Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Vraagje omtrent live streaming.
Wat is professioneel de beste optie om beelden van drones (dji minis en matrice series) te streamen?
Idealiter kun je dit gewoon doorgeven via een url die user en password protected is?
Waarop iedereen kan meevolgen met zo weinig mogelijk latency vanaf pc/tablet/laptop (android/ios) noem maar op.

Wie heeft daar professionele ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Wie heeft er een tip voor een oplader voor in de auto? Hoeft geen snellader te zijn, maar mocht ik onderweg de mini 3 pro batterijen willen opladen in de hub dan is een autolader wel handig. De DJI store heeft wel een oplader voor 79 euro, maar zijn er ook goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bvsteyn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:15:
Wie heeft er een tip voor een oplader voor in de auto? Hoeft geen snellader te zijn, maar mocht ik onderweg de mini 3 pro batterijen willen opladen in de hub dan is een autolader wel handig. De DJI store heeft wel een oplader voor 79 euro, maar zijn er ook goedkopere alternatieven?
Je hebt geen USB-poorten in de auto? Anders kan je hub / oplader daar gewoon in natuurlijk.
En anders heb je aan een USB-adapter ook voldoende. Ik zou er wel eentje nemen met voldoende stroomsterkte, bijvoorbeeld deze: https://www.allekabels.nl...4028/usb-a-autolader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik heb een Kingston Canvas Select Plus microSD-kaart, 128 GB in mijn mini 3 pro gestopt maar toen ik mijn de boel aanzette kreeg ik: SD card slow , please replace.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dac7xtH8_hfFLFqxscLPb2t4pN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ESoasx44rleMyOHdnWuDzgCy.jpg?f=user_large
Maar hij geef daarna gewoon aan dat ik 3 uur kan filmen...
Moet ik een ander sd'tje aanschaffen en zo ja welke?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:57

Vagax

Hehe

Sensai schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:17:
Ik heb een Kingston Canvas Select Plus microSD-kaart, 128 GB in mijn mini 3 pro gestopt maar toen ik mijn de boel aanzette kreeg ik: SD card slow , please replace.
[Afbeelding]
Maar hij geef daarna gewoon aan dat ik 3 uur kan filmen...
Moet ik een ander sd'tje aanschaffen en zo ja welke?
Die kaart heeft een UHS Speed Class 1 en DJI raad aan om minimaal Speed Class 3 of V30 te hebben. De Samsung Evo Plus kaartjes zijn bijvoorbeeld mooie SD kaartjes die wel minimaal Speed Class 3 zijn en vaak in de verkoop zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CR5cDh1iR1uO4I3KbU8wvAYkK3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SDG0JmqJf3UQaQmYBr6plDL8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Vagax op 03-06-2023 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Betreffende de batterij waar de vergrendelings-nokjes afgebroken zijn....

Eerst met de winkel contact gehad waar ik 'm had gekocht, Cameranu. De persoon die ik aan de telefoon had vond het erg vervelend voor me, vooral zo snel al en maakte direct een MRA aan. Ik hoefde de batterij alleen maar op te sturen, zij zouden zorgen voor verzending naar DJI. Prima geregeld dacht ik. Totdat ik las dat, indien het niet onder garantie afgehandeld zou worden, er 25 euro handelingskosten in rekening zou worden gebracht. En ik had ergens gelezen dat DJI niet altijd overgaat tot gratis omruiling... En dan moet ik de accu nog maar terug zien te krijgen.
Dus eerst maar eens met DJI contact gezocht, dit keer via de chat. De persoon daar vertelde me, na lang zoeken, dat het onder de garantie viel en aangezien de batterij nog in de garantie zat werd 'ie kosteloos omgeruild. Kijk, da's goed nieuws. Ik moest alleen even een formuliertje invullen en het zou goed komen.
Uiteindelijk heeft het twee dagen geduurd voordat ik het label voor gratis verzending binnen gekregen heb.

Uiteraard wel even de MRA bij Cameranu laten sluiten.

Aangezien we volgende week donderdag naar Noorwegen vertrekken wil ik wel graag minimaal drie accu's bij me hebben. De vervanging vanuit DJI is nooit op tijd binnen natuurlijk, dus voor de zekerheid maar een extra exemplaar aangeschaft. In september staat er ook nog een trip naar IJsland op de agenda, dus dan is die vierde accu ook best welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

Pixelmagic

Ubergeek

Even een vraagje over de zones in NL waar restricties zijn. Ik zit te kijken op Godrone en zie daar rondom Gilze rRijen een enorme circel die over Breda tot en met Tilburg valt (directe link. Staat aangemerkt als een hoog risico zone. Direct rondom het vliegveld snap ik dat volledig, maar we praten over een cirkel van ongeveer 30 kilometer waar, als ik het goed begrijp, niet gevlogen mag worden.

Tegelijk staan er in deze gebieden behoorlijk wat hogere gebouwen, waar een vliegtuig dus ook niet kan vliegen. Gevoelsmatig zou ik denken dat je tot 30 meter hoogte ofzo (nogmaal, buiten directe omgeving vliegveld) toch zou moeten kunnen vliegen met je drone ?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan en wat de ervaringen zijn.

Edit: ik zie ook veel dit staan op rode plekken, ik snap er niet veel van:

VERTICALE BEGRENZING
Dit luchtruimgedeelte is beschikbaar boven Oppervlak

[ Voor 8% gewijzigd door Pixelmagic op 04-06-2023 19:19 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:38:
Vraagje omtrent live streaming.
Wat is professioneel de beste optie om beelden van drones (dji minis en matrice series) te streamen?
Idealiter kun je dit gewoon doorgeven via een url die user en password protected is?
Waarop iedereen kan meevolgen met zo weinig mogelijk latency vanaf pc/tablet/laptop (android/ios) noem maar op.

Wie heeft daar professionele ervaring mee?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pixelmagic schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:17:
Even een vraagje over de zones in NL waar restricties zijn. Ik zit te kijken op Godrone en zie daar rondom Gilze rRijen een enorme circel die over Breda tot en met Tilburg valt (directe link. Staat aangemerkt als een hoog risico zone. Direct rondom het vliegveld snap ik dat volledig, maar we praten over een cirkel van ongeveer 30 kilometer waar, als ik het goed begrijp, niet gevlogen mag worden.

Tegelijk staan er in deze gebieden behoorlijk wat hogere gebouwen, waar een vliegtuig dus ook niet kan vliegen. Gevoelsmatig zou ik denken dat je tot 30 meter hoogte ofzo (nogmaal, buiten directe omgeving vliegveld) toch zou moeten kunnen vliegen met je drone ?

VERTICALE BEGRENZING
Het is denk ik heel simpel: die gebieden zijn rood gekleurd voor een reden en dat is niet om ons te pesten. Rood is niet vliegen helaas. De boetes zijn ook niet mals als je gepakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Pixelmagic schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:17:

VERTICALE BEGRENZING
Dat is inderdaad een militair gecontroleerd vliegruim.
Als je het echt bont maak, staat er met een beetje pech zo politie of marechaussee naast je.

Ik snap best dat er randgevallen zijn, natura-gebieden etc, maar in deze zone is het wat mij betreft echt not done om te vliegen met je drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

amphora

Websites & Fotografie

Cheesy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Dat is inderdaad een militair gecontroleerd vliegruim.
Als je het echt bont maak, staat er met een beetje pech zo politie of marechaussee naast je.

Ik snap best dat er randgevallen zijn, natura-gebieden etc, maar in deze zone is het wat mij betreft echt not done om te vliegen met je drone.
Maar er staat ook:
This scheduled airspace is only active:
On any public holiday all day, valid all year.
On any working day between 07:00 (UTC) and 15:45 (UTC), valid all year.
Dit zou je ook kunnen interpreteren als 's avonds en in het weekend lekker dronen. Lekker wazig dus.
Op https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic zijn ze iets duidelijker, daar staat gewoon
Categorie A1: Verboden 24H
Categorie A2: Verboden 24H
Categorie A3: Verboden 24H

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
amphora schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Maar er staat ook:

[...]

Dit zou je ook kunnen interpreteren als 's avonds en in het weekend lekker dronen. Lekker wazig dus.
Op https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic zijn ze iets duidelijker, daar staat gewoon

[...]
Hmf, dat vind ik bijzonder. Is ook voor het eerst dat ik zie dat GoDrone "soepeler" is. Ik vermoed een foutje of ik moet wat gemist hebben. Een CTR is volgens mij altijd 24/7 gecontroleerd. Maar misschien is er iemand meer insider in dit soort info?

Hier bijbehorende wet:
https://wetten.overheid.n...z=2021-04-22&g=2021-04-22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In het volgende topic dezelfde discussie, daar staat ook een conclusie.
https://www.dronepilots.n...n-regio-uden-volkel.8876/

"Omdat de CTR buiten openstelling (operationele uren) een Radio Mandatory Zone (RMZ) is"
mag je er helaas in Open categorie niet vliegen.

Dit staat dus eigenlijk ook vermeld op Aeret:
This airspace is classified as a RMZ (Radio Mandatory Zone) outside aerodrome opening hours. Airspace class at or below 1500 ft AMSL/service provided: G / FIS

GoDrone dus wederom verwarrend. Beter Aeret aanhouden (nee geen aandelen, wordt misschien tijd :D)

[ Voor 35% gewijzigd door Cheesy op 05-06-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik denk dat het in de TS moet komen te staan. Heel groot: Gebruikt eerst Aeret, daarna GoDrone.nl.

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 05-06-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

_Eend_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:04:
Ik denk dat het in de TS moet komen te staan. Heel groot: Gebruikt eerst Aeret, daarna GoDrone.nl.
Dat lijkt me niet handig, zeker aangezien onze overheid je verwijst naar godrone op deze pagina.

@Cheesy je zegt "als je het echt bont maakt" is precies het tegenovergestelde wat ik bedoel. Je vliegt netjes op een lage hoogte (<50m) om wat foto's te maken, ergens in de buitenste rand/5km van het rode gebied. Met andere woorden, je doet het en bent bewust van de risico's en houd hier ook echt rekening mee.

@amphora Ik ben geen jurist maar ik zou toch op zijn minst denken dat áls je onder nette omstandigheden een bekeuring krijgt de kans groot is dat je deze met succes kan aanvechten. Het is echt niet lekker omschreven en zeker niet duidelijk te vinden naar mijn idee.

Overigens bestaat natuurlijk ook de kans dat de wetgeving vooral gemaakt is voor de opkomst van drones en dat het vooral is geschreven voor echte vliegtuigen en helicopters, zeker als ik dat CTR er bij lees.

De reden waarom ik dit allemaal vraag is dat ik twijfel om mijn DJI Spark te gaan opvolgen met een Mini 3 Pro en ik daar wel wat vaker mee wil kunnen vliegen, ook na 2023. Het kost een paar centen en dat is prima, maar als ik vervolgens altijd in de auto moet stappen om een stukje te vliegen dan is het wat anders uiteraard.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Pixelmagic schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Dat lijkt me niet handig, zeker aangezien onze overheid je verwijst naar godrone op deze pagina.
De kringverwijzing is ook weer rond want GoDrone meldt in de disclaimer.

Je drone veilig vliegen is uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid. De informatie in deze app bevat geen juridisch advies of informatie die als zodanig kan worden beschouwd.

Zorg er voor dat je wet- en / of regelgeving in acht neemt die het gebruik van drones in bepaalde gebieden (bijvoorbeeld nationale parken, luchthavens) verbiedt of beperkt en die mogelijk niet op de kaart worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Cheesy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:29:
[...]

De kringverwijzing is ook weer rond want GoDrone meldt in de disclaimer.

Je drone veilig vliegen is uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid. De informatie in deze app bevat geen juridisch advies of informatie die als zodanig kan worden beschouwd.

Zorg er voor dat je wet- en / of regelgeving in acht neemt die het gebruik van drones in bepaalde gebieden (bijvoorbeeld nationale parken, luchthavens) verbiedt of beperkt en die mogelijk niet op de kaart worden weergegeven.
En daarmee zegt men eigenlijk: zoek het zelf maar uit....

Dat wordt dan mogelijk op 2 manieren gedaan, de ene groep die in het nieuws komt omdat ze een 747 hebben gefilmd en de piloot herkenbaar was op YT en de andere groep die zich weloverwogen gedraagt en "veilig" vliegt. Media pikt de eerste op en daarna mag je nergens mee vliegen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sensai
Gisteren met 25 knopen geprobeerd een wingfoiler te volgen op zee, das moeilijk zeg.
Opstijgen en landen ging goed maar ik kreeg direct een waarschuwing dat het te hard waaide.
En een waarschuwing dat mijn SD kaart te langzaam was maar dat werkt gewoon en een sneller kaartje is onderweg.
Ik zag door de felle zon bijna niks op mijn scherm ondanks de zonnekap.
Geen schijn van kans om om de wingsurfer te selecteren voor tracking.
Mijn vliegskills zijn niet goed genoeg om een snel en onvoorspelbaar bewegende wingfoiler te volgen , het hielp ook niet dat het al 19:00 was en ik dus enorm tegenlicht had.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbX76lN44zDRw4P50iksDp_y4ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVBC7JoCGb7Rqmlf7FJnhnPs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sensai schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:58:
Gisteren met 25 knopen geprobeerd een wingfoiler te volgen op zee, das moeilijk zeg.
Opstijgen en landen ging goed maar ik kreeg direct een waarschuwing dat het te hard waaide.
En een waarschuwing dat mijn SD kaart te langzaam was maar dat werkt gewoon en een sneller kaartje is onderweg.
Mijn vliegskills zijn niet goed genoeg om een snel en onvoorspelbaar bewegende wingfoiler te volgen , het hielp ook niet dat het al 19:00 was en ik dus enorm tegenlicht had.[Afbeelding]
Lijkt me ook extreem lastig. Ik denk dat een Mini hier ook gewoon te langzaam voor is en dat je er beter een FPV voor kan gebruiken. Ben je niet bang voor een botsing met de touwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
Cheesy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Lijkt me ook extreem lastig. Ik denk dat een Mini hier ook gewoon te langzaam voor is en dat je er beter een FPV voor kan gebruiken. Ben je niet bang voor een botsing met de touwen?
Wat is een FPV?
Ik was geen kiters aan het filmen, deze kwam toevallig in beeld.
Ik was een wingfoiler aan het filmen, die blauwe wing boven in beeld.
Een wing is als het ware een kite zonder lijnen , er zitten 2 handgrepen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Sensai schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:58:
Mijn vliegskills zijn niet goed genoeg om een snel en onvoorspelbaar bewegende wingfoiler te volgen , het hielp ook niet dat het al 19:00 was en ik dus enorm tegenlicht had.[Afbeelding]
Volgens mij heb je hier een kitesurfer in beeld, geen wingfoiler.

Probleem wat je hebt is dat de surfer zijn/haar pad kiest op de beste wind en dus veelal geen rechte lijnen zal varen. Ik heb dat jaren met een buggy op het strand gedaan en dat kan ook nog eens snel gaan.
Voor jou betekend dit dat als je geen echt lock hebt dat je dus de hele tijd moet bijsturen, en ik vrees dat dit best lastig is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 07:03
Hi, I just got a DJI mini 3 pro today. I have a question about the registration, I only need the operator number only right? Or do I need the pilot license too?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huypham0712 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:07:
Hi, I just got a DJI mini 3 pro today. I have a question about the registration, I only need the operator number only right? Or do I need the pilot license too?

Thanks in advance!
You do need the operator number. And besides that, it's highly recommended you get the A1/A3 license too.
You can get the license for free, and it makes you well aware of the rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 07:03
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:36:
[...]

You do need the operator number. And besides that, it's highly recommended you get the A1/A3 license too.
You can get the license for free, and it makes you well aware of the rules.
Thanks, where can I get the license for free? From here [https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone/vraag-en-antwoord/vliegbewijs-drone] I see that all the courses are from 99 euros :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

huypham0712 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Thanks, where can I get the license for free? From here [https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone/vraag-en-antwoord/vliegbewijs-drone] I see that all the courses are from 99 euros :/
Here: https://learningzone.euro...rses/15839721/description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:54
Weet iemand hier dan ook hoe je hem op de rdw pagina krijgt onder je exploitant nummer?
Of is het beste dat ik door de weeks even naar de rdw bel

Heb het al gevonden, alleen als ik voor de A2 ga moet ik m’n a1/a3 uploaden naar de Nederlandse A2 school

[ Voor 12% gewijzigd door gekko90 op 10-06-2023 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
Van de week weer even gevlogen, HDR foto's gaan best wel goed. Geen bewegingen in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WDvKJ4jK/DJI-0520-HDR.jpg

En ook het volgen lukt goed

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Mini afgelopen vrijdag even vanuit de achtertuin op laten stijgen om wat foto's te maken. Uiteraard de mooiste kerktoren van Nederland ook vastgelegd.. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfoX9l4Gi8fszy73PYjRsiGYNaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TE1ZO7YRW8l8s5StgoEwS0cs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncEJPsRieK_s9doHjtsxAE9JU_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94cqmu5oKfpAxnqEBoXEV3Uh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
bvsteyn schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:05:
Mini afgelopen vrijdag even vanuit de achtertuin op laten stijgen om wat foto's te maken. Uiteraard de mooiste kerktoren van Nederland ook vastgelegd.. 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, ziet er uit als Nijkerk klopt dat? Ooit een keer een hoge boete ontvangen van de flitspaal die bij de rotonde stond/staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
pretpik schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Leuk, ziet er uit als Nijkerk klopt dat? Ooit een keer een hoge boete ontvangen van de flitspaal die bij de rotonde stond/staat :+
Klopt! Er staan 2 palen in Nijkerk beide voor of na een rotonde (afhankelijk van de richting van waar je komt)..😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Dacht dat het explotatienummer verlengen gratis was toen ik mij voor het eerst registreerde. Nu lees ik dat je ieder jaar eventjes mag aftikken, geldklopperij 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Lekker dan....
Vorige week maandag de accu met afgebroken vergrendelingsnokjes opgestuurd naar DJI. De doos voorzien van het label dat ik toegestuurd kreeg en het pakket ingeleverd bij een PostNL-punt.
Nog steeds niets ontvangen door DJI, de PostNL-app gaf de hele vorige week 'Pakket is ontvangen door PostNL', dat is nu, al na een week, geworden 'Zending is klaar voor verzending naar het land van bestemming', maar wel 'Bezorgtijd is nog niet bekend'.
Uiteraard gebeld met PostNL, eind vorige week al. 'Ja meneer, het is erg druk, we willen u vragen nog wat geduld te hebben.' Van de drukte heb ik bij twee andere bestellingen weinig gemerkt, vandaag besteld, morgen ontvangen.
Heb er weinig vertrouwen in dat de accu ooit bij DJI aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Als het druk is krijgen grote klanten voorrang, ik had vorige week hetzelfde bij een bestelling van een klein bedrijfje, dat kwam een dag later binnen dan een bestelling van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
consono_md110 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:28:
Lekker dan....
Vorige week maandag de accu met afgebroken vergrendelingsnokjes opgestuurd naar DJI. De doos voorzien van het label dat ik toegestuurd kreeg en het pakket ingeleverd bij een PostNL-punt.
Nog steeds niets ontvangen door DJI, de PostNL-app gaf de hele vorige week 'Pakket is ontvangen door PostNL', dat is nu, al na een week, geworden 'Zending is klaar voor verzending naar het land van bestemming', maar wel 'Bezorgtijd is nog niet bekend'.
Uiteraard gebeld met PostNL, eind vorige week al. 'Ja meneer, het is erg druk, we willen u vragen nog wat geduld te hebben.' Van de drukte heb ik bij twee andere bestellingen weinig gemerkt, vandaag besteld, morgen ontvangen.
Heb er weinig vertrouwen in dat de accu ooit bij DJI aankomt.
Ik heb ook al gemerkt met het ontvangen en retourneren van PostNL pakketten dat de app niet de meest actuele informatie toont. Een pakket wat ik al had ontvangen moest in de app nog gesorteerd worden en een retournering aan Coolblue kwam weliswaar met een dag vertraging aan maar Coolblue gaf eerder aan het pakket ontvangen te hebben dan PostNL aangaf het afgeleverd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Oke, wat vertraging in de app. Maar inmiddels heb ik het pakket al ruim een week geleden ingeleverd. De statuspagina bij DJI geeft aan dat de accu nog niet ontvangen is.
Nou ja, eerst maar eens fijn 9 dagen naar Noorwegen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik klaag niet snel over pakket- en postbezorging (en daar is dit topic niet voor) maar PostNL kampt volgens mij momenteel met enorme capaciteitsproblemen. Bijna alle pakketen die ik moet ontvangen of verzonden heb, lopen momenteel vertraging op. Soms meerdere dagen. Ze geven zelf ook aan dat het druk is. Dus 'gewoon' even wat extra geduld in dezen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
Nog een tweetal panorama's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-fWb1HTyzxAT4WJon1u6x4KL6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YFhnlFtuOtrwzWV8o49k7EV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRPLWd8TQjx7k7ofyzYPvtuuXdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbmFxoAMve5P3gWJPbItqk4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:35
Mooie panaroma's @bvsteyn

Mag ik vragen of en hoe je deze hebt bewerkt?

Ik ben zelf op dit moment vooral op zoek naar wat tools om eenvoudige bewerkingen te doen aan foto's op mijn iPad Pro (als ik onderweg of op vakantie ben)

Denk dan aan oa het samenvoegen van AEB foto's en wat ophalen van contract/kleuren, niets speciaals.
Ik ben best bereid wat te betalen voor een goede app, maar een subscription is overkill voor het "af en toe" karakter waar ik het voor gebruik.

Mocht er iemand een tip/aanbeveling hebben, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
japie101 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:21:
Mooie panaroma's @bvsteyn

Mag ik vragen of en hoe je deze hebt bewerkt?

Ik ben zelf op dit moment vooral op zoek naar wat tools om eenvoudige bewerkingen te doen aan foto's op mijn iPad Pro (als ik onderweg of op vakantie ben)

Denk dan aan oa het samenvoegen van AEB foto's en wat ophalen van contract/kleuren, niets speciaals.
Ik ben best bereid wat te betalen voor een goede app, maar een subscription is overkill voor het "af en toe" karakter waar ik het voor gebruik.

Mocht er iemand een tip/aanbeveling hebben, heel graag!
Thnx!

Dit zijn RAW bestanden die ik via Lightroom gestitched heb en bewerkt.

Wellicht dat de gratis versie van de lightroom app iets is? Geen ervaring verder mee, maar wellicht een poging waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:26
japie101 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:21:

Ik zou eens kijken naar Affinity Photo. Voor de iPad only versie betaal je (eenmalig) €20
https://affinity.serif.com/en-gb/photo/#buy

Ik heb zelf erg goede ervaring met alle Affinity producten. Ik heb de hele set en gebruik het bijvoorbeeld vaak om brochures op te maken.

Nog een voorbeeld van een AEB tutorial: YouTube: How to merge photos on the iPad for stunning HDR with Affinity Photo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
De accu is inmiddels ontvangen door DJI. PostNL heeft het pakket op 5 juni afgeleverd, DJI heeft de status naar 'ontvangen' gezet op 13 juni!
Vandaag een mail ontvangen dat de accu gerepareerd gaat worden:

This message is from DJI Support. After testing your product, DJI has determined to provide you with free repair service. The repair is expected to be finished within 2 to 3 business days, after which the product will be sent back to you.

Ik ga er een beetje van uit dat dit een standaard-mailtje is en dat de accu niet gerepareerd maar vervangen gaat worden.

Update:
Bij thuiskomst lag er een nieuwe accu op te wachten, zoals verwacht. Ondanks de vertraging bij PostNL toch nog redelijk snel opgelost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door consono_md110 op 24-06-2023 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
Let op als je de update naar Fly app versie 1.10.4 wilt uitvoeren. Hiermee krijg je weliswaar nieuwe voice promps, maar ook direct de beperking dat je de maximale hoogte niet meer kan aanpassen naar meer dan 120 meter. Uiteraard is dat de legale hoogte, maar dit is een onverwachte beperking waar je in de bergen last van kan hebben bijvoorbeeld.

Als je de Fly app op je Android telefoon hebt staan kan je nog terug na de update. IOS kan dat niet! De app op de RC controller heeft de update nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
bvsteyn schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:05:
Let op als je de update naar Fly app versie 1.10.4 wilt uitvoeren. Hiermee krijg je weliswaar nieuwe voice promps, maar ook direct de beperking dat je de maximale hoogte niet meer kan aanpassen naar meer dan 120 meter. Uiteraard is dat de legale hoogte, maar dit is een onverwachte beperking waar je in de bergen last van kan hebben bijvoorbeeld.

Als je de Fly app op je Android telefoon hebt staan kan je nog terug na de update. IOS kan dat niet! De app op de RC controller heeft de update nog niet.

[YouTube: DJI FLY APP 1.10.4 Review & Flight Test ⚠️ NEW 120m Height LIMIT ❌]
Ik heb de update ook uitgevoerd, maar ben er alles behalve blij mee.
Na de update even proef gevlogen en na een paar minuten kreeg ik ineens de mededeling: Maximum Flight Altitude reached. Hoezo? Ik ben op ongeveer 3 meter hoogte en nog een 5 meter bij me vandaan.
Vlieg ik op die hoogte relaxed naar huis, zegt hij na 15 meter: Maximum flight distance reached. Ik was echt nog geen 20 meter van m'n homepoint vandaan en kon alleen nog maar achteruit. Of landen. Dat laatste dus...
Wat een bagger-update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:56

-CJ

Not remastered

Voor welke DJI Mini's is die update?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
-CJ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
Voor welke DJI Mini's is die update?
The DJI Fly app interface was designed to be simplified and ultra-intuitive. Compatible for DJI Mavic 3 Pro, DJI Mini 2 SE, DJI Mini 3, DJI Mavic 3 Classic, DJI Avata, DJI Mini 3 Pro, DJI Mavic 3, DJI Mini SE, DJI Air 2S, DJI FPV, DJI Mini 2, Mavic Air 2, Mavic Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Analamoebe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Ik heb de update ook uitgevoerd, maar ben er alles behalve blij mee.
Na de update even proef gevlogen en na een paar minuten kreeg ik ineens de mededeling: Maximum Flight Altitude reached. Hoezo? Ik ben op ongeveer 3 meter hoogte en nog een 5 meter bij me vandaan.
Vlieg ik op die hoogte relaxed naar huis, zegt hij na 15 meter: Maximum flight distance reached. Ik was echt nog geen 20 meter van m'n homepoint vandaan en kon alleen nog maar achteruit. Of landen. Dat laatste dus...
Wat een bagger-update :(
Heb je wel de settings aangepast in het menu mbt flight distance en flight altitude? Het kan zijn dat die namelijk allebei op 15 meter ingesteld staan nav de update. Kwestie van die schuifjes even aanpassen en je kan verder en hoger (tot max 120m) vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
bvsteyn schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Heb je wel de settings aangepast in het menu mbt flight distance en flight altitude? Het kan zijn dat die namelijk allebei op 15 meter ingesteld staan nav de update. Kwestie van die schuifjes even aanpassen en je kan verder en hoger (tot max 120m) vliegen.
Dat stond gewoon zoals het stond, dat is namelijk het eerste wat ik nagekeken had.
Ik kijk mijn settings altijd even na voordat ik BuzzzBee de lucht in stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analamoebe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Dat stond gewoon zoals het stond, dat is namelijk het eerste wat ik nagekeken had.
Ik kijk mijn settings altijd even na voordat ik BuzzzBee de lucht in stuur.
Had je al wel volledige gps lock? Want wat jij beschrijft lijkt alsof je bent gaan vliegen met onvoldoende gps verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:57:
[...]

Had je al wel volledige gps lock? Want wat jij beschrijft lijkt alsof je bent gaan vliegen met onvoldoende gps verbinding.
Ik denk het ook.. Na een update of als je langere tijd niet hebt gevlogen duurt het altijd vrij lang voordat je een GPS lock hebt .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:57:
[...]

Ik had denk ik al 10 minuten gevlogen ;) Ik wilde gewoon laag over de weg naar huis vliegen, lopend erachter aan.
En ik vertrek nooit zonder een goede gps-lock, nooit.
_Eend_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:50:
[...]

Ik denk het ook.. Na een update of als je langere tijd niet hebt gevlogen duurt het altijd vrij lang voordat je een GPS lock hebt .
De dag ervoor had ik ook nog gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 16:04
Goedemorgen, sinds kort volg ik dit forum en sinds gisteren in het trotse bezit van een Mini 2 SE.

Ik stond er echt versteld van hoe relatief makkelijk het vliegen er mee is. De basis dingen zoals in de lucht houden, stukje vliegen en omdraaien. Jaren geleden een peppie-kokkie "drone" van 40 piek gekocht die ik nooit fatsoenlijk de lucht in heb gehouden.

Waar ik wel van stond te kijken is hoe eng ik het vind 😅 Alsof ik continue bang ben dat hij spontaan uit de lucht valt, of dat ik per ongeluk omlaag stuur of iets dergelijks. Ik kan er de vinger (na 25 minuten vliegen) nog niet precies op leggen, maar ik moet er nog wat zekerder in worden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
pimskie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:41:
Goedemorgen, sinds kort volg ik dit forum en sinds gisteren in het trotse bezit van een Mini 2 SE.

Ik stond er echt versteld van hoe relatief makkelijk het vliegen er mee is. De basis dingen zoals in de lucht houden, stukje vliegen en omdraaien. Jaren geleden een peppie-kokkie "drone" van 40 piek gekocht die ik nooit fatsoenlijk de lucht in heb gehouden.

Waar ik wel van stond te kijken is hoe eng ik het vind 😅 Alsof ik continue bang ben dat hij spontaan uit de lucht valt, of dat ik per ongeluk omlaag stuur of iets dergelijks. Ik kan er de vinger (na 25 minuten vliegen) nog niet precies op leggen, maar ik moet er nog wat zekerder in worden iig.
Leuke hobby, toch? Ennuh dat gevoel is herkenbaar. Heb inmiddels voldoende vlieguren, maar ook ik heb daar soms nog last van.... :D Zie ook youtube : https://www.youtube.com/results?search_query=drone+anxiety

[ Voor 4% gewijzigd door bvsteyn op 27-06-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekko90
pimskie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:41:
Ik heb laatst per ongeluk een naaldboom getopt met de mini 2 (~20cm eraf gehaald op 14meter hoogte) en nadat ik hem weer in zicht had bleek er toch wat ik de motor gekomen te zijn. Error melding en daar ging die…..

Gelukkig niks stuk gegaan en verder na een grondige check weer kunnen vliegen.

Bottomline er moet wel iets doms/geks gebeuren voordat de uit de lucht sodemieteren

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 20:59
Ik heb eindelijk ook foto's die het delen (naar mijn mening) waard zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jfp3jpCU_uMg9w1HZyKb3GjOoQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8SPOlnfw5gM9hAokifvSEwD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugujo9IdLSNifnGKhr3Rlx4VuGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0VQZMqCbKiiOpj3lSSLOKO1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Thofie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Ik heb eindelijk ook foto's die het delen (naar mijn mening) waard zijn!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow! Mooi zeg! Zeker het delen waard! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:04

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nice. Waar zijn ze gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
@Stimulate14 Ksamil, Albanie gok ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik dacht in ieder geval aan de Adriatische zee.. Maar dit is wel heel specifiek :o

[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 10-07-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 20:59
Haha, in één keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Laatst online: 22:14
@_Eend_ eigenlijk is het de Ionische zee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Vorige week iets bijzonders gehad met mijn Mini 1 in Duitsland. Heb het ding nu 3 jaar, altijd prima gewerkt. Maar nu tijdens het vliegen de melding 'propellor rotating to fast'. Dus geland en na uitzetten vibreerde de motor linksachter om aan te tonen dat die het issue was.

Ik heb de FMC versie dus props genoeg, beide props linksachter gewisseld waarna ik weer wilde gaan vliegen. Alle props draaiden, maar in plaats van opstijgen kantelde de drone meteen naar links het gras in (ik steeg op vanaf de FMC koffer). Nog 2x geprobeerd maar steeds met hetzelfde resultaat.

Dus ik dacht what the hell, oude props er weer op en dat maar proberen: nul problemen, toch zeker een 10 minuten gevlogen met de originele props zonder foutmeldingen...

Iemand zoiets al eens eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Laatst online: 02:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Niet eerder meegemaakt en ook geen idee wat de oorzaak kan zijn. Maar dat de drone met de nieuwe props meteen kantelde....je hebt links- en rechts draaiende props, wellicht per ongeluk verkeerd om gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

FastFred schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:44:
Vorige week iets bijzonders gehad met mijn Mini 1 in Duitsland. Heb het ding nu 3 jaar, altijd prima gewerkt. Maar nu tijdens het vliegen de melding 'propellor rotating to fast'. Dus geland en na uitzetten vibreerde de motor linksachter om aan te tonen dat die het issue was.

Ik heb de FMC versie dus props genoeg, beide props linksachter gewisseld waarna ik weer wilde gaan vliegen. Alle props draaiden, maar in plaats van opstijgen kantelde de drone meteen naar links het gras in (ik steeg op vanaf de FMC koffer). Nog 2x geprobeerd maar steeds met hetzelfde resultaat.

Dus ik dacht what the hell, oude props er weer op en dat maar proberen: nul problemen, toch zeker een 10 minuten gevlogen met de originele props zonder foutmeldingen...

Iemand zoiets al eens eerder gehad?
Klinkt als een probleem met de motor of de ESC, er van uit gaande dat de props er goed op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Foutje :X

[ Voor 162% gewijzigd door _Eend_ op 18-07-2023 21:14 . Reden: GoT op mobiel werkt niet fijn imo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje het is mij niet geheel duidelijk namelijk helaas. Ik ben dus met mijn DJI Mini 3 Pro geregistreerd in Nederland. Nu ga ik over een aantal weken naar Italie, EU dus. Moet ik mij in dat land ook weer apart registeren? Of volstaat de registratie in Nederland? Regels zijn toch over gelijk in de EU, dus neem aan dat ik mij ook slechts 1x hoef te registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Chip. schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:29:
Vraagje het is mij niet geheel duidelijk namelijk helaas. Ik ben dus met mijn DJI Mini 3 Pro geregistreerd in Nederland. Nu ga ik over een aantal weken naar Italie, EU dus. Moet ik mij in dat land ook weer apart registeren? Of volstaat de registratie in Nederland? Regels zijn toch over gelijk in de EU, dus neem aan dat ik mij ook slechts 1x hoef te registeren?
Je staat als eigenaar geregistreerd met een operator ID. Deze code staat op je drone. 1x registeren in thuisland van de EU is voldoende.

Voor Italië is het overigens wel handig om je te registreren op de No Fly Zone kaart. Deze is anders niet te raadplegen.
https://www.d-flight.it/web-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Je staat als eigenaar geregistreerd met een operator ID. Deze code staat op je drone. 1x registeren in thuisland van de EU is voldoende.

Voor Italië is het overigens wel handig om je te registreren op de No Fly Zone kaart. Deze is anders niet te raadplegen.
https://www.d-flight.it/web-app/
Dank! Yes die had ik al gevonden :-), wel overigens bizar hoeveel er niet mag. Ook als je ziet hoever (w.b.t. radius) je niet mag omdat er een rijke kerel zijn eigen helipad heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Chip. op 19-07-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Mawlana schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:11:
Gisteren op vakantie m'n mini 2 laten crashen. Het is daarna in het water gevallen. Niet teruggevonden. |:( Zucht.
Ik besef me net trouwens dat ik de rest van de dji mini 2 fly more combo (tas, lader + 2 batterijen, remote control etc) nog in huis heb. Iemand enig idee of dit nog wat waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 22:45
Mawlana schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:22:
[...]

Ik besef me net trouwens dat ik de rest van de dji mini 2 fly more combo (tas, lader + 2 batterijen, remote control etc) nog in huis heb. Iemand enig idee of dit nog wat waard is?
Reisverzekering voor je drone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

DataCopy

Dum vita est spes est

DeBaroN schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Reisverzekering voor je drone ?
Beetje laat als dat al zo lang geleden is O-)

Oh en @Mawlana ik denk dat je er nog wel iets voor kunt krijgen, ik zie dit soort restjes toch wel regelmatig op Marktplaats verschijnen.

[ Voor 26% gewijzigd door DataCopy op 21-07-2023 17:33 ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik heb het destijds geregeld via de reisverzekering inderdaad. Ik zal die spullen eens op marktplaats plaatsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
De aanschaf van een Mini 3 pro staat hier hoog op het lijstje (eerst maar eens een hele rits camera-apparatuur verkopen, zie mijn advertentie).

Vanaf nu dus ook maar even hier meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:35:
Sinds 2 maanden in het bezit van een 2e hands Mini 2. Had vrijwel niet gevlogen en in eerste instantie leek hij perfect te werken. Op vakantie had ik de drone mee en kreeg ik af en toe de melding, ESC error. Enkele malen de drone in en uitvouwen en dan deed deze het na een paar pogingen vaak weer. Ik heb zelf het idee dat dit misschien te maken kan hebben met een kabelbreuk naar 1 van de rotors, maar ik lees ook dat dit in het verleden te maken zou kunnen hebben met firmware. Zou dat kunnen of is het handiger de drone uit elkaar te schroeven en de kabels en motoren door te gaan meten?
Ik zou op zich wel nieuwe firmware er op willen zetten, maar door een android update blijft de DJIfly app de hele tijd crashen bij opstarten en moet ik daarvoor wachten op een nieuwe versie van DJIfly (dat was wel een nare verrassing op vakantie toen ik wilde vliegen maar niks met de drone kon omdat DJIfly het niet meer deed)
Nadat het probleem maar bleef bestaan en de ESC error steeds vaker leek voor te komen, heb ik deze opgestuurd naar DJI. Moet eerlijk zeggen, een netjes en transparant proces. 2-3 dagen nadat de drone daar was binnen gekomen kreeg ik melding dat deze onderzocht werd. Dagje later de melding dat deze onder garantie gerepareerd zou worden.
3 dagen later werd pakket bezorgd met een compleet nieuwe Mini 2 waar ik ook nog DJI care voor kon aanschaffen. Moet eerlijk zeggen, fantastische service van DJI. Erg blij mee.

Nu alleen weer wachten tot Android 14 uit de beta is zodat ik de DJI Fly app ook weer kan gebruiken op m'n eigen telefoon. Moest DJI Fly installeren op een oude telefoon om de nieuwe drone met de oude controller te kunnen koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Ik sta op het punt een mini 3 pro aan te schaffen in de fly more combo.

Ik twijfel echter welke remote ik er bij zal nemen. Hoeveel voordeel biedt de remote met het ingebouwde scherm? Ik lees tegenstrijdige berichten over de helderheid bij direct zonlicht, terwijl ik bij mijn Pixel 7 geen problemen heb. Die zou ik bij de standaard remote als scherm gebruiken.

Iemand hier een gedegen advies? Is ie de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
emil_406 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:07:
Ik sta op het punt een mini 3 pro aan te schaffen in de fly more combo.

Ik twijfel echter welke remote ik er bij zal nemen. Hoeveel voordeel biedt de remote met het ingebouwde scherm? Ik lees tegenstrijdige berichten over de helderheid bij direct zonlicht, terwijl ik bij mijn Pixel 7 geen problemen heb. Die zou ik bij de standaard remote als scherm gebruiken.

Één van de redenen om te upgraden van de originele mini was het feit dat ik mijn telefoon niet langer hoef te gebruiken; nu zet ik de drone aan, de remote en ik kan vliegen. Geen gehannes met kabeltjes gewoon snel de lucht in. Dus puur voor gebruiksgemak zou ik 'm aanraden. Op hele warme dagen schakelde mijn iPhone een tandje terug qua helderheid en daar heeft de remote ook geen last van. Dus ik zie alleen maar voordelen.

Mogelijke nadelen: de connectie met de normale remote zou beter zijn, maar eerlijk gezegd merk ik daar in de praktijk niet veel van. Ook kan je geen andere apps laden (zoals litchi) op de remote met scherm, maar ik heb daar geen behoefte aan aangezien de mini 3 pro voldoende functionaliteit in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
emil_406 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:07:

ik heb met de RC-N1 en de oude Smart controller's ervaring en de oude smart zou een 1000nits scherm moeten hebben maar de iphone 11 pro is beter zichtbaar in de Zon, ook vind ik persoonlijk het scherm bij de "smart" controllers niet handig zitten met het besturen.

Wat wel erg handig is de functie om op de controller een video recording te maken met snelheid etc en dan op de Drone gewoon "Clean" video. Ook fijn is dat het niet de accu van je telefoon leeg trekt. (scherm op 100% in volle zon trekt meer accu dan die bij laad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
bvsteyn schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:24:
[...]

Één van de redenen om te upgraden van de originele mini was het feit dat ik mijn telefoon niet langer hoef te gebruiken; nu zet ik de drone aan, de remote en ik kan vliegen. Geen gehannes met kabeltjes gewoon snel de lucht in. Dus puur voor gebruiksgemak zou ik 'm aanraden. Op hele warme dagen schakelde mijn iPhone een tandje terug qua helderheid en daar heeft de remote ook geen last van. Dus ik zie alleen maar voordelen.

Mogelijke nadelen: de connectie met de normale remote zou beter zijn, maar eerlijk gezegd merk ik daar in de praktijk niet veel van. Ook kan je geen andere apps laden (zoals litchi) op de remote met scherm, maar ik heb daar geen behoefte aan aangezien de mini 3 pro voldoende functionaliteit in huis heeft.
Thanks. Ik heb de uitvoering met smart controller gekocht.

Dji care refresh kan ik nog afsluiten bij het aanmaken van een dji account toch?

En de rdw registratie, kan ik die vast op voorhand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

DataCopy

Dum vita est spes est

emil_406 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Dji care refresh kan ik nog afsluiten bij het aanmaken van een dji account toch?

DJI Care Refresh kan je inderdaad nog doen bij het activeren van de drone (of iets later maar dan met wat meer stappen).

RDW kan inderdaad al eerder, dan heb je je identificatie code alvast!

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Na het wachten op de release van de Air 3 heb ik uiteindelijk toch de Mavic 3 pro besteld.

In eerste instantie had ik een mavic 3 classic in gedachten maar die extra zoomlens(en) kunnen mooie shots opleveren. De Air 3 zou dan een mooie drone zijn maar deelt helaas de camera van de mini 3 pro.

Mavic 3 pro is helaas wel een C2 drone terwijl de Air 3 en mavic 3 classic C1 drones zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
emil_406 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat dat een goed idee is. Ik heb een pixel 6 pro en elke keer als er een beta versie van android op komt is de DJI FLY app wekenlang niet op te starten, waardoor je een andere app moet gebruiken om te kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik ben mij aan het orienteren om een drone aan te schaffen, dit zou mijn eerste drone worden. Hierbij kijk ik specifiek naar de mini 3 / mini 3 pro. Nu begrijp ik dat 1 van de grootste verschillen de aan/af- wezigheid van obstacle avoidance en active tracking is ( en de daarbij horende auto shots)
Nu vroeg ik mij af hoe vaak je dit in de praktijk nou gebruikt, kortom is het de meerprijs van de mini 3 pro waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
TJ89 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:23:
Ik ben mij aan het orienteren om een drone aan te schaffen, dit zou mijn eerste drone worden. Hierbij kijk ik specifiek naar de mini 3 / mini 3 pro. Nu begrijp ik dat 1 van de grootste verschillen de aan/af- wezigheid van obstacle avoidance en active tracking is ( en de daarbij horende auto shots)
Nu vroeg ik mij af hoe vaak je dit in de praktijk nou gebruikt, kortom is het de meerprijs van de mini 3 pro waard?
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar de sensoren geven mij persoonlijk net een beetje extra zekerheid tijdens het vliegen. Is het noodzakelijk? Nee, zeker niet, maar het helpt wel. Zijwaarts vliegen is sowieso oppassen maar wetende dat de sensoren een 'oogje' in het zeil houden is mij wel wat waard.

Tracking is leuk om te hebben, maar ook dat is niet perse een noodzaak. Denk dat het uiteindelijk erop neer komt of je extra wilt betalen voor de tracking functie en de sensoren. Ik zou te allen tijde kiezen voor de mini 3 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
bvsteyn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar de sensoren geven mij persoonlijk net een beetje extra zekerheid tijdens het vliegen. Is het noodzakelijk? Nee, zeker niet, maar het helpt wel. Zijwaarts vliegen is sowieso oppassen maar wetende dat de sensoren een 'oogje' in het zeil houden is mij wel wat waard.

Tracking is leuk om te hebben, maar ook dat is niet perse een noodzaak. Denk dat het uiteindelijk erop neer komt of je extra wilt betalen voor de tracking functie en de sensoren. Ik zou te allen tijde kiezen voor de mini 3 pro.
Ik had inmiddels ook de mini 3 pro met smart rc en fly more kit besteld. Als het goed is vanavond in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
emil_406 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Ik had inmiddels ook de mini 3 pro met smart rc en fly more kit besteld. Als het goed is vanavond in huis.
Daar ga je veel plezier van hebben! Have fun!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Daar is hij dan, mooie upgrade vanaf een Air2S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lkxip9TKFEdK5FfMeWgv9nEk3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRC9OsiMCTOsYNsprBoRdWLg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:34:
Daar is hij dan, mooie upgrade vanaf een Air2S

[Afbeelding]
Gaaf! Ik ben zelf voor de Classic gegaan omdat ik geen C2 klasse drone wilde hebben.
Maar sowieso alles Mavic 3 drones zijn beestachtig goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:00
bvsteyn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:51:
[...]

De mini 3 Pro heeft alleen voor en achter een sensor. Zijwaarts vliegen blijft dus opletten. Voor @TJ89 wel belangrijke informatie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
tlpeter schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:07:
[...]

De mini 3 Pro heeft alleen voor en achter een sensor. Zijwaarts vliegen blijft dus opletten. Voor @TJ89 wel belangrijke informatie :9
Dat beschrijf ik ook in mijn tekst... maar had nog duidelijker gekund.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Gaaf! Ik ben zelf voor de Classic gegaan omdat ik geen C2 klasse drone wilde hebben.
Maar sowieso alles Mavic 3 drones zijn beestachtig goed _/-\o_
Ik was in eerste instantie ook van plan om voor de classic te gaan, toen kwam ineens de pro en daarna snel de geruchten over de Air3.

Alle 3 de drones hebben goede pluspunten maar ook hebben ze alle 3 hun eigen minpunten dat maakt het kiezen niet makkelijk.

Minpunt van de Mavic 3 Pro is dat het idd een C2 drone is. Gelukkig heb ik het vliegbewijs voor C2 al in bezit :)

Uiteindelijk de Mavic Pro met Smart controller en los de Fly more kit besteld, omdat in de fly more kit de tas die als rugtas gebruikt kan worden inbegrepen zit. In de fly more combo zit helaas een andere tas

DJI maakt de laatste tijd aparte keuzes. wat het kiezen niet perse gemakkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Iemand ervaring met video sharing via rtmp, en een eigen rtmp server opzetten?

Ik ben thuis eens aan het testen om op mn unraid machine een rtmp server op te zetten en dan via dji connectie te maken, hopelijk lukt dat, en nog sterker; hopelijk is dat een stabiele en vlotte verbinding (ik wil geen social media sharing).
Eenmaal het op die rtmp server terecht komt, moet ik het dan ook nog makkelijk met een client kunnen viewen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Excuses nog een vraagje.
Kun je met de remote van een matrice 30T ook een mini 3 pro bedienen? Ik vermoed van niet
Zijn er ook mensen aanwezig met kennis van flighthub 2
De software die je daarbij krijgt... is het dan makkelijk om livefeeds te volgen met meerdere gebruikers tov het opzetten van een rmtp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33
Gisteren een DJI Mini 3 Pro RC ontvangen, een Warehouse deal van Amazon. Drone en controller zien er top uit.

Bij controle van het serienummer blijkt deze al op 7-11-2022(!) geactiveerd te zijn. Iemand hier ervaring met de garantieafhandeling van een Warehouse deal via DJI? Amazon geeft een jaar garantie maar als de afhandeling via DJI loopt ben ik benieuwd naar de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Mijn Mini 2 heeft vrij lang in de kast stof liggen happen, maar wil hem nu mee gaan nemen op vakantie. Nu staat er nog oude firmware op mijn mini en zijn er updates geweest die als ik het mij goed herinner het bereik flink verminderd hebben. Nu twijel ik dus heel erg of het wel verstandig is om mijn mini te updaten. Of is dat bereik issue inmiddels weer opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luc45 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:04:
Mijn Mini 2 heeft vrij lang in de kast stof liggen happen, maar wil hem nu mee gaan nemen op vakantie. Nu staat er nog oude firmware op mijn mini en zijn er updates geweest die als ik het mij goed herinner het bereik flink verminderd hebben. Nu twijel ik dus heel erg of het wel verstandig is om mijn mini te updaten. Of is dat bereik issue inmiddels weer opgelost?
Als je Mini 2 op de huidige firmware nog prima werkt, dan zou ik hem lekker zo houden. Nieuwere firmware heeft niks nuttigs toegevoegd.
Ze zeggen niet voor niks: if it aint broken, dont fix it.

Mijn Mini 2 heeft ook nog oude firmware en nooit problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Als je Mini 2 op de huidige firmware nog prima werkt, dan zou ik hem lekker zo houden. Nieuwere firmware heeft niks nuttigs toegevoegd.
Ze zeggen niet voor niks: if it aint broken, dont fix it.

Mijn Mini 2 heeft ook nog oude firmware en nooit problemen.
Niet updaten vind ik het slechtste advies wat je kan geven, sorry. DJI heeft vast hele goede redenen om updates uit te brengen. Iets met veiligheid of zo. Vaak niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:56:
[...]

Niet updaten vind ik het slechtste advies wat je kan geven, sorry. DJI heeft vast hele goede redenen om updates uit te brengen. Iets met veiligheid of zo. Vaak niet onbelangrijk.
Als je DJI een beetje kent, het komt regelmatig voor dat er geen of weinig verbetering worden toegepast.
Er worden juist soms dingen verslechterd of verwijderd.

Daarnaast mag je van de oudere firmware ook gewoon verwachten dat deze veilig genoeg is, je hebt er toch ooit mee gevlogen in de veronderstelling dat het veilig zou zijn. (en dat is/was het ook)

Er zijn voorbeelden waarbij een drone nadat er nieuwere firmware voor uit kwam, gewoon uitviel in de lucht of niet meer te besturen was. (wil je het opzoeken, gaat over de DJI FPV)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:17:
[...]

Als je DJI een beetje kent, het komt regelmatig voor dat er geen of weinig verbetering worden toegepast.
Er worden juist soms dingen verslechterd of verwijderd.

Daarnaast mag je van de oudere firmware ook gewoon verwachten dat deze veilig genoeg is, je hebt er toch ooit mee gevlogen in de veronderstelling dat het veilig zou zijn. (en dat is/was het ook)

Er zijn voorbeelden waarbij een drone nadat er nieuwere firmware voor uit kwam, gewoon uitviel in de lucht of niet meer te besturen was. (wil je het opzoeken, gaat over de DJI FPV)
Maar zonder te weten op welke firmware iemand zit moet je dat niet zomaar roepen. Misschien heeft hij/zij juist die firmware waar een bug in zat.

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2