Wegfilteren van geluid kan alleen als het niet te luid is. Een microfoon zou heel veel windgeluid hebben, plus dat de propellors heel dichtbij zitten.Mathieu2022 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:33:
In het kader van wensen voor de mini 5 pro zou ik graag een mic erop willen. Mogelijk werkt dit in veel situaties niet goed, maar je kan er denk ik leuke sound effects mee krijgen ging wel eens (met gepaste snelheid en afstand) wat koeien op beeld vastleggen en die gingen loeien, dat zou toch geinig zijn. Ook denk ik dat veel geluid van de drone (net als opnamen van de DJI Neo) best weg te filteren is door de software. Ook kan het bij sommige fragmenten miss heel leuk zijn om windgeruis of zoemen in en out te faden met muziek. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Die loei van die koe? Op een normale afstand zal die niet luid genoeg zijn om door het constante gezoem te horen te zijn. En geluid dat niet opgepikt wordt, valt ook niet te behouden als je het andere geluid wegfiltert.
Dus nee, verwacht niet dat ze dit op enige manier voor elkaar gaan krijgen. Plus dat het ontzettend niche is om geluid bij een dronefilmpje te willen.
Wat je kan doen is een wireless microfoon er onder hangen
En als je niet ver weg vliegt, heb je zelfs draadloze microfoons die 9 gram wegen. Enige issue is dan bereik