Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SpeedingWilly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Micro SD kaartje is (nu) alleen nodig voor screen recording, en hopelijk later ook om high res beelden te downloaden van de drone en op te slaan op het sd kaartje van de controller. Dit laatste werkt nu nog niet.
Dus voor de duidelijkheid optioneel toch? Las dat er intern iets van 1,5GB of zo in zat. Neem aan dat dat voor het OS e.d. Is.

Heeft iemand trouwens een beeld van hoeveel foto’s RAW en hoe lang video kan worden opgenomen met 64GB?

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 24-06-2022 09:32 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 12:17

qless

...vraag maar...

Eventuele sd kaart in de controller kan ook gebruikt worden als grotere cache.
De controller heeft 8 GB storage, waarvan max 1,5 beschikbaar nu voor caching/screen recording.

De drone zelf heeft ook een klein beetje internal storage.

Sd kaart voor de controller hoeft geen hele snelle te zijn (nu indergeval) dus als je nog oud kaartje hebt liggen kun je die gebruiken.

[ Voor 72% gewijzigd door qless op 24-06-2022 09:37 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:30:
[...]
DJI RC's storage capacity can be increased by using a microSD card. Users can store images and videos on the card and export them to a computer or other devices.
Je kunt de foto's en video's nog niet in de hoogste resolutie downloaden naar de controller. 100% sure. Probeer het anders maar eens.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:42
Misschien is de vraag hier al een keer gesteld, maar het lijkt me erg mooi om in het buitenland bij het beklimmen van een bergpas mezelf te filmen terwijl ik op de motor rijd.
Ik heb al wel een paar tests gezien via YouTube, maar zou deze DJI mini 3 Pro daarvoor geschikt zijn zonder dat ik de hele tijd me moet afvragen of hij me wel gevolgd is?
En kan dit ook met een flinke snelheid van bijvoorbeeld 100km/u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BvZwolle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:49:
Misschien is de vraag hier al een keer gesteld, maar het lijkt me erg mooi om in het buitenland bij het beklimmen van een bergpas mezelf te filmen terwijl ik op de motor rijd.
Ik heb al wel een paar tests gezien via YouTube, maar zou deze DJI mini 3 Pro daarvoor geschikt zijn zonder dat ik de hele tijd me moet afvragen of hij me wel gevolgd is?
En kan dit ook met een flinke snelheid van bijvoorbeeld 100km/u?
Snelheid sowieso niet want die is ongeveer 68km/u. Hij zou je kunnen volgen als er weinig obstakels langs de weg staan, want de mini 3 heeft geen sensoren voor zijwaartse bewegingen, alleen voor, achter en onder.
Verder zou je een mount op je stuur kunnen doen voor de controller zodat je kunt zien waar hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:42
Hulliee schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Snelheid sowieso niet want die is ongeveer 68km/u. Hij zou je kunnen volgen als er weinig obstakels langs de weg staan, want de mini 3 heeft geen sensoren voor zijwaartse bewegingen, alleen voor, achter en onder.
Verder zou je een mount op je stuur kunnen doen voor de controller zodat je kunt zien waar hij is.
Duidelijk! Dan is dit niet iets voor mij. Als ik bergpassen rijd, kijk ik graag naar de weg en niet naar een schermpie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulliee schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:07:
[...]
De Mini 3 pro haalt helemaal geen 68 km/uur (de Mavic 3 wel). In sport mode haal je ongeveer 53 km/uur maximaal, maar dan heb je dus GEEN obstacle avoidance, en dat is niet aan te raden i.c.m. Active Track.

Het kan dus wel, maar dan op veel lagere snelheden. De Mavic 3 is hier al meer geschikt voor, maar uiteraard zit je dan in een andere prijsrange en veel minder portable (wat misschien een belangrijke factor is als je met de motor op stap gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BvZwolle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Duidelijk! Dan is dit niet iets voor mij. Als ik bergpassen rijd, kijk ik graag naar de weg en niet naar een schermpie ;)
Als ik reviews en voorbeelden op youtube bekijk, moet die obstacle avoidance geen probleem zijn. Filmpjes zien er heel smooth uit, zelfs op dichtbegroeide bospaadjes.

Wat eventueel een probleem op kan leveren is de maximale hoogte van 500 meter. Dat wordt namelijk gemeten vanaf startpunt, in ieder geval bij de drones zonder object tracking.

Ik hoop eigenlijk dat DJI dit bij de mini 3 gewijzigd heeft t.o.v. positie controller. Wie gaat dit testen, kan en mag uiteraard niet in Nederland.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 24-06-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:33:
[...]

De Mini 3 pro haalt helemaal geen 68 km/uur (de Mavic 3 wel). In sport mode haal je ongeveer 53 km/uur maximaal, maar dan heb je dus GEEN obstacle avoidance, en dat is niet aan te raden i.c.m. Active Track.

Het kan dus wel, maar dan op veel lagere snelheden. De Mavic 3 is hier al meer geschikt voor, maar uiteraard zit je dan in een andere prijsrange en veel minder portable (wat misschien een belangrijke factor is als je met de motor op stap gaat).
My bad, typo. Ik bedoelde 58km/u (16m/s *3,6). Da's idd zonder sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 07:55
SpeedingWilly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Je kunt de foto's en video's nog niet in de hoogste resolutie downloaden naar de controller. 100% sure. Probeer het anders maar eens.
Ik heb nog geen SD-kaart in mijn controller zitten. Ben het wel van plan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Cheesy schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Als ik reviews en voorbeelden op youtube bekijk, moet die obstacle avoidance geen probleem zijn. Filmpjes zien er heel smooth uit, zelfs op dichtbegroeide bospaadjes.
Dat is allemaal erg afhankelijk van de hoeveelheid licht. Ik heb AT geprobeerd op een hele zonnige dag, op een paadje dat werd geflankeerd door een paar bomen. Het was zeker niet dichtbegroeid oid. Toch was het bij de 2e boom al raak.. obstacle avoidance lijkt leuk, maar zelf uitkijken is beter imo.

Zoonlief (18) kwam er bij zijn eerste vlucht al achter dat er zoals als ik had gezegd er geen side sensors op zaten.. Dus ook in een boom terecht gekomen. De M3PRO is iig wel sterk. Na beide crashes alles zeer goed gecontroleerd, en absoluut geen enkele schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:52
Ik had op mijn Mavic Pro een Polarpro ND/CPL filter waar ik altijd goede resultaten mee behaalde. Ik zag dat ze voor de Mini 3 Pro ook een filterset hebben, maar kom nergens het gewicht van 1 losse filter tegen. Wil niet boven 250gr uitkomen natuurlijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
GustavSan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:43:
Ik had op mijn Mavic Pro een Polarpro ND/CPL filter waar ik altijd goede resultaten mee behaalde. Ik zag dat ze voor de Mini 3 Pro ook een filterset hebben, maar kom nergens het gewicht van 1 losse filter tegen. Wil niet boven 250gr uitkomen natuurlijk :).
Als je goed zoekt, zie je dat de meesten zo'n 0,7gr zijn. Daar is aan gedacht.

Je haalt ook iets vd mini 3 af, voordat het filter erop zet

[ Voor 6% gewijzigd door Hulliee op 26-06-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Hulliee schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Als je goed zoekt, zie je dat de meesten zo'n 0,7gr zijn. Daar is aan gedacht.

Je haalt ook iets vd mini 3 af, voordat het filter erop zet
Wat haal je eraf dan? Zit er al een UV ding ofzo op standaard? Heb de mini 3 pro besteld, maar nog niet binnen :). Zat even in te lezen in wat er zoal nodig is. Lees dat CPL volgens velen overbodig is bij de mini 3 pro, maar bij de Mavic Pro was het voor mij echt een wezenlijk verschil in de kwaliteit van de .raw bestanden.....wil dit dus nu ook weer als het even kan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
GustavSan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Wat haal je eraf dan? ...
Dat origineel kapje dat voor de lens zit om plaats te maken als je een ND filter op zet.
Is alleen maar een kapje, dus geen glas oid eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
GustavSan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Wat haal je eraf dan? Zit er al een UV ding ofzo op standaard? Heb de mini 3 pro besteld, maar nog niet binnen :). Zat even in te lezen in wat er zoal nodig is. Lees dat CPL volgens velen overbodig is bij de mini 3 pro, maar bij de Mavic Pro was het voor mij echt een wezenlijk verschil in de kwaliteit van de .raw bestanden.....wil dit dus nu ook weer als het even kan....
Zie hierboven, het "beschermkapje"
Persoonlijk vind een uv-filter niet nodig en een cpl filter niet handig omdat die richtingsgevoel is. Op groothoek mogelijk zelfs donkere en lichtere gebieden.

Een nd-filter kan handig zijn om het filmische effect te krijgen en om aan de 180-regel te "voldoen". Het moet dan wel een goeie zijn, anders lever je best wel in op kwaliteit (meer kans op flare bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Mooie input. Ga gewoon eerst even foto's schieten en eens kijken wat de output is. Bij mijn oude Mavic Pro was het in elk geval een wereld van verschil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06 19:17
Ik ben van plan om binnenkort de Mini 2 aan te schaffen (de fly more combo). De buurman op de camping heeft deze drone en ik ben op slag verkocht. :)

Nu vloog hij met zijn telefoon maar ik zag dat er ook tablet houders zijn:
https://store.dji.com/nl/...arch-result-v2&position=1

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik uit de voeten met de standaard kabel? Is die lang genoeg? Ik ben namelijk ook ergens langere kabels tegen gekomen geloof ik.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dakari schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:41:
Heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik uit de voeten met de standaard kabel? Is die lang genoeg? Ik ben namelijk ook ergens langere kabels tegen gekomen geloof ik.
Je hebt idd een wat langer kabeltje nodig om een tablet houder met tablet te gebruiken. 20 a 30cm voldoet al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben van plan om binnenkort de Mini 2 aan te schaffen (de fly more combo). De buurman op de camping heeft deze drone en ik ben op slag verkocht. :)

De aansluiting in de controller is gewoon USB-C, dus je kunt er elk kabeltje op aansluiten. Nadeel is wel dat je de kabel waarschijnlijk niet netjes in de controller kunt opbergen. Of dat erg is, is aan jou :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-06 10:52
Tablet houder niet echt nodig als je een dikke elastiek hebt. Werkt goed, heb zo al enkele keren gevlogen. zie video : YouTube: DJI mini 2 | iPad Hack / Tip / Trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
_Eend_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:52:
[...]

De aansluiting in de controller is gewoon USB-C, dus je kunt er elk kabeltje op aansluiten. Nadeel is wel dat je de kabel waarschijnlijk niet netjes in de controller kunt opbergen. Of dat erg is, is aan jou :P
Nou, dat gaat geen showstopper zijn in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
ben144 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:53:
Tablet houder niet echt nodig als je een dikke elastiek hebt. Werkt goed, heb zo al enkele keren gevlogen. zie video : YouTube: DJI mini 2 | iPad Hack / Tip / Trick
Da's ook wel een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

dakari schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Nou, dat gaat geen showstopper zijn in ieder geval. :)
Ik zit me wel af te vragen of het prettig is om zo'n tablet aan je controller te binden. Dat lijkt me toch een stuk zwaarder/lomper dan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 23:07
Ik ben mij aan het oriënteren op een drone(mijn eerste). Mijn voorkeur gaat uit naar een mini omdat ik voor mijn werk wereldwijd reis. Dit is ook dan gelijk de reden dat ik een drone wil aanschaffen.

Vele reviews zeggen wanneer je een beginner bent, het verstandig is om te beginnen met de mini 2.
Echter omdat ik geen vliegervaring heb, lijken mij juist de sensoren van de mini 3 pro een "must have".
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Die sensoren zijn erg handig, en kunnen een paar ongelukken wel voorkomen, echter ook niet alle (bijvoorbeeld geen zijwaardse sensoren).

Een mini 2 is grofweg de helft van de prijs van de 3, ik zou eerder zeggen als eerste drone neem de dji fly care erbij.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
qless schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:21:
Die sensoren zijn erg handig, en kunnen een paar ongelukken wel voorkomen, echter ook niet alle (bijvoorbeeld geen zijwaardse sensoren).

Een mini 2 is grofweg de helft van de prijs van de 3, ik zou eerder zeggen als eerste drone neem de dji fly care erbij.
Fly care stond sowieso op mijn lijstje.
Mijn gevoel zegt gewoon de mini 3. Betere foto's/video's, en de sensoren inclusief het volgen van een persoon.
Is er ergens ook uitgebreide informatie te vinden in welk land je wel of niet mag vliegen?
Wel jammer dat ik rond mijn huis in een no-fly zone zit😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:31:
[...]

Fly care stond sowieso op mijn lijstje.
Mijn gevoel zegt gewoon de mini 3. Betere foto's/video's, en de sensoren inclusief het volgen van een persoon.
Is er ergens ook uitgebreide informatie te vinden in welk land je wel of niet mag vliegen?
Wel jammer dat ik rond mijn huis in een no-fly zone zit😇
Zou ik ook adviseren, de mini 3 als je het geld ervoor over hebt. Alles is zo'n beetje verbeterd tov de mini 2.

Europese regels zijn ongeveer gelijk aan de Nederlandse. Buiten Europa geleden andere regels. Sommige landen zijn heel streng. Per land dus uitzoeken wat de regels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Hulliee schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:48:
[...]

Zou ik ook adviseren, de mini 3 als je het geld ervoor over hebt. Alles is zo'n beetje verbeterd tov de mini 2.

Europese regels zijn ongeveer gelijk aan de Nederlandse. Buiten Europa geleden andere regels. Sommige landen zijn heel streng. Per land dus uitzoeken wat de regels zijn.
De meeste reizen zijn buiten Europa. Veelal Noord-Amerika. Daar zal het wel per staat verschillend zijn🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:50:
[...]

De meeste reizen zijn buiten Europa. Veelal Noord-Amerika. Daar zal het wel per staat verschillend zijn🤣
Sowieso de national parks niet helaas. Al schijnt dat daar die regel vaak wordt overtreden.
Als het goed is, gaat de mini dan in fcc-mode dus heb je plots veeeel beter bereik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 14:18
Vandaag is helaas 1 van de rotorarmen achter afgebroken tijdens een val van de drone..
Weet iemand of deze onderdelen los te krijgen zijn. Het gaat om de connectie tussen de arm en body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Poederbaas schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:21:
Vandaag is helaas 1 van de rotorarmen achter afgebroken tijdens een val van de drone..
Weet iemand of deze onderdelen los te krijgen zijn. Het gaat om de connectie tussen de arm en body.
Volgens mij niet. Dus, of 3D printen of opsturen naar DJI. Ik zou de laatste optie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:17
v1co schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:21:
Voor de Instagrammers onder ons :P...
Ik had een vertical reels filmpje van mijn vrouw opgenomen in 4K 60fps.
Vervolgens mijn vrouw het filmpje laten downloaden op haar iPhone via OneDrive om de kwaliteit te waarborgen.
Zij had het vervolgens op haar telefoon bewerkt en geupload op Instagram.
Wat opviel was dat de kwaliteit heel erg slecht was... Nog slechter dan full HD

Ze had wel in Instagram ingesteld dat ze high quality video's kon uploaden
Ik las ergens dat Instagram sws geen 4K ondersteund. Dus ik ga kijken hoe het is als ik ga filmen op Full HD.

Iemand anders die hier ook tips voor heeft?
Al iets gevonden hierop? Ik heb op 4k 60/3p 1080/60/30 alles geprobeerd maar het blijft drama.
Lijkt alsof je het beste met de instagram app zelf moet schieten voor het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 23:58
Kun je een 1-year DJI care verlengen na 1 jaar, of is DJI care niet te verlengen en kun je het dus maximaal 2 jaar afsluiten als je direct voor 2 jaar afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
japie101 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:56:
Kun je een 1-year DJI care verlengen na 1 jaar, of is DJI care niet te verlengen en kun je het dus maximaal 2 jaar afsluiten als je direct voor 2 jaar afsluit?
Ik heb altijd een aanbod van DJI gehad om te verlengen na 1 jaar. Ik heb dat niet gedaan trouwens. Uiteraard ben je goedkoper uit als je voor 2 jaar ineens afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beppemoos
...

Hangt vanaf welke afmeting tablet je wilt gebruiken.

Wil je een 8" zoals ik heb, dan heb je geen extra kabel nodig.
De standaar geleverde kabel voldoet wel...past ook weer netjes in als je de antenne sluit.
Bij een 10"en hoger moet je wel een langere ~15-20cm hebben.

8" vind ik net goed, niet te bulky(even aan wennen) en makkelijker mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poederbaas
Hulliee schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Volgens mij niet. Dus, of 3D printen of opsturen naar DJI. Ik zou de laatste optie doen.
De Mini is vandaag verstuurd naar DJI ter reparatie, ben benieuwd :)

Ik heb de Fly more kit (Mini 3) nog in backorder staan, zijn er mensen welke deze al ontvangen hebben of is er meer bekend over de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Poederbaas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb de Fly more kit (Mini 3) nog in backorder staan, zijn er mensen welke deze al ontvangen hebben of is er meer bekend over de levertijd?
Ik heb vrijdag de Fly More Kit besteld bij DJI zelf met als leverdatum 'vóór 1 augustus'. Nu zie ik dat ze hem bij Amazon ook verkopen met als leverdatum tussen 16-19 juli.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 07:55
Poederbaas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb op de dag van de release het hele pakket bij DJI zelf besteld. Ik heb alles nu al een paar weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zo zondag wou mijn mini 3 niet opstijgen...bleek dat dji's no fly zone veel groter was dan de officielle..Dan maar unlocken, was even wat gepruts, maar uiteindelijk op mijn gsm de unlock code per sms gehad, en die dan invullen op de rc (die ik tijdelijk internet heb moeten geven via hotspot van de gsm)

Op zo'n moment is een internet verbinding toch wel even verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Met welke SD kaartjes vliegen jullie in de mini 3 Pro?
Hoeveel 4K 60fps kun je bijv op een 128gb kaartje op slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:53
Hier sinds deze week een mini 1 gebruiker, ondanks de WiFi vind ik het bereik meevallen. Zolang de drone in zicht blijft is het bereik prima, natuurlijk kan het beter maar dan valt de drone ook buiten zicht.
Daarnaast nog even gespeeld met EC>FCC settings qua WiFi, dat levert ook wat winst op en daarnaast nog voor 6 euro Yagi richtantennes besteld. De hele fly-more set kon ik voor 225 euro overnemen, uiteraard zou ik v2 willen maar voor dit bedrag is het nog enigzins als 'speelgoed' te verantwoorden thuis :P

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
_Eend_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Ik zit me wel af te vragen of het prettig is om zo'n tablet aan je controller te binden. Dat lijkt me toch een stuk zwaarder/lomper dan je telefoon.
Nou ja, ik denk, maar goed ervaring heb ik er nog niet mee, dat het grotere scherm wel prettig is.
Zie je het toch allemaal wat beter denk ik.
Komt bij dat de ogen ook wat achteruit gaan op mijn leeftijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
pretpik schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Ik heb vrijdag de Fly More Kit besteld bij DJI zelf met als leverdatum 'vóór 1 augustus'. Nu zie ik dat ze hem bij Amazon ook verkopen met als leverdatum tussen 16-19 juli.
Die van mij is zojuist afgeleverd! Eindelijk wat langer vliegen ipv 1 accu :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
Poederbaas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Die van mij is zojuist afgeleverd! Eindelijk wat langer vliegen ipv 1 accu :)
Wanneer en waar heb je die besteld als ik vragen mag? Dan weet ik ongeveer hoe lang ik moet wachten :P .

Gisteren mijn Mini 3 binnen gekregen, wat een vooruitgang ten opzichte van de Mini 1. Veel meer autonome functies en vooral verschil in beeldkwaliteit :) .

Hier m'n eerste foto gemaakt met de Mini 3, onbewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VBHBkrV/image0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poederbaas
pretpik schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Wanneer en waar heb je die besteld als ik vragen mag? Dan weet ik ongeveer hoe lang ik moet wachten :P .

Gisteren mijn Mini 3 binnen gekregen, wat een vooruitgang ten opzichte van de Mini 1. Veel meer autonome functies en vooral verschil in beeldkwaliteit :) .

[Afbeelding]
Besteld op 15 juni.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Heerlijk dat vliegen met de mini 3, zo stil...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t40zmSedfMzoz3Mm-0jok7tCkT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HU32PST2veqozjTh7WKTRFRx.jpg?f=user_large

Twee 360 sphere's in hartje antwerpen:
https://www.arnoraps.be/2022/06/antwerp/

Dit stuk van Antwerpen valt onder CTR Antwerp Airport, zone VVL2, vlucht is uitgevoerd met goedkeurig Skeyes, met een maximum toegelaten hoogte van 45 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos1258
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
pretpik schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:29:
[...]

[Afbeelding]
Er is inmiddels voorraad bij Coolblue online, zal niet lang duren vermoed ik. Al het refreshen van de afgelopen weken heeft zijn vruchten voor mij in ieder geval afgeworpen ipv. gauw te moeten kopen via Mplaats voor overpriced bedragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
nikos1258 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Er is inmiddels voorraad bij Coolblue online, zal niet lang duren vermoed ik. Al het refreshen van de afgelopen weken heeft zijn vruchten voor mij in ieder geval afgeworpen ipv. gauw te moeten kopen via Mplaats voor overpriced bedragen. :)
Thanks, direct eentje besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 18:59
[...]

Dankje Held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
Welke adapter gebruiken jullie voor de lader uit de fly more kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
[...]

Thank you!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 22:15
Dank voor de Coolblue tip! Had wel een melding ingesteld, maar die heb ik nog niet binnen. Eindelijk meer dan 1 batterij. Tot op heden alleen in de buurt gevlogen en vooral bezig geweest met foto’s. Ben wel een fan van Exposure Bracketing foto’s. Heeft al een paar aardige resultaten opgeleverd vind ik zelf. Straks met meerdere batterijen wordt het de moeite om iets verder te rijden naar een mooi plekje. Al is het al heel fijn dat ik met deze drone ook gewoon vanaf de oprit op kan stijgen bij een mooie zonsondergang.

Mijn favoriete foto’s tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoIBcR9t1zhGEO09wQ8OQUUwEIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCNqFI4nxLvGJJpnYjJU6AJp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBSt4meh-dZdgLdmjq4Zgpe7cI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XT5SOObkkixBRIOjxft7dbC3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Roodaap op 29-06-2022 13:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-06 07:56

Mr Pingu

Professioneel Prutser

qless schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:33:
Heerlijk dat vliegen met de mini 3, zo stil...

[Afbeelding]

Twee 360 sphere's in hartje antwerpen:
https://www.arnoraps.be/2022/06/antwerp/

Dit stuk van Antwerpen valt onder CTR Antwerp Airport, zone VVL2, vlucht is uitgevoerd met goedkeurig Skeyes, met een maximum toegelaten hoogte van 45 meter.
Hoe vraag je zo'n goedkeuring aan? :)

---

Ik kreeg net een mail dat ik mijn Mini 3 + Fly More Kit kan afhalen bij de lokale vestiging. *O*

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Poederbaas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:08:
Goh, dat wisselt, huawei p40pro adapter maar ook gewoon de macbook pro oplader... alles werkt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Mr Pingu schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:15:
[...]

Hoe vraag je zo'n goedkeuring aan? :)

---

Ik kreeg net een mail dat ik mijn Mini 3 + Fly More Kit kan afhalen bij de lokale vestiging. *O*
Account aanmaken bij skeyes, volledige uitleg kun je vinden op fdr1.be. Is volledig gratis, aanvraag tijd is afhankelijk van de zone. Bij het vliegen zelf moet je altijd bereikbaar zijn op opgegeven nummer, en je moet de vlucht melden dat je start en stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
Roodaap schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:15:
Dank voor de Coolblue tip! Had wel een melding ingesteld, maar die heb ik nog niet binnen. Eindelijk meer dan 1 batterij. Tot op heden alleen in de buurt gevlogen en vooral bezig geweest met foto’s. Ben wel een fan van Exposure Bracketing foto’s. Heeft al een paar aardige resultaten opgeleverd vind ik zelf. Straks met meerdere batterijen wordt het de moeite om iets verder te rijden naar een mooi plekje. Al is het al heel fijn dat ik met deze drone ook gewoon vanaf de oprit op kan stijgen bij een mooie zonsondergang.
Mooie foto's!
De Exposure Bracketing doe je dit handmatig dmv sluitertijd of kan dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Poederbaas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Mooie foto's!
De Exposure Bracketing doe je dit handmatig dmv sluitertijd of kan dit automatisch?
Je kunt automatisch drie of vijf foto’s met verschillende exposure laten maken. Je moet ze zelf samenvoegen. Ik gebruik daar nu nog een gratis app voor op mijn I-Mac. Kan ook via Photoshop of Lightroom. Maar vooralsnog ben ik wel tevreden met de gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:24:
[...]
Account aanmaken bij skeyes, volledige uitleg kun je vinden op fdr1.be. Is volledig gratis, aanvraag tijd is afhankelijk van de zone. Bij het vliegen zelf moet je altijd bereikbaar zijn op opgegeven nummer, en je moet de vlucht melden dat je start en stopt.
Geldt dat ook voor vliegers in de open categorie? Of heb jij een specific licentie?

Update: na checken van de genoemde site blijkt dit ook voor vliegers in de open categorie te gelden blijkbaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-06-2022 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Dat mag ook voor open, specific mag wel meer (hoger e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arks
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 21:49
Fly more kit,

Zojuist bij Coolblue een kit besteld er is er in ieder geval nog één in Groningen (14.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Thanks voor de Coolblue tip over de FMC, zijn er op dit moment nog een handje vol online (volgens de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
qless schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:49:
Dat mag ook voor open, specific mag wel meer (hoger e.d.)
Da's dan wel weer makkelijk geregeld. In Nederland is het in de open-categorie niet mogelijk om ontheffing aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Poederbaas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:08:
Ik heb de Åskstorm besteld bij Ikea, die is 40 watt en 25€. Ik laat je weten of 'ie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou die van mij van Amazon is ook binnen en morgen krijg ik de Fly More kit nageleverd van CameraNu.
Net ook nog even geregistreerd bij het RDW dus als het goed is ben ik er klaar voor toch?

Iemand nog wat Pro Tips ter voorbereiding van mijn eerste "vlucht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Greatsword schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:59:
Nou die van mij van Amazon is ook binnen en morgen krijg ik de Fly More kit nageleverd van CameraNu.
Net ook nog even geregistreerd bij het RDW dus als het goed is ben ik er klaar voor toch?

Heb je de versie met het schermpje gekregen op de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:35

-CJ

Not remastered

Heb je het RDW nummer zichtbaar gemaakt op je drone?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Tips voor eerste vlucht:
- vlieg niet met teveel wind
- blijf van de sportstand
- neem ruim de tijd om terug te vliegen en te landen, battery warning is irritant en stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Graag wil ik daar nog aan toevoegen om een ruime plek te kiezen. Het is lastig om afstand te schatten als je drone in de lucht is. En inderdaad neem je tijd en ga lekker proberen en genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32
En check in de app welke instelling voor de pookjes je fijn vindt (vooruit, achteruit, links rechts etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poederbaas

Tijdens de eerste vlucht merkte ik wat haperingen in de gemaakte filmpjes. Vervolgens heb ik het cachen van video's naar mijn telefoon uitgezet, hierna geen haperingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poederbaas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:24:
[...]
Tijdens de eerste vlucht merkte ik wat haperingen in de gemaakte filmpjes. Vervolgens heb ik het cachen van video's naar mijn telefoon uitgezet, hierna geen haperingen meer gehad.
Kun je dat wat beter uitleggen? Bedoel je haperingen in het gecachte filmpje? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er haperingen in het origineel op de SD-kaart zitten omdat je cached op je telefoon?

Als er haperingen in de gecachte beelden zitten lijkt me dat niet zo erg. Als je iets met de beelden wilt doen dan pak je toch het origineel op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Kun je dat wat beter uitleggen? Bedoel je haperingen in het gecachte filmpje? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er haperingen in het origineel op de SD-kaart zitten omdat je cached op je telefoon?

Als er haperingen in de gecachte beelden zitten lijkt me dat niet zo erg. Als je iets met de beelden wilt doen dan pak je toch het origineel op de telefoon.
Nee ze zaten echt in de gedownloade versie welke in het telefoonalbum was opgeslagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Poederbaas op 30-06-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
colorsone schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Heb je de versie met het schermpje gekregen op de controller?
Ik kreeg voor de versie met het schermpje, die vorige week in de aanbieding was voor 829,-€

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poederbaas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:49:
[...]
Nee ze zaten echt in de gedownloade versie welke in het telefoonalbum was opgeslagen.
Kopieer het filmpje eens van de SD kaart en speel die af met een fatsoenlijke PC. Zitten de haperingen er dan nog in? Misschien kan jouw telefoon niet goed h265 filmpjes afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:52:
[...]

Kopieer het filmpje eens van de SD kaart en speel die af met een fatsoenlijke PC. Zitten de haperingen er dan nog in? Misschien kan jouw telefoon niet goed h265 filmpjes afspelen?
Hier een voorbeeld:
https://www.veed.io/view/...5a88f9?sharingWidget=true

Ze staan nog op de SD kaart, zodra ik tijd heb zal ik deze eens even op de pc zetten en dan afspelen.
Filmpjes zijn opgenomen in H264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
Poederbaas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Hier een voorbeeld:
https://www.veed.io/view/...5a88f9?sharingWidget=true

Ze staan nog op de SD kaart, zodra ik tijd heb zal ik deze eens even op de pc zetten en dan afspelen.
Filmpjes zijn opgenomen in H264.
Wat voor SD kaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
beppemoos schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Wat voor SD kaart gebruik je?
SanDisk Extreme micro SDXC 256GB U3 V30 A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poederbaas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:59:
[...]
SanDisk Extreme micro SDXC 256GB U3 V30 A2
SD kaart is snel genoeg, daar ligt het niet aan. Formaat is 4K@30fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:16:
[...]

SD kaart is snel genoeg, daar ligt het niet aan. Formaat is 4K@30fps?
Yes, 4K@30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
pretpik schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Ik kreeg voor de versie met het schermpje, die vorige week in de aanbieding was voor 829,-€
Top, die heb ik ook besteld namelijk. Komt vanavond binnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roodaap
Nieuwe firmware update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia2lhp5DJsE4kq7raLEQZI0eWtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQyD6OJjjen7fydBaQpSnsvz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Vorig weekend hebben we de drone maar thuisgelaten toen we naar Zandvoort gingen; nu naar Cadzand wel de drone mee, en dat leverde naar ons idee echt prima foto's op (mits bewerkt en upscaled naar 36MP dankzij Lightroom). De video's lijken tot nu toe ook echt prima!

Het vliegen is ook echt super makkelijk, althans dat is mijn mening. Bedankt voor al jullie hulp met het opstarten en installeren!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52184302493_db63167b81_b.jpg
Cadzand from the air by Alan Parker, on Flickr

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
Vandaag binnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sH3bK7K/IMG-9023.jpg

Gisteren nog even met HDR zitten klooien, komen best mooie foto's uit. Morgen en van het weekend hopelijk even wat meer tijd om er mee te spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Wat ik voorspelt had is nu gebeurd. Inmiddels is er een update uitgekomen, waardoor de DJI RC ook compatible is met de Mavic 3! En deze controller is inmiddels ook los te bestellen voor €299,-!

Ik verwacht dat er wel wat DJI RC-N1 controllers op marktplaats komen te staan. ;) Al is het alleen maar dat Mavic 3 vliegers hun standaard controller willen inwisselen voor de DJI RC.

Mooie vergelijking tussen de 3 controllers:

[ Voor 33% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-07-2022 06:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
SpeedingWilly schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:38:

Mooie vergelijking tussen de 3 controllers:
Ik ga vanavond eens kijken, interessante informatie. Hier mijn eerste HDR foto, later zag ik pas dat hij op 4:3 stond in plaats van 16:9.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m54y8c6/Oudenrijn.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pretpik schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:26:
[...]

..., later zag ik pas dat hij op 4:3 stond in plaats van 16:9.

[Afbeelding]
Dat heb je dan goed gedaan! 16:9 is een uitsnede van 4:3. Met andere woorden, je hebt nu de hoogste resolutie. Als je 16:9 wilt kun je altijd nog bijsnijden en zelf de compositie bepalen. Veel mensen weten dit niet, maar laat voor foto's de aspect ratio op 4:3 staan!

Als je 16:9 wilt zou ik in bovenstaande foto een stuk van de onderkant wegsnijden.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-07-2022 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

zzzzz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:
Vorig weekend hebben we de drone maar thuisgelaten toen we naar Zandvoort gingen; nu naar Cadzand wel de drone mee, en dat leverde naar ons idee echt prima foto's op (mits bewerkt en upscaled naar 36MP dankzij Lightroom). De video's lijken tot nu toe ook echt prima!

Het vliegen is ook echt super makkelijk, althans dat is mijn mening. Bedankt voor al jullie hulp met het opstarten en installeren!

[Afbeelding]
Cadzand from the air by Alan Parker, on Flickr
Dat upscalen van raws in LR en Photoshop toch wat voorzichtig mee zijn. Meestal werkt het behoorlijk goed, maar soms gaat ie behoorlijk de mist in met bijverzinnen van details.

12 MP is meestal zat voor afdrukken... en zeker voor scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 19:49
De DJI mini 3 pro fly more kit’s zijn weer beschikbaar @ Bol.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht er iemand interesse hebben in de nieuwe DJI RC met scherm, dan heb ik die beschikbaar (zie V&A).

[ Voor 99% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-07-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 19:39
SpeedingWilly schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:18:
Mocht er iemand interesse hebben in een nieuwe Mini 3 Pro met de standaard RC-N1, dan heb ik die beschikbaar (zie V&A). En dit keer niet tegen 'Marktplaats' woekerprijzen, maar gewoon voor minder dan de DJI prijs. :)

Reden is dat ik een Complete set heb aangeschaft, waarvan ik de DJI RC met scherm zelf wil houden voor mijn Mavic 3. Net na aanschaf heeft DJI besloten die controller nu ook los aan te bieden voor €299,-. :X
Mooie prijs! Tempting :9~ ..maar wil toch wel graag de DJI RC hebben zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
SpeedingWilly schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:18:
Mocht er iemand interesse hebben in een nieuwe Mini 3 Pro met de standaard RC-N1, dan heb ik die beschikbaar (zie V&A). En dit keer niet tegen 'Marktplaats' woekerprijzen, maar gewoon voor minder dan de DJI prijs. :)

Reden is dat ik een Complete set heb aangeschaft, waarvan ik de DJI RC met scherm zelf wil houden voor mijn Mavic 3. Net na aanschaf heeft DJI besloten die controller nu ook los aan te bieden voor €299,-. :X
Ik sta op het punt er een aan te schaffen, maar moeilijk te leveren.
Ik ga vanmiddag eventjes checken of ik het kan combineren met een route die ik deze week moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou mijn eerste vlieg sessie zit er op en ik heb echt medelijden met de mensen die geen Fly More Kit hebben (voor de extra batterijen) man wat gaat dat snel zeg.

Alleen voor de eerste keer de firmware en mappen bijwerken koste al 1 batterijstreepje :?

Ik heb tussen 15:00 en 16:00 gevlogen op een licht bewolkte dag en moet zeggen dat het scherm best wel tegen viel qua helderheid. Wat dat betreft ben ik echt een EVF op Mirroless gewend en geen idee hoeveel nits het scherm van mijn Sony A7 III is maar dat lijkt toch echt helderder in dergelijke omstandigheden.

Verder was het vliegen vooral spannend, bang dat ik ergens tegen aan zou komen en de drone niet meer goed kon zien door de felle lucht en uiteraard moet ik de controls e.d. nog onder de knie krijgen. Ik heb hem gekocht puur voor fotografie dus uiteraard in Brackets en RAW (DNG) geschoten, wel raar dat er alleen een optie is voor JPEG of RAW+Jpeg, beetje zonde van de dubbele foto's en zo. Qua kleur echtheid trouwens echt onder de indruk over de kwaliteit, moet dit uiteraard ook nog een keer rond golden hour e.d. testen maar tot nu toe in ieder geval prima op orde.

Waar ik me waarschijnlijk het meest aan heb geïrriteerd is de verschillende sites, maps en apps met "Fly Zones" de ene site zegt dat het wel mag en de ander weer niet. Verder zoveel kleuren cirkels dat je er helemaal gestoord van wordt. Waarom laten ze niet gewoon een map zien met waar het allemaal WEL mag, de rest boeit me allemaal niet 8)7

Dan nog even een vraag over hoe het precies zit, in de drone zag ik op een gegeven moment een melding als "Permission to take off" of iets in die trend. Kan ik er dan gewoon van uitgaan dat ik de drone kan vertrouwen en dat ik daar dan gewoon mag vliegen (terwijl andere sites e.d. dus zeggen van niet?)

Tot slot echt heel blij met die Case van de Fly More Kit, past mooi de Drone+Controller+Extra batterijen en houder in. Zelfs nog wat extra ruimte voor accessoires, die draagriem echter had wel wat langer gemogen. Had vandaag ook weer willen vliegen maar helaas slecht weer. Hoop dus dat ik aankomende weken wat meer kan experimenteren om beter te worden en vooral nieuwe composities kan ontdekken;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Greatsword schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Dan nog even een vraag over hoe het precies zit, in de drone zag ik op een gegeven moment een melding als "Permission to take off" of iets in die trend. Kan ik er dan gewoon van uitgaan dat ik de drone kan vertrouwen en dat ik daar dan gewoon mag vliegen (terwijl andere sites e.d. dus zeggen van niet?)

[...]
Die vraag komt regelmatig voorbij, maar nee: Van de DJI Fly App kaart kun je eigenlijk nooit uitgaan, de zones die DJI gebruikt zijn vele malen kleiner dan ze in werkelijkheid zijn, als ze al kloppen. Ik heb daar al eens eerder wat over gepost: _Eend_ in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
Gisteren mijn Sunnylife tas ontvangen, via Ali met iets meer dan een week binnen. Deze vind ik fijner dan die van DJI zelf, voelt ook van buiten steviger aan zoals die geleverd werd bij de Mini 1.

Qua vliegen is dit een enorme stap vooruit ten opzicht van de Mini 1, qua beeld veel mooier en qua bereik is het een factor 10 verbeterd. Nog geen problemen gehad met interference _/-\o_ .

Daarnaast heb ik nu de IKEA Askstorm 40w lader, 2 batterijen met ongeveer 2 uur vol. Gaat lekker snel in ieder geval :) .

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6rNptBd/IMG-9057.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TqVDvxh/IMG-9058.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Tasje ziet er wel netjes uit, hoe hoog is dat boven de sticks van de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
Hoe verhoud de Mini 3 Pro zich nou eigenlijk in verhouding met de Air 2S als het gaat om fotokwaliteit? Zijn er mensen die hier wat RAW-foto's kunnen delen ter vergelijking? Ik zou zeggen dat het gezien de 1''-sensor en de grotere resolutie (20 tov. 12MP) geen match zou moeten zijn voor de M3P.

Ik heb er wel wat Youtubefilmpjes over bekeken, maar ik ben er niet echt over uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Joseph op 03-07-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Iets minder megapixels, iets kleinere sensor, lichtsterkere lens, nieuwere generatie sensor... denk niet dat er veel verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
qless schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
Tasje ziet er wel netjes uit, hoe hoog is dat boven de sticks van de controller?
Ik denk 2-3 cm. In ieder geval genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
pretpik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Ik denk 2-3 cm. In ieder geval genoeg ruimte.
..dus als die dicht zit is er dan speling/ ruimte tussen de spullen en deksel?...
Gaat dat dan niet rammelen tijdens transport?
Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2