Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 09-06-2022 13:10 . Reden: tiepvaut ]
Haha dat weet ik nog wel, maar de start button blijft mooi "greyed out"arnord schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:26:
[...]
Als je het lukt om het vakje wel te tekenen; daarna rechts op start drukken
In mijn review van de Mini 3 Pro is ook een foto te vinden van de controllers naast elkaar.SaURoN schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Check! Bedankt! Weet ik genoeg! Ga vanmiddag ze beiden eens naast elkaar leggen de controllers en dan bepalen wat het beste bij mij past!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aiERWwzQIikGrh65YjrwKF6b.jpg?f=user_large)
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Als je nog weinig video editing ervaring hebt en je wil voor jezelf vaker editen: Resolve!_Eend_ schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:22:
For the record: Ik gebruik Darktable, DaVinci Resolve en Hugin, alledrie gratis (en (vooe mij) belangrijker: het draait op linux).
Ik werk regelmatig met Premiere Pro (werk) en Resolve (thuis) en er is een reden dat ik niet voor beide Premiere gebruik

Het nadeel van Resolve is dat je (op linux iig) niet direct de videobestanden kunt importeren, deze moet je eerst omzetten naar een bestand dat Resolve 'snapt'. Vziw. hoeft dit onder Windows/Mac niet.. Ik zet nu alles om naar Prores, alleen dat kost een beetje veel opslagruimteWaah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:45:
[...]
Als je nog weinig video editing ervaring hebt en je wil voor jezelf vaker editen: Resolve!![]()
Ik werk regelmatig met Premiere Pro (werk) en Resolve (thuis) en er is een reden dat ik niet voor beide Premiere gebruiken das niet enkel prijs
En misschien heeft iemand er ooit wat aan, het omzetten naar prores doe ik met onderstaand commando:
ffmpeg -i ./input/DJI_0001.MOV -c:v prores_ks -profile:v 3 -vendor apl0 -bits_per_mb 8000 -pix_fmt yuv422p10le proRes422_DJI_0001.mov
Maar verder is het echt een prima programma met veel meer mogelijkheden dan ik gebruik. De AV gast op mijn werk was er ook best van onder de indruk, en die gebruikt Premiere Pro..
Jep, 295 euro neertellen voor de Studio-versie van Resolve. Dan kan het wel... Aangezien je dan betaald voor de codecs en ze mag gebruiken._Eend_ schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:15:
[...]
Het nadeel van Resolve is dat je (op linux iig) niet direct de videobestanden kunt importeren, deze moet je eerst omzetten naar een bestand dat Resolve 'snapt'. Vziw. hoeft dit onder Windows/Mac niet.. Ik zet nu alles om naar Prores, alleen dat kost een beetje veel opslagruimte
En misschien heeft iemand er ooit wat aan, het omzetten naar prores doe ik met onderstaand commando:
ffmpeg -i ./input/DJI_0001.MOV -c:v prores_ks -profile:v 3 -vendor apl0 -bits_per_mb 8000 -pix_fmt yuv422p10le proRes422_DJI_0001.mov
Maar verder is het echt een prima programma met veel meer mogelijkheden dan ik gebruik. De AV gast op mijn werk was er ook best van onder de indruk, en die gebruikt Premiere Pro..
Ik heb de gewone controller bij een mini2 en nu de mini 3 met de nieuwe controller en ik vind de nieuwe controller echt heel veel handiger. Ik ben benieuwd hoe jij dit gaat vinden.SaURoN schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Check! Bedankt! Weet ik genoeg! Ga vanmiddag ze beiden eens naast elkaar leggen de controllers en dan bepalen wat het beste bij mij past!
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Nog niet in Nederland. Wel deze: https://www.polarprofilters.com/products/mini-3-pro-filters of deze:https://www.pgytech.com/products/dji-mini-3-pro-filters?variant=42766924579066cliors schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:16:
Iemand al goede filtertjes gespot voor de Mini 3 ?
Thnx voor de adviezen!
Heb gewoon schrik dat dergelijke programmas way overkill zijn met teveel functies waaroor het niet meer easy is...qless schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:06:
[...]
Absoluut, mischien is het ook de leeftijd, maar op groot scherm zie ik het gewoon beterPlus natuurlijk alle kracht van Lightroom (en Photoshop en PTGui) en Final Cut Pro.
Wat zou je dan aanraden (zo simpel mogelijk).
Vandaar de dji app die vrij eenvoudig is.
Ik had een vertical reels filmpje van mijn vrouw opgenomen in 4K 60fps.
Vervolgens mijn vrouw het filmpje laten downloaden op haar iPhone via OneDrive om de kwaliteit te waarborgen.
Zij had het vervolgens op haar telefoon bewerkt en geupload op Instagram.
Wat opviel was dat de kwaliteit heel erg slecht was... Nog slechter dan full HD
Ze had wel in Instagram ingesteld dat ze high quality video's kon uploaden
Ik las ergens dat Instagram sws geen 4K ondersteund. Dus ik ga kijken hoe het is als ik ga filmen op Full HD.
Iemand anders die hier ook tips voor heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door v1co op 10-06-2022 09:23 ]
Ik had hem inderdaad gezien, maar niks zo fijn om ze toch even in de hand te hebbenSpeedingWilly schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:36:
[...]
In mijn review van de Mini 3 Pro is ook een foto te vinden van de controllers naast elkaar.
[Afbeelding]
Om hier maar even op terug te komen. Ik heb beiden in de hand gehad nu, en hoe de nieuwe RC in de hand ligt is inderdaad wel echt fijnertlpeter schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:38:
[...]
Ik heb de gewone controller bij een mini2 en nu de mini 3 met de nieuwe controller en ik vind de nieuwe controller echt heel veel handiger. Ik ben benieuwd hoe jij dit gaat vinden.
Gisteren korte vlucht gemaakt, niet helemaal tevreden nog over de range maar was wel in bebouwde kom, bij 300-400m begon hij al range te verliezen (had de mini 1 ook last van maar dat verwachte ik ook
Wat mij wel opviel is dat het kompas niet helemaal juist wijst naar de drone, meer mensen dat opgevallen? Lees er op forum van DJI wel meer over.
https://forum.dji.com/for...peid%3D776%26typeid%3D776
Heb 1x gecalibreerd nu, zal het vanavond nogmaals proberen.
Thanks iedereen, toch op een andere keuze uitgekomen dan in eerste instantie gedacht
Openshot gebruik ik op het werk wel eens als ik wat videobestanden in elkaar moet gooien of juist uit elkaar moet halen. Dit lijkt m.i. nog het meest in de buurt te komen van Windows Movie Maker-achtige video editors, en dat is waar @skank naar op zoek is volgens mij.SpikeHome schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:47:
Ik gebruik openshot simpel in gebruik en gratis
Tenzij Microsoft WMM alweer nieuw leven in heeft geblazen. Dan zou ik dat gebruiken
[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 10-06-2022 10:45 . Reden: Post een beetje verduidelijkt. ]
Niet gratis maar:skank schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:56:
[...]
Heb gewoon schrik dat dergelijke programmas way overkill zijn met teveel functies waaroor het niet meer easy is...
Wat zou je dan aanraden (zo simpel mogelijk).
Vandaar de dji app die vrij eenvoudig is.
Filmora Wondershare
Heeft all functies die je zou willen in een simpele editor. Als je enkel wil knippen/plakken a la movie maker kan dat heel goed. Maar als je stabilisatie wil zit dat er ook in, kleurcorrectie, greenscreen etc.
Raad het altijd aan aan mensen die een simpel programma willen, maar waarvan ik weet dat ze vragen "Waarom zit er geen stabilisatie in? Hoe kan ik de kleuren mooier maken?"
Officieel niet gratis. Maar het werkt IMHO wel erg fijn
Deze gebruik ik ook, ooit Filmora 9 gekocht en nu inmiddels gratis geüpgraded naar versie 11.Waah schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Niet gratis maar:
Filmora Wondershare
Heeft all functies die je zou willen in een simpele editor. Als je enkel wil knippen/plakken a la movie maker kan dat heel goed. Maar als je stabilisatie wil zit dat er ook in, kleurcorrectie, greenscreen etc.
Raad het altijd aan aan mensen die een simpel programma willen, maar waarvan ik weet dat ze vragen "Waarom zit er geen stabilisatie in? Hoe kan ik de kleuren mooier maken?"
Officieel niet gratis. Maar het werkt IMHO wel erg fijn
Er zit ook een optie voor een abonnement in voor extra content en effecten, maar zonder het abonnement vind ik dat er al genoeg in zit.
Wel een eenmalige aanschaf dus.
Anders Cyberlink Powerdirector op de pc, die ik ooit heb gekocht.
er is wel een manier om wmm te installeren op windows 10, heb ik wel eens gedaan namelijk is alweer tijdje geleden._Eend_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:42:
[...]
Openshot gebruik ik op het werk wel eens als ik wat videobestanden in elkaar moet gooien of juist uit elkaar moet halen. Dit lijkt m.i. nog het meest in de buurt te komen van Windows Movie Maker-achtige video editors, en dat is waar @skank naar op zoek is volgens mij.
Tenzij Microsoft WMM alweer nieuw leven in heeft geblazen. Dan zou ik dat gebruiken
Inklaringskosten heb je niet meer. Zit in de prijs inbegrepen. Je betaalt gewoon btw over je aankopen. Wel moet je opletten vanaf €150,-, want dan komen er invoerrechten bij. Dus voor de accessoires die jij noemt geen enkel probleem.Denneke,,! schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:33:
Waar kopen jullie accesoires voor de mini 3 pro zoals een koord voor de controller en extra sticks. Via Ali of Europese bron nu met die inklaringskosten?
...of indien hoger dan €150, slimmer inkopen door EU shop te kiezen...SpeedingWilly schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:16:
[...]
... Wel moet je opletten vanaf €150,-, want dan komen er invoerrechten bij...
Ik ben harstikke te spreken over deze drone. Maar had al een Mavic Air 2S met smart controller dus ben deze week beide drones gaan vergelijken.
Het grote nadeel: ik had maar 1 accu. Fly more combo kit is nergens te krijgen. Dus kon maar weinig vluchten maken per dag.
Toch met beide drones op pad gegaan en dezelfde vluchten gemaakt met dezelfde instellingen.
En manman wat komt er toch kwaliteit uit deze kleine drone. Videokwaliteit is nagenoeg hetzelfde als de Air2S. In zowel 4k 30fps als 60 fps. Bij foto's is de kwaliteit van de Air2S wel ietsjes beter. Maargoed de sensor is ook groter.
Met beide nagenoeg dezelfde vluchten kwam ik bij beide op 22/23 min per accu uit. Dan heb ik tot 400 meter ver gevlogen, paar keer rond een molen heen en ook active track en wat dingen getest. Ook de sportmode is ff aangeweest.
De grootste pluspunten van de mini 3 pro:
- Ik heb mn A1/A3 papieren dus daarvoor heb ik de mini niet nodig. Wel groot voordeel is dat je zonder
gezeik op veel plaatsen gewoon mag vliegen ivm gewicht.
- Verticale camera is een leuke toevoeging als je tiktok/instagram gebruikt. Ikzelf heb er niets aan persoonlijk.
- camerastand die helemaal omhoog kan. Hier ben ik met mn mavic air2s wel echt jaloers op.
- ingebouwde scherm zoals de smart controller is natuurlijk top. Controller deed het goed. Al is het scherm in de zon niet geweldig, bij mijn normale dji smart controller is dit een heel stuk beter. Maargoed die was ook 600 euro dus dan mag je er wel iets meer voor verwachten
- opladen via een powerbank mogelijk en ook met een usb C kabel.
Grootste minpunten:
- de prijs. 999 euro zonder fly more kit is echt teveel. Je bent 1188 euro kwijt met fly more kit en scherm of 829 voor de normale controller + 189 fly more = 1018 euro. Waarom zo duur... de mini 2 was 599 incl fly more combo.... Waarom zo veel duurder ineens?
- op moment weinig acccessoires te koop
Uiteindelijk vandaag de Mini 3 pro toch verkocht ( nergens op voorraad dus aankoopbedrag voor teruggekregen ). Als ik geen Air2S zou hebben gehad dan had ik deze zeker gekocht. Maar een vervanger is het zeker niet. Dit vanwege de hoge prijs.
Ohh dat wist ik niet! Dat valt wel heel erg reuze mee!SpeedingWilly schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:16:
[...]
Inklaringskosten heb je niet meer. Zit in de prijs inbegrepen. Je betaalt gewoon btw over je aankopen. Wel moet je opletten vanaf €150,-, want dan komen er invoerrechten bij. Dus voor de accessoires die jij noemt geen enkel probleem.
Edit: excuus voor dubbel post
[ Voor 12% gewijzigd door Denneke,,! op 12-06-2022 13:46 ]
Een USB lader? Neem er een van AnkerDenneke,,! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:44:
Suggesties voor een snellader met verschillende poorten zodat meerdere apparaten tegelijk opgeladen kunnen worden?
Edit: excuus voor dubbel post
Ik heb alleen veel issues gehad met de Authorized Zones. Ik woon blijkbaar dicht bij een luchthaven volgens DJI en moest daardoor allerlei hoepels door (blauwe zone).
Ik kreeg steeds melding dat mijn drone disconnected was. Nadat ik zelf op het take-off knopje had gedrukt kreeg ik pas de meldingen over het accepteren van de Geo ontheffing. Is dit normaal of ging er bij mij iets mis?
[ Voor 13% gewijzigd door zzzzz op 13-06-2022 10:38 ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Zo raar is dat niet als je in Rotterdam woont. De Authorization Zones van DJI zijn daar nog vrij mild (zeg half Rotterdam). De officiele CTR (controlled traffic region) is zelfs nog groter (zeg geheel Rotterdam en omstreken) en is gewoon streng verboden om zomaar met je drone te vliegen.zzzzz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:36:
Wij hebben sinds dit weekend een Mini 2. Wat een ding zeg! Echt een super formaat om mee te nemen op reis naast twee camera's. Ik ben echt enorm te spreken over de bouwkwaliteit en de features.
Ik heb alleen veel issues gehad met de Authorized Zones. Ik woon blijkbaar dicht bij een luchthaven volgens DJI en moest daardoor allerlei hoepels door (blauwe zone).
Ik kreeg steeds melding dat mijn drone disconnected was. Nadat ik zelf op het take-off knopje had gedrukt kreeg ik pas de meldingen over het accepteren van de Geo ontheffing. Is dit normaal of ging er bij mij iets mis?
Reeds in 2018 had men de middelen om je op te sporen, dus ik zou zoiets (buiten) niet te vaak proberen. https://www.emerce.nl/wir...e-drone-vluchten-mogelijk
Ik had dus niet in mijn eigen tuin mogen vliegen? Alleen de software/website van DJI volgen is hier dus niet genoeg in en ik had van de GoDrone website moeten weten?Cheesy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:02:
[...]
De Authorization Zones van DJI zijn daar nog vrij mild (zeg half Rotterdam). De officiele CTR is zelfs nog groter en is gewoon streng verboden om zomaar met je drone te vliegen.
Als ik zo naar de GoDrone kaart kijk dan is dronevliegen in Nederland dus meer een uitzondering dan een doorsnee geaccepteerde activiteit. Dat is wel een beetje een domper.
Edit: ik waardeer de informatie zeer, don't get me wrong
[ Voor 19% gewijzigd door zzzzz op 13-06-2022 11:36 ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Dat klopt, eigenlijk is de informatie van DJI niet bruikbaar.zzzzz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Ik had dus niet in mijn eigen tuin mogen vliegen? Alleen de software/website van DJI volgen is hier dus niet genoeg in en ik had van de GoDrone website moeten weten?
Als ik zo naar de GoDrone kaart kijk dan is dronevliegen in Nederland dus meer een uitzondering dan een doorsnee geaccepteerde activiteit. Dat is wel een beetje een domper.
Edit: ik waardeer de informatie zeer, don't get me wrong
De officieuze info staat inderdaad op GoDrone, maar deze kaart staat bekend om zijn slechte interface.
Ik gebruik zelf altijd Aeret. Die maakt het wat beter inzichtelijk en geeft (indien van toepassing) ook informatie over de tijden dat het luchtruim gesloten is en voor welke categorie het geldt.
All I had to do was follow the damn train.
En nu twijfel ik of ik er (als beginner) de DJI Care Refresh bij zal nemen.
Adviseren jullie dit te doen en dan 1 of meteen 2 jaar te pakken?
En wat is het verschil tussen Care Refresh en Care Refresh +? (kan dit niet echt vinden)
Er staat vanalles over in het topic. Afhankelijk hoe goed je kan vliegen. Overweeg ook eens een verzekering van bijv coverdrone. Iets duurder per maand maar ook inc aansprakelijkheid, diefstal etc. En per maand opzegbaar. Die heb ik dit weekend afgesloten, mede omdat mijn eigen aansprakelijkheid niet dekt iets met luchtvaartuigen.w0uterr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:52:
Ik ben van plan de DJI Mini 2 (Fly More Combo) aan te schaffen.
En nu twijfel ik of ik er (als beginner) de DJI Care Refresh bij zal nemen.
Adviseren jullie dit te doen en dan 1 of meteen 2 jaar te pakken?
En wat is het verschil tussen Care Refresh en Care Refresh +? (kan dit niet echt vinden)
Google eens care refresh vs coverdrone.
@Denneke,,! bij welke verzekeraar zit je? Mijn Aansprakelijkheidsverzekering bij Nationale Nederlanden dekt schade veroorzaakt door modelvliegtuigen of drones met een max gewicht van 25 kg.
[ Voor 40% gewijzigd door _Eend_ op 13-06-2022 20:13 ]
Ik betaal bij coverdrone 5,70 eur per maand voor een mini 3 pro en mini 2 (slechts 1 tegelijk in de lucht, geen prijsverschil op aantal drones). Als verzekerd bedrag heb ik 730eur genomen, dus de prijs van een losse mini3 zonder remote controller. Aansprakelijkheids verzekering zit erbij, maar dat is niet veel verschil qua prijs.
Ook het eigen risico is kleiner bij coverdrone voor een mini 3, voor een mini 2 is het gelijk aan carerefresh dacht ik.
[ Voor 8% gewijzigd door ben144 op 13-06-2022 20:23 ]
Lekker veilig

Ik houd het wel bij Care Refresh voor mijn Mini 2
[ Voor 19% gewijzigd door _Eend_ op 13-06-2022 20:35 ]
Ik mocht mijn eigen ww verzinnen, niks in de mail. Wel de polis maar dat is normaal.
Ik heb ook mijn smart controller verzekerd en aansprakelijkheid tot 2.6miljoen haha.
Ik vind de Mini 3 Pro toch wel een mooie hoor, stiekem hoop ik op een dikke Black-Friday deal in 't najaar met min. 40% kortingMastergo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:31:
Grootste minpunten:
- de prijs. 999 euro zonder fly more kit is echt teveel. Je bent 1188 euro kwijt met fly more kit en scherm of 829 voor de normale controller + 189 fly more = 1018 euro. Waarom zo duur... de mini 2 was 599 incl fly more combo.... Waarom zo veel duurder ineens?

Handig, voor als je een keertje dik 50 auto's total-losst?Denneke,,! schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:45:
@_Eend_
Ik heb ook mijn smart controller verzekerd en aansprakelijkheid tot 2.6miljoen haha.
Rotterdam
:strip_exif()/f/image/OquCWJ2tYfTAAKb5hCyuRlbY.jpg?f=fotoalbum_medium)
(Factor vier verkleind, full bestand is 15981 x 8084 pixels, 115,9 MB!)
De 48 megapixel foto's zijn scherp, maar ik merk heel snel toch wat last met de kleuren (kleurzweem)
Hm apart, dat coverdrone zit op NL adres, maar met UK telefoonnummer?
[ Voor 7% gewijzigd door qless op 14-06-2022 16:08 ]
Heb je een voorbeeld van de kleurzweem / vergelijkingsmateriaal tussen de 12 & 48MP foto?qless schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:06:
Eens de 48 megapixel foto's gaan proberen, dit is een handmatig gemaakt panorama (twee rijden, negen foto's totaal in portret stand)
[Afbeelding]
(Factor vier verkleind, full bestand is 15981 x 8084 pixels, 115,9 MB!)
De 48 megapixel foto's zijn scherp, maar ik merk heel snel toch wat last met de kleuren (kleurzweem)
Hm apart, dat coverdrone zit op NL adres, maar met UK telefoonnummer?
Is dit trouwens gorinchem?
Overweeg sterk de Mini 3 aan te schaffen, dit weekend 20% korting via de creditcard bij bekende electronica-keten hier in Noorwegen. Dat maakt het wel heel aantrekkelijk om deze drone nog even voor de vakantie te bestellen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dit is inderdaad Gorinchem, vanochtend geschoten.
Ja helaas, nergens flymore kit te koop, die van mij zou 3 juli moeten komen....alles nu met maar 1 batterij.
Ik zit trouwens net nog even te lezen en las net een review dat de 48MP RAW maar 8-bit is? Probeer het verder te googlen maar behalve deze review zag ik nergens een dergelijke claim.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Paar jaar terug mijn 400GB kaartje verkocht dus zal nu deze halen. pricewatch: Sandisk Extreme Pro 128GB microSDXC UHS-I
Moet er trouwens in de Controller ook 1 zitten of is dat optioneel?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Als je screen recording wil doen, ...ja.Greatsword schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:21:
...Moet er trouwens in de Controller ook 1 zitten of is dat optioneel?
Haha ja bijvoorbeeld maar vooral ook in het zeldzame geval van letselschade. Zal wel niet maja of 1.3 miljoen voor 50 cent of 2.6 voor 1 euro haha. Voor die paar maanden geeft dat wel rust.GS88 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:20:
Handig, voor als je een keertje dik 50 auto's total-losst?
Update: nu wel
[ Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-06-2022 22:40 ]
Nog specifieke changes/verbeteringen?SpeedingWilly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:48:
FYI: Zowel de Mini 3 Pro en de Mavic 3 hebben een (kleine) firmware update. Op iOS is helaas de app update nog niet beschikbaar (1.6.6).
Bugfixing (o.a. voor RC Pro) en voor Mini 3 een verbetering een optimalisatie van de QuickSync functie. Drone wordt niet meer zo heet en overdrachtssnelheid is hoger.
Voor de DJI RC is het nu mogelijk om die ook voor de Mavic 3 te gebruiken. Drone staat iig in het lijstje als je wilt verbinden (dus op moment wordt zowel de Mini 3 Pro (uiteraard) ondersteunt en ook de Mavic 3).
[ Voor 25% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-06-2022 11:02 ]
En nog een tweede vraag: ik vlieg met Austrian Airlines binnenkort naar Montenegro. Accu’s als handbagage en in een lipo safe bag als ik het zo lees? Lees ook iets over max 2 losse accu’s die je over het algemeen mag meenemen? Kan iemand dit bevestigen? Heb er natuurlijk 3, maar telt het dan als 2 omdat die derde in de drone zit?
[ Voor 21% gewijzigd door TradeMarkNL op 18-06-2022 18:04 ]
De fotograaf daar was aan het filmen met een Mini 2.
Er kwam een traumahelikopter aangevlogen die in de buurt moest landen.
Plots viel de mini 2 uit de lucht, toen ik nog even stond te praten met de fotograaf vertelde hij dat de traumahelikopter een mogelijkheid heeft om drones in de buurt te deactiveren.
Ik nam het van hem aan maar ik twijfel nu of dit echt klopt?
zijn nederlandse trauma heli's echt uitgerust met een "jammer"?
Klinkt als een sterk verhaal, maar goed...misschien iemand anders een verhelderend antwoord in forum post?Rascal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:33:
Afgelopen weekend op een klein festival geweest.
De fotograaf daar was aan het filmen met een Mini 2.
Er kwam een traumahelikopter aangevlogen die in de buurt moest landen.
Plots viel de mini 2 uit de lucht, toen ik nog even stond te praten met de fotograaf vertelde hij dat de traumahelikopter een mogelijkheid heeft om drones in de buurt te deactiveren.
Ik nam het van hem aan maar ik twijfel nu of dit echt klopt?
zijn nederlandse trauma heli's echt uitgerust met een "jammer"?
Indeed...Waah schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:10:
@Rascal nog nooit van gehoord. Je kan wel zelf je drone uit de lucht laten vallen volgens mij met een knoppencombi.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hkQw8jvNcBXLJlvObIKa90Dw.png?f=user_large)
Met een Mini2, in een geo-zone naar 1400 meter. Hopelijk niemand van hier

Vervelend, zo’n vastzittende joystick en dat je moet wachten tot de drone vanzelf weer terugkomt als de batterij bijna leeg isCheesy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:46:
https://www.dronewatch.nl...0m-hoog-vanuit-hoofddorp/
Met een Mini2, in een geo-zone naar 1400 meter. Hopelijk niemand van hier

De plek is alleen niet zo handig gekozen

Het is denk ik wel een hoogte record met een Mini 2. Nog nooit gehoord dat zo’n kleine drone zo hoog komt. Een Phantom haalde vroeger makkelijk de 2km of meer, maar die had grotere rotors.
Wel benieuwd wat nu de straf wordt, want je mag nog steeds je drone kietelen door gebrek aan Cx certificering.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Gisteren stond de drone en vandaag leverbaar en op te halen in de winkel van cameranu dus betalen. En vervolgens krijg je een mail volgende maand ben je waarschijnlijk aan de beurt.
Dit vindt ik wel echt slecht.
*edit
(Besteld icm de RCcontroller)
Bijzondere combi. Bedoel je echt de pro controller? Die is 999,- https://store.dji.com/nl/product/dji-rc-pro?vid=109731Mr3MrsSmith schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:10:
Echt vervelend dat de levertijd van die drone zo slecht is.
Gisteren stond de drone en vandaag leverbaar en op te halen in de winkel van cameranu dus betalen. En vervolgens krijg je een mail volgende maand ben je waarschijnlijk aan de beurt.
Dit vindt ik wel echt slecht.
(Besteld icm de pro controller)
Dat is niet vreemd. Die heb ik ook. Maar jij had over de pro controller.Mr3MrsSmith schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:06:
inderdaad vreemde combi, maar het is met de DJI RC controller.
- Je hebt de (oude) Smart controller, die o.a. compatibele is met de Mini 2, Air 2(S) en Mavic 2 - de 2 series dus
- Je hebt de opvolger van deze controller, de RC Pro, die compatibele is met de Mavic 3 (en binnenkort compatibele wordt met de Mini 3 Pro).
- En je hebt de DJI RC, die compatibele is met de Mini 3 Pro, en binnenkort met de Mavic 3
:strip_exif()/f/image/PFpD5VuhKEUU2pqNdsbYy3LL.jpg?f=fotoalbum_medium)
(Avond shot, langste dag)
Ik twijfel enorm tussen de Mini 2 en de Mini 3 Pro
Sowieso wil ik meer dan 1 batterij meenemen.
Voor de Mini 3 Pro is de FMC is niet leverbaar, zien jullie andere mogelijkheden om met meer batterijen op vakantie te kunnen?
Tips zijn zeer welkom qua snelle levertijd van batterijen voor de Mini 3 Pro (lees: voor half juli geleverd)
[ Voor 8% gewijzigd door japie101 op 23-06-2022 10:24 ]
Voor de mini 3, ik heb mijn fmc een maand geleden besteld, die wordt hopelijk vandaag geleverd, gisteren had bol een paar uur lang een paar fmc's te koop op de site, dus ik dank dat dat heel moeilijk wordt.
Met 1 batterij kun je al wat doen natuurlijk, zeker als je in de auto kan opladen of met een grote powerbank.
Daar ga je toch sneller door je accu's heen.
Ook ik had een maand geleden besteld en heb deze vandaag via Coolblue kunnen ophalen. Het kan zijn dat ze eerst alle eerdere bestellingen doen en dan de fly more kit weer beschikbaar stellen op hun site. Wat ik vorige week namelijk begreep is dat ze er meer binnen zouden krijgen dan het aantal bestellingen wat er gedaan zijn. Ik weet natuurlijk niet of dat nu nog zo is. Er is volgens mij echt een run op die dingen.japie101 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:19:
Ik wil voor onze roadtrip in de zomervakantie een drone kopen (mijn eerste).
Voor de Mini 3 Pro is de FMC is niet leverbaar, zien jullie andere mogelijkheden om met meer batterijen op vakantie te kunnen?
Tips zijn zeer welkom qua snelle levertijd van batterijen voor de Mini 3 Pro (lees: voor half juli geleverd)
Volgens de website heeft digimaxx voorraad met de RC-N1 controller.japie101 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:19:
Ik wil voor onze roadtrip in de zomervakantie een drone kopen (mijn eerste).
https://www.digimaxx.nl/s...controller-detail?lang=nl
edit: ah ik lees je vraag verkeerd, je zoekt alleen batterijen.
[ Voor 52% gewijzigd door Cheesy op 23-06-2022 12:00 ]
edit: binnen 1 minuut ook alweer uitverkocht. Wauw, dat ging rapper dan ik dacht
[ Voor 29% gewijzigd door Nomad op 23-06-2022 12:29 ]
Op mijn scherm staat "niet op voorraad" direct onder de prijs.Nomad schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:24:
https://www.dronekenner.n...e-kit-voor-dji-mini-3-nl/ op moment van typen op voorraad.
Ik ben benieuwd of dit wordt gezien als nieuwe aanvraag, of je dan een nieuw nummer krijgt, en welke kosten je dan moet betalen (23 euro vs. 13 euro).
Met andere woorden: is het mogelijk om een verlopen exploitantnummer te verlengen of ga je dan een nieuwe aanvraag in.
Ja helaas wel. Heb de volledige 23 euro weer moeten betalen, maar wel precies hetzelfde nummer weer gekregen... Verlengen is niet meer mogelijk nadat ie verlopen is.Cheesy schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:27:
Heeft iemand al z'n exploitantnummer (al dan niet per ongeluk) laten verlopen, en daarna opnieuw aangevraagd?
Ik ben benieuwd of dit wordt gezien als nieuwe aanvraag, of je dan een nieuw nummer krijgt, en welke kosten je dan moet betalen (23 euro vs. 13 euro).
Met andere woorden: is het mogelijk om een verlopen exploitantnummer te verlengen of ga je dan een nieuwe aanvraag in.
Dat is een duidelijk verhaal, bedankt!Luc45 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Ja helaas wel. Heb de volledige 23 euro weer moeten betalen, maar wel precies hetzelfde nummer weer gekregen... Verlengen is niet meer mogelijk nadat ie verlopen is.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Thanks, best wel erg goede aanbieding!pretpik schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:09:
Mini 3 met Smart Controller nu in de aanbieding voor de prijs van de normale controller
Icm met deze nog 5 euro goedkoperpretpik schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:09:
Mini 3 met Smart Controller nu in de aanbieding voor de prijs van de normale controller
https://nl.pepper.com/aan...van-minimaal-eur25-240813
Hoorde dat het nog wel even kon duren voordat ik die kon ontvangen, dus uiteindelijk maar geretourneerd.
Mijn vakantie was ook al voorbij, dus wellicht over een paar maanden nog een keer proberen. Tegen die tijd misschien ook al voor wat leukere prijzen op V&A of Marktplaats te vinden
Ik neem toch wel aan dat je wel een mail krijgt dat je nummer bijna verloopt?Luc45 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Ja helaas wel. Heb de volledige 23 euro weer moeten betalen, maar wel precies hetzelfde nummer weer gekregen... Verlengen is niet meer mogelijk nadat ie verlopen is.
Jazeker, 1 email die 1.5 maand voordat ie verloopt binnen kwam, waardoor ik hem tegen de tijd dat hij afliep vergeten benSpeedingWilly schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:01:
[...]
Ik neem toch wel aan dat je wel een mail krijgt dat je nummer bijna verloopt?

Kenmerk: snip
Geachte heer/mevrouw,
Ongeveer een jaar geleden heeft u zich bij ons geregistreerd als exploitant van een of meerdere drones. Uw registratie met exploitantnummer snip loopt binnenkort af en eindigt op 31-12-2021. Wij informeren u met deze e-mail over de twee keuzemogelijkheden die u heeft.
Registratie verlengen
Heeft u nog steeds een drone in uw bezit waarmee onder uw verantwoordelijkheid vluchten worden uitgevoerd? Dan is het noodzakelijk om uw registratie te verlengen. U kunt dit eenvoudig doen door online uw registratie als exploitant te verlengen.
Uw exploitantnummer verandert niet. U hoeft daarom na het verlengen van uw exploitantregistratie niets meer te doen.
Registratie niet verlengen
U hoeft uw registratie niet te verlengen als er onder uw verantwoordelijkheid geen vluchten worden uitgevoerd met een drone. Uw registratie eindigt vanzelf op 31-12-2021. Na deze datum verwijdert u het exploitantnummer van uw drone(s) en zorgt u ook dat het exploitantnummer niet meer in de drone(s) geprogrammeerd staat.
Heeft u vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan op onze website, of neem contact op met onze klantenservice
Gaat dat altijd zo snel qua prijzen? Wel balen als je net de volle mep betaald hebt. Aan de andere kant als je hem nu voor dit bedrag haalt is je verlies ook minimaal als je hem over een paar maanden weer verkoopt lijkt mepretpik schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:09:
Nee, DJI drones zijn bijna nooit in de aanbieding. Dit is echt een mooie prijs voor de versie met DJI RC! Zeker net na introductie terwijl veel stores niet kunnen leveren.Greatsword schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:33:
[...]
Gaat dat altijd zo snel qua prijzen? Wel balen als je net de volle mep betaald hebt. Aan de andere kant als je hem nu voor dit bedrag haalt is je verlies ook minimaal als je hem over een paar maanden weer verkoopt lijkt me
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 23-06-2022 20:37 ]
Volgens mij heb ik laatst 999 voor dit model betaald en dan nog 170 extra voor de Fly more combo toch?SpeedingWilly schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:36:
[...]
Nee, DJI drones zijn bijna nooit in de aanbieding. Dit is echt een mooie prijs voor de versie met DJI RC! Zeker net na introductie terwijl veel stores niet kunnen leveren.
829,- is dan wel echt netjes, denk niet dat Marktplaats daar snel tegenop kan dus toch maar besteld. Die fly more set moet ik dan maar even voor lief nemen.
FMC is 189 euro.Greatsword schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Volgens mij heb ik laatst 999 voor dit model betaald en dan nog 170 extra voor de Fly more combo toch?
829,- is dan wel echt netjes, denk niet dat Marktplaats daar snel tegenop kan dus toch maar besteld. Die fly more set moet ik dan maar even voor lief nemen.
Je kunt 'm dan meteen verlengen en ze plakken dan het jaar achter de verloopdatum aan dus per saldo verlies je geen dagen.Luc45 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:47:
[...]
Jazeker, 1 email die 1.5 maand voordat ie verloopt binnen kwam, waardoor ik hem tegen de tijd dat hij afliep vergeten ben![]()
[...]
In reviews lees ik dat internet toegang "in the fields" via een tether van je telefoon moet gaan omdat je anders geen maps hebt en ook RTH niet kunt instellen? Ook zou de wifi verbinding van de controller instabiel zijn (slecht opnieuw connecten met de hotspot van je telefoon?
Dit zijn wat mij betreft toch wel nare bijwerkingen van deze controller, in het voordeel van de RC-N1 controller.
Maps: Voor mij geen probleem, ik vlieg bijna altijd met links onder het compas, ipv de kaart. Je kunt wel kaarten gebruiken door van te voren even met internet dat gebied op tevragen, dat hoeft niet perse internet tijdens het vliegen te hebben
RTH: Werkt met GPS, dus geen internet nodig.
Wifi: Ik heb de controller alleen aan de thuis wifi hangen voor updates, dat werkt 100% stabiel.
Thanks, hoe gaat het opladen van de controller? En hoe lang gaat ie mee?qless schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:18:
Ik vindt de nieuwe controller zalig....
Maps: Voor mij geen probleem, ik vlieg bijna altijd met links onder het compas, ipv de kaart. Je kunt wel kaarten gebruiken door van te voren even met internet dat gebied op tevragen, dat hoeft niet perse internet tijdens het vliegen te hebben
RTH: Werkt met GPS, dus geen internet nodig.
Wifi: Ik heb de controller alleen aan de thuis wifi hangen voor updates, dat werkt 100% stabiel.
Is een extra SD kaartje ook vereist in de controller?
Dat duurt wel even (afhankelijk van welke lader je gebruikt), maar de controller gaat lang mee. I.i.g. dan 3 accu's.japie101 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:22:
[...]
Thanks, hoe gaat het opladen van de controller? En hoe lang gaat ie mee?
Micro SD kaartje is (nu) alleen nodig voor screen recording, en hopelijk later ook om high res beelden te downloaden van de drone en op te slaan op het sd kaartje van de controller. Dit laatste werkt nu nog niet.
Ik zelf heb nu een keer of drie een accu (van de drone) leeg gevlogen en ik heb nog drie kwart aan accu over op de controller. Deze heb ik dus nog niet hoeven opladen. Kan je dus niet laten weten hoe lang dat duurt.japie101 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:22:
[...]
Thanks, hoe gaat het opladen van de controller? En hoe lang gaat ie mee?
De SD-kaart in de controller is voor screen recording van de controller zelf of voor het kunnen kopiëren van foto's en video's van de drone naar de SD-kaart in de controller.
Dat laatste werkt dus nu nog niet. Alleen met de standaard controller i.c.m. je smartphone. Maar ik denk dat DJI dit wel gaat toevoegen.tlpeter schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:27:
[...]
De SD-kaart in de controller is voor screen recording van de controller zelf of voor het kunnen kopiëren van foto's en video's van de drone naar de SD-kaart in de controller.
DJI heeft dit wel op hun website staan:SpeedingWilly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Dat laatste werkt dus nu nog niet. Alleen met de standaard controller i.c.m. je smartphone. Maar ik denk dat DJI dit wel gaat toevoegen.
DJI RC
Model
RM330
Video Transmission System
DJI O3
Transmitter Power (EIRP)
2.400-2.4835 GHz: <26 dBm (FCC); <20 dBm (CE/SRRC/MIC)
5.725-5.850 GHz: <26 dBm (FCC), <23 dBm (SRRC), <14 dBm (CE)
Storage Capacity
DJI RC's storage capacity can be increased by using a microSD card. Users can store images and videos on the card and export them to a computer or other devices.
Video Output Port
N/A
Max Battery Life
Approx. 4 hours
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2