Mini 3 Pro kan 48mp foto’s maken…qless schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:05:
Iets minder megapixels, iets kleinere sensor, lichtsterkere lens, nieuwere generatie sensor... denk niet dat er veel verschil tussen zit.
Met lopen gaat het goed, in de auto en achterop de fiets ligt ‘ie gewoon plat maar niets verplaatst tijdens transport.beppemoos schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:49:
[...]
..dus als die dicht zit is er dan speling/ ruimte tussen de spullen en deksel?...
Gaat dat dan niet rammelen tijdens transport?
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
@qless zei dat hier in haze in zat.
Daarnaast is resolutie maar 1 ding van de formule, je hebt ook nog te maken met dynamisch bereik en ruisprestaties als het licht minder wordt.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Die 48MP foto's zijn niet meer dan een marketing gimmick. Zoals op meerdere reviews te zien is doet het quad bayer filter de kwaliteit meer kwaad dan goed.
En daarom ben ik opzoek naar onafhankelijk vergelijkingsmateriaal. Ik weet zeker dat hier ook mensen kijken die zowel de Air 2S als de Mini 3 Pro hebben; als die een paar vergelijkingsshots (nogmaals, RAW graag) kunnen plaatsen kan ik mijn eigen oordeel vellen.Mr Pingu schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:20:
[...]
@qless zei dat hier in haze in zat.
Daarnaast is resolutie maar 1 ding van de formule, je hebt ook nog te maken met dynamisch bereik en ruisprestaties als het licht minder wordt.
Thanks, Denk echt dat die notificeer mij bij Bol.com en Coolblue of niet werken of alles is zo snel wegTayfunc schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:05:
De DJI mini 3 pro fly more kit’s zijn weer beschikbaar @ Bol.com.
Enige waar ze echt te vinden zijn is op MP bij de mensen die snel winst proberen te maken, maar daar begin ik niet aan.
[ Voor 13% gewijzigd door SaURoN op 03-07-2022 20:18 ]
Als ik me niet vergis had/heeft @SpeedingWilly een Air 2S, en zeker een M3PJoseph schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:25:
[...]
Die 48MP foto's zijn niet meer dan een marketing gimmick. Zoals op meerdere reviews te zien is doet het quad bayer filter de kwaliteit meer kwaad dan goed.
[...]
En daarom ben ik opzoek naar onafhankelijk vergelijkingsmateriaal. Ik weet zeker dat hier ook mensen kijken die zowel de Air 2S als de Mini 3 Pro hebben; als die een paar vergelijkingsshots (nogmaals, RAW graag) kunnen plaatsen kan ik mijn eigen oordeel vellen.
Dus als ik me niet vergis moet je misschien hem even lief aankijken
Ik heb een Mavic 3 en een Mini 3 Pro en wel vliegervaring met de Mavic Air 2S (en ik heb een Mavic Air 2S van een dronevriend te koop staan)._Eend_ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:00:
[...]
Als ik me niet vergis had/heeft @SpeedingWilly een Air 2S, en zeker een M3P![]()
Dus als ik me niet vergis moet je misschien hem even lief aankijken
Die 48MP functionaliteit is leuk, en soms misschien handig om de dubbele resolutie t.o.v. 12MP te hebben, maar geef mij maar de 20MP foto’s van de Mavic 3. Ik vind zelf dat de scherpte van de 48MP foto’s niet helemaal ‘je van het’ is. En je hebt er I.I.g. voldoende licht voor nodig. Bij schemering of weinig licht zou ik gelijk overschakelen naar 12MP.
Leuk dat het erop zit, maar niet heel bijzonder. In sommige omstandigheden (zonder bewegende objecten) kun je beter meerdere foto’s maken (en dichterbij vliegen) en foto’s stitchen om een hogere resolutie te krijgen.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Mijn ervaring tot nu toe is dat je meestal beter de standaard 12 MP stand gebruikt (zeker met AEB). Bij goed licht kan soms de 48 MP leuk zijn, maar er kunnen dan wat rare effecten ontstaan met kleurzweem e.d.
Ik krijg wel de indruk dat verschil tussen de 12 mp van de mini 3 en de 20 mp van de air2s elkaar niet veel ontlopen.
Ik krijg wel de indruk dat verschil tussen de 12 mp van de mini 3 en de 20 mp van de air2s elkaar niet veel ontlopen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Zoo, ..de afgelopen dagen wordt er wel veel "gesmeten" met mini 3 pro updates.
Ik zit nog op 01.00.0100 en de app op 1.6.1 (niet veel mee gevlogen de afgelopen 2 weken)
Ik zit nog op 01.00.0100 en de app op 1.6.1 (niet veel mee gevlogen de afgelopen 2 weken)
Leuk, dit topic had ik nog niet gezien 
Sinds een paar maanden heb ik een Mini2 en ben inmiddels verslaafd.
Ik heb altijd met bigscale auto's gereden, maar wilde eens wat anders proberen.
Ik woon in Duitsland, dus een extra Haftpflichtversicherung afgesloten en de drone geregistreerd bij het Luftfahrt Bundesamt, waarna ik een e-ID gekregen heb.
Wat foto's die ik geschoten heb...
Ik woon in Duitsland, dus een extra Haftpflichtversicherung afgesloten en de drone geregistreerd bij het Luftfahrt Bundesamt, waarna ik een e-ID gekregen heb.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Het is niet helemaal hetzelfde, photo-enhance doet wat AI gebruiken, de 48 MP doet de debayering anders. (Effectief heeft de sensor 48 miljoen pixels, 24 miljoen groene,12 miljoen rode en 12 miljoen blauwe, alleen anders dan bij normale sensoren waar bij er per groep van 4 pixels, 2 groen, 1 rood en 1 blauw is, is dat bij een quad-bayer sensor, per groep van 16, 12 groen, 4 rood en 4 blauw), dus debayering werkt anders dan normaal.Thaiden schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:27:
In mijn ervaring is de 48MP functie kwalitatief minder goed dan de 12MP stand met AEB. In sommige gevallen gebruik ik de photo-enhance-tool in Lightroom Classic, dit doet eigenlijk hetzelfde als wat de 48MP functie doet; upscalen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
na wat lurken hierzo afgelopen weekend ook mijn eerste drone gekocht, de DJI mini 2 FMC welteverstaan.
ik vond de meerprijs van de mini 3 pro het voor mijzelf niet waard, maar wellicht in de toekomst als dit goed bevalt.
gistermiddag laat kwam het spul binnen van de MM, meteen alle accu's opgeladen, FW's geupdated, RDW registratie gedaan en toch voor de zekerheid maar de refresh erop geactiveerd.
uiteraard kon ik het niet laten om savond's laat in de woonkamer even de drone op te laten
, maar doordat de GPS fix ontbrak hing de drone niet erg stabiel, gelukkig niks geraakt maar scheelde niet veel
vanavond na het werk even naar het park om lekker te gaan proberen.
ik vond de meerprijs van de mini 3 pro het voor mijzelf niet waard, maar wellicht in de toekomst als dit goed bevalt.
gistermiddag laat kwam het spul binnen van de MM, meteen alle accu's opgeladen, FW's geupdated, RDW registratie gedaan en toch voor de zekerheid maar de refresh erop geactiveerd.
uiteraard kon ik het niet laten om savond's laat in de woonkamer even de drone op te laten

vanavond na het werk even naar het park om lekker te gaan proberen.
Mocht iemand geinteresseerd zijn in de techniek. Dit artikel van gsmarena legt het goed uitqless schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:33:
[...]
Het is niet helemaal hetzelfde, photo-enhance doet wat AI gebruiken, de 48 MP doet de debayering anders. (Effectief heeft de sensor 48 miljoen pixels, 24 miljoen groene,12 miljoen rode en 12 miljoen blauwe, alleen anders dan bij normale sensoren waar bij er per groep van 4 pixels, 2 groen, 1 rood en 1 blauw is, is dat bij een quad-bayer sensor, per groep van 16, 12 groen, 4 rood en 4 blauw), dus debayering werkt anders dan normaal.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
pricewatch: DJI Mini 3 Pro Fly More Kit
Blijkbaar op voorraad bij Coolblue voor de mensen die nog steeds op zoek zijn naar de fly more kit voor de mini 3 pro.
Blijkbaar op voorraad bij Coolblue voor de mensen die nog steeds op zoek zijn naar de fly more kit voor de mini 3 pro.
Dank u! Ik ben u zeer verdienstelijk! Gelijk bestelt en lijkt er op , dat ik nu wel op tijd ben !Tasminos schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:53:
[ Voor 7% gewijzigd door SaURoN op 04-07-2022 15:56 ]
Dank u! Hier ook nog kunnen bestellen!Tasminos schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:53:
Die oogjesAnalamoebe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
Leuk, dit topic had ik nog niet gezien
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n Haftplichtversicherung?En Big Scale cars zijn RC auto's?
Wacht dan maar totdat je FPV ontdekt
Ik zag die oogjes in een facebook groep, ik denk dat is precies mijn humor_Eend_ schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:49:
[...]
Die oogjes
Uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n Haftplichtversicherung?En Big Scale cars zijn RC auto's?
Wacht dan maar totdat je FPV ontdekt
Ik betaal voor m'n Haftpflichtversicherung €36 per jaar, dus dat is m.i. peanuts.
En bigscale zijn inderdaad auto's. 1:6 en 1:5 2-takt, bruut geweld dus
Offroad schaal 1:6 en onroad 1:5.
Als je het echt nu wilt moet je op Marktplaats zijn, anders gewoon ergens een bestelling plaatsen / reserveren https://www.cameranu.nl/p...t-controller-fly-more-kit of dagelijks de Pricewatch in de gaten houden.patrickt35 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:
Echt nergens is de mini 3 pro te bestellen
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Amazon in de gaten houden, daar heb ik de Mini 3 Pro met DJI Controller (met scherm dus) voor €829 besteld en was binnen een week binnen.patrickt35 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:
Dat is een leuke aanbieding. Is het bereik na de update verbetert?colorsone schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Amazon in de gaten houden, daar heb ik de Mini 3 Pro met DJI Controller (met scherm dus) voor €829 besteld en was binnen een week binnen.
Geen idee, hier in de wijk 750 meter ver gevlogen toen werd het lastig. Maar al die huizen er tussen..patrickt35 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:44:
[...]
Dat is een leuke aanbieding. Is het bereik na de update verbetert?
Ebay voor €1479,99patrickt35 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:

Ik houdt het wel lekker bij de Mini2, de 3 heeft voor mij geen meerwaarde
Gewoon te koop bij dji.com.patrickt35 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:
Met de nieuwe controller pas augustus geleverd maar gewoon te bestellen.
Ik heb daar het hele pakket besteld op de dag van de release.
Ter info:
Afgelopen week helaas 1 arm afgebroken van mijn Mini 3. Gelukkig heb ik Refresh afgesloten en hem direct opgestuurd. Gister stond de bezorger voor de deur met, een compleet nieuwe Mini 3!
Afgelopen week helaas 1 arm afgebroken van mijn Mini 3. Gelukkig heb ik Refresh afgesloten en hem direct opgestuurd. Gister stond de bezorger voor de deur met, een compleet nieuwe Mini 3!
Bedankt voor de tip. Ik zat bij alle Nederlandse webshops te zoeken, en niet nagedacht om hem rechtstreeks bij DJI te bestellen.tlpeter schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:04:
[...]
Gewoon te koop bij dji.com.
Met de nieuwe controller pas augustus geleverd maar gewoon te bestellen.
Ik heb daar het hele pakket besteld op de dag van de release.
Ik wilde hem sowieso met de normale controller. Verwachte datum 11-07🥳
Nogmaals bedankt.
Word waarschijnlijk verzonden vanuit Nederlandpatrickt35 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:13:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik zat bij alle Nederlandse webshops te zoeken, en niet nagedacht om hem rechtstreeks bij DJI te bestellen.
Ik wilde hem sowieso met de normale controller. Verwachte datum 11-07🥳
Nogmaals bedankt.
delete
[ Voor 98% gewijzigd door iscorpio op 06-07-2022 15:00 ]
Gisteren de Fly More Kit binnen gekregen van Coolblue (dank zij de tip van @Tasminos ), maar iedereen hoor ik over het tasje dat het niet allemaal goed past, maar ik moet zeggen (hij is iets kleiner als de bag die ik al had van DJI (Daar paste net een ronde landingpad in), maar het lijkt allemaal goed te passen ism de RC?
Voor in de rugzak gebruik ik dezelfde losse cases die @SpeedingWilly hier had aangeprezen
, dus ik zal het tasje meer gebruiken om even snel alles mee te nemen.
Voor in de rugzak gebruik ik dezelfde losse cases die @SpeedingWilly hier had aangeprezen
[ Voor 20% gewijzigd door SaURoN op 07-07-2022 11:04 ]
Ik vindt tasje van dji wat krap als je de batterij hub meeneemt, dat zit vrij strak tegen de rc aan.
Mwa je hebt dat flapje er tussen zitten, dus zelf heb ik zoiets wat strak tegen elkaar zit kan ook niet gaan schuiven of tegen elkaar aan beuken. Het is niet dat het lastig past, maar dat is persoonlijk natuurlijkqless schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:06:
Ik vindt tasje van dji wat krap als je de batterij hub meeneemt, dat zit vrij strak tegen de rc aan.
Wel blij dat ik eindelijk meer accu's heb om mee te vliegen
Hoe kwam het dat hij brak?Poederbaas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:10:
Ter info:
Vliegen in sport modus en dus zonder obstacle avoidance en dan een stuurfoutje maken

Mijn Fly More Kit voor de Mini 3 bij CameraNu.nl kan opgehaald worden alleen ben ik al voorzien.
Mocht iemand hem willen ophalen dan stuur ik de mail even door.
Ik zou graag willen, maar heb net 829 EUR uitgegeven aan de drone. Of jij moet mijn vrouw weten te overtuigen dat deze set een must have is 🤣cliors schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:12:
Mijn Fly More Kit voor de Mini 3 bij CameraNu.nl kan opgehaald worden alleen ben ik al voorzien.
Succes.
Easy… ik heb dit nodig, want anders vliegt ie niet genoeg om de initiële kosten eruit te halen. Zie het als investering…. Mijn vrouw: heb je nou weer zooi gekocht? (Ik vraag geen toestemming 🤪)patrickt35 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:05:
[...]
Ik zou graag willen, maar heb net 829 EUR uitgegeven aan de drone. Of jij moet mijn vrouw weten te overtuigen dat deze set een must have is 🤣
Succes.
Handig en modieus tasjepatrickt35 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:05:
[...]
Ik zou graag willen, maar heb net 829 EUR uitgegeven aan de drone. Of jij moet mijn vrouw weten te overtuigen dat deze set een must have is 🤣
Succes.
Hele grote powerbank voor d’r telefoon.patrickt35 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:05:
[...]
Succes.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Gaaf, zo'n foto wil ik hier ook gaan maken. Hoe laat heb je deze ongeveer genomen? En welke settings kan ik het beste kiezen?
Hier gisteren rond de klok van 22h00 nog even wat geschoten. Helaas even het origineel niet bij de hand dus geen volledige kwaliteit.
Hier gisteren rond de klok van 22h00 nog even wat geschoten. Helaas even het origineel niet bij de hand dus geen volledige kwaliteit.

Genomen om 2254, heb er nog meer tussen 2200 en 2300 genomen, maar wil topic niet te veel overspoelen met foto’s.pretpik schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:31:
Gaaf, zo'n foto wil ik hier ook gaan maken. Hoe laat heb je deze ongeveer genomen? En welke settings kan ik het beste kiezen?
[Afbeelding]
AEB maakt de foto een stuk helderder, ook single foto’s genomen, zoals deze met 1 seconde sluitertijd, blijft door de relatief heldere lucht dan toch stuk donkerder.
:strip_exif()/f/image/KO9yUKirp7JdlJciSu3qA8nb.jpg?f=fotoalbum_large)
patrickt35 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:05:
[...]
Succes.
Ik kan mij niet voorstellen dat je met 1 batterij een nuttig filmpje kan maken. Mij is het nooit gelukt zonder dat ik ze alle 3 had gebruikt. Daarbij moet gezegd worden dat ik bij 25% de drone al naar beneden haal omdat het soms ineens heel snel kan gaan en de drone ineens uit zichzelf gaat dalen.
FMK alweer verkocht
[ Voor 89% gewijzigd door iscorpio op 10-07-2022 13:25 ]
Sowieso is het voor je accu's niet erg bevordelijk als je ze stelselmatig helemaal leeg vliegtcliors schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:03:
[...]
![]()
Ik kan mij niet voorstellen dat je met 1 batterij een nuttig filmpje kan maken. Mij is het nooit gelukt zonder dat ik ze alle 3 had gebruikt. Daarbij moet gezegd worden dat ik bij 25% de drone al naar beneden haal omdat het soms ineens heel snel kan gaan en de drone ineens uit zichzelf gaat dalen.
Toch aardig knap, wat je met zo'n kleine drone kan doen 
5 shots AEB: (12 MP)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4nWC1HyrhjBIl5Ev5NTBsIbZ.jpg?f=user_large)
En dat dan nog midden in Antwerpen centrum, met toestemming van luchtverkeersleiding
5 shots AEB: (12 MP)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4nWC1HyrhjBIl5Ev5NTBsIbZ.jpg?f=user_large)
En dat dan nog midden in Antwerpen centrum, met toestemming van luchtverkeersleiding
Mooie plaat, stiekum erg jaloers hoe het in België is geregeld met het aanvragen van toestemming om te vliegen op plekken waar dat standaard niet mag.qless schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:10:
Toch aardig knap, wat je met zo'n kleine drone kan doen
Mooie aanbieding met Amazon Prime Day
SanDisk Extreme PRO 128 GB MicroSDXC de UHS‐I‐Kaart + SD-Ada... https://amzn.eu/d/c7UzDml
pricewatch: Sandisk Extreme Pro 128GB microSDXC UHS-I
SanDisk Extreme PRO 128 GB MicroSDXC de UHS‐I‐Kaart + SD-Ada... https://amzn.eu/d/c7UzDml
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Mini 2 is ook in de aanbieding voor Prime Day, 499 voor Fly More Combo incl DJI Care Refresh 1yr.Greatsword schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:07:
Mooie aanbieding met Amazon Prime Day
https://www.amazon.nl/DJI...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1
Dat is naar mijn mening niet echt een aanbieding nu de Mini 3 Pro er is. Dik een jaar geleden was deze set al te koop voor 469 euro.THM0 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:18:
[...]
Mini 2 is ook in de aanbieding voor Prime Day, 499 voor Fly More Combo incl DJI Care Refresh 1yr.
https://www.amazon.nl/DJI...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1
...was dat incl care refresh?SpeedingWilly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:20:
[...]
Dat is naar mijn mening niet echt een aanbieding nu de Mini 3 Pro er is. Dik een jaar geleden was deze set al te koop voor 469 euro.
Nee, was excl. Care refresh. Daar had ik even overheen gelezen. Blijft nog steeds geen geweldige aanbieding naar mijn mening. Dan moet de prijs toch echt richting de 450 gaan (eventueel zonder Care Refresh). Ik heb zelf liever meer korting dan extra Care Refresh.
Ik heb hem voor 469 gekocht met 1 jaar Care Refresh, dat kostte me 55 euro. Dan is 25 euro korting voor een 'oude' drone m.i. een beetje karig.
Mijn mini 3 zou de 11e worden verzonden om op de 15e te worden bezorgd.
Staat nog steeds op warehouse processing. Morgen maar eens contact opnemen met DJI.
Staat nog steeds op warehouse processing. Morgen maar eens contact opnemen met DJI.
Korte vraag: De DJI Mini 2 stijgt niet op als je in een no fly zone zit? Dat betekent dat ik ook niet in mijn eigen achtertuin zou kunnen vliegen zonder iets te omzeilen/unlocken?
Zit erover te denken een DJI Tello te bestellen voor vakantie, maar de Mini 2 is ook wel erg mooi, heb ik al eens mee mogen vliegen.
De Tello zal sowieso opstijgen daar deze geen gps heeft neem ik aan en hij dus niet waar hij is?
Zit erover te denken een DJI Tello te bestellen voor vakantie, maar de Mini 2 is ook wel erg mooi, heb ik al eens mee mogen vliegen.
De Tello zal sowieso opstijgen daar deze geen gps heeft neem ik aan en hij dus niet waar hij is?
Kort antwoord: Nee.Stokertje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:50:
Korte vraag: De DJI Mini 2 stijgt niet op als je in een no fly zone zit? Dat betekent dat ik ook niet in mijn eigen achtertuin zou kunnen vliegen zonder iets te omzeilen/unlocken?
Lang antwoord: Dat ligt eraan: is het volgens DJI een No-Fly Zone? Als het een rode zone is dan niet. Een grijze/blauwe zone moet je wat schermen door geloof ik. Maar de DJI NFZ map is zoals we wel vaker aangeven hier hint, hint
Over de Tello: Ik heb er een. Na 3 maanden heb ik een Mini 2 gekocht
Het is echt wel een leuk ding voor in huis. Als het een beetje waait dan gaat het Tellootje alle kanten op. En het bereik is om te huilen.
Hier wat beelden geschoten nog met de Mini 1. M’n eerste bewerking met Adobe Première na een cursus te hebben gevolgd.
Ondanks het gekloot met interferentie niet slecht vind ik zelf.
https://youtu.be/iwQiXALxcLM
Op de DJI website zit ik net 100m buiten een blauwe zone, maar nog wel in grijs. “Altitude zone”_Eend_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:20:
[...]
Kort antwoord: Nee.
Lang antwoord: Dat ligt eraan: is het volgens DJI een No-Fly Zone? Als het een rode zone is dan niet. Een grijze/blauwe zone moet je wat schermen door geloof ik. Maar de DJI NFZ map is zoals we wel vaker aangeven hier hint, hintniet echt ehh, representatief zullen we maar zeggen.
Over de Tello: Ik heb er een. Na 3 maanden heb ik een Mini 2 gekocht
Het is echt wel een leuk ding voor in huis. Als het een beetje waait dan gaat het Tellootje alle kanten op. En het bereik is om te huilen.
Zal me eens verdiepen n de DJI zones. Ben ook bang dat de Tello al gauw tekort schiet, maar aan de andere kant is het ook zonde als de Mini 2 stil komt te liggen omdat ik er te weinig mee doen. Dan is het bedrag van de Tello wel weer beter te overzien. 😬🤔
Wanneer je niet van plan bent om verder dan je achtertuin te gaan, zou ik sowieso geen drone kopen.Stokertje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:50:
Ik zit hier ook in een no-fly zone, maar ik heb hem niet gekocht om eindeloos mijn huis te filmen.
De DJI kaart moet je eigenlijk niet naar kijken. Als je in Amsterdam woont mag je volgens DJI op heel veel plekken wel vliegen. In werkelijkheid mag je in praktisch heel Amsterdam niet vliegen. _Eend_ in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie" Maw.: de kans is groot dat je in die grijze zone eigenlijk niet mag vliegen. Ik denk niet dat de Luchtvaartpolitie gelijk bij je aan de deur staat als je in de tuin even je drone uitlaat. Maar als je in de buurt van een vliegveld woont moet je wel bereid zijn om als je wil gaan vliegen je eigenlijk het gebied uit moet..Stokertje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:42:
[...]
Op de DJI website zit ik net 100m buiten een blauwe zone, maar nog wel in grijs. “Altitude zone”
Zal me eens verdiepen n de DJI zones. Ben ook bang dat de Tello al gauw tekort schiet, maar aan de andere kant is het ook zonde als de Mini 2 stil komt te liggen omdat ik er te weinig mee doen. Dan is het bedrag van de Tello wel weer beter te overzien. 😬🤔
Wat betreft de Tello, ja daar heb je een punt en dat was ook de reden dat ik eerst de Tello kocht. Ik wist niet zeker of het rondfladderen met zo'n ding wel iets voor mij was. Maar het rondvliegen bij mij in huis ging al niet zo lekker omdat de Tello veel licht nodig heeft en er in mijn appartement vrij weinig licht is. Dus elke keer meldingen dat er te weinig licht was, ook overdag.. Ik heb hem gehouden omdat je er ook mee kunt programmeren, geen hele ingewikkelde dingen maar leuk genoeg.
Alleen doe ik dat nooit omdat het Tellootje zich niet zo lekker voelt in mijn donkere hol appartement
Uiteraard ga ik niet alleen mijn huis filmen, maar wil dit wel gewoon kunnen ook al zit ik in een no-fly zone, al is het maar om de dakgoten te inspecteren op vervuiling of voor de eerste keer proberen van de drone om maar iets te noemen. Op de GoDrone map zit ik zowel in rood als blauw. Maar goed, dak inspecteren heeft niemand last van.patrickt35 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:56:
[...]
Wanneer je niet van plan bent om verder dan je achtertuin te gaan, zou ik sowieso geen drone kopen.
Ik zit hier ook in een no-fly zone, maar ik heb hem niet gekocht om eindeloos mijn huis te filmen.
Als je drone weg vliegt wel.Stokertje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:18:
[...]
Uiteraard ga ik niet alleen mijn huis filmen, maar wil dit wel gewoon kunnen ook al zit ik in een no-fly zone, al is het maar om de dakgoten te inspecteren op vervuiling of voor de eerste keer proberen van de drone om maar iets te noemen. Op de GoDrone map zit ik zowel in rood als blauw. Maar goed, dak inspecteren heeft niemand last van.
Wat is er onduidelijk aan No Fly Zone?
Misschien even die woorden door Google Translate halen?
Zoals @Cheesy hierboven ook zegt: het is niet voor niets een NO-Fly-zone. Dus nee niet vliegen.Stokertje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:18:
[...]
Uiteraard ga ik niet alleen mijn huis filmen, maar wil dit wel gewoon kunnen ook al zit ik in een no-fly zone, al is het maar om de dakgoten te inspecteren op vervuiling of voor de eerste keer proberen van de drone om maar iets te noemen. Op de GoDrone map zit ik zowel in rood als blauw. Maar goed, dak inspecteren heeft niemand last van.
Mensen die tegen de regels in overal gaan vliegen, geven de drone een slechte naam. En dan worden de regels alleen maar strenger. My 2 cents.
Bedoel je met "het gekloot met interferentie" de doorspringende beelden in het begin?pretpik schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:27:
Hier wat beelden geschoten nog met de Mini 1. M’n eerste bewerking met Adobe Première na een cursus te hebben gevolgd.
Dit lijken de preview beelden die je via de controller op je telefoon krijgt, of heb je deze wel van het sd kaartje gehaald?
Verder ziet het er leuk uit!
Veel reacties van mensen als je aan het vliegen ging?
Nog even een vraag, los van bovenstaande quote;
Hoe lang van te voren moeten tijdelijke no-fly zones aangevraagd/aangegeven worden?
Bij Scheveningen staat nu al bijvoorbeeld een no-fly zone voor half augustus, dat is dus ca. een maand van tevoren?
Die haperingetjes had ik er juist in ge-editjochie911 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Bedoel je met "het gekloot met interferentie" de doorspringende beelden in het begin?
Dit lijken de preview beelden die je via de controller op je telefoon krijgt, of heb je deze wel van het sd kaartje gehaald?
Verder ziet het er leuk uit!
Veel reacties van mensen als je aan het vliegen ging?
Oh, oepspretpik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:48:
[...]
Die haperingetjes had ik er juist in ge-edit. Probleem met interferentie was dat ik daar vaak maximaal 50 meter kon vliegen voor ik m'n signaal alweer verloren was. Dus echt rustig beelden maken zat er niet in, en heeft me bewogen om de 3 te kopen.

Naja, niet helemaal mijn ding, gelukkig dat smaken kunnen verschillen
Als ik wat tips mag gevenpretpik schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:27:

Die jump cuts (ik denk dat dat de term is) zie je vaker. Maar dan vooral voor bewegingen die anders te lang duren en met een duidelijk verschil tussen de voorgaande sprong. In het begin doe je dat goed, maar de opvolgende jump cuts geven nauwelijks extra zicht, waardoor het onbedoelde haperingen lijken.
op 0:23 zie je tijdens de fade nog dat je camera wat vreemds doet, dat leid nogal af. Iets eerder knippen en het is weg, je fade wat sneller doen... Als je hem eerder doet, kan je hem ook op de beat doen

0:29 eerst geen zoom, dan opeens zoomen, aan het einde stop je met zoomen, en dan pas de cut. Dat maakt het wat onrustig. Begin meteen met zoomen en knip tijdens de zoom. Dan voelt het minder abrupt.
0:36: de jump cut hier is echt een veel te klein verschilt tussen voor en na.
0:45 Kijk eens naar de smoothing-settings voor je controller. Dan heb je bij kleine correcties wat vertraging, maar heb je niet van die harde bewegingen. Persoonlijk: Als ik dat soort bewegingen er in heb zitten, doe ik het shot opnieuw.
1:20 Ga je in dit shot nog veel hoger? Want hier zou ik dan juist die jump-cuts in gebruiken! Dan kun je van dat je een stukje park ziet, doorspringen naar een mooie overview, en eventueel nog een jump cut naar het hoogste punt.
Ondanks al dit "commentaar" gewoon mooi geschoten hoor
Tuurlijk snap ik wat een no-fly zone is. Ben ook niet van plan daar vrolijk rond te gaan vliegen, maar even testen in de tuin na een firmware update of ie het nog doet, of wat ik zei, een goot/dakinspectie zie ik het probleem niet van in, kom daarbij niet hoger dan 10 meter. Dat is juist waar een drone zich heel nuttig kan maken. Het “zomaar” wegvliegen van de drone zal ook wel een beetje meevallen.Hulliee schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:49:
[...]
Zoals @Cheesy hierboven ook zegt: het is niet voor niets een NO-Fly-zone. Dus nee niet vliegen.
Mensen die tegen de regels in overal gaan vliegen, geven de drone een slechte naam. En dan worden de regels alleen maar strenger. My 2 cents.
We rijden ook allemaal wel eens een beetje te hard, al dan niet bewust, niet waar?
De reactie van Kees vond ik dusdanig “vriendelijk” dat ik daar niet op ga reageren.
Je lijkt het dus niet te snappenStokertje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:41:
[...]
Tuurlijk snap ik wat een no-fly zone is. Ben ook niet van plan daar vrolijk rond te gaan vliegen, maar even testen in de tuin na een firmware update of ie het nog doet, of wat ik zei, een goot/dakinspectie zie ik het probleem niet van in, kom daarbij niet hoger dan 10 meter. Dat is juist waar een drone zich heel nuttig kan maken. Het “zomaar” wegvliegen van de drone zal ook wel een beetje meevallen.
We rijden ook allemaal wel eens een beetje te hard, al dan niet bewust, niet waar?
De reactie van Kees vond ik dusdanig “vriendelijk” dat ik daar niet op ga reageren.
Want juist een firmware update kan problemen geven. Dus dat wil je zeker testen op een locatie waar je mag vliegen, en waar geen gevaar kan ontstaan (of zo min mogelijk). We hebben hier wel eens gehad met een drone dat na een firmware update alle inputs verkeerd waren (geen DJI) en die crashte dus op de kop op het dak van een garage. Dat had heel anders kunnen aflopen.

No-Fly is No-Fly. Als je dat toch wil doen, zelf weten. Maar dan moet je niet vreemd opkijken dat men daar (zowel op het forum als in real life) niet blij mee is. Je hoort de laatste tijd weinig over drones en overlast. En dat moeten we IMHO zo houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 14-07-2022 10:42 ]
Thanks, ik ga wat met je commentaar doen zodra het wat minder weer is buiten.Waah schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:29:
[...]
Als ik wat tips mag geven![]()
Die jump cuts (ik denk dat dat de term is) zie je vaker. Maar dan vooral voor bewegingen die anders te lang duren en met een duidelijk verschil tussen de voorgaande sprong. In het begin doe je dat goed, maar de opvolgende jump cuts geven nauwelijks extra zicht, waardoor het onbedoelde haperingen lijken.
op 0:23 zie je tijdens de fade nog dat je camera wat vreemds doet, dat leid nogal af. Iets eerder knippen en het is weg, je fade wat sneller doen... Als je hem eerder doet, kan je hem ook op de beat doen![]()
0:29 eerst geen zoom, dan opeens zoomen, aan het einde stop je met zoomen, en dan pas de cut. Dat maakt het wat onrustig. Begin meteen met zoomen en knip tijdens de zoom. Dan voelt het minder abrupt.
0:36: de jump cut hier is echt een veel te klein verschilt tussen voor en na.
0:45 Kijk eens naar de smoothing-settings voor je controller. Dan heb je bij kleine correcties wat vertraging, maar heb je niet van die harde bewegingen. Persoonlijk: Als ik dat soort bewegingen er in heb zitten, doe ik het shot opnieuw.
1:20 Ga je in dit shot nog veel hoger? Want hier zou ik dan juist die jump-cuts in gebruiken! Dan kun je van dat je een stukje park ziet, doorspringen naar een mooie overview, en eventueel nog een jump cut naar het hoogste punt.
Ondanks al dit "commentaar" gewoon mooi geschoten hoorzeker net na een cursus heb je het al aardig door
Verstandig, want het is prachtig vliegweerpretpik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Thanks, ik ga wat met je commentaar doen zodra het wat minder weer is buiten.
Was ook meer voor toekomstige projecten. En zoals alles: het blijven meningen.
Volgens de Godrone map zit ik in een no-fly zone, maar volgens de DJI map niet. (Oudenbosch)
Mijn drone komt dadelijk binnen(😀).
Wanneer ik geen waarschuwing krijg, kan ik dan gewoon vliegen? Ik wil uiteraard geen regels overtreden.
Wanneer ik geen waarschuwing krijg, kan ik dan gewoon vliegen? Ik wil uiteraard geen regels overtreden.
Negeer de DJI map... Godrone is officieel. Je kan wel vaak beter bij aeret kijken:
https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic
Daar staat veel meer info bij, en de zones zijn nauwkeuriger (godrone pakt (grote)cirkels bij notams, terwijl de echte zone vaak kleiner is)
Voor Oudenbosch lijkt het te gaan om tijdelijke zone tot de 23ste, ingaand vanaf de 17de.
Zowieso zit je in Brabant een beetje in de knel, te veel en te grote no-fly en oefen zones...
https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic
Daar staat veel meer info bij, en de zones zijn nauwkeuriger (godrone pakt (grote)cirkels bij notams, terwijl de echte zone vaak kleiner is)
Voor Oudenbosch lijkt het te gaan om tijdelijke zone tot de 23ste, ingaand vanaf de 17de.
Zowieso zit je in Brabant een beetje in de knel, te veel en te grote no-fly en oefen zones...
[ Voor 25% gewijzigd door qless op 14-07-2022 15:44 ]
De DJI map is vrij minimaal. Je dient de GoDrone map aan te houden. Deze (vind ik) echter niet heel fijn werken. Aeret is gebruiksvriendelijker (nee geen aandelen, wel een tevreden gebruiker).patrickt35 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:36:
Volgens de Godrone map zit ik in een no-fly zone, maar volgens de DJI map niet. (Oudenbosch)
Valt op zich wel mee in Oudenbosch:
- niet vliegen in 3km rondom vliegveld Seppe
- let op parajumpers (betreft niet een verbod op dronen)
- let op laagvliegroute van defensie (ma-vrij 7:00 - 15:45), max 30 meter hoog
Maw.: je mag nu in die laagvliegroute vliegen. Maar als je in die route wil gaan vliegen zou ik van te voren altijd even checken of die tijden niet (tijdelijk) zijn verruimd.Cheesy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:43:
[...]
De DJI map is vrij minimaal. Je dient de GoDrone map aan te houden. Deze (vind ik) echter niet heel fijn werken. Aeret is gebruiksvriendelijker (nee geen aandelen, wel een tevreden gebruiker).
Ik heb onder een andere laagvliegroute gewoond en daar gebeurde het nog wel eens dat de tijden wat werden verruimd, om bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend te oefenen. Als bewoner kregen wij daar wel een melding van in lokale media, maar niet iedereen leest die.
Ik zit toch in een no-fly zone?Cheesy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:43:
[...]
De DJI map is vrij minimaal. Je dient de GoDrone map aan te houden. Deze (vind ik) echter niet heel fijn werken. Aeret is gebruiksvriendelijker (nee geen aandelen, wel een tevreden gebruiker).
:strip_exif()/f/image/tk38U6HEiiptZOGVwApe4nOV.jpg?f=fotoalbum_large)
Lees deze posts nog eens goed:patrickt35 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:00:
[...]
Ik zit toch in een no-fly zone?
[Afbeelding]
qless in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"
Cheesy in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"
Hallo allemaal! Ik heb een vraag/probleem waar ik graag julllie mening over aan hoor. Mochten de mods dit liever in een eigen topic zien dan is dat ook geen probleem.
Allereerst wat context:
Ik vlieg al sinds de allereerste Mavic Pro meerdere malen per maand of per week. Verschillende drones gehad (Mavic, mini en Spark, niet per se in die volgorde) en nog nooit een crash oid gehad. Ik heb er onder hand meerdere honderden vlieguren inzitten durf ik wel te stellen.
Begin juli ook direct de Mavic mini 3 Pro gekocht en mee lopen testen. Voor <249 gram echt een top ding. Omdat ik hem (voor het eerst) samen met iemand een drone heb aangeschaft voor de zekerheid (maar vooral voor hem) ook DJI Care/Refresh er bij gekocht voor twee jaar.
Nu gebeurde gisteren iets wat ik nog nooit heb meegemaakt:
We zaten op een boot welke 5 km/u vaarde. Er stond een maximale wind van misschien 4 m/s. Zoals wij al tientallen of wel honderden keren eerder hebben gedaan met alle andere drones (ook met de mini 3 al een week geleden) liet een vriend van mij de drone vanuit zijn handen opstijgen aangezien er niet veel plek is op de boot.
Alles helemaal ok. Moest wel een flightzone unlocken, ook geen probleem 25+ satalietten dus volledig groen licht om te gaan vliegen. Ik start de drone op. De vriend voelt dat de drone gaat 'trekken' en dus niet meer kan vallen, laat hem los en de drone stijgt op. Wbt joystick positie zit ik met de linker joystick op bijna 100% omhoog. En met de rechterjoystick 30% naar achter om zo redelijk vlot niet meer boven de boot te hoeven zweven.
Echter, binnen een halve seconde na loslaten - de drone is net een meter uit de hand van mijn vriend - slaan ineens alle propellors uit en stort de mini te water. Verbaasd kijken de andere 10 mensen op de boot mij aan met vragende ogen wat er gebeurde. Ik heb echt géén idee. We hebben geprobeerd de drone terug te vinden (deze zonk als een baksteen) door met 7 man arm in arm door het water te tippelen maar tevergeefs.
Nu mijn vragen:
Alvast bedankt voor jullie reacties
Allereerst wat context:
Ik vlieg al sinds de allereerste Mavic Pro meerdere malen per maand of per week. Verschillende drones gehad (Mavic, mini en Spark, niet per se in die volgorde) en nog nooit een crash oid gehad. Ik heb er onder hand meerdere honderden vlieguren inzitten durf ik wel te stellen.
Begin juli ook direct de Mavic mini 3 Pro gekocht en mee lopen testen. Voor <249 gram echt een top ding. Omdat ik hem (voor het eerst) samen met iemand een drone heb aangeschaft voor de zekerheid (maar vooral voor hem) ook DJI Care/Refresh er bij gekocht voor twee jaar.
Nu gebeurde gisteren iets wat ik nog nooit heb meegemaakt:
We zaten op een boot welke 5 km/u vaarde. Er stond een maximale wind van misschien 4 m/s. Zoals wij al tientallen of wel honderden keren eerder hebben gedaan met alle andere drones (ook met de mini 3 al een week geleden) liet een vriend van mij de drone vanuit zijn handen opstijgen aangezien er niet veel plek is op de boot.
Alles helemaal ok. Moest wel een flightzone unlocken, ook geen probleem 25+ satalietten dus volledig groen licht om te gaan vliegen. Ik start de drone op. De vriend voelt dat de drone gaat 'trekken' en dus niet meer kan vallen, laat hem los en de drone stijgt op. Wbt joystick positie zit ik met de linker joystick op bijna 100% omhoog. En met de rechterjoystick 30% naar achter om zo redelijk vlot niet meer boven de boot te hoeven zweven.
Echter, binnen een halve seconde na loslaten - de drone is net een meter uit de hand van mijn vriend - slaan ineens alle propellors uit en stort de mini te water. Verbaasd kijken de andere 10 mensen op de boot mij aan met vragende ogen wat er gebeurde. Ik heb echt géén idee. We hebben geprobeerd de drone terug te vinden (deze zonk als een baksteen) door met 7 man arm in arm door het water te tippelen maar tevergeefs.
Nu mijn vragen:
- Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Mogelijk niet boven het water waardoor de drone het mogelijk heeft overleefd?
- Nu ben ik tot op heden van mening dat dit niet onder de DJI care/refresh zou moeten vallen. Voor zo ver ik weet heb ik niets gedaan om de drone te water te laten gaan. Zou DJI dit accepteren als zijnde een fabrieks/software fout waardoor dit is gebeurd? Behalve de flightlogs (die ik nog van de controller moet gaan afhalen) heb ik natuurlijk geen bewijs hiervoor.
- Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen? Verder is de drone gekocht via een webwinkel maar ik heb weinig vertrouwen er in dat zij hier iets voor gaan doen. Zij gaan niet de flightlog uitlezen/checken om te kijken of ik wel de waarheid spreek.
- Hebben jullie ervaring met de customer service van DJI en hoe was dat?
Alvast bedankt voor jullie reacties
[ Voor 0% gewijzigd door GnrlSchnavy op 16-07-2022 16:19 . Reden: Typo ]
@GnrlSchnavy Je hebt DJI Care, en die dekt ook fly-aways, waarom zou dit niet onder die regeling vallen?
Vwb. de webshop waar je hem hebt gekocht, die zal daar denk ik ook helemaal niets aan doen, ik verwacht eigenlijk dat ze zeggen "Je hebt DJI Care, bel DJI". Als je je splinternieuwe auto tegen een boom parkeert bel je ook niet de dealer maar je verzekeraar. In dit geval is je 'verzekeraar' DJI omdat je bij hun DJI Care hebt gekocht.
Vwb. de webshop waar je hem hebt gekocht, die zal daar denk ik ook helemaal niets aan doen, ik verwacht eigenlijk dat ze zeggen "Je hebt DJI Care, bel DJI". Als je je splinternieuwe auto tegen een boom parkeert bel je ook niet de dealer maar je verzekeraar. In dit geval is je 'verzekeraar' DJI omdat je bij hun DJI Care hebt gekocht.
Klopt dat is wat er zeer waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Maar een auto die doordat de remmen het ineens begeven zich om een boom heen vouwt lijkt me een ander verhaal dan wanneer je dat zelf doet. De eerste zou via de fabrikant gaan wegens een fabrieksfout. De remmen mogen het namelijk nooit begeven. De tweede is iets voor de verzekering._Eend_ schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:23:
@GnrlSchnavy Je hebt DJI Care, en die dekt ook fly-aways, waarom zou dit niet onder die regeling vallen?
De fly away DJI care kost alsnog 250 euro. (Buiten het feit dat er ook nog een ND filter op zat en een 265gb sd kaartje) en ik heb 100% niet het gevoel dat ik iets gedaan heb waardoor de drone nu weg is.
Met welke firmware gebeurde dit?GnrlSchnavy schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Klopt dat is wat er zeer waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Maar een auto die doordat de remmen het ineens begeven zich om een boom heen vouwt lijkt me een ander verhaal dan wanneer je dat zelf doet. De eerste zou via de fabrikant gaan wegens een fabrieksfout. De remmen mogen het namelijk nooit begeven. De tweede is iets voor de verzekering.
De fly away DJI care kost alsnog 250 euro. (Buiten het feit dat er ook nog een ND filter op zat en een 265gb sd kaartje) en ik heb 100% niet het gevoel dat ik iets gedaan heb waardoor de drone nu weg is.
Klopt inderdaad. En de verzekering mag zelf uitzoeken of zij de schade bij de fabrikant gaan verhalen._Eend_ schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:23:
Ik weet dus niet of DJI Care wordt geregeld door een externe verzekeringsmaatschappij.
Er is een knoppencombinatie om de drone direct te laten stoppen, maar dit is bij mij (standaard?) met de linkerjoystick naar rechtsonder en de rechterjoystick naar linksonder.GnrlSchnavy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:16:
Wbt joystick positie zit ik met de linker joystick op bijna 100% omhoog. En met de rechterjoystick 30% naar achter om zo redelijk vlot niet meer boven de boot te hoeven zweven.
Inderdaad ja, zou mij ook niet verbazen als deze info (initiëren van deze shutdowns) in de flight logs terug te vinden zou zijn.H92! schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:54:
[...]
Er is een knoppencombinatie om de drone direct te laten stoppen, maar dit is bij mij (standaard?) met de linkerjoystick naar rechtsonder en de rechterjoystick naar linksonder.
Dat zou erg raar zijn aangezien is aangegeven dat er op dat moment vol gas omhoog gegeven werd met de linker stick.Maxow schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:00:
[...]
Inderdaad ja, zou mij ook niet verbazen als deze info (initiëren van deze shutdowns) in de flight logs terug te vinden zou zijn.
Die informatie staat inderdaad in de flight data.Maxow schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:00:
[...]
Inderdaad ja, zou mij ook niet verbazen als deze info (initiëren van deze shutdowns) in de flight logs terug te vinden zou zijn.
:strip_exif()/f/image/tuUIzBShFRlzv5T5PIYvP1m1.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee dat snap ik inderdaad, bedoelde meer dat deze info (als die input wel wordt gegeven) zou worden gelogdSpeedingWilly schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:32:
[...]
Dat zou erg raar zijn aangezien is aangegeven dat er op dat moment vol gas omhoog gegeven werd met de linker stick.
Ik liep vanmiddag door de MM in Dordrecht, en daar stond een show model, en 1 dichte doos.Chip. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:16:
Weet iemand waar je nog de DJI Mini 3 Pro kan kopen? Lijkt overal uitverkocht?
Show model was met de Smart controller, en de doos met de (denk ik) normale controller.
[ Voor 13% gewijzigd door patrickt35 op 17-07-2022 23:27 ]
Waar kan ik dit terugvinden? De drone heb ik wel redelijk recent nog geupgrade toen dit werd aangegeven. Maar dat was gok ik al twee weken geleden.
![]() | ![]() | ![]() |
Bijgevoegd ook even de flightlog. Je ziet hier inderdaad wel de joysticks. Ik had alleen gehoopt dat er nog wat meer aan logs te zien zou zijn zoals een reden waarom de props er ineens mee ophielden. Zijn er ergens nog textuele logs terug te halen van je vlucht? Mogelijk staat daar nog wat meer info in.
@H92! Zoals je ziet in de plaatjes is alleen de omhoog joystick ingedrukt.
Heb contact gezocht met DJI maar nog geen antwoord terug gehad, mocht er nog wat positiefs uitkomen dan laat ik het nog wel even weten.
Je kan eventueel je logs hier uploaden, is net even wat meer te zien ook qua errors.GnrlSchnavy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Waar kan ik dit terugvinden? De drone heb ik wel redelijk recent nog geupgrade toen dit werd aangegeven. Maar dat was gok ik al twee weken geleden.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bijgevoegd ook even de flightlog. Je ziet hier inderdaad wel de joysticks. Ik had alleen gehoopt dat er nog wat meer aan logs te zien zou zijn zoals een reden waarom de props er ineens mee ophielden. Zijn er ergens nog textuele logs terug te halen van je vlucht? Mogelijk staat daar nog wat meer info in.
Heb contact gezocht met DJI maar nog geen antwoord terug gehad, mocht er nog wat positiefs uitkomen dan laat ik het nog wel even weten.
Op die websites staat ook waar de logs te vinden zijn.
https://app.airdata.com/main?a=upload
https://www.phantomhelp.com/logviewer/upload/
https://www.phantomhelp.com/logviewer/9TGBTLGMR32QSA1DD0P5/#Cheesy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Je kan eventueel je logs hier uploaden, is net even wat meer te zien ook qua errors.
Op die websites staat ook waar de logs te vinden zijn.
https://app.airdata.com/main?a=upload
https://www.phantomhelp.com/logviewer/upload/
Hier is zo te zien net zo weinig uit op te maken.
Die log is wel heel kort inderdaad. Ik denk ook dat de log niet compleet is.GnrlSchnavy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:18:
[...]
https://www.phantomhelp.com/logviewer/9TGBTLGMR32QSA1DD0P5/#
Hier is zo te zien net zo weinig uit op te maken.
In m'n eigen logs begint deze met "Motors Started", "Homepoint Updated", etc.
Daarnaast, de Altitude van je drone staat direct al op 0,5 meter. Deze hoort bij start 0.0 te zijn.
Overigens, vliegen boven water (zeg onder de 5 meter hoogte) gaat heel vaak fout. Ik merk zelf ook instabiliteit bij vliegen boven een kabbelend bergbeekje.
[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 18-07-2022 10:26 ]
Ik zie in mijn eerdere logs inderdaad wel 'starting motors' staan, 'manual takeoff' etc... Dat is mist hier allemaalCheesy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Die log is wel heel kort inderdaad. Ik denk ook dat de log niet compleet is.
In m'n eigen logs begint deze met "Motors Started", "Homepoint Updated", etc.
Daarnaast, de Altitude van je drone staat direct al op 0,5 meter. Deze hoort bij start 0.0 te zijn.
Overigens, vliegen boven water (zeg onder de 5 meter hoogte) gaat heel vaak fout. Ik merk zelf ook instabiliteit bij vliegen boven een kabbelend bergbeekje.
Als je de CSV download heb je net wel iets meer informatie trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door GnrlSchnavy op 18-07-2022 10:29 ]
Op de afbeelding van 0.00 lijkt de RC ook niet verbonden, wel gek dat de motors dan wel gewoon gaan draaien.GnrlSchnavy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:54:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Waar kan dat door komen? Zaterdag op zo'n 1-1,5 boven water gevlogen en niet echt iets raars gemerkt.Overigens, vliegen boven water (zeg onder de 5 meter hoogte) gaat heel vaak fout. Ik merk zelf ook instabiliteit bij vliegen boven een kabbelend bergbeekje.
(Was wel met Mavic 3, niet de mini)
Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2