Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Drukkert schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:37:
Ik zie dat de mini 2 fly-more-combo voor 510 staat bij Boltshop.com

Iemand ervaring met deze webshop?
Boltshop.nl?

Ik heb nog nooit van deze shop gehoord, en hij is in Londen gevestigd. Ik weet niet waarvandaan zij hun bestellingen versturen, maar als dat vanuit het VK is dan moet je inklaringskosten betalen:
Pakketten uit het VK komen nu officieel van buiten de Europese Unie. Wanneer je een pakket ontvangt met een waarde van 22 euro of meer, betaal je als ontvanger inklaringskosten. Je ontvangt hier van tevoren bericht over via post of e-mail.

Bron: https://www.postnl.nl/campagnes/brexit/
Never mind; blijkbaar zitten ze ook in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 21-05-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bvsteyn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:15:
Meer en meer range testen komen voorbij. Kwam net deze tegen van de mini 2 en 3 die dezelfde vlucht tegelijkertijd maakten;

[YouTube: DJI Mini 2 Vs Mini 3 SIGNAL TEST]
Op 8:33 begint ie over het gebrek aan een internetverbinding op de remote.
Now there's a thing. I don't have an indicator on the map there to show where she is. Is that because she is not connected?
You don't say 8)7

Toch wel grappig om te zien hoeveel het kan verschillen. In het begin maakte hij ook een opmerking over de kleurweergave van de nieuwe controller, maar dat zie je niet terug in de video, maar dat lijkt mij wel een puntje voor een device dat zo duur is en toch best belangrijk is voor het maken van foto's en video's. Hebben de Mini 3 Pro eigenaars hier daar ook last van?

[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 21-05-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
_Eend_ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:10:

Boltshop.nl?

Ik heb nog nooit van deze shop gehoord, en hij is in Londen gevestigd. Ik weet niet waarvandaan zij hun bestellingen versturen, maar als dat vanuit het VK is dan moet je inklaringskosten betalen:
Ok, ik dacht dat ze in Groningen zaten. Voor die kleine korting ga ik geen risico nemen. Ik bestel m wel bij Coolblue of Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben144 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:07:
150 eur korting op mini3 pro met smart controller bij VDB Belgie, Lijkt geen prijsfout want de andere versies zijn ook goedkoper. Wel geduld hebben voor de levering, screenshot zegt 29 mei, maar bestelbevestiging spreekt van 2 tot 6 weken.
[Afbeelding]
Natuurlijk is dat een prijsfout (of scam). Heb jij ooit wel eens zulke kortingen gezien bij introductie van ee nieuwe DJI drone? Beetje nadenken en iig die winkel eens uitpluizen mocht je daar gaan bestellen.

Wat mij betreft stinkt het zaakje. Ik zou er NIET bestellen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Natuurlijk is dat een prijsfout (of scam). Heb jij ooit wel eens zulke kortingen gezien bij introductie van ee nieuwe DJI drone? Beetje nadenken en iig die winkel eens uitpluizen mocht je daar gaan bestellen.

Ik denk niet dat het stinkt hoor, hij heeft al besteld voor de aangegeven prijs. Het is een grote jongen uit Belgie met niet al te veel goede recensies, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Ja hoor, misschien zelf ook eens doen alvorens te reageren :X

Vanden Borre is een bedrijf in volle groei. In cijfers betekent dat: 73 winkels in heel België meer dan 1200 werknemers, waarvan 250 zich met service bezighouden.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 21-05-2022 16:12 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Drukkert schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Ok, ik dacht dat ze in Groningen zaten. Voor die kleine korting ga ik geen risico nemen. Ik bestel m wel bij Coolblue of Bol.com
Je kunt ook even bij de MediaMarkt kijken, je weet wel, die winkel die DJI boycot nieuws: 'MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden m... :+

Daar is ie nu 529 euro

edit:
Maar om eerlijk te zijn.. CoolBlue/Bol.com is denk ik beter, bij de gemiddelde MM liggen die dingen al tijden in het schap. Ik kan me nog iemand herinneren hier op GoT die er een bij de MM had gekocht en vrijwel meteen defecte batterijen had.. Ik kan die post nu alleen effe niet vinden..

[ Voor 16% gewijzigd door _Eend_ op 21-05-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:11:
[...]
Ja hoor, misschien zelf ook eens doen alvorens te reageren :X

Vanden Borre is een bedrijf in volle groei. In cijfers betekent dat: 73 winkels in heel België meer dan 1200 werknemers, waarvan 250 zich met service bezighouden.
Prima gewoon bestellen dan. Was dus een ordinaire prijsfout (express?).

Recensies zijn iig niet geweldig.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-05-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:03:
[...]

Damn jammer, ging net ook bestellen
Vandenborre in BE is echt 100% betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
_Eend_ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Je kunt ook even bij de MediaMarkt kijken, je weet wel, die winkel die DJI boycot
Mediamarkt probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, daar wordt je als consument niet echt serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Drukkert schreef op zondag 22 mei 2022 @ 04:26:
[...]

Mediamarkt probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, daar wordt je als consument niet echt serieus genomen.
Ik bedoelde het ook meer als grap dan als een serieuze tip. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:03:
[...]

Doe eens rustig man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Begin wel te twijfelen aan de meerwaarde van Ocusync op de 2 en 3 t.o.v. de 1.
Er zijn inmiddels veel veel range testen op CE en ik zie de verschillen niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:37:
Er zijn inmiddels veel veel range testen op CE en ik zie de verschillen niet zo duidelijk.
Die meerwaarde is er zeker en ik spreek uit ervaring. Lees mijn reviews van de Mini 1 en Mini 2 maar eens na. Ik heb de Mini 1 precies 1 jaar gehad en heb met die drone maar een paar vluchten gemaakt omdat vliegen geen lolletje is met een haperende verbinding (ik had toen ook de Mavic 2 Pro drone). Met de Mini 2 heb ik in 1.5 jaar veel meer gevlogen. Een totaal andere drone.

Het gaat niet alleen om de maximale range maar zeker ook om storingsvrij vliegen. Met een WiFi drone krijg je om de haverklap meldingen van slechte verbinding en haperend en schokkerig beeld. Dat is met een OcuSync drone heel veel beter!

Helaas is in de EU het zendvermogen beperkt, dus de verbinding is ook niet optimaal, maar dat geldt zowel voor WiFi als OcuSync.

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 23-05-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
SpeedingWilly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Die meerwaarde is er zeker en ik spreek uit ervaring. Lees mijn reviews van de Mini 1 en Mini 2 maar eens na. Ik heb de Mini 1 precies 1 jaar gehad en heb met die drone maar een paar vluchten gemaakt omdat vliegen geen lolletje is met een haperende verbinding (ik had toen ook de Mavic 2 Pro drone). Met de Mini 2 heb ik in 1.5 jaar veel meer gevlogen. Een totaal andere drone.

Het gaat niet alleen om de maximale range maar zeker ook om storingsvrij vliegen. Met een WiFi drone krijg je om de haverklap meldingen van slechte verbinding en haperend en schokkerig beeld. Dat is met een OcuSync drone heel veel beter!

Helaas is in de EU het zendvermogen beperkt, dus de verbinding is ook niet optimaal, maar dat geldt zowel voor WiFi als OcuSync.
Kan alleen beamen dat ik vaak verstoringen heb tijdens het vliegen met de originele mini. Zeker als ik 'm hier achter het huis de lucht in laat dan krijg ik vaak meldingen dat ik de antennes goed moet richten. Het signaal komt altijd wel weer terug, maar het is niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
bfrqrv schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:37:
YouTube: DJI Mini 2 vs Mavic Mini Range Test - How much better is Occusync 2.0?

Tegelijk gevlogen mini 1 en mini 2. 1800 ft vs 5400 ft

of deze:
YouTube: DJI Mini 2 Range Test | Real World Mini 1 vs Mini 2
3492 vs 10.000+ ft

Het verschil tussen de video's is te verklaren door ander landschap, andere straling, ander gebied. Maar Ocusync 2/3 is toch echt wel een verbetering tov de Mini 1. Nog los van verstoringen bij geen VLOS.

EDIT:
En nog eentje van onze oosterburen, waar tot eind 2020 je nog zonder VLOS mocht vliegen.
YouTube: Vergleich Reichweite DJI MINI 2 vs DJI Mavic Mini - Test der Drohnen
Je ziet de Mini 1 al vaak stotteren vóór die zijn maximale afstand haalt. Wat voor erg vervelend vliegen zorgt.

eindstand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXAGe2BsallH-m-O-Plt2ulH-EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5pXgHNuS4WgIWO0PQtaAfH5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 23-05-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
SpeedingWilly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Maximale range en "storingsvrij" zijn wel aan elkaar gekoppeld.Die 25mw is gewoon heel weinig ook om storingen te voorkomen. Ik heb de mini 1 met Yagi's en een mini2 nog in doos.

Vlieg zelf vaak in drukke gebieden dus niet alleen in natuur. Kan een mini 2 in urban gemakkelijk 500-1000 meter zonder storing met Ocusync? Of is dat al kritisch om te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 12:39
Eigenlijk moeten we vergelijken met mini2 firmware vanaf V01.04.0000. DJI heeft het bereik van de mini2 drastisch teruggeschroefd [Edit: in CE-regio's], is wel een goed stuk beter als mini1 maar het verschil is niet meer zo heel groot als dat het eerst was.

[ Voor 4% gewijzigd door ben144 op 23-05-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 08:35
bfrqrv schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Maximale range en "storingsvrij" zijn wel aan elkaar gekoppeld.Die 25mw is gewoon heel weinig ook om storingen te voorkomen. Ik heb de mini 1 met Yagi's en een mini2 nog in doos.

Vlieg zelf vaak in drukke gebieden dus niet alleen in natuur. Kan een mini 2 in urban gemakkelijk 500-1000 meter zonder storing met Ocusync? Of is dat al kritisch om te bevestigen.
Mijn ervaring tot dusverre met de mini 3 is dat hij ook in urban area het prima doet zolang je de zender maar op de drone kunt richten. Al je zorgt dat er geen bebouwing tussen jou en de drone zit haal je prima 1 km. Beste is dus om op een hoog dak te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Nog een range test. Filmpje uit Australie met een CE model. Hij komt op ruim 4,5 km alvorens de drone middels RTH terugkomt. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

bvsteyn schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:53:
Nog een range test. Filmpje uit Australie met een CE model. Hij komt op ruim 4,5 km alvorens de drone middels RTH terugkomt. Netjes!

[YouTube: DJI Mini 3 Pro | Range and Signal Test with Pro Remote | Australia]
Ja, maar heb je die omgeving gezien :P ? Dat kan in Nederland ook hoor, in de Polder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Stimulate14 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:03:
[...]

Ja, maar heb je die omgeving gezien :P ? Dat kan in Nederland ook hoor, in de Polder.
lol. Ik woon zelf dichtbij een polder, maar ik vraag me nog steeds af of de Pro3 met de RC controller (gericht uiteraard) wel 1000 mtr doet in een urban situatie, afgezien van een enkele storing die heel specifiek kan zijn nattuurlijk.

Verder al gebruikers met een 2 en een 3 die de (overige) verschillen kunnen benoemen in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Het zou mij niet verbazen dat die wisselende resultaten voort komen uit het totaal verkeerd richten van de antenne. Ik heb al filmpjes gezien waarbij mensen 50-60° omhoog staan te mikken terwijl de mini 3 op 50 meter hoogte en 1000 meter verderop hangt.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:27
Hoe richt je je antenne eigenlijk "juist"

Met de mini 1 was het duidelijk, die had uitstekende antennes (als in antennes die uitsteken) De controller van de mini 2 heeft die niet.

Dus als je drone 100 meter pal boven je hangt. Hou je je controller dan horizontaal of verticaal. (zelf zou ik zeggen horizontaal, maar hoor graag jullie mening)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Afbeeldingslocatie: https://forum33.djicdn.com/data/attachment/forum/202009/03/134027mg8aza7ox8uu2aau.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DCNY schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:47:
Hoe richt je je antenne eigenlijk "juist"

Met de mini 1 was het duidelijk, die had uitstekende antennes (als in antennes die uitsteken) De controller van de mini 2 heeft die niet.

Dus als je drone 100 meter pal boven je hangt. Hou je je controller dan horizontaal of verticaal. (zelf zou ik zeggen horizontaal, maar hoor graag jullie mening)
De controller heeft die wel. De bovenkant van de smartphoneklem is de antenne, dus het zwarte plastic blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
QempZoR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:19:
Ohhh. Ik hoop dat de range goed gaat zijn van die controller. Ben er nu al verliefd op. Wat een verademing om niet je telefoon te hoeven gebruiken..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
@QempZoR Niet meer zo verliefd zo te zien? Wat heeft je doen besluiten om toch de Air 2s te houden ipv de Mini 3 Pro? Gewoon nieuwsgierig hoor.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
bvsteyn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:53:
[...]

@QempZoR Niet meer zo verliefd zo te zien? Wat heeft je doen besluiten om toch de Air 2s te houden ipv de Mini 3 Pro? Gewoon nieuwsgierig hoor.. :D
Haha, dat heb je snel gezien! Ik moet zeggen dat ik nog steeds wel erg twijfel; maar is zien of die nog te verkopen is voor een enigszins goede prijs.

Ik merk in de videokwaliteit toch wel een (kleine) achteruitgang tov de Air 2s. Ik schiet nog wel eens wat voor klanten en dan vind ik CA wat je toch wel voorbij ziet komen niet zo fijn.. Ook werk ik eigenlijk volledig in DLOG en dan is een DcineLike door de workflow heen toch wel een beetje irritant.
Ook de videokwaliteit qua kleuren is toch echt wel wat minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgOY5WEYZyXXZuXvAR5wdZDiz6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PlgdvmWzGeVhdN5jcTUEyOLL.jpg?f=user_large(Still image van een 4k/60 video)

Daarnaast zit er mijn inziens ontzettend veel CA in de 48MP foto's (voorbeeld heb ik niet hier op kantoor)
De 12MP foto's zijn ook iets minder dan de 20MP van de Air2s.

Allemaal misschien zeer marginale verschillen; en voor het gros van de mensen niet storend of opvallend denk ik; maar als ik wat opnames maak voor klanten kan ik dit eigenlijk niet hebben..

Qua range heb ik het gister nog is getest boven water; zeker tot +- 1500m probleemloos; bij 2400m wat interventie en bij zn 3000m signal lost. De controller in de goede richting houden helpt dus echt, nu goed opgelet. Dus als iemand bang is qua range; dan zou ik die zorgen maar snel laten varen (of vliegen..? ;))

EDIT2: Ik ben nog steeds wel verliefd op de nieuwe RC. Het gemak van het niet hoeven pakken van je telefoon heeft mij wel de doorslag gegeven om een RC Pro bij de Air 2s te bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door QempZoR op 24-05-2022 07:04 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
QempZoR schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:00:
[...]

Haha, dat heb je snel gezien! Ik moet zeggen dat ik nog steeds wel erg twijfel; maar is zien of die nog te verkopen is voor een enigszins goede prijs.

Ik merk in de videokwaliteit toch wel een (kleine) achteruitgang tov de Air 2s. Ik schiet nog wel eens wat voor klanten en dan vind ik CA wat je toch wel voorbij ziet komen niet zo fijn.. Ook werk ik eigenlijk volledig in DLOG en dan is een DcineLike door de workflow heen toch wel een beetje irritant.
Ook de videokwaliteit qua kleuren is toch echt wel wat minder.
[Afbeelding](Still image van een 4k/60 video)

Daarnaast zit er mijn inziens ontzettend veel CA in de 48MP foto's (voorbeeld heb ik niet hier op kantoor)
De 12MP foto's zijn ook iets minder dan de 20MP van de Air2s.

Allemaal misschien zeer marginale verschillen; en voor het gros van de mensen niet storend of opvallend denk ik; maar als ik wat opnames maak voor klanten kan ik dit eigenlijk niet hebben..

Qua range heb ik het gister nog is getest boven water; zeker tot +- 1500m probleemloos; bij 2400m wat interventie en bij zn 3000m signal lost. De controller in de goede richting houden helpt dus echt, nu goed opgelet. Dus als iemand bang is qua range; dan zou ik die zorgen maar snel laten varen (of vliegen..? ;))

EDIT2: Ik ben nog steeds wel verliefd op de nieuwe RC. Het gemak van het niet hoeven pakken van je telefoon heeft mij wel de doorslag gegeven om een RC Pro bij de Air 2s te bestellen.
Als je zakelijk gebruik maakt van de drone snap ik je helemaal! Dan mag je hogere eisen hebben en verwachten van een drone. Mogelijk dat DLOG nog wel gaat komen voor de mini 3? Ze hebben tenslotte ook 10 bit color in de meest recente firmware update gestopt.

Goed om te lezen dat ook jij ervaart dat het qua range allemaal wel meevalt met de mini 3!

Die RC van de mini 3 lijkt mij ook ideaal in ieder geval. Het is nu elke keer zo'n dingetje om de telefoon te verbinden met de remote en ook zorgdragen dat de telefoon voldoende opgeladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvsteyn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:27:
[...]'
Mogelijk dat DLOG nog wel gaat komen voor de mini 3? Ze hebben tenslotte ook 10 bit color in de meest recente firmware update gestopt.
Lijkt me niet. Alleen de veel hoger gepositioneerde Mavic 2 & Mavic 3 hebben DLOG. De Air 2S heeft ook D-Cinelike net Zoals de Mini 3 Pro. Denk dat we daar al blij mee mogen zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Lijkt me niet. Alleen de veel hoger gepositioneerde Mavic 2 & Mavic 3 hebben DLOG. De Air 2S heeft ook D-Cinelike net Zoals de Mini 3 Pro. Denk dat we daar al blij mee mogen zijn. :)
Ok, ik nam aan dat de Air 2S ook DLOG heeft aangezien @QempZoR aangaf daar altijd in te werken qua workflow. Ik snap echter ook dat DJI niet zichzelf in de voet wil schieten om dergelijke specifieke functionaliteit op de mini beschikbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvsteyn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:26:
[...]
Ok, ik nam aan dat de Air 2S ook DLOG heeft aangezien @QempZoR aangaf daar altijd in te werken qua workflow. Ik snap echter ook dat DJI niet zichzelf in de voet wil schieten om dergelijke specifieke functionaliteit op de mini beschikbaar te maken.
Ik had het fout. De Air 2S heeft idd ook DLOG net zoals de Mavic 3. Maar ik blijf erbij dat ik denk dat de Mini 3 Pro dat niet gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
Correct! Ik denk inderdaad dat 10bit DLOG ook niet met een firmware update naar de 3 pro gaat komen. Als de de engineers al moeite hadden met 10bit dcinelike vanwege de CPU; gaat DLOG waarschijnlijk met de huidige CPU/hardware niet werken.

Bron van de “moeite” heb ik niet; hoewel ik dat meen ergens gelezen te hebben; maar als ze het met gemak hadden kunnen implementeren had DJI het zeker wel gebruikt in het marketing materiaal

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QempZoR schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:03:
Bron van de “moeite” heb ik niet; hoewel ik dat meen ergens gelezen te hebben; maar als ze het met gemak hadden kunnen implementeren had DJI het zeker wel gebruikt in het marketing materiaal
Het kan ook goed zijn (en ik denk dat dit het geval is) dat ze de tijd nog niet gehad hebben om dit voor introductie in te bouwen (die al een week uitgesteld was). De Mavic 3 was al helemaal een voorbeeld van haastwerk. Dat was (qua firmware) gewoon een halve Drone toen die op de markt kwam…

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/owPhPR9cXZORD41jxPgk6pF2.jpg

Mijn review van de DJI Mini 3 Pro is online!

De review is geschreven als een soort aankoopadvies met een vergelijking tussen de Mini 2, Mini 3 Pro, Air 2S en de Mavic 3. Ik ben van mening dat er genoeg reviews zijn te vinden over de vliegeigenschappen en foto- en filmkwaliteiten, dus ik heb het over een andere boeg gegooid.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
SpeedingWilly schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:25:
[Afbeelding]

Mijn review van de DJI Mini 3 Pro is online!

De review is geschreven als een soort aankoopadvies met een vergelijking tussen de Mini 2, Mini 3 Pro, Air 2S en de Mavic 3. Ik ben van mening dat er genoeg reviews zijn te vinden over de vliegeigenschappen en foto- en filmkwaliteiten, dus ik heb het over een andere boeg gegooid.
Nette en goede review! Ik wil 'm ook.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvsteyn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:02:
[...]
Nette en goede review! Ik wil 'm ook.. :+
Ik zal commissie bij DJI vragen :) . Wat mij betreft heeft de Drone zelfs 5 sterren, maar door de stevige prijs heb ik toch ‘maar’ 4 sterren gegeven. Dat is de enigste reden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wel benieuwd: hoe werkt dat met maps? Moet je dan een bluetooth/wifi verbinding opzetten met je telefoon terwijl je vliegt (of eventueel vooraf)?
En nu er geen app meer is, checkt je drone dan nog op firmware updates, of moet je daar een handmatige actie voor doen?

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 25-05-2022 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:25:
Wel benieuwd: hoe werkt dat met maps? Moet je dan een bluetooth/wifi verbinding opzetten met je telefoon terwijl je vliegt (of eventueel vooraf)?
En nu er geen app meer is, checkt je drone dan nog op firmware updates, of moet je daar een handmatige actie voor doen?
Als je thuis bent kun je als je verbonden bent met WiFi al in de map naar de plek gaan waar je wilt vliegen zodat het gecached wordt of je maakt een hotspot met je telefoon als je gaat vliegen.

Meldingen van Firmware updates komen automatisch (als je met WiFi verbonden bent). In de Fly app kun je ook checken of je de laatste versie hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 25-05-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Sowieso is het handig om voordat je gaat vliegen even te checken of er geen updates zijn :)

Niets is zo irritant als wachten op een update net op het moment dat je wil gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:31
SpeedingWilly schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:11:
[...]

Ik zal commissie bij DJI vragen :) . Wat mij betreft heeft de Drone zelfs 5 sterren, maar door de stevige prijs heb ik toch ‘maar’ 4 sterren gegeven. Dat is de enigste reden wat mij betreft.
De enige ook denk ik ;-).
Nice review!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Ik hoop dat ze nog met een update komen om bij sphere(360) pano's, gebruik te maken van de 60 graden omhoog mogelijkheid... dat schijnt nu nog niet zo te zijn.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:03:
Ik hoop dat ze nog met een update komen om bij sphere(360) pano's, gebruik te maken van de 60 graden omhoog mogelijkheid... dat schijnt nu nog niet zo te zijn.
Dat zou een leuke verbetering zijn idd. Kost wel een hoop extra foto's, maar dan is de lucht ook weer mooier! Wel iets meer uitdaging om de overbelichte zon (delen) uit de foto's te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

In een ideale wereld zou dji ook AEB toelaten bij sphere's, 5x26 (of +4/6 voor zenith), das pas veel foto's ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:10:
In een ideale wereld zou dji ook AEB toelaten bij sphere's, 5x26 (of +4/6 voor zenith), das pas veel foto's ;)
Uiteraard kun je de sphere met AEB ook handmatig schieten. Dit is echter veel werk en de kans op fouten (te weinig overlap) is groot. En dan moet je ook met software de sphere zelf nog in elkaar stitchen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik gebruik PTGui, en laat nu de (mini2) met vaste gezette belichting 3 spheres maken, -2,0 en +2, en dan snapt meestal PTGui dat het HDR moet toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qless schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:15:
Ik gebruik PTGui, en laat nu de (mini2) met vaste gezette belichting 3 spheres maken, -2,0 en +2, en dan snapt meestal PTGui dat het HDR moet toepassen.
Is het resultaat dan echt significant beter dan wat DJI uit de drone poept?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ja, vooral omdat ik stiching errors kan aanpassen met PTGui:

https://www.arnoraps.be/2021/03/ghent-airview/
(deze zijn wel zonder HDR, maar allemaal met de mini2 en PTGui gemaakt, wel even full-screen viewen)

Vooral als je dicht bij (kerk)torens vliegt, of boven daken heb je redelijk veel kans op errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qless schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:23:
Ja, vooral omdat ik stiching errors kan aanpassen met PTGui:

https://www.arnoraps.be/2021/03/ghent-airview/
(deze zijn wel zonder HDR, maar allemaal met de mini2 en PTGui gemaakt, wel even full-screen viewen)

Vooral als je dicht bij (kerk)torens vliegt, of boven daken heb je redelijk veel kans op errors.
Ziet er idd goed uit en kwaliteit en resolutie is ook veel hoger! Mooi gedaan! }:O _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suikerneus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-11-2024
Kan de DJI RC controller met scherm ook gebruikt worde bij de DJI Mini 2 ? En is deze dan ook los aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Suikerneus schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:16:
Kan de DJI RC controller met scherm ook gebruikt worde bij de DJI Mini 2 ? En is deze dan ook los aan te schaffen?
Helaas; Nee en Nee :( (Beide op dit moment niet; maar wie weet in de toekomst..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

De mini 2 heeft occusync 2, ik weet niet of de rc dat ook kan. Ik verwacht wel dat ze los te koop gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
qless schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:15:
Hele mooie fotos!
Welke NDR filters heb je voor je fotos gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qless schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:24:
De mini 2 heeft occusync 2, ik weet niet of de rc dat ook kan. Ik verwacht wel dat ze los te koop gaan komen.
Als DJI dat al gaat doen dan denk ik niet voor €170,- maar voor significant meer.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-05-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

v1co schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Hele mooie fotos!
Welke NDR filters heb je voor je fotos gebruikt?
Geen, ik heb geen filters voor de mini 2. Voor de mini 3 will ik dat wel gaan doen voor wat meer met film te doen. Voor foto's is eigenlijk alleen soms een cpl aan te raden, of nd bij langere sluitertijden,voor filmen meer on de sluitertijd op dubbele van de franerate te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

qless schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 01:10:
[...]

Geen, ik heb geen filters voor de mini 2. Voor de mini 3 will ik dat wel gaan doen voor wat meer met film te doen. Voor foto's is eigenlijk alleen soms een cpl aan te raden, of nd bij langere sluitertijden,voor filmen meer on de sluitertijd op dubbele van de franerate te houden.
Een CPL op een drone is overbodig, omdat je die juist niet tijdens de vlucht kan bijstellen naar de juiste stand. Bij een iets andere hoek, moet je deze alweer bijstellen, wat een beetje moeilijk gaat als je drone op 40 meter hoogte hangt. ;) Een ND-filter kan inderdaad wel handig zijn, zeker op zonnige dagen, waarbij het al snel te licht wordt en je foto's overbelichten.

Met een DSLR heb je constant de mogelijkheid om je filters aan te passen. Op een drone is dat alleen voor take-off een optie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:50
Is er een Drone film/ foto curcus waar jullie goede ervaring mee hebben, wil er wel wat meer mee uithalen dan het rechttoe rechtaanwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Ik heb verschillende reviews doorgenomen waar ik veel wijzer van ben geworden maar enkele vragen blijven bestaan waar ik niet echt goed antwoord op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

1. Mbt de no-fly zones is dit reeds geo-fencing geregeld of komt het neer op de verantwoordelijkheid van de bestuurder? Zit er verschil tussen de mini 2 en 3 pro?

2. De 3 pro komt als optie met de controller met scherm maar hoe zit het met opslag van foto's en video's bij zowel de 2 als de 3 pro? Intern op de drone of in de controller? En maakt het dan een verschil als ik mijn telefoon als scherm gebruik? (Directe opslag in bijv filmrol camera app)

Waarschijnlijk relatief simpele antwoorden maar nergens wordt daar duidelijk over geschreven, of ik lees er gruwelijk overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Denneke,,! schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:35:
Ik heb verschillende reviews doorgenomen waar ik veel wijzer van ben geworden maar enkele vragen blijven bestaan waar ik niet echt goed antwoord op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

1. Mbt de no-fly zones is dit reeds geo-fencing geregeld of komt het neer op de verantwoordelijkheid van de bestuurder? Zit er verschil tussen de mini 2 en 3 pro?

2. De 3 pro komt als optie met de controller met scherm maar hoe zit het met opslag van foto's en video's bij zowel de 2 als de 3 pro? Intern op de drone of in de controller? En maakt het dan een verschil als ik mijn telefoon als scherm gebruik? (Directe opslag in bijv filmrol camera app)

Waarschijnlijk relatief simpele antwoorden maar nergens wordt daar duidelijk over geschreven, of ik lees er gruwelijk overheen.
1. De DJI kaart wijkt enorm af van de officiele kaart op GoDrone.nl en aeret. Dus je kunt niet vertrouwen op de geo-fencing van de DJI App. DIe geeft alleen maar aan waar je echt, echt niet mag vliegen. en zelfs dat klopt lang niet altijd. Verderop in het topic staan wel een aantal voorbeelden.

2. Er moet een MicroSD kaartje in de drone: maw.: opslag gebeurt op de drone zelf. Op de controller zelf worden die beelden ook opgeslagen, maar dat zijn meer previews op een lagere resolutie, maar die kun je wel direct delen op de socials. Wil je de hoogste resolutie dan zul je de MicroSD kaart uit de drone moeten halen. En er is nauwelijks een verschil tussen de pro controller en je telefoon. Kort door de bocht: de Pro Controller is een gewone controller met ingebouwde tablet en draait ook gewoon Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
_Eend_ schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:50:
[...]

1. De DJI kaart wijkt enorm af van de officiele kaart op GoDrone.nl en aeret. Dus je kunt niet vertrouwen op de geo-fencing van de DJI App. DIe geeft alleen maar aan waar je echt, echt niet mag vliegen. en zelfs dat klopt lang niet altijd. Verderop in het topic staan wel een aantal voorbeelden.

2. Er moet een MicroSD kaartje in de drone: maw.: opslag gebeurt op de drone zelf. Op de controller zelf worden die beelden ook opgeslagen, maar dat zijn meer previews op een lagere resolutie, maar die kun je wel direct delen op de socials. Wil je de hoogste resolutie dan zul je de MicroSD kaart uit de drone moeten halen. En er is nauwelijks een verschil tussen de pro controller en je telefoon. Kort door de bocht: de Pro Controller is een gewone controller met ingebouwde tablet en draait ook gewoon Android.
Thx voor de uitgebreide uitleg! Met name punt 2 is heel duidelijk en nu begrijp ik ook beter waarom met scherm zoveel aantrekkelijker is voor de meeste mensen.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik wel en niet met geo-fencing kan en mag. Stel hypothetisch ik zit in hartje Amsterdam waar een no fly zone is. Stel ik wil toch mijn drone oplaten om wat shots te maken van iets. Wat gebeurt er dan? Krijg ik een melding dat dit een nofly zone is en kies ik dan zelf wat ik doe of weigert dat ding gewoon om op te stijgen. Het gaat me hier niet om dat ik de no fly zone regels wil omzeilen maar puur in hoeverre de DJI software beperkt/reguleert of in hoeverre de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Ik ben alleszins van plan om in no fly zones te vliegen maar theoretisch als ik binnenshuis wil vliegen en geo-fencing weerhoudt mij hiervan vind ik dit een gevalletje van overdreven bemoeizorg. Al begrijp ik ook heel goed waarom sommige mensen voor zichzelf beschermd moeten worden 😉.

Ik ben dan ook meer benieuwd naar de techniek dan naar de wet- en regelgeving kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Denneke,,! schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Thx voor de uitgebreide uitleg! Met name punt 2 is heel duidelijk en nu begrijp ik ook beter waarom met scherm zoveel aantrekkelijker is voor de meeste mensen.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik wel en niet met geo-fencing kan en mag. Stel hypothetisch ik zit in hartje Amsterdam waar een no fly zone is. Stel ik wil toch mijn drone oplaten om wat shots te maken van iets. Wat gebeurt er dan? Krijg ik een melding dat dit een nofly zone is en kies ik dan zelf wat ik doe of weigert dat ding gewoon om op te stijgen. Het gaat me hier niet om dat ik de no fly zone regels wil omzeilen maar puur in hoeverre de DJI software beperkt/reguleert of in hoeverre de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Ik ben alleszins van plan om in no fly zones te vliegen maar theoretisch als ik binnenshuis wil vliegen en geo-fencing weerhoudt mij hiervan vind ik dit een gevalletje van overdreven bemoeizorg. Al begrijp ik ook heel goed waarom sommige mensen voor zichzelf beschermd moeten worden 😉.

Ik ben dan ook meer benieuwd naar de techniek dan naar de wet- en regelgeving kant.
Binnenshuis heb je niet of nauwelijks GPS ontvangst, dus als je wil kun je in hartje Amsterdam je drone binnenshuis laten opstijgen :P En de app/drone kan natuurlijk geen onderscheid maken tussen binnen of buiten.

Check https://www.dji.com/nl/flysafe/geo-map dat is de kaart waarop ook de DJI Fly App zich baseert. Die is best duidelijk :) En dan moet je voor de gein de GoDrone.nl/Aeret kaarten er eens naast zetten.. Een wereld van verschil. De DJI kaart is meer een suggestie en je moet altijd van de Nederlandse kaarten uit gaan, en dan is GoDrone.nl de officiele kaart van LVNL (maar Aeret is net even iets duidelijker..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
_Eend_ schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:09:
[...]

Binnenshuis heb je niet of nauwelijks GPS ontvangst, dus als je wil kun je in hartje Amsterdam je drone binnenshuis laten opstijgen :P En de app/drone kan natuurlijk geen onderscheid maken tussen binnen of buiten.

Check https://www.dji.com/nl/flysafe/geo-map dat is de kaart waarop ook de DJI Fly App zich baseert. Die is best duidelijk :) En dan moet je voor de gein de GoDrone.nl/Aeret kaarten er eens naast zetten.. Een wereld van verschil. De DJI kaart is meer een suggestie en je moet altijd van de Nederlandse kaarten uit gaan, en dan is GoDrone.nl de officiele kaart van LVNL (maar Aeret is net even iets duidelijker..)
Wat een verschillen in kaarten zeg! Best heftig! En dan neem ik aan dat de drone niet opstijgt binnen zones op de kaart van de DJI fly app? Want die is echt veel leger als godrone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Die kaart ziet er heftiger uit dan het is, vaak is er een gebied van het oppervlakte tot een aantal feet hoog (bijvoorbeeld 6000ft, circa 2 kilometer) beschikbaar waar je wel tussen mag vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
[...]

2. ... Wil je de hoogste resolutie dan zul je de MicroSD kaart uit de drone moeten halen.
Of je zet de bestanden draadloos van de drone meteen over naar je mobiel via Quick Transfer. Zijn de originele bestanden en lekker snelle transfer. De controller heb je hierbij niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Lamborghini op 29-05-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb vandaag de Fly More Combo (Mini 3) geleverd gekregen, vanuit een pre-order. Dus die voorraden stromen ook weer door 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Lamborghini op 29-05-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
[...]

Er kan ook een SD kaart in de controller (met scherm). Ik neem aan dat deze wel in hoge resolutie opneemt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cliors schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:46:
[...]
Er kan ook een SD kaart in de controller (met scherm). Ik neem aan dat deze wel in hoge resolutie opneemt?
Nee, uiteraard niet. Beelden die opgeslagen worden zijn caching beelden (max full hd). Verder kun je de opslag o.a. gebruiken voor screen recording of hoge resolutie beelden die je van de drone naar de controller download.

Als je iets met beelden wilt doen kun je gewoon het beste de beelden direct van de sd-kaart downloaden naar je computer. Als je (hoge) resolutie beelden op je telefoon wilt hebben kun je het beste QuickSync gebruiken (i.c.m. DJI Fly app op telefoon). Dit staat dan los van het gebruik van de DJI RC. Die heb je dan helemaal niet nodig.

Dus zoals @_Eend_ al zei ;)

Aanvulling:
QuickSync werkt echt geweldig goed! Dit kan zowel naar de DJI RC met scherm (beelden komen dan idd op de SD kaart) of naar je telefoon (om b.v. te delen op social media of Whatsapp). Je hoeft de drone niet opnieuw te pairen met je telefoon. Werkt via Wifi en Bluetooth en de snelheid is erg hoog (rond de 50MB/sec bij mijn Mavic 3).

[ Voor 46% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-05-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:49:
Is er een Drone film/ foto curcus waar jullie goede ervaring mee hebben, wil er wel wat meer mee uithalen dan het rechttoe rechtaanwerk.
Check mijn website. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

Vraag me af of DJI Care Refresh afsluiten wel zinvol was. Had een niet zo zachte landing en gimbal maakte raar geluid. Opgestuurd en gewone reparatie koste 73 euro en via refresh de standaard 75. Gimbal motor moest vervangen worden. Ok, vrij kleine ingreep maar zo duur zijn de reparaties dus niet eens.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hey! Zojuist mail van Coolblue dat m’n fly more kit klaar ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
amphora schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:26:
Hey! Zojuist mail van Coolblue dat m’n fly more kit klaar ligt!
ah mag ik hem, krijg jij de mijne in de loop van de maand. Moet op vakantie 16 juni. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

cliors schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:19:
[...]

ah mag ik hem, krijg jij de mijne in de loop van de maand. Moet op vakantie 16 juni. :+
Sorry, ik vertrek 12 juni :)

Overigens past de nieuwe RC remote maar met moeite in het fly more tasje als de charger hub er ook in zit. De standaard remote past beter.

[ Voor 23% gewijzigd door amphora op 01-06-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Modbreak:In de basis is zelfpromotie niet toegestaan op GoT. Omdat het hier ging om een directe reactie op een vraag hebben we het laten staan. Een discussie over wat het dan wel of niet kost is dan weer niet de bedoeling.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
Gisteren de standaard editie van de Mini 3 Pro gekocht. Dus met standaard controller.
Iemand die een tip heeft waar ik een tasje / case kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
v1co schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:18:
Gisteren de standaard editie van de Mini 3 Pro gekocht. Dus met standaard controller.
Bewust voor de standaard controller gekozen? Ik zou juist kiezen voor de smart controller ivm het feit dat ik nu altijd mijn telefoon te voorschijn moet halen en zorgen dat hij voldoende opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Zoiets?

https://djioemparts.com/p...y-case-for-dji-mini-3-pro

Ik ken de shop verder niet. Anders bij de gebruikelijke Chinezen: Ali, Bangood etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bvsteyn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Bewust voor de standaard controller gekozen? Ik zou juist kiezen voor de smart controller ivm het feit dat ik nu altijd mijn telefoon te voorschijn moet halen en zorgen dat hij voldoende opgeladen is.
Ik snap nog steeds niet dat dat zo erg is? Als je je accu's oplaad voordat je gaat vliegen heb je tijd zat om ook je telefoon even vol te gooien. En je controller laad je telefoon ook bij, terwijl 3 accu's leegvliegen je hooguit 50% van de controller accu kost, maw.: dat kan prima. En het scheelt je 190 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:45:
[...]
En het scheelt je 190 euro..
Verschil is 170 euro tussen de set met de standaard controller en de DJI RC met scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb hele goede ervaringen met cases van het merk Sunnylife. Deze cases zijn van prima kwaliteit met zachte bekleding aan de binnenkant en de pasvorm is perfect. Ze zijn te vinden op AliExpress. Ik heb die cases (naast koffers) voor al mijn drones en controllers als ik heel compact op stap wil gaan. De cases voor mijn Mini 3 Pro kunnen elk moment binnenkomen en mijn case voor de Mini 2 is in vraag en aanbod te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-06-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppemoos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
[...]

... En het scheelt je 190 euro..
...inderdaad...voor 190 euro (incl juiste adapter) heb je 2 extra batterijen, tasje en wat tierlantijnen erbij als je ipv de smart controller de FMC kit koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Zo jammer dat de Fly more kit voor de mini 3 nergens op voorraad komt. Zelfs m'n pre-orders van ergens half mei staan nog te slapen met nog 2 weken voordat ik op vakantie ga. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

beppemoos schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:59:
[...]

...inderdaad...voor 190 euro (incl juiste adapter) heb je 2 extra batterijen, tasje en wat tierlantijnen erbij als je ipv de smart controller de FMC kit koopt...
Eigenlijk 170 euro, maargoed. Die 2 tientjes maken ook niet veel meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
cliors schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:58:
Zo jammer dat de Fly more kit voor de mini 3 nergens op voorraad komt. Zelfs m'n pre-orders van ergens half mei staan nog te slapen met nog 2 weken voordat ik op vakantie ga. :'(
Inderaad. ijn de andere uitvoeringen zoals alleen met RC controller ook zo schaars? Anders zou je die kunnen proberen zolang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

Ik snap nog steeds niet dat dat zo erg is? Als je je accu's oplaad voordat je gaat vliegen heb je tijd zat om ook je telefoon even vol te gooien. En je controller laad je telefoon ook bij, terwijl 3 accu's leegvliegen je hooguit 50% van de controller accu kost, maw.: dat kan prima. En het scheelt je 190 euro..
Je hoort mij ook niet zeggen dat het erg is. Het gemak van niet meer hoeven aansluiten van een telefoon is mij wel wat waard. Hoef ik alleen maar te zorgen dat de drone plus controller geladen is en ik kan op pad. Puur gebruiksgemak voor mij. Maar goed, dat is voor iedereen anders. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

En de controller heeft ook nadelen (los van de prijs) zoals groter formaat, je moet alsnog hotspot op je telefoon aanzetten voor kaarten (of vooraf kaarten cachen) en foto’s/video overzetten naar telefoon is iets omslachtiger. Dus ik snap ook wel waarom mensen kiezen voor de standaard controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
bvsteyn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Bewust idd ook omdat ik al volgende week met vakantie ga :)
Tevens heb ik een 'spare' iPhone die ik op mijn standaard controller gekoppeld hou. Soort van semi smart controller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
_Eend_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Zoiets?

https://djioemparts.com/p...y-case-for-dji-mini-3-pro

Ik ken de shop verder niet. Anders bij de gebruikelijke Chinezen: Ali, Bangood etc.
Ziet er goed uit, maar had er eentje op korte termijn nodig.
Inmiddels een hardcase voor een mavic air op amazon gekocht.
Ja, die is iets groter. Maar dat komt wel goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

v1co schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Ziet er goed uit, maar had er eentje op korte termijn nodig.
Inmiddels een hardcase voor een mavic air op amazon gekocht.
Ja, die is iets groter. Maar dat komt wel goed
Een fototas werkt ook prima, als je er een hebt liggen :)

Ik gebruik mijn fototas ook altijd voor mijn Mini 2. Aan de ene kant alle dronespullen, aan de andere kant van de tas camera en in het laptopvak mijn landingpad. (die ik meer als zitje gebruik dan als pad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliors
bfrqrv schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Inderaad. ijn de andere uitvoeringen zoals alleen met RC controller ook zo schaars? Anders zou je die kunnen proberen zolang
3x is scheepsrecht. Zodra ik “voorraad“ zag staan bij een coolblue vestiging als een speer erheen gereden en jawel, de laatste voor mij. 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtm83GuFNmzlGOCte5-WSVlH1do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BU7Dxts2Ij3N5d2XFpr6SLBN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben er helaas niet in geslaagd om er 1 te bemachtigen, ga morgen op vakantie dus dan wordt het toch traditioneel met camera en statief fotograferen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Voor mij geen extra drone batterijen helaas... dan maar een powerbank aanschaffen waar ik me drone mee ga opladen.
Mensen ervaring hiermee? Kan verder geen kwaad lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Greatsword schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:00:
Ik ben er helaas niet in geslaagd om er 1 te bemachtigen, ga morgen op vakantie dus dan wordt het toch traditioneel met camera en statief fotograferen.
Is er al iets bekend over een grotere voorraad binnenkort? Dat "schaarse" van tegenwoordig zorgt ook dat er geen goede aanbiedingen komen en de consumenten hangen aan de lippen van de verkopers. Je kunt denken dat er allemaal logische verklaringen hiervoor zijn dat is de wel gemakkelijkste gedachte, maar ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bfrqrv schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Is er al iets bekend over een grotere voorraad binnenkort? Dat "schaarse" van tegenwoordig zorgt ook dat er geen goede aanbiedingen komen en de consumenten hangen aan de lippen van de verkopers. Je kunt denken dat er allemaal logische verklaringen hiervoor zijn dat is de wel gemakkelijkste gedachte, maar ik weet het niet.
Kreeg deze mail:

Beste klant,

Wij hebben helaas nog niet voldoende mogen ontvangen om jou order te kunnen uitleveren

De vraag naar de DJI Mini 3 Pro drone (met Smart controller) + Fly More Kit is erg groot.
Wij krijgen met 2 weken weer nieuwe voorraad binnen van onze leverancier. Wij hopen dat dit genoeg is om ook jou te kunnen leveren.

Wij zullen in de komende periode de levertijd voor jou in de gaten blijven houden.
Onze excuses voor het ongemak.

Medio juni zullen wij je verder informeren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Standaard mail reply... dan maar een standaard controller met extra zonnescherm (20 euro) voor op mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik krijg toevallig net een mailtje binnen van Cameranu.nl dat ze de FM Kits op voorraad hebben.
Sla je slag dus (voor diegenen die het nog niet weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
v1co schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:05:
Ik krijg toevallig net een mailtje binnen van Cameranu.nl dat ze de FM Kits op voorraad hebben.
Sla je slag dus (voor diegenen die het nog niet weten)
Damn. Ik helaas (nog) niet :(
Ben benieuwd hoeveel het er zijn. Genoeg voor al hun Preorders? Ben bang van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik had 12 mei bij Cameranu besteld, maar geen mail gehad. Ik laat hem even staan nog voor het geval ik hem wel krijg, dan kan ik hier iemand er misschien mee blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Pro controller op Marktplaats voorbij zien komen, aangeboden voor €550, biedingen van €300 tot €350, denk dat je gelijk hebt @SpeedingWilly , winst maken door de controller los te verkopen.

Ben je zelf al overtuigd om hem te houden? Of gaat die van jou straks ook in de verkoop :p

YouTube | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
Net een mail dat CameraNu de DJI MINI 3 + Flymore Kit gaan versturen. ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
utbone schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:32:
Net een mail dat CameraNu de DJI MINI 3 + Flymore Kit gaan versturen. ;-)
Hier ook net bericht ontvangen. DJI mini 3 Pro, smart controller & Fly More Combo! 8)

YouTube | Instagram

Pagina: 1 ... 21 ... 48 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2