Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Jammer om alle bovenstaande reacties w.b.t. de levertijd te lezen... Ik maakte me daar ergens wel zorgen over! Ondanks dat meerdere medewerkers mij de 17e hadden toegezegd... Ik ben blij dat ik met hun had afgesproken niet vooraf te gaan betalen, maar pas op het moment dat het pakket wordt verstuurd.

Nu kan ik mijn order nog mooi cancellen voordat ik 13 juni met vakantie ga.... en dus alsnog maar voor de Air 2s zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
En om maar niet te spreken over potentiele problemen met de smart controller range...(?)
Ik wacht het nog even af allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
13 mei besteld

Hoi XXX,

Het is heel druk in ons magazijn. Daarom ligt je pakketje met ordernummer 000000 nog niet vandaag, maar een dag later voor je klaar in XXX. Je ontvangt een mail zodra je hem kan komen ophalen.
Je pakketje ligt op de eerstvolgende dag waarop de winkel geopend is voor je klaar. Hij blijft dan nog 5 dagen voor je gereserveerd.

Sorry voor het ongemak.
Met een glimlach,

Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
CJSP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 04:54:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb de mini 3 inmiddels ook bij kamera express besteld. En netjes direct een verzend bevestiging. Van coolblue heb ik niks gehad. Mijn bestelling staat nog steeds op inpakken en dus helemaal niks leveren op de 17e …..
Zojuist daar ook besteld, track en tracé al gehad en vanavond in huis 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Nou Coolblue heeft wat mij betreft afgedaan... order op de 10e geplaatst, is gisteren gesplitst, en nu dus niets.

Toe ik hem had besteld was alles op voorraad en nu opeens niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

Volgens Cooblue ligt mijn flymore combo niet vandaag maar morgen klaar om af te halen...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
YouTube: DJI Mini 3 Pro - The Flying Camera Review

^ 3 kwartier lang kijkplezier met fijne plaatjes en veel informatie. Vooral de hoge ISO waardes die (te)veel noise reduction toevoegen (vooral de 25p t.o.v. 50p) vond ik erg interessant.

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 08:35
Koriel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:13:
Nou Coolblue heeft wat mij betreft afgedaan... order op de 10e geplaatst, is gisteren gesplitst, en nu dus niets.

Toe ik hem had besteld was alles op voorraad en nu opeens niet meer?
idd ik zit in precies hetzelfde schuitje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
amphora schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:28:
Volgens Cooblue ligt mijn flymore combo niet vandaag maar morgen klaar om af te halen...
mag ik vragen wanneer jij hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

CJSP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:32:
[...]

mag ik vragen wanneer jij hebt besteld? Ook gelijk op 10 mei. Rond 4 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
ok nou dat is dat goed nieuws lijkt me. ik ga dadelijk maar even bellen want ik krijg alleen maar de melding dat ze het niet hebben gehaald om mijn pakketje te versturen per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik denk dat er meerdere belletjes vandaag bij de leveranciers binnen komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemDNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik heb de DJI Mini 3 Pro FMC met Smart RC besteld bij Coolblue, en had inderdaad ook de verwachting dat deze vandaag binnen zou komen. Maar ik kreeg vanmorgen een mailtje dat de levering werd uitgesteld. Even contact gehad met Coolblue, waarin zij mededelen:
Goedemorgen,

Super dat jij hierbij om duidelijkheid vraagt. Ik kan mij voorstellen dat je niet langer kunt wachten om met de DJI Mini 3 Pro aan de slag te gaan.

Er zijn momenteel wat onduidelijkheden over dit product die onderzocht worden. Het systeem geeft aan dat er een probleem is met de voorraad, maar dit is als het goed is niet het geval. Wij zijn het dus nu aan het onderzoeken en komen zo snel mogelijk bij je terug met meer duidelijkheid, dit zal waarschijnlijk over de mail gaan zijn.

Bedankt voor je geduld en hopelijk kun je snel de lucht in met jouw nieuwe drone.

Met een glimlach,
Nog even afwachten dus... Maar met de regen hier ga ik toch niet vliegen ;)

Edit: Op de vraag van wanneer de update te verwachten is:
Dit willen wij uiteraard zo snel mogelijk hebben, maar ik durf hier inderdaad geen uitspraak over te doen.
Dit zal in ieder geval vandaag zijn hoor ik net.

[ Voor 10% gewijzigd door WillemDNL op 17-05-2022 10:01 . Reden: Nieuw nieuws ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laten we levertijden en aanverwante zaken hier niet gaan bespreken! :O

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op de Mini 3 Pro het diafragma instellen? Dit kan op andere Mini drones (helaas) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:52
SpeedingWilly schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:57:
[...]

Net gezien. Goede review. Ben nu toch wel benieuwd naar de haalbare range van de DJI RC i.c.m. De Mini 3 Pro. DC Rainmaker geeft aan dat na ongeveer 1km de ‘problemen’ beginnen.

Blijkbaar zijn die interne antennes toch niet zo goed als de externe antennes bij de andere DJI remotes.
Jammer dat de DJI RC juist tegenvalt op de punten die voor veel gebruikers belangrijk zijn?

- 700 nits scherm en dus niet helder genoeg in de
zon

- Range, al is 1000m nog best wel een stukje ben ik toch benieuwd hoe dat gaat op 300m achter een boom.

- Niet kunnen downloaden van gemaakte video’s

Als je de RC-N1 controller gebruikt heb je dus en een betere range en op zijn minst een net zo een helder scherm. En niet vergeten het voordeel om wel video’s te kunnen downloaden en de map informatie altijd up to date.

De DJI RC gebundeld met de mini 3 voor de kleine meerprijs is nog steeds een erg goede deal maar als stand alone controller a 350-400 euro? voor de Air2s of Mavic 3 lijkt mij niet de moeite waard.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 17-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:23:
Kun je op de Mini 3 Pro het diafragma instellen? Dit kan op andere Mini drones (helaas) niet.
Nee, dat kan alleen met de Mavic 2 Pro en de Mavic 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:25:
[...]
Jammer dat de DJI RC juist tegenvalt op de punten die voor veel gebruikers belangrijk zijn?

zon

- Range, al is 1000m nog best wel een stukje ben ik toch benieuwd hoe dat gaat op 300m achter een boom.

Als je de RC-N1 controller gebruikt heb je dus en een betere range en op zijn minst een net zo een helder scherm. En niet vergeten het voordeel om wel video’s te kunnen downloaden en de map informatie altijd up to date.

De DJI RC gebundeld met de mini 3 voor de kleine meerprijs is nog steeds een erg goede deal maar als stand alone controller a 350-400 euro? voor de Air2s of Mavic 3 lijkt mij niet de moeite waard.
Die 700nits is in de praktijk (veel) beter als met jouw smartphone. Een smartphone verlaagt de helderheid door oververhitting al na een paar minuten. De DJI RC blijft 700nits houden, wat in de praktijk dus beter is. Gezien de (meer) prijs van 260 euro prima lijkt me. Als je meer wilt moet je de RC Pro van 1000 euro aanschaffen.

Range is inderdaad jammer als dit zo is, maar waarschijnlijk wel voldoende in de praktjk. Dat moet ik zelf nog testen.

Foto's en video's kun je nog steeds van de drone naar je smartphone downloaden met de quick transfer functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
schumi1986 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:25:
[...]

zon

Laten we hopen dat DJI snel met een Firmware update komt...!
Al zal het dit "- 700 nits scherm" probleem denk ik niet echt verhelpen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Die 700nits is in de praktijk (veel) beter als met jou smartphone. Een smartphone verlaagt de helderheid door oververhitting al na een paar minuten. De DJI RC blijft 700nits houden, wat in de praktijk dus beter is.
Dit is voornamelijk een Apple Iphone probleem.
Android heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Dit is voornamelijk een Apple Iphone probleem.
Android heeft dit probleem niet.
Succes met je Android telefoon in de volle zon O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Succes met je Android telefoon in de volle zon O-)
Werkt prima! De standaard controller heeft zoveel meer voordelen dan nadelen.
Maar die kan ik hier niet allemaal bespreken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Wat is iedereen negatief aan het doen over iets wat je helemaal nog niet in je handen hebt gehad?
Wil je het niet dan koop je het niet maar stop met dat gezeur zeg. Laat iedereen zijn eigen plezier en keuze bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Die 700nits is in de praktijk (veel) beter als met jouw smartphone. Een smartphone verlaagt de helderheid door oververhitting al na een paar minuten. De DJI RC blijft 700nits houden, wat in de praktijk dus beter is. Gezien de (meer) prijs van 260 euro prima lijkt me. Als je meer wilt moet je de RC Pro van 1000 euro aanschaffen.

Range is inderdaad jammer als dit zo is, maar waarschijnlijk wel voldoende in de praktjk. Dat moet ik zelf nog testen.

Foto's en video's kun je nog steeds van de drone naar je smartphone downloaden met de quick transfer functie.
700 nits is net wat beter ja maar kijk eens naar dat filmpje het is gewoon net niet genoeg om makkelijk te zien wat je aan het doen bent.

Uiteraard kun je je telefoon gebruiken voor het downloaden van de filmpjes maar deze controller is er toch juist voor om geen telefoon te hoeven gebruiken?

Zoals ik ook al zei, het is een goede controller voor de mini 3 doormiddel van de gunstige prijs maar als stand alone controller om te kopen voor de Air2s of Mavic 3 op een later moment kun je dus veel beter of gewoon de standaard controller gebruiken of even doorsparen voor de RC Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Werkt prima! De standaard controller heeft zoveel meer voordelen dan nadelen.
Maar die kan ik hier niet allemaal bespreken. :X
Meningen (en smaken) verschillen. Ik kan zeggen als Pro-user dat de RC Pro (en zéér waarschijnlijk) ook de DJI RC (voor mij) veel meer voordelen heeft dan wat nadelen die er ook zijn.
Ik spreek uit mijn ervaringen en ik vlieg wat meer dan de gemiddelde gebruiker.

Overigens zijn zowat alle reviews die ik gelezen heb overwegend positief tot zéér positief over de DJI RC en velen adviseren dat het een no-brainer is om die aan te schaffen.

Ieder zijn keus uiteraard. Doe met de info wat je ermee wilt doen en probeer zelf een mening te vormen na het lezen/bekijken van (video) reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker waar.
Ik vlieg ook meer dan de gemiddelde gebruiker. (geen idee hoeveel de gemiddelde gebruiker vliegt, maar ik vlieg meer :P )
Iedereen gaat anders met z'n spullen om, gebruikt dingen voor andere doeleinden en zal daarom ook andere keuzes maken.

Het ondertoontje hier is jammer genoeg te goed te proeven.
Wil je mensen behoeden van impulsaankopen, dan krijg je 3 of 4 man die daar keihard overheen denderen met hun hypetrain.

Alles is mooier, nieuwer, beter en vooral ook duurder.
Ik hoop dat mensen straks niet teleurgesteld zijn, want ik blijf erbij: het is de meerprijs niet waard, niet in de EU.

De Mini drones waren altijd zeer aantrekkelijk door hun lage instapprijs. Dat is nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
DJI RC PRO heeft een update gekregen is nu compatibel met de Mini 3 :)

Blijkbaar ging het om de DJI Fly App

[ Voor 25% gewijzigd door schumi1986 op 17-05-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:06:
Dat is zeker waar.
Ik vlieg ook meer dan de gemiddelde gebruiker. (geen idee hoeveel de gemiddelde gebruiker vliegt, maar ik vlieg meer :P )
Iedereen gaat anders met z'n spullen om, gebruikt dingen voor andere doeleinden en zal daarom ook andere keuzes maken.

Het ondertoontje hier is jammer genoeg te goed te proeven.
Wil je mensen behoeden van impulsaankopen, dan krijg je 3 of 4 man die daar keihard overheen denderen met hun hypetrain.

Alles is mooier, nieuwer, beter en vooral ook duurder.
Ik hoop dat mensen straks niet teleurgesteld zijn, want ik blijf erbij: het is de meerprijs niet waard, niet in de EU.

De Mini drones waren altijd zeer aantrekkelijk door hun lage instapprijs. Dat is nu niet meer.
Precies. Als ik nu zou instappen in de hobby zou er geen haar op mijn hoofd zijn die 829 euro zou neerleggen voor een kale Mini 3 Pro met controller. Ik vond 579 euro voor de Mini 2 + FMC al aardig aan de prijs.

Als mensen het aan mij zouden vragen ga ik ze ook geen Mini 3 aanpraten, in die prijscategorie is het geen beginnersdrone meer, maar meer eentje voor gevorderden die op zoek zijn naar een sub-250 grams drone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Als mensen het aan mij zouden vragen ga ik ze ook geen Mini 3 aanpraten, in die prijscategorie is het geen beginnersdrone meer, maar meer eentje voor gevorderden die op zoek zijn naar een sub-250 grams drone
Je slaat de spijker op zijn kop. Je moet m dus ook niet vergelijken met de mini 2. Maar meer met de Air 2s. Maar dan kort door de bocht "in het klein en met de optie voor een controller met display".-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Tasminos schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop. Je moet m dus ook niet vergelijken met de mini 2. Maar meer met de Air 2s. Maar dan kort door de bocht "in het klein en met de optie voor een controller met display".-)
Waar haal je die laatste quote vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:16:
[...]
Die heb ik ook gehoord van menig reviewer en ik ben het er wel mee eens. Uiteraard heeft de Mini 3 Pro voor- en nadelen t.o.v. de Mavic Air 2S. Maar deze 2 drones met elkaar vergelijken is logischer dan de Mini 2 met de Mini 3 Pro. Kijk alleen al naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Ik heb het ergens als conclusie bij een review gezien en ben het daar honderd procent mee eens. Overigens ook met jou opmerking over dat gezien de prijs het geen beginnersdrone genoemd mag worden. Dat is wat mij betreft op dit moment de mini 2. Wil je een categorie hoger dan is de mini 3 pro zeker het overwegen waard. Ik heb zelf besloten om deze te bestellen. Mijn laatste drone was de Air 2. Er valt (gelukkig) genoeg te kiezen op dit moment.-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Tasminos schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Ik heb het ergens als conclusie bij een review gezien en ben het daar honderd procent mee eens. Overigens ook met jou opmerking over dat gezien de prijs het geen beginnersdrone genoemd mag worden. Dat is wat mij betreft op dit moment de mini 2. Wil je een categorie hoger dan is de mini 3 pro zeker het overwegen waard. Ik heb zelf besloten om deze te bestellen. Mijn laatste drone was de Air 2. Er valt (gelukkig) genoeg te kiezen op dit moment.-)
Op die fiets. Ik kon die opmerking al niet plaatsen, maar dat komt omdat ik die review niet heb gezien.

DJI heeft de Mavic 3 een stuk hoger in de markt gezet, en in het ontstane gat hebben ze nu de Mini 3 Pro neergezet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
Ohhh. Ik hoop dat de range goed gaat zijn van die controller. Ben er nu al verliefd op. Wat een verademing om niet je telefoon te hoeven gebruiken..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTSCtnj5L6qbsRFH4HzM1Pep-WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvM6EcrrFHzxTsEJJOysrRSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcz1q5rbsiXXnnErFTu0ff48sBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xP34SNuVuhkuoUxAqyVh97ue.jpg?f=fotoalbum_large

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

thaMini

Tool !!

Ik heb hem ook binnen. Fly more kit wordt nabezorgd.

Waar plakken jullie je exploitantnummer? Ik heb twee kleine plaatjes maar ik weet niet zo goed waar ik ze het beste kan plakken zodat ze niet de gps antenne in de weg zitten.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

thaMini schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:31:
Ik heb hem ook binnen. Fly more kit wordt nabezorgd.

Waar plakken jullie je exploitantnummer? Ik heb twee kleine plaatjes maar ik weet niet zo goed waar ik ze het beste kan plakken zodat ze niet de gps antenne in de weg zitten.
Op mijn mini 2 heb ik gewoon een dymo labeltje geplakt op een van de armen. Of heb je echt van die metalen plaatjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Op mijn mini 2 heb ik gewoon een dymo labeltje geplakt op een van de armen. Of heb je echt van die metalen plaatjes?
Zie SpeedingWilly in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"

https://shop.drohnen.de/en/drohnen-plakette-nano-1/

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-05-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
QempZoR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:19:
Ohhh. Ik hoop dat de range goed gaat zijn van die controller. Ben er nu al verliefd op. Wat een verademing om niet je telefoon te hoeven gebruiken..
Het is al mooi om er alleen al naar te kijken!
Ben inderdaad vooral benieuwd naar de "stabiliteit" van een dergelijke range :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
QempZoR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Have fun!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QempZoR
Ik hoop hem straks even te kunnen gaan testen. Inmiddels is die opgeladen.
Hier nog even een (kleine) vergelijking (Mini 2 - Mini 3 Pro - Air 2s)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hTzYT5KRaXJhrG_vkv5omUge7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFPzC1Pp29j1akqJw52BfCzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFfryNhYvChpIYZiJB8AEHCQORE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9fGUBpVZAiwOW5BiBxBXng4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dceQwZCRc08SrcKgxrMXxL5XKV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scBUhjWuemIk6h7sFPRwYIhX.jpg?f=fotoalbum_large

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Leuk speelgoed!
Die armen van die Mini 3 Pro lijken bijna net zo lang als de Air 2s!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QempZoR
Zojuist even bij de plek geweest waar ik eerder met de Mini 2 vloog. Toen haalde ik ongeveer 2km met de N1 controller. Zie hieronder de Mini 3 met RC.

Niks geen scientific test; maar toch een idee. Na +- 900 meter begonnen de “problemen”
Opzich voor mij geen probleem, zover vlieg ik voor wat beelden nooit. Maar ben benieuwd hoe het signaal achter obstakels is..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xfx_wx_XQIiTCIcxZ4jbHCJuqH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGr0CmPLJFV3i5wpGKnlME9S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ2fv-wL7df8Ne2UJ4rExzLpo1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RzhBRg3YjidbNfzSVGAX8jF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3zKXBLdgKOcq8fyqvOohHuHZYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8V6J5EIbng6k4ypfNl5jpgV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
QempZoR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:09:
Zojuist even bij de plek geweest waar ik eerder met de Mini 2 vloog. Toen haalde ik ongeveer 2km met de N1 controller. Zie hieronder de Mini 3 met RC.

Niks geen scientific test; maar toch een idee. Na +- 900 meter begonnen de “problemen”
Opzich voor mij geen probleem, zover vlieg ik voor wat beelden nooit. Maar ben benieuwd hoe het signaal achter obstakels is..[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow joh, dat is wel erg snel een Signal lost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k41jX7RZsALHuRUoiko6E2bVov8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWhDO9W2yE3nHCmLIAMMIkCB.jpg?f=fotoalbum_large

De mijne is in elk geval ook binnen en staat nu in pit mode om het oververhitten tegen te gaan hoop ik. zo ook maar even vliegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
We hebben nu verschillende berichten met dezelfde uitslagen. We kunnen dus stellen dat vliegen met de RC een max van 1km als range heeft. Of je dat een beperking vind is natuurlijk persoonlijk. Interessant om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tasminos schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:19:
We hebben nu verschillende berichten met dezelfde uitslagen. We kunnen dus stellen dat vliegen met de RC een max van 1km als range heeft. Of je dat een beperking vind is natuurlijk persoonlijk. Interessant om te weten.
Told ya... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Tasminos schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:19:
Dat is inderdaad voor iedereen een vraag die ze zelf moeten beantwoorden.
Voor mij: Ik vlieg eigenlijk nooit verder dan 3-/400 meter (voor wat opnames rond een object oid) dus voor mij zeker geen probleem. Zeker niet opwegend tegen de voordelen van de RC (Geen telefoon; scherm is opzich helder genoeg. Mijn iPhone 13 Pro Max is "normaal" uiteraard helderder, maar zojuist ook niet na een ritje van 10 minuten in een warme auto, en normaal gesproken ook binnen 1 minuut gedimd als ik aan het vliegen ben vanwege de warmte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Bij Coolblue mijn Mini 3 met Smart Controller pre-ordered op 12 mei. Zojuist bericht gehad dat die ingepakt is en morgen wordt bezorgd. Dus slechts één dag vertraging. Wel komt mijn Combo pakket later, uiterlijk 30 mei. Nouja dat overleven we wel!

Vwb de range. Het zou wel een bummer zijn als het bereik slechter is dan de mini 2 met oude remote. Nou kan ik mij herinneren dat het bereik van de Mini 1 destijds via een firmware update stukken beter was geworden. Maar schat in dat het deze keer toch echt lastiger wordt aangezien er geen externe antennes zijn in die nieuwe remote. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil de range problemen eerst wel eens zelf testen voordat er overhaaste conclusies worden getrokken.

Als je de remote niet naar de drone richt tijdens het vliegen kan ik ook connectie problemen krijgen. ik zeg niet dat de personen hierboven dat gedaan hebben, maar ik wil eerst wel eens zelf testen op plekken waar ik weet wat de range zou moeten zijn met standaard controller en RC Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:26:
Ik wil de range problemen eerst wel eens zelf testen voordat er overhaaste conclusies worden getrokken.

Als je de remote niet naar de drone richt tijdens het vliegen kan ik ook connectie problemen krijgen. ik zeg niet dat de personen hierboven dat gedaan hebben, maar ik wil eerst wel eens zelf testen op plekken waar ik weet wat de range zou moeten zijn met standaard controller en RC Pro.
Same here.
Zag vandaag de volgende video: YouTube: DJI Mini 3 Pro Maximum Distance Test 🇲🇾

Daar lijkt die wel de controller juist te richten en specifiek de drone kant te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lamborghini schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:35:
[...]

Same here.
Zag vandaag de volgende video: YouTube: DJI Mini 3 Pro Maximum Distance Test 🇲🇾

Daar lijkt die wel de controller juist te richten en specifiek de drone kant te pakken.
Het is wel zo dat het zendvermogen beperkter is hier in Europa. het filmpje is buiten Europa, dus met meer zendvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:42:
[...]

Het is wel zo dat het zendvermogen beperkter is hier in Europa. het filmpje is buiten Europa, dus met meer zendvermogen.
In Azië hebben ze geloof ik ook zendbeperkingen. Anders zou het wel erg schandalig zijn, nog geen 2km range op full power zendvermogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:43:
[...]

In Azië hebben ze geloof ik ook zendbeperkingen. Anders zou het wel erg schandalig zijn, nog geen 2km range op full power zendvermogen :P
Ik heb met mijn Mini 2 ooit maximaal 1807mtr afstand behaald. Morgen ff testen op exact dezelfde plek met de Mini 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Ik heb met mijn Mini 2 ooit maximaal 1807mtr afstand behaald. Morgen ff testen op exact dezelfde plek met de Mini 3.
In perfect ideale omstandigheden moet je Mini 3 dat ook kunnen halen. En misschien nog wel verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
SpeedingWilly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:26:
Sounds like denail, no offence.

DC Rainmaker ziet hetzelfde. En die woont in Amsterdam. 1100 tot 1300 meter komen de connectie problemen.

Ik verwacht dat ze gewoon bespaard hebben op kosten voor deze remote. En je wil een duidelijke segmentatie hebben tussen de high end dure remote en de mini versie.

Is het een probleem? Tuurlijk niet. 1 km is gewoon heel ver voor een mini... Als je drone 60km/u haalt in de sportstand, dan is dat 2 minuten vol gas rechtdoor van je af vliegen. Das serieus ver IMHO en dat heb ik nog niet gedaan....

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 17-05-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:55:
[...]
1 km is gewoon heel ver voor een mini... Als je drone 60km/u haalt in de sportstand, dan is dat 2 minuten vol gas rechtdoor van je af vliegen. Das serieus ver IMHO en dat heb ik nog niet gedaan....
1km is niks. Jij vind het heel ver. Deze drones zijn gemaakt om 8 tot 10 km ver te kunnen vliegen (enkele reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:58:
[...]

1km is niks. Jij vind het heel ver. Deze drones zijn gemaakt om 8 tot 10 km ver te kunnen vliegen (enkele reis).
Enkele reis, coke en telefoons naar de bajes brengen? :+

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 17-05-2022 20:00 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Enkele reis, coke en telefoons naar de bajes brengen? :+
DJI...maar niet die DJI :+

Nee normaal vlieg je weg, en kom je ook weer terug. Dan kun je max 4 of 5km ver komen. Anders haal je het niet terug naar huis.
Dus dat bedoel ik met enkele reis. Zo ver mogelijk zonder de intentie om terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Maar dan heb je geen line of sight meer. Hell met 1km heb je die bij de mini ook niet meer.

Dus in real world niet zo'n issue. Max 5km als je ook weer terug wil met continu vliegen. Niet een heel realistisch scenario.

Als hrt enkel range is? Niet zo'n issue... Als die ook meer last heeft van verstoringen? Dat zou wel een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 102% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Ik ben best wel nieuw in de drone wereld. Niet dat ik van plan ben om er direct een te bestellen maar ik vind het altijd wel interessant om dingen goed uit te zoeken.
Klopt het dat de DJI remotes (RC-N1 en de nieuwe Smart Controller) niet lost kunt bestellen? Als je hem in de sloot laat vallen, dan kun je de drone er achteraan gooien? Of mis ik iets?

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RvV schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:19:
Ik ben best wel nieuw in de drone wereld. Niet dat ik van plan ben om er direct een te bestellen maar ik vind het altijd wel interessant om dingen goed uit te zoeken.
Klopt het dat de DJI remotes (RC-N1 en de nieuwe Smart Controller) niet lost kunt bestellen? Als je hem in de sloot laat vallen, dan kun je de drone er achteraan gooien? Of mis ik iets?
Klopt, de DJI RC en RC-N1 zijn niet los te bestellen. De RC-N1 is echter niet zeldzaam. Vaak heb je die nog liggen als je meerdere drones hebt en op Marktplaats worden ze ook aangeboden door Drone vliegers die hun Drone kwijt zijn of gecrasht hebben.

Als ik niet tevreden ben over de DJI RC, dan gebruik ik gewoon de RC-N1 van mijn Mavic 3 of de RC Pro en dan gaat de DJI RC ook op Marktplaats. Zeker weten dat ik daar geen geld op verlies.

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-05-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:19:
Als je hem in de sloot laat vallen, dan kun je de drone er achteraan gooien? Of mis ik iets?
De meeste crashers laten hun drone in de sloot vallen, niet de remote :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:29:
[...]

De meeste crashers laten hun drone in de sloot vallen, niet de remote :?
Dat denk ik ook. Misschien niet het beste voorbeeld, maar het gaat om het idee. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:17:
[...]

Line of sight heb je dan zeker nog wel. Alleen je ziet je drone niet meer. Maar hij zit dan nog wel in de line of sight hoor! ;)
Voor line of sight moet je hem daadwerkelijk kunnen zien. Sterker: je moet zelfs kunnen zien welke kant de drone op "kijkt". Dus een mini stipje aan de horizon valt eigenlijk niet eens onder line of sight. :+

Maar als je de drone niet kan zien, heb je geen line of sight. Het is meer dan alleen een lijn trekken en geen obstakels. Bijvoorbeeld met mist mag je ook niet kilometers vliegen, want ondanks dat er niets tussen jouw en je drone hebt zie je hem niet meer.

YouTube: Visual Line of Sight (VLOS) Explained

Het is ook "visual" line of sight. Niet line of sight. Visual is belangrijk dus in deze.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 17-05-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tweakers bespreken we niet hoe we wetgeving negeren

[ Voor 90% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dan moet je dat zeggen :+ en niet dat line of sight mag terwijl je de drone niet ziet.

Laten we de regels helder houden. De navolging is voor eenieder zelf te bepalen...

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt een fijne connection!! *gniffel*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:25:
Ja echt een fijne connection!! *gniffel*
Jij houdt wel van een beetje stemmingmakerij, niet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Jij houdt wel van een beetje stemmingmakerij, niet? :X
Lastig he om toe te geven dat ik gewoon gelijk heb.
Geeft niet hoor. Schuif het maar af op stemmingmakerij 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Modbreak:En vanaf nu weer gezellig. We verwachten dat er hier op een normale, volwassen manier gediscussieerd wordt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 12:39
Zou het kunnen dat DJI doelbewust in europa het bereik van hun drones aan het verminderen is ?

Sinds de mini 2 firmware 01.04.0000 hoor je vele klachten dat het bereik nu slecht is in Europa, daarvoor was het stukken beter. Misschien dat DJI eerst een te hoog vermogen hanteerde in Europa ?
Gisteren ook een range test video gezien van DJI mini2, mini3 pro en de autel in urban. De mini2 en mini3 waren gelijkaardig slecht, de autel deed het beter.
YouTube: DJI MINI 3 PRO Urban Range Test VS Mini 2 & Autel Nano + *SHOCK RESULT*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

ben144 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:06:
Zou het kunnen dat DJI doelbewust in europa het bereik van hun drones aan het verminderen is ?

Sinds de mini 2 firmware 01.04.0000 hoor je vele klachten dat het bereik nu slecht is in Europa, daarvoor was het stukken beter. Misschien dat DJI eerst een te hoog vermogen hanteerde in Europa ?
Gisteren ook een range test video gezien van DJI mini2, mini3 pro en de autel in urban. De mini2 en mini3 waren gelijkaardig slecht, de autel deed het beter.
YouTube: DJI MINI 3 PRO Urban Range Test VS Mini 2 & Autel Nano + *SHOCK RESULT*
Dat komt omdat het zendvermogen in Europa beperkt is tot 25 mW itt. de VS waar het zendvermogen veel hoger mag zijn 700 mW dus dat zou zomaar kunnen. Er is geen hond die dat controleert omdat de apparatuur om dat te meten vaak erg duur is.

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 18-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Dat komt omdat het zendvermogen in Europa beperkt is tot 25 mW itt. de VS waar het zendvermogen veel hoger mag zijn 700 mW
Dat is inderdaad altijd al zo geweest.

Daarom is het des te belangrijker hier in Europa dat je de controller goed naar de drone richt. En als je wat verder weg vliegt laag bij de grond kunt je de verbinding verbeteren door hoger te vliegen.

Een veel gemaakte fout is dat als je de drone recht boven je laat vliegen (b.v. op 120 meter) dat je de controller nog steeds horizontaal richt. Ik hoor veel klachten dat de verbinding dan heel slecht is. Dat klopt, want dan moet je de controller ook omhoog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
Je kan nu bij Coolblue een setje bestellen. Ik heb met afhalen vandaag besteld bij Rotterdam Alexandrium.

Dat was snel op.

Nu nog een Fly More setje zien te vinden. :/

[ Voor 5% gewijzigd door cliors op 18-05-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ben144 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:06:

Is er een reden om de firmware te updaten nog voor de mini 2? Ik heb nog niet geupdate.. En als ik dit soort verhalen lees, update ik liever niet. Er komen toch geen nieuwe features en als die goed vliegt, dan vliegt die goed.

Of word je dan geblocked na X tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 12:39
Zeker de mini2 niet updaten naar 01.04.0000, want daarna kan je niet meer downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
wat zouden goede nd filters zijn voor bij de mini 3 pro? DJI heeft de 16/64/256. Zelf denk ik dat je meer hebt aan een set met 4/8/16/32. wat is jullie mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent_Apostle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 09:39
CJSP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:17:
wat zouden goede nd filters zijn voor bij de mini 3 pro? DJI heeft de 16/64/256. Zelf denk ik dat je meer hebt aan een set met 4/8/16/32. wat is jullie mening?
Ik zag toevallig net een passend setje van freewell (ND4, ND8, ND16, ND32, ND64, ND1000 filters):
https://www.freewellgear....ilters-all-day-6pack.html

Ik denk dat ik wacht tot die set in een Nederlandse winkel te krijgen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent_Apostle op 18-05-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
Silent_Apostle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Ik zag toevallig net een passend setje van freewell (ND4, ND8, ND16, ND32, ND64, ND1000 filters):
https://www.freewellgear....ilters-all-day-6pack.html

Ik denk dat ik wacht tot die set in een Nederlandse winkel te krijgen is.
die heb ik ook gezien idd. is dat wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Apostle
Ik heb de freewell set voor de mini 2 al en ben er heel tevreden mee. Als dat een indicatie mag zijn, is dat wel wat denk ik. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
Silent_Apostle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:25:
Ik heb de freewell set voor de mini 2 al en ben er heel tevreden mee. Als dat een indicatie mag zijn, is dat wel wat denk ik. :-)
Ok, dan ga ik ze ook maar eens proberen. Ik heb nu pgytech voor de mini 2 bevalt ook prima maar die hebben nog niks. Heb je trouwens ook pl filters bij jouw freewell setje?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lamborghini
Zojuist tijdens mijn eerste vlucht meteen even een range test gedaan.
Setup is Mini 3 Pro met Smart Controller (=nieuwe remote met schermpje ingebouwd).

3207 meter! en toen pas viel het signaal volledig weg en ging die in RTH modus.

Helemaal geen beperkte range dus. Maar.... dan moet je wel je controller in de Flight Modus/Vliegtuigmodus zetten. Dat is een 'truc' die ik ook voorheen gebruikte bij de Mini 2 normale remote. Als ik mijn telefoon erin had zitten met Wifi, Bluetooth, 4G etc. aan was mijn bereik ook veel lager. Dan zette ik mijn telefoon in flight modus.

EDIT: zojuist ook test gedaan met Flight Modus uit.
Dan haal ik 2204 meter maximaal. Nog steeds zeer netjes maar scheelt wel een kilometer :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xsWMe35GCkMXre6FwusmlhdCXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aR9cOW72Y8oj0JPmlIr60gyu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsBPTfhUhKrARHn1DTPp39UoXmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RqNfi9r3FMKawdeo8PZ2nIK3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Lamborghini op 18-05-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lamborghini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:07:
[...]
Helemaal geen beperkte range dus. Maar.... dan moet je wel je controller in de Flight Modus zetten.
Dat is een 'truc' die ik ook voorheen gebruikte bij de Mini 2 normale remote. Als ik mijn telefoon erin had zitten met Wifi, Bluetooth, 4G etc. aan was mijn bereik ook veel lager. Die zette ik standaard ook in Flight Modus.
[...]
Wat bedoel je met 'Flight modus' bij deze controller? Bluetooth en Wifi uitzetten, ook als je geen verbinding maakt (b.v. via Wifi) met je smartphone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lamborghini
SpeedingWilly schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Wat bedoel je met 'Flight modus' bij deze controller? Bluetooth en Wifi uitzetten, ook als je geen verbinding maakt (b.v. via Wifi) met je smartphone?
Vliegtuigmodus aanzetten zodat alle draadloze verbindingen (behalve die met de drone zelf) uit staan en dus niet interfereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lamborghini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:12:
[...]
Vliegtuigmodus aanzetten zodat alle draadloze verbindingen (behalve die met de drone zelf) uit staan en dus niet interfereren.
Ik ben dan toch benieuwd wat de range is als je wel een Wifi verbinding met je smartphone op zet (hotspot functie) om de kaart te kunnen gebruiken tijdens het vliegen.

Maar een dikke Plus voor het testen en posten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
Lamborghini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:07:
Zojuist tijdens mijn eerste vlucht meteen even een range test gedaan.
Setup is Mini 3 Pro met Smart Controller (=nieuwe remote met schermpje ingebouwd).

3207 meter! en toen pas viel het signaal volledig weg en ging die in RTH modus.

Helemaal geen beperkte range dus. Maar.... dan moet je wel je controller in de Flight Modus/Vliegtuigmodus zetten. Dat is een 'truc' die ik ook voorheen gebruikte bij de Mini 2 normale remote. Als ik mijn telefoon erin had zitten met Wifi, Bluetooth, 4G etc. aan was mijn bereik ook veel lager. Dan zette ik mijn telefoon in flight modus.

Ik heb niet de test gedaan met wat er gebeurt qua range als ik de Flight Modus uit laat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke test. Hij had perfect geweest als je nog een 2e vlucht had gedaan ZONDER Flight Modus/Vliegtuigmodus. :+

[ Voor 8% gewijzigd door cliors op 18-05-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cliors schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:19:
[...]
Leuke test. Hij had perfect geweest als je nog een 2e vlucht had gedaan ZONDER Flight Modus/Vliegtuigmodus. :+
Dat gaat hij vast nu meteen doen! :+

Ik zou nog 2 testen doen:
1 test met alles aan (WiFi Bluetooth) maar nergens mee verbonden
1 test met Wifi verbonden met hotspot telefoon en Bluetooth gewoon aan

[ Voor 24% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 15:19
cliors schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Misschien eerst de accu opladen, volgens mij heb ik nog niemand gezien met de extra accus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lamborghini
jochie911 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Misschien eerst de accu opladen, volgens mij heb ik nog niemand gezien met de extra accus :+
Ben nu volle bak aan het laden inderdaad haha!
Daarna zal ik de andere testen uitvoeren. Keep you guys posted ;-)

Had de fly more combo besteld maar die komt helaas pas eind vd maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lamborghini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:26:
[...]

_/-\o_

Probeer zo veel mogelijk dezelfde route te vliegen als bij je eerste test. Dan is de vergelijking zo goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Apostle
CJSP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Ok, dan ga ik ze ook maar eens proberen. Ik heb nu pgytech voor de mini 2 bevalt ook prima maar die hebben nog niks. Heb je trouwens ook pl filters bij jouw freewell setje?
Ik heb ze wel, maar niet ermee gevlogen.. Misschien kan iemand anders er wat over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJSP
SpeedingWilly schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Nice! Mooie test!
Zou wellicht verklaren waarom waarom er een extra usb-connector op de RC waar je een 4g device op kunt aansluiten voor internet. Dan kun je de RC dus op vliegtuig modus zetten. Ik begreep niet waarom iemand interesse zou hebben een zo een extra device want iedereen heeft wel een mobiel met hotspot functie….

Anyway ben benieuwd naar je bevindingen.

Ps. Ik meen me te herinneren dat bij mijn mini 2 het ook hielp als ik de BT van mijn mobiel uitzette. Wellicht kun je die ook nog testen? Wifi aan en BT uit.

[ Voor 10% gewijzigd door CJSP op 18-05-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Ik zou er nog een paar doen met de Mini 2 en Mavic Air 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:11:
[...]
Ik zou er nog een paar doen met de Mini 2 en Mavic Air 2 :p
Dat kan altijd, maar het ging hier in eerste instantie over de discussie dat de DJI RC met scherm i.c.m. de Mini 3 Pro een slecht bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Lamborghini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Goed bezig! Ik ben heel benieuwd maar de resultaten. Ik had tijdens mijn test inderdaad wel een wifi verbinding met mn iphone.. BT was uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om even vooruit op de zaken te lopen als blijkt dat die openstaande verbindingen invloed hebben op de range:

Als je van te voren (b.v. thuis als de controller via WiFi verbonden is) in het vliegscherm de map functie opent en dan naar de vlieglocatie gaat en je daar helemaal inzoomt, dan kun je vervolgens op de vlieglocatie alles uitzetten omdat die map gegevens dan al gecashed zijn.

Zo heb je toch je map view en hopelijk een stabielere verbinding! 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Mini 3 binnen via Coolblue maar helaas nog wel zonder FMC.

Eerste foto, jpeg direct uit camera. Overgezet via wifi van internal storage want vanmorgen vergeten SD kaartje mee te nemen toen ik naar coolblue ging om op te halen (en daarna direct naar kantoor)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHeUyw9enxPP2HEJVd1hlK904Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbUaZ2vqs2l7YcgCvMFP7dfd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Prima kwaliteit foto!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lamborghini
Zojuist wat testje gedaan met verbindingen juist gewoon aan.
Range is dan 2204 meter in mijn geval. Nog steeds netjes genoeg vind ik. Bluetooth aan of uit maakte niet veel verschil. En Wifi aan maar wel of niet verbonden maakte ook niet veel uit.
Route telkens hetzelfde genomen. Ook alle keren controller netjes richting drone gericht gehouden.
Ook 120mtr hoog gebleven zodat beste signaal ontvangst mogelijk is.

Dus samengevat:
Vliegmodus aan: 3207 mtr
Vliegmodus uit, Wifi aan: 2204 mtr.

Weet niet waarom anderen (ook andere landen) na 1km al problemen ervaren.
Ik heb meest recente software en firmware op de devices staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Lamborghini op 18-05-2022 14:42 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2