• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 19:16

amphora

Websites & Fotografie

Denk dat de meeste mensen hier niet zitten te wachten op een directe link naar een apk bestand maar bedankt voor de notificatie :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:17
aangepast , niet meer nodig :P

[Voor 90% gewijzigd door ramrodwillem op 14-08-2022 08:35]

amphora schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:56:
[...]
Denk dat de meeste mensen hier niet zitten te wachten op een directe link naar een apk bestand maar bedankt voor de notificatie :)
Voor de meeste mensen niet, maar sommige wel. Er zijn genoeg Android telefoons die niet standaard ondersteund worden (zoals b.v. de Samsung A52). Dan is de app dus niet uit de play store te halen. Vaak werkt de app gewoon wel, of handig voor de quicksync functie om toch foto's naar je smartphone te kunnen halen (als je de DJI RC gebruikt).

En in bovengenoemde geval was het nodig omdat DJI al wel een fix had uitgebracht, maar dat die versie nog niet in de AppStore te vinden was.

[Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-08-2022 10:34]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 09:57
qless schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:51:
In welke filmmodus sta je? Active track werkt alleen tot 30 fps.
Raat genoeg deed hij het vandaag gewoon weer, maar heb toevallig nog een foto van gisteren van het scherm van de controller. Je ziet nog net dat hij in 30fps zit met foutmelding op het scherm.

Ik zit nu toevallig in de achtertuin maar de foutmelding gaf hij ook herhaaldelijk in de open natuur.

*Foto geknipt*

[Voor 34% gewijzigd door Denneke,,! op 14-08-2022 22:00]

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Denneke,,! schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:40:
[...]
een foto van gisteren van het scherm van de controller. Je ziet nog net dat hij in 30fps zit met foutmelding op het scherm.

Ik zit nu toevallig in de achtertuin
Is het verstandig om een foto van de tuin van de buren op internet te publiceren?
SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:55:
Bij Amazon.nl is de DJI Mini 3 Pro met DJI RC nu te koop met 41 euro korting:
https://www.amazon.nl/gp/product/B09WDBDGBZ
Mijn amazon-boodschappenlijstje geeft aan dat dit al minimaal sinds 25 juli de gewone prijs is (958 euro voor degenen die niet op de link willen klikken).

Altijd even op Amazon en BCC kijken voordat je bij een andere winkel koopt... :)

[Voor 39% gewijzigd door Johan1995 op 14-08-2022 21:20]

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:51
Denneke,,! schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

Raat genoeg deed hij het vandaag gewoon weer, maar heb toevallig nog een foto van gisteren van het scherm van de controller. Je ziet nog net dat hij in 30fps zit met foutmelding op het scherm.

Ik zit nu toevallig in de achtertuin maar de foutmelding gaf hij ook herhaaldelijk in de open natuur.

[Afbeelding]
Je hebt geen persoon of voertuig geselecteerd maar een oppervlakte. Dat is je probleem. Er zou een poppetje of autootje bij moeten staan dan weet je dat het kan werken.

De melding die je krijgt beschrijft ook het exacte issue.

[Voor 3% gewijzigd door Kacang op 14-08-2022 21:17]

• Denneke,,!
Johan1995 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:15:
Is het verstandig om een foto van de tuin van de buren op internet te publiceren?
Voor de goede orde heb ik de foto verwijderd al was er natuurlijk niet veel te zien behalve een deel van een parasol en een klein stukje gras. Maar je hebt gelijk.
Kacang schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Je hebt geen persoon of voertuig geselecteerd maar een oppervlakte. Dat is je probleem. Er zou een poppetje of autootje bij moeten staan dan weet je dat het kan werken.

De melding die je krijgt beschrijft ook het exacte issue.
Hmm goed opgemerkt! Kan je me ook vertellen waarom dit in de natuur ook niet werkte, en daar toch duidelijk mensen werden geselecteerd. Kan ik me voorstellen dat 2 mensen voor storing kan zorgen maar 1 persoon deed het ook niet.

[Voor 44% gewijzigd door Denneke,,! op 14-08-2022 22:03]

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:51
@Denneke,,! ik merk wel bij mijzelf dat een persoon volledig in beeld moet zijn van top tot teen zonder blaadjes of wat dan ook in de weg. Als het dan nog niet werkt zou ik even chatten met DJI support

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:23
Afgelopen week de Freewell ND filters (all-day pack) binnen gekregen. Wat testen gedaan met het ND1000 filter voor hyperlapse opnames.

Op een zonovergoten dag was de langst bruikbare sluitertijd 1/2 seconde. Met deze sluitertijd vervalt overigens de 2 seconde interval optie. Ik heb ook 1/3 seconde sluitertijd geprobeerd. Dit geeft voor dit verkeer (100 km/h) volgens mij de mooiste bewegingsonscherpte. Het 2 seconde interval vind ik zelf ook het mooist uitkomen voor wat betreft de snelheid. Maar bekijk de video en oordeel zelf.

Helaas waren deze vier opnames het maximale met 3 batterijen. De 10 seconde opnames duren zo'n 12 minuten, en voor een tweede is dan te weinig capaciteit over.

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-03 16:56
Max2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:33:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van DJI Care op een al eerder geactiveerde drone via een video?
En dan vooral hoelang dat proces duurt.
Heb gisteren een mini 3 overgenomen, alleen deze is net een paar weken oud.
Prijs van deze drone is wat meer dan mn oude, maar heeft ook weer meer sensors.
Heb de mini 1 nooit laten crashen, afgezien van een flyaway door imu error.
Dus ik weet ook niet of het het waard is om af te sluiten.

Hoop over twee weken op vakantie te gaan, dus voor die tijd zou het wel geregeld moeten zijn.
Ben hier ook benieuwd naar, ik heb net een M2 overgenomen, die is al wel een jaar oud maar nog met garantie. Daar zou ik ook alsnog DJI Care voor afsluiten. Iemand tips?

• Malus65
Roodaap schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:35:
Afgelopen week de Freewell ND filters (all-day pack) binnen gekregen. Wat testen gedaan met het ND1000 filter voor hyperlapse opnames.

Op een zonovergoten dag was de langst bruikbare sluitertijd 1/2 seconde. Met deze sluitertijd vervalt overigens de 2 seconde interval optie. Ik heb ook 1/3 seconde sluitertijd geprobeerd. Dit geeft voor dit verkeer (100 km/h) volgens mij de mooiste bewegingsonscherpte. Het 2 seconde interval vind ik zelf ook het mooist uitkomen voor wat betreft de snelheid. Maar bekijk de video en oordeel zelf.

Helaas waren deze vier opnames het maximale met 3 batterijen. De 10 seconde opnames duren zo'n 12 minuten, en voor een tweede is dan te weinig capaciteit over.

[YouTube: DJI Mini 3 Pro - Freewell ND1000 Hyperlapse Test]
Zo dan, dit is echt wel vet!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik heb eindelijk mijn flymore voor de DJI MINI 3 PRO binnen. Het eerste pakketje was door POSTNL kwijt geraakt. Gelukkig heeft CameraNU een nieuwe gestuurd zonder problemen!

Wat mij opvalt bij het laden van de drie batterijen in de houder is dat hij dat maar per stuk doet. Helaas dus niet drie tegelijkertijd. Of werkt dat bij jullie wel?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 14:13
utbone schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:48:
Ik heb eindelijk mijn flymore voor de DJI MINI 3 PRO binnen. Het eerste pakketje was door POSTNL kwijt geraakt. Gelukkig heeft CameraNU een nieuwe gestuurd zonder problemen!

Wat mij opvalt bij het laden van de drie batterijen in de houder is dat hij dat maar per stuk doet. Helaas dus niet drie tegelijkertijd. Of werkt dat bij jullie wel?
Klopt, hij laad ze één voor één. Pas als de één vol is pakt hij de volgende. Sterker nog. Als je ook nog de controller eraan hebt hangen dan laad hij eerst de controler op en daarna begint hij pas de accu's op te laden.

• bvsteyn
Max2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:33:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van DJI Care op een al eerder geactiveerde drone via een video?
En dan vooral hoelang dat proces duurt.
Heb gisteren een mini 3 overgenomen, alleen deze is net een paar weken oud.
Prijs van deze drone is wat meer dan mn oude, maar heeft ook weer meer sensors.
Heb de mini 1 nooit laten crashen, afgezien van een flyaway door imu error.
Dus ik weet ook niet of het het waard is om af te sluiten.

Hoop over twee weken op vakantie te gaan, dus voor die tijd zou het wel geregeld moeten zijn.
Malus65 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar, ik heb net een M2 overgenomen, die is al wel een jaar oud maar nog met garantie. Daar zou ik ook alsnog DJI Care voor afsluiten. Iemand tips?
https://forum.dji.com/thread-79958-1-1.html

Of zie deze link:

https://unlimitedrone.com...e-refresh-after-48-hours/

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:01

-CJ

Not remastered

utbone schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:48:

Hij doet er altijd eentje tegelijk. Als ik het me goed herinner degene die het minst leeg is als eerst zodat je zo snel mogelijk in ieder geval één volle accu hebt.

All I had to do was follow the damn train.

• utbone
  • Registratie: September 2002
-CJ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Hij doet er altijd eentje tegelijk. Als ik het me goed herinner degene die het minst leeg is als eerst zodat je zo snel mogelijk in ieder geval één volle accu hebt.
aha... ik had zo'n 60 watt oplader gekocht en dacht.... 8)7

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Maartenteraar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-10-2022
Goeiemorgen allemaal

Binnenkort gaat het bouwen van mijn nieuwe woning beginnen en dat zou ik graag willen filmen met een drone. Ik heb geen ervaring met vliegen etc en wil ook niet super veel geld uitgeven aan dure drone. Mijn keuze is gevallen op de Mini2 Flymore set. Nu zie ik amazon dat deze €549 is icm care refresh. Dat laatste is volgens mij wel aan te raden. Deze is auto activated, iemand een idee wat dat betekend?
Ik wil er nog een 128gb Sandisk xteme(goud) erbij bestellen. Volgens mij ben ik dan good-to-go, of mis ik nog iets?
Hoor graag en alvast dank
Maartenteraar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:34:
Goeiemorgen allemaal

Binnenkort gaat het bouwen van mijn nieuwe woning beginnen en dat zou ik graag willen filmen met een drone. Ik heb geen ervaring met vliegen etc en wil ook niet super veel geld uitgeven aan dure drone. Mijn keuze is gevallen op de Mini2 Flymore set. Nu zie ik amazon dat deze €549 is icm care refresh. Dat laatste is volgens mij wel aan te raden. Deze is auto activated, iemand een idee wat dat betekend?
Ik wil er nog een 128gb Sandisk xteme(goud) erbij bestellen. Volgens mij ben ik dan good-to-go, of mis ik nog iets?
Ik zou je adviseren om voor €749,- de Mini 3 Pro (zonder FMC) aan te schaffen. Dan heb je Obstacle Avoidance (belangrijk voor onervaren vliegers en handig als je dicht bij objecten zoals huizen vliegt) en je kunt van FocusTrack functies gebruik maken. Hiermee lock je een object (b.v. je huis in aanbouw) en kun je met simpele vliegbewegingen erg mooie filmpjes maken van jouw huis. Is uiteraard ruim 200 euro duurder, maar in jouw geval met veel voordelen. Als je meer gaat vliegen kun je later altijd nog de losse Fly More Kit aanschaffen.

Die 549 euro voor de Mini 2 FMC is iig geen geweldige aanbieding naar mijn mening.

Voordelen t.o.v. de Mini 2:
  • Obstacle Avoidance
  • Gemakkelijker opnames maken van objecten d.m.v. FocusTrack functies
  • Veel stiller
  • Ook Portrait modus mogelijk
  • Betere camera (en lichtgevoeliger)
  • Optie remote met scherm mogelijk
Uiteraard zijn er ook pluspunten voor de Mini 2 te bedenken, maar de prijs is uiteraard het grootste voordeel. Vorig jaar heb ik al eens een Mini 2 FMC aangeschaft voor 469 euro. Naar mijn mening is op het moment een Mini 2 FMC pas interessant als die 450 euro of minder kost.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Maartenteraar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:34:
Goeiemorgen allemaal

Om maar een tegengeluid te geven:
Ja prima prijs, en die sandisk is prima als die niet te duur is.

Aangezien je hem zo te lezen enkel gaat gebruiken voor je huis te filmen, is de Mini 2 prima. Tenzij er allemaal obstakels en bomen omheen staan, heb je geen obstacle avoidence nodig IMHO. de FMC is wel fijn als je veel gaat vliegen zodat je extra accus hebt, welke je ook nog kan snelladen. Maar als je écht enkel je huis gaat filmen red je het makkelijk met 1 accu.

Care refresh is fijn. Maar als je gewoon normaal doet heb je het niet nodig. Voor simpel rond je huis vliegen is het geen rocket science. Zorg wel dat je iets hebt om op te landen. Zelf land ik altijd op mijn hand, maar of dat aan te raden is O-)

de Mini 3 is niet 200 euro duurder, want je mist nog de DJI Care verzekering. Dus dat moet er nog bij. En je mist de accu's.

Ik zou dus eens goed bij jezelf te rade gaan of je hem echt enkel gaat gebruiken voor je huis. Zo ja? Gewoon voor goedkoop gaan. Wil je meer gaan doen? Dan wordt de Mini 3 wel interessanter. Al ga ik er niet voor upgraden vanaf de Mini 2 :+

Om even op de punten van @SpeedingWilly terug te komen:
  • Obstacle Avoidance (heb je niet nodig als je boven een huis gaat vliegen waar waarschijnlijk geen bomen omheen staan ivm bouwen)
  • Gemakkelijker opnames maken van objecten d.m.v. FocusTrack functies (een stilstaand huis is niet zo lastig te tracken voor de Mini 2. De voorgemaakte bewegingen die hij kan doen werken prima mits je op obstakels let)
  • Veel stiller ( moet je zelf afwegen, vind ik zelf écht een zinloze feature maar weet dat ik daar alleen in ben in dit topic)
  • Ook Portrait modus mogelijk (again, care. Tenzij je voor Instagram gaat filmen natuurlijk)
  • Betere camera (en lichtgevoeliger) (vind zelf het een marginale upgrade. De enige échte upgrade is 4K60 waarbij tracking ed weer niet werkt. Maar 4K60 zou voor mij de enige echte upgrade zijn. Maar 4K60 zou ik nemen voor actie te filmen, niet voor een huis)
  • Optie remote met scherm mogelijk (voor sporadisch werkt je telefoon prima, en geen gedoe met kaart-updates doen etc. Direct ook vanaf je telefoon de low-qualy te versturen. Als je telefoon goed helder kan (dus een redelijk high-end recent model) kan je prima met je telefoon uit de voeten kwa helderheid scherm)
Uiteindelijk zijn beide prima. en als je het echt voor je huis doet en misschien een sporadisch filmpje zul je aan de Mini 2 zonder FMC genoeg hebben zelfs. Ga je echt veel filmen zoals SpeedingWilly doet tja dan is het een andere afweging

[Voor 29% gewijzigd door Waah op 17-08-2022 12:01]

Waah schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:54:
[...]
Om maar een tegengeluid te geven:
Ja prima prijs, en die sandisk is prima als die niet te duur is.
[...]
Obstacle Avoidance: (heb je niet nodig als je boven een huis gaat vliegen waar waarschijnlijk geen bomen omheen staan ivm bouwen)[/li]
[...]
Uiteindelijk zijn beide prima. en als je het echt voor je huis doet en misschien een sporadisch filmpje zul je aan de Mini 2 zonder FMC genoeg hebben zelfs. Ga je echt veel filmen zoals SpeedingWilly doet tja dan is het een andere afweging
Ik vind het geen prima prijs. Zoals aangegeven veel te duur voor een drone die inmiddels een opvolger heeft gekregen. Kijk dan op marktplaats en vind een goede gebruikte. Het afgelopen jaar is de Mini 2 FMC al veel vaker onder de 500 euro geweest, dus genoemde prijs is niet geweldig.

Als je huizen gaat filmen vlieg je er niet boven, maar ernaast. Obstacle Avoidance is dan zeer bruikbaar en werkt ook goed bij gebouwen. Voor mij zeker geen must, maar misschien wel handig voor de niet zo ervaren vlieger.

Uiteraard ben ik het (ook) eens met je onderste opmerking. @Maartenteraar zal de afweging zelf moeten maken (en bepalen hoe veel geld hij voor een drone overheeft).

• Waah
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ik vind het geen prima prijs. Zoals aangegeven veel te duur voor een drone die inmiddels een opvolger heeft gekregen. Kijk dan op marktplaats en vind een goede gebruikte. Het afgelopen jaar is de Mini 2 FMC al veel vaker onder de 500 euro geweest, dus genoemde prijs is niet geweldig.

Als je huizen gaat filmen vlieg je er niet boven, maar ernaast. Obstacle Avoidance is dan zeer bruikbaar en werkt ook goed bij gebouwen. Voor mij zeker geen must, maar misschien wel handig voor de niet zo ervaren vlieger.

Uiteraard ben ik het (ook) eens met je onderste opmerking. @Maartenteraar zal de afweging zelf moeten maken (en bepalen hoe veel geld hij voor een drone overheeft).
je gaat aan het feit voorbij dat dit inclusief DJI Care is O-) Als dat 2 jaar is, scheelt dat toch weer 80 euro en kom je al snel in de buurt van die 470 wat die kost. Als je voer die 2 tientjes gaat miepen, ja dat kan O-)

De DJI mini 2 heb je vanaf 435,- zonder extra's
De DJI Mini 3 heb je vanaf 754,95 zonder extra's.

Das een forse meerprijs. En het hangt er dus vanaf wat je er mee gaat doen en hoe je gaat vliegen. En dat weet Maartenteraar alleen. Vandaar dat ik ik even mijn mening laat weten als counter op de jouwe en waarom ik dat vind. Dan kan die zelf een keuze maken O-)

En ik ben zelf ook een beginner kwa vliegen. En toch kan ik zelfs in een drukke binnenstad met kabels etc gewoon netjes vliegen zonder obstable avoidance. Gewoon rustig aan doen. Dan gaat het niet zo snel mis. De ondersensor/camera die de mini 2 onderop heeft doet bij mij meer kwaad dan goed bijvoorbeeld omdat die niet doet wat ik wil. Onder een brug door kan die dan opeens omhoog schieten. Ik heb liever zelf controle en doe het rustiger aan.

Voor actie? Zeker handig. 300+ euro meer handig? hangt af van je gebruik. EDIT: Enkel voor en achter, niet zijwaarts. En juist zijwaarts zou ik ze liever hebben omdat ik veel zijwaarts vlieg (rondom een object bijvoorbeeld)

[Voor 19% gewijzigd door Waah op 17-08-2022 12:24]

Waah schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:21:
[...]
je gaat aan het feit voorbij dat dit inclusief DJI Care is O-) Als dat 2 jaar is, scheelt dat toch weer 80 euro en kom je al snel in de buurt van die 470 wat die kost. Als je voer die 2 tientjes gaat miepen, ja dat kan O-)

Voor actie? Zeker handig. 300+ euro meer handig? hangt af van je gebruik. EDIT: Enkel voor en achter, niet zijwaarts. En juist zijwaarts zou ik ze liever hebben omdat ik veel zijwaarts vlieg (rondom een object bijvoorbeeld)
Is (uiteraard) maar 1 jaar, en niet 2 jaar. Dus je komt dan niet in de buurt van 470 euro. Die 469 euro heb ik betaald (zonder Care Refresh) toen de Mini 2 de laatste nieuw drone is. Daarom is 549 euro (met 1 jaar CR) nu geen goede prijs.

@Maartenteraar Als je kan wachten (zal wel niet :)) en de Mini 2 FMC wilt kopen, wacht dan op betere aanbiedingen. Richting Black Friday verwacht ik zeker aanbiedingen rond de 450 euro voor de Mini 2 FMC.

Klopt dat het gemis aan zijwaartse OA erg jammer is. Dat is nu eenmaal zo en wie weet komt dat nog in de toekomst op een sub 250gram drone.

Vraag @Waah Heb je al eens zelf met een Mini 3 gevlogen?

[Voor 54% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-08-2022 12:38]

• Maartenteraar
Mannen!
Dank voor jullie uitgebreide reacties zeg, super.
Twijfel slaat gelijk toe :)
Nu zeg ik dat ik de drone alleen voor de bouw zal gaan gebruiken. Ik was wel gecharmeerd voor die care verzekering ivm het kwijtraken van de drone. Ik las op andere fora verhalen over drones die zomaar weg vlogen door een error oid. Qua botsen ben ik niet zo bang. Dat bouw terrein is voorlopig toch "barren wastedland".

Wachten kan nog wel even, bouw start ergens in september. Maar prijs is dus nu niet zo een hele actie pakket zegmaar. Toch even aankijken dan of het die mini2 wordt of dan toch die 3.

Mijn ervaring met de diverse tweaker fora (oa grote nieuwbouw topic) is dat hoe meer ik lees hoe duurder mijn wensen worden hahaha

[Voor 28% gewijzigd door Maartenteraar op 17-08-2022 12:49]

Maartenteraar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:47:
[...]
Ik was wel gecharmeerd voor die care verzekering ivm het kwijtraken van de drone. Ik las op andere fora verhalen over drones die zomaar weg vlogen door een error oid.
[...]
Vaak is dit een user error. Zorgen dat de staat van je drone prima is (geen zand in motoren b.v.), zorgen voor voldoende satellieten bij opstijgen en een gekalibreerd kompas verkleinen het risico aanzienlijk.

Ik heb het iig nog nooit meegemaakt na meer dan 1000 'vliegkilometers' en een 6-tal DJI drones.

• Waah
  • Nu online
Volledig eens met hierboven. En bij spontaan wegvliegen: das een garantie dingetje. En dat doet dji meestal wel erg goed. Ze kijken dan naar de video (die dus in lage kwaliteit op je telefoon of op de dure remote word opgeslagen) en wat andere vliegdata en als het inderdaad een software issue is dan krijg je gewoon een nieuwe, zonder dji care.

DJI care is echt voor als je hem zelf kapot maakt. En dan moet je hem ook kunnen opsturen. Dus als die te water gaat en je vind hem niet terug heb je pech.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:48
Nieuwe firmware v01.00.0300 voor onze mini 3 pro. Nu compatible met de DJI rc pro

• bvsteyn
patrickt35 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:37:
Nieuwe firmware v01.00.0300 voor onze mini 3 pro. Nu compatible met de DJI rc pro
ik voorspel de komende periode veel meldingen op facebook en youtube met range testen met de pro controller.. :+

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bvsteyn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:55:

Klopt, hij laad ze één voor één. Pas als de één vol is pakt hij de volgende. Sterker nog. Als je ook nog de controller eraan hebt hangen dan laad hij eerst de controler op en daarna begint hij pas de accu's op te laden.
Ah wist niet eens dat je daar ook nog de controller aan kon hangen, handig!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• bvsteyn
Greatsword schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

Ah wist niet eens dat je daar ook nog de controller aan kon hangen, handig!
Dat kon al bij de originele mini, dus ik ging er van uit dat dat bij de mini 3 ook zo zou zijn. En dat werkt idd zo.. ;)

• Denneke,,!
Ik heb totaal geen verstand van nd filters maar wil er wel aanschaffen en mee spelen. Die freewell best bang for your bucks?

• Malus65
Denneke,,! schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:17:
Ik heb totaal geen verstand van nd filters maar wil er wel aanschaffen en mee spelen. Die freewell best bang for your bucks?
Je hoeft er geen verstand van te hebben om ze te kunnen gebruiken. Enige wat ze doen is licht tegenhouden. Omdat de M2 en M3 allebei een vaste lensopening hebben, moet je, als je overdag wilt filmen, gebruik maken van een nd filter om de lichtopbrengst terug te schroeven zodat je met sluitertijden kunt werken om bepaalde cinematic effecten te kunnen bereiken.

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 14:45
Ik overweeg de mini 3 (ivm het kwijt vliegen van mijn 1). Verwachten jullie dat deze de komende weken (of maanden) al in prijs gaat dalen op basis van de prijsontwikkeling van de 2 of andere modellen?

• Malus65
maxkranendijk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:08:
Ik overweeg de mini 3 (ivm het kwijt vliegen van mijn 1). Verwachten jullie dat deze de komende weken (of maanden) al in prijs gaat dalen op basis van de prijsontwikkeling van de 2 of andere modellen?
Ik denk dat zolang er geen opvolger voor de drie is, die prijsdaling voorlopig niet aan de orde is, want waarom zouden ze een nieuw product wat goed loopt in prijs naar beneden brengen.

• Eddy Burnett
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-02 09:55
maxkranendijk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:08:
Stond net vandaag kort bij de Mediamarkt voor 829,- (DJI Mini 3 Pro + RC Smart Remote Controller) wat normaal 958,- is als goedkoopste aanbieder.
Meteen maar besteld en zie overigens dat deze niet meer op voorraad is. Net mazzel gehad blijkbaar.

[Voor 39% gewijzigd door Eddy Burnett op 18-08-2022 15:37]

EddyBurnett

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:39

_Eend_

🌻🇺🇦

Malus65 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat zolang er geen opvolger voor de drie is, die prijsdaling voorlopig niet aan de orde is, want waarom zouden ze een nieuw product wat goed loopt in prijs naar beneden brengen.
Zelfs de Mini 2 is nog niet erg in prijs gezakt, dus een prijsverlaging van de M3P kun je wel op je buik schrijven.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen ontvangen?

[Voor 12% gewijzigd door Chip. op 18-08-2022 16:08]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

*Steekt handje op*

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• maxkranendijk
Eddy Burnett schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Stond net vandaag kort bij de Mediamarkt voor 829,- (DJI Mini 3 Pro + RC Smart Remote Controller) wat normaal 958,- is als goedkoopste aanbieder.
Meteen maar besteld en zie overigens dat deze niet meer op voorraad is. Net mazzel gehad blijkbaar.
Deze zag ik ook, maar was al op :(.

• maxkranendijk
Uiteindelijk de DJI Mini 3 Pro - met RC-N1 Controller gekocht voor 749 (of is die ergens nog goedkoper te krijgen? :)).

Kan ik gewoon een goedkoop sd kaartje gebruiken zoals bv deze:
pricewatch: Samsung EVO Plus microSD Card (2021) 128GB

Of toch beter 1 kopen uit de officiele lijst zoals: pricewatch: Kingston Canvas Go! Plus microSDXC 128GB

Iemand een tip voor een 64 of 128 kaart voor best prijs/kwaliteit verhouding?

• bvsteyn
Ik heb totaal geen spijt van de overstap van de originele Mavic Mini naar de Mini 3 Pro. Wat een fijne drone is dat toch om mee te vliegen! En wat een wereld van verschil qua signaal...daar waar ik om de haverklap last had van signaal uitval met de mini is het signaal van de Mini 3 zeer stabiel te noemen. Laatste vlucht had ik op 500 meter nog vol signaal en toen ben ik omgekeerd. Vind het nog wat spannend om verder te gaan op een of andere manier.. :o

Qua mogelijkheden met deze drone zit ik nog in de beginfase, dus voor nu nog veel uitproberen. Ik vind de hyperlapse functionaliteit echt geweldig.

Hier ga ik nog wel meer mee experimenteren in ieder geval.

Ook de panorama functie is erg gaaf. En fijn om af te zijn van het 'buggy' Litchi!

• Waah
  • Nu online
maxkranendijk schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:29:
Uiteindelijk de DJI Mini 3 Pro - met RC-N1 Controller gekocht voor 749 (of is die ergens nog goedkoper te krijgen? :)).

Of toch beter 1 kopen uit de officiele lijst zoals: pricewatch: Kingston Canvas Go! Plus microSDXC 128GB

Als de specs maar goed zijn. U3/V30 wil je hebben, en dat heeft die goedkope ook. Ik heb bijna alleen maar Evo Plus kaartjes en die werken altijd top.

• bvsteyn
maxkranendijk schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:29:

Waah schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Als de specs maar goed zijn. U3/V30 wil je hebben, en dat heeft die goedkope ook. Ik heb bijna alleen maar Evo Plus kaartjes en die werken altijd top.
Ik zelf heb deze laatst besteld; https://www.dataio.nl/san...cro-sdxc-256gb-u3-v30-a2/

Voor net geen €40 heb je 256 GB aan capaciteit. Wat mij betreft een prima prijs/kwaliteit verhouding. De Samsung EVO plus zijn ook prima kaarten hoor!

• Waah
  • Nu online
bvsteyn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

[...]

Ik zelf heb deze laatst besteld; https://www.dataio.nl/san...cro-sdxc-256gb-u3-v30-a2/

Voor net geen €40 heb je 256 GB aan capaciteit. Wat mij betreft een prima prijs/kwaliteit verhouding. De Samsung EVO plus zijn ook prima kaarten hoor!
Prima kaartje. Maar exact dezelfde certificeringen en capaciteit kost de samsung 27,50 euro
https://www.dataio.nl/sam...-u3-v30-a2-geheugenkaart/

Die 12 euro extra betaal je IMHO vooral voor de Sandisk naam O-)

Ik zou (persoonlijk) gewoon het goedkoopste kaartje pakken dat aan de specs voldoet. Bij big-name brands zit je dan gewoon prima.

• bvsteyn
Waah schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Prima kaartje. Maar exact dezelfde certificeringen en capaciteit kost de samsung 27,50 euro
https://www.dataio.nl/sam...-u3-v30-a2-geheugenkaart/

Die 12 euro extra betaal je IMHO vooral voor de Sandisk naam O-)

Ik zou (persoonlijk) gewoon het goedkoopste kaartje pakken dat aan de specs voldoet. Bij big-name brands zit je dan gewoon prima.
Eensch..idd de naam. Maar ja, heb nou eenmaal goede ervaringen met de Sandisk en dan stap ik net wat minder graag over op een voor mij onbekender micro SD kaart merk.. :+

• patrickt35
Hier ook gekozen voor het Samsung kaartje. Voor hetzelfde geld dubbele opslag tov de SanDisk

• patrickt35
patrickt35 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:40:
Hier ook gekozen voor het Samsung kaartje. Voor hetzelfde geld dubbele opslag tov de SanDisk. Het kaartje werkt prima.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Voor mijn Raspberry Pi's gebruik ik kaartjes van beide merken. Die van Samsung zijn vaak sneller en qua levensduur doen ze niet onder voor de Sandisks, al is het verschil in snelheid marginaal. Ik heb ook Lexar kaartjes, die lijken het nu ook goed te doen en doen qua snelheid ook niet onder voor kaartjes van die andere twee merken.

In mijn Mini 2 zit nu een Samsung kaartje, en die doet het ook prima.

Voor mijn FPV bril heb ik (stom genoeg) geprobeerd geld te besparen omdat de bril zelf al duur genoeg was. Dus ik had een goedkoop kaartje gekocht van een onbekend merk. En die is zo traag als dikke stront, komt niet eens in de buurt van de specs op de verpakking.. Maar specs heb ik niet (meer) van dat kaartje, ik ben hem ergens kwijt geraakt :P

[Voor 38% gewijzigd door _Eend_ op 22-08-2022 13:01]

• Malus65
Omdat ik pas recent een DJI mini 2 gekocht heb en dus ook pas de DJI Fly app geïnstalleerd heb, merk ik dat als ik wil filmen, ik geen keuze voor sluitertijd meer heb. Alleen resolutie en refresh rate. Ik neem aan dat hier niks aan te doen valt behalve dan wachten totdat DJI een nieuwe versie uitbrengt? Ik heb nu versie 1.6.12

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:50
Malus65 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:22:
Omdat ik pas recent een DJI mini 2 gekocht heb en dus ook pas de DJI Fly app geïnstalleerd heb, merk ik dat als ik wil filmen, ik geen keuze voor sluitertijd meer heb. Alleen resolutie en refresh rate. Ik neem aan dat hier niks aan te doen valt behalve dan wachten totdat DJI een nieuwe versie uitbrengt? Ik heb nu versie 1.6.12
Voor zover ik weet is het niet mogelijk (geweest) om zelf de sluitertijd bij filmen te bepalen, alleen de framerate. In combinatie met ND filters kun je daarmee de sluitertijd aanpassen door de lichtinval te beperken :)

• Malus65
Luc45 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Voor zover ik weet is het niet mogelijk (geweest) om zelf de sluitertijd bij filmen te bepalen, alleen de framerate. In combinatie met ND filters kun je daarmee de sluitertijd aanpassen door de lichtinval te beperken :)
Ik zie toch echt dat in Pro mode de sluitertijd kan worden aangepast, deze heeft dan een relatie met de framerate. Bijvoorbeeld
24 frames per second – set the shutter to 1/50s
25 frames per second – set the shutter to 1/50s
30 frames per second – set the shutter to 1/60s
60 frames per second (not in 4K) – set the shutter to 1/120s

Ook in voorbeeld video's die ik her en der bekijk zijn ze hiermee bezig. Het lijkt alsof dit door DJI uit de app is gegooid.

• bvsteyn
Vanochtend even gebruik gemaakt van de mogelijkheid om nog even wat te vliegen/testen. Hier mijn eerste mastershots filmpje. Goed je bent wat beperkt qua kwaliteit en nabewerking, maar leuke optie voor als je snel even iets wilt maken.

• Malus65

De camera van de mini 2 valt niks tegen moet ik zeggen.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Binnenkort gaat oefening FALCON LEAP weer starten: https://www.defensie.nl/d...agvlieggebied-falcon-leap

Dat houdt in dat je van 5 t/m 9 september en 12 t/m 17 september van 07:00 tot 20:30 (behalve op 17 september, dan is het van 07:00 tot 18:30) een hele grote no-fly zone hebt:

Dus tenzij je een F-16 of F-35 C-130 of CH-47 wil koppen met je drone misschien even niet vliegen dan :P

[Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 25-08-2022 09:27. Reden: Verkeerde vliegmachines..]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 16:51

qless

...vraag maar...

Leuk nieuws voor de mini 3 pro gebruikers van sphere panorama's. Mijn verzoek aan dji is in de laatste update vewerkt, de sphere modus maakt nu 35 fotos ipv 26, om meer mee te pakken van de lucht (gimbal extra hoog)

Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:58
_Eend_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:19:
Binnenkort gaat oefening FALCON LEAP weer starten: https://www.defensie.nl/d...agvlieggebied-falcon-leap

Dat houdt in dat je van 5 t/m 9 september en 12 t/m 17 september van 07:00 tot 20:30 (behalve op 17 september, dan is het van 07:00 tot 18:30) een hele grote no-fly zone hebt:

[Afbeelding]

Dus tenzij je een F-16 of F-35 wil koppen met je drone misschien even niet vliegen dan :P
Die doen niet mee aan de oefening ;)

Parachute springen uit een straaljager heeft ook altijd afschrijving van het vliegtuig tot gevolg. Vandaar dat ze dit voornamelijk doen met C130 en tegenwoordig ook met de Chinook

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• bvsteyn
Wat een verschil qua kwaliteit foto's van de min1 3 als ik het vergelijk met mijn oude mini 1. Leuk die top down foto's:

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

schumi1986 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 01:29:
[...]

Die doen niet mee aan de oefening ;)

Parachute springen uit een straaljager heeft ook altijd afschrijving van het vliegtuig tot gevolg. Vandaar dat ze dit voornamelijk doen met C130 en tegenwoordig ook met de Chinook
Check :$ en aangepast :)

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 21:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

bvsteyn schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:03:
Wat een verschil qua kwaliteit foto's van de min1 3 als ik het vergelijk met mijn oude mini 1. Leuk die top down foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave shots zo met die algen. O+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Maartenteraar
Bah blauw alg

• Cheesy
  • Laatst online: 21:20
_Eend_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:19:

[Afbeelding]

Dus tenzij je een F-16 of F-35 C-130 of CH-47 wil koppen met je drone misschien even niet vliegen dan :P
Uiteraard is het goed om hier rekening mee te houden, maar dit moet wel iets genuanceerd worden.

Deze grote zone betreft alleen een warning en geen no fly zone.

TRA Ginkel wordt bijvoorbeeld wél geactiveerd middels een notam (logisch, daar vinden landingen plaats).

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• patrickt35
qless schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:36:
Leuk nieuws voor de mini 3 pro gebruikers van sphere panorama's. Mijn verzoek aan dji is in de laatste update vewerkt, de sphere modus maakt nu 35 fotos ipv 26, om meer mee te pakken van de lucht (gimbal extra hoog)
Dankjewel dat je dit voor ons heb geregeld.

• qless

qless

...vraag maar...

Ik zal wel niet de enige zijn die dat gevraagd heeft...

Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• qless

qless

...vraag maar...

Stiekem toch wel blij met deze beelden :)

[YouTube: https://youtu.be/QHlAPS3hB1Q]

Gefilmed met de Mini 3 pro in 10bit cinelike, color grading in Final Cut Pro.

Vlucht met toestemming luchtverkeersleiding Zaventem (Brussels airport)

• qless

qless

...vraag maar...

Ik heb een klein projectje gemaakt met de 360 sphere's die ik met de mini 2 en mini 3 pro heb geschoten, wat vinden jullie ervan?

Het is te bekijken op:
https://arnoraps.be/airview/

Het zijn 22 panorama's in een tour, ik wil er nog een aantal aan toevoegen. Alles tot en met mei 2022 was met de mini 2, alles daarna is met de mini 3 pro gedaan, waarbij de laatste van 24 augustus zijn gemaakt met de 35 foto's per sphere, die daarvoor met 26 foto's per sphere.

• bvsteyn
Gaaf Arno! Moest wel even kijken hoe te navigeren, maar erg mooie platen!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Die site is wel heel mooi @qless :)

Ik ben stiekem wel jaloers op die M3P. Maargoed, ik kan dat ding voor mijzelf niet verantwoorden, de Mini 2 gebruik ik nu echt alleen maar om panorama's te schieten, en zelfs dat heb ik de laatste 2 maanden 1x gedaan, en daarvan moet ik de foto's zelfs nog bewerken :X

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-03 09:36
Iemand wel eens een riskante pullback gedaan?
Ik zie op de socials laatste tijd geweldig interressante zogenaamde pullbacks gedaan worden. Dat heet, achteruit vliegen vanuit je vertrekpunt en dan door bijvoorbeeld een kraan, tussen 2 torens door. Geweldig om te zien en roept veel vragen en ongeloof op.

In de vakantie was ik met m'n dochter op de fiets op pad en zag op een gegeven moment een mooi perspectief op een bouwkraan.
Lang over getwijfeld, maar de dag later toch de stoute schoenen aan getrokken en de pullback gedaan.
Afstand ruim 450m en ik kon de drone nog net zien!
De eerste 3x verloor ik vlak voor de kraan het zicht omdat ik met m'n ogen knipperde, maar de 4e keer lukte het toch.

Eenmalige actie, ik weet zeker dat ik hem de volgende keer volledig zou crashen.

https://youtu.be/yqdIcymgkcg

(nee, de video is niet achterstevoren afgespeeld, ik ben echt zo achteruit gevlogen en gewoon met de DJI Fly app, dus geen way-points o.i.d.)

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:43
Analamoebe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:23:
Ik zie op de socials laatste tijd geweldig interressante zogenaamde pullbacks gedaan worden. Dat heet, achteruit vliegen vanuit je vertrekpunt en dan door bijvoorbeeld een kraan, tussen 2 torens door. Geweldig om te zien en roept veel vragen en ongeloof op.

In de vakantie was ik met m'n dochter op de fiets op pad en zag op een gegeven moment een mooi perspectief op een bouwkraan.
Lang over getwijfeld, maar de dag later toch de stoute schoenen aan getrokken en de pullback gedaan.
De eerste 3x verloor ik vlak voor de kraan het zicht omdat ik met m'n ogen knipperde, maar de 4e keer lukte het toch.

Eenmalige actie, ik weet zeker dat ik hem de volgende keer volledig zou crashen.

(nee, de video is niet achterstevoren afgespeeld, ik ben echt zo achteruit gevlogen en gewoon met de DJI Fly app, dus geen way-points o.i.d.)
Wow.... voor ik dat zou durven.....

• Analamoebe
htca schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Wow.... voor ik dat zou durven.....
Whehehe, dat dacht ik ook, maar de verleiding was gewoon te groot om het niet te proberen :P

Dit is degene die mij geïnspireerd heeft: https://www.facebook.com/popamariusgabriel

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015

Gaaf gedaan, leuk ook met de muziek en sound effect wanneer je door de kraan gaat.

Persoonlijk vind ik het wel erg lang duren voordat je de daadwerkelijke actie ziet. Hierdoor kreeg ik al de neiging om tijdens de video vooruit te spoelen.

Niettemin; mooi vloeiend shot!!

• Analamoebe
Stovirpi schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Gaaf gedaan, leuk ook met de muziek en sound effect wanneer je door de kraan gaat.

Persoonlijk vind ik het wel erg lang duren voordat je de daadwerkelijke actie ziet. Hierdoor kreeg ik al de neiging om tijdens de video vooruit te spoelen.

Niettemin; mooi vloeiend shot!!
Dank! De muziek en effect heeft een vriendin van me er spontaan onder geplakt, ik edit zelf helemaal niks.
En lang duurt het wel ja, de kraan stond ook op 475 meter en ik durfde niet in de N-modus te vliegen.
Dichterbij gaan staan had gekund, maar dan was het "dit is onmogelijk" effect weg geweest denk ik.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
Analamoebe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Dank! De muziek en effect heeft een vriendin van me er spontaan onder geplakt, ik edit zelf helemaal niks.
En lang duurt het wel ja, de kraan stond ook op 475 meter en ik durfde niet in de N-modus te vliegen.
Dichterbij gaan staan had gekund, maar dan was het "dit is onmogelijk" effect weg geweest denk ik.
Zeker waar. Nu krijg je wel het juiste perspectief en afstand mee! Heeft voor mij met een stuk persoonlijke voorkeur te maken. Ik hou van snelle en dynamische shots.

• Cheesy
Ik vind het vrij nutteloos om zomaar te doen.

Paar weken terug kopte m'n drone nog een boom. Ik dacht 'hier staat ergens die boom die ik net zag', tegelijkertijd draai ik de drone om en raak ik een paar takken, terwijl ik dacht stil te hangen. Gelukkig alleen een ophangrubbertje van de gimbal 'uit de kom'. Was op een besloten bijeenkomst waar ik gevraagd was om foto's te maken, dan heb je wel opeens de volle aandacht terwijl ik me nog zo verdekt had opgesteld _O-

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Analamoebe
Cheesy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:
Ik vind het vrij nutteloos om zomaar te doen.
Moet het nut hebben dan? Als alles wat ik doe nut zou moeten hebben, ben ik zo klaar met alles.

Voor mij was dit dan ook zeker niet nutteloos, het heeft mij bevestigd dat dergelijke pullbacks niet onmogelijk zijn en ik toch enige drone-skills heb.

• patrickt35
Ik heb over een week een zakelijke reis naar Detroit. Voor zover ik kan zien is daar de plus batterij voor de mp3 te verkrijgen. Kan iemand dit bevestigen?

• bvsteyn
patrickt35 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:03:
Ik heb over een week een zakelijke reis naar Detroit. Voor zover ik kan zien is daar de plus batterij voor de mp3 te verkrijgen. Kan iemand dit bevestigen?
Ja, die kan je daar gewoon halen. ;)

• patrickt35
bvsteyn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:26:
[...]

Ja, die kan je daar gewoon halen. ;)
Top. Dat wordt een bezoekje aan de Walmart 😂

Gevonden:
https://www.walmart.com/i...ni-3-Pro-Drone/1871953648

[Voor 21% gewijzigd door patrickt35 op 30-08-2022 22:31]

• qless

qless

...vraag maar...

Knap gevlogen, maar ik zou hem, zeker omdat er geen mensen/auto's te zien zijn, toch andersom vliegen ;)

• Waah
  • Nu online
qless schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:05:
[...]

Knap gevlogen, maar ik zou hem, zeker omdat er geen mensen/auto's te zien zijn, toch andersom vliegen ;)
Dit. Als die tegen de kraan knalt, en vervolgens neerstort op een auto, of persoon.... Das het gewoon niet waard. Zeker aangezien je gewoon vooruit kan vliegen en in reverse kan afspelen.

zeker op 450 meter afstand, no way dat je goed kan inschatten waar de kraan is en wanneer je er doorheen gaat vliegen.

petje af voor je lef, dat wel. :+

[Voor 16% gewijzigd door Waah op 31-08-2022 00:09]

• Analamoebe
qless schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:05:
[...]

Dat zou wel heel gemakkelijk zijn toch? En wie hou ik dan voor de gek? Alleen mezelf toch :?
De eerste pogingen reden er wel auto's en in de voorlaatste poging nog een fietser, maar net bij deze uiteraard niet :-(
Waah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:08:
[...]

Dit. Als die tegen de kraan knalt, en vervolgens neerstort op een auto, of persoon.... Das het gewoon niet waard. Zeker aangezien je gewoon vooruit kan vliegen en in reverse kan afspelen.

zeker op 450 meter afstand, no way dat je goed kan inschatten waar de kraan is en wanneer je er doorheen gaat vliegen.

petje af voor je lef, dat wel. :+
Je vliegt eerst gewoon naar de kraan om te kijken hoe ver het ongeveer is en bekijkt de hoogte van waar je wil eindigen. Dan terug, uitlijnen en de aanvlieghoek goed krijgen in de beginfase van de vlucht. Als je dat goed hebt, sticks vasthouden en gewoon gaan :P

Deze kraan stond trouwens midden op een bouwplaats en het was vrijdagavond, geen kip op het terrein.

Dit was trouwens een eenmalige actie, veel te riskant 8)7
Analamoebe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:35:
[...]
Je vliegt eerst gewoon naar de kraan om te kijken hoe ver het ongeveer is en bekijkt de hoogte van waar je wil eindigen. Dan terug, uitlijnen en de aanvlieghoek goed krijgen in de beginfase van de vlucht. Als je dat goed hebt, sticks vasthouden en gewoon gaan :P
Hoogte van de Drone wordt bepaalt door barometer (en gps). Beide zijn niet echt super betrouwbaar. Ik heb met (oudere) drones (Mavic 2 Pro) wel eens afwijkingen van 8m!! gezien. Dus jouw methode is gewoon puur geluk geweest lijkt me :X .

• Analamoebe
SpeedingWilly schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:19:
[...]

Dus jouw methode is gewoon puur geluk geweest lijkt me :X .
Het is ook gewoon op zicht he, ik vlieg niet blind. Dan was dit inderdaad 100% geluk geweest.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Wellicht een long shot; maar ik heb begin vorig jaar de fout gemaakt door geen FMC voor de Mini 2 te kopen. Is er wellicht iemand die afstand wil doen van alleen de FMC kit? Of wellicht weet waar ik zo'n FMC kit kan kopen los?

DJI zelf wilde mij niet helpen, die verwezen mij gewoon door naar een losse accu en tas in hun webshop. Helaas kan ik ook op Marktplaats niets vinden..

Wazzup?

• Analamoebe
RBH schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:00:
Wellicht een long shot; maar ik heb begin vorig jaar de fout gemaakt door geen FMC voor de Mini 2 te kopen. Is er wellicht iemand die afstand wil doen van alleen de FMC kit? Of wellicht weet waar ik zo'n FMC kit kan kopen los?

DJI zelf wilde mij niet helpen, die verwezen mij gewoon door naar een losse accu en tas in hun webshop. Helaas kan ik ook op Marktplaats niets vinden..
Ik heb gewoon losse accu's gekocht en een hardcase.

https://www.amazon.de/dp/...016168&sr=8-1-spons&psc=1

• ParaDoXke
  • Laatst online: 19-03 20:46

• Analamoebe
ParaDoXke schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:30:
[...]

Wel een BIJzondere verschijning! ;)
Ik als imker zijnde moest dit gewoon doen :9
Ik had een andere skin er op, maar aangezien ik de drone aan gort gevlogen had, moest ik hem insturen naar DJI. Heb dus een nieuwe drone gekregen en daar gelijk maar een nieuwe skin voor laten maken.

[Voor 31% gewijzigd door Analamoebe op 01-09-2022 10:54]

• qless

qless

...vraag maar...

Belangrijkste uit de mini 2 FMC zijn de batterijen en de hub (en tas is ook niet onhandig) extra props heb ik nog nooit nodig gehad.

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-03 14:06
RBH schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:00:

Staat soms wel op Marktplaats hoor, zie bijvoorbeeld deze: https://www.marktplaats.n...es/m1880501864-dji-mini-2

• maxkranendijk
Ik heb een RDW exploitatie nummer voor een DJI mini 1. Deze ben ik kwijtgeraakt. Kan ik hetzelfde nummer nu gebruiken (sticker plakken) voor mijn DJI mini 3?

Ik kan hier niks over vinden online.
maxkranendijk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:47:
Ik heb een RDW exploitatie nummer voor een DJI mini 1. Deze ben ik kwijtgeraakt. Kan ik hetzelfde nummer nu gebruiken (sticker plakken) voor mijn DJI mini 3?

Ik kan hier niks over vinden online.
Ja, dat nummer mag op al jouw drones. Is gebonden aan jou als persoon, niet aan een specifieke Drone.

Info is gewoon te lezen bij de RDW:
https://www.rdw.nl/partic...tantnummer-voor-een-drone

[Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-09-2022 20:06]

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:36
Heeft iemand ervaring met de levertijd van de Mini 3 Pro via Mediamarkt? Via Pricewatch werd ik geattendeerd op een 3 Pro met smart controller voor 829 euro, en verwachtte levertijd was toen begin oktober. Maar zie nu nergens meer een levertijd staan.
brentnl schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:15:
Heeft iemand ervaring met de levertijd van de Mini 3 Pro via Mediamarkt? Via Pricewatch werd ik geattendeerd op een 3 Pro met smart controller voor 829 euro, en verwachtte levertijd was toen begin oktober. Maar zie nu nergens meer een levertijd staan.
Is een prijsfout denk ik. Typisch Mediamarkt.

• Cheesy
Waarschijnlijk komt er een goedkopere Mini 3, zonder obstacle avoidance
https://www.dronewatch.nl...an-mini-3-pro-en-mavic-3/

Lijkt me een logische stap voor degene die een Mini 3 Pro te duur vinden.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:36
SpeedingWilly schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:18:
[...]

Dat denk ik nu ook, aangezien dat exact dezelfde prijs is als de normale controller. Echter heb ik wel gewoon kunnen bestellen en betalen; volgens mij zijn ze dan verplicht uit te leveren aangezien het wel een aannemelijk prijs kan zijn.

Even afwachten dus..

• Siewert308SW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-03 01:25
Leuke topic en join ook even in.
Afgelopen week de Mini2 aangeschaft en is mijn eerste drone.
Na veel lezen uiteindelijk voor deze gekozen in combinatie met de combo pack.
En ben om eerlijk te zijn best verrast over de gebruiksvriendijkheid, betrouwbaarheid en hoeveel hij kan hebben ondanks zijn lage gewicht.

Gisteren voor het eerst gevlogen hier in de polder.
Lekker ruim alleen was bang voor de wind.
We hadden windkracht 4 aan de kust met vlagen van 5 tot 6.
In het uurtje vliegen 2x melding gehad van te harde wind op 120mtr hoogte.
Maar toch kon ik hem makkelijk thuis brengen.
Komende tijd maar veel vlieguren draaien totdat het luchtruim hier tijdelijk dicht gaat voor een oefening.
Kan ik in die tijd dat er niet gevlogen kan worden mooi mijn editing skills aanleren.
Om na mijn aankomende vakantie mooie plaatjes te schieten en te filmen.
Duidelijk is wel dat er nieuwe hobby is geboren. 😁

Het is niet veel soeps maar hierbij mijn maiden voyage

YouTube: Dji mini 2 maiden voyage part 1 (03-09-22)

YouTube: Dji mini 2 maiden voyage part 2 (03-09-22)

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
SpeedingWilly schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb hem een tijd geleden ook voor €829 gekocht, wel via Amazon en die is gewoon geleverd.
colorsone schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:34:
[...]

Ik heb hem een tijd geleden ook voor €829 gekocht, wel via Amazon en die is gewoon geleverd.
Ja ik ook. Maar het ging om die prutswinkel van een MediaMarkt

• bvsteyn
Siewert308SW schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:10:
Leuke topic en join ook even in.
Afgelopen week de Mini2 aangeschaft en is mijn eerste drone.
Na veel lezen uiteindelijk voor deze gekozen in combinatie met de combo pack.
En ben om eerlijk te zijn best verrast over de gebruiksvriendijkheid, betrouwbaarheid en hoeveel hij kan hebben ondanks zijn lage gewicht.

Gisteren voor het eerst gevlogen hier in de polder.
Lekker ruim alleen was bang voor de wind.
We hadden windkracht 4 aan de kust met vlagen van 5 tot 6.
In het uurtje vliegen 2x melding gehad van te harde wind op 120mtr hoogte.
Maar toch kon ik hem makkelijk thuis brengen.
Komende tijd maar veel vlieguren draaien totdat het luchtruim hier tijdelijk dicht gaat voor een oefening.
Kan ik in die tijd dat er niet gevlogen kan worden mooi mijn editing skills aanleren.
Om na mijn aankomende vakantie mooie plaatjes te schieten en te filmen.
Duidelijk is wel dat er nieuwe hobby is geboren. 😁

Het is niet veel soeps maar hierbij mijn maiden voyage

YouTube: Dji mini 2 maiden voyage part 1 (03-09-22)

YouTube: Dji mini 2 maiden voyage part 2 (03-09-22)
Prima beelden, toch? Af en toe wat te snel gedraaid met de camera, maar dit is prima gevlogen voor een eerste keer.

Moest wel lachen om de sluisbeelden (andere filmpje op je kanaal)...in het begin gaan de auto's en fietsers achteruit... ;)

• Siewert308SW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-03 01:25
bvsteyn schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:26:
[...]

Prima beelden, toch? Af en toe wat te snel gedraaid met de camera, maar dit is prima gevlogen voor een eerste keer.

Moest wel lachen om de sluisbeelden (andere filmpje op je kanaal)...in het begin gaan de auto's en fietsers achteruit... ;)
Thx...
Al doende leert men.
En dat achteruit rijden van de fietsers zag ik na het monteren.
Wilde de video achteruit laten spelen was Ff vergeten dat er nog wat door het beeld reed. 😁

• Malus65

Gisteren met sphere binnen panorama bezig geweest. Dat is ook wel echt vet.
Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee