Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daanb123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Waar kan dat door komen? Zaterdag op zo'n 1-1,5 boven water gevlogen en niet echt iets raars gemerkt.
(Was wel met Mavic 3, niet de mini)
De downwards sensor schijnt niet super te reageren boven water (wel/niet spiegeling etc.). En soms heb je toch wat waterdamp waar de sensor op reageert. Er zit een barometer in (air pressure sensor) voor de hoogte, misschien raakt die ook nog iets van slag. Of een combinatie van die twee wat voor storing zorgt. Echt grote problemen heb ik zelf ook nog nooit gehad, maar Youtube en het dji-forum staan vol met neergestorte drones boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:13
Je hebt hem laten opstijgen vanuit je hand op de boot. Is het niet zo dat je IMU sensoren van slag af waren. Dan kan je namelijk ook niet opstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 08:48
Alles was groen / ok. Geen IMU errors. Als hij die error geeft dan gaan de props ook nooit beginnen met draaien in mijn ervaring en kun je uberhaupt niet opstijgen. In de flight logs staat 'isImuPreheated' altijd op true en imuInitFailReason altijd leeg.
Maar het gekke is dus dat 'isMotorOn' hier altijd op true staat in de logs terwijl 10 mensen hebben gezien dat die het daadwerkelijk niet deden. Er mist dus echt een deel van de logs lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:36
Chip. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:16:
Weet iemand waar je nog de DJI Mini 3 Pro kan kopen? Lijkt overal uitverkocht?
Waar niet? ;) Amazon, Coolblue, Bol.com enz enz
Zie de pricewatch:
pricewatch: DJI Mini 3 Pro - met RC Smart Remote Controller - Grijs, Wit, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
Chip. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:16:
Weet iemand waar je nog de DJI Mini 3 Pro kan kopen? Lijkt overal uitverkocht?
Als je alléén de DJI Mini 3 Pro bedoeld?... zijn die (nog) nergens op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Wanneer ik de camera in 4:3 modus heb staan, krijg ik aan de rechterkant een groene balk. Is dit normaal?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzBLVENf6R_XI2zKBe8rc6rueH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkTxFUNPC1GpBqmwz7j9kin3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 23:25
patrickt35 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:08:
Wanneer ik de camera in 4:3 modus heb staan, krijg ik aan de rechterkant een groene balk. Is dit normaal?[Afbeelding]
Hier ook met een S22+, ik heb ergens gelezen dat dit met hoge resolutie van S22 serie te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
arnord schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Hier ook met een S22+, ik heb ergens gelezen dat dit met hoge resolutie van S22 serie te maken heeft.
Dan zal de S22 wel de oorzaak zijn. Hier de S22 Ultra.
De S22 staat ook niet aangegeven als een compatibele telefoon voor de app.
Eventjes wachten op een update denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
pricewatch: DJI Mini 3 Pro - met RC-N1 Controller - Grijs, Wit, Zwart
Mini 3 Pro + RC-N1 remote controller voor €788,95 @ Belsimpel

Betreft wel een pre-order.

[ Voor 92% gewijzigd door Cheesy op 19-07-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:34
- Overigens, vliegen boven water (zeg onder de 5 meter hoogte) gaat heel vaak fout.

Wat gaat er fout , stort de drone in het water ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 14:47
ramrodwillem schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:01:
- Overigens, vliegen boven water (zeg onder de 5 meter hoogte) gaat heel vaak fout.

Wat gaat er fout , stort de drone in het water ?
De downward sensor kan verstoord geraken door de reflecties. Je vliegt er bijvoorbeeld 1 meter boven, maar de drone denkt dat je er gaat landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
Heb zelf nog nooit issues gehad met (vlak) boven het water vliegen. De sensor kan soms wel eens wat rare meldingen geven maar dit is altijd direct te controleren door op de camera te kijken. Of naar de drone zelf.
Zolang je de throttle niet vol naar beneden gooit en de drone zelf er in vliegt houdt hij er niet ineens zo maar mee op.

Update over de 'fly-away' case:
DJI gaat de flight data doorsturen naar een engineer. Zij zullen beslissen wat er is gebeurd en als dat een malfunction is valt dit 'ongelukje' buiten de DJI care en wordt het gratis vergoed. Ik ga er nog steeds van uit dat ze die conclusie niet zullen trekken en dat het alsnog van de DJI care zal gaan maar wel netjes dat het zo snel en open wordt opgepakt. Ik ben erg tevreden en blij verrast over hoe ze bij de klantenservice met je omgaan!

[ Voor 41% gewijzigd door GnrlSchnavy op 20-07-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 14:47
Ja, ze reageren snel en vlot.

Weet er iemand hoe lang het duurt eer je je drone terugkrijgt bij het afhandelen van een fabrieksgarantie ?
(Ik had vocht achter de lens, zou bekend productie issue zijn en de mini3 ligt nu bij DJI volgens DHL, maar de dji status staat nog altijd op niet ontvangen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afgelopen weekend voor de 2de keer gevlogen en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die toch best zenuwachtig zijn, zweten en klamme handjes hebben bij het vliegen.

Op een of andere manier voel ik me toch een beetje ongemakkelijk of bang dat er wat mis gaat (ondanks de sensors)

Dit keer in de buurt van een vijver/meertje gevlogen en er stond ook wat wind. Merk dat ik ook nog best wel moeite heb met Line of Sight. Ik probeer juist op het scherm compositie e.d. te bepalen, maar als ik dan continue rekening moet houden of dat ding nog in het zicht is, gaat dat niet echt lekker. Uiteindelijk dus een paar keer gewoon op de Home knop gedrukt om dat ding terug te laten keren maar ik stond op een steiger, maar dat was achteraf niet zo slim i.v.m. de wind en hij had ook moeite om terug te keren naar het HomePoint en lag dus bijna in het water '
8)7
Ook nog even een vraagje over de Gele zones bij GoDrone.nl. Soms staat er iets van, "het kan voor privacy problemen zorgen" maar er staat niet expliciet bij dat het niet mag. Wat is dan raadzaam?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Greatsword schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:30:
Afgelopen weekend voor de 2de keer gevlogen en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die toch best zenuwachtig zijn, zweten en klamme handjes hebben bij het vliegen.

Op een of andere manier voel ik me toch een beetje ongemakkelijk of bang dat er wat mis gaat (ondanks de sensors)
Gewoon vaker vliegen, dan komt het vertrouwen vanzelf. Ik vlieg met mijn Mini2 nu ook in omstandigheden die ik eerder niet aandurfde met water, harde wind of bij flinke kliffen.

Ben nog steeds onder de indruk van wat dat ding allemaal kan. Ver weg, harde wind, hij kan (mijn inziens) meer hebben dan je denkt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
De mini3 pro besteld bij Amazon voor €869. goede deal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanb123
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:15

Dit keer in de buurt van een vijver/meertje gevlogen en er stond ook wat wind. Merk dat ik ook nog best wel moeite heb met Line of Sight. Ik probeer juist op het scherm compositie e.d. te bepalen, maar als ik dan continue rekening moet houden of dat ding nog in het zicht is, gaat dat niet echt lekker. Uiteindelijk dus een paar keer gewoon op de Home knop gedrukt om dat ding terug te laten keren maar ik stond op een steiger, maar dat was achteraf niet zo slim i.v.m. de wind en hij had ook moeite om terug te keren naar het HomePoint en lag dus bijna in het water '
8)7
Erg herkenbaar haha! Maar gewoon vaak vliegen, dat is het beste.

Ik kan je ook deze video aanraden. Eigenlijk kan ik hem iedereen aanraden, ik vond hem erg grappig.
YouTube: How to Fix Drone Anxiety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
ramrodwillem schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:14:
De mini3 pro besteld bij Amazon voor €869. goede deal .
Prima deal, al was die ik heb voor €829 nog beter 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Zit al zo lang mee te lezen maar kan mijzelf maar niet overtuigen om een mini 2 te kopen, ja ik kan het betalen maar dan…. Hoe ga ik voorkomen dat hij binnen 2 weken op de plank ligt :9

Of toch maar voor de mavic mini gaan, scheelt toch weer wat knaken, of toch niet voor de mini 3 die heeft alle toffe snufjes

Dat zijn zo’n beetje mijn laatste weken opgesomd, herkenbaar?

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 20-07-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:04
Cardwizard schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:46:
Zit al zo lang mee te lezen maar kan mijzelf maar niet overtuigen om een mini 2 te kopen, ja ik kan het betalen maar dan…. Hoe ga ik voorkomen dat hij binnen 2 weken op de plank ligt :9
Ben je een beetje een avonturier en/of trek je er vaak op uit?
Heb je een bepaald (bouw)project wat je interesse heeft en wilt vastleggen voor een langere periode?

Denk als je bovenstaande 2 vragen al met een nee kan beantwoorden de drone snel in de kast komt te liggen om na een paar maanden weer te worden verkocht.
Mijn eerste Xiaomi drone had ik specifiek gekocht voor ons bouwproject te kunnen vastleggen. Was leuk om te doen maar nadat de woning was opgeleverd had ik er toendertijd als halve kluizenaar weinig meer aan. :+

Ondertussen wel weer de nieuwe DJI Mini 3 aangeschaft. Weer voor een nieuwbouwproject. De planning is om hem ook vaker te gaan gebruiken. We zijn het voornamelijk thuiszitten wel een beetje zat geworden en het is de bedoeling er nu ook meer op uit te gaan naar mooie plekken waardoor ik hopelijk de drone langer in bezit ga houden. Mocht je overigens binnen 2 jaar de drone in vraag en aanbod zien staan weet je dat het niet is gelukt. :P

DJI Mini 3 bevalt overigens uitstekend. De ActiveTrack functie is echt een verademing en helpt om binnen no time een perfecte opname te maken waarbij je object gecentreerd blijft. Dit is voor mij bij aanschaf ook echt de hoofdreden geweest om de Mini 3 boven de Mini 2 te verkiezen.

Onderstaand een korte montage van alles wat ik de afgelopen dagen heb vastgelegd. Op wat knip en plakwerk na is hier verder geen kleurcorrectie aan toegevoegd:
[YouTube: DJI Mini 3 montage]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 17:21

qless

...vraag maar...

Niet normaal hoe stil de mini 3 bij wat wind nog weet te blijven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br5TjAVOavJAbvLSeyhXgM2UYOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YZJ5uCmqEu4gNHWoBQhbIXh8.jpg?f=user_large

43 foto's gestacked, en er zat maar heel weinig rand in die ik moest crippen. Je ziet aan de waterstralen perfect uit welke richting de wind kwam.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
qless schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:31:
Niet normaal hoe stil de mini 3 bij wat wind nog weet te blijven:

[Afbeelding]

43 foto's gestacked, en er zat maar heel weinig rand in die ik moest crippen. Je ziet aan de waterstralen perfect uit welke richting de wind kwam.
Mooie foto!
Heb je deze foto's handmatig geschoten of met de hyperlapse functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Met de timed optie, Elke x seconden tot ik vondt dat ik er genoeg had

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

nou dit, ik heb precies hetzelfde.. stel je voor dat ie toch ergens naar beneden klettert en daarmee onbedoeld schade berokkend aan andere mensen of hun eigendommen.

het zal een kwestie van wennen zijn en vertrouwen in het product krijgen door oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
Helaas gaat DJI niet de drone gratis vervangen. Reden :
Van een bewegend platform (1.7 m/s) gelanceerd. Ik ga nog een klein lijstje met vragen terugsturen maar wel aangeven dat ik dan maar van de refresh a 255 euro gebruik ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GnrlSchnavy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:03:
Reden :
Van een bewegend platform (1.7 m/s) gelanceerd.
Ik snap dat het risico toeneemt als je van een bewegend platform opstijgt, maar geeft DJI ook aan waarom dat niet mag? Dit zou geen reden moeten zijn dat de drone gelijk na opstijgen zwemles gaat nemen toch?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
SpeedingWilly schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Ik snap dat het risico toeneemt als je van een bewegend platform opstijgt, maar geeft DJI ook aan waarom dat niet mag? Dit zou geen reden moeten zijn dat de drone gelijk na opstijgen zwemles gaat nemen toch?
Precies die vraag heb ik nog even teruggemaild, ook met de vraag wat de uitkomst zou zijn geweest als de drone wel van een stilstaand platform was opgestegen :p.
In principe is het hetzelfde als opstijgen met 5km/u windsnelheid wat nooit een probleem mag zijn

[ Voor 21% gewijzigd door GnrlSchnavy op 21-07-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Ook nog even een vraagje over de Gele zones bij GoDrone.nl. Soms staat er iets van, "het kan voor privacy problemen zorgen" maar er staat niet expliciet bij dat het niet mag. Wat is dan raadzaam?
Je mag daar dan gewoon vliegen, maar je moet wel rekening houden met de waarschuwing. Houd dus rekening met de privacy van mensen, maw.: blijf op voldoende afstand. Zelf probeer ik altijd huizen te vermijden, zowel om te voorkomen dat iemand een Mini 2 door zijn dakraam krijgt als er iets fout gaat en om te voorkomen dat mensen gaan klagen over die vliegende (smartphone)camera boven hun huis. En ik houd minimaal 50 meter afstand van mensen. Op die afstand zijn mensen niet of nauwelijks herkenbaar in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Heb voor een zeer goede prijs een de Mini3 Pro besteld bij Amazon, maar niet op voorraad.

Iemand een idee of men bij Amazon dan toch nog snel kan leveren of dat de bestelling wordt gecanceld als er binnen een bepaalde termijn niet geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
ramrodwillem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:34:
Heb voor een zeer goede prijs een de Mini3 Pro besteld bij Amazon, maar niet op voorraad.

Iemand een idee of men bij Amazon dan toch nog snel kan leveren of dat de bestelling wordt gecanceld als er binnen een bepaalde termijn niet geleverd kan worden?
Voor welke prijs met welke remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
GnrlSchnavy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:03:
Helaas gaat DJI niet de drone gratis vervangen. Reden :
Van een bewegend platform (1.7 m/s) gelanceerd. Ik ga nog een klein lijstje met vragen terugsturen maar wel aangeven dat ik dan maar van de refresh a 255 euro gebruik ga maken.
Dit doe ik ook regelmatig. Gaat prima. Ook wel sneller. Heb je zo'n dji verzekering afgesloten? Of had je dat niet en is het daarom 255 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

GnrlSchnavy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:07:
[...]

Precies die vraag heb ik nog even teruggemaild, ook met de vraag wat de uitkomst zou zijn geweest als de drone wel van een stilstaand platform was opgestegen :p.
In principe is het hetzelfde als opstijgen met 5km/u windsnelheid wat nooit een probleem mag zijn
Helemaal omdat de drone zonder aantoonbare reden op hooguit enkele meters afstand ineens besloot dat het een duikboot was. Dat je geen compleet log hebt van de vlucht is ook raar, alsof de verbinding met de drone al vanaf het begin slecht was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 23:25
Hallo,

Iemand enig idee of je na verlenging van RDW exploitantennummer een nieuw nummer op je drone moet plakken? of blijft huidige geldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

arnord schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:44:
Hallo,

Iemand enig idee of je na verlenging van RDW exploitantennummer een nieuw nummer op je drone moet plakken? of blijft huidige geldig?
Huidige blijft geldig en tarief om te verlengen is lager wanneer je het doet als het nummer nog geldig is. Ze plakken er dan gewoon weer een jaar aan vast.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
En toch maar een mini 2 aangeschaft vandaag, zo lang zitten twijfelen….. yolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
Waah schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Dit doe ik ook regelmatig. Gaat prima. Ook wel sneller. Heb je zo'n dji verzekering afgesloten? Of had je dat niet en is het daarom 255 euro?
Ik heb dit ook al heel vaak gedaan, ook met hogere snelheden en nooit zo iets zien gebeuren.
Gelukkig had ik de DJI verzekering. Als ik de de drone had terugkunnen vinden dan had het maar 70 euro gekost (en had ik mijn ND filter en 256gb micro sd kaartje nog gehad). Wanneer je de drone niet kan terugsturen kost het 255 :(
_Eend_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Helemaal omdat de drone zonder aantoonbare reden op hooguit enkele meters afstand ineens besloot dat het een duikboot was. Dat je geen compleet log hebt van de vlucht is ook raar, alsof de verbinding met de drone al vanaf het begin slecht was?
Klopt, en op de logs zie je ook dat het homepoint op de een of andere manier 200 meter van het punt vandaan is waar we de drone oplieten. Ik kreeg wel de melding dat hij een homepoint had, er waren ook meer dan 20 satellietten. Het blijf helaas een raadsel en een duur grapje.

[ Voor 35% gewijzigd door GnrlSchnavy op 23-07-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
qless schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:43:
Met de timed optie, Elke x seconden tot ik vondt dat ik er genoeg had
En de Mavic is droog gebleven? ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zat hoog genoeg boven de sproeier ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
toch wel heel mooi werk dit O+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GL4Jczb688_0zUsA2sHdqznINIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsH4Sh3FMixxS0pqGmG43te7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ev0SImk1FXG4rPDF2N2ch-P1ebc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky8cyQeIPAKTfrtFAUyIajzk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
GnrlSchnavy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Ik heb dit ook al heel vaak gedaan, ook met hogere snelheden en nooit zo iets zien gebeuren.
Gelukkig had ik de DJI verzekering. Als ik de de drone had terugkunnen vinden dan had het maar 70 euro gekost (en had ik mijn ND filter en 256gb micro sd kaartje nog gehad). Wanneer je de drone niet kan terugsturen kost het 255 :(

[...]

Klopt, en op de logs zie je ook dat het homepoint op de een of andere manier 200 meter van het punt vandaan is waar we de drone oplieten. Ik kreeg wel de melding dat hij een homepoint had, er waren ook meer dan 20 satellietten. Het blijf helaas een raadsel en een duur grapje.
Terug gaan en even een goeie duiknemen en zoeken geen optie?

Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn mini 3, voorheen had ik de eerste generatie van de mavic. Heerlijke drone, goeie automatische functies die alles heerlijk automatisch doen👍

[ Voor 10% gewijzigd door Chip. op 24-07-2022 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik had vandaag een vreemd issue. Home point was gezet, en ik raakte na 500 meter de verbinding kwijt.
Remote gaf de opdracht RTH. Echter toestel kwam niet terug. Ik ben fysiek richting drone gelopen, om weer verbinding te krijgen. Drone was aan het hoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanb123
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:15
patrickt35 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:08:
Wanneer ik de camera in 4:3 modus heb staan, krijg ik aan de rechterkant een groene balk. Is dit normaal?[Afbeelding]
Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem. Een grote groene balk op mijn scherm, horizontaal aan de onderkant. Het was met een Samsung Galaxy S9+. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Toen ik verbinding maakte met de drone was het camera beeld ook helemaal zwart, ik dacht dat het kwam omdat hij in de schaduw stond en er een hoge ND filter op zat. Na het opstijgen had ik opeens een vertekend beeld met die groene balk. Drone snel geland en remote, drone en app herstart en het was weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beppemoos
patrickt35 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 02:09:
Ik had vandaag een vreemd issue. Home point was gezet, en ik raakte na 500 meter de verbinding kwijt.
Remote gaf de opdracht RTH. Echter toestel kwam niet terug. Ik ben fysiek richting drone gelopen, om weer verbinding te krijgen. Drone was aan het hoveren.
Kan zijn dat je settings goed staan bij "signal lost"?
Als die juist staan (op RTH in jouw geval) kan het ook zijn dattie op het punt stond RTH uit te voeren, maar dat jij tegelijkertijd de RTH activeerde, waardoor de M3P op "pauze" ging?

Check eerst je lost signal settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
beppemoos schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Kan zijn dat je settings goed staan bij "signal lost"?
Als die juist staan (op RTH in jouw geval) kan het ook zijn dattie op het punt stond RTH uit te voeren, maar dat jij tegelijkertijd de RTH activeerde, waardoor de M3P op "pauze" ging?

Check eerst je lost signal settings.
Zoals ik al omschreef kreeg ik de melding RTH. Alleen hij kwam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Daanb123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 06:59:
[...]

Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem. Een grote groene balk op mijn scherm, horizontaal aan de onderkant. Het was met een Samsung Galaxy S9+. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Toen ik verbinding maakte met de drone was het camera beeld ook helemaal zwart, ik dacht dat het kwam omdat hij in de schaduw stond en er een hoge ND filter op zat. Na het opstijgen had ik opeens een vertekend beeld met die groene balk. Drone snel geland en remote, drone en app herstart en het was weer weg.
Zoals jij omschrijft is het probleem anders. Met de S22 is het een probleem wat altijd aanwezig is. (in 4:3).
Dit is gewoon een bug in de Fly software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
patrickt35 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Zoals ik al omschreef kreeg ik de melding RTH. Alleen hij kwam niet.
...en in je settings staat ie wél op RTH? en dus niet op Hover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
Chip. schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:43:
[...]

Terug gaan en even een goeie duiknemen en zoeken geen optie?

Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn mini 3, voorheen had ik de eerste generatie van de mavic. Heerlijke drone, goeie automatische functies die alles heerlijk automatisch doen👍
We hebben met 7 man arm aan arm een uur lang het hele gebied waar we dachten dat hij geland was uitgespit. De bodem van het water was alleen volledig bedekt met mosselen. Dus je moest heeel voorzichtig voelen om niet je hele voet open te halen. En al die mosselen zorgde ervoor dat je iets anders, zoals een drone, heel moeilijk kon onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
beppemoos schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:57:
[...]

...en in je settings staat ie wél op RTH? en dus niet op Hover?
Uiteraard. Anders krijg ik ook niet de melding dat hij gaat starten met RTH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:29

Sandyman538

SandstorM [148839]

GnrlSchnavy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:12:
[...]

We hebben met 7 man arm aan arm een uur lang het hele gebied waar we dachten dat hij geland was uitgespit. De bodem van het water was alleen volledig bedekt met mosselen. Dus je moest heeel voorzichtig voelen om niet je hele voet open te halen. En al die mosselen zorgde ervoor dat je iets anders, zoals een drone, heel moeilijk kon onderscheiden.
https://www.decathlon.nl/...hqFMUt4eK40EaAro7EALw_wcB

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoJQrLKSFcg_24_Z7YZHwzoD_3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hd8I5WfSUZvWddmGEqidNUUO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Zo net 1 dag mijn Mini 2 en een boos iemand uit de buurt komt aanstormen waarom ik constant boven zijn huis vlieg.

Ik vloog 1 ronde door de buurt en heb niet boven zijn huis/tuin gehangen.

Proberen uit te leggen dat ik netjes aan alle regels voldoe en ik zeker niet tot overlast wil zijn, hij bleef er bij dat ik helemaal verkeerd bezig was… weer een andere buurman stond op het punt hem aan te gaan vliegen :X

Goed begin zo

Ik heb hem nog de regels laten zien en de foto van zijn achtertuin vanuit mijn perspectief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu9UgBWI-5WEKani8AHyUGmMvuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDPCzpEorB2laTk9BH0oZLB6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Cardwizard op 25-07-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Nu weet ik dat er meerdere drones in de buurt vliegen maar wat die uitspoken natuurlijk niet, lastig.

[ Voor 81% gewijzigd door Cardwizard op 25-07-2022 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:29
Goedemorgen all,

Ik ben van plan een Mini Pro 3 aan te schaffen. Van het weekend kwam ik iemand tegen die mij vertelde dat je de drone beter vanuit het buitenland kunt bestellen, omdat de drone dan een stuk verder komt (hij had het over ongeveer 4 km). Klopt dit? En waar zou ik deze vanuit het buitenland kunnen bestellen (incl. een garantie aanspreekpunt)?

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Vintelligence schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:04:
Goedemorgen all,

Ik ben van plan een Mini Pro 3 aan te schaffen. Van het weekend kwam ik iemand tegen die mij vertelde dat je de drone beter vanuit het buitenland kunt bestellen, omdat de drone dan een stuk verder komt (hij had het over ongeveer 4 km). Klopt dit? En waar zou ik deze vanuit het buitenland kunnen bestellen (incl. een garantie aanspreekpunt)?
Hij./zij had het over de verschillen tussen de FCC en EU regels. Binnen de EU is het zendvermogen beperkt, het maakt geen fluit uit waar je de drone koopt: de beperking zit in de software. Als de drone merkt dat je in de EU vliegt wordt het zendvermogen automagisch omlaag geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
Vintelligence schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:04:
Goedemorgen all,

Uit het buitenland? duitsland...frankrijk spanje? of bedoel je buiten EU? 8)
Als je van plan bent het in NL/EU te vliegen zal je "buitenlandse M3P" in de CE modus staan. :) ...lees geografische ligging. :)

*typo edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:29
@_Eend_ & @beppemoos

Dank, dat geeft veel duidelijkheid. Dan kan ik hem net zo goed in Nederland bestellen.

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Cardwizard schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:22:
En toch maar een mini 2 aangeschaft vandaag, zo lang zitten twijfelen….. yolo
En waarom heb je juist voor de mini 2 gekozen. (Zit ook maar te twijfelen tussen de mini2 en 3 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Vintelligence schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:22:
@_Eend_ & @beppemoos

Dank, dat geeft veel duidelijkheid. Dan kan ik hem net zo goed in Nederland bestellen.
Jep. Sterker nog, als je hem buiten de EU koopt betaal je nog inklarings- en invoerkosten. Dan heb je geen EU meer op de doos staan misschien, maar de drone doet dan nog steeds precies hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
_Eend_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Jep. Sterker nog, als je hem buiten de EU koopt betaal je nog inklarings- en invoerkosten. Dan heb je geen EU meer op de doos staan misschien, maar de drone doet dan nog steeds precies hetzelfde :P
Ik heb mijn mini 3 bij DJI zelf gekocht. Wordt verzonden vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
harryvos schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:32:
[...]

En waarom heb je juist voor de mini 2 gekozen. (Zit ook maar te twijfelen tussen de mini2 en 3 pro.
Voornamelijk prijs/kwaliteit, ik vind het ding echt top en als ik er over een jaar nog veel mee vlieg dan gaat deze de deur uit en koop ik een 3 of een ander model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Cardwizard schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Voornamelijk prijs/kwaliteit, ik vind het ding echt top en als ik er over een jaar nog veel mee vlieg dan gaat deze de deur uit en koop ik een 3 of een ander model
Iedereen hierin natuurlijk zijn eigen keuze, maar de meerprijs van de 3 is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
patrickt35 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Iedereen hierin natuurlijk zijn eigen keuze, maar de meerprijs van de 3 is het dubbel en dwars waard.
En dat is maar goed ook want de prijs is ook dubbel en dwars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zo net toch nog even met de mini 3 pro gevlogen, ondanks de windstoten, maar de mini vond het geen probleem... Die gimbal heeft echt veel minder last van harde wind in bepaalde camerahoeken, met de 2 schoot dan ineens het beeld een stuk als die tegen het eind van zijn gimbal bereik was.

Vlucht meer dan 8 dagen geleden moeten aanmelden, dus was gokken op goed weer, anders moest ik weer minstens 8 dagen wachten op goedkeuring.

(VVL1 zone luchthaven Antwerpen, effectief met de toren moet bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
@patrickt35 waarom vindt jij dat het de meerprijs dubbel en dwars waard is, en is het ook de moeite waard om dan de duurdere versie aan te schaffen met de Dji-RC-controller. Ik blijf het een moeilijke keuze vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik heb mijn mini 2 verkocht toen ik mijn 3 binnenkreeg. Voor mij waren en zijn de punten:
1) betere sensor.
2) de rc-controller. makkelijk dan een telefoon, mooi groot scherm en redelijk lichtsterk (liever 1000 nits gehad, maar al beter dan mijn telefoon)
3) anti-bots sensoren voor de gemoedsrust (niet dat ik mijn mini 2 ooit heb gecrashed, maar toch)
4) 10 bit video
5) filters makkelijk wisselbaar
6) stuk stiller (op gevoel ongeveer factor 2!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zelf ga ik niet upgraden.
  • De sensor is, voor wat ik gezien heb, een marginale verbetering.
  • RC controller is goed, maar om daar nu 2x de prijs voor te betalen. Met de telefoon werkt goed genoeg.
  • Anti-bots zit op de plekken waar je ze IMHO het minste nodig hebt. Verder ga je er dan meer op vertrouwen en de sensoren zijn niet 100%. Genoeg videos gezien van dji drones die gewoon crashen met anti bots sensoren.
  • 10 bit betekend elke video color graden. En das best specialistisch werk als je het goed wil doen.
  • Filters op de mini 2 zijn ook in een minuut te vervangen, at most.
  • Minder geluid is fijn, maar IMHO niet zo boeiend. Genoeg plekken dat ik liever heb dat die hoorbaar is zodat ik me niet een creep voel
.

Zo zie je maar, het kan per persoon verschillen of het echt 2x de prijs waard is. Gebruik je hem meerdere keren per week? Sure! Maar voor een beginner? Die gewoon wil proberen en dus ook snel mooie plaatjes wil schieten? Mini 2 is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
harryvos schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:47:
@patrickt35 waarom vindt jij dat het de meerprijs dubbel en dwars waard is, en is het ook de moeite waard om dan de duurdere versie aan te schaffen met de Dji-RC-controller. Ik blijf het een moeilijke keuze vinden.
Laat ik voorop stellen dat ik de 3 heb aangeschaft zonder de RC remote. De reden zal ik hier niet benoemen.
Mijn voornaamste reden was het aanwezig zijn van de sensoren zodat hij opstakels kan vermijden. Ook active tracking, vertical shoot en de beeldkwaliteit zijn doorslaggevend geweest.

Niet geheel onbelangrijk is dat de 3 bij een eventuele verkoop prijsvaster is dan de 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb veel ervaring met alle DJI Mini modellen. De Mini 1 was in de tijd dat die uitkwam een revolutie vanwege het lage gewicht, maar voor mij viel die Drone toch wat tegen vanwege de slechte verbindingstechniek (WiFi). Toen ik de Mini 2 aangeschaft had, was ik positief verrast door alle verbeteringen en die Drone beviel mij tijdens de 1.5 jaar dat ik die gehad had zéér goed. Nu heb ik al weer sinds de introductie de Mini 3, en ik moet zeggen dat die het ‘Pro’ label echt verdient!

De 3 grootste pluspunten (naast de betere camera): de geluidsproductie, de DJI RC met scherm en de Focus Track functies.

Ik geef workshops met de Mini 3 en Mavic 3 en mijn klanten hebben vaak als Drone de Mini 2 bij. Het valt mij iedere keer op hoe veel beter de Mini 3 is op bijna alle vlakken! Dat merkt je echt goed als die drones samen tegelijkertijd gebruikt worden.

Eigenlijk vind ik de stap Mini 2 naar Mini 3 nog veel groter dan de vorige stap Mini 1 naar Mini 2. Bijna al mijn klanten willen de Mini 3 ook aanschaffen, terwijl ze al een Mini 2 hebben. Dat zegt genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:20:
Ik heb veel ervaring met alle DJI Mini modellen. De Mini 1 was in de tijd dat die uitkwam een revolutie vanwege het lage gewicht, maar voor mij viel die Drone toch wat tegen vanwege de slechte verbindingstechniek (WiFi). Toen ik de Mini 2 aangeschaft had, was ik positief verrast door alle verbeteringen en die Drone beviel mij tijdens de 1.5 jaar dat ik die gehad had zéér goed. Nu heb ik al weer sinds de introductie de Mini 3, en ik moet zeggen dat die het ‘Pro’ label echt verdient!

De 3 grootste pluspunten (naast de betere camera): de geluidsproductie, de DJI RC met scherm en de Focus Track functies.

Ik geef workshops met de Mini 3 en Mavic 3 en mijn klanten hebben vaak als Drone de Mini 2 bij. Het valt mij iedere keer op hoe veel beter de Mini 3 is op bijna alle vlakken! Dat merkt je echt goed als die drones samen tegelijkertijd gebruikt worden.

Eigenlijk vind ik de stap Mini 2 naar Mini 3 nog veel groter dan de vorige stap Mini 1 naar Mini 2. Bijna al mijn klanten willen de Mini 3 ook aanschaffen, terwijl ze al een Mini 2 hebben. Dat zegt genoeg denk ik.
Uiteraard is die beter maar of de prijs/kwaliteit ook zoveel beter is? Ik denk dat de mini 2 een geweldige prijs heeft met alles samen

Fly More combo, geheugenkaart en Care refresh voor 600 euro

Voor mini 3 ben je dik het dubbele kwijt (ik vind de nieuwe RC een must als je de 3 aanschaft dat zou voor mij de grootste upgrade zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardwizard schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:28:
[...]
Uiteraard is die beter maar of de prijs/kwaliteit ook zoveel beter is? Ik denk dat de mini 2 een geweldige prijs heeft met alles samen

Fly More combo, geheugenkaart en Care refresh voor 600 euro

Voor mini 3 ben je dik het dubbele kwijt (ik vind de nieuwe RC een must als je de 3 aanschaft dat zou voor mij de grootste upgrade zijn)
Ik was laatst maar 829 euro kwijt voor een (extra) Mini 3 met DJI RC. Met de FMC dus net iets over de 1000 euro. Ik moet wel toegeven dat dat een ‘once in a lifetime’ aanbieding is. Verder heb ik wat meer geld over voor ‘de nieuwste Drone’ die ook nog eens zakelijk gebruikt wordt. Ik snap dat dat andere gebruikers niet hetzelfde budget en/of wensen hebben. Maar (voor mij) puur gekeken naar de techniek zeker een dikke aanrader!

Iets in de trend van: “Als je een BMW gewend bent wil je ook niet meer terug naar een volkswagen”. No offense voor volkswagen rijders. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@SpeedingWilly oh je bent een bmw rijder, dan kun je beter in knipperlichten investeren, no offense natuurlijk ;)

Alle gekheid op een stokje. Ik heb heel lang getwijfeld of ik er überhaupt 1 moest aanschaffen (drone geen knipperlicht) toen ik zover was dat het een Mini 2 moest worden kwamen de Mini 3 geruchten dus heb ik daar op gewacht maar toen duidelijk werd dat deze flink duurder werd moest het toch de 2 worden, om vervolgens toch nog een hele tijd te twijfelen.

Voor nu meer dan goed genoeg en ik hoop dat de regels niet nog strenger gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het echt tegenvallen dat er geen goede Mini 2 aanbiedingen voorbij zijn gekomen sinds de intro van de Mini 3. Sterker nog, vorig jaar waren er betere aanbiedingen (bv Mini 2 FMC voor 469 euro).

Van de andere kant, blijkbaar verkoopt de Mini 2 nog steeds erg goed, ook na introductie van de Mini 3 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

De mini 2 is dan ook zeker een hele goede drone, waar je erg mooie resultaten mee kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:14:
Ik vind het echt tegenvallen dat er geen goede Mini 2 aanbiedingen voorbij zijn gekomen sinds de intro van de Mini 3. Sterker nog, vorig jaar waren er betere aanbiedingen (bv Mini 2 FMC voor 469 euro).

Van de andere kant, blijkbaar verkoopt de Mini 2 nog steeds erg goed, ook na introductie van de Mini 3 Pro.
Dat valt me ook wel tegen inderdaad. De mijne heb ik toen voor 469 euro gekocht. Ik had ook wel verwacht dat na de aankondiging van MediaMarkt dat ze DJI drones uit de winkels zouden halen dat er daarna nog wel een berg aanbiedingen zouden komen van andere winkels die de MM voorraad hadden overgenomen ofzo.

Maar dat is ook niet gebeurd vziw, bij elke MM waar ik kom (het is mijn favoriete kijken kijken, niet kopen-winkel) hebben ze DJI spul nog gewoon in de schappen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:20:
[...]
Dat valt me ook wel tegen inderdaad. De mijne heb ik toen voor 469 euro gekocht. Ik had ook wel verwacht dat na de aankondiging van MediaMarkt dat ze DJI drones uit de winkels zouden halen dat er daarna nog wel een berg aanbiedingen zouden komen van andere winkels die de MM voorraad hadden overgenomen ofzo.

Maar dat is ook niet gebeurd vziw, bij elke MM waar ik kom (het is mijn favoriete kijken kijken, niet kopen-winkel) hebben ze DJI spul nog gewoon in de schappen liggen.
Daarentegen vond ik 170 euro korting op de Mini 3 Pro met DJI RC heel erg veel korting. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit een halve prijsfout was, maar iig wel gewoon uitgeleverd. Daarna is deze set ook nog even voor 869 euro aangeboden (130 euro korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SpeedingWilly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:23:
[...]

Daarentegen vond ik 170 euro korting op de Mini 3 Pro met DJI RC heel erg veel korting. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit een halve prijsfout was, maar iig wel gewoon uitgeleverd. Daarna is deze set ook nog even voor 869 euro aangeboden (130 euro korting).
Of de mini 3 is gewoon overpriced.... Bijna een verdubbeling voor 2 cameraatjes en nieuwe motoren, plus wat software wijzigingen die voor de mini 2 in principe ook doorgevoerd hadden kunnen worden....

De mini 2 was gewoon scherp op de markt gezet, de mini 1 had bereik issues wat het niet echt een geweldige drone maakte. De 2 was al beter, maar moest het mini concept nog bewijzen. Early adopters binnen hengelen.

Met de mini 3 is het geld binnenhalen begonnen ;-) en is er dus ook meer ruimte voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:27:
[...]

Of de mini 3 is gewoon overpriced.... Bijna een verdubbeling voor 2 cameraatjes en nieuwe motoren, plus wat software wijzigingen die voor de mini 2 in principe ook doorgevoerd hadden kunnen worden....

De mini 2 was gewoon scherp op de markt gezet, de mini 1 had bereik issues wat het niet echt een geweldige drone maakte. De 2 was al beter, maar moest het mini concept nog bewijzen. Early adopters binnen hengelen.

Met de mini 3 is het geld binnenhalen begonnen ;-) en is er dus ook meer ruimte voor korting.
Je vergeet de sensors die de Mini 2 niet heeft. En chiptekorten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:27:
[...]

Kijk ik heel anders tegen aan. De DJI RC met scherm kost ook heel wat meer, evenals de sensoren. Verder vergeet de chiptekorten niet en het feit dat alles schreeuwend duur is of wordt. Ik wil de hoge prijs niet goedpraten hoor, maar ik kijk er i.i.g. wel anders naar. Ik vond de mavic 3 veel meer ' overpriced' (zeker toen die uitkwam en eigenlijk maar een halve drone was door slechte firmware).

Verder zijn Focus Track functies echt niet mogelijk zonder OA sensoren. Dat bewijst de Mini 2 wel i.c.m. Litchi, wat gewoon niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
_Eend_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:31:
[...]

Je vergeet de sensors die de Mini 2 niet heeft. En chiptekorten :+
Die sensors zijn de 2 cameraatjes waar ik het over heb :+ en geloof me, productie zijn die niet zo duur :D
SpeedingWilly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:36:
[...]

Kijk ik heel anders tegen aan. De DJI RC met scherm kost ook heel wat meer, evenals de sensoren. Verder vergeet de chiptekorten niet en het feit dat alles schreeuwend duur is of wordt. Ik wil de hoge prijs niet goedpraten hoor, maar ik kijk er i.i.g. wel anders naar. Ik vond de mavic 3 veel meer ' overpriced' (zeker toen die uitkwam en eigenlijk maar een halve drone was door slechte firmware).

Verder zijn Focus Track functies echt niet mogelijk zonder OA sensoren. Dat bewijst de Mini 2 wel i.c.m. Litchi, wat gewoon niet goed werkt.
Chiptekorten gelden ook voor de mini 2 natuurlijk. Die zijn er al 2 jaar namelijk, niet 10 weken. Idem met inflatie (waarvan ook veel gewoon een excuus is voor fabrikanten om de prijs te verhogen)

Dat lichi niet zo goed werkt als het origineel is niet zo vreemd natuurlijk. Lichi heeft niet de mogelijkheden en kennis die men heeft bij DJI. De sensoren doen niet zoveel bij active track, behalve zorgen dat je niet crasht.

Kwa ontwikkeling zit er weinig werk in, veel van de techniek is gewoon gepakt van de andere drones.

De prijs is gewoon zo hoog om te kijken of ze het kunnen krijgen. Daarom voegen ze "pro" toe. En daarom is de 2 ook nog op de markt: voor als het toch te duur blijkt.

De prijs van de mini 4 zal afhangen van de verkoopresultaten van de mini 3 vs mini 2. O-) En niet van de ontwikkel en maakkosten zoals dat bij de mini 1 en 2 wel het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:50:
[...]
De prijs is gewoon zo hoog om te kijken of ze het kunnen krijgen. Daarom voegen ze "pro" toe. En daarom is de 2 ook nog op de markt: voor als het toch te duur blijkt.
Als je eenmaal met de Mini 3 Pro gevlogen hebt, dan kom je er wel achter dat dat label terecht is. :)

Nogmaals, ik dacht (en denk nog) dat de Mini 2 een erg goede drone is, maar als je deze drone samen met de Mini 3 vliegt, dan merkt je echt wel dat de Mini 3 zo veel beter is. Uiteraard kun je uit de Mini 2 ook erg mooie plaatjes trekken, maar het gaat mij) om de totale gebruikservaring en het gemak waarmee je mooie beelden kunt maken (b.v. m.b.v. FocusTrack functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

DJI moest een ‘pro’ drone van 249 gram maken omdat daar vraag naar was. De mini 3 is eigenlijk een air 2 met een iets betere camera (maar geen 2s helaas) maar dan onder de 250 gram en dus soepelere regelgeving. En goedkoper dan de air 2 was dus de prijs is zeker te verantwoorden. Ze houden de mini 2 in het assortiment om een goedkoper alternatief te bieden. De extra functionaliteit van de mini 3 vind ik toch ook echt wel de prijs waard maar snap ook dat voor veel mensen de mini 2 voldoende is, ik heb er tenslotte ook veel plezier van gehad maar ben blij dat ik mijn air 2 en mini 2 heb verkocht en nu een mini 3 heb.

De Mavic 3 is pas ‘overpriced’. Doet eigenlijk hetzelfde als de mini 3 maar met sensoren aan de zijkant en een (veel?) betere camera maar voor de prijs van 3 mini’s. En geen CE keurmerk dus vanaf 2024 mag je er bijna niets meer mee. Maar toch is de prijs te verantwoorden want die betere camera verdient zich wel weer terug als je m inderdaad professioneel gebruikt.

[ Voor 48% gewijzigd door amphora op 27-07-2022 09:15 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
Ik denk dat het verschil in prijs tussen de MINI 2 en 3, naast de genoemde extras van de mini 3 het meest belangrijkste de data overdracht is van de MINI 3.
Ocusync3 tov Ocusync2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beppemoos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:58:
Ik denk dat het verschil in prijs tussen de MINI 2 en 3, naast de genoemde extras van de mini 3 het meest belangrijkste de data overdracht is van de MINI 3.
Ocusync3 tov Ocusync2
Die upgrade (O3 i.p.v. O2) zal nu net niet heel erg veel extra kosten lijkt me. Sterker nog, wat ik begrepen heb is de stap van O2 naar O3 puur softwarematig en zijn er verbeteringen aangebracht op het gebied van ruisreductie om meer uit het signaal te kunnen halen. De hardware zal dus identiek zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-07-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
SpeedingWilly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Die upgrade (O3 i.p.v. O2) zal nu net niet heel erg veel extra kosten lijkt me. Sterker nog, wat ik begrepen heb is de stap van O2 naar O3 puur softwarematig en zijn er verbeteringen aangebracht op het gebied van ruisreductie om meer uit het signaal te kunnen halen. De hardware zal dus identiek zijn.
Veel te zien/lezen op YT/WWW over SDR...tot een hardware limit.
Weet niet of de MINI2 O2 een SDR is van de O1.
Of de O3 een SDR is van O2? (nog) geen idee...of de O3+ van O3.

Misshien dat de MINI2 nog steeds niet in prijs is gedaalt, daar DJI nog geld ziet (veel later stadium) de MINI2 dan om te dopen in O3 als hardware indentiek is? :P . De N1 kan het in ieder geval nu wel!

Ik heb de M3P aangeschaft vanwege O3, RC en de camera tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SpeedingWilly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Ik niet. Ik heb ook alleen CPLs, en wat gewone ND filters met hele hoge waarden (ND1000 en 2000).
Kan je met de ND1000 en 2000 overdag een sluitertijd realiseren van 1 sec met de Mini 3 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Kan je met de ND1000 en 2000 overdag een sluitertijd realiseren van 1 sec met de Mini 3 Pro?
Hangt uiteraard af van de licht omstandigheden, maar als je sluitertijd 1/1000 is zonder filter, dan krijg je met gebruik van een ND1000 dus een sluitertijd van 1sec en met een ND2000 2 sec.

Ja dus, met deze filters zit je idd in de range van sluitertijden van rond een seconde.

Wat voor ND filter je nodig hebt om een bepaalde sluitertijd te bereiken gegeven de huidige lichtomstandigheden (je sluitertijd zonder filter), kun je gemakkelijk berekenen met een ND filter app op je telefoon, zoals bv PolarPro of LE Calculator.

[ Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-07-2022 18:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zoals gezegd gisteren mijn M3P uitgelaten in Antwerpen, pal voor het centraal station:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYc27USwFlo7U1W_tz2dJjYy3ww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ucskavyBFUP0EIeuShqcWgbm.jpg?f=user_large

En een 360 (sphere) panorama Koningin Astridplein/Centraal station Antwerpen: https://www.arnoraps.be/2022/07/antwerp-central-station/

Vlucht in VLL1 uitgevoerd met toelating toren luchthaven Antwerpen, ruim twee weken geleden aangevraagd, dag zelf bevestig en dan met de toren moeten bellen voor de echte toelating.

VLL2 is ongeveer zoiets als buitenring CTR in Nederland, maar dan al veel groter, VLL1 is binnenring (vrij kleine zone al) VLL0 is zo'n beetje de landingsbaan, daar mag ik in open niet vliegen.

Weer was niet al te best, toch vloog de mini 3 pro prima, en zelfs de sphere panorama had nauwelijks afwijkingen, iets wat met de mini 2 toch al eerder gebeurde.

[ Voor 20% gewijzigd door qless op 28-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Net terug van vakantie Archèche, Frankrijk. Mijn trouwe Mini 1 is mee geweest en heb redelijk wat kunnen vliegen. Wel af en toe met wat angst en zweten (niet alleen van de warmte daar) aangezien de interferentie bij tijd en wijlen groot was. Meerdere keren de verbinding met de controller volledig kwijt geweest en compleet geen beeld meer hebben. Maar goed, nu eerst de beelden bekijken en verwerken. Daarna gaan we maar eens rustig op zoek naar de mini 3 pro, want dat deze er gaat komen bij mij is nu wel duidelijk.. ;) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlvZQjpdWVrr6CdClkgFIy-EDTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7QNsO5m43YhCVTpnmUfk68G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
qless schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:30:
Zoals gezegd gisteren mijn M3P uitgelaten in Antwerpen, pal voor het centraal station:

[Afbeelding]

En een 360 (sphere) panorama Koningin Astridplein/Centraal station Antwerpen: https://www.arnoraps.be/2022/07/antwerp-central-station/

Vlucht in VLL1 uitgevoerd met toelating toren luchthaven Antwerpen, ruim twee weken geleden aangevraagd, dag zelf bevestig en dan met de toren moeten bellen voor de echte toelating.

VLL2 is ongeveer zoiets als buitenring CTR in Nederland, maar dan al veel groter, VLL1 is binnenring (vrij kleine zone al) VLL0 is zo'n beetje de landingsbaan, daar mag ik in open niet vliegen.

Weer was niet al te best, toch vloog de mini 3 pro prima, en zelfs de sphere panorama had nauwelijks afwijkingen, iets wat met de mini 2 toch al eerder gebeurde.
Ik vind het juist mega goed gelukt door de ruige bewolking die je goed kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik ben op zoek naar de originele gimbal cover voor de mini 3. De mijne zwerft nog ergens rond.
Is die gewoon bij DJI te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Anders op diverse aliexpres achtige sites, het is toch een onderdeel dat eraf gaat bij vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
qless schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:11:
Anders op diverse aliexpres achtige sites, het is toch een onderdeel dat eraf gaat bij vliegen.
Die had ik al gevonden. Alleen ik ben het type mens dat dan graag alles bij het originele houd. 😌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vandaag voor de 3de keer gevlogen en de zenuwen beginnen wat af te nemen. Ook dit keer had ik aan 3 accu's niet genoeg, dus denk dat er misschien nog wel een 2de Fly More Kit o.i.d. gaat komen 8)7

Dit keer mezelf ook wat opdrachten meegegeven in plaats van maar wat aan te klooien en zodoende ook wat foto's en video's kunnen maken waar ik redelijk tevreden over ben.

Komende tijd wil ik zoveel mogelijk vlieguren maken en experimenteren. Vermaak me momenteel wel met de Youtube content van Mattheww Brennan voor handige tips van Drone moves e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYivGh7A_Gww-vPQDINpoiHhuTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyTKJKmJnFDBrc2VBkCw0ugM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Heb afgelopen vakantie m'n mini 3 ook af en toe uitgelaten en aangevuld met wat iPhone 13 beelden (eerste minuut kan je skippen als je alleen drone footage wil zien ;))

Blijft leuk speelgoed :)

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 29-07-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Silent_Apostle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Ik zag toevallig net een passend setje van freewell (ND4, ND8, ND16, ND32, ND64, ND1000 filters):
https://www.freewellgear....ilters-all-day-6pack.html

Ik denk dat ik wacht tot die set in een Nederlandse winkel te krijgen is.
CJSP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:22:
[...]

die heb ik ook gezien idd. is dat wat denk je?
Ik heb de Long Exposure kit besteld en 2x de All Day 6 pack om de verzending wat te versnellen en de kosten te drukken ;) Zal laten weten als ik ze binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

amphora schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:45:
Heb afgelopen vakantie m'n mini 3 ook af en toe uitgelaten en aangevuld met wat iPhone 13 beelden (eerste minuut kan je skippen als je alleen drone footage wil zien ;))

[YouTube: Roadtrip Aftermovie (Duitsland, Oostenrijk en Italië 2022)]

Blijft leuk speelgoed :)
Ziet er echt tof uit, vooral dat drachensee echt prachtig!

Hoeveel ervaring heb jij inmiddels het vliegen van een drone en was dit voornamelijk handmatige besturen of toch de ingebouwde functies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Greatsword schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Ziet er echt tof uit, vooral dat drachensee echt prachtig!

Hoeveel ervaring heb jij inmiddels het vliegen van een drone en was dit voornamelijk handmatige besturen of toch de ingebouwde functies?
Ik heb er wel wat uren in zitten maar voor die shots waar ik draai om een berg/persoon gebruik ik wel de POI/Activetrack functionaliteit (alleen dat vind ik de meerprijs al waard vergeleken met de mini 2) al is dat met een beetje oefening ook zelf wel te doen maar ingebouwd toch net wat handiger. Verder handmatig maar vooral in een rechte lijn zoveel mogelijk (halverwege een shot een draai maken, ook al is het maar een kleine tikje links/rechts, zie je direct terug)

[ Voor 19% gewijzigd door amphora op 29-07-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
Greatsword schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:

Ik heb de Long Exposure kit besteld en 2x de All Day 6 pack om de verzending wat te versnellen en de kosten te drukken ;) Zal laten weten als ik ze binnen heb.
Vraagje:
Zijn die freewell All Day 6 packs ook in NL te koop?

edit: bedoeld voor de M3P

[ Voor 4% gewijzigd door beppemoos op 29-07-2022 18:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-09 22:48
Heel blij met de m3p ergens in de indische oceaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_5nGGwgPPbsbGsekAZLehLZI08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gy5JUXV2CAkg2JYvby73N9rK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVzTrn0PKwExCSckjCVDfh6xv3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6yQAeiHtMfYxmjjJHqTZCTY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fl9x-pwnwu_JhdkqseDadB6Qvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8csOUTLT0kl6LewQHKX5HfMz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDw_ZqfJncqDBwwrRozBzlZMghU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGSpRrfUij3sackHyw8eqjxj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_nF9lKVYfy0JqHgoELhbYIfwdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8VE1fXLt2OhEfdf1TZIdUZG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:

beppemoos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Vraagje:
Zijn die freewell All Day 6 packs ook in NL te koop?

edit: bedoeld voor de M3P
Dit gaat toch over ND filters toch? Waarvoor gaan jullie het gebruiken?

Voor motion blur? Had gelezen dat omdat je met een drone vliegt, en je object vaak heel ver weg is en de omgeving niet heel snel langs voorbij gaat, je er eigenlijk niet veel profijt van hebt? Of voor long exposure foto's?
Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2