Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb 2 extra cases voor veilig en ultracompact transport aangeschaft:
Ik ben niet zo tevreden over de tas die bij de Fly More Combo geleverd wordt. De tas is van prima kwaliteit, maar veel te groot naar mijn smaak als je alleen de drone met accu en een controller wilt meenemen. Verder beschermt de tas de fragiele propellers ook niet goed (als de propeller guard niet gebruikt wordt).

Ik heb bij de bekende Chinese shop 2 SunnyLife cases aangeschaft voor de drone en de controller. Deze cases zijn van uitstekende kwaliteit en beschermen zowel de drone als de controller prima. Deze 2 cases stop je gemakkelijk in een rugzak of koffer!

Er is nog een 3e case onderweg, waar zowel de drone (met accu), 2 extra accu's en de controller samen in passen. Als die binnen is zal ik een update posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/a1jSC6Z37k5DC24ODIGKFnhQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dw1KjBGaTCpuC6jfiEHqB9eP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Jpf7PWevGQ6OeEaYT6TB6df8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/imUUt5uSrEgIQfqAeWklleKA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/fXncOdKgO6Q24MgGFEZFjrnD.jpg

Je ziet duidelijk dat de case voor de losse controller veel groter is dan de case voor de drone :X . Dat is gelijk het grote nadeel van de nieuwe controller. Wat mij betreft veel te bulky. Maar de voordelen van deze controller zijn groter!

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-11-2020 11:59 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32

Prosperot

Today is a gift...

Maiden flight hier gemaakt. De drone is idd erg stil en stabiel.

Kan je dat vreselijke piepje muten, dat aangeeft dat de accu bijna leeg is? Dat gepiep houdt maar niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
Prosperot schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:02:

Kan je dat vreselijke piepje muten, dat aangeeft dat de accu bijna leeg is? Dat gepiep houdt maar niet op....
Nee helaas, tenminste, bij mijn Mavic pro kan dat niet. Die is nu een paar maanden de deur uit. Wil nu eigenlijk de Mini 2, maar misschien ook de Air 2 er nog bij. 8)
Welke eerst.. lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij kan dat door kort op de power knop van de remote te drukken. Als dat niet werkt kun je altijd nog het percentage waarbij het piepen begint lager instellen. Dit heeft uiteraard ook nadelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 13:43
Door de review van SpeedingWilly weer stiekem geïnteresseerd in nieuwe drone en de spark dus te vervangen. Zeker omdat de spark over een tijd niet meer zoveel mag.

Enige waar ik nog naar kijk is, is er veel kenmerkend verschil tussen de opties in camera tussen de air 2 en mini2. A.k.a ga ik er gebruik van maken. Als het al raw heeft en mooie beelden kan maken. Is voor mij de mogelijkheid (legal) boven bebouwing vliegen leuker.

De vraag is alleen, op welke afstaand zie je de drone niet meer zo goed. (hoogte & afstand) i.v.m. vlos vliegen.

Je kan het doen door eerder te landen. :P Die waarschuwing is er niet voor niets. Zit je dan niet aan de onderste battery warning.
Volgens mij is de eerste waarschuwing toch een "low battery" en bij de tweede gaat hij rth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
Hoi allen,

Enkele vraagjes waar ik niet direct een sluitend/duidelijk antwoord op vind.

Ik heb momenteel de "oude" mini en ga die denkelijk weggeven aan familie & mij een mini 2 aanschaffen.

* Kan ik een Mini 2 (gewoon of in combo) aanschaffen in een brick&mortar shop & de care refresh op de DJI store? Blijkbaar zijn de quads wel op stock maar de care refreshes zijn niet meer te vinden.

* De EU wetgeving zou op 1 jan 2021 in effect moeten treden - maar de mobilit.belgium.be website is nog altijd niet aangepast. Wat met registraties, wat als je opleidingen wenst te volgen voor hogere categorieën? Als het nu nog niet online staat zie ik het voor 1 jan ook nog niet in orde komen.

Thanks voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57
MineMine schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:31:
Door de review van SpeedingWilly weer stiekem geïnteresseerd in nieuwe drone en de spark dus te vervangen. Zeker omdat de spark over een tijd niet meer zoveel mag.

Enige waar ik nog naar kijk is, is er veel kenmerkend verschil tussen de opties in camera tussen de air 2 en mini2. A.k.a ga ik er gebruik van maken. Als het al raw heeft en mooie beelden kan maken. Is voor mij de mogelijkheid (legal) boven bebouwing vliegen leuker.

De vraag is alleen, op welke afstaand zie je de drone niet meer zo goed. (hoogte & afstand) i.v.m. vlos vliegen.
In mijn ervaring ligt het aan de achtergrond e.d. maar soms zie ik de drone pas weer op minder dan 200 meter. Ik ben zelf al wel ¨iets" verder geweest >:)

Laatst bij een RTH test zag ik hem pas weer op 100m hoog, en <100 horizontaal.
TonioRoffo schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:47:
Hoi allen,

Enkele vraagjes waar ik niet direct een sluitend/duidelijk antwoord op vind.

Ik heb momenteel de "oude" mini en ga die denkelijk weggeven aan familie & mij een mini 2 aanschaffen.

* Kan ik een Mini 2 (gewoon of in combo) aanschaffen in een brick&mortar shop & de care refresh op de DJI store? Blijkbaar zijn de quads wel op stock maar de care refreshes zijn niet meer te vinden.
Ja, ik heb de mijne via Amazon uit Italie gehaald. Ik had al een DJI account aangemaakt, en na het registreren van de drone in de app kreeg ik al de melding dat ik Care Refresh kon aanschaffen. Dit toen ook maar gedaan.
* De EU wetgeving zou op 1 jan 2021 in effect moeten treden - maar de mobilit.belgium.be website is nog altijd niet aangepast. Wat met registraties, wat als je opleidingen wenst te volgen voor hogere categorieën? Als het nu nog niet online staat zie ik het voor 1 jan ook nog niet in orde komen.

Thanks voor de feedback!
Ik heb ook al in NL gekeken waar ik mij kon registreren. Ik ga ervan uit dat de overheden het nog niet allemaal op de rit hebben. Ik had ook al ergens iets gezien dat je je pas vanaf 1-1-21 kon gaan registreren.

[ Voor 25% gewijzigd door Koriel op 22-11-2020 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
@SpeedingWilly Mooie cases.
Ben net zelf ook een week in bezit van de mini 2 en wil voor vakanties ook een betere case
Kwam op amazon deze tegen:
https://www.amazon.nl/Fen.../dp/B08NFTC4S8/ref=sr_1_8
wel wat groter maar alles past er in goed beschermt voor tijdens het reizen.

[ Voor 13% gewijzigd door SpikeHome op 23-11-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:53:
Ik heb 2 extra cases voor veilig en ultracompact transport aangeschaft:
Mooie cases! Best snelle verzending uit china?
SpeedingWilly schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:53:
[...]

Volgens mij kan dat door kort op de power knop van de remote te drukken. Als dat niet werkt kun je altijd nog het percentage waarbij het piepen begint lager instellen. Dit heeft uiteraard ook nadelen!
Op de power knop drukken werkt volgens mij niet met de Mini (wel met de Mavic Pro).
Waar in de app kun je het percentage instellen? Zonder verbonden drone zie ik die optie iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:24:
Bedankt voor het delen! Mooie case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesy schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:34:
[...]
Mooie cases! Best snelle verzending uit china?

Waar in de app kun je het percentage instellen? Zonder verbonden drone zie ik die optie iig niet.
Valt wel mee. Ik heb die cases op 27 oktober besteld, nog voor de introductie van de Mini 2. Het heeft dus 3,5 week geduurd voordat ze binnen waren. Ik wist al dat de Mini 2 dezelfde grootte heeft als de Mavic Mini 1, en ik wist dat de controller dezelfde is als die van de Mavic Air 2. Ik heb dus de drone case voor de Mini 1 en de controller case voor de Mavic Air 2 besteld. 8)

Als de drone verbonden is kun je het percentage instellen waarbij je waarschuwingen krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Afgelopen vrijdag op een recreatieplas in de buurt kunnen vliegen. Weer was prima, wind was laag, alleen wisselend bewolkt en zonnig. Ga binnenkort toch maar een paar ND-filters kopen, want in sommige situaties moest ik snel naar de -3 EV om de highlights in het beeld niet over te belichten. Zolang de zon in de rug zit is het niet zo erg, maar zodra de zon enigszins van voren komt, komen de beperkingen van de camera snel in zicht.

Ik heb ook een aantal quickshots kunnen testen. En de sukkel die ik ben, niet opgelet dat je na selectie automatisch terugvalt naar 1080p. 8)7 Hoop dat dit in de toekomst wordt aangepast en gewoon op dezelfde resolutie blijft als het gewone filmen.

Qua foto's ook even getest met de panorama optie. Zover ik kan merken werkt dat prima, ook het raw-bestand. Was wel even zoeken, want ik vond ook de map met de losse foto's, maar dat is alleen jpg, ondanks de jpg+raw instelling. De raw bestanden zijn goed te bewerken met lightroom op de iPad. Als je 100% inzoomt, ga je inderdaad wel de beperkingen in detail zien, maar dat was te verwachten van een dergelijke kleine sensor.

Ik ben in ieder geval als nieuwe dronebestuurder zeer tevreden over deze drone en waar ik hem voor gekocht heb. Ik ga zoals gezegd nog wel een nd-filterset kopen en ga nog even zoeken naar welke goed zijn en te verkrijgen. Zag dat er ook een Tiffen filterset voor de Mavic Mini was, maar die kan ik nagenoeg nergens vinden qua shops. Kies hier liever toch voor een goede set met glas ipv resin, filters kunnen meer slecht doen dan goed als het goedkope zooi is. (en nee niet elke goedkope set is slecht en niet elke dure is goed. :P )

Je bent op een gegeven moment de drone wel snel kwijt qua zicht. Was aan het vliegen en zag hem prima, maar even naar het scherm kijken en terug en weg is die. Overdag zie je de leds nauwelijks. Vooral met het bereik van de zender kan je hem behoorlijk snel buiten zicht vliegen. Meer zendvermogen is echt niet nodig, het bereik is zo goed dat je zonder moeite tig keren buiten VLOS kan vliegen zonder de verbinding te verliezen.

Helaas mag ik vanaf vandaag 3 weken niet meer in de buurt vliegen vanwege een temporary NFZ ivm militaire oefeningen. De bubbel is ongeveer 30km groot.

Weet niet of het hier mag, maar heb een clip van een quickshot op mijn insta staan, waarbij ik een cirkel draai om een aalscholver die zijn vleugels aan het drogen is op een paal in het water. Wel een filter op de video gezet om de kleuren even op te trekken en zoals gezegd, was het 1080p ipv 4K. Als het niet mag, haal de link maar weg: Cirkel Quickshot

Ga binnenkort Lumafusion kopen op de iPad om de videobeelden zelf makkelijker te kunnen editten en te colorgraden.

Je kan trouwens de Mini 2 met USB-C aansluiten op een iPad Pro 2018 en de kaart uitlezen als de drone aanstaat. Alleen het bijgeleverde kabeltje werkte met mijn iPad hoes niet, die moest ik even eruit halen. Maar de data overhevelen gaat snel en zonder issues.

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 23-11-2020 10:41 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
thunder8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:30:
Ik heb ook een aantal quickshots kunnen testen. En de sukkel die ik ben, niet opgelet dat je na selectie automatisch terugvalt naar 1080p. 8)7 Hoop dat dit in de toekomst wordt aangepast en gewoon op dezelfde resolutie blijft als het gewone filmen.
Goeie tip. Heb ik me nog nooit gerealiseerd. Eens checken of het hier ook misgegaan is.
Helaas mag ik vanaf vandaag 3 weken niet meer in de buurt vliegen vanwege een temporary NFZ ivm militaire oefeningen. De bubbel is ongeveer 30km groot.
Da's een beroerde zie ik.
Hier hebben we ook een TRA, maar die is alleen actief zodra geactiveerd met een notam, en dan alleen van maandag-vrijdag. Dus meestal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Cheesy schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:37:
[...]
Goeie tip. Heb ik me nog nooit gerealiseerd. Eens checken of het hier ook misgegaan is.

[...]

Da's een beroerde zie ik.
Hier hebben we ook een TRA, maar die is alleen actief zodra geactiveerd met een notam, en dan alleen van maandag-vrijdag. Dus meestal geen last van.
Dat van de quickshots wist ik van te voren en toch niet goed op gelet tijdens het aanzetten. Ga er de volgende keer beter op letten, want in dit geval had ik dan met 4K ook het beeld kunnen croppen met betere resultaten. Wilde ook niet te dicht bij de aalscholver vliegen, ivm verstoren van het dier en veiligheid.

Ja de bubbel rond Enschede is momenteel extreem. Maar daar was ik van te voren al bewust van dat dat kan gebeuren. Ondanks dat het vliegveld geen officiële militaire actieve status meer heeft, worden hier nog wel met enige regelmaat oefeningen gehouden. Laatste keer dat ik er was, werden er troepen met 3 chinooks afgeleverd met 2 Apaches als beveiliging. Was een gaaf gezicht. Helaas niet echt super foto's gemaakt destijds, nu wel wat betere apparatuur, meer ervaring en meer kennis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:24:
Aangezien ik fan ben van opbergkoffers heb ik besloten voor de koffer hierboven te gaan.

[ Voor 87% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-12-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
@SpeedingWilly tip heb hem ook nog op ali gevonden https://nl.aliexpress.com/item/1005001756315528.html
Dezelfde box wel goedkoper :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goede vondst! Let wel op dat er nog importheffingen bij kunnen komen. Aangezien het pakket vrij groot is, denk ik dat de kans ook vrij groot is. Dan ben je zo 50-60 euro totaal kwijt, en lang wachten. Dus Amazon optie is dan zo gek nog niet :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 14:55
De DJI mini 2 batterijen zijn in Stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkii schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:06:
De DJI mini 2 batterijen zijn in Stock!
En weer uitverkocht! :X

En nu weer op voorraad 8)7

Als je er eentje wilt bestellen niet te lang wachten denk ik...
https://click.dji.com/AONKH88lJw3X5-d_i8JF3g

[ Voor 30% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-11-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:16:
[...]

En weer uitverkocht! :X

En nu weer op voorraad 8)7

Als je er eentje wilt bestellen niet te lang wachten denk ik...
https://click.dji.com/AONKH88lJw3X5-d_i8JF3g
Ik wacht wel tot ze via een NL kanaal te kopen zijn... 11 euro verzendkosten gaat mij iets te ver. En met 4 accu's kom ik de dag wel door.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Tasjes bij Amazon voor 24€

https://www.amazon.de/dp/B08NW9XFSC

(6% korting tot Februari)

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
Weet er iemand hoe ik flightlog data kan exporteren en bekijken op de pc?
Edit:

https://www.phantomhelp.com/logviewer/upload/

[ Voor 34% gewijzigd door Koriel op 26-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 15:47

JK

@SpeedingWilly Ik heb nog een negatief puntje voor in je review;

Als je Android gebruikt, moet je een 64-bit OS hebben, anders werkt de DJI Fly app niet.
Op mijn Motorola Moto G5 Plus (ja, niet de nieuwste, maar doet het nog prima) wil het niet draaien, ook op vele andere Android toestellen niet, die nog 32-bit OS draaien (ondanks dat de CPU het wel aan zou kunnen).

Heb nu een iPhone 6 gekocht hier op Tweakers, een dedicated schermpje, want ik ga er verder niet mee bellen. :) Ik wil wel een keer mijn telefoon upgraden, maar het laatste waar ik rekening mee ga houden is of de DJI Fly app er wel op werkt of niet. Reden dat ik voor Apple kies en geen Android, is om dat ik het idee heb dat de DJI apps op Apple beter werken ivm de hardware van Apple die iets minder uitgebreid is dan bij Android. Daar gaat het alle kanten op met alle fabrikanten. Vreemd genoeg bij de DJI Phantom 3 SE had ik met een iPhone ook beter en verder bereik dan met mijn toenmalige Android smartphone.
JK schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:43:
@SpeedingWilly Ik heb nog een negatief puntje voor in je review;

Als je Android gebruikt, moet je een 64-bit OS hebben, anders werkt de DJI Fly app niet.
Op mijn Motorola Moto G5 Plus (ja, niet de nieuwste, maar doet het nog prima) wil het niet draaien, ook op vele andere Android toestellen niet, die nog 32-bit OS draaien (ondanks dat de CPU het wel aan zou kunnen).
Ik snap je punt, maar het is geen negatief punt voor mij zelf, omdat ik iOS gebruiker ben :) . DJI is inderdaad nogal Apple minded... Ik heb het zojuist toegevoegd als negatief punt in mijn review.

Ik dacht trouwens dat DJI dat opgelost had? Ik heb ook de Smart Controller, en daar zit denk ik ook een 32-bit processor in? Daar staat ook de DJI Fly app op, en die werkt i.c.m. de Mavic Air 2. Er is iig een hoop onduidelijkheid als ik de reacties in diverse fora lees.

Dus DJI heeft misschien wel een 32-bit versie. Maar ik lees ook dat er geen 32-bit versie is, omdat er te veel functies in de DJI Fly app zitten die niet geport kunnen worden naar een 32-bit versie. Android 6.0 of hoger is vereist. Jouw telefoon is te oud en wordt niet meer ondersteund.

Verder vermeld DJI ook welke telefoons compatible zijn. Ik snap je teleurstelling wel uiteraard.

Check deze site voor meer info:
https://cultofdrone.com/dji-fly-compatible-device/

[ Voor 23% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-11-2020 21:44 ]

• JK

JK

@SpeedingWilly Ja, maar jouw review is zo uitgebreid, dat het net zo goed een officiele Tweakers-review had kunnen zijn. :) Of misschien als tip voor gebruikers, check of het op je telefoon werkt. Zie je 'm niet in de Play Store staan, dan is het waarschijnlijk helaas pindakaas. Op de DJI website kan je de .apk downloaden, maar als die ook niet wil installeren, dan weet je hoe laat het is.

Ik heb overigens Android 8.1.0. Het zit 'm echt in de 32-bit als ik het DJI forum mag geloven. Even los van hoe ze dat doen met de Smart Controller.

Goede link trouwens! Uitgebreider dan waar DJI zelf mee komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JK schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:44:
@SpeedingWilly Ja, maar jouw review is zo uitgebreid, dat het net zo goed een officiele Tweakers-review had kunnen zijn. :) Of misschien als tip voor gebruikers, check of het op je telefoon werkt.
Ik heb het zojuist toegevoegd als negatief punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Zojuist nog ff flink lopen refreshen voor de DJI black friday sale.

Als je een Mini 2 wilt kopen samen met wat gratis koelkast magneten, grijp dan nu je kans!

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Aanbiedingen graag in [Fotoapparatuur] Aanbiedingen en al helemaal niet crossposten. :)

[ Voor 100% gewijzigd door Gonadan op 27-11-2020 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thaiden schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:08:
Als je een Mini 2 wilt kopen samen met wat gratis koelkast magneten, grijp dan nu je kans!
Zo zo, DJI pakt flink uit 8)7 :? Wat een geweldige Black Friday actie! :O Meteen bestellen dan! :|

...niet dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jackie Moon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:00:
[mbr]Aanbiedingen graag in [Fotoapparatuur] Aanbiedingen en al helemaal niet crossposten. :) [/]
@Thaiden deed niets fout, want hij poste geen aanbieding }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 10:05
Ik download de foto’s direct van de mini(1) naar mijn iPhone dmv de app. Als hij ze download dan zet hij alle foto’s dubbel erop origineel en de verbeterde versie kan je dit ook uitzetten/aanpassen.
Ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door Koriel op 27-11-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaiden
Ook een Mini 2 kunnen scoren!

Vandaag de meid maar even overspoelen met aandacht zodat er morgen gevlogen kan worden! 👍🏼

Super excited! ND filter setje is ook onderweg. En straks alvast maar de tas even aanbieden op marktplaats, ben er geen fan van en dit kleine beestje past makkelijk in de cameratas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b17VvuqEX_9c6nNX4ewCsL42P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezwFHrqllDiJBLC0TIsfIO6L.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Allen,

Ik ben op zoek naar navigatie LEDs, oplaadbaar of met knoopcel, om op een mini 2 te monteren. Ik denk hierbij aan rood/groen voor port/starboard, om zodoende op grote afstand nog positie & oriëntering van de Mini te kunnen inschatten.

Beste oplossing hiervoor momenteel is "HSKB Flash LED" (8 gram), te vinden op de grote Bezos website, maar dat is import uit China.

Wie heeft iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Leuke navigatie lampjes van HSKB... is alleen rood/blauw ipv rood/groen.

[ Voor 6% gewijzigd door Prosperot op 29-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In dit filmpje worden de nieuwe EU droneregels nog eens uitgelegd:

Afbeeldingslocatie: http://rcblog.nl/afbeeldingen/droneregels_opencategorie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Mmmm veel restrictiever dan ik had gedacht. Grrrrr

edit:

Nu mag je eigenlijk nergens meer vliegen... Je zit al snel boven een stedelijk, natura 2000 of mensen in dit krappe landje..

[ Voor 57% gewijzigd door Koriel op 30-11-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koriel schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:24:
Mmmm veel restrictiever dan ik had gedacht. Grrrrr

edit:

Nu mag je eigenlijk nergens meer vliegen... Je zit al snel boven een stedelijk, natura 2000 of mensen in dit krappe landje..
Dat is idd zo. Maar met de Mini 2 heb je nog de minste restricties.

Zie ook hier voor een overzicht van de registratie- en opleidingskosten:
https://www.dronewatch.nl...-dronebewijs-opleidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

De regel onder de tabel maakt het toch weer onduidelijk voor de Mini 2. Het is geen zelfbouw drone onder de 250 gram en volgens de regels zou je dus in 2023 naar A3 verhuizen. Het woordje en is in dit geval essentieel.

Als je Care refresh hebt en de Mini 2 wordt in de toekomst uitgeleverd met C0 label, dan zou je je huidige bijna bewust met maximale snelheid tegen een muur aanvliegen om te zorgen dat je een vervanger krijgt met C0 label. Dan is alle twijfel verdwenen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thunder8 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:35:
[...]
De regel onder de tabel maakt het toch weer onduidelijk voor de Mini 2. Het is geen zelfbouw drone onder de 250 gram en volgens de regels zou je dus in 2023 naar A3 verhuizen. Het woordje en is in dit geval essentieel.
Ik lees overal dat drones tot 250 gram (zonder nieuw EU CE-label) ook in 2023 in klasse A1 blijven. Daar ga ik ook van uit.

En 2023 is nog ver weg. Dan zie ik wel weer verder. Tegen die tijd is de drone hobby al helemaal kapot gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce4wl0kEb2XeD7MifkovZ6y9ayE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BqpE8KnQqr8tNHY8wNXEsb1w.png?f=fotoalbum_large

Dit is uit een proefcursus gehaald, hire mag je dus wel weer _beperkt_ over bebouwing vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koriel schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:05:
Dit is uit een proefcursus gehaald, hire mag je dus wel weer _beperkt_ over bebouwing vliegen.
Ja, dat is toch bekend. Het mag, mits die bebouwing niet in een CTR of no-fly-zone ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-05 18:47
Begint wel een aardige rootzooi te worden met de nieuwe regelgeving, nog erg veel onduidelijkheid en tegenstrijdige berichten.

Gisteren weer even gevlogen met de Mini 1. Helaas op een locatie erg veel last gehad van verstoring, ondanks dat er in de buurt niet zoveel bebouwing was. Wellicht dat de C2000 toren vlakbij voor wat problemen zorgt? Kriebelt toch wel om een upgrade te doen naar de mini 2 met occusync.

Daarnaast was het ook erg koud, mijn vingers begonnen er pijn van te doen, hoe doen jullie dat? Hebben jullie voor zulke temperaturen speciale handschoenen waarmee je ook nog het touchscreen kunt bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SpeedingWilly schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ja, dat is toch bekend. Het mag, mits die bebouwing niet in een CTR of no-fly-zone ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nB9bH5krrvhqWsLuHDXpCwKE5gE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8IwYttquX0Q5RXqekVV7B1XU.png?f=user_large

Dit uit een paar posts eerder. Hier zit een conflict in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaiden
Daarnaast was het ook erg koud, mijn vingers begonnen er pijn van te doen, hoe doen jullie dat? Hebben jullie voor zulke temperaturen speciale handschoenen waarmee je ook nog het touchscreen kunt bedienen?
Ik volg dit eventjes! Gisteren ook best wel last gehad van wat schokkerige bewegingen in m'n opnames vanwege de kou in de klauwen.

Gisteren m'n eerste vlucht gehad met de Mini 2. Ik ben een Mavic Air (1) gewend en het was wel even wennen om zonder sensoren te vliegen (stukje enger) maar t.o.v. die ouwe drone was Occusync 2.0 wel echt een verademing.

Werkelijk wat een prachtding! De meid was er zelfs enthousiast over.

ND filters komen woensdag binnen vanuit Ali, hopelijk dat het wat is. Heb jij ze al binnen @SpeedingWilly? Ik heb precies dezelfde gekocht als in jouw eerder genoemde link namelijk.

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thaiden schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:51:
[...]
ND filters komen woensdag binnen vanuit Ali, hopelijk dat het wat is. Heb jij ze al binnen @SpeedingWilly? Ik heb precies dezelfde gekocht als in jouw eerder genoemde link namelijk.
Ik verwacht mijn filters ook ergens woensdag binnen te krijgen :) . Aangezien de cases van SunnyLife van hoge kwaliteit zijn, verwacht ik dat deze filters ook wel een prima prijs/kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 13:43
SpeedingWilly schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:30:
In dit filmpje worden de nieuwe EU droneregels nog eens uitgelegd:
Interessante video.
Volgens hun uitleg valt de Mini2 buiten de 250g regeling in 2023. Waardoor het aanschaffen minder interessant is.

Hoe goed zichtbaar is dan ook de drone op 100 meter hoog en op 250m afstand ;)
Zeker met vlos vliegen en dan zo klein toestel :o

@Thaiden ik weet niet hoe koud het gisteren bij je was. Maar let wel op icing natuurlijk. Gezien het afgelopen nacht heeft gevroren.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
MineMine schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:15:
Nou, afhankelijk van de achtergrond en referentiekader, niet of nauwelijks. Even uit het oog omdat je op je screen kijkt, en je vind hem niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Prosperot op 30-11-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
Helaas gaat voor mij de zon te laat op en te vroeg onder om door de week te kunnen vliegen, er moet natuurlijk ook gewerkt worden. Wel zit ik nu elke dag tegen die drone aan te kijken en wil ik toch graag wat beter worden in het vliegen.

Ik heb voorheen met de Mavic Air gebruik gemaakt van de DJI flight sim. Controller gekoppeld met een kabeltje en crashen maar! Helaas blijkt de Mini 2 controller hier niet op te werken, daarnaast blijkt de laatst toegevoegde drone de Mavic Pro 2 te zijn. Dus ik verwacht ook niet dat support voor de Mini 2 er aan zit te komen.

Maakt er toevallig iemand hier gebruik van een sim die de Mini 2 controller wél ondersteunt?
(evt zou ik de xbox controller ook nog kunnen pakken)

YouTube | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
Net even de hond uitgelaten en zolang het niet regent neem ik de Mini 2 ook mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4RAf5IWVCQ1CIBFTJmVGES0uVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDhv8jKtVL0UPULtuAfwTeLL.png?f=fotoalbum_large
Voor een maatje wilde ik een video maken van de omgeving... Laaghangende bewolking waar ik onder moest blijven, toch een redelijke rondvlucht kunnen maken met een maximale afstand van ca 1300m. Echter bij het terugvliegen verloor ik rond de 700m de verbinding. Dat was toch even spannend. Af en toe even heel even een signaal, en dan was het weer weg. Hoger gaan vliegen tot ik de waarschuwing van 120m kreeg, en gelukkig na een minuutje of twee weer een goed signaal, en toen zat ik helemaal IMC... Eerst wat dichterbij gaan vliegen en toen lager onder het wolkendek... Spannend en ben weer helemaal happy... ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door Koriel op 02-12-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje off-topic, maar misschien toch interessant voor Potentiële kopers die in de markt zijn voor een nieuwe drone en hun geld maar 1x kunnen uitgeven.

DJI komt met een FPV racedrone!
Dat was al bekend, maar nu is er meer info:
https://www.dronewatch.nl...-dji-racedrone-uitgelekt/

Afbeeldingslocatie: https://www.dronewatch.nl/wp-content/uploads/2020/12/DJI-FPV-Combo-racedrone-800x445.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 03-05 08:24
Thaiden schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:51:
[...]

Ik volg dit eventjes! Gisteren ook best wel last gehad van wat schokkerige bewegingen in m'n opnames vanwege de kou in de klauwen.

Gisteren m'n eerste vlucht gehad met de Mini 2. Ik ben een Mavic Air (1) gewend en het was wel even wennen om zonder sensoren te vliegen (stukje enger) maar t.o.v. die ouwe drone was Occusync 2.0 wel echt een verademing.

Werkelijk wat een prachtding! De meid was er zelfs enthousiast over.

Ik heb voor mijn Osmo Pocket ND filters van SunnyLife en ook gehad voor mijn Mavic Pro Platinum. Waren echt prima, kon geen degradatie ontdekken van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
Leuk artikel.

Enschede wil meer vrijheid voor recreatieve dronepiloten: ‘Hoort bij de toekomst'
https://www.tubantia.nl/e...bij-de-toekomst~ad51c1ba/

Nog even een vraag; gebruikt hier iemand ook iets van software/game?/applicatie om het drone vliegen te oefenen? Ik vind 't nog wel spannend om te vliegen met de drone zonder sensoren.

[ Voor 11% gewijzigd door Thaiden op 03-12-2020 16:04 ]

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16:54

Flipmo

OMG !!

Thaiden schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:03:
Leuk artikel.

Enschede wil meer vrijheid voor recreatieve dronepiloten: ‘Hoort bij de toekomst'

Nog even een vraag; gebruikt hier iemand ook iets van software/game?/applicatie om het drone vliegen te oefenen? Ik vind 't nog wel spannend om te vliegen met de drone zonder sensoren.
Heb een 2de hands mavic mini gekocht afgelopen zondag, echter door drukte bij Post NL is deze nog niet binnen :/
Ik wilde ook vast even "oefenen", heb daarom de flight simulator van DJI geinstalleerd.
Deze is met je RC, maar ook met je toetsenbord te bedienen.
Programma ziet er best prima uit! Alleen draaide het niet lekker op mijn verouderde laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
Flipmo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:13:
[...]Ik wilde ook wel eens "oefenen", heb daarom de flight simulator van DJI geinstalleerd.
Deze is met je RC, maar ook met je toetsenbord te bedienen.
Programma ziet er best prima uit! Alleen draaide het niet lekker op mijn verouderde laptop :)
Ik heb voorheen met de Mavic Air gebruik gemaakt van de DJI flight sim. Controller gekoppeld met een kabeltje en crashen maar! Helaas blijkt de Mini 2 controller hier niet op te werken, daarnaast is de laatst toegevoegde drone de Mavic Pro 2. Dus ik verwacht niet dat support voor de Mini 2 er aan zit te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Thaiden op 04-12-2020 11:00 . Reden: Xbox controller blijk gewoon te werken met DJI test flight! ]

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:28
Leuk die FPV drone maar maakt DJI het dan ook mogelijk dat er iemand naast je staat met een 2e controller maar zonder bril? Want dat is verplicht in NL wil je met een FPV drone vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:29:
Leuk die FPV drone maar maakt DJI het dan ook mogelijk dat er iemand naast je staat met een 2e controller maar zonder bril? Want dat is verplicht in NL wil je met een FPV drone vliegen.
Dat werkt b.v. in combinatie met de Mavic 2. Dan kun je Master/Slave vliegen. Verwacht deze functie niet op goedkopere DJI drones.

Jij legt het niet helemaal goed uit trouwens. Voor FPV vliegen heb je geen 2e controller nodig. Alleen een spotter die jouw waarschuwt voor naderend gevaar. Die spotter hoeft zelf geen controller te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:28
@SpeedingWilly er staat me iets van bij dat als je FPV vliegt dat er iemand naast je moet staan die LOS houd met de drone en de mogelijkheid heeft de drone over te nemen als de FPV vlieger signaal verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Thaiden schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:03:
Leuk artikel.

Het artikel is positief gebracht. Echter is het natuurlijk ook zo dat als gemeenten zelf meer invloed krijgen op NFZs, dat het juist ook de andere kant op kan gaan, dat gemeenten het luchtruim sluiten voor drones.

Ik hoop in ieder geval dat de NFZ Enschede in de toekomst een stuk kleiner wordt. Dat er rekening moet worden gehouden met het MST staat buiten twijfel. Het vliegveld kent nog nauwelijks vliegbewegingen en zou qua NFZ wat mij betreft wat vaker "uitgeschakeld" mogen worden.

Space53, het drone techcentre op Airport Twente, kent geen open momenten voor recreatieve dronevliegers, terwijl dit juist een zeer geschikte locatie zou kunnen zijn. Aangezien het vliegveld nog zelden voor reguliere vliegbewegingen en militaire oefeningen wordt gebruikt. Ver van de meeste bebouwing en wat dat betreft een prima plek om te kunnen vliegen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist de "UAS Proof of Online Training" gratis gehaald in Ierland. Met andere woorden, het Europees Dronebewijs. M'n ID werd heel snel goedgekeurd en de vragen zijn ook peanuts.

Niet per se nodig voor de Mini, maar toch handig om op zak te hebben. :D
In Nederland nog niet mogelijk, en gaat sowieso geld kosten hier.

https://www.dronewatch.nl...bewijs-met-lede-ogen-aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGlnI1cN_tfgdJUV-8rX_RPt_tI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggSWpfKJQNA0ZlmaZDYW0xvg.png?f=fotoalbum_large

Easy peasy, en nog groatis ook!

[ Voor 22% gewijzigd door Koriel op 04-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Koriel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:
Easy peasy, en nog groatis ook!
(y) Ik denk niet dat het kwaad kan, maar in de QR staat ook het reg. number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:42
Gebruik je rijbewijs of paspoort voor aanmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Cheesy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:19:
[...]

(y) Ik denk niet dat het kwaad kan, maar in de QR staat ook het reg. number.
Txs, denk niet dat het kwaad kan, maar waarom risico nemen? Aangepast met dank.
Remtronica schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:23:
[...]

Gebruik je rijbewijs of paspoort voor aanmelding?
Ik heb mijn ID gebruikt.. Hele procedure, registreren, printen, scannen, TFA, filmpje kijken, examen doen heeft mij ruim 30 minuten gekost.

Dit zal een aderlating zijn voor al die bedrijfjes die dachten hier snel een slaatje uit te kunnen slaan.. Maar ja, de Ieren hebben de luchtvaart in Europa al verkloot (Ryanair) en nu dus ook de andere sectoren.

[ Voor 66% gewijzigd door Koriel op 04-12-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Gelukkig kan alles digitaal. Hoe lang duurt het voordat de review ongeveer klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 07-05 14:45

Fixer

FP ProMod
Remtronica schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
Gelukkig kan alles digitaal. Hoe lang duurt het voordat de review ongeveer klaar is?
Na ongeveer 2 uren kreeg ik een mailtje dat alles bevestigd was (vanmiddag ff geregeld).
Heb het met mijn Nederlands rijbewijs gedaan trouwens, dus dat werkt ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Fixer op 04-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Bedankt, ik heb het dronebewijs ook gehaald :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
Bedankt voor de tip! Gelijk ook maar even gedaan. :)

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Inderdaad makkelijk te halen, ookal niet nodig voor de mini.

Wel bijzonder dat je zolang door kan klikken tot je alle vragen goed ingevuld hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mijn SunnyLife filters voor de Mini 2 zijn binnen (passen ook op de Mavic Mini). Ik heb de optische kwaliteit nog niet getest, maar denk dat dit meer dan prima is om tijdens zonnige dagen wat licht te blokkeren. Met een prijs van 23 euro meer dan prima voor de Mini 2. Ik vond het i.i.g. niet nodig om een setje van rond de 100 euro aan te schaffen, aangezien dat een beetje uit proporties is als je kijkt naar de aanschafwaarde van de Mini 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/p2JT2r7SvNI2gQM3R1fTgmV1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jXKwl4K5ENRNhQEVkA3ogVop.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/IhRlHUph9sdEd1umSNcItaqg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Remtronica schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:51:
Bedankt, ik heb het dronebewijs ook gehaald :p.
ik krijg geen bevestigingsmail van mijn aanmelding, heb nu 2 mailadressen geprobeerd. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baronal
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-04 19:03
Idem voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het weer over de Mini drone hebben i.p.v. opleidingen en dronebewijzen... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18:18
Ik heb altijd cases gebruikt van https://www.tomcase.de/ en die ga ik nu ook weer kopen. Ware het dat deze nog in de maak is. Ik heb het bedrijf even gemailed en krijg hem straks als eerste voor een special price. Ben benieuwd. Zodra deze binnen is laat ik het weten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:03:
Ik heb altijd cases gebruikt van https://www.tomcase.de/ en die ga ik nu ook weer kopen. Ware het dat deze nog in de maak is. Ik heb het bedrijf even gemailed en krijg hem straks als eerste voor een special price. Ben benieuwd. Zodra deze binnen is laat ik het weten.
Top! Laat even meer wat weten als je meer weet / foto’s hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:03:
Voor mijn gevoel boet je dan wel in op de portabiliteit van de mini, met zo'n case?
Ik had de mini vaak in z'n tasje onder de autostoel liggen, perfect en mini :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18:18
S0epkip schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:21:
[...]

Voor mijn gevoel boet je dan wel in op de portabiliteit van de mini, met zo'n case?
Klopt. Maar dat is ook niet het doel. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ja ok, duidelijk! Ben wel benieuwd naar die case hoor

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
S0epkip schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:21:
[...]
Ik heb ook opslag gericht op portabiliteit en robuuste opslag waar de drone altijd in zit opgeslagen. Dat heb ik voor mijn Mavic 2 Pro en nu ook voor de Mini als mijn case binnen is. Dus het beste van 2 werelden...

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-12-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Voor sommigen speelt geld geen rol :P

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Ik ben iewat bijziend en geraak 'm al kwijt op 50m of zo. Knipper-LED er onder gehangen om VLOS zodoende te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
verloor ik rond de 700m de verbinding.
De wolk/aerosol waar je door vliegt is eigenlijk één grote radiogolf-spiegel, dus dat verbaast me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
Ik probeer ook op de Ierse site het dronebewijs te halen, maar ik krijg nooit de bevestigingse-mail aan. Nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

TonioRoffo schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:12:
Ik probeer ook op de Ierse site het dronebewijs te halen, maar ik krijg nooit de bevestigingse-mail aan. Nog iemand last van?
Het-Is-Weekend... vrijgeven moet manueel gebeuren

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Koriel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:52:
Net even de hond uitgelaten en zolang het niet regent neem ik de Mini 2 ook mee.
[Afbeelding]
Voor een maatje wilde ik een video maken van de omgeving... Laaghangende bewolking waar ik onder moest blijven, toch een redelijke rondvlucht kunnen maken met een maximale afstand van ca 1300m. Echter bij het terugvliegen verloor ik rond de 700m de verbinding.
Zo lang de Mini een GPS-signaal heeft en geen contact meer heeft met de controller, komt ie gewoon terugvliegen. Tegenwoordig update ie de homepoint voor vertrek, vroeger moest dat handmatig. Vergat je dat en raakte je de verbinding kwijt, vloog deze naar de laatste bekende homepoint. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

qless schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:16:
[...]

Het-Is-Weekend... vrijgeven moet manueel gebeuren
Het gaat hier denk ik om de bevestigingsmail voor je account, niet je id-upload. Ik krijg deze ook niet binnen, waarschijnlijk worden de mails van de site geblokkeerd door bijvoorbeeld hotmail. Als iemand die bevestingingsmail wel heeft gehad, zou die kunnen delen vanaf welk domein het kwam? Dan kunnen we deze aan veilige afzenders toevoegen en hopelijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen, hou dit draadje schoon en heb het over de DJI Mini (2) en accessoires.

Als mensen over de EU regelgeving en de Ierland route willen kletsen, graag een nieuw draadje openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Ik heb al 3x filmpje naar dji gestuurd omdat ik net een paar uur te laat was om de Care refresh af te sluiten.
1ste keer afgekeurd omdat ik van het oude was uitgegaan dus moest je vliegen
Nu niet meer nodig.
Maar 2e keer afgekeurd omdat ik na het calibreren vergeten was om ook de camera op en neer te bewegen.
Nu wachten dat de 3e keer wel goed is.

Iemand daar al eens gebruik van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:17
thunder8 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:42:
[...]

Het gaat hier denk ik om de bevestigingsmail voor je account, niet je id-upload. Ik krijg deze ook niet binnen, waarschijnlijk worden de mails van de site geblokkeerd door bijvoorbeeld hotmail. Als iemand die bevestingingsmail wel heeft gehad, zou die kunnen delen vanaf welk domein het kwam? Dan kunnen we deze aan veilige afzenders toevoegen en hopelijk verder.
Geprobeerd met gmail.com maar helaas geen mail terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drummer38 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:41:
Geprobeerd met gmail.com maar helaas geen mail terug.
Mensen, hou dit topic schoon! Reageer anders via een DM.
SpeedingWilly schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:51:
Mensen, hou dit draadje schoon en heb het over de DJI Mini (2) en accessoires.

Als mensen over de EU regelgeving en de Ierland route willen kletsen, graag een nieuw draadje openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vragen en discussie rondom regelgeving enzo kan in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
JK schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:57:
[...]Zo lang de Mini een GPS-signaal heeft en geen contact meer heeft met de controller, komt ie gewoon terugvliegen. Tegenwoordig update ie de homepoint voor vertrek, vroeger moest dat handmatig. Vergat je dat en raakte je de verbinding kwijt, vloog deze naar de laatste bekende homepoint. :D
Dat weet ik, echter het blijft wel spannend op zo'n moment. Ik vraag mij af in hoeverre mist / bewolking het
occusync signaal kan verstoren. Het was ook niet mijn bedoeling om imc te gaan vliegen me het apparaat, de bewolking was gelaagd en ik denk dat er in mijn vlos best wel wat bewolking zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koriel schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:41:
[...]
Dat weet ik, echter het blijft wel spannend op zo'n moment. Ik vraag mij af in hoeverre mist / bewolking het
occusync signaal kan verstoren. Het was ook niet mijn bedoeling om imc te gaan vliegen me het apparaat, de bewolking was gelaagd en ik denk dat er in mijn vlos best wel wat bewolking zat.
Mist (vocht) beïnvloed het signaal heel erg! Dat is nu iets wat je tijdens de cursus leert. I.i.g. bij ROC-Light, en ik denk ook wel bij de A2 cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Koriel schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:41:
[...]

In het begin is het idd wel spannend, maar dit is inmiddels mijn 3e DJI drone en heb er nog wel met twee andere modellen gespeeld. Ik zet zo de controller uit. Even los van OccuSync, hebben normale wolken weinig effect op GPS-signaal. Dat is wel anders voor regenwolken die op het punt staan los te barsten met regen dan wel sneeuw. Dan heb je wel serieus problemen met ontvangst. Maar daar komt een normaal mens niet met zijn drone qua hoogte. :+ Dus de homepoint kan de drone terugvinden bij signal loss. Maar OccuSync en wolken/mist (waterdruppels) geven inderdaad problemen. Of het moet net perfect weerkaatsen, dan kom je verder. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-05 21:44
Aangezien we niet kunnen reizen heb ik wat budget over om mezelf een pleziertje te doen 😁

Nu blijf ik twijfelen tussen de Mini 2 en de Air 2... 🙈🙈🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superiscch schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:20:
Aangezien we niet kunnen reizen heb ik wat budget over om mezelf een pleziertje te doen 😁
Nu blijf ik twijfelen tussen de Mini 2 en de Air 2... 🙈🙈🙈
In mijn review ga ik er uitgebreid op in. Het hangt uiteraard af van jouw wensen en budget.

Met de naderende EU regelgeving zou ik voor een Mini 2 gaan en doorsparen om over enkele jaren een DJI Drone met nieuw EU Cx label te kopen.

• superiscch
SpeedingWilly schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:53:
[...]

In mijn review ga ik er uitgebreid op in. Het hangt uiteraard af van jouw wensen en budget.

Met de naderende EU regelgeving zou ik voor een Mini 2 gaan en doorsparen om over enkele jaren een DJI Drone met nieuw EU Cx label te kopen.
Het zijn de dingen die jij opsomt, zoals obstakel herkenning, die me doen twijfelen. De Air 2 kan ook veel meer qua volgen enzo.

Maar aan de andere kant is de Air 2 wel een stuk zwaarder en groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 18:55
superiscch schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:46:
[...]

Het zijn de dingen die jij opsomt, zoals obstakel herkenning, die me doen twijfelen. De Air 2 kan ook veel meer qua volgen enzo.

Maar aan de andere kant is de Air 2 wel een stuk zwaarder en groter.
Zelf had ik de Mavic Air 2 maar ben overgestapt naar de Mini 2. Zeker ook met de regelgeving was dit toch wel iets makkelijker. Qua formaat en gewicht scheelt het vooral! Enige wat ik echt mis is HDR...

• superiscch
Marc1510 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:48:
[...]

Zelf had ik de Mavic Air 2 maar ben overgestapt naar de Mini 2. Zeker ook met de regelgeving was dit toch wel iets makkelijker. Qua formaat en gewicht scheelt het vooral! Enige wat ik echt mis is HDR...
Mocht de mini extra sensoren gehad hebben kocht ik direct de mini 😁 ik weet niet als ik vaak op andere plekken ga vliegen dan open ruimtes, misschien bos ofzo?

Klopt het dat de mini best niet te gebruiken is bij vriestemperaturen? Dan spreek ik over temp tussen de 0 en -10 max.

Ik lees ook dat mini 2 geen active tracking heeft maar dat is wel op te lossen zie ik op YouTube.

Bedankt voor jullie feedback! Het is zeer hulpzaam
Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2