Nou mijn eerste vlieg sessie zit er op en ik heb echt medelijden met de mensen die geen Fly More Kit hebben (voor de extra batterijen) man wat gaat dat snel zeg.
Alleen voor de eerste keer de firmware en mappen bijwerken koste al 1 batterijstreepje
Ik heb tussen 15:00 en 16:00 gevlogen op een licht bewolkte dag en moet zeggen dat het scherm best wel tegen viel qua helderheid. Wat dat betreft ben ik echt een EVF op Mirroless gewend en geen idee hoeveel nits het scherm van mijn Sony A7 III is maar dat lijkt toch echt helderder in dergelijke omstandigheden.
Verder was het vliegen vooral spannend, bang dat ik ergens tegen aan zou komen en de drone niet meer goed kon zien door de felle lucht en uiteraard moet ik de controls e.d. nog onder de knie krijgen. Ik heb hem gekocht puur voor fotografie dus uiteraard in Brackets en RAW (DNG) geschoten, wel raar dat er alleen een optie is voor JPEG of RAW+Jpeg, beetje zonde van de dubbele foto's en zo. Qua kleur echtheid trouwens echt onder de indruk over de kwaliteit, moet dit uiteraard ook nog een keer rond golden hour e.d. testen maar tot nu toe in ieder geval prima op orde.
Waar ik me waarschijnlijk het meest aan heb geïrriteerd is de verschillende sites, maps en apps met "Fly Zones" de ene site zegt dat het wel mag en de ander weer niet. Verder zoveel kleuren cirkels dat je er helemaal gestoord van wordt. Waarom laten ze niet gewoon een map zien met waar het allemaal WEL mag, de rest boeit me allemaal niet
Dan nog even een vraag over hoe het precies zit, in de drone zag ik op een gegeven moment een melding als "Permission to take off" of iets in die trend. Kan ik er dan gewoon van uitgaan dat ik de drone kan vertrouwen en dat ik daar dan gewoon mag vliegen (terwijl andere sites e.d. dus zeggen van niet?)
Tot slot echt heel blij met die Case van de Fly More Kit, past mooi de Drone+Controller+Extra batterijen en houder in. Zelfs nog wat extra ruimte voor accessoires, die draagriem echter had wel wat langer gemogen. Had vandaag ook weer willen vliegen maar helaas slecht weer. Hoop dus dat ik aankomende weken wat meer kan experimenteren om beter te worden en vooral nieuwe composities kan ontdekken;).