SnoeiKoei schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Bummer, voor die prijs had ik 'm beslist gekocht. Hopelijk wordt het volgende keer hier ook gemeld als er zo'n goeie deal voorbij komt, of moet ik daar een ander topic voor volgen?
De aanbieding is op Pepper voorbijgekomen. Die site houd ik ook in de gaten, maar toch heb ik dat gisteren ook gemist.

Was te druk op Tweakers met beantwoorden reacties :X.

Vind het wel bijzonder dat de Mini 2 al in de aanbieding is geweest. DJI heeft voor (nieuwe) producten een strict prijsbeleid (net zoals Apple).

Nogmaals: goede deal en voor de gelukkigen veel plezier ermee!

[Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 11:48]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 12:30
Ik vond het al vreemd dat toen ik hier in de avond keek niemand er melding van had gemaakt hier. De aanbieding heeft klein uurtje online gestaan.
Als ik weer iets zie dan laat ik het weten.
Weet iemand of het nog mogelijk is om via Tweakers een Poll te starten? Ik wil eigenlijk een Poll in deze Thread plaatsen. Ik weet uiteraard dat dit via externe sites kan. Ik weet dat Tweakers vroeger deze mogelijkheid wel had.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-08 14:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:01:
Weet iemand of het nog mogelijk is om via Tweakers een Poll te starten? Ik wil eigenlijk een Poll in deze Thread plaatsen. Ik weet uiteraard dat dit via externe sites kan. Ik weet dat Tweakers vroeger deze mogelijkheid wel had.
Volgens mij werkt dit nog?
http://poll.dezeserver.nl/index.cgi?action=create

[Voor 64% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2020 14:43]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:05
En 'Ja, en ik heb 'm al!' dan?
@SnoeiKoei Thanks!!!

[Voor 16% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 14:45]

Dat is niet relevant toch? Kies uit één van de 2 ja antwoorden zou ik zeggen ;) .
Ik heb de Mini 2 ook al. En heb de Mini 1 daarvoor gehad, dus je kan mijn antwoord wel raden...

[Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 14:40]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
[...]

@SnoeiKoei Thanks!!!

Wil jij jouw Poll weghalen? Is nu een beetje verwarrend ;)
Bij deze ;)

• Tineb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik ben van plan om mijn eerste drone te kopen en denk aan de Mini 2.

Maakt het iets uit of ik deze dit jaar nog koop of volgend jaar, met het ook op de wijzigende wetgeving?

Ik heb begrepen dat ik geen attest/examen moet doen voor de Mini 2, maar dat ik deze wel jaarlijks moet registreren? Klopt dit en hoeveel zou dit jaarlijks kosten?

Ohja... Ik woon in België mocht dat belangrijk zijn

• tvdm9
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 21:22
SnoeiKoei schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Bummer, voor die prijs had ik 'm beslist gekocht. Hopelijk wordt het volgende keer hier ook gemeld als er zo'n goeie deal voorbij komt, of moet ik daar een ander topic voor volgen?
Ik ook, mijn pepper alert werkte prima gister, alleen toen nog geen FMC in de aanbieding.
Die kwam pas later en had die ook totaal niet zien aankomen. ;(

mini 1 al verkocht hier.
Ik had hem gelukkig in die aanbieding gekocht 2 maanden geleden.

[Voor 11% gewijzigd door tvdm9 op 12-11-2020 14:55]

Tineb schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:52:
Ik ben van plan om mijn eerste drone te kopen en denk aan de Mini 2.

Maakt het iets uit of ik deze dit jaar nog koop of volgend jaar, met het ook op de wijzigende wetgeving?

Ik heb begrepen dat ik geen attest/examen moet doen voor de Mini 2, maar dat ik deze wel jaarlijks moet registreren? Klopt dit en hoeveel zou dit jaarlijks kosten?

Ohja... Ik woon in België mocht dat belangrijk zijn
Maakt niets uit. De Mini 2 heeft geen nieuw EU CE-C0 label. Dat maakt ook niet zo veel uit voor drones in de speelgoedcategorie t/m 250 gram (zie ook tabel hieronder).

Dat klopt. Zie hier.
Kosten zijn dus éénmalig €21,- en €10,- en daarna jaarlijks €11,-. De kosten in België kunnen uiteraard afwijken.

Zie ook de tabel hieronder van Dronewatch.nl. Je ziet dat alle legacy drones (drones zonder nieuw EU CE label) na de overgangsperiode van 2 jaar in een 'zwaardere categorie vallen, behalve legacy drones in klasse A1 onder de 250 gram (de Mini 2 dus). Voor deze drones maakt het dus niet zoveel uit dat er geen nieuw EU CE label op zit.

.

[Voor 23% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 15:33]

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 18:58
Ik meld mij ook even aan in dit draadje. Ook via de Pepper alert de FMC via Amazon.de besteld. Als het goed is komt hij dinsdag de 17e binnen. Ook een 128G microsd kaartje besteld, en voor de fun een landingpad. (Vinden de kinderen leuk..)

Ik ben rc vlieger, en dit wordt mijn eerste echte drone na wat chinese rommel. Ik had een tijdje geleden al een maat van mij die de FMC van de Mini "1" had gehaald, maar mij leek die wifi verbinding een beetje mhoaw.... (puur persoonlijke ongefundeerde mening)

Al wat instructievideo's bekeken waarvan ik deze wel erg goed vond, Dit is zoals ik graag een instrucie video zie.

YouTube: DJI MINI 2 Beginners Guide - Start Here

Ik heb ook de DJI app al gedownload, en een DJI account aangemaakt zodat ik Care Refresh kan aanschaffen zodra ik de drone heb geactiveerd. Hier heb ik wel en vraag over. Mijn account naam is djiuser_XXXxxXXXX. Is dat nog ergens aan te passen?
Koriel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:03:
Mijn account naam is djiuser_XXXxxXXXX. Is dat nog ergens aan te passen?
Welkom!

Ja, in de DJI Fly App onder ‘Profile’, dan op je account naam klikken en de User Name aanpassen.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 11:20
Poll net ingevuld dat de Dji mini 2 mijn eerste drone gaat worden.
Toen de mini uit kwam was ik al aan het twijfelen, maar nu wil ik hem zsm bestellen.
Ga ook niet wachten op een aanbieding, helaas zie ik dat deze nergens leverbaar is behalve Amazon zo te zien.
Alleen durf ik die daar zo niet te kopen ivm garantie.
Zie dat andere wel daar gekocht hebben, maar ook ervaring ivm garantie?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:50

Fixer

FP ProMod
SpikeHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
Poll net ingevuld dat de Dji mini 2 mijn eerste drone gaat worden.
Toen de mini uit kwam was ik al aan het twijfelen, maar nu wil ik hem zsm bestellen.
Ga ook niet wachten op een aanbieding, helaas zie ik dat deze nergens leverbaar is behalve Amazon zo te zien.
Alleen durf ik die daar zo niet te kopen ivm garantie.
Zie dat andere wel daar gekocht hebben, maar ook ervaring ivm garantie?
Onlangs ook de Mini 2 + Fly More Combo gekocht toen hij in de aanbieding was bij Amazon.
Wordt a.s. maandag al geleverd :9~
Gaat mijn eerste drone worden, dus ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, maar lijkt me enorm gaaf.

Daar kun je trouwens met gerust hart kopen hoor. De klantenservice is erg goed en ze zijn zeer coulant.
Koop daar zeer regelmatig iets (van paar euro tot een paar honderd) en zodoende dus ook meerdere keren van garantie gebruik moeten maken. Hoef jij je echt totaal geen zorgen over te maken.

[Voor 5% gewijzigd door Fixer op 13-11-2020 10:17]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kun je Care Refresh los aanschaffen bij DJI zelf ofzo? Als ik bij Amazon kijk kun je wel de mini 2 FMC kopen maar niet icm Care Refresh:

https://www.amazon.nl/DJI...id=1605258748&sr=8-7&th=1

• SpikeHome
@Fixer tnx, koop wel regelmatig bij ali maar dat zijn goedkope zaken.

@SnoeiKoei Die heb ik ook gezien inderdaad.

• knny
Fixer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:16:
[...]

Onlangs ook de Mini 2 + Fly More Combo gekocht toen hij in de aanbieding was bij Amazon.
Wordt a.s. maandag al geleverd :9~
Gaat mijn eerste drone worden, dus ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, maar lijkt me enorm gaaf.

Daar kun je trouwens met gerust hart kopen hoor. De klantenservice is erg goed en ze zijn zeer coulant.
Koop daar zeer regelmatig iets (van paar euro tot een paar honderd) en zodoende dus ook meerdere keren van garantie gebruik moeten maken. Hoef jij je echt totaal geen zorgen over te maken.
Hier komt hij vandaag al van Amazon 😁
Ik ben benieuwd. Ik kom van de mini 1 en merkte vaak dat verbinding niet optimaal was door wifi. Hopelijk door Ocusync verleden tijd.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:22:
Kun je Care Refresh los aanschaffen bij DJI zelf ofzo?
Binnen 48 uur na activatie nog mogelijk. je moet volgens mij dan wel een kort filmpje maken waaruit blijft dat de drone nog functioneert. Check de site van DJI voor meer details.

Wat mij betreft is Care Refresh een aanrader bij de Mini 2. Je loopt toch meer risico vanwege het ontbreken van Obstacle Avoidance. Ik zou voor 1 jaar kiezen i.p.v. 2 jaar plan. Je krijgt net voor het verstrijken van het eerste jaar toch nog een mogelijkheid om te verlengen.

[Voor 25% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2020 10:39]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
[...]

Binnen 48 uur na activatie nog mogelijk. je moet volgens mij dan wel een kort filmpje maken waaruit blijft dat de drone nog functioneert. Check de site van DJI voor meer details.

Wat mij betreft is Care Refresh een aanrader bij de Mini 2. Je loopt toch meer risico vanwege het ontbreken van Obstacle Avoidance. Ik zou voor 1 jaar kiezen i.p.v. 2 jaar plan. Je krijgt net voor het verstrijken van het eerste jaar toch nog een mogelijkheid om te verlengen.
Ja, als ik 'm koop is dat precies wat ik wil doen. Goed om te weten dat je na een jaar kunt verlengen. d:)b Is het zinnig om iets over Care Refresh in de startpost op te nemen?

SnoeiKoei schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:43:
[...]
Is het zinnig om iets over Care Refresh in de startpost op te nemen?
Is iets algemeens wat voor DJI drones geldt. Verder is er in dit draadje al over gekletst en in mijn review (die in de startpost staat) ga ik hier ook op in.

Als je het echt een gemis vind wil ik het wel toevoegen hoor! Maar er staat al info op verschillende plaatsen.

[Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2020 10:49]

• SpikeHome
Drone maar besteld bij Amazon
@SpeedingWilly zal gelijk die Care aanvragen als de drone binnen is.
Er stond bij levering morgen!
Ben benieuwd.

• Kees_B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
knny schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:46:
Ik vond het al vreemd dat toen ik hier in de avond keek niemand er melding van had gemaakt hier. De aanbieding heeft klein uurtje online gestaan.
Als ik weer iets zie dan laat ik het weten.
Kees_B in "Singles' Day 2020 (11 november)" :9

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Volgende keer ook in het meest belangrijke draadje posten! Hier dus... }:O

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:47:
[...]

Als je het echt een gemis vind wil ik het wel toevoegen hoor! Maar er staat al info op verschillende plaatsen.
Heb je gelijk in. Ik heb (nog) geen ervaring met DJI drones en/of Care Refresh dus het zal misschien wat sprokkelen worden uit verschillende topics maar als het vindbaar is is het vindbaar :P

• knny
SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:55:
[...]

Volgende keer ook in het meest belangrijke draadje posten! Hier dus... }:O
Daar wordt nog niet gesproken over het FMC pakket met korting

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 15:58

thunder8

Het gedonder begint weer.

Helaas gaat het hier nog wel even duren voordat ik mag gaan vliegen. DHL is mijn pakket kwijt en is een onderzoek begonnen. DJI intussen ook ingelicht en ook daar zal onderzoek een paar werkdagen duren. Met een beetje pech, moet ik op een nieuwe zending wachten... :( Mijn geluk weer...

**update** Blijkbaar is ie toch gevonden, want ik krijg nu ineens een sms dat ie vandaag wordt bezorgd. Zal mij benieuwen... :o

[Voor 18% gewijzigd door thunder8 op 13-11-2020 13:03]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-08 18:33
thunder8 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:22:
Helaas gaat het hier nog wel even duren voordat ik mag gaan vliegen. DHL is mijn pakket kwijt en is een onderzoek begonnen. DJI intussen ook ingelicht en ook daar zal onderzoek een paar werkdagen duren. Met een beetje pech, moet ik op een nieuwe zending wachten... :( Mijn geluk weer...
Die van mij was ook de 9e vanuit China verstuurd (ook met de boot gok ik zomaar) en deze wordt vandaag nog bezorgd. Bij track en trace stond de hele week niets tot 2 uur geleden.

• thunder8

thunder8

Marc1510 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]

Die van mij was ook de 9e vanuit China verstuurd (ook met de boot gok ik zomaar) en deze wordt vandaag nog bezorgd. Bij track en trace stond de hele week niets tot 2 uur geleden.
Net een update gepost. :)

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08 14:00
Ook ik heb de Mini 2 via amazon pepper deal weten te bemachtigen. M'n eerste "professionele" drone, na wat speelgoed drones van o.a. AliExpress. Geen fly more. Ik zoek dus een compacte tas/case/zak.

De controller is dus wat groter dan de 1, maar scheelt het heel veel? Zou hij nog steeds in dit tasje passen?:
Link
Henkii schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:47:
...
De controller is dus wat groter dan de 1, maar scheelt het heel veel? Zou hij nog steeds in dit tasje passen?:
Link
Ook ik heb inmiddels wat opbergmogelijkheden voor de Mini 2 besteld, aangezien ik de tas die bij de FMC zit, niet ga gebruiken.

De Mini 2 is identiek aan de Mavic Mini 1, er zijn maar 2 dingen waar je op moet letten:
  • De propeller bescherming die om de Mini 2 zit zal soms niet passen als je een Mini 1 case wilt gebruiken. Zonder deze propeller bescherming werkt het wel uiteraard
  • De controller van de Mini 2 is VEEL groter dan de controller van de Mavic Mini 1. Opbergcases die geschikt zijn voor de controller van de eerste Mini zullen dus niet bruikbaar zijn voor de Mini 2 controller. Zoek daarvoor voor cases voor de controller van de Mavic Air 2. Die controller is identiek dus dat gaat passen
Dat is dus wat ik gedaan heb. Ik heb een losse Mini 1 drone opbergcase besteld en een losse Mavic Air 2 opbergcase voor de controller. Ik kan nog geen foto tonen want die cases zijn nog onderweg. De FMC tas staat in vraag en aanbod :) .

Als er op termijn een hardcase beschikbaar komt, dan ga ik daar voor. PDC heeft al een hardcase voor de Mini 2. Echter is deze veel te duur. Die case moet uit USA komen en ze rekenen 37 euro verzendkosten, dus dat wordt m niet ;w

[Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-11-2020 08:04]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 19:24
Ik lees vaker dat de tas van de mini2 FMC niet heel fijn is en ook te groot. Wat vinden jullie?

Ook las ik dat de batterij-hub wat flimsier is dan bij de 1... Ervaringen?

2430Wp ZW

S0epkip schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:00:
Ik lees vaker dat de tas van de mini2 FMC niet heel fijn is en ook te groot. Wat vinden jullie?

Ook las ik dat de batterij-hub wat flimsier is dan bij de 1... Ervaringen?
Tas is van prima kwaliteit, maar wat mij betreft te groot. De Mini 2 en controller kunnen compacter ingepakt worden met andere oplossingen.

De batterijhub is van prima kwaliteit. De batterijen van de Mini 2 zijn wat flimsier dan de zwarte batterijen van de Mavic Mini 1.

• rimave
  • Laatst online: 20:08
Batterijen zijn prima. Beter dan bij de Mini 1. Je kunt ze makkelijker in en uit de drone halen. Naar het schijnt passen de Mini 1 accu’s ook in de Mini 2.

Tas is wel wat groot. Ik vind het jammer dat het mooie koffertje van de Mini 1 ingeruild is voor een tas.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:24

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb em vandaag ook binnen gekregen van Amazon (Pepper FMC deal). Tas is wel groot, maar de acculader kan zo ook mee.

Alleen had ik even gemist dat er geen SD kaart bij zit. Dus die vandaag nog maar even bijbesteld.

[Voor 14% gewijzigd door Prosperot op 14-11-2020 18:50]

• SpikeHome
Mijn mini 2 is net half uurtje geleden binnen gekomen.
Gisteren besteld bij Amazon.
Lekker snel.
Accu's laden hopelijk morgen mooi weer voor een first flight.

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:03
Afgelopen vrijdagavond de Mini 2 ontvangen. Nog niet mee gevolgen, zal vandaag ook niet gaan gebeuren i.v.m. wind :(

[Voor 62% gewijzigd door Peerke15 op 15-11-2020 08:26]

• rimave
  • Laatst online: 20:08
Peerke15 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:25:
Afgelopen vrijdagavond de Mini 2 ontvangen. Nog niet mee gevolgen, zal vandaag ook niet gaan gebeuren i.v.m. wind :([Afbeelding]
Hij kan windkracht 5 hebben. :)

Ik zou het alleen zelf ook niet proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Koriel
Aangezien ik in het zuiden des lands woon komt UPS maandag pas met mijn Mini 2..

Dus ik ben mij verder aan het orienteren op alle mogelijkheden. Ik kwam ook de Litchi app tegen op de Playstore. Zijn er eigenlijk andere apps die je kunt gebruiken icm de Mini 2?

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Mss een domme vraag, maar heeft de telefoon die je op de controller gebruikt ook data nodig? Ik wil een oude mobiel gebruiken zonder simkaart...
Prosperot schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:18:
Mss een domme vraag, maar heeft de telefoon die je op de controller gebruikt ook data nodig? Ik wil een oude mobiel gebruiken zonder simkaart...
Hoeft niet perse, maar als je een live google maps kaart wilt hebben tijdens vliegen wel. Je kunt ook van tevoren de kaart in de cache opslaan (via WiFi).

Ter info: dit punt is ook het nadeel van de smart controller! Die heeft namelijk ook geen mobiele data aan boord.

Tip: maak een mobile hotspot van je telefoon en verbind de telefoon in je controller met dit netwerk. Dan heb je wel data en niet de nadelen van gebeld worden op je mobiel tijdens vliegen. 8)

• SpikeHome
@Peerke15 Ik heb het gisteren ook niet aangedurfd hoor de first flight.
echter wel in de huiskamer alles gekoppeld gestart ingesteld en de updates gedaan.
Hopelijk vandaag op tijd thuis en dan even een first flight doen.

• thunder8

thunder8

Afgelopen vrijdag mijn Mini 2 FMC ontvangen. Vrijdag in huis even gevlogen en even de procedures doorgenomen. Zaterdag had ik na het werk even tijd om te vliegen op een recreatiegebied. De Mini 2 bleef mooi stabiel, hoewel er bij tijd en wijle toch wel redelijk windstoten waren. De bediening is redelijk makkelijk, maar zal toch nog een paar keer op deze plek gaan oefenen, zodat ik de controls straks zonder nadenken kan uitvoeren.

Zie hierboven een screenshot van een app voor weerinformatie. Welke wordt door jullie gebruikt, bij voorkeur iOS? Ik had Aura gedownload, maar veel zit achter een abonnement waar ik geen fan van ben. Daarnaast merkte ik dat de beelden van de Mini2 snel flets worden als de zon doorbreekt. Zijn er al ND en CPL opzetlenzen voor de Mini 2 te koop of passen die van de Mini 1?

thunder8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
...
Welke wordt door jullie gebruikt, bij voorkeur iOS? Ik had Aura gedownload, maar veel zit achter een abonnement waar ik geen fan van ben.

Daarnaast merkte ik dat de beelden van de Mini2 snel flets worden als de zon doorbreekt. Zijn er al ND en CPL opzetlenzen voor de Mini 2 te koop of passen die van de Mini 1?
Ik gebruik gewoon mijn ogen als ik wil vliegen :) . Gewoon naar buiten kijken of het weer goed genoeg is. :+

Zoals in mijn review staat, passen de ND filters van de Mavic Mini ook op de Mini 2.

Ik heb goede ervaringen met Freewell filters voor mijn Mavic 2 Pro. Echter kost zo'n (compleet) setje 100 euro, en dat vind ik een beetje uit proportie m.b.t. de kosten van de Mini 2.

Ik heb dit setje bij AliExpress besteld. Die zijn nog niet binnen, dus ik heb er nog geen ervaringen mee.

• knny
SpikeHome schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:21:
@Peerke15 Ik heb het gisteren ook niet aangedurfd hoor de first flight.
echter wel in de huiskamer alles gekoppeld gestart ingesteld en de updates gedaan.
Hopelijk vandaag op tijd thuis en dan even een first flight doen.
Hier wel first flight gedaan met de Mini 2. Komende van de Mini 1 is het bereik echt wel een verschil zeg. Continu gewoon goed beeld zonder haperingen.
En qua wind kan hij nu echt meer hebben dan de Mini 1. Ik durfde het gewoon aan te vliegen _/-\o_
Wil je weten of de DJI Mini 2 tegen een stootje kan?

Check deze video:

Don't try this at home! }:O

• Henkii
SpeedingWilly schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:35:
[...]

Ook ik heb inmiddels wat opbergmogelijkheden voor de Mini 2 besteld, aangezien ik de tas die bij de FMC zit, niet ga gebruiken.

De Mini 2 is identiek aan de Mavic Mini 1, er zijn maar 2 dingen waar je op moet letten:
  • De propeller bescherming die om de Mini 2 zit zal soms niet passen als je een Mini 1 case wilt gebruiken. Zonder deze propeller bescherming werkt het wel uiteraard
  • De controller van de Mini 2 is VEEL groter dan de controller van de Mavic Mini 1. Opbergcases die geschikt zijn voor de controller van de eerste Mini zullen dus niet bruikbaar zijn voor de Mini 2 controller. Zoek daarvoor voor cases voor de controller van de Mavic Air 2. Die controller is identiek dus dat gaat passen
Dat is dus wat ik gedaan heb. Ik heb een losse Mini 1 drone opbergcase besteld en een losse Mavic Air 2 opbergcase voor de controller. Ik kan nog geen foto tonen want die cases zijn nog onderweg. De FMC tas staat in vraag en aanbod :) .

Als er op termijn een hardcase beschikbaar komt, dan ga ik daar voor. PDC heeft al een hardcase voor de Mini 2. Echter is deze veel te duur. Die case moet uit USA komen en ze rekenen 37 euro verzendkosten, dus dat wordt m niet ;w
Via Ali zijn er al wat meer te vinden:
zoeken op dji 2 en dan sorteren op nieuwste producten ipv best overeenkomende:
https://nl.aliexpress.com...e_desc&groupsort=1&page=1

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:24
thunder8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:

Zie hierboven een screenshot van een app voor weerinformatie. Welke wordt door jullie gebruikt, bij voorkeur iOS? Ik had Aura gedownload, maar veel zit achter een abonnement waar ik geen fan van ben. Daarnaast merkte ik dat de beelden van de Mini2 snel flets worden als de zon doorbreekt. Zijn er al ND en CPL opzetlenzen voor de Mini 2 te koop of passen die van de Mini 1?
UAV Forecast voor iOS

• SpikeHome
vanmiddag snel een first flight gedaaan.
Spannend!!
Maar uiteindelijk toch de hele accu leeg gevlogen.
foto's gemaakt en filmpje
dat filmpje was nog een dingetje want ik was vergeten te stoppen en de drone uitgezet.
Op de laptop kreeg ik de mp4 niet afgespeeld van alles geprobeerd uiteindelijk kaartje terug in drone alles aangezet en ja ik kon het op de drone terug kijken alles weer uit en in de pc en ja het werkte.
Toch een 100 a 200m over het veld bij ons huis gevlogen en naderhand ook over de woning.
Cool

Zag overigens bij de mini dat je bij de combo ook een bescherming erbij kreeg nu bij de mini2 niet, dus iets om aan te schaffen.
Ook die protect van dji even snel regelen (binnen 48 uur toch).

Moest deze drone nu wel ergens geregistreerd worden?

• thunder8

thunder8

SpeedingWilly schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:09:
Wil je weten of de DJI Mini 2 tegen een stootje kan?

Check deze video:
[YouTube: DJI MINI 2 CRASH !]

Don't try this at home! }:O
Gisteren even bekeken, maar best indrukwekkend om te zien dat je niet 1-2-3 zomaar je drone kapot vliegt. Ook gisteren een paar video's bekeken van de range en dat vond ik toch wel mega indrukwekkend. 1 gast vliegt meer dan 11km enkele reis om dan uiteindelijk door een lege accu de verbinding te verliezen. En de drone is precies daar waar de laatste log entry was. De enige manier om hem echt kwijt te raken lijkt een landing in water. ;)

thunder8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:21:
[...]
...De enige manier om hem echt kwijt te raken lijkt een landing in water. ;)
Volgens mij is het grootste risico op kwijtraken dat je de Mini 2 in een boom vliegt, en dat de drone dan blijft hangen. Dan ben je m ook kwijt.

• thunder8

thunder8

SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:23:
[...]

Volgens mij is het grootste risico op kwijtraken dat je de Mini 2 in een boom vliegt, en dat de drone dan blijft hangen. Dan ben je m ook kwijt.
Dan kan je hem eventueel met een lange stok nog proberen los te maken en hopelijk opvangen. Of als je lenig bent in de boom klimmen. ;) Als die in water verdwijnt, ga je hem niet weer vinden.

thunder8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:26:
[...]
Dan kan je hem eventueel met een lange stok nog proberen los te maken en hopelijk opvangen. Of als je lenig bent in de boom klimmen. ;) Als die in water verdwijnt, ga je hem niet weer vinden.
Een lange stok gaat niet helpen bij een (hoge boom). Klimmen kan ook lang niet altijd. Bomen zijn ook een groter risico vanwege het ontbreken van Obstacle Avoidance bij de Mini 2. En overal zijn bomen, maar water....

Hoe vaak vlieg jij een drone langs/achter/over bomen? En over water? Geloof me, bomen zijn een groter risico.

RTH verkeerd instellen bij de Mini 2, en de drone vliegt zo blind de bomen in ;w .

[Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-11-2020 11:09]

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:28:
[...]

RTH verkeert instellen bij de Mini 2, en de drone vliegt zo blind de bomen in ;w .
idd ja, dus de RTH hoogte niet te laag instellen... :F

• knny
Prosperot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:48:
[...]

idd ja, dus de RTH hoogte niet te laag instellen... :F
STAP 1:
Kijk voordat je gaat vliegen om je heen naar het hoogste punt. Gebouw/boom en stel je RTH daarop in en nog wat hoger. Dan kan het bijna niet misgaan.

• Kees_B
SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:28:
[...]

Een lange stok gaat niet helpen bij een (hoge boom). Klimmen kan ook lang niet altijd. Bomen zijn ook een groter risico vanwege het ontbreken van Obstacle Avoidance bij de Mini 2. En overal zijn bomen, maar water....
Ik kwam onlangs www.haaljedroneuiteenboom.nl tegen _O-
(Dit is geen reclame ;))

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• thunder8

thunder8

knny schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:52:
[...]

STAP 1:
Kijk voordat je gaat vliegen om je heen naar het hoogste punt. Gebouw/boom en stel je RTH daarop in en nog wat hoger. Dan kan het bijna niet misgaan.
Camera horizontaal uitlijnen. Vlieg je drone naar de bovenkant van het hoogste punt in de buurt. Lees de hoogte af in de app en stel je RTH inderdaad daarna in op de aangegeven hoogte plus 10-20 meter en dan heb je zeer weinig kans wat te raken met RTH. :)

• SpikeHome
@SpeedingWilly Ja dat crash filmpje ook bekeken.
ik zou bijna geen Care refresh pack nemen.
Gisteravond wilde ik die trouwens activeren was ik net 2 uur te laat grrrr.
Nu moet ik een filmpje maken met de drone hopelijk vanmiddag even doen.
maar goed het kan gelukkig na 48 uur ook nog.

Nu nog even zoeken waar ik me moet registeren als drone vlieger.

• Koriel
Het was behoorlijk winderig vandaag, toch vanuit de achtertuin de eerste vlucht gemaakt. De stabiliteit viel mij 100% mee, en dus meteen 200 meter verder bij mijn schoonouders in de tuin gekeken. ( Met toestemming )

Op de terugweg opeens een kleine hartverzakking, het beeld viel weg. Bleek dat ik de drone nog wel kon controleren, maar alleen het videosignaal was uitgevallen. Op mijn phone zag ik de "Connect to drone" optie weer verschijnen en dat werkte gelukkig. Geen idee of het aan de kabel of de app lag.

Inderdaad, nu nog registreren en nu de avond gevallen is kijken op Ali voor een tas en andere leuke zaken.
Kees_B schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:55:
[...]

Ik kwam onlangs www.haaljedroneuiteenboom.nl tegen _O-
(Dit is geen reclame ;))
_/-\o_

1x raden hoeveel bedrijfjes er zijn die ‘haaljedroneuithetwater’ heten :+

• SpikeHome
@Koriel Ik heb de combo met tas dan.
Maar als je op Ali kijkt dan is deze wel mooi https://nl.aliexpress.com/item/1005001731077002.html
riem ook handig voor je controller
https://nl.aliexpress.com/item/4001096300323.html

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 19:24
SpikeHome schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:13:
@Koriel Ik heb de combo met tas dan.
Maar als je op Ali kijkt dan is deze wel mooi https://nl.aliexpress.com/item/1005001731077002.html
riem ook handig voor je controller
https://nl.aliexpress.com/item/4001096300323.html
Damn de controller is wel echt een beest van een ding, groter dan de drone... Wel echt jammer voor de portabiliteit!

2430Wp ZW

S0epkip schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:26:
[...]
Damn de controller is wel echt een beest van een ding, groter dan de drone... Wel echt jammer voor de portabiliteit!
Inderdaad! Dat heb ik ook genoemd als één van de nadelen.

Je krijgt er echter wel een veel fijnere controller voor terug. Plaatsen van een smartphone gaat echt veel gemakkelijker en sneller. En het grootste voordeel is wel de grote accu in de controller. Die gaat echt heel lang mee (minstens 10 vluchten), en opladen van de smartphone is nu ook mogelijk tijdens het vliegen.

De reden dat de controller zo groot is (t.o.v. Mavic Mini / Mavic 2 Pro / Mavic Air) is i.i.g. niet de OccySync 2 technologie die erin zit. In de Mavic 2 controller zit ook OccySync 2, en die controller heeft ook nog een scherm!

Het zou mooi zijn als ze een firmware update uitbrengen voor de Mavic 2 Pro controller: dat je die kunt linken aan de Mini 2! Dan ben je ultra portable! Dat zou met alleen een software update moeten kunnen...

DJI heeft blijkbaar besloten dat deze controller gebruiksvriendelijker is. De scharnierende delen van de oude controller zijn denk ik ook lastiger te assembleren.

[Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-11-2020 10:35]

• Koriel
Een mooie dag gehad. IK heb de drone 1500+ meter ver gekregen, super verbinding gehad, echter toch weer 2x een black screen gehad van de app. Na een paar seconden krijg je weer het beginscherm, op Fly drukken, en ik had weer video.

RTH werkt ook feilloos.. Ik ben super enthusiast.

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07 12:44
Van de week met mijn mini 2 gevlogen. Mijn eerste drone. Super.

Ik was hem bijna kwijt toen ik 3 meter hoog over het kanaal vloog, hij ging steeds lager tot 50 cm. Staat ook wel in de handleiding: niet vlak boven water vliegen. Wat is de minimum hoogte over water?

Ik krijg nog steeds een rood knipperend signaal onder te zien: "geen gps, pas op." Ook als hij vliegt blijft die warning knipperen, terwijl de mini prima de gps coordinaten logt (?). De drone vliegt prima, ook RTH. Ligt dat aan mijn telefoon? Slecht gps ontvangst mobiel zijde?

Een ding valt me op: wat is tie stil! Als een zwerm bijen veraf. Zo stil had ik niet verwacht.

Heb niet de fly more combo gekocht voor 160 euro meer, vond ik teveel. Volgens mij kan ik hem prima aan een powerbank hangen met Power Delivery, als begin oplossing.

Had nog wat camera meuk liggen en ingewisseld. Uiteindelijke prijs 139 euro ipv 459. Top!

[Voor 8% gewijzigd door Jackie Moon op 18-11-2020 22:10]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:36

Beaves

Usque ad Finem

Kan iemand die de mini 2 heeft wellicht meer vertellen over de panorama optie? Ik kan nergens echt duidelijk krijgen hoe die beelden worden weggeschreven, als losse DNG's of als een grote JPG (of DNG)? Dat bespaard mogelijk het stitchen naderhand in Lightroom :)

Ook lees in in de PDF van de rijksoverheid dat na 01-01-2023 drones <250G ook in de A3 subcategorie gaan vallen:
Vanaf 1 januari 2023 mag u met uw huidige drone zonder CE-label alleen nog in subcategorie A3 vliegen, behalve als uw drone zelfgebouwd is en minder weegt dan 250 gram: daarvoor blijft subcategorie A1 van toepassing.
Ik denk dat dit een grammaticale misser is?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:38:
Kan iemand die de mini 2 heeft wellicht meer vertellen over de panorama optie? Ik kan nergens echt duidelijk krijgen hoe die beelden worden weggeschreven, als losse DNG's of als een grote JPG (of DNG)? Dat bespaard mogelijk het stitchen naderhand in Lightroom :)

Ook lees in in de PDF van de rijksoverheid dat na 01-01-2023 drones <250G ook in de A3 subcategorie gaan vallen:

[...]

Alleen niet-zelfbouw drones zonder CE-label, dat is wel een essentieel verschil he. Alle electronische producten die in Europa op de markt gebracht worden moeten al een CE-label hebben (waarmee de fabrikant in feite verklaart dat ze alles doen wat in hun macht ligt om aan in de EU geldende regels te voldoen). Koop je een el cheapo no-brand drone op een obscure Chinese webshop dan heb je dus kans dat je straks met strengere regels te maken krijgt vwb vliegen in de buurt van mensen enzo, juist omdat de fabrikant niet gedwongen is om het product aan de in de EU geldende regels te laten voldoen. Met andere woorden, de fabrikant kan niet garanderen dat de drone betrouwbaar en veilig is, dus moet je als gebruiker verder van mensen enzo wegblijven. Niet onlogisch.

• Kees_B
Beaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:38:

[...]
Ik heb gelezen dat voor de Mini deze uitzondering ook gaat gelden, maar dat blijkt niet uit deze tekst. Ga ik even uitzoeken. Zou ook een misser in de brochure kunnen zijn :X
Ik weet niet op welke misser je precies doelt. Het gaat om de CE-classificatie / -toevoeging. Het zogenaamde Cx-label. De normale CE-markering staat er (als het goed is) al lang op.
Dus inderdaad (weer) een misser in een tekst van de overheid.

[Voor 12% gewijzigd door Kees_B op 19-11-2020 11:06]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Kees_B
Voila:
Na 1 januari 2023 vallen alle drones die geen C0 t/m C4 CE label in deze categorie (uitgezonderd drones <250 gram, die blijven in A1)
Nu is dit geen bron van de overheid, maar doorgaans wel erg goed en correct geïnformeerd.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-08 22:32
Ik was hier ook enorm benieuwd naar. Ik heb wat antwoorden gevonden op een DC-rainmaker forum, waar de beste man zelf antwoord geeft.

When shooting 180 pano’s with the Mini 2 can you shoot it in RAW?

Reply
DC Rainmaker

Yup, you get them for all the pano modes (sphere included) you get a folder full of RAW images. It’s not by default though, so you do need to (once) go into that menu and enable JPEG+RAW to get all future panos to output the dual shots.

edit; link.
https://www.dcrainmaker.c...2-drone-depth-review.html

[Voor 6% gewijzigd door Thaiden op 19-11-2020 13:42]

YouTube | Instagram

• Koriel
Ik ben even op zoek geweest naar de precieze regels vanaf 31-12-2020. Er wordt wel veel naar verwezen, maar wat mag nu wel en niet? En heel specifiek voor "onze" drone. Hieronder met wat knip en plakwerk heb ik alle voor ons geldende regels bijeengevat. En zoals ik het nu zie zijn de komende regels erg redelijk en mag er meer dan wat menigeen aanvankelijk zou denken. Hierbij denk ik aan het vligen boven bebouwing e.d.
Volgens het volgende staatje valt de Mini 2 in de Subcategorie A1 dat betekend dat je de handleiding moet hebben doorgenomen, en je je vanaf 31-12-2020 moet registreren.

Drone-registratie en verzekering
Bron

Van alle dronevliegers wordt verwacht dat men zich verzekert voor zaakschade of letsel aan derden. In principe voldoet een gewone aansprakelijkheidsverzekering met dekking voor schade of letsel veroorzaakt door drones. Het kan wel zijn dat verzekeraars alsnog onderscheid maken tussen recreatief en professioneel gebruik van drones. (Zelf heb ik een WA bij Reaal, volgens mijn verzekeraar ben ik onder de 20Kg gewoon verzekerd zolang ik mij aan de wettelijke eisen houd.)

De volgende text heb ik hier vandaan:
Vliegen boven bebouwing
Opmerkelijk is dat de Europese regelgeving geen beperkingen meer oplegt als het gaat om het vliegen boven bebouwing en wegen. In de open categorie krijgt u weliswaar te maken met een verplichte afstand tot ‘niet-betrokken’ mensen en een verbod op vliegen boven mensenmenigten, maar over vliegen boven (aaneengesloten) bebouwing wordt niets gezegd. Aangenomen dat u kunt voorkomen dat er boven personen wordt gevlogen mag u dus boven bebouwing vliegen (tenzij er middels zonering aanvullende restricties gelden voor het betreffende gebied).

Bij het vliegen boven of nabij bebouwing krijgt u wel te maken met privacy-aspecten. Zo mogen opnamen waarop mensen herkenbaar in beeld komen niet zomaar gepubliceerd worden. Ook de opslag en verwerking van beelden waarop privacygevoelige informatie voor kan komen moet conform de AVG ingeregeld zijn.
Nachtvluchten en maximale afstanden
Een andere opmerkelijk wijziging is dat het ‘s nachts vliegen met drones volgens de EU regelgeving wordt toegestaan en dat de hoogtelimiet waar ROC-light vliegers nu nog mee te maken hebben komt te vervallen: voor iedereen gaat een maximale vlieghoogte van 120 meter gelden (binnen een straal van 50 meter rond objecten die hoger zijn dan 105 meter mag er zelfs hoger worden gevlogen, tot 15 meter boven het hoogste punt).

Een andere wijziging is dat er aan het VLOS-criterium geen maximum afstand van 500 meter is gebonden. Zowel in de open als de specific categorie mag de drone dus net zo ver worden gevlogen als nodig, zolang deze maar met het blote oog zichtbaar is (al dan niet met hulpmiddelen zoals een flitslicht). De maximale horizontale afstand van 100 meter die geldt voor ROC-light vliegers komt te vervallen.
Zonering
In toenemende mate is er onduidelijkheid als het gaat om dronevluchten in Natura 2000-gebieden. Beheerplannen zijn niet eenduidig, het vergunningstraject is niet uniform geregeld en er is veel discussie over de vraag of beheerders van natuurgebieden überhaupt zeggenschap hebben over wat er in het luchtruim gebeurt.

Met de aankomende Europese komt hierover als het goed is meer duidelijkheid dankzij een nieuw systeem van zoneringen. Dronevliegers kunnen in gebieden om redenen van veiligheid, beveiliging, privacy of milieu beperkingen of zelfs een totaalverbod opgelegd krijgen. In de aanloop naar de implementatie van de Europese regelgeving zal de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in overleg gaan met verschillende stakeholders om te bepalen welke zones er in Nederland komen en wat voor restricties er in die zones gaan gelden.
Operaties in het buitenland
Omdat de EU regelgeving geldt voor alle lidstaten, wordt het in principe een stuk eenvoudiger om drone-operaties over de grens uit te voeren (en omgekeerd: buitenlandse dronebedrijven kunnen veel laagdrempeliger in Nederland aan de slag). Voor piloten in de open category geldt dat zij zonder meer kunnen vliegen in het buitenland, zo lang ze zich aan de voor hen geldende eisen houden. Het droneregistratiesysteem wordt om die reden dusdanig opgezet dat de gegevens uitgewisseld kunnen worden met andere lidstaten.

Iets anders wordt de situatie voor dienstverleners die onder de specific categorie vallen. Zij zullen eerst contact moeten zoeken met de luchtvaartautoriteit in het land van bestemming. Die gaan dan na of de scenario’s van de aanvrager compatibel zijn met de lokale situatie. Pas als die via de Nederlandse luchtvaartautoriteit (ILT) toestemming geven mag er gevlogen worden. Er is veel onzekerheid over hoe dit proces zal gaan verlopen en in welk tempo er voldoende standaardscenario’s komen om de meest voorkomende operaties uit te kunnen voeren.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Wat betreft het CE label, als ik nu een mini 2 koop dan heeft die toch geen CE label?
CE-label voor dronesVanaf 1 januari 2023 moeten alle drones die kant en klaar verkocht worden en waarmee u in de Open categorie wilt vliegen, een nieuw CE-label hebben. Afhankelijk van het gewicht van uw drone krijgt deze een C0, C1, C2, C3 of C4 label:• Drones die het label C0 of C1 hebben, vallen in categorie A1;• Drones met het label C2, vallen in subcategorie A2 of A3;• Drones met het label C3 en C4 vallen in subcategorie A3.Al eerder verkochte drones kunnen niet achteraf een nieuw CE-label krijgen.
Het gaat om die laatste zin namelijk. Als ik dan strikt de PDF volg dan heb ik in 2023 dus een uitdaging. De mini (2) is weliswaar een drone onder de 250gram, maar niet zelfgebouwd.

• Kees_B
Beaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:36:
Wat betreft het CE label, als ik nu een mini 2 koop dan heeft die toch geen CE label?

[...]

Het gaat om die laatste zin namelijk. Als ik dan strikt de PDF volg dan heb ik in 2023 dus een uitdaging. De mini (2) is weliswaar een drone onder de 250gram, maar niet zelfgebouwd.
Kees_B in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie" gemist?

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Zeker niet ;) Echter, in de PDF vanuit de overheid staat dus iets anders

• Kees_B
Beaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:07:
Zeker niet ;) Echter, in de PDF vanuit de overheid staat dus iets anders
Het is een misser in de PDF. In dezelfde PDF staat ook:

A1: u mag:
- met uw lichte drone met CE-C0 (tot 250 gram) en C1 keurmerk (tot 900 gram) kortstondig boven mensen vliegen, zolang het niet om een menigte gaat. Er geldt wel de algemene regel dat je het overvliegen van niet betrokken mensen vermijdt.
- dit mag met zelfgebouwde drones, of met kant-en-klare drones zonder CE-C# kenmerk tot maximaal 250 gram, en later met CE-C0 en C1-drones wanneer deze op de markt verschijnen.
- in afwachting van de CE geclassificeerde drones mag u tot 1 januari 2023 met uw huidige drones tot 500 gram vliegen in A1, als u de kennistest heeft afgelegd en uw vliegbewijs heeft behaald;

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Kees_B
Gezien het Europese regelgeving is kunnen we natuurlijk ook even kijken hoe de buren het omschrijven. Daar staat het wat duidelijker:
Vanaf 01/01/2023 zijn de gebruiksvoorwaarden van UAS’s zonder klasse restrictiever: het UAS mag alleen worden gebruikt als het vóór 01/01/2023 in de handel werd gebracht en alleen onder de volgende voorwaarden:
In categorie A1, met een UAS van minder dan 250 g
In categorie A3, met een UAS van minder dan 25 kg
Voor een luchtvaartuig zonder klasse van minder dan 2 kg (en meer dan 250 g) is het niet langer mogelijk om een vlucht uit te voeren op minder dan 50 m van mensen (idem categorie A2).

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Thaiden schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:41:
[...]
When shooting 180 pano’s with the Mini 2 can you shoot it in RAW?
[...]
Goede tip! Bedankt voor het delen. Ik wist dit iig niet. Ik heb het zelf ook nog niet getest trouwens. Maar DC Rainmaker is wel een betrouwbare bron, dus ik ga er van uit dat het klopt.

[Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 19-11-2020 18:43]

Jackie Moon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:03:
...
Ik krijg nog steeds een rood knipperend signaal onder te zien: "geen gps, pas op." Ook als hij vliegt blijft die warning knipperen, terwijl de mini prima de gps coordinaten logt (?). De drone vliegt prima, ook RTH. Ligt dat aan mijn telefoon? Slecht gps ontvangst mobiel zijde?
...
Heeft niets met de gps ontvanger van de telefoon te maken. Een rood icoontje betekent dat de drone minder dan 8 gelockte satellieten heeft! Dat is erg weinig, en zeker niet goed als dat zo blijft tijdens een vlucht. Zeker de Mini 2 met extra Galileo ontvangst moet in de lucht gemakkelijk meer dan 20 gelockte satellieten hebben.

Toevallig niets boven op de drone gemonteerd? Dat beïnvloed de satelliet ontvangst zeer nadelig.

Volgens mij wordt er alleen iets gedaan met de gps ontvangst van de telefoon als je bij RTH instelt dat de drone terug moet vliegen naar de positie van de controller i.p.v. de opstijglocatie. Dat kan b.v. gemakkelijk zijn als je gaat lopen met de controller tijdens de vlucht of b.v. op een boot. Dus als de RTH locatie niet de opstijglocatie moet zijn, maar de locatie van de dronepiloot (op dat moment). Deze functionaliteit is iig beschikbaar op duurdere drones. Of dat op de Mini 2 zit weet ik niet.

• Henkii
@SpeedingWilly
Aangezien de batterijen nog overal out of stock zijn van de DJI mini 2 heb ik gister via wehkamp een batterij van de mini 1 gekocht, aangezien ik genoeg info vond dat ze dan nog prima werken. (Ik weet dattie dan de 249gr passeert😉) maar kan die batterij van de 1, wel laden in de 2? Ik heb de hub namelijk niet.
Henkii schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:23:
@SpeedingWilly
Aangezien de batterijen nog overal out of stock zijn van de DJI mini 2 heb ik gister via wehkamp een batterij van de mini 1 gekocht, aangezien ik genoeg info vond dat ze dan nog prima werken. (Ik weet dattie dan de 249gr passeert😉) maar kan die batterij van de 1, wel laden in de 2? Ik heb de hub namelijk niet.
Lijkt me wel, dat is een kwestie van uitproberen. Het zou mijn keuze niet zijn om een Mini 1 batterij in de Mini 2 te stoppen. De Mini 2 batterijen zijn beter, hebben een hogere spanning en kunnen meer stroom leveren voor hoger motorvermogen. Veel goedkoper zijn de Mini 1 batterijen ook niet (€45,- i.p.v. €55,-), en de kleur is totaal anders.

Er zijn een paar goede redenen waarom DJI afgestapt is van de Li-ion batterijen en weer LiPo (HV) batterijen in de Mini 2 gestopt heeft. Het internet staat vol met mensen die klagen over beperkt motorvermogen van de Mini 1, en dat ligt (deels) aan de accu.

Verder kan DJI in de toekomst besluiten dat de Mini 1 batterijen niet meer gebruikt mogen worden in de Mini 2. B.v. Vanwege Marketing technische redenen of gewoon omdat de Mini 1 batterijen problemen kunnen geven in de Mini 2. Ik zou die batterij terugsturen en wachten totdat de Mini 2 batterijen weer leverbaar zijn.

[Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 20-11-2020 10:52]

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07 12:44
SpeedingWilly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:08:
[...]

Heeft niets met de gps ontvanger van de telefoon te maken. Een rood icoontje betekent dat de drone minder dan 8 gelockte satellieten heeft! Dat is erg weinig, en zeker niet goed als dat zo blijft tijdens een vlucht. Zeker de Mini 2 met extra Galileo ontvangst moet in de lucht gemakkelijk meer dan 20 gelockte satellieten hebben.

Toevallig niets boven op de drone gemonteerd? Dat beïnvloed de satelliet ontvangst zeer nadelig.

Volgens mij wordt er alleen iets gedaan met de gps ontvangst van de telefoon als je bij RTH instelt dat de drone terug moet vliegen naar de positie van de controller i.p.v. de opstijglocatie. Dat kan b.v. gemakkelijk zijn als je gaat lopen met de controller tijdens de vlucht of b.v. op een boot. Dus als de RTH locatie niet de opstijglocatie moet zijn, maar de locatie van de dronepiloot (op dat moment). Deze functionaliteit is iig beschikbaar op duurdere drones. Of dat op de Mini 2 zit weet ik niet.
Warning is weg. Na een paar keer vliegen kwam hij met een melding "calibrate compass". Het rode knipperend icoontje is weg en komt niet meer terug.

• Elboo
  • Laatst online: 01-08 23:01

Elboo

Ja klopt wel ja...

SpeedingWilly schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik gewoon mijn ogen als ik wil vliegen :) . Gewoon naar buiten kijken of het weer goed genoeg is. :+

Zoals in mijn review staat, passen de ND filters van de Mavic Mini ook op de Mini 2.

Ik heb goede ervaringen met Freewell filters voor mijn Mavic 2 Pro. Echter kost zo'n (compleet) setje 100 euro, en dat vind ik een beetje uit proportie m.b.t. de kosten van de Mini 2.

Ik heb dit setje bij AliExpress besteld. Die zijn nog niet binnen, dus ik heb er nog geen ervaringen mee.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat setje. Wacht met smart op je review als je ze binnen hebt :D
Voor die paar centen is het eigenlijk al het proberen waard..

Ik hier?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verkoopcijfers van de DJI Mini 2. Ik denk dat het een hardloper is!

Als ik naar de poll kijk, zie ik dat heel veel mensen de Mini 1 inruilen voor de Mini 2, of dat de Mini 2 de eerste (DJI) (Mini) drone wordt.

Verder is mijn [b]review van de DJI Mini 2[/b], die nog geen 2 weken online is, nu al meer bekeken dan de [b]review van de DJI Mini 1[/b], die een jaar online is en de [b]review van de Mavic 2 Pro[/b] die al 27 maanden online is!

Dat geeft wel aan dat de DJI Mini 2 enorm populair is. Marktplaats staat inmiddels ook voor met oude Mini 1 modellen.

[Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 20-11-2020 18:02]

• Koriel
SpeedingWilly schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:15:Verder is mijn [b]review van de DJI Mini 2[/b], die nog geen 2 weken online is, nu al meer bekeken dan de [b]review van de DJI Mini 1[/b], die een jaar online is en de [b]review van de Mavic 2 Pro[/b] die al 27 maanden online is!
Dat komt omdat je ook een onmeunig goede review hebt geschreven.... ;-)

Als ik even voor mijzelf spreek, dit is mijn eerste echte drone, en ik ben er ook super tevreden mee. Alles doet het gewoon, en ik maak nu al van alle mogelijkheden gebruik. Vandaag ben ik al 2300 meter ver geweest...

Een kennis van mij had de Mavic Mini gekocht, toen leek het mij al leuk en ben ik mij erin gaan verdiepen. Maar de enhanced wifi hield mij tegen. Nu met de Mini 2 kloppen de specs wat mij betreft helemaal. Dan is het nog steeds een klap geld voordat je kunt gaan vliegen, met de Care refresh, een nieuwe (4e) batterij, led lichtjes voor nachtvluchten, een tablethouder, en een nieuwe koffer kom ik al snel richting de €700.. Het is het wel waard imo :)
Koriel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:38:
[...]
Dat komt omdat je ook een onmeunig goede review hebt geschreven.... ;-)
Thanks! Mijn hoofdboodschap was wel dat deze Mini 2 geen kleine upgrade is van DJI. Dat lijkt misschien zo omdat de Mini 2 als twee druppels water op zijn voorganger lijkt. Maar dat is niet zo! Natuurlijk heeft zo’n kleine drone nadelen, maar het is een geweldig product en erg knap van DJI. De concurrentie heeft niet eens een drone die er bij in de buurt komt.

Ik denk dat de Mini 2 met de komende feestdagen als warme broodjes over ‘de toonbank’ gaat.

Veel plezier ermee! 👍

• Thaiden
Ik denk dat de Mini 2 met de komende feestdagen als warme broodjes over ‘de toonbank’ gaat.
Dit dus! Ik heb me overal ingeschreven voor meldingen als er nog een goeie deal verschijnt. Net namelijk de Xbox series X aangeschaft, verantwoord maar eens een nieuwe xbox & nog eens een drone aan je vriendin! 😜

Nu had ik toevallig nog wat Bol.com cadeaubonnen liggen maar daar bleek de drone ook al erg vlot uitverkocht te zijn.

Ik kreeg vandaag nog een mail dat DJI vanaf volgende week ook black-friday deals heeft en heb daar al gratis verzending kunnen bemachtigen!

YouTube | Instagram

• Koriel
Thaiden schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:48:
[...]Ik kreeg vandaag nog een mail dat DJI vanaf volgende week ook black-friday deals heeft en heb daar al gratis verzending kunnen bemachtigen!
Ik help het je hopen, ik had echter begrepen dat DJI alleen de Mavic Mini in de uitverkoop gooit.. Ik heb die van mij bij een Amazon aanbieding kunnen krijgen, maar de Mediamarkt heeft hem ook even goedkoper gehad. Success!

• Koriel
SpeedingWilly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:08:
[...]

Lijkt me wel, dat is een kwestie van uitproberen. Het zou mijn keuze niet zijn om een Mini 1 batterij in de Mini 2 te stoppen. De Mini 2 batterijen zijn beter, hebben een hogere spanning en kunnen meer stroom leveren voor hoger motorvermogen. Veel goedkoper zijn de Mini 1 batterijen ook niet (€45,- i.p.v. €55,-), en de kleur is totaal anders.
Ik heb er eentje via Amazon gekregen voor €38,50, het maakt niet uit hoeveel een Mini 2 batterij kost als je ze niet kunt krijgen.. :'(
Er zijn een paar goede redenen waarom DJI afgestapt is van de Li-ion batterijen en weer LiPo (HV) batterijen in de Mini 2 gestopt heeft. Het internet staat vol met mensen die klagen over beperkt motorvermogen van de Mini 1, en dat ligt (deels) aan de accu.
Ze doen het. Laden moet in de Mini 2 zelf, en ja je hebt een "slechtere" accu, maar om even in te vliegen is die uitstekend geschikt. En tot er losse batterijen te krijgen zijn heb ik er nu eventjes 4
Quickreply

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Even een grapje op de late avond:

Heren van Tweakers, de quickreply mag wel weggehaald worden!!! Meer zendvermogen is niet echt meer nodig met OccuSync 2 O-)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 08:44
Kan iemand mij de afmetingen van een Mini 2-batterij vertellen?
Ben van plan om mijn DJI Spark te verkopen en een Mini 2 te kopen, maar heb nog een LiPo-tasje voor in het vliegtuig om de batterijen in te doen en als die van de Mini 2 passen, hoef ik daar geen nieuwe voor te kopen. ;) Ben al online wezen zoeken, kon het niet vinden.
JK schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:22:
Kan iemand mij de afmetingen van een Mini 2-batterij vertellen?
...
De batterij is 75mm x 39mm x 20mm en heeft net als de mini 1 batterij nog een opstaand randje waar de contacten zitten.

Voor de liefhebbers:
Litchi heeft inmiddels een update uitgebracht voor de Mavic Mini. Ik neem aan dat de Mini 2 hier ook onder valt.

• Koriel
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:51:
Voor de liefhebbers:
Litchi heeft inmiddels een update uitgebracht voor de Mavic Mini. Ik neem aan dat de Mini 2 hier ook onder valt.
added support for Mavic Mini, all flight modes are supported except waypoint which will come in a future update
Dus niet. Je hebt de DJI Mavic Mini, en de DJI Mini 2. Ik ga ervan uit dat de Mini 2 wel ondersteunt gaat worden, maar voorlopig nog even niet. Het duurde ook een hele tijd voordat de Mavic Mini werd ondersteund

• Thaiden
Misschien een vraag die de DJI veteranen kunnen beantwoorden;

Wordt de fly-more-combo (later) beschikbaar als package?

Ik bedoel dan echt de extra’s (2 batterijen, dock, schoudertas etc.) en niet de mini 2 + fly more package.

YouTube | Instagram

Thaiden schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:50:

Ik bedoel dan echt de extra’s (2 batterijen, dock, schoudertas etc.) en niet de mini 2 + fly more package.
Nee, helaas niet. Dat is alleen bij de duurdere drones zoals de Mavic 2 Pro.

Bij aankoop zul je dus meteen moeten beslissen of je wel of niet voor de FMC gaat. Later (los) bijkopen is altijd duurder.

Als je al perse 3 batterijen wilt hebben, dan zijn alle overige extra's (zoals de laadhub en extra props) het zeker waard.

[Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-11-2020 12:00]

• Koriel
Ik zou meteen voor de fmc gaan. Dat geeft je flexibiliteit.

• JK
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:41:
[...]
De batterij is 75mm x 39mm x 20mm en heeft net als de mini 1 batterij nog een opstaand randje waar de contacten zitten.
Bedankt, dat moet dus nog wel passen. Scheelt me weer een bestelling.
Nu alleen nog de vraag wanneer we het vliegtuig in kunnen, maar dat is voor latere zorg.
Thaiden schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:50:

Voor die kleintjes niet, ik zou meteen voor de FMC gaan. Kost niet heel veel meer en je krijgt wel een stuk meer. De extra accu's zijn mooi meegenomen, tasje is handig en die lader is snel. Tenminste, daar ga ik wel van uit. Bij mijn Spark waren 3 accu's echt in no-time geladen. Een stuk sneller dan de turbocharger van mijn smartphone direct op de Spark aansluiten.

Die 18 extra schroeven bij de FMC-kit (en 6 bij de gewone) is toch wel merkwaardig. :+
Geeft niet heel veel vertrouwen als je het zo leest. ;) Waar horen die schroeven? Ik heb alleen ervaring met de Phantom 3 SE en de Spark. Alsof je bij je dealer een nieuwe auto koopt en 20 wielbouten er bij krijgt, bij je Drive More Package. :D Zijn die voor de props?
JK schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:48:
[...]
Die 18 extra schroeven bij de FMC-kit (en 6 bij de gewone) is toch wel merkwaardig. :+
Geeft niet heel veel vertrouwen als je het zo leest. ;)
Die zijn voor de props. De oude schroeven moet je weggooien. Er zit locktite op de schroeven. Als je die losdraait is de locktite niet meer actief. Schroeven zijn voor éénmalig gebruik. Vandaar dat die schroeven er bij zitten. Die zitten samen met de props in een zakje.

• JK
SpeedingWilly schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:56:
[...]

Die zijn voor de props. De oude schroeven moet je weggooien. Er zit locktite op de schroeven. Als je die losdraait is de locktite niet meer actief. Schroeven zijn voor éénmalig gebruik. Vandaar dat die schroeven er bij zitten. Die zitten samen met de props in een zakje.
Ah ok, of nieuwe loctite er dus opsmeren. ;) Heb hier nog een flesje loctite 243 staan, had ik voor de motor nodig met het vastzetten van wat boutjes.
Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee