En vandaag al geleverd, gewoon een pro met RC remote ontvangen
vanavond maar even in verdiepen morgen wordt het wat minder winderig dus wellicht ook mogelijkheid voor een eerste vlucht.

Je bedoelt bewegende beelden? Eerst het filmen stoppen en daarna de drone uitzetten. Dan kan je op een later moment de beelden van je sd kaart (in de drone) halen. Of verwacht jij dat ze automatisch op de sd kaart komen in je controller (uitgaande van de rc met beeldscherm)?JelleHoekie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:11:
Dag allen,
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende probleem;
Zodra ik beelden heb gemaakt en mijn mini 3 pro uit zet, zijn de beelden niet automatisch opgeslagen op mijn sd kaart.
Mijn oplossing voor nu is dat de drone aan moet blijven en ik de beelden direct binnen haal via Quick Transfer. Als de batterij op is/op gaat, verlies ik de beelden.
Hopelijk is het een simpel vinkje in de instellingen echter kan ik deze niet vinden.
Alvast dank voor de hulp bij dit frustrerende probleem!
Jelle
Klinkt als een gevalletje rtfm https://dl.djicdn.com/dow...o_user_manual_v1.0_en.pdf pagina 55JelleHoekie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:22:
Ik bedoel alle beelden dus foto en video.
Inderdaad ik heb een RC met beeldscherm.
Het punt is dat de beelden/bestanden voorheen standaard op de SD kaart in de drone werden opgeslagen. Nu is het zo dat ik na de opnames mijn drone uit zet en alle gemaakte beelden niet neer op de SD kaart staan.
Mijn tussenoplossing is dat ik zolang ik nog batterij heb, de foto's eerst moet downloaden naar m'n telefoon via quick-transfer.
Ik zoek dus denk ik de instelling voor het bepalen van de opslaglocatie van de beelden.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Hoe kom je hier bij? Ik kan hier nergens wat over vinden.consono_md110 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:19:
Er is ook al weer een v.01.00.0600 uit, kort na de 0500.
Staat overal op internet.colorsone schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:28:
[...]
Hoe kom je hier bij? Ik kan hier nergens wat over vinden.
Kan niks over deze versie: v.01.00.0600 vinden op internet behalve 2 jaar oude artikelen dus niet voor de M3P.
Je wekt de indruk dat er nieuwe firmware is voor de M3P, maar de xxxx600 waar je het over hebt is voor de remote controller.consono_md110 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:19:
Er is ook al weer een v.01.00.0600 uit, kort na de 0500.
Waarschijnlijk ligt de server er (even) uit. Dus probeer het later nog eens.ramrodwillem schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:00:
Net de FlySafe data base geupdated , geen problem, nu probeer ik Aircraft firmware te updaten (nu 01-00.0201) en krijg dan steeds de melding " Server error code 4 , wait a moment.
Uploaden van flight records werkt bij mij afgelopen dagen ook al niet lekker...upload succesvol melding maar uploaden ho maar....ramrodwillem schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:18:
Nou die ligt er dan al 2 dagen uit, ben al 2 dagen bezig.
Heb je case inmiddels geopend bij DJI? Heb je al info gehad?ramrodwillem schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:21:
Net in de tuin ff wat geprobeerd , nog steeds niet kunnen up daten maar even wat laag in de tuin gevlogen, de gimbal lijkt ook een eigen leven te leiden , gaat uit zichzelf omhoog en omlaag ook van horizontaal naar verticaal, de RC piept ook erg veel..., ik ga maar een case aanmaken bij DJI , dan mogen ze het even onderzoeken, er zit nog volop garantie op .
Probeer eens met Android.MindBender schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:17:
Beste mede-tweakers. Eigenlijk doe ik niet zoveel met mijn drone, maar als ik hem echt nodig heb, laat hij me altijd in de steek. Vanmiddag ontdekten wij een lekkage, op een plek op het dak waar we niet bij kunnen, dus wilde ik even kijken of de afvoer verstop it. Een Drone is dan handig.
Mijn DJI Mavic Pro 2 heeft hetzelfde probleem als waarom in mijn DJI Mavic Pro 1 weggedaan heb: Ik verlies continu mijn video-verbinding. Soms op nog geen 2 meter afstand. Besturen is altijd nog wel mogelijk, maar ik heb geen beeld meer op mijn iPhone of iPad. De 'oplossing' is: Terugvliegen, landen, app killen en opnieuw opstarten. Maar enkele minuten laten is het weer precies hetzelfde. De verbinding komt ook niet meer uit zichzelf terug. Ook niet van heel dichtbij.
Mijn Pro 1 had dit probleem, mijn Pro 2 heeft het ook en met meerdere iPhones en iPads. Ben ik de enige met dit probleem?
Nooit problemen met iPhone of iPad. Gaat altijd goed, al 7 jaar. Alleen de kabeltjes luisteren heel precies. Probeer eens een andere kabel?MindBender schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:17:
Beste mede-tweakers. Eigenlijk doe ik niet zoveel met mijn drone, maar als ik hem echt nodig heb, laat hij me altijd in de steek. Vanmiddag ontdekten wij een lekkage, op een plek op het dak waar we niet bij kunnen, dus wilde ik even kijken of de afvoer verstop it. Een Drone is dan handig.
Mijn DJI Mavic Pro 2 heeft hetzelfde probleem als waarom in mijn DJI Mavic Pro 1 weggedaan heb: Ik verlies continu mijn video-verbinding. Soms op nog geen 2 meter afstand. Besturen is altijd nog wel mogelijk, maar ik heb geen beeld meer op mijn iPhone of iPad. De 'oplossing' is: Terugvliegen, landen, app killen en opnieuw opstarten. Maar enkele minuten laten is het weer precies hetzelfde. De verbinding komt ook niet meer uit zichzelf terug. Ook niet van heel dichtbij.
Mijn Pro 1 had dit probleem, mijn Pro 2 heeft het ook en met meerdere iPhones en iPads. Ben ik de enige met dit probleem?
Dat heb ik (onbewust) al geprobeerd, want mijn iPhone gebruikt lightning, en iPad Pro USB-C. Beide werken even beroerd.Hulliee schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:34:
Nooit problemen met iPhone of iPad. Gaat altijd goed, al 7 jaar. Alleen de kabeltjes luisteren heel precies. Probeer eens een andere kabel?
[Voor 7% gewijzigd door MindBender op 25-04-2023 09:13]
Alle firmware en apps up to date?MindBender schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:17:
All I had to do was follow the damn train.
Daar mogen we hier niet over praten. Dan worden de mods boosMindBender schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:22:
[...]
Heeft het zin om de FCC transmitter power hack te kopen?
Lijkt me niet zinvol omdat jij al problemen op 2 meter afstand. fcc zou je bereik kunnen vergroten maar is niet jouw probleem. Beide drones, Mavic 1 en 2 halen zonder fcc kilometers bereik. Het moet iets anders zijn, maar wat?MindBender schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:22:
[...]
Dat heb ik (onbewust) al geprobeerd, want mijn iPhone gebruikt lightning, en iPad Pro USB-C. Beide werken even beroerd.
Heeft het zin om de FCC transmitter power hack te kopen?
Ja een case aangemaakt en vrijdag verstuurd, nu in afwachting van ...arnord schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:57:
[...]
Heb je case inmiddels geopend bij DJI? Heb je al info gehad?
[Voor 13% gewijzigd door ramrodwillem op 25-04-2023 11:47]
Ik heb eigenlijk niets dat Android draait. Dan zou ik speciaal hiervoor een tablet moeten kopen, dus dat is niet het eerste dat wil gaan proberen.M!chel schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:28:
Probeer eens met Android.
Ik heb de meegeleverder Lightning en USB-C kabeltjes geprobeerd. De luisteren inderdaad erg nauw, en ze maken geen degelijke indruk. Maar het probleem treedt met beide kabeltjes op.Hulliee schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:34:
Nooit problemen met iPhone of iPad. Gaat altijd goed, al 7 jaar. Alleen de kabeltjes luisteren heel precies. Probeer eens een andere kabel?
Apps wel. Firmware ook. Geofence database niet, want daar vraagt'ie steeds op als ik net klaar ben om op te stijgen. Accu firmware heb ik niet gecontroleerd, maar lijkt met niet erg relevant.-CJ schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:16:
Alle firmware en apps up to date?
Excuses; Ik heb de vraag verwijderd.M!chel schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:45:
Daar mogen we hier niet over praten. Dan worden de mods boos
Tja, dat is inderdaad de vraag. De gemene delers zijn:Hulliee schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:31:
Lijkt me niet zinvol omdat jij al problemen op 2 meter afstand. fcc zou je bereik kunnen vergroten maar is niet jouw probleem. Beide drones, Mavic 1 en 2 halen zonder fcc kilometers bereik. Het moet iets anders zijn, maar wat?
Heb je dat alleen bij je huis of ook als je elders vliegt? Zit er soms een (flinke) stoorzender in de buurt van je huis waardoor je feed zo snel weg is?MindBender schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:27:
[...]
Tja, dat is inderdaad de vraag. De gemene delers zijn:
1. Ikzelf
2. iOS
3. DJI (als had ik verwacht dat anderen dit probleem ook zouden hebben)
Hmm stuk hardware vervangen waardoor updates niet lukte...eind goed hopende voor je dat ook recente updates actief zijn.ramrodwillem schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:51:
Bericht van DJI, men heeft de Gimbal Pitch Axis Arm vervangen, hoop ook dat men de up-dates er op heeft gezet ....
[Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 28-04-2023 15:09]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Check. Deze foutmelding heb ik ook. Gisteren nog wel succesvol een update gedaan, maar bij de 'check for updates' krijg ik dezelfde foutmelding.amphora schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:07:
[Afbeelding]
Ook hier problemen met updaten. Vanmiddag niet en nu nog steeds niet. Lijkt me geen server storing dan. Remote kan gewoon verbinden met internet.
Ja, dat heb ik vanochtend ook gedaan. Werkt prima. Dank voor de tip!arnord schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:20:
Net mijn controller met DJI Assistant 2 geupdate.
Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300
[Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 16-05-2023 11:22]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je hebt gelijk ik bedoel een gimbal.. Beetje last van dyslexieOemfoefoe schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:08:
@jossie67 Ik heb geen idee wat een dimble is, maar dat kan ook mijn onwetendheid zijn. Wellicht bedoel je een gimbal? In dat geval is het ook handig als je vermeldt welk model drone je hebt. Inmiddels heeft DJI meerdere (Mavic) Mini's op de markt gezet, allen met verschillende gimbals. Ik heb voor nu even in de zoekopdracht 'DJI Mini gimbal' ingevuld, en het eerste resultaat was deze: https://www.toemen.nl/?s=..._type=product&dgwt_wcas=1
Wellicht zit hier de juiste tussen?
Half jaar geleden ook een gecrashte Mini 2 van een familielid gehad, contact opgenomen met DJI waarbij ze wat gegevens vroegen zoals aankoopbon etc. Als je die niet hebt maakt niet uit, je stuurt de drone op en zij maken een kostenplaatje. Als je dit vervolgens online betaalt heb je binnen week je drone weer terug. Was toen iets van 73€ kwijt voor onderzoek, een kapot armpje en kapotte gimbal. Vond het best meevallenjossie67 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:34:
[...]
Je hebt gelijk ik bedoel een gimbal.. Beetje last van dyslexie
Het gaat om een DJI mini 2.
Toevallig had ik Toemen een mailtje gestuurd, zij kunnen het niet leveren
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
[Voor 3% gewijzigd door MisterEagle op 19-05-2023 20:17]
Ja.MisterEagle schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:10:
Past een mini 3 pro lens op de gewone mini 3?
5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT
Zeker. Je ziet er vanzelf een melding over verschijnen tijdens het activeren van de drone. Zorg wel dat je na activering, binnen 48 uur de care refresh toepast op je drone.Sensai schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:20:
Ik heb een Mini 3 pro met smart remote besteld komt vandaag aan.
Ga 'm gebruiken om wingfoilers op zee te filmen...
Daarom en omdat dit mijn eerste drone is wil ik care refresh nemen voor 2 jaar , kan ik dat gewoon op de DJI website aanschaffen?
Ok dank je, wingfoilen begint pas leuk te worden vanaf windkracht 4M!chel schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:22:
[...]
Zeker. Je ziet er vanzelf een melding over verschijnen tijdens het activeren van de drone. Zorg wel dat je na activering, binnen 48 uur de care refresh toepast op je drone.
Verder hoop ik dat het niet te hard waait op zee, maar zul je zelf wel ontdekken. Alvast veel plezier met je drone!
ik weet niet of je vanaf het land of vanaf een boot wil gaan vliegen.Sensai schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:34:
[...]
Ok dank je, wingfoilen begint pas leuk te worden vanaf windkracht 4dus dat wordt spannend.
De mini 3 pro is natuurlijk niet de beste drone als het hard waait maar je moet toch ergens beginnen.
Eerst oefenen zonder wind op een groot grasveld lijkt me verstandig....
Bedankt voor de tips!jochie911 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:44:
[...]
ik weet niet of je vanaf het land of vanaf een boot wil gaan vliegen.
Vanaf een boot, let op hoe de return to home (RTH) functie staat ingesteld, deze kan terugvliegen naar het punt waar je bent opgestegen. Alleen is de kans op een boot groot dat je dan niet meer op die plek bent.
Op een boot zou ik dus de RTH functie op hover zetten, ookal is dat wel weer spannend boven water natuurlijk.
Als je vanaf het land vliegt, tegen de wind in heb je altijd meer energie nodig. Dus aanlandige wind is dan het meest gunstig om je drone gemakkelijk terug te krijgen zonder dat je accu helemaal leegloopt.
Met aflandige wind dus rekening houden dat de accu een stuk sneller leeg loopt.
Misschien ook handig om boven land met stevige wind te kijken hoe de drone het snelst/makkelijkst tegen de wind in vliegt. Met de mini (ik heb het eerste model) is dit namelijk achteruit tegen de wind in.
Verder veel plezier met je drone! en succes!
[Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 24-05-2023 10:05]
Volgens mij kun je die alleen in UK gebruiken.Sensai schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:
Heb ff gekeken naar de Luxemburgse site om je A1/A3 Flyer id te halen, vond het een beetje warrig.
Toen vond ik een link om het in de UK te doen: https://register-drones.caa.co.uk/individual
Heb de eerste 15 pagina's van het lesmateriaal doorgenomen , en dacht ik ga het ff proberen
20 minuten, 39 goed vd 40 en ik heb mijn A1/A3
Is wel niet nodig voor de mini maar ff in kleur op cc formaat printen dan kan je wat laten zien wanneer dat nodig mocht zijn.
Let wel, een buitenlandse opleiding is alleen geldig als u deze in een bij het European Union Aviation Safety Agency (EASA) aangesloten land heeft gevolgd. Een certificaat behaald in een bij EASA aangesloten land is namelijk geldig in alle landen die bij EASA aangesloten zijn. Ook Nederland is bij EASA aangesloten.
Leden: 27 EU-landen + IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en Noorwegen
On January 1, 2021 EU aviation safety legislation, including Regulation (EU) 2018/1139 establishing EASA, no longer applies to the UK. As of that date, the UK is considered as a third country and no longer has the status of an ‘EASA Member State’.
[Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 26-05-2023 12:13]
Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300
Van wat ik hieruit begrijp wel:ramrodwillem schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:17:
Is de DJI Care Refresh overdraagbaar bij verkoop van de drone?
Zeker, ik heb ook ooit een tweedehands dji drone met care refresh gekocht.ramrodwillem schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:17:
Is de DJI Care Refresh overdraagbaar bij verkoop van de drone?
De luxemburgse versie is inderdaad even puzzelen, maar ik heb m gehaald.|Sensai schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:
Heb ff gekeken naar de Luxemburgse site om je A1/A3 Flyer id te halen, vond het een beetje warrig.
Toen vond ik een link om het in de UK te doen: https://register-drones.caa.co.uk/individual
Heb de eerste 15 pagina's van het lesmateriaal doorgenomen , en dacht ik ga het ff proberen
20 minuten, 39 goed vd 40 en ik heb mijn A1/A3
Is wel niet nodig voor de mini maar ff in kleur op cc formaat printen dan kan je wat laten zien wanneer dat nodig mocht zijn.
ThxM!chel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:53:
[...]
Zeker, ik heb ook ooit een tweedehands dji drone met care refresh gekocht.
Toen de drone was gecrasht kon ik hem zonder problemen laten herstellen.
[Voor 22% gewijzigd door ramrodwillem op 27-05-2023 09:53]
All I had to do was follow the damn train.
Dat doe ik ook niet, ik drone zelf had ik bij me in de handbagage.qless schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:26:
Ik zou inderdaad ook nooit de drone zelf in de ruimbagage willen...dan komt ie er in meer stukjes uit dan erin zijn gegaan.
Ik heb de Mavic air gehad en daarna de mini 2. Ik vind de mini 2 een verademing. De range is echt veel beter, als in, verdubbeld. Tja hij is iets groter, maar niet echt heel veel zwaarder. Ik had bij de Mavic air een tasje die erbij hoorde waar alles in kon, en nu bij de mini 2 ook, en alles blijft gewoon een licht klein pakketje samen.iisworks schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:12:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van een oude Mini (SE) naar een Mini 2 (SE)? Ik ben vooral benieuwd naar de praktijkervaring met de RC, aangezien de oude een stuk lichter en compacter is.
De stabiliteit/range zal ongetijfeld een stuk beter zijn met Ocusync, maar ik twijfel dus over het formaat en gewicht voor tripjes. Net te onpraktisch en hij zal waarschjnlijk wéér op V&A belanden.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details