moet ook weer wennen aan het lagere vermogen en snelheid van de Mini 2 tov. de 5 incher..

Dat voelde ongeveer als met een grote dikke auto door een storm rijden, en daarna met een klein, smal autootje met dunne bandjes.

Lesson Learned: Als het hard waait niet pas terug gaan bij 20-25%, maar al (veel) eerder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
_Eend_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:58:
[...]

Tegen de wind in vliegen is lastig, het percentage van je accu loopt dan echt heel rap terug, Meestal kun je bij harde wind beter wat lager dan hoger vliegen, dan heb je over het algemeen iets minder wind. Op een nogal wisselvallige dag (af en toe relatief weinig wind en dan ineens windstoten waarvan mijn Mini 2 ging klagen) ging ik van 40% naar 25% in minuut of twee. Dan kan zelfs 100 meter al best ver zijn.

Ook wel stom van mij, want daarvoor had ik al even met mijn 5 inch drone zitten vliegen, en die had ook best wel veel last van de harde windstoten. En die is met accu toch al snel zo'n 400 gram zwaarder dan mijn Mini 2. En ik moet ook weer wennen aan het lagere vermogen en snelheid van de Mini 2 tov. de 5 incher..

Dat voelde ongeveer als met een grote dikke auto door een storm rijden, en daarna met een klein, smal autootje met dunne bandjes.

Lesson Learned: Als het hard waait niet pas terug gaan bij 20-25%, maar al (veel) eerder :P
Ja die les hebben ze wel geleerd :+
Maar DJI heeft nog gereageerd:
Thank you so much ! I have forward it to our management and receive positive news about your data analysis!
We have completed the data analysis for your case, and the result is as follows:

MC SN: 8JECMAV00xxxxxx BAT SN: 3QFPMAGCxxxxxx

Flight Date:2024-12-10 17:29:07 GMT+8 FLY-16

1. The aircraft worked under GPS mode

2. Flight Time T=21:35,Relative Height H=58.6m,Distance to Home Point D=179.3m ,the record ended

3. The last coordinate:( 5x.xxxxxxx, 5.xxxxxxxx)

Conclusion: Record ended, can not judge the responsibility

The record ended without any sign of abnormality, so we were unable to verify what occurred afterward.

We deeply regret this outcome, but we want to assure you that your support for DJI is genuinely appreciated. As your product is still under the warranty period, we are pleased to offer you a free replacement of a [Mini 4k] aircraft and a battery (excluding the remote controller and battery charger).

In this case, you do not need to pay for anything else. I will request a refund and restore on your DJI Care Refresh immediately!

If you have any questions or concerns, please feel free to let me know.

Enjoy your holiday and have a safe flight !
TL;DR de opgestuurde drone (die met spoed binnen 2 dagen al geleverd was nadat ze hadden gemeld hem Zondag mee wilde nemen op vakantie) mogen ze houden, de Fly-away kosten krijgen ze terug en het aantal "fly aways" wordt teruggezet in DJI Care.

Erg netjes opgelost dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Gisteren de Mini2 de lucht in gegooid om wat verlichte trekkers te filmen die hun rondgang maakten bij ons. Viel niet mee met het slechte weer en in het donker :X
[Video: https://imgur.com/yTbdkx1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:56:
[...]

Ja die les hebben ze wel geleerd :+
Maar DJI heeft nog gereageerd:

[...]

TL;DR de opgestuurde drone (die met spoed binnen 2 dagen al geleverd was nadat ze hadden gemeld hem Zondag mee wilde nemen op vakantie) mogen ze houden, de Fly-away kosten krijgen ze terug en het aantal "fly aways" wordt teruggezet in DJI Care.

Erg netjes opgelost dus *O*
Dat is zeker netjes. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, in ieder geval niet zo netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

_Eend_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:42:
[...]

Dat is zeker netjes. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, in ieder geval niet zo netjes.
Lees wel vaker dat DJI niet moeilijk doet (binnen garantie). Wellicht toch vorm van klantenbinding?
Analamoebe schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:06:
Gisteren de Mini2 de lucht in gegooid om wat verlichte trekkers te filmen die hun rondgang maakten bij ons. Viel niet mee met het slechte weer en in het donker :X
[Video]
In donker vliegen mag ook niet ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 06-06 23:10
Analamoebe schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:06:
[Video]
Weer onderweg naar Den Haag?
In het donker? Foei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
ManiacsHouse schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:35:
[...]

[...]

In donker vliegen mag ook niet ;) :P
Met de juiste papieren etc. wel toch? En dit was in Duitsland trouwens :P
Blurk62 schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:46:
[...]

Weer onderweg naar Den Haag?
In het donker? Foei ;)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
_Eend_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:58:
[...]

Ook een keer gehad. 😅 Het waaide aardig hard, dus ik ging op tijd weer terug. Toen had ik nog 25% batterij, dus ik dacht "ik ga alleen nog even recht omhoog voor een paar shots en dan land ik weer". Maar de drone driftte weg op de wind en kreeg ik nooit meer terug. Gelukkig wel bestuurbaar en netjes op een stelconplaat in de duinen geland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 06-06 23:10
Cheesy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:31:
[...]

Ook een keer gehad. 😅 Het waaide aardig hard, dus ik ging op tijd weer terug. Toen had ik nog 25% batterij, dus ik dacht "ik ga alleen nog even recht omhoog voor een paar shots en dan land ik weer". Maar de drone driftte weg op de wind en kreeg ik nooit meer terug. Gelukkig wel bestuurbaar en netjes op een stelconplaat in de duinen geland :)
Dat laatste is inderdaad het slimste wat je kunt doen, zo snel mogelijk landen op een veilige plek. Dan kun je hem in ieder geval terugvinden omdat de gps coördinaten bekend zijn. Zolang er nog een beetje stroom over is blijft hij die ook uitzenden.
Als je geforceerd probeert terug te vliegen weet je niet waar hij is op het moment dat het signaal wegvalt. Grote kans dat je hem kwijt bent.
De eerste keer dat ik in de problemen kwam was ik zelf niet zo slim, het liep gelukkig goed af omdat ik hem laag hield en in het zicht had. Ik kwam pakweg 30m te kort, hij landde aan de andere kant van een slootje. Dat was dubbel dom van me dus, hij had er ook in kunnen vallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 23:25
Lessons learned: ga nooit vliegen boven windkracht 4!

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 21:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Over wind gesproken, wat is in de praktijk het verschil in windgevoeligheid tussen een Mini 4 Pro en een Air 3(S)? Als ik naar de specs kijk van DJI ontlopen de getallen voor 'Max Wind Speed Resistance' elkaar niet zoveel, want dat is respectievelijk 10,7 ms versus 12 m/s, maar ik begrijp dat er in werkelijkheid een groter verschil tussen zit? Ik (als nieuwbakken en redelijk onervaren dronevlieger) word met mijn Mini 4 Pro namelijk wel wat zenuwachtig van wat wind, waardoor ik op momenten dat ik graag zou willen vliegen toch maar liever aan de grond blijf.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2