Acties:
  • +8 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 10:55

qless

...vraag maar...

Met al dat gepruts met de mini 3 foto's vergeet je af en toe hoe goed de mini 2 ook is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKTxcHveZETuIxEySW0KivXmK80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vr9WgL7GSrebo5Y0iwqvqak3.jpg?f=user_large

Mijn 360 tour van Belgie heeft er ook weer een panorama bijgekregen, het zijn er nu 23.
https://arnoraps.be/airview/

Ieper dit keer, met zicht op lakenhal en de menenpoort.

Je kunt van lokatie naar lokatie doorklikken, of via de kaart (te openen via het kaart icoontje rechts onderaan)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 18:33
Echt wel mooie panorama's !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim.gaethofs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 09:42
Ik ben nu enkele maanden aan het vliegen met de mini 3 pro. Het was lang geleden dat ik nog met een drone gevlogen had dus het is weer wennen.

Ik vind het moeilijk om een locatie te vinden waar je mag vliegen. Als ik de 'dji fly safe geo map' in mijn browser open doe op de locatie waar ik wil gaan vliegen, lijkt alles ok, geen restricties. Als ik dan op locatie de controller start, krijg ik de melding dat ik in een restricted zone zit. Dit heb ik nu al enkele keren ondervonden. Mogelijks zie ik iets over het hoofd..

De eerste vluchten heb ik opgenomen met de standaard instellingen en verschillende framerates wat naar mijn mening al zeer mooie beelden geeft. 4k 60 fps geeft al mooie 'slowmotion' beelden bij 30fps.

Ik begin nu meer te spelen met de verschillende instellingen en besef dat er nog veel te leren valt :) De laatste vlucht heb ik enkele video's opgenomen in de D-Cinelike color profile.
Met davinci resolve heb ik wat zitten prutsen met de kleuren aan de hand van youtube tutorials.

In dit laatste filmpje is de eerste en de laatste clip opgenomen in D-Cinelike color profile.
De lucht lijkt me veel te helder en het landschap te donker. Ik denk dat ik meer moet letten op exposure tijdens mijn vluchten. (tot nu helemaal geen rekening mee gehouden)

• qless

qless

...vraag maar...

Vergeet de dji sage map, die is niet geldig, voor nl de aeret, voor be drone guide zijn de officiele

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de snelle beslissers. De Mini 3 Pro met DJI RC is nu 829 euro bij Amazon.nl:
https://www.amazon.nl/gp/product/B09WDBDGBZ

Top prijs! 170 euro korting!

Edit: en weer 999 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-09-2022 12:27 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48

_Eend_

🌻🇺🇦

@wim.gaethofs Lees even _Eend_ in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie" :)

Hoewel mijn post over NL gaat is deze ook van toepassing op BE (en afgaande op de locaties en je username gok ik dat je Belg bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
wim.gaethofs schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:33:

[YouTube: Maasvallei]

In dit laatste filmpje is de eerste en de laatste clip opgenomen in D-Cinelike color profile.
De lucht lijkt me veel te helder en het landschap te donker. Ik denk dat ik meer moet letten op exposure tijdens mijn vluchten. (tot nu helemaal geen rekening mee gehouden)
Je kan in de nabewerking in davinci resolve prima het landschap als het ware wat 'oplichten'. Je lucht is in ieder geval niet overbelicht, dus qua exposure is het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Zijn er mensen die al eens live beelden doorgestuurd hebben?
Na wat google zie ik dat er hiervoor een functie is, om live te gaan op youtube met beelden van de drone.
Ook met facebook.
IS dat een beetje vlot qua beeld?
Indien je geen wifi hebt, maar op 4G lukkt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.gaethofs
_Eend_ schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:01:
@wim.gaethofs Lees even _Eend_ in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie" :)

Hoewel mijn post over NL gaat is deze ook van toepassing op BE (en afgaande op de locaties en je username gok ik dat je Belg bent).
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.gaethofs
bvsteyn schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:03:
[...]

Je kan in de nabewerking in davinci resolve prima het landschap als het ware wat 'oplichten'. Je lucht is in ieder geval niet overbelicht, dus qua exposure is het verder prima.
Bedank, ik zal dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 23:26
Lijkt me wel een nuttig accessoire dat ik op een bekend chinese website vond. Het scherm is wel helder, maar bij volle zon is schaduw wel nuttig vind ik; het twee in een verhaal is wel interessanter dan gaan prullen met een schoenendoos Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b27tqjCBy9ACIuEEX5IvyBVJWxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dmk2gWRcCMEig2sGjPCYbIv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
drivesalegend schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:53:
Lijkt me wel een nuttig accessoire dat ik op een bekend chinese website vond. Het scherm is wel helder, maar bij volle zon is schaduw wel nuttig vind ik; het twee in een verhaal is wel interessanter dan gaan prullen met een schoenendoos [Afbeelding]
Idd..wellicht best handig. Heb nu die siliconen versie, maar dan moet ik eerst de beugel van de lanyard verwijderen waarmee ik de RC om mijn om mijn nek kan hangen. Dus dat is niet praktisch.
Ga 'm denk ik maar gewoon bestellen en dan zie ik vanzelf wel of het wat is.. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvsteyn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfAXmUv-XGbvykzkeoU8ugXzvRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0dZybdMdK5IpXKeKxu4nLsy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQOzNbjsUU7Y0X4Q8EDDabcIv5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc8bxHISB8KanIqt4UcpXBUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAB5EkaSfMV5jw-FodMPpulu88A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eAE6kvhX0mZBezmLQh2z0Al.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1x1h4Yp4p8RFd2WQ2AGRTgNOEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaC2gptFi0vHaLpVbiHNVl8D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYy0xhfmiCEIwQ3tebh1UbJCPOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh9MmaVpnI3Cs69mzXD2A9QL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heuy :)
"EASA: exploitantnummer op drone mag ook in de vorm van QR-code"
https://www.dronewatch.nl...k-in-de-vorm-van-qr-code/

Die foto bij het artikel lijkt me overigens een Photoshop, ziet er wel netjes uit zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 15-09-2022 09:11 ]

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Zopas even geprobeerd met de dji go4 app om een livestream te doen naar facebook.
Wat opvalt in de app, je hebt 3 livestreamplatform mogelijkheden:
- naar youtube
- naar facebook
- naar een custom rtmp

Naar youtube: basic mode, logging in, ik kan account selecteren en dan zegt hij "deze app is geblokkeerd"

Naar facebook: krijg ik de melding functie niet beschikbaar, aanmelden via facebook is niet beschikbaar voor deze app

Allemaal erg jammer, waarom dan die functies insteken?

Derde mogelijkheid dus en laatste via custom rtmp
Via de site restream.io kun je een adres en key vinden en deze koppelen met bv facebook. Na het invullen van dat adres en die key in de GO 4 app via custom rtmp, kan ik livestreamen

Eindelijk.
Hoewel: Ik heb nergens instellingen ivm de streamkwaliteit, maw ik kan niks instellen.
Wanneer ik de live beelden bekijk via facebook is het allesbehalve vloeiend.

Ik moet wel zeggen dat dit alles via 4G was, vermoedelijk gaat het via wifi beter... maar dan nog.

Zijn er hier mensen die tips of dergelijke kunnen geven om dit te beteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Custom RTMP? Dus je kunt -in theorie- ook via wifi je dronebeelden streamen naar je home security app? Als die met rtmp overweg kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:38
Ik heb mn RC, met beeld scherm, van de mini3 laten vallen.

Als ik de RC nu opstart begint hij met enige regelmaat te piepen, ik kan wel vliegen alleen geeft hij ongevraagde commando's aan de gimbal ,deze gaat van zelf naar boven en beneden en van landscape naar staande modus.

Ik ben op vakantie, dus nu opsturen is even geen optie. Kan die RC eventueel ook gereset worden,dan zou ik dat nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
ramrodwillem schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:43:

Als ik de RC nu opstart begint hij met enige regelmaat te piepen, ik kan wel vliegen alleen geeft hij ongevraagde commando's aan de gimbal ,deze gaat van zelf naar boven en beneden en van landscape naar staande modus.

Ik ben op vakantie, dus nu opsturen is even geen optie. Kan die RC eventueel ook gereset worden,dan zou ik dat nog kunnen proberen.
Dit klinkt toch als een hardware issue en niet een software setting :X
Ik zou niet weten hoe het laten vallen een software-issue geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

ramrodwillem schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:43:

Dat is toch 'gewoon' een Android device? Dan zou je lijkt mij gewoon alles terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Staat meestal bij systeeminstellingen van het OS. Maar zoals @Waah ook al schrijft: ik denk niet dat dat gaat helpen. Maargoed, als ik zo'n ding op zou sturen zou ik hem toch al een factory reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dan maar opsturen na m'n vakantie, valt.... dit ook onder de DJI care van 2 jaar eigenlijk of is dat alleen voor de drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 17:09
ramrodwillem schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:45:
Dan maar opsturen na m'n vakantie, valt.... dit ook onder de DJI care van 2 jaar eigenlijk of is dat alleen voor de drone?
Zijn ze in agreement naar mijn weten niet heel duidelijk in.
Maar tot zover ik kan lezen gaat agreement alleen om de drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik ben zelf afgelopen zomer op vakantie geweest naar Noorwegen, na kort daarvoor de Mini 3 Pro gekocht te hebben. Heb mijn best gedaan wat mooie shots te maken, maar heb er sindsdien niets mee gedaan.

Zou er graag een filmpje van willen maken samen met de foto's die we hebben gemaakt.

Ik heb echter 0,0 ervaring hiermee, hebben jullie tips waarmee ik als beginner uit de voeten kan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvsteyn
japie101 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:39:
Ik ben zelf afgelopen zomer op vakantie geweest naar Noorwegen, na kort daarvoor de Mini 3 Pro gekocht te hebben. Heb mijn best gedaan wat mooie shots te maken, maar heb er sindsdien niets mee gedaan.

Zou er graag een filmpje van willen maken samen met de foto's die we hebben gemaakt.

Ik heb echter 0,0 ervaring hiermee, hebben jullie tips waarmee ik als beginner uit de voeten kan?
Ik kan Davinci Resolve aanraden. Je hebt een gratis en betaalde variant, dus zou starten met de gratis te downloaden versie. Het lijkt lastiger dan dat het is. Ik zelf heb het me eigen gemaakt door het volgen van een paar youtube video's. een goed startpunt is deze bijvoorbeeld:

[ Voor 7% gewijzigd door bvsteyn op 24-09-2022 12:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voor de Mini 2 liefhebbers:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Vandaag even de hei op geweest en wat aan het experimenteren geweest. Kan ook niet altijd goed gaan natuurlijk.. :F

Zag een lage struik over het hoofd en voordat ik het wist lag ie op de grond...gelukkig viel hij niet van grote hoogte en in het gras dus de drone heeft geen schade. Alleen een propellor blad had wat schade en die heb ik uit voorzorg maar vervangen. Ach...leermomentje... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 13:31

Vagax

Hehe

Sinds eergisteren een DJI Mini 2 FMC in huis, tweedehands overgenomen voor maar 350 euro en wat een beelden kan die maken zeg :D Het is mijn eerste drone dus ik doe nu nog rustig aan.

Ik rij vaak motor tripjes en dacht dat een drone perfect zou zijn om stukken van mijn trips vast te leggen, een mooie DSLR camera had ik al maar nu kan ik ook de hoogtes in.

Het eerste dingetje wat mij direct interessant leek was om te vliegen op FCC ipv EC omdat ik toch een stuk minder ver kom dan gedacht, is dit eventueel slim om te doen?
Vagax schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:39:
Het eerste dingetje wat mij direct interessant leek was om te vliegen op FCC ipv EC omdat ik toch een stuk minder ver kom dan gedacht, is dit eventueel slim om te doen?
Dat kun je zelf wel invullen lijkt me. Hier is i.i.g.niet de plaats om over FCC hacks te praten. Als je met je motor in USA gaat rijden en met de Mini 2 gaat vliegen heb ik goed nieuws voor je: dan staat de Mini 2 al standaard in FCC mode.

Zorgen dat je de controller/antennes goed richt helpt al veel. Het bereik van de Mini 2 is i.i.g. ruim voldoende om binnen VLOS te kunnen vliegen. :)

• Vagax

Vagax

Hehe

SpeedingWilly schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:44:
[...]

Dat kun je zelf wel invullen lijkt me. Hier is i.i.g.niet de plaats om over FCC hacks te praten. Tenzij je met je motor in USA gaat rijden en de Mini 2 gaat vliegen. Dan heb ik goed nieuws voor je: dan staat de Mini 2 al standaard in FCC mode.

Zorgen dat je de controller/antennes goed richt helpt al veel. Het bereik van de Mini 2 is i.i.g. ruim voldoende om binnen VLOS te kunnen vliegen. :)
Over een paar maanden vlieg ik naar Amerika en was zeker van plan de drone mee te nemen dus dan is die vraag wel beantwoord, denk dat er te veel storing was in de omgeving dat het me wat tegenviel, snel weer ergens anders proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Vagax schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:39:

Zeker doen! Mag je hier helaas niet verder helpen.

• Vagax

Vagax

Hehe

Had me iets meer moeten verdiepen denk in de regels haha, ik zal er niet maar om vragen :P

Nu een paar keer gevlogen maar ik vind het echt fantastisch. Volgend weekend ga ik een weekendje met mijn vriendin naar de Ardenne en daar hoop ik wat mooie beelden te maken, denk dat ik me eigen YouTube kanaal er bij gaat openen :+

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:52

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vanmorgen was het erg mistig, stiekem wil ik eens kijken wat er boven die mist gebeurd (ja zon ja) maar ook in beeld brengen. Jullie ervaring met vliegen in de mist ivm condens etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:52:
Vanmorgen was het erg mistig, stiekem wil ik eens kijken wat er boven die mist gebeurd (ja zon ja) maar ook in beeld brengen. Jullie ervaring met vliegen in de mist ivm condens etc?
Ja, wel ervaring hiermee. Je kunt dan erg mooie beelden maken. Last van condensvorming heb ik nooit gehad. Range heeft wel (erg) onder mist te lijden, ivm veel water in de lucht.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

SpeedingWilly schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:08:
[...]

Ja, wel ervaring hiermee. Je kunt dan erg mooie beelden maken. Last van condensvorming heb ik nooit gehad. Range heeft wel (erg) onder mist te lijden, ivm veel water in de lucht.
Kan je een foto posten, ben heel nieuwsgierig :9~ . De volgende ronde ga ik de lucht in.
Was alleen bang dat hij terug komt en zeiknat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

En je kan met dichte mist probleem hebben met dalen, de sensors denken dan dat ie mag landen... (iedere keer cancel landing indrukken!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

qless schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:39:
En je kan met dichte mist probleem hebben met dalen, de sensors denken dan dat ie mag landen... (iedere keer cancel landing indrukken!)
Goede tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:22:
[...]

Kan je een foto posten, ben heel nieuwsgierig :9~ . De volgende ronde ga ik de lucht in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJG_4BDwcgY67CPSaM0wocFTsLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUCO3MjjKqoG8uX1xGrwitxr.jpg?f=fotoalbum_large

Niet direct superdichte mist, maar het effect is wel leuk!
Ik had het ook over het type mist zoals de foto hierboven. In zeer dichte zware mist kan ik me voorstellen dat je condensvorming op de camera lens krijgt. Niet direct een probleem voor de drone zelf, maar het zal wel zichtbaar worden in de foto/video beelden.

Bij landen en/of Obstacle Avoidance sensoren kun je wel problemen verwachten waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-09-2022 15:07 ]

• Cheesy
  • Niet online
Bij dichte mist kun je natuurlijk ook niet VLOS vliegen. Gezien dat sowieso al discutabel is natuurlijk zou ik in ieder geval vooraf kijken of er geen laagvliegend luchtverkeer in de buurt is (defensie, lifeliners, sar, politie, etc).

Voor vliegen in mist zijn in het verleden in ieder geval boetes uitgeschreven (dit was wel onder oude regelgeving):
https://nos.nl/artikel/20...e-voor-dronefilm-domtoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
Stimulate14 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:22:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAHB4aR9ehWiAPN1-EiElRGmMW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1ICPTjHWN9s0rYzqbCjUOVO.jpg?f=fotoalbum_large

Heel snel naar boven vliegen, fotootje genomen en teruggevlogen. Had t zelfde idee als jij ;)

Geen condens of landingsmeldingen gezien :) Foto is een jaar geleden genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
[YouTube: Leh DJI Mini3]

Net terug van mijn vakantie in de Himalaya,s van India , gevlogen met de Mini3 met RC, hoogte tussen de 3500 en 4500m. Alle beelden zijn ook op die hoogtes gemaakt.

Wat opviel was dat je als je op die hoogte vliegt je niet echt ver meer de hoogte in kan, max 150m gemiddeld dan geeft de drone aan dat de max hoogte is bereikt. Hij vloog wel stabiel en was goed te besturen.

Bij een enkele video zijn de beelden golvend, zie link, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 03-07 22:18

Milo.

klik

Hier ook wel in de mist gevolgen met koud weer. Kwam ijsvorming op de propellers en de drone vind het nodig om een noodlanding te maken. Meerdere keren achter elkaar.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
ramrodwillem schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:20:

Net terug van mijn vakantie in de Himalaya,s van India , gevlogen met de Mini3 met RC, hoogte tussen de 3500 en 4500m. Alle beelden zijn ook op die hoogtes gemaakt.

Wat opviel was dat je als je op die hoogte vliegt je niet echt ver meer de hoogte in kan, max 150m gemiddeld dan geeft de drone aan dat de max hoogte is bereikt. Hij vloog wel stabiel en was goed te besturen.

Bij een enkele video zijn de beelden golvend, zie link, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Lijkt het net alsof je jello in je beelden hebt? Of ligt het aan YT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:20:

Standaard staat de max altitude ingesteld op 150m... Dus ik denk dat je gewoon je instelling niet hebt aangepast?
beppemoos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:45:
[...]

Lijkt het net alsof je jello in je beelden hebt? Of ligt het aan YT?
Inderdaad, heel hevig trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Chip. op 30-09-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chip. schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:05:
Standaard staat de max altitude ingesteld op 150m... Dus ik denk dat je gewoon je instelling niet hebt aangepast?
Staat standaard op 120m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Inderdaad heftige jello. Wellicht toch een combinatie van ijle lucht met minder draagvermogen waardoor de propellors harder moeten werken, hardere wind op die hoogte, en de felle zon. Hier in NL geen last van? Anders kan je de rubbertjes van de gimbal nog even extra controleren.

Zie voor meer info ook https://www.dronewatch.nl...rkomen-in-je-dronevideos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
> Staat standaard op 120m

Ohw, dat zal ik eens controleren dan, dacht dat het aan de ijle lucht lag.

Dat Jello effect zat alleen bij de opnames van de clip, de andere opnames hebben er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

De meeste drones hebben een plafond van 3000 of 4000 meter, in verband met de ijle lucht. Ik dacht de mini 3000 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
qless schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:22:
De meeste drones hebben een plafond van 3000 of 4000 meter, in verband met de ijle lucht. Ik dacht de mini 3000 meter.
Heb het even opgezocht, is wel interesant:

DJI Mini 3 Pro:
Max Service Ceiling Above Sea Level
With Intelligent Flight Battery: 4000 m
With Intelligent Flight Battery Plus: 3000 m

DJI Mini 2:
Max Service Ceiling Above Sea Level
4000 m

DJI Mini
Maximum Takeoff Altitude 3000 m
+ maximum Flight Height 500 = 3500 m

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 30-09-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok, duidelijk, qua hoogte .

Maar tav de golvende beelden in het clipje is niet echt te zeggen waardoor het komt, alleen vermoedens dat het door ijle lucht met minder draagvermogen waardoor de propellors harder moeten werken, hardere wind op die hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
ramrodwillem schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:13:
Ok, duidelijk, qua hoogte .

Maar tav de golvende beelden in het clipje is niet echt te zeggen waardoor het komt, alleen vermoedens dat het door ijle lucht met minder draagvermogen waardoor de propellors harder moeten werken, hardere wind op die hoogte?
Ik denk eerder het laatste. Je kreeg verder ook geen melding van té harde wind?

Op dit moment ben ik in de Gorges du Verdon (Vaumale richting Castellane) en heb de afgelopen dagen op 1300m+ hoogte gevlogen tov sea level, er komen meldingen van té harde wind op mn scherm, mini 3 hangt duidelijk (scheppend) scheef, maar geen jello effect hoor. Mss moet ik ook hoger gaan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
beppemoos schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Ik denk eerder het laatste. Je kreeg verder ook geen melding van té harde wind?
Nee geen verdere meldingen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:47
Hi, heel kort een introductie, maar ik ben sinds kort nieuwe eigenaar van een DJI mini 3 pro.
Ik probeer eerst het vliegen onder de knie te krijgen, maar ik merk dat ik ook wel huiverig ben voor een crash.
Wat is jullie ervaring met verzekeringen? Ik heb de discussie over coverdrone.com en DJI refresh gelezen. Coverdrone lijkt prima, maar is een firma met allerlei holdings die op Malta gevestigd is. Is daar iets mis mee? Nee, maar het klinkt schimmig.
Onze eigen verzekering heb ik ook gevraagd maar een inboedel plus.
Benieuwd hoe jullie dit doen? Of je het doet en of het bijv met de onervarenheid te maken heeft. Zou je het achteraf gezien in de beginperiode wel of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tukker87 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:05:
Wat is jullie ervaring met verzekeringen?
Wat wil je verzekeren? Eigen schade (drone) en/of schade aan derden? Veel WA particuliere verzekeringen dekken deze schade (aan derden), mits er uiteraard aan de regeltjes is voldaan.

Schade aan eigen drone kun je prima verzekeren bij DJI. Misschien een idee voor het 1e jaar. Daarna ben je vast meer ervaren en zelfverzekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:47
SpeedingWilly schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

Wat wil je verzekeren? Eigen schade (drone) en/of schade aan derden? Veel WA particuliere verzekeringen dekken deze schade (aan derden), mits er uiteraard aan de regeltjes is voldaan.

Schade aan eigen drone kun je prima verzekeren bij DJI. Misschien een idee voor het 1e jaar. Daarna ben je vast meer ervaren en zelfverzekerder.
Schade aan de Drone idd. DJI refresh dus?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je dit bij je inboedel wilt meeverzekeren moet je een kostbaarheden buitenshuisverzekering afsluiten. Die zijn vaak erg duur met veel uitzonderingen. Is meestal niet interessant, zeker niet voor een relatief goedkope Mini 3 Pro.

Dit kan b.v. interessant zijn als je vaak met camera apparatuur van 10k op stap gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-10-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DJI Care zou ik sowieso doen het eerste jaar.

Ik zou wel even je WA verzekering checken of zij schade aan derden door drones vergoeden. De ING doet dat voor drones tot 25 kg. Waarschijnlijk wel, maar daar wil je niet achter komen als je M3P bij iemand door zijn raam is gevlogen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
Vanmiddag lag er een pakketje klaar met wat Sunnylife spul, waaronder een zonnekap welke tevens als bescherming van het RC scherm gebruikt kan worden. Het scharnier is wat simpel, maar met beleid prima bruikbaar tijdens zonnige dagen.

Ook de extra bestelde control sticks en een lipo safety bag heb ik binnen.

Vanochtend nog even de gelegenheid gegrepen om te vliegen bij het Nijkerkernauw. Was er ideaal weer voor! Was bij tijd en wijle wel wat tricky met al die vogels in de buurt, dus uiteindelijk wat hoger gaan vliegen zodat ik er minder last van had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
Het is hier rustig, mensen! Wordt er niet meer gevlogen? :P

Zal ff het goed voorbeeld geven :+ . Afgelopen woensdagochtend:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb al maanden niet meer met mijn Mini 2 gevlogen nee. FPV vliegen is zoveel leuker :+

Wel mooie beelden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
_Eend_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:32:
Ik heb al maanden niet meer met mijn Mini 2 gevlogen nee. FPV vliegen is zoveel leuker :+

Wel mooie beelden hoor :)
Haha..maar daar maak je weinig beelden van. Lijkt me wel een keer gaaf om te doen dat FPV vliegen, maar misschien moet ik dat gewoon niet doen....ken mezelf een beetje.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bvsteyn schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Haha..maar daar maak je weinig beelden van. Lijkt me wel een keer gaaf om te doen dat FPV vliegen, maar misschien moet ik dat gewoon niet doen....ken mezelf een beetje.. 8)
Doe het dan maar niet nee. Er gaat zoveel geld in zitten, dat is gewoon niet grappig meer. Mijn "Uitgegeven aan FPV"-teller staat nu op ergens boven de €600..

spoiler:
Toen ben ik gestopt met het bijhouden ervan :+

Het is ook lastiger om een goede plek te vinden ervoor, ik wil met mijn vliegende grasmaaier niet op plekken vliegen waar veel mensen komen omdat je dan echt een spotter nodig hebt.

Je kunt wel mooie beelden maken door er een GoPro oid op te schroeven, maar dat is wat lastig op een 2.5" drone als de mijne. Dat is meer een drone aan de GoPro schroeven :p

Een voorbeeldje:

Nou is dit wel een redelijk extreem voorbeeld. Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar te gaan vliegen, zelfs al zou ik een long range 5" of 7" drone hebben. 1 foutje en het is met je €250-750 💸

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

En er is weer nieuwe firmware v01.00.0400:

Added support for FAA's Remote ID requirements in the United States.
Added support for using MasterShots in portrait mode.
Added shutter priority and ISO priority for the camera in Pro mode.
Added support for adjusting style parameters such as sharpness and noise reduction.
Added support for using wide-angle lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
qless schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:52:
En er is weer nieuwe firmware v01.00.0400:

Added support for FAA's Remote ID requirements in the United States.
Added support for using MasterShots in portrait mode.
Added shutter priority and ISO priority for the camera in Pro mode.
Added support for adjusting style parameters such as sharpness and noise reduction.
Added support for using wide-angle lens.
Voor de Mini 3 Pro ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Is een update voor de air2s en de mini 3 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56

Flipmo

OMG !!

Zaterdagavond de mini 1 weer eens de lucht ingegooid tijdens een vuurwerkshow in Eibergen.
(geluid gebruikt van een telefoon opname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FocusTrack functies van de Mini 3 Pro worden steeds beter na diverse firmware upgrades. Wat me wel tegenvalt is dat je erg dicht bij het object (persoon) moet vliegen om die te kunnen selecteren. Door de groothoekcamera worden personen al snel erg klein, waardoor ze moeilijk of niet te selecteren zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met FocusTrack functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 09:44
SpeedingWilly schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:28:
De FocusTrack functies van de Mini 3 Pro worden steeds beter na diverse firmware upgrades. Wat me wel tegenvalt is dat je erg dicht bij het object (persoon) moet vliegen om die te kunnen selecteren. Door de groothoekcamera worden personen al snel erg klein, waardoor ze moeilijk of niet te selecteren zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met FocusTrack functies?
Toevallig wilde ik net hier de vraag stellen of ik de enige ben die mensen op een scooter slecht tot niet kunnen tracken, maar auto's en lopende mensen wel?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Aardig plaatje weten te schieten op een mistige ochtend in Vlissingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XOorbLJ.jpeg

By the way, dit is gewoon ouderwets met de Mini 2 :P

[ Voor 21% gewijzigd door M!chel op 15-11-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 08:50

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

M!chel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:15:
Aardig plaatje weten te schieten op een mistige ochtend in Vlissingen.

[Afbeelding]

By the way, dit is gewoon ouderwets met de Mini 2 :P
Mooie foto hoor, zeker als je uit de zelfde stad komt.

| Youtube |

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:22
Gisteren op vakantie m'n mini 2 laten crashen. Het is daarna in het water gevallen. Niet teruggevonden. |:( Zucht.

• bvsteyn
Mawlana schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:11:
Gisteren op vakantie m'n mini 2 laten crashen. Het is daarna in het water gevallen. Niet teruggevonden. |:( Zucht.
ai...balen! Positief; reden om te upgraden naar de mini 3 pro.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Allereerst wil ik bedanken voor alle nuttige informatie die in dit topic besproken is.
In de afgelopen weken heb ik me daarom goed in kunnen lezen en al met de nodige duimpjes omhoog gestrooid, maar dit is weer een Tweakers-waardig topic met een schat aan informatie voor degenen die overwegen een DJI (Mini) drone te kopen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afijn, dat heeft er in geresulteerd dat ik afgelopen zondag de aanbieding van de Media Markt (€ 849,- voor de Min 3 Pro + RC Smart Controller) heb gepakt.
De WAF was hier met veel moeite net groot genoeg voor, dus overige 'accesoires' zoals de FMK zullen de komende maanden nog wel volgen.

Maandag geleverd en ivm het onstuimige weer gisteren maar in huis heel even op laten stijgen. Was wel effe spannend, maar ging op zich prima, alleen moet ik nog heel erg wennen aan de stick-input.
Ik heb een PS3 gehad en al wat jaren een PS4 en ik denk dat ik sowieso moet gaan kijken om de y-as om te gaan draaien op de controller (doe/deed ik op de PS3/PS4 ook altijd) en kijken of ik links en rechts om kan draaien qua stick, want dat voelde ook nog vreemd.

Anyway, ik kan niet wachten tot er beter droneweer komt om hem echt op de proef te stellen. En al helemaal volgend jaar op vakantie naar de Azoren oOo

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
bvsteyn schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:35:
[...]

ai...balen! Positief; reden om te upgraden naar de mini 3 pro.. :+
Als we een nieuwe drone kopen, dan wordt dat waarschijnlijk de mini 3 pro waarschijnlijk. :P

We hebben de mini 2 pas in augustus gekocht. Dure grap dit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Mawlana schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:04:
[...]

Als we een nieuwe drone kopen, dan wordt dat waarschijnlijk de mini 3 pro waarschijnlijk. :P

We hebben de mini 2 pas in augustus gekocht. Dure grap dit. :X
Balen. Het eerste jaar care refresh is geen overbodige luxe. Niet gedaan dus? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
cliors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:31:
[...]

Balen. Het eerste jaar care refresh is geen overbodige luxe. Niet gedaan dus? :(
Jawel, maar valt dit onder een fly away aangezien ik de drone niet heb kunnen terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
Hallo, wellicht een vraag die al eens is beantwoord, maar ik kom niet helemaal uit de gevonden info op Google. Als ik een 2e hands drone van iemand koop, en deze is al geregistreerd op de naam van de huidige gebruiker, hoe werkt het dan na de koop?

Ik ga er vanuit dat ik zelf de drone moet registreren, maar is dan de oude gebruiker ook uitgeschreven zeg maar? Of hoe werkt dit?

Het zou gaan om een mini 2 eventueel, dus minder dan 250gram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tarz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:52:
Hallo, wellicht een vraag die al eens is beantwoord, maar ik kom niet helemaal uit de gevonden info op Google. Als ik een 2e hands drone van iemand koop, en deze is al geregistreerd op de naam van de huidige gebruiker, hoe werkt het dan na de koop?

Ik ga er vanuit dat ik zelf de drone moet registreren, maar is dan de oude gebruiker ook uitgeschreven zeg maar? Of hoe werkt dit?

Het zou gaan om een mini 2 eventueel, dus minder dan 250gram
Zodra je een drone tweedehands verkoopt, dan moet je alleen even het exploitantnummer verwijderen. (En in de toekomst: het exploitantnummer uit de settings van de drone verwijderen.)

Jij moet dus een nieuw nummer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Stimulate14 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:10:
[...]

Zodra je een drone tweedehands verkoopt, dan moet je alleen even het exploitantnummer verwijderen. (En in de toekomst: het exploitantnummer uit de settings van de drone verwijderen.)

Jij moet dus een nieuw nummer aanvragen.
Ik begrijp dat ik opnieuw moet registreren met een nieuw nummer, maar wie moet het oude nummer verwijderen? Ik kan dat in de drone doen begrijp ik uit jouw verhaal, maar wie doet dat bij de registratie database zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tarz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:14:
[...]
Ik begrijp dat ik opnieuw moet registreren met een nieuw nummer, maar wie moet het oude nummer verwijderen? Ik kan dat in de drone doen begrijp ik uit jouw verhaal, maar wie doet dat bij de registratie database zeg maar.
De drone registratie bij de RDW is op de persoon, niet op de drone. Dus die registratie blijft bestaan (totdat je de verlenging niet meer afrekent bij de RDW).

Dat dit nummer vervolgens ook op al jouw drones moet staan is een ander verhaal. Verwijderen van de sticker op de drone is dus voldoende.

Wat je in de settings in de Fly app ook moet doen is je drone verwijderen (unbind) van jouw account, maar dat heeft in principe niets met je vraag te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat Willy zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
SpeedingWilly schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:21:
[...]

De drone registratie bij de RDW is op de persoon, niet op de drone. Dus die registratie blijft bestaan (totdat je de verlenging niet meer afrekent bij de RDW).

Dat dit nummer vervolgens ook op al jouw drones moet staan is een ander verhaal. Verwijderen van de sticker op de drone is dus voldoende.

Wat je in de settings in de Fly app ook moet doen is je drone verwijderen (unbind) van jouw account, maar dat heeft in principe niets met je vraag te maken.
Ok, dus voor mij als nieuwe eigenaar van een 2ehands drone is een kwestie van mijzelf als persoon registreren als dronevlieger/eigenaar en dat nummer van de registratie op de drone plakken als sticker.

Daarna in de software die code in de drone zetten voor geval ik em kwijt raak en terug moet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tarz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:34:
[...]
Ok, dus voor mij als nieuwe eigenaar van een 2ehands drone is een kwestie van mijzelf als persoon registreren als dronevlieger/eigenaar en dat nummer van de registratie op de drone plakken als sticker.

Daarna in de software die code in de drone zetten voor geval ik em kwijt raak en terug moet vinden?
Dat laatste hoeft niet voor legacy drones en heeft ook niets te maken met 'terugvinden'. Daar gebruik je de 'Find My Drone' functie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Mawlana schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:34:
[...]

Jawel, maar valt dit onder een fly away aangezien ik de drone niet heb kunnen terugvinden?
Flyaway Coverage

Flyaway Coverage is now included in DJI Care Refresh service for DJI Mini 2 and Mavic Air 2, including for those who have already purchased DJI Care Refresh service for these products. If a flyaway incident occurs, simply pay the corresponding service fee to obtain a replacement product*.

Following the addition of Flyaway Coverage, most of the main accident scenarios that can occur during flight are now covered by DJI Care Refresh, allowing you to enjoy your DJI product with greater peace of mind every time you fly.

* Replacement products are brand new or equivalent to brand new in performance and reliability.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Nog eentje dan met wat herfstkleuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qdWmygG.jpeg
shot with DJI Mini 2

[ Voor 13% gewijzigd door M!chel op 19-11-2022 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 19:50
Vorige week ook op pad geweest om de herfstkleuren in beeld te brengen. Vooral weilanden in de omgeving, maar een klein natuurgebied, het Egboetswater, heeft toch wat bomen. In zo'n klein gebied was het een uitdaging afwisselende beelden te maken, maar onder andere d.m.v. gebruik te maken van de muziek probeer ik toch de aandacht 2 1/2 minuut vast te houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Roodaap op 19-11-2022 13:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik kwam de site Drone Safety Map tegen in een filmpje op YouTube.
Als ik deze vergelijk met het kaartje van Aeret dan is hij op behoorlijk veel punten hetzelfde qua verboden/beperkte gebieden. Grote voordeel van deze is dat hij ook buiten Nederland de zones weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:23
Afgelopen weekend de Mini 3 Pro binnen gekregen ter vervanging van de Mini 2. Helaas nu met Corona thuis, dus nog even weinig vliegen.
Ik heb wel een vraagje over het (snel)laden van de batterijen. De batterijen van de voorganger, de Mini 2 waren prima te snelladen (is dat een werkwoord? 🤔) met m'n Anker Powerport Speed 5, maar de batterijen van de Mini 3 Pro vertikken dit. Alles wat maar enigszins snelladen ondersteund werkt met deze lader, maar dus niet bij de nieuwe drone.
Heeft het wellicht te maken met een eerste keer laden van de batterijen of moet ik toch maar uitzien naar de 30W-lader van DJI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Tripl3 D schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:34:
Ik kwam de site Drone Safety Map tegen in een filmpje op YouTube.
Als ik deze vergelijk met het kaartje van Aeret dan is hij op behoorlijk veel punten hetzelfde qua verboden/beperkte gebieden. Grote voordeel van deze is dat hij ook buiten Nederland de zones weergeeft.
Leuk die site, maar er staan geen tijden bij.
Bijvoorbeeld de laagvliegzone bij mij in de buurt. Die is alleen tussen 06:00-16:00 (07:00-17:00) en niet in het weekend. Dat staat er niet bij.
Het is een leuke aanvulling, maar meer niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

tlpeter schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:00:
Leuk die site, maar er staan geen tijden bij.
Bijvoorbeeld de laagvliegzone bij mij in de buurt. Die is alleen tussen 06:00-16:00 (07:00-17:00) en niet in het weekend. Dat staat er niet bij.
Het is een leuke aanvulling, maar meer niet helaas.
Ben ik met je eens dat dat niet handig is, maar ik ben nog niet eerder zoiets tegengekomen voor gebieden buiten NL die (vrijwel) alles weergeven qua zones.

Edit: En sommige zones dan weer wel:
Where you clicked

AIRSPACE : Navigation Warning
LASER DISPLAY
Summary
Blue zones are advanced notice of areas that will shortly become either red or yellow, while yellow regions with a blue border are notice of a current drone flight.
Vertical limits
This piece of airspace is in effect between Surface and Unlimited
Navigation Warning
This is a temporary Navigation Warning, it indicates a possible hazard to aerial traffic in the region indicated.
Active in 8 hours, 24 minutes
Active: Thursday, December 1, 2022 5:00:00 PM until Saturday, December 3, 2022 11:59:00 PM (UTC).
Full NOTAM Text
Q) EGTT/QWELW/IV/BO/W/000//5136N00004W002

A) EGTT B) FROM: 22/12/01 17:00 C) TO: 22/12/03 23:59

E) LASER DISPLAY WI 1NM RADIUS 513614N 0000358W (TOTTENHAM STADIUM, GREATER LONDON). FOR INFO 07787 937745. 2022-12-0032/AS2.

LOWER: SFC

UPPER: UNL

SCHEDULE: 1700-2359
NOTAM ID
EGGN/H9097/22

[ Voor 48% gewijzigd door Tripl3 D op 01-12-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 20:13
consono_md110 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:21:
Afgelopen weekend de Mini 3 Pro binnen gekregen ter vervanging van de Mini 2. Helaas nu met Corona thuis, dus nog even weinig vliegen.
Ik heb wel een vraagje over het (snel)laden van de batterijen. De batterijen van de voorganger, de Mini 2 waren prima te snelladen (is dat een werkwoord? 🤔) met m'n Anker Powerport Speed 5, maar de batterijen van de Mini 3 Pro vertikken dit. Alles wat maar enigszins snelladen ondersteund werkt met deze lader, maar dus niet bij de nieuwe drone.
Heeft het wellicht te maken met een eerste keer laden van de batterijen of moet ik toch maar uitzien naar de 30W-lader van DJI?
Is ook mijn ervaring. Ik heb de officiële (dure) 30W-lader gekocht. Dat gaat een stuk sneller.
Ik vind trouwens ook dat de batterijen van de Mini 3 sneller en meer ontladen dan de Mini 2.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autorallysport
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-12-2022
Misschien een domme vraag, maar ik heb sinds gisteren een Mavic mini en met geen mogelijkheid krijg ik de 4 quickfuncties te voorschijn. Ik laat de drone minimaal 2 meter zweven en probeer dan op het icoontje boven de opnameknop te drukken. Het enige dat dan gebeurd is dat hij van fotostand naar videostand gaat...
Kan het zijn dat er een SD kaart in moet voor deze functies? Want die heb ik er niet in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 20:13
Tripl3 D schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:32:
[...]

Ben ik met je eens dat dat niet handig is, maar ik ben nog niet eerder zoiets tegengekomen voor gebieden buiten NL die (vrijwel) alles weergeven qua zones.

Edit: En sommige zones dan weer wel:

[...]
Ik gebruik Guardian app. Werkt prima.
https://apps.apple.com/app/id1133188818

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:23
Texie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:12:
[...]

Is ook mijn ervaring. Ik heb de officiële (dure) 30W-lader gekocht. Dat gaat een stuk sneller.
Ik vind trouwens ook dat de batterijen van de Mini 3 sneller en meer ontladen dan de Mini 2.
De oorzaak volgens mij is dat mijn lader geen USB-C poorten heeft. Dat schijnt een vereiste te zijn. USB-A naar USB-C werkt niet.
Die DJI 30W-lader heb ik uiteindelijk ook besteld, totdat ik er achter kwam dat bij de nieuwe laptop van de werkgever een USB-C lader zat van 65W. Die pompt de batterij van leeg naar vol in 37,5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Er is schijnbaar al een DJI Mini 3 uit? nieuws: Onaangekondigde DJI Mini 3-drone lijkt al in winkel te liggen

Zoals (ik had) verwacht missen er wel een aantal features zoals OcuSync 3.0 en Advanced Pilot Assistant en focus tracking. Wel raar dat ze die zo de winkel in kwakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
_Eend_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:54:
Er is schijnbaar al een DJI Mini 3 uit? nieuws: Onaangekondigde DJI Mini 3-drone lijkt al in winkel te liggen

Zoals (ik had) verwacht missen er wel een aantal features zoals OcuSync 3.0 en Advanced Pilot Assistant en focus tracking. Wel raar dat ze die zo de winkel in kwakken..
Deze zou ook betere ontvangst moeten hebben, vandaar de oude vertrouwde Mini 2 poten met daarin de antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Volgens Dronewatch komt de aankondiging rond 7 december: https://www.dronewatch.nl...ngen-en-specs-dji-mini-3/

Ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:50
_Eend_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:54:

860 dollar vind ik aardig prijzig? Das bijna net zoveel als de pro en een hele klap duurder als de mini 2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vind het ook een rare positie voor de Mini 3, dat er geen Active Track en obstacle avoidance op zit is een groot gemis en naar mijn mening een makkelijke beslissing om dan toch voor de Mini 3 Pro te gaan.

Overigens is de Mini 3 Pro zonder de DJI-RC (controller met beeldscherm) 829 euro maar ik neem aan dat de 860 dollar Mini 3 de Fly-More combo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Christiano007

Ich bin der champion

Als de 3 met fmc uitkomt voor een bedrag van €599 vind ik het nog wel een redelijke deal.

De mini 2 met fmc is nu €479 in de aanbieding

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
Lijkt € 530 te gaan worden voor het standaard configuratie.

Voor de Mini 2 is de Fly More Combo €140 meer dan het standaard pakket. Als dat verschil gelijk blijft, wordt het € 670 voor de Mini 3 combo.
Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2