Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:54
DJI Mini 3 Pro Nu te koop in de officiële shop, €1188,- incl fly more kit en DJI RC met scherm
14 dagen levertijd

https://store.dji.com/nl/product/dji-mini-3-pro?vid=113991

[ Voor 7% gewijzigd door jochie911 op 10-05-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik vlieg eerst de 1 wel op :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stukje over de Mini 3 op de FP:

reviews: DJI Mini 3 Pro - Duurder, beter en met zo min mogelijk regels

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 10-05-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Idem dito, ik was al "bang" dat ik de enige was :)
Als ik dan crash spoelt er niet gelijk 1k door het putje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14
Tja, ik twijfel. De 1 bevalt nog goed, maar ik wordt hebberig bij het zien van de specs van de 3... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ja, maar dat is ook met de GoPro. Dan kan je elk jaar een nieuwe kopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Vooralsnog nog geen prijsaanpassing van de Mini 2 helaas ;). Dit vermoedde ik al, DJI positioneert de Mini 3 echt naast de Mini 2, en niet als 'opvolger'.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:29

amphora

Websites & Fotografie

M'n Mini 2 en Air 2 verkopen en ik ben er al bijna :)
Verticaal schieten leuk voor de influencers...
Ben benieuwd naar vergelijking met Air 2 qua camera (ruis, DR etc)
Jammer dat het geen 1" sensor is zoals de Air 2S maar commercieel gezien ook begrijpelijk en technisch misschien ook wel.

[ Voor 79% gewijzigd door amphora op 10-05-2022 15:52 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 09:44
Fijn met Obstacle avoidance aan onderkant, voorkant en achterkant. Vliegt toch wat prettiger. ActiveTrack ook dikke plus. 4k 60fps. Verticaal schieten.
Uiteraard wil je de nieuwe RC en Fly More is een must.

1 188 €
Pfffffffffffffffffffff.

Even kijken wat m'n mini 2 nog waard is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:09
Ik ga maar eens op zoek naar een goede mini 2 deal of tweedehandsje. Tijdje terug mini 1 verkocht omdat ik er eentje wil met ocusync. De rest maakt me vrij weinig uit..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Ballr. edition besteld 8)

Mini 3 Pro + Nieuwe controller + Fly More Combo

Can't wait!

YouTube | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Net mn Mini 2 terug na reparatie bij DJI, akkoord gegaan met reparatie en kosten , blijkt er een geheel nieuwe drone te zijn gestuurd, terwijl DJI care al was verlopen, mooi dus . Wel jammer dat de ook opgestuurde batterij er niet meer bij zat ....

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Thaiden schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:26:

Can't wait!
Ikke ook :). Al is het maar om hier een review te kunnen plaatsen! 8) Overigens zonder FMC, want die bestel ik later wel. De Mini 3 wordt namelijk pas verzonden als de FMC leverbaar is, en dat is 10 dagen later.

Ik ga de Mini 3 (net als mijn Mavic 3) zakelijk (https://droneinsight.nl) en privé gebruiken.

Dus na mijn review van de Mavic 2, Mini 1 en Mini 2 kunnen jullie een uitgebreide review van de Mini 3 verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-05-2022 17:01 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:50
Thaiden schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:26:

Can't wait!
Waar?

YouTube: DJI - Introducing DJI Mini 3 Pro

Ik twijfel nog steeds tss de mini 2, deze nieuwe pro 3 met gewone ab of toch de air 2

Maar dat prijsverschil he pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Ik net bij de Blauwe jongens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyZ6JQb4_5ncl8UseVJgpyj7Olc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nO318DBXbu1CRuQcgmUhIQq6.png?f=user_large

De FMC komt dan later wel

/Edit voor diegene die hem hier ook wil bestellen..

Bestellen ging via de mobiele website, maar niet via de pc.

[ Voor 19% gewijzigd door Koriel op 10-05-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is de Mini 3 ook stiller dan de Mini 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:18
Ik wacht met de FMC totdat de FMC+ via de grijze amazon import hier bestelbaar is.
(DJI wilt de FMC+ met zwaardere batterij niet in Europa leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:04
Zou graag willen weten of de smart controller ook werkt met de Air 2s want dan koop ik de Mini 3 Fly more combo met controller voor 1100 ipv alleen de RC Pro voor 999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Wind performance van de mini 3. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-06 12:44
Koriel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:28:
Ik net bij de Blauwe jongens..

[Afbeelding]

De FMC komt dan later wel

/Edit voor diegene die hem hier ook wil bestellen..

Bestellen ging via de mobiele website, maar niet via de pc.
Daar heb ik hem ook besteld met de fly more kit. Bezorg dag staat bij mij ook op dinsdag 17 mei. Laten we hopen dat het ook klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
M!chel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:35:
Is de Mini 3 ook stiller dan de Mini 2?
Ja, hij is zeker stiller! ( op 39 seconden begint het)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
SpeedingWilly schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Ikke ook :). Al is het maar om hier een review te kunnen plaatsen! 8) Overigens zonder FMC, want die bestel ik later wel. De Mini 3 wordt namelijk pas verzonden als de FMC leverbaar is, en dat is 10 dagen later.
Heb je hier een bron voor? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Ik heb 'm bij DJI zelf besteld, kreeg hier geen melding van! Zou mooi k*t zijn namelijk, heb toevallig de 17e tot 19e vrij en had dan mooi even maximaal willen dronen. 8)7

YouTube | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thaiden schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Ik heb 'm bij DJI zelf besteld, kreeg hier geen melding van! Zou mooi k*t zijn namelijk, heb toevallig de 17e tot 19e vrij en had dan mooi even maximaal willen dronen. 8)7
Ik heb de drone ook bij DJI zelf besteld. Toen ik de FMC aan het mandje toevoegde kreeg ik de melding dat alles pas verzonden wordt als het artikel met de langste levertijd (de FMC) beschikbaar is. Op de website waren deze data niet te zien, in de app op telefoon wel. Levertijd van FMC was 10 dagen langer, dus ik heb besloten om eerst de losse drone te kopen.

Dit is de exacte tekst:
"Your order contains two or more items, which may have variable shipping dates. All your items will be delivered together according to the item with the latest shipping date. If you wish to receive some items earlier, we suggest purchasing products with earlier shipping dates separately."

Verwachte leverdatum is trouwens 28-05 volgens de orderbevestiging, dus 17 mei is denk ik niet haalbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-05-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb de 3 fmc gepreordered bij Coolblue. 17 mei binnen zeggen ze. De mini 2 en air 2 binnenkort op v&a

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 11-05-2022 09:12 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:11:
Ik heb de 3 fmc gepreordered bij Coolblue. 17 mei binnen zeggen ze. De mini 2 en air 2 binnenkort op v&a
Soms leveren de lokale winkels idd sneller dan online bij de global DJI shop. Denk dat dit de snelste optie is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Thaiden schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Ik kon het ook nergens vinden. Toen ik mijn Mini 3 Pro bij CB had besteld was er via de mobiele site alleen de €999 versie beschikbaar. Een uurtje later ook de FMC van €1188.. Beide met een leverdatum van 17 Mei. Ik heb vervolgens mijn order aangepast naar de FMC.

Ik sta trouwens wel open voor info over hoe ik de grotere accu zou kunnen bestellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hoe zeker zijn die levertijden dan bij DJI.nl vraag ik me af. Je ziet daar een duidelijke datum van levering.
De andere websites geven een indicatie vanaf 17 mei. Toen ik 1 van die shops vroeg wanneer dan de daadwerkelijke levertijd zou zijn, konden ze mij geen duidelijk antwoord geven.
Beetje raar... maar ook logisch gezien de enorme belangstelling.

Hebben diegenen die de order hebben geplaatst ook al reeds betaald?
Want ik zie ook websites die geen aanbetaling vragen voor het plaatsen van een order.

[ Voor 21% gewijzigd door v1co op 11-05-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
..

[ Voor 99% gewijzigd door v1co op 11-05-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
Via dji.com op mijn telefoon staat nu 17 juni en met de fmc is het 20 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
v1co schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:13:
Hoe zeker zijn die levertijden dan bij DJI.nl vraag ik me af. Je ziet daar een duidelijke datum van levering.
De andere websites geven een indicatie vanaf 17 mei. Toen ik 1 van die shops vroeg wanneer dan de daadwerkelijke levertijd zou zijn, konden ze mij geen duidelijk antwoord geven.
Beetje raar... maar ook logisch gezien de enorme belangstelling.

Hebben diegenen die de order hebben geplaatst ook al reeds betaald?
Want ik zie ook websites die geen aanbetaling vragen voor het plaatsen van een order.
Ik heb betaald. (Slik, toch een klap geld, en dan ben je er nog niet.. ook nog 2 MicroSD kaartjes van 128 of 256GB.. )
CB geeft een leverdatum van 17 Mei. Ik ben er dan wss voor een aantal dagen niet, dus iets later maakt mij niet uit.

We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-07 12:32
Heb nog de Air2S nog geen jaar oud. Hoe goede mini 3 ook is. Denk niet een vervanger. Het gewicht bij wind en ik heb een lowepro rugzak dus dan maakt het niet uit hoe groot/zwaar de drone is.
De voordelen: je mag meer ivm gewicht. (al heb ik de certificaties) en de luxe dat je camera omhoog kan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Mastergo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:57:
Heb nog de Air2S nog geen jaar oud. Hoe goede mini 3 ook is. Denk niet een vervanger. Het gewicht bij wind en ik heb een lowepro rugzak dus dan maakt het niet uit hoe groot/zwaar de drone is.
De voordelen: je mag meer ivm gewicht. (al heb ik de certificaties) en de luxe dat je camera omhoog kan filmen.
In het filpmje dat een paar posts hierboven is gepost komt ook het volgende stukje voor dat de camera van de M3 met de Air2S vergelijkt. Misschien is het een uitgezochte foto, en het is maar een voorbeeld, maar toch.

En je kunt natuurlijk altijd een jaar of 2 oude drone/mobiel/cpu/gpu vergelijken met iets dat net wordt uitgebracht. Dan blijf je bezig. Als de Air2S voor jou voldoet, prima toch? Ik had geen drone meer, en dan is de keuze makkelijker. Als ik de Mini 2 niet (goed) had kunnen verkopen, dan zou ik niet voor een upgrade naar de 3 zijn gegaan. Echter nu ik in de luxe positie zit dat ik kan kiezen ipv vervangen/upgraden dan kies ik voor het beste dat NU te krijgen is binnen de door mij gestelde voorwaarden.

YouTube: DJI Mini 3 Pro - 51 Things You Should Know Before Buying!

Links de Air2S, rechts de M3Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAGGjVkvMJlTDs5BNbAiHRXcH9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dJPd7HO0OskuTjVJApFkw0zW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Koriel op 11-05-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
De verschillen zijn voor sommigen idd minimaal. Dus als ik al een Mini 2 zou hebben zou ik denk ik niet voor de upgrade gaan.
Voor die collision sensors zou ik ook niet voor de upgrade gaan. Met een beetje goed verstand en zicht heb ik dat ook nooit nodig gehad.
De foto camera vind ik dan wel interessant. Vooral met name door de F1.7 aperture.
En ik ben benieuwd hoe goed het zicht is van de Smart controller in de felle zon.

Ik had een keer op een boot dat mijn telefoon iets te lang in de volle zon stond en daardoor uitzichzelf ging uitschakelen... Was wel een spannend momentje zo met de drone in de lucht. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Koriel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:32:
[...]
Links de Air2S, rechts de M3Pro

[Afbeelding]
Dit is wel een erg slechte vergelijking, zwaar in het voordeel van de Mini 3.
Uiteraard om die, nu deze net uitgebracht is, veel beter te doen lijken.

De Air 2S heeft een veel betere cam aan boord dan de Mini 3, dat mag je ook wel verwachten van een drone uit de lijn die net een stukje hoger ligt dan de Mini lijn.
Bij veel reviews zie je gewoon duidelijk dat er dingen worden gezegd omdat de reviewer daar voor wordt betaald.
Dat is op zich niet erg, maar ik stoor me er redelijk aan dat het huidige spul, wat het beste was voordat de Mini 3 op de markt kwam, nu makkelijk aan de kant word geschoven omdat het opeens niet meer zo goed is. (wat natuurlijk lulkoek is)
Iedereen moet en zal die Mini 3 gaan kopen......hypetrain!!! >:) *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Dit is wel een erg slechte vergelijking, zwaar in het voordeel van de Mini 3.
Uiteraard om die, nu deze net uitgebracht is, veel beter te doen lijken.

De Air 2S heeft een veel betere cam aan boord dan de Mini 3, dat mag je ook wel verwachten van een drone uit de lijn die net een stukje hoger ligt dan de Mini lijn.
Bij veel reviews zie je gewoon duidelijk dat er dingen worden gezegd omdat DJI de reviewer daar voor wordt betaald.
...
De sensor van de Air2S is echt niet veel beter dan die van de Mini 3 Pro hoor. Het is een oudere sensor, met een hoger vast diafragma (f2.8 t.o.v. f1.7 voor Mini 3 Pro) en een sensor oppervlakte van 163%. Als je het diafragma echter terugrekent naar Full frame dan heeft de Air 2S diafragma f7.6 en de Mini 3 Pro diafragma f6. Dus de Mini 3 Pro is hier licht in het voordeel.

Grof gezegd zal de foto- en videokwaliteit tussen deze 2 drones nauwelijks verschillen. In de praktijk zijn o.a. het lagere gewicht, de controller met scherm en de extra functies (portrait mode, camera 60graden omhoog kunnen richten) grotere voordelen dat het kleine nadeel (Mini 3 Pro is wel wat gevoeliger voor harde wind).

Ik zou zelf geen Air2S meer kopen, zeker aangezien over 1.5 jaar deze drone in categorie A3 valt. Prijsverschil tussen deze 2 drones is verwaarloosbaar, dus ik zou als je nu een nieuwe (eerste) drone gaat kopen zeker de Mini 3 Pro aanraden!

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-05-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Ik zou zelf geen Air2S meer kopen, zeker aangezien over 1.5 jaar deze drone in categorie A3 valt.
Air 2S heeft een 1" sensor en kan 5K filmen. Dat het een oudere sensor betreft is flauwekul, het is gewoon een betere sensor. Niet iets van 10+ jaar geleden.
Air 2S heeft grotere FOV en iets grotere shooting range.

Verder vind ik portrait mode en 60 graden omhoog kunnen kijken niet erg veel toevoegen, ik mis het niet op mijn huidige drones. Maar goed, dat is voor een ieder persoonlijk.

Cat. A3 alleen als het niet nog langer verlengd wordt. Ik zie die labeltjes voorlopig nog niet verschijnen.
En buiten dat, je kunt dan nog steeds met je A2S vliegen zoals je altijd hebt gedaan.
Het mag niet nee, maar door rood rijden mag ook niet. Met een elektrische step op de openbare weg mag ook niet.
Ze staan gelukkig niet meteen naast je om een dikke prent uit te schrijven ;)

[ Voor 39% gewijzigd door M!chel op 11-05-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Een accu met de RDW code er op, en de andere 2 om stoute dingen mee te doen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Don't be fooled by the hypetrain.

De mini 3 is iets beter dan de mini 2, logisch, maar niet dubbel zoveel geld waard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
M!chel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:11:

De mini 3 is iets beter dan de mini 2, logisch, maar niet dubbel zoveel geld waard ;)

[YouTube: Dji Mini 3 PRO -6 Reasons To NOT Buy It]
Dus deze ene review van een gast met een kleine 700 subscribers verkondigd de waarheid? Natuurlijk moet je niet alles voor waar aannemen van de grote dronekanalen, maar er zijn genoeg kanalen die een eerlijk beeld geven en prima reviews afleveren. Echt niet alles is gehyped.

Denk dat iedereen dat zelf moet uitmaken. Mijn mening is dat de Mini 3 Pro een hele mooie drone is met de laatste stand der techniek waar inderdaad stevig de portemonnee voor getrokken moet worden. Of je het geld er voor over hebt moet je zelf bepalen (lees, heb je een stevig bedrag over voor de extra's die de Mini 3 biedt t.o.v. zijn voorganger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
M!chel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:11:

[YouTube: Dji Mini 3 PRO -6 Reasons To NOT Buy It]
zit wat in... 949,- euro voor een Air2s.. Hmmm.

[ Voor 15% gewijzigd door v1co op 11-05-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:23:
[...]

Dus deze ene review van een gast met een kleine 700 subscribers verkondigd de waarheid? Natuurlijk moet je niet alles voor waar aannemen van de grote dronekanalen, maar er zijn genoeg kanalen die een eerlijk beeld geven en prima reviews afleveren. Echt niet alles is gehyped.
Zeker niet alles is gehyped, ben ik het mee eens.
En ja, ook deze gast met een kleine 700 subscribers doet zijn zegje, en komt behoorlijk nuchter over. Ik kan me erg goed in zijn visie vinden.

Zeker moet iedereen het zelf weten wat hij/zij wil doen.
Maar ik vind het wel zo eerlijk om het gras iets minder groen te maken dan dat DJI het momenteel met hun Mini 3 willen laten lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
Mastergo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:57:
Je ziet nu ook mooie deals online van de Air 2S inclusief Europees certificaat cursus voor dezelfde prijs als een Mini 3 Pro incl Smart controller :*)
Gelukkig zijn ze nogmaals niet moeilijk in de Filipijnen dus een brevet is hier niet nodig. Tenzij de drone meer dan 7kg weegt. Ik denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt....

[ Voor 25% gewijzigd door v1co op 11-05-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Persoonlijk vind ik dat je zeker ook niet mag vergeten dat de mini 3 tov de mini 2 meerdere film modus heeft.
De follow me... en andere zaken.
Dat zit niet op de mini 2 wat ik wel mis... (i know onofficieel kan het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:20:
Dat zit niet op de mini 2 wat ik wel mis... (i know onofficieel kan het wel)
Ja, en dat zijn gewoon ‘poor man’s solutions’. Dat gekloot met Litchi, waar je ook voor moet betalen en goed werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Voor mij is het ‘t wel waard. Als ik m’n huidige twee drones verkoop ben ik al bijna. En ja. Air2s is misschien iets beter (al is het verschil klein) maar strengere regels en onduidelijk wat er volgend jaar nog mag. Ik koop pas weer een ‘zware’ drone als de Cx labels er eindelijk zijn. Ik wil (legaal) in de stad kunnen vliegen als er een paar mensen zijn.
En die 6 redenen vind ik nogal onzin

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 11-05-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
Inmiddels zie ik dat MM ook de mini heeft en dat de levertijd van de mini met rc medio juni is. Ik heb zelf bij CB besteld en kreeg een afleverdatum per mail van 17 mei? Nog meer mensen die dat ook hebben? Heb 3 uur na de release besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Vergeten jullie niet te bestellen via de welbekende cashback sites. Toch zo'n 4% voor coolblue, 3% bij mediamarkt bijvoorbeeld. Kan 30/40 euro schelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Mini 3 Pro lijkt me de ultieme drone: lichtgewicht en alle sensors. Als ik er nu 1 zou moeten kopen zou het de 3 Pro zijn.
Upgraden vanaf de Mini 2 is me wat te duur, voor de max 5x per jaar dat ik ermee vlieg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Niet alle sensors, zijkanten zitten ze niet. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Een tip van mij ;) :

Ben je in de markt voor een Mini 3 Pro, en twijfel je nog over welke uitvoering? B.v. met- of zonder de Pro controller met scherm of zonder controller omdat je al een (oude) controller hebt liggen?

Koop dan de versie met Pro controller met scherm en bekijk voor jezelf of je die wilt houden. Als je de standaard controller ook prima vind, kun je de Pro controller los verkopen (op Marktplaats)! Ik schat zo in dat die controllers heel gewild worden! Op het moment alleen te bestellen i.c.m. de Mini 3, en ik denk dat dat nog wel een hele tijd zo zal blijven (en misschien wordt die controller nooit los verkocht!). Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die niet voor de Pro controller gekozen hebben en toch die controller later willen aanschaffen. Denk dat een verkoopprijs van €350,- voor de losse controller heel reëel is! De meerprijs van de RC Pro is €260,-.

Just my thoughts....

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:38:
Een tip van mij ;) :

Ben je in de markt voor een Mini 3 Pro, en twijfel je nog over welke uitvoering? B.v. met- of zonder de Pro controller met scherm of zonder controller omdat je al een (oude) controller hebt liggen?

Koop dan de versie met Pro controller met scherm en bekijk voor jezelf of je die wilt houden. Als je de standaard controller ook prima vind, kun je de Pro controller los verkopen (op Marktplaats)! Ik schat zo in dat die controllers heel gewild worden! Op het moment alleen te bestellen i.c.m. de Mini 3, en ik denk dat dat nog wel een hele tijd zo zal blijven (en misschien wordt die controller nooit los verkocht!). Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die niet voor de Pro controller gekozen hebben en toch die controller later willen aanschaffen. Denk dat een verkoopprijs van €350,- voor de losse controller heel reëel is!

Just my thoughts....
Dan heb ik ook nog wel een tip :p

Bedenk vooraf heel goed of je de pro controller gaat verkopen want op een erg zonnige dag zie ik echt he-le-maal niets op het scherm van mijn IPhone 13Pro als ik aan het vliegen ben!

Ik zou dus iedereen de Mini 3 Pro variant aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:02:
[...]
Dan heb ik ook nog wel een tip :p

Bedenk vooraf heel goed of je de pro controller gaat verkopen want op een erg zonnige dag zie ik echt he-le-maal niets op het scherm van mijn IPhone 13Pro als ik aan het vliegen ben!

Ik zou dus iedereen de Mini 3 Pro variant aanraden.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik vind de meerprijs van €260,- erg schappelijk, temeer als je kijkt dat de RC Pro (van de Mavic 3) €999,- kost!

Er is maar 1 nadeel (wat mij betreft) buiten de meerprijs, en dat is dat je standaard geen dataverbinding hebt tijdens het vliegen, dus je Google map overzicht wordt niet geladen als je aan het vliegen bent. Dat is echter gemakkelijk op te lossen door te verbinden met je telefoon hotspot!

Grote voordelen zijn het heldere scherm, snel vliegklaar en geen gehannes met telefoon en tijdens vliegen wordt je niet gestoord door b.v. berichten of een belletje.

Mijn tip was bedoelt voor mensen die het budget niet hebben voor een Mini 3 Pro, maar die toch willen hebben. Een snelle rekensom leert dat je €100,- goedkoper uit bent als je toch de dure versie koopt en vervolgens de controller weer verkoopt. Dan heb je dus voor €650,- een Mini 3 Pro (met eigen controller).

[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:18
Wel maar 700 nits op die nieuwe controller ipv 1000 op de RC Pro.
Volgens de (payed)reviewers is dit voldoende zichtbaar bij felle zon, maar ik zag toch een youtuber zijn hand even over het scherm houden om er iets op te zien (weet niet meer welk filmpje het was, maar als ik het nog tegenkom zal ik deze post editen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ben144 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:09:
Wel maar 700 nits op die nieuwe controller ipv 1000 op de RC Pro.
Volgens de (payed)reviewers is dit voldoende zichtbaar bij felle zon, maar ik zag toch een youtuber zijn hand even over het scherm houden om er iets op te zien (weet niet meer welk filmpje het was, maar als ik het nog tegenkom zal ik deze post editen)
700 nits is nog altijd meer dan de 625 nits van m'n iPhone waar ik het nu mee doe dus ik denk dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
CJSP schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:13:
Inmiddels zie ik dat MM ook de mini heeft en dat de levertijd van de mini met rc medio juni is. Ik heb zelf bij CB besteld en kreeg een afleverdatum per mail van 17 mei? Nog meer mensen die dat ook hebben? Heb 3 uur na de release besteld.
Via dji zelf is het ook 20 juni met fmc pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Is voor mij 2 keuzes:
1) Mini 3 Pro incl smart controller
2) Air 2s (als de Mini 3 Pro niet tzt word geleverd.) Ik ga hoe dan ook met een drone op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Idem als bovenstaande, ik heb mijn mini 2 fly more setje verkocht en ga hoe dan ook met een drone op vakantie :+

Mini heeft mijn voorkeur vanwege het gewicht en gemak om even in een klein tasje te stoppen en zo op pad te gaan. Air2s heeft dan weer iets betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:44
Net zoals een aantal anderen hier, heb ik ook de DJI Mini 3 besteld.
Nu zag ik in in het bericht op Dronewatch (kopje Regelgeving) dat deze mogelijk in 2024 toch niet in categorie A1 zal vallen, vanwege de mtow van de drone:
Wiebe de Jager van Dronewatch schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:21
Het venijn zit ‘m in de definitie van het gewicht van de drone. EASA kijkt in principe naar de mtow van een drone (max take-off weight). De mtow van de Mini 3 is zeker hoger dan 250 gram, maar DJI geeft hem simpelweg niet op. Dus gebruikers worden in het ongewisse gelaten.
Ik ben dus benieuwd wat daar uit gaat komen, want mijn voornaamste reden om voor de mini te gaan was de aanname dat deze na 2023 ook nog gewoon in categorie A1 zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik maak me daar niet zo druk om. Drone cursus incl certificering kost 100 euro, dus dat was ik sws wel van plan om te doen.

Mits ik voor de Air 2s ga, kost me dat 100 euro meer. Maar goed... deze regelgeving is voor Europa.
Mijn vakanties zijn voornamelijk buiten Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

thaMini

Tool !!

Heeft er iemand binnen de Mini 2 community nog goede ervaring met bepaalde stickers dan wel brandplaatjes voor je exploitantennummer?

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:24

-CJ

Not remastered

thaMini schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:55:
Heeft er iemand binnen de Mini 2 community nog goede ervaring met bepaalde stickers dan wel brandplaatjes voor je exploitantennummer?
Ik heb een label uit een labelwriter gebruikt, zit er na een jaar nog steeds op. Maar bijvoorbeeld in Duitsland is een brandplaatje verplicht.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb goede ervaringen met het volgende brandplaatje:
https://shop.drohnen.de/en/drohnen-plakette-nano-1/

Die heb ik gekocht i.c.m. mijn Mavic 2 Pro toen het voor ROC-Light vliegers verplicht was om een brandplaatje te hebben.

Op het moment heb ik gewoon een nette sticker op mijn Mavic 3 geplakt omdat een brandplaatje niet meer verplicht is en een sticker ook voldoet.

Misschien ga ik toch weer voor deze brandplaatjes i.c.m. mijn Mavic 3 en Mini 3 Pro. Ziet er erg netjes uit! }:O

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

v1co schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:54:
Ik maak me daar niet zo druk om. Drone cursus incl certificering kost 100 euro, dus dat was ik sws wel van plan om te doen.
Ja, maar je moet dan wel in de A3 categorie vliegen en dat betekent 150m afstand van bijna alles. Dan gaat de lol er snel van af.

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 12-05-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
amphora schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Ja, maar je moet dan wel in de A3 categorie vliegen en dat betekent 150m afstand van bijna alles. Dan gaat de lol er snel van af.
Niet als je A2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel vanaf 1 januari 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

A2 mag straks alleen nog maar als je drone een C2 keurmerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:30
emcore schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:38:
Net zoals een aantal anderen hier, heb ik ook de DJI Mini 3 besteld.
Nu zag ik in in het bericht op Dronewatch (kopje Regelgeving) dat deze mogelijk in 2024 toch niet in categorie A1 zal vallen, vanwege de mtow van de drone:

[...]

Ik ben dus benieuwd wat daar uit gaat komen, want mijn voornaamste reden om voor de mini te gaan was de aanname dat deze na 2023 ook nog gewoon in categorie A1 zou vallen.
Hoe wordt de MTOW dan berekend, want zag een filmpje voorbij komen waar de drone plus batterij op een weegschaal lag en deze was netjes 249 gram. Wat moet er dan nog bij waardoor de MTOW hoger zou zijn?

Of is dat omdat hij meer zou kunnen liften door bijv guards, iets onder te hangen etc?

[ Voor 4% gewijzigd door perspectivebass op 12-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

perspectivebass schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Of is dat omdat hij meer zou kunnen liften door bijv guards, iets onder te hangen etc?
Dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Guards? Waarom zou je dat doen?
Ik land of stijg mijn drone altijd vanaf mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:30
v1co schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:15:
Guards? Waarom zou je dat doen?
Ik land of stijg mijn drone altijd vanaf mijn hand.
Wanneer je binnen vliegt, maar doe het het ook nooit. Was meer een voorbeeld om, voor mij, duidelijk te krijgen wat MTOW precies inhoud :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
stickerland. Koop je een velletje met 8 stickers die mooi op de arm van de mini 2 passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
amphora schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:10:
[...]

A2 mag straks alleen nog maar als je drone een C2 keurmerk heeft.
Tsja.. 1 januari 2024… dat is nog een hele tijd weg hè en het zou zo maar nog eens uitgesteld kunnen worden..

Ik heb echt op veel plekken met mijn Air 2s gevlogen en er heeft echt nog nooit iemand gevraagd naar mijn certificaat of ook maar naar mijn drone gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:28:
[...]

[...]

Tsja.. 1 januari 2024… dat is nog een hele tijd weg hè en het zou zo maar nog eens uitgesteld kunnen worden..

Ik heb echt op veel plekken met mijn Air 2s gevlogen en er heeft echt nog nooit iemand gevraagd naar mijn certificaat of ook maar naar mijn drone gekeken..
Ik denk niet dat het nogmaals uitgesteld wordt, maar je weet nooit.

En ik heb dezelfde ervaring met een kleine 400 vluchten 'op de teller'. Nooit iemand die er naar vraagt en nog nooit oom agent gezien. Zal uiteraard ook te maken hebben met wat voor soort vlieger je bent. Als je het risico opzoekt ga je aandacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Ik denk niet dat het nogmaals uitgesteld wordt, maar je weet nooit.

En ik heb dezelfde ervaring met een kleine 400 vluchten 'op de teller'. Nooit iemand die er naar vraagt en nog nooit oom agent gezien. Zal uiteraard ook te maken hebben met wat voor soort vlieger je bent. Als je het risico opzoekt ga je aandacht krijgen.
Dat idd, gewoon je verstand gebruiken en niet gaan vliegen bij evenementen of op een plek waar op dat moment veel mensen aanwezig zijn.

Kom regelmatig een boswachter tegen die vraagt of ik foto’s van het gebied naar hem zou kunnen doorsturen :p

Edit: met mijn DJI FPV krijg ik trouwens wel veel negatieve aandacht :p maar dat ding maakt een bak herrie en het nodigt je uit om daar als een hooligan mee te vliegen

Edit 2: technobuilds.be heeft een leuke actie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OpRNGRSfN5Y6feWSC-kLHw3VxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EFsxi11Yw4DuuOBJjnsWA1E0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door schumi1986 op 12-05-2022 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:35:
[...]
Edit 2: technobuilds.be heeft een leuke actie

[Afbeelding]
Hou er rekening mee dat de getoonde bag geen Mini 3 Pro bag is. Het is volgens mij de bag die ook als accessoire bij de Mini 2 gekocht kon worden. De Mini 3 Pro is wat groter dan de Mini 2, dus misschien past de drone niet lekker in die tas. Winkelwaarde €35,-, dus afgerond ongeveer 50 euro korting als je de SD kaart mee rekent. Verder gaat daar de DJI RC met scherm misschien ook niet in passen!

De enige officiële (DJI) tas die nu voor de DJI Mini 3 geschikt is, is de tas uit de FMC.

Verder kost een SD-kaart tegenwoordig geen drol meer dus de actie is wat mij betreft niet zo geweldig. Ook vraag ik me af wanneer die winkel kan leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Een tip van mij ;) :

Koop dan de versie met Pro controller met scherm en bekijk voor jezelf of je die wilt houden. Als je de standaard controller ook prima vind, kun je de Pro controller los verkopen (op Marktplaats)! Ik schat zo in dat die controllers heel gewild worden! Op het moment alleen te bestellen i.c.m. de Mini 3, en ik denk dat dat nog wel een hele tijd zo zal blijven (en misschien wordt die controller nooit los verkocht!). Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die niet voor de Pro controller gekozen hebben en toch die controller later willen aanschaffen. Denk dat een verkoopprijs van €350,- voor de losse controller heel reëel is!

Just my thoughts....
Tja, ik ga zelf niet 350 euro betalen, terwijl mijn drone inc accessoires maar 480 was. Dus ben benieuwd hoeveel mensen écht zo graag overstappen naar de nieuwe remote.... En of ze daar 350 euro voor op tafel willen leggen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
DJI Mini 3 Pro (No RC), will be available starting in July of 2022.
DJI Mini 3 Pro, Ship within 15 business day, expected arrive date: 07-06-2022
DJI Mini 3 Pro (DJI RC), Ship within 20 business day, expected arrive date: 17-06-2022

Bron: DJI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
cliors schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:08:
DJI Mini 3 Pro (No RC), will be available starting in July of 2022.
DJI Mini 3 Pro, Ship within 15 business day, expected arrive date: 07-06-2022
DJI Mini 3 Pro (DJI RC), Ship within 20 business day, expected arrive date: 17-06-2022
Welke bron?
En kan het zijn dat de grotere (web)winkels al een voorraad hebben, dus eerder kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
v1co schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Welke bron?
En kan het zijn dat de grotere (web)winkels al een voorraad hebben, dus eerder kunnen leveren?
Dit is DJI zelf.
Ik vermoed dat de grotere winkels inderdaad wel een voorraad hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door cliors op 12-05-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
cliors schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Dit is DJI zelf.
Ik vermoed dat de grotere winkels inderdaad wel een voorraad hebben.
Welke grote winkels bestellen jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJSP
Net begrepen dat cb een flinke voorraad heeft binnen gekregen op 9 mei en op 18 mei krijgen ze weer een lading. Als je dus een mail hebt gehad waarin staat dat de bezorgdag 17 mei is dan zou dat dus moeten kloppen zo is mij verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
skank schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Welke grote winkels bestellen jullie dan?
Bol, coolblue, cameranu. Zullen er vast wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Hou er rekening mee dat de getoonde bag geen Mini 3 Pro bag is. Het is volgens mij de bag die ook als accessoire bij de Mini 2 gekocht kon worden. De Mini 3 Pro is wat groter dan de Mini 2, dus misschien past de drone niet lekker in die tas. Winkelwaarde €35,-, dus afgerond ongeveer 50 euro korting als je de SD kaart mee rekent. Verder gaat daar de DJI RC met scherm misschien ook niet in passen!

De enige officiële (DJI) tas die nu voor de DJI Mini 3 geschikt is, is de tas uit de FMC.

Verder kost een SD-kaart tegenwoordig geen drol meer dus de actie is wat mij betreft niet zo geweldig. Ook vraag ik me af wanneer die winkel kan leveren.
Die tas is ook vrij waardeloos door dat doorzichtige plastic. Ik heb hem wel eens in het echt gezien en kreeg nou niet bepaald de indruk dat dat vakje een lang leven beschoren is. Dat plastic wordt na verloop van tijd steeds kwetsbaarder, zeker gezien het gebruik van de tas.

Bovendien is het ook wel een beetje een "Steel Mij!" tasje dat adverteert dat je met een dure drone op stap bent. Het geld van dat tasje kun je beter steken in een fatsoenlijke rugzak die er 'gewoon' uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik neem aan dat ND filters die op een mini 2 passen, niet meer op de mini 3 te gebruiken zijn.
Iemand al wat gespot? DJI heeft ze zelf voor 50 euro, maar nog niet beschikbaar. Vast wel iets goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:23:
[...]

Die tas is ook vrij waardeloos door dat doorzichtige plastic. Ik heb hem wel eens in het echt gezien en kreeg nou niet bepaald de indruk dat dat vakje een lang leven beschoren is. Dat plastic wordt na verloop van tijd steeds kwetsbaarder, zeker gezien het gebruik van de tas.

Bovendien is het ook wel een beetje een "Steel Mij!" tasje dat adverteert dat je met een dure drone op stap bent. Het geld van dat tasje kun je beter steken in een fatsoenlijke rugzak die er 'gewoon' uitziet :)
Helemaal mee eens! Ik ga trouwens altijd voor koffers i.c.m. Sunnylife cases als het echt compact moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cliors schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:27:
Ik neem aan dat ND filters die op een mini 2 passen, niet meer op de mini 3 te gebruiken zijn.
Iemand al wat gespot? DJI heeft ze zelf voor 50 euro, maar nog niet beschikbaar. Vast wel iets goedkoper te vinden.
De bekende merken zullen wel snel met filters komen. Het setje van DJI is vrij waardeloos, omdat 2 van de 3 filters (ND64 en ND256) vrij zelden nodig zijn. Alleen ND16 is bruikbaar, maar daar wil je echt nog wel ND8 en ND32 bij hebben.

Ik heb goede ervaringen met Freewel en PGYTECH. Maar nog even wachten dus. PolarPro is ook heel goed, maar vaak erg duur. Voor de Mini 2 ben ik voor hle goedkope filters van Sunnylife gegaan, omdat prijs filters versus prijs drone anders wel erg scheef is. Voor de Mini 3 Pro zijn duurdere filters gerechtvaardigd en zal ik wel weer voor PGYTECH of Freewell gaan.

De Mini 2 was het voor mij niet waard om daar dure filters op te stoppen. Mede ook omdat ik een duurdere drone heb met dure filters. Voor de Mini 3 Pro zijn goede filters het wel waard. Hoop ergens rond de 100 euro uit te komen voor een set. Ik ga ook vaak met filters met Polarizer.

[ Voor 36% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-05-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
cliors schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Bol, coolblue, cameranu. Zullen er vast wel meer zijn.
Mmm coolblue be kan je niet bestellen
Heb al iets gevonden :) nu de vrouw nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Tja, ik ga zelf niet 350 euro betalen, terwijl mijn drone inc accessoires maar 480 was. Dus ben benieuwd hoeveel mensen écht zo graag overstappen naar de nieuwe remote.... En of ze daar 350 euro voor op tafel willen leggen. O-)
Ik niet :P

€350 voor een remote is wmb. wel aan de (te) hoge kant. Daar kun je ook een telefoon of tablet voor kopen die je alleen voor je remote inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Denk dat een verkoopprijs van €350,- voor de losse controller heel reëel is![/b]

Just my thoughts....
Is de remote ook compatible met andere dji drones?

edit: het antwoord is nee. 350 euro voor een remote die slechts op 1 drone werkt is way overpriced!!

[ Voor 28% gewijzigd door M!chel op 13-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:29:
[...]

De bekende merken zullen wel snel met filters komen. Het setje van DJI is vrij waardeloos, omdat 2 van de 3 filters (ND64 en ND256) vrij zelden nodig zijn. Alleen ND16 is bruikbaar, maar daar wil je echt nog wel ND8 en ND32 bij hebben.
Omdat lens van de mini 3 f/1.7 is heb je wellicht sterkere ND's nodig ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
M!chel schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:22:
[...]

edit: het antwoord is nee. 350 euro voor een remote die slechts op 1 drone werkt is way overpriced!!

[YouTube: Does the New DJI RC Work With Any Other Drones?]
Jammer zeg,,

Toch besloten om mijn Air 2s te houden en daar een RC Pro controller bij te kopen.
Zowel de Air 2s als de RC Pro controller zijn gewoon een fractie beter tov de Mini 3 Pro, dit wel tegen een forse meerprijs :p

Maar goed als je dan weer het verschil tussen de Air 2s en de Mavic 3 bekijkt is dat ook maar een kleine verbetering voor een forse meerprijs.. (voor de normale consument althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
[...]

Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht :+ Met een software lock kan je natuurlijk zorgen dat de pro's gewoon nog 1000 euro uitgeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Dan is de DJI Smart Controller je enige optie. En die was met dik 600 euro al een beetje teveel van het goede als je alleen een Mini2 hebt.

Maarja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VfB6_ssuWlvqvDEU1tadr1raLA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8RaZI1GJKQhqAznMqb9ZEmso.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@_Eend_ Not available in your country/region is niet waar. Je kunt hem hier gewoon kopen en gebruiken.
Sterker nog: er staat er momenteel 1 vrijwel nieuw op marktplaats. Als je interesse hebt, doe er je voordeel mee. (niet mijn advertentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
_Eend_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Dan is de DJI Smart Controller je enige optie. En die was met dik 600 euro al een beetje teveel van het goede als je alleen een Mini2 hebt.

Maarja:
[Afbeelding]
De smart controller is vervangen voor de DJI RC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

schumi1986 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:19:
[...]

De smart controller is vervangen voor de DJI RC Pro
Die dus alleen op de Mini 3 werkt.

Die werkt niet met de Mini 2

[ Voor 8% gewijzigd door _Eend_ op 13-05-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
_Eend_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Die dus alleen op de Mini 3 werkt.
Nee dat is niet de RC pro

De RC pro werkt alleen op de Mavic 3 en de Air 2s en heeft o.a een nog hogere helderheid van het scherm, snellere soc, dataverbinding en je kunt er apps op installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

schumi1986 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Nee dat is niet de RC pro

De RC pro werkt alleen op de Mavic 3 en de Air 2s en heeft o.a een nog hogere helderheid van het scherm, snellere soc, dataverbinding en je kunt er apps op installeren
Ik haalde de RC en RC Pro door elkaar, maar: Mini 2 eigenaars kunnen de RC Pro niet gebruiken voor hun Mini 2. Dat kon met de Smart Controller wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:24

-CJ

Not remastered

Waarom zou je eigenlijk een controller willen hebben met een scherm erin? Persoonlijk vind ik een telefoon als scherm ideaal en scheelt ruimte in de verpakking.

Puur nieuwsgierig wat voor voordelen het biedt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

-CJ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:50:
Waarom zou je eigenlijk een controller willen hebben met een scherm erin? Persoonlijk vind ik een telefoon als scherm ideaal en scheelt ruimte in de verpakking.

Puur nieuwsgierig wat voor voordelen het biedt.
Hoe handig je ook in telefoon met controller koppelen bent het is toch soms irritant als je even snel iets wil schieten. Plus notificaties die je storen tijdens het vliegen, of nog erger, gebeld worden. En zoveel groter is die controller volgens mij ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 13-05-2022 12:01 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2