Acties:
  • +3 Henk 'm!
Thaiden schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:57:
Pro controller op Marktplaats voorbij zien komen, aangeboden voor €550, biedingen van €300 tot €350, denk dat je gelijk hebt @SpeedingWilly , winst maken door de controller los te verkopen.

Ben je zelf al overtuigd om hem te houden? Of gaat die van jou straks ook in de verkoop :p
Nee, ik ben super tevreden met die controller! Die gaat niet weg!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 21:08
Bol heeft nu voorraad mini 3 pro met smart controller

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik heb gisteren weer veel gevlogen met zowel de Mavic 3 (na de laatste firmware upgrade) als met de Mini 3 Pro. De klant die tijdens mijn workshop met de Mini 3 Pro gevlogen heeft was eigenlijk meteen overtuigd dat hij die drone gaat aanschaffen. :)

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zéér tevreden ben met beide drones! De Mavic 3 is nu na deze laatste firmware update van een paar dagen geleden eindelijk een complete Prosumer drone geworden. Echt een geweldige drone! Maar waarom moet dit een dik half jaar duren DJI!!! :(

De Mavic 3 is een stille drone. De Mini 3 Pro is echter nog veel stiller! Waar voorgangers (Mini 2 en Mini 1) al vrij stil waren, zorgt de hoge pitch die de propellers maken voor een iets wat 'vervelender' geluid dan de grotere drones zoals de Air2S / Mavic 2 / Mavic 3. Omdat de Mini 3 Pro langere propellers heeft (gecombineerd met een laag gewicht van de drone) is deze drone echt heel erg stil! Ik blijf me verbazen.

Het prima vlieggedrag, de complete functionaliteit die zich (bijna) kan meten met wat de Mavic 3 biedt en de fijne DJI RC maken deze drone één van de fijnste drones waarmee ik gevlogen heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Vandaag een enorme hoeveelheid DJI mini 3 pro's voorbij zien komen op Marktplaats. Het frustreert me zo. Maximaal bestellen en voor dat beetje winst het voor de rest verkloten. Je zou je de ogen uit je kop moeten schamen.

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thaiden schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:55:
Vandaag een enorme hoeveelheid DJI mini 3 pro's voorbij zien komen op Marktplaats. Het frustreert me zo. Maximaal bestellen en voor dat beetje winst het voor de rest verkloten. Je zou je de ogen uit je kop moeten schamen.
Tja, het staat die mensen vrij om te verkopen. Het is maar een heel erg klein percentage van alle DJI Mini 3 Pro aankopen dat nu op MP staat, dus veel doet het niet op de voorraden en of de kans dat mensen misgrijpen bij een winkel.

Ik vind vooral de mensen die deze drone op MP kopen erg dom. Je gaat toch niet meer betalen, terwijl met een beetje zoeken en/of wachten de drone gewoon in de winkel te koop is. Zoals hierboven vermeld bij sommige winkel gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Drone scalpers. Wauw, is de vraag dan zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:05:
Drone scalpers. Wauw, is de vraag dan zo groot?
Zeker weten! Het is en blijft een (pro) instapdrone van DJI. Dit is ook goed te zien in de reviews die ik schrijf op Tweakers.

De DJII Mini 2 heeft in 1.5 jaar dik 33 duizend views gekregen.
De DJI Mavic 3 heeft in een dik half jaar nog geen duizend views gehad.
De DJI Mini 3 Pro heeft in de eerste week al dik 2000 views opgeleverd (en zal na 1.5 week al 3x zo veel views hebben als de Mavic 3 in een half jaar).

Dus de Mini drones van DJI zijn erg populier :) .

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zolang niemand ze koopt, blijven ze ermee zitten. Ben je snel genoeg van dit soort geouwehoer af. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Inderdaad. Ik had er een bij bol.com in bestelling staan en heb er nog een direct bij bcc.nl kunnen bestelen die wel op voorraad was. Toen ik hem vorige week in huis had, heb ik de bol.com order geannuleerd. Als bol.com hem dezelfde dag nog verstuurd zou hebben, dan was hij voor 999 op V&A gegaan. Maar ik snap ook wel dat er genoeg varkens op de wereld rond lopen die alles doen voor een paar tientjes winst.

Verder over de Mini 3: wat een geweldig apparaat. Heb ik nu zo'n 10x de accu leeg gevlogen en sta er elke keer weer van te kijken wat een prachtig stukje techniek het is. Wat betreft geluid valt het mij wel op dat het enorm veel uit maakt hoe winderig het is. Met een klein briesje hoor je hem bijna niet. Als het echter windstil is, dan kan ik hem prima horen op 100 meter hoogte en 50 meter afstand.
En wat betreft bereik heb ik ook niets te klagen met de nieuwe controller. Zo lang je zorgt dat er een LOS is, dan werkt het allemaal prima, zelfs op grotere afstanden.

Y'24

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb mijn review van de DJI Mini 3 Pro uitgebreid met foto's van 2 ultra compacte Sunnylife cases die ik voor de drone en de controller aangeschaft heb. Wat mij betreft een ideale combinatie met een hardcase (die nog niet binnen is).

Uiteraard zijn deze cases niet bedoelt om een complete drone met FMC op te bergen (daar gebruik ik de hardcase voor). Als je van plan bent om 1 vlucht te maken (1 accu) dan zijn deze cases ideaal. Mijn Fly More Combo is ook besteld, maar de levertijd daarvan is op het moment erg lang en pas begin juli kan ik de FMC verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NaegCPXjSdWJ4GBM3kaxrecD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/IvOliTxBXBz0WL8iG8p03Abf.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/E3m4WpQRhoEon1pxz6zgRETI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/HhCojZ3VL60RUeb5fC5wcalR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/iKFSMErgQlocESDIASgO5MGU.jpg

offtopic:
Ik heb cases van Sunnylife ook nog in V&A staan voor de Mini 2 met FMC en de (oude) Smart Controller. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat zijn wel een stel mooie cases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooie cases inderdaad, beetje à la mini 1 FMC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cheesy schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:
Mooie cases inderdaad, beetje à la mini 1 FMC.
Er zijn verschillende versies te koop. Er is ook een case waar zowel de drone en controller samen met de FMC in passen. Ik heb daar zelf niet voor gekozen, want als ik alles wil meenemen dan neem ik de hardcase mee.

Als je zo compact mogelijk wilt gaan (en met 1 accu), dan zijn bovenstaande losse cases de beste optie.

offtopic:
De verschillende versies vind je hier. Ik heb zelf bij deze winkel besteld en ik had de cases na een paar weken in huis.

[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
Kan ik (zo ver jullie weten) een 60w USB lader gebruiken om zo via de hub de batterijen snel op te laden?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
utbone schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:15:
Kan ik (zo ver jullie weten) een 60w USB lader gebruiken om zo via de hub de batterijen snel op te laten?
Ja, geen probleem. Je kan aan de leds op de hub zien of er snel of langzaam geladen wordt. Bij snel laden veranderen de leds heel snel van groen naar uit en weer naar groen. Dat zal dus met een 60W lader snel gaan :).

Voor de Mini 3 Pro is een 30W lader genoeg om te kunnen snelladen. Voor de Mavic 3 is dat 60W. Dit is uiteraard logisch, omdat de Mini 3 Pro een 2S lipo heeft en de Mavic 3 een 4S lipo.

Een 60W lader gebruiken voor de Mini 3 Pro is dus overkill, maar het kan geen kwaad. De Mini 3 Pro batterij zal hierdoor niet sneller geladen worden t.o.v. een 30W lader.

[ Voor 34% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ja, geen probleem. Je kan aan de leds op de hub zien of er snel of langzaam geladen wordt. Bij snel laden veranderen de leds heel snel van groen naar uit en weer naar groen. Dat zal dus met een 60W lader snel gaan :).

Voor de Mini 3 Pro is een 30W lader genoeg om te kunnen snelladen. Voor de Mavic 3 is dat 60W. Dit is uiteraard logisch, omdat de Mini 3 Pro een 2S lipo heeft en de Mavic 3 een 4S lipo.

Een 60W lader gebruiken voor de Mini 3 Pro is dus overkill, maar het kan geen kwaad. De Mini 3 Pro batterij zal hierdoor niet sneller geladen worden t.o.v. een 30W lader.
Sterker nog: laders zijn wat dat betreft slim. :) Als je een device aansluit dan wordt het eerst beperkt en dan vindt er communicatie plaats tussen device en lader.

Lader: Hoeveel kun jij aan?
Device: Zoveel!
Lader: Nou, hier heb je het!

maw.: je kunt prima een 60 of 90w lader aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Met de 65 watt laptop lader trekt hij 32 watt uit de muur. Dus dat zit wel goed.
Maar is het niet een beetje te snel om te laden op deze vermogens? Ik weet niet hoe goed zo'n accu daar tegen moet kunnen. Moet je ze niet op 1C laden?

-edit: Maw.., ik zou hem eerder aan een 5 watt lader hangen als dat de levensduur ten goede zou komen.

[ Voor 18% gewijzigd door RvV op 03-06-2022 12:00 ]

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvV schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:57:
Met de 65 watt laptop lader trekt hij 32 watt uit de muur. Dus dat zit wel goed.
Maar is het niet een beetje te snel om te laden op deze vermogens? Ik weet niet hoe goed zo'n accu daar tegen moet kunnen. Moet je ze niet op 1C laden?

-edit: Maw.., ik zou hem eerder aan een 5 watt lader hangen als dat de levensduur ten goede zou komen.
Opladen van een lege accu kost je minstens een uur met een 30W lader. Het leegvliegen van die accu gaat binnen een half uur. Oftewel: de stromen tijdens het leegvliegen zijn veel hoger (ongeveer 10A met pieken richting de 20A) t.o.v. het laden (4A max). ;)

DJI heeft dus een veilige marge aangehouden.

Een (drone) accu blijft een slijtageproduct. Uiteindelijk loopt de capaciteit achteruit en gaat de accu kapot. Veel belangrijker is dat je accu's niet helemaal vol- of leeg in de kast legt. Dat is veel slechter voor de accu dan snelladen. Leg ze weg op storage spanning (= 50% vol) als je een tijdje niet gaat vliegen.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Zojuist mijn DJI mini 3 met FMC binnen gekregen. Deze had ik rechtstreek bij DJI besteld op de dag van de release. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:05:
Zojuist mijn DJI mini 3 met FMC binnen gekregen. Deze had ik rechtstreek bij DJI besteld op de dag van de release. *O*
Ik had er voor gekozen om de drone zonder FMC te bestellen. Daarom had ik die veel eerder binnen, maar nu is het wachten op de FMC. :F

Veel (vlieg) plezier gewenst!

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
SpeedingWilly schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Ik had er voor gekozen om de drone zonder FMC te bestellen. Daarom had ik die veel eerder binnen, maar nu is het wachten op de FMC. :F

Veel (vlieg) plezier gewenst!
Mischien effe contact opnemen via de chat? Ik heb dat vorige week gedaan en toen was er ineens wat beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:20:
[...]
Mischien effe contact opnemen via de chat? Ik heb dat vorige week gedaan en toen was er ineens wat beweging.
FMC is pas een aantal dagen geleden besteld. Maar wat je zegt klopt, want ik en een drone vriend hadden de losse drone op de introductiedag besteld, en vervolgens had mijn vriend die al een week in huis (terwijl ik zelfs eerder besteld had). Na een chat met DJI kwam de drone erg snel binnen. Was heel toevallig! O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Soms moet je even aan de boom schudden voordat ie los komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:25:
Soms moet je even aan de boom schudden voordat ie los komt :P
offtopic:
_/-\o_ :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Ik heb er ook een besteld bij bol.com met smartcontroller. Er was voorraad dus wordt morgen geleverd, voelt een beetje als een impulsaankoop haha dus ik laat hem nog eventjes in de verpakking zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Denneke,,! schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:19:
Ik heb er ook een besteld bij bol.com met smartcontroller. Er was voorraad dus wordt morgen geleverd, voelt een beetje als een impulsaankoop haha dus ik laat hem nog eventjes in de verpakking zitten.
Ik ben benieuwd of het je gaat lukken om ingepakt te laten. Ik heb er te veel plezier mee. :9 Ja, het is een duur speeltje, dat dan weer wel.
Er is nog steeds voorraad voor de liefhebbers bij bol.com.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
tlpeter schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:05:
De drone met care pakket heb ik nu binnen maar de FMC wordt nageleverd. CameraNU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
RvV schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:01:
[...]

...Er is nog steeds voorraad voor de liefhebbers bij bol.com.
Thnx voor de tip!

Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Zo net de maiden flight met de mini 3 pro gehad... zoals al bekend, 1 batterij is niks, helaas is ook mijn fmc nog niet binnen.

Meteen al eens begonnen met testen van 360 + 8 extra foto's, en met tracking op een weggetje met aan beide kanten bomen (en erboven)... mini 3 deed het keurig.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

De sphere geeft met zijn 26 foto's dit als zenith (kijkhoek 120 graden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q73MMQnaTEdKIduqf1wQnZPGZd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tp1Kmg275zYz0pRiob7kfA2b.png?f=user_large
360 pano viewer

Met 10 (alhoewel 8 denk ik genoeg is) extra foto's met de gimbal zo hoog mogelijk geeft dit (zelfde kijkhoek)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAk7WsY6pE48eWspgjcSXkfNkXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oeDJPiPGHmJMuI6HbvbZfepS.png?f=user_large
360 pano viewer

Ik hoop dat dji dit toch snel toe voegt aan de automatische sphere modus.

[ Voor 2% gewijzigd door qless op 03-06-2022 23:23 . Reden: spelfautjes ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Voor het eerst m’n mini 1 meegenomen op vakantie, dit keer naar Lissabon. Op z’n zachtst gezegd een drama, continu buiten bereik of ‘interference’ al kort direct na het opstijgen. Hier in NL heb ik pas na zo’n 300 meter problemen met het bereik, in Portugal soms al na zo’n 20-30 meter.

Als ik de Mini 3 bestel met de Smart Controller ben ik dan van deze problemen af? Kwam in Portugal toevallig met een jongen in gesprek die met een Mini 2 vliegt en totaal geen probleem heeft.

Dit is gewoon niet fijn vliegen zo :/

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:24:
Voor het eerst m’n mini 1 meegenomen op vakantie, dit keer naar Lissabon. Op z’n zachtst gezegd een drama, continu buiten bereik of ‘interference’ al kort direct na het opstijgen. Hier in NL heb ik pas na zo’n 300 meter problemen met het bereik, in Portugal soms al na zo’n 20-30 meter.

Als ik de Mini 3 bestel met de Smart Controller ben ik dan van deze problemen af? Kwam in Portugal toevallig met een jongen in gesprek die met een Mini 2 vliegt en totaal geen probleem heeft.

Dit is gewoon niet fijn vliegen zo :/
Ja, dan zijn de problemen die je beschrijft voorbij. Een drone met WiFi verbinding is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
SpeedingWilly schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Ja, dan zijn de problemen die je beschrijft voorbij. Een drone met WiFi verbinding is een drama.
Zeker weten? Want ik lees hier ook her en der dat die Smart controller geen goed bereik heeft ten opzichte van de Mini 2? Het is dat ik de Mini 1 cadeau heb gekregen maar zelf zou ik hem dus nooit kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:06:
[...]
Zeker weten? Want ik lees hier ook her en der dat die Smart controller geen goed bereik heeft ten opzichte van de Mini 2? Het is dat ik de Mini 1 cadeau heb gekregen maar zelf zou ik hem dus nooit kopen.
Misschien is het bereik van de DJI RC iets minder dan het bereik van de normale controller, maar nog steeds veeeeeeeel beter dan met een WiFi drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
pretpik schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Iets minder bereik zou ik eerder zeggen. Maar een dji mini 3 met RC haalt ook gewoon 3000 meter. Das al een factor 10 meer dan je met de mini 1 haalt op een goede dag zoals je zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Waah schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Iets minder bereik zou ik eerder zeggen. Maar een dji mini 3 met RC haalt ook gewoon 3000 meter. Das al een factor 10 meer dan je met de mini 1 haalt op een goede dag zoals je zelf aangeeft.
SpeedingWilly schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Misschien is het bereik van de DJI RC iets minder dan het bereik van de normale controller, maar nog steeds veeeeeeeel beter dan met een WiFi drone.
Oké, dit stelt me wel gerust en de Mini 3 met Smart controller gaat het dan ook worden :) . In Noord-Amerika is de Mini 1 geleverd met andere hardware, is dat met de mini 3 ook het geval? Einde van het jaar ga ik naar Mexico en kan hem dan daar kopen mocht het echt voordelen hebben. In ieder geval hebben ze er wel een mooie FMC Plus kit ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:38:
Oké, dit stelt me wel gerust en de Mini 3 met Smart controller gaat het dan ook worden :) . In Noord-Amerika is de Mini 1 geleverd met andere hardware, is dat met de mini 3 ook het geval? Einde van het jaar ga ik naar Mexico en kan hem dan daar kopen mocht het echt voordelen hebben. In ieder geval hebben ze er wel een mooie FMC Plus kit ;).
Er is maar 1 versie. Als je buiten Europa vliegt is je bereik beter door meer zendvermogen. Kopen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien een vraag die al lang eerder voorbij is gekomen: kan het niet vinden met mijn gebruikte zoektermen.
Is het mogelijk om een soort van automatisch patrouilleren programma in te stellen voor de dji mini 2?
@SpeedingWilly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beppemoos
raceneus968 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:17:
Misschien een vraag die al lang eerder voorbij is gekomen: kan het niet vinden met mijn gebruikte zoektermen.
Is het mogelijk om een soort van automatisch patrouilleren programma in te stellen voor de dji mini 2?
@SpeedingWilly
Als je met "automatisch patrouilleren programma" waypoints bedoeld, kan je dat niet met de DJI Fly app, maar wel met een 3rd party app zoals Litchi. Maar dan wel boven de hoogste obstakels, want de Mini 2 heeft geen Obst. avoidance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dank je wel Beppe,
ik heb de doos van mijn (gewonnen met loterij) 2mini nog niet eens geopend..
Ben nu alle opties aan het bekijken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Is de care refresh service voor 2 jaar 139 euro de moeite waard voor de mini 3 pro?

Hij ligt nog steeds ingepakt maar het kriebelt wel! Ik was alleen al verbaasd over het kleine formaat van de verpakking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raceneus968 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:17:
@SpeedingWilly
Zoals @beppemoos hierboven al aangeeft.

Maar hou er rekening mee dat dit flink 'behelpen' is. De Mini 2 is niet bedoelt om objecten mee te tracken. Koop dan de Mini 3 Pro of een andere drone met goede Obstacle Avoidance. Die sensoren zijn echt nodig om dit goed en veilig te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denneke,,! schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:30:
Is de care refresh service voor 2 jaar 139 euro de moeite waard voor de mini 3 pro?

Hij ligt nog steeds ingepakt maar het kriebelt wel! Ik was alleen al verbaasd over het kleine formaat van de verpakking!
Die keus zul je echt zelf moeten maken en zelf inschatten of je een goede piloot bent :) .

Ik zelf heb 1 jaar afgesloten, maar dit omdat ik deze drone (ook) bedrijfsmatig gebruik en er dus ook andere personen mee vliegen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar met wat voorzichtigheid kun je je €85,- (of €139,-) besparen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
SpeedingWilly schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Die keus zul je echt zelf moeten maken en zelf inschatten of je een goede piloot bent :) .

Ik zelf heb 1 jaar afgesloten, maar dit omdat ik deze drone (ook) bedrijfsmatig gebruik en er dus ook andere personen mee vliegen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar met wat voorzichtigheid kun je je €85,- (of €139,-) besparen. :+
Het is mijn eerste echte drone dus een goede piloot moet ik vooral nog worden hoop ik haha. Dus dan maar beter wel aanschaffen lijkt me. Ik las dat als je na 2 jaar geen gebruik gemaakt hebt je een jaar extra krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denneke,,! schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Het is mijn eerste echte drone dus een goede piloot moet ik vooral nog worden hoop ik haha. Dus dan maar beter wel aanschaffen lijkt me. Ik las dat als je na 2 jaar geen gebruik gemaakt hebt je een jaar extra krijgt.
Volgens mij niet. Ik heb nog nooit aanspraak gemaakt op Care Refresh (ook niet bij afsluiten 2 jaar) en nog nooit een jaar extra gehad.

Wel krijg je als je 1 jaar CR afsluit vlak voor het einde de optie van DJI om te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik heb nog nooit de care refresh genomen of nodig gehad gelukkig, alleen mijn eerste drone een keer een tak geraakt en gecrasht, maar dat was nog met een phantom 2, daar kon je heel makkelijk zelf alles repareren (en er bestond nog geen care refresh toen)

Dus zou eigenlijk zeggen, is het je eerste drone? Dan is het misschien wel verstanding, ook voor de gemoedsrust. Als je al veel vliegervaring hebt zou ik het niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
SpeedingWilly schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Volgens mij niet. Ik heb nog nooit aanspraak gemaakt op Care Refresh (ook niet bij afsluiten 2 jaar) en nog nooit een jaar extra gehad.

Wel krijg je als je 1 jaar CR afsluit vlak voor het einde de optie van DJI om te verlengen.
Het staat op de site van dji dus dan zal dat wel kloppen, miss iets nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:31
Vliegtuigje bij Hoek van Holland gecrasht:
De verkeersleiding van Rotterdam The Hague Airport kan niet achterhalen of er inderdaad vliegbewegingen zijn geweest op die plek of dat er een vliegtuig van de radar is verdwenen.
Ben ik de enige die dit gek vind? Met alle aantrekkende regelgeving rondom de haven, die ook drone vliegen raken (en de plannen die hbr zelf lijkt te hebben met drones) dat je een vliegtuigje niet opmerkt en dat “ongezien” crasht….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

htca schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:14:
Vliegtuigje bij Hoek van Holland gecrasht:

[...]

Ben ik de enige die dit gek vind? Met alle aantrekkende regelgeving rondom de haven, die ook drone vliegen raken (en de plannen die hbr zelf lijkt te hebben met drones) dat je een vliegtuigje niet opmerkt en dat “ongezien” crasht….
Dat kan aan zoveel dingen liggen en het is denk ik nog te vroeg om daar iets van te zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 21:08
Denneke,,! schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:30:

Bedenk wel:
2 jaar kost 139 euro. 1 jaar kost 80 euro. Je kan per jaar 2x gebruik maken van de coverage. De eerste keer opsturen kost je 75 euro en 2e keer 79 euro. Een fly away kost je 255 euro.
Dus je eerste crash kost je bij 1 jaar dus 80+ 75 euro = 155 euro.

Heb je geen dji care, dan kan je altijd je drone opsturen naar Dji Barendrecht. Je krijgt dan een offerte voor reparatie. Wat ik hoor van mensen vallen die kosten vaak redelijk mee.

Persoonlijk heb ik dji care garantie tot vorig jaar altijd afgesloten. Maar doe dit niet meer. Leuk zo'n verzekering maar als je geen gekke dingen doet. Ga gewoon op een open veldje goed oefenen. Etc. ook met instellingen voor RTH hoogte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 12:39
Exact, het is daarom dat ik gekozen heb voor enkele maanden Coverdrone. Kost me 5.70 EUR per maand voor een verzekerd bedrag van 730 EUR ( losse mini 3, prijs van airborn equipment, de controllers blijven natuurlijk aan de grond)
Voordeel bij coverdrone is dat flyaway hetzelfde is als een crash, eigen risico is telkens iets van 50 eur ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door ben144 op 06-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:29
Mastergo schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Bedenk wel:
2 jaar kost 139 euro. 1 jaar kost 80 euro. Je kan per jaar 2x gebruik maken van de coverage. De eerste keer opsturen kost je 75 euro en 2e keer 79 euro. Een fly away kost je 255 euro.
Dus je eerste crash kost je bij 1 jaar dus 80+ 75 euro = 155 euro.
Ik heb zitten twijfelen, en ben voor 1 jaar DJI Care Refresh gegaan, en eigenlijk wel hierom:

https://www.dji.com/be/support/service/djicare-refresh#faq

Ik herinner me gelezen te hebben dat dit voor de mini 3 het geval was, maar kan ik niet meteen terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ7cw4P6w000xUQswoRk2T4-QMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DHBzUR8UkvWoXTgx4Cu1jlVL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denneke,,! schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Je krijgt een jaar extra garantie (3 ipv 2 jaar), en geen jaar verlenging van Care Refresh. Dat is dus wel heel iets anders!

Zie ook de opmerking hierboven van @peterf

Een jaar extra garantie is (voor mij) dus niets extra’s waard. Wat is de kans dat een wekende Drone na 2 jaar nog stuk gaat (falen van het apparaat)? De kans dat je crasht is (bijna) net zo groot het eerste jaar als het tweede jaar als het derde jaar…

Leuk dat je het erbij krijgt, maar veel zal je er waarschijnlijk niet aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denneke,,!
Hmm goede opmerkingen inderdaad, heb dat van die garantie verlenging verkeerd gelezen ja, maakt inderdaad een heel groot verschil!

Toch eens inlezen in coverdrone dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
SpeedingWilly schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Wat is de kans dat een wekende Drone na 2 jaar nog stuk gaat (falen van het apparaat)? De kans dat je crasht is (bijna) net zo groot het eerste jaar als het tweede jaar als het derde jaar…

Leuk dat je het erbij krijgt, maar veel zal je er waarschijnlijk niet aan hebben.
Ben erg benieuwd naar het onderzoek dat je hebt gedaan waaruit blijkt dat de kans op stuk (falen) gaan na het 2e jaar lager is dan de eerste 2 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
cliors schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:34:
[...]

Ben erg benieuwd naar het onderzoek dat je hebt gedaan waaruit blijkt dat de kans op stuk (falen) gaan na het 2e jaar lager is dan de eerste 2 jaar.
Het welbekende badkuip-model
Afbeeldingslocatie: https://media.geeksforgeeks.org/wp-content/uploads/20201014203913/tyutyt41.png

De kans dat onderdelen voor welke garantie geld, nog stuk gaan na 2 jaar is klein bij elektronica. En let wel: Garantie is altijd op productiefouten. De kans dat er een productiefout is welke tussen het 2e en 3e jaar nog voor een defect zorgt is minimaal. Slijtage van de rotors zou de enige zijn, maar dat is slijtage en dat valt níét onder garantie.

Dus 1 jaar extra garantie, mits je nog geen gebruik hebt gemaakt van garantie, is leuk... Maar is een vrij makkelijke geste van DJI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Ik heb geen bad thuis helaas :+
Duidelijke uitleg, thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
SpeedingWilly schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:56:
[...]

Ik heb hele goede ervaringen met cases van het merk Sunnylife. Deze cases zijn van prima kwaliteit met zachte bekleding aan de binnenkant en de pasvorm is perfect.
Ook mijn hardcase van Sunnylife binnen. Wel voor de Air 2... maar daar past de Mini 3 Pro ook goed in.
Ik las dat je de sticks op je controller houdt wanneer je deze in de case opbergt.

Vraag hier over:
Krijg je hierdoor geen speling op de sticks? Wat dan weer zorgt voor een irritant piepende controller...
Had dit probleem helaas met mijn Mavic Air... Was toen destijds een vrij algemeen probleem

YouTube: DJI Mavic Air beeping controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Andere vraag: Omdat ik mijn Mini 3 Pro met slechts 1 batterij heb, wil ik deze opladen via een powerbank.
Dus de batterij in de drone houden en opladen via usb-c

Mensen hier ervaring mee? Kan dit geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Iemand ervaring met Drone Log Book ondersteuning?
Zoiets: https://www.dronelogbook.com/hp/1/solutions.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

v1co schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:39:
Andere vraag: Omdat ik mijn Mini 3 Pro met slechts 1 batterij heb, wil ik deze opladen via een powerbank.
Dus de batterij in de drone houden en opladen via usb-c

Mensen hier ervaring mee? Kan dit geen kwaad?
Dit is hoe DJI het officieel aanraad als je geen batteryhub hebt. Je kunt de batterijen ook niet los opladen, er zit geen aansluiting voor USB-c op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar wel met AirData. Dat werkt prima i.c.m. DJI drones. Er is zelfs de mogelijkheid om een gratis account aan te maken (voor max 400 vluchten). Ik heb het gold account (tot 1200 vluchten en meerdere drones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v1co schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Ook mijn hardcase van Sunnylife binnen. Wel voor de Air 2... maar daar past de Mini 3 Pro ook goed in.
Ik las dat je de sticks op je controller houdt wanneer je deze in de case opbergt.

Vraag hier over:
Krijg je hierdoor geen speling op de sticks? Wat dan weer zorgt voor een irritant piepende controller...
Had dit probleem helaas met mijn Mavic Air... Was toen destijds een vrij algemeen probleem

YouTube: DJI Mavic Air beeping controller
Ja, je kunt de stick op de controller laten zitten in deze cases. Ik heb nog nooit last gehad van het beschreven probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Net terug van Schotland.
Heel wat filmpjes geschoten met een mavic air.
Nu, eerst op 1 sd kaartje, vervolg op een 2de sd kaartje.
Nu wil ik een "movie" maken voor een geheel, met shots uit verschillende filmpjes, en knippen en plakken dus.
Hoe doen jullie dat?
Gebruiken jullie de djigo 4 app hiervoor? Met die editor?

Het probleem is wanneer ik dit wil doen, (de tweede sd kaart zit erin) enkel de laatste filmpjes erin staan, en die van de eerste sd kaart, niet meer allemaal...
Hoe kan ik ze dan allemaal plakken?

De eerste sd kaart zit vol, de tweede niet.

Of doen jullie alles op de pc ofzo? Want om dit allemaal mooi en knap via je tel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
Wat mij betreft doe ik alles op de PC. Sd1 en SD2 dumpen in een map en van daaruit werken.
Op de telefoon lijkt mij wat priegel werk...en durf te wedden dat je op de PC veel meer kan dan standaard stitchen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Hoeveel GB micro SD is aan te raden voor de mini 3 pro drone en smart controller? 256gb beide is overkill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Denneke,,! schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:14:
Hoeveel GB micro SD is aan te raden voor de mini 3 pro drone en smart controller? 256gb beide is overkill?
Behoorlijk overkill. Ik heb in de mini een kaart van 256GB en in de controller 32GB.
Dat is genoeg voor 3,5 uur 4K60 ofzo.
Aan de andere kant...tussen een kaart van 64,128 of 256 zit nu ook niet heel veel verschil in prijs.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik gebruik 128GB in de Drone. In de controller hoeft helemaal niet zoveel opslag. Die wordt gebruikt voor caching en screen recording. Daar zit bij mij 64GB in, wat al overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cliors schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:34:
[...]
Dat was geen onderzoek, maar is algemene kennis voor mij (zie ook uitleg van @Waah). Onnodig

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 08-06-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik had nog een oud 16Gb kaartje liggen, die gebruik ik in de controller, en de drone zelf nog met 64Gb uit mijn mini 2.

Te grote kaartjes kunnen ook weer leiden tot veel foto's/filmpjes kwijt bij problemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
SpeedingWilly schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:07:
[...]

Dat was geen onderzoek, maar is algemene kennis voor mij (zie ook uitleg van @Waah). Misschien iets meer aannemen van mensen die weten waarover ze praten 8) .
Afbeeldingslocatie: https://amorebeautifulquestion.com/wp-content/uploads/2012/12/EintsteinQuestionEverything.png
Niets mis met vragen naar bewijs als men sterke claims plaatst :Y) zo houden we elkaar scherp O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
qless schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:42:
[...]
Te grote kaartjes kunnen ook weer leiden tot veel foto's/filmpjes kwijt bij problemen...
Daarom zet ik videos van de drone/gopro/dslr meteen op de telefoon. Direct een backup on-the-go. Voor Android zijn er genoeg USB-C naar Micro-SD opties (want wifi zuigt IMHO)

Voor Apple gebruik ik deze:
https://www.leefco.com/co...s/products/leef-iaccess-3

De enige die bij mij goed werkt en toch heel klein is.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 07-06-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
SpeedingWilly schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:07:
[...]
Dat was geen onderzoek, maar is algemene kennis voor mij (zie ook uitleg van @Waah). Misschien iets meer aannemen van mensen die weten waarover ze praten 8) .
Op de man doen we niet, als iemands manier van reageren niet binnen de regels past is daar een TR voor

Ontopic. Ik dacht dus ook dat je een 2e jaar care refresh kreeg bij een 1 jarige verzekering.
Slim stukje marketing techniek als je het mij vraagt van DJI :/

[ Voor 35% gewijzigd door Wormaap op 08-06-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb momenteel een Mini 1 waar ik niet super veel mee vlieg, aangezien ik het active track gedeelte wel mis in bv de bossen, zit ik te denken om naar een Mini 3 te upgraden.

Nu ben ik er nog niet uit welke controller ik wil, afgezien van het bedrag lijkt mij de standaard controller wat flexibeler op de langere termijn;

1) Minder breekbaar als ik hem opberg bv in mijn Bikepacking tassen, en door de bossen cross en alles heen en weer stuitert;)
2) Third Party app ondersteuning (Litchi bv)
3) Niet afhankelijk van OS ondersteuning vanuit DJI voor de smart controller
4) Makkelijker foto's / video's over te zetten want telefoon heb je toch al "klaar & aangesloten"
5) Je hebt gelijk je maps beschikbaar zonder te gaan tetheren

Daar in tegen mis je dan wel weer een extra custom knop, scherper scherm en iets langer nodig om te kunnen vliegen.

Ik heb een iPhone 13 Pro, kwa scherm vind ik het nu altijd prima te zien in de zon met de Mini 1.

Zie ik iets over het hoofd of zou de standaard controller voor mij het beste voldoen?
Het gewicht en grote is nagenoeg gelijk tussen de 2 , dus kwa opbergen is dat niet echt een argument voor het fietsen (De telefoon moet sowieso mee dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SaURoN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:16:
Ik heb momenteel een Mini 1 waar ik niet super veel mee vlieg, aangezien ik het active track gedeelte wel mis in bv de bossen, zit ik te denken om naar een Mini 3 te upgraden.

Nu ben ik er nog niet uit welke controller ik wil, afgezien van het bedrag lijkt mij de standaard controller wat flexibeler op de langere termijn;

1) Minder breekbaar als ik hem opberg bv in mijn Bikepacking tassen, en door de bossen cross en alles heen en weer stuitert;)
4) Makkelijker foto's / video's over te zetten want telefoon heb je toch al "klaar & aangesloten"

Daar in tegen mis je dan wel weer een extra custom knop, scherper scherm en iets langer nodig om te kunnen vliegen.

Ik heb een iPhone 13 Pro, kwa scherm vind ik het nu altijd prima te zien in de zon met de Mini 1.

Zie ik iets over het hoofd of zou de standaard controller voor mij het beste voldoen?
Het gewicht en grote is nagenoeg gelijk tussen de 2 , dus kwa opbergen is dat niet echt een argument voor het fietsen (De telefoon moet sowieso mee dan).
edit:
Laat maar :X

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 08-06-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SaURoN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:16:

Gezien jouw eisen en jouw huidige telefoon zou ik in jouw geval voor de standaard controller gaan. De iPhone 13 is een telefoon waarvan het scherm erg helder is. De telefoon zal wel warm worden en de accu snel leeglopen. De telefoon kun je overigens wel bijladen tijdens gebruik met de standaard controller.

Over punt 2 kan ik het volgende zeggen: verwacht zeker geen ondersteuning in de nabije toekomst voor de Mini 3 Pro. Ervaring uit het verleden leert dat dit erg lang kan duren. De Mini 2 is ook pas recent toegevoegd, en die drone is nu dik 1.5 jaar oud. De Mavic 3 wordt ook nog niet ondersteund.

Punt 4:
Via de QuickTransfer functie kun je overigens wel (draadloos) snel foto's en filmpjes overzetten naar je telefoon zonder dat de sd-kaart uit de drone gehaald hoeft te worden.

Jouw genoemde punten 1, 3 en 5 zijn inderdaad voordelen die de standaard controller biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik heb een Samsung S22 Ultra en een iPhone mini 12.
Welke ik gebruik als scherm op mijn controller....? De mini 12 :P

NIet zozeer vanwege het fantastische scherm.... maar de GPS lock op de Samsung is super onbetrouwbaar voor mij! Nooit problemen hiermee gehad met de iPhone.

Ik had echter wel gekozen voor de Smart controller als die beschikbaar zou zijn. Maar de standaard controller werkt prima voor mij icm een sunscreen cover om mijn telefoon heen

[ Voor 32% gewijzigd door v1co op 08-06-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Punt 2 is toch niet van toepassing? De controller draait toch gewoon Android, maw: je kunt 3rd party apps als Litchi gewoon installeren via de Play Store?
Nee, dat kan alleen met de RC Pro van €999,-. Op die controller kunnen losse apps geïnstalleerd worden. overigens ook niet helemaal gebruiksvriendelijk, want er is geen Play Store aanwezig op die controller.

De DJI RC met scherm is (bijna) helemaal dichtgetimmerd door DJI. Dit is eigenlijk gewoon een afgeschermde Android device waar 1 App op draait, namelijk DJI Fly. Verder kun je wat settings veranderen zoals volume en helderheid, maar daar stopt het wel zo ongeveer.

Voor mij prima. Als ik meer wil pak ik de Mavic 3 met RC Pro wel :) .

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 08-06-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v1co schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:30:
Ik heb een Samsung S22 Ultra en een iPhone mini 12.
Welke ik gebruik als scherm op mijn controller....? De mini 12 :P

NIet zozeer vanwege het fantastische scherm.... maar de GPS lock op de Samsung is super onbetrouwbaar voor mij! Nooit problemen hiermee gehad met de iPhone
De Mini 12? Heb jij een pre-productiemodel??? 8) _/-\o_ }:O

GPS lock gaat via de GPS chip in de drone. Dat heeft toch niets met je telefoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
SpeedingWilly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:33:
[...]

De Mini 12? Heb jij een pre-productiemodel??? 8) _/-\o_ }:O

GPS lock gaat via de GPS chip in de drone. Dat heeft toch niets met je telefoon te maken?
Op mijn Mavic Air zag ik wel een verschil... Dus ik weet niet of dat nu anders is met de Mini Pro 3?
Ik dacht altijd dat ze GPS lock halen vanuit de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v1co schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:34:
[...]
Op mijn Mavic Air zag ik wel een verschil... Dus ik weet niet of dat nu anders is met de Mini Pro 3?
Ik dacht altijd dat ze GPS lock halen vanuit de telefoon.
De drone ontvangt de satellietinfo na aanzetten en als er genoeg satellieten ontvangen zijn dan wordt het home point geupdated (GPS lock).
De enigste andere locatieinfo is waar de vlieger staat (met de remote). Die info kan wel van de telefoon komen. Hoe dat werkt met de controllers met scherm van DJI weet ik niet. Volgens mij hebben deze controllers geen GPS chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:28:
[...]

Gezien jouw eisen en jouw huidige telefoon zou ik in jouw geval voor de standaard controller gaan. De iPhone 13 is een telefoon waarvan het scherm erg helder is. De telefoon zal wel warm worden en de accu snel leeglopen. De telefoon kun je overigens wel bijladen tijdens gebruik met de standaard controller.

Over punt 2 kan ik het volgende zeggen: verwacht zeker geen ondersteuning in de nabije toekomst voor de Mini 3 Pro. Ervaring uit het verleden leert dat dit erg lang kan duren. De Mini 2 is ook pas recent toegevoegd, en die drone is nu dik 1.5 jaar oud. De Mavic 3 wordt ook nog niet ondersteund.

Punt 4:
Via de QuickTransfer functie kun je overigens wel (draadloos) snel foto's en filmpjes overzetten naar je telefoon zonder dat de sd-kaart uit de drone gehaald hoeft te worden.

Jouw genoemde punten 1, 3 en 5 zijn inderdaad voordelen die de standaard controller biedt.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ja, ik zit/zat erg in twijfel kwa controllers (denk dat beiden wel wat voor te zeggen is, de 170 euro is nou niet echt een motivatie voor mij om het wel of niet te doen. Het set and play princiepe spreekt me ook wel erg aan.

Meer het gemakt/gerust stelling van opbergen e.d. met de trips is voor mij toch wel hetgene waarvoor ik denk/het de doorslag geeft naar de normale controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SaURoN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:55:
[...]
Meer het gemakt/gerust stelling van opbergen e.d. met de trips is voor mij toch wel hetgene waarvoor ik denk/het de doorslag geeft naar de normale controller.
Die afweging dien je zelf te maken ;) . Voor mij geldt weer het gebruiksgemak (nog sneller klaar om te vliegen en niet je telefoon hoeven te gebruiken tijdens het vliegen zodat die telefoon nog 'bruikbaar' is voor andere zaken tijdens het vliegen en het heldere scherm) als doorslaggevend.

Verder vind ik persoonlijk de meerprijs van 170 euro erg schappelijk. Vergelijk dat maar eens met de 999 euro die voor de RC Pro gevraagd wordt door DJI :X . En tel daarbij op dat (op dit moment) die controller niet los verkrijgbaar is. Dus je moet nu bij aanschaf de juiste keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Die afweging dien je zelf te maken ;) . Voor mij geldt weer het gebruiksgemak (nog sneller klaar om te vliegen en niet je telefoon hoeven te gebruiken tijdens het vliegen zodat die telefoon nog 'bruikbaar' is voor andere zaken tijdens het vliegen en het heldere scherm) als doorslaggevend.

Verder vind ik persoonlijk de meerprijs van 170 euro erg schappelijk. Vergelijk dat maar eens met de 999 euro die voor de RC Pro gevraagd wordt door DJI :X . En tel daarbij op dat (op dit moment) die controller niet los verkrijgbaar is. Dus je moet nu bij aanschaf de juiste keuze maken.
Zeker! Dat is ook zeker erg fijn, alleen in een frametas op de fiets , door de bossen fietsende denk ik dat het scherm snel kapot zal gaan, de ruimte is altijd beperkt als je tent/slaapzak etc mee hebt.

De meerprijs is inderdaad ook zeker wel schappelijk, inderdaad het is nu de juiste keuze maken, al ben ik wel benieuwd wanneer de RC uberhaupt op voorraad weer komt, ik zie af en toe de RC-N1 versie wel langskomen namelijk.

Er zit tegenwoordig geen verschil meer in FCC en CE versies kwa hardware toch? Dat is puur softwarematig beperkt tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SaURoN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Er zit tegenwoordig geen verschil meer in FCC en CE versies kwa hardware toch? Dat is puur softwarematig beperkt tegenwoordig?
Klopt! Volgens mij was dat alleen bij de Mini 1 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
beppemoos schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:24:
Wat mij betreft doe ik alles op de PC. Sd1 en SD2 dumpen in een map en van daaruit werken.
Op de telefoon lijkt mij wat priegel werk...en durf te wedden dat je op de PC veel meer kan dan standaard stitchen etc...
Met wat op pc?
Zijn er nog mensen die dat prefereren boven de dji app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb mijn mini 2 een tijd niet gebruikt op een korte vlucht na een paar weken geleden om een foto van het dak van ons huis te maken i.v.m. offerte voor zonnepanelen.

Vandaag zijn de panelen geplaatst en heb ik weer wat foto's gemaakt, tevens wilde ik wat filmpjes maken met quickshots.. En dat ging voor geen meter...

Ik dacht met te herinneren dat ik op vakantie bijvoorbeeld wel eens het vakantie huisje als een object had gebruikt.. maar kon nu voor geen meter een object selecteren via het tekenen van een box.

Ook mijzelf voor een quickshot gebruiken werkte niet.. Heb dichterbij vliegen geprobeerd, en verder af... Maar niks lijkt te werken incl herstarten van de app en drone.

Drone en app hebben de laatste updates, ik ben een beetje lost. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

skank schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Met wat op pc?
Zijn er nog mensen die dat prefereren boven de dji app?
* _Eend_ steekt zijn vinger op

Ik gebruik de DJI app eigenlijk nooit voor foto's. Het bewerken van foto's gaat zoveel makkelijker en sneller met de programma's op je PC, dingen als Adobe Lightroom, Photoshop, PTGui und so weiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:30:
[...]
* _Eend_ steekt zijn vinger op

Ik gebruik de DJI app eigenlijk nooit voor foto's. Het bewerken van foto's gaat zoveel makkelijker en sneller met de programma's op je PC, dingen als Adobe Lightroom, Photoshop, PTGui und so weiter.
Sluit ik me helemaal bij aan! Adobe Lightroom voor foto’s en Adobe Premiere Pro voor video’s. En soms wat andere programma’s als dat nodig is (b.v. voor een hyperlapse).

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 08-06-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DutchHammer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:12:
Ik heb mijn mini 2 een tijd niet gebruikt op een korte vlucht na een paar weken geleden om een foto van het dak van ons huis te maken i.v.m. offerte voor zonnepanelen.

Vandaag zijn de panelen geplaatst en heb ik weer wat foto's gemaakt, tevens wilde ik wat filmpjes maken met quickshots.. En dat ging voor geen meter...

Ik dacht met te herinneren dat ik op vakantie bijvoorbeeld wel eens het vakantie huisje als een object had gebruikt.. maar kon nu voor geen meter een object selecteren via het tekenen van een box.

Ook mijzelf voor een quickshot gebruiken werkte niet.. Heb dichterbij vliegen geprobeerd, en verder af... Maar niks lijkt te werken incl herstarten van de app en drone.

Drone en app hebben de laatste updates, ik ben een beetje lost. Iemand een idee?
Kun je letterlijk het vakje niet tekenen, of doet de app raar als je het vakje tekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Kun je letterlijk het vakje niet tekenen, of doet de app raar als je het vakje tekent?
Goede vraag! Bij de Mini 3 Pro werkt bevoordeeld FocusTrack (o.a Active Track) niet als je 4K @ 60fps hebt geselecteerd. Voor FocusTrack functies moet je uiteraard ook onderwerpen selecteren. Maar daar krijg je wel netjes een melding van. Pas in 4K @ 30fps werkt dit.

Maar voor de Mini 2 behoren de quickshots gewoon te werken in 4K @ 30fps (hoogste resolutie en framerate die de Mini 2 ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

_Eend_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:42:
[...]

Kan letterlijk het vakje niet tekenen. Al twijfel ik wel of mijn herinnering klopt dat je bijv een dak/dakkapel als object kon gebruiken.. Maar dan nog, personen weet ik zeker dat het (zeer) goed werkte.

Via Google krijg ik alleen maar het advies om dichterbij dan wel verder af te vliegen.. Plus natuurlijk het installeren van de laatste versies van firmware/apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DutchHammer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:49:
[...]

Kan letterlijk het vakje niet tekenen. Al twijfel ik wel of mijn herinnering klopt dat je bijv een dak/dakkapel als object kon gebruiken.. Maar dan nog, personen weet ik zeker dat het (zeer) goed werkte.

Via Google krijg ik alleen maar het advies om dichterbij dan wel verder af te vliegen.. Plus natuurlijk het installeren van de laatste versies van firmware/apps.
Dakkapellen weet ik niet, ik heb het nog nooit op iets kleiners dan een schuurtje van 2x2 m gebruikt maar het lijkt mij dat het daarop ook zou moeten werken, tenzij je dakkapel erg klein is.

Heb je een Android telefoon of iPhone?

In elk geval zou ik (als het kan) een ander toestel proberen, desnoods een tablet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

_Eend_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Dakkapellen weet ik niet, ik heb het nog nooit op iets kleiners dan een schuurtje van 2x2 m gebruikt maar het lijkt mij dat het daarop ook zou moeten werken, tenzij je dakkapel erg klein is.

Heb je een Android telefoon of iPhone?

In elk geval zou ik (als het kan) een ander toestel proberen, desnoods een tablet oid.
Ga ik morgen is proberen, wil nu niet de eigen- en buur-kids niet wekken hehe. Ik kan overigens het vakje zelf wel tekenen, maar er gebeurd dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Klopt! Volgens mij was dat alleen bij de Mini 1 zo.
Laatste vraag;)
Met de RC controller is het bereik toch redelijk het zelfde als de RC-N1?

Is het tegenwoordig met ocusync echt een groot verschil tussen FCC en CE “instellingen”? Met de Mini1 was het dag en nacht verschil namelijk kwa stabiliteit/range

Beperk ik me met een RC controller niet te erg kwa bereik is meer het idee ? Met de RC-N1 zijn er opties namelijk

Zag toevallig net op bol.com de RC bundel langskomen dus die wel bestelt (evenals de rc-n1 versie) dus kan ze even naast elkaar zien. Hopelijk geeft dat de doorslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Gelukkig, je strippenkaart was bijna vol :+

Is het tegenwoordig met ocusync echt een groot verschil tussen FCC en CE “instellingen”? Met de Mini1 was het dag en nacht verschil namelijk kwa stabiliteit/range

Beperk ik me met een RC controller niet te erg kwa bereik is meer het idee ? Met de RC-N1 zijn er opties namelijk

Zag toevallig net op bol.com de RC bundel langskomen dus die wel bestelt (evenals de rc-n1 versie) dus kan ze even naast elkaar zien. Hopelijk geeft dat de doorslag.
Ik kan/wil het zelf niet testen, maar in de EU is het zendvermogen veel meer beperkt dan in de VS (FCC regels) dus dat beperkt nogal je range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DutchHammer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Ga ik morgen is proberen, wil nu niet de eigen- en buur-kids niet wekken hehe. Ik kan overigens het vakje zelf wel tekenen, maar er gebeurd dan niks.
Dan zou ik zeker even een ander toestel proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SaURoN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:55:
[...]

Laatste vraag;)

Het verschil in range tussen WiFi en OcuSync is echt heel groot en het verschil tussen FCC range en CE range is vrij groot. De eerste is een keuze en de tweede is een gegeven in de EU. Daar zullen we het mee moeten doen.

In de praktijk als je je aan de regels houdt (vrijwel) nooit een probleem met OcuSync (ook in Europa) en zelfs als je de regeltjes wat oprekt ook niet echt een probleem naar mijn mening.

Maximale range is naar mijn mening ook niet het belangrijkste, maar hoe stabiel de verbinding blijft onder niet ideale omstandigheden. Het kan uiteraard altijd beter, maar zeker met de huidige drones van DJI (OcuSync 2, 3 en 3+) (meer dan) voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 23:25
DutchHammer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Als je het lukt om het vakje wel te tekenen; daarna rechts op start drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Het verschil in range tussen WiFi en OcuSync is echt heel groot en het verschil tussen FCC range en CE range is vrij groot. De eerste is een keuze en de tweede is een gegeven in de EU. Daar zullen we het mee moeten doen.

In de praktijk als je je aan de regels houdt (vrijwel) nooit een probleem met OcuSync (ook in Europa) en zelfs als je de regeltjes wat oprekt ook niet echt een probleem naar mijn mening.

Maximale range is naar mijn mening ook niet het belangrijkste, maar hoe stabiel de verbinding blijft onder niet ideale omstandigheden. Het kan uiteraard altijd beter, maar zeker met de huidige drones van DJI (OcuSync 2, 3 en 3+) (meer dan) voldoende.
Check! Bedankt! Weet ik genoeg! Ga vanmiddag ze beiden eens naast elkaar leggen de controllers en dan bepalen wat het beste bij mij past! :)
Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2