• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:12

Flipmo

OMG !!

Kars schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Haha leuk dit!
Ik heb 5 jaar FPV gevlogen, super gaaf maar kwam er niet meer aan toe, vorig jaar alles verkocht.

Ik had een paar jaar terug al eens een DJI Spark van een collega geleend en tijdens vakantie een paar mooie kiekjes en filmpjes mee gemaakt en dat beviel erg goed. Maar in die korte tijd niet echt heel veel mee kunnen doen.

Nu zijn mijn vrouw en ik voornemens om dit jaar een (voor ons) flinke motor-trip te gaan maken en willen we naast de foto's en GoPro-filmpjes ook de trip vanuit ander perspectief vastleggen.

Ik kende natuurlijk de Spark al, maar ook de DJI Mavic Mini en Mini 2 stonden op de short-list. Gewichtsklasse maakt me niet zoveel uit; ik heb mijn vliegbewijs en registratie moet toch. Hoewel de Mini-serie betere foto's maakt en in 4K kan filmen, toch voor de Spark gekozen.
Waarom? Omdat deze Active Track ondersteund i.c.m. sensoren voor obstacle avoidance. Mijn vrouw wil namelijk ook vliegen en die vond de extra 'bescherming' wel prettig (en ik ook ;) )

Op MP een mooie Spark Fly More combo kunnen vinden. Nagenoeg in nieuwstaat en diverse extra's erbij voor een zeer nette prijs.
Gaaf man, zo'n trip moet je natuurlijk wel vastleggen. Met dronebeelden maak je het wel helemaal af idd.
Met weekendjes weg neem ik de mini ook nu standaard mee. Is altijd leuk om op onbekende plekken te vliegen.
De mini 1 had je met de litchi app ook active track gehad, maar geen obstacle avoidance. Wat dat betreft de spark idd de betere keuze.
Heb je nog een YT kanaal waar je je beelden hebt staan (mag in DM). Wel benieuwd naar wat ik allemaal herken haha. Nog steeds dezelfde vrouw als "vroegah"?? :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyQJFRet5x0TaQNNmMVifzJMOuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fsn5Vj7YkMyZHCtoyZbMdhiL.jpg?f=fotoalbum_large
Poging tot zonsopkomst...
20220208 - Orsa - Zweden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kom altijd een beetje handen tekort tijdens tripjes. Wil eigenlijk altijd foto's maken met m'n spiegelreflex. Daarnaast nog wat filmpjes en foto's met de drone, en tenslotte vraagt m'n gezin natuurlijk ook de nodige aandacht. En ik wil ook niet al een japanner alleen door de lens/telefoon kijken. Bijvoorbeeld op wintersport wil je natuurlijk ook gewoon lekker wandelen/skiën. Dus meestal wordt het een compromis tussen alles :D

Bij korte uitstapjes laat ik soms bewust alles thuis. M'n telefoon maakt namelijk ook prima foto's en dan kun je wat meer genieten van het tripje.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 21-02-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
Cheesy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:13:
Ik kom altijd een beetje handen tekort tijdens tripjes. Wil eigenlijk altijd foto's maken met m'n spiegelreflex. Daarnaast nog wat filmpjes en foto's met de drone, en tenslotte vraagt m'n gezin natuurlijk ook de nodige aandacht. En ik wil ook niet al een japanner alleen door de lens/telefoon kijken. Bijvoorbeeld op wintersport wil je natuurlijk ook gewoon lekker wandelen/skiën. Dus meestal wordt het een compromis tussen alles :D

Bij korte uitstapjes laat ik soms bewust alles thuis. M'n telefoon maakt namelijk ook prima foto's en dan kun je wat meer genieten van het tripje.
Heel herkenbaar.... Daarom gebruik ik de spiegelreflex eigenlijk niet meer. De RX100VII, welke mooiere foto's en video's moest maken als de telefoon heb ik ook al verkocht, want telefoons maken gewoon hele mooie foto's en video's en hebben vaak hogere framerates zelfs. De GoPro heb ik afgelopen wintersport nauwelijks gebruikt omdat smartphones ook hele goede stabilisatie hebben. Niet GoPro-level, maar na stabiliseren komt het heel erg in de buurt en het geeft je meer mogelijkheden (van ultra-wide tot zoom).

Het enige wat ik nog meeneem is de smartphone (iPhone, want beste video-kwaliteit) en de DJI Mini 2. Want een drone maakt foto's en videos die ik met een telefoon (nog) niet kan maken _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb maar even gebruik gemaakt van het mooie weer van afgelopen zaterdag om de Mini 2 uit te laten op
een van mijn favoriete plekjes, Noorderpark Ruigenhoek, Utrecht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaNssDzQNkzp_7YGAm-prcSlXeE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6G4GTRhBqaHJvdGuHNiiaIN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLCTSecOUJHWHAFGKeCazHNjFig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOAfwJVYNr8rGqQJKI3UYxeo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De DJI Mini 2 FMC is weer in de aanbieding bij de Media Markt:
https://www.mediamarkt.nl...y-more-combo-1680343.html

€499,-

Persoonlijk vind ik de aanbieding wat magertjes (mede omdat de opvolger binnen een paar maanden verwacht wordt), maar voor mensen die nu willen vliegen misschien interessant.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 13:55

JTfoto

Work hard

SpeedingWilly schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:18:
De DJI Mini 2 FMC is weer in de aanbieding bij de Media Markt:
https://www.mediamarkt.nl...y-more-combo-1680343.html

€499,-

Persoonlijk vind ik de aanbieding wat magertjes (mede omdat de opvolger binnen een paar maanden verwacht wordt), maar voor mensen die nu willen vliegen misschien interessant.
Ik ben er wel naar aan het kijken, maar gezien men verwacht dat in april de opvolger aangekondigd gaat worden wacht ik dat af. Kans is aanwezig dat er dan goede aanbiedingen komen of dat ik de opvolger koop (ligt wel een beetje aan de prijs van de FM).

Anderen die ook aan het rondkijken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 18:44
Hoi hoi.
Nieuw in het drone verhaal.
Alles is eigenlijk begonnnen door het werk (brandweer).
Ze zijn op zoek naar piloten en dacht dit is iets voor mij.
Zelf nog nooit gevlogen echter.
Gisteren mijn A1-A3 afgelegd, en al aardig dit topic doorlezen.
Deze drone lijkt mij wel wat !!! Zeker met een fly more combo en aangevuld met een landing pad.
Care refresh lijkt me ook erg handig, zeker als je begint.
MAAR
Gezien ik lees dat de mini 3 er aan komt , zal ik toch nog even de boot afhouden.
Botssensoren lijken me toch wel een groot pluspunt.

Vermoedelijk wordt die wel wat duurder dan, maar zal je inderdaad misschien interessante aanbiedingen hebben..
Ik volg dit even nauwlettend op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Allen,
Ik wilde na enige tijd (maand of 4 geleden voor het laatst een rondje gedaan) weer s gaan vliegen morgen en wilde de app voor mijn mini 2 starten om te zien of er firmware updates voor de drone waren.

- DJY Fly more app crashed meteen.
Verwijderen en willen her-installeren: App is niet meer beschikbaar via de playstore.
Nu kan ik van de dji site wel een app downloaden, maar:
Ik heb een zakelijke Samsung A52 (waarbij ik de DJI Fly app bij ingebruikname heb overgezet van mijn oude Mi9T via de google backup en restore optie), maar bij de her-installatie:blijkt dat ik helaas geen APK's mag sideloaden, dus ik denk dat dat niet gaat werken.

Maar: Ik lees intussen ook in de playstore dat er al enige tijd issuse zijn met Samsung telefoons en dat inderdaad de DJI fly app crashte, of niet meer beschikbaar is? De reactie zijn niet erg positief en de klachten niet van de lucht. Maar ik kan er op internet verder weinig over vinden en had gehoopt dat iemand hier mij kan vertellen hoe het zit?

Ik heb de Mi9T nog (m'n dochter heeft deze in gebruik), maar om die nu terug te nemen om alleen voor de Mini 2 te gebruiken zal ze niet blij van worden....

Anyway: Morgenochtend gaan vliegen zit er niet in ben ik bang.

Wie weet hoe dit nu eigenlijk preceis zit?

Los van hoe het zit: Waardeloos dat er in de Playstore geen app van DJI (meer) staat om de Mini 2 te gebruiken? Of mis ik iets?

[ Voor 32% gewijzigd door denonman1 op 05-03-2022 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Mijn eerste aanvaring met een boom ook gehad. Maar moet zeggen: verbaasde mij dat die niet meteen ter aarde stortte!

beeld is wat donker, want veel sneeuw denkt de drone meteen dat de belichting omlaag moet. :+ in de eindversie die ik in de vakantiefilm gebruik is de belichting wel goed na wat correcties :+

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 05-03-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Die crasht niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-06 20:13
Heb een tijd niet meer gevlogen, waardoor mijn exploitantnummer verlopen was, die moest ik dus opnieuw aanvragen tegen het nieuwe aanvraag tarief. Vervolgens krijg ik wel weer precies hetzelfde nummer als dat ik had. Beetje jammer dit 8)7

Straks de drone maar eens goed afstoffen en vliegklaar maken, ben benieuwd of ik er nog wat van bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:13
Kun je refresh+ alsnog afsluiten als je refresh net verlopen is? Heb nog nooit een replacement aangevraagd...

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:56

-CJ

Not remastered

Dat is denk ik ook de strekking van het filmpje 8)

Hij redt zich mooi zo.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

denonman1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:07:
Allen,
Ik wilde na enige tijd (maand of 4 geleden voor het laatst een rondje gedaan) weer s gaan vliegen morgen en wilde de app voor mijn mini 2 starten om te zien of er firmware updates voor de drone waren.

- DJY Fly more app crashed meteen.
Verwijderen en willen her-installeren: App is niet meer beschikbaar via de playstore.
Nu kan ik van de dji site wel een app downloaden, maar:
Ik heb een zakelijke Samsung A52 (waarbij ik de DJI Fly app bij ingebruikname heb overgezet van mijn oude Mi9T via de google backup en restore optie), maar bij de her-installatie:blijkt dat ik helaas geen APK's mag sideloaden, dus ik denk dat dat niet gaat werken.

Maar: Ik lees intussen ook in de playstore dat er al enige tijd issuse zijn met Samsung telefoons en dat inderdaad de DJI fly app crashte, of niet meer beschikbaar is? De reactie zijn niet erg positief en de klachten niet van de lucht. Maar ik kan er op internet verder weinig over vinden en had gehoopt dat iemand hier mij kan vertellen hoe het zit?

Ik heb de Mi9T nog (m'n dochter heeft deze in gebruik), maar om die nu terug te nemen om alleen voor de Mini 2 te gebruiken zal ze niet blij van worden....

Anyway: Morgenochtend gaan vliegen zit er niet in ben ik bang.

Wie weet hoe dit nu eigenlijk preceis zit?

Los van hoe het zit: Waardeloos dat er in de Playstore geen app van DJI (meer) staat om de Mini 2 te gebruiken? Of mis ik iets?
Op een zakelijke telefoon zou ik zeker geen apps buiten de reguliere app stores om installeren, als je dat al zou kunnen, zelfs op mijn eigen telefoon heb ik daar wat moeite mee. Ik gebruik de DJI app op mijn Samsung Galaxy A50 en dat werkt prima, hij is een keer gecrashed maar het is niet zo erg als dat het klinkt. Je kunt de remote nog steeds gebruiken, je hebt alleen geen beeld meer. Als je geen andere telefoon hebt dan kun je altijd nog de Litchi App kopen, maar dan moet je wel via een andere weg je drone updaten. Verderop in het topic staat hoe je dat met het programma DJI Assistant op een Windows device kunt doen :)

Dat de app niet meer in de Play Store staat heeft te maken met de policies van Google: https://dronedj.com/2021/...bsite-not-the-play-store/

Als dat verhaal klopt dan is dat wel heel knullig, maar blijkbaar is dat niet heel simpel te wijzigen zonder de halve app om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik zie heel veel dji mini 2 drones te koop aangeboden hier.
Is dit vanwege komtst mini 3 of velen die hem crashen en dan een "nieuwe" krijgen van dji omdat ze zo'n service hebben...

Het lijkt me ook wel iets maar langs de andere kant wil ik geen gecrashte drone :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
skank schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:34:
Ik zie heel veel dji mini 2 drones te koop aangeboden hier.
Is dit vanwege komtst mini 3 of velen die hem crashen en dan een "nieuwe" krijgen van dji omdat ze zo'n service hebben...

Het lijkt me ook wel iets maar langs de andere kant wil ik geen gecrashte drone :p
Volgens mij moet je je gecrashte drone opsturen voordat je een nieuw exemplaar ontvangt. Je zult dus 2ehands niet snel een gecrashte drone kopen.
Maar voor de zekerheid wel altijd even testen en body nakijken op scheuren en/of defecten.
Tenzij gesealed in de verpakking, maar dat spreekt voor zich.

[ Voor 4% gewijzigd door M!chel op 06-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M!chel schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Volgens mij moet je je gecrashte drone opsturen voordat je een nieuw exemplaar ontvangt. Je zult dus 2ehands niet snel een gecrashte drone kopen.
Maar voor de zekerheid wel altijd even testen en body nakijken op scheuren en/of defecten.
Tenzij gesealed in de verpakking, maar dat spreekt voor zich.
Op de site van DJI Care,staat dat je hem eerst op moet sturen, dan gaan ze kijken of ie nog te repareren is of niet en dan krijg je de nieuwe/gerepareerde drone weer terug. Anders zou DJI Care wel een heel lucratieve bezigheid zijn voor de klanten. Pas als je Mini 2 duikbootje gaat spelen of wegvliegt krijg je een nieuwe geloof ik. Maar DJI kan ook gewoon zien waar je vliegt.

Onder DJI Care valt ook "Natural Wear", dus als DJI eigenaar kun je je drone opsturen voor een beurtje, dat is wellicht ook wel handig om te weten en om na te vragen bij de verkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:53
Hier ook een tijdje niet gevlogen (laatste zo rond augustus vorige jaar op vakantie in Oostenrijk).
Zojuist de boel maar even aan geslingerd, maar viel me op dat er geen firmware updates waren voor de drone zelf. Alleen voor de Remote Controller en de Fly database.

Ik zit op V01.03.000 en dat schijnt te laatste te zijn. Die komt uit uit juni '21. Toch al weer een 9 maand verder nu
Komen er maar zo weinig updates uit normaliter voor DJI drones? de mini 2 is mijn eerste drone.
Ik heb verder geen bugs, dus als het werkt hoef je misschien ook iets niet te fixen met een firmware update, maar lijkt me toch wat weinig qua support ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

01.03.000 is ook de laatste versie die op mijn Mini 2 staat. Het gaat niet zo hard.. Rond de tijd dat die versie uit kwam kocht ik mijn Mini 2, dus dat was de eerste en laatste update die ik heb gedaan. En ik check altijd voor ik ga vliegen of er een update klaar staat.

Niets is zo vervelend als je met je drone in je handen staat en je krijgt een update voor de kiezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:31
Litchi heeft ios ondersteuning voor mini 2 !

March 2022 Updates
iOS: Litchi for DJI Drones

Version 2.12.0 / 2.12.1 (March 14, 2022)
- added support for Mini 2 and Mini SE
- added preliminary support for Air 2S (manual flight only, see Known Issues)
- Photo Preview now lets you share to any app that can accept a photo, not just Facebook
- fixed audio issues with Facebook/RTMP live streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Die mini 3 mag nu gaan komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:25
Is Litchi "beter" dan de DJI App?
Of zit het verschil vooral in het plannen van routes?

Wel benieuwd naar de Mini 3 trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://www.dronewatch.nl/wp-content/uploads/2022/03/DJI-Mini-3-OsitaLV-1-3-2022-800x445.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:43
Knooppunt Oudenrijn (Utrecht)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SrMZNHz/Remote-Media-File-6553691-0-2022-03-18-12-50-30.jpg

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@matthijst Litchi is niet beter dan de DJI Fly app, het gaat (mij) puur om het plannen van de vluchten. De Fly app is imo net even iets gebruiksvriendelijker. Wel heeft Litchi een auto track functie, maar met een Mini 2 moet je wel dondersgoed op letten op de omgeving, want zonder Obstacle Avoidance loop je natuurlijk het risico dat je Mini 2 een boom innig gaat omhelzen :P

Ik ben ook wel benieuwd naar de Mini 3, maar ik denk niet dat ik hem ga kopen. De Mini 2 voldoet voor mij nog prima, al ziet die controller er wel erg goed uit met dat ingebouwde scherm. Hopelijk is die ook los te kopen en te gebruiken met de Mini 2.

[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 21-03-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 11:25
Die controller ziet er mooi uit!
Misschien maakt die hem alleen wel een stukje duurder dan de Mini 2.
Zou leuk zijn als er obstacle avoidance rondom in zit. Dan kan de Mini 3 wel "de" drone zijn waarmee je jaren vooruit kunt, lijkt het.

[ Voor 154% gewijzigd door bakker op 21-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
_Eend_ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:39:
@matthijst Litchi is niet beter dan de DJI Fly app, het gaat (mij) puur om het plannen van de vluchten. De Fly app is imo net even iets gebruiksvriendelijker.
OK bedankt voor de info. Dan sla ik 'm over (y)
Denk dat ik plannen niet veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 22:29

Steef

GoT's Most Eaten

matthijst schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:34:
Is Litchi "beter" dan de DJI App?
Of zit het verschil vooral in het plannen van routes?

Wel benieuwd naar de Mini 3 trouwens:
[Afbeelding]
Is al bevestigd dat dat hem gaat worden dan? Heb her en der gelezen dat dat plaatje een bekende photoshop is.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 12:30

thaMini

Tool !!

Er is ook een filmpje van een frame waarvan wordt gezegd dat het van de Mini 3 is. Maar ik haal het er eerlijk gezegd niet uit of hij overeenkomt met dat plaatje.

https://twitter.com/Deals...03715745867644928/video/1

[ Voor 19% gewijzigd door thaMini op 21-03-2022 14:13 ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt wel overeen te komen?
Die voorkant met wijdere gat voor gimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 12:30

thaMini

Tool !!

Klopt.

Ook de voorarmen (?) die in pitch-richting scharnieren (?) en de achterarmen die dat in yaw-richting doen. Dat is toch precies tegengesteld aan de Mini 2?
Geen idee hoe ik dit moet verwoorden trouwens, wie wijst mij op de juiste terminologie?

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaskes
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
De DJI mini SE fly more combo nu € 199,00 op Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
Jaskes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:17:
De DJI mini SE fly more combo nu € 199,00 op Bol.com.
Was dat nieuw of 2e hands? Kom hem niet meer tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bloempotgooier schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Was dat nieuw of 2e hands? Kom hem niet meer tegen
Nieuw. Mooie aanbieding maar inderdaad verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Cheesy schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Nieuw. Mooie aanbieding maar inderdaad verlopen.
Sjips net te laat dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaskes
  • Niet online
Dit was een flitsdeal, tussen 19.00 en 22.00 uur, zolang de voorraad strekt. Waarschijnlijk zijn ze de voorraad aan het opruimen. Dit hebben ze een poos terug ook gedaan met de mavic mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Jaskes schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:14:
Dit was een flitsdeal, tussen 19.00 en 22.00 uur, zolang de voorraad strekt. Waarschijnlijk zijn ze de voorraad aan het opruimen. Dit hebben ze een poos terug ook gedaan met de mavic mini.
Dan moet je er maar net tegenaan lopen of hier op t forum kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee hoor! Je wilt anno 2022 echt geen drone meer die via WiFi verbind. OccuSync is echt een must! Spaar dan door voor een goede drone.

Als je ervaring hebt met beide verbindingstechnieken wil je niet meer terug! Voor mij het verschil tussen een drone die een jaar lang in de doos is gebleven en een drone die je wel pakt om te vliegen.

Volgende maand waarschijnlijk wel weer mooie deals aangezien de Mini 3 verwacht wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
SpeedingWilly schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:16:
[...]

Nee hoor! Je wilt anno 2022 echt geen drone meer die via WiFi verbind. OccuSync is echt een must! Spaar dan door voor een goede drone.

Als je ervaring hebt met beide verbindingstechnieken wil je niet meer terug! Voor mij het verschil tussen een drone die een jaar lang in de doos is gebleven en een drone die je wel pakt om te vliegen.

Volgende maand waarschijnlijk wel weer mooie deals aangezien de Mini 3 verwacht wordt...
Wel een goed punt hoor, dat is ook wel waarom ik twijfel. Op Youtube zie ik toch wel mooie video's van beelden met de Mini 1 of SE waar in open ruimte voldoende bereik lijkt behaald te worden.
Bij meer dan 500 meter is de drone toch ook al niet meer zichtbaar?
Ik neig dus wel naar de mini 2, maar of ik een hele goede deal voor een 1 of SE kan weerstaan weet ik niet :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloempotgooier schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Wel een goed punt hoor, dat is ook wel waarom ik twijfel. Op Youtube zie ik toch wel mooie video's van beelden met de Mini 1 of SE waar in open ruimte voldoende bereik lijkt behaald te worden.
Ik neig dus wel naar de mini 2, maar of ik een hele goede deal voor een 1 of SE kan weerstaan weet ik niet :$
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die 500m haalbaar is in zéér goede condities. In de praktijk kun je na 100m al problemen krijgen. Stotterende beelden, continue meldingen. Is niet gelijk wegvallen van verbinding en RTH, maar zéér vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
SpeedingWilly schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die 500m haalbaar is in zéér goede condities. In de praktijk kun je na 100m al problemen krijgen. Stotterende beelden, continue meldingen. Is niet gelijk wegvallen van verbinding en RTH, maar zéér vervelend.
Je hebt me wel weer extra aan het denken gezet, denk dat ik me dan toch maar focus op toekomstige mini 2 aanbiedingen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloempotgooier schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Je hebt me wel weer extra aan het denken gezet, denk dat ik me dan toch maar focus op toekomstige mini 2 aanbiedingen :D
Die gaan er wel komen denk ik. Een Mini2 FMC met een prijs van rond de 450 euro zou een prima deal zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Bloempotgooier schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Bij 100m is een Mini al nauwelijks zichtbaar, if at all.... En die van mij heb ik oranje gemaakt voor extra zichtbaarheid :D

IMHO vliegen de meesten op "line of sight" en niet op daadwerkelijk "sight". Oftewel: Als ik nog theoretisch een lijn kan trekken naar de drone, zonder obstakels, is het prima.

Helemaal netjes? nee.... Maar je ziet in ieder geval wel of er iets aankomt. Als je geen line of sight hebt zie je dus niets, en de field of view is te smal om goed om je heen te kijken zonder line of sight.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 09:20
Bloempotgooier schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:57:
[...]

4K beeld
Grotere range
Lijkt mij een no-brainer

Ik zelf wacht ook nog even op een mooie mini 2 FMC aanbieding.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Valandil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:58:
[...]

4K beeld
Grotere range
Lijkt mij een no-brainer

Ik zelf wacht ook nog even op een mooie mini 2 FMC aanbieding.
Idem, post ze hier zeker he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 19:02
Jaskes schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:14:
Betwijfel of het voorraad verkoop is, omdat ze nu gewoon er nog staan weer tegen de normale prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 09:20
skank schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Idem, post ze hier zeker he :)
Uiteraard.
Ik verwacht straks met de release van de mini 3 dat de mini 2 hier en daar in de aanbieding komt.
Voor mij als beginner een prima drone om mee te beginnen.

Uiteraard zal de mini 3 meer features hebben, maar wil eerst gewoon hiermee beginnen, maar geen concessies doen op beeldkwaliteit (vandaar 4k) en bereik... dus mini 2 gaat het worden.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaskes
  • Niet online
bfrqrv schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Betwijfel of het voorraad verkoop is, omdat ze nu gewoon er nog staan weer tegen de normale prijs
Hij staat nu te koop voor € 359,00, maar dit is via een externe verkoper. Dus Bol verkoopt hem zelf niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Er is een nieuwe firmware voor de Mini 2: V01.04.0000 met als changelog "Opmtimized flight safety."

Dus als je van het weekend nog wil vliegen kun je beter eerst even je Mini 2 updaten :)

(Check even de reacties onder deze post)

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 26-03-2022 10:30 . Reden: Iets te vroeg gepost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
_Eend_ schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:04:
Er is een nieuwe firmware voor de Mini 2: V01.04.0000 met als changelog "Opmtimized flight safety."

Dus als je van het weekend nog wil vliegen kun je beter eerst even je Mini 2 updaten :)
Deze update voegt niks toe, behalve dat je niet meer kunt downgraden naar oudere firmware. En bepaalde 3rd party software (waaronder ook hacks en dergelijke) zullen niet meer werken.
Oftewel de mogelijkheden worden dichtgetimmerd.

Als je dit niet wil zou ik gewoon lekker op firmware V01.03.0000 blijven. Die vliegt precies even goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Deze update voegt niks toe, behalve dat je niet meer kunt downgraden naar oudere firmware. En bepaalde 3rd party software (waaronder ook hacks en dergelijke) zullen niet meer werken.

Als je dit niet wil zou ik gewoon lekker op firmware V01.03.0000 blijven. Die vliegt precies even goed! ;)
Kan allemaal wel waar zijn, maar hacks gebruiken met een vliegend apparaat is sowieso geen goed idee. Verder heb ik zelf in al die jaren als DJI drone gebruiker nog nooit meegemaakt dat oudere firmware beter is dan de nieuwere firmware omdat er gewoon bugs opgelost worden.

Ik zie niet in waarom je hacks wilt gebruiken. Er is kritiek op het No-Fly-Zone systeem dat DJI hanteert, waardoor een hack meer mogelijkheden biedt voor sommige gebruikers. In de praktijk is het echt niet zo belemmerend. De DJI No-Fly-Zones zijn heel veel kleiner dan die van de overheid waar je je aan hoort te houden. Als DJI een No-Fly-Zone heeft ingesteld is het in de praktijk ook heel dicht bij b.v. een vliegveld. Dus gewoon niet vliegen. Oftewel, gewoon niet willen vliegen in (DJI) No-Fly-Zones.

Als je een hack wilt gebruiken om b.v. Tracking toe te voegen aan je Mini dan moet je dat helemaal zelf weten. Je neemt gewoon een behoorlijk risico op een crash en het werkt gewoon niet goed i.c.m. een drone zonder Obstacle Avoidance. Koop dan een drone die dit veel beter kan (b.v. Air 2S of Mavic 3 of Skydio 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Kan allemaal wel waar zijn, maar hacks gebruiken met een vliegend apparaat is sowieso geen goed idee. Verder heb ik zelf in al die jaren als DJI drone gebruiker nog nooit meegemaakt dat oudere firmware beter is dan de nieuwere firmware omdat er gewoon bugs opgelost worden.
Specifiek deze firmware voegt niks toe, er staat wel "Optimized flying safety" maar er worden nergens details of een changelog gegeven.
Kijk er wat filmpjes op youtube op na en dan zie je dat DJI bezig is om hun software dicht te timmeren.
Je statement dat 'er gewoon bugs worden opgelost' gaat bij deze gewoon niet door.
Er worden eerder bugs geïntroduceerd. Ik heb een aantal filmpjes voorbij zien komen waarin men (veel) langer moet wachten voordat er voldoende connecties met satellieten zijn.
Nieuwe firmware is dus zeker niet altijd beter! Het is dus ook niet slim om blindelings op het knopje 'update firmware' te klikken.
Maar dat zou iedere tweaker moeten weten....toch? :P
SpeedingWilly schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:31:
[...]
Ik zie niet in waarom je hacks wilt gebruiken. Er is kritiek op het No-Fly-Zone systeem dat DJI hanteert, waardoor een hack meer mogelijkheden biedt voor sommige gebruikers. In de praktijk is het echt niet zo belemmerend. De DJI No-Fly-Zones zijn heel veel kleiner dan die van de overheid waar je je aan hoort te houden. Als DJI een No-Fly-Zone heeft ingesteld is het in de praktijk ook heel dicht bij b.v. een vliegveld. Dus gewoon niet vliegen. Oftewel, gewoon niet willen vliegen in (DJI) No-Fly-Zones.

Als je een hack wilt gebruiken om b.v. Tracking toe te voegen aan je Mini dan moet je dat helemaal zelf weten. Je neemt gewoon een behoorlijk risico op een crash en het werkt gewoon niet goed i.c.m. een drone zonder Obstacle Avoidance. Koop dan een drone die dit veel beter kan (b.v. Air 2S of Mavic 3 of Skydio 2).
Allemaal prima dat je anti-hacks bent, ik wil hier ook niet verder op in gaan.
Maar kijk anders eens wat reviews over de laatste firmware op youtube.
De firmware wordt niet echt met open armen ontvangen.
Iedereen heeft het recht om beide kanten van het verhaal te horen, anti-hacks of niet.
En dan zelf de beslissing maken of je de nieuwe firmware wel/niet wil hebben.

Ik sla persoonlijk toch liever even over. En nee, ik gebruik geen hacks. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door M!chel op 26-03-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M!chel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Toen ik op 'Verstuur' klikte begon ik al te twijfelen aan de bewoording van mijn post :p

Tot nu toe lijkt alles nog te werken. Litchi ook, maar ik heb er nog niet mee gevlogen. Vandaag/morgen ga ik beide apps even uittesten.

Maar ook met het hele AeroScope verhaal in gedachten (https://www.aroged.com/20...-not-for-the-russian-one/) (Als dit waar is, ik ken deze site niet ). Het kan puur toeval zijn, maar de timing van deze update is wel.. Opvallend. Maargoed, ik ben niet van plan om naar Oekraïne af te reizen, en zeker niet met mijn Mini 2.. En als er iets fout gaat heb ik altijd nog een paar maanden DJI Care over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

M!chel schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Specifiek deze firmware voegt niks toe, er staat wel "Optimized flying safety" maar er worden nergens details of een changelog gegeven.
Kijk er wat filmpjes op youtube op na en dan zie je dat DJI bezig is om hun software dicht te timmeren.
Je statement dat 'er gewoon bugs worden opgelost' gaat bij deze gewoon niet door.
Er worden eerder bugs geïntroduceerd. Ik heb een aantal filmpjes voorbij zien komen waarin men (veel) langer moet wachten voordat er voldoende connecties met satellieten zijn.
[...]
Dit kan ik bevestigen, moest vandaag na de firmware update zeker wel een minuut wachten voordat er voldoende satelliet connecties beschikbaar waren en ik hoger kon vliegen dan pakweg een meter of 5. Erg irritant.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:03:
[...]
Dit kan ik bevestigen, moest vandaag na de firmware update zeker wel een minuut wachten voordat er voldoende satelliet connecties beschikbaar waren en ik hoger kon vliegen dan pakweg een meter of 5. Erg irritant.
Is iig erg onlogisch dat deze firmware er voor zorgt dat je slechte ontvangst hebt. Misschien zorgt die er wel voor dat je de eerste keer een ‘cold fix’ hebt en dus langer moet wachten. Bij de volgende vlucht zal het wel een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Is iig erg onlogisch dat deze firmware er voor zorgt dat je slechte ontvangst hebt. Misschien zorgt die er wel voor dat je de eerste keer een ‘cold fix’ hebt en dus langer moet wachten. Bij de volgende vlucht zal het wel een stuk sneller gaan.
Dat hoop je dan maar idd.
Of je krijgt steeds meer spijt dat je hebt geüpdatet....terug gaat helaas niet meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

MadMarky schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Maar ligt dat aan deze update? De afgelopen maanden heb ik 1 of 2x gevlogen per maand, en dan moest ik ook langer dan gebruikelijk wachten en dat was voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Een lang durende cold fix is heel gebruikelijk voor GPS systemen die een tijdje niet aan hebben gestaan of die een cache flush hebben gehad, niks spannends aan. Ik verwacht dat een 2e fix veel sneller gaat.

Overigens, ná de update had ik binnen 30 seconden weer 7 sats - kan het zijn dat het een tijdje geleden is dat je hebt gevlogen @MadMarky ?

Wel jammer; downgraden lijkt inderdaad niet meer mogelijk. Voorheen kon dit nog wel via DJI Assistant, maar dat lijkt niet meer te kunnen. De software is niet aangepast, dus DJI zal wel een aanpassing aan de server kant hebben gedaan.

Dit lijkt voornamelijk te zijn gedaan om externe hacks te blokkeren, op dit moment zijn er geen bekende exploits voor de v01.04.0000 versie - laten we daar verder niet op in gaan :)

Dit is het nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj_Ba2wRg-wH7Q3y-BEuG1_CbH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xzDcQ5G2SFKWIOL6MdRhXTwS.png?f=fotoalbum_large

Dit was het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_GfBgovnJMt2hB08WTnaMMAu1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGeHm4FnlajAdgoLX4Kuupm7.png?f=user_large

Oude firmware versies zijn nog wel te vinden (maar op dit moment dus niet terug te flashen)

[ Voor 15% gewijzigd door Steef op 27-03-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
_Eend_ schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:29:
[...]
Maar ook met het hele AeroScope verhaal in gedachten (https://www.aroged.com/20...-not-for-the-russian-one/) (Als dit waar is, ik ken deze site niet ). Het kan puur toeval zijn, maar de timing van deze update is wel.. Opvallend. Maargoed, ik ben niet van plan om naar Oekraïne af te reizen, en zeker niet met mijn Mini 2.. En als er iets fout gaat heb ik altijd nog een paar maanden DJI Care over.
Is idd wel heftig ja, meerdere bronnen lijken het AeroScope verhaal te bevestigen.

"Schat, ben even met de drone vliegen hoor!"
- "Doe je voorzichtig?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M!chel schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Is idd wel heftig ja, meerdere bronnen lijken het AeroScope verhaal te bevestigen.

[YouTube: Video shows risk of flying a DJI drone in Ukraine right now]

"Schat, ben even met de drone vliegen hoor!"
- "Doe je voorzichtig?"
"Schat, heb je een schone onderbroek voor mij?"
- "Ik zei toch dat je voorzichtig moest doen!"

Als er weer mensen DJI drones gaan doneren hoop ik dat ze er een scherfvest en helm bij doen.

En ik denk dat ze beter naar een ander merk kunnen gaan uitkijken.. Al weet ik niet of AeroScope alleen met DJI drones werkt of met meerdere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Das wel straf dat dji dan de russen steunen.
Moet je je afvragen of je nog wel een dji drone zal kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Steef ik heb de Mini in de dagen voor de update regelmatig gevlogen. Als je deze na een tijdje niet gebruik aanzet was de melding "GPS nauwkeurigheid laag" (of iets in die trant) ook heel gebruikelijk, maar die belette je het vliegen niet. Wat je nu ziet is een gekleurd icoontje met het aantal gevonden satellieten, waarbij het vliegen actief belemmerd wordt indien dat er nog niet genoeg zijn.
Ik zal de komende dagen hoe dan ook eens kijken of de GPS fix bij het opstarten sneller gaat.

Edit:
Net een testrondje gemaakt en na aanzetten vrijwel direct een fix op 10+ satellieten. Het verschil lijkt hem dus te zitten in de weergave ervan en in de opgelegde vliegbeperkingen.

[ Voor 16% gewijzigd door MadMarky op 27-03-2022 13:24 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

skank schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:50:
Das wel straf dat dji dan de russen steunen.
Moet je je afvragen of je nog wel een dji drone zal kopen
Er zijn maar weinig bedrijven die drones maken die niet uit China komen. Een van de weinige niet-Chineze merken die ik kan bedenken is Skydio, dat is vziw Amerikaans.

Ik ga sowieso geen DJI drone meer kopen, maar dat had ik al voor deze oorlog besloten. :P Maar als ik nu in de markt was voor een DJI drone zou ik persoonlijk toch wel even diep nadenken.. Maar mensen die DJI drones willen doneren aan Oekraine moeten daar helemaal over na gaan denken. Begin deze maand zijn er tegen 300+ gedoneerd door verschillende groepen.

Nog wat leesvoer: https://www.theverge.com/...ine-russia-drone-tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Net nog even wat uurtjes gevlogen met de nieuwe update (v01.04), geen issues gehad :) Gimbal doet het prima, drone is volledig stabiel, quickshorts werken prima, GPS lock binnen een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
_Eend_ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Er zijn maar weinig bedrijven die drones maken die niet uit China komen. Een van de weinige niet-Chineze merken die ik kan bedenken is Skydio, dat is vziw Amerikaans.

Ik ga sowieso geen DJI drone meer kopen, maar dat had ik al voor deze oorlog besloten. :P Maar als ik nu in de markt was voor een DJI drone zou ik persoonlijk toch wel even diep nadenken.. Maar mensen die DJI drones willen doneren aan Oekraine moeten daar helemaal over na gaan denken. Begin deze maand zijn er tegen 300+ gedoneerd door verschillende groepen.

Nog wat leesvoer: https://www.theverge.com/...ine-russia-drone-tracking
Mmm wel vervelend, wat dan wel? Die even goed is...

Voel me nu toch een beetje schuldig mocht ik toch ene kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Steef schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:18:
[..] GPS lock binnen een minuut.
Heb je voor die tijd proberen te vliegen of heb je de GPS fix op de grond afgewacht?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
skank schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Mmm wel vervelend, wat dan wel? Die even goed is...

Voel me nu toch een beetje schuldig mocht ik toch ene kopen
Als je gewoon 500 euro overmaakt op giro 555 dan is het je vergeven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Nou ik voel me niet schuldig, en de drones blijven gewoon top spul.
Vind het ergens wel een beetje overdreven dat er nu een soort van boycot op DJI spullen is.

Je koopt DJI omdat het over het algemeen gewoon goede drones zijn, niet omdat je hun visie en keuzes in de Rusland / Oekraïne clash steunt.

Toen er het VW schandaal was bleef men ook gewoon VW's kopen. Misschien dat er een aantal minder werden verkocht, maar VW is niet failliet gegaan.
Mensen rijden niet rond met een schuldgevoel.
Je gaat ook niet vliegen met een schuldgevoel, in het vliegtuig niet (CO2 uitstoot), maar ook met je DJI drone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15
M!chel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 06:47:
Nou ik voel me niet schuldig, en de drones blijven gewoon top spul.
Vind het ergens wel een beetje overdreven dat er nu een soort van boycot op DJI spullen is.

Je koopt DJI omdat het over het algemeen gewoon goede drones zijn, niet omdat je hun visie en keuzes in de Rusland / Oekraïne clash steunt.

Toen er het VW schandaal was bleef men ook gewoon VW's kopen. Misschien dat er een aantal minder werden verkocht, maar VW is niet failliet gegaan.
Mensen rijden niet rond met een schuldgevoel.
Je gaat ook niet vliegen met een schuldgevoel, in het vliegtuig niet (CO2 uitstoot), maar ook met je DJI drone niet.
Ik vind het VW schandaal van een andere orde. Maar misschien kun je het beter vergelijken met toyota, waarop machine geweren gemonteerd werden of caterpillar bulldozers die op de westbank werden gebruikt. Zie ook hier, al eerder gelinkt. Ik snap het dilemma helemaal, ik kan ook niet beoordelen wat wel en wat niet kan met de aeroscope en wat ze wel en niet kunnen uitschakelen. Het systeem dient wel een doel (in de vrije wereld zeg maar) en dat wordt misbruikt in de oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Coolblue verkoopt ze nog gewoon. Ik ben wel benieuwd wat MM met hun voorraad DJI drones gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-06 13:50

Stimulate14

⭐⭐⭐

_Eend_ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:34:
Coolblue verkoopt ze nog gewoon. Ik ben wel benieuwd wat MM met hun voorraad DJI drones gaat doen.
Terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:34:
Ik ben wel benieuwd wat MM met hun voorraad DJI drones gaat doen.
Kapot vliegen tegen de Russische ambassade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M!chel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:02:
[...]

Kapot vliegen tegen de Russische ambassade :+
Onder het mom van een Speciale Drone Operatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja anders gaan ze misschien naar een Media Markt in Rusland, voor de aktie 2 halen 1 betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 19:02
Daar gaat het plan hopen op aanbiedingen mini 2 en/of wachten op de introductie mini 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
bfrqrv schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:17:
Daar gaat het plan hopen op aanbiedingen mini 2 en/of wachten op de introductie mini 3
Vrees er ook voor
Hoewel tegen dan, ze misschien met oude stock brol zitten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dan maar wat foto's ;)
Het was helaas niet zo'n mooi weer maar gelukkig wel weinig wind.
Berg ca. 2350+ dal op ca. 550+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0ApND7XUytGutcpHsFxrMnnScE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyS9lzS8La7uBr93zbpthU1v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmO_vLd8mpJYcqEz5srzpHV5FMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNvdRHPiYkpbk31BVg1BhrRW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fRdA9J6GYBzptpgZk5zKc2e-RE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3c4aHuC5Vvgflff2enrcoEW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JqGNtFPVa2Q7oK3gDMU06iQjvQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6tgHdsAtbPKxTSoENKeWHDn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kk_LydrBxtAKCGL9bABvFDXrFFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv7RKrkIAd9xpg0chEG36Oji.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQgEG0bjeiKSc79NFp1jbZjhGcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3pwF3rBNDIFER6t8F9FrUH2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
skank schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:37:
[...]

Die was al gelekt toch :)
Een beetje :)
Nu bekend dat het een "Pro" wordt, zal de prijs ook wel naar zijn.
En een filmpje ipv foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
matthijst schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:43:
[...]

Een beetje :)
Nu bekend dat het een "Pro" wordt, zal de prijs ook wel naar zijn.
En een filmpje ipv foto.
Ben al bang voor de prijs :(
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 aan geven, of toch de mini 2 dan, maar is dan zo jammer dat je de sensoren en betere camera niet hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
skank schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:53:
[...]

Ben al bang voor de prijs :(
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 aan geven, of toch de mini 2 dan, maar is dan zo jammer dat je de sensoren en betere camera niet hebt
Nou nou, niet meteen doen alsof de Mini 2 een slecht product is.
Een beetje drone piloot, met gezond verstand, heeft geen sensoren nodig op z'n drone.
En de cam op de Mini 2 is, zeker gezien z'n formaat, best wel fenomenaal goed!

We weten nog niks over de prijs, maar mocht de Mini 3 richting de € 1000,- gaan kosten, dan vraag ik me toch serieus af of dat de meerprijs wel waard is.
Mensen kregen spijt van hun aankoop bij de Mavic 3, de Mini 3 Pro gaat dat nog eens dunnetjes over doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:13:
[...]
Mensen kregen spijt van hun aankoop bij de Mavic 3, de Mini 3 Pro gaat dat nog eens dunnetjes over doen? ;)
ik heb echt geen spijt van mijn aankoop van de Mavic 3 hoor.... O-)

Als je de M2 Pro en M3 naast elkaar vliegt (en dat heb ik gedaan), dan is de M3 echt wel weer een flinke upgrade! Uiteraard tegen een flinke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:58:
[...]

ik heb echt geen spijt van mijn aankoop van de Mavic 3 hoor.... O-)

Als je de M2 Pro en M3 naast elkaar vliegt (en dat heb ik gedaan), dan is de M3 echt wel weer een flinke upgrade! Uiteraard tegen een flinke prijs.
Ik had ook niet anders verwacht van iemand die irreversibele firmware ook geen probleem vind :P

Nee, zonder dollen. Natuurlijk is de Mavic 3 een vooruitgang ten opzichte van z'n voorganger. Maar heel veel mensen (uitzonderingen heb je altijd) vinden het enorme prijsverschil niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:01:
[...]

Ik had ook niet anders verwacht van iemand die irreversibele firmware ook geen probleem vind :P
Daar is misschien best wel een goede reden voor waarom DJI dat gedaan heeft.

Ik spreek ook voor mezelf. Ik gebruik de Mavic 3 ook professioneel, en dan zijn de aanschafkosten iets minder belangrijk. Verder heb ik mijn Mavic 2 Pro (en Mini 2) heel erg goed kunnen verkopen (op het juiste moment). Dan zijn DJI spullen net als Apple spullen toch producten die erg waardevast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:03:
[...]

Daar is misschien best wel een goede reden voor waarom DJI dat gedaan heeft.
Hoe je het ook wend of keert, het is beperking van vrijheid en mogelijkheden.
Ja, er zijn mensen die dat nodig hebben omdat die anders (heel erg) misbruik maken van die vrijheid.
Maar je pakt er ook de mensen mee die dat niet deden.

- Hoe zou je het vinden dat je auto niet harder dan 80km/u kon rijden? Omdat er mensen zijn die weleens te hard rijden.
- Of dat je maar in heel beperkte mate gas mag gebruiken thuis? Omdat er weleens mensen hun huis opblazen.
- Iedereen moet thuis blijven omdat er mensen verongelukken op straat.

Ik maak het steeds erger, maar zo gaat het wel. Er wordt steeds meer voor ons bepaald. En het erge is dat veel mensen dat ook gewoon prima vinden.

De bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn, maar de maatregel is wel erg overdreven. We zijn geen kinderen die braaf aan de hand van pappa of mamma (DJI) door het leven wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
50 euro?
Hoe fake is dat?
Link verwijderd

[ Voor 62% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
skank schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:50:
50 euro?
Hoe fake is dat?
Quote het dan ook niet :+
Post het dan ook niet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2022 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

skank schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:50:
50 euro?
Hoe fake is dat?
<hier stond een linkje>
Heel erg, zo te zien. Wat dingen die opvallen:
  • Geen KvK-nummer
  • Het domein is nog geen twee weken oud
  • Niet klikbare reviews*
  • Absurde prijzen uit de categorie "Too good to be true"
  • Geen contactgegevens, alleen een mailadres
  • Gratis verzenden, zonder T&T. T&T kost €4,95 extra
  • 1700+ tevreden klanten**
* Zelfs al zouden ze klikbaar zijn. In iets meer dan een week tijd 800+ reviews? Yeah, right.
** 1700+ klanten in een week tijd? Suuuuuree

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ejx8LDonEgOqaC11HrvGa3-gTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/RTwyQ8QscVU6eDTcbF82stDk.gif?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 10-04-2022 09:22 . Reden: Linkje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wel snel reageren, want de korting eindigt vandaag! :X 8)7 |:( ;w -O-

Mensen die hier intrappen vragen erom. Hopelijk gaat deze scam snel offline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:00
Links posten naar dat soort overduidelijke scams geeft het alleen maar legitimiteit in de ogen van zoekmachines e.d. Dat zien we dus liever niet :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ah ok mn excuses.
JA tis echt erg die advertentie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Mooi topic om te lezen.

Ik heb sinds afgelopen week een Mini2. Een gebruikte met slechts 41 minuten vliegtijd.
Gisteren voor het eerst gevlogen en dat is wel even anders dan waar ik normaal mee speel, 4 wielen en 29cc 2-takt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zua2MtWxa_VXhsWJvDOurY4aGrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBt4uZoVP8WWoHaknPh4lmKu.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog het een en ander uitvogelen, de Quickshot bijvoorbeeld, de 360 graden rotatie. Als ik het filmpje download naar m'n telefoon is het een versneld filmpje met muziek en het DJI logo aan het eind. Is dat standaard zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Analamoebe schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
Mooi topic om te lezen.

Ik heb sinds afgelopen week een Mini2. Een gebruikte met slechts 41 minuten vliegtijd.
Gisteren voor het eerst gevlogen en dat is wel even anders dan waar ik normaal mee speel, 4 wielen en 29cc 2-takt

[Afbeelding]

Moet nog het een en ander uitvogelen, de Quickshot bijvoorbeeld, de 360 graden rotatie. Als ik het filmpje download naar m'n telefoon is het een versneld filmpje met muziek en het DJI logo aan het eind. Is dat standaard zo?
Als je de bestanden van de MicroSD kaart af trekt niet. De DJI App maakt daar wat 'leuks' van. Het nadeel is wel dat je bij 360 graden en globe foto's je die foto's dan zelf aan elkaar moet plakken, maar daar is wel software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 13:55

JTfoto

Work hard

Zijn er hier veel die de mini 2 bezitten met de laatste firmware? Ik ben met name benieuwd of daarmee nog steeds goed te vliegen valt qua stabiliteit van het signaal.
De mini 3 lijkt mij geweldig, maar als het de prijs krijgt volgens de rumoeren ga ik die overslaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-06 13:50

Stimulate14

⭐⭐⭐

Analamoebe schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
Mooi topic om te lezen.

[Afbeelding]

Welkom, check vooral de gave fotoreeks op wat paginas hiervoor.

Vanaf hier;
Stimulate14 in "[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door Stimulate14 op 12-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

JTfoto schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:46:
Zijn er hier veel die de mini 2 bezitten met de laatste firmware? Ik ben met name benieuwd of daarmee nog steeds goed te vliegen valt qua stabiliteit van het signaal.
De mini 3 lijkt mij geweldig, maar als het de prijs krijgt volgens de rumoeren ga ik die overslaan..
Ik heb (helaas) de laatste firmware geïnstalleerd, maar ik heb tot nu toe geen problemen met het signaal. Niet meer dan voorheen in ieder geval.

Maar ik heb er wel een beetje spijt van dat ik die firmware heb geïnstalleerd, puur om het feit dat je niet terug kunt bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
_Eend_ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:43:
[...]

Als je de bestanden van de MicroSD kaart af trekt niet. De DJI App maakt daar wat 'leuks' van. Het nadeel is wel dat je bij 360 graden en globe foto's je die foto's dan zelf aan elkaar moet plakken, maar daar is wel software voor.
Aha, goede tip. Ik was er inmiddels wel achter dat hij met QuickTransfer ook zo'n filmpje er van maakt.
Dan die Quickshot maar rechtstreeks van de kaart halen.
Pagina: 1 ... 15 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2