• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
Blurk62 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:37:
[...]

DC Rainmaker heeft ook een tip. Sowieso een aanrader om helemaal te bekijken. Schokkende beelden :o
Die ken ik ja. Maar ik ga de drone niet op gezichthoogte pakken. Ik houd het wel bij palm vlak en boven mijn hoofd :+ dat gaat tot nu toe altijd top. Gewoon hand arm houden en omlaag inhouden en dan gaat die vanzelf landen als je de pook maar lang genoeg omlaag houd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben altijd erg te spreken over de aftersales support van Apple en daar mag ik DJI nu aan toevoegen.

Had een klein ongelukje gemaakt met mijn Mini 4 pro (Fly More Combo) zonder Care Refresh.
Contact opgenomen via chat/support, mocht een template invullen en kreeg een prijsopgave van 48,50 voor reparatie.

Wat blijkt? Ik heb gewoon een splinternieuwe in de gesealde verpakking gekregen. Op de doos staat zelfs de RC-N2 controller.

Weet iemand of die controller er dan ook daadwerkelijk in/bij zit? Want dan zou ik nu gewoon 2 controllers hebben.

Wil hem zelf liever niet openmaken omdat ik waarschijnlijk ga upgraden naar de Mavic 3 Pro en op deze manier blijft hij dan mooi geseald voor eventuele verkoop.

Paar dagen later ook nog eens netjes een after sales/support telefoontje gehad om na te gaan of alles goed was gegaan, met andere woorden top service, zo wordt ik graag geholpen!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:28:
--- 8< ---

Wat blijkt? Ik heb gewoon een splinternieuwe in de gesealde verpakking gekregen. Op de doos staat zelfs de RC-N2 controller.

Weet iemand of die controller er dan ook daadwerkelijk in/bij zit? Want dan zou ik nu gewoon 2 controllers hebben.

--- 8< ---
Geen idee of je een RC-N2 rijker bent, maar misschien is het een idee om de verpakking te wegen om in te schatten of die er in zit?
(De mini 4 pro weegt ca. 172 gram, RC-N2 ca. 390 gram)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:11
Mocht iemand ooit bedenken om zijn brevets en registratie op creditcard (met NFC) te laten printen.......

DOE DIT VOORAL NIET VIA DRONEPASJE.NL, DEZE SITE IS DIKKE OPLICHTERIJ

Had anderhalve maand geleden 4 pasjes met NFC, registratiestickers en een hesje besteld.
Ondanks regelmatig mailcontact, WA-contact en telefonisch contact komt van alle herhaalde beloftes en toezeggingen van Roberto niets terecht.
Mocht je dus via +31636284940 benaderd worden.......HAAK AF.

Ik heb Roberto lang het voordeel van de twijfel gegeven maar gezien zijn antwoorden op Trustpilot op recente klachten geloof ik er niets meer van. Mijn pasjes lagen een dikke maand geleden al klaar op tafel zei hij, dus overmatige drukte????
Op WhatsApp wordt niet gereageerd maar wel gelezen.
Annuleren en geld terugvragen, of anderhalve week later een betaalverzoek sturen ter grootte van mijn betaling, helpt ook niets.

Mij koste het 70 euro waarvan ik uiteindelijk alleen begreep dat Roberto er van op wintersportvakantie was........ :X :X :X

DISCLAIMER:
Na herhaalde ophef van enkelen verderop in dit topic, omdat volgende niet verplicht is:
Als je het allemaal handiger vind om het digitaal te doen en op te gaan zoeken als daar om gevraagd wordt, dan dat je een paar pasjes in je dronetas meeneemt, elke gram telt natuurlijk, dan kan je kan je deze post overslaan en hoef je eventueel geen PM te sturen.

Mocht je wel pasjes (ergens anders) willen laten maken, stuur een PM met je email, ik heb templates waar je simpel je eigen gegevens in kan zetten.
Zowel vliegbewijs A1-A3 + A2 en exploitatieregistratie en achterkant.
Templates zijn in .pdf en alle elementen zijn aanpasbaar of te verplaatsen/wissen.

Simpel zelf te wijzigen, eigen QR zal je moeten maken voor de exploitantregistratie die verwijst naar het pdf opgeslagen in je cloud, ik heb achteraf de QR aangepast in de cloud onder behoudt van de naam.
De QR van het vliegbewijs haal je van het RDW die verwijst naar hun site.
Wel iets groter maken en misschien wat cleanen.
De NFC`s laat je ook verwijzen naar je cloud en het RDW door de adressen die de QR`s geven in te voeren.

Exploitatiebewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDW2tiKBMgFRqJ753FEzX1D5ahY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aOgEOoj6KQ6ghnIl1OtrZPOD.png?f=fotoalbum_large

Vaardigheidsbewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkyFQExl8MtpCn5mK659ss6yfi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEc6QxkYmbTIJtALY1AvnyL6.png?f=fotoalbum_large

achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRdyPj0k-sUW5TBzyVrZRDS5ex8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L00GDB10EQer0BK0q8tlad5c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 01-03-2024 09:53 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Teijgetje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:43:
Mocht iemand ooit bedenken om zijn brevets en registratie op creditcard (met NFC) te laten printen.......

DOE DIT VOORAL NIET VIA DRONEPASJE.NL, DEZE SITE IS DIKKE OPLICHTERIJ

Had anderhalve maand geleden 4 pasjes met NFC, registratiestickers en een hesje besteld.
Ondanks regelmatig mailcontact, WA-contact en telefonisch contact komt van alle herhaalde beloftes en toezeggingen van Roberto niets terecht.
Mocht je dus via +31636284940 benaderd worden.......HAAK AF.

Ik heb Roberto lang het voordeel van de twijfel gegeven maar gezien zijn antwoorden op Trustpilot op recente klachten geloof ik er niets meer van. Mijn pasjes lagen een dikke maand geleden al klaar op tafel zei hij, dus overmatige drukte????
Op WhatsApp wordt niet gereageerd maar wel gelezen.
Annuleren en geld terugvragen, of anderhalve week later een betaalverzoek sturen ter grootte van mijn betaling, helpt ook niets.

Mij koste het 70 euro waarvan ik uiteindelijk alleen begreep dat Roberto er van op wintersportvakantie was........ :X :X :X

Mocht je wel pasjes (ergens anders) willen laten maken, stuur een PM met je email, ik heb templates waar je simpel je eigen gegevens in kan zetten.
Zowel vliegbewijs A1-A3 + A2 en exploitatieregistratie en achterkant.
Templates zijn in .pdf en alle elementen zijn aanpasbaar of te verplaatsen/wissen.

Simpel zelf te wijzigen, eigen QR zal je moeten maken voor de exploitantregistratie die verwijst naar het pdf opgeslagen in je cloud, ik heb achteraf de QR aangepast in de cloud onder behoudt van de naam.
De QR van het vliegbewijs haal je van het RDW die verwijst naar hun site.
Wel iets groter maken en misschien wat cleanen.
De NFC`s laat je ook verwijzen naar je cloud en het RDW door de adressen die de QR`s geven in te voeren.

Exploitatiebewijs:
[Afbeelding]

Vaardigheidsbewijs:
[Afbeelding]

achterkant:
[Afbeelding]
Nog meer pasjes?!!? |:( |:(

Ik heb m'n certificaten gewoon in .pdf formaat op m'n telefoon staan. Dat mag ook gewoon. ;)

• Teijgetje
M!chel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:41:

Ik heb m'n certificaten gewoon in .pdf formaat op m'n telefoon staan. Dat mag ook gewoon. ;)
Dat mag óók gewoon....wat jezelf wilt. ;)

Edit:

En wat je zelf handig vindt. ;)

Ik heb een remote waar mijn telefoon in gaat.
Dus de pdf`s even snel oproepen terwijl je vliegt gaat niet, dan moet ik landen/RTH en handelingen doen.
Want de drone in de lucht pauzeren, je telefoon "afkoppelen", zoeken, en de official te woord staan zal ivm VLOS ook niet helemaal in goede aarde vallen....... :+

Met twee creditcards met NFC, die normaal gewoon in mijn dronetas zitten en geen plaats innemen ;) , kan ik kiezen om ze aan een bandje om mijn nek te hangen tijdens vliegen, tot om de official ze zelf te laten pakken of de NFC's te scannen (dit laatste is natuurlijk het makkelijkst).
Linksom of rechtsom hoef ik dus niet direct iets met mijn drone of AB te doen om me te legitimeren als daar om gevraagd wordt.

Want zelfs als je geen telefoon gebruikt zal je de remote neer moeten leggen om het voor de official op te gaan zoeken als het ergens op je telefoon staat.
En zal deze aan jouw reactie zien of je de regels respecteert, of dat je daar al een waarschuwing tot zelfs een aantekening over ontvangt. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Teijgetje op 29-02-2024 14:33 ]

Teijgetje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:43:
Exploitatiebewijs:
---

Vaardigheidsbewijs:
--
Mis ik iets? Je hebt toch alleen je vaardigheidsbewijs (bewijs dat je de relevante opleidingen gevolgd hebt) nodig? Waarom zou je ook nog een exploitatiebewijs nodig hebben? Enige verschil is dat daar je adres nog op staat.

Dat is alleen nodig als je als bedrijf drones hebt en je medewerkers er mee wilt laten vliegen toch?

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-02-2024 16:04 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Greatsword schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:28:
Ik ben altijd erg te spreken over de aftersales support van Apple en daar mag ik DJI nu aan toevoegen.

Had een klein ongelukje gemaakt met mijn Mini 4 pro (Fly More Combo) zonder Care Refresh.
Contact opgenomen via chat/support, mocht een template invullen en kreeg een prijsopgave van 48,50 voor reparatie.

Wil hem zelf liever niet openmaken omdat ik waarschijnlijk ga upgraden naar de Mavic 3 Pro en op deze manier blijft hij dan mooi geseald voor eventuele verkoop.

Paar dagen later ook nog eens netjes een after sales/support telefoontje gehad om na te gaan of alles goed was gegaan, met andere woorden top service, zo wordt ik graag geholpen!
Precies dezelfde positieve ervaringen hier na een claim op mijn Care refresh!

• Waah
SpeedingWilly schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Mis ik iets? Je hebt toch alleen je vaardigheidsbewijs (bewijs dat je de relevante opleidingen gevolgd hebt) nodig? Waarom zou je ook nog een exploitatiebewijs nodig hebben? Enige verschil is dat daar je adres nog op staat.

Dat is alleen nodig als je als bedrijf drones hebt en je medewerkers er mee wilt laten vliegen toch?
Eigenaren van drones met een camera of drones die 250 gram of meer wegen moeten een exploitantnummer hebben
https://www.rdw.nl/partic...itantnummer-van-een-drone

Dus denk dat je altijd een exploitantnummer nodig hebt. Ongeacht of je een vaardigheidsbewijs hebt of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 29-02-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Het exploitantnummer hoef je als hobbyvlieger niet op een pasje bij je te hebben.
Het moet wel aanwezig zijn op je drone.

Scheelt toch weer een pasje.

@Teijgetje Mocht er handhaving naar je toe komen terwijl je aan het vliegen bent, dan is het sowieso verstandig om de drone te landen. Ongeacht of je nou een pasje om je nek hebt hangen of niet.
M!chel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:34:
Het exploitantnummer hoef je als hobbyvlieger niet op een pasje bij je te hebben.
Het moet wel aanwezig zijn op je drone.

Scheelt toch weer een pasje.

@Teijgetje Mocht er handhaving naar je toe komen terwijl je aan het vliegen bent, dan is het sowieso verstandig om de drone te landen. Ongeacht of je nou een pasje om je nek hebt hangen of niet.
Dat bedoel ik idd. Exploitantnummer op alle drones en indien nodig A1/A3 / A2 op pasje en/of digitaal kunnen tonen.

Officieel moet dat nummer ook op je controller staan trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-02-2024 19:31 ]

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 13:06

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Al die regels. We zijn weer een beetje doorgeschoten.

Heb nu de M4P redelijk aan de tand kunnen voelen. Twee zaken die mij opvallen/tegenvallen.

1. Het scherm is heel slecht te zien in de zon. Denk als je er een kap op zet dit nog niet voldoende is. Daar is nog behoorlijk wat te verbeteren. Als je naar de nieuwste telefoons kijkt dan zie je dat deze 2500+ nits halen. Dat zou een welkome verbetering zijn. Of dat je er een bril voor hebt dan heb je helemaal geen last meer van de zon.

2. Gebruik van de drone aan de kust of in de bergen is beperkt door de hoeveelheid wind. UAV app geeft vaak aan dat het niet safe is om te vliegen. Dat doe ik dan ook niet. Ben toch nog beetje bang dat er wat met de drone gebeurt.

Vraag me af hoeveel beter een Air 3 is met het omgaan van de wind (met name bij gusts).

Voor de rest is de M4P een indrukwekkend apparaat. De mogelijkheden en kwaliteit van de opnames hebben mij positief verrast.

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 11:04
SpeedingWilly schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:25:
[...]

Waar haal je dat precies vandaan?
Bij de RDW waar je het exploitantnummer opvraagt staat alleen dit:
Per mail ontvangt u het exploitantnummer. Alleen het deel vóór het streepje maakt u goed zichtbaar vast aan de buitenkant van de drone (bijvoorbeeld met een sticker). De laatste 3 letters laat u weg. Dit voorkomt dat anderen misbruik van uw exploitantnummer kunnen maken. Heeft u meerdere drones? Het exploitantnummer is voor al uw drones geldig en moet u op alle drones vastmaken. U kunt het nummer daarnaast ook inprogrammeren als dit mogelijk is.
Dus alleen op de drone.
DennisDeMennis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:35:
[...]

Waar haal je dat precies vandaan?
Waar weet ik niet meer precies maar moest wel. Nu kun je met de huidige software het in je controller zetten, dus een sticker is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
SpeedingWilly schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:25:
[...]

Dat bedoel ik idd. Exploitantnummer op alle drones en indien nodig A1/A3 / A2 op pasje en/of digitaal kunnen tonen.

dat van die controller wist ik niet, waar staat dit officieel beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 13:40
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:16:
Al die regels. We zijn weer een beetje doorgeschoten.

Heb nu de M4P redelijk aan de tand kunnen voelen. Twee zaken die mij opvallen/tegenvallen.

1. Het scherm is heel slecht te zien in de zon. Denk als je er een kap op zet dit nog niet voldoende is. Daar is nog behoorlijk wat te verbeteren. Als je naar de nieuwste telefoons kijkt dan zie je dat deze 2500+ nits halen. Dat zou een welkome verbetering zijn. Of dat je er een bril voor hebt dan heb je helemaal geen last meer van de zon.

2. Gebruik van de drone aan de kust of in de bergen is beperkt door de hoeveelheid wind. UAV app geeft vaak aan dat het niet safe is om te vliegen. Dat doe ik dan ook niet. Ben toch nog beetje bang dat er wat met de drone gebeurt.

Vraag me af hoeveel beter een Air 3 is met het omgaan van de wind (met name bij gusts).

Voor de rest is de M4P een indrukwekkend apparaat. De mogelijkheden en kwaliteit van de opnames hebben mij positief verrast.
Het scherm heeft inderdaad last van reflecties in de zon. Ik heb de helderheid vaak op 100% staan en een matte screenprotector op het scherm geplakt. Dat laatste helpt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:16:
Ik heb beide drones. 1 van de grote pluspunten van de Air 3 t.o.v. M4P is het omgaan met hardere wind en windvlagen. Is geen vergelijk. De Air 3 kan veel meer hebben, vergelijkbaar met een Mavic 3 (Pro). Maar dat is ook logisch.

Ik heb mijn Mavic 3 recent verkocht omdat die drone (voor mij) geen grote voordelen meer had (wel enkele nadelen) t.o.v. de Air 3. Dus de Air 3 heeft de Mavic 3 vervangen bij mij.

[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-03-2024 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
SpeedingWilly schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Nee je mist niets.
My bad, ik heb inmiddels de post aangepast en er duidelijk bij vermeld dat het niet verplicht is en dat als je het allemaal handiger vind om het digitaal te doen en op te gaan zoeken als daar om gevraagd wordt dat je dan mijn post kan overslaan en geen PM hoeft te sturen.

Thanks voor de input en de duidelijke uitleg. d:)b
Ik zal verder proberen wat minder behulpzaam te zijn of mensen een mogelijk plezier te doen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 01-03-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
holoX schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Het scherm heeft inderdaad last van reflecties in de zon. Ik heb de helderheid vaak op 100% staan en een matte screenprotector op het scherm geplakt. Dat laatste helpt enorm.
Kun jij aangeven welke screenprotector dit is, als het kan met bestelinformatie?
Die wil ik dan denk ik ook gaan gebruiken.
Alvast bedankt.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 13:40
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Kun jij aangeven welke screenprotector dit is, als het kan met bestelinformatie?
Die wil ik dan denk ik ook gaan gebruiken.
Alvast bedankt.
https://www.amazon.nl/s?k=matte+screenprotector+dji
Ik heb ze van Amazon. Bij de vrienden uit China zijn ze ook verkrijgbaar.
Het is overigens niet zo dat de reflectie volledig weg is, veel minder is het wel naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Ik zie dat je op de remote bij de mini 4 pro , je de keys achteraan je RC kan aanpassen.
Ik zou het top vinden mocht je kunnen start rtmp stream en stop stream achter die toetsen steken.
Nu moet je helemaal in de settings gaan.

Kan dat want ik vind het niet precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hebben jullie nog tips voor echte mooie locaties waar je in NL mag vliegen met een drone.

Was dit lijstje al tegengekomen https://fotosquad.nl/dronelocaties-in-nederland/ maar volgens mij is veel info daar echt gedateerd of worden de regels in NL steeds strenger.

Ik gebruik https://map.godrone.nl/ maar wordt er echt bijna depressief van, alles wat ik aanklik lijkt wel rood of is een beschermd natuurgebied.

Ik zoek eigenlijk plaatsen aan zee en aan het water of mooie plaatsen waar je 360 graden om je heen kan kijken, interessante architectuur zoals de Pyramide van Austerlitz en Vestingstad Heusden lijken me ook wel wat zoals op onderstaande video, echter als ik daar naar kijk blijkt dat weer een laag vlieggebied van 30m te zijn.

Ik wil graag meer oefenen en vlieguren maken voordat ik op vakantie ga, maar blijf echt continue tegen al die strenge regels aanlopen. Hoe gaan jullie daar mee om?

YouTube: Vestingstad Heusden (Noord-Brabant) van boven | Drone video in 4K

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02

Beyond

Dussssss.......

Nu is de Mini 4 Pro Fly more in de aanbieding bij Coolblue voor 939. Heb nog geen drone en vindt dit alsnog een bak geld maar toch.... twijfel

[ Voor 35% gewijzigd door Beyond op 08-03-2024 16:02 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 19:35
Wat zijn jullie ervaringen met ND / polarisatie filters? Ik heb recent mijn eerste drone (DJI Mini 4 Pro) gekocht, voornamelijk voor fotografie / video's op vakantie. In het verleden gefotografeerd met spiegelreflex, met zulke filters, maar ik zie veel tegenstrijdige meningen online. Mijn eerste trip zal de Filipijnen worden.

De reden dat er ik over twijfel is omdat het helder water / witte stranden + zonlicht wellicht een stuk beter uitkomen met een polarisatie filter. Ik kan alleen slecht vinden hoe het werkt voor portret / landscape foto's, want normaliter draai je aan zo'n filter volgens mij. Dat is wat lastiger in de lucht. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
iMick schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:25:
Wat zijn jullie ervaringen met ND / polarisatie filters? Ik heb recent mijn eerste drone (DJI Mini 4 Pro) gekocht, voornamelijk voor fotografie / video's op vakantie. In het verleden gefotografeerd met spiegelreflex, met zulke filters, maar ik zie veel tegenstrijdige meningen online. Mijn eerste trip zal de Filipijnen worden.

De reden dat er ik over twijfel is omdat het helder water / witte stranden + zonlicht wellicht een stuk beter uitkomen met een polarisatie filter. Ik kan alleen slecht vinden hoe het werkt voor portret / landscape foto's, want normaliter draai je aan zo'n filter volgens mij. Dat is wat lastiger in de lucht. 😅
Zie het meer als hoe een zonnebril met gepolariseerde glazen werkt. Daar kun je ook niet aan draaien, maar het werkt wel.
De filters op je drone hebben een bepaalde 'optimale stand', en dat werkt tot nu toe niet verkeerd bij mijn foto's en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dank @M!chel! Heb jij nog aanrader voor een specifiek filter? Misschien toch maar investeren in een polarisatie filter, en de ND filters nog even laten voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ik heb zelf ND/CPL filters van Freewell.
Als aanrader zou ik deze doen: https://www.cameranu.nl/n...8ocDJwdBQDogaAtgpEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:18
Ik ben net mijn DJI mini 2 kwijtgeraakt in het diepe water. Dom, dom, dom, maar tja….. kan er weinig meer aan doen. Kan hem ook niet opduiken, teveel stroming en te diep. Nou vraag ik me af of er een tweedehands losse DJI Mini 2 te koop is, en kan je met de controller van een 2 ook een 3 besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-06 21:25
Ik heb ergens gelezen dat je de accu’s beter niet meer dan 10 dagen vol geladen kan hebben, maar hoe schadelijk is dit daadwerkelijk? Ik ben niet om de 10 dagen aan het vliegen en houd het liefste de batterijen wel vol geladen, voor het geval dat.

En om nou elke 10 dagen te vliegen om alleen de batterijen leeg te maken is ook weer zo wat. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:01
Drials schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:30:
Ik heb ergens gelezen dat je de accu’s beter niet meer dan 10 dagen vol geladen kan hebben, maar hoe schadelijk is dit daadwerkelijk? Ik ben niet om de 10 dagen aan het vliegen en houd het liefste de batterijen wel vol geladen, voor het geval dat.

En om nou elke 10 dagen te vliegen om alleen de batterijen leeg te maken is ook weer zo wat. Hoe doen jullie dit?
In plaats van "ergens" lezen kun je ook gewoon de gebruiksaanwijzing eens opslaan op bladzijde 63.
Twee van de genoemde puntjes over de "intelligent" flight battery:

2. Functie voor automatisch ontladen: om zwelling te voorkomen, ontlaadt de accu
automatisch tot 96% accuniveau wanneer deze drie dagen niet wordt gebruikt en tot 60%
accuniveau wanneer deze negen dagen niet wordt gebruikt. Merk op dat het normaal is dat
de accu tijdens het ontladen warmte afgeeft.

9. Slaapstand: als het accuniveau minder dan 10% is wanneer de drone inactief is, gaat de
accu naar de slaapstand om overmatige ontlading te voorkomen. Laad de accu op om deze
uit de slaapmodus te halen

Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
iMick schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:25:

Er zijn vele youtube filmpjes over het "belang" van ND filters. De meeste youtubers hebben een gratis Freewell setje opgestuurd gekregen. Er zijn absoluut redenen en toepassingen voor het gebruik.

Ik ben een enorme fan geworden van Ted Nemeth, hij heeft een totale andere benadering van filmen met een drone dan alle andere drone youtubers die ik gezien heb.
In plaats van je bezig te houden met welke filter te gebruiken is het vele malen belangrijker om te leren vloeiende en visueel interessante opnames te maken. Niets verpest een shot meer dan kleine schokkende bewegingen. Zet alles op auto, histogram uit, zebra uit, alles wat afleidt: uit. Hij gebruikt zelf alleen een normaal ND64 filter als er echt veel licht is, anders niets.

In totale tegenspraak met het bovenstaande heb ik zelf wel dit Skyreat setje en net deze besteld om de balans tussen landschap en lucht wat beter te krijgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
ND gradient filters zijn wel zonde van je geld. Je kunt dit effect makkelijk namaken met Lightroom of Photoshop (en vast ook nog wel met andere software.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:40

amphora

Websites & Fotografie

M!chel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:51:
ND gradient filters zijn wel zonde van je geld. Je kunt dit effect makkelijk namaken met Lightroom of Photoshop (en vast ook nog wel met andere software.)
Voor foto’s mee eens maar voor video ligt dat toch echt anders. Voor filmische beelden wil je een niet te hoge sluitertijd en dan zijn ND filters de enige oplossing bij zonlicht.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Voor foto’s mee eens maar voor video ligt dat toch echt anders. Voor filmische beelden wil je een niet te hoge sluitertijd en dan zijn ND filters de enige oplossing bij zonlicht.
Voor video's zijn ze handiger, gewone ND filters dan. Die gradient filters hebben een vaste horizon en beperkt je erg in compositiemogelijkheden.
Vandaar dat ik er persoonlijk geen groot fan van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ND filters is voor mij hetzelfde als dat Hollywood vind dat alles grain moet hebben en dat je moet kijken zoals "de filmmaker het heeft bedoeld" met als gevolg dat dialoog tegenwoordig nauwelijks te horen is maar bij elke explosie je de buren boos aan de deur hebt....

Zelf heb ik bar weinig met de motion blur die het toevoegd. Het zal wel filmisch zijn, maar als het daardoor minder mooi (mening!) is gebruik ik het toch echt niet. En als je op grote afstand van je onderwerp zit, is de relatieve beweging van wat je ziet klein en doet het erg weinig.

Zelf voor een bruiloft toch ND filters gebruikt en de sluitertijd aangepast naar wat men "aanraad voor filmische beelden". Zelf vind ik de beelden gewoon veel waziger ogen door de motion blur en baal ik dat ik niet zonder ND heb gevlogen.

Het blijft uiteindelijk een mening. Gewoon kijken of je het mooier vind met motion blur. Maar wat dat betreft ben ik het eens met Ted Nemeth: Hoe je beweegt, vliegt en composities kiest is vele malen belangrijker dan of je een ND filter gebruikt. De tijden dat je beeld overbelicht bleef omdat je sluitertijd niet laag genoeg kon ligt wel achter ons.

Dus voor de mini 4 pro komt er geen ND filter. Misschien wel een polarisatiefilter om schittering weg te nemen op water/wegdek/sneeuw.

Deze vakantie trouwens gefilmd met de HLG stand. Maar het editen gaat nog niet echt lekker bij een gebrek aan een HDR scherm.... want zou het graag in HDR willen editen. Maar Davinci resolve verbinden met een HDR-televisie en die gebruiken voor grading is nog aardig ingewikkeld met settings en hardware koppeling. Iemand heir toevallig ervaring?

Filmpje direct van de geheugenkaart, zonder editing, -0.7 onderbelicht bij filmen ivm hoeveelheid sneeuw in beeld:
YouTube: DJI Direct upload test
Youtube maakt er wel HDR van als je een scherm hebt dat het ondersteund.

Na deze vlucht wel de settings meteen aangepast. Mijn DJI mini 2 had ik ook de settings aangepast zodat die veel minder snel draait en niet abrupt stopt. Met de mini 4 pro ook gedaan en dat scheelt wel een hoop "mislukte" opnamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 14-03-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
M!chel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:51:
Je zou best gelijk kunnen hebben dat dit in software ook gedaan kan worden en misschien zelfs beter. Ik heb daar niet naar gekeken.
M!chel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:56:
[...]
Voor video's zijn ze handiger, gewone ND filters dan. Die gradient filters hebben een vaste horizon en beperkt je erg in compositiemogelijkheden.
Vandaar dat ik er persoonlijk geen groot fan van ben.
De Freewell gradient filters hebben een heel geleidelijk verloop dat er heel natuurlijk uitziet. Ze hebben voor mij vooral nut (hoop ik) bij zonsopkomst en zonsondergang of bij zeer felle luchten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Blurk62 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:42:
De Freewell gradient filters hebben een heel geleidelijk verloop dat er heel natuurlijk uitziet. Ze hebben voor mij vooral nut (hoop ik) bij zonsopkomst en zonsondergang of bij zeer felle luchten.
Ik gebruikte vroeger gradient filters bij landschapsfotografie. Deze kon je altijd draaien en verschuiven (overgang scheef en hoger/lager) want je horizon zit nooit precies op dezelfde plek in je foto/video.
Die filters op je drone kun je niet hoger/lager schuiven, waardoor je dus altijd met je camera zelf moet bewegen en hierdoor kun je dan misschien niet het shot maken wat je zou willen hebben.
Maar ga er gerust mee aan de slag, je komt vanzelf wel tegen wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Blurk62 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:34:
[...]

In totale tegenspraak met het bovenstaande heb ik zelf wel dit Skyreat setje en net deze besteld om de balans tussen landschap en lucht wat beter te krijgen. Ben benieuwd.
Dank allen voor de discussie over ND filters ;). Laat in ieder geval zien dat mijn twijfel niet voor niets is. Ik ga het eerst eens zonder proberen, en wellicht in de toekomst alsnog met de filters aan de slag.

@Blurk62 bij de 'gradient filters' (polarisatie filters?) zie ik een H(orizontal) en een V(ertical) stand, betekent dit dat je alsnog de filter moet draaien afhankelijk van de modus waarin je fotografeert / filmt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
iMick schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 01:23:
[...]

Dank allen voor de discussie over ND filters ;). Laat in ieder geval zien dat mijn twijfel niet voor niets is. Ik ga het eerst eens zonder proberen, en wellicht in de toekomst alsnog met de filters aan de slag.

@Blurk62 bij de 'gradient filters' (polarisatie filters?) zie ik een H(orizontal) en een V(ertical) stand, betekent dit dat je alsnog de filter moet draaien afhankelijk van de modus waarin je fotografeert / filmt?
Klopt. Bedenk van te voren welke opname je wilt maken, sowieso een goede tip. Een gradient filter is als het ware een zonnebril die aan de bovenkant donkerder is als aan de onderkant. Het verschil is 3 of 4 stops en dat moet ervoor zorgen dat zowel de grond als de lucht goed belicht is. De meningen over het nut zijn verdeeld ;)
Dat geldt echter ook voor polarisatie filter. De werking is afhankelijk van de hoek van het weerkaatste licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnKars
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-03 10:39
Goedemiddag allen

Ik krijg binnenkort mijn mini 3 met smart controller en FMC. Ik lees online veel over labels en ID's.
Klopt het dat de mini 3 onder het label C0 valt? En betekent dit dat ik in de software van de drone niet het RDW nummer hoef uit te laten zenden?
Dit wordt mijn eerste drone, ben benieuwd wat ik nou moet en mag.

Groet,
Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MartijnKars schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:04:
Goedemiddag allen

Ik krijg binnenkort mijn mini 3 met smart controller en FMC. Ik lees online veel over labels en ID's.
Klopt het dat de mini 3 onder het label C0 valt? En betekent dit dat ik in de software van de drone niet het RDW nummer hoef uit te laten zenden?

Groet,
Martijn
C0 klopt inderdaad. Je hebt wel een RDW exploitant nummer nodig en die met een sticker op je drone plakken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnKars
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-03 10:39
amphora schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:10:
[...]

C0 klopt inderdaad. Je hebt wel een RDW exploitant nummer nodig en die met een sticker op je drone plakken.
Thanks. Merken jullie veel van de restrictie van max 120m boven opstijgpunt? Lijkt me toch wel jammer. Kan je hier legaal omheen? Of zit je sowieso in die C0 categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
MartijnKars schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:05:
Merken jullie veel van de restrictie van max 120m boven opstijgpunt? Lijkt me toch wel jammer. Kan je hier legaal omheen? Of zit je sowieso in die C0 categorie?
C0 zijn idd beperkt tot 120m boven opstijgpunt (binnen EASA regels). Er zijn C0 drones (zoals de Mini 4 Pro) die je kan herclassificeren als C1 - lees dit topic maar even terug voor de details. Voor een C1 drone is de hoogte restrictie 120 meter boven maaiveld. In Nederland zit daar niet heel veel verschil in, maar in berg/heuvelachtig gebied kan je met een C1 drone 'mee met de berg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
[...]

Thanks. Merken jullie veel van de restrictie van max 120m boven opstijgpunt? Lijkt me toch wel jammer. Kan je hier legaal omheen? Of zit je sowieso in die C0 categorie?
Ik heb met m'n Mini2 vrijdag nog een foto vanaf 250m hoogte genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Analamoebe schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
[...]

Ik heb met m'n Mini2 vrijdag nog een foto vanaf 250m hoogte genomen.
Vraag was niet of het kan, maar of het mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
amphora schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:59:
[...]

Vraag was niet of het kan, maar of het mag ;)
Dat is toch een retorische vraag?
[...]

Merken jullie veel van de restrictie van max 120m boven opstijgpunt? Lijkt me toch wel jammer. Kan je hier legaal omheen? Of zit je sowieso in die C0 categorie?
Ik kreeg alleen een melding, maar kon gewoon doorstijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Analamoebe schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:21:
[...]

Dat is toch een retorische vraag?

[...]

Ik kreeg alleen een melding, maar kon gewoon doorstijgen.
Je kunt ook bij Schiphol in de buurt vliegen, krijg je ook een melding.
Maar als niet te dichtbij de landingsbaan bent kun je ook gewoon opstijgen. Tot wel 500m hoog. Krijg je wel een extra melding.

Maar zulke verhalen lezen we liever niet terug hier op het forum. De politie leest ook mee, en je ip-adres is voor hun gewoon openbaar.
Voor de luchtvaart is het ook veiliger als je je gewoon aan de regels houd en niet hoger dan 120m gaat zitten met je stukje plastic.

[ Voor 23% gewijzigd door M!chel op 15-04-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb een DJI Mini 4 FMC. Heeft er iemand ervaring met het onderweg opladen van accu's door middel van bv een powerbank? En wat voor powerbank is dan nodig? Ik ga op vakantie veel rijden en dan is het fijn om lege batterijen onderweg te kunnen opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vanDaal schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:01:
Ik heb een DJI Mini 4 FMC. Heeft er iemand ervaring met het onderweg opladen van accu's door middel van bv een powerbank? En wat voor powerbank is dan nodig? Ik ga op vakantie veel rijden en dan is het fijn om lege batterijen onderweg te kunnen opladen.
Heb je geen USB-poort in de auto om op te laden? Of eventueel een omvormer van sigaret-aansluiting naar usb?

Ik heb aan 3 accu's meer dan voldoende overigens. En dan 's avonds weer opladen in hotel/tent/caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Cheesy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:03:
[...]

Heb je geen USB-poort in de auto om op te laden? Of eventueel een omvormer van sigaret-aansluiting naar usb?

Ik heb aan 3 accu's meer dan voldoende overigens. En dan 's avonds weer opladen in hotel/tent/caravan.
Ik was van het weekend op pad en heb toen inderdaad opgeladen in mijn eigen auto. Dat ging redelijk. Na +/- 30 minuten was een lege accu weer vol. Alleen was dat nog steeds te langzaam. Door de harde wind waren de accu's zo leeg.
Op vakantie heb ik helaas een andere auto, dus ik weet niet wat ik daar krijg. Vandaar op zoek naar alternatieve methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:26
vanDaal schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:57:
Na +/- 30 minuten was een lege accu weer vol. Alleen was dat nog steeds te langzaam. Door de harde wind waren de accu's zo leeg.
Voor deze drone bestaat een grotere accu die 45 ipv 34 minuten vliegtijd biedt (onder ideale omstandigheden).
De drone gaat dan in gewicht wel iets omhoog en komt boven de 250 gram uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 11:04
vanDaal schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:01:
Ik gebruik zelf ook wel eens een powerbank onderweg met mijn drone (ook een mini 4 pro) en dat werkt op zich prima inderdaad.
De Charging Hub kan alleen maar met 30W opladen, dus veel sneller dan wat je auto deed gaat het sowieso niet worden denk. DJI zelf zegt dat de accu er 58 minuten over doet, dus dat halfuurtje is nog erg kort.
puur capaciteit technisch gezien zou ik verwachten: 18.96Wh/30W = 37.92 minuten wat dus de theoretisch minimum laadtijd zou zijn.
Met een powerbank van 100Wh zou je ongeveer 4x een accu moeten kunnen opladen.

De grotere accu is trouwens niet (officieel) in Nederland verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

DennisDeMennis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:43:
[...]

Ik gebruik zelf ook wel eens een powerbank onderweg met mijn drone (ook een mini 4 pro) en dat werkt op zich prima inderdaad.
De Charging Hub kan alleen maar met 30W opladen, dus veel sneller dan wat je auto deed gaat het sowieso niet worden denk. DJI zelf zegt dat de accu er 58 minuten over doet, dus dat halfuurtje is nog erg kort.
puur capaciteit technisch gezien zou ik verwachten: 18.96Wh/30W = 37.92 minuten wat dus de theoretisch minimum laadtijd zou zijn.
Met een powerbank van 100Wh zou je ongeveer 4x een accu moeten kunnen opladen.

De grotere accu is trouwens niet (officieel) in Nederland verkrijgbaar.
Ah top, thanks. Ja, dat half uur was een inschatting. Zal wel iets langer geweest zijn. En de batterij was ook niet volledig leeg. Het was trouwens wel een paar keer krap aan; ik kon de drone net op tijd binnenhalen. Bij tegenwind schiet de resterende tijd omlaag, maar zodra je meewind hebt gaat ie weer omhoog. Niet heel betrouwbaar dus... :/

Maar als ie maar met max 30W kan laden, dan hou ik het gewoon bij mijn bestaande powerbanks en neem ik die mee op vakantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:26

_Eend_

🌻🇺🇦

vanDaal schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:42:
[...]

Ah top, thanks. Ja, dat half uur was een inschatting. Zal wel iets langer geweest zijn. En de batterij was ook niet volledig leeg. Het was trouwens wel een paar keer krap aan; ik kon de drone net op tijd binnenhalen. Bij tegenwind schiet de resterende tijd omlaag, maar zodra je meewind hebt gaat ie weer omhoog. Niet heel betrouwbaar dus... :/

Maar als ie maar met max 30W kan laden, dan hou ik het gewoon bij mijn bestaande powerbanks en neem ik die mee op vakantie :)
Een goede reden om wat eerder je drone terug te halen als het redelijk waait ;) Op de dag dat ik ga vliegen kijk ik even in de UAVforecast app hoe hardt het waait in het gebied waar ik wil gaan vliegen, dan kan ik al een inschatting making van hoe lang ik kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Iemand hier al gezien dat DJI een Mini 4K heeft aangekondigd?
Dit zou de opvolger van de Mini 2 SE moeten zijn.

We hadden vroeger de Mini 2, deze had 4K video.
Toen kregen we de Mini 2 SE, een goedkopere versie van de Mini 2, zonder 4K video.
De Mini 2 is tegenwoordig niet meer te koop, maar nu krijgen we dus de Mini 4K.

Ben ik nou gek, of is dit gewoon een Mini 2 met een iets andere naam?

bron: https://www.notebookcheck...-Mini-4-Pro.831383.0.html

[ Voor 16% gewijzigd door M!chel op 26-04-2024 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:55

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje, hopelijk zit ik hier goed. Ik zit te overwegen een DJI Mini 2 SE aan te schaffen. Puur voor hobby. Geen fotografie of film doeleinden.

Waarom zou ik dan niet voor de gewone gaan maar toch voor de Fly more bundle? Wat zou een argument zijn om toch de fly more te kiezen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Player1S schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:34:
Vraagje, hopelijk zit ik hier goed. Ik zit te overwegen een DJI Mini 2 SE aan te schaffen. Puur voor hobby. Geen fotografie of film doeleinden.

Waarom zou ik dan niet voor de gewone gaan maar toch voor de Fly more bundle? Wat zou een argument zijn om toch de fly more te kiezen?
Langer dan 20 minuten vliegen op een dag is voor mij reden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Omdat je er een tasje, 2 extra accu's, extra props en schroefjes bij krijgt. Het tasje is wat krap, maar een stuk beter dan alles los in je rugzak meenemen. Als je alles los moet kopen ben je meer kwijt. Alleen zo'n accu kost al 55 euro bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...igent-flight-battery.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-06 21:25
_Eend_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:42:
Omdat je er een tasje, 2 extra accu's, extra props en schroefjes bij krijgt. Het tasje is wat krap, maar een stuk beter dan alles los in je rugzak meenemen. Als je alles los moet kopen ben je meer kwijt. Alleen zo'n accu kost al 55 euro bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...igent-flight-battery.html
Tasje past prima, je moet het er alleen op 1 manier in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 09:23
amphora schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Langer dan 20 minuten vliegen op een dag is voor mij reden genoeg.
Precies. 20 minuten zijn snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:41
...en bij verkoop ooit krijg je ook echt wel extra als je de fly more set hebt. Dus onder de streep is het niet heel veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhwU2Vv50TE-ryhKrSf2AK8Q4Og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJeweY4GOhGTUU3wX7jwFl9n.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje over deze NOTAM: buiten deze tijden (dus bijvoorbeeld nu, omdat het vrijdag is) kan ik toch gewoon zonder de restricties uit de NOTAM vliegen? Eerder in de NOTAM staat dat het actief is van dinsdag 14 mei tot e met donderdag 23 mei, maar het specifieke schedule is toch leidend?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Thrace Grumble schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:23:
[Afbeelding]

Vraagje over deze NOTAM: buiten deze tijden (dus bijvoorbeeld nu, omdat het vrijdag is) kan ik toch gewoon zonder de restricties uit de NOTAM vliegen? Eerder in de NOTAM staat dat het actief is van dinsdag 14 mei tot e met donderdag 23 mei, maar het specifieke schedule is toch leidend?
Ja, nu mag je daar gewoon vliegen. Mooie locatie om te vliegen, ik loop er wel eens een rondje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yep, is voor oefening DHC '24.

Wat leesbaardere tekst:
https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2024-11726.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Nu online

Thrace Grumble

Analamoebe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Ja, nu mag je daar gewoon vliegen. Mooie locatie om te vliegen, ik loop er wel eens een rondje.
Bedankt! Engbertsdijksvenen zijn zelf helaas niet toegestaan, ivm N2000 gebied.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Thrace Grumble schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Bedankt! Engbertsdijksvenen zijn zelf helaas niet toegestaan, ivm N2000 gebied.
Klopt, maar net daarbuiten is het niet minder mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Nu online

Thrace Grumble

Analamoebe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar net daarbuiten is het niet minder mooi :9
True. Ik heb overigens een poos officieel nagevraagd bij de beheerder wat de regels zijn rondom dit gebied en Natura2000 in t algemeen, omdat dat lastig blijft en ze verwijzen naar de beheerplannen. Ik kreeg het volgende antwoord:
Ik heb het één en ander uitgezocht en ook navraag gedaan bij de provincie Overijssel en kom dan op het volgende uit:

• Voor het vliegen met een drone in het gebied (in dit geval de Engbertsdijksvenen) zal je altijd toestemming moeten hebben van de grondeigenaar/ beheerder, in dit geval Staatsbosbeheer. Deze toestemming zal zijn in de vorm van een vergunning van Staatsbosbeheer. Deze geven wij echter zonder uitdrukkelijk doel niet af.
• Wanneer je wilt vliegen tijdens het broedseizoen, zal je ook een ontheffing moeten aanvragen bij de provincie Overijssel, je dient rekening te houden met de zorgplicht in de omgevingswet).
• Opstijgen vanaf de openbare weg is toegestaan, mits je wel rekening houd met de zorgplicht in de omgevingswet (zie onderstaande omschrijving)

Algemene zorgplicht in de Omgevingswet vanaf 1 januari 2024:

Iedereen moet zorgdragen voor die fysieke leefomgeving, op grond van artikel 1.6 Omgevingswet. Hier wordt verder invulling aan gegeven in artikel 1.7 Omgevingswet.

Concreet betekent dit dat iedereen die weet, of redelijkerwijs kan vermoeden, dat zijn activiteit nadelige gevolgen kan hebben voor de fysieke leefomgeving:

1. Alle maatregelen moet nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevraagd om die gevolgen te voorkomen;
2. als die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, moet hij die gevolgen zoveel mogelijk  beperken en ongedaan maken;
3. Als de gevolgen onvoldoende kunnen worden beperkt, moet hij die activiteit achterwege laten voor zover dat redelijkerwijs van hem kan worden gevraagd.
4. Zo mag bijvoorbeeld beschermde natuur niet worden verwaarloosd als dat aanzienlijke nadelige gevolgen heeft of dreigt te hebben voor de beschermde waarden.
5. Overtreding van dit verbod kan strafrechtelijk worden gehandhaafd.

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
Dan denk ik: dus als ik net naast het gebied opstijg vanaf een openbare weg, dan mag ik er wel overheen vliegen. Dit heb ik al wel vaker gehoord, maar zo kan het dus ook echt wel geïnterpreteerd worden, op basis van bovenstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Thrace Grumble schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:57:
[...]

[...]

Dan denk ik: dus als ik net naast het gebied opstijg vanaf een openbare weg, dan mag ik er wel overheen vliegen. Dit heb ik al wel vaker gehoord, maar zo kan het dus ook echt wel geïnterpreteerd worden, op basis van bovenstaande.
Er 'overheen vliegen' is een no go. Je mag in zulke gebieden simpelweg niet vliegen zonder vergunning.
Opstijgen van de openbare weg zal men mee bedoelen dat je er omheen wel gewoon mag vliegen/opstijgen en van daar af gewoon kunt filmen/fotograferen.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-05-2024 22:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Je mag in N2000 gebieden, in het bijzonder tijdens broedseizoen, niet vliegen omdat het plekken zijn waar doorgaans veel vogels broeden en die kunnen je drone aanzien voor roofvogel en als gevolg van stress het nest verlaten.
Ik denk dat je hier als dronevlieger verantwoordelijkheid in moet onderkennen en niet zoeken naar hoe regels mogelijk anders geïnterpreteerd kunnen worden. Het doel van de regels is duidelijk, dus ik denk ook dat je zelf naar dat doet moet handelen en niet naar de regels opzich.
Ik begrijp dat dit belerend en betuttelend is, maar als het fout gaat loop je het risico dat de regels voor drones aangescherpt of beter gehandhaafd gaan worden. En daar zou ik ook niet blij mee zijn ;)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Brumax schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:40:
Kan iemand bevestigen dat de EU hoogtelimiet van 120m op GPS is gebaseerd? Op reddit vind ik hier een post over, maar daaruit maak ik niet op of je buiten de EU echt een ietsje hoger plafond kunt instellen.
Om maar even een antwoord te geven op mijn eigen vraag: ja dit is zo.
Op mijn vakantie buiten EU kon ik het schuifje van de hoogtelimiet naar 500m zetten.
Terug in NL is dit weer beperkt tot maximaal 120m.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Brumax schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Om maar even een antwoord te geven op mijn eigen vraag: ja dit is zo.
Op mijn vakantie buiten EU kon ik het schuifje van de hoogtelimiet naar 500m zetten.
Terug in NL is dit weer beperkt tot maximaal 120m.
Ook in NL kan ik nog tot 500 meter hoogte gaan. Laatste update van m'n M4P is van november vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Ook in NL kan ik nog tot 500 meter hoogte gaan. Laatste update van m'n M4P is van november vorig jaar.
Dat jij dat kan betekent vast niet dat je, al dan niet principieel, schijt hebt aan de regels. Toch? ;)
Overigens liep ik dit weekend pas voor het eerst ooit tegen een situatie aan dat 120m te beperkt bleek, toen ik ons nieuwbouwproject in 1 foto recht van boven wilde vastleggen. Simpel opgelost met een stitch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Blurk62 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dat jij dat kan betekent vast niet dat je, al dan niet principieel, schijt hebt aan de regels. Toch? ;)
Overigens liep ik dit weekend pas voor het eerst ooit tegen een situatie aan dat 120m te beperkt bleek, toen ik ons nieuwbouwproject in 1 foto recht van boven wilde vastleggen. Simpel opgelost met een stitch.
Leuk dat het kan, maar heeft idd weinig zin om zo hoog te gaan. Hoe hoger je gaat hoe meer wind en met zo'n kleine drone is dat toch een risico. Blijft toch een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Blurk62 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Het is een zeer belabberde restrictie. In Nederland kom je er wel mee weg, maar in bergachtig gebied werkt het alleen maar belemmerend. Zie ook: https://www.dronewatch.nl...t-of-120m-kunnen-vliegen/

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 21-05-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Nu online

Thrace Grumble

DirtyBird schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:54:
Je mag in N2000 gebieden, in het bijzonder tijdens broedseizoen, niet vliegen omdat het plekken zijn waar doorgaans veel vogels broeden en die kunnen je drone aanzien voor roofvogel en als gevolg van stress het nest verlaten.
Ik denk dat je hier als dronevlieger verantwoordelijkheid in moet onderkennen en niet zoeken naar hoe regels mogelijk anders geïnterpreteerd kunnen worden. Het doel van de regels is duidelijk, dus ik denk ook dat je zelf naar dat doet moet handelen en niet naar de regels opzich.
Ik begrijp dat dit belerend en betuttelend is, maar als het fout gaat loop je het risico dat de regels voor drones aangescherpt of beter gehandhaafd gaan worden. En daar zou ik ook niet blij mee zijn ;)
Mee eens hoor, daarom wilde ik zelf ook duidelijkheid en zal ik zeker niet in dergelijke gebieden vliegen. Maar feit is, dat het erg onduidelijk blijft allemaal: er wordt bijvoorbeeld verwezen naar de beheerplannen, en deze zijn veelal niet up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 15:20
Weet iemand hier misschien een oplossing:

Gisteren mijn telefoon (poco F3) geupdate van lineageOS 19 (android 12) naar LineageOS 21 (android 14)

Nieuwste versie van DJI Fly app erop gezet maar deze geeft geen sjoege, blijft hangen bij het opstarten (wit scherm)

Ik heb helemaal niet nagedacht dat deze app het niet zou doen bij een update
(heb geen enkele andre app die het niet meer doet na de update zelfs Litchi werkt gewoon)

Is het nu wachten op een DJI update? in de tussentijd trek ik maar mn oude MI9 telefoon uit de kast als scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik draai de app ook onder Android 14, dat zou het probleem niet mogen zijn. OP het DJI forum zie ik iemand met hetzelfde probleem, die draait ook LineageOS, dus mogelijk zit daar het probleem in: https://forum.dji.com/for...046&extra=page%3D1&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 15:20
Ja meerdere met LineageOS hebben hetzelfde probleem.

Of het probleem nu bij Lineageos ligt of bij DJI.

Het blijft vreemd dat de DJI Fly er bij elke grote android update stopt met werken en de compatibiliteit met andere roms/os ook zo fragiel is.

Zou dit er ook mee te maken hebben dat het niet in de google play store staat?
Welke permissies of dingen doet deze app dat steeds breekt met de compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Rascal schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:19:
Ja meerdere met LineageOS hebben hetzelfde probleem.

Of het probleem nu bij Lineageos ligt of bij DJI.
Beide, als ik de posts zo doorlees. Op de startpost van het topic op het DJI forum waar ik naar linkte staat het volgende:
Thses are the issues

android.permission.GET_ACCOUNTS
com.google.android.providers.gsf.permission.READ_GSERVICES

com.huawei.appmarket.service.commondata.permission.GET_COMMON_DATA "<<<<<<<<<< ANDROID 14 BLOCKS THIS FORIEGN APPMARKET"

android.permission.RAISED_THREAD_PRIORITY

ALSO BLOCKS THESE COLLECTION STRINGS.
<een aantal linkjes naar amap.com (een Chinese kaartapp)>
Om het wat leesbaarder te houden heb ik de Chinese URLs maar even verwijderd.
Het blijft vreemd dat de DJI Fly er bij elke grote android update stopt met werken en de compatibiliteit met andere roms/os ook zo fragiel is.

Zou dit er ook mee te maken hebben dat het niet in de google play store staat?
Welke permissies of dingen doet deze app dat steeds breekt met de compatibiliteit?
Wat ik weet van Android 14 is dat er het eea. is veranderd aan de rechtenstructuur voor apps. Waarom officiële ROMs van fabrikanten daar geen problemen mee hebben maar custom ROMs wel, geen idee. Mijn Pixel 6a met officiele ROM heeft geen problemen met de Fly App, en ik heb er verder in mijn omgeving ook niemand over gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 28-05-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 15:49
Hoi! Ik wil al een lange tijd een drone, en vandaag ben ik weer verder gaan kijken hierna.
Ik kwam uit op een DJI mini 3 met een smart controller en fly more combo.
Zonder fly more is hij 150 euro goedkoper. Ik zag alleen dat een losse batterij al snel 75-100 euro kost. Dus lijkt de fly more toch de beste editie.

Nu lees ik dat hij 649 is bij de meeste winkels, echter zie ik op marktplaats dat er vaak net zoveel of zelfs meer wordt geboden op deze drones. Is dit echt zo'n goede aanbieding?

Ik krijg graag wat advies voor wie wat advies heeft O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryst op 31-05-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Ryst
Hou er wel rekening mee dat de mini 3 geen obstacle avoidance heeft zoals de mini 3 pro wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ryst schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:40:
Hoi! Ik wil al een lange tijd een drone, en vandaag ben ik weer verder gaan kijken hierna.
Ik kwam uit op een DJI mini 3 met een smart controller en fly more combo.
Zonder fly more is hij 150 euro goedkoper. Ik zag alleen dat een losse batterij al snel 75-100 euro kost. Dus lijkt de fly more toch de beste editie.

Nu lees ik dat hij 649 is bij de meeste winkels, echter zie ik op marktplaats dat er vaak net zoveel of zelfs meer wordt geboden op deze drones. Is dit echt zo'n goede aanbieding?

Ik krijg graag wat advies voor wie wat advies heeft O-)
Wat is je budget? Of zo goedkoop mogelijk?
Mini 4 fly more is op moment rond de €1000

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-05-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Ik zat zelf te denken aan een instapmodel. Ik weet niet hoeveel ik ermee ga doen, ik wil er al jaren 1. De 3 pro en 4 pro vallen denk ik al buiten het budget.

2de hands is wel een optie. Ik weet niet of ik daaraan moet beginnen met deze drones.

Is dit echt zoveel beter? :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ryst op 31-05-2024 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ryst schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:23:
Ik zat zelf te denken aan een instapmodel. Ik weet niet hoeveel ik ermee ga doen, ik wil er al jaren 1. De 3 pro en 4 pro vallen denk ik al buiten het budget.

2de hands is wel een optie. Ik weet niet of ik daaraan moet beginnen met deze drones.

Is dit echt zoveel beter? :)
De DJI Mini 3 en de DJI Mini 3 Pro hebben een paar belangrijke verschillen, vooral in de obstakeldetectie, vliegmodi en beeldkwaliteit.

Als je echt wilt ontdekken of dronen iets voor je is, dan kun je misschien nog wel een mini 2 op de kop tikken. Gaat het je vooral om mooi beeldmateriaal dan zou ik al snel naar de 3 pro of beter de 4 pro gaan kijken.

Ik heb zelf eind vorig jaar de Mini4 Pro met FMC op de kop kunnen tikken bij Mediamarkt. voor 999,-
Ja, deze is duurder, maar heeft wel 360° obstakeldetectie en meer.
Geen moment spijt van gehad!!!

Als je een vergelijking wilt zien tussen de 3 pro en de 4 pro, dan raad ik je dit filmpje aan.

Als beginnend dronepiloot, wat ik na een half jaar nog steeds ben, ben ik wel blij met die volledige detectie van de 4! Als ik die niet had, was ik veel banger geweest om brokken te maken.

De FMC is sowieso een no brainer, anders ben je na 20 minuten al uitgevlogen. Die 2 extra accu's zijn echt wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Als je jezelf aanleert om te kunnen vliegen zonder obstacle avoidance, dan maakt dat je een veel betere piloot.
De meeste brokken worden gemaakt door mensen die te veel vertrouwen op obstacle avoidance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 16:57
M!chel schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:39:
Als je jezelf aanleert om te kunnen vliegen zonder obstacle avoidance, dan maakt dat je een veel betere piloot.
De meeste brokken worden gemaakt door mensen die te veel vertrouwen op obstacle avoidance.
En daar bovenop wordt het al snel een hinderend door onverwacht gedrag. Ik land vaak op anderhalve meter van een muur en dan remt ie langs alle kanten.

Verder misschien een tip: de eerste drone crash je gegarandeerd, dus neem een goedkope\tweedehandse dji of neem zo een care pack erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Dank voor de tips! Ik heb een DJI mini 2 se uit duitsland gehaald met een mooie aanbieding. Ik heb even gekeken en het uiteindelijke doel zal toch de 4 pro zijn. Maar daar moet ik even verder voor sparen, en kan ik nu oefenen met een goedkopere versie.

De 4 pro zag er wel heel gaaf uit, en ik wil vooral een afstandsbediening met een schermpje!

Ik heb hem nu al geregistreerd bij de RDW, mijn vraag is alleen nu nog;
Welk deel van het exploitantienummer moet ik weglaten? Moet deze code alleen op, of ook in de drone genoteerd worden (software)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ryst schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:39:
Dank voor de tips! Ik heb een DJI mini 2 se uit duitsland gehaald met een mooie aanbieding. Ik heb even gekeken en het uiteindelijke doel zal toch de 4 pro zijn. Maar daar moet ik even verder voor sparen, en kan ik nu oefenen met een goedkopere versie.

De 4 pro zag er wel heel gaaf uit, en ik wil vooral een afstandsbediening met een schermpje!

Ik heb hem nu al geregistreerd bij de RDW, mijn vraag is alleen nu nog;
Welk deel van het exploitantienummer moet ik weglaten? Moet deze code alleen op, of ook in de drone genoteerd worden (software)?
Tekens achter het - weglaten :) Dat zijn er 3 als goed is.
Mini 2 ondersteund geen Remote Id. Dus nummer op je drone volstaat.

Ik heb zo'n klein thermisch printertje. Die kan ook qr-codes printen. Heb nummer er op geprint én als qr-codes waarbij ook mijn 06-nummer tevoorschijn komt.

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-06-2024 12:14 . Reden: Geen Remote Id... Ik typte te snel... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
ManiacsHouse schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Tekens achter het - weglaten :) Dat zijn er 3 als goed is.
Mini 2 ondersteund Remote Id. Dus nummer op je drone volstaat.
mini2 heeft toch geen remote id?

en de mini 3 en 4 alleen met de extended batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Dirtyrockers schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:50:
[...]

mini2 heeft toch geen remote id?

en de mini 3 en 4 alleen met de extended batterij?
Klopt als een bus.
Ik zat niet op te letten... Iets te snel op verzenden geklikt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-04 15:44
Welke ND filters zijn goed voor Mini 4 Pro?
Freewell ok (mega pack)? Of PolarPro beter/aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 11:38
Heeft iemand een suggestie voor een tas voor de mini 4 pro? Ik heb destijds niet de fly more versie gekocht waardoor ik geen goede tas erbij heb. En DJI verkoopt ze ook niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
servival7 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:54:
Heeft iemand een suggestie voor een tas voor de mini 4 pro? Ik heb destijds niet de fly more versie gekocht waardoor ik geen goede tas erbij heb. En DJI verkoopt ze ook niet los.
Marktplaats? Er zijn altijd wel mensen die niks met zo'n tas doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Zoiets als dit?: https://droneshop.nl/sunnylife-combo-bag-dji-mini-4-pro

Ze hebben nog twee andere tasjes voor de M4Pro: https://droneshop.nl/acce...tassen?geschikt_voor=3517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Bedankt, dat was precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Deze heb ik zelf en is redelijk compact terwijl wel alles erin past dat je nodig hebt: https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0CJ2G9RD7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Beetje offtopic maar voor wie het A1/A3 certificaat kosteloos wil halen, kan dit hier doen (weet niet voor hoe lang dit nog actief en kosteloos is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Check USA gaat DJI drones verbieden?.
Wie weet gaat de EU dit vervolgens ook doen.
Zijn we mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
ergens vind ik dat europa veels te veel alleen naar Amerika kijkt.

als we het even over een hypocriet land hebben..

herinnen we ons PRISM nog en wat Snowden allemaal onthuld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:32:
Check USA gaat DJI drones verbieden?.
Wie weet gaat de EU dit vervolgens ook doen.
Zijn we mooi klaar mee.
Hoezo zou de EU dit vervolgens ook gaan doen? De beredenering van het Amerikaanse huis raakt kant nog wal. Ik ga er wel vanuit dat onze beleidsbepalers in Brussel over een iets groter verstand beschikken.
Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2