Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:19:
[...]

Maar zonder te weten op welke firmware iemand zit moet je dat niet zomaar roepen. Misschien heeft hij/zij juist die firmware waar een bug in zat.
De Mini 2 heeft nooit buggy firmware gehad, voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:15

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

De Mini 2 heeft nooit buggy firmware gehad, voor zover ik me kan herinneren.
Dan is er ook geen reden om niet gewoon te updaten...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Dan is er ook geen reden om niet gewoon te updaten...
if it aint broken, dont fix it.

Er zijn in de latere firmwares wel wat dingetjes veranderd, maar daar mogen we hier niet over praten.
Ik heb ff gecheckt, de mijne zit nog op firmware 01.03.0000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

if it aint broken, dont fix it.
We gaan het niet eens worden denk ik... (Dit is mijn laatste reactie dus)
Er is in software vaak zoveel broken zonder dat je het ziet... Jij update al je apparaten nooit? Lekker veilig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

We gaan het niet eens worden denk ik... (Dit is mijn laatste reactie dus)
Er is in software vaak zoveel broken zonder dat je het ziet... Jij update al je apparaten nooit? Lekker veilig ;-)
Nee we gaan het niet eens worden, maar geen probleem.
Ik weet de werkwijze van DJI en dat het niet altijd zinnig is om te updaten. (dit is voor iedereen persoonlijk en ik mag er hier niet op ingaan waarom dit precies zo is ivm wetgeving en forumregels)

Wil je updaten naar de laatste firmware, doe het gewoon, maar je kunt niet meer terug. Mocht je dat om wat voor reden dan ook willen.

Of ik andere apparatuur up to date houd is in deze niet relevant. }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:17:
[...]

Als je DJI een beetje kent, het komt regelmatig voor dat er geen of weinig verbetering worden toegepast.
Er worden juist soms dingen verslechterd of verwijderd.

Daarnaast mag je van de oudere firmware ook gewoon verwachten dat deze veilig genoeg is, je hebt er toch ooit mee gevlogen in de veronderstelling dat het veilig zou zijn. (en dat is/was het ook)

Er zijn voorbeelden waarbij een drone nadat er nieuwere firmware voor uit kwam, gewoon uitviel in de lucht of niet meer te besturen was. (wil je het opzoeken, gaat over de DJI FPV)
Iets vriendelijker mag wel.

Lees jij wel eens de release notes? Er wordt juist veel verbetert en/of toegevoegd. Als je de firmware van de Mini 3 Pro tijdens release van die drone gebruikt dan heb je een totaal andere drone dan nu, en dan bedoel ik dus dat de Mini 3 Pro nu veel beter is. Nog niet te spreken over de bugs die geplet zijn (zoals amphora aangeeft).

[ Voor 22% gewijzigd door Wormaap op 08-08-2023 14:28 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Wat een onzin en slecht advies! Waarom vliegt jij überhaupt met DJI drones?

Lees jij wel eens de release notes? Er wordt juist veel verbetert en/of toegevoegd. Als je de firmware van de Mini 3 Pro tijdens release van die drone gebruikt dan heb je een totaal andere drone dan nu, en dan bedoel ik dus dat de Mini 3 Pro nu veel beter is. Nog niet te spreken over de bugs die geplet zijn (zoals amphora aangeeft).
We hadden het specifiek over de Mini 2.

Maar goed, we hoeven het niet eens te zijn met elkaar. Doe lekker wat je zelf wil.
Er was niemand hier die advies gaf, dus ik doe mijn deel.
En dan vervolgens wordt je gigantisch afgezeken door iedereen. (waar waren jullie toen er om advies werd gevraagd?)
Leuk forum, gezellig ook! Blijkbaar moet iedereen op 1 lijn zitten en moet iedereen hetzelfde doen als de ander want anders hoor je er niet bij 8)7

Ik blijf bij mijn standpunt dat firmware updaten zeker niet altijd nodig is en soms zelfs nadelig kan uitpakken!

Fijne dag allemaal! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

We hadden het specifiek over de Mini 2.

Maar goed, we hoeven het niet eens te zijn met elkaar. Doe lekker wat je zelf wil.
Er was niemand hier die advies gaf, dus ik doe mijn deel.
En dan vervolgens wordt je gigantisch afgezeken door iedereen.
Leuk forum, gezellig ook! Blijkbaar moet iedereen op 1 lijn zitten en moet iedereen hetzelfde doen als de ander want anders hoor je er niet bij 8)7

Ik blijf bij mijn standpunt dat firmware updaten zeker niet altijd nodig is en soms zelfs nadelig kan uitpakken!

Fijne dag allemaal! :w
Wie zeikt jou af? Er zijn mensen die het niet met jou eens zijn en jouw mening met argumenten weerleggen, dat is heel wat anders. Echte argumenten heb ik van jou nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Wie zeikt jou af? Er zijn mensen die het niet met jou eens zijn en jouw mening met argumenten weerleggen, dat is heel wat anders. Echte argumenten heb ik van jou nog niet gehoord.
Dan lees je niet goed. Ik ga er ook verder niet op in. Want dan heb ik straks weer een mod in m'n nek.

Toedeledokie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb je vorige bericht maar even gequote:
SpeedingWilly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Wat een onzin en slecht advies! Waarom vliegt jij überhaupt met DJI drones?

Dat had je ook anders kunnen verwoorden denk ik zo. Nu komt het wat aanmatigend over.

Toch wel grappig dat je hier al tijden niets hebt gepost, en nu M!chel iets post ga je er maar weer vol tegen in. Dat komt de sfeer hier niet echt ten goede.

Ik haak dus maar even af in dit topic, want met dit soort geneuzel ben ik wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Ik heb je vorige bericht maar even gequote:

[...]

Dat had je ook anders kunnen verwoorden denk ik zo. Nu komt het wat aanmatigend over.

Toch wel grappig dat je hier al tijden niets hebt gepost, en nu M!chel iets post ga je er maar weer vol tegen in. Dat komt de sfeer hier niet echt ten goede.

Ik haak dus maar even af in dit topic, want met dit soort geneuzel ben ik wel klaar.
Ik zie niets fouts in mijn bericht. Wat er verkondigd wordt is klinklare onzin en zeker geen goed advies voor (nieuwe) (DJI) vliegers.

En wat heeft het ermee te maken dat ik een tijd niet gepost heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Ik zie niets fouts in mijn bericht. Wat er verkondigd wordt is klinklare onzin en zeker geen goed advies voor (nieuwe) (DJI) vliegers.

En wat heeft het ermee te maken dat ik een tijd niet gepost heb?
Het was een observatie. En nu hou ik er echt over op, want zoals ik al zei: ik ben dit geneuzel zat.

Succes, en een hele fijne dag verder!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Modbreak:En nu is het weer klaar met elkaar de maat nemen. Een béétje vriendelijk reageren is hier nog steeds de standaard. Als dat niet lukt, tel dan even tot tien voordat je op 'verstuur' drukt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Welke apps gebruiken jullie zoal icm je drone?

Ik ben op zoek naar een logboek app, liefst free en gratis. (anders moet ik in excel werken)
Liefst android
skank schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:42:
Welke apps gebruiken jullie zoal icm je drone?

Ik ben op zoek naar een logboek app, liefst free en gratis. (anders moet ik in excel werken)
Liefst android
Airdata is ideaal! En werkt prima i.c.m. DJI drones. Alle vluchtgegevens kun je automatisch in de cloud uploaden. Er is een free version. Als je meer wilt of meer drones vliegt dan zijn er betaalde subscripties.

[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-08-2023 16:47 ]

• skank
SpeedingWilly schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Airdata is ideaal! En werkt prima i.c.m. DJI drones. Alle vluchtgegevens kun je automatisch in de cloud uploaden. Er is een free version. Als je meer wilt of meer drones vliegt dan zijn er betaalde subscripties.
Ik ga es kijken thx :)
Daar kun je zowel logboek voor pilot als voor drone bijhouden?

Net even gekeken: ziet er niet slecht uit, zelfs checklists kun je toevoegen.
Nu ik zie wel dat het op naam van de piloot is.
Maw
Je kan dan niet filteren van.. bekijk equipten drone A en zie wie er allemaal mee gevlogen heeft, en eventuele opmerkingen

Ik wil dus zowel per drone, als per piloot kunnen zien.$
Ik weet ook niet of je meerdere piloten kan hebben binnen de applicatie, bv voor een bedrijf

[ Voor 37% gewijzigd door skank op 10-08-2023 17:24 ]

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:34
Airdata is inderdaad prima, en opzich is de default logging in de DJI Fly app ook nog best prima....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruben279 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:23:
Airdata is inderdaad prima, en opzich is de default logging in de DJI Fly app ook nog best prima....
Klopt, maar die kun je alleen in de DJI Fly app checken, en AirData is te raadplegen via de App maar ook via je computer (op een groot scherm) met allerlei extra mogelijkheden.

• skank
SpeedingWilly schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:45:
[...]

Klopt, maar die kun je alleen in de DJI Fly app checken, en AirData is te raadplegen via de App maar ook via je computer (op een groot scherm) met allerlei extra mogelijkheden.
Alleen jammer dat het niet in het nederlands is.
Ik heb info gevraagd omtrent kostprijs enterprise model.

Zijn er nog andere gelijkwaardige alternatieven?
skank schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:38:
[...]

Alleen jammer dat het niet in het nederlands is.
Ik heb info gevraagd omtrent kostprijs enterprise model.

Zijn er nog andere gelijkwaardige alternatieven?
Waarom zou het in Nederland moeten zijn?

Er is een gratis versie met max 100 logs (voor 1 drone).

• skank
SpeedingWilly schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:53:
[...]

Waarom zou het in Nederland moeten zijn?

Er is een gratis versie met max 100 logs (voor 1 drone).
Ja ik ben de gratis versie aan het proberen... Ziet er wel goed uit.
Nederlands mss makkelijker voor collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Crossposten is niet de bedoeling
skank in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

[ Voor 88% gewijzigd door Wormaap op 16-08-2023 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
skank schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:04:
Ik overweeg mn drone mee te nemen naar Rhodos binnenkort.
Bestaat er een droneguide map (zoals BE) om te weten waar je wel/niet mag vliegen in rhodos? Of af gaan op dji go 4 app?

Ik vind het zo beu dat mensen altijd zo negatief staan tov drones, en het mag volgens de meesten nooit en nergens.
De DJI go app is niet altijd correct, volgens mij standaard afstanden tov bepaalde banen.
Een mooi overzicht voor Europese landen: https://europeandronecomp...horities-and-nofly-zones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
H92! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

De DJI go app is niet altijd correct, volgens mij standaard afstanden tov bepaalde banen.
Een mooi overzicht voor Europese landen: https://europeandronecomp...horities-and-nofly-zones/
Oh super site ! thx staat in mn favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

qless

...vraag maar...

Waar zou ik het best voor de mini 3 pro een plus batterij kunnen kopen?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:54
qless schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:49:
Waar zou ik het best voor de mini 3 pro een plus batterij kunnen kopen?
amazon kan je proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:34:
Daar is hij dan, mooie upgrade vanaf een Air2S

[Afbeelding]
Toch maar weer retour gestuurd? Wat ga je nu nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

Toch maar weer retour gestuurd? Wat ga je nu nemen?
Ben toch maar voor de Mavic 3 classic gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:41:
[...]

Ben toch maar voor de Mavic 3 classic gegaan
Die is ook erg dik. Ik heb hem ook sinds enkele maanden.
Fijne is dat die gewoon lekker een C1 label heeft. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21
Vakantie, dus de Mini 2 weer eens gebruikt. Dit is de Bonanza Creek Western Ranch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_KQ-qe2PiPILgF6HAq-dyNiJbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zurst505nJw7jBqnNWfNyOaD.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht bekend, want het is de ranch waar Alec Baldwin per ongeluk Halyna Hutchins doodschoot in de kerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tLfDVloRvQISaQgjS2Y1SE9tWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5XSUiZqnI8uzoh2mlTqqA76.jpg?f=fotoalbum_large

Gesloten voor publiek, 2,3 kilometer vliegen vanaf de weg, tegen de wind in :9

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjooKoel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:42
Mooie foto's! Ik neem aan dat je met het vliegtuig naar de US bent gevlogen, hoe werkt dat met de accu(s) van je Mini 2, mag dat in de koffer of handbagage?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DjooKoel schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:03:
Mooie foto's! Ik neem aan dat je met het vliegtuig naar de US bent gevlogen, hoe werkt dat met de accu(s) van je Mini 2, mag dat in de koffer of handbagage?
Accu’s moeten altijd in de hand bagage

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• matthijst
Nog maar 1 dan. De Rio Grande Gorge Bridge. Je kan wel op de brug lopen, maar ja, dan zie je de brug niet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlPFfJOfQfHZ3dbzX23cfEcQm7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIMCXxGGwYpzdpcSdsFVJkTC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Dames en heren, graag uw advies / meedenken.
Later dit jaar gaan wij een mooie reis maken en ik speel al een paar jaar met het idee een drone aan te schaffen. Nu wil ik graag iets goeds kopen wat ook mee mag naar Australië en daar gebruikt mag worden dus daar heb ik me al een beetje in verdiept: zij hanteren ongeveer de Europese regels van maximaal 249 gram.

Nu twijfel ik tussen een Mini 3 Pro, Mini 3 of Mini 2. Ik heb natuurlijk al een hoop onderzoek gedaan en een en ander hier gelezen, maar ik dacht misschien is er iemand met ervaring die me een overzicht / persoonlijke ervaringen kan geven over de verschillende apparaten.
Budget is maximaal ongeveer €1000.

Oh en daarbij moet er ook nog een actioncam komen voor het duiken/snorkelen/quadrijden etc, ik kijk een beetje naar GoPro maar lees hier op Tweakers onder de artikelen en op het forum daar steeds minder enthousiasme over, maar men is wel positief over de DJI Osmo camera's.
Zijn er hier mensen die beiden gebruiken en daar wat over kwijt willen?

Alvast dank voor jullie ervaringen!
Groet, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mini 2 is prima, en goedkoper dan de 3 varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Tom.Gerritse schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 01:22:
Later dit jaar gaan wij een mooie reis maken en ik speel al een paar jaar met het idee een drone aan te schaffen. Nu wil ik graag iets goeds kopen wat ook mee mag naar Australië en daar gebruikt mag worden dus daar heb ik me al een beetje in verdiept: zij hanteren ongeveer de Europese regels van maximaal 249 gram.

Nu twijfel ik tussen een Mini 3 Pro, Mini 3 of Mini 2. Ik heb natuurlijk al een hoop onderzoek gedaan en een en ander hier gelezen, maar ik dacht misschien is er iemand met ervaring die me een overzicht / persoonlijke ervaringen kan geven over de verschillende apparaten.

Oh en daarbij moet er ook nog een actioncam komen voor het duiken/snorkelen/quadrijden etc, ik kijk een beetje naar GoPro maar lees hier op Tweakers onder de artikelen en op het forum daar steeds minder enthousiasme over, maar men is wel positief over de DJI Osmo camera's.

Groet, Tom
Ik heb de mini 2 gehad en geüpgraded naar de 3 pro en geen seconde spijt. Obstacle avoidance, activetrack en betere beeldkwaliteit. Als het in budget past doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:00
Tom.Gerritse schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 01:22:

Groet, Tom
Let op dat de regelgeving gaat veranderen en dat alleen de Mini 2 SE de C0 markering gaat krijgen. De gewone Mini 2 waarschijnlijk niet.
De Mini 3 gaat deze ook krijgen.

https://www.dronewatch.nl...ni-2-se-krijgen-c0-label/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 19:29
tlpeter schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Let op dat de regelgeving gaat veranderen en dat alleen de Mini 2 SE de C0 markering gaat krijgen. De gewone Mini 2 waarschijnlijk niet.
De Mini 3 gaat deze ook krijgen.

https://www.dronewatch.nl...ni-2-se-krijgen-c0-label/
maar hoe relevant is dat voor drones onder de 250g?

volgens dezelfde website:
Overgangsregeling

Voor bestaande drones zonder Cx-label is er een overgangsregeling: tot aan 1 januari 2024 kom je in Open subcategorie A1, A2 of A3 (afhankelijk van het gewicht), daarna mag je er alleen nog maar mee in A3 vliegen, uitgezonderd ‘legacy drones’ tot 250 gram: daarmee mag je in A1 actief blijven.
en volgens eudronebewijs.nl:
Waar mogen drones zonder Cx-label vliegen in 2024?

Heeft jouw drone geen Cx-label? Dan kom je vanaf 1 januari 2024 in de subcategorie A1 of subcategorie A3 terecht, afhankelijk van het gewicht van de drone:

Drones onder de 250 gram komen terecht in subcategorie A1
Drones vanaf 250 gram zonder Cx-label vliegen in subcategorie A3
de Mini 2 blijft dus (net als de mini 2se en 3(pro)) gewoon in A1.

Ik heb zelf ook een mini 2 sinds net voor de zomer en totaal geen spijt van dat ik geen 3 (pro) heb gekocht.
Heb nu deze met fly-more combo voor minder dan een basis 3 en de 3 Pro is dan nog eens bijna 2x zo duur.

Met Maven (of Litchi) heb je dan ook nog eens 10x zo veel opties qua tracking en waypoint missions die super handig zijn en waarschijnlijk nooit voor iOS uit gaan komen voor de 3 (pro) (android is volgens mij ook nog in beta)

obstacle avoidance aan de voorkant vindt ik ook onzin aangezien de camera daar toch al zit, dus wat zou je daar niet kunnen zien? als het nou aan de zijkant zat was het nog handig geweest voor zijwaartse tracking modus.

Als je verticaal filmt is de 3 (pro) wel handig door de draaiende camera. (maar zou ik persoonlijk ook nooit doen, dus voor mij ook nutteloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 21:01
Door de afgelopen vakantie heb ik opeens interesse gekregen in drones. Ik ben dus echt een beginner. Vanwege het lage gewicht kwam ik al snel uit op de Mini 2 SE, de Mini 3 en de Mini 3 Pro. Al flink wat research gedaan. De 3 Pro is natuurlijk een hele mooie, maar ook gelijk zeer prijzig. De tracking functie en meerdere sensoren is zeer mooi, maar ik zag in een review wel al dat parallel tracking niet goed gaat, want je mist dan sensoren aan de zijkant. De 3 en 3 Pro hebben tov de 2 SE een veel betere lens en volledig 4K (de 3 dan in 30fps en de 3 Pro 60fps). Ook al is de 2 SE begin dit jaar pas op de markt gekomen, voelt deze wel echt als een budget model met dus ook logischerwijs een veel lagere prijs.
In reviews waarin deze drie modellen worden besproken wordt vaak het middelste model (de 3) geadviseerd.
Een 2 SE met fly more kit zit nu op 450 euro. Een 3 met fly more grofweg op 700 euro en een 3 Pro met fly more op 1150 euro. Best enorme verschillen. In bovenstaande ben ik bij de 3 en 3 pro wel uitgegaan van de nieuwe remote. Wat raden jullie aan voor een beginner? Een 2 SE met kit kan ik wellicht tweedehands voor 325 euro kopen (met nog 1,5 jaar garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:10

-CJ

Not remastered

Waarom een Mini 2 SE en niet een normale Mini 2?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
-CJ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:24:
Waarom een Mini 2 SE en niet een normale Mini 2?
Ik dacht dat de gewone 2 niet meer in het assortiment zit? Daarom niet meegenomen in mijn vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

meesje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Ik dacht dat de gewone 2 niet meer in het assortiment zit? Daarom niet meegenomen in mijn vergelijking.
Als je die nieuw niet meer kan kopen en je toch tweedehands overweegt zou ik die zeker meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:16:
Door de afgelopen vakantie heb ik opeens interesse gekregen in drones. Ik ben dus echt een beginner. Vanwege het lage gewicht kwam ik al snel uit op de Mini 2 SE, de Mini 3 en de Mini 3 Pro. Al flink wat research gedaan. De 3 Pro is natuurlijk een hele mooie, maar ook gelijk zeer prijzig. De tracking functie en meerdere sensoren is zeer mooi, maar ik zag in een review wel al dat parallel tracking niet goed gaat, want je mist dan sensoren aan de zijkant. De 3 en 3 Pro hebben tov de 2 SE een veel betere lens en volledig 4K (de 3 dan in 30fps en de 3 Pro 60fps). Ook al is de 2 SE begin dit jaar pas op de markt gekomen, voelt deze wel echt als een budget model met dus ook logischerwijs een veel lagere prijs.
In reviews waarin deze drie modellen worden besproken wordt vaak het middelste model (de 3) geadviseerd.
Een 2 SE met fly more kit zit nu op 450 euro. Een 3 met fly more grofweg op 700 euro en een 3 Pro met fly more op 1150 euro. Best enorme verschillen. In bovenstaande ben ik bij de 3 en 3 pro wel uitgegaan van de nieuwe remote. Wat raden jullie aan voor een beginner? Een 2 SE met kit kan ik wellicht tweedehands voor 325 euro kopen (met nog 1,5 jaar garantie).
Ik voel je dilemma. Datzelfde heb ik ook en vandaar ook mijn post.
Ik denk eigenlijk dat ik in jouw (en mijn, haha) situatie zou kiezen voor de 3 of de 3 pro.
Puur omdat de betere beeldkwaliteit echt een voordeel kan zijn als je langer dan een jaartje met je drone wil vliegen. Daarbij zijn er misschien langer onderdelen te krijgen en valt hij beter mb.t. de classificering zoals hierboven staar beschreven?

let me know!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

meesje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:16:
De mini 3 pro is met regelmaat in de aanbieding voor rond de 850 euro. Fly more kit voor rond de 150 en je hebt weer 150 euro bespaard.
Zo heb ik het ook gedaan. Ik had zelfs nog een extra accu bij de fly more kit (3 ipv 2), waardoor ik er nu 4 heb.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tom.Gerritse schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

Ik voel je dilemma. Datzelfde heb ik ook en vandaar ook mijn post.
Ik denk eigenlijk dat ik in jouw (en mijn, haha) situatie zou kiezen voor de 3 of de 3 pro.
Puur omdat de betere beeldkwaliteit echt een voordeel kan zijn als je langer dan een jaartje met je drone wil vliegen. Daarbij zijn er misschien langer onderdelen te krijgen en valt hij beter mb.t. de classificering zoals hierboven staar beschreven?

let me know!
Ik ben er nog niet uit. Bij Kamera Express heb je nu de 3 met nieuwe remote voor 529 te koop (100 euro goedkoper dan advies). Dit klinkt wel goed. Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook wel uit naar een Mini met deze remote (dus de 3 of 3 pro). Hoef je geen telefoon meer te gebruiken.
Aan de andere kant ben ik bang dat ik wellicht er te weinig gebruik van ga maken. Dat in het achterhoofd vind ik zo goedkoop mogelijk ook wel een fijne gedachte.
Nog even verder over nadenken. Ik denk dat alles staat of valt met gewoon een super scherpe aanbieding. Ik zal pepper goed in de gaten houden. Soms is een product opeens bij bv Amazon Italië heel erg goedkoop te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik merk bij veel mensen dat ze er na een tijdje wel een beetje op uitgekeken raken omdat je niet overal mag vliegen en het uitzoeken waar je wel of niet mag vliegen is soms wel even een dingetje.

Als je het voor het vliegen doet kun je beter even verder kijken. Het vliegen is mij al vrij snel gaan vervelen, maar de beelden die je er mee kunt maken absoluut niet. Mijn Mini 2 is nu meer een camera geworden waar je toevallig ook nog mee kunt vliegen.

En als je het zo bekijkt is zo'n ding goedkoper dan een flinke zoomlens :+

alleen kun je met een drone geen foto's van dieren maken, die vinden het maar een eng ding

Voor de fun van het vliegen heb ik zelf een FPV drone gekocht. Maar dat is weer een hele andere tak van sport en is nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@_Eend_ Het gaat me voornamelijk om mooie beelden (film, foto) te maken. Jaren geleden begonnen met DSLR als hobby, maar kwam uiteindelijk op een punt dat ik voornamelijk met de iPhone aan het fotograferen was. Maar foto/video blijft kriebelen. Daarom denk ik gezien de flink betere lens voor de 3 of 3 Pro moet gaan en niet voor de 2 SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dan zou ik zeker voor de 3 gaan, de SE heeft volgens de specs geen 4K, wat de Mini 2 wel heeft, en de 3 natuurlijk ook. De Mini 2 SE is dan ook de budget variant van de Mini 2.

Houd er wel rekening mee dat als je in een No-Fly Zone woont dat je dan niet even lekker in de buurt mag rondvliegen. Woon je bijvoorbeeld in Amsterdam of Noord-Brabant dan zul je toch even een stukje moeten reizen om te kunnen vliegen.

En je moet je registreren bij de RDW, en een drone certificaat halen, maar dat kan gratis online bij de Luxemburgse luchtvaartautoriteit.

(Linkjes zul je zelf even moeten zoeken, ik tik dit op mijn mobiel, maar ze zijn ook in dit topic of anders in het grote quadcopter topic te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 19:29
_Eend_ schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:50:

En je moet je registreren bij de RDW, en een drone certificaat halen, maar dat kan gratis online bij de Luxemburgse luchtvaartautoriteit.
Certificaat is niet nodig voor de mini’s.
Als het gratis is en je er zin in hebt zou je het net zo goed wel kunnen doen, maar het móet niet.

Wat ik zelf ook niet wist (tot ik me inschreef) is dat een exploitant nummer ook geld kost. €23,- voor het aanvragen en daarna €13,- per jaar om te verlengen. Nou is dat natuurlijk niet veel vergeleken met de aanschaf van de drone, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DennisDeMennis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Certificaat is niet nodig voor de mini’s.
Als het gratis is en je er zin in hebt zou je het net zo goed wel kunnen doen, maar het móet niet.

Wat ik zelf ook niet wist (tot ik me inschreef) is dat een exploitant nummer ook geld kost. €23,- voor het aanvragen en daarna €13,- per jaar om te verlengen. Nou is dat natuurlijk niet veel vergeleken met de aanschaf van de drone, maargoed.
De kosten zijn niet veel, maar inderdaad wel goed om te weten. Het EU dronebewijs is inderdaad niet nodig voor de Mini (onder 250 gram). Ook niet na 1-1-2024.

@_Eend_ Ook al is een dronebewijs niet nodig voor de Mini, wil ik dit bewijs voor de A1/A3 categorie wel halen. Via een communicatie op pepper had ik de link al ontvangen voor gratis via Luxemburg.
Het wordt inderdaad de 3 of 3 Pro. De lens vind ik erg belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 30-08-2023 21:53 ]

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Klopt, het certificaat heb je niet nodig, maar ik zie het als een stukje bewustwording en zoveel tijd kost het niet. En mocht je later je A2 willen halen dan heb je wel eerst het A1/A3 certificaat hebben.

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
_Eend_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 06:28:
Klopt, het certificaat heb je niet nodig, maar ik zie het als een stukje bewustwording en zoveel tijd kost het niet. En mocht je later je A2 willen halen dan heb je wel eerst het A1/A3 certificaat hebben.
Is de A2 wellicht ook ergens gratis of tegen een leuke prijs te halen zoals A1/A3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

studiodubio schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Is de A2 wellicht ook ergens gratis of tegen een leuke prijs te halen zoals A1/A3?
Niet dat ik weet. Ik heb wel al gezien dat er best wel wat prijsverschil zit tussen de verschillende aanbieders, van 100 tot 900 euro. Al is die laatste wel een klassikale training ipv zelfstudie online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
So ik heb een tijdje geleden ook de mini 3 pro gekocht via Amazon + 1 jaar die verzekering inbegrepen.
Wordt de eerste keer dat ik 't ga gebruiken, ga binnenkort nr Azië (Maleisië). Heb alleen geen fly more kit, laatst gemust toen die in de aanbieding was. Denk dat ik 't eerst zonder ga doen om te kijken hoe dat gaat. Vindt 't wel spannend het te gebruiken, maar moet wel goed komen. Nog tips voor een beginner :9

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-09 13:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Whoopsie! Een Snelle Ongeplande Landing heeft mijn Mini 3 Pro toch een gebrekje gegeven..

Was een beetje met de "Spotlight mode" aan het spelen waarbij die je onderwerp onvoorwaardelijk in het midden van je beeld houdt. Daarbij vliegt ie veel zijdelings en de waarschuwing over obstacles had ik ook wel gelezen. Ik wist alleen niet dat het zo lastig was de afstand tot een (iets verder) uitstekende tak in te schatten. Na hem van de straat opgeraapt te hebben, leek alles nog best wel aardig te werken. Alleen de Gimball lijkt aardig ontzet. Er zit zelfs een heel klein scheurtje in de onderste draagbalk.

Het resultaat is te zien in het volgende filmpje. Het enige dat ik doe is op "C1 - Gimball Downward" drukken en dan gebeurt er dit:

Ik druk dus alleen die ene knop in. Alle bewegingen daarna doet ie zelf.

Fun fact: met deze storing werken de yaw controls niet meer. De linker stick wil dan alleen nog up en down en je moet dus zijwaartse bewegingen gebruiken om terug te komen.

Aangezien ik binnenkort op vakantie ga en daar heel graag wat wil dronen, de vraag:

Zelf gaan prutsen of onmiddelijk mijn "DJI Care Refresh" inschakelen?

Edit: Wat rond lopen browsen op de DJI site. Met hun Express Service betaal ik 75+een reservering op de creditcard en wordt de nieuwe binnen 2 werkdagen opgestuurd. Als zij de oude ontvangen, komt de reservering weer vrij. Dit is precies waarom ik toch die service heb genomen, ook al neem ik normaal gesproken geen overbodige verzekeringen. Dit was een goede les die me 75 euro kostte. One down, one to go.

Ik laat deze post wel staan ter vermaak.

[ Voor 20% gewijzigd door TwOkkie op 03-09-2023 23:58 . Reden: Crashvideo toegevoegd / Update na beslissing ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Mooi lucht boven mijn woonplaats

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53162526692_c427420d10_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Mooi!
Kun je nog iets delen over camera settings of eventuele nabewerking? Ik heb laatst ook een poging bij ongeveer dezelfde lucht gewaagd maar dat pakte niet zo mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
holoX schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:01:
[...]

Mooi!
Kun je nog iets delen over camera settings of eventuele nabewerking? Ik heb laatst ook een poging bij ongeveer dezelfde lucht gewaagd maar dat pakte niet zo mooi uit.
Verticaal handmatig (helaas werkt pano mode niet in verticale modus) geschoten HDR panorama en deze heb ik gestitcht in Panorama Studio. Nabewerking is Lightroom classic en Luminar Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
De geruchtenmachine draait weer overuren:

En:

https://www.dronewatch.nl...video-en-waypointmissies/

[ Voor 8% gewijzigd door bvsteyn op 05-09-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zal ook wel weer duurder worden. Tijd voor een nieuw instapmodel van DJI lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Cheesy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:51:
Zal ook wel weer duurder worden. Tijd voor een nieuw instapmodel van DJI lijkt me?
Die is er al: DJI Mini 2 SE
Zelf zou ik voor minimaal een 3 gaan gezien de veel betere lens. Ik wacht eerst even op de release van de 4 Pro: de prijs, maar ook wellicht aanbieding van de 3 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
meesje schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:48:
[...]

Die is er al: DJI Mini 2 SE
Zelf zou ik voor minimaal een 3 gaan gezien de veel betere lens. Ik wacht eerst even op de release van de 4 Pro: de prijs, maar ook wellicht aanbieding van de 3 Pro.
Heb zelf de 3 pro op dit moment en ben daar erg tevreden over. De specs van de 4 pro zijn voor mij voor nu geen reden om straks te upgraden. Maar goed, ken mezelf ook weer goed genoeg dat ik tegen die tijd een reden verzin om toch te upgraden.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Misschien een hele stomme vraag. Ik zie nu dat de DJI Mavic Air 2s voor rond 1000 euro te koop is. Waarom zou je niet voor een dergelijke drone gaan ipv de 3 Pro? Volgens mij heeft zo Air 2s weer een nog betere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:17:
Misschien een hele stomme vraag. Ik zie nu dat de DJI Mavic Air 2s voor rond 1000 euro te koop is. Waarom zou je niet voor een dergelijke drone gaan ipv de 3 Pro? Volgens mij heeft zo Air 2s weer een nog betere lens?
Vanwege de onder 249 gram regelgeving...
Air 2s heeft geen C0 certificaat dus mag niet (meer) in A1

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 05-09-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Ik zit nu te twijfelen tussen nog even wachten en wel nu aanschaffen. We gaan half oktober op vakantie waar ik hem wil gebruiken.
Zou die drone er voor die tijd zijn?
En oh ja, ik moet ook nog oefenen met vliegen...

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau89
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-12-2023
Dag allemaal ,

Momenteel vlieg ik nog met de originele Mavic Pro maar ben van plan om eindelijk over te schakelen op de mini 3 pro en dit voor verschillende redenen.

Maar ben nog steeds aan het twijfelen tussen de smart controller en de standaard N1.

Op mijn mavic pro negeer steeds de updates. Toekomst gericht geloof ik nog steeds dat de N1 controller met een android telefoon je meer opties geeft om bijvoorbeeld " verplichte" updates zoals bij de smart controller uit te stellen. Ook bijvoorbeeld terug keren naar een vorige firmware versie als de huidige buggy is.
Dit zou bij de smart controller ook niet lukken neem ik aan ?

Decisions decisions :)

Meningen hierover ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Firmware terug kan al niet meer. Updates kun je ook op de smartcontroller gewoon uitstellen, gewoon wifi uit, want die heb je toch al niet echt nodig (enkel voor kaart updates)
Ik update ook niet direct, wacht wel een paar weken totdat er niks geks in zit.
Het niet meer moeten aansluiten van de telefoon werkt zalig, ik heb zowel met de mavic pro 1 als met de mini 2 gevlogen, en bij beide is het toch wat extra gedoe. Nu is het gewoon controller aan, drone aan, en wachten op gps ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
qless schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:30:
Firmware terug kan al niet meer. Updates kun je ook op de smartcontroller gewoon uitstellen, gewoon wifi uit, want die heb je toch al niet echt nodig (enkel voor kaart updates)
Ik update ook niet direct, wacht wel een paar weken totdat er niks geks in zit.
Het niet meer moeten aansluiten van de telefoon werkt zalig, ik heb zowel met de mavic pro 1 als met de mini 2 gevlogen, en bij beide is het toch wat extra gedoe. Nu is het gewoon controller aan, drone aan, en wachten op gps ;)
Ik wil ook in ieder geval gaan voor de nieuwe controller met scherm. Nu nog even wachten wat de prijs wordt van de 4 Pro. En dan een keuze maken tussen 3, 3 Pro en 4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
Hoe erg is 't als je met je drone (een mini 3 pro in mijn geval dan) wat rondvliegt in regen? Een miezerbui zeg maar? Kan de drone dat hebben of is het echt direct stoppen met vliegen?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Musta schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 03:04:
Hoe erg is 't als je met je drone (een mini 3 pro in mijn geval dan) wat rondvliegt in regen? Een miezerbui zeg maar? Kan de drone dat hebben of is het echt direct stoppen met vliegen?
Drones zijn standaard niet zo geschikt om in de regen te vliegen.
Zeker niet in een miezerbui waarbij alles in no time zeiknat is.
Ben je aan het vliegen in merk je opeens dat er grote druppels vallen omdat het plots gaat regenen, kom dan terug dan is het ook einde oefening.

Elektronica en water gaat meestal niet zo goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op marktplaats zie ik regelmatig advertenties voorbij komen waarin nieuwe DJI Mini drones te koop worden aangeboden. Helaas zit er vaak geen bon bij. Ik vraag me af of je bij DJI aanspraak kunt doen op garantie (wanneer nodig). Ergens had ik gelezen dat garantie wordt geactiveerd bij eerste keer aanzetten/verbinding met internet.
Iets dergelijks dacht ik dat dat ook het geval is bij bv iPhone/iPad. Echter als je echt beroep wil doen op garantie, moet je wel daadwerkelijk een factuur tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
Heb een vrij irritant probleem met mijn Mini 2 de laatste paar vluchten. Als ik in de lucht ben dan lukt het haast niet om te dalen. Dit gaat met minder dan 1 meter per seconde en gaat vaak maar met 0,2 meter per sec. De eerste keer dat het mij overkwam schrok ik me kapot. Zat vrij hoog en de batterij was al redelijk leeg gegaan. Toen de forced landing in kickte lande de drone wel. Hierna heb ik de volgende zaken gedaan:
  • DJI app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn toestel,
  • Remote opnieuw gekalibreerd,
  • Sensors onder aan de drone met een doekje afgeveegd.
Maar dit alles heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier nog experts die ideeën hebben wat dit kan zijn? Heb zelf het vermoeden dat het in de sensor hoek zit omdat de drone bij forced landing wel naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHRlS schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:48:
Heb een vrij irritant probleem met mijn Mini 2 de laatste paar vluchten. Als ik in de lucht ben dan lukt het haast niet om te dalen. Dit gaat met minder dan 1 meter per seconde en gaat vaak maar met 0,2 meter per sec. De eerste keer dat het mij overkwam schrok ik me kapot. Zat vrij hoog en de batterij was al redelijk leeg gegaan. Toen de forced landing in kickte lande de drone wel. Hierna heb ik de volgende zaken gedaan:
  • DJI app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn toestel,
  • Remote opnieuw gekalibreerd,
  • Sensors onder aan de drone met een doekje afgeveegd.
Maar dit alles heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier nog experts die ideeën hebben wat dit kan zijn? Heb zelf het vermoeden dat het in de sensor hoek zit omdat de drone bij forced landing wel naar beneden gaat.
De buitenste sensoren op de Mini 2 zijn infrarood sensoren. Tussen die sensoren zit een pinhole camera. Zit daar misschien een vuiltje in de lens opening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
SpeedingWilly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:23:
[...]

De buitenste sensoren op de Mini 2 zijn infrarood sensoren. Tussen die sensoren zit een pinhole camera. Zit daar misschien een vuiltje in de lens opening?
Ah, ik dacht dat dat een heel klein schroefje was. Goeie tip, morgen als ik thuis ben ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
Even een update met betrekking tot mijn 'sensor issue'.

Schoonmaken deed de truck helaas niet.

Hier na contact gehad met support via de chat. Deze lieten mij DJI Assistant installeren op mijn laptop. Via deze tool de firmware opnieuw geïnstalleerd en daarna nogmaals de remote gekalibreerd. Net een korte test vlucht gedaan en het issue lijkt verholpen.

Wist in eerste instantie niet dat er support via chat bestond, Maar ben positief verrast door de support chat. Werd zeer netjes en duidelijk te woord gedaan.

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:13
Jaaaaaaaa, het is er van gekomen. Ik heb een DJI mini 2 gekocht en heb er de eerste rondjes al mee gevlogen. Ik vind het echt heel leuk maar moet nog wel een beetje oeffenen. Komt de drone nou terug naar zijn startadres als de batterij leeg begint te raken?

• qless

qless

...vraag maar...

ja, mits je tijdens opstart hebt gewacht op "home point recorded" melding.

Deze functie houdt geen rekening met evt tegenwind!

[ Voor 27% gewijzigd door qless op 13-09-2023 14:30 ]

• Bouwertje
qless schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:30:
ja, mits je tijdens opstart hebt gewacht op "home point recorded" melding.

Deze functie houdt geen rekening met evt tegenwind!
Ik heb hem redelijk 'leeg gevlogen' en dan op 25 meter afstand laten hangen maar ondanks de 'home point recorded' kwam hij niet automatisch terug. Nou durfde ik ook niet te lang te wachten, maar in principe zou hij dus terug moeten komen?

• qless

qless

...vraag maar...

Ja, maar ik zou daar niet op vertrouwen, en al eerder terug vliegen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:47
Bouwertje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb hem redelijk 'leeg gevlogen' en dan op 25 meter afstand laten hangen maar ondanks de 'home point recorded' kwam hij niet automatisch terug. Nou durfde ik ook niet te lang te wachten, maar in principe zou hij dus terug moeten komen?
vanaf (ik dacht?) 20 procent gaat die terug naar home. Misschien deed die dat niet omdat die nog dichtbij was?

Ik weet wel dat het op tijd is, en mij vaak te vroeg. Ik cancel hem vaak nog even :+ want als die waarschuwt gaat die na een paar seconden gewoon zijn routine uitvoeren.

Ik zou het trouwens uitzetten als je zelf beweegt. Best onhandig als je in een auto zit (iemand anders rijd) en je verliest de verbinding en de drone vliegt terug....

Of zoals een collega had: Met de boot weg, leuk varen en de drone er omheen vliegen.... Drone gaat return to home en vliegt zo terug naar de startpositie en land keurig in het water :+

• skank
Waah schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:13:
[...]

vanaf (ik dacht?) 20 procent gaat die terug naar home. Misschien deed die dat niet omdat die nog dichtbij was?

Ik weet wel dat het op tijd is, en mij vaak te vroeg. Ik cancel hem vaak nog even :+ want als die waarschuwt gaat die na een paar seconden gewoon zijn routine uitvoeren.

Ik zou het trouwens uitzetten als je zelf beweegt. Best onhandig als je in een auto zit (iemand anders rijd) en je verliest de verbinding en de drone vliegt terug....

Of zoals een collega had: Met de boot weg, leuk varen en de drone er omheen vliegen.... Drone gaat return to home en vliegt zo terug naar de startpositie en land keurig in het water :+
Die 2 situaties zijn herkenbaar..
- met de auto , iemand anders rijdt, en jij vliegt, zelf ook gehad dat hij return to home deed na verlies verbinding (home was echter wel helemaal bergop, hij stond wel mooi waar ik vertrok, maar toch ff schrikken)... hoe op te lossen? Wat doe je dan als je dit wil gaan doen? Wat bij verlies verbinding?

- tweede situatie ook herkenbaar, ik wou het zelf ook doen met een boot varen en erond vliegen, maar ik heb niet gedurd :) net omdat ik dacht, als ik set homepoint doe, en ik vaar weg, en hij doet return to home, dan zit hij idd in het water, hoe los je dit op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Niet vanaf een boot vliegen :+

Dat gedrag kun je aanpassen in de instellingen. In ieder geval dat de drone op het punt blijft vliegen waar hij was toen de verbinding werd verbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
_Eend_ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:37:
Niet vanaf een boot vliegen :+

Dat gedrag kun je aanpassen in de instellingen. In ieder geval dat de drone op het punt blijft vliegen waar hij was toen de verbinding werd verbroken.
Maar het geeft zulke leuke beelden! :+
Waah schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:39:
Gisteren ook weer even tijd gehad om te vliegen. Eerst bij de nieuwe beachclub.
[YouTube: Drone test 2]

Kon mooi boven de jachthaven. Eigenaar (bekende van me) had wel interesse in wat beelden. Vooral als corona straks voorbij (genoeg) is en er weer feestjes zijn.

En later iets wat ik toch wel spannend vond: opstijgen van een boot, en weer landen op een boot. Return to home maar aangepast naar Hover :+ beetje lullig als die het water in zakt :+
[YouTube: Drone test 1]

Landen was lastig. Want ook al ligt de boot stil, echt stil ligt die niet. En half een halve m2 om te landen wat dan niet overhoud. Toch maar een helipad op het dak van de boot :Y)

Sowieso grappig dat je veel vragen krijgt of je mensen/boten/bedrijven wil filmen. Vroeger als jong ventje vast overal direct heen gevlogen. Nu niet zo'n haast daarmee.

Ben nog altijd zeer onder de indruk van de kwaliteit van de beelden, direct uit de camera zonder editen. Iets meer dynamisch bereik zou leuk zijn, maar ik vind het eigenlijk wel prima. Zeker voor de prijs.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Waah schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:24:
[...]

[...]
Eens! :)
Paar jaar geleden ook geprobeerd: YouTube: Dagje Loosdrecht (vanaf 1:25, excuses voor het slaapverwekkende piano muziekje)

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 14-09-2023 13:40 ]

• Bouwertje
Het landen van de drone gaat nu vrij redelijk, maar nu de vraag voor de gevorderden, hoe vang je de drone? En hoe gooi je hem uit de hand in bossige omgeving?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Bouwertje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:53:
Het landen van de drone gaat nu vrij redelijk, maar nu de vraag voor de gevorderden, hoe vang je de drone? En hoe gooi je hem uit de hand in bossige omgeving?
Opstijgen doe ik meestal vanaf een vlakke ondergrond, 'landen' meestal in m'n hand. Hand in u vorm en in het midden pakken als ie daalt.

• CHRlS
amphora schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:19:
[...]

Opstijgen doe ik meestal vanaf een vlakke ondergrond, 'landen' meestal in m'n hand. Hand in u vorm en in het midden pakken als ie daalt.
Doe meestal hetzelfde. En na de hand landing als je hem vast hebt direct even scheef draaien, dan stoppen de rotors meteen met draaien.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

CHRlS schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:24:
[...]

Doe meestal hetzelfde. En na de hand landing als je hem vast hebt direct even scheef draaien, dan stoppen de rotors meteen met draaien.
Dat doe ik dan weer niet, ik laat 'm echt in m'n hand landen dus zodra ik 'm beet heb stoppen de rotors al.

• Cheesy
  • Niet online
Bouwertje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:53:
En hoe gooi je hem uit de hand in bossige omgeving?
Ik stijg niet vaak op vanuit m'n hand, maar je hoeft niet te gooien. Gewoon je hand laten zakken. Dat voelt de drone en hij blijft hangen / stijgt ietsjes op. Lukt het niet direct dan je hand iets sneller laten zakken. Zit echt niet gelijk tegen de bomen.

• Cheesy
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:33:
[...]

Dat doe ik dan weer niet, ik laat 'm echt in m'n hand landen dus zodra ik 'm beet heb stoppen de rotors al.
Dat (scheefhouden) lijkt me eerlijk gezegd ook niet gezond. Bij kantelen moet de drone full power tegenwerker en geeft pas op omdat 'ie een level-error krijgt. Ik zal niet direct zeggen dat het schade oplevert, maar fijn voelt het niet en ik doe het liever niet.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Cheesy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:07:
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd ook niet gezond. Bij kantelen moet de drone full power tegenwerker en geeft pas op omdat 'ie een level-error krijgt. Ik zal niet direct zeggen dat het schade oplevert, maar fijn voelt het niet en ik doe het liever niet.
Het is juist beter, want het is hetzelfde als op de grond landen, wel hand stil houden anders zien de sensoren niet dat het kan.

• Cheesy
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:42:
[...]

Het is juist beter, want het is hetzelfde als op de grond landen, wel hand stil houden anders zien de sensoren niet dat het kan.
Ja het was bijval voor jouw post, kwam misschien niet goed over ;)

• Waah
Ik laat hem altijd op mijn vlakke hand landen.... Dan stopt die ook met draaien en blijft die gewoon liggen.

Wel oppassen dat je niet je vingers wat omhoog houd, rotors zijn scherp (gelukkig nog geen ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23

Flipmo

OMG !!

Waah schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:58:
Ik laat hem altijd op mijn vlakke hand landen.... Dan stopt die ook met draaien en blijft die gewoon liggen.

Wel oppassen dat je niet je vingers wat omhoog houd, rotors zijn scherp (gelukkig nog geen ervaring)
Dat doe ik nu ook steeds, op vlakke hand, dit nadat ik hem eens uit de lucht wilde pakken en met mijn duim tegen een propeller aan kwam.. erg pijnlijk kan ik je zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Waah schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:24:
[...]

[...]
idd zo'n leuke beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb jullie advies nodig. Ik wil uitproberen of drone film/fotografie wat is voor mij. Dit wil ik tegen zo’n laag mogelijke prijs doen. Dus niet gelijk een Mini 3 Pro van 900/1000 euro kopen. Nu kijk ik tweedehands naar een Mavic Mini. Natuurlijk afhankelijk van de staat, we gaan uit van goede staat, wat is een juiste prijs voor een tweedehands Mavic Mini (gewone set en fly more set)? Is bv 200 euro voor een Mavic Mini fly more set een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

meesje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:09:
Ik heb jullie advies nodig. Ik wil uitproberen of drone film/fotografie wat is voor mij. Dit wil ik tegen zo’n laag mogelijke prijs doen. Dus niet gelijk een Mini 3 Pro van 900/1000 euro kopen. Nu kijk ik tweedehands naar een Mavic Mini. Natuurlijk afhankelijk van de staat, we gaan uit van goede staat, wat is een juiste prijs voor een tweedehands Mavic Mini (gewone set en fly more set)? Is bv 200 euro voor een Mavic Mini fly more set een goede prijs?
Wellicht kun je beter eerst een DJI Mini 2 of 3 van iemand lenen/huren zodat je het kan proberen. Vind je het niks dan heb je weinig uitgegeven, vind je het wel wat dan kun je wat dieper in de buidel tasten.

Ik was na één dagje proberen namelijk wel overtuigd en heb toen een nieuwe Mini 2 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:35
Van de week weer eens gevlogen met mijn Mini 3 Pro

In eerste instantie gaf ie een melding dat er een technisch probleem was, al snel vond ik dat 1 van de motoren (veel) stroever loopt dan de anderen.

Na 2 keer proberen op te steigen ging hij toch de lucht in en vloog probleemloos.
Maar het zit me niet lekker, ik heb gewoon garantie, maar mogelijk is er een quick fix?
Er is nadrukkelijk niets mee gebeurd (crash oid) dit is soort van spontaan ontstaan.

Iemand iets soortgelijks aan de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er misschien zand in gekomen?

[ Voor 199% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-09-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag, maar is er een ervaren vlieger in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel (alles op een uur rijden vanaf die hoek is ook goed!) die me de basis kneepjes van het vliegen wil leren?

Ik wilde eigenlijk deze week de Mini 3 Pro bestellen en er dit weekend mee gaan oefenen, maar gezien volgende week de Mini 4 Pro komt ga ik nu nog niet bestellen.
Echter ga ik half oktober op reis en wil de dronetechnieken dan wel graag machtig zijn.

Bij voorkeur dit weekend, bijvoorbeeld zaterdag eind van de middag of zondag?

Stuur me dan een pb of reageer hieronder!
Alvast dank voor de moeite!

[ Voor 4% gewijzigd door Tom.Gerritse op 19-09-2023 16:14 . Reden: Afstand / bereik vergroot tot ongeveer een uur rijden vanaf Arnhem/ Nijmegen ]

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2