De prijzen voor de mini 3 lijken idd hoog te gaan zijn, zal voor mij dan ook een 2 worden
Zijn er meer mensen die de godrone app niet helemaal duidelijk vinden. Ik was vanmorgen op een locatie (Hoekse Waard). Godrone geeft aan dat het ter plekke een gereguleerd luchtruim is (rood).
Gereguleerd luchtruim
Gereguleerd luchtruim (niet elders behandeld).
Verticale begrenzing
Dit luchtruimgedeelte is beschikbaar tussen het Oppervlak en 150ft AGL
In het Engels vervolgens:
Airspace Activation Schedule
This scheduled airspace is only active: From Mondays 07:00 (UTC) until Fridays 16:00 (UTC), valid all year.
Is die airspace nu voor drone vliegers of juist buiten die tijden "bevliegbaar". Voor de zekerheid mijn drone niet de lucht in geslingerd (liever voorzichtig dan een flinke boete zeg maar), maar ik vind godrone nog niet echt uitblinken in duidelijkheid (nog los van het feit dat er in de omgeving weinig plekken zijn om de drone op te laten, rondom Rotterdam).
Gereguleerd luchtruim
Verticale begrenzing
This scheduled airspace is only active: From Mondays 07:00 (UTC) until Fridays 16:00 (UTC), valid all year.
Is die airspace nu voor drone vliegers of juist buiten die tijden "bevliegbaar". Voor de zekerheid mijn drone niet de lucht in geslingerd (liever voorzichtig dan een flinke boete zeg maar), maar ik vind godrone nog niet echt uitblinken in duidelijkheid (nog los van het feit dat er in de omgeving weinig plekken zijn om de drone op te laten, rondom Rotterdam).
Beter op de kaart van Aeret kijken. Als ik Hoeksche Waard invul zie je de informatie. Het is een laagvlieggebied die actief is tussen de door jou genoemde tijden. A1/A2 toegestaan tot een hoogte van 30m in dat gebied in die tijdzone. Daarbuiten zou je tot de standaard hoogte van 120 meter mogen.htca schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:49:
Zijn er meer mensen die de godrone app niet helemaal duidelijk vinden. Ik was vanmorgen op een locatie (Hoekse Waard). Godrone geeft aan dat het ter plekke een gereguleerd luchtruim is (rood).
Gereguleerd luchtruim
Verticale begrenzing
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
De GoDrone App is een draak van een App en totaal niet gebruiksvriendelijk. Een erg goed voorbeeld van weer een App van de overheid die het doel totaal voorbij schiet. Over deze app is heel erg slecht nagedacht!

Zoals ik het lees mag je er NIET vliegen tussen ma en vr van 07:00 tot 16:00 UTC. Het gebied waar het om gaat is van 0-50m hoog.
Maar nogmaals, hoe moet de gemiddelde consument hier nu kaas van maken. De ellende begint al na het opstarten van de app. Erg traag en als je uitzoomt, verdwijnen de gebieden

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Thanks, dus samenvattend, ik had vanochtend de drone omhoog mogen gooien tot een hoogte van 30m en vanmiddag na 16.00 tot 120m in A1.thunder8 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:59:
[...]
Beter op de kaart van Aeret kijken. Als ik Hoeksche Waard invul zie je de informatie. Het is een laagvlieggebied die actief is tussen de door jou genoemde tijden. A1/A2 toegestaan tot een hoogte van 30m in dat gebied in die tijdzone. Daarbuiten zou je tot de standaard hoogte van 120 meter mogen.
Betere website iig....
Zo lees ik het. Mocht iemand een andere interpretatie hebben, dan laat ik mij graag corrigeren. Ik vlieg zelf veel te weinig om definitief zeker te weten dat ik het goed lees. In Enschede moet ik vaak een eind weg om te mogen vliegen en dat doe ik eigenlijk veel te weinig. En als ik ergens anders heen ga, zijn de beperkingen vaak net zo erg of erger.htca schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:20:
[...]
Thanks, dus samenvattend, ik had vanochtend de drone omhoog mogen gooien tot een hoogte van 30m en vanmiddag na 16.00 tot 120m in A1.
Betere website iig....
[ Voor 11% gewijzigd door thunder8 op 13-04-2022 15:24 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Helemaal eens; het is allemaal niet ondubbelzinnig vastgelegd zoals rondom luchthavens.SpeedingWilly schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:59:
[...]
De GoDrone App is een draak van een App en totaal niet gebruiksvriendelijk. Een erg goed voorbeeld van weer een App van de overheid die het doel totaal voorbij schiet. Over deze app is heel erg slecht nagedacht!![]()
Zoals ik het lees mag je er NIET vliegen tussen ma en vr van 07:00 tot 16:00 UTC. Het gebied waar het om gaat is van 0-50m hoog.
Maar nogmaals, hoe moet de gemiddelde consument hier nu kaas van maken. De ellende begint al na het opstarten van de app. Erg traag en als je uitzoomt, verdwijnen de gebieden![]()
Nee, je mag er NIET vliegen tussen 07:00 en 16:00. Ook niet boven 50 meter hoogte (want dan kom je automatisch in het luchtruim van 0-50m).htca schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:20:
[...]
Thanks, dus samenvattend, ik had vanochtend de drone omhoog mogen gooien tot een hoogte van 30m en vanmiddag na 16.00 tot 120m in A1.
Betere website iig....
NOTE:
Deze discussie geeft al aan hoe onduidelijk het is. Ik weet ook niet 100% of ik het bij het juiste eind heb. Maar gezien de verschillende meningen is het gewoon OVERDUIDELIJK dat de info totaal NIET gebruiksvriendelijk is.
[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-04-2022 15:40 ]
Het gaat hier om GoDrone en niet om Aeret. Aeret is idd gebruiksvriendelijker maar wijkt dus (soms) af van GoDrone.thunder8 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:59:
[...]
Beter op de kaart van Aeret kijken. Als ik Hoeksche Waard invul zie je de informatie. Het is een laagvlieggebied die actief is tussen de door jou genoemde tijden. A1/A2 toegestaan tot een hoogte van 30m in dat gebied in die tijdzone. Daarbuiten zou je tot de standaard hoogte van 120 meter mogen.
GoDrone wordt gebruikt door de overheid en je moet dus van die gegevens uitgaan (helaas).
[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-04-2022 15:38 ]
GoDrone heeft geen juridische status. En is inderdaad een bagger-website.SpeedingWilly schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:38:
[...]
GoDrone wordt gebruikt door de overheid en je moet dus van die gegevens uitgaan (helaas).
"Je drone veilig vliegen is uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid. De informatie in deze app bevat geen juridisch advies of informatie die als zodanig kan worden beschouwd.
Zorg er voor dat je wet- en / of regelgeving in acht neemt die het gebruik van drones in bepaalde gebieden (bijvoorbeeld nationale parken, luchthavens) verbiedt of beperkt en die mogelijk niet op de kaart worden weergegeven."
Gelukkig moeten we dus naar wetten en regelgeving kijken, dus gaan we naar de Regeling zonering onbemande luchtvaartuigen:
https://wetten.overheid.n...z=2020-12-31&g=2020-12-31
"Het is verboden in de open categorie een vlucht uit te voeren hoger dan 30 meter boven het dichtstbijzijnde punt van het aardoppervlak in de volgende geografische zones waarin laag mag worden gevlogen door civiele of militaire luchtvaartuigen:"
Conclusie: Aeret heeft het bij het juiste eind. De conclusie van htca in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie" dus ook.
Ik snapte het ook niet, maar ja, godrone wordt aangegeven als de site voor controle vanuit de overheid. Ik vraag me af of die juridisch houdbaar is als je een boete krijgt. De simpele ziel in mij zou zeggen; rood is niet vliegen, als er militair gevlogen mag worden. Andersom; de tekst is niet nederlands en meervoudig uitlegbaar. "Er staat niet duidelijk dat het niet mag, dus mag het". Ik denk dat de wetgever duidelijker moet zijn dan dit en dat een rechter dat ook zal vinden. Maar ik wil het niet uittesten..... Maar misschien is deze discussie meter in het grote drone / multirotor topicSpeedingWilly schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:36:
[...]
Deze discussie geeft al aan hoe onduidelijk het is. Ik weet ook niet 100% of ik het bij het juiste eind heb. Maar gezien de verschillende meningen is het gewoon OVERDUIDELIJK dat de info totaal NIET gebruiksvriendelijk is.
Hallo, ben me ook aan het oriënteren voor het aanschaffen van een drone. Wat me niet helemaal duidelijk is, betreft de nfz betekend dit dat de mini 2 niet op kan stijgen in een gebied waar dit niet mag of is dit waar de gene die de drone bestuurd op moet letten?
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3
Dat is afhankelijk van het gebied. In de buurt van vliegvelden, gevangenissen en militaire terreinen mag je niet vliegen en zal de DJI drone ook niet opstijgen voor zover ik weet. In andere gebieden krijg je een waarschuwing en zul je zelf (nog) beter moeten opletten en andere gebieden zijn volgens DJI veilig.ecn1985 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:18:
Hallo, ben me ook aan het oriënteren voor het aanschaffen van een drone. Wat me niet helemaal duidelijk is, betreft de nfz betekend dit dat de mini 2 niet op kan stijgen in een gebied waar dit niet mag of is dit waar de gene die de drone bestuurd op moet letten?
Maarrr.. Van de DJI app kun je eigenlijk niet uit gaan, die heeft heel minimale zones die niet overeenkomen met de Nederlandse No-Fly Zones. Om Schiphol even als voorbeeld te nemen:
DJI:
:fill(white):strip_exif()/f/image/0pxnfV1qT7wLBJaUHUhwDSzC.png?f=user_large)
Aeret:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qu8WNfgfKmkguwf7qSsOtH2O.png?f=user_large)
Zoals je ziet is Amsterdam is grotendeels off-limits voor drones, op een stukje Amsterdam-Noord na. Stel dat je in de Amsterdamse haven gaat vliegen dan laat de DJI app dat gewoon toe, maar het is wel verboden. Dus als je ergens wil gaan vliegen kun je beter even GoDrone.nl (= de officiele kaart van NL, maar die is niet altijd even duidelijk) of Aeret (een duidelijkere kaart die laat zien waar je wel/niet mag vliegen en waar je op moet letten)
Oké thanks voor de reactie. Zit wel een groot verschil in de verschillende kaarten. Had ik niet verwacht, goed oplettten dus!!
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3
Duidelijker kan niet denk ikThe GEO system is advisory only. Each user is responsible for checking official sources and determining what laws or regulations might apply to his or her flight. In some instances, DJI has selected widely-recommended general parameters without making any determination of whether this guidance matches regulations that may apply specifically to you.
bron: https://www.dji.com/nl/flysafe/geo-map
[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 17-04-2022 09:55 ]
Vandaag oude buur op bezoek gehad.
Hij had zn dji air mee.
Ik heb gevlogen.
Mijn eerste vlucht met een drone !!!
Hoe makkelijk is dat zeg !
Wauw, ik ben weggeblazen !
Echt ongelooflijk simpel en oooooo zo stabiel man, echt bijna niet te geloven.
En dat beeld, haarscherp !!!
Ik mag hem enkele maanden gebruiken, en meedoen op reis naar schotland en frankrijk.
Ik ging de mini 2 kopen.. maar weet nu niet goed wat.. Straks zegt hij dati k hem mag overkopen..
Zou ik wel willen.
Echt knap staaltje techniek zeg ! Echt ongelooflijk.
Is dat bij die mini 2 ook zo stabiel en mooi beeld??
Ik vond de air eigenlijk al klein, wat is die mini dan niet.
Drone fan tot en met nu !
Hij had zn dji air mee.
Ik heb gevlogen.
Mijn eerste vlucht met een drone !!!
Hoe makkelijk is dat zeg !
Wauw, ik ben weggeblazen !
Echt ongelooflijk simpel en oooooo zo stabiel man, echt bijna niet te geloven.
En dat beeld, haarscherp !!!
Ik mag hem enkele maanden gebruiken, en meedoen op reis naar schotland en frankrijk.
Ik ging de mini 2 kopen.. maar weet nu niet goed wat.. Straks zegt hij dati k hem mag overkopen..
Zou ik wel willen.
Echt knap staaltje techniek zeg ! Echt ongelooflijk.
Is dat bij die mini 2 ook zo stabiel en mooi beeld??
Ik vond de air eigenlijk al klein, wat is die mini dan niet.
Drone fan tot en met nu !
Zit nu zelf te kijken naar die mavic air 2
Vandaag nog paar keer gevlogen, en valt wel op dat de verbinding soms eens wegvalt, maar blijkbaar werkt die eerste nog op wifi.
Vandaag nog paar keer gevlogen, en valt wel op dat de verbinding soms eens wegvalt, maar blijkbaar werkt die eerste nog op wifi.
Mooi he?skank schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:38:
Als je echt dronepiloot wil worden dan zitten er wel wat regeltjes aan vast.
Zo zul je je moeten registreren bij de RDW en je drone moeten voorzien van een exploitantnummer.
Ook kun je niet zomaar overal je drone laten opstijgen, het kan wel maar mag niet. Net zoals je wel door rood kunt rijden met de auto, maar dat eigenlijk niet mag. Er kunnen consequenties aan vastzitten.
Welke regels er voor welke drone gelden kun je gelukkig overal op internet terugvinden.
Je kunt (online) cursussen volgen en zo drone certificaten halen, waardoor je wel weer meer dingen kunt doen met je drone.
Maar goed, dit had je misschien zelf al wel opgezocht?
En als aanvulling rondom de regels: de Mini 2 is met zijn 249g gewicht veel meer toekomstvast. Alles vanaf 250g mag vanaf januari op heel veel plekken niet meer vliegen omdat de huidige drones de benodigde EU certificering niet hebben. Dus dan kom je automatisch in categorie A3. Zelfs een Mavic 3 heeft die EU sticker niet…skank schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:38:
De Mini 2 heeft die beperking niet. Was voor mij de overweging om de Mini 2 te nemen, ook al is bijv een Air 2 in veel opzichten een betere drone.
Om het nog ingewikkelder te maken: bovenstaande regel is (gelukkig) uitgesteld met een jaar, dus legacy drones mogen doorvliegen in de categorie waar ze nu in vallen t/m eind volgend jaar.THM0 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:59:
[...]
En als aanvulling rondom de regels: de Mini 2 is met zijn 249g gewicht veel meer toekomstvast. Alles vanaf 250g mag vanaf januari op heel veel plekken niet meer vliegen omdat de huidige drones de benodigde EU certificering niet hebben. Dus dan kom je automatisch in categorie A3. Zelfs een Mavic 3 heeft die EU sticker niet…
Dat komt omdat het nog steeds een grote puinhoop is m.b.t. Regelgeving. Fabrikanten hebben nog steeds geen drones met Cx label kunnen uitbrengen vanwege deze puinhoop, waardoor de overgangsregeling met een jaar is verlengd.
De drone is reeds geregistreerd ,en ik heb ook mijn vliegbrevet. Dus ja i knowM!chel schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:52:
[...]
Mooi he?
Als je echt dronepiloot wil worden dan zitten er wel wat regeltjes aan vast.
Zo zul je je moeten registreren bij de RDW en je drone moeten voorzien van een exploitantnummer.
Ook kun je niet zomaar overal je drone laten opstijgen, het kan wel maar mag niet. Net zoals je wel door rood kunt rijden met de auto, maar dat eigenlijk niet mag. Er kunnen consequenties aan vastzitten.
Welke regels er voor welke drone gelden kun je gelukkig overal op internet terugvinden.
Je kunt (online) cursussen volgen en zo drone certificaten halen, waardoor je wel weer meer dingen kunt doen met je drone.
Maar goed, dit had je misschien zelf al wel opgezocht?
Gooeeiemorgen zeg, wat een prijzen inmiddels. Dronewatch weet via 27 Leaks de prijzen van de nieuwe Mini 3 Pro.
https://www.dronewatch.nl...ler-gaat-739-euro-kosten/
DJI Mini 3 Pro: € 739,-
DJI Mini 3 Pro + RC-N1 controller: € 829,-
DJI Mini 3 Pro + DJI RC controller: € 999,-
Fly More Kit: € 189,-
[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 20-04-2022 10:07 ]
Jeetje, ik blijf lekker met de 2 vliegen denk ik, zo vaak gebruik ik hem nou ook weer niet.Cheesy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:59:
Gooeeiemorgen zeg, wat een prijzen inmiddels. Dronewatch weet via 27 Leaks de prijzen van de nieuwe Mini 3 Pro.
https://www.dronewatch.nl...er-gaat-739-euro-kosten/:
Overigens werkt je link niet (meer)
De niet pro is iets van €150 goedkoper dacht ik gezien te hebben.Cheesy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:59:
Maar het lijkt er op dat er alleen een Pro versie uitkomt?tlpeter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:11:
[...]
De niet pro is iets van €150 goedkoper dacht ik gezien te hebben.
Bij overstap van 2 naar 3 is het aanschaffen zónder de RC-N1 controller alleen zinvol als je de 2 niet gaat doorverkopen...Pro only
Het lijkt erop dat de Mini 3 zelf in één variant beschikbaar komt: de DJI Mini 3 Pro. De verschillen zitten ‘m in de al dan niet meegeleverde controller.

Als het goed is twee varianten:Compumess Inc schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:27:
Maar het lijkt er op dat er alleen een Pro versie uitkomt?
https://twitter.com/Jaspe...t-en-het-is-niet-goedkoop
Bij mij wel. Wel interessant om te zien dat DJI nu ook een Mini 3 Pro zonder controller gaat verkopen. Dat scheelt weer een extra controller.Luc45 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:06:
[...]
Jeetje, ik blijf lekker met de 2 vliegen denk ik, zo vaak gebruik ik hem nou ook weer niet.
Overigens werkt je link niet (meer)
Maar wat een prijzen, dit is dan wel de Pro versie, maar tjee. €739 voor alleen een Mini 3 Pro is wel een boel geld. Maar ik was sowieso niet van plan om te upgraden
Grappig dat ze een drone met sensors 'Pro' noemen, terwijl dit meer een feature is voor beginners.
Een echte pro vliegt liever zonder hulpmiddeltjes
Idd maar wat een prijzen pffM!chel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:46:
Grappig dat ze een drone met sensors 'Pro' noemen, terwijl dit meer een feature is voor beginners.
Denk dat ik dan liever naar een air 2 zal gaan... ipv mini 3 pro
OF toch de mini 2 dan maar.
Dus onze Mini 2's zijn meer Pro dan de duurdere Mini 3M!chel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:46:
Wat ik me wel afvraag is hoe ze de Mini 3 Pro onder de 250 gram grens houden (als dat al zo is) met 'al' die extra hardware aan boord.
Ik zit even te checken of ik kan vliegen in het westen van Nederland.
Blijkt dat godrone.nl toch echt een draak van een kaart te zijn.
Neem TGB A Oost vanwege de civiel-militaire anti-terreuroefening Port Defender.
Afbeelding uit de beschikking en ook te zien op de website van LVNL:

Wat GoDrone er van maakt
Blijkt dat godrone.nl toch echt een draak van een kaart te zijn.
Neem TGB A Oost vanwege de civiel-militaire anti-terreuroefening Port Defender.
Afbeelding uit de beschikking en ook te zien op de website van LVNL:

Wat GoDrone er van maakt

Ik gebruik zelf Airhub, die geeft dit soort dingen wel goed weer.
Overigens woon ik in het rode puntje van het gebied, het is geen overbodige luxe, man wat een vliegbewegingen.
Overigens woon ik in het rode puntje van het gebied, het is geen overbodige luxe, man wat een vliegbewegingen.
[ Voor 46% gewijzigd door thaMini op 21-04-2022 11:00 . Reden: Iets vergeten ]
Be small, act BIG.
Schrok ook erg van de gelekte prijzen van de mini 3!
Wat mij betreft is die prijsstijging niet gerechtvaardigd genoeg voor wat je er voor terug krijgt.
Op de mini 2 heb ik de sensoren nu ook niet gemist en de kwaliteit van de beelden zijn voor mij als hobbyist al meer dan voldoende!
Wat mij betreft is die prijsstijging niet gerechtvaardigd genoeg voor wat je er voor terug krijgt.
Op de mini 2 heb ik de sensoren nu ook niet gemist en de kwaliteit van de beelden zijn voor mij als hobbyist al meer dan voldoende!
Hoop op een mooie prijsdaling van de Mini 2
Inmiddels kun je DJI drones weer aanschaffen via Bol.com
Hi, net gecrasht met mn Mini2 ... op de achterzijde knipperen 4 verschillende kleuren(geel ,rood,groen en paars) . Verbinding met de controller is niet meer mogelijk.
Hoe te handelen en wat kan ik zelf nog doen, ga over 3 weken op vakantie zou mooi zijn als het nog te herstellen is . Ik heb wel DJI Care maar of dit, als hij niet meer te fixen is, voor mn vakantie nog te regelen is ...?
Dacht dat die DJI care voor 2 jaar was, blijkt dus voor 1 jaar te zijn , geen garantie meer dus.
Hoe te handelen en wat kan ik zelf nog doen, ga over 3 weken op vakantie zou mooi zijn als het nog te herstellen is . Ik heb wel DJI Care maar of dit, als hij niet meer te fixen is, voor mn vakantie nog te regelen is ...?
Dacht dat die DJI care voor 2 jaar was, blijkt dus voor 1 jaar te zijn , geen garantie meer dus.
[ Voor 26% gewijzigd door ramrodwillem op 24-04-2022 13:09 ]
Volgens de handleiding is de drone dan een zelfdiagnose aan het doen. Ik zou na een paar uurtjes nogmaals kijken wat de drone doet.ramrodwillem schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:01:
Hi, net gecrasht met mn Mini2 ... op de achterzijde knipperen 4 verschillende kleuren(geel ,rood,groen en paars) . Verbinding met de controller is niet meer mogelijk.
Had van de week ook een crash, maandagavond via care refresh aangemeld, dinsdag verstuurd en vrijdag was er een nieuwe mini2ramrodwillem schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:01:
Ja maar mijn DJI care is 3 maanden verlopen , ga morgen wel ff langs een reparatie service
Kent er iemand een shop waar je nog air 1 batterijen kan kopen? 2/3 batterijen zijn stuk van mn buur
Kun je gewoon googlen toch? Ik zie meteen wat te koop. Misschien niet origineel (die maken ze geloof ik niet meer), maar power is power.skank schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:30:
Kent er iemand een shop waar je nog air 1 batterijen kan kopen? 2/3 batterijen zijn stuk van mn buur
Je kunt ermee vliegen.
Serieus, ik vind er nochtans geenM!chel schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:40:
[...]
Kun je gewoon googlen toch? Ik zie meteen wat te koop. Misschien niet origineel (die maken ze geloof ik niet meer), maar power is power.
Je kunt ermee vliegen.
https://www.batteryupgrad...1106&shopGroupId=43232315
Nevermind, deze is niet voor de Air
[ Voor 8% gewijzigd door M!chel op 25-04-2022 21:07 ]
Dus toch nergens verkrijgbaar?M!chel schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:58:
[...]
https://www.batteryupgrad...1106&shopGroupId=43232315
Nevermind, deze is niet voor de Air
Damn das echt wel *** voor een 1000 euro kostende drone.
Gelukkig de mijne niet, maar doet me wel twijfelen om een mini 2 te kopen straks.
Jammer wel ook want dat beperkt mn gebruik op reis....
Wordt per dag maar 1 batterij en savonds laden
Bijzonder nieuws: nieuws: DJI staakt verkoop drones in Rusland en Oekraïne
Late reactie ook, en hoeveel zou DJI in beide landen nu drones verkopen? Er zijn genoeg groepen vrijwilligers die geld inzamelen om drones te kopen en die naar Oekraïne te brengen..
Late reactie ook, en hoeveel zou DJI in beide landen nu drones verkopen? Er zijn genoeg groepen vrijwilligers die geld inzamelen om drones te kopen en die naar Oekraïne te brengen..
Nog een reden om niet die drone over te nemenskank schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:35:
[...]
Dus toch nergens verkrijgbaar?
Damn das echt wel *** voor een 1000 euro kostende drone.
Gelukkig de mijne niet, maar doet me wel twijfelen om een mini 2 te kopen straks.
Jammer wel ook want dat beperkt mn gebruik op reis....
Wordt per dag maar 1 batterij en savonds laden
Als je maar 1 accu hebt gaat deze veel harder achteruit dan wanneer je er meerdere hebt. Het is niet voor niks dat er 3 accu's in de Fly More Combos zitten, want dan kun je het gebruik spreiden over de accu's waardoor ze langer meegaan
Het is maar afwachten hoelang DJI nog accu's voor de Mini 2 gaat maken, al gebruikt de Mini SE dezelfde accu's. Ze zien er hetzelfde uit in ieder geval, hoewel de SE accu 4 gram lichter is dan die van de 2 dus ik denk dat je de SE accu's ook in de 2 kunt gebruiken. maar misschien wil DJI dat helemaal niet
Gewoon te koop pricewatch: DJI Intelligent Flight Battery For Mini 2
Nu nog wel, maar hoe lang blijft DJI deze accu's nog maken?
Er zijn er hier die ze nu ook niet kunnen vinden ....
Misschien even wat verder terug lezen, de onvindbare accu's waar we het over hadden zijn van de Air 1.ramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:08:
Er zijn er hier die ze nu ook niet kunnen vinden ....
Nieuwe foto's van de Mini 3 Pro
/f/image/Qc0mNGnQtyA4nrBI6ayXc03S.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t7uIBgHJEqC4c42mv0Ruys8e.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GzjiQFj6DTsiFPpkKMzeKgXf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/djmVEEQkZAViaXKXSNBCOZHZ.png?f=fotoalbum_large)
Bron:
https://dronedj.com/2022/...-mini-pro-3-product-line/
Ik had de Mini2, super tevreden mee, jammer genoeg verkocht.... Heel veel spijt van.. ga nu voor de 3
/f/image/Qc0mNGnQtyA4nrBI6ayXc03S.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t7uIBgHJEqC4c42mv0Ruys8e.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GzjiQFj6DTsiFPpkKMzeKgXf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/djmVEEQkZAViaXKXSNBCOZHZ.png?f=fotoalbum_large)
Bron:
https://dronedj.com/2022/...-mini-pro-3-product-line/
Ik had de Mini2, super tevreden mee, jammer genoeg verkocht.... Heel veel spijt van.. ga nu voor de 3
[ Voor 9% gewijzigd door Koriel op 29-04-2022 09:54 ]
De 3 lijkt alleen sensoren aan de voorkant te hebben als ik het goed zie (achterkant staat natuurlijk niet duidelijk op de foto's)?
De Fly-More combo zal dus rond de 1200,- uit gaan komen als ik dit zo in schat.
Dan uitgegaan van de controller die zonder telefoon te gebruiken is.
Zelf vlieg ik nog met de DJI Mavic Mini(1), voldoet voor mij nog prima.
Alleen de upgrade van de controller die zonder telefoon te gebruiken is lijkt mij heel fijn.
Verbinding van controller-drone heb ik eigenlijk nooit problemen mee, ik vlieg dan meestal ook niet verder dan ca. 500 meter.
Voorlopig voor mij te prijzig om te gaan upgraden dus.
Edit: na wat doorklikken en lezen; toch wel voor en achter (en natuurlijk onder) sensors.
De Fly-More combo zal dus rond de 1200,- uit gaan komen als ik dit zo in schat.
Dan uitgegaan van de controller die zonder telefoon te gebruiken is.
Zelf vlieg ik nog met de DJI Mavic Mini(1), voldoet voor mij nog prima.
Alleen de upgrade van de controller die zonder telefoon te gebruiken is lijkt mij heel fijn.
Verbinding van controller-drone heb ik eigenlijk nooit problemen mee, ik vlieg dan meestal ook niet verder dan ca. 500 meter.
Voorlopig voor mij te prijzig om te gaan upgraden dus.
Edit: na wat doorklikken en lezen; toch wel voor en achter (en natuurlijk onder) sensors.
[ Voor 7% gewijzigd door jochie911 op 29-04-2022 11:08 ]
170 euro extra voor die controller dus? Dat is een schijntje vergeleken met de RC pro controller van 999 euro. Ben benieuwd wat het verschil is tussen die twee controllers.
En als de beeldkwaliteit inderdaad beter is dan mijn Air 2 en vliegen met de regels van m'n Mini 2 dan is de aanschaf een no-brainer voor mij.
En als de beeldkwaliteit inderdaad beter is dan mijn Air 2 en vliegen met de regels van m'n Mini 2 dan is de aanschaf een no-brainer voor mij.
[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 29-04-2022 13:38 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik word eerder enthousiast van de prijs dan dat het tegen valt. DJI kennende zullen ze wel vast houden aan de prijs/kwaliteit norm dus dat beloofd wat. Natuurlijk kun je gaan terug switchen en je afvragen wat je allemaal echt nodig hebt en daar dan een prijs bij bedenken, dan kom je uiteraard lager uit.
Dit geld voor veel zaken. Neem bijvoorbeeld een auto die verschillen ook nogal in prijs, maar ja ze rijden allemaal.
Dit geld voor veel zaken. Neem bijvoorbeeld een auto die verschillen ook nogal in prijs, maar ja ze rijden allemaal.
Benieuwd wat jullie met die drone doen.
Als je de Mini2 verkocht hebt, gok wegens weinig gebruik. Wat ga je dan met de 3 doen?
Zelf gebruik ik 'm thuis sporadisch (na een storm ff kijken of de zonnepanelen nog op hun plek liggen bv.) en soms op vakantie.
Maar als je de juiste drone kaart gebruikt blijk je op een hoop plaatsen niet te mogen vliegen.
Nieuwsgierig waarvoor de Tweaker 'm gebruikt.
Als je de Mini2 verkocht hebt, gok wegens weinig gebruik. Wat ga je dan met de 3 doen?
Zelf gebruik ik 'm thuis sporadisch (na een storm ff kijken of de zonnepanelen nog op hun plek liggen bv.) en soms op vakantie.
Maar als je de juiste drone kaart gebruikt blijk je op een hoop plaatsen niet te mogen vliegen.
Ik gebruik mijn Air 2s soms om vanuit thuis te kijken of er nog plek is op het terras aan de andere kant van het dorp(je)matthijst schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:56:
Ik ga mijn Mini 2 voorlopig nog niet verkopen. Hoewel de charme wel van het vliegen af is, gebruik ik de Mini 2 nu puur als vliegende camera. Ik woon in de buurt van de Nederlandse Waterlinie en gebruik hem dan ook vaak voor het maken van beelden van forten, bunkers en loopgraven en voor het maken van panorama/globe shots in de omgeving. Ik neem hem ook vaak mee als ik ga wandelen, zo zwaar is dat ding niet. In natuurgebieden mag je bijna nooit vliegen, maar meestal kun je pal naast het natuurgebied wel gewoon vliegen. Dat doe ik dus dan ookmatthijst schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:56:
En verder zijn er ook veel plekken in NL waar je wél mag vliegen. Maar het is vaak wel even zoeken inderdaad. Tenzij je in de buurt van Schiphol of in Noord-Brabant woont. Dan moet je 'even' een stukje rijden voordat je ergens mag vliegen. De rest van Nederland valt wel mee eigenlijk.
Hoeveel zou die combo dan gaan zonder de controller met scherm?
Ik vind vooral de flight modes die erop zullen komen interessant. Die mis ik bij de mini 2, wat wel bij de air 2 en deze mini 3 zitten.
Vreemd dat jullie dat geen gemis vinden...
Idd veel gebieden dat je niet mag vliegen.
Zelf zie ik ook het ding om mn eigen te inspecteren, en om mee te nemen op reis / wandelingen.
Zelf nog geen eigen drone, maar dus wel van plan.
Ik vind vooral de flight modes die erop zullen komen interessant. Die mis ik bij de mini 2, wat wel bij de air 2 en deze mini 3 zitten.
Vreemd dat jullie dat geen gemis vinden...
Idd veel gebieden dat je niet mag vliegen.
Zelf zie ik ook het ding om mn eigen te inspecteren, en om mee te nemen op reis / wandelingen.
Zelf nog geen eigen drone, maar dus wel van plan.
Een site in Engeland, heeft weer een listing gedaan voor de Dji mini 3. https://www.argos.co.uk/s...hbar:home:term:dji+mini+3
Nu staat er alleen nog de fly more kit erop, vannacht stond ook de mini 3 pro erop. Met de smart controller.
Deze andere site heeft meer screen shots van de argos website, van het mini 3 pro pakket. En de tekst die erbij stond. https://dronedj.com/2022/04/30/dji-mini-3-pro-drone-buy-now/
Edit: link naar website bijgevoegd.
Nu staat er alleen nog de fly more kit erop, vannacht stond ook de mini 3 pro erop. Met de smart controller.
Deze andere site heeft meer screen shots van de argos website, van het mini 3 pro pakket. En de tekst die erbij stond. https://dronedj.com/2022/04/30/dji-mini-3-pro-drone-buy-now/
Edit: link naar website bijgevoegd.
[ Voor 6% gewijzigd door C. Blonk op 01-05-2022 15:52 ]
Prijs valt mij ook nog wel enigzins mee. Benieuwd naar de eerste reviews.bfrqrv schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:15:
Ik word eerder enthousiast van de prijs dan dat het tegen valt. DJI kennende zullen ze wel vast houden aan de prijs/kwaliteit norm dus dat beloofd wat. Natuurlijk kun je gaan terug switchen en je afvragen wat je allemaal echt nodig hebt en daar dan een prijs bij bedenken, dan kom je uiteraard lager uit.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik kijk meer naar t bereik. Aantal maanden geleden mijn mini 1 verkocht met oog op de 3. Mini 2 heeft ocusync 2.0, de 3 3.0 geloof ik. Dus wacht even de reviews af.
Voor de mensen met een mini 2; wat is jullie bereik, gewoon in een woonwijk? Met de mini 1 pas t na een paar 100 meter al een verloren signaal, vandaar dat ik ook wil upgraden.
Voor de mensen met een mini 2; wat is jullie bereik, gewoon in een woonwijk? Met de mini 1 pas t na een paar 100 meter al een verloren signaal, vandaar dat ik ook wil upgraden.
Ocusync 3.0 is beter, maar in een woonwijk verwaarloosbaar.DCNY schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:25:
Ik kijk meer naar t bereik. Aantal maanden geleden mijn mini 1 verkocht met oog op de 3. Mini 2 heeft ocusync 2.0, de 3 3.0 geloof ik. Dus wacht even de reviews af.
De DJI FPV drone heeft ook ocusync 3.0 en daar kan ik ook niet heel ver mee komen, zeker niet op EU zendvermogen (25mw)!
Ga je lekker vliegen in het buitengebied dan merk je wel beter bereik!
Ik ben met de Mini2 bijna 7km ver geweest... Signaal is afhankelijk van hoogte, weer (mist, druilerig weer) en andere storingsgevoelige zaken zoals zendmasten. Ik heb ook vluchten gemaak waarbij ik een slecht signaal kreeg na 1500-2000m maar dat was echt te wijten aan de mist icm zendmasten. In buitengebied vanaf een hogere locatie heb ik ook met mistig weer vluchten van 5km+ gemaakt.DCNY schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:25:
[ Voor 7% gewijzigd door Koriel op 02-05-2022 08:44 ]
Mijn Mini2 ligt nu ter reparatie bij DJI, verwacht binnenkort een prijsopgaaf, wat is nu een max bedrag waarvoor het nog de moeite waard is om hem te laten maken?
Geen zij sensors dus? Dat is juist de plek waar ik ze het meest nodig zou hebben eigenlijk. Vooruit zie ik wel. Achteruit vlieg ik jiet zo vaak zonder zelf in dezelfde lijn te staan. Maar zijwaarts vlieg ik best vaak....
Op zich maakt het ook jiet uit. Voor mij veel te duur. Mini 2 is prima voor mijn doeleinden
Op zich maakt het ook jiet uit. Voor mij veel te duur. Mini 2 is prima voor mijn doeleinden
Ik heb de mijne te koop gezet. Ik twijfelde heel erg of ik voor de Mini 3 ga (nog steeds) maar waarschijnlijk ga ik voor de Mavic 3.
DJI Mini 2 in de aanbieding bij Amazon voor €399,-
https://www.amazon.nl/dp/B07FSQ6BGV
Wat mij betreft geen geweldige aanbieding, maar ik dacht ik deel het even. Let op, het gaat hier niet om de FMC.
Wat mij betreft geen geweldige aanbieding, maar ik dacht ik deel het even. Let op, het gaat hier niet om de FMC.
Net bericht van DJI, kosten 78€ , valt me heel erg mee, dus maar laten maken, hopelijk kan de drone volgende week nog mee naar Vietnam.
FMC is daar nu €529 overigens. Ik ben erg benieuwd of en hoeveel de FMC voor de Mini 2 gaat kosten als het 10 mei is geweest (ivm de waarschijnlijke release dan van de Mini 3). Iemand die hier een educated guess kan geven, op basis van historie?SpeedingWilly schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:02:
DJI Mini 2 in de aanbieding bij Amazon voor €399,-
Ik zelf zie het 'somber' in, omdat de 3 toch qua specs (en prijs!) wel van een ander niveau is dan de 2; Misschien ziet DJI het niet eens al een opvolger, maar meer als een extra model naast de 2.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Dat is natuurlijk koffiedik kijken. De FMC was op 24 januari voor 433 euro te koop bij MediaMarkt en direct daarna bij Amazon. Dat moet bijna een foutje zijn geweest maar Amazon heeft hem wel gewoon geleverd bij mij.Thrace Grumble schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:07:
[...]
FMC is daar nu €529 overigens. Ik ben erg benieuwd of en hoeveel de FMC voor de Mini 2 gaat kosten als het 10 mei is geweest (ivm de waarschijnlijke release dan van de Mini 3). Iemand die hier een educated guess kan geven, op basis van historie?
Ik zelf zie het 'somber' in, omdat de 3 toch qua specs (en prijs!) wel van een ander niveau is dan de 2; Misschien ziet DJI het niet eens al een opvolger, maar meer als een extra model naast de 2.
Ik was laatst aan het kijken naar de drone regels in wat Aziatische landen. Daar zag ik dat je als buitenlander geen drone mag meenemen naar Vietnam.ramrodwillem schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:19:
Net bericht van DJI, kosten 78€ , valt me heel erg mee, dus maar laten maken, hopelijk kan de drone volgende week nog mee naar Vietnam.
Misschien is mijn informatie niet correct, maar ik dacht ik meld het even
Ik zou dat ook eens goed uitzoeken. In zulke landen zijn ze niet zo flauw en je beland gelijk in de cel voor je het weet, en dan gaan ze de volgende dag eens vragen stellen. Laat je vakantie niet verpesten door zoiets.Daanb123 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:31:
[...]
Ik was laatst aan het kijken naar de drone regels in wat Aziatische landen. Daar zag ik dat je als buitenlander geen drone mag meenemen naar Vietnam.
Misschien is mijn informatie niet correct, maar ik dacht ik meld het even
Laatste leak van de specs...
:strip_exif()/f/image/m5riZyhR48EJqUxwcyzQaJaO.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook wat minder nieuws..
:strip_exif()/f/image/m5riZyhR48EJqUxwcyzQaJaO.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook wat minder nieuws..
:strip_exif()/f/image/mRGiPj3cJ334AcL5YmGDPzTC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Koriel op 04-05-2022 22:13 ]
Ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn mini 1.
blijf maar de melding krijgen, RC not connected to mobile device.
Enige manier om hem te laten werken is de telefoon volledig opgeladen te hebben. Dan werkt het zoals het hoort.
bijv. gisteravond, telefoon 60% (galaxy S20 FE 5G) kreeg ik het niet werkend.
Alle USB instellingen aangepast, transfer data, charge only, etc etc..
Kabel erin en eruit, dan 5 seconden beeld en daarna weer grijs, RC not connected to mobile device.
Word er gek van, even een stukje vliegen word zo haast niet te doen. Want moet zorgen dat telefoon 100% vol is. (kan dan wel gewoon bijv 20 minuten vliegen)..
Meer mensen met dit probleem? met googlen kwam ik alleen op de "fix" om de telefoon volledig opgeladen te hebben
Enige manier om hem te laten werken is de telefoon volledig opgeladen te hebben. Dan werkt het zoals het hoort.
Kabel erin en eruit, dan 5 seconden beeld en daarna weer grijs, RC not connected to mobile device.
Word er gek van, even een stukje vliegen word zo haast niet te doen. Want moet zorgen dat telefoon 100% vol is. (kan dan wel gewoon bijv 20 minuten vliegen)..
Meer mensen met dit probleem? met googlen kwam ik alleen op de "fix" om de telefoon volledig opgeladen te hebben
Ik heb iets soort gelijks een paar keer gehad met een oudere telefoon, dat die helemaal geen verbinding maakte. Als ik de kabel dan andersom in de telefoon deed werkte het wel. Alleen met de korte kabel is dat geen vliegen natuurlijk, met het scherm aan de achterkant.Flipmo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:51:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn mini 1.
Uiteindelijk de USB poort van mijn telefoon vervangen, daarna geen problemen meer gehad.
USB C kabel andersom kan ik eens proberen.jochie911 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Ik heb iets soort gelijks een paar keer gehad met een oudere telefoon, dat die helemaal geen verbinding maakte. Als ik de kabel dan andersom in de telefoon deed werkte het wel. Alleen met de korte kabel is dat geen vliegen natuurlijk, met het scherm aan de achterkant.
Uiteindelijk de USB poort van mijn telefoon vervangen, daarna geen problemen meer gehad.
USB poort vervangen begin ik maar niet aan.. telefoon opladen, usb card reader, USB => HDMI verloop. Dat werkt allemaal feilloos. Ga er dus vanuit dat daar het probleem niet in zit
Het zou toch echt kunnen dat het aan de kabel of poort ligt. OT, ik gebruik ook AAWireless ( Wifi accesspoint in auto tbv android auto ). Ik en vele anderen hebben veel problemen gehad met de verbinding, en praktisch allemaal opgelost door een hele goede (data) kabel te gebruiken. Probeer de poort eens goed schoon te maken?Flipmo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:54:
[...]
USB C kabel andersom kan ik eens proberen.
USB poort vervangen begin ik maar niet aan.. telefoon opladen, usb card reader, USB => HDMI verloop. Dat werkt allemaal feilloos. Ga er dus vanuit dat daar het probleem niet in zit
Dit slaat hoogstwaarschijnlijk op de mogelijkheid om in portrait mode te filmen. De camera kan 90 graden draaien (of heeft een vierkante sensor).
Zo kun je meteen mooie stories voor Insta maken.
Be small, act BIG.
Die 90 graden had ik op de mavic 1 pro al
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Poort en connector schoonblazen met een beetje perslucht kan natuurlijk ook altijd, ipv er van uit gaan dat er vast niets mis mee is.Flipmo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:54:
[...]
USB C kabel andersom kan ik eens proberen.
ga ik ook proberen.MadMarky schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:39:
[...]
Poort en connector schoonblazen met een beetje perslucht kan natuurlijk ook altijd, ipv er van uit gaan dat er vast niets mis mee is.
en kabel omdraaien ook.
Nieuw kabeltje ook vast besteld.
Maar blijf het raar vinden dat hij het prima doet met een opgeladen controller en telefoon.
Als telefoon wat leger is, hij met 2 seconden de verbinding verliest
Hallo allemaal,
Nieuw hier en ook sinds een 10 dagen een mini2 fmc, gekocht bij de MM.
4 vluchtjes gemaakt met de batterij die in de mini2 zelf zat (geladen met zn 3en in de lader)
Wat mij daarna opviel is dat de 2 andere batterijen er strak in gaan en heel veel moeite kost om die eruit te krijgen, zonder de mini 2 te beschadigen.
Gelezen op inet blijkt dat de lipos mogelijk gezwollen zijn doordat deze in de lader 'geklikt' verpakt zijn.
Terug naar de winkel waar ik werd geholpen door 2 balie medewerkers en het probleem fysiek hebben waar genomen, werd mij doodleuk verteld dat de mini2 op te sturen voor reparatie.
14 dagen geld terug is hier volgens de ene balie medewerker niet ter sprake..."technici" moeten dit constateren...mini2 is dan ruim 3 weken weg
Wat is het beste om te doen om toch waar voor mn geld te krijgen?
Vind het een heuse bummer om zo van start te gaan met een drone vooral de FMC wat juist de bedoeling ervan is, langer te kunnen vliegen.
4 vluchtjes gemaakt met de batterij die in de mini2 zelf zat (geladen met zn 3en in de lader)
Wat mij daarna opviel is dat de 2 andere batterijen er strak in gaan en heel veel moeite kost om die eruit te krijgen, zonder de mini 2 te beschadigen.
Gelezen op inet blijkt dat de lipos mogelijk gezwollen zijn doordat deze in de lader 'geklikt' verpakt zijn.
Terug naar de winkel waar ik werd geholpen door 2 balie medewerkers en het probleem fysiek hebben waar genomen, werd mij doodleuk verteld dat de mini2 op te sturen voor reparatie.
14 dagen geld terug is hier volgens de ene balie medewerker niet ter sprake..."technici" moeten dit constateren...mini2 is dan ruim 3 weken weg

Vind het een heuse bummer om zo van start te gaan met een drone vooral de FMC wat juist de bedoeling ervan is, langer te kunnen vliegen.
Wanneer heb je hem gekocht? Blijkbaar is 27 april de wet veranderd: https://www.consumentenbo...er-legt-de-schuld-bij-joubeppemoos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:26:
Hallo allemaal,
14 dagen geld terug is hier volgens de ene balie medewerker niet ter sprake..."technici" moeten dit constateren...mini2 is dan ruim 3 weken weg![]()
Daarom willen ze waarschijnlijk dat technici er naar kijken, ze moeten bewijzen dat jij je Mini2 zo hebt misbruikt dat dit het defect heeft veroorzaakt. En de gemiddelde MM medewerker zou ik echt geen technicus noemen, dus moet gaat ie waarschijnlijk naar een reparateur of naar DJI.
Als je de Mini2 fysiek in de winkel hebt gekocht, en dus niet via internet en alleen je bestelling hebt afgehaald in de winkel kun je inderdaad geen aanspraak maken op het 14 dagen retourrecht.
Tja, ik heb uren zitten praten met de verkoper over de Mini2.
Verkoper heeft mij overtuigd van het kunnen van de mini2 .
Fysiek in de winkel gekocht dus.
Nou lekker dan, Mini2 gekocht op...juist ja...27april
(das nieuw voor mij)
Ben er zeker van dat als ik de 2 nieuwe batterijen zonder te laden meteen in de Mini2 had gedaan, deze al moeilijk erin gingen.
Batterijen zijn tot nu toe maar 1x geladen, ..durf het gewoon niet ivm ontploffings gevaar!
Nou lekker dan, Mini2 gekocht op...juist ja...27april
Ben er zeker van dat als ik de 2 nieuwe batterijen zonder te laden meteen in de Mini2 had gedaan, deze al moeilijk erin gingen.
Batterijen zijn tot nu toe maar 1x geladen, ..durf het gewoon niet ivm ontploffings gevaar!
Een vervelende start natuurlijk. Snap niet zo goed waarom niet enkel de accu's zijn opgestuurd?beppemoos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:02:
Nou lekker dan, Mini2 gekocht op...juist ja...27april(das nieuw voor mij)
Verder is dit de reden dat ik bij MM gewoon online bestel... Want in de winkel is je zichttermijn meteen weg.
Dat zou ik ook zeker niet doen als ze al bol staan. Als ze gelijk al moeilijk er in gingen dan ligt het echt niet aan jou. Dan lijkt het er meer op dat de Mini2 al tijden in de winkel heeft gelegen. Ik heb mijn Mini2 nu niet bij de hand, maar staat er niet ergens een datum waarop ze zijn gemaakt?beppemoos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:02:
Nou lekker dan, Mini2 gekocht op...juist ja...27april(das nieuw voor mij)
Er is toch ook een software update geweest voor de lader die de accu’s gedeeltelijk weer ontlaadt als ze langer ongebruikt liggen, om het opzwellen en bijbehorende ontploffingsgevaar te voorkomen? Staat me iets van bij van een review ten tijde dat ik aan het oriënteren was.
Waarschijnlijk had je Mini 2 nog hele oude firmware, toen was er idd een probleem waarbij de batterijen niet vanzelf konden ontladen in de charging hub.beppemoos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:26:
Had je al meteen een firmware update gedaan, of kun je de oude firmware versie nog zien?
Moet je voor het gebruik van de DJI Mini 2 per se een account aanmaken bij DJI of in de app?
Nee, maar als je dat wel doet dan kun je je vluchten loggen en terugkijken (wat er eventueel mis is gegaan) in de app.StealthTBH schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:30:
Moet je voor het gebruik van de DJI Mini 2 per se een account aanmaken bij DJI of in de app?
...er staat idd een datum op elke batterij,_Eend_ schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:34:
[...]
Dat zou ik ook zeker niet doen als ze al bol staan. Als ze gelijk al moeilijk er in gingen dan ligt het echt niet aan jou. Dan lijkt het er meer op dat de Mini2 al tijden in de winkel heeft gelegen. Ik heb mijn Mini2 nu niet bij de hand, maar staat er niet ergens een datum waarop ze zijn gemaakt?
maar als dat een produktie datum betekent?
Er staat (part2) 2018
IEC 2017
Lijkt mij een soort patent nummer oid.
Kon niet anders tijdens het installeren van de App en Mini2 met de zender.M!chel schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:04:
[...]
Waarschijnlijk had je Mini 2 nog hele oude firmware, toen was er idd een probleem waarbij de batterijen niet vanzelf konden ontladen in de charging hub.
Had je al meteen een firmware update gedaan, of kun je de oude firmware versie nog zien?
Ik MOEST de nwe versie (01.04.0000) installeren, anders kun je niet eens ermee beginnen.
Alvast bedankt iedereen voor het helpen meedenken.
Manschumi1986 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:02:
DJI Mini 3 first flight
YouTube: DJI Mini 3 Pro FIRST FLIGHT!
Ik dacht eerst dat ie een dummy remote vast had, vanwege die afbeelding op het scherm ervan.schumi1986 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:02:
DJI Mini 3 first flight
YouTube: DJI Mini 3 Pro FIRST FLIGHT!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2